Ik heb me ook ingeschreven onder voorbehoud, geen idee of ik dan standby dienst heb if so en ik wordt gebeld moet ik stoppen
Ik ben maar uit frustratie gestopt met de 2de race van vanavond. Bleef maar in de rondte gaan met de skippy, en dan vooral in de een na laatste bocht. Het is een leuke auto op zich, maar ik kan er simpelweg niet mee overweg zonder te spinnen.
Ik moet wel zeggen dat de verschillen in rondetijden lekker bij elkaar zaten deze race, dus er waren lekker veel gevechten gaande
Wat betreft 3 november. Ik had graag meegedaan, alleen ben ik dan een weekendje weg naar Krakau
Ik moet wel zeggen dat de verschillen in rondetijden lekker bij elkaar zaten deze race, dus er waren lekker veel gevechten gaande
Wat betreft 3 november. Ik had graag meegedaan, alleen ben ik dan een weekendje weg naar Krakau
[ Voor 11% gewijzigd door BobvK op 07-10-2013 22:17 ]
Verwijderd
vo-racing.de rij af en toe op zondag mee, niet voor 't kampioenschap, enkel voor de fun. Lekker gaat het nog niet, m'n pace is prima om te rijden voor de overwinning, maar m'n strategie en pitcalls zijn tot nu toe echt heel beroerdJarninho schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 21:17:
[...]
Welke league rij je in eigenlijk?
Ik heb me zojuist ingeschreven. Heb al een hele tijd geen oval gereden, kijken of ik het nog kan

Als het maar voor de fun is kun je toch best een keer niet meedoenVerwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 22:31:
[...]
vo-racing.de rij af en toe op zondag mee, niet voor 't kampioenschap, enkel voor de fun. Lekker gaat het nog niet, m'n pace is prima om te rijden voor de overwinning, maar m'n strategie en pitcalls zijn tot nu toe echt heel beroerd. Is Gen-6 fixed setup trouwens.
3 november heb ik halloween weekend in plopsa de panne moet helaas afhaken
Ik heb de CSR Elite Pedals, is het trouwens mogelijk om de koppeling weg te halen en op die plek de rempedaal te plaatsen? Ik heb vaak dat ik kramp krijg met mijn linkerbeen omdat de rempedaal niet mooi recht ligt voor mijn linkerbeen.
|2600k|Asus 290|
Kun je dan niet beter je pedalen verplaatsen?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb mijn csp naar links verschoven.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Kleine scoop die ik tegenkwam in een thread over force feedback: http://members.iracing.co...list/3216368.page#7446527
Nieuwe FFB code dus in de komende build.David Tucker:
For this upcoming season, I have completely gutted our FFB code and reworked almost every aspect of it. It took a lot more time than I wanted to spend, but in the end it should help keep things consistent from run to run. Maybe that will help get the T500 back on your good side.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Interessant.
Voor de GoT 200 hebben we nu 20 inschrijvingen, zonder buitenlanders.
Voor de GoT 200 hebben we nu 20 inschrijvingen, zonder buitenlanders.
Was gister ondanks de korte oefentijd (10 minuutjes) nog wel leuk. Kon zeker in begin van de 1e race goed meekomen. Helaas veel te veel fouten gemaakt. In de 2e race een ongelukkig moment met Marco, en verder nog teveel gepruts om tot een goed resultaat te komen.
Snap alleen nog niet zo goed waarom de skip in de 2e heat, ondanks het geringe verschil in temperatuur toch zo anders leek te rijden.
Wel een hele leuke auto na de laatste update
Snap alleen nog niet zo goed waarom de skip in de 2e heat, ondanks het geringe verschil in temperatuur toch zo anders leek te rijden.
Wel een hele leuke auto na de laatste update
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Klinkt eerder alsof hij het over de communicatie tussen stuur en sim heeft, er waren toch nog steeds problemen dat de ffb soms weg viel? Ik verwacht niet dat er een verschil gaat zijn in de ffb zelf.Arfman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 08:26:
Kleine scoop die ik tegenkwam in een thread over force feedback: http://members.iracing.co...list/3216368.page#7446527
[...]
Nieuwe FFB code dus in de komende build.
help get the T500 back on your good side
jiiiiihaaaaaaaa happy owner t500 here
jiiiiihaaaaaaaa happy owner t500 here
Wat ik begreep van zijn verhaal (topic is gelinked in mijn posting) is dat er veel minder calls worden gemaakt van de sim naar het stuur. De code is opgeschoond en het zou volgens David allemaal veel "simpeler" zijn met mogelijk wat cleanere FFB tot gevolg. We zullen zien.
Of het echt effect heeft op de T500 moeten we ook maar zien, het is meer een generieke aanpassing die voor alle sturen geldt. Ben je neit tevreden over je T500 dan dabelg?
Of het echt effect heeft op de T500 moeten we ook maar zien, het is meer een generieke aanpassing die voor alle sturen geldt. Ben je neit tevreden over je T500 dan dabelg?
oooh jawel
heb de f1 wheel + GTe stuur in begin was FFB wel wazig maar via de dingen die ik gedaan heb met die FFB thread is alles dik OK (pedalen nooit geprobeerd zitten nog in de doos) (is via atlas tool en FFB tool)
Zou leuk zijn als de FFB wat opgeschoonder aanvoelt, als je de FFB vergelijkt in iRacing met die van bijvoorbeeld GTR2 dan merk je echt dat iRacing haast hakkelig aanvoelt. Misschien hebben ze dat hiermee ook eindelijk aangepakt.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Verwijderd
@Arfman ... nou dan gaat de NEO voor jou een eitje worden met je nieuwe stuur
... btw heeft er iemand intresse om mee te werken aan een set voor road atlanta voor het aanstaande NEO event (HPD). Ik kan wel helpen maar het probleem gaat zijn dat ik 80% zeker ben dat ik de race ga moeten uitzitten wegens opvang problemen met de kids aangezien mijn wederhelft dan op tennis training zit. Ik wil wel alleszins oefenen want als er dan toch een waterkansje is dan wil ik ze ook benutten
Ik ga ook meedoen met NEO maar ik weet nog niet of dat met de HPD is... Als ik zo naar de inschrijflijst kijk dan wordt het weer erg lastig om erin te komen... Maar dat zal met de Ford en Corvette vast niet anders zijn
Neig dus naar de HPD maar ik wacht het nog even af. En dan kan ik zeker helpen met een setup.

Hier ook maar even kort een post over een applicatie die ik van het weekend gemaakt heb: de iRacing Friend List app

Dit is een simpel tooltje wat je friendlist laat zien op een manier die heel erg gejat is van Steam. Je kan zien wie er aan het rijden zijn (en in welke serie, track, etc), wie er online zijn (en wanneer hun laatste online activiteit was) en wie er offline zijn (en wanneer ze voor het laatst online waren).
Daarnaast krijg je een popup notification als er iemand online komt of een sessie in gaat of juist stopt, etc. Verder helemaal in te stellen wanneer je wel of niet een popop krijgt.
Het viel me laatst op dat het best wel onhandig is om even snel te kijken of er iemand aan het rijden is, en dit leek me wel handig. Helemaal om een popup te krijgen als er iemand gaat rijden. Mocht ik me vervelen en ineens iemand zie die gaat oefenen voor een of andere serie kan ik meteen meedoen
Meer info & download:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3216123.page

Dit is een simpel tooltje wat je friendlist laat zien op een manier die heel erg gejat is van Steam. Je kan zien wie er aan het rijden zijn (en in welke serie, track, etc), wie er online zijn (en wanneer hun laatste online activiteit was) en wie er offline zijn (en wanneer ze voor het laatst online waren).
Daarnaast krijg je een popup notification als er iemand online komt of een sessie in gaat of juist stopt, etc. Verder helemaal in te stellen wanneer je wel of niet een popop krijgt.
Het viel me laatst op dat het best wel onhandig is om even snel te kijken of er iemand aan het rijden is, en dit leek me wel handig. Helemaal om een popup te krijgen als er iemand gaat rijden. Mocht ik me vervelen en ineens iemand zie die gaat oefenen voor een of andere serie kan ik meteen meedoen
Meer info & download:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3216123.page
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 08-10-2013 12:16 ]
Ziet er erg goed uit Nick, ik race er te weinig voor denk ik, maar voor af en toe bijv spectaten is dit ook ideaal. M'n friendlist maar eens wat uitbreiden binnenkort
Zo na een kleine half uurtje geknutselt te hebben aan de pedalen, was het appeltje eitje.
Ik vond al dat de pedalen wat heen en weer bewogen en bleek dat er een boutje verdwenen was aan de zijkant, boutje gepakt van de clutch en is weer stabiel. Tevens alles wat schoongemaakt en alles nagetrokken.
Ziet er misschien niet uit maar is een stuk aangenamer voor mijn linker been zo.
Koppeling heb ik maar weggelaten, wordt toch niet gebruikt.

Ik vond al dat de pedalen wat heen en weer bewogen en bleek dat er een boutje verdwenen was aan de zijkant, boutje gepakt van de clutch en is weer stabiel. Tevens alles wat schoongemaakt en alles nagetrokken.
Ziet er misschien niet uit maar is een stuk aangenamer voor mijn linker been zo.
Koppeling heb ik maar weggelaten, wordt toch niet gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Bullus op 08-10-2013 12:23 ]
|2600k|Asus 290|
Ook niet bij standing starts? Ik vind het veel fijner om bij een standing start de koppeling te gebruiken. Maar dat is een persoonlijke voorkeur uiteraard.
Lijkt me heel onnatuurlijk om de pedalen zo ver uit elkaar te hebben, ook niet echt realistisch toch? En ik zou de koppeling wel missen bij de start ja.
maar nu heb je dus geen koppeling meer? De engige reden dat ik nieuwe pedals wil is JUIST dat ik de koppeling zo mis
Het zal persoonlijk zijn, zo lijkt het meer alsof je in een kart zit.
Sinds ik een shifter heb wordt m'n koppeling ineens heel veel gebruikt, vind het geweldig om zelf te schakelen en te koppelen nu. Ook gisteren met de skippy zelf gekoppeld en geschakeld. Het viel me nog mee dat er ik niet extreem veel trager dan normaal mee reed dus ga het voorlopig proberen vol te houden.
Sinds ik een shifter heb wordt m'n koppeling ineens heel veel gebruikt, vind het geweldig om zelf te schakelen en te koppelen nu. Ook gisteren met de skippy zelf gekoppeld en geschakeld. Het viel me nog mee dat er ik niet extreem veel trager dan normaal mee reed dus ga het voorlopig proberen vol te houden.
Ik heb geen shifter en heb nooit de koppeling gebruikt, dus vandaar heb ik hem maar weggelaten.
Tijdens start bij skip is het gewoon volgas bij rood en bij groen in zijn 1 en gaan. Gaat goed, ben dan niet trager dan anderen ofzo.
Ieder zijn eigen manier zullen we maar zeggen.
Tijdens start bij skip is het gewoon volgas bij rood en bij groen in zijn 1 en gaan. Gaat goed, ben dan niet trager dan anderen ofzo.
Ieder zijn eigen manier zullen we maar zeggen.
[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 08-10-2013 12:48 ]
|2600k|Asus 290|
Bij veel auto's kan dat ja maar bij veel ook niet, dan wordt het erg lastig om goed weg te komen en niet of stil te vallen of te spinnen.
Ik wil ook graag weer een shifter eigenlijk, gebruikte vroeger die van de G25 nog wel eens in sommige auto's met sequentiele shifters, veel leuker. Zit eigenlijk te wachten op de fanatec shifter maar vind die toch wel weer erg duur hoor... En het probleem waar ik nog niet over uit ben: hoe mount ik zo'n shifter? De CSW table clamp heeft wel twee gaten aan beide kanten wat daar voor gemaakt zijn (denk ik), maar die vallen gewoon boven de tafel dus daar kan ik geen schroef doorheen doen oid, ik snap dat design niet helemaal... ding is toch gemaakt om hem aan een tafelrand te bevestigen maar dan zie ik niet in hoe je die gaten ooit gaat gebruiken
Ik wil ook graag weer een shifter eigenlijk, gebruikte vroeger die van de G25 nog wel eens in sommige auto's met sequentiele shifters, veel leuker. Zit eigenlijk te wachten op de fanatec shifter maar vind die toch wel weer erg duur hoor... En het probleem waar ik nog niet over uit ben: hoe mount ik zo'n shifter? De CSW table clamp heeft wel twee gaten aan beide kanten wat daar voor gemaakt zijn (denk ik), maar die vallen gewoon boven de tafel dus daar kan ik geen schroef doorheen doen oid, ik snap dat design niet helemaal... ding is toch gemaakt om hem aan een tafelrand te bevestigen maar dan zie ik niet in hoe je die gaten ooit gaat gebruiken

Voor de shifter van Fanatec is er een losse tableclamp, hiermee kan je hem dan ook lager dan je bureau mounten. Ben het met je eens dat de shifter erg duur is, maar ik moet toch wel zeggen dat deze shifter ontzettend goed in elkaar zit. Hij zit nu bij mij op een tijdelijke mount, moet m'n rig nog aanpassen, maar de mount moet wel echt stevig zijn.
Ik kan niet spreken over de shifter van thrustmaster, maar zo op het oog zit daar meer plastic aan. De shifter van fanatec is volledig van aluminium en staal. Verder vind ik het heel prettig dat je de sterkte van de shifter kan aanpassen. Hij kan heel loose, maar je kan hem ook extreem strak zetten zodat je hem er met de grootste moeite in krijgt. Ik zal er wat tussenin zitten nu, beetje chunky.
Ik kan niet spreken over de shifter van thrustmaster, maar zo op het oog zit daar meer plastic aan. De shifter van fanatec is volledig van aluminium en staal. Verder vind ik het heel prettig dat je de sterkte van de shifter kan aanpassen. Hij kan heel loose, maar je kan hem ook extreem strak zetten zodat je hem er met de grootste moeite in krijgt. Ik zal er wat tussenin zitten nu, beetje chunky.
Waarom koop je geen TH8RS dan Nick? 7 versnellingen + R, USB aansluiting en op vele manieren aan te passen. Echt een mooi stukje techniek hoor.
EDIT: De TH8RS schijnt voor 90% van metaal te zijn. Heb hem sinds zaterdag en hij voelt echt stevig aan, ook behoorlijk zwaar dus die percentages zouden zomaar kunnen kloppen.
EDIT2: (damn you DirkT
): ook de TH8RS is in sterkte aan te passen dmv. een schroef aan de zijkant.
Ik lijk wel een Thrustmaster verkoper
EDIT: De TH8RS schijnt voor 90% van metaal te zijn. Heb hem sinds zaterdag en hij voelt echt stevig aan, ook behoorlijk zwaar dus die percentages zouden zomaar kunnen kloppen.
EDIT2: (damn you DirkT
Ik lijk wel een Thrustmaster verkoper
[ Voor 57% gewijzigd door Arfman op 08-10-2013 12:57 ]
Uiteraard gaat dat niet op voor alle autos, bij de starmazda bv hou ik volgens mij 8k toeren aan en geleidelijk volgas, anders valt ie stil.
|2600k|Asus 290|
Maar dan gebruik je autoclutch, anders kom je niet fatsoenlijk weg. Sterker nog: dan kun je hem niet eens in z'n versnelling zetten als je gas geeft.Bullus schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:56:
Uiteraard gaat dat niet op voor alle autos, bij de starmazda bv hou ik volgens mij 8k toeren aan en geleidelijk volgas, anders valt ie stil.
Voornamelijk omdat die toen ik hem voor het laatst bekeek ook nog aan de dure kant was (nu 120 valt nog mee) en omdat hij voor zover ik kan zien maar op een manier vast kan (namelijk gewoon op tafel hoogte, wat in mijn geval te hoog is en iets te ver naar rechts (door de tableclamp die in de weg zal zitten). Dan zit de shifter op zelfde hoogte als het stuur, iets lager is toch beter en met die fanatec clamp kun je hem wel lager hangen zoals Dirk zegt.Arfman schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 12:55:
Waarom koop je geen TH8RS dan Nick? 7 versnellingen + R, USB aansluiting en op vele manieren aan te passen. Echt een mooi stukje techniek hoor.
Ik heb de koppeling van mijn G27 nog nooit gebruikt, ik mis toch echt het gevoel dat je bij een echt koppelingspedaal wel hebt. In een simulatie kan ik daar echt helemaal niets mee.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Klopt, het is totaal niet vergelijkbaar, om altijd de koppeling te gebruiken voel ik dus ook niks voor. Maar in de meeste auto's kun je prima schakelen zonder koppeling zelfs zonder autoclutch oid (ook in het echt), dus zo onrealistisch is dat nog niet, en een shifter erbij maakt het dan wel helemaal afMetalfreak schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:14:
Ik heb de koppeling van mijn G27 nog nooit gebruikt, ik mis toch echt het gevoel dat je bij een echt koppelingspedaal wel hebt. In een simulatie kan ik daar echt helemaal niets mee.
Mocht iemand hier in omgeving Eindhoven (of als je ver wil rijden ook goed) het trouwens een keer willen proberen met die shifter van Fanatec, dat is geen enkel probleem. Niet dat ik 20 man over de vloer wil
maar kan me voorstellen dat als iemand zoiets aan het overwegen is dat uitproberen van te voren misschien wel prettig is.
PM me maar mocht je interesse hebben.
PM me maar mocht je interesse hebben.
Niet als je in de fw-31 rijdt met shifterNickThissen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Klopt, het is totaal niet vergelijkbaar, om altijd de koppeling te gebruiken voel ik dus ook niks voor. Maar in de meeste auto's kun je prima schakelen zonder koppeling zelfs zonder autoclutch oid (ook in het echt), dus zo onrealistisch is dat nog niet, en een shifter erbij maakt het dan wel helemaal af
Autoclutch staat bij mij aan ja.
|2600k|Asus 290|
Iemand zin om morgenavond te oefenen op Charlotte voor de GoT 200?
Ik kan dan een paar rondjes voor doen, mee kijken met anderen en wat tips geven wanneer men wilt.
Ik kan dan een paar rondjes voor doen, mee kijken met anderen en wat tips geven wanneer men wilt.
Tuurlijk heb ik zin, maar ik heb ook een vriendin
Kan dus niets beloven
In de MX 5 kan je beter in het echt wel met koppeling rijden, al zal het met juiste toerentallen echt wel gaan zonder koppeling, denk in een race situatie je daar niet altijd op let. Dus ja of ik het helemaal met je eens bent weet ik niet. De meeste nieuwe raceauto's hebben in het echt seq. of inderdaad iets als pdk en dan is het natuurlijk niet nodig.NickThissen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:26:
[...]
Klopt, het is totaal niet vergelijkbaar, om altijd de koppeling te gebruiken voel ik dus ook niks voor. Maar in de meeste auto's kun je prima schakelen zonder koppeling zelfs zonder autoclutch oid (ook in het echt), dus zo onrealistisch is dat nog niet, en een shifter erbij maakt het dan wel helemaal af
Ik zeg toch 'de meeste'
En of het kan of niet is niet echt belangrijk, volgens mij kun je in elke auto wel schakelen zonder te koppelen als je een beetje je best doet, maar ik bedoelde inderdaad dat je het lange tijd kan doen zonder je auto af te schrijven, en volgens mij kan dat in de meeste auto's in iracing (in het echt) wel, op een paar uitzonderingen na.
De hoogte is inderdaad fixed, maar je kunt hem wel compleet ronddraaien in de behuizing zodat je de clamp andersom kunt monteren (beetje onduidelijk omschreven maar you catch my driftNickThissen schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 13:03:
[...]
Voornamelijk omdat die toen ik hem voor het laatst bekeek ook nog aan de dure kant was (nu 120 valt nog mee) en omdat hij voor zover ik kan zien maar op een manier vast kan (namelijk gewoon op tafel hoogte, wat in mijn geval te hoog is en iets te ver naar rechts (door de tableclamp die in de weg zal zitten). Dan zit de shifter op zelfde hoogte als het stuur, iets lager is toch beter en met die fanatec clamp kun je hem wel lager hangen zoals Dirk zegt.
Na 24 uur hebben we al 26 coureurs voor de GoT 200. Niet slecht.
Ik mis nog wel een aantal GoT namen.
Het is weer een tijd geleden dat ik me verheug op een race.
Jij verwacht Jos zeker nog?Niellie41 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:08:
Na 24 uur hebben we al 26 coureurs voor de GoT 200. Niet slecht.![]()
Zekers! 
Ik ben van plan om nu (19:00) 2 uurtjes te gaan oefenen. Meer mensen die mee gaan doen?
Ik ben van plan om nu (19:00) 2 uurtjes te gaan oefenen. Meer mensen die mee gaan doen?
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 08-10-2013 18:50 ]
Kom wel even langs
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Goed om te horen dat de Thrustmaster bevalt.Arfman schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 08:18:
[...]
Nou is Mack ook nogal wild. Groot talent maar erg wild. Daarnaast rijd hij voor Radicals, opvallende auto's met een paar bekende namen dus ook een kwestie van "hoge bomen vangen veel wind".
In dit geval (heb de verhalen van zowel Nick als Mack gelezen op het forum en de video gezien) was het een miscommunicatie. Wel balen dat dan meteen je race over is.
Gisteravond nog even met de Radical op Montréal geoefend, met mijn nieuwe stuur
Ik had al het idee dat ik veel agressiever kon rijden omdat ik overstuur veel beter op kon vangen. Ik zat na 10 rondjes alweer op mijn optimal tijd (waar ik afgelopen maandag de pole mee reed) maar niet alleen dat, het voelt ook gewoon veel beter en communicatiever. Met name de laatste chicane en de bocht na start/finish kan ik gewoon veel harder nemen nu, en eerder op het gas zoder de achterkant te verliezen.
Toen voor de grap de HPD even op Interlagos losgelaten. Setup geladen die ik een paar weken geleden ook in de Proto/GT race heb gebruikt. Ik rijd de baan op, rijd redelijk door (geen echte slow outlap), begin m'n flying lap, rijd 0.9 seconde (!) van m'n optimal af
Ik kon voelen wanneer de voorwielen grip verloren, wanneer de achterkant begon te glidjen en wanneer ik genoeg tegenstuurde. De FFB is echt veel beter/communicatiever.
Ook nog even de Lotus 79 op Laguna Seca gereden in practice. Ook daar hetzelfde gevoel, veel duidelijkere feedback van wat de auto aan het doen is. Tevens de TH8RS shifter hiervoor gebruikt en dat geeft toch ook wel een extra (realistische) dimensie aan het geheel. Shifter iets "strakker" gezet zodat hij echt voelt als een versnellingsbak van een auto.
Erg tevreden met mijn aankoop so far dus
Ik liep heel lang met de gedachte om een CSW te kopen als vervanger van mn G27, maar maat van me heeft al binnen 9 maanden 3 keer terug moeten sturen naar Fanatec ivm klachten (2x F1 stuur en 1x Base)
Denk er hard over na om ook voor deze te gaan. Is ook wat betaalbaar.
Net een Q gedaan, wil ik daarna R doen, heb ik me gewoon weer voor de Q aangemeld.

This just in: Sebering is echt fucking VET!
net 1e race daar gedaan in de skippy, echt leuke track!
net 1e race daar gedaan in de skippy, echt leuke track!
Maar wel moeilijk om heel snel te gaan, doe je de volgende ook mee?
Ben druk met verhuizen maar als alles goed gaat doe ik mee met de GoT200 (hoop sowieso rond week 13 weer full-race-ready te zijn).
Vind oval racen van tijd tot tijd erg leuk en mag altijd graag een hosted race meepakken.
Vind oval racen van tijd tot tijd erg leuk en mag altijd graag een hosted race meepakken.
lol, was vergeten me te registrerenstoofpeer schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 22:12:
Maar wel moeilijk om heel snel te gaan, doe je de volgende ook mee?
Ik niet... Was voor de zekerheid maar uit de pits gestart omdat ik me niet had gekwalificeerd. Mijn PC had echter andere plannen en besloot, op het moment dat ik aansloot bij het groepje 3-5, iRacing te crashen...
Krijg helemaal het schijt van al die random crashes waar ik geen enkele oorzaak van kan achterhalen
De kaart is met <50 graden super koel maar iets zit er dus duidelijk niet goed in het systeem... Natuurlijk was het onderhand weer een keer tijd om uit te vallen want ik heb bijna een hele week ongestoord kunnen rijden...
Krijg helemaal het schijt van al die random crashes waar ik geen enkele oorzaak van kan achterhalen
Ehj, jij hebt je PC, ik heb mijn vriendin, 2 katten, 1 hond en nog een kerel van 17 in huis die me afleiden
Voor de mensen die moeite hebben op Charlotte. Ik ben bezig met een video met daarin een hotlap + uitleg.
Die set-up die je geshared had voelde in ieder geval heel erg stabiel aan.Niellie41 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:33:
Voor de mensen die moeite hebben op Charlotte. Ik ben bezig met een video met daarin een hotlap + uitleg.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Gisterenavond nog maar even geprobeerd om de bmw rim weer aan de praat te krijgen maar zonder resultaat.
Heb dan maar een support request ingestuurd via de site. Geen idee hoe lang dat normaal gezien duurt.
En om op de vraag van Nick van maandag op TS te antwoorden : nee, de ledjes en de display doen evenveel als de gemiddelde belgische politicus. Niets dus.
Heb dan maar een support request ingestuurd via de site. Geen idee hoe lang dat normaal gezien duurt.
En om op de vraag van Nick van maandag op TS te antwoorden : nee, de ledjes en de display doen evenveel als de gemiddelde belgische politicus. Niets dus.
Had vandaag een mailtje terug dat mijn stuur uit garantie is (op 1 dag na exact een maand), terwijl hij 3 weken gereden nog zonder morren werd gerepareerd m.b.t. het rammelende geluid. Heb teruggestuurd dat ik hier erg teleurgesteld over ben en of er niet toch een uitzondering kan worden gemaakt. Niet geschoten is altijd mis.
Fragbeestje: ik stuurde het mailtje zondag, dus het heeft ze 3 dagen gekost om een antwoord te formuleren.
EDIT: wat ik eigenlijk wilde vragen: heeft iemand de nieuwste AMD driver al geprobeerd in iRacing?
meuk: AMD Catalyst 13.11 bèta 1
http://www2.ati.com/drive...catalyst_13.11_betav1.exe
Fragbeestje: ik stuurde het mailtje zondag, dus het heeft ze 3 dagen gekost om een antwoord te formuleren.
EDIT: wat ik eigenlijk wilde vragen: heeft iemand de nieuwste AMD driver al geprobeerd in iRacing?
meuk: AMD Catalyst 13.11 bèta 1
http://www2.ati.com/drive...catalyst_13.11_betav1.exe
[ Voor 24% gewijzigd door Arfman op 09-10-2013 16:55 ]
Ik draai sinds kort crossfire en heb als ik de 32bit exe opstart dat ie maar 30fps heeft.
Na een "tow" en ik ga weer racen dan is de fps weer goed.
Iemand daar ook last van? met 64bit geen problemen ermee.
Volgens mij werkt crossfire ook niet, al is de belasting op beide kaarten wel >80%. Op spa bv is de min. fps ook al 120fps.
Na een "tow" en ik ga weer racen dan is de fps weer goed.
Volgens mij werkt crossfire ook niet, al is de belasting op beide kaarten wel >80%. Op spa bv is de min. fps ook al 120fps.
|2600k|Asus 290|
Nope Arfman, niet geprobeerd. De driver zou enkel voor de nieuwe chips iets betekenen en evt. voor BF4 (En daar wordt ik inmiddels te oud voor
)
Wat is het probleem dan?Bullus schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:22:
Verwijderd
is er eigenlijk iemand die de worldcup gaat rijden ? zag dat daar aanstaande zaterdag races voor zijn
@Niellie41 heb je een setup voor de silverado op Charlotte? want ik spin bij bocht in elke keer?
Verwijderd
Hier nog wat extra:Niellie41 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 00:33:
Setup (weer 70graden, North 5mph 77% humidity)
Replay van 10 racelaps.
Die van mij staat op Nick's setup site.
Ik ben ook nog bezig met de video van Charlotte. Bijna klaar.
Ik ben ook nog bezig met de video van Charlotte. Bijna klaar.
Lijkt me wel eens leuk, maar hopelijk nog wat tijd om te oefenen tegen zaterdag.Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 17:50:
is er eigenlijk iemand die de worldcup gaat rijden ? zag dat daar aanstaande zaterdag races voor zijn
De race rond de middag lukt misschien. Die 's avonds zeker.
Nou nog een goeie setup vinden

Verwijderd
ik zal een keer kijken wat ik kan vinden in mijn archiefFragbeestje schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 18:43:
[...]
Lijkt me wel eens leuk, maar hopelijk nog wat tijd om te oefenen tegen zaterdag.
De race rond de middag lukt misschien. Die 's avonds zeker.![]()
Nou nog een goeie setup vinden
mmm dp op daytona nice
juist effe prac gedaan en na 4 ronde zat il op 1.38.9
herinner me dat ik in de 2.4 op 1.37.9 zat maarja toen ook meer tijd in gestoken.
als ik thuis ben doe ik mee denk ik
mmm zien juist dat ik 1.37.1 gereden heb op daytona 2.4 nog veel te doen dan
herinner me dat ik in de 2.4 op 1.37.9 zat maarja toen ook meer tijd in gestoken.
[ Voor 96% gewijzigd door dabelg op 10-10-2013 00:25 ]
Tony GardnerVery close on Toyota contract. Just takes a quite a long time to get through initial legal contract process with most big car companies especially on something like this which is not cookie-cutter. Business terms agreed to quite a while ago.
Kan je wel zeggen.

Stomme bureaucratie.
sow @niellie41 Jij zit echt op alle sim racing site's actief ofniet?
Ik zag je net op racedepartment, racinleaque, digital racing, iracing enz.
en dan ook nog NEO natuurlijk!
Mooi dat je zoveel tijd in simracing steekt en zoveel mensen helpt met tips!
Vind het knap dat je zoveel tijd en energie erin steekt en ook nog je prive leven op de baan houd!
Chapeau!
Ik zag je net op racedepartment, racinleaque, digital racing, iracing enz.
en dan ook nog NEO natuurlijk!
Mooi dat je zoveel tijd in simracing steekt en zoveel mensen helpt met tips!
Vind het knap dat je zoveel tijd en energie erin steekt en ook nog je prive leven op de baan houd!
Chapeau!
[ Voor 4% gewijzigd door thijmennabuurs op 09-10-2013 21:54 ]
Hoe weet je dat nou?thijmennabuurs schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 21:53:
.....en ook nog je prive leven op de baan houd!
.....
Ik zit vooral actief op maar 3 van genoemde fora. Het valt nog mee. 
RaceDe.. uh ik bedoel 'Bash iRacing' heb ik opgegeven.
Bij RacingLeague ben ik ooit eens begonnen met sim racen, met GTR2. Dankzij mijn neef, die daar ook rijdt, ben ik in contact gekomen met het echte sim racen. Dus daar kijk ik ook nog af en toe op.
Ook rijd ik nu bijna niet meer, dat scheelt ook wel. Meestal maar 1 keer per week in de NASCAR iRacing Series.
RaceDe.. uh ik bedoel 'Bash iRacing' heb ik opgegeven.
Bij RacingLeague ben ik ooit eens begonnen met sim racen, met GTR2. Dankzij mijn neef, die daar ook rijdt, ben ik in contact gekomen met het echte sim racen. Dus daar kijk ik ook nog af en toe op.
Ook rijd ik nu bijna niet meer, dat scheelt ook wel. Meestal maar 1 keer per week in de NASCAR iRacing Series.
[ Voor 60% gewijzigd door Niellie41 op 09-10-2013 22:37 ]
ow hahaha. ik zag een paar keer je naam staan! maar het valt dus toch mee!
hoe zit het trouwens met de neo minimum irating enzo? want wil graag een keer meedoen? @niellie41
hoe zit het trouwens met de neo minimum irating enzo? want wil graag een keer meedoen? @niellie41
iRating maakt bij NEO niets uit. Alleen de SR moet boven B 3.00 zijn.
Paul Ilbrink, Tommaso Carlà, Mack Bakkum, Roderic Kreunen, Vincenzo Amico, Fredrik Follestad, Jeremy Bouteloup... Zo maar even wat namen in het HPD veld van NEO nu al die allemaal minstens even snel zijn dan ik, en vaak meer dan een seconde sneller
Ziek snel veld...

Team Redline zou ook mee moeten doen! Die heb ik nog niet gezien. Ajira (hoe ze ook heten) hebben ook wel een meegedaan. Apex uk heb ik ook wel eens gezien en INEX. Ik zal ze eens een berichtje sturen.
Top 10 haal je toch sowieso wel? Wij hebben alle vertrouwen in jou. Plus, die hoge iRating van jou zorgt er voor dat je meer grip hebt.
Met de huidige inschrijvingen is een 7e of 8e plek het maximale wat ik kan halen in pre-qual. Al die top teams wat je net noemt zijn stuk voor stuk 2 seconden sneller dan ik dus als daar een paar man van mee doen dan val ik er zo buiten 
Hier voor zouden driver swaps wel leuk zijn dan idd, dan kunnen al die teams zich als 1 team inschrijven ipv met 5 man tegelijk en kunnen er ook nog normale mensen meedoen
Hier voor zouden driver swaps wel leuk zijn dan idd, dan kunnen al die teams zich als 1 team inschrijven ipv met 5 man tegelijk en kunnen er ook nog normale mensen meedoen
Hier denk ik ook elke keer aan. Nu moeten we altijd mensen teleur stellen omdat we niet genoeg plek hebben.NickThissen schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:04:
Wanneer driver swaps komt, hebben we theoretisch plek voor 215 (5 * 43) man ipv 43. Scheel wel een beetje!
Ik kan het helemaal wel vergeten dan als ik die namen zie. Ga het wel proberen maar geef mezelf weinig kans.
In de Corvette is het niet anders. Het wordt idd steeds moeilijker om je te plaatsen voor de races. Het deelnemersveld wordt bij iedere NEO race sterker en sterker, plus het feit dat er maar 14/15 plaatsen beschikbaar zijn per klasse t.o.v. Spa waar 20 per klasse mogelijk is maakt het er ook niet makkelijker op. Ik weet bijvoorbeeld nu al dat 7 rijders zowieso sneller dan mij zijn
Het Ford GT veld tijdens de Spa 500 spande wel de kroon. alle 20 plaatsen binnen 1 seconde in pre-Q
Het Ford GT veld tijdens de Spa 500 spande wel de kroon. alle 20 plaatsen binnen 1 seconde in pre-Q

Heeft iemand toevallig een beetje leuke setup voor een FordGT op Suzuka? Ik krijg hem niet lekker
Hairpin en Chicane blijven echte spin moments, en zowizo een beetje overstuur op de rest
Hier is mijn hot lap video voor Charlotte. Ik wilde eigenlijk met gesproken tekst doen, zoals in de Hotlaps videos van iRacing, maar het lukte maar niet om de tekst goed uit te spreken. Dus heb ik het maar met annotaties in YouTube gedaan.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vTjAxbpesHU]
HD link
Succes!
Bathurst komt week 13!!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vTjAxbpesHU]
HD link
Succes!
Bathurst komt week 13!!

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2013 01:22 ]
Verwijderd
ook ff getest maar om de een of andere rede werkte het niet ... set was loose (ik denk temps die hoger waren) ... maar had nie veel tijd dus maar gestopt .... ik zag ook dat mijn best 1.37.0 was maar daar geraak ik bijlange nie aandabelg schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:16:
mmm dp op daytona nice

Verwijderd
+1 ... en dan is de HPD nog mijn slechste wagen, nog wat IR opbouwen voor grip te vindenArfman schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 23:45:
Ik kan het helemaal wel vergeten dan als ik die namen zie. Ga het wel proberen maar geef mezelf weinig kans.
Misschien een idee voor NEO om in de toekomst ook een soort "bottom split" te hebben, voor de measly peasants die minder dan ~3500 iRating hebben? Het lijkt me echt gaaf om te rijden maar als alle "big guns" uit de Proto/GT mee gaan doen is het eigenlijk gewoon een langere versie van de zondagavond hot split.
Deze vraag heb ik vaker beantwoord, maar blijkbaar niet hier.
Daar hebben we zeker naar gekeken, maar het heeft gewoon geen zin.
Bij het eerste event (Sebring) hadden we 90+ inschrijvingen, toen werd er ook massaal gevraagd naar een 2e split. Dat wilden Egil en ik best doen, als er genoeg animo was.
Wat bleek? 30% van alle inschrijvingen kwam niet eens opdagen bij de pre kwalificaties en hebben we nooit meer wat van gehoord. Daarnaast gaven de mensen die het niet haalden aan dat ze liever naar de race kijken ipv in een half veld gaan rijden.
Later in het jaar had ik het nog een keer gevraagd aan de deelnemers, maar ik kreeg het zelfde resultaat.
Het is gewoon niet anders op het moment. Wanneer driver swaps komen, hebben we plek tot 215 ipv 43. Dat scheelt heel veel.
Daar hebben we zeker naar gekeken, maar het heeft gewoon geen zin.
Bij het eerste event (Sebring) hadden we 90+ inschrijvingen, toen werd er ook massaal gevraagd naar een 2e split. Dat wilden Egil en ik best doen, als er genoeg animo was.
Wat bleek? 30% van alle inschrijvingen kwam niet eens opdagen bij de pre kwalificaties en hebben we nooit meer wat van gehoord. Daarnaast gaven de mensen die het niet haalden aan dat ze liever naar de race kijken ipv in een half veld gaan rijden.
Later in het jaar had ik het nog een keer gevraagd aan de deelnemers, maar ik kreeg het zelfde resultaat.
Het is gewoon niet anders op het moment. Wanneer driver swaps komen, hebben we plek tot 215 ipv 43. Dat scheelt heel veel.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 10-10-2013 08:03 ]
daar kijk ik al lang naar uit zeg! naar de driver swaps!
heb er veel plezier van gehad op rfactor.
hopelijk gaat het wel allemaal goed vanaf het begin en niet dat het pas 2 maanden na de release goed werkt!
heb er veel plezier van gehad op rfactor.
hopelijk gaat het wel allemaal goed vanaf het begin en niet dat het pas 2 maanden na de release goed werkt!
Gelukkig kan je bij iRacing wel weer gewoon joinen in de race, als het fout gaat bij het wisselen.
Wat heb ik bij rFactor veel leed gezien wanneer de game weer eens crashte.
Wat heb ik bij rFactor veel leed gezien wanneer de game weer eens crashte.
Bedankt voor je antwoord Niel, klinkt inderdaad ook wel logisch. Het blijft makkelijk om je op te geven en vervolgens niet op te komen dagen. Ik had het dinsdag zelf nog, had me opgegeven voor de ESRA Riley DP race, maar er kwam iets belangrijks tussen dus ik moest verstek laten gaan.
Nouja, ik ga in ieder geval de prequal doen en ik zie wel waar ik sta.
Nouja, ik ga in ieder geval de prequal doen en ik zie wel waar ik sta.
tja ik weet waar ik sta zoals elke NEO juist NIET zekers.
gaan nu wel zien om zondag vrij te houden ook Q ik niet in de top.
andere keren krijg ik zondag nog PM met vraag om mee te doen maar heb dan al iets anders meestal.
gaan nu wel zien om zondag vrij te houden ook Q ik niet in de top.
andere keren krijg ik zondag nog PM met vraag om mee te doen maar heb dan al iets anders meestal.
Moet dat niet Silverstone zijn? Daar rijd de Prot-GT deze week op. Heb er wel een setup voor gister race mee gewonnen. Ben alleen niet thuis nu dus zal vanavond worden. Heb er in de race een 1.50.4 mee gereden. En kon heel de race 1.50 en 1.51s rijden. In Quali zou je er denk ik wel 1.49s mee moeten kunnen rijden.themac1983 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 01:01:
Heeft iemand toevallig een beetje leuke setup voor een FordGT op Suzuka? Ik krijg hem niet lekkerHairpin en Chicane blijven echte spin moments, en zowizo een beetje overstuur op de rest
Staat ook nog een setup van Roope op het forum maar die vond een stuk linker rijden. Die had voor mij iets teveel stuur in waardoor de achterkant in de langzame bochten wel erg graag om wou.
[ Voor 26% gewijzigd door DutchDevil79 op 10-10-2013 10:17 ]
Mail terug van Fanatec: stuur is uit de garantie en daarmee uit. Extra blij dat ik voor de T500RS ben gegaan nu, het oranje geval gaat vanavond de kliko in.
Wie heb je bij Fanatec gemaild? Remco van Fanatec Benelux heb ik goed ervaringen mee. Ook met dingen die eigenlijk buiten garantie zijn.Arfman schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:42:
Mail terug van Fanatec: stuur is uit de garantie en daarmee uit. Extra blij dat ik voor de T500RS ben gegaan nu, het oranje geval gaat vanavond de kliko in.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat lijkt me te gek voor woorden Arfman. Niet de kliko in dat ding. Ik heb idd goede ervaring met Remco en met direct bellen met support van Fanatec. Kan in DU en EN...
hoe lang loopt die garantie dan? In de EU zijn redelijk strenge regels qua garantie en een Duits bedrijf heeft zich DAAR aan te houden (niet hun standaard voorwaarden waar waarschijnlijk 1 jaar in staat)Arfman schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 13:42:
En als ie toch de kliko ingaat, heb ik er nog wel 1 voor de deur staan ^^
[ Voor 7% gewijzigd door themac1983 op 10-10-2013 13:52 ]
Nope, Suzuka. ik rijd in een league in de ford meeDutchDevil79 schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 09:49:
[...]
Moet dat niet Silverstone zijn? Daar rijd de Prot-GT deze week op. Heb er wel een setup voor gister race mee gewonnen. Ben alleen niet thuis nu dus zal vanavond worden. Heb er in de race een 1.50.4 mee gereden. En kon heel de race 1.50 en 1.51s rijden. In Quali zou je er denk ik wel 1.49s mee moeten kunnen rijden.
Staat ook nog een setup van Roope op het forum maar die vond een stuk linker rijden. Die had voor mij iets teveel stuur in waardoor de achterkant in de langzame bochten wel erg graag om wou.
Zie link voor meer info http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3211321.page
Ik heb net ff snel 2 setups van augustus dit jaar geupload.
De laatste heb ik de race mee gereden.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4943
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4944
De laatste heb ik de race mee gereden.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4943
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4944
Dit topic is gesloten.