Ze hebben wel 2 engineers bij aangenomen maar ik denk niet dat hierdoor tracks sneller bij de klant gaan geraken.
Aan de ratio van 2 tracks per jaar gaat het hier nog ontzettend lang duren...
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
iRacing was eerder vandaag klaar met scannen van COTA en zijn op hun weg terug naar HQ.
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 04-10-2013 13:56 ]
had effe blijkbaar een brainfart... Het lijkt gewoon alsof het veel trager gaat ...
en toch moet het sneller
Kan ik me weer eventjes mee zoet houden.
Het voorgestelde schema voor de V8 vond ik ook geweldig :
Week 1 : Oran Park
Week 2 : Phillip Island
Week 3 tem 12 : Bathurst
[ Voor 70% gewijzigd door NickThissen op 04-10-2013 14:32 ]
Haha, bedoel alleen de content van het spel zelfNickThissen schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:32:
Inclusief hardware?Zet daar maar gerust een nulletje achter dan.... En ik heb nog maar 1 monitor en niet eens 100% content
Met een hele setup praat je volgens mij echt wel over bizarre bedragen.
Leuker dan iRacing? No way!creapYYY schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:27:
Kan je toch wel wat leuke spelletjes van kopen!
$231, 2x 3 maanden, 1x 1 jaar, 2x $75 -> $100 credits. Heb nog geen race participation credits gescoord, maar hoop dit seizoen de eerste $4 of $8 binnen te halen. Van de credits heb ik 14 tracks en 2 cars gekocht en ik heb nog $13.44 over.
[ Voor 9% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-10-2013 14:42 ]
Content in het spel zelf is denk ik ongeveer $800 en dan heb ik eigenlijk alle road content ..
Gelukkig nu wel 25% op alle aankopen doordat alle road auto's zijn aangeschaft
[ Voor 29% gewijzigd door back2basic op 04-10-2013 15:00 ]
Wel een kanttekening: ik heb veel te veel content gekocht waar ik niks mee doe. Voornamelijk voor de GoT sessies die hartstikke leuk waren, maar ik heb nu wel b.v. een V8 Supercar in de garage staan, die naast de Kia stof staat te happen. Dus het had wel iets goedkoper gekund.
Qua hardware gaat het mooi richting de 3K als je de nieuwe PC van vorig jaar meerekent, 3 schermen, Fanatec stuur + pedalen. Komt ook door mijn tik dat ik gewoon het spul hardwarematig perfect voor elkaar wil hebben.
Laat je hierdoor echter niet afschrikken, het kan ook met een standaard PC-tje met 1 scherm en een Logitech G25 stuur. Als je daarna het minimale aan content koopt (alleen auto's en tracks voor de serie die je daadwerkelijk rijdt) kun je makkelijk voor 150 euro klaar zijn in je eerste jaar. Ik heb er echter ook geen spijt van, ik heb een boel lol.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Pas toen ik voor mezelf zoiets had van ..ok dit is geen spelletje maar echt een hobby aan het worden ben ik er verder in gaan investeren.
Ruwe schatting ongeveer 2500 euro.
Aii schrik er zelf van
pff. dat is inderdaad wel even schrikken
Maar heb er ook veel lol van, en speel ook echt geen andere games.
Hardware valt wel mee, videokaart dit jaar, en vorig jaar fanatec Porsche stuur, en clubsport pedalen
Had 4e kunnen zijn, maar na m'n pitstop (25 L fuel erbij) leek de auto niet meer zo lekker te rijden en spinde ik.
Wat ik jammer vind is dat je tijdens een replay weinig overzicht hebt en niet eens kunt zien hoeveel s je achter of voor iemand zit.
[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-10-2013 16:24 ]
Mijn snelste tijd tot nu toe is een 30.46x, maar ik zou niet weten hoe ik dat gedaan heb en wat nu de fijnste lijn is.
Aan mn rig... nja, 750,- voor de CSW incl beide sturen, 250 voor de CSP V2. Mijn PC geupgrade naar core i5 2500k, gigabyte mobo, 8gb ddr3, flink koelblok, en een nvidia 670gtx, samen iets meer dan 800,-
Ik had al veel eerder 3 dezelfde monitoren, waarvan er 2 aan mijn pc hingen, en de andere aan de pc van m'n vrouw. Die laatste heb ik geconfisqueerd aangezien zij toch alleen nog maar haar laptop gebruikt
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb maanden geleden het een keer gepost en kreeg toen 'de volle laag'.
Ik hou het op de mededeling dat ik 100% van alle content heb en speciaal voor iRacing een rig en PC gebouwd heb met tig schermen en veel rekenkracht
(Ow ja, en member tot 12 mei 2015
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 04-10-2013 18:01 ]
Mede oprichter van GoT iRacen & druk met Home Assistant
Hobbies zijn altijd duur
|2600k|Asus 290|
Ik zit sinds Juli 2009 op $1200,75. Daarbij moet ik wel opmerken dat er vorig jaar zo'n aanbieding was dat je een jaar voor de helft voor het geld aan kon schaffen en dat ik toen dus meteen verlengd heb tot september 2015. En uiteraard trots lid van de 100% club. En volgens mijn eigen statistiekenlijstje heb ik alleen nog nooit een race gedaan in de Lotus 49 en de Sprint Car, en niet op Oran Park, New Smyrna, Langley en Kansas.
Hardware tel ik niet mee omdat ik voor iRacing al aan simracen deed (en nu nog steeds naast iRacing) en de PC, Playseat en G25/G27 al had. PC kan inmiddels misschien wel een upgrade gebruiken, maar hij doet het nog goed dus ik geloof niet dat ik het er doorheen krijg om daar geld in te steken. Iets met luiers enzo
[ Voor 45% gewijzigd door Richard117 op 04-10-2013 18:21 ]
Van facebook
The NASCAR Nationwide Series Ford Mustang will be available to add to your garage this fall!

Kunnen we nog meer geld uitgeven
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 04-10-2013 19:33 ]
Ik ben ook een high spender met 100% content en al sinds 2008 lid. Echt het geld waard m.i., ook al heb ik de laatste tijd weinig tijd. Zonder iRacing had ik al lang de simracing helm aan de wilgen gehangen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
http://www.twitch.tv/hekkens41
Ruim 3 maanden lid, zit nu op de 466 dollar in de order historycreapYYY schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:27:
Zomaar een vraagje hoor, maar wat hebben de gemiddelde tweakers nu al uitgegeven aan dit spel? Ik zit zelf nu al aan de 173 dollar. Kan je toch wel wat leuke spelletjes van kopen!
Het klinkt misschien als veel (is het ook) maar normaal gesproken koop ik voor 50-10 euro per maand aan games, en dat heb ik in de tussentijd niet gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door themac1983 op 05-10-2013 02:49 ]
Ben benieuwd waar ik eindig.
http://nl.twitch.tv/hekkens41
Verwijderd
Waarschijnlijk te laat, maar hoge lijn is sneller en looser. Minder grip, maar wel meer banking. Key is snel even op 't gas om de wagen te laten draaien en daarna constant gas houden en op gevoel de bocht door.Niellie41 schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 10:54:
Gekwalificeerd met een 30.326 en ik verwacht redelijk vooraan te mogen starten, om daarna weer achteruit te gaan.
Ben benieuwd waar ik eindig.
http://nl.twitch.tv/hekkens41
Gisteren een 29.63 gereden.
uit de muur houden is lastig, maar als dat lukt heb je een goed resultaat.
replay
Same, hoewel ik min of meer gestopt ben met simracen sinds mijn afstuderen. Nu met een fulltime job heb ik vaak geen zin om savonds nog te gaan racen.pdukers schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 20:03:
[afbeelding]
Ik ben ook een high spender met 100% content en al sinds 2008 lid. Echt het geld waard m.i., ook al heb ik de laatste tijd weinig tijd. Zonder iRacing had ik al lang de simracing helm aan de wilgen gehangen.
Ding is net 2 weken terug van reparatie .. krijg hier toch wel jeuk van op bepaalde plekken. Dit betekent dat ik m'n participation credits voor Grand AM en Proto/GT op m'n buik kan schrijven, Road America mis met de Radical en de 75 minuten race met Grand AM ook niet mee kan doen. GVD.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
+1 je moet eens dp op SPA rijden totaal niet normaal "precies zeepkist waar je mee rijdt"glnk schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 11:30:
Ik erger mij wel dat ze nog steeds de basis niet goed hebben bij iRacing. Hoe gemakkelijk de achterkant grip verliest (met name onder het remmen) is niet realistisch.
heb het even gehad met iracing nu wachten op nieuwe build
[ Voor 7% gewijzigd door dabelg op 05-10-2013 11:51 ]
Gelukkig nog P11 gescoord. Redelijk tevreden.
Bij de eerste caution kwam Dennis volgens mij eerder naar buiten dan ik, maar ik mocht nog voor hem starten. Even terug gekeken en hij was toch echt eerder!

Too close for comfort

Gewoon een mooie plaat.
http://members.iracing.co...onid=9267100&custid=44916
Eerste indrukken T500RS
Stevig stuur. Alles ziet er netjes afgewerkt uit en na wat initiële problemen met hem goed vast krijgen op m'n bureau zit hij nu stevig. Minder stevig dan de GT3 met table clamp, maar goed genoeg om er geen last van te hebben tijdens het racen. FFB voelt enorm goed en sterk aan, beter dan de GT3. Ik heb ook het idee dat ik overstuur beter op kan vangen, maar daarvoor moet ik eerst nog meer testen want het kan ook een placebo effect zijn.
Flippers om te schakelen zitten wat verder weg van het stuur en draaien niet mee. Dat is erg wennen, ik had ze liever iets dichter bij het stuur gehad.
Waarom T500RS?
Simpel eigenlijk. Het stuur staat iets hoger aangeschreven dan de Fanatec GT3 RS die ik eerst had. Daarnaast is de Fanatec CSW niet leverbaar de komende weken en de T500RS had ik laatst toevallig zien staan bij de MediaMarkt. Ook biedt de T500RS extra's zoals een verwisselbaar stuur en zijn er tig mods op uit te voeren, wat dat betreft doet hij niet veel onder voor de CSW.
En nu?
In principe kan ik hem nog terugbrengen. Tot nu toe bevalt hij heel goed maar ik wil hem nog even flink testen dit weekend, met name of ik kan wennen aan het verder weg zitten van de flippers.
Als ik hem houdt ga ik proberen om de pedalen los te verkopen, ik heb zelf CSP's en die bevallen uitstekend. Op de langere termijn ga ik shoppen voor een F1 wheel (Ferrari 150 replica) omdat ik die eigenlijk ook op de CSW wilde.
Nu weer verder testen
Poging 1: 2 rondjes VIR gehaald (70 min ProtoGT race) tot ik eraf geramd werd.
Ja excuses daarvoor, die bocht is altijd wat onstabiel aanremmen en krapjes om in te halen. Ik zat te ver naar links bij het aanremmen en na ons contact raakte ik de achterkant simpelweg kwijt, waardoor ik over het gras weer tegen je aan schoof. Mijn fout dat ik hem verloor, echter vind ik het een beetje oneerlijk het rammen te noemen.NickThissen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:24:
Zo, het weekend racen kan weer beginnen.
Poging 1: 2 rondjes VIR gehaald (70 min ProtoGT race) tot ik eraf geramd werd.
[ Voor 4% gewijzigd door BlackIce op 05-10-2013 19:42 ]
Toen je eenmaal op het gras zat kon je natuurlijk niks meer doen, gewoon pech dat je me daar raakt. Maar volgens mij was mijn inhaal actie gewoon prima, ik zat er 100% naast (voor je zelfs) en ik hield helemaal krap de linkerkant (omdat ik weet dat je zomaar naar rechts kan schieten als je daar niet op let in die knik) en jij kwam gewoon helemaal naar links toe terwijl je rechts ruimte genoeg over had. Als het nou laat in de race was of als ik een agressieve actie maakte dan ok, race incident, maar zo vroeg in de race terwijl ik gewoon rustig aan het inhalen ben (zat al de hele ronde achter je en probeerde nergens iets juist omdat ik wilde wachten tot het rechte stuk) dan is dat gewoon jammerBlackIce schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:35:
[...]
Ja excuses daarvoor, die bocht is altijd wat onstabiel aanremmen en krapjes om in te halen. Na ons kleine contact raakte ik de achterkant simpelweg kwijt, waardoor ik over het gras weer tegen je aan schoof. Mijn fout dat ik hem verloor, echter vind ik het een beetje oneerlijk het rammen te noemen.
Maar goed, excuses aanvaard. Ik dacht eerst dat je niet reageerde omdat mijn chat het om een of andere reden niet deed terwijl ik in de pits stond
[ Voor 6% gewijzigd door NickThissen op 05-10-2013 19:44 ]
Ik heb m'n bericht ook sneaky even gewijzigd. Na het bekijken van de replay zat ik zeker te ver naar links, absoluut mijn fout dus. Ik had je eigenlijk gewoon moeten laten gaan. Was inderdaad begin van de race en krapjes word het sowieso als je daar in gaat halen omdat rechts blijven bij het aanremmen daar een slechte optie is.NickThissen schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 19:43:
[...]
Toen je eenmaal op het gras zat kon je natuurlijk niks meer doen, gewoon pech dat je me daar raakt. Maar volgens mij was mijn inhaal actie gewoon prima, ik zat er 100% naast (voor je zelfs) en ik hield helemaal krap de linkerkant (omdat ik weet dat je zomaar naar rechts kan schieten als je daar niet op let in die knik) en jij kwam gewoon helemaal naar links toe terwijl je rechts ruimte genoeg over had. Als het nou laat in de race was of als ik een agressieve actie maakte dan ok, race incident, maar zo vroeg in de race terwijl ik gewoon rustig aan het inhalen ben (zat al de hele ronde achter je en probeerde nergens iets juist omdat ik wilde wachten tot het rechte stuk) dan is dat gewoon jammer
Maar goed, excuses aanvaard. Ik dacht eerst dat je niet reageerde omdat mijn chat het om een of andere reden niet deed terwijl ik in de pits stond
Het contact an sich viel wel mee qua gevolgen, alleen jammer dat mijn auto de baan daarna weer overschoot.
Met betrekking tot de chat: Ik was aan het klooien met hotkeys om een private message te kunnen sturen, uiteindelijk maar even op m'n telefoon opgezocht hoe dat werkte. Vandaar dat de reactie even op zich liet wachten.
[ Voor 7% gewijzigd door BlackIce op 05-10-2013 19:53 ]
Op dat F1 stuur zitten extra flippers, heb je ze meteen ook weer op de goede afstandArfman schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 16:29:
Flippers om te schakelen zitten wat verder weg van het stuur en draaien niet mee. Dat is erg wennen, ik had ze liever iets dichter bij het stuur gehad.
Op de langere termijn ga ik shoppen voor een F1 wheel (Ferrari 150 replica) omdat ik die eigenlijk ook op de CSW wilde.
Nu weer verder testen

En de vaste flippers kan je dan ook eraf halen.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rP_XwmaE9fg]
Budget is even op, volgende maand maar es kijken voor dat andere stuur en dan gelijk de vaste flippers eraf halen.
Die shifter is trouwens wel geniaal, mooi stukje techniek. Voelt erg stevig aan en ook "made to last". Enige jammere is dat ik nu 600 euro hen uitgegeven waar ik niet op had gerekend
Iemand een GT3 (gerepareerd) met Thrustmaster T500 pedalenset kopen?
[ Voor 34% gewijzigd door Arfman op 06-10-2013 09:46 ]
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3203637.page
Nou ja, leuke combo, helaas kinderachtige admins. Wordt van achter aangereden en zo ingehaald, bocht erna probeer ik positie terug te krijgen en krijgen we een 0x contact, en ik krijg een black flag. Laat maar zitten dan.
[ Voor 32% gewijzigd door NickThissen op 06-10-2013 12:35 ]
Zelf baal ik ook een beetje, er is zo rond dit tijdstip echt geen fluit te doen in iRacing terwijl ik vanavond waarschijnlijk weer tijd tekortkom om mijn Grand-AM en Proto/GT race te rijden, zeker omdat ze ook nog eens dezelfde week hebben uitgekozen om een lange race te doen (resp. 75 en 70 minuten)
Wat gaan we tot die tijd doen?
Verwijderd
zelfs in het echt is vir niet echt makkelijk
Hehe, eindelijk een leuke raceArfman schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:15:
Nick gaat lekker in de HPD nu. Gestart als 6e, ligt nu 3e
Zelf de P/GT hotsplits moeten laten schieten ivm. family life .. zondagavond is ook gewoon _echt niet_ handig voor dit soort dingen
Ik maakte een klein foutje in de laatste bocht met mijn corvette, waardoor jij geen ideale run meer op mij had om me in te halen. Jij mij inhalen, zie ik opeens Mack opdoemen in mijn spiegels. Voelde al nattigheid dus liet het gas maar even los voor de volgende bocht. Hij nam het kleine gaatje wat er was tussen ons 2, waarna hij een stukje gras meepakte bij het aanremmen voor de bocht
Heb hem echt al zovaak van die akties zien uithalen.
Verwijderd
Is iets wat je veel ziet in iRacing. Iemand loopt in op je en zodra hij op je bumper zit moeten ze er perse de eerste beste bocht voorbij in plaatst van de tijd nemen om te kijken waar ze sneller zijn en een aanval plannen.TuxieDeni schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:57:
Is toch wel typisch met die teamgenoten van Paul, is dat een voorwaarde ofzo?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nou is Mack ook nogal wild. Groot talent maar erg wild. Daarnaast rijd hij voor Radicals, opvallende auto's met een paar bekende namen dus ook een kwestie van "hoge bomen vangen veel wind".TuxieDeni schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 23:57:
Is toch wel typisch met die teamgenoten van Paul, is dat een voorwaarde ofzo?
In dit geval (heb de verhalen van zowel Nick als Mack gelezen op het forum en de video gezien) was het een miscommunicatie. Wel balen dat dan meteen je race over is.
Gisteravond nog even met de Radical op Montréal geoefend, met mijn nieuwe stuur
Ik had al het idee dat ik veel agressiever kon rijden omdat ik overstuur veel beter op kon vangen. Ik zat na 10 rondjes alweer op mijn optimal tijd (waar ik afgelopen maandag de pole mee reed) maar niet alleen dat, het voelt ook gewoon veel beter en communicatiever. Met name de laatste chicane en de bocht na start/finish kan ik gewoon veel harder nemen nu, en eerder op het gas zoder de achterkant te verliezen.
Toen voor de grap de HPD even op Interlagos losgelaten. Setup geladen die ik een paar weken geleden ook in de Proto/GT race heb gebruikt. Ik rijd de baan op, rijd redelijk door (geen echte slow outlap), begin m'n flying lap, rijd 0.9 seconde (!) van m'n optimal af
Ik kon voelen wanneer de voorwielen grip verloren, wanneer de achterkant begon te glidjen en wanneer ik genoeg tegenstuurde. De FFB is echt veel beter/communicatiever.
Ook nog even de Lotus 79 op Laguna Seca gereden in practice. Ook daar hetzelfde gevoel, veel duidelijkere feedback van wat de auto aan het doen is. Tevens de TH8RS shifter hiervoor gebruikt en dat geeft toch ook wel een extra (realistische) dimensie aan het geheel. Shifter iets "strakker" gezet zodat hij echt voelt als een versnellingsbak van een auto.
Erg tevreden met mijn aankoop so far dus
Verwijderd
ik schrijf in maar zal normaal de race niet kunnen rijden aangezien mijn vrouw met tennis training zit en ik geen opvang heb voor mijn kids. Ik zal eens kijken of ik hier iets kan regelen zodat ik eens mee kan doen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Hier alle details en de mogelijkheid om in te schrijven: KLIK
Ik Joep wilt ook wel de komende weken een oefen sessie hosten en mensen tips geven. Als er behoefte aan is.
Ook heb ik nog een mooie race setup. Die zal ik later sharen.
[ Voor 99% gewijzigd door Niellie41 op 07-10-2013 15:58 ]
ga proberen er vanavond ook bij te zijn trouwens. Dit was 3 weekjes terug de track voor de skip series en daar heb ik toen redelijk goede zaken gedaan... Misschien houdt ik sommige mensen een keertje bij
|2600k|Asus 290|
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Niet vanavond, 3 novemberBullus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:50:
Helaas moet ik vanavond werken en jammer dat de auto geen basis content is van de oval, had evt wel mee willen doen voor de afwisseling.
Dat maakt niet uit voor GoT leden.elni schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:08:
Nog steeds oval rookie
Dat bedoel ik ook
Bullus schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 16:50:
(Helaas moet ik vanavond werken) en (jammer dat de auto geen basis content is van de oval, had evt wel mee willen doen voor de afwisseling).
|2600k|Asus 290|
@ Dennis
Beetje naar links sturen en bier drinken toch
Welke league rij je in eigenlijk?Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 18:26:
ik heb dan een race op Texas, dus moet hem helaas voorbij laten gaan.
Ik heb me zojuist ingeschreven. Heb al een hele tijd geen oval gereden, kijken of ik het nog kan
Dit topic is gesloten.
![]()