iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.711 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik heb ook nog niet geoefend, maar goed ik heb wel al wat uurtjes liggen op charlotte, om mijn licentie naar A te halen, maar goed een uur practice moet genoeg zijn om mijn gevoel met dat kreng wel weer naar boven te krijgen.

Even nog een paar keer naar je filmpje kijken Niel en het komt vast goed.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Vooral dat laatste filmpje van Niel bedoel je toch?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
Niellie41 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:39:
Voor de GoT 200 zondag mis ik nog een bevestiging van GoT:
Ramsho
Zie dm, was denk ik wat mis gegaan op het iracing forum, waardoor het bericht niet was verstuurd.

Maar ga er helaas niet bij zijn, verjaardag die overdag zou zijn, komen nu ook mensen 's avonds.

Om nog even in te spelen op te training opmerking, had zelf al wat uurtjes losse practice gedaan, kan helaas niet elke avond racen, kind en vrouw gaan toch vaak voor.

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:11:
Als ik me inschrijf voor een evenement waar ik weken naar uit kijk en ik veel voor geoefend heb, ga ik het evenement echt niet vlak van tevoren afzeggen om iets dat niet belangrijk is.
Maar ja, zo ben ik dan.
Dat zou ik ook niet doen, maar dan stem ik het thuis wel even af. Alleen doe ik nooit dat soort races, meestal gewoon pickupraces door de week of in het weekend. Zoals gisteravond zag ik dat er een Radical race official ging, hop gejoined. Zou wel graag een keer een NEO willen doen, maarja ... :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:05

Niellie41

[object Object]

Voor die officiële pick up races is het inderdaad een ander verhaal. :)

Edit:
De update is al klaar!

[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 31-10-2013 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online
Als ik me inschrijf voor een evenement waar ik weken naar uit kijk en ik veel voor geoefend heb, ga ik het evenement echt niet vlak van tevoren afzeggen om iets dat niet belangrijk is.
Maar ja, zo ben ik dan.

Ik rijd ook bijna niet. Inderdaad meestal op maandag en de NASCAR iRacing Series race, als ik kan. De afgelopen (en komende) weken rijd ik ook geen NiS.
Soms kan ik door de week een uurtje rijden.
Voor losse evenementen zoals dit maak ik gewoon plaats in de gemeenschappelijke agenda. Daar geef ik me vooraf voor op en dan zorg ik gewoon dat ik er bij ben. Voor een andere hobby/sport is het toch ook algemeen geaccepteerd dat je daar tijd voor vrij maakt?

Voor "normale" iracing races in de rest van de week kijk ik gewoon wat er official gaat als ik online ben. Vandaar dat ik zoveel verschillende races rij. Gedurende het seizoen ontdek ik dan zelf welke series vaak official gaan als ik tijd heb en daar concentreer ik me dan op om een heel seizoen vol te kunnen maken en credits te ontvangen.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Men heeft ook tot zondag 0:00 (nacht van zaterdag op zondag) om hun deelname te bevestigen.

Alleen vraag ik me wel af of sommigen wel nog mee doen. Nooit meer wat van gehoord en ook nooit gezien bij verschillende oefensessies (op verschillende tijden).
Daarom probeer ik reacties te krijgen.
Zoals ik eerder zei, men heeft tot zondag 0:00. :)

Helaas rij ik niet mee, de paar laps die ik heb gereden gingen niet goed genoeg om verder zonder oefening mee te doen.

Verder is het maar de vraag of ik op tijd beschikbaar ben.

Jammer

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vekie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-09 07:48
hey niel,

ik ga spijtig genoeg moeten passen voor de got 200.

sorry dat ik zo laat iets laat weten maar ik was nog niet zeker of ik er niet ging bij zijn zondag maar nu dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Goed begin voor Racing Lions in de NASCAR B Series!
Deni is 2e geworden in de tweede split en ik ben 4e geworden in de eerste split.

Door 2 banden te nemen ging ik bij de pitstops van plaats 6 naar 4. De rest van de race kon ik die positie behouden.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11193518/iRacing%20pics/RL-Bseries-W1.jpg
Mijn race heb ik ook opgenomen en zal ik morgen op YouTube zetten.

Resultaten Deni's race
Resultaten Niel's race

edit:
Mijn replay van de race staat al online.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 01-11-2013 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooie resultaten Niel en Deni! d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 19:12
Nice guys, goed bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:51

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Netjes heren....! Gefeliciteerd.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes dat je 2 tire stop werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 16:17

derx666

mecker ende blaet

Volgens mij is het iracing forum ontploft. Bij mij doet ie het iig niet meer...

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:13:
Volgens mij is het iracing forum ontploft. Bij mij doet ie het iig niet meer...
idd. Kapoet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Over 5 minuten mijn eerste race in de Classic Team Championship ;) Ik rij voor team John Jordan, een laag team maar wel met kans op snel promoveren naar een van de teams die meedoen voor het kampioenschap. Ik ga vooral meedoen om te finishen want Spa is erg lastig in de Lotus 79, vooral met dit weer, bijna geen grip op het begin. En 17 incjes zit je ook zo op!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Nick: heb pas vanaf ronde 8 gekeken, dus ik weet niet waarom je zo ver achter lag, maar wat een geweldige inhaalrace. De inhaalacties op Gord in L15 en op John in de laatste ronde waren echt geweldig om te zien. Erg strak gereden... petje af.

edit: lees net dat je vanuit de pits gestart bent... holy crap.

[ Voor 12% gewijzigd door derx666 op 01-11-2013 22:32 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Man, wat een gave race :) Inderdaad uit de pits gestart, ik durfde het nog niet helemaal aan als "nieuweling" (seizoen lang niet gereden, midden in de grid starten met 0 grip), ik wilde de eerste race gewoon even aankijken en kijken hoe ver ik kon meekomen qua pace. Dat viel me helemaal niet tegen, de top kan ik echt lang niet bijhouden maar vanaf de pits naar een P6 rijden is toch erg mooi denk ik :D

Afbeeldingslocatie: http://nickthissen.nl/Images/L79_Spa.png

Wat een geweldige auto 8)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat je kwa tijden met de top meekunt, alleen die Fin Tapani is echt waanzinnig. Het rare is dat het er niet snel uitziet, maar gewoon strak 3s per ronde sneller is.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ja, ik bedoel ook hem en dan heb je nog een man of 4-5 die ongeveer zijn tijden rijden (Nuno en Dhror bijv, Dhror niet gestart (?) en Nuno gecrasht in lap 2 dus daar had ik geluk mee). Die rijden gewoon 3 seconden sneller dan de rest, bizar.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56

Phydomir

Dennis

Even aan het painten geslagen voor de GoT200. Ik ben er best tevreden mee.

Afbeeldingslocatie: http://i238.photobucket.com/albums/ff39/PhydomiR/screenshot_zps2adfd2b8.jpg

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Heel goed Nick!
Mooie Skin Phydomir.

Het nieuwe Dale Jr Spotter Pack is uit V24: https://code.google.com/p/dalejrsp/downloads/list
en van het weekend wordt Fanaleds 2 uitgebracht met veel nieuwe functionaliteit: http://www.fanaleds.com

[ Voor 73% gewijzigd door JoepW op 02-11-2013 06:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Phydomir schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:26:
Even aan het painten geslagen voor de GoT200. Ik ben er best tevreden mee.

[afbeelding]
Heel vette skin ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Na het goede voorbeeld van Niel straks de NiS race van 10 uur streamen. http://www.twitch.tv/phydomir_nl

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:35:
Man, wat een gave race :) Inderdaad uit de pits gestart, ik durfde het nog niet helemaal aan als "nieuweling" (seizoen lang niet gereden, midden in de grid starten met 0 grip), ik wilde de eerste race gewoon even aankijken en kijken hoe ver ik kon meekomen qua pace. Dat viel me helemaal niet tegen, de top kan ik echt lang niet bijhouden maar vanaf de pits naar een P6 rijden is toch erg mooi denk ik :D

[afbeelding]

Wat een geweldige auto 8)
gefeliciteerd Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 09:25:
Na het goede voorbeeld van Niel straks de NiS race van 10 uur streamen. http://www.twitch.tv/phydomir_nl
Eventjes mee zitten kijken. Nette lijn had je door 3/4 als je banden eenmaal op temperatuur waren. Zonde dat je de #18 niet meer kon ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Verwijderd schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:51:
[...]

Eventjes mee zitten kijken. Nette lijn had je door 3/4 als je banden eenmaal op temperatuur waren. Zonde dat je de #18 niet meer kon ontwijken.
Ja, dat was jammer. Had zeker een top 10 ingezet. Op koude banden vind ik hem erg loose, maar na een rondje 5 kom ik lekker in een ritme en was daarna ook weer sneller dan de mannen die me op koude banden inhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Paul / RedBaron: Suc6 straks!

[ Voor 49% gewijzigd door JoepW op 02-11-2013 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
@Nick : vette prestatie man!

@Paul : succes! komt vast goed ;-)

@Niel : bevestiging voor de GoT 200 is hierbij hopelijk geregeld. 8)

voor de rest : donderdag besloot mijn kat dat het wel eens leuk was om te menstrueren in m'n raceseat. :D

Heel de boel kunnen demonteren, alles zeiknat maken, een paar flessen febrèze erover, laten intrekken, opnieuw zeiknat maken en dan met een elektrische verwarming de boel laten drogen.
Hadden me verteld dat het wel een paar dagen kon duren maar heb het toch in een dag klaargespeeld want gisteren in de namiddag was hij eindelijk droog.

Daarna alles opnieuw gemonteerd en van de gelegenheid maar eens gebruik gemaakt om nog wat dingen aan te passen aan m'n rig.
Gisteren even een test gedaan en geen enkel geurtje meer te bespeuren! _/-\o_

Nu best grappig, op het moment zelf kon ik dat beestje wel de nek omwringen... :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://i.chzbgr.com/maxW500/4844077056/h2342B6C6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fragbeestje schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 13:48:

voor de rest : donderdag besloot mijn kat dat het wel eens leuk was om te menstrueren in m'n raceseat. :D

Nu best grappig, op het moment zelf kon ik dat beestje wel de nek omwringen... :+
met de vrouwen niets als last :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vrouw achter het stuur, bloed op.. de stoel? :+

Bedankt Koen voor het bevestigen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:18
Een baal en raar momentje net. Was een uurtje aan het wachten op de Grand AM serie. Eindelijk is het zover we starten maar mijn auto rijd ineens niet meer zoals in de warmup en in het rondje achter de pace car. Het leek erop alsof de hele achterwielophanging aan diggelen lag. Het stuur moest ik een graad of 30 linksom draaien wou de auto uberhaupt nog rechtuit blijven rijden.

Iemand die dit eerder heeft meegemaakt? Echt raar dat van het een op het andere moment die hele auto iets compleet anders wou gaan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
In de Riley? Heb je naast de baan gezeten ofzo? Die auto is nogal gevoelig voor bumps en gaten langs de weg en daar kun je zo je ophanging aan kapot rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grats Paul , mooie race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 10:41
Thanks, p5, 30 punten.. jippie :D

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Goed bezig Paul.

Ik zal straks ook de NiS van 17:00u streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Strakke race Paul!
Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Laatst online: 21-01-2024
vraagje voor morgen: wat voor weer wordt het, en is het nacht? Ik kijk vast scheel, maar kan 't nie vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoofpeer
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-09 22:18
NickThissen schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:28:
In de Riley? Heb je naast de baan gezeten ofzo? Die auto is nogal gevoelig voor bumps en gaten langs de weg en daar kun je zo je ophanging aan kapot rijden.
Nee het was in de mclaren. Na de start ook direct de pits in gereden maar het probleem werd niet opgelost. Heb vervolgens even gekeken bij options onder de calebratie status maar daar stond het stuur netjes in het midden... Heel wazig in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jarninho schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 16:59:
vraagje voor morgen: wat voor weer wordt het, en is het nacht? Ik kijk vast scheel, maar kan 't nie vinden :)
Race details:
- Car: Chevrolet Silverado
- Track: Charlotte Motor Speedway (night)
- Length: 200 miles, 134 laps
- Setup: open, but setups will be shared

&

Het wordt realistic weather .... dus een surprise :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Oh boy....

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:53

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik kan er morgen ook bij zijn. Bevestiging dan maar bij deze Niel. Tenminste als ik niet onder de trein kom voor morgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik ben er ook bij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
trouwens wanneer mag je weer in de wcs rijden?
moet je dan een bepaald aantal punten haen ofzo om je pro status te houden?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ach wat baal ik. Zojuist eerste race op Sebring in de Prototype and GT series met de Ford GT gehad. Het was snel klaar voor me. Een gevecht voor plaats 2 werd al na 3 ronden fataal.

http://youtu.be/5v1_iYmwIC8
Ik lag op p3 en was in de eerste sector echt stukke sneller, ik leek wat lag te hebben en wilde er dus niet vlak achter blijven. Eerste poging aan de binnenkant bij de hairpin lukte niet. Een ronde later er al op het rechte stuk ernaast en werd naar de buiten bocht geduwd. Gevolg, met z'n tweeen door de hairpin. Ik vind het wat veel risico zo de eerste paar rondjes, maargoed ik geef ruimte. Helaas gaat de verdediger met zijn wiel op het gras en neemt mij mee.

Zo jammer, er had een mooi resultaat in kunnen zitten... Na 6 minuten repair en een 2 minuten tow weer de weg kunnen vervolgen. Zo kansloos achteraan is je aandacht er wat minder bij waardoor een fout snel gemaakt is. En ja hoor, er knalt een andere Ford GT vol op me. Toen de boel maar afgesloten.

Vorig seizoen heb ik met me vooral gefocust op de Mazda MX5 en zijn MC series samen met de Jetta. Daar was ik vooral voorin te vinden wat mijn iRating naar de 2500 heeft gebracht. Echter merkte ik gister al in de Grand-Am series dat me dat niet helpt in de hogere classes waar de participatation laag is, maar toch hoog genoeg is voor meerdere splits. Gisteravond zat ik in de topsplit met de McLaren en was de gehele race kansloos. Als ik mijn gemiddelde tijd vergeleek met de andere split was ik 3de geworden. Ik verwacht dat de komende tijd mijn iRating weer aardig zal zakken.

Hoeveel verdedigen jullie in ronde 3 van een 45 minuten race? Ik verdedig vrijwel nooit, het is ook niet zo dat ik ze er makkelijk voorbij laten gaan maar vaak merk je snel genoeg dat de persoon achter je gewoon echt sneller is dus waarom het risico nemen...

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Vanavond weer geoefend voor de GoT200 van morgen. Het ging bedroevend slecht. :( Na de Texas Fixed setup te hebben vervangen voor de Niel Charlotte setup ging het al een stuk beter...

Wat typische Oval Noob vraagjes.

Moet het rejoinen vanuit de pits op de back straight?

De rode pion voor de pitlane, ik neem aan dat je na die pion de pits niet meer in mag?

Hoe kun je het beste pitten? Al op de back straight remmen en aan de binnenkant gaan rijden?

Alvast bedankt!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_FrankO schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 22:09:
Ach wat baal ik. Zojuist eerste race op Sebring in de Prototype and GT series met de Ford GT gehad. Het was snel klaar voor me. Een gevecht voor plaats 2 werd al na 3 ronden fataal.

http://youtu.be/5v1_iYmwIC8
Ik lag op p3 en was in de eerste sector echt stukke sneller, ik leek wat lag te hebben en wilde er dus niet vlak achter blijven. Eerste poging aan de binnenkant bij de hairpin lukte niet. Een ronde later er al op het rechte stuk ernaast en werd naar de buiten bocht geduwd. Gevolg, met z'n tweeen door de hairpin. Ik vind het wat veel risico zo de eerste paar rondjes, maargoed ik geef ruimte. Helaas gaat de verdediger met zijn wiel op het gras en neemt mij mee.

Zo jammer, er had een mooi resultaat in kunnen zitten... Na 6 minuten repair en een 2 minuten tow weer de weg kunnen vervolgen. Zo kansloos achteraan is je aandacht er wat minder bij waardoor een fout snel gemaakt is. En ja hoor, er knalt een andere Ford GT vol op me. Toen de boel maar afgesloten.

Vorig seizoen heb ik met me vooral gefocust op de Mazda MX5 en zijn MC series samen met de Jetta. Daar was ik vooral voorin te vinden wat mijn iRating naar de 2500 heeft gebracht. Echter merkte ik gister al in de Grand-Am series dat me dat niet helpt in de hogere classes waar de participatation laag is, maar toch hoog genoeg is voor meerdere splits. Gisteravond zat ik in de topsplit met de McLaren en was de gehele race kansloos. Als ik mijn gemiddelde tijd vergeleek met de andere split was ik 3de geworden. Ik verwacht dat de komende tijd mijn iRating weer aardig zal zakken.

Hoeveel verdedigen jullie in ronde 3 van een 45 minuten race? Ik verdedig vrijwel nooit, het is ook niet zo dat ik ze er makkelijk voorbij laten gaan maar vaak merk je snel genoeg dat de persoon achter je gewoon echt sneller is dus waarom het risico nemen...
Dat had ik vorig seizoen ook, Grand Touring gereden in de Mazda en redelijk iRating opgebouwd en dan bij Proto/GT ineens top split tegen hele snelle rijders moeten rijden. Qua rating zit ik iets lager maar áls n race split dan zit ik meestal net wel of net niet in de top split. Qua snelheid meestal in t middenveld maar mijn "doel" is meestal gewoon safe uitrijden en stabiel m'n laps klokken, dat is ook waarom ik niet heel erg agressief verdedig. Je kunt meestal wel zien aan qual tijden of startnummer of iemand de snelheid heeft of niet (uitzonderingen daargelaten) en afhankelijk daarvan ga ik wel of niet verdedigen. Daarnaast rij ik gewoon beter/lekkerder in de achtervolging tov de hele tijd in m'n spiegel te moeten kijken.

De Ford GT bevalt me op zich goed qua auto maar helaas zijn de velden soms erg random, van heel klein en niet heel sterk tot groot en ineens heel sterk. Geeft niet de meest entertaining races soms, zou liever zien dat ik steady in n groter veld (in dezelfde klasse) zou rijden, misschien de RUF volgend seizoen. Iemand misschien nog suggesties qua serie die dan n kijkje verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZeeZeiler schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 23:05:
Vanavond weer geoefend voor de GoT200 van morgen. Het ging bedroevend slecht. :( Na de Texas Fixed setup te hebben vervangen voor de Niel Charlotte setup ging het al een stuk beter...

Wat typische Oval Noob vraagjes.

Moet het rejoinen vanuit de pits op de back straight?
Als er verkeer aan komt dan is dit wel aan te raden ja.
De rode pion voor de pitlane, ik neem aan dat je na die pion de pits niet meer in mag?
Klopt.
Die rode pion is de de 'commitment cone'. Zie het als de witte lijnen bij pit entry op road courses.
Hoe kun je het beste pitten? Al op de back straight remmen en aan de binnenkant gaan rijden?
Alvast bedankt!
Hoe je zsm op de pits in kan heb ik ook beschreven in mijn hotlap video. :)
http://youtu.be/vTjAxbpesHU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
Dank je, Niel. Wat betreft de pitroad, ik had jouw filmpje al gezien. Daar bleef je rechts van de witte lijn, en ik vroeg me af of daar afremmen voor de pitroad niet tot problemen zal leiden. Is links van de lijn niet veiliger? Of mag je niet links van de witte lijn?

Ander vraagje, in de pits kun je iets afstellen in de auto, iets met RR, ben de term even kwijt. Waarvoor gebruik je dat? Ligt het overigens aan mij of is het lastig om info te vinden op het iracing forum als het over de Silverado gaat?

Jah, ik ben een Oval Noob...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZeeZeiler schreef op zondag 03 november 2013 @ 00:18:
Dank je, Niel. Wat betreft de pitroad, ik had jouw filmpje al gezien. Daar bleef je rechts van de witte lijn, en ik vroeg me af of daar afremmen voor de pitroad niet tot problemen zal leiden. Is links van de lijn niet veiliger? Of mag je niet links van de witte lijn?
Ah op die manier.
Als je het van tevoren aangeeft, zal het geen probleem zijn. Als je op de backstraight al op de apron (links van de witte lijn) gaat rijden, zal je heel veel tijd verliezen.

Bij NASCAR mag je zeker onder de witte lijn rijden. Er is eigenlijk geen 'uit' bij NASCAR. Alleen op Daytona en Talladega mag je niet onder de dubbele gele lijn rijden.
Ander vraagje, in de pits kun je iets afstellen in de auto, iets met RR, ben de term even kwijt. Waarvoor gebruik je dat? Ligt het overigens aan mij of is het lastig om info te vinden op het iracing forum als het over de Silverado gaat?
Er is inderdaad niet heel veel info te vinden.
Je bedoelt volgens mij de RR Spring Perch off-set. Kan zijn dat de naam nu fout heb, maar ik kan het helaas niet controleren nu.
Die setting kan je gebruiken om je auto meer loose (overstuurd) of meer tight (onderstuurd) te maken.
Alleen weet ik niet meer welke kant op nu wat doet. Die setting gebruik ik bijna niet. Alleen op Dega en Daytona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Wat voor setup gebruiken jullie door de Legend aankomende dinsdag?

http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4948 ?

En wat voor tijden rijden jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door JoostBaksteen op 03-11-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Geen id van de tijden. Nog geen meter gereden.
Maar dit is de setup waar ik waarschijnlijk mee start in de vrije training.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4953

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
JoepW schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:31:
Geen id van de tijden. Nog geen meter gereden.
Maar dit is de setup waar ik waarschijnlijk mee start in de vrije training.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4953
Cool thx :)

Zojuist even wat rondjes gereden met de stock 'road course' setup van iRacing zelf.

Het was mijn eerste keer op Sonoma en de 2e keer in de Legend... een interessante ervaring :P

Uiteindelijk toch nog een paar geldige rondjes gereden met een beste van 1'31.7xx. Maar ik ben nog zwaar off pace, ik denk dat iets van 1'25 wel mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maak je niet druk. De langzamer off pace rijders finishen en de meeste snelle 'jongens' crashen voor het eind van de race ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
JoepW schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:43:
Maak je niet druk. De langzamer off pace rijders finishen en de meeste snelle 'jongens' crashen voor het eind van de race ;)
Haha :D Ik hoop dat ik finish... af en toe is het echt lastig om op de baan te houden. Komende dagen nog een paar keer oefenen en dan komt het hopelijk goed. Het is wel een fun drive iig :)

Net even op iRacing gekeken en het WR staat momenteel op 1'25.777, maar de 2e tijd is 1'26.0, dus het is niet erg veel gereden, misschien dat 1'24 zelfs nog wel mogelijk is als je echt heel erg snel bent. Maar goed, finishen is inderdaad belangrijker dan snelle rondjes rijden :)

Gelukkig hoef je hem maar 20 rondjes op de baan te houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Heeft er ook iemand een setup voor de Lotus a.s. maandag.
Heb wat oefen rondjes gedaan, maar met de setup die ik had, klopt er nog iets niet (10sec offpace)

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
ramsho schreef op zondag 03 november 2013 @ 10:55:
Heeft er ook iemand een setup voor de Lotus a.s. maandag.
Heb wat oefen rondjes gedaan, maar met de setup die ik had, klopt er nog iets niet (10sec offpace)
Hier al mijn setups, ga maar los :p
https://dl.dropboxusercontent.com/u/14309718/Zolder.zip

Geen idee welke het beste zijn, waarschijnlijk die van 13S2 (meest recente).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
Hmm dat zijn er wel veel, tnx... zal ze zo even testen

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb nog even wat oefening nodig voor de GoT200 dus heb een server gehost, zal zometeen wel starten. Als je zin hebt kom even langs dan kunnen we misschien even wat racen oefenen ipv hotlappen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
ik ben benieuwd naar de race vanavond.
word mijn eerste lange oval race.
mijn langste race ooit was denk ik 1 uur maar ook echt niet langer op de oval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

PM met info en wachtwoord voor de GoT 200 is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Lol :D

[ Voor 37% gewijzigd door NickThissen op 03-11-2013 14:32 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Over ongeveer een half uur de Targa Carrera Panorama... 2.5 uur over Bathurst :/ Ben benieuwd hoe ver ik kom lol...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 15:41
Vrijdagavond hele bureau weer ingedeeld, monitoren, stuur, alles aangesloten. Zet de pc aan.... en weer uit.
Huh? Nog een keer. Drie uur lopen/zitten troubleshooten, conslusie: voeding naar de klote gegaan tijdens verhuizing. Was ook al 7+ (denk zelfs wel een dikke 8 ) jaar oud.
Maar ik heb een nieuwe, en met een beetje geluk kan ik morgen alles nog installeren (was dit weekend niet thuis) en mee doen. Anders, tot dinsdag!

[ Voor 3% gewijzigd door gtrNL op 03-11-2013 15:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat was een snelle race...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
What happened :(

Ik wilde nog meekijken, maar moest content kopen om te kunnen kijken en op de live feed lieten ze ook niet zien waarom er geel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Iemand spint zelf in de laatste bocht voor het rechte stuk. In plaats van netjes een tow te nemen blijft hij staan midden op de race lijn, een minuut lang. Eerste paar auto's konden er omheen maar vroeg of laat gaat het natuurlijk mis, 5 auto's stil op de baan. Ik rem nog op tijd, maar zie achter me ook mensen op elkaar knallen dus laat m'n rem een beetje los. Kreeg een ghost contact met degene voor me waardoor ik de muur in geduwd werd en dat was dat. 100 keer gezegd voor de race als je stil komt te staan neem je een tow, en meteen in lap 1 iemand die niet kan rijden en gewoon geen tow neemt :(

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hopelijk kunnen ze Trading Paints wel draaien voor de GoT 200. Al die standaard skins ziet er toch minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Balen Nick, ik ben bang dat heel veel races op Bathurst zo gaan eindigen...

Ik heb net nog even geoefend in de Legend, zit nu op 1'28.3 als PB met een optimal van 27.9, dat gaat de goede kant op, het is ook al een stuk consistenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Da's K Nick....
Voor diegene die de broadcast van de GoT 200 race willen kijken hier alvast het youtube kanaal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
wat houd eigenlijk een live steward in?
heb dat namelijk nog nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:39:
wat houd eigenlijk een live steward in?
heb dat namelijk nog nooit gehad.
Dat er iemand is die tijdens de race een oogje in het zeil houdt. Voor de rijders verandert er niets, zolang je niets geks doet. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
en als er iets geks gebeurd, geeft die dan een straf ofzo via de chat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:50:
en als er iets geks gebeurd, geeft die dan een straf ofzo via de chat?
Ja dat kan. Er zit niet één lijn in, want elke organisatie is anders. :)
Zie het gewoon als race control bij echte races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik geef random Cautions, drive-thru's, stop-and-goes en soms een dq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op zondag 03 november 2013 @ 19:00:
Ik geef random Cautions, drive-thru's, stop-and-goes en soms een dq ;)
Mijn 'donatie' ontvangen? ;)

Vanmiddag m'n pedalen helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt en gesmeerd. Hopelijk alle kabeltjes weer goed teruggezet. In ieder geval geen gepiep en gekraak meer :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

sessie is up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zal niet meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
hf en suc6 zo guys :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

stream is ook live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wow wel mega lag op die stream ... ik dacht ik ga even volgen voor dat 0.5u dat ik nog kan maar dit wordt het niet echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Ik heb niet echt last van lag, hier streamt het goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Ben ik weer.. :$

Weet iemand voor ongeveer 150-200 euro een goede samenstelling? Ik vind tweedehands ook best prima als het maar goed en betrouwbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18-08 23:57
TIP;

Ik heb in mijn advertenties een G25 met loadcell en Rinoseat staan! Altijd mee geiraced! Helaas geen tijd meer, maar de spullen zijn fantastisch :)

http://tweakers.net/aanbod/user/179202/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoostBaksteen schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:22:
Ik heb niet echt last van lag, hier streamt het goed :)
idd rechtstreeks via youtube gaat die veel beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Verwijderd schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:48:
[...]

idd rechtstreeks via youtube gaat die veel beter :)
In het begin waren er een beetje veel cautions (3x in de eerste 20 laps), maar nu is het wel een erg leuke race, mooi gevecht voorin tussen Niel, Dalton en Roy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd dennis en Jarno er ook bij .... wordt nog leuk :) , helaas kan ik het einde niet zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bleh, dikke Radical race met 2 splits om 20:45 laten schieten omdat ik om 21:00 de P/GT wilde doen, ben ik die $#@!$#@ wintertijd vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 22:20

Fuelke

Forza Ferrari

Ik raakte vrij hevig de muur toen ik moest uitwijken voor een truck voor me die ook de muur aantikte. Steering damage en race voorbij na een vijftigtal rondjes.

Nadat ik ook al 4 ronden was verloren bij een disconnect.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Leuke race!
Alleen jammer dat Jos tegen mij aan reed.
Geen sorry gehoord?
Gelukkig had ik de schade kunnen repareren, maar ik miste heel veel snelheid om de leiders bij te houden. :(
Ik had echt een goede kans op overwinning!

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 03-11-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Einde van de race voor Jos en ik, nog nooit zo erge 'blink' gezien :-(

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8Ybj0Ximz7s]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
Mooie race mannen, Jarno gefeliciteerd met de overwinning, Koen, Dennis met de rest van het podium en de overigen als je je doel bereikt heb :)

Was leuk om te zien, als ik geen oval noob meer ben doe ik misschien nog wel een keer mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
super georganiseerd!

was een leuke race. baalde dat ik spinde anders had ik nog hoger kunen eindigen. maar het is niey anders.
1 ding is zeker, ik ga niet meer alleen road rijden maar ook oval.
Zit alleen vast in de D class. welke auto kan ik daar het beste voor aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Was een hele leuke race. Bedankt heren.

Die broadcast ziet er trouwens ook gelikt uit. Morgen maar eens helemaal terug kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Ehm... Dat was een beetje onverwacht zeg maar.

Volgens mij een jaar geleden dat ik met de Trucks op Charlotte reed. Gisteren een set van Rudy van het forum geplukt en een halve fuel run gedaan. Vandaag ineens visite die vlak voor de kwalificatie pas opstapte.

Nog een paar rondjes practice waarin ik na 2 rondjes rond ging. Dus de set van Niel gepakt, maar daarmee ging ik na een half rondje rond. Dus de set van Rudy was beter :) Tijdens q besloten gewoon te knallen en dat was goed voor p4, terwijl ik vergeten was er q tape op te doen. Dat gaf wel wat vertrouwen.

Tijdens de race ging iedereen als een malle van start en voor ik het doorhad lag ik op p7. Wel hadden flink wat mensen last van een auto die loose was, want bij het opkomen van het rechte eind gingen er voor mij toch wel een aantal rond. Met veel geluk en wat wijsheid bleef ik uit de problemen, maar ik had het idee dat ik alleen maar bij de kop kon blijven vanwege de draft. Daarom tijdens een caution out of sync met de koplopers gegaan en dat bleek een goede beslissing. Ik verloor vrij weinig posities en zat vlak achter de leiders toen die moesten stoppen voor brandstof. Vlak daarna kwam er weer een caution. Toen er vlak daarna weer eentje kwam besloot ik weer naar binnen te gaan. Ik had geen idee van het fuelverbruik, maar voorheen lag dat ergens bij 55 rondjes en er waren er ook nog zoiets te gaan.

Na de herstart achter Koen gereden en mijn fuel in de gaten gehouden. Ik denk dat ik het net had kunnen halen (had op f4 2 rondjes over, maar dat liep wel terug) als Koen lang had doorgereden. Maar er kwam een caution en omdat ik vermoedde dat iedereen naar binnen ging heb ik ook 2 verse bandjes gehaald.

Bij de herstart kon ik net niet ver genoeg weglopen voor de slipstream en Koen kon me weer bijhalen. Net toen hij erg dichtbij kwam was er weer een caution. Bij de herstart weer een gaatje kunnen slaan en dat was voldoende voor de overwinning. :)

Tnx voor het hosten en de organisatie! Gaaf om met 30 man op een oval te knallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
thijmennabuurs schreef op zondag 03 november 2013 @ 22:29:
super georganiseerd!

was een leuke race. baalde dat ik spinde anders had ik nog hoger kunen eindigen. maar het is niey anders.
1 ding is zeker, ik ga niet meer alleen road rijden maar ook oval.
Zit alleen vast in de D class. welke auto kan ik daar het beste voor aanschaffen?
Je kunt ook met de legends proberen op d4.0 te komen. Dan kun je trucks rijden. Scheelt je weer de aanschaf van een auto :)
Pagina: 1 ... 117 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.