Ik zat inderdaad bij de overall uitslag te kijken dus bij deze: congrats met de overwinning
Release notes zijn uit. Teleurstellende build wat mij betreft, ntm5 op auto's die ik nooit rijd. Bathurst maar eens proberen dan morgen
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Inderdaad teleurstellend. Geen driver swaps, geen Nordschleife, geen Le Mans, geen super late model, geen RUF. 
/sarcasme
Je bent vaak heel snel negatief, maar dat kan aan mij liggen.
Ik vind het best een goede update hoor. Ik had ook geen hele grote dingen verwacht.
Veel verbeteringen voor leagues. Eindelijk alleen Q sessies!
Hogere resoluties voor skins!
Bathurst en de Ford Mustang.
Betere draft op road.
De MX5 op NTM5
en die nieuwe timing lijnen zoals in het echt, had ik niet verwacht.
/sarcasme
Ik vind het best een goede update hoor. Ik had ook geen hele grote dingen verwacht.
Betere draft op road.
De MX5 op NTM5
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 07:04 ]
Verwijderd
Gecondoleerd in eerste plaats Remco ,ZeeZeiler schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:07:
Leuke race! Erg van genoten. Veel actie gehad onderweg, jammer dat Tijmen wegviel. Een paar off tracks gehad en een incidentje met aaikman, maar gelukkig geen schade. Wel jammer dat Ronnie onnodig na de race op mijn auto klapte, dat kostte mijn team volgens mij drie bonuspunten en dus twee plaatsen.
Ook wil ik jullie allemaal bedanken voor de afleiding. Mijn vader is dit weekend gestorven na een lang ziekbed. De laatste tijd is erg zwaar geweest en door de race van vanavond is het wat makkelijker voor mij geworden.
Ja sorry voor dat incidentje, ik zat in de hoop dat je mij wel voorbij ging gaan maar dat lukte net niet meer .... dus 'panic' van mijn eigen kant en remde te hard waardoor wagen rechtdoor schoot in jou flank ... gelukkig had jij geen schade ... mijn stuur stond door mijn fout flink krom (was het nu 45 - 20 °
En een nieuwe tech track: New Jersey Motorsports ParkNiellie41 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 07:04:
Inderdaad teleurstellend. Geen driver swaps, geen Nordschleife, geen Le Mans, geen super late model, geen RUF.
/sarcasme
Betere draft op road.
De MX5 op NTM5
Maar helaas de League functionaliteit nog niet op het nivo van Tournaments.
Nou weer voldoende om te 'proberen'. Maar een beetje meer NTM5 had wel gemogen van mij
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
NASCAR had inderdaad ntm5 mogen hebben. 
edit:
De release notes:
edit:
De release notes:
Website:
My Account
My Account has been updated to be easier to use, and to allow you to manage your information and personal data faster. You may also now manage more email notification preferences.
Weather Indicators
You may now see weather settings for race series, league sessions, hosted sessions, and popular races in your What's Hot widget.
Driving School and How-To Videos
The Driving School and How-to video sections have been overhauled and redone. They're faster, more reliable, and easier to use now.
Multi-Platform Downloads
Anywhere you see a download link to get the software, you are now able to download all alternate versions of the software we offer. Just click on "Other Download Options" to see more!
League Page
Add a Session:
- When creating a session, there will be a new "NOTIFICATION" section at the bottom of the page as the last panel. Opening the panel will reveal a form with four notification options:
· Don't Send - This is the default action. No notifications will be sent when this option is checked.
· Send Now - This will send out a notification to the distribution list (see below) at the time the session is created.
· Send at Time Before - This will allow the League Admin to select an amount of time before the session starts to send the notification. The times are from 15 minutes to 2 hours in 15 minute increments.
· Send at Set Time - This option will allow the League Admin to set a specific date and time to send the notification.
- When a notification option other than Don't Send is selected the following distribution options are revealed along with a place to type a message and a time selection control:
· Send to All League Members - Choosing this will send the notification to all who are members at the time of the session being created. Deleting a member from the league will have no effect.
· Send to League Members In Grid - This option will send the notification to all members in the grid setup for the session. If any member(s) is/are added or deleted from the league, the notification will be sent to all current members at the time of notification.
· Send to Specific League Members - Choosing this will display a list of league members to choose from. Simply click on a member to select/deselect.
Automatic Disqualification
All hosted sessions including tournaments and league sessions now support an optional maximum incident setting that will result in drivers being automatically disqualified from sessions once they accumulate the configured number of incident points. To configure this setting look for a new checkbox inside the hosted session's "OPTIONAL SETTINGS" area. You will need to check the checkbox and enter a number greater than 0.
League Racing
The system now supports three additional session configurations:
- Open qualifier only
- Open practice + open qualifier
- Open practice + lone qualifier
This affords league administrators the flexibility of running qualifiers without a race component. They can then use these results to configure the grids for subsequent league races. This is only relevant when the subsequent league race is configured as an open practice + race.
For example you could do the following:
1) Create an open practice + open qualifier session
2) Create a subsequent open practice + race session. When configuring the session click on the "Click here to configure your field and grid" link to open the grid builder. Inside the grid builder select "Load from prior session" and select the prior qualifier and click on the "LOAD DRIVERS" button. That pulls the drivers from the qualifier into your race field. Then you can select the grid algorithm you want to use, then click on the "APPLY GRID NOW" button to arrange the grid. Don't forget to click on "DONE" when you are done. This is the step that actually saves the grid to the database.
League Requests Bug Fix
The applications section of the league requests section of the league details page had a bug and was incorrectly processing requests to accept or deny applications. As a result any request to accept or deny an application would be applied to the last item in the list. This should now be resolved.
League Wall Bug Fix
Large league helmets now show up again on the League Communication page. This bug fix also fixes an issue where some users were unable to reply to wall posts.
Simulation:
Graphics
- The sim now supports up to 2048x2048 car textures. There is a new graphics option to enable this.
- Allow the system mem slider to go all the way to 3GB.
- Remove uncompressed car textures option and always force it off.
- Remove prefer shadow maps option and always force it on.
- Add in app.ini [Drive Screen] UIOffsetBottomPct=0 to allow you to shift the bottom of the driving screen up so commercial simulators with a car body in the way can still see the black box. Note that this is an integer so 10 is 10%.
- Fixed several bugs related to the biasing of dynamic shadow maps that were causing dark bands (zebra stripes) on cars and other dynamic objects, especially when viewed with highly zoomed cameras.
Oculus Rift
- Updated to the 2.5 version of the Oculus SDK.
- Turn off manual calibration of magnetometer now that the new Rift software takes care of it for us.
- Add an additional renderer.ini option for the rift headset that disables it completely (forces detection to fail). The Oculus VR SDK apparently recognizes some TVs/monitors as rift HMDs when they're not, and setting "RiftEnabled=0" allows customers with these devices to disable the Rift prompt that appears when launching the simulator.
- Added a simplistic neck/head model so that the eye locations translate properly with the currently tracked head orientation.
SDK
- Added an IsSpectator flag to the session string.
- Added LapDeltaToSessionLastLap parameter.
- RadioTransmitCarIdx now clears when the UI indicator clears.
Race Control
- Added a new rule that will disqualify a driver in a race session if their incident points reach an incident points limit defined in the event options. By default there is no limit defined. In a race the message you see when you get an incident point will show you your total incident points for the race so far, eg: "Off Track (1x) Total 14x" If there is a limit, it is displayed after the total, eg: "Off Track (1x) Total 14x/25x" if there is a 25 point limit.
- At a few of our tracks the actual finish line where lap timing is scored is not at the front of the starting grid, it can be towards the back of the starting grid. We now support doing these lap timing and finish lines properly. Tracks that we have updated to support this are Suzuka, Spa Francorchamps, and Mount Panorama.
- We now make a better computation of when to release cars who missed the start from the pit lane to prevent situations where drivers starting from pit lane were being released into the middle of the pack, unless there are people who are just really slow getting started.
Controllers
- The joystick code now supports hot plugging of joysticks. Devices can be plugged in after the sim starts, without forcing a recalibration, or unplugged and plugged back in at any time without causing issues. And secondary devices, like a joystick mapped to the cameras, can remain unplugged if they are not currently needed, again without losing any joystick mappings.
- The joystick code has been reworked and optimized to remove the chance that there could be a conflict between iRacing and the joystick drivers. Force feedback effects should now behave consistently from run to run.
- Added in a centerSpringPct option to the app.ini file, so you can activate a center spring force while driving. This is not recommended for use, but was added in to better support members who are already modifying the drivers to support this.
- Most joysticks will now auto calibrate, so you should not need to use the calibration routine when setting up a device to control the cameras or the in car adjustments. Devices, like analog knobs, that don't have a centering spring may still need to be manually calibrated.
- Manual calibration should now be more reliable for joysticks and low resolution devices. The calibration wizard has also been extended so that the reset button properly resets both the calibration and detection of the device.
- The joystick calibration data has been split out of the controls.cfg file into a text base JoyCalib.yaml file. So you can now edit the calibrations by hand in order to better support short calibrating your pedals.
- We now support 32 physical joysticks, up from 8 previously.
- Hat switches (d-pads) now support diagonal motion.
- Added in app.ini [ForceFeedback] disableAutoCenter=1 option, this allows you to keep the auto center effect enabled if you need it on your force feedback joystick. Note that auto center is a feature that only works on FFB joysticks and will have no effect on a FFB wheel.
- Split the trigger buttons on the XBox 360 controller into two axes using the XInput api. This can be turned on or off with the app.ini [Force Feedback] seperateXBox360Triggers=1 option.
Force Feedback
- The minimum force parameter now smoothly compresses the forces below the minimum force level instead of applying a hard cut-off. This provides some buffer in case the slider is set wrong, and allows the minimum force to work with any device, not just G27 wheels. You can return to the older behavior with the app.ini flag: [Force Feedback] FFBUseSimpleMinForce=0
- The range of the minimum force slider was boosted to a maximum of 40%, up from 20%. This was put in place to help members running the Fanatec CSW v29 firmware to remove their rather large force deadzone.
Drafting
- Many of the road course cars have a more realistic aerodynamic drafting response to other cars.
New Tire Model - v5 Updates
- There is now much better rolling drag computation, which gives more rolling drag and more tire heat.
- Improved the low speed vs high speed grip levels. Now there is a little less low speed grip, and a little more high speed grip.
- Improved/increased the loss of grip that occurs the thinner the tire tread rubber gets.
- Cars that have been updated to the v5 model this season are:
· Legends Ford '34 Coupe
· Mazda MX-5 Cup
· Mazda MX-5 Roadster
· Pontiac Solstice
· SCCA Spec Racer Ford
· VW Jetta TDI Cup
- As a reminder, the cars that were already on the v5 model are:
· Lotus 49
· Skip Barber Formula 2000
· Street Stock
· Williams-Toyota FW31
Sponsors
- Added a new sponsor in remembrance of Morgan Schooley.
2048x2048 Textures
- All cars now have 2048x2048 textures, up from 1024x1024.
Cadillac CTS-V Racecar
- Wheel strengths have been increased to match other vehicles in the simulation.
Chevrolet SS-Gen6 & Ford Fusion-Gen6
- Grille tape limits have been changed so that overheating can occur to a greater degree and reduce tandem racing.
- Green light on fuel ignition box added.
Dallara IndyCar
- Updated external engine sounds.
Ford GT
- The front suspension physics modeling has been improved.
- Revised the fuel level increments so they're at 5 liters (1.34 gallons) per increment, rather than 7.8 liters (2.068 gals) per increment.
Ford Mustang Class B
- This car is now available for purchase. This car is in the same class as the Chevrolet National Impala and should drive identically, and setups should be interchangable, just like how the Chevrolet SS-Gen6 and Ford Fusion-Gen6 behave.
Legends Ford '34 Coupe
- This car and its Rookie counterpart have been updated to NTMv5 along with other physics refinements.
Mazda MX-5 Cup & Roadster
- This car has been updated to NTMv5 along with other physics refinements.
- Raised minimum allowable ride height to 5"
Pontiac Solstice
- This car and its Rookie counterpart have been updated to NTMv5 along with other physics refinements.
SCCA Spec Racer Ford
VW Jetta TDI Cup
Williams-Toyota FW-31
- Tire pressures now adjusts at 1/10th psi per click.
Circuit de Spa-Francorchamps
- The Grand Prix and Endurance configs now have a correctly placed finish line, about half way along the upper grid area.
New Hampshire Motor Speedway
- Now has a Legends oval config.
New Jersey Motorsports Park
- This track is now available as a Tech Track.
Mount Panorama Circuit
- This track is now available.
Suzuka International Racing Course
- This track now has a correctly placed finish line, about half way along the starting grid area.
[ Voor 99% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 08:27 ]
Gecondoleerd Remco.
Was aardige race gister. 90 minuten met de V8 is redelijk killing, maar opzich viel het me nog niet tegen. Vlak voor de Q nog van setup gewisselt, en dat pakte eigenlijk best goed uit. De extra stabiliteit was zeer welkom.
Verder helaas wel groot deel van de race 'alleen' gereden, maar de V8 zorgt er wel voor dat je scherp blijft. Helaas op het einde net geen 2.25 meer kunnen rijden, maar al met al ben ik niet ontevreden met hoe het ging.
Nogmaals mijn excuses aan Joep voor mijn actie toen ik je voor de 1e keer inhaalde. Dat was niet echt netjes.... Ik overschatte m'n snelheid de bocht uit, en dacht dat het makkelijker kon. Het werd je volgens mij nog dubbel zo lastig gemaakt omdat je links tegelijk door een FGT werd ingehaald, daar had ik ook niet op gerekend. Nogmaals, sorry.
Qua build, niet heel spannend, maar ik denk dat we na de afgelopen paar updates niet echt mogen klagen
Weinig hele grote features, maar genoeg kleiner grut wat aangepakt is. En het is geen geheim dat iRacing aan wat grotere projecten werkt, dus over 1/2 builds zouden er toch een aantal van die zaken released moeten gaan worden
Was aardige race gister. 90 minuten met de V8 is redelijk killing, maar opzich viel het me nog niet tegen. Vlak voor de Q nog van setup gewisselt, en dat pakte eigenlijk best goed uit. De extra stabiliteit was zeer welkom.
Verder helaas wel groot deel van de race 'alleen' gereden, maar de V8 zorgt er wel voor dat je scherp blijft. Helaas op het einde net geen 2.25 meer kunnen rijden, maar al met al ben ik niet ontevreden met hoe het ging.
Nogmaals mijn excuses aan Joep voor mijn actie toen ik je voor de 1e keer inhaalde. Dat was niet echt netjes.... Ik overschatte m'n snelheid de bocht uit, en dacht dat het makkelijker kon. Het werd je volgens mij nog dubbel zo lastig gemaakt omdat je links tegelijk door een FGT werd ingehaald, daar had ik ook niet op gerekend. Nogmaals, sorry.
Qua build, niet heel spannend, maar ik denk dat we na de afgelopen paar updates niet echt mogen klagen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik vind het anders ook wel tegenvallen. Had er weinig van verwacht maar meestal zitten er wel wat verrassingen in. Deze keer alleen de grotere textures eigenlijk, wat je toch niet ziet tijdens het rijden. Baal gewoon dat alleen de rookie auto's ntm krijgen, ik kijk niet echt uit naar nog een seizoen op het oude model en ik weet dus ook echt niet wat ik wil gaan rijden
Gecondoleerd Remco!
Het is wel een beetje balen en ik had dan ook (ergens nog een beetje ) hoop dat de überkever er toch bijna zou zijn. Hopelijk komt hij wat vlugger uit dan S1 2014...
Nick, als we nou allemaal de V8 gaan rijden...
Mijn vriendin gaat echter deze avond ontzettend balen, dat staat nu al vast.
Bathurst here we come!
Het is wel een beetje balen en ik had dan ook (ergens nog een beetje ) hoop dat de überkever er toch bijna zou zijn. Hopelijk komt hij wat vlugger uit dan S1 2014...
Nick, als we nou allemaal de V8 gaan rijden...
Mijn vriendin gaat echter deze avond ontzettend balen, dat staat nu al vast.
Bathurst here we come!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Of NASCAR B open!
Ik ga vanavond de Bathurst en de Mustang kopen. Alleen wat moet ik er bij doen?
Als ik die tech track er bij koop, krijg ik dan ook korting 10%?
edit:
Want de Jetta, Radical, Sprint car, Modified, Lotus 49/79 en de Late Model hoef ik niet.
Net als Concord, Irwindale (nou misschien voor figure
, Langley, New Smyrna en Oran Park.
Ik ga vanavond de Bathurst en de Mustang kopen. Alleen wat moet ik er bij doen?
Als ik die tech track er bij koop, krijg ik dan ook korting 10%?
edit:
Want de Jetta, Radical, Sprint car, Modified, Lotus 49/79 en de Late Model hoef ik niet.
Net als Concord, Irwindale (nou misschien voor figure
[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 08:59 ]
Koop eindelijk eens die lotus 79 dan
denk dat ik die weer ga rijden...
Koen ik ben helemaal voor om de v8 te doen maar wanneer?
Krijg je bij de Lotus 79 ook zo'n gele gloed als bij F1 2013? Anders hoef ik hem niet. 
Nee, ik heb echt totaal geen interesse in die oude F1 auto's.
Nee, ik heb echt totaal geen interesse in die oude F1 auto's.
We kunnen voor de gein op dinsdagavond een GoT-All-European-V8-Challenge opzetten....NickThissen schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 08:57:
Koop eindelijk eens die lotus 79 dandenk dat ik die weer ga rijden...
ja V8 viel echt wel mee na 4 ronden heb flink van genoten. ( zeker omdat je alert blijft ook al race je niet close)
een p5 zat er zeker in voor de disconnect/black screen.
rasmussen verdween voor me en iets erna kreeg ik black screen echt raar. na reconnect geen problemen gehad.
na de disconnect + 2,5 min tow echt zitten pushen +- 7 ronden in de 2.25 tot ik mustangs tegen kwam.
ben blij met p7 na de frats van iracing
een p5 zat er zeker in voor de disconnect/black screen.
rasmussen verdween voor me en iets erna kreeg ik black screen echt raar. na reconnect geen problemen gehad.
na de disconnect + 2,5 min tow echt zitten pushen +- 7 ronden in de 2.25 tot ik mustangs tegen kwam.
ben blij met p7 na de frats van iracing
Ik had ook een ander ideetje vanochtend... Zal straks eens uitwijdenJoepW schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 09:07:
[...]
We kunnen voor de gein op dinsdagavond een GoT-All-European-V8-Challenge opzetten....
Ook nog mijn condoleances Remco, ik zou er ook helemaal kapot van zijn.
De race gisteren ging met pieken en dalen, het begin zakte ik al snel een paar plekken terug, vervolgens wordt m'n teamie van de baan geramd en daarna werden we werkelijk omsingeld door V8's en GT's. Links, rechts, op en over ik kon het niet altijd even lekker bijhouden, en de offtracks beperken. Maar het viel me nog mee, want ik heb geen enkele spin gehad in de hele race.
De eerste pitstop had ik niet per se banden nodig merkte ik, maar toch geprobeerd achterbanden te pakken omdat het hok anders iets te veel zou kunnen gaan driften. Daardoor duurden tanken net iets langer, maar dat viel nog mee.
De tweede pitstop had ik beter geplanned, ik had hem nog een ronde eerder kunnen maken, maar dat bedacht ik pas toen ik de entry al voorbij was. Ik kwam een lap later precies achter Joep toen hij terug de baan op kwam. En ik kon redelijk dichterbij komen, ik zat bij s/f op zijn bumper, totdat ik een koppel/shift fout maakte waardoor m'n bak in neutraal bleef staan en Joep weer een stuk weg zag rijden. Omdat er nog maar een paar laps te gaan waren lukte het me niet meer om het gat dicht te rijden en/of een inhaalactie in te zetten.
Al met al weer veel te veel incs verzameld, maar dat ben ik wel gewend van Spa. Wel weer een leuke race, ik vind multiclass vaak leuker, beter op m'n hoede. De mustang vind ik wel een vermakelijke auto, misschien leuk om een keer meer een race mee te doen in de GoT tournaments?
De race gisteren ging met pieken en dalen, het begin zakte ik al snel een paar plekken terug, vervolgens wordt m'n teamie van de baan geramd en daarna werden we werkelijk omsingeld door V8's en GT's. Links, rechts, op en over ik kon het niet altijd even lekker bijhouden, en de offtracks beperken. Maar het viel me nog mee, want ik heb geen enkele spin gehad in de hele race.
De eerste pitstop had ik niet per se banden nodig merkte ik, maar toch geprobeerd achterbanden te pakken omdat het hok anders iets te veel zou kunnen gaan driften. Daardoor duurden tanken net iets langer, maar dat viel nog mee.
De tweede pitstop had ik beter geplanned, ik had hem nog een ronde eerder kunnen maken, maar dat bedacht ik pas toen ik de entry al voorbij was. Ik kwam een lap later precies achter Joep toen hij terug de baan op kwam. En ik kon redelijk dichterbij komen, ik zat bij s/f op zijn bumper, totdat ik een koppel/shift fout maakte waardoor m'n bak in neutraal bleef staan en Joep weer een stuk weg zag rijden. Omdat er nog maar een paar laps te gaan waren lukte het me niet meer om het gat dicht te rijden en/of een inhaalactie in te zetten.
Al met al weer veel te veel incs verzameld, maar dat ben ik wel gewend van Spa. Wel weer een leuke race, ik vind multiclass vaak leuker, beter op m'n hoede. De mustang vind ik wel een vermakelijke auto, misschien leuk om een keer meer een race mee te doen in de GoT tournaments?
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik had ook geen hele grote dingen verwacht Niel, maar wel tegen beter weten in gehoopt en dan valt het toch een beetje tegen. Met name door wat Nick zegt, heb eigenlijk geen zin om nog een seizoen op het oudere model te rijden in de HPD. Corvette is in mijn optiek te instabiel, die glijdt soms alle kanten op een in de Ford GT rijdt bijna niemand.
Ik ben benieuwd naar het idee van Nick, weet namelijk nog niet welke serie ik ga rijden behalve de Radical.
Oh en Paul, gefeliciteerd met je Divisie 1 kampioenschap in de Proto/GT!
Ik ben benieuwd naar het idee van Nick, weet namelijk nog niet welke serie ik ga rijden behalve de Radical.
Oh en Paul, gefeliciteerd met je Divisie 1 kampioenschap in de Proto/GT!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Wat is het verschil tussen de rookie-car en de normale?This car and its Rookie counterpart have been updated to NTMv5 along with other physics refinements.
Is er in week 13 alleen te rijden met de Lotus 49 en de Legends Ford (op de weg)?
Net even de layout van New Jersey motorsport park bekeken.
ziet er goed uit, lijkt een goede flow in te zitten.
Samen met bathurst genoeg vermaak voor mij maar ik ben snel tevreden...
NJMP heeft net zoals Summit Point 2 lay-outs die naast elkaar liggen. Interessant, dat wist ik niet. Ik weet alleen dat Grand-Am daar gereden heeft. Zij reden op de Thunderbolt lay-out.Jubby schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30:
Net even de layout van New Jersey motorsport park bekeken.

[ Voor 11% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 10:41 ]
Geen idee. Lijkt mij wel, toch?
[ Voor 51% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 10:51 ]
Rookie car heeft iets minder power, volgens mij is dat alles.Olaf van der Spek schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:28:
[...]
Wat is het verschil tussen de rookie-car en de normale?
Is er in week 13 alleen te rijden met de Lotus 49 en de Legends Ford (op de weg)?
Er is genoeg te rijden in week 13, alleen is veel unofficial (dus geen iR/SR), daardoor meestal veel mensen die meedoen maar wel veel races die nog voor T1 eindigen. Het is wel eens leuk als je niks te doen hebt maar je moet niet verwachten dat je veel gave races zult hebben
Daarnaast staat de hosting lijst meestal ook vol met minimaal 20 sessies tegelijk dus altijd wel iets te rijden.
[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 22-10-2013 11:01 ]
Grappig, ik kende heel NJMP niet. Ziet er wel geinig uit.
Olaf: in week 13 is er altijd veel te rijden, verwacht inderdaad alleen geen topraces, omdat er geen SR en iR meetelt zijn veel mensen onvoorzichtig.
Olaf: in week 13 is er altijd veel te rijden, verwacht inderdaad alleen geen topraces, omdat er geen SR en iR meetelt zijn veel mensen onvoorzichtig.
Fabian en Frank_O staat op de Press room page van iRacing:
Saturday’s top split (4650) saw Malik Ray (Carolina) emerge from another last lap get-together to take the win over Bolton (again the bridesmaid) by just .072s with Fabian de Jong (Benelux) in third place, a little more than a second behind the winner. The Benelux also featured in Saturday’s top rated (1503) Rookie to Class D split, as Frank van Brandwijk cruised to a comfortable win over a fierce battle for runner-up that saw Kris Kelley (Virginias) best Weston Campbell (Texas) by .2s after 188 laps of the digital 2.66 mile superspeedway.
SR/iR telt toch wel gewoon in official series? In hosted races telt het nooit, maar ik dacht dat er altijd meer official series waren in week 13 dan er nu zijn. Of komt dat nog?Arfman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:06:
[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 22-10-2013 11:27 ]
Gecondoleerd Remco.
Gisteren ook een leuke race gehad. Vrijwel de gehele race met Robbert voor P3 gevochten. In het begin was het een beetje stuivertje wisselen voor P3. Echter konden Joep en Bert hierdoor dichterbij komen. Dus maar besloten om achter Robbert te blijven rijden en fuel te saven, zodat ik met een kortere laatste stop een gaatje kon trekken.
Helaas pakte deze strategie niet helemaal uit omdat Robbert en ik een lag contact kregen in les combes. Zijn auto had niets, maar mijn auto was behoorlijk scheef en wilde niet meer naar links sturen. Gelukkig kon ik wel al na 2 rondes mijn laatste pitstop maken waardoor ik niet al te veel tijd was verloren. De laatste stint was er continue een gat van 6 seconden tussen Robbert en mij.
Het leek erop dat Robbert dus P3 zou gaan pakken, echter kwam hij laat in de race in aanraking met iemand anders, waardoor ik alsnog vrij makkelijk P3 kon pakken.
Gisteren ook een leuke race gehad. Vrijwel de gehele race met Robbert voor P3 gevochten. In het begin was het een beetje stuivertje wisselen voor P3. Echter konden Joep en Bert hierdoor dichterbij komen. Dus maar besloten om achter Robbert te blijven rijden en fuel te saven, zodat ik met een kortere laatste stop een gaatje kon trekken.
Helaas pakte deze strategie niet helemaal uit omdat Robbert en ik een lag contact kregen in les combes. Zijn auto had niets, maar mijn auto was behoorlijk scheef en wilde niet meer naar links sturen. Gelukkig kon ik wel al na 2 rondes mijn laatste pitstop maken waardoor ik niet al te veel tijd was verloren. De laatste stint was er continue een gat van 6 seconden tussen Robbert en mij.
Het leek erop dat Robbert dus P3 zou gaan pakken, echter kwam hij laat in de race in aanraking met iemand anders, waardoor ik alsnog vrij makkelijk P3 kon pakken.
Was een leuke race gister. Jammer dat ons team veel pech heeft gehad (Wim disconnect, Tim aangetikt en ik zelf ook met crash positie verloren) anders hadden we wel voor de overwinning kunnen mee strijden volgens mij. Maar ja shit happens. En toch nog P5 gehaald als team ondanks al die pech.
Mijn pace was wel lekker met de Mustang hier. Had volgens velen hier wel een te onderstuurde setup maar daarmee was ik snel zat en ik had er meer vertrouwen in dan Joep zen setup. In kwalificatie een mooie 4de tijd kunnen rijden net achter Bob.
Start van de race verliep vlekkeloos en kon meteen Bob zen positie over nemen. Daarna eigenlijk halve race met Bob lopen vechten waarbij we paar keer van positie wisselde. Ik ging bij de eerste pitstop ronde eerder naar binnen. Maar had een goede pitstop en ronde later moest Bob weer achter mij aansluiten. Merkte echter dat naar verloop van tijd men bandjes wel erg begonnen te glijden en Bob verhoogde de druk ook. Bij Les COmbes zat die ernaast en gingen we 2 wide door die bochten combinatie. Echter was er een lag contact waarbij Bob zen Mustang schade op liep. Dat was jammer want hierdoor liep die ineens 2 seconde per rondje langzamer. Gelukkig voor hem wel net voor de 2de pitstop. Ik ging dan ook met 10 seconde voorsprong de pit in en kon daardoor makkelijk bandjes nemen. Na de pit kwam ik echter Pascal tegen die nog niet gepit had. Hij mocht dus verdedigen wat die ook deed. Waardoor ik paar bochten achter hem vast zat maar kon hem doordat die last van zen bandjes had al snel voorbij steken en men weg vervolgen. Hierdoor was Bob wel op 6 seconde genaderd met zen nieuwe auto. Echter kon ik het gat redelijk gelijk houden. Dit ging echter goed tot ik Paul tegen kwam die besloot voor men neus te gaan spinnen. Kon er niet meer omheen en knalde er bovenop. Had daardoor redelijk wat schade en kon Bob ook niet meer achter me houden. Gelukkig ree Niel op P5 ver achter ons waardoor ik nog wel P4 kon behouden.
Zeer leuke race gehad en de Mustang is wel een leuke auto om mee te vechten. Jammer alleen dat die zo gevoelig is voor kleine tikjes van de zijkant. Iracing mag wel is gaan kijken naar het damage model van deze auto.
Mijn pace was wel lekker met de Mustang hier. Had volgens velen hier wel een te onderstuurde setup maar daarmee was ik snel zat en ik had er meer vertrouwen in dan Joep zen setup. In kwalificatie een mooie 4de tijd kunnen rijden net achter Bob.
Start van de race verliep vlekkeloos en kon meteen Bob zen positie over nemen. Daarna eigenlijk halve race met Bob lopen vechten waarbij we paar keer van positie wisselde. Ik ging bij de eerste pitstop ronde eerder naar binnen. Maar had een goede pitstop en ronde later moest Bob weer achter mij aansluiten. Merkte echter dat naar verloop van tijd men bandjes wel erg begonnen te glijden en Bob verhoogde de druk ook. Bij Les COmbes zat die ernaast en gingen we 2 wide door die bochten combinatie. Echter was er een lag contact waarbij Bob zen Mustang schade op liep. Dat was jammer want hierdoor liep die ineens 2 seconde per rondje langzamer. Gelukkig voor hem wel net voor de 2de pitstop. Ik ging dan ook met 10 seconde voorsprong de pit in en kon daardoor makkelijk bandjes nemen. Na de pit kwam ik echter Pascal tegen die nog niet gepit had. Hij mocht dus verdedigen wat die ook deed. Waardoor ik paar bochten achter hem vast zat maar kon hem doordat die last van zen bandjes had al snel voorbij steken en men weg vervolgen. Hierdoor was Bob wel op 6 seconde genaderd met zen nieuwe auto. Echter kon ik het gat redelijk gelijk houden. Dit ging echter goed tot ik Paul tegen kwam die besloot voor men neus te gaan spinnen. Kon er niet meer omheen en knalde er bovenop. Had daardoor redelijk wat schade en kon Bob ook niet meer achter me houden. Gelukkig ree Niel op P5 ver achter ons waardoor ik nog wel P4 kon behouden.
Zeer leuke race gehad en de Mustang is wel een leuke auto om mee te vechten. Jammer alleen dat die zo gevoelig is voor kleine tikjes van de zijkant. Iracing mag wel is gaan kijken naar het damage model van deze auto.
Zoals beloofd zou ik per seizoen verantwoording afleggen over de GoT-iRacing financiën. Hieronder de huidige stand van zaken per gisteravond:

Oftewel veel te veel, jammer dat je de $ niet kan omzetten in prijzen etc...
In een paar weken (of nog niet eens) al $104 opgehaald met PayPal? Wow, dat had ik niet verwacht.
De mogelijkheid om Paypal gifting te doen gaat ook ff dicht 
Ik ben de gulle gevers dan ook zeer dankbaar!!!!
Ik ben de gulle gevers dan ook zeer dankbaar!!!!
Mooi om te zien hoe betrokken de groep hier dus is!
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Uh oh..
Of ging het om de release notes?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218310.pageMaint. (est. 4 hr): 22-Oct 1400 UTC [1000 ET]
DELAYED - details coming
http://members.iracing.co...st/0/3218475.page#7483484Last night's testing identified some problems that need to be corrected before we deploy the build.
I do not have details about problems or the cause at this time, but am opting for early rather than perfect communication.
As this is the 13th week, and there are mostly non-official series, would people prefer that we kill sessions and progress and deploy as soon as possible? Or would you prefer at least 24 hours notice before the downtime?
[ Voor 67% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 13:08 ]
Ach....... zijn we toch wel gewend. Enkel vorig seizoen waren ze op tijd en deden nog een paar patches achteraf 
Waarschijnlijk doen ze er een paar NTM5 auto's bij en dat kost tijd
Waarschijnlijk doen ze er een paar NTM5 auto's bij en dat kost tijd
[ Voor 25% gewijzigd door JoepW op 22-10-2013 13:09 ]
vanochtend was het nog niet delayed dus ik denk dat de maintenance zelf delayed is.Niellie41 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 13:03:
Uh oh..
[...]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218310.page
Schedule voor volgend season in volgorde van belangrijkheid.
1: #AAA leauge
2: FordtGT rijden in de Proto/gt series.
3: Got Leuague
4: NAscar B series (open of fixed ben ik nog niet uit, waarschijnlijk een beetje van beide)
5: Road Warrior races
Last night's testing identified some problems that need to be corrected before we deploy the build.
I do not have details about problems or the cause at this time, but am opting for early rather than perfect communication.
As this is the 13th week, and there are mostly non-official series, would people prefer that we kill sessions and progress and deploy as soon as possible? Or would you prefer at least 24 hours notice before the downtime?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218475.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218475.page
[ Voor 23% gewijzigd door themac1983 op 22-10-2013 13:15 ]
Koen schaamt zich redelijk dood vanwege het nog niet storten via paypal
Blijft dat peejpal gedoe vandaag nog open?
Blijft dat peejpal gedoe vandaag nog open?
Marc ook, maar die gaat dat niet hier toegevenFragbeestje schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 14:09:
Koen schaamt zich redelijk dood vanwege het nog niet storten via paypal
Jongs, hou het lekker even in de zak. Boel is al dicht. Als we weer vrije $ nodig hebben doe ik wel weer een beroep op jullie
Sjips ... ik ben aan mijn SR vergeten werken, dus ik ga terugzakken naar Road C
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ajohhhhh.. lekker je SR omhoogwerken in de Lotus 49 deze week. easy peasy (ik moet ook nog 0.24 maar kon na de race van gister echt niet nog 2-3 skippy races doenFuelke schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:47:
Helemaal niet erg, de Radical is nog steeds rijdbaar met die licentie en het is de leukste serie volgend seizoen, dus welkomFuelke schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:47:
En met die Lotus49 kan je nog geld winnen ook.themac1983 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 15:58:
[...]
Ajohhhhh.. lekker je SR omhoogwerken in de Lotus 49 deze week. easy peasy (ik moet ook nog 0.24 maar kon na de race van gister echt niet nog 2-3 skippy races doen
Ik heb vroeger de Radical vaak van stal gehaald hoorArfman schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:08:
[...]
Helemaal niet erg, de Radical is nog steeds rijdbaar met die licentie en het is de leukste serie volgend seizoen, dus welkom![]()
2012 Season 3 Radical Racing Challenge C Division 9 Race Championship, 1st Place
2012 Season 2 Radical Racing Challenge C Division 9 Race Championship, 1st Place
2012 Season 2 Radical Racing Challenge C Division 6 Time Trial Championship, 3rd Place
2012 Season 1 Radical Racing Challenge C Division 9 Race Championship, 3rd Place
2011 Season 3 Radical Racing Challenge C Division 9 Race Championship, 1st Place
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Chris PagePart of the fix requires a change to the bump map, and that takes hours to rebuild. Another fix was made to a race control issue, and such a change requires significant testing. The current plan is complete a build this afternoon and for testing into the evening.
Dat wordt dus morgen....
Dan maar een paar rondjes rijden met de Tourist Trophy en de prijzen regelen...
Dan maar een paar rondjes rijden met de Tourist Trophy en de prijzen regelen...
Ja inderdaad.
Nog meer uitleg
Nog meer uitleg
Waarom deze auto's de NTM5 hebben gekregen:We all know Bathurst is a unique track! Our testing has only further validated this.
My understanding is that what were some simple changes to the Bathurst bump map exposed us to a bug that caused the sim to crash. So we are zeroing on code where the crash happened and fixing that. This bug has been in the code for a while, so this fix lends itself to better overall sim stability.
It is some required changes to the Bathurst bump map that require a rebuild that has added hours to our timeline.
We are all disappointed with this delay, but I hope that once you have Bathurst in your hands, that your frowns will be turned upside down.
The Mustang actually was almost in the build but we pulled it due to not being able to get it working the way we liked. We think there is a problem someplace else in the car that we have not found yet.
As for why these particular cars got the ntmv5 in this build, its because they are extremely popular and the first cars that people drive when trying the service. There is a lot of work that goes into updating the tires on these cars, some go very quickly (F1 car) and some go very slowly (Mustang). We try and work on cars with similar tire construction and compounds at one time which is why these cars have come out together.
As for why we did not work on any of the higher speed cars, the model is currently working very well with these slower cars. One of the last things Dave is working on with the tire model is how the tire reacts to temperature and this will have a significant effect on these cars, particularly the high level stock cars.
I don't ever see a scenario when we will roll out more then 5 - 6 cars at a time with a new tire model in a build. That's just the reality of how much work and time goes into the engineering and production work required.
Steve
[ Voor 49% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 17:13 ]
Yep ze zijn aardig aan het reageren op de posts op het forum. Weer is wat anders dan stilte.
btw omdat de build er nog niet is vanavond misschien maar een raceje hosten? Zat te denken om de Mustang te pakken. Lekker ff knallen met die auto. Was gister iig leuk racen.
btw omdat de build er nog niet is vanavond misschien maar een raceje hosten? Zat te denken om de Mustang te pakken. Lekker ff knallen met die auto. Was gister iig leuk racen.
Ja want oefenen voor de Tourist Trophy heeft toch geen zin op oude NTM 
En een raceje met de Mustang op een klein baantje is wel leuk!
En een raceje met de Mustang op een klein baantje is wel leuk!
Eindelijk tijd om mijn idee van vanochtend even toe te lichten
Ik wil eigenlijk weten of mensen hier interesse hebben in dit idee, zo niet dan heeft het weinig zin natuurlijk. Hetzelfde ga ik vragen op het internationale forum, als daar ook wat interesse is dan kunnen we verder kijken.
Mijn idee was om een nieuw toernooi te starten (naast het maandag toernooi), wat we bijvoorbeeld op dinsdag of woensdag zouden kunnen hosten (dag is momenteel nog niet echt van belang). Dit toernooi zal dan uitsluitend met de Legends auto zijn, op road tracks. Volgens mij kun je erg leuk racen met die auto (en hij krijgt ook NTM5, bonus), alleen wordt er altijd alleen op de rookie tracks mee gereden. Op het forum is er ook vaak interesse voor die auto op road tracks, en de week dat hij op Lime Rock rijdt is het altijd vrij populair.
In deze league zullen we dan natuurlijk niet alleen de rookie tracks gebruiken (misschien een of twee, maar lang niet allemaal vind ik), maar juist de leukere tracks waar je de auto normaal niet ziet. Wel de iets kortere banen aanhouden omdat de snelheid niet zo hoog ligt. Denk aan Road Atlanta short, Barber, Brands hatch (evt Indy), Long beach, NJMP?, Mosport, Zolder, Sonoma, Oran/Oulton park, Suzuka short, Motegi west/east, Bathurst, etc... Het lijkt me erg leuk om op dat soort banen te rijden ipv altijd weer lime rock of okayama.
De race lengte zouden we kunnen laten afhangen van de track - bijvoorbeeld door het aantal rondjes (ipv minuten) vast te kiezen (langere tracks = langere race), maar denk aan 30-45 min.
Verder niet te moeilijk doen, in eerste instantie zou ik zeggen gewoon een league geintegreerd met iRacing, dus zonder bonus punten of meerdere heats, in keer inplannen en verder geen geregel meer. Maar dat kan natuurlijk ook uitgebreid worden als er veel interesse is.
Dit is maar een eerste ideetje, en het hosten op dinsdag heeft de laatste tijd niet zo goed gewerkt. Misschien dat er met een "echte league" weer wat meer interesse komt, dat is natuurlijk veel leuker dan maar wat oefenen. En elke week in dezelfde auto is ook wel weer eens leuk, het variatie gehalte houden we natuurlijk gewoon op de maandag
Laat aub even weten of je het leuk lijkt, of juist helemaal niet, dan weten we of we er mee door moeten gaan of niet.
Mijn idee was om een nieuw toernooi te starten (naast het maandag toernooi), wat we bijvoorbeeld op dinsdag of woensdag zouden kunnen hosten (dag is momenteel nog niet echt van belang). Dit toernooi zal dan uitsluitend met de Legends auto zijn, op road tracks. Volgens mij kun je erg leuk racen met die auto (en hij krijgt ook NTM5, bonus), alleen wordt er altijd alleen op de rookie tracks mee gereden. Op het forum is er ook vaak interesse voor die auto op road tracks, en de week dat hij op Lime Rock rijdt is het altijd vrij populair.
In deze league zullen we dan natuurlijk niet alleen de rookie tracks gebruiken (misschien een of twee, maar lang niet allemaal vind ik), maar juist de leukere tracks waar je de auto normaal niet ziet. Wel de iets kortere banen aanhouden omdat de snelheid niet zo hoog ligt. Denk aan Road Atlanta short, Barber, Brands hatch (evt Indy), Long beach, NJMP?, Mosport, Zolder, Sonoma, Oran/Oulton park, Suzuka short, Motegi west/east, Bathurst, etc... Het lijkt me erg leuk om op dat soort banen te rijden ipv altijd weer lime rock of okayama.
De race lengte zouden we kunnen laten afhangen van de track - bijvoorbeeld door het aantal rondjes (ipv minuten) vast te kiezen (langere tracks = langere race), maar denk aan 30-45 min.
Verder niet te moeilijk doen, in eerste instantie zou ik zeggen gewoon een league geintegreerd met iRacing, dus zonder bonus punten of meerdere heats, in keer inplannen en verder geen geregel meer. Maar dat kan natuurlijk ook uitgebreid worden als er veel interesse is.
Dit is maar een eerste ideetje, en het hosten op dinsdag heeft de laatste tijd niet zo goed gewerkt. Misschien dat er met een "echte league" weer wat meer interesse komt, dat is natuurlijk veel leuker dan maar wat oefenen. En elke week in dezelfde auto is ook wel weer eens leuk, het variatie gehalte houden we natuurlijk gewoon op de maandag
Laat aub even weten of je het leuk lijkt, of juist helemaal niet, dan weten we of we er mee door moeten gaan of niet.
Voor!
Verwijderd
voor ,zeker aangezien ik alle ntm5 wagens tot nu toe gereden heb, veel beter vind en er meer controle in vind ... als die legends ook iets meer trottle control heeft gaat dit op road banen zeker een dikke PLUS zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 18:40 ]
voor dikke +, heb toch geen serie volgend seizoen 
aaah voor de t500 bezitters (deze komt volgende week uit van SRH hardware)
aaah voor de t500 bezitters (deze komt volgende week uit van SRH hardware)
[ Voor 61% gewijzigd door dabelg op 22-10-2013 18:45 ]
Misschien is het leuk om een paar ovals er bij te doen? Want het blijft hier toch wel onderbelicht en het zorgt voor meer variatie.
Beetje zoals bij de Star Mazda, 1 of 2 oval races.
Of ik mee doe, weet ik nog niet.
Beetje zoals bij de Star Mazda, 1 of 2 oval races.
Of ik mee doe, weet ik nog niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 22-10-2013 18:50 ]
Op zich wel leuk wat ovals er tussen. Jammer dat waarschijnlijk niet veel mensen Concord speedway hebben. Dat is een leuk baantje met de Legend volgens mij.
ik ga hier ook eens wat meer beginnen posten terug denk ik, 9lives is redelijk dood momenteel 
(Kevin Vekemans is men naam op iracing)
ik heb een tijd geleden met ESRA al eens een league gedaan met legends op road tracks en dat is best wel leuk als er genoeg volk is om te racen.
verder mis ik echt wel een goeie europese oval league op zondag of woensdagavond ofzo
ik heb een tijd geleden met ESRA al eens een league gedaan met legends op road tracks en dat is best wel leuk als er genoeg volk is om te racen.
verder mis ik echt wel een goeie europese oval league op zondag of woensdagavond ofzo
Ik ga een race hosten vanavond op Road Atlanta Short met de Mustang.
Start practise 19:30:
Practise tijd: 70 minuten
Qualy: 15 minuten
Race: 30 minuten.
Iedereen is welkom te joinen.
Start practise 19:30:
Practise tijd: 70 minuten
Qualy: 15 minuten
Race: 30 minuten.
Iedereen is welkom te joinen.
Verwijderd
heb het ook gemerkt de laatste weken ... nouja hier is altijd voor iedereen wat wilsvekie schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 18:51:
ik ga hier ook eens wat meer beginnen posten terug denk ik, 9lives is redelijk dood momenteel
btw WB
Sinds ik Windows 8.1 er op heb staan moet ik elke keer weer mn stuur (G27) en pedalen (CSP V1) calibreren in iRacing.
Pedalen blijven aangesloten , stuur trek ik elke keer los.
Iemand anders zelfde probleem?
Dan ga ik maar in me uppie wel wat rondjes rijden bij de tourist trophy, heb nog nooit op die baan gereden
en om nou speciaal de mustang te kopen vind ik wat ver gaan
en om nou speciaal de mustang te kopen vind ik wat ver gaan
Moest ik sowieso al regelmatig. Devices wisselen bij mij van id, waardoor iRacing ze niet meer herkend. Zou met komende build opgelost moeten zijn.seninha schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 20:23:
Sinds ik Windows 8.1 er op heb staan moet ik elke keer weer mn stuur (G27) en pedalen (CSP V1) calibreren in iRacing.
Ik moet alleen nog uitzoeken waarom Windows 8.1/IE11 het nodig vind om in IE volle bak in te zoomen als ik switch naar 3 schermen. Ben niet blind
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
top idee nick!!!! heb net een super leuke race gereden op lime rock met die rammel karren 
heerlijk gevecht gehad met een hele cleane racer. jammer genoeg 1x iets te wijd ander 0 incs gehad maar toch een geslaagd raceje!
heerlijk gevecht gehad met een hele cleane racer. jammer genoeg 1x iets te wijd ander 0 incs gehad maar toch een geslaagd raceje!
He, jammer. Ik was net lekker aan het racen met de Riley op Spa (ESRA), spint in ronde 3 Fred Joseph in de knik na Kemmel straight. Ik remde meteen maar de auto begon te schuiven en einde race voor ons beide. Erg jammer, had al een paar plaatsjes gewonnen ondanks mijn zware fuelload en de auto voelde goed aan. Wordt nu gestreamed op GlacierTV:
YouTube: ESRA Round #4- Spa Francorchamps
YouTube: ESRA Round #4- Spa Francorchamps
Ahhh man die legends zijn echt geil
net race gereden en 9e geworden (had schade in lap 4). Wel +irating en +SR
Aangezien er inmiddels veel nieuwe mensen zijn en ik dit net tegen kwam maak ik ook maar even reclame voor de Lotus 79 Classic Team Championship:
Hier hebben we met een paar man twee seizoenen aan meegedaan en ik ga denk ik volgend seizoen weer meedoen. Het komt erop neer dat je in een team ingedeeld wordt, een klassieke skin krijgt en daarna gewoon officiele races gaat rijden. Je punten tellen dan ook voor je team, wat allemaal bijgehouden wordt op een website die ik er voor gemaakt heb: http://ctc.nickthissen.nl
Mocht nog iemand mee willen doen dan kunnen we wellicht regelen dat we samen in een team rijden
De Lotus 79 is een erg leuke auto, vergt flink wat oefening maar daardoor wel heerlijk als het lukt. En er zijn genoeg coureurs van verschillende skill, van alien tot nieuw, dus altijd iemand om mee te rijden.
Dus mocht je nog een stuk content nodig hebben voor de korting straks als je Bathurst gaat kopen, vergeet dan niet de Lotus 79
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Hier hebben we met een paar man twee seizoenen aan meegedaan en ik ga denk ik volgend seizoen weer meedoen. Het komt erop neer dat je in een team ingedeeld wordt, een klassieke skin krijgt en daarna gewoon officiele races gaat rijden. Je punten tellen dan ook voor je team, wat allemaal bijgehouden wordt op een website die ik er voor gemaakt heb: http://ctc.nickthissen.nl
Mocht nog iemand mee willen doen dan kunnen we wellicht regelen dat we samen in een team rijden
Dus mocht je nog een stuk content nodig hebben voor de korting straks als je Bathurst gaat kopen, vergeet dan niet de Lotus 79
Bathurst ziet er eigenlijk wel geweldig goed uit....
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3218586.page
Ze gaan waarschijnlijk deployen vanaf de ochtend (hun lokale tijd) dus denk binnen een uurtje of 5, 6.
Ze gaan waarschijnlijk deployen vanaf de ochtend (hun lokale tijd) dus denk binnen een uurtje of 5, 6.
UPDATE: It appears that those who answer ASAP have a bit of a majority. We'll deploy once everything is ready to go (rather than waiting another day so everyone has notice of the schedule. At present, we are expecting to deploy tomorrow morning our local time (ET).
Bathurst ziet er inderdaad fantastisch goed uit.
En in één van die shots zien we misch. een New Bird Model V2
Vogels zien er wel een stuk beter uit hier: http://members.iracing.co...wnloadAttach/2205242.page
En in één van die shots zien we misch. een New Bird Model V2
Vogels zien er wel een stuk beter uit hier: http://members.iracing.co...wnloadAttach/2205242.page
Hmmz, dat was nog krapper dan ik verwachtteJoepW schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 21:51:
Ik kon het niet laten..... Alle excuses geaccepteerd hoor
[video]

Xbox
Ik zie alleen iemand met een Ford mustang die aan de verkeerde kant van de baan of gewoon wat in de weg rijdtBM schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:57:
[...]
Hmmz, dat was nog krapper dan ik verwachtteIk dacht dat ik je voor die chicane al wel voorbij was... niet dus
Woeps
Nog vergeten te vermelden dat het voorstel van Nick met de Legends wel goedkeur!
Heb me ontzettend vermaakt met 27 deelnemers op Lime Rock!
Je bent wel positief. Ach ja ik heb eerst een verjaardag vanmiddag dus zal toch aps ergens vanavond laat tijd hebben te geen freubelen met een nieuwe build.Fragbeestje schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:31:
Bathurst ziet er eigenlijk wel geweldig goed uit....![]()
[...]
Moet je nagaan hoe erg zijn v8 staat te trappelen in de schuur
Op zich leuk, maar wanneer zijn de races? Volgens mij gaan er voor de L79 nooit veel races official, of op een onmogelijke tijd (half 6 zondagavond ofzo). Klopt dat? Anders lijkt het mij wel leuk om te gaan rijden (alhoewel ik met mijn werk/privésituatie niet 100% kan garanderen dat ik er altijd bij ben).NickThissen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:17:
Aangezien er inmiddels veel nieuwe mensen zijn en ik dit net tegen kwam maak ik ook maar even reclame voor de Lotus 79 Classic Team Championship:
Volgens mij is dit juist een idee om meer L79 rijders te krijgen en juist meer races officieel te laten gaan.Arfman schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:09:
[...]
Op zich leuk, maar wanneer zijn de races? Volgens mij gaan er voor de L79 nooit veel races official, of op een onmogelijke tijd (half 6 zondagavond ofzo). Klopt dat? Anders lijkt het mij wel leuk om te gaan rijden (alhoewel ik met mijn werk/privésituatie niet 100% kan garanderen dat ik er altijd bij ben).
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
De meest populaire race is volgens mij nog steeds 15:30 GMT op zondag, maar dat wordt dus half 5 na volgend weekend (wintertijd) dus dat is denk ik net wat beter te doen. Half 6 is inderdaad vervelende tijd.Arfman schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:09:
[...]
Op zich leuk, maar wanneer zijn de races? Volgens mij gaan er voor de L79 nooit veel races official, of op een onmogelijke tijd (half 6 zondagavond ofzo). Klopt dat? Anders lijkt het mij wel leuk om te gaan rijden (alhoewel ik met mijn werk/privésituatie niet 100% kan garanderen dat ik er altijd bij ben).
Verder was er altijd ook een goeie race op vrijdag avond (vaak split) en wat minder populaire races door de hele week (~20 man ofzo). Zo was het in S1 in ieder geval, hoe dat dit seizoen was weet ik zo niet...
even een vraagje tussendoor. Ik weet dat de legens/street stock en de celeberty chalanges allemaal je SR en IR kunnen verranderen. Geld dit ook voor de 24uurs races die we krijgen als de build deployed is?
nee in de 24u du fun races zijn niet officieel en tellen dus niet mee 
vandaar dat daar ook veel brokken piloten rijden waarschijnlijk haha
vandaar dat daar ook veel brokken piloten rijden waarschijnlijk haha
okido.. Dus nog even snel vanavond mijn laatste .16 SR halen en dan KNALLEN OP BATHURST!!!
Kleine tip: doe dat via de kwalificaties, in de races wens ik je veel succesthemac1983 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:19:
okido.. Dus nog even snel vanavond mijn laatste .16 SR halen en dan KNALLEN OP BATHURST!!!
Xbox
Gister ook zonder issues .12 in 1 race gehaald hoor...
Kijk.. Tijdens de normale weken en de leagues rijdt ik op 105% van mijn kunnen, elke ronde.. elke bocht... Ik probeer het meeste uit de auto te halen en maak daardoor regelmatig foutjes (kleine foutjes x1 offtracks etc maar het tikt aan en ook grotere foutjes (loss controll+offtrack+Contact etc)). Als ik voor SR rijd rijd ik ongeveer 1 seconde boven mijn PB per rondje (dus op 90% ongeveer) ik maak dan zo goed als 0 fouten en gister was de enige inc's die ik kreeg door het ontwijken van iemand (kan gebeuren) maar de rest clean gereden en 9e geworden dus dan is het best te doen.
Ik heb ook pas een C licence he
met B-A zal het een stuk moeilijker zijn want dan maakt die ene fout WEL echt uit in je SR
Kijk.. Tijdens de normale weken en de leagues rijdt ik op 105% van mijn kunnen, elke ronde.. elke bocht... Ik probeer het meeste uit de auto te halen en maak daardoor regelmatig foutjes (kleine foutjes x1 offtracks etc maar het tikt aan en ook grotere foutjes (loss controll+offtrack+Contact etc)). Als ik voor SR rijd rijd ik ongeveer 1 seconde boven mijn PB per rondje (dus op 90% ongeveer) ik maak dan zo goed als 0 fouten en gister was de enige inc's die ik kreeg door het ontwijken van iemand (kan gebeuren) maar de rest clean gereden en 9e geworden dus dan is het best te doen.
Ik heb ook pas een C licence he
Ik doelde meer op het feit dat racen voor SR in W13 meestal niet zo'n succes isthemac1983 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:31:
Gister ook zonder issues .12 in 1 race gehaald hoor...
Ik heb ook pas een C licence hemet B-A zal het een stuk moeilijker zijn want dan maakt die ene fout WEL echt uit in je SR
Xbox
Omg, it's coming!
Deploying the build, for real this time
yay!!!!!
dus nog 4 ish uurtjes voordat we los kunnen?
Wel grappig dat Riku Alatalo er net een wedstrijdje van gemaakt heeft om van 5147 iRating naar 6000+ te gaan in week 13, zonder te kwalificeren.BM schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 14:33:
[...]
Ik doelde meer op het feit dat racen voor SR in W13 meestal niet zo'n succes is
Hij noemt het dan ook Project stupidity
Te volgen op twitch (maar nu even niet vanwete de nieuwe build)
http://de.twitch.tv/atulu
[ Voor 5% gewijzigd door Fragbeestje op 23-10-2013 15:05 ]
Ik keek toevallig vanmiddag naar zijn status, hij zit pas rond de 5200
Ja, hij wint heel weinig, maar als ie een keer crash verliest ie meteen 120+
Hij gaat het nooit redden in ieder geval
Hij gaat het nooit redden in ieder geval
Hij heeft vandaag alleszins minder geluk dan gisteren. Tot zijn eerste race vandaag zat hij eigenlijk nog vrij goed op schema.
Blijkbaar wordt er op Charlotte nog meer gecrasht.
Hij heeft echter al wel 22 race starts sinds gisteren.
Blijkbaar wordt er op Charlotte nog meer gecrasht.
Hij heeft echter al wel 22 race starts sinds gisteren.
Hmm, half 5 is net te doen misschien. Vrijdagavond ben ik nooit thuis dus dat valt sowieso al af.NickThissen schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 11:45:
[...]
De meest populaire race is volgens mij nog steeds 15:30 GMT op zondag, maar dat wordt dus half 5 na volgend weekend (wintertijd) dus dat is denk ik net wat beter te doen. Half 6 is inderdaad vervelende tijd.
Verder was er altijd ook een goeie race op vrijdag avond (vaak split) en wat minder populaire races door de hele week (~20 man ofzo). Zo was het in S1 in ieder geval, hoe dat dit seizoen was weet ik zo niet...
Waarom duurt maintenance toch altijd zo lang?
Bij mij nog maintenance.
HA vorige keer flikte iemand het bij mijArfman schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:00:
Bij mij nog maintenance.
Ik kreeg wel al een email dat Tony een post had gemaakt op het forum met de titel "Realistic Weather and 17 incident points". Lijkt me dus dat 17 incs de 'cap' is (meer dan dat en je wordt eruit gegooid) in officiele series (en instelbaar in hosted), en misschien realistic weather ook in official series??
Dat zou gaaf zijn!
@mac: fu!
@mac: fu!
Dit topic is gesloten.