Gaat lekker heren!
Ideaal zegt-ie...Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:49:
Ingeschreven! m'n huidige zondagavond league gaat van Gen6-Fixed naar Gen6-Open. Tijd om een A te setuppen heb ik helaas niet. Ideaal dus, Fabian gaan we weer samen werken?
Ik moet ook maar eens op zoek naar een team mate gaan dan
Hoewel ik best treveden ben over mijn Thrustmaster T500RS, gisteren toch besloten om te upgraden naar de Fanatec Clubsport.
Thrustmaster heb ik nu al weer meer dan 2 jaar gebruikt en af en toe moet je gewoon weer wat nieuws
En nu het stuur de laatste tijd al een paar keer gewoon helemaal uitviel tijdens een race en de pedalen die niet meer helemaal tot maximaal gingen, maakte dat voor mij de beslissing wat makkelijker.
Nou, gisteren dus besteld en tot mijn grote verbazing nu net al afgeleverd vanuit Duitsland. Dat is toch wel netjes. Helaas vanavond nog geen tijd om te testen, ben pas laat thuis waarschijnlijk.
Ik heb trouwens gekozen voor de
- Clubsport Wheel Base
- Clubsport Wheel Rim BMW
- Clubsport Wheel Rim FORMULA
- Clubsport Pedals V2
Misschien dat ik ooit nog wel de Shifter er bij haal, maar vond het zo eerst wel weer genoeg geld om uit te geven in 1 keer
Thrustmaster heb ik nu al weer meer dan 2 jaar gebruikt en af en toe moet je gewoon weer wat nieuws
Nou, gisteren dus besteld en tot mijn grote verbazing nu net al afgeleverd vanuit Duitsland. Dat is toch wel netjes. Helaas vanavond nog geen tijd om te testen, ben pas laat thuis waarschijnlijk.
- Clubsport Wheel Base
- Clubsport Pedals V2
Misschien dat ik ooit nog wel de Shifter er bij haal, maar vond het zo eerst wel weer genoeg geld om uit te geven in 1 keer
proficiat
en hopelijk doe je er ook 2 jaar mee

mijn settings voor de CSWLinc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:09:
Hoewel ik best treveden ben over mijn Thrustmaster T500RS, gisteren toch besloten om te upgraden naar de Fanatec Clubsport.
Thrustmaster heb ik nu al weer meer dan 2 jaar gebruikt en af en toe moet je gewoon weer wat nieuwsEn nu het stuur de laatste tijd al een paar keer gewoon helemaal uitviel tijdens een race en de pedalen die niet meer helemaal tot maximaal gingen, maakte dat voor mij de beslissing wat makkelijker.
- Clubsport Wheel Base
- Clubsport Pedals V2
Fanatec CSW (037)
Settings Driver (144)
- Wheel Angle: 900°
- Dampening Strength: 100%
Settings Stuurwiel (Wanneer Van Toepassing)
- SEN: OFF
- FF: 100
- SHO: 100
- ABS: OFF
- LIN: OFF
- DEA: OFF
- DRI: OFF
- FOR: 100
- SPR: OFF
- DPR: OFF
Settings Ingame
- Wheel range: 850°
- Map range: 850°
- Enable Force Feedback: JA
- Use linear mode: JA
- Strength: 18 Mclaren Mp4-12C
- Strenght: 14 Ford Fusion
- Strenght: 14 Chevrolet Silverado
- Strenght: 22 Mazda MX5
- Damping: 0%
- Min force: 0.0%
heb je in ieder geval al een mooie basis
Thanks! was al beetje aan het zoeken naar welke instellingen ik moest gebruiken voor iRacing. Dit is zeker handig om te hebben!
Ach, de TS geeft op (bijna) alle vragen antwoordLinc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:58:
Thanks! was al beetje aan het zoeken naar welke instellingen ik moest gebruiken voor iRacing. Dit is zeker handig om te hebben!
Hier kan je een CSW stukje vinden
Ik zoek nog 1 of 2 marshals / admins voor de Piston Cup. Zijn er nog non-oval rijders die zin hebben om mij te helpen? Stuur me dan even een DM.
En een oval school (gesponsord door GoT-rijders en voor GoT-rijders) hoort zeker tot de mogelijkheden tbv de Piston Cup.
[ Voor 24% gewijzigd door JoepW op 24-12-2013 16:16 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Interessant! Marco heeft zich ook ingeschreven!
Ik dacht dat je niet van oval racen houdt, Marco?
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 24-12-2013 16:21 ]
Nee, dat is niet (helemaal) waar. Hij krijgt last van zijn schouder / armen. Net als ik.Niellie41 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:18:
Interessant! Marco heeft zich ook ingeschreven!
Voor oval racen moet voor het mooie je stuurtje dan even een paar cm lager staan, al moet dat wel mogelijk zijn met je sim natuurlijkJoepW schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:24:
[...]
Nee, dat is niet (helemaal) waar. Hij krijgt last van zijn schouder / armen. Net als ik.
Net ook maar ingeschreven om mijn linkerbochten wat te oefenen
Binnenkort die chevy maar eens naar de paintshop sturen...
Over gisteravond heb ik wel gemengde gevoelens. Ik vind PI nogsteeds een rukbaan, en ook de caddy zal nooit mijn favo auto worden. Na een groot aantal frustrerende laps begon ik de baan door te krijgen, en uiteindelijk snapte ik ok dat whatever you do, DO NOT TOUCH THE FFING LOUD PEDAL !!
Hierna zakte mijn laptimes, en draaide ik in de top 6 mee. mijn Q tijd was goed voor P5. Ik ging voorzichtig van start, en kwam zoals gebruikelijk weer ergens net met een wiel op het gras. Ik hield hem wel, maar zakte een paar plaatsen terug tot P8. Langzaam maar zeker vielen ze voor me een voor een uit, en kon ik mooi naar Jos toe rijden. Dat ging prima, en we doken uiteindelijk tegelijk de pits in. Omdat ik wat minder benzine had gepakt (24L ofzo) en geen nieuw rubber liet monteren kwam ik voor hem de pits weer uit. Bij het uitrijden van de pits voelde de auto al extreem vaag, en hij leek wel over het asfalt te zweven, iets waar ik de eerste 20 rondes niet gehad had. Ik remde bij de uitgang van de pitstraat, en verloor bijna de achterkant. het leverde me wel meteen een black flag op voor een unsafe exit. Ik kon wel Remco nog net voorblijven, en hoopte dat ik iig 2 rondes redelijke tijden kon rijden om zo de schade enigzins beperkt te houden. Echter de auto bleef raar voelen, en T2 ging behoorlijk belabberd. Hierdoor kon Remcom hem aan de binnenkant zetten bij de hairpin, ik probeerde aan de buitenkant mee te rijden, wetende dat ik dan de volgende bocht het voordeel zou hebben. Helaas ging ik vermoedelijk iets te hard of iets te vroeg op het gas, en spinde ik vlak voor Remco halverwege de bocht. Hij remde voluit, maar tikte me nog net aan. Jos zat er ondertussen ook vlak achter, en hij kon helaas nergens naartoe, en knalde flink hard op Remco z'n bumper, die daardoor mij ook nog een flinke beuk verkocht. Zij konden beide gehavend doorrijden, maar mijn auto was hardstikke krom. Aangezien ik toch een black flag had, maar naar de pits gelimped en een nieuwe auto gescoord. Ook die voelde belabberd aan, maar ik kon er wel de race mee uitrijden. Helaas lag ik te ver achter de rest om nog iemand in te halen, en werd het uiteindelijk P9. Had ik tijdens de pitstop nieuwe banden gepakt was het misschien anders afgelopen, en had ik de laatste 10 rondes nog lekker met Jos en Remco kunnen vechten om P3...
Ik zeur wel flink over de Caddy, maar stiekum is het toch best een uitdaging om daarmee goed rond te komen. Zolang je je gas en rempedaal heel voorzichtig behandeld en continu het overstuur probeert te balanceren dan is het redelijk te doen
Over gisteravond heb ik wel gemengde gevoelens. Ik vind PI nogsteeds een rukbaan, en ook de caddy zal nooit mijn favo auto worden. Na een groot aantal frustrerende laps begon ik de baan door te krijgen, en uiteindelijk snapte ik ok dat whatever you do, DO NOT TOUCH THE FFING LOUD PEDAL !!
Ik zeur wel flink over de Caddy, maar stiekum is het toch best een uitdaging om daarmee goed rond te komen. Zolang je je gas en rempedaal heel voorzichtig behandeld en continu het overstuur probeert te balanceren dan is het redelijk te doen
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Heb ik al geprobeerd en ook de FFB lager gezet, maar bij mij is het gewoon een ouderdom / familie kwaal. Dus ik heb gewoon opgegeven.... Hou het op road en die afwisselende belasting zorgt dan voor gebalanceerde pijn in beide schoudersRoy Visser schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:26:
[...]
Voor oval racen moet voor het mooie je stuurtje dan even een paar cm lager staan, al moet dat wel mogelijk zijn met je sim natuurlijk
Ik ga gewoon kijken hoe het gaat op de ovals. Als ik me niet inschrijf kan ik niet meedoen, nu kan ik het in ieder geval proberen. Als het echt niet gaat dan kan ik er nog altijd mee stoppen. Ook zet ik wel mn BMW stuur wel op mn CSW, en de FF flink omlaag. Hopelijk gaat het dan beter. Het stuurtje kan ik niet echt lager zetten, maar ik kan wel proberen om zelf iets hoger te gaan zitten, kijken of dat helpt. Ik zal wel nog wat oefening nodig hebben, want ik ben meer van het rechtsaf sturen
Cube Nuroad Race (2022)
Dus je rijdt ook ovals, alleen de andere kant op?derx666 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:32: want ik ben meer van het rechtsaf sturen
hehehe... Eens kijken hoe oval rijders met tegenliggers dealen
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Heb je al eens je stuur anders gehouden? Op ovals rijd ik bijna nooit kwart voor negen maar tussen 10 voor 2 en 5 voor 1. Is veel ontspannender rijden. Als je te ver van je stuur afzit wordt het ook lastig, hou maar eens een bord een minuut lang met gestrekte armen naar voren. Een uur je armen zo houden is niet te doen.JoepW schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:28:
[...]
Heb ik al geprobeerd en ook de FFB lager gezet, maar bij mij is het gewoon een ouderdom / familie kwaal. Dus ik heb gewoon opgegeven.... Hou het op road en die afwisselende belasting zorgt dan voor gebalanceerde pijn in beide schouders
Je kan natuurlijk de wagen ook heel loose maken waardoor je continue van links naar rechts moet sturen om niet te snel het circeltje af te ronden...
Ik ga mijn medische dossier hier niet dumpen. Maar bij road-races zit ik ook vaak me te verbijten. Dus dank je voor de goedbedoelde adviezen, maar i've been there.... Ik rij bv op de snelweg (op wat langere ritten) in mijn perfect af te stellen en afgestelde BMW vaak 'kwart over zeven' of 'vijf over half drie'

Vijf over half drie... met je linkerknieJoepW schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 17:15:
Ik ga mijn medische dossier hier niet dumpen. Maar bij road-races zit ik ook vaak me te verbijten. Dus dank je voor de goedbedoelde adviezen, maar i've been there.... Ik rij bv op de snelweg (op wat langere ritten) in mijn perfect af te stellen en afgestelde BMW vaak 'kwart over zeven' of 'vijf over half drie'
Dat was vroeger, toen ik nog sjekkies in de auto draaide
Mooi initiatief.
Ik heb me dus ook maar ingeschreven. Nog ruim een maand de tijd om auto en aantal banen aan te schaffen en vooral, niet onbelangrijk, te oefenen.
Ik heb me dus ook maar ingeschreven. Nog ruim een maand de tijd om auto en aantal banen aan te schaffen en vooral, niet onbelangrijk, te oefenen.
Mooi initiatief heren! Vanwege tijdsdruk laat ik deze competitie even aan me voorbij gaan. Daarnaast mis ik ook nog wat content als ik de kalender zo bekijk.
Op Watkins Glen zal ik vrijwel zeker aan de start verschijnen. Met een Nascar over die baan racen blijft een van de gaafste dingen in Iracing!
Op Watkins Glen zal ik vrijwel zeker aan de start verschijnen. Met een Nascar over die baan racen blijft een van de gaafste dingen in Iracing!
Tim, vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk op de reservelijst terecht komt wanneer je de eerste paar races mist, we gaan echt voor volle velden
Na een full race op oval met daarvoor wat practice voel ik mijn rechter schouder ook wel hoor. Lijkt me redelijk normaal als je zo'n 400 keer naar links stuurt in een uurtje
Dan wacht ik het even af. Mocht er plek zijn dan stap ik inRoy Visser schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:17:
Tim, vergeet niet dat je hoogstwaarschijnlijk op de reservelijst terecht komt wanneer je de eerste paar races mist, we gaan echt voor volle velden
Amateur, ik heb de daytona 500 op het oude circuit nog gereden met ffb op normale waarden, toen was het op de helft zo beurs dat ik helemaal niks meer voelde
Niks amateur ik spreek uit ervaringRoy Visser schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:58:
[...]
Amateur, ik heb de daytona 500 op het oude circuit nog gereden met ffb op normale waarden, toen was het op de helft zo beurs dat ik helemaal niks meer voelde
[ Voor 10% gewijzigd door FabiandJ op 24-12-2013 20:10 ]
In't eggie zetten ze ook niet even de stuurbekrachtiging aan als ze een pijntje krijgen
dus ik laat mijn FFB lekker zoals hij is
hebben die bakken uberhaupt wel stuurbekrachtiging irl ?
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens Danica Patrick in 2012 iig niet.derx666 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:49:
hebben die bakken uberhaupt wel stuurbekrachtiging irl ?
Al 26 inschrijvingen nog 17 man en de grid is vol!To race in NASCAR, mental focus is of the upmost importance but the physical demands are just as taxing. Danica Patrick speaks about the necessity for upper body strength in NASCAR saying, “Upper body is really important. Not so much core strength, but shoulders, back, and chest.” Turning the steering wheel is another issue, as Danica mentions “There’s no power steering. If you’ve ever tried to turn your car when the steering goes out, it’s like that. And then with the g-forces you produce going around corners especially, it can be grueling.”
Bron
[ Voor 90% gewijzigd door FabiandJ op 24-12-2013 23:58 ]
Montoya zei dit ook na zijn Indycar test eerder deze maand.
[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 25-12-2013 00:12 ]
Ik had mij op deze game een paar dagen geleden geabonneerd, gelukkig maar 1 maand, want ik kan nog geen eens een race vinden voor beginnelingen. Erg jammer dat je nieuwe auto's en banen moet kopen om het spel te spelen terwijl je ook een sub betaald. Heb dus maar gelijk een paypal geschil ingediend

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Ik snap niet wat je bedoelt. Om 13:00 uur staat een Road Race met de MX-5 gepland met ca. 10 ingeschreven deelnemers:
http://members.iracing.co...iesSessions.do?season=986
En Oval staat er ook wel wat gepland.
Maar je mag gewoon geen races in andere series rijden als je nog rookie bent....
Maar je mag gewoon geen races in andere series rijden als je nog rookie bent....
Elk uur zijn er rookie races en bij de Mazda cup zijn normaal 50+ deelnemers elk uur.
Vergeet ook niet dat het nu Kerst is hè
Vergeet ook niet dat het nu Kerst is hè
[ Voor 63% gewijzigd door Niellie41 op 25-12-2013 12:54 ]
Ach er waren uiteindelijk 35 rijders in 4 races tegelijk....JoepW schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:48:
Ik snap niet wat je bedoelt. Om 13:00 uur staat een Road Race met de MX-5 gepland met ca. 10 ingeschreven deelnemers:
Hij doet iets niet goed of hij snapt het niet.
Beter eerst vragen en dan pas mopperen.....
Beter eerst vragen en dan pas mopperen.....
Ok sorry dat wist ik niet. Er zijn ook zoveel knopjes, denk dat ik die maar bookmark anders vind ik 'm de volgende keer niet meer.JoepW schreef op woensdag 25 december 2013 @ 12:48:
Ik had het even geprobeerd, maar waarschijnlijk niet genoeg racers, op een gegeven moment kon ik niks meer doen behalve afsluiten. Maar goed...
Is er nog een trucje kwa instellingen om de auto op de weg te houden? Ik rij voor de zekerheid een slakkengangetje door de bocht maar de lichtste draai aan mijn stuur gooit me al van de weg.
Ik gebruik een T500.
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Ik zou zeggen ga eerst maar eens oefenen in een Practice server of een offline Test server tot dat je veilig rondjes kan rijden zonder elke bocht eruit te vliegen
Daarna kun je pas gaan denken aan racen, want het gaat je rating geen goed doen. Je doel als beginner moet zijn om veilig rond te komen, niet om te winnen. Zo ga je het snelste omhoog in licentie en kun je ook meerdere series rijden.
Qua stuur instellingen is het in ieder geval belangrijk dat je de calibratie goed volgt en erop let dat je stuur (daarna) goed overeenkomt met het stuur in het spel. Als het stuur in het spel sneller of langzamer draait dan je stuur in je handen dan klopt er iets niet.
De website is inderdaad in het begin erg onduidelijk (daar werken ze al een tijdje aan om dat te verbeteren). Wat je het beste kan doen is de Race Now knop gebruiken, als je daar op klikt schuift er een schermpje omhoog waar je van links naar rechts kan kiezen wat je gaat doen:
1. Kies de SERIES die je wil rijden. In de dropdown staan een aantal series onder 'Eligible' (die kun je meedoen, tenzij je de benodigde auto/track niet hebt) en een aantal onder 'Ineligible' (die kun je nog niet meedoen omdat je de benodigde licentie niet hebt). Verreweg de meest populaire voor beginners is de Mazda Cup series (voor road races) of de iRacing Street Stock Series (voor oval races). In die series heb je in ieder geval alle auto's en tracks al, de andere series hebben waarschijnlijk tracks of auto's die je moet kopen (dat kun je doen, maar begin eerst maar eens met de standaard content).
2. Daarnaast kun je de TRACK zien (en het weer), en dingen als hoeveel rondjes er gereden moeten worden in een race.
3. Daarnaast kun je de CAR kiezen. Soms doen er meerdere auto's mee in een race en kun je dus kiezen, dat zal nu nog niet gelden, maar je kunt dus in ieder geval zien welke auto je gebruikt.
4. Helemaal rechts is het belangrijkste schermpje 'SELECT A SESSION'. Hier kun je kiezen of je een RACE, QUAL (qualificatie), TT (time trial) of PRACT (practice) wil doen door op die termen te klikken. Als je er een kiest (bijv PRACT) dan krijg je een lijstje met servers te zien die je kan kiezen, met de tijd waarop ze begonnen zijn en hoeveel mensen erin zitten. Klik daarop om je in te schrijven, dan begint een countdown en als die afgelopen is kun je Join klikken om mee te doen.
Bij PRACT (practice) rij je online en zijn er dus meerdere mensen op de baan. Hier wordt eigenlijk al verwacht dat je weet hoe je moet rijden, dus niet tegen het verkeer in rijden of de weg zoeken ofzo, dat doe je beter in een offline Test sessie. Verder is het hier geen probleem om van de baan te raken ofzo, dat kost geen rating (je kan wel mensen boos maken als je tegen ze aan rijdt natuurlijk!).
Een TT (time trial) is eigenlijk een soort race tegen jezelf, je rijdt gewoon rondjes en je moet proberen zo snel mogelijke tijd neer te zetten. Goed om in je eentje je safety rating wat op te werken, verder niet erg interessant, maar let wel op dat je hier safety rating verliest als je veel crasht!
Een qualificatie is zoals je vast al weet om te bepalen waar je op de grid start in een race. Hier doen ook (meestal) meerdere mensen aan mee en je safety rating telt nog iets zwaarder mee.
Ten slotte kun je racen op vaste tijdstippen, waar je je vantevoren voor moet inschrijven (vanaf half uurtje vantevoren tot ongeveer 30 sec voor de server begint kan dat). Na inschrijven komt er weer gewoon een countdown en daarna kun je joinen. In de race server zijn er eerst 5 minuten warmup (vrije training) en daarna begint de race.
Qua stuur instellingen is het in ieder geval belangrijk dat je de calibratie goed volgt en erop let dat je stuur (daarna) goed overeenkomt met het stuur in het spel. Als het stuur in het spel sneller of langzamer draait dan je stuur in je handen dan klopt er iets niet.
De website is inderdaad in het begin erg onduidelijk (daar werken ze al een tijdje aan om dat te verbeteren). Wat je het beste kan doen is de Race Now knop gebruiken, als je daar op klikt schuift er een schermpje omhoog waar je van links naar rechts kan kiezen wat je gaat doen:
1. Kies de SERIES die je wil rijden. In de dropdown staan een aantal series onder 'Eligible' (die kun je meedoen, tenzij je de benodigde auto/track niet hebt) en een aantal onder 'Ineligible' (die kun je nog niet meedoen omdat je de benodigde licentie niet hebt). Verreweg de meest populaire voor beginners is de Mazda Cup series (voor road races) of de iRacing Street Stock Series (voor oval races). In die series heb je in ieder geval alle auto's en tracks al, de andere series hebben waarschijnlijk tracks of auto's die je moet kopen (dat kun je doen, maar begin eerst maar eens met de standaard content).
2. Daarnaast kun je de TRACK zien (en het weer), en dingen als hoeveel rondjes er gereden moeten worden in een race.
3. Daarnaast kun je de CAR kiezen. Soms doen er meerdere auto's mee in een race en kun je dus kiezen, dat zal nu nog niet gelden, maar je kunt dus in ieder geval zien welke auto je gebruikt.
4. Helemaal rechts is het belangrijkste schermpje 'SELECT A SESSION'. Hier kun je kiezen of je een RACE, QUAL (qualificatie), TT (time trial) of PRACT (practice) wil doen door op die termen te klikken. Als je er een kiest (bijv PRACT) dan krijg je een lijstje met servers te zien die je kan kiezen, met de tijd waarop ze begonnen zijn en hoeveel mensen erin zitten. Klik daarop om je in te schrijven, dan begint een countdown en als die afgelopen is kun je Join klikken om mee te doen.
Bij PRACT (practice) rij je online en zijn er dus meerdere mensen op de baan. Hier wordt eigenlijk al verwacht dat je weet hoe je moet rijden, dus niet tegen het verkeer in rijden of de weg zoeken ofzo, dat doe je beter in een offline Test sessie. Verder is het hier geen probleem om van de baan te raken ofzo, dat kost geen rating (je kan wel mensen boos maken als je tegen ze aan rijdt natuurlijk!).
Een TT (time trial) is eigenlijk een soort race tegen jezelf, je rijdt gewoon rondjes en je moet proberen zo snel mogelijke tijd neer te zetten. Goed om in je eentje je safety rating wat op te werken, verder niet erg interessant, maar let wel op dat je hier safety rating verliest als je veel crasht!
Een qualificatie is zoals je vast al weet om te bepalen waar je op de grid start in een race. Hier doen ook (meestal) meerdere mensen aan mee en je safety rating telt nog iets zwaarder mee.
Ten slotte kun je racen op vaste tijdstippen, waar je je vantevoren voor moet inschrijven (vanaf half uurtje vantevoren tot ongeveer 30 sec voor de server begint kan dat). Na inschrijven komt er weer gewoon een countdown en daarna kun je joinen. In de race server zijn er eerst 5 minuten warmup (vrije training) en daarna begint de race.
[ Voor 68% gewijzigd door NickThissen op 25-12-2013 14:03 ]
en ik denk dat je de openingspost eens moet doorlezen
Dat s zeker een mooi upgrade. Top.Linc schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 15:09:
Thrustmaster heb ik nu al weer meer dan 2 jaar gebruikt en af en toe moet je gewoon weer wat nieuwsEn nu het stuur de laatste tijd al een paar keer gewoon helemaal uitviel tijdens een race en de pedalen die niet meer helemaal tot maximaal gingen, maakte dat voor mij de beslissing wat makkelijker.
- Clubsport Wheel Base
- Clubsport Pedals V2
Mocht de T500 weg gaan voor een mooie prijs ( als je problemen in acht neemt) dan heb ik zeker interesse
+1seninha schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:27:
[...]
Dat s zeker een mooi upgrade. Top.
Mocht de T500 weg fan voor een mooie prijs ( als je problemen in acht neemt) dan heb ik zeker interesse
Ik las een verhaal op het iRacing forum over een disconnectende T500. Bleek een voedingsproblemen te zijn van een koelkast op dezelfde groep. Iets om in de gaten te houden als je CSW ook problemen gaat geven.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ah nog meer info, tnx!JoepW schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 16:12:
[...]
Ach, de TS geeft op (bijna) alle vragen antwoord
Hier kan je een CSW stukje vinden
Ja de T500 mag inderdaad weg nu, was van plan hem voor 300 euro op marktplaats te zetten, maar als jij hem wilt voor 250 euro vind ik dat ook prima. Of iemand moet er ver over heen biedenseninha schreef op woensdag 25 december 2013 @ 14:27:
[...]
Dat s zeker een mooi upgrade. Top.
Mocht de T500 weg gaan voor een mooie prijs ( als je problemen in acht neemt) dan heb ik zeker interesse
Vandaag bezig geweest met CSW te installeren op mijn playseat, was nog meer werk dan ik had verwacht natuurlijk geen 1 gat wat ik kon gebruiken om de boel op vast te schroeven. Maar hij zit nu muurvast.
Daarna met de instellingen aan het spelen geweest. Staat nu aardig naar mijn zin ingesteld en moet zeggen het stuur bevalt me zeker goed.
Ik heb 2 races gedaan in de Mazda cup zonder qualify te doen en was gewoon 1 seconde sneller in de race dan mijn beste tijd die ik vorige keer had gereden op summit point 4 weken geleden. Of dat nou door het stuur komt of omdat ik 4 weken toch wat geleerd heb weet ik niet, maar goed
Ik heb wel het gevoel dat ik minder foutjes maak met dit stuur of in ieder geval beter kan opvangen/aanvoelen. Wat ik nog niet helemaal goed kreeg is dat ik helemaal geen force feedback voel als ik over bijvoorbeeld rumble strips rij, of een klein beetje in het gras. Ik voel wel bij andere dingen force feedback, maar lijkt wel of ik iets mis nog.
Ik had erg veel problemen met mijn Fanatec in iRacing, toen ik van mijn G27 naar mijn CSW ging. Vooral rond het midden (-90 tot +90 graden) had ik bijna geen FFB. Hierdoor had ik bijna geen controle, FFB op 30 zetten hielp niet, nog steeds bijna geen FFB rond het midden en als ik wel over een curb ging echt absurd veel FFB.Linc schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:32:
Wat ik nog niet helemaal goed kreeg is dat ik helemaal geen force feedback voel als ik over bijvoorbeeld rumble strips rij, of een klein beetje in het gras. Ik voel wel bij andere dingen force feedback, maar lijkt wel of ik iets mis nog.
Uiteindelijk heb ik iRacing in een andere windows install geïnstalleerd en toen had ik geen problemen meer. Het klinkt alsof dit wel iets anders is, maar bij mij hielp een andere windows install iig omdat de logitech drivers blijkbaar iets heel erg gesloopt hadden (voor andere sturen).
Kijk ook even naar je Min Force setting in iRacing. Ik heb die op 0 staan maar sommige mensen zweren op aanpassingen van die waarde.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja, die had ik in mijn 'oude' install op 8, maar in mijn 'nieuwe' staat ie op 0, terwijl ik meer FFB voel in mijn nieuwe op 0 dan in mijn 'oude' op 8.Arfman schreef op donderdag 26 december 2013 @ 00:05:
Kijk ook even naar je Min Force setting in iRacing. Ik heb die op 0 staan maar sommige mensen zweren op aanpassingen van die waarde.
Ze zeggen overigens wel dat je met de min op '8' wel wat detail mist, maar is wel een goede tip, ik heb er ook mee geëxperimenteerd
Ik zit nu in OSX, dus kan niet echt testen hoe zeer ik de curbs voel, maar ik neem aan dat je die wel moet voelen...
Ruf Track version @ interlagos
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Al hoewel ik het een geweldig iniatief dat jullie meewerken/zulke dingen opzetten, maar voor een rookie is het een te grote stap imo. Zal dan alle circuits en auto's moeten aanschaffen terwijl ik nu pas een paar weken bezig benJoepW schreef op donderdag 26 december 2013 @ 07:59:
Al 33 inschrijvingen!![]()
http://www.joinedsimracingfanatics.nl
Ik ga zeker de live streams kijken (als die komen natuurlijk)..
Stream komt zeker. Global SimRacing Channel zal de races streamen + commentaar.R0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
[...]
Al hoewel ik het een geweldig iniatief dat jullie meewerken/zulke dingen opzetten, maar voor een rookie is het een te grote stap imo. Zal dan alle circuits en auto's moeten aanschaffen terwijl ik nu pas een paar weken bezig ben. Vandaar dat ik skip, maar toch leuk om te horen dat jullie al 33 mensen hebben!
DankR0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
[...]
Al hoewel ik het een geweldig iniatief dat jullie meewerken/zulke dingen opzetten,....
Dat klopt ook. Het is ook absoluut niet een serie voor een rookie / beginner.R0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
[...]
maar voor een rookie is het een te grote stap imo. Zal dan alle circuits en auto's moeten aanschaffen terwijl ik nu pas een paar weken bezig ben.
Deze league is door ons bedacht omdat er binnen iRacing nog niet echt een Benelux (Europese) oval serie was. De Piston Cup is dan ook bedoeld voor rijders die wat langer bezig zijn (road en/of oval) en bereid zijn om te investeren in de 8 circuits, als ze die al niet bezitten en tevens tijd te investeren om goed mee te komen met het veld.
Dat zou ik ook mooi niet doen. Ik heb toen ik begon met iRacing eerst veel gereden met de MX-5 en daarna vrij snel doorgegaan naar de SM. En na een klein jaar heb ik toen besloten dat iRacing een blijvertje was en toen in een paar stappen 100% gekocht. (met de ogen dicht).R0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
[...]
Zal dan alle circuits en auto's moeten aanschaffen terwijl ik nu pas een paar weken bezig ben.
Zeker doen, alle races worden uitgezonden.R0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
Kijk dan eens bij de CRC, daar zitten nogal wat races bij met de Skip op redelijk gangbare en leuke circuits.R0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:00:
......skip....
Ik bedoelde van... Ik sla het overJoepW schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:22:
Kijk dan eens bij de CRC, daar zitten nogal wat races bij met de Skip op redelijk gangbare en leuke circuits.
Andere vraag, licht off topic.
Wheelstand:
Fanatec Wheelstand €115,-
Wheelstand Pro V2 €120,-
Wou eerst voor de fanatec gaan, maar nu er 20 a 25 euro verzendkosten bij komen begin ik weer te twijfelen. Het is voor een G25.
Wat me het voordeel lijkt bij die van fanatec dat je in de toekomst elk (fanatec ) stuur er aan kan hangen. De WSP kan juist weer iets verder naar voren (de stang waar het stuur op staat). Vooral veel mensen zijn te spreken op internet over de support van WSP.
Top. Je heb PM.Linc schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:32:
[...]
Ah nog meer info, tnx!
[...]
Ja de T500 mag inderdaad weg nu, was van plan hem voor 300 euro op marktplaats te zetten, maar als jij hem wilt voor 250 euro vind ik dat ook prima. Of iemand moet er ver over heen bieden
Misschien moet je Red Baron eens vragen, hij heeft zo'n ding lang geleden gewonnen en voor zover ik weet doet hij er niks mee dus misschien heeftie em nog wel staanR0y. schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:32:
[...]
Ik bedoelde van... Ik sla het over![]()
Andere vraag, licht off topic.
Wheelstand:
Fanatec Wheelstand €115,-
Wheelstand Pro V2 €120,-
Wou eerst voor de fanatec gaan, maar nu er 20 a 25 euro verzendkosten bij komen begin ik weer te twijfelen. Het is voor een G25.
Wat me het voordeel lijkt bij die van fanatec dat je in de toekomst elk (fanatec ) stuur er aan kan hangen. De WSP kan juist weer iets verder naar voren (de stang waar het stuur op staat). Vooral veel mensen zijn te spreken op internet over de support van WSP.
Om even door te gaan over de kosten. Iedere willekeurig iRacing lid is niet meer dan 50 euro kwijt om een compleet seizoen mee te doen.
En dan maak je echt iets mee wat maar weinig mensen zullen ervaren. Het racen zelf is bizar gaaf, maar hierna de complete race terugkijken inclusief commentaar (waarbij GSRC ook rekening houd met de achterhoede) zorgt ervoor dat je 2 maal dezelfde race op een compleet andere manier meemaakt. Dat is (mits je alles uitrijd) goed voor bijna 40 uur aan entertainment
Het is absoluut een hoop geld, maar ik weet bijna zeker dat de content die je koopt, naderhand nog meerdere malen gebruikt gaat worden. Watkins Glen zit in vrijwel iedere road serie, en Daytona zit enorm veel in road en oval series (om maar niet te spreken van de Daytona 500 single events)
Is het een hoop geld? Tuurlijk, is het het volgens mij het geld waard? Absoluut
en als je slim bent dan koop je nu voor 75 dollar aan iRacing credits, dan krijg je 25 dollar van iRacing kado. Dan is het seizoen in ene nog maar maximaal 30 euro!!
En dan maak je echt iets mee wat maar weinig mensen zullen ervaren. Het racen zelf is bizar gaaf, maar hierna de complete race terugkijken inclusief commentaar (waarbij GSRC ook rekening houd met de achterhoede) zorgt ervoor dat je 2 maal dezelfde race op een compleet andere manier meemaakt. Dat is (mits je alles uitrijd) goed voor bijna 40 uur aan entertainment
en als je slim bent dan koop je nu voor 75 dollar aan iRacing credits, dan krijg je 25 dollar van iRacing kado. Dan is het seizoen in ene nog maar maximaal 30 euro!!
En dan vergeet je alle zinloze gesprekken en opmerkingen nog op teamspeak Roy!
En als je tijdens black Friday je abbo verlengt dan ben je maar 49usd kwijt ipv 99Roy Visser schreef op donderdag 26 december 2013 @ 11:10:
Om even door te gaan over de kosten. Iedere willekeurig iRacing lid is niet meer dan 50 euro kwijt om een compleet seizoen mee te doen.
En dan maak je echt iets mee wat maar weinig mensen zullen ervaren. Het racen zelf is bizar gaaf, maar hierna de complete race terugkijken inclusief commentaar (waarbij GSRC ook rekening houd met de achterhoede) zorgt ervoor dat je 2 maal dezelfde race op een compleet andere manier meemaakt. Dat is (mits je alles uitrijd) goed voor bijna 40 uur aan entertainmentHet is absoluut een hoop geld, maar ik weet bijna zeker dat de content die je koopt, naderhand nog meerdere malen gebruikt gaat worden. Watkins Glen zit in vrijwel iedere road serie, en Daytona zit enorm veel in road en oval series (om maar niet te spreken van de Daytona 500 single events)
En je kunt ook nog $40 aan credits verdienen wanneer je consequent meedoet aan officiële races. Daarbij een $5 bonus elk jaar dat je lid ben, het hoeft niet zo duur te zijn.
Daar heeft niemand nu wat aanseninha schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:22:
[...]
En als je tijdens black Friday je abbo verlengt dan ben je maar 49usd kwijt ipv 99
Ja, maar als je de uren telt die dat kost kun je beter een paar uur overwerken of beunhazenZeeZeiler schreef op donderdag 26 december 2013 @ 12:26:
En je kunt ook nog $40 aan credits verdienen wanneer je consequent meedoet aan officiële races. Daarbij een $5 bonus elk jaar dat je lid ben, het hoeft niet zo duur te zijn.
Neemt niet weg dat je als rookie niet content moet gaan kopen om aan 1 league mee te doen
voor hetzelfde geld vindt hij Oval racen een ramp blijkt dan en dan is het weggegooid geld 
Beter inderdaad zoals Joep zegt, eerst rustig aan en dan als je het ECHT leuk vind kun je er geld tegenaan smijten.
Dan kom je er ook achter dat al die Iracing content misschien wel duur is, maar niets vergeleken bij de rig die je ongetwijfeld wilt gaan bouwen
Beter inderdaad zoals Joep zegt, eerst rustig aan en dan als je het ECHT leuk vind kun je er geld tegenaan smijten.
Dan kom je er ook achter dat al die Iracing content misschien wel duur is, maar niets vergeleken bij de rig die je ongetwijfeld wilt gaan bouwen
Bedankt NickThissen voor de uitgebreide uitleg!
Over het geld vind ik het nogal wat om meteen €50 uit te geven en voor hetzelfde geld vind ik het niks aan. Vandaar dat ik het nogal jammer vind dat ik niet goed kan racen als rookie met enkel een abonnement. Die begin auto's zijn volgens mij echt slecht... Niet erg lekker rijden
Ook jammer dat er geen probeer versie is of een actie waarbij je een weekje met elke wagen en track mag rijden voor beginnelingen.
Maar goed, zal zo nog even kijken of ik een race kan doen.
Over het geld vind ik het nogal wat om meteen €50 uit te geven en voor hetzelfde geld vind ik het niks aan. Vandaar dat ik het nogal jammer vind dat ik niet goed kan racen als rookie met enkel een abonnement. Die begin auto's zijn volgens mij echt slecht... Niet erg lekker rijden
Als je de mazda niet leuk vindt kun je de Cadillac eens proberen, veel meer power en daarmee zijn volgens mij elke dag hosted races van de esra league ofzoiets. Kun je in het league & private hosting forum vinden denk ik.
Deze bedoel ik: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3215241.page
Vier type auto's tegelijk elke dag vanaf 9 uur en af en toe rijden ze ook op de gratis tracks dus kun je gratis meedoen. Helaas hebben ze de rookie tracks net gehad volgens mij
Deze bedoel ik: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3215241.page
Vier type auto's tegelijk elke dag vanaf 9 uur en af en toe rijden ze ook op de gratis tracks dus kun je gratis meedoen. Helaas hebben ze de rookie tracks net gehad volgens mij
[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 26-12-2013 16:35 ]
De MX5 is echt niet slecht, het is misschien niet de juiste auto voor jouw, maar ik geniet er nog steeds van wanneer ik er in Race. Als je al moeite hebt om de wagen op de baan te houden, dan wordt dat met snellere wagens niet beter. Je moet jezelf wel even de tijd gunnen om aan de sim te wennen.DutchEZmoder schreef op donderdag 26 december 2013 @ 15:55:
Bedankt NickThissen voor de uitgebreide uitleg!
Over het geld vind ik het nogal wat om meteen €50 uit te geven en voor hetzelfde geld vind ik het niks aan. Vandaar dat ik het nogal jammer vind dat ik niet goed kan racen als rookie met enkel een abonnement. Die begin auto's zijn volgens mij echt slecht... Niet erg lekker rijdenOok jammer dat er geen probeer versie is of een actie waarbij je een weekje met elke wagen en track mag rijden voor beginnelingen.
Ik heb alle content, en ik heb de laatste paar jaar de meeste races gereden in de MX5, en met de laatste update is die nog een stuk beter geworden. Je kunt op ieder moment van de dag binnen 59 minuten aan een race meedoen, waarin je enorm veel ervaring op kunt doen.
Ik ben wel benieuwd wat je van iRacing verwachte voordat je het aanschafte, en wat voor ervaring je hebt met andere racegames/sims?
Ik heb ook eerst een tijdje MX5 gedaan. Het stond me wel aan, maar ben altijd meer GT liefhebber geweest. Daarom heb ik de Mustang gekocht samen met de tracks voor de officiële races van S4. Volgende stap zal de McLaren worden voor de Grand-Am + de tracks die ik daarvoor mis natuurlijk.
Net iRating verloren, eerste keer sinds ik meedoe aan de Mustang Cup. In mijn eerste race op Lime Rock Park in de Mustang had ik blijkbaar de 2de kwalificatietijd gereden. De man op pole beslist echter om te remmen eens de pacecar binnen is. Ik had dat niet verwacht en mijn start dus totaal gemist, ook al omdat ik door de verwarring verkeerd schakel. Na de eerste ronde reed ik dan ook 6de. Ik ben dan redelijk snel opgeklommen tot de 3de plaats, maar op de heuvel te veel op het gas en de voorkant in de muur geplant. Tow genomen, en uiteindelijk 7de geëindigd.
Ik moet dus leren om mijn gedachten leeg te maken eens ik zo'n incident voor gehad heb.
Net iRating verloren, eerste keer sinds ik meedoe aan de Mustang Cup. In mijn eerste race op Lime Rock Park in de Mustang had ik blijkbaar de 2de kwalificatietijd gereden. De man op pole beslist echter om te remmen eens de pacecar binnen is. Ik had dat niet verwacht en mijn start dus totaal gemist, ook al omdat ik door de verwarring verkeerd schakel. Na de eerste ronde reed ik dan ook 6de. Ik ben dan redelijk snel opgeklommen tot de 3de plaats, maar op de heuvel te veel op het gas en de voorkant in de muur geplant. Tow genomen, en uiteindelijk 7de geëindigd.
Ik moet dus leren om mijn gedachten leeg te maken eens ik zo'n incident voor gehad heb.
tsja, al doende leert men
Je bent niet de eerste, en zeker niet de laatste die boven op de heuvel de muur in gaat 
Vanmorgen mijn 1e oval rookie race gereden op charlotte. Vrij makkelijke combi, en eerst een zeut practice rondes gedraait. Toen keek ik of er een Q was, maar die was niet afgelopen, en ik zag dat er een race over een paar minuten zou beginnen. Daar maar ingesprongen met de mentaliteit van we zien wel waar het schip strandt. Stond een na laatste op de grid, en had bij green zoiets van laat maar lekker lopen, die crashen toch wel in T1.... en inderdaad, T1 was een grote puinhoop. Daar omheen geslingerd, en werd iets later nog ingehaald door iemand die uit de pits gestart was. De eerste 5 rondes alleen maar bezig geweest om wrecks te ontwijken, en zo lag ik na een ronde of 10 ineens 3e, en dat ben ik gebleven tot aan de finish. Kijken of ik morgen ofzo nog een paar races mee kan pakken om zo snel mogelijk uit de rookies te zijn... man man man... stelletje sukkels... Lijkt wel demolition derby ipv racen
Vanmorgen mijn 1e oval rookie race gereden op charlotte. Vrij makkelijke combi, en eerst een zeut practice rondes gedraait. Toen keek ik of er een Q was, maar die was niet afgelopen, en ik zag dat er een race over een paar minuten zou beginnen. Daar maar ingesprongen met de mentaliteit van we zien wel waar het schip strandt. Stond een na laatste op de grid, en had bij green zoiets van laat maar lekker lopen, die crashen toch wel in T1.... en inderdaad, T1 was een grote puinhoop. Daar omheen geslingerd, en werd iets later nog ingehaald door iemand die uit de pits gestart was. De eerste 5 rondes alleen maar bezig geweest om wrecks te ontwijken, en zo lag ik na een ronde of 10 ineens 3e, en dat ben ik gebleven tot aan de finish. Kijken of ik morgen ofzo nog een paar races mee kan pakken om zo snel mogelijk uit de rookies te zijn... man man man... stelletje sukkels... Lijkt wel demolition derby ipv racen
Cube Nuroad Race (2022)
Zucht ik ben nu de laatste week wat meer aan het racen maar ik word zoooooo gestoord van mijn fps die
soms spontaan gewoon in elkaar zakken, zijn er meer mensen met een nvidia kaart die er last van hebben?
soms spontaan gewoon in elkaar zakken, zijn er meer mensen met een nvidia kaart die er last van hebben?
niet echt nee. Draai 3x 1680x1050 op een 670gtx met 95% van de tijd 120fps. Allen spa, suzuka en bathurst zijn op sommige plaatsen een probleem
Cube Nuroad Race (2022)
ja ik draai 1x 1920x1080 met mijn gtx 660 gecapped op 84 maar valt regelmatig terug naar 50/60
Misschien drivers echt totaal van je sys verwijderen (eventueel register opschonen). Dan drivers opnieuw installeren en app.ini en renderer.ini deleten en ff alles opnieuw instellen qua graphics in iRacing?
Heeft bij mij in het verleden flink geholpen met mijn ATI-zooi.
Heeft bij mij in het verleden flink geholpen met mijn ATI-zooi.
[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 27-12-2013 11:42 ]
Klinkt eerder alsof er iets te warm wordt ofzo.
daar heb ik ook wel eens aangedacht maar gebeurt ook wel als ik iracing voor de 1ste keer opstart en de pc nog helemaal koud is
opwarmen van je videokaart gaat heel snel hoor 
Gewoon een keer de zijkant eraf en een busje perslucht loslaten op je fans en koelblokken... scheelt enorm
Gewoon een keer de zijkant eraf en een busje perslucht loslaten op je fans en koelblokken... scheelt enorm
Cube Nuroad Race (2022)
GPU-Z runnen dan weet je het zekerTuxieDeni schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 11:47:
daar heb ik ook wel eens aangedacht maar gebeurt ook wel als ik iracing voor de 1ste keer opstart en de pc nog helemaal koud is
+1
Jullie zullen me vast al wel gemist hebben
Na ettelijke maanden wachten op de RUF, en na de release van woensdag pas in het weekend tijd om te testen 4 rondjes kunnen rijden ... totdat m'n shift lights van m'n BMW rim uitvielen en m'n FFB raar begon te doen.
Rim eraf genomen en ja hoor... weer een pinnetje afgebroken in het binnenste gedeelte. Heb deze rim pas 2 maanden...
Om het nog leuker te maken moet ik nu ook m'n CSW base mee opsturen zodat ze gaan uitpluizen en eventueel aanpassen wat er mis is.
Nu ben ik zelf aan het twijfelen of ik niks verkeerd doe als ik m'n rim eropzet.
Er zit namelijk nog een vijsje bij dat er onderaan ingedraaid kan worden maar daar wordt in het filmpje helemaal niks mee gedaan.
Vijzen jullie dat er bij op als je het stuur geplaatst hebt?
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik wel omdat ik anders een lichte speling voel die mij stresst
Cube Nuroad Race (2022)
De laatste keer ben ik dat dus blijkbaar vergeten... daarom dat ik die hele zooi nu dus terug kan sturen
Volgende keer smeer ik er een boel loctite over voordat ik'm er terug opzet
Volgende keer smeer ik er een boel loctite over voordat ik'm er terug opzet
Ik wissel geregeld, maar van dit euvel heb ik nou een keer geen last...
Dus jij vijst dat onderste vijsje er niet in?
Wisselen doe ik bijna nooit. M'n BMW rim staat er bijna vast op dus had beter even gecontroleerd of ik die handel er wel ingevezen had
Wisselen doe ik bijna nooit. M'n BMW rim staat er bijna vast op dus had beter even gecontroleerd of ik die handel er wel ingevezen had

Thnx, zal hem vanavond een DM sturen. Ook gelijk een add in v&a gemaakt!NickThissen schreef op donderdag 26 december 2013 @ 10:43:
[...]
Misschien moet je Red Baron eens vragen, hij heeft zo'n ding lang geleden gewonnen en voor zover ik weet doet hij er niks mee dus misschien heeftie em nog wel staan
Ik zet dat ding nooit vast.....Fragbeestje schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 13:18:
Dus jij vijst dat onderste vijsje er niet in?
tnx Joep!
Dan zal ik de hele rimram maar opsturen. Hopelijk vinden ze er wat aan... en krijgen ze het gefixt.
Dan zal ik de hele rimram maar opsturen. Hopelijk vinden ze er wat aan... en krijgen ze het gefixt.
Net ff geraced met Gpu-z aan en dan blijft de temperatuur constant op 55 graden
denk gewoon dat mijn processor de bottleneck is, moet gewoon weer een excuus zoeken
om mezelf wat cado's te geven
Je cpu moet je ook ff temp checken die kan het toch ook zijn.
Je vroege remmen is de bottleneck denk ikTuxieDeni schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 14:20:
[...]
denk gewoon dat mijn processor de bottleneck is

bij mij is't het gezaag van de vrouw dat de bottleneck isRed Baron schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:49:
[...]
Je vroege remmen is de bottleneck denk ik

maar als ik die buitenzet tijdens het racen heb ik nog meer bottleneck

iemand idee wat de oplossing is
jaa of die irritante pro gasten die altijd tegen je bumper aanrijdenRed Baron schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 15:49:
[...]
Je vroege remmen is de bottleneck denk ik

Gisteren een hele leuke oval race gehad (street stock).
Ik starte als 4de, en werd al snel ingehaald. Eigenlijk 20 rondjes zonder crashes lekker kunnen vechten tussen plaats 3 4 en 5. Geweldige race!
Zojuist ging het weer iets minder, iemand dacht dat hij in de botsauto's zat... Tijdens pace car was er al een crash waar bijna iedereen in betrokken was.
Gebeurde 2 plaatsen voor me, auto rijd de muur in en de persoon voor me kon hem net ontwijken. Ik remmen, en stond netjes stil en vervolgens schiet de rest van de stoet mijn achterkant binnen. Kon ik gelijk beginnen in de pits
Tijdens de race gingen mensen ook nog vragen hoe ze nu van die zwarte vlag af konden komen...
R.T.F.M.
Ik starte als 4de, en werd al snel ingehaald. Eigenlijk 20 rondjes zonder crashes lekker kunnen vechten tussen plaats 3 4 en 5. Geweldige race!
Zojuist ging het weer iets minder, iemand dacht dat hij in de botsauto's zat... Tijdens pace car was er al een crash waar bijna iedereen in betrokken was.
Gebeurde 2 plaatsen voor me, auto rijd de muur in en de persoon voor me kon hem net ontwijken. Ik remmen, en stond netjes stil en vervolgens schiet de rest van de stoet mijn achterkant binnen. Kon ik gelijk beginnen in de pits
Tijdens de race gingen mensen ook nog vragen hoe ze nu van die zwarte vlag af konden komen...

[ Voor 8% gewijzigd door R0y. op 27-12-2013 17:25 ]
Wat is het verschil tussen Optimal Lap en Optimal Sector?
Een baan is opgedeeld in sectoren.
Optimal lap zijn de optimal sector tijden bij elkaar opgeteld.
Optimal lap zijn de optimal sector tijden bij elkaar opgeteld.
Optimal lap is de som van je snelste sector tijden (dat wil dus zeggen: de tijd die je had kunnen hebben als je elke snelste sector in een rondje had gereden).
Je bedoelt waarschijnlijk de delta timing, als je daar kiest voor optimal lap dan timed hij tegen die optimale lap (alsof het je best lap is bijvoorbeeld) in totaal. Als je die op optimal sector zet dan begint hij elke sector opnieuw met timen, dus elke sector springt de delta timing weer op 0 en je vergelijkt alles sector per sector. Stel dat je in de eerste sector een halve seconde verliest, als je dan de delta timing op optimal lap zet dan zie je die +0.5 het hele rondje blijven staan, als je hem op optimal sector zet dan springt hij terug op 0 zodra je sector 2 in gaat en kun je dus opnieuw beginnen met (alleen die sector) vergelijken.
Je bedoelt waarschijnlijk de delta timing, als je daar kiest voor optimal lap dan timed hij tegen die optimale lap (alsof het je best lap is bijvoorbeeld) in totaal. Als je die op optimal sector zet dan begint hij elke sector opnieuw met timen, dus elke sector springt de delta timing weer op 0 en je vergelijkt alles sector per sector. Stel dat je in de eerste sector een halve seconde verliest, als je dan de delta timing op optimal lap zet dan zie je die +0.5 het hele rondje blijven staan, als je hem op optimal sector zet dan springt hij terug op 0 zodra je sector 2 in gaat en kun je dus opnieuw beginnen met (alleen die sector) vergelijken.
Ik ben ook bezig om eindelijk eens van die lelijke oval rookie status af te komen. Ik start gewoon alles uit de pits. Het heeft totaal geen zin om in het veld te rijden, want ze rijden alsof ze in de destruction derby zitten. Hoogstens P1-3 niet, maar de rest zijn bijna allemaal idioten met een rode waas voor hun ogen zodra ze het gaspedaal induwen. Ik start lekker vanuit de pits, en ben 3e, 5e en 7e geworden zonder ook maar 1 incje. Racen doe ik wel met mensen die wel kunnen rijdenR0y. schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 17:24:
Cube Nuroad Race (2022)
Ik had om 18:00 weer een clean race, het dreigde nog even mis te gaan toen ineens nummer 4 me een douw gaf. Ik ree al onder in de bocht, hij begon me in te halen (omdat hij al een tijd achter me zat had hij net iets meer snelheid). I.p.v. dat hij wacht tot we uit de bocht zijn, of naar boven gaat om me daar in te halen gaat hij gewoon tegen me aan rijden... Zag boven wel contact with car oid staan maar geen safety penalty gelukkig.derx666 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:51:
[...]
Ik ben ook bezig om eindelijk eens van die lelijke oval rookie status af te komen. Ik start gewoon alles uit de pits. Het heeft totaal geen zin om in het veld te rijden, want ze rijden alsof ze in de destruction derby zitten. Hoogstens P1-3 niet, maar de rest zijn bijna allemaal idioten met een rode waas voor hun ogen zodra ze het gaspedaal induwen. Ik start lekker vanuit de pits, en ben 3e, 5e en 7e geworden zonder ook maar 1 incje. Racen doe ik wel met mensen die wel kunnen rijden
Ik zit nu op 2.75 geloof ik, hoop snel 3.0 te halen zodat ik op zijn minst niet meer in de laagste klasse zit maar met die verbouwde kever kan gaan rijden

Ik heb nu 3 races, 5 TT en 2 Q gereden en zit nu op 3.75. Kijken of ik morgen nog 2 races en 1 of 2 TT's kan rijden om de 4.0 te halen, en zo te fasttracken naar de D licentie.
Cube Nuroad Race (2022)
Zijn de races in de legend cup niet beter dan ? (rookie 3.0)derx666 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 19:57:
Ik heb nu 3 races, 5 TT en 2 Q gereden en zit nu op 3.75. Kijken of ik morgen nog 2 races en 1 of 2 TT's kan rijden om de 4.0 te halen, en zo te fasttracken naar de D licentie.
Je zou zeggen al die mensen die destruction derby 64 spelen daar niet kunnen komen...
Geen idee, maar ik vind die legends maar een hondenhok
Cube Nuroad Race (2022)
In de Advanced Rookie series wordt er meestal wel netter gereden. Het is echt een verademing.R0y. schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:01:
[...]
Zijn de races in de legend cup niet beter dan ? (rookie 3.0)
Je zou zeggen al die mensen die destruction derby 64 spelen daar niet kunnen komen...
zo, net een nieuwe headset besteld. M'n ouwe logitech kraakt als een ouwe kar, en ik had een leuke financiele injectie gekregen van mn ouders voor kerst. Dus een verlaat kerstcadeau. Het is uiteindelijk een Sennheiser PC320 Game geworden. Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen. Heb vroeger altijd sennheiser koptelefoons gehad, en die waren altijd prima, dus ik verwacht dat dit ook wel goed gaat.
Cube Nuroad Race (2022)
Ziet er wel leuk uit voor een aantrekkelijk prijsje
Ik heb na lang gekut met clip-on mics en dat soort zooi maar in een keer de knoop door gehakt ooit en een Logitech G930 gehaald, nooit spijt van gehad, werkt super, draadloos altijd ideaal, super geluid (ik ben niet echt een audiofiel dus ik weet zeker dat ik hier commentaar op ga krijgen
maar voor mij klinkt het super), alleen m'n mic staat volgens mij wat zacht op de een of andere manier, alles staat op max voor zover ik kan vinden 
Enige klacht die ik er over heb is dat de oplaad kabel te moeilijk erin te krijgen is met een hand terwijl je aan het iRacing bent
Met nog 50 minuten te gaan in de Targa Virginia laatst begon hij aan te geven dat hij nog een uur batterij had, maar blijkbaar was hij er toch sneller doorheen want hij viel uit met 10 min te gaan. Had gelukkig geen kans meer om plekken te winnen of verliezen dus kon even rustig over de straight rijden zonder handen en de kabel erin doen hehe.
Enige klacht die ik er over heb is dat de oplaad kabel te moeilijk erin te krijgen is met een hand terwijl je aan het iRacing bent
Dit topic is gesloten.