iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.720 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:03

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:50:
Dat lijkt me te gek voor woorden Arfman. Niet de kliko in dat ding. Ik heb idd goede ervaring met Remco en met direct bellen met support van Fanatec. Kan in DU en EN... ;)
Remco heb ik ook goede ervaringen mee, die heeft het stuur 3 weken geleden ook onder handen gehad. Ik kan hem wel mailen maar ik neem aan dat alles via het hoofdkantoor moet, hij moet toch ook z'n uren verantwoorden?

Misschien bel ik nog wel, maar eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee. Heb geen zin om mezelf voor 75 euro (wat een werkende GT3 nog opbrengt) helemaal op te lopen winden. Heb ook al een mailtje teruggestuurd dat ik erg teleurgesteld ben in de afloop en dat ik me behoorlijk in m'n hemd gezet voelde voor het verdedigen van Fanatec op allerlei fora (ik was steevast een van de weinigen die benadrukte dat ik geen problemen had met mijn Fanatec stuur).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Maar in ieder geval niet kliko ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Interessant!
Further improvements to bolster clean racing - incident point ceiling:

Just to start the communication process so not wondering why you were yanked out of a race after the next build, after our usual quarterly software update in a couple weeks, we will have the ability to put in a maximum incident point ceiling per series. Incident points are those nasty 1x-4x points you get when you crash, get crashed or lose control of car and spin out on track and things like that. (Incident points impact your safety rating which is an in-depth rolling mathematical measure of incidents per race corner which also impacts your license level).

If you hit this max incident point ceiling, the spotter and a message would tell you that you have been DQ’d from the race and will not be able to drive any further laps for that session.

For example if we put in a ceiling of 13 points in the star Mazda Series, once you hit 13 points you would hear the spotter tell you that you are DQ’d and out of the race.

While in a race, at the top of your computer screen were it normally shows you 1x-4x it will also now show you your aggregated incident points and the total allowed for that series. So if you had 7 incident points at a given point in the race, it would display 7X / 13X. That would tell you have accumulated 7 incident points and 13 are allowed in that given race so you know how many more you have before DQ’d.

I don’t know if we will put this in for every series, probably, as don’t see a downside in having a ceiling, but will start conservatively. We have a meeting scheduled to review the data but initial thinking is every series will probably start with a minimum ceiling of at least 12 incident points but in many cases will be higher. Maybe a range of 12-17 depending on series. Really to start the idea is to pull that “crazy” guy out of the race who ruins it, or for someone that went off the deep end. Not really intended to yank a guy that had a couple crashes, which might even be caused by someone else. We will monitor as we go along but again will probably start pretty conservatively and can adjust as we move along.

We have other ideas along these lines to continue the clean driving automation but this is an additional measure. This option should also be available for hosted so leagues could also use it. Not 100% sure will be in build but looking likely as well for hosted.

Good racing!
Tony Gardner
Yes don't worry, we have incidents by track and going to be conservative, it should not impact a normal race at all. We might even start higher than 12 as a minimum but I think most series are going to be more like 15 or higher.

If we don't like it as a membership, we can take it out of a given series with a click of a button, but I think some sort of ceiling makes sense to take out "that guy".

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2013 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Goh, laat ik nou enige tijd geleden een change request in hebben gediend met de vraag of ze iets dergelijks in hosted sessie kunnen inbouwen. Maar mijn voorstel was niet meteen een DQ, maar een Stop and Go met een in te stellen tijd en eventueel bij herhaling in dezelfde sessie een DQ. Maar beter iets dan niets.

Toevoeging....
quote: Tony Gardner
I guess need to look further at 1X/offtrack lines for Spa.

[ Voor 14% gewijzigd door JoepW op 10-10-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

whoehoe.... dit is wel goed nieuws. Als ze het dan ook voor hosted sessies invoeren, met zelf configureerbare max inc. en bv een stop/go ipv een DQ... that would be nice :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Jammer, dit al vaak tegengekomen op het forum maar heb er nooit in geloofd. Een stop&go zou al een stuk beter zijn.

Waarom dit niet werkt is toch simpel in te zien? Iemand die bijv 20 incs in een race haalt heeft echt niet 5 keer iemand met opzet van de baan geramd. Meestal ben je na een goeie 4x gewoon klaar. 99% van de tijd heeft iemand met zoveel incjes gewoon veel off tracks gehad, of veel gespind. Moet je daar iemand voor eruit gooien? Vind ik te ver gaan. Een stop&go ok, maar meteen DQ gaat te ver.

"That guy" zoals Tony hem noemt ga je hier niet mee tegen houden, hij kan zelfs precies zien hoeveel hij nog mag rammen tot hij niet meer kan. En dan nog; wat boeit het dat hij uit de race gegooid wordt? Als je 3 of 4 keer een goeie 4x hebt gehad ben je toch klaar...

Ik zie er niks in :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

In een normale officiële race haal ik NOOIT meer dan 15 inc's. (misschien wel op Spa)
Ik vind dit wel een mooie vooruitgang. Gewoon streng zijn! Zo ga je ook niet meer zo snel in een race zonder te oefenen.

[ Voor 17% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
De enige mensen die ooit meer dan dat halen halen die incs toch voornamelijk door offtracks. Je gaat echt niet 7-8 keer spinnen in een race of 4 keer contact halen zonder je auto af te schrijven, die kans is wel erg klein... dus voordat je zoveel incs hebt door contact/spin ben je toch al uit de race. Wat dus over blijft is een systeem om off tracks af te keuren. Verder prima, maar een DQ voor teveel off tracks vind ik te streng. S&G is toch veel beter dan?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:47
Niellie41 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 08:00:
Deze vraag heb ik vaker beantwoord, maar blijkbaar niet hier.

Daar hebben we zeker naar gekeken, maar het heeft gewoon geen zin.
Bij het eerste event (Sebring) hadden we 90+ inschrijvingen, toen werd er ook massaal gevraagd naar een 2e split. Dat wilden Egil en ik best doen, als er genoeg animo was.
Wat bleek? 30% van alle inschrijvingen kwam niet eens opdagen bij de pre kwalificaties en hebben we nooit meer wat van gehoord. Daarnaast gaven de mensen die het niet haalden aan dat ze liever naar de race kijken ipv in een half veld gaan rijden.

Later in het jaar had ik het nog een keer gevraagd aan de deelnemers, maar ik kreeg het zelfde resultaat.

Het is gewoon niet anders op het moment. Wanneer driver swaps komen, hebben we plek tot 215 ipv 43. Dat scheelt heel veel. :)
Ik snap dat het lastig is om op een goede manier een grid samen te stellen, zonder willekeurige manieren als loten of op volgorde van aanmelden te gebruiken. Maar is het niet een beetje tegenstrijdig om je via hotlappen in een pre-kwalificatie te plaatsen voor een Endurance race?
Voor de aliens vooraan zal het weinig verschil maken, die zijn toch wel snel. Maar wat verder naar achteren is daar denk ik wel verschil in.
Als ik naar mezelf kijk in de NEO race op Montreal, ik weet van mijzelf dat ik een betere racer dan hotlapper ben. Mijn voorbereiding heeft bijna alleen in het teken gestaan van hotlappen, waarmee ik het net haalde. Als ik dat niet gedaan had, had ik het niet gered om me te plaatsen. Maar met een endurance race zou de focus op de race moeten zijn.

Zoals ik al zei snap ik dat het moeilijk is en ben ik er niet op uit om iets te laten veranderen. Maar het is juist iets wat ik me bedacht na het zien van de opmerkingen hier.

Ik ga het met Petit Le Mans gewoon weer proberen, met de Corvette dit keer. :9~

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Richard117 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:52:
[...]

Ik snap dat het lastig is om op een goede manier een grid samen te stellen, zonder willekeurige manieren als loten of op volgorde van aanmelden te gebruiken. Maar is het niet een beetje tegenstrijdig om je via hotlappen in een pre-kwalificatie te plaatsen voor een Endurance race?
Voor de aliens vooraan zal het weinig verschil maken, die zijn toch wel snel. Maar wat verder naar achteren is daar denk ik wel verschil in.
Als ik naar mezelf kijk in de NEO race op Montreal, ik weet van mijzelf dat ik een betere racer dan hotlapper ben. Mijn voorbereiding heeft bijna alleen in het teken gestaan van hotlappen, waarmee ik het net haalde. Als ik dat niet gedaan had, had ik het niet gered om me te plaatsen. Maar met een endurance race zou de focus op de race moeten zijn.

Zoals ik al zei snap ik dat het moeilijk is en ben ik er niet op uit om iets te laten veranderen. Maar het is juist iets wat ik me bedacht na het zien van de opmerkingen hier.

Ik ga het met Petit Le Mans gewoon weer proberen, met de Corvette dit keer. :9~
Wat zou dan een betere manier zijn? ;) Live admins helpen wel echt tegen hotlapping in de race, want sinds Green Hell is het aantal ongelukken echt een stuk minder geworden.
NickThissen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:46:
De enige mensen die ooit meer dan dat halen halen die incs toch voornamelijk door offtracks. Je gaat echt niet 7-8 keer spinnen in een race of 4 keer contact halen zonder je auto af te schrijven, die kans is wel erg klein... dus voordat je zoveel incs hebt door contact/spin ben je toch al uit de race. Wat dus over blijft is een systeem om off tracks af te keuren. Verder prima, maar een DQ voor teveel off tracks vind ik te streng. S&G is toch veel beter dan?
Nou, als je 2 keer betrokken raakt in een crash (meer op oval) dan tikt het wel lekker aan. Zelfs als het ghost contact is. Bij road racing zal je er minder last van hebben en hoef je je normaal geen zorgen te maken. Wreckers kunnen niet mensen van de baan rijden zonder contact maken. ;)
Je hoeft je ook niet druk te maken Nick, jij zou die grens normaal nooit halen. :)
Ik denk wel dat het werkt. Het is alleen kwestie van de juiste grens te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:12:[...]

Nou, als je 2 keer betrokken raakt in een crash (meer op oval) dan tikt het wel lekker aan. Zelfs als het ghost contact is. Bij road racing zal je er minder last van hebben en hoef je je normaal geen zorgen te maken. Wreckers kunnen niet mensen van de baan rijden zonder contact maken. ;)
Je hoeft je ook niet druk te maken Nick, jij zou die grens normaal nooit halen. :)
Ik denk wel dat het werkt. Het is alleen kwestie van de juiste grens te vinden.
Maar als je twee keer betrokken bent dan ben je toch meestal gewoon klaar of niet :p

En ik haal die grens niet?? :p Net even gekeken in de results van S3, top 4 is 22, 21, 20 en 19 incs :D S2 had ik er een met 28 zelfs :>

Wil niet zeggen dat die allemaal onvermijdbaar waren, meestal op Spa waar ik toch vaak liever de snelheid erin hou en dat incje meepak ipv liften om een incje te vermijden. Als dit ingevoerd wordt zou ik die incs waarschijnlijk niet meer halen, dus voor offtracks te voorkomen zou het wel werken (maar dan vind ik S&G een betere oplossing). Maar om mensen veiliger te laten rijden heeft het denk ik weinig effect.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
NickThissen schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:21:
[...]

Maar als je twee keer betrokken bent dan ben je toch meestal gewoon klaar of niet :p

En ik haal die grens niet?? :p Net even gekeken in de results van S3, top 4 is 22, 21, 20 en 19 incs :D S2 had ik er een met 28 zelfs :>

Wil niet zeggen dat die allemaal onvermijdbaar waren, meestal op Spa waar ik toch vaak liever de snelheid erin hou en dat incje meepak ipv liften om een incje te vermijden. Als dit ingevoerd wordt zou ik die incs waarschijnlijk niet meer halen, dus voor offtracks te voorkomen zou het wel werken (maar dan vind ik S&G een betere oplossing). Maar om mensen veiliger te laten rijden heeft het denk ik weinig effect.
Twee keer? Ik stop vaak al na één goede beuk, laatst moest ik uitwijken voor een crash voor me en schampte net mijn voorkant tegen een andere auto (1 keer 4x) en had voor 5 minuten repairs staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor off-tracks zou een S&G idd beter zijn. Maar dit systeem laat mensen ook niet veiliger rijden, het verwijderd alleen de heel roekeloze mensen. Je weet wel, die mensen die alleen er bij zitten om de race van anderen te verzieken.

Maar ja, over 2 weken komt de build. Laten we dan het systeem beoordelen en niet te veel gaan speculeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2013 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, ik heb in een P/GT race al 12 incs gehad alleen door ghost contacts. Als die grens dan op 15 komt te liggen ben ik snel klaar in zo'n geval. Ik snap het idee erachter maar ik waag te betwijfelen of dit de goede manier is. S&G klinkt al een stuk beter.

Bovendien, krijgt "that guy" alleen een black flag of wordt hij echt naar de garage geteleporteerd? Anders helpt het nog geen fluit.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Niellie41 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:12:
[...]

Wat zou dan een betere manier zijn? ;) Live admins helpen wel echt tegen hotlapping in de race, want sinds Green Hell is het aantal ongelukken echt een stuk minder geworden.
Zoals ik al zeg, snap ik heel goed dat hotlappen in een pre-kwalificatie de simpelste manier is.
Enige alternatief dat ik kan bedenken, maar waarvan ik niet weet of dat binnen de hosted sessies mogelijk is, is zoals bij een Time Trial dat je x aantal ronden zonder inc moet rijden en dat daar een gemiddelde rondetijd uit komt rollen.

Maar nogmaals, het is allen de tegenstrijdigheid die in mij op kwam en die ik wou delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard117 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 19:43:
[...]

Zoals ik al zeg, snap ik heel goed dat hotlappen in een pre-kwalificatie de simpelste manier is.
Enige alternatief dat ik kan bedenken, maar waarvan ik niet weet of dat binnen de hosted sessies mogelijk is, is zoals bij een Time Trial dat je x aantal ronden zonder inc moet rijden en dat daar een gemiddelde rondetijd uit komt rollen.

Maar nogmaals, het is allen de tegenstrijdigheid die in mij op kwam en die ik wou delen :)
Een time trial (meerdere ronden), of wanneer je crashed ben je klaar stimuleert wel een andere mentaliteit.

Een incident cap vind ik geen goede ontwikkeling, daar hebben we de safety rating al voor. Om cleanere races te stimuleren moet het gewoon lastiger worden je licentie te behouden, daar is de SR immers voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Net een leuke race gehad met de Radical op Montreal. Gestart als 9e, uit de problemen gebleven en na een geweldig gevecht met Victor Asensio (zet die maar op de "safe drivers list") 2e geworden, achter Mack Bakkum die met een Vettel-esque voorsprong won. Lekker weer wat SR en iR gesprokkeld :)
http://members.iracing.co...onid=9303430&custid=44916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
De details zijn bekend en de inschrijving is geopend voor onze seizoensfinale!

(Dank aan Egil Sandfeld voor de video)

Schrijf je in!

Op het iRacing forum staan alle details en kan je ook inschrijven: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3216857.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Op oval merk je zo goed wanneer je in de laagste spit zit.. Gatverdamme, 6 rondes voor de finish de muur in gebeukt worden.. top :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JoepW schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:52:
Dat word een lastige keuze, V8 Supercar of Mustang, Ozzie style of die van Dukes of Hazzard :Y
Ik neig Mustang, maar wat oefenen met de V8 kan ook geen kwaad met Bathurst de dag erna!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
ik kan niet wachten! weet al zeker dat ik voor de ford gt ga want die heb ik alleen ;) en die vindt ik ook geweldig om te rijden.
maar is het trouwens 7 uur onze tijd of engelse?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
21:00 onze tijd race start.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

JoepW schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:52:

[video](Dank aan Egil Sandfeld voor de video)

[afbeelding]

Op het iRacing forum staan alle details en kan je ook inschrijven: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3216857.page
Mooi logo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ja de nieuwe stijl met dank aan jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Racing Lions is er ook. Koen rijdt in de Ford, ik in de andere Ford en Deni in de overgebleven Ford. :+

Koen in de Falcon.
Deni in de Ford GT.
Ik in de Mustang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:41

derx666

mecker ende blaet

Ik denk dat ik moet passen deze keer. Ik heb nogsteeds teveel last van mijn polsen, en ga volgende week eens onze huisarts bezoeken om te kijken of het niet erger is dan een eenvoudige kneuzing

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Heb me ingeschreven voor de team challange, weer erg goed initiatief :)

Heb de mustang gepakt, maar eerlijkheid gebied het me niks uit te maken waar ik in zou rijden. Ik gokte dat de mustang de minst populaire keuze zou zijn.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb die week vakantie, maar weet niet of ik er bij kan zijn. Het idee klinkt iig erg goed. Hopen dat de grid niet vol is als ik weet of ik uberhaupt thuis ben, of dat de vriendin last-minute nog paar dagen weg wil :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
De TeamChallenge lijkt mij ook leuk, dus opgegeven. Gekozen voor de Ford GT, maar eerlijk gezegd maakt mij het niet veel uit welke auto ik rij. Al is de v8 wel een kwestie van stoer kijken alsof de gekozen richting ook de bedoeling was...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Ik heb ook erg veel zin in de teamchallenge! Wat een prachtig filmpje trouwens weer van Egil.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Voor de volgende NEO race ben ik bezig met een nieuwe live timing pagina. De oude was best beperkt en ik ben nu overgestapt naar een andere tool, iRTVO. Met dat programma kan ik de tijden live zien in het programma zelf en het heeft ook nog een live timing functie.
Nu kan ik de overall positie als class positie laten zien.
http://live.neo-endurance.com/

Hij is nog niet helemaal af. Het is voornamelijk design dat nog afgemaakt moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een repost van http://members.iracing.co...list/3212459.page#7446565
quote: Gerben Bol
The first 6 incidents are free. After 6 incidents, one penalty point will be given for every 2 incidents.
For example:
6 incidents - no penalty.
7 or 8 incidents - 1 penalty point
9 or 10 incidents - 2 penalty points,
11 or 12 incidents - 3 penalty points, etc...
Why are the first 6 incidents free?
Wouldn't it be better and simpler to have 0.5 penalty per incident?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zodat je niet meteen punten kwijt raakt voor elk klein incidentje natuurlijk. Twee keer off track meteen een punt kwijt is wel erg overdreven niet?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dan moet je maar op de baan blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

En vanaf volgend seizoen gaan we waarschijnlijk ook stoppen met minpunten geven voor incs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Starten jullie Iracing nu op vanaf de Logitech Profiler?
Je kunt in de Logitech Profiler instellen of je een game start.

Je moet dan eerst je Logitech wiel selecteren, en daarna de Game Iracing dus.

Of starten jullie Iracing echt alleen maar via de webbrowser? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2013 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Waarschijnlijk gaat het niet werken via de Logitech Profiler, iRacing draait namelijk niet zomaar vanaf de standalone executable, iets met rechten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
start iracing altijd via de webbrowser, het is precies wat dirk zegt ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn G27 nu zo ingesteld in de profiler dat de game Iracing is geselecteerd in de profiler.
Het zal wel niet zo veel verschil uitmaken, je kunt geloof ik ook nog allemaal knoptoewijzigingen selecteren voor de 6 knoppen op de G27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NickThissen schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 12:09:
Zodat je niet meteen punten kwijt raakt voor elk klein incidentje natuurlijk. Twee keer off track meteen een punt kwijt is wel erg overdreven niet?
Waarom? Er zijn mensen die een hele race zonder incidenten kunnen. En er zijn mensen die bewust die 6 incidenten proberen te benutten om net iets sneller te zijn geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 17:00:
Ik heb mijn G27 nu zo ingesteld in de profiler dat de game Iracing is geselecteerd in de profiler.
Het zal wel niet zo veel verschil uitmaken, je kunt geloof ik ook nog allemaal knoptoewijzigingen selecteren voor de 6 knoppen op de G27.
Dit kan ook zonder profiler. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de skip liefhebbers even mijn raceset opgeladen voor sebring / 2.26.5 op dit ogenblik met 11l fuel ... have fun :) is eigenlijk bijna identiek aan road atlanta 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Klote ProtoGT, ik ben er helemaal klaar mee. Race 1 vanavond eruit in lap 1, race 2 flashback naar paar seizoenen geleden.... Hele race battle voor P1, laatste 10 rondjes vooraan gereden, foutje gemaakt en weer P2 vechten voor P1, en in de laatste bocht laatste ronde komt P3 nog even aankijken, divebomb, tikt me gewoon met opzet rond en rijdt vrolijk naar de 2e plek. Niet te geloven...... Niet eens een reactie of niks. Ik ga ook niet protesten, heeft geen enkele zin. Ik zoek een nieuwe serie om in te rijden.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Iemand nog tips over mijn rondje Suzuka?
[YouTube: http://youtu.be/XBbX-_HfWhc]

Na 40 rondjes zit ik ong. rond de 2.06 met 67.4liter fuel, als ik met 19l fuel begin, zijn de tijden gewoon hetzelfde. De snellere rijders rijden 2.03.., waar kan ik die vinden :?

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn PB is 2:05,146. Ik weet niet aan wie jij je wilt meten, maar dat lijkt op Pro tijden. Het WR vorig seizoen staat op 2:02... nog wat. En als je zoekt op jouw iRating bij WR's dan is toprondje wwat lager dan de 02 ;)

Het enige wat mij even zo snel opvalt is dat je bv in de Esses je gas compleet loslaat in de bochten. Enige aandrijving houden en de maximale bochtsnelheid opzoeken is de manier om daar sneller doorheen te komen.
Misschien een idee om in iSpeed een rondje op te zoeken van iemand die (slechts) 1 seconde sneller is dan jij en dan te vergelijken waar jij je kan verbeteren. Als je die seconde te pakken hebt kan je weer naar de volgende zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Ik en Marc gaan vanavond weer racen in de Aaa super mixed league, om een beetje aan te sluiten zou een 1 sec sneller mooi zijn.
Ik ga even checken met ispeed en kijken waar ik tijd kan winnen. Thanks voor je hulp in de esses..

Gister practice gedaan met de rijders die meedoen.
http://members.iracing.co...onid=9310830&custid=66345

Heb trouwens ook je setup gebruikt, wat je laatst gepost had, maar ging te vaak spinnen.
Ik gebruik nu de fixed setup en daarmee kan ik op de baan blijven. Race duurt 75min.

[ Voor 19% gewijzigd door Bullus op 12-10-2013 12:40 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-09 12:15
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:50:
voor de skip liefhebbers even mijn raceset opgeladen voor sebring / 2.26.5 op dit ogenblik met 11l fuel ... have fun :) is eigenlijk bijna identiek aan road atlanta 8)
Bedankt voor t sharen. Heb er een paar rondjes mee gereden en zit meteen onder m'n voorheen snelste tijd. Auto voelt lekker stabiel!

Update: Na een uurtje rijden 1 sec onder m'n vorige PB (nu op 2m27.5). Heb je setup iets gewijzigd met een klikje hogere bandenspanning voor.

[ Voor 12% gewijzigd door ray1979 op 13-10-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar met de Mustang ingeschreven. Blijft een ondergewaardeerde wagen. :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hier nog een radical set voor montreal ... heb mijn oude maar wat omgegooid want de chicanes waren een drraak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Bullus schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 01:25:
Iemand nog tips over mijn rondje Suzuka?
[video]

Na 40 rondjes zit ik ong. rond de 2.06 met 67.4liter fuel, als ik met 19l fuel begin, zijn de tijden gewoon hetzelfde. De snellere rijders rijden 2.03.., waar kan ik die vinden :?
Man die top5 in de AAA league zijn echt niet bij te houden hoor :P die rijden inderdaad near WR tijden steeds :D Zelf zat ik voor de race ook nog op 2.06.xxx en tijdens de race een paar 2.05.xxx kunnen rijden maar sneller kan ik echt niet zonder enorme risico's te nemen bij de chicane bijvoorbeeld. (en die risico's gaan 1 keer goed, 10 keer fout :P)

Weer netjes op de 8e plek geeindigd dus goede zaken voor mijn puntjes in de league :D Ik blijf het echt leuk vinden met al die verschillende auto's op de baan :D

Edit: Heb me opgegeven voor de 21ste btw.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Heh, kom erachter dat Week 13 in mijn herfstvakantie valt >:)

Lekker scheuren over Mount Panorama de hele dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Heb helaas late dienst, anders had ik me wel opgegeven voor de teamchallenge 21e.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
“@naoya9999: @iRacingMyers Will V8 get NTMv5 soon?” If I had a link to the @iRacing "soon" clock I would have tweet'ed it. Being worked on

“@aj_fredricks: @iRacingMyers any word on if the Gen 6 will get the NTv5M in the S3 build?” Not this build but I think 7 ntm cars in build.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3217139.page

Misschien iets voor de oval rijders hier. Ik kan zelf lang niet iedere zaterdag avond maar het idee is wel cool.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:07:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3217139.page

Misschien iets voor de oval rijders hier. Ik kan zelf lang niet iedere zaterdag avond maar het idee is wel cool.
Cool idee inderdaad, vraag me alleen af of deze opzet banden sparen ivm slijtage minder belangrijk maakt. Je rijdt in principe steeds halve fuel runs maar je banden slijten normaal dus die heb je minder lang nodig. Hoewel je natuurlijk ook minder lang hoeft te pitten voor fuel dus als je dan 4 banden pakt sta je daar weer op te wachten, hmm leuk idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond maar eens ongetraind de Tourist Trophy rijden.
Dien er nog wat mensen van GoT mee? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Sinds gister heb ik de McLaren ook in mij wagenpark staan maar ik ben er nog niet echt vriendjes mee. Op de road course van Indianapolis heb ik een hoop moeite om hem 2 rondjes in het rechte spoor te houden. Ik zie het al helemaal niet gebeuren met een race van 45 minuten waar nog eens een andere snellere auto aan mee doet.

Graag dus advies hoe deze auto af te stellen en eventueel driving tips. Ik heb erg veel last van onderstuur als ik het voet niet op het gas heb. Daardoor vaak met wat extra gas de bocht door, echter heb ik dan weer teveel overstuur.

Meeste plezier heb ik altijd inde Mazda MX5, de Skip heb ik nog nooit echt een serieuse kans gegeven voor mezelf om mee te kunnen doen aan de overwinning. Ik denk dat mijn snelheid voldoende is om dat wel te kunnen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
JoepW schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 19:01:
Vanavond maar eens ongetraind de Tourist Trophy rijden.
Dien er nog wat mensen van GoT mee? ;)
Sure

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Weer helemaal top de race van Digital Racing in de Tourist Trophy op Okayama! Van de 570 races die ik gereden heb in vrijwel alle road auto's zijn de mooiste en spannenste toch echt wel met de Mazda MX5.

Bij de start verloor ik een plekje aan Richard die even later door een foutje de plek weer terug moest geven. daarna het gat van een 6-7 seconden dicht kunnen rijden naar het groepje voor me wat bestond uit Pascal, Diederik en Deni.

Goed gevecht met Pascal die ik uiteindelijk in bocht 1 kon verschalken, Pascal zat echter met zijn neus nog bij mijn achterwiel bij bocht 2 dus ik wist dat ik ruimte moest geven. Kneep hem echter iets te veel en we maakte licht contact, sorry daarvoor.

Nu was de jacht op Diederik geopend en we hebben de helft van de race stuivertje gewisseld, af en toe met contact maar gewoon hard en fair. Was leuk om Diederik een paar keer in de binnenbocht terug te kunnen pakken omdat hij me uitremde maar daardoor wijd door de bocht moest.
Uiteindelijk een zevende plaats, erg tevreden in een middenveld wat elkaar maar enkele tienden toegaf in tijden.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zelfs Jos heeft zich ingeschrven voor de GoT 200! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
Ik kon door jullie gevecht mijn voorsprong wel houde. Haha, was een toffe race!

Jos bij de got 200? Goed bezig!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Volgend seizoen maandagavond een Finse hotsplit in de Radical SR8 met o.a. Greger Huttu :o
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3217205.page

Iemand met 4000+ iR die dit wil streamen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of wel IR op werken tot 4000 :+ ... nuja zag ook al Pablo Lopez en Mack die radical rijden :) ... nog meer animo ... mss wel een radicalICE dan die door glacier wordt uitgezonden :P

edit : ik zal straks ook even kijken om mij voor de team challenge in te schrijven ... ik denk ook maar de mustang /fgt .... NEO zal moeilijk worden voor zondag aangezien ik op kids moet letten maar ik ga wel wat mee doen om setup in orde te krijgen en mee te testen. @Niel ik zal jou en Eigl ook nog even PM'en vanavond dat ik niet moet op genomen worden in de officiele timings in Q aangezien ik voor 98% de race toch niet haal maar zoals hier boven vermeld wil ik wel eens kijken hoe ver ik met die wagen kom in Q :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Arfman schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 08:22:
Volgend seizoen maandagavond een Finse hotsplit in de Radical SR8 met o.a. Greger Huttu :o
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3217205.page

Iemand met 4000+ iR die dit wil streamen? :P
Tja jammer dat het op maandag is...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja dat zei ik ook al :+ Ach ja, kom toch nog 1500 iR te kort dus dat wordt sowieso niks voor mij. Bovendien kan ik maandagavond niet, net zoals jullie allemaal maar vond het wel leuk nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
vanavond knallen met de indycar op Long beach zie ik... Ik ga weer proberen erbij te zijn (chica moet werken vanavond dus ik denk dat het een keertje moet lukken :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Zeer goede kans dat ik er vanavond bij ben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Misschien komt er een '2e split' van de NEO Petit Le Mans. Er is iemand die wel een 2e split wilt organiseren voor de mensen die niet in de NEO race komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:50

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 12:51:
Zeer goede kans dat ik er vanavond bij ben :D
Indycar is aan de beurt en Frank is ook weer wakker :p ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lolz, en de vriendin heeft avonddienst, dus dan is het wat minder een issue :P

Laatste tijd nogal druk, en dan al blij als ik een avondje samen kan bankhangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Hoogie2004 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:00:
Laatste tijd nogal druk, en dan al blij als ik een avondje samen kan bankhangen :)
Noemt de jeugd dat zo tegenwoordig? })

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Lol, jeugd? Ben al 27, voel me al geregeld oud :( (en ja, ik weet dat 27 voor sommigen hier heel jong klinkt :+ ) Tevens is het echt bankhangen, ik ken het beestje prima bij naam :)

Maar laatste maanden erg druk @ work, mede door veel mensen boven mij die vertrokken. Daardoor nogal wat extra werk op de schouders. Tevens 3 maanden geleden verhuisd / verbouwd. Ben vaak blij als ik even kan uitrusten. De komende tijd zal ik waarschijnlijk wel wat meer tijd krijgen om mee te doen, mede door het koude weer, en de (hopelijk) wederkerende rust @ work + thuis (verbouwing af voor nu *O* )

[ Voor 12% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
meh, ga het toch niet redden vanavond. Vergeten dat ik beloofd had d'r naar het werk te brengen :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Racen op de openbare weg dus! vast geen goed plan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuke uitdagende combo, maar ik weet ook weer waarom ik die downforce wagens haat. De snelheids verschillen waren erg/te groot en daar heb ik me een aantal keer flink op verkeken en dan is de contact bijna direct een gevolg.

Kon Roope nog goed bijhouden tot m'n ik over de gele bloken spinde en m'n eerste tow eraan was. De tweede nieuwe wagen heb ik na contact met martijn gehaald. Sorry voor de contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik vond het een enorm leuke combo :D Ook het weer op deze manier hou ik echt van, goed uitkijken in het begin en je merkt ook dat het allemaal prima ging een keer bij de start, precies wat men nodig heeft dus.

Beetje jammer dat ik door twee fast tows gewoon op het podium kon eindigen ook al ben ik twee keer de muur in gekleund, dat is wel scheef... maar voor het kampioenschap had het volgens mij toch niet meer uitgemaakt (en zo wel dan schrap ik mijn resultaat wel).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vond het ook een leuke combo. Helaas duurde mijn race erg kort. ;(
In de doordraaier voor de laatste bocht raakte ik een of andere rare hobbel en schreef mijn auto totaal af met 0x contact. :?
En in de pits kwam Roope er al aan. Dus maar verder naar de race gekeken.
In de practice had ik de pace wel te pakken voor een top 10. De Q verprutste ik met 3x 0x contact en een voorzichtig rondje zonder een contact.
Nou ja, op naar de FTC ;)

Ford Team Challenge
We zullen waarschijnlijk zondagavond een lange oefensessie organiseren.

GoT 200
Op woensdag as. zal er een practice gehost worden. Niel zal dan beschikbaar zijn voor instructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
wanneer worden de teams gemaakt voor de ftc, voor de mensen die zich los in schreven?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Waarschijnlijk zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik vond het een briljante combinatie, ik eindigde wel in de muur, maar het is zo ontzettend gaaf om door die straten te jakkeren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

Boven verwachting toch een zeer leuke race gehad. Ben zelf niet zo kapot van de high downforce auto's in Iracing. De HPD, Indycar en F1 Williams zijn meestal allemaal niet voor mij weg gelegd.

In de practise duurde het even voor ik de auto redelijk rond kon rijden. Heb denk ik wel 20 auto's afgeschreven in de eerste 15 minuten. Waardoor ik ook nog wat mensen (o.a. Jos) heb mee genomen. Daarna ging het stukken beter en kon ik ook steeds sneller rond komen. Zeker als je de eerste 2 rondjes rustig aan deed was het daarna goed te doen.
In de kwalificatie kon ik na 2 rondjes voor mijn doen 2x een goede tijd neer zetten. Had uit eindelijk een 1.11.8 neer gezet wel iets langzamer dan in de practise maar je had ook maar 4 rondjes en in practise had ik volgens mij al 8 of meer rondjes gereden om die tijd neer te zetten. Startte zodoende op P7 waar ik zeer content mee was.

De start van de race verliep wonderbaarlijk goed. Complimenten voor iedereen die mee deed. Was wel bij de start een plekje verloren waardoor ik op p8 rond ree. Martijn ree vlak achter me en voor me reden ze van me weg. Daarna halve race kunnen vechten met Martijn. Ik was in laatste gedeelte sneller en Martijn weer in het midden gedeelte wat het een leuk gevecht maakte. Dat ging op het laatst zelfs voor P3 omdat er aardig wat man voor me hun auto afschreven. Martijn stak me een keer goed voorbij waardoor ik achter hem moest aansluiten. Echter veremde die zich daarna waardoor ik men plek weer terug kreeg. Daarna werd die door Rudy uitgeschakeld en ree ik alleen rond. Na de pit zat Richard ineens achter me (vroege pitstop?) en moest ik weer gaan verdedigen. Ook Nick kwam snel dichterbij dus had ineens 2 man die sneller waren in men staart. Geprobeerd om nog P3 vast te houden maar moest uit eindelijk Nick nog voorbij laten na een goede actie van hem en 3 bochten 2 wide gaan. Zo dus P4 kunnen halen wat ik van te voren niet verwacht had.

Is toch wel een zeer leuke baan om op te racen Longbeach. Nu hopen dat ze hem ook een keer af gaan maken. Want zou wel leuk zijn deze officieel te gaan racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Was idd een geslaagde combinatie :) Al was het weer een tikje extreem, het feit dat je eerst 2 rondjes rustig aan moet doen voor je aan écht gasgeven kon denken was wel erg leuk.

In begin van de race bij Jos kunnen aanhaken, maar na stomme fout de muur in gegaan. Met het verkeer wat achterop me kwam durfde ik niet te blijven staan, dus maar een tow gepakt. Kostte me 2 minuten, maar goed. Uiteindelijk wel weer in een aardig ritme gekomen, maar veel meer zat er niet in. Nog paar keer stevig de muur geraakt, maar daar weinig tot geen schade van opgelopen.

Incjes zijn volgens mij ook nog niet goed ingebouwd. Uiteindelijk de race met 6 keer een 0x uitgereden, maar daar zat wel een total loss auto bij :+

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Mijn race ging gisteren ook boven verwachting goed. Zodra je het ijzige voorbij was kon je best leuk met die wagen doorkarren. Zelfs in de Qualification nog een zeer acceptabele tijd neer weten te zetten. Tijdens de race 2 spins gehad, 1 volledig onafhankelijk en zonder iets te raken. Daarna ook de race weer vrij snel kunnen hervatten, zat gelukkig net niet iemand te dichtbij.

De 2e spin was ongelukkiger, het was op het moment dat Gunner me ging lappen, toen reed ik overigens nog 6e. Ik raakte de muur links vrij hard en had direct een kromme auto, kon eigenlijk niet veilig meer gas geven maar remmen was te gevaarlijk voor het verkeer achter me, Gunner had dat te laat door, dus hij schoof hem alsnog achterin de vleugel. Daarna pas in staat geweest om de tow naar de pit te pakken. Met de verse auto alsnog de race wel uitgereden op -2L. Hij had er gelukkig niet al teveel last van want hij kon de race alsnog met een P2 uitrijden.

Heb zin in de FTC, denk niet dat ik bij de practice kan zijn door andere verplichtingen, maar dan ga ik maar in m'n eigen tijd wat rondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:56
Mijn zondag werd totaal opgesoepeerd door het werk, evenals maandagavond. :(

Maar eindelijk ook goed nieuws : er wordt een nieuwe BMW GT2 rim opgestuurd.

dus ik zal alle races kunnen meedoen _/-\o_

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Tony Gardner
Making some headway on the Honda BTCC car now. Working with a team on getting a scan date with Honda's help. Same thing with BMW for a GT car, working on getting full CAD data. Still waiting on final license with Toyota. We would love to start on a new Indy Car sometime next year. We shall see.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Bij die nieuwe indycar hoef je niet meteen te vrezen dat je achterwielen scheef staan bij een aanrijding van achteren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23-09 13:36
Was wel een leuke combi inderdaad gisteren.
Het last minute joinen was hier misschien wat minder handig omdat ik er op een paar rondjes bij de release na, nooit op had gereden.

In de Q 2 keer de muur geraakt en kon redelijk achteraan starten.
Van daar het maar vrij rustig gedaan tot het veld wat meer uit elkaar gerekt werd en ik de baan ook een beetje leerde kennen :+

De eerste helft van de race ging eigenlijk prima, op 2 domme late rem-acties na waarbij ik maar even zo'n zijstraatje in ging om daar weer te keren :P
Halverwege de race had ik bij het uitkomen van de hairpin 1 of 2 spinnende auto's vlak voor me. Ik ben toen iets te enthousiast op gas gegaan door de kans om 2 plekjes goed te maken, waardoor ik zelf ook de muur in ging en ben toen maar direct de pits in gegaan.
Het viel net binnen het fuel window dus het was niet eens echt een groot probleem.
Echter wat later nog ergens halverwege het circuit ergens te hard de muur in gegaan waardoor hij echt krom was (wel 0 inc overigens).

Al met al geen denderend resultaat met 1 rondje achterstand, maar heb me wel vermaakt :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Kan NEO vergeten, en überhaupt racen deze week. Elke avond zit alweer volgepland, hetzij met theaterbezoek (leuk), hetzij met werk (minder leuk, inclusief de zaterdag). Ach ja, afgelopen weekend wel een paar leuke races gehad met de Riley op Indy Road, daar maar even op teren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm slechter nieuws voor de race wereld, Sean Edwards is overleden :( ... de autosport heeft de laatste maanden al wat mensenlevens gekost :( ...
Morgen NEO pre-Q testen ... ik ben wel eens benieuwd hoe snel ik die wagen onder de knie krijg ... zijn er geen snelle jongens die wat tips kunnen geven buiten diffs aanpassen ? want dat is uiteindelijk ook maar het enige dat ik tot nu toe eens bekeken hebben samen met de balast aan de voorkant :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Sean was volgens mij ook op iRacing actief

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
nice van de seb :

werkt hier met mijn T500 voelt stukken beter aan

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3217345.page

BTW RIP Sean

[ Voor 5% gewijzigd door dabelg op 15-10-2013 19:45 ]

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
RIP Sean Edwards. Ik kan nog herinneren dat ik tegen hem heb geraced en nu is hij er niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Fuelke schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:06:
Sean was volgens mij ook op iRacing actief
Klopt http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=16525

Bizar feit: de auto waarin hij verongelukt is in brand gevlogen.
Zijn vader Guy heeft Lauda op de Nurburgring uit zijn brandende auto gered...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Pff, kwalificatie voor de Neo gaat wederom een lastig verhaal worden. Kom nu tot 1:11 laag, maar daar moet volgens mij zeker een seconde of 2 af om in de buurt te komen (wel realistic weather).

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

RIP Sean. Zo'n groot talent was dat. :-(

De GoT 200 op 3 november zal een broadcast krijgen, deze wordt verzorgt door de mannen van GSRC.
Afbeeldingslocatie: http://globalsimracingchannel.com/wp-content/uploads/2013/02/copy-gsrc-header.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Richard117 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:59:
[...]

Klopt http://members.iracing.co...reerStats.do?custid=16525

Bizar feit: de auto waarin hij verongelukt is in brand gevlogen.
Zijn vader Guy heeft Lauda op de Nurburgring uit zijn brandende auto gered...
Om het geheel nog bizarder te maken, in '81 waren Guy Edwards en Emillio de Villota teamgenoten bij de 24h van Le Mans. Beiden zijn binnen een week tijd dus hun kind verloren.

Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5252/5588475782_abf08af6ab_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/PayPalGifts/gotgift.png

In mei 2011 zijn we als GoT begonnen met het organiseren van trainingen. Enige maanden later zijn we begonnen met geregeld races te organiseren.
De kosten ($0,75 per 2 uur) betalen we van referral gifts. Ons huidige tegoed is nog voldoende voor ruim 3 seizoenen met ca. 4 uur per week hosting.

De referral gifts zijn sinds enige tijd niet meer overdraagbaar naar andere rijders en kunnen dus ook niet gebruikt worden voor prijzengeld of andere betalingen aan andere rijders.
De prijzen van de finale race van vorig seizoen zijn dan ook betaald door enkele leden van de organisatie, maar daar willen we niet mee doorgaan ;)

Wel willen we doorgaan met af en toe prijzen uitreiken voor speciale races en af en toe ontstaat de vraag om een race te broadcasten.

Aangezien dit niet (meer) kan worden betaald met de referral gifts is het vanaf nu mogelijk om GoT iRacing te steunen met een donatie op mijn PayPal rekening.

Ik zal deze pot beheren en minstens één maal per seizoen de standen publiceren, zoals ik dat ook doe met de iRacing dollars.

Voor de broadcast van de GoT200 en het prijzengeld voor de FTC zijn we nog op zoek naar 'vrij' te besteden geld ;)

Ik verzoek jullie dan ook om een zeer bescheiden donatie te doen om wat zakcentjes te creëren voor onze community.
Hou de bijdragen svp echt bescheiden, aangezien we niet zitten te wachten op grote bijdragen. Laat duidelijk zijn dat 'groot' in onze ogen meer dan € 10,- is!

Als je op de knop 'Doneren' klikt kom je op een pagina op mijn domein waar je nogmaals op de doneren knop moet drukken om een (vrije) gift te doen aan mijn PayPal account.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/22265537/iracing/PayPalGifts/btn_donate_LG.gif

Bij voorbaat dank!

Opmerking: Als het PayPal GoT iRacing saldo voldoende is voor de korte termijn plannen zal ik de mogelijkheid tot doneren (tijdelijk) blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
done

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donated !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

What I did for this upcoming season is completely gut our joystick handling code. It was old and crufty, and still had refferences to our old dos FFB drivers from way back when. The improvements include:

- Hot plugging of devices, no more need to get everything plugged in at start-up
- Remembering device mappings, even if a device is missing. No more need to keep that joystick plugged in for the camera, if you are not using it.
- Much simplified and improved communication with devices. I'm as confident as I can be that we are doing everything right and not causing any driver issues from our code. Previously we had the occasional wheel that went dead mysteriously, and that could have been a byproduct of how we organized our code.
- Support for more devices, now up to 16
- Simplified button handling, I'm 99% of the way to supporting the full 128 buttons per device. But our mapping code currently does not support more than 64 buttons.
- Proper hat switch support, now we support diagonal motion on 'd-pads'
- Auto calibration of most axis, you no longer need to calibrate your joysticks before mapping them to the camera tool or the in car controls. But I left the calibration code in place in case you feel the need.
- Much improved calibration of the primary driving controls (gas/brake/steering). It all should work much better now.
- Calibration files now written out into a text file that you can edit. Now you can short calibrate any axis in a reliable way.
- Improved 'Min-Force' slider support as previously mentioned.
David Tucker

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 16-10-2013 09:54 ]

Pagina: 1 ... 110 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.