Vond het best een leuke race. Beetje een gat kunnen slagen in het begin en nog een hele tijd zitten fuel saven maar 5 liter besparen op een tankje van 30 liter ging niet heel goed.
Tijdens de pitstop blijkbaar echt lopen knoeien want Robbert maakte plots bijna 8 seconden goed.
Snap nog steeds niet hoe hij dat klaargespeeld heeft. Ging wel te vroeg op de rem maar dat kon nooit 8 seconden zijn.
Na de eerste pitstop weer wat trachten te fuelsaven maar het scheelde niet genoeg per ronde. Dus uiteindelijk toch maar het gas erop tot aan de 2e pitstop. Beetje naar de tijd gekeken en 11.6 L had wel genoeg geweest. Deze pitstop ging beter en kon de leiding vasthouden.
Dan even wat foutjes gemaakt omdat ik me zorgen maakte over de resterende fuel. Het ging net niet genoeg zijn om een extra rondje te draaien dus weer fuel saven... ik was wel ontzettend blij dat Wim plots vermeldde dat de witte vlag uithing. Dus laatste rondje nog het tempo wat verhoogd maar het was toch niet genoeg om de snelste rondetijd te halen.
Al bij al een leuke race maar ik heb toch een wrang gevoel bij die puntenverdeling.
Ik stap express in de minst populaire auto om het deelnemersveld wat gelijk te verdelen en daardoor krijg ik minder punten, ook al heb ik gewonnen in mijn klasse...
...met dank aan Derx om dit even te vermelden
Voor mij maakt dit kampioenschap niets uit maar zo gaat het deelnemersveld wel helemaal overschakelen naar de populairste auto.
Is het voor de multiclass races misschien niet beter om een andere formule te gebruiken?
bijvoorbeeld :
Score = MaxPunten - ( (Positie Binnen Klasse - 1) * ( MaxPunten / Deelnemers binnen klasse ) )
Dit getal dan afronden naar beneden is dan de score.
Dit is nog redelijk krom maar dat vind ik persoonlijk toch al een pak beter.
Nick had een linkje gepost op TS naar een formule die nu gebruikt wordt maar kan het zo direct niet terugvinden.
Als Nick zo vriendelijk zou kunnen zijn om dit hier (of in pm) even te posten dan zal ik eens een google spreadsheetje maken met een vergelijking tussen de 2.