iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 106 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.720 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Heb me net ook maar even aangemeld voor de Tourist Trophy...
Hopelijk kan ik deze week nog meedoen ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Ericjooo schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 16:57:
Dat kan je ook zien als je je rondetijden opvraagt...daar zie je alle inc's
Slim..
http://members.iracing.co...nid=9169309&custid=125829

Blijkbaar toch meer incs in de race gehad..

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Nog meer mensen die vanavond rond een uurtje of 8 zin hebben om te oefenen in de skip ?
Ik zal in een van de Nederlandse oefen servers zitten en ben op TS ;)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:13
Ik kom al wat vroeger de skip uitlaten, maar vanaf 20u ga ik met de mx5 knallen op Zolder!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
hij heeft ook een lutteloos pctje te koop staan van 4000 euro :+
ohja en zag op youtube van hem een kitt replica van knight rider, echt bizar grappig

Mijn iRacing profiel

• Fragbeestje
Voor de tourist trophy kwam ik maar niet goed rond.
Ik zal eens wat met de setup moeten gaan spelen want hij is achteraan iets te snappy.
Heeft het met die MX5 eigenlijk wel zin om de brake balance nog onder de 80% te zetten of heeft dat het tegenovergestelde effect?

De skippy op Road Atlanta is echter wel een uitdagende combinatie, maar ook hier kom ik een dikke seconde te kort. Heb toch maar eens de rijhoogte vooraan verhoogd en nu is hij iets minder nerveus op de curbs maar ik ben aan het twijfelen voor de rear ARB tussen 6 en 7.

Heb eigenlijk geen tijd meer om te oefenen tot zondagavond (misschien zaterdag nog eventjes) dus de resultaten zullen wel uitblijven deze week :+

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Fragbeestje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:47:
Voor de tourist trophy kwam ik maar niet goed rond.
Ik zal eens wat met de setup moeten gaan spelen want hij is achteraan iets te snappy.
Heeft het met die MX5 eigenlijk wel zin om de brake balance nog onder de 80% te zetten of heeft dat het tegenovergestelde effect?

De skippy op Road Atlanta is echter wel een uitdagende combinatie, maar ook hier kom ik een dikke seconde te kort. Heb toch maar eens de rijhoogte vooraan verhoogd en nu is hij iets minder nerveus op de curbs maar ik ben aan het twijfelen voor de rear ARB tussen 6 en 7.

Heb eigenlijk geen tijd meer om te oefenen tot zondagavond (misschien zaterdag nog eventjes) dus de resultaten zullen wel uitblijven deze week :+
zelf zit ik te twijfelen tussen 7 en 8 voor de ARB, na een weekje mosport ben ik wel gewend geraakt aan dat driften :P

I-racing Profile

• Fragbeestje
Dat driften kost meestal wel tijd ;)

Daarom dat ik 'm misschien beter wat zachter zet zodat hij niet zo snel begint te driften.

Verwijderd

neem gewoon 7 :) , heb ik ook maar gedaan ... heeft wel wat onderstuur als gevolg (zit nu op 2/3 perch) maar daarmee staat mijn opt wel .4 lager als gisteren aan het begin ... veel tijd zit hem in aanremmen en gebruik maken van curbs :)

edit : +setup

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2013 16:15 ]

• Fragbeestje
Woei! thanks :)

zal pas morgen even kunnen proberen maar had al wel snel door dat die perch offset wat naar boven brengen geen slecht idee was ;)

Heb ik hier eigenlijk iets gemist of zo? sommige dagen zaten we aan 100 posts op een dag, nu nog geen 10 :+
Of zit iedereen GTA en Arma te spielerijen :9

• themac1983
Fragbeestje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:56:

Daarom dat ik 'm misschien beter wat zachter zet zodat hij niet zo snel begint te driften.
BUT ITS FUUUHUUUUUNNNN!!!! :P

Ik ben zelf nog sloom als de hell trouwens, ken de baan nog niet goed, bocht 1 is echt BLECH! at the moment, daarna remmen in bocht 2 om bocht 3 te kunnen pakken!? WHa...hoe....why.... Dat moet beter kunnen :P

Na de 1e 3 bochten is de rest wel easy, maar elke ronde verlies ik alleen daar al minimaal een halve seconde.

I-racing Profile

• Fragbeestje
dan is dit misschien wel de moeite om eens te bekijken.

Het ligt nu misschien wat anders met het nieuwe bandenmodel maar de algemene racelijnen komen hier wel aan bod :

• JoepW
  • Laatst online: 12:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:42:
Woei! thanks :)

zal pas morgen even kunnen proberen maar had al wel snel door dat die perch offset wat naar boven brengen geen slecht idee was ;)

Heb ik hier eigenlijk iets gemist of zo? sommige dagen zaten we aan 100 posts op een dag, nu nog geen 10 :+
Of zit iedereen GTA en Arma te spielerijen :9
Ik weet het ook niet..... ;( Als ik wist waar het aan ligt doe ik we wat aan ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Bullus
ff een vraagje aan de tripple screens owners.

Heeft er iemand wel eens getest om in portrait te racen/gamen? Is dat iets, of heeft het geen nut omdat je dan alleen meer hoogte heb en minder breedte en dus eigenlijk nutteloos is tov landscape voor race games?

|2600k|Asus 290|

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 16:18

DutchDevil79

I race, therfore I am

Druk met werk hier. Terug van vakantie dus moet nu overdag wat dingen regelen op werk. Was een en ander mis gelopen in vakantie en nu ook nog een collega ziek. Ach ja s'avonds maar ff inhalen. haha

iRacing Profiel

• Fragbeestje
Bullus schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:03:
ff een vraagje aan de tripple screens owners.

Heeft er iemand wel eens getest om in portrait te racen/gamen? Is dat iets, of heeft het geen nut omdat je dan alleen meer hoogte heb en minder breedte en dus eigenlijk nutteloos is voor race games?
Denk dat dit om te racen verloren screen real estate is.

Heb ergens een beetje spijt van m'n 1920x1080 keuze (sinds gisteren) omdat ik de metertjes van die nascar bakken niet in het oog kan houden. Zo kan ik niet zien of hij heet loopt. maar die bakken zijn toch gemaakt om te verneuken >:)
En hier zal wel iets op te vinden zijn :+

Denk dat je met 3 schermen in portrait mode ook niet heel veel viewrange zal hebben aan de linker- en rechterzijde... wat toch wel het pluspunt is van de hele opzet.

voor flightsims zal het misschien iets leuker zijn maar dan ga je beter 5 schermen in portrait mode zetten ;)

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:36

Niellie41

[object Object]

Fragbeestje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 17:16:
Heb ergens een beetje spijt van m'n 1920x1080 keuze (sinds gisteren) omdat ik de metertjes van die nascar bakken niet in het oog kan houden. Zo kan ik niet zien of hij heet loopt. maar die bakken zijn toch gemaakt om te verneuken >:)
Kan iSpeed de temperatuur niet tonen?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Denk dat je met 3 schermen in portrait mode ook niet heel veel viewrange zal hebben aan de linker- en rechterzijde... wat toch wel het pluspunt is van de hele opzet.

voor flightsims zal het misschien iets leuker zijn maar dan ga je beter 5 schermen in portrait mode zetten ;)
Installeer MCV eens en gebruik het alleen om de X, Y en Z aan te passen. Heb ik gedaan en ik zie nu van alle auto's het dash. Ik heb dan wel 1200.

Verwijderd

Fragbeestje schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:56:

Hangt een beetje van de slip angle af. Ik hoop altijd na het insturen de rest van de bocht het stuur in het midden te kunnen houden. Met name bij de langzamere wagens merk je heel vlot of je last hebt van de wrijving van de bandjes .

Voor de tourist trophy mensen. Had em aleens gepost, maar dit was m'n set gisteren: setup
de eerste 2 misschien ronden wat tricky, daarna kun je lekker stampen. :)

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56
Volgens mij maken die 120 extra pixeltjes alleen niet zoveel uit.
Ik heb wel 1920 x 1200 schermen, maar zie die metertjes ook niet/nauwelijks (volgens mij zitten die belangrijke meters ook nog eens op de onderste rij overigens)

iSpeed heeft helaas geen temperatuur info Niel

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
[...]

Heb ergens een beetje spijt van m'n 1920x1080 keuze (sinds gisteren) omdat ik de metertjes van die ...
koop een 4e mini monitor en zet hier een dashsoftware op

ik heb een lilliput touch screen gekocht

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Net een dramatische race gehad op Lime Rock Park: http://members.iracing.co...onid=9196844&custid=17066

Een flip om de lengte-as gedaan omdat iemand achteruit de baan op rolde. :(
Hoe maak je van een stukje replay een YT video?
Daarvoor ook al bij iemand naar binnen gereden op het begin van het rechte stuk. 11 incs totaal viel me nog mee.

[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-09-2013 19:56 ]

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Met bv fraps capturen en daarna met bv moviemaker editten en nasr yt uploaden.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dabelg schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:24:
[...]

koop een 4e mini monitor en zet hier een dashsoftware op

ik heb een lilliput touch screen gekocht
Of zoiets. Misschien koop ik ook een klein beeldscherm voor een dashboard. Die van IDUU (of zo) is best leuk. Alleen met AirDisplay op een telefoon werkt toch net niet lekker.

Komende build misschien een update voor NTM5?
Although there will be no direct update to the L49 tires specifically, we've made some good progress on a number of outstanding v5 model issues. One of those being high speed stability. For instance, the Andretti straight at Mosport will behave a little bit more like a straightaway as opposed to a bunch of tricky kinks!
Eric Hudec

[ Voor 33% gewijzigd door Niellie41 op 25-09-2013 20:22 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Weinig tijd de laatste tijd. Hopelijk van de winter weer wat meer tijd om te racen.

My iRacing profile | Strava

• Arfman
  • Laatst online: 13:49

Arfman

Drome!

Ik hoop dat ze NTMv5 op meer auto's uit gaan rollen. Ik vind b.v. Montreal met de huidige HPD of Riley echt niet te rijden.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

kan ook aan montreal liggen :+ ... wat ik wel merk door de hpd nog een keer te rijden op spa is dat die toch wel vreemde neigingen heeft met momenten, dat spinnen rond de as dat zit er deels nog wel in, snap trouwens niet hoe sommige die zo snel opgevangen krijgen ... op radical en op tragere wagens begint dit te lukken maar de hpd :'( nouja ook te weinig tijd om mij echt in een wagen te verdiepen en zou dit tegen eerst volgende NEO wel eens willen doen maar dan ga ik niet echt competitief zijn helaas :P

• Arfman

Arfman

Drome!

Heb ik ook hoor aaikman. Sommige momenten kan ik overstuur prima opvangen en andere keren vlieg ik kansloos de muur in. Ik heb ook het gevoel dat dat komt omdat je niet altijd even goed de FFB voelt van wat die auto nou aan het doen is. Ik heb tevens het idee dat ik dat bij NTMv5 beter kan voelen, echter zit dat alleen op de 2 auto's die ik never nooit niet rijd (FW31 + Skip Barber). We wachten geduldig af ... Montreal is inedaad wel een bijzonder gladde baan die keurig de flaws van NTMv4(.5) blootlegt.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Fragbeestje
Thanks voor de schermpjesinfo! Vraag me nu alleen wel af of m'n hobby niet uit de hand aan het lopen is, als ik dan al (bijna) evenveel schermpjes heb als Joep :+ _/-\o_
Dan moet ik maar eens wat goeie Dashsoftware opzoeken / vergelijken.

ivm de auto's met een centrale as : die vreemde reacties had je ook vaak met de Ford GT van enkele seizoenen geleden, voornamelijk bij trage bochten. Nu is hij al een heel pak beter maar toch voelt hij nog niet helemaal super aan.
Ik heb dan met NTM nog nooit echt een goed gevoel gehad. Vond het altijd een pak vreemder aanvoelen dan OTM (wat ik nog net meegemaakt heb) tot nu NTM 5 uitgekomen is op die skippy. Vind het zelfs zo veel beter dat ik nu voornamelijk in de skip rijd en wel wacht tot de andere leuke wagentjes dit ook krijgen.

Ik kan dan ook al niet goed wachten tot die kever uitkomt. (hopelijk samen met crashurst)

Moet wel zeggen dat ik Linear FFB opnieuw heb uitgeschakeld bij de meeste auto's. Tijdje geleden kwam ik echt niet goed rond met de Ford GT en ik had een heel vreemde feeling met de FFB. Had de linear mode even uitgeschakeld en het voelde allemaal veel beter aan. Sindsdien test ik het per auto even uit.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-09 11:23

Metalfreak

Hoije woh!

Laatste tijd wel eens last van crashes van iRacing. Gisteren wilde ik eindelijk weer eens een race doen in de Grand Am serie, na die paar minuten laadtijd die het bij mij altijd duurt zit ik in de pit en ik klik op Warmup en hoppa, crash van iRacing... Vervolgens kun je dus ook met geen mogelijkheid meer opnieuw connecten en zou je dus moeten wachten tot de volgende race. Toen was ik er dus helemaal klaar mee. Weet iemand of het wel mogelijk is om dan opnieuw te connecten?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Laatst crashte mijn hele PC. Na opnieuw opstarten kon ik de race vanuit de pits weer hervatten.

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:22:
Laatst crashte mijn hele PC. Na opnieuw opstarten kon ik de race vanuit de pits weer hervatten.
Ik had de service al een keer herstart, de pagina een keer of 100 gerefreshed, maar het knopje bleef grijs...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Fragbeestje
De crashes die ik had met iRacing kwamen na het laadscherm en waren te wijten aan de grafische instellingen die te hoog stonden.

Pas na een reboot van m'n pc kon ik opnieuw joinen.

Het vreemde was dat ik de instellingen nooit gewijzigd had en ook met 60 auto's al op Spa had gereden zonder problemen. Na een of andere update was het blijkbaar teveel gevraagd van m'n pc met 40 auto's op de grid op Spa. Settings omlaag geschroefd en probleem was verholpen.

Heb je enkel crashes nadat je op warmup geklikt hebt of heb je wel meer random crashes met iracing of andere games?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Fragbeestje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 08:48:
Thanks voor de schermpjesinfo! Vraag me nu alleen wel af of m'n hobby niet uit de hand aan het lopen is, als ik dan al (bijna) evenveel schermpjes heb als Joep :+ _/-\o_
Dan moet ik maar eens wat goeie Dashsoftware opzoeken / vergelijken.
Ik gebruik deze SW: http://www.z1simwheel.com/dashboard/trybuy.cfm
De prijs is best pittig, maar werkt prima. Je kan ook een tweede maal de SW opstarten en dan bv het circuit tonen met erop aangegeven waar iedereen rijdt. En zelfs een derde maal met bv alleen maar de tijden. Etc..
Ik had ook het optionele scherm in gebruik, maar dat ligt nu even werkeloos in een hoek. ;(

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Niellie41 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:12:
Of zoiets. Misschien koop ik ook een klein beeldscherm voor een dashboard. Die van IDUU (of zo) is best leuk. Alleen met AirDisplay op een telefoon werkt toch net niet lekker.
Dat is een 480 x 234 ding, dat wil je toch niet? Koop gewoon een (tweedehands) monitor erbij.

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dan heb je zo'n gigantisch daschboard in je gezicht. Is ook niet heel fijn. Als je het alleen voor iRacing gebruikt, is het toch goed?

• dabelg
JoepW schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:52:
[...]

Ik gebruik deze SW: http://www.z1simwheel.com/dashboard/trybuy.cfm
De prijs is best pittig, maar werkt prima. Je kan ook een tweede maal de SW opstarten en dan bv het circuit tonen met erop aangegeven waar iedereen rijdt. En zelfs een derde maal met bv alleen maar de tijden. Etc..
Ik had ook het optionele scherm in gebruik, maar dat ligt nu even werkeloos in een hoek. ;(
+1 zalige software heb deze ook

• dabelg
Olaf van der Spek schreef op donderdag 26 september 2013 @ 10:31:
[...]

Dat is een 480 x 234 ding, dat wil je toch niet? Koop gewoon een (tweedehands) monitor erbij.
die kleine dingen is handiger ja die plak je met velcro op het stuur base en dan heb je bijna zoiets als een echte motec.

ik heb voor en lilliput gekozen omdat deze 1920*1080 @60HZ draaide

was beter voor mijn Nv surround als 4de scherm (nvidia heeft automatisch 4th screen support in surround) waardoor ik geen geprul heb met profiles enz.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Olaf van der Spek schreef op woensdag 25 september 2013 @ 19:55:
Daarvoor ook al bij iemand naar binnen gereden op het begin van het rechte stuk. 11 incs totaal viel me nog mee.
Tweede race ging nog slechter. 20 incs, merendeel eigen schuld (off track enzo). HPDs die in willen halen maken me zenuwachtig en die baan is al zo smal. Heb het idee dat ik meer achteruit dan vooruit kijk. Hoe kun je hier het beste mee om gaan?

• themac1983
Ik heb van de week de mclaren gekocht met het ideee om ook met de Grand Am serie mee te rijden, maar sla toch echt deze baan even over. Dit is niet het moment om aan MC races the gaan beginnen zonder ervaring lol

I-racing Profile

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Mijn beeldscherm heeft ineens een groene waas rechts op het scherm. Net Dell aan de lijn gehad en ik krijg, als het goed is, morgen een nieuwe monitor.
Gelukkig niet al te lang zonder monitor nou. Vanavond kan ik helaas niet mee doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Niellie41 op 26-09-2013 12:19 ]

• Fragbeestje
@Niel : hoop dat je een betere ervaring hebt dan ik indertijd met LG...
Probleem was ook dat van een groene waas over het scherm.

Na het scherm 4 keer te hebben vervangen door een exemplaar dat telkens een ander mankement had en het niet meeleveren van kabels (ook al moest ik de oude er zeker bij doen als ze hem kwamen ophalen) heb ik er de brui aan gegeven en besloten nooit nog iets van LG aan te schaffen.

Maar uit ervaring weet ik al wel dat het bij Dell meestal wat beter verloopt ;)

• Arfman

Arfman

Drome!

Niellie41 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 12:17:
Vanavond kan ik helaas niet mee doen.
Balen Niel! :(
Is er vanavond iets met GoT te doen? Kan niks vinden in de TS namelijk :)

• back2basic
Arfman schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:51:
[...]

Balen Niel! :(
Is er vanavond iets met GoT te doen? Kan niks vinden in de TS namelijk :)
Denk dat de meeste weer aan het oefenen zijn voor de toerist trophy.. 8)

Zag gisteravond eindelijk de aankondiging van de nieuwe gpu van AMD. kan ik eindelijk het laatste stukje (oude) hardware vervangen. Nu nog een 5870 die zwaar overgeklokt is.

Mijn iRacing profiel

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
No GoT activiteit. Wel vrije training van de Tourist Trophy (DRNL) ;)

• dabelg
back2basic schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:55:
[...]

Denk dat de meeste weer aan het oefenen zijn voor de toerist trophy.. 8)

Zag gisteravond eindelijk de aankondiging van de nieuwe gpu van AMD. kan ik eindelijk het laatste stukje (oude) hardware vervangen. Nu nog een 5870 die zwaar overgeklokt is.
wel leuk wat AMD gedaan heeft met mantle. denk dat de future AMD is !!!

iemand een 680 4gb overkopen ? :+

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, 680 4gb is een mooie upgrade :+ Maar voorlopig blijf ik bij mijn 560ti :D

My iRacing profile | Strava

• themac1983
eerst zien dan geloven. Ik heb altijd AMD gehad (meer bang for buck princiepe) maar ze worden toch ALTIJD heel erg warm bij mij. Kan me haast niet voorstellen dat dat hier geen issue gaat opleveren.

I-racing Profile

• Arfman

Arfman

Drome!

JoepW schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:56:
No GoT activiteit. Wel vrije training van de Tourist Trophy (DRNL) ;)
Ow ja .. da's met de MX-5 .. not my cup of tea :)
Vanavond de Radical maar weer eens loslaten op Silverstone .. International is best een geinige layout :P

Verwijderd

ik vind silverstone leuk maar ga gewoon is met fuel trainen in de HPD, de aan houder wint zeggen ze meestal :)

• back2basic
themac1983 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:15:
eerst zien dan geloven. Ik heb altijd AMD gehad (meer bang for buck princiepe) maar ze worden toch ALTIJD heel erg warm bij mij. Kan me haast niet voorstellen dat dat hier geen issue gaat opleveren.
Ik heb ook altijd AMD gehad in mijn systemen de laatste jaren maar het eerste wat ik altijd doe is de koeler eraf slopen en vervangen voor eentje die beter koelt.

Mijn iRacing profiel

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Kom ik er nou serieus net na meer dan 2 jaar achter dat je met Shift+click in de setup stapjes van 5 kunt maken???? :+ Handig..

Mijn iRacing profiel

• Bullus
themac1983 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 14:15:
Ik heb zo'n universele amd gpu waterblock en die gaat al 2 generaties mee(HD6xxx en HD7xxx) , ideaal.

Trouwens, had je de video van J.Petterson gezien? Blijkbaar krijg je een penalty bij de volgende race vanwege die bump bij de start.

|2600k|Asus 290|

• RichardA
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-07-2019
NickThissen schreef op donderdag 26 september 2013 @ 19:36:
Kom ik er nou serieus net na meer dan 2 jaar achter dat je met Shift+click in de setup stapjes van 5 kunt maken???? :+ Handig..
Schaam je niet... Ik heb er 1 uur langer over gedaan... :+
Idd handig

My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Haha, ik kom er na twee jaar achter dat de G27 pedalen iets hebben om schuiven op tapijt tegen te gaan. :p

• Arfman

Arfman

Drome!

Handig :X :+

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
En ik na 3+ jaar... _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
Verwijderd schreef op woensdag 25 september 2013 @ 16:11:
neem gewoon 7 :) , heb ik ook maar gedaan ... heeft wel wat onderstuur als gevolg (zit nu op 2/3 perch) maar daarmee staat mijn opt wel .4 lager als gisteren aan het begin ... veel tijd zit hem in aanremmen en gebruik maken van curbs :)

edit : +setup
Nice setup, lekker stabiel, ;) ik had andere setups geprobeerd, maar dan ging ik te vaak spinnen.

Mooie 2e plek met 1 inc
http://members.iracing.co...nid=9205935&custid=125829

tijden kan natuurlijk wat beter

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Fragbeestje schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:27:
De crashes die ik had met iRacing kwamen na het laadscherm en waren te wijten aan de grafische instellingen die te hoog stonden.

Pas na een reboot van m'n pc kon ik opnieuw joinen.

Het vreemde was dat ik de instellingen nooit gewijzigd had en ook met 60 auto's al op Spa had gereden zonder problemen. Na een of andere update was het blijkbaar teveel gevraagd van m'n pc met 40 auto's op de grid op Spa. Settings omlaag geschroefd en probleem was verholpen.

Heb je enkel crashes nadat je op warmup geklikt hebt of heb je wel meer random crashes met iracing of andere games?
Even late reactie: maar alleen na warmup, maar twee weken geleden bijvoorbeeld ook als ik wilde trainen bij de Tourist Trophy, is toen twee keer op een avond voorgekomen. Bij andere games eigenlijk nooit gezien. Qua prestaties zou het allemaal moeten werken, ik heb 'm gelimiteerd op 100fps en het komt er nauwelijks onder, waar ik ook rijd. Maar mijn laadtijden zijn ook zo rond de 3 minuten voordat ik daadwerkelijk kan beginnen te rijden. Ook Alt+Tab switchen naar bureaublad en weer terug, duurt met gemak dan meer dan een minuut voor ik weer beeld heb (geluid hoor ik wel). Het maakt de iRacing ervaring er niet beter op allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klinkt allemaal onbekend bij mij. Misschien een probleem met windows of een of ander achtergrond programma (wel of niet iracing gerelateerd). Ik merk bv dat MCV tbv iRacing het afsluiten aanzienlijk vertraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Dat zijn wel hele lange laadtijden. Die had ik zelfs niet met mijn oude pc met m'n 5400 toeren harde schijfje... Ook het switchen met alt-tab was met m'n oude gebakje maar iets van een seconde of twee.

Wat zijn je system specs? Heb je je ram en hd al eens gecontroleerd?
Misschien iracing eens opnieuw installeren?

edit : of je temperaturen eens monitoren. Hoge temps kunnen er ook voor zorgen dat het een en ander teruggeschroefd of gestopt wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Fragbeestje op 27-09-2013 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Fragbeestje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 08:31:
Dat zijn wel hele lange laadtijden. Die had ik zelfs niet met mijn oude pc met m'n 5400 toeren harde schijfje... Ook het switchen met alt-tab was met m'n oude gebakje maar iets van een seconde of twee.

Wat zijn je system specs? Heb je je ram en hd al eens gecontroleerd?
Misschien iracing eens opnieuw installeren?

edit : of je temperaturen eens monitoren. Hoge temps kunnen er ook voor zorgen dat het een en ander teruggeschroefd of gestopt wordt.
AMD Phenom II x4 965 black edition, draaiend op iets van 4GHz (via automatische overclockfunctie van moederbord), 8GB RAM, Asus EAH6870 1GB grafische kaart, OCZ Agility 3 SSD als systeemdisk, iRacing staat op een 7200rpm disk waar ik verder geen issues mee heb.

Wat ik wel nog vermoed wat nog een issue zou kunnen zijn (maar dat verklaart het Alt+Tab verhaal nog niet), is dat mijn Documents folder (en dus de iRacing user settings) op het netwerk staat (Windows Home Server 2011), maar volgens mij kun je die map van iRacing niet verplaatsen zonder meteen je hele Documents folder naar je lokale schijven te verplaatsen en dat wil ik nu net niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Dat is wel het enige aan de hele setup dat volgens mij wel mee aan de oorzaak kan liggen.
Ook als je alt-tab gebruikt kan het zijn dat hij opnieuw data gaat ophalen van je documents folder en dus ook van de server

Waarom werk je op die manier als ik vragen mag?

Hier worden de documents & settings van belangrijke pc's met robocopy naar een server gekopieerd, dus alles draait lokaal maar er is wel een backupje van op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

BM

Moderator Spielerij
Metalfreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:14:
[...]

AMD Phenom II x4 965 black edition, draaiend op iets van 4GHz (via automatische overclockfunctie van moederbord), 8GB RAM, Asus EAH6870 1GB grafische kaart, OCZ Agility 3 SSD als systeemdisk, iRacing staat op een 7200rpm disk waar ik verder geen issues mee heb.

Wat ik wel nog vermoed wat nog een issue zou kunnen zijn (maar dat verklaart het Alt+Tab verhaal nog niet), is dat mijn Documents folder (en dus de iRacing user settings) op het netwerk staat (Windows Home Server 2011), maar volgens mij kun je die map van iRacing niet verplaatsen zonder meteen je hele Documents folder naar je lokale schijven te verplaatsen en dat wil ik nu net niet...
Dat is qua specs redelijk vergelijkbaar met wat ik in mijn vorige pc had zitten, en daar laadde iRacing toch wel beduidend sneller op :)

Het feit dat iRacing mappen van het netwerk moet lezen kan wel een verklaring zijn. Volgens mij zou je mbv symlinks dat wel moeten kunnen oplossen, maar de details ken ik daar ook niet van. Ik heb zelf mijn documents map welliswaar verplaatst, maar wel naar een lokale harddisk.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Vanavond weer een race met de Lotus49 in de Old bastards league. 16 rondjes op Suzuka deze keer. Ongeveer 35 minuten dus moet ook voor Joep te doen zijn. ;)
Was vorige week iig zeer leuk en met 15 man een mooi veld. Wat tweakers van hier erbij zou ook leuk zijn denk ik. Zelf al wel geoefend deze week op Suzuka en het is goed te doen. Zelfs leuker dan ik verwachte op deze baan. Zit nu iig op een 2.07 laag en een 2.06 moet er nog wel inzitten volgens mij.

League joinen kan hier:
http://members.iracing.co.../LeagueView.do?league=727

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
[...]

Ik heb echt bijna exact dezelfde specs en bij mij duurt het echt niet zolang als dat jij aangeeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
[...]

maar volgens mij kun je die map van iRacing niet verplaatsen zonder meteen je hele Documents folder naar je lokale schijven te verplaatsen en dat wil ik nu net niet...
gaat wel mklink... symbolische link leggen in windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Fragbeestje schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:24:
Dat is wel het enige aan de hele setup dat volgens mij wel mee aan de oorzaak kan liggen.
Ook als je alt-tab gebruikt kan het zijn dat hij opnieuw data gaat ophalen van je documents folder en dus ook van de server

Waarom werk je op die manier als ik vragen mag?

Hier worden de documents & settings van belangrijke pc's met robocopy naar een server gekopieerd, dus alles draait lokaal maar er is wel een backupje van op de server.
Omdat ik eigenlijk gewoon zo weining mogelijk lokale data op mijn PC wil hebben staan. Op mijn servertje weet ik dat het gewoon altijd redundant wordt opgeslagen zonder dat mijn PC daarvoor op bepaalde tijdstippen aan moet staan om synchronisatiescripts te draaien waarbij je weer kans hebt op synchronisatieverschillen.

Ik ga eens proberen om via mklink die map te verplaatsen naar een andere schijf, vanavond of morgen eens wat experimenteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

DutchDevil79 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:34:
Vanavond weer een race met de Lotus49 in de Old bastards league. 16 rondjes op Suzuka deze keer. Ongeveer 35 minuten dus moet ook voor Joep te doen zijn. ;)
Was vorige week iig zeer leuk en met 15 man een mooi veld. Wat tweakers van hier erbij zou ook leuk zijn denk ik. Zelf al wel geoefend deze week op Suzuka en het is goed te doen. Zelfs leuker dan ik verwachte op deze baan. Zit nu iig op een 2.07 laag en een 2.06 moet er nog wel inzitten volgens mij.

League joinen kan hier:
Klinkt allemaal leuk, maar ik kan die auto echt niet 16 ronden op het asfalt houden. Misschien met heel veel oefening maar ik heb al 2 a 3 series waar ik met enige regelmaat in rijd en merk nu al dat ik eigenlijk oefening tekortkom om vooraan mee te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Arfman schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 10:01:
[...]

Klinkt allemaal leuk, maar ik kan die auto echt niet 16 ronden op het asfalt houden. Misschien met heel veel oefening maar ik heb al 2 a 3 series waar ik met enige regelmaat in rijd en merk nu al dat ik eigenlijk oefening tekortkom om vooraan mee te kunnen doen.
Het is in league verband dus je verliest er niks mee aan SR en IR. Kom je niet rond in practise kan je altijd nog kiezen om achteraan te starten of gewoon de race te laten schieten.

Ik vind de Lotus49 iig best goed te doen. Zeker nu met de nieuwe setups die in Iracing staan. Beetje oppassen met je gas alleen. En meerdere mensen maken wel is een foutje dus als je een keer wat tijd verliest met een uitglijder hoeft dat nog niet fataal te zijn voor je race resultaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Bullus schreef op donderdag 26 september 2013 @ 20:13:
[...]

Ik heb zo'n universele amd gpu waterblock en die gaat al 2 generaties mee(HD6xxx en HD7xxx) , ideaal.

Trouwens, had je de video van J.Petterson gezien? Blijkbaar krijg je een penalty bij de volgende race vanwege die bump bij de start.
Yeah en terecht hoor was een stomme actie. Ik stuur hem zo een bericht met of ik uit de pits zal starten volgende race.

GZ met je 2e plek in de skippy :D. Gister (of eergister i dont know) had ik er eentje gewonnen, wel met aardig wat incjes :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Binnenkort komt er een GoT oval race! Joep zal later wat info over posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
WHAAAATTTT... I'm in!

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Metalfreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 09:52:
[...]

Omdat ik eigenlijk gewoon zo weining mogelijk lokale data op mijn PC wil hebben staan. Op mijn servertje weet ik dat het gewoon altijd redundant wordt opgeslagen zonder dat mijn PC daarvoor op bepaalde tijdstippen aan moet staan om synchronisatiescripts te draaien waarbij je weer kans hebt op synchronisatieverschillen.

Ik ga eens proberen om via mklink die map te verplaatsen naar een andere schijf, vanavond of morgen eens wat experimenteren...
En getest en werkt niet. Je kunt niet verwijzen naar een netwerkschijf namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79

DutchDevil79

I race, therfore I am

Zo room voor de Lotus49 gaat om 8 uur open. Kom gezellig langs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/BVMTjNVCcAAut4C.jpg:large

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Metalfreak schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 16:29:
[...]

En getest en werkt niet. Je kunt niet verwijzen naar een netwerkschijf namelijk...
Denk dat dat een rechten kwestie is. Heb het ook gehad met een programma op de zaak. Weet alleen niet meer hoe ik het opgelost had. Je kon toen het programma niet installeren op een network drive, zelfs niet als hij gemapped was, maar dat had dus met de nieuwe rechten in Windows 7 te maken.

/edit: misschien helpt dit volgende:
http://community.spicewor...rogram-to-a-network-drive

[ Voor 11% gewijzigd door Speedy55 op 27-09-2013 21:50 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Is die nu wel echt?

Edit:
Ja inderdaad! Mooi. Weer een grote baan erbij. Nu nog meer Europese banen.
Al is het wel de meest sfeerloze baan in heel VS. Damn Tilke.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 27-09-2013 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:40
Gelukkig hebben we alle andere banen in de VS al. ;)

Ben wel blij met COTA. Leuke baan en goed voor de F1.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En alms, grand-am, wec, v8 supercars, pirelli world challenge enz. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Coureurs zijn wel te spreken over COTA toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja. Om te rijden schijnt het een geweldige baan te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Klein beetje of topic, maar omdat ik alleen iRacing speel op mijn systeem ;-)

Ik heb nu een X4 965 met een 6950 2gb met 8gb DDR3. Hoeveel verschil zou het maken als ik naar een FX8350 processor zou gaan betreft framerate?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Geloof vast dat het een leuke baan is, vind alleen jammer dat het weer een Amerikaans circuit is en geen Europese.

Mijn iRacing profiel

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:02

Fuelke

Forza Ferrari

Ik zat de WEC race te kijken op COTA en ik dacht, dit zou nog wat zijn voor iRacing :)

BTW, gefeliciteerd Ruud, wist je dat ook Mika Hakkinnen jarig is op dezelfde dag als wij? :)

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Fuelke schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 07:47:
Ik zat de WEC race te kijken op COTA en ik dacht, dit zou nog wat zijn voor iRacing :)

BTW, gefeliciteerd Ruud, wist je dat ook Mika Hakkinnen jarig is op dezelfde dag als wij? :)
:) Jij ook gefeliciteerd, hoop dat je een fijne dag hebt. Ja wist ik hij was net iets eerder dan jij om me te feliciteren 8)

(Mijn iRacing profiel)

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Gefeliciteerd mannen....en Mika natuurlijk ook ;)

iRacing Profiel

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Gefeliciflapstaart heren!!!!!!

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Verwijderd

felicitaties heren met jullie verjaardag ....
COTA zie ik wel zitten :)

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gefeliciteerd Ruud en Fuelke :)

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Idem!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 18:41

derx666

mecker ende blaet

ditto :)

@Ruud: wat ik zo aan benchmarks op het internet zie zou het best wel een verschil maken. Hij schijnt ook goed te overklokken te zijn, voor het extra beetje oempf... Videokaart is nog vrij redelijk, dus daar zou ik op dit moment niet teveel aan doen, zeker ook omdat iRacing nog steeds meer op CPU dan op gpu leunt. Ik denk dat de performance winst per euro op dit moment in het voordeel van een nieuwe cpu is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• NickThissen
Proficiat :)

Mijn iRacing profiel

• Bullus
Congratz d:)b

|2600k|Asus 290|

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alleen niet te ver over de kerbs gaan. Anders krijg je dit:

• NickThissen
Morgenochtend / middag is er een hosted race met de V8 op Watkins Glen (fixed setup). Vorige week heb ik deze "league" gevonden en hun servers zaten helemaal vol, dus ik ga eens kijken of ik mee ga doen. Mocht iemand net als ik wel eens in die bak willen rijden maar komt het er nooit van dan is dit een mooie kans :p
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3203637.page

Als ik het goed heb gaat de server open om 10 uur, en de race start om 12 uur (30 rondjes).

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Zijn die races van OSR niet op een AUS server? Dan lijkt het mij bijna niet te doen.

• NickThissen
Niellie41 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 15:04:
Zijn die races van OSR niet op een AUS server? Dan lijkt het mij bijna niet te doen.
Ik heb vorige week gevraagd en er zijn veel mensen van EU (en zelfs US) die meedoen en dat gaf weinig problemen. Het is maar een langzame auto die nooit snel van richting veranderd dus de netcode werkt vrij goed.

Helaas zie ik wel nu dat het 65 rondjes zijn ipv 30 8)7 Weet niet of ik tijd/zin heb om zo lang te rijden...

Mijn iRacing profiel

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Presenting an interview with iRacing.com president Tony Gardner. Shaun Cole sits down with Tony via Skype and talks about the past present and future of iRacing.

Topics include:
The scanning of Circuit of The Americas, The new Porsche RUF with new screenshots, Bathurst update with a new screenshot, Information about driver swaps, and also talk of iRacing on future consoles. He also talks about future tech tracks, motorcycle simulation and 4 wheel cars.

All this and more on this episode of Opinion Nation on Inside Sim Racing. We hope you enjoy the show !
Darin Gangi

Ik zit nu op 9 minuten en er zit leuke inside info in. :)
Driver swaps: vanaf 15:00 min

edit:
  • New Jersey Motorsport Park (nee, niet de straten circuit die toch nooit komt) is de volgende Tech Track.
  • Ruf krijgt dus 3 versies. De 4WD komt misschien later. De 'cup' versie krijgt minder pk (Porsche 911 GT3 Cup?)
  • Driver swaps niet in komende build, maar wel bijna klaar. Team van max. 6 man kan de race joinen.
  • In de toekomst misschien gedeeltelijk modden? Niet zoals rFactor, maar ik vermoed wel specs van auto's kunnen aanpassen.
nieuw screenshot Bathurst (door iemand gemaakt vanuit YouTube):
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/1270598_580029415387268_1551232968_o.jpg
En Tony zei dat Bathurst het grootste project tot nu toe was. Dan moet COTA appeltje eitje zijn. :+

[ Voor 119% gewijzigd door Niellie41 op 28-09-2013 18:14 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.