Tja Willem, lastige keuze. Lange tijd was de CSW de beoogde opvolger van mijn Fanatec GT3. Alle YouTube filmpjes gekeken, de "CSW Owners" thread op het iRacing forum gevolgd en geld opzij gezet voor een CSW.
Veel problemen gehoord over Fanatec en ook de CSW, maar die altijd afgedaan als "one time only" dingen en het feit dat je klagers nu eenmaal vaker hoort dan tevreden klanten. Zelf altijd op fora benadrukt dat mijn GT3 en CSP pedalen perfect werkten en dat Fanatec een prima bedrijf was.
Totdat mijn GT3 een raar geluid begon te maken. Opgestuurd en netjes gerepareerd teruggekregen 1 week later. 2 weken daarna deed hij helemaal niks meer. Weer contact opgenomen, kreeg na 4 dagen wachten te horen dat hij niet meer in garantie zat, "al" een maand niet meer. Dus ook de eerste reparatie was al buiten de garantietermijn verholpen. Toen ik dit nogmaals benadrukte kreeg ik te horen dat ze niks voor me konden doen, anders dan de verzending gratis maken als ik een nieuwe CSW bestelde.
Meteen naar de winkel gereden en een T500RS met TH8RS shifter gekocht. Een bedrijf wat mij zo behandeld verdient mijn centen niet. Voor de zekerheid toch nog allerlei T500 reviews gelezen en daarin kwam eigenlijk naar voren dat beide stuurwielen heel erg gewaagd zijn aan elkaar. De ene prefereert een T500, de ander de CSW. Beide zijn een flinke upgrade t.o.v. een G27, dus je kunt niet fout gaan.
Resultaten van mijn allereerste (jaja) gehoste sessie met de Radical op Bathurst:
http://members.iracing.co...onid=9392405&custid=44916
Martin Kronke rijdt even een 2.00

Ik vond mijn 2.03 al onwijs hard gaan