Ehm... Dat was een beetje onverwacht zeg maar.
Volgens mij een jaar geleden dat ik met de Trucks op Charlotte reed. Gisteren een set van Rudy van het forum geplukt en een halve fuel run gedaan. Vandaag ineens visite die vlak voor de kwalificatie pas opstapte.
Nog een paar rondjes practice waarin ik na 2 rondjes rond ging. Dus de set van Niel gepakt, maar daarmee ging ik na een half rondje rond. Dus de set van Rudy was beter

Tijdens q besloten gewoon te knallen en dat was goed voor p4, terwijl ik vergeten was er q tape op te doen. Dat gaf wel wat vertrouwen.
Tijdens de race ging iedereen als een malle van start en voor ik het doorhad lag ik op p7. Wel hadden flink wat mensen last van een auto die loose was, want bij het opkomen van het rechte eind gingen er voor mij toch wel een aantal rond. Met veel geluk en wat wijsheid bleef ik uit de problemen, maar ik had het idee dat ik alleen maar bij de kop kon blijven vanwege de draft. Daarom tijdens een caution out of sync met de koplopers gegaan en dat bleek een goede beslissing. Ik verloor vrij weinig posities en zat vlak achter de leiders toen die moesten stoppen voor brandstof. Vlak daarna kwam er weer een caution. Toen er vlak daarna weer eentje kwam besloot ik weer naar binnen te gaan. Ik had geen idee van het fuelverbruik, maar voorheen lag dat ergens bij 55 rondjes en er waren er ook nog zoiets te gaan.
Na de herstart achter Koen gereden en mijn fuel in de gaten gehouden. Ik denk dat ik het net had kunnen halen (had op f4 2 rondjes over, maar dat liep wel terug) als Koen lang had doorgereden. Maar er kwam een caution en omdat ik vermoedde dat iedereen naar binnen ging heb ik ook 2 verse bandjes gehaald.
Bij de herstart kon ik net niet ver genoeg weglopen voor de slipstream en Koen kon me weer bijhalen. Net toen hij erg dichtbij kwam was er weer een caution. Bij de herstart weer een gaatje kunnen slaan en dat was voldoende voor de overwinning.
Tnx voor het hosten en de organisatie! Gaaf om met 30 man op een oval te knallen