Verwijderd
naja ik heb 1x op een 1.08.7 gereden en komt er een vette voor mij die boven in de chicane spint ... weg lap ... dan rijd ik een 1.08.9 en raak ik net het gras bij het insturen van de laatste chinca .... dan heb ik onze FGT nog geholpen die op de cuttof zat aangezien randolhp in één keer onder onze tijd zat enBM schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 23:23:
Nah, das waarschijnlijk 3 uur voor mn leven weggegooit, om me uiteindelijk niet voor de NEO te kwalficeren
Duurde een eeuwigheid voor ik e-nig-zins een ritme te pakken kreeg, maar vergeleken met gister ging het baggerPaar keer op een 08.9 gezeten, maar telkens die verrekte foutjes
Wel een bizar competitief veld..
toen was het game over ... laatste sessie toch maar eens snel in gegaan en ook een 1.09.119 gereden waar ik de sessie er voor een 1.09.111 reed ik denk dat ik met die tijd er net bij zit dus de eerst verliezende tijd zal er zowiezo toch bij zijn .... heb nu nog niet gezien wie in detail dus ik hoop dat jou tijd van donderdag net genoeg is.
ben nu ook met die NEO 150 rondes Q rijden road even wel beu
Drivers opnieuw installerenVerwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:01:
Mensen wacht even met windows 8.1 te installeren , mijn clubsport pedalen v2 worden niet meer herkent................
Herinner me vaag iets dat ik dat voor W8 en IE10 ook al moest doen. Verder draait 8.1 prima, en ik zou iedereen ook zonder problemen aanraden om te updatenIracing will ook niet starten met IE, is te verhelpen door de beveiligde modus uit te zetten bij beveiliging in IE.
Egil heeft de definitieve lijsten nog niet gepost, dus ik wacht nog ff af, maar volgens mij zijn er gister wel een paar man sneller gedaan. En aangezien ik voor gister ook al niet in de top15 stond...Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 11:14:
[...]
naja ik heb 1x op een 1.08.7 gereden en komt er een vette voor mij die boven in de chicane spint ... weg lap ... dan rijd ik een 1.08.9 en raak ik net het gras bij het insturen van de laatste chinca .... dan heb ik onze FGT nog geholpen die op de cuttof zat aangezien randolhp in één keer onder onze tijd zat en
toen was het game over ... laatste sessie toch maar eens snel in gegaan en ook een 1.09.119 gereden waar ik de sessie er voor een 1.09.111 reed ik denk dat ik met die tijd er net bij zit dus de eerst verliezende tijd zal er zowiezo toch bij zijn .... heb nu nog niet gezien wie in detail dus ik hoop dat jou tijd van donderdag net genoeg is.
[ Voor 43% gewijzigd door BM op 19-10-2013 13:17 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
1 - 01:07,912 - +00,000 - Enzo Bonito
2 - 01:07,984 - +00,072 - Tommaso Carlá
3 - 01:08,108 - +00,196 - Andre Boettcher
4 - 01:08,186 - +00,274 - Jörn Jens
5 - 01:08,454 - +00,542 - Mack Bakkum
6 - 01:08,466 - +00,554 - Jeremy Bouteloup
7 - 01:08,482 - +00,570 - Simon Cattell
8 - 01:08,547 - +00,635 - Fabio Gonzalez
9 - 01:08,637 - +00,725 - Vincenzo Amico
10 - 01:08,776 - +00,864 - Roderic Kreunen
11 - 01:08,872 - +00,960 - Rob Cuss
12 - 01:08,876 - +00,964 - Andre Martins
13 - 01:08,986 - +01,074 - Juha-Pekka Lammi
14 - 01:09,000 - +01,088 - Maykel Melis
15 - 01:09,048 - +01,136 - Nick Thissen
16 - 01:09,050 - +01,138 - David Grunill
17 - 01:09,111 - +01,199 - Bert Eijckmans
18 - 01:09,167 - +01,255 - Shamar Bennett
19 - 01:09,216 - +01,304 - Nasos Charalampou
20 - 01:09,321 - +01,409 - Daniel Benefield
21 - 01:09,367 - +01,455 - Arkadiusz Neumann
22 - 01:09,454 - +01,542 - Dennis Gerresen
23 - 01:09,658 - +01,746 - Sam Dignan
24 - 01:09,967 - +02,055 - Richard Holt
25 - 01:10,014 - +02,102 - Niccolo' Roncelli
26 - 01:10,070 - +02,158 - Frank Ferry Jr.
27 - 01:10,219 - +02,307 - Robert Nash
28 - 01:10,310 - +02,398 - Mathias Van Reeth
29 - 01:10,950 - +03,038 - Gabriel Pérez
Verwijderd
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Xbox
Maar 2 cautions in de hele race. Bij de laatste restart zaten de GOT'ers er lekker warmpjes bij. Dennis en Roy lagen 3de en 4de terwijl ik samen met mijn draftpartner Jimmy Peressutti 1ste en 2de lagen.
Wij dachten dat we de finish wel konden halen met maar 1 stop. Verkeerde gok uiteraard als de rest wel 2 stops doet
Dennis en Roy zijn uiteindelijk nog op een mooie 5de en 6de plaats geeindigd
Hier nog een actiefoto voor de leiding in de race met Dennis en Roy links en ik en Jimmy rechts.

[ Voor 4% gewijzigd door BobvK op 19-10-2013 17:00 ]
Je kan ook met Deni, CreapYYY en mij in de B serie racen. Die serie is wat actiever dan de Trucks.dabelg schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:04:
gaan me volgend seizoen op oval richten "de trucks"
ben nu ook met die NEO 150 rondes Q rijden road even wel beu
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 19-10-2013 14:55 ]
Thanks!Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:48:
FTC
De "lowrider" is blijkbaar nog de snelste manier rond in de V8 Supercar... Ergens een setje van een pro/dwc rijder gesaved die hem sharede. Blijkt erg goed te liggen met een klein beetje throttle control... In het echt reden ze ook een dergelijke set op het F1 circuit van Abu Dhabi.
De GT's kunnen nerveus worden.
zal 'm zodadelijk eens testen.
Wat voor tijden haal jij met de setup?
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Verwijderd
Dega, waar m'n avg. finish ergens achter in de 30 zitFabiandJ schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 21:57:
Hopla sinds meer dan een jaar geen oval meer aangeraakt, net weer eens met Joey Fixed gedaan met de Silverado op Talladega. Voelde meteen aan alsof ik nooit weg geweest ben, ook meteen 3e geworden met Joey achter me
Tweede race... bam gewonnen

't is een aparte kunst van racen, eentje die ik niet beheers
Met de V8, ik heb 1 verkennend rondje gereden met de set, was een 2:26. 25 laag of 24 hoog zat er met het 'trage' weer best in. Met kouder weer is een 23 niet buiten berijk als het weer net zoveel invloed heeft als met de Mustang.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 17:15 ]
Was een leuke race. Roy en ik hadden op het einde nog een mooie run op de leiders maar door een klein momentje in T2 moest Roy iets liften. Ik weet zeker dat als dat niet was gebeurd wij voor de winst hadden kunnen gaan.BobvK schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 14:46:
Eindelijk weer eens een leuke NiS race gehad op talladega. Lekker tandemdraften
Dennis en Roy zijn uiteindelijk nog op een mooie 5de en 6de plaats geeindigd
Straks de herkansing in de Dega500.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
“@NielHekkens: @iRacingMyers When can we expect the template for the Ford Mustang?” on its car page when its released hopefully Tuesday
Wel grappig.My dog is going crazy over this new season. But she keeps going "RUF RUF RUF" please calm her with some information
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
http://members.iracing.co...onid=9369017&custid=43357
Kijk, mooie resultaten dus voor Nederland in Talladega. Gefeliciteerd! Ook ik mag me winnaar noemen van de topsplit, maar dan bij de RookiesFabiandJ schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:36:
3e geworden in de top split van de Talladega 500
http://members.iracing.co...onid=9369017&custid=43357
Wat een enorm gave ervaring was dat. Het is een lange zit geweest maar dat maakt het juist extra gaaf.
In lap 1 al meteen een caution en dat ging zo'n 50 laps door... 3wide, alle kanten op slingeren en dat met 140+ rondjes nog te gaan.... Nouja we houden het maar even op rookies.
In tegenstelling tot het advies van Niel bevond ik me toch in het midden van het veld. Bij de grote ongelukken zag ik het al ruim van te voren aankomen waardoor mijn schade beperkt kon blijven. Met 1 free repair had ik er uiteindelijk dus maar weinig last van.
Ik ben de hele race opzoek geweest naar een partner, maar helaas raakte die steeds in problemen. Ze hebben me wel allemaal goed geholpen. Aan het eind waren er nog maar een paar mensen in de leadlap en ik moest een greenlap pitstop maken. Dit zonder partner verloor ik dus een rondje, maar gelukkig kon ik die weer terug pakken nadat de leiders waren gepit. Hierdoor zat ik meteen op een andere pitstop strategie waarmee ik 11 rondjes brandstof te kort kwam, gelukkig de mensen op p1 en p2 moesten ook nog een stop maken. Ze verloren elkaar, ik had een achterligger waarmee ik kon draften en dat gaf me uiteindelijk genoeg voorsprong om te winnen.
Erg gaaf! Om even aan te geven wat voor een ongelukken spectacel is geweest, er zijn maar 4 mensen in de leadlap gefinished
Overigens heb ik allen die setup van het benelux forum gebruikt voor de kwalificatie. Voor de race vond ik hem niet stabiel genoeg en heb ik met de standaard fixed setup gereden.
[ Voor 4% gewijzigd door The_FrankO op 20-10-2013 00:15 ]
Dit is de 1e keer dat het gebeurde in iRacing, maar wat kan het zijn? Toeval of ..toch ergens een beginnend probleem?
|2600k|Asus 290|
De snelste tijd in mijn slipt is bijna 1 seconden sneller en dat op een oval die volgas is.
Met 3dMark Vantage gaat de performance CPU gaat van 11000 naar 23500, overall van 16050 naar 19863
Laagste FPS op Spa met de Falcon V8 rond de 85
Als het de eerste keer is zou ik me nog niet direct zorgen gaan maken.Bullus schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 00:45:
Dit is de 1e keer dat het gebeurde in iRacing, maar wat kan het zijn? Toeval of ..toch ergens een beginnend probleem?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik rij in de oranje wagen met nummer 28.
Dus Tim en Wim kom ff langs.
Wat is onze team strategie zal ik je mustang voort duwen ?
Yep en de andere Mustangs zoveel mogelijk in de weg rijden. Vooral Rudy.dabelg schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 15:53:
Mmmm Robert leer ik je kennen
Wat is onze team strategie zal ik je mustang voort duwen ?
Verwijderd
laatste setup wijziging, installatie bullbar.DutchDevil79 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 16:29:
[...]
Yep en de andere Mustangs zoveel mogelijk in de weg rijden. Vooral Rudy.![]()
En nog wat andere gadgets

[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 20-10-2013 18:19 ]
Hij doet inderdaad raar en ik kan het probleem maar niet vinden. iRTVO verzend data, de data komt ook op de server. Alleen pakt hij hem niet goed. Ik probeer tijdens de Q nog er aan te werken.NickThissen schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:34:
Niel, de live timing lijkt niet helemaal lekker te werken of ligt dat aan mij? Als ik refresh gaat hij steeds terug naar 16 min remaining...
Met Ctrl + F5 pakt hij wel de laatste data.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 20-10-2013 18:43 ]
Xbox
We hebben een speciaal weertype passend bij Spa uitgezocht.....
Ik dacht dat regen nog niet beschikbaar wasJoepW schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:00:
Server voor de free practice van de FTC is aan het opstarten!
We hebben een speciaal weertype passend bij Spa uitgezocht.....
Xbox
?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
+1NickThissen schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:58:
Kan gewoon tegelijk hoor!
Xbox
Verwijderd
-1 TS ook open voor Kevin op TS wat gezelschap te houden ... erbarmelijk veld dat aankomt 20 wagens ppfff valt mij dik tegen, ik denk dat er veel nog niet klaar zijn voor te swappen of voor veranderlijke weersomstandigheden
had toch gezegd op forumVerwijderd schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 22:14:
[...]
-1 TS ook open voor Kevin op TS wat gezelschap te houden ... erbarmelijk veld dat aankomt 20 wagens ppfff valt mij dik tegen, ik denk dat er veel nog niet klaar zijn voor te swappen of voor veranderlijke weersomstandighedenbtw ik ook niet
tja extra jammer om dan als net niet mensen te lezen op forum
tja had lag dus ben maar gequit of tja had er geen zin meer in dus ben maar gequit achja
Verwijderd
Dacht eerst dat ik zelfs nooit in de 25's ging eraken. Maar uiteindelijk reed ik plots zelfs in de 24's
Nou nog m'n fuel strategy wat uitwerken en de racing lions zijn er klaar voor... toch 1tje van de 3
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Alle druk ligt sowieso op jou schouders.Fragbeestje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:01:
Hopelijk heb ik deze avond hetzelfde tempo erin zitten als gisteren tijdens de practice.
Dacht eerst dat ik zelfs nooit in de 25's ging eraken. Maar uiteindelijk reed ik plots zelfs in de 24's![]()
Nou nog m'n fuel strategy wat uitwerken en de racing lions zijn er klaar voor... toch 1tje van de 3
Stond jij niet 2e ofzo in de practiceTuxieDeni schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:16:
ja niet om je onder druk te zetten Koen maar jij moet het maken voor ons
van mij moete niveel schrik hebben, waarschijnlijk 5de ronde rechtdoor in eau rougeFragbeestje schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:01:
Hopelijk heb ik deze avond hetzelfde tempo erin zitten als gisteren tijdens de practice.
Dacht eerst dat ik zelfs nooit in de 25's ging eraken. Maar uiteindelijk reed ik plots zelfs in de 24's![]()
[ Voor 4% gewijzigd door DutchDevil79 op 21-10-2013 13:00 ]

Verwijderd
Ik begrijp dat ik je niet links of rechts mag gaan inhalen, dus zal ik dan maar over je heen gaan?
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
DirkT schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:05:
Ziet er goed uit Joep,
Ik begrijp dat ik je niet links of rechts mag gaan inhalen, dus zal ik dan maar over je heen gaan?
teamorders, Joep is de rijdende roadblock waardoor ik een kans heb en Roope 3 ronden voorsprong krijgt.DirkT schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:05:
Ziet er goed uit Joep,
Ssssssssssssstthemac1983 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 14:39:
[...]
teamorders, Joep is de rijdende roadblock waardoor ik een kans heb en Roope 3 ronden voorsprong krijgt.
Zie je auto's 3x dezelfde auto inhalen en gevechten voor plek 2/3 zijn 5 minuten later ineens p5/6 geworden

Ben nu toch wel benieuwd wat ik eraan gemist heb doordat ik gisteren niet mee kon doen
Ik heb die verwachting niet hoor. Hooguit dat ik wat minder afgeleid wordt
Deploy new build.
Final release notes will be posted as soon as available.
Tuesday 22-Oct-2013 1400 UTC
EDT(-4)
0400 Hosted Sessions*
1000 Service Down
1400 Service Up
UTC
0800 Hosted Sessions*
1400 Service Down
1800 Service Up
AEST(+10)
1800 Hosted Sessions*
0000 Service Down - 22-Oct
0400 Service Up - 22-Oct
Verwijderd
Idd, Je zeurt
Komt straks[b][message=41080269,noline]....maar zou er ons ook nog geen session pw toegestuurd moeten zijn ...
We zijn er mee bezigthijmennabuurs schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 17:06:
ik weet niet of mijn team genoot sven plutta wel komt want ik zie dat die nog niet confirmed is? mischien dat 1 van die 2 in de mustang bij willem en mij in het team willen/kunnen?
Heb geen enkele Ford en wist ook niet eens dat ik deze avond toch vrij ging hebben...
iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oeps. Vergeten!Red Baron schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:19:
Zou er niet ook een stream zijn? Of ben ik in de war met een ander event?

http://members.iracing.co....do?&subsessionid=9383788
http://teams.nickthissen.nl/
Was even op TS gekomen dan hadden we het pw toch gewoon kunnen vertellen?
Oh ja, Joep...

[ Voor 7% gewijzigd door NickThissen op 21-10-2013 22:59 ]
Ook wil ik jullie allemaal bedanken voor de afleiding. Mijn vader is dit weekend gestorven na een lang ziekbed. De laatste tijd is erg zwaar geweest en door de race van vanavond is het wat makkelijker voor mij geworden.
En goed dat je er van hebt genoten.....
Leuke plaatsjes Nick... ff snel doorzetten naar mijn vrouw!
[ Voor 32% gewijzigd door JoepW op 21-10-2013 23:19 ]
Kwalificatie ging ok. Ik kon mijn beste tijd van dat moment matchen, wat goed was voor p4. Bij de start kreeg ik een tikje waardoor ik spinde en achteraan moest aansluiten. Ik kon het gat met de andere GT's vrij snel dichten en begon langzaam wat posities goed te maken. Toen kwam ik achter Paul van Mierlo te rijden. Tot tweemaal toe was ik er (vrijwel helemaal) voorbij maar hij tikte telkens tegen mijn achterkant waardoor ik bijna in een spin terecht kwam. Gelukkig wist ik hem recht te houden. Omdat hij zo agressief reed wilde ik geen risico's nemen en bleef ik maar een paar ronden achter hem rijden.
Vervolgens spint hij voor mijn neus (kan gebeuren) maar hij geeft vervolgens gewoon gas en steekt de baan over...
Erg jammer want gezien de rondetijden had een podium er wel ingezeten.
[ Voor 7% gewijzigd door tim.w op 21-10-2013 23:29 ]
Gecondoleerd! Ben blij dat deze avond voor jou het wat dragelijker maakte.ZeeZeiler schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:07:
Leuke race! Erg van genoten. Veel actie gehad onderweg, jammer dat Tijmen wegviel. Een paar off tracks gehad en een incidentje met aaikman, maar gelukkig geen schade. Wel jammer dat Ronnie onnodig na de race op mijn auto klapte, dat kostte mijn team volgens mij drie bonuspunten en dus twee plaatsen.
Ook wil ik jullie allemaal bedanken voor de afleiding. Mijn vader is dit weekend gestorven na een lang ziekbed. De laatste tijd is erg zwaar geweest en door de race van vanavond is het wat makkelijker voor mij geworden.
NickThissen schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:52:
Was even op TS gekomen dan hadden we het pw toch gewoon kunnen vertellen?

En gecondoleerd Remco, fijn dat GoT voor wat afleiding kan zorgen!
Dat klinkt niet goed Tim. Ik zal de replay eens bekijken....tim.w schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:23:
Gemengde gevoelens. Van te voren zou ik tevreden zijn geweest met een top 5 finish, maar na de race overheerst er toch een beetje teleurstelling.
Kwalificatie ging ok. Ik kon mijn beste tijd van dat moment matchen, wat goed was voor p4. Bij de start kreeg ik een tikje waardoor ik spinde en achteraan moest aansluiten. Ik kon het gat met de andere GT's vrij snel dichten en begon langzaam wat posities goed te maken. Toen kwam ik achter Paul van Mierlo te rijden. Tot tweemaal toe was ik er (vrijwel helemaal) voorbij maar hij tikte telkens tegen mijn achterkant waardoor ik bijna in een spin terecht kwam. Gelukkig wist ik hem recht te houden. Omdat hij zo agressief reed wilde ik geen risico's nemen en bleef ik maar een paar ronden achter hem rijden.
Vervolgens spint hij voor mijn neus (kan gebeuren) maar hij geeft vervolgens gewoon gas en steekt de baan over...Hij reed gewoon bij me binnen. Nog even door proberen te rijden maar de auto was helemaal krom. Na het towen toch maar gefrustreerd weer ingestapt, maar het was in feite een gelopen race voor mij.
Erg jammer want gezien de rondetijden had een podium er wel ingezeten.
we hadden inderdaad een leuk gevecht de hele tijd. jammer genoeg had ik deze avond last van ziggo die soms random het internet 10 sec uitzetten dus ik was gedisconect! (gebeurde begin qually ook al).
hopelijk is het met de got 200 opgelost want daar kijk ik nu al naar uit!
Van de week zullen we vast en zeker nog een oefen sessie hosten voor de GoT 200.
Jammer Tim, je had prima mee kunnen doen in het gevecht tot het einde inderdaad. Ik dacht even dat je met een andere pit strategie (doordat je de tow moest gebruiken) toch weer terug was toen je precies bij mij en Jos en Jasper kwam, helaas ging je toen net weer pittentim.w schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:23:
Gemengde gevoelens. Van te voren zou ik tevreden zijn geweest met een top 5 finish, maar na de race overheerst er toch een beetje teleurstelling.
Ik zat er vlak bij bij het gevecht met Paul en ik voelde al aan dat het er wat gevaarlijk aan toe ging. Mede daardoor (ik verloor ook veel tijd door jullie gevecht en kwam er niet veilig langs) ben ik 4 rondjes eerder gaan pitten en dat heeft me denk ik gered...
Soms zitten dingen tegen, dat hoort bij het racen. Ik wil er daarom verder ook geen big deal van maken. Buiten de genoemde incidenten heb ik een leuke avond gehad. Daar doen we het uiteindelijk voor!JoepW schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:33:
[...]
Dat klinkt niet goed Tim. Ik zal de replay eens bekijken....
Klopt, jij reed vlak achter ons. Eerder pitten was inderdaad een verstandige keuze. Gefeliciteerd met je tweede positie. Netjes gereden!NickThissen schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:37:
[...]Ik zat er vlak bij bij het gevecht met Paul en ik voelde al aan dat het er wat gevaarlijk aan toe ging. Mede daardoor (ik verloor ook veel tijd door jullie gevecht en kwam er niet veilig langs) ben ik 4 rondjes eerder gaan pitten en dat heeft me denk ik gered...
[ Voor 40% gewijzigd door tim.w op 21-10-2013 23:55 ]
Thanks, maar ik heb gewoon gewonnen hoortim.w schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 23:52:
[...]
Klopt, jij reed vlak achter ons. Eerder pitten was inderdaad een verstandige keuze. Gefeliciteerd met je tweede positie. Netjes gereden!
Dit topic is gesloten.