iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.687 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
mijn update .

Veel leuke gevechten waarbij mijn 3 schermen zeker van pas kwamen, wat kan Martijn zijn auto breedt maken man man :p. Marko hield ons flink op eerste rondes, maar door minder wing denk ik konden we er niet echt gemakkelijk voorbij later herstelde hij zijn pace.

en voor de rest mmmm denk dat de fuel load zijn eigen gerest had, ergens herinner me dat ik 35 L ingesteld had maar pakte 58 L mee waardoor ik tja achter het hele treintje terug moest aansluiten voor 2de helft van de race. nog paar keer met Martijn zitten vechten/ postitie wisselen. maar door een iets te late remmaneuver van hem in T1 toch P6 kunnen nemen. Wat best goed is door de tragere pace die ik had de 2de stint door mijn fuel. Ga mij buttonbox moeten aanschaffen dat fuel regelen loopt te veel mis bij mij :(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Heb ook een erg leuke race gehad.

Het begon met Joep voor me die ik al rollend zag starten voor het rode licht, en daardoor vergat hij volgens mij ook maar helemaal om te starten, dus direct eromheen. Mijn start was vrij aardig, dus ik reed vrij snel naar voren. Echter in T1 t/m T4 iedereen steeds voor moeten laten gaan om het safe te houden, nog een klein tikje gehad met volgens mij Koen, maar dat was geen schade.

Daarna de race pas echt begonnen, en vooral proberen zo goed mogelijk een tow proberen te houden, wat voor mij erg moeilijk bleek want die laatste bocht lukte me echt voor geen meter met zo weinig grip. Toch aansluiting gevonden in een groepje van 5-6 auto's en daar bijna de hele race mee lopen vechten. Erg netjes gereden allemaal ook!

Mijn pitstop ging erg goed had ik het idee, want ik kwam weer voor dit groepje de baan op. Ik schrok me alleen wel helemaal lam toen ik bijna de pits uitwas dat Rudy nog even snel voor me de baan optrok. Maar het paste precies, dus niks aan de hand.

Ik had nog een momentje waardoor ik in één klap 2 plaatsen moest opgeven omdat ik op het laatste moment voor T1 remde, maar marco voor me deed dat niet, dus ik moest alle zeilen bijzetten om alsnog hem niet te raken, dat lukte gelukkig, alleen daardoor een waardeloze lijn door T1 moeten pakken en dus 2 plaatsen opgegeven.

Uiteindelijk een P8, lang niet gek voor deze moeilijke combinatie.

[ Voor 17% gewijzigd door DirkT op 17-12-2013 10:26 ]

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
En ik stond gister tot 21:30 in de file op de A9 :P

vanavond overwerken dus ook daar kan ik weer niet bij zijn :(

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Leuke race gisteren :)

Gestart van P1. Had niet de beste start maar kon gelukkig wel de 1ste positie vasthouden. Wist na de 1ste ronde meteen een gat te slaan van 3 seconden op Rudy en heb deze langzaam aan weten te vergroten. Geen vuiltje aan de lucht als ik zo bleef rijden. Echter moest ik na een aantal ronden tot 2 keer toe 2FMSH gebruiken om mijn auto op de baan te houden. :+

Hierdoor kon Rudy aan mij voorbij gaan en werd de race toch spannender dan gedacht. Rudy had duidelijk een betere lijn dan mij door de laatste paar bochten waardoor ik nooit dicht genoeg op hem zat om een pass te maken aan het einde van het rechte stuk, en laat dat nou de enige plek op het circuit zijn waar je kunt inhalen. ;) Dus het enige wat ik kon was Rudy onder druk zetten en hopen dat hij een foutje zou maken. Maar dat deed hij niet.

Enige manier om er voorbij te komen was met een andere pitstop strategie, dus besloot om 2 rondes eerder de pits in te gaan dan nodig was. Rudy keek goed in zijn spiegels want op het allerlaatste moment ging hij ook de pits in. Daar ging mijn strategie dus. :+ Maar opeens zag ik allemaal rook voor me en Rudy die zijwaarts de pit ingang inreed. Hij kreeg een zwarte vlag voor te hoge snelheid in pitlane. Hierdoor lag ik weer op P1 en kon doorrijden naar een overwinning! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:00

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Donderdag as. doen we de GoT-iRacing school met 2 auto's, 6 cursisten en zeker 2 instructeurs.

Nog even voor de zekerheid:
Poll: Autokeuze GoT-iRacing school 19 dec 20:00 uur
Mazda MX-5 Cup (Leerling)
Mazda MX-5 Cup (Instructeur)
Skip Barber Formula 2000 (Leerling)
Skip Barber Formula 2000 (Instructeur)
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=388658&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Zorg dat je lid bent van de league. De server zal zichtbaar worden rond 8 uur bij league-sessions.

En vanavond CRC-time ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:58
Oh nog geen lid. Vanavond even doen dan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Ik ben er klaar voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Misschien lukt het vanavond wel. Donderdag ga ik ook proberen, maar dat is nog de vraag. We hebben sinds kort een nieuwe directeur op de zaak, en die heeft donderdag uitgekozen om na werktijd z'n zegje en z'n "visie voor de toekomst" uit de doeken te gaan doen. Maar aangezien ik weer eens door mn rug gegaan ben, zit er een dikke kans in dat ik daar donderdag niet naartoe ga. Dan kan ik wellicht wel als een soort van instructeur voor de skip zijn... Niet dat ik geweldig ben, maar ik heb misschien wel wat tips voor iemand die nog niet zolang met een skip rijdt.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
mmm straks ook maar is streamen
wat is nu de voorwaarde om via youtube te streamen ? Kan nog steeds niet aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Pff problemen met mn reactor / software op het werk, hoop dat ik het haal... Als het goed is wel maar enige training zou fijn zijn :+

Gehaald, en ook maar even nog wat reclame gemaakt voor de race straks :)

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2013 19:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:47

Arfman

Drome!

Ik zie nog geen sessie?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
kan niet meedoen deze, moet nog vanalles in orde maken voor morgen.

gaan wat kluswerkjes doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Beroerde pace, beroerde ritme, en een 'niet zo leuke' auto. Tis niks voor mij om een race zomaar te quiten, maar dit was voor mij echt niet leuk. FWD's in sims zullen mijn ding wel nooit worden...

Goed om te zien dat er verder op de baan genoeg leuke gevechten waren, het werkt dus wel :)

[ Voor 9% gewijzigd door BM op 17-12-2013 21:49 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

40 seconden achterstand en niemand achter me. Ik vind de auto wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 11:02
damn ff de beelden zitten kijken van niel, maar jammer dat ik dat toch moet missen, kia was zo leuk in de vorige race...

Maar ff kijken of ik binnenkort die races wel kan pakken, als de kleine een beetje een ritme heeft.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dit was voor mij wat saai ;(
Dat was niet de bedoeling om zo eenzaam rond te rijden.
Maar goed, wel eindelijk weer eens een win.

Ik hou zeker niet van voorwiel aangedreven, maar om een of andere reden snap ik de Kia wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Tsja, je kunt nou eenmaal niet door het hele veld constant races hebben helaas, daar moeten we ook niet voor streven denk ik want dan zijn we nooit tevreden. De meerderheid vond het een erg leuke race dacht ik met lekker veel gevechten :) Maar proficiat!

[ Voor 3% gewijzigd door NickThissen op 17-12-2013 23:53 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 16:34

derx666

mecker ende blaet

Ik heb opzich wel een leuke race gehad. Alleen de start was niet zo tof :) Goeie Q gereden, en zo op P2 gestart.... nja gestart... Weer eens vergeten om hem in zn 1 te zetten.... pfff... En als je dan flink gas geeft, krijg je hem daarna er echt niet meer in de versnelling. Dus maar zowat achteraan weggereden, maar door verschillende crashes in L1 lag ik al vrij snel weer op P8. Daarna een leuk gevecht gehad met Maykel, waarbij ik wel merkte dat ik sneller was, maar niet echt kansen kreeg om in te halen. Na een paar keer proberen uiteindelijk toch gelukt, maar toen had ik al dik 9s achterstand op het groepje met Nick, Robbert en Pascal. Toen ben ik er eens goed voor gaan zitten, en 10 rondes later kon ik Pascal voorbij nadat die een aanvaring had gehad met crashking Robbert :) Een paar rondes achter Robbert en Nick gezeten tot Robbert het gras op ging, en z'n auto tegen die van Nick aanduwde. Nick raakte daarna mijn auto nog, maar dat leverde verder geen schade op, en ik was ze in 1 klap allebei voorbij. Toen rustig m'n voorsprong uitgebouwd tot duidelijk werd dat ik waarschijnlijk net te weinig fuel zou hebben. Martijn kwam al eerder in de problemen, en die zakte flink terug. Ik heb de laatste 5 rondes flink fuel zitten sparen, maar het bleek net niet genoeg. Ik kon Nick in de laatste bocht achter me houden, maar 100m voor de finish begon hij te sputteren, waardoor Nick er nog net langs kon glippen... GRMBL!! jammer van m'n start, want ik denk dat ik het Joep nog best lastig had kunnen maken...
Evengoed een erg leuke race gehad, met wat leuke gevechten, en een auto die eigenlijk ook Kut is, maar wel leuk om tegen elkaar te racen. De auto kan een stootje hebben, en als je door hebt dat je de auto in de bocht moet laten rollen, en langzaam je gas moet indrukken, dan kom je er nog vrij vlot mee rond.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 00:27:.....GRMBL!! jammer van m'n start, want ik denk dat ik het Joep nog best lastig had kunnen maken...
......
Tja..... Zoals ik dan altijd zeg: Als mijn opa een condoom had gedragen dan had ik er helemaal niet geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
NickThissen schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 23:53:
Tsja, je kunt nou eenmaal niet door het hele veld constant races hebben helaas, daar moeten we ook niet voor streven denk ik want dan zijn we nooit tevreden. De meerderheid vond het een erg leuke race dacht ik met lekker veel gevechten :) Maar proficiat!
Helemaal mee eens. Waren genoeg close battles op de baan, dus het concept/idee werkte prima. Je zult dan inderdaad helaas altijd mensen hebben die buiten de boot vallen. In dit geval zat ik daar helaas bij. Volgende keer beter :) Dan is het de Skip, en die ligt me toch net ff beter dan de Kia (al heb ik daar ook al prima races mee gehad).

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

:9~

Natuurlijk niet. Het was in ronde wel heel close tot ik naast Jos reed op het lange rechte stuk en hij stuurde in.
Naar de pits voor een nieuwe auto en toen lag ik 40 seconde achter op Deni. Helaas kwam ik niet meer dichter bij. Volgende keer beter.

[ Voor 86% gewijzigd door Niellie41 op 18-12-2013 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Damn, heb zin in die RUF.

Die race van gister was echt gaaf, moest halverwege wel verder met een scheef stuurwiel maar goed, zelfs dan was de auto te besturen, alleen moest ik er paar rondjes aan wennen, waardoor Derx me voorbij kon. Daarna wel de veroorzaker nog ingehaald, zijn verdiende loon overigens :P. Nee het was de hele tijd erg close, maar inderdaad als de start beter was gegaan, hadden er meer mensen bij elkaar gereden denk ik.

Maar ik heb genoten!!!

/edit: typo

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
As ik het zo terug lees moeten we misschien eens een sessie doen om de start te oefenen :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Daar ben ik het wel mee eens... ;) Ik zie elke keer wel flink wat agressie bij de start die volgens mij echt niet nodig is. Helpt ook niet dat er altijd wel iets mis gaat en dan heel teamspeak een kippenhok wordt de eerste 2 minuten maar dat terzijde :p

Wat me vooral opvalt is dat mensen soms denken dat ze voorrang hebben op anderen omdat ze een snellere start hadden. Als er ruimte is mag je best naast iemand gaan rijden maar alleen omdat je sneller van de lijn was is geen vrijkaart om maar overal tussen te gooien. Je mag ook best remmen in plaats van vol gas blijven rijden en sturen waar er ruimte is ;) Dit is niet op iemand specifiek gebaseerd maar gewoon mijn gedachten tijdens de meeste starts, ik heb het zelf ook wel eens dat ik denk "daar had ik beter kunnen wachten" en hoe vaker dat voorkomt hoe meer je ook daadwerkelijk wacht en hoe meer starts je overleeft :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Ooh heerlijk.
Zometeen eindelijk weer tijd om te racen, twee week vakantie. En de nieuwe RUF.

Ooh nee, wacht, ik ga echt op vakantie en ben twee week weg. :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

gtrNL schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:47:
Ooh heerlijk.
Zometeen eindelijk weer tijd om te racen, twee week vakantie. En de nieuwe RUF.

Ooh nee, wacht, ik ga echt op vakantie en ben twee week weg. :(
Haha, zo zat ik een week in een hotel in Duitsland ten tijde van de megabuild met de Lotus 49. Sterkte! :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 15:32
Eerst maar even mijn excuses aanbieden voor de race van maandag.

Net na de start houd ik een beetje in omdat het voor me wat opstopt en wordt ik aan 2 kanten gepasseerd.
Nog geen probleem totdat er eigenlijk 3 wide in turn 2 wordt gegaan. Robbert aan de buitenkant dus wil niet te veel naar rechts en Dirk aan de binnenkant. Toch contact met Dirk. Ik had beter Robbert geraakt :+

Tijdje later zat ik goed achter Maykel maar blijkbaar net iets te dicht om de markers aan de rechterkant op tijd te spotten en ik hem een tikje gaf. dom dom dom... dan maar gewacht tot hij terug op de baan was.

Dan vanaf p13 terug beginnen vechten naar voor.

De laatste ronden iets te aggressief beginnen rijden en kon'm aan de binnenkant van Martijn plaatsen maar we raakten elkaar. Voor Martijn ging het nog net goed dacht ik maar Dirk verloor zo wel de aansluiting.

Ben maar even buiten gaan afkoelen na zo'n stel blunders.

Voor de CRC kan ik blijkbaar bijna nooit meedoen. De practice week kan ik mee doornemen maar de week van de race net niet.

en dan de RUF ... zit ik al een hele tijd op te wachten en klinkt best vet! Hopelijk komt hij deze week nog uit want ik heb toch een paar dagen vakantie de komende weken.

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Dank je ;)

Maar even reageren op de vele reacties op mijn 'saai' :$
Ik ben niet gewend om zo vooraan alleen rondjes te rijden en was verbaasd over hoe constant en zonder al te veel inc's ik dit volbracht. Maar het was gewoon 45 minuten hotlappen, maar dat hoort erbij als je op kop rijdt met een redelijk gat achter je. De enige 2 'uitdagingen' voor mij waren ten eerste geen fouten maken door concentratieverlies en ten tweede het gat met Martijn gelijk houden en een beetje uitbouwen.
Op TS was het overduidelijk dat er leuk werd geracet in de rest van het veld. Omdat ik weer eens een win wilde schrijven en er nog genoeg kans is de komende weken/maanden/jaren om close te racen, ben ik doorgereden. Was het een of ander fun race geweest had ik zeker mijn gas los gelaten om mee te doen. 8)
En die RUF ziet er VET uit. Even zien dat ik vrijdag-zaterdag-zondag mijn W7 opnieuw installeer op mijn race-PC en dan volgende week vol aan de bak met RUF oOo

[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 18-12-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Vergeet ook niet dat we vanaf volgende race penalties gaan toepassen dus als je dan weer alleen voorop rijdt kom je vanzelf weer ergens in het middenveld uit en mag je opnieuw beginnen ;) En degenen die er nu vroeg uit waren hebben dan wat meer kans om te winnen. Hopelijk wordt het zo lekker uit gebalanceerd over meerdere races.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Is er al bekend wanneer die RUF precies uitkomt? Ziet er supergaaf uit maar ik heb nog geen aankondiging met een datum gezien, behalve voor Kerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:33:
Vergeet ook niet dat we vanaf volgende race penalties gaan toepassen dus als je dan weer alleen voorop rijdt kom je vanzelf weer ergens in het middenveld uit en mag je opnieuw beginnen ;) En degenen die er nu vroeg uit waren hebben dan wat meer kans om te winnen. Hopelijk wordt het zo lekker uit gebalanceerd over meerdere races.
Tja, maar als ik naar de rondetijden kijk moeten de penalties niet te veel verschillen in tijdsduur. En dan preek ik niet voor eigen parochie, want ik kan weer jaaaaaren teren op deze win ;)
Ow ja, Robbert:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/topic_2013_s4/gefeliciteerd.png

[ Voor 9% gewijzigd door JoepW op 18-12-2013 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Pff, als ik de verhalen lees ben ik jaloers.. Vorige jaar begonnen met iRacing, maar inmiddels verhuist. De tijd gaat nu op aan klussen en verbouwen. Helaas dus geen mogelijkheden om te te doen :|

Na het lezen van de verslagen denk ik iedere keer weer dat ik graag weer wil meedoen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Ah verrek :) Gefeliciteerd Robbert *O*

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op woensdag 18 december 2013 @ 11:02:
Ah verrek :) Gefeliciteerd Robbert *O*
+1 .... ik denk dat ik best gewoon de RUF afwacht voor ik terug op iracing kom .... te veel andere tijd verdrijf de laatste dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Proficiat Robbert!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gefeliciflapstaart Robbert!!! Maak er een mooie dag van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
@ Joep of Nick

Kunnen jullie die regsetting nog 1 keertje proberen, en vertellen welke zwaarder voelt als je dat 1e block op "40" of op "C0" zet.

btw Joep mag ik jouw setup voor de Kia van gisteren hebben ?

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik had helemaal geen FFB meer met jouw instellingen dus dat wordt lastig vergelijken..

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:13:
Ik had helemaal geen FFB meer met jouw instellingen dus dat wordt lastig vergelijken..
Je hoeft niet het hele getal van 20 nrs maar alleen dat 1e block (4na laatste) waar default "30" staat.
Die 1 keer veranderen in "40" en 1 keer in "C0" en dan voelen welke van die 2 opties zwaarder voelt.

De zwaarste zou nl de goede orientatie moeten zijn.
Jouw input is handig omdat ik geen Fanatec stuur voor handen heb om dit te proberen, en ik graag wil weten of dit stuurspecifiek is of algemeen. (Ik heb een sterk vermoeden dat dit gewoon algemeen is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

enchion: even voor je info.
Ik heb gister de hele avond gereden en nu ik er over nadenk doe ik dat nog steeds met jou instellingen.
FFB werkt bij mij gewoon goed, heb alleen geen idee wat voor verschil ik moet voelen (G27 stuur)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

enchion schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:21:
[...]

Je hoeft niet het hele getal van 20 nrs maar alleen dat 1e block (4na laatste) waar default "30" staat.
Die 1 keer veranderen in "40" en 1 keer in "C0" en dan voelen welke van die 2 opties zwaarder voelt.

De zwaarste zou nl de goede orientatie moeten zijn.
Jouw input is handig omdat ik geen Fanatec stuur voor handen heb om dit te proberen, en ik graag wil weten of dit stuurspecifiek is of algemeen. (Ik heb een sterk vermoeden dat dit gewoon algemeen is.)
Als je hier echt meer over wil weten wat het is en doet:

MSDN: OEMForceFeedback Registry Settings (Windows Drivers)

MSDN: DIEFFECTATTRIBUTES structure (Windows Drivers)

MSDN: DICONSTANTFORCE Structure

Weet niet of je dit al bekeken had, maar die waarden staan er in ieder geval allemaal niet voor niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
DirkT schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:33:
[...]

Als je hier echt meer over wil weten wat het is en doet:

MSDN: OEMForceFeedback Registry Settings (Windows Drivers)

MSDN: DIEFFECTATTRIBUTES structure (Windows Drivers)

MSDN: DICONSTANTFORCE Structure

Weet niet of je dit al bekeken had, maar die waarden staan er in ieder geval allemaal niet voor niks
Ik heb die sites al tig keer bekeken, en ik weet inmiddels meer erover.
Meestal heeft het stuur de MS default waardes, maw ze staan er opzich wel voor niks. (mijn joystick heeft nl dezelfde defaults, is dus imho gewoon blind overgenomen.)

Er zijn maar 2 goede instellingen, alles op de juiste plek voor het betreffende stuurwiel/aileron in relatie met het vliegtuig/auto, of optie 2 alles op "00".

Deze nrs zijn om de plaatsing van het stuurwiel te bepalen ten opzichte van het linker voorwiel, en ook om te bepalen hoeveel kracht er van het linker voorwiel doorkomt op het stuur. (het rechter voorwiel wordt gespiegeld vanuit het linker voorwiel en daarna verkleind of vergroot om het stuur links of rechts te laten lijken)
iRacing doet die berekening al want ze meten op het stuur en geven dat door. (wat imho waarschijnlijk de reden is dat het "verkeerd" staat, aangezien DirectInput orienteert vanuit het linker voorwiel als oorsprong van het assenstelsel en iRacing vanuit het stuurwiel als oorsprong)

Opzich horen deze waardes vanuit de directinput sdk aangesproken te worden, en hoor je dmv een tiremodel in je spel aan te geven hoeveel druk van de weg er in de velg terecht komt, door de dimensies/gewichtsverdeling van de auto in te geven in DX SDK rekent DX uit hoeveel kracht op de velg op het stuur terecht zal komen.
De DirectInputSDK zal wel automatisch de regsettings ofsetten wanneer 1 specifieke functie daarvan wordt aangeroepen, met de waardes op de pagina`s die jij net hebt gepost.
(Dit is imho zoals Rfactor2/Asetto dat goed doet)

Iracing stuurt zn FFB niet aan vanuit DirectInputSDK maar stuurt gewoon een bepaalde hoeveelheid kracht naar de driver van het stuurwiel.
(Dit heeft David Tucker bevestigd btw)

[ Voor 4% gewijzigd door enchion op 18-12-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Dat "Alles op de juiste plek" is wat je drivers dus zouden moeten doen, wil niet zeggen dat tweaken helemaal geen zin heeft, maar ik zou er wat terughoudender in zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
DirkT schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:55:
Dat "Alles op de juiste plek" is wat je drivers dus zouden moeten doen, wil niet zeggen dat tweaken helemaal geen zin heeft, maar ik zou er wat terughoudender in zijn :)
Dat hoort de spelbouwer te doen door die API goed aan te spreken, de API zal automatisch de regsettings overrulen/uitcancellen.

iRacing gebruikt imho de API niet of niet goed.

Opzich (vanuit mijn standpunt dus) zou iRacing dus de regsettings moeten ofsetten/uitcancellen.

Die regsettings zijn imho voor spellen die geen "physics" hebben, zodat je in ieder geval wat kan voelen, weten dat je stuur werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Heb je David Tucker al benaderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Tijdje geleden waar ik wat info vandaan heb hoe ze dit bij iRacing doen.

Ik wil alleen nu voordat ik zomaar iets ga roepen tegen hem een beetje zekerheid hebben.
(Voordat ik hem ervan ga betichten dat ze sinds GPL alles op zn kop aan het doen zijn. :X, daarom dat ik ook nog geen iRacing forum topic heb gemaakt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/ts_2013_s1/school/school.png

http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?id=27

Ik verzoek aan alle deelnemers zich met bovenstaande link even te registreren.
Ik zal de MX-5 instructie verzorgen en ik geloof dat Rudy in ieder geval wil optreden als Skip instructeur, maar als er nog meer instructeurs zijn willen die zich dan ook aanmelden op de toernooisite en tevens dat hier even melden?
En nogmaals: Ook al heb je geen mic als cursist, join wel de TS-server zodat je ons goed kan verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Grote kans dat ik er ook gewoon bij ben maar dat kan ik nog niet bevestigen. Roep dan maar welke auto ik dan moet hebben ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Waarschijnlijk ben ik er ook gewoon wel bij, maar goed zekerheid is soms een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
balen! moet me stuur dus gaan opsturen naar fanatec :(

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op woensdag 18 december 2013 @ 14:52:
[afbeelding]

http://tournaments.iracin...s/ViewSessions.aspx?id=27

Ik verzoek aan alle deelnemers zich met bovenstaande link even te registreren.
Ik zal de MX-5 instructie verzorgen en ik geloof dat Rudy in ieder geval wil optreden als Skip instructeur, maar als er nog meer instructeurs zijn willen die zich dan ook aanmelden op de toernooisite en tevens dat hier even melden?
En nogmaals: Ook al heb je geen mic als cursist, join wel de TS-server zodat je ons goed kan verstaan.
Had me nog niet geregistreerd, maar alle vlaggen zijn groen, dus ik ben er bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Even over de CRC race gister met de kia, ik heb meer dan een half uur hele tijd met Eric gevochten het was echt zeer vermakelijk met de kia!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Steve Myers (@iRacingMyers) heeft getweet om 6:04 PM on wo, dec. 18, 2013:If I had a dog it would be saying "RUF, RUF" today....
Hint hint???

Blijkbaar was er net ook even heel kort een fun series zichtbaar met de ruf en McLaren!!

[ Voor 22% gewijzigd door NickThissen op 18-12-2013 18:14 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
dat zou nice zijn

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Jup, straks om 7 uur 2 uurtjes down voor new content en updates!! :D
Zie Banner membersite.

9 uur raceje hosten?

(Ik loop heel hard van stapel weet ik, maar ik heb er zin in :+)

Ik stel voor:

Zodra de site weer online is:

1. Uurtje practice op track A.
2. 10 min lone qualy track A.
3. 30 min race track A.
4. 10 min practice track B.
5. 30 min race track B reversed grid.

Wat track A en B is mag iemand anders verzinnen :p Uurtje practice moet genoeg zijn om even aan de auto te wennen, en ik wil toch graag wat meer dan een baantje rijden met een nieuwe auto altijd ;)

[ Voor 78% gewijzigd door NickThissen op 18-12-2013 18:35 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Om nou meteen 2 races toen..... Wordt wat laat dan 23:20..... Of later / eerder als de downtijd veranderd.
2 tracks spreekt me wel aan.
Ik zou doen:
45 P op Track A
10 Lone Q Track A
35 Min Race op Track A
10 Prac op Track B
20 Min race op Track B

Dan wordt het 11 uur en te overzien met wat uitloop.
En het programma wordt eerder opgestart als de service eerder op is.

(ff nadenken over track A en B)
PASCAL: Wat zijn ideale RUFRUF (lees platte kever) tracks?
Dat moet jij toch weten als rl racer met een Porsche met de motor voorin ;)

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 18-12-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook prima ;) Misschien beter dan track A wat langer ipv track B, dan kunnen mensen die race 2 niet meer mee doen de langere race meedoen en zitten we niet straks met 3 man in de langere race :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Zoiets dan?

En ik hoop dat Pascal ff antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik doe in ieder geval de practice mee! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ik denk dat Road Atlanta wel erg leuk zou moeten zijn. (veel driftruimte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
enchion schreef op woensdag 18 december 2013 @ 18:49:
Ik denk dat Road Atlanta wel erg leuk zou moeten zijn. (veel driftruimte)
Centripetal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Misschien kom ik straks even kijken als de ruf er is, ben wel benieuwd :)

Is Zolder misschien leuk ervoor? Anders misschien Watkins Boot.

[ Voor 31% gewijzigd door DirkT op 18-12-2013 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Die nieuwe Oval track komt ook denk ik als ik de maintenance status zo lees (geen idee of die in California ligt maar anders snap ik 'm niet lol).

Road Atlanta ben ik wel voor, zal nog eens nadenken verder.

Heeft die track een road course? Niet dat we die gaan rijden (lijkt me niet handig) maar dan koop ik 'm misschien erbij voor 3 stuks content...

[ Voor 26% gewijzigd door NickThissen op 18-12-2013 19:08 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind Bathurst wel een leuke track. Road America is koning op drift gebied met de carousel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
NickThissen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 19:05:
Die nieuwe Oval track komt ook denk ik als ik de maintenance status zo lees (geen idee of die in California ligt maar anders snap ik 'm niet lol).
Klopt. Confirmed op Twitter, Fontana zit er ook in.

Als er vanavond iets in de lucht is ga ik ook proberen even te joinen met de Cup RUF. _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door gtrNL op 18-12-2013 19:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Fontana, aka Auto Club Speedway, heeft meerdere road lay outs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ook gescand? Straks maar even kijken dan kan hij er wel bij. Het is een superspeedway toch? Die rij ik verder nooit als oval dus zou zonde zijn.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Pascal zou ongetwijfeld voor zandvoort gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:45
Alles behalve Zolder, Spa en Zandvoort denk ik, anders raakt ie z'n reputatie kwijt :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
De eerste Road Warrior race met de RUF (samen met McLaren en DP) is op Daytona Road at night.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev null
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-04-2022
RUF :9~

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maintenance in progress. Back up before 20 UTC.
When we're back, things will be Ruf in California.
fapfapfapfapfapfapfapfapfapfapfapfapfap

EDIT: mrrgg, krijg ik een mailtje met de release notes, klik ik erop, down for maintenance 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door Arfman op 18-12-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Ga een weddenschap met mezelf aan, eerste die een skin released voor de RUF Cup.

Sneak-peak-voor-de-tweakers, gaat deze worden:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/05/Porsche-911-GT3-Cup-Martini-Motorsports-2013-1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 18-12-2013 19:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim.w
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:42
Ik kom straks ook een paar rondjes sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
its here!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en download loopt... 380mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Downloading! Wie host er een sessie? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
RUF RUF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Joep host

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:11:
Downloading! Wie host er een sessie? O-)
Jij, want bij de rest is hij nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
Maar waar is Joep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
3 versies hebben we nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Maar het is pas een "Preview" volgens de release notes??

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
NickThissen schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:13:
Maar het is pas een "Preview" volgens de release notes??
Geen FFB, dus alleen Gallery en skinning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Server(s) komen eraan.

Race 1: de RUF Track op Road America (25 min met uurtje oefenen en korte qualy)
Race 2: de RUF RWD op Road Atlanta }) (25 min reversed grid met 10 min oefenen ofzo)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Mag niet mee doen :-(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
ik ook niet, de lange practice is weer op een baan die ik niet heb lol

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik heb de baan wel maar ben geen member van een league

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Meld je ff aan dan!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik moet helaas even wachten op de RUF.
Ruf RT 12R - Preview

- We are releasing a preview of our new car, the Ruf RT 12R. Included are three versions:

· The 730 horsepower street car itself, in rear wheel drive (RWD) trim. This car demands a lot of respect: huge power, high speeds, treaded street tires and almost no downforce. If you brake early, expect lower mid-corner speeds, and apply throttle slowly and progressively, this car will give a very rewarding driving experience.

· The RUF C-Spec is a full-on race car, but one tailored to the single make, spec-class sports car series which have found increasing favor around the world in recent years.

· The RUF Track is more than capable of giving cars like the McLaren MP4-12C GT3 a run for their money.
Maar betekent dit dat de C-Spec als de ALMS GTC auto is en de Track zoals GT3???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
gewoon kopen en painten jij, hup hup hup

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
Niellie41 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 20:54:
Ik moet helaas even wachten op de RUF.

[...]

Maar betekent dit dat de C-Spec als de ALMS GTC auto is en de Track zoals GT3???
Zo lees ik het ook ja.
C-Spec is zoals de 911 GT3 Cup, en de Track is zoals de 911 GT3 RSR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In Januari krijgen we ook de AWD versie, en nog meer NTM updates. Dit is NTMv5 maar wel een oudere versie, inmiddels hebben ze weer verbeteringen maar omdat die voor alle auto's zouden gelden zitten die er nog niet in (omdat ze geen tijd hadden om ze voor alle auto's te testen).

En hij is nu al geweldig!!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ben aan het streamen voor als iemand hem nog niet heeft en even wil kijken:
http://twitch.tv/nickthissen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
Je komt goed die baan over Nick, sodeknetters :)
Klinkt gezellig ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
klinkt gezellig!
kan niet wachten om hem morgen met een oud stuurtje uit te testen

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:11

Fuelke

Forza Ferrari

V8’s Championship-Winning Holden VF Commodore Coming to iRacing
Holden’s championship-winning VF Commodore is poised to go from V8 Supercars’ race tracks to the computers of iRacers around the world, thanks to a new agreement between iRacing.com, GM Holden Ltd and Red Bull Racing Australia/Triple Eight Race Engineering.

iRacing announced today that it will develop an exacting digital model of Jamie Whincup’s championship-winning 635hp Red Bull Holden VF Commodore, which he drove to his and the team’s third-straight title, and fifth overall, at last week’s Sydney 500.

“The opportunity to develop our version of the Red Bull Holden VF Commodore is great news for iRacing and iRacers around the world, especially our members in Australia and New Zealand,” iRacing.com executive vice president and executive producer Steve Myers said.

“Not only are there more iRacers in Australia and New Zealand than any other countries outside of the United States, they are among the most enthusiastic sim-racers in the world.”

The announcement comes on the heels of last month’s release of iRacing’s version of the famed Mount Panorama Circuit, which Red Bull/Triple Eight used to prepare for the Supercheap Auto Bathurst 1000.

“iRacing is rightly regarded as the world’s top motorsports simulation service,” Red Bull Racing Australia/Triple Eight Race Engineering’s Director of Commercial Operations, Peter Jamieson said. “When we learned it was developing a sim-version of Mount Panorama, we reached out to iRacing in order to give our team an advantage in pre-race training for Bathurst. We were highly impressed by the accuracy of their product and by iRacing’s ‘can-do’ attitude.

“We’re looking forward to working with them to develop what I am confident will be a very exacting digital version of Holden’s new VF Commodore.”

The Holden VF Commodore is expected to join iRacing’s line-up of digital race cars in mid-2014.
Tijd voor Holden vs. Ford, jammer dat het niet de 2013 versies zijn van the Car of the Future.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
Ruf is imho de lekkerste auto in iRacing, baseline werkt ook goed imho voor een keer.

Alleen nog een beetje finetunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik morgen langer mag blijven voor een leverancier :( Ik ga daardoor de training van morgen waarschijnlijk missen. :-( Hopelijk kan ik er een andere keer wel bij zijn.

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 128 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.