iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.652 views

Onderwerpen

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
united sim sport, netjes netjes! Stond ook iets van op het mclaren gedeelte
op het iracing forum toch? :9

[ Voor 46% gewijzigd door TuxieDeni op 28-02-2013 22:06 ]

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Iemand zin om de HPD race wat voller te maken? Is al official, nog 5 min :) Mijn enige kans deze week dus ik moet wel rijden zelfs met 10 man :p

Mijn iRacing profiel

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
TuxieDeni schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:49:
united sim sport, netjes netjes! Stond ook iets van op het mclaren gedeelte
op het iracing forum toch? :9
Ja klopt! :). Ken 1 van de members van vroeger nog bij het flightsimmen. En ja een gezellige bende Britten op Teamspeak, dat kan soms hilarische taferelen opleveren :P

En op racingleague ook :)

https://valid.x86.fr/s6z3z0

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

jullie hebben het wel is over een fanatec stuur. ik zit is op de site te kijken.
hebben jullie dan deze? Is het deze dan :P?
http://eu.fanatec.com/Rac...rsport%20CSR%20Wheel%20EU

of hebben jullie die losse CSR wheel base? en dan een los stuur erop..? dan ben je toch een godsvermogen kwijt? Die wheel base kost €450,- en dan nog een stuur erop van 180/250.
http://eu.fanatec.com/RacingWheels/ClubSportWheelBaseEU

of hebben jullie die Porsche stuur..? Is het deze dan:P?
http://eu.fanatec.com/Rac...T3%20RS%20V2%20Wheel%20EU

en dan nog een setje pedalen/shifter erbij..?

Damn, duur geintje.. 8)7
Zocht miss een vervanger voor de DFGT.. maar haha..

[ Voor 4% gewijzigd door Nickrsd op 28-02-2013 22:49 ]

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:37

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:25:
Iemand zin om de HPD race wat voller te maken? Is al official, nog 5 min :) Mijn enige kans deze week dus ik moet wel rijden zelfs met 10 man :p
Heb net de fixed gereden, maar dat was een grote fout.... had maar kwartiertje geoefend ofzo, en werd langs alle kanten voorbij gereden :X

Viel me wel op dat (imho) enorm agressief gereden werd. D'r werden autos tussen geduwt op plekken waar heb in mijn ogen eigenlijk niet kon. Ging allemaal maar net goed, maar mocht van mij wel wat minder.

IR-75 :( Dat is dus de prijs die je betaald voor te weinig oefenen...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nickrsd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:48:
jullie hebben het wel is over een fanatec stuur. ik zit is op de site te kijken.
hebben jullie dan deze? Is het deze dan :P?
http://eu.fanatec.com/Rac...rsport%20CSR%20Wheel%20EU

of hebben jullie die losse CSR wheel base? en dan een los stuur erop..? dan ben je toch een godsvermogen kwijt? Die wheel base kost €450,- en dan nog een stuur erop van 180/250.
http://eu.fanatec.com/RacingWheels/ClubSportWheelBaseEU

of hebben jullie die Porsche stuur..? Is het deze dan:P?
http://eu.fanatec.com/Rac...T3%20RS%20V2%20Wheel%20EU

en dan nog een setje pedalen/shifter erbij..?

Damn, duur geintje.. 8)7
Zocht miss een vervanger voor de DFGT.. maar haha..
Ik zou pas voor Fanatec (of welk andere dure optie dan ook) gaan als je zeker weet dat je lange tijd wilt (i)racen.
Op Marktplaats zijn hele goede stuurtjes te koop (G27 of zelfs Fanatec GT3 V2's).

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• TuxieDeni
Ik rij zelf sinds kort met de 911 gt2 stuur en bevalt me heel goed, alleen net in me race
had ik ineens maar helft van me rempedaal over dus wordt binnekort toch maar eens kijken naar
nieuwe pedalen :(

Mijn iRacing profiel

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

90 rondjes is iets van 1.5-2 uur. Als er cautions zijn, heb je even rust moment.
De race kan maximaal 3 uur duren, met cautions.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 28-02-2013 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
BM schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:53:
[...]

Heb net de fixed gereden, maar dat was een grote fout.... had maar kwartiertje geoefend ofzo, en werd langs alle kanten voorbij gereden :X

Viel me wel op dat (imho) enorm agressief gereden werd. D'r werden autos tussen geduwt op plekken waar heb in mijn ogen eigenlijk niet kon. Ging allemaal maar net goed, maar mocht van mij wel wat minder.

IR-75 :( Dat is dus de prijs die je betaald voor te weinig oefenen...
Je moet ook niet de fixed doen, vreselijk daar... open is 10000 keer beter. Wordt erg netjes gereden.

Ik heb m'n race gewonnen door betere pit strategie (later pitten en geen banden nemen). Was nog een HPD die sneller was dan ik, maar ik kwam 10s voor hem uit de pits, wat hij nog terug kreeg tot 3s (met hulp van een Ford die ik heel ongelukkig tegenkwam), maar niet meer genoeg, dus nog een win :) Helaas weinig mensen uiteraard dus het levert niks op, maar beter dan helemaal geen race :)
http://members.iracing.co...onid=7629730&custid=74968

Wel +1.1 SR :D Meeste wat ik ooit gewonnen heb volgens mij...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:00

DutchDevil79

I race, therfore I am

TuxieDeni schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:08:
Ik rij zelf sinds kort met de 911 gt2 stuur en bevalt me heel goed, alleen net in me race
had ik ineens maar helft van me rempedaal over dus wordt binnekort toch maar eens kijken naar
Gebruik anders het koppeling pedaal zolang als rempedaal. Heb je iets minder feedback op maar die pot meter is wel in orde. Je kan natuurlijk ook pedalen set weer open schroeven en die 2 pot meters om wisselen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:56

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren dan een aantal paints toegevoegd aan mijn collectie via Tradingpaints. Heb Tim Brokaw gevraagd even de MX5 (Oreo) te wijzigen met mijn naam erop en nederlandse vlag. Is een zeer aardige kerel en hij heeft het voor me gedaan. Nu heb ik gisteren 1x de paint gebruikt. Daarna een nieuwe race gestart en was hij weg. Kan dit komen omdat ik Tradingpaints in het programma heb doorgegeven om elke keer de gebruikte paints te verwijderen? Anders zou ik dit dus moeten uitzetten. Tevens heb ik op dit moment voor een kleine 1gig aan paints in die map staan. Kan ik die paints gewoon verwijderen (documents/iRacing/etcetc/?

Gisteren dan een aantal races en practise gereden op Summit Point Raceway. Moet eerlijk bekennen dat je stukken sneller wordt als je maar veel rijd op een circuit. Eerste race gisteren op het circuit met een matige snelste tijd per ronde van max 1.30.?? ofzo. Dan gisteren de laatste race die ik gereden heb een snelste tijd van 1:28.787. Moet ook zeggen dat ik nog zeer veel sneller kan als ik gewoon iets minder zou remmen etc. maar de tijden worden veel constanter dan in het begin.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
TuxieDeni schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:08:
Anders pedalen set openschroeven en met de stofzuiger erdoor.
Dan wat contactspray op de potmetertjes en de pedalen enkele keren indrukken.
Kost 2 keer niks!

Of je kan ook doen wat DutchDevil zegt : potmetertjes omwisselen.
Oxigeon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:08:
... Daarna een nieuwe race gestart en was hij weg. Kan dit komen omdat ik Tradingpaints in het programma heb doorgegeven om elke keer de gebruikte paints te verwijderen? Anders zou ik dit dus moeten uitzetten. Tevens heb ik op dit moment voor een kleine 1gig aan paints in die map staan. Kan ik die paints gewoon verwijderen (documents/iRacing/etcetc/?

Gisteren dan een aantal races en practise gereden op Summit Point Raceway. Moet eerlijk bekennen dat je stukken sneller wordt als je maar veel rijd op een circuit. Eerste race gisteren op het circuit met een matige snelste tijd per ronde van max 1.30.?? ofzo. Dan gisteren de laatste race die ik gereden heb een snelste tijd van 1:28.787. Moet ook zeggen dat ik nog zeer veel sneller kan als ik gewoon iets minder zou remmen etc. maar de tijden worden veel constanter dan in het begin.
Bij mij staat hij ingesteld dat hij alles binnen haalt voor de wagens die ik rijd... Dat zijn al redelijk wat GB's aan paints maar dat vind ik geen probleem.
Je kan die paints inderdaad gewoon wissen.

oefening baart kunst is zo wel degelijk met iRacing!

[ Voor 57% gewijzigd door Fragbeestje op 01-03-2013 08:38 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oxigeon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:08:
Gisteren dan een aantal paints toegevoegd aan mijn collectie via Tradingpaints. Heb Tim Brokaw gevraagd even de MX5 (Oreo) te wijzigen met mijn naam erop en nederlandse vlag. Is een zeer aardige kerel en hij heeft het voor me gedaan. Nu heb ik gisteren 1x de paint gebruikt. Daarna een nieuwe race gestart en was hij weg. Kan dit komen omdat ik Tradingpaints in het programma heb doorgegeven om elke keer de gebruikte paints te verwijderen? Anders zou ik dit dus moeten uitzetten. Tevens heb ik op dit moment voor een kleine 1gig aan paints in die map staan. Kan ik die paints gewoon verwijderen (documents/iRacing/etcetc/?
Je moet de Paint van jezelf wel uploaden naar TraidingPaints. Anders zie je je eigen skin niet ;)
En verder kan je gewoon alles wegpletteren (niet de dirs).
Je kan overigens in de nieuwe TP software instellen dat alle paints na het racen verwijderd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

JoepW schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:04:
[...]

Je moet de Paint van jezelf wel uploaden naar TraidingPaints. Anders zie je je eigen skin niet ;)
En verder kan je gewoon alles wegpletteren (niet de dirs).
Je kan overigens in de nieuwe TP software instellen dat alle paints na het racen verwijderd worden.
Uploaden heb ik gedaan (onder een willekeurige naam, niet onder mijn ID). Verder heb ik mijn eigen skins in de documents folder gegooit waar ze thuishoren (wel onder mijn ID). Maar gisteren de eerste keer zag ik de paint wel. 2e race was de paint weg. Misschien dan toch maar eens de optie aanzetten om de paints niet weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je moet de skin wel het goede id nummer geven als je die upload naar TP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:10:
Je moet de skin wel het goede id nummer geven als je die upload naar TP ;)
Had eventjes de help erbij gezocht op de site van TP. Daar staat alleen dat ik naar mijn eigen mappen toe het ID goed moet invullen. Maar helaas had ik dat dus ook moeten doen met de Paints naar TP :P. Moet ik dat vanavond maar eventjes gaan wijzigen.

stel er komt morgen een nieuwe versie van bv de Street Stock. Moet ik de paint dan ook weer wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:23
Ehm.. volgens mij is dat niet zo hoor. Ik upload altijd de meest vreemde tga namen en dat gaat altijd prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 01-03-2013 14:26 ]

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Red Baron schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:37:
Ehm.. volgens mij is dat niet zo hoor. Ik stuur upload altijd de meest vreemde tga namen en dat gaat altijd prima.
iracing gebruikt toch je documents folder etc om je paint te zien of niet? Dus als je de ID.tga wel in je mydocuments folder hebt staan zie je misschien zelf wel je paint maar die andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
We hebben het toch over het uploaden naar TradingPaints.com?
Als je een skin toevoegd met het bestand gekke-henkie.tga dan zorgt TP er echt wel voor dat dat hernoemd wordt en als je dan een van de TP clients draait dat hij dan gewoon netjes #####.tga in het juiste mapje zet op je computer als je het update.

[ Voor 5% gewijzigd door Red Baron op 01-03-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Red Baron schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:42:
We hebben het toch over het uploaden naar TradingPaints.com?
Als je een skin toevoegd met het bestand gekke-henkie.tga dan zorgt TP er echt wel voor dat dat hernoemd wordt en als je dan een van de TP clients draait dat hij dan gewoon netjes #####.tga in het juiste mapje zet op je computer als je het update.
We hadden het inderdaad over uploaden. Maar dat heb ik dus gedaan. Dan zou het dus zo moeten zijn dat ik gisteren mijn "eigen" paint zou moeten zien tijdens de race. Maar dat was dus niet het geval. Daarom dat ik even verwees naar het plaatsen van de paint in je eigen documents map waar tradingpaints ze normaal ook neerzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het kan eventjes duren tot een paint gedownload kan worden vanaf TP nadat je hem geupload hebt. Als je dus upload en meteen daarna nieuwe skins download of meteen in de race springt (en TP automatisch laat downloaden) dan is de kans groot dat hij er nog niet bij zit.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

NickThissen schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:55:
Het kan eventjes duren tot een paint gedownload kan worden vanaf TP nadat je hem geupload hebt. Als je dus upload en meteen daarna nieuwe skins download of meteen in de race springt (en TP automatisch laat downloaden) dan is de kans groot dat hij er nog niet bij zit.
Als ik om 17.00 doe uploaden zal hij toch wel om 22.00 erop staan lijkt me. Dus daar zal het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:56:
[...]

Als ik om 17.00 doe uploaden zal hij toch wel om 22.00 erop staan lijkt me. Dus daar zal het niet aan liggen.
ook al voor gehad ... ik heb op de TP site ff paint terug delete en nadien terug upload gedaan ... even wachten (~5min) en dan download doen via TP client. Als dit nog niet lukt eens in je paint folder gaan kijken en zien of je id er niet al staat. Inprinciepe doet die een overwrite maar het 'kan' altijd zijn dat die het niet gedaan heeft :+ optie 2 is dan heel die folder voor die wagen waarvoor je de paint upload eens te clearen zodat alles effectief terug moet binnenkomen (mss sync bugje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Het kan ook aan die nieuwe client liggen hoor, volgens mij is die op z'n zachts gezegd nogal brak.
Hij blijft bij mij vaak hangen op 40% ofzoiets en doet dan verder niets meer, waarmee hij eerst wel liveries verwijderd heeft, maar dus niet eraan toe komt om de nieuwe te downloaden.

Misschien komt het ook doordat ik de app laat/liet starten via iAppstarter (tooltje dat programma's start als de iracing simulator opstart).
Maar dan nog vind ik het raar dat die nieuwe tool altijd alle paints lijkt te verwijderen en opnieuw te downloaden per sessie. Dus ook als er niets aan die paint gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb totaal geen problemen met de nieuwe versie van TP.
TP download nu alleen de skins van de auto's die in jou sessie zitten. Als je daar dan weer uit gaat, verwijdert die ze weer (als je dat hebt aangevinkt).
Wanneer je weer in een andere sessie gaat, dan download die weer alleen die skins van de mensen die in die sessie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Niellie41 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:57:
Ik heb totaal geen problemen met de nieuwe versie van TP.
TP download nu alleen de skins van de auto's die in jou sessie zitten. Als je daar dan weer uit gaat, verwijdert die ze weer (als je dat hebt aangevinkt).
Wanneer je weer in een andere sessie gaat, dan download die weer alleen die skins van de mensen die in die sessie zitten.
Zo heb ik hem dus ook ingesteld. Download hij dan ook jou eigen skin?
Gisteren trouwens voor de eerste keer ingelogd op de TS server van jou. Helaas was er niemand aanwezig en ben ik weer vertrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als het goed is moet die ook je eigen skin downloaden.

Het is vooral op maandag en dinsdag avond druk op TS.

[ Voor 34% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Fragbeestje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 08:17:
[...]

Anders pedalen set openschroeven en met de stofzuiger erdoor.
Dan wat contactspray op de potmetertjes en de pedalen enkele keren indrukken.
Kost 2 keer niks!

Of je kan ook doen wat DutchDevil zegt : potmetertjes omwisselen.
Dat heb ik dus gedaan toen de pedaaltjes binnen kwamen ;) En het is geen pretje
om die open te halen met al dat plastic erom heen haha :9
Maar misschien geef ik het nog een poging om schoon te maken ik zie wel, gebruik
nu gewoon ff me oude stuurtje ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oxigeon schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 10:59:
[...]

Zo heb ik hem dus ook ingesteld. Download hij dan ook jou eigen skin?
Dat klopt inderdaad op laden naar TP met je ID nummer en dan gewoon zorgen dat TP opgestart is voor je een race room of traning in gaat en dan laadt ie alles down wat in die sessie zit incl je eigen skin .

Als je je skin aanpast of iemand verandert hem voor je moet je hem zelf eerst opnieuw opladen naar tradingpaints.com

Aardige kerel Tim he en goeie teammanager ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:17:
[...]

Dat klopt inderdaad op laden naar TP met je ID nummer en dan gewoon zorgen dat TP opgestart is voor je een race room of traning in gaat en dan laadt ie alles down wat in die sessie zit incl je eigen skin .

Als je je skin aanpast of iemand verandert hem voor je moet je hem zelf eerst opnieuw opladen naar tradingpaints.com

Aardige kerel Tim he en goeie teammanager ook ;)
Teammanager weet ik niet. Heb me nog niet verdiept in teams etc. Maar hij stond me vriendelijk te woord en uiteraard met de gevraagde naam en logo erbij etc. Had eigenlijk verwacht dat het een week of langer "levertijd" zou zijn. Maar gisteren aangevraagd. En vandaag in mijn mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIceWarrior
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
Gisteravond was het zover, mijn eerste MX5 roadrace gedaan, 15 laps of close racing :)
Erg veel lol gehad met stuivertje wissellen, uiteindelijk als 5e gefinished, viel me niet tegen voor een eerste poging :)

Die minpunten die je krijgt wanneer je bv van de baan raakt, gaat dat van je 2.50 score af? Dus -1 voor 1x buiten de baan maakt 2.49?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Buiten de baan raken, spinnen etc heeft met die score te maken maar hoe dat precies
geregeld wordt is voor mij een raadsel haha :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
GodLiker schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:16:
Gisteravond was het zover, mijn eerste MX5 roadrace gedaan, 15 laps of close racing :)
Erg veel lol gehad met stuivertje wissellen, uiteindelijk als 5e gefinished, viel me niet tegen voor een eerste poging :)

Die minpunten die je krijgt wanneer je bv van de baan raakt, gaat dat van je 2.50 score af? Dus -1 voor 1x buiten de baan maakt 2.49?
In de Wiki van GoT vind je deze begrippen prima uitgelegd:
http://iracing.invisio.nl/index.php?title=Safety_Rating
http://iracing.invisio.nl/index.php?title=IRating (dit verdient nog verdere uitwerking)

Hier een beetje een how-to om te starten:
http://iracing.invisio.nl...tle=Beginners_handleiding

En hier alle begrippen die veel gebruikt worden:
http://iracing.invisio.nl...itle=Speciaal:AllePaginas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomskii5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:46
Ik heb toch ook al gemerkt dat toen ik mijn paint geüpdatet had hij die niet herkende als geüpdatet. Heb toen manueel mijn paint maar in mijn folder gestoken. :(

https://valid.x86.fr/s6z3z0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoals jullie weten is Nick bezig met een integratie van alle GoT iRacing faciliteiten.
De toernooisite is nog niet voor elkaar en om die reden kan ik ook geen uitslagen invoeren. Dus de stand is vanaf de race op Laguna Seca niet bijgewerkt. Waarschijnlijk is dit van het weekend weer gerepareerd.

Ik ben bezig info te verzamelen uit de databases van iRacing.
Ik heb nu beschikking over allerlei 'deep-links' naar de membersite, mooie auto en circuit plaatjes etc.
Hiermee worden we in staat om bijvoorbeeld 'automatisch' posts te genereren voor hier en op het memberforum om races aan te kondigen. Nu is dat grotendeels handwerk.

Ik heb op basis van bovenstaande nieuwe info ook de TS aangepast in de auto en circuit sectie.
Met name het circuit overzicht is verbeterd.

Hier de link naar de nieuwe auto sectie: KLIK

En hier de link naar het nieuwe overzicht van alle circuits: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ziet er goed uit Joep!
Alleen heb ik wel een heel klein foutje gevonden bij de circuits:
X'je voor nacht staat bij de verkeerde Daytona.

[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2013 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mooi he, veel data ;)
Ik zal het corrigeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja, altijd leuk. Zeker als het allemaal handwerk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Netjes Joep!

en mede iRacer Shane Van Gisbergen heeft de pole gehaald voor de eerste V8 Supercar race!

ik zou die qualify best wel willen bekijken maar vind enkel tekstartikeltjes ... :|

Ook wel grappig dat er in de top 10 nog geen enkele Nissan of AMG te zien is :)

[ Voor 17% gewijzigd door Fragbeestje op 01-03-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hmm zou die niet stoppen? Of hebben we het over een virtueel kampioenschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. Shane is toch terug gekomen en naar een ander team gegaan.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105769

[ Voor 29% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Hij zou op pensioen gaan ... is 23 jaar... had ik ook wel willen doen
Er is blijkbaar heel wat over te doen geweest maar blijkbaar zit hij nu opnieuw achter het stuur in de echte V8 supercar series. Maar nu in een Holden ipv een Ford

edit : te laat ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fragbeestje op 01-03-2013 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:54:
....X'je voor nacht staat bij de verkeerde Daytona.
Gecorrigeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Lekker bezig Joep, ziet er goed uit!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:50:
Zoals jullie weten is Nick bezig met een integratie van alle GoT iRacing faciliteiten.
De toernooisite is nog niet voor elkaar en om die reden kan ik ook geen uitslagen invoeren. Dus de stand is vanaf de race op Laguna Seca niet bijgewerkt. Waarschijnlijk is dit van het weekend weer gerepareerd.

Ik ben bezig info te verzamelen uit de databases van iRacing.
Ik heb nu beschikking over allerlei 'deep-links' naar de membersite, mooie auto en circuit plaatjes etc.
Hiermee worden we in staat om bijvoorbeeld 'automatisch' posts te genereren voor hier en op het memberforum om races aan te kondigen. Nu is dat grotendeels handwerk.

Ik heb op basis van bovenstaande nieuwe info ook de TS aangepast in de auto en circuit sectie.
Met name het circuit overzicht is verbeterd.

Hier de link naar de nieuwe auto sectie: KLIK

En hier de link naar het nieuwe overzicht van alle circuits: KLIK
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En dan nog een aanvulling in een aparte post:

Alle layouts van alle circuits.

Handig om hier te gebruiken als je een bocht wil duiden in een post. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:39:
En dan nog een aanvulling in een aparte post:

Alle layouts van alle circuits.

Handig om hier te gebruiken als je een bocht wil duiden in een post. ;)
De plaatjes zijn in de breedte een beeeeeeeeeetje uitgerekt :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:47:
[...]

De plaatjes zijn in de breedte een beeeeeeeeeetje uitgerekt :p
Huh, bij mij niet in Firefox, Chrome en Safari op de Mac.
En in Windows WEL in IE <- Stomme MS ;(

Ik had de plaatjes in de hoogte beperkt en op autobreedte gezet om een te lange post te voorkomen.
Zal zien dat ik het corrigeer...

[ Voor 19% gewijzigd door JoepW op 01-03-2013 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Niet aanpassen Joep, moeten ze ook maar een betere browser gebruiken en die crappy MS links laten liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Fragbeestje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:02:
Niet aanpassen Joep, moeten ze ook maar een betere browser gebruiken en die crappy MS links laten liggen >:)
Hahaha precies >:)

Ik trakteer *O*
Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/7114/classbpromotion.jpg
http://members.iracing.co...nid=7635156&custid=104531

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:02:
Ik heb het toch maar aangepast. Het is nu iets kleiner, maar het werkt.
Gefeliciteerd Carlos!

[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 01-03-2013 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gaan er mensen nog racen vanavond. Zo ja, wat?
Of iemand zin in een hosted race?

[ Voor 27% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga weer niet racen ;( Nog steeds schouder.... 7(8)7
Maar ik heb wel een voorbeeld van hoe de posts van races er uit gaan zien: Klik :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Lekker bezig Joep!

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De template van de Ford Fusion is beschikbaar!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2587913.page

Nu nog de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 01-03-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:43

Nickrsd

JoepW schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:01:
[...]

Ik zou pas voor Fanatec (of welk andere dure optie dan ook) gaan als je zeker weet dat je lange tijd wilt (i)racen.
Op Marktplaats zijn hele goede stuurtjes te koop (G27 of zelfs Fanatec GT3 V2's).
ik rijd nu idd met een dfgt, pas 4/5weken geleden gekocht 2dehands. om te kijken of het simmen wat is. Wil toch is een keer verder kijken. Lijkt me idd een G27, een mooie opvolger die te betalen is.

Maar soms hoor ik hier ook fanatec voorbij komen, dus was wel benieuwd over welke wheels jullie het hebben..
ik neem aan niet die hele dure wheels base met een los wheel( ben je bijna €750 kwijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Nickrsd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:44:
[...]
ik neem aan niet die hele dure wheels base met een los wheel( ben je bijna €750 kwijt)
Daar rijden er hier ook genoeg mee rond ;) Verder is denk ik vooral de GT3RSv2 erg populair :)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:48:
[...]

Daar rijden er hier ook genoeg mee rond ;) Verder is denk ik vooral de GT3RSv2 erg populair :)
Ik heb de hele mikmak ;)
De CSW met BMW- en F1-stuur en nog op reserve de GT3RSv2.
Maar de CSW etc. heb ik na ruim een jaar simmen gekocht.

Maar ik zie dit net op marktplaats. Is wel strak setje:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

[ Voor 27% gewijzigd door JoepW op 01-03-2013 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een CSP vraag.

Ik heb deze pedalen al een tijdje in huis en ben er erg aan gehecht.
Maar voor mijn gevoel heb ik ze niet goed gekalibreerd.
Merk namelijk te vaak dat andere veel later kunnen remmen dan ik dat kan.

Nou vraag ik me dus af wat nou de beste manier is om dit te doen.
Ik stel hem altijd eerst in de fanatec software (pedal die druk geven die ik als max wil gebruiken, dan knop draaien tot balk helemaal bovenaan staat)

Maar als ik dan deze in iracing wil afstellen. Hoe weet ik dat wat ik op dat moment aan druk geef ook de zelfde druk is dat ik in de fantec software als Max heb aangegeven?

Er kan best een groot verschil in zitten! Heb namelijk gemerkt dat er grote druk verschil is tussen hoe ik mijn voet houd.
Als ik deze vlak hou dan heb ik minder druk dan als ik meer met mn tenen druk (hoger op de pedalen)

Kan jammer genoeg geen video vinden hoe dit het beste te doen.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb de gevoeligheid met de potmeter op de pedalen op maximum staan. Dus met de minste kracht de maximale uitslag in de driver.
Het rempedaal heb ik fysiek zo gemaakt dat de slag iets groter is dan standaard 'af fabriek'. Dit heb ik gedaan door een iets korter foampje te gebruiken zonder dat er een vrije slag ontstaat. Dit geeft mij een betere doseerbaarheid.
In iRacing is het heel simpel. Kalibreren gewoon van 0 tot 1024 en bijna klaar is kees. Wat ik enkel nog doe als afsluiting van de rempedaal kalibratie is bij het bevestigen de rem een klein beetje indrukken om het mogelijk te maken mijn voet op de rem te houden zonder dat ik rem. Dus ik maak een klein beetje 'vrije slag'.

Maar de grote truck is en blijft om de druk tijdens het remmen goed te doseren zodat je banden niet blokkeren.
Ik heb er veel profijt van gehad om het geluid van de banden op max te zetten en de rest zo zacht mogelijk. Dat geeft meer info over het remmen.
Daarnaast moet je je aanleren om maximaal aan te remmen en de druk steeds een beetje terug te nemen zonder dat je te veel verminderd en dus te zacht remt.

Just my 2 cents. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nog 1 nachtje slapen!

http://www.radicalsonline...e-in-the-iRacing-WCS-2013

[ Voor 36% gewijzigd door Red Baron op 01-03-2013 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:32

Phydomir

Dennis

Kijk even of je in iRacing niet toevallig Brake Curve aan hebt staan. Met een load cell moet die op 0 staan.
Ik heb zelf al een paar jaar de CSP en de kracht in windows is 1-op-1 de kracht in iRacing.
Alvast veel succes gewenst. Go get 'em.

[ Voor 33% gewijzigd door Phydomir op 02-03-2013 00:09 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

JoepW schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:59:
[...]

Ik heb de gevoeligheid met de potmeter op de pedalen op maximum staan. Dus met de minste kracht de maximale uitslag in de driver.
Het rempedaal heb ik fysiek zo gemaakt dat de slag iets groter is dan standaard 'af fabriek'. Dit heb ik gedaan door een iets korter foampje te gebruiken zonder dat er een vrije slag ontstaat. Dit geeft mij een betere doseerbaarheid.
In iRacing is het heel simpel. Kalibreren gewoon van 0 tot 1024 en bijna klaar is kees. Wat ik enkel nog doe als afsluiting van de rempedaal kalibratie is bij het bevestigen de rem een klein beetje indrukken om het mogelijk te maken mijn voet op de rem te houden zonder dat ik rem. Dus ik maak een klein beetje 'vrije slag'.

Maar de grote truck is en blijft om de druk tijdens het remmen goed te doseren zodat je banden niet blokkeren.
Ik heb er veel profijt van gehad om het geluid van de banden op max te zetten en de rest zo zacht mogelijk. Dat geeft meer info over het remmen.
Daarnaast moet je je aanleren om maximaal aan te remmen en de druk steeds een beetje terug te nemen zonder dat je te veel verminderd en dus te zacht remt.

Just my 2 cents. 8)
Joep

Je geeft aan dat je in Fanatec een bepaald druk geeft en deze dan via de knop als maximaal instelt.
Maar, blijft de druk het zelfde als je het pedaal in iRacing instelt?

Wat ik bedoel is, het volgende. Ik heb hier onder een plaatje gemaakt.

Stel ik druk het pedal in de fanatec software tot stand ROOD. Draai dan de knop om tot ik maximaal druk heb (balk helemaal vol)

Nou ga ik in iRacing het zelfde doen, maar nu druk ik door tot de BLAUWE stand?

Afbeeldingslocatie: http://i1093.photobucket.com/albums/i438/seninnha/fanatec_zpsfff6d318.jpg

Blijft de druk het zelfde? of heb ik in het spel MEER REM druk?

Even voord e duidelijkheid, Brake Curve staat al op NUL.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

seninha schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 08:44:
[...]

Je geeft aan dat je in Fanatec een bepaald druk geeft en deze dan via de knop als maximaal instelt.
Maar, blijft de druk het zelfde als je het pedaal in iRacing instelt?
In iRacing geef je geen druk aan. In iRacing geef je alleen een maximale uitslag aan. Als je hem USB hebt aangesloten zal dit van 0 tot 1023 gaan.
Als je in je Fanatec profiler ziet dat je met een bepaalde druk 75% remt, dan zal dit in iRacing ook 75% zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

OK, maar als die uitslag langer is (omdat ik op dat moment harder druk, dus verder) blijft de druk (hoeveelheid rem kracht) dan het zelfde?

[ Voor 9% gewijzigd door seninha op 02-03-2013 09:59 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb nooit in Nm gemeten of 100% in iRacing hetzelfde is als in de driver en de zelfde hoek qua pedaal is.
Aangezien alleen het remgedrag in iRacing mij interesseerd vind ik dat ook niet belangrijk.
Ik hoef nooit in 'de driver' te remmen, dat doe ik in iRacing ;)
Ik snap dan ook niet wat het belang hiervan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

JoepW schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:10:

Ik snap dan ook niet wat het belang hiervan is.
Nou, voor mij is het heel belangrijk om rempedaal goed afgesteld te hebben. Dus belang is erg groot.

Als ik zo lees geef jij voorrang aan iRacing instelling terwijl Phydomir juist aangeeft dat wat je in Fanatec gedeelte instelt , zelfde blijft in iracing.

Wat ik hier probeer uit te vinden is gewoon of ik de zelfde remdruk krijg in beide systemen.

Als ik in de fanatec bij een bepaalde druk aangeef dat dat MAX moet zijn (pedal is op dat moment niet tot het einde ingedrukt) , en ik later in iracing WEL het pedaal helemaal indruk.
Blijft de druk dan het zelfde ook al ben ik voorbij het punt dat ik eerder als MAX aangaf

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik snap niet welke kant deze discussie op gaat. Phydomir en ik zeggen hetzelde.
In de driver druk (en uitslag) en in iRacing alleen uitslag. En in iRacing kan je de uitslag 'verneuken' door tijdens de kalibratie het nulpunt en max punt niet te gebruiken. Hierdoor heb je nog steeds max rem vermogen in iRacing maar met een andere slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Is geen discussie.
Ik stel gewoon een vraag omdat iets niet duidelijk voor me is.
Misschien duurt het wat langer, en heb ik het niet snel genoeg door.

Als ik jou laatste opmerking zo lees, dan stel ik in iracing de nul en max punt aan.

Wat nou als die maximaal punt verder ligt dat wat ik in de drivers aangegeven heb?
(zoals ik al in de tekening aangaf. Rood is de driver uitslag en tevens max druk punt, en blauw de iracing uitslag)
Blijft deze het zelfde ook al ben ik verder dan de rode gedeelte of heb ik meer druk omdat ik eigenlijk verder de loadcell in druk?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je in iRacing harder trapt dan de 100% in de driver dan komt er geen waarde bij boven de 1023 (of onder 0) bij (te zien tijdens het kalibreren) en dus is dat loos en zal (tijdens het rijden) niet 'gezien worden' door iRacing.

Tip ter lering en vermaak. Start iRacing op in een klein window en open tegelijk het driver scherm en het kalibratie scherm in iRacing en probeer verschillende dingen. Dan zie je hoe e.e.a samenwerkt.

Verder nog de tip om vooral niet te hard te trappen op de rem (Dus zo gevoelig mogelijk zetten). Ik had de rem 1,5 jaar geleden lekker zwaar staan (lees ongevoelig) en trapte de een na de andere loadcell kapot.
Aanvulling: Ik zie dat je veel met de HPD rijdt. Bij die auto is enorm veel te winnen in remweg door initieel mega hard te remmen en heel gelijkmatig de remdruk te verminderen net tegen het blokkeren aan.
Het tegenstrijdige dat je moet overwinnen is de remdruk verminderen met het afnemen van de snelheid van de auto.

[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

seninha schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:10:
Is geen discussie.
Ik stel gewoon een vraag omdat iets niet duidelijk voor me is.
Misschien duurt het wat langer, en heb ik het niet snel genoeg door.

Als ik jou laatste opmerking zo lees, dan stel ik in iracing de nul en max punt aan.

Wat nou als die maximaal punt verder ligt dat wat ik in de drivers aangegeven heb?
(zoals ik al in de tekening aangaf. Rood is de driver uitslag en tevens max druk punt, en blauw de iracing uitslag)
Blijft deze het zelfde ook al ben ik verder dan de rode gedeelte of heb ik meer druk omdat ik eigenlijk verder de loadcell in druk?
Nu snap ik eigenlijk pas waar je heen wilt. Maar je kan in iRacing niet harder remmen dan 100%. Alles wat jij dus harder remt dan 100% doordat je harder op de load cell drukt zal iRacing niets mee doen. Die informatie is er simpelweg niet. Wat je in het begin het beste kunt doen is het volgende.

Je gaat naar je Fanatec profiler en je stelt met behulp van de pot meter in hoe hard jij moet drukken om tot 100% remdruk te komen. Dus dat je blauwe balk helemaal vol is. Ik heb hem zelf iets je zwaarder staan dan de lichtste stand omdat ik anders te snel aan de 100% zit en ik hiermee iets beter gedoseerd kan remmen.
Nu ga je in iRacing gewoon rijden en kan je links onderin een beetje in de gaten houden of je ook tijdens het rijden aan die 100% komt. Ik zou dit doen met een auto die ABS heeft zoals de McLaren omdat je anders steeds vol aan het blokkeren bent en je er nog niets mee opschiet.

Als je daarmee tevreden bent kom je gewoon nooit meer aan je pot meter en pas je je remgedrag aan aan de auto, niet andersom. Neem als voorbeeld even de HPD. Daarmee kom ik eigenlijk nooit boven de 80% remdruk en zak ik vrij snel af na 50% en lager omdat hij anders blokkeert.

Nog even ter verduidelijking. De load-cell in je Fanatec pedalen meet altijd in 0-100% remdruk. Met de potmeter bepaal jij hoe hard je moet drukken tegen de load-cell om op die 100% te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Kijk dat wou ik even weten.daarom had ik die tekening gemaakt.

Het is dus alleen belangrijk om er voor te zorgen dat de waarde 1023 zo goed mogelijk overeenkomt met de MAX waarde in de drivers.

reden om dit allemaal te vragen is dat ik gewoon merk dat andere rijders later kunnen remmen dan ik op dit moment kan met de HPD
Bv in Zandvoort:

tarzan bocht: daar kan ik laat remmen zonder enig probleem.

Aan de andere kant, Renault bocht en begin van Audi Ss'es daar merk ik dat ik te vroeg moet beginnen met remmen om de bocht te kunnen halen.
Als ik later en harder rem dan blokkert alles en schiet ik door.

Op dat moment zie ik dat rijders achter me flink in de ankers moeten omdat zij later kunnen remmen dan ik.

Phydomir: hierboven is een reactie op Joep.Was namelijk bezig met reply te geven toen jou verhaal boven op kwam.

[ Voor 7% gewijzigd door seninha op 02-03-2013 11:49 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

seninha schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:47:
Het is dus alleen belangrijk om er voor te zorgen dat de waarde 1023 zo goed mogelijk overeenkomt met de MAX waarde in de drivers.
Dat zal altijd overeen komen. Daar zit geen verschil in. In je Fanatec profiler is de balk leeg 0 en vol is 1023. Alleen staan de waardes daar niet bij.

Later kunnen remmen ligt natuurlijk niet alleen aan je rempedalen. Je set-up speelt daarbij ook een zeer belangrijke rol. Dingen als rembalans en ingestelde remdruk (bv in de HPD kun je low-med-high instellen) maar ook de hoeveelheid downforce die je rijd spelen daarbij allemaal een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

maar stel dat ik de waarde op een verder punt geef dan de 100% druk die ik in de drivers ingesteld heb, verlies ik dan niet iets van die 1023 range.

Stel, in de drivers rem ik zo veel: (sterretjes geven afstand aan van pedal.)

************************ 100%

In iRacing

*********************************1023

dat zou beteken dat ik maar een waarde overhoud van 1000 (ongeveer)

Wat setup betreft, het gaat om een fixed setup race, dus in feiten heeft iedereen de zelfde auto.
daar kan ik dus jammer genoeg niets aan veranderen.

ga vanmiddag als ik thuis ben gelijk even alles opnieuw instellen. Heb een tweede scherm dus zal op de ene de fantec instelling open houden en dan zal ik in iracing het bereik.
kan ik de drivers in de gaten houden zoals hier ook al werd aangegeven.

Joep: mijn rem stijl is al zoals jij aangeeft. Hard in remmen en geleidelijk minder. dat doe ik met normaal auto rijden ook.
Dat is iets wat ik me aangeleerd heb, en dus ook in sim racing gebruik.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar het belangrijke is of je echt net tegen blokkeren aanzit. En dat zal je moeten bepalen met veel oefenen en bandengeluid / gedrag van de auto in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

seninha schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 12:16:
maar stel dat ik de waarde op een verder punt geef dan de 100% druk die ik in de drivers ingesteld heb, verlies ik dan niet iets van die 1023 range.

Stel, in de drivers rem ik zo veel: (sterretjes geven afstand aan van pedal.)

************************ 100%

In iRacing

*********************************1023

dat zou beteken dat ik maar een waarde overhoud van 1000 (ongeveer)
Dat is dus niet mogelijk. Want die 1023 waarde stopt bij 100% rem zoals jij dat hebt ingesteld.
Om het misschien nog even wat duidelijker te maken. In de Fanatec profiler kalibreer jij je rem niet. Dit gebeurd op het moment dat je de rem aansluit (lees: als Windows start). Het enige wat jij aan de rem kan aanpassen is de druk die nodig is om tot die 100% te komen. Je rem zal dus altijd 0-100% staan, zowel in Windows als in iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nog een klein kwartiertje tot de Q, 50 man, 35 grid plekjes... woops :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Red Baron schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:17:
Nog een klein kwartiertje tot de Q, 50 man, 35 grid plekjes... woops :P
Split de Q dan niet gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
Mooie presentatie! _/-\o_

Veel succes Paul! *O*
JoepW schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:22:
[...]

Split de Q dan niet gewoon?
Ik denk dat Paul bedoelt dat er 15 gaan afvallen voor de race.

[ Voor 23% gewijzigd door josh-hill op 02-03-2013 14:24 ]

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
josh-hill schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 14:22:
[...]

Mooie presentatie! _/-\o_

Veel succes Paul! *O*

[...]

Ik denk dat Paul bedoelt dat er 15 gaan afvallen voor de race.
Ow ja 8)7 :?
Paul nu overall 34ste en dat is het. Dus wel in de Top Split ;) Netjes Paul!

[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
35e... pfffff wat een zaad kwali, eerste run verneukt met een OT en bij 2e meteen 3 tiende kwijt in T1 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb het gezien. Jammer.
Toch 35ste. Ik had de 2 qualies in beeld en d8 34ste.
Maar ok, betekent dat je in de race niet veel te verliezen hebt.
Alvast GL :)F *O*

[ Voor 61% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Nu kan ik gerust een suzuka startje doen, met niemand achter me geloof ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar start er nou 35 man in de top en dan verder tot 9 auto's in split 2. Of wordt de boel door 2 gedeeld? Of 9 niet geplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Er is maar 1 split, helaas zit er ook een van m'n teamgenoten bij de afvallers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja zag het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
http://www.iracing.com/live/

[ Voor 84% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Succes Paul! Ik kan (zonder geluid) een stukje meekijken onderweg naar munchen :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
Btw, ligt het nu aan m'n pc of "loopt" het geluid nu (nog steeds) regelmatig?

Hm, misschien is het gewoon het schakelen tussen 2 resoluties omdat ik wat zit te switchen (full screen en terug).

[ Voor 44% gewijzigd door josh-hill op 02-03-2013 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Paul zit al in de warmup. Wat is zijn die toppers snel!
1:47.222!
Paul deed net maar ff proefstart. ;)
josh-hill schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:07:
Btw, ligt het nu aan m'n pc of "loopt" het geluid nu (nog steeds) regelmatig?
Ik zit als ghost bij paul in de auto en boel is redelijk synchroon

[ Voor 55% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
47.2? Klinkt als race fuel, wat heeft Greger als quali? Ik neem tenminste aan dat hij op 1 staat? :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:09:
47.2? Klinkt als race fuel, wat heeft Greger als quali? Ik neem tenminste aan dat hij op 1 staat? :P
47,336
Nee Hugo Luis is 1 met 47,225

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
JoepW schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:08:
Paul zit al in de warmup. Wat is zijn die toppers snel!
1:47.222!
Paul deed net maar ff proefstart. ;)

[...]

Ik zit als ghost bij paul in de auto en boel is redelijk synchroon
Ik bedoel @ psrtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oeps grote crash bij de start.
Paul daardoor van 35 naar 23.
Dave out of the race....
Paul an 23 - 21

[ Voor 85% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Greger Huttu op 5? Die heeft geen zin meer of is de rest ineens beter geworden?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen idee, zat ff te chatten met Dave. Zal een zien wat er gebeurt is met 'm.

[ Voor 37% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gewoon fractie langzamer dan de rest.

Baal Paul spint en raakt de muur. Schade. Einde oefening.
Het gevecht tussen Pablo en Jake is echt gaaf!

[ Voor 67% gewijzigd door JoepW op 02-03-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:02
DWC :')
Pagina: 1 ... 20 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.