Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem aan dat men ondertussen wel weet hoe je hierop moet reageren he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kevinwijte schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:25:
Dit is ver onder de werkelijke waarde van dit Nokia toestel, welke op de pagina van toestel informatie werd weergegeven.
Dat is wel een belangrijke zin, ze gebruiken nu dus als extra argument dat je met doorklikken naar de toestelpagina had kunnen weten dat het toestel los duurder is.

Ze gaan er daar wel aan voorbij dat in het bestelproces (voor zover ik weet) helemaal geen link staat naar het toestel met daarbij de hogere prijs..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 15:26
Bovendien is 15 euro per maand in dat geval ook ruim boven de werkelijke waarde van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
Ik wacht even af tot ze met een definitief antwoord komen, daarna gaat het beginnen, iedere regionale krant/tv station/radio/facebook/twitter ga ik dit bericht doorsturen, dan gaan ze wat meer verlies krijgen dan die 50.000 wat ze nu gaan krijgen dan.

Nee 65 min voor 15 euro is een goede prijs willen ze zeggen? 23 cent per min LOL! Ben nog goedkoper uit als ik een abo in duitsland afsluit.

[ Voor 22% gewijzigd door Cyclonic op 25-01-2013 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyclonic schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:39:
Ik wacht even af tot ze met een definitief antwoord komen, daarna gaat het beginnen, iedere regionale krant/tv station/radio/facebook/twitter ga ik dit bericht doorsturen, dan gaan ze wat meer verlies krijgen dan die 50.000 wat ze nu gaan krijgen dan.
Denk je nou echt dat mensen van Vodafone afzien omdat jij je 820 niet krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

Freshnub schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:01:
[...]

Waarover hebben we het? Sowieso maakt Vodafone echt geen € 350 verlies op die dingen, de inkoop prijs ligt beduidend lager dan de consumentenprijs die Vodafone hanteert. Laten we voor het gemak uitgaan van een verlies van € 200 per telefoon. (dit is wel heel zwart wit en het werkelijke verlies zal lager liggen) Dan verliezen ze dus 350 x €200 = € 70.000 (iets ruimer 75k). Geloof mij nou maar dit is totaal niet materieel voor een groot bedrijf als Vodafone en dit minimale verlies (als je het zo mag noemen) kunnen ze echt wel hebben. Ik betwijfel dan ook of Vodafone het risico wilt nemen als het gaat om de slechte reclame die hieruit kan voortkomen. Echter het laatste waar Vodafone zich druk om maakt is het 'verliezen' van deze 75k.
Vergeet niet dat er ook nog een abonnement bij zit van 185 euro, Ik weet in ieder geval dat ik die abonnementen totaal niet zal gebruiken en dus, indien het allemaal goed komt, gewoon gelijk stopzet en als het even kan gelijk afkoop.

Er maar even van uitgaand dat de helft hetzelfde zal doen hou heb je toch nog 175*185 = ~32500 euro.

Dan is de schade ook weer een stuk beperkter.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-09 15:20
Ik vraag me af of Slarno al zijn Lumia820 in ontvangst heeft mogen nemen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

Vistajevski schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:38:
Bovendien is 15 euro per maand in dat geval ook ruim boven de werkelijke waarde van het abonnement.
Nee joh, de Bel+Sms Sim Only 80 minuten kost daar maar € 4,48 p.m., en dat is meer minuten.

Die 15 euro p.m. is omdat je tegen "korting" een telefoon erbij krijgt.

Ik moet zeggen: toestel gratis is belachelijk, maar 350 euro is ook belachelijk.

Als ze er nou 200 euro van maken doet iedereen water bij de wijn, dat is gewoon een reële prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze er 200 euro van maken, dan hoef ik hem nog steeds niet hoor :P
dan kan ik voor betere alternatieven gaan met android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
200 euro? Dacht het niet.
We hebben gewoon een overeenkomst voor 0 euro en daar moeten ze zich aan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat ze wellicht binnenkort de orderstatus op de site willen bijwerken naar "geannuleerd" dus heb zelf maar even een briefje getikt met de rechtenkennis die ik heb opgedaan bij een vak.

Er zijn een paar punten, nl. 1) dat er een overeenkomst is, 2) dat de disclaimer niet rechtsgeldig is, 3) dat ik er vanuit mocht gaan dat de prijs klopt, zelfs omdat dit bevestigd is via de telefoon en twitter (er is in ieder geval contact opgenomen, iets wat bijvoorbeeld bij het OTTO-arrest als reden werd aangevoerd waarom je er toen NIET vanuit mocht gaan dat het zou kloppen, aangezien ze de foute prijs niet bevestigd zouden hebben)

Verder is het nog maar een concept, maar dan is er in ieder geval iets. Ik denk dat als je zoiets laat horen (mijn "annuleringsmail" is inmiddels al 2 dagen geleden) ze weten dat je er nog niet klaar mee bent.

Dus hierbij gewoon weer wijzen op je rechten en nakoming eisen volgens de overeenkomst

Zit verder dus nog wel met een paar puntjes:

- ze mogen van mij wel uitleggen waar ze de disclaimer op baseren (wetsartikel iemand?)
- het verschil tussen de overeenkomst (aanbod op site+ aanvaarding) en het eigenlijke contract wat je zou tekenen als de bezorger aan de deur is?
- We moeten misschien nog even iets duidelijker maken waarom we uit konden gaan van het kloppen van de prijs (bewijzen
- Verder weet ik ook niet hoe steekhoudend het is als argument dat mensen hem al gekregen hebben.
- misschien komt de brief dreigend over middels wat wetsartikelen? Zou ook niet weten hoe mensen die deze mails lezen hier mee om gaan en of ze überhaupt een juridische achtergrond hebben.

Als dit allemaal dichtgetimmerd is, heb ik er wel vertrouwen in! >:)
Geachte heer/mevrouw,

Op XXXXXX januari j.l. ontving ik van u de e-mail met daarin het bericht dat u de overeenkomst van uw kant wil annuleren. Ik wil hierbij laten weten dat ik het hier wederom niet mee eens ben, en dat ik u wil vragen om tot levering over te gaan; namelijk om de volgende redenen:

- Er is in ons geval sprake van een rechtsgeldige (elektronische) overeenkomst ex art 6:227a BW. Het aanbod van de telefoon op de site en het aanvaarden daarvan door het te bestellen liggen hieraan ten grondslag.

- De disclaimer waar jullie naar verwijzen heeft geen waarde. Aangezien deze eenzijdig is en ik deze niet heb aanvaard, doet dit verder niets af aan het feit dat er tussen ons een overeenkomst is ontstaan. Aan de algemene voorwaarden ben ik echter wel gebonden, aangezien dat voortvloeit uit het ontstane contract.

- Jullie aanbieding stond al een week op de site. Als gemiddeld geïnformeerde consument mag ik er van uit gaan dat de prijs klopt, zeker als dit meermaals is bevestigd bij jullie klantenservice en via de officiele twitterpagina. (wanneer hier bewijs van wordt verlangd, hoor ik dit graag). Hiermee is ook voldaan aan de onderzoeksplicht die een consument heeft en na bestelling van het abonnement ben ik te goeder trouw de overeenkomst aangegaan ex art 3.11 BW

Afgaande op deze feiten wil ik u verzoeken om alsnog door te gaan met de levering, zoals die in de overeenkomst zoals in de e-mail van XX januari j.l. omschreven is.

Onder voorbehoud van alle rechten en weren,

met vriendelijke groet

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 14:29

Hironshy

Orooo!!!

ago schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:13:
[...]

Als ze er nou 200 euro van maken doet iedereen water bij de wijn, dat is gewoon een reële prijs.
Grapje zeker. Ik had dit besteld om kennis te maken met Windows. Voor 380 een windows phone kopen? Dan koop ik liever Xperia S voor 320 met Android. Lumia mag dan wel zo goed zijn (tenminste dat zeggen de mensen die het hebben) maar hun positie is niet bepaald gunstig tegenover Android phones. Dus als ze ook nog proberen zo duur te maken dan blijf ik wel bij Android.

[ Voor 22% gewijzigd door Hironshy op 25-01-2013 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 23:15
Vorig jaar ook een One X bij de introductie gratis gekregen bij een 1 jarig abbo, dus het is niet gek dat je een duur toestel gratis krijgt.

De one X had een winkelwaarde van 650 op dat moment, (4 maanden 21,25, 8 maanden 41,50)

kom je totaal uit op = 417 terwijl het toestel 650 kostte.

Dan krijg je nog je belminuten e.d. erbovenop...

Het is dus niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

Hironshy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:53:
Grapje zeker. Ik had dit besteld om kennis te maken met Windows. Voor 380 een windows phone kopen? Dan koop ik liever Xperia S voor 320 met Android. Lumia mag dan wel zo goed zijn (tenminste dat zeggen de mensen die het hebben) maar hun positie is niet bepaald gunstig tegenover Android phones. Dus als ze ook nog proberen zo duur te maken dan blijf ik wel bij Android.
Het gaat hier niet om de positite t.o.v. een ander besturingssysteem en jouw beweegredenen, maar over de prijs van het toestel. Het gaat om het feit dat de "aanbieding" geloofwaardig is. Dat moet je hard kunnen maken. Dan is idd de vergelijking van hierboven steekhoudender.

Als je bijvoorbeeld de geschillencommissie kan overtuigen dat zulk soort aanbiedingen vaker voorkomen, dan heb je een geldig punt.

Lastig, lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Mijn bericht was een reactie op ago. Een paar berichten boven de jouwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:37
Nap schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Het gaat hier niet om de positite t.o.v. een ander besturingssysteem en jouw beweegredenen, maar over de prijs van het toestel. Het gaat om het feit dat de "aanbieding" geloofwaardig is. Dat moet je hard kunnen maken. Dan is idd de vergelijking van hierboven steekhoudender.

Als je bijvoorbeeld de geschillencommissie kan overtuigen dat zulk soort aanbiedingen vaker voorkomen, dan heb je een geldig punt.

Lastig, lastig
Blijkbaar was er vorig jaar een zelfde actie met de Lumia 800?"is dat niet het beste voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

triesvan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:04:
[...]

Blijkbaar was er vorig jaar een zelfde actie met de Lumia 800?"is dat niet het beste voorbeeld?
Zou wel handig zijn als iemand dat in z'n mail heeft, of nog weet wat voor aanbieding dat precies was? Qua toestel en introductietijd komt het zeker veel overeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
http://blog.vodafone.nl/b...te-leert-van-nederlanders

Blogpost van de CEO van Vodafone Nederland.
Het leuke is, je kan er een bericht achterlaten.

Misschien is het een idee om daar ons verhaal te doen in een gezamenlijk bericht om uiteindelijk om levering te vragen?

Just an idea. :)

Edit:
Kan wel een schot in de roos zijn aangezien het in de blogpost over de "Customer experience" gaat.
Met dank aan Triesvan voor de link.

[ Voor 18% gewijzigd door Stravincy op 25-01-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

triesvan schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:04:
[...]

Dat was volgens mij gewoon een los toestel bij Belcompany voor 170euro en na cashback 120 euro. Is dus niet echt vergelijkbaar. (Ofwel? })) Destijds was de normale prijs 350-400 ofzo in de winkels. Vriend van me had in december nog een gekocht.

Dus toen ik de Lumia 820 bestelde dacht ik dat Nokia begonnen was met het dumpen van 820 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Hironshy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:17:
[...]

Dat was volgens mij gewoon een los toestel bij Belcompany voor 170euro en na cashback 120 euro. Is dus niet echt vergelijkbaar. ofwel? }) Destijds was de normale prijs 350-400 ofzo in de winkels. Vriend van me had in december nog een gekocht.

Dus toen ik de Lumia 820 bestelde dacht ik toen ook dat Nokia begonnen was met het dumpen van 820 :P
Nee niet die actie (heb ik wel mijn 800 gekocht :P) Maar ik dacht te lezen dat er net nadat 800 uitkwam ook een goedkoop abbo+0 euro was.

EDIT: lekkere zinsconstructie :x

[ Voor 4% gewijzigd door triesvan op 25-01-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 08:01
Stravincy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:14:
http://blog.vodafone.nl/b...te-leert-van-nederlanders

Blogpost van de CEO van Vodafone Nederland.
Het leuke is, je kan er een bericht achterlaten.

Misschien is het een idee om daar ons verhaal te doen in een gezamenlijk bericht om uiteindelijk om levering te vragen?

Just an idea. :)

Edit:
Kan wel een schot in de roos zijn aangezien het in de blogpost over de "Customer experience" gaat.
Er hebben al een aantal mensen een reactie geplaatst aangaande dit onderwerp zie ik, ik weet eigenlijk niet zo zeker of dat wel 'the way to go' is.

Edit: wel typisch dat de reacties zijn aangemeld als niet ok.

[ Voor 4% gewijzigd door Laank op 25-01-2013 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kan geen enkele kwaad, zolang je netjes en volledig blijft. De eerste reactie vind ik wat kortaf en discutabel, de tweede is nét iets te herhalend, maar inhoudelijk op wat taalfouten na wel netjes en correct.

Niet gaan aanvallen, maar gewoon netjes en persoonlijk (wel voor jezelf spreken natuurlijk) aangeven dat zijn blogpost toch niet helemaal overeenkomt met hoe het er werkelijk aan toe gaat daar is niks mis mee en dat zullen ze snel willen oplossen, want de reacties zijn volledig openbaar en inzichtelijk voor iedereen die die blog bezoekt en waarnaar ze ongetwijfeld ook linken in persberichten of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Brazos schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:13:
[...]
*Edit, eerder in dit topic is gezegd dat er geleverd zou worden aan iemand die opeens 400euro moest betalen. Is dit niet gewoon bedrog/oplichting, freakster?
Volgens mij is dit het niet nakomen van de overeenkomst. Reden genoeg voor jou om de overeenkomst te ontbinden of om alsnog nakoming te vorderen. Nakomen als in de oorspronkelijk afgesproken prijs.

Waar het om draait is het kunnen aantonen dat wij gerechtvaardigd hebben mogen vertrouwen op de prijs. Om een goede brief op te stellen moet je dus een duidelijk overzicht hebben van die bewijzen. Wat ik tot op heden kan zien hebben we dit:
  • Een tweet op 19 januari dat de prijzen, zover de medewerker kan zien, correct zijn.
  • Een telefoon + 1 jarig 65 bel/sms abonnement, besteld op 15 januari, is geleverd.
Vul deze lijst alsjeblieft aan, want zonder een duidelijk overzicht beginnen we niks. Gerechtvaardigd vertrouwen gaat hand in hand met wat redelijk en billijk is. Dat is wat Vodafone snel onderuit kan halen door te stellen dat de prijs van 450,- los toestel in geen verhouding staat met de overeenkomst ~190,- voor toestel en 1 jaar 65 min/sms. Natuurlijk kun je dat met een korrel zout nemen, want telefoonabonnementen zijn niet te doorgronden voor de gemiddelde consument. Desondanks is het fijn als wij kunnen aantonen dat deze prijs niet onredelijk is gezien het verleden. Een lijst met vergelijkbare (stunt) aanbiedingen is dus ook van belang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Laatst online: 18-09 21:31
Kunnen we de chaos rondom de communicatie ook niet meenemen?

Vertraagde leveringsmails een dag na het versturen van een 2de mail mbt annulering van de order.
Orders die op status "Bestelling wordt verwerkt" staan, terwijl annuleringsmeldingen alweer bijna een week geleden verstuurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:37
Ik zie niet in waarom dat je meer recht op de telefoon zal moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Laatst online: 18-09 21:31
Nou ja, ik houd het in ieder geval nog wel even achter de hand, mochten ze gaan klagen over een reactietermijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevol
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-02-2013
Vorig jaar was er een actie van vodafone met the Phonehouse.
Lumia 800 voor een abo a +/- 35E 1 jaar (ik meen 200 min en 500 mb). plus 1e 3 maanden ik meen 50% korting.

De lumia was toen eigenlijk net zo oud als de 820 nu is. Deze telefoon is immers al geruime tijd bekend bij het publiek. Dat hij pas vanaf deze maand in NL te koop is wist ik niet O-) ...

Van telecomvergelijker: Nokia Lumia totaal 392.25 euro 9*34.5+3*17.25+30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:42

tijmeng

Panasonic 7J

Ik vroeg me af welke berichten alle verlengers hier hebben gekregen. Ik op een brief na (dat ze blij zijn dat ik blijf). niets... geen annulering, alleen een orderbevestiging dat alles wat langer gaat duren.

Nog een aanbieding uit het verleden:

1 jaar Vodafone 50min/sms (6 maanden 50%) icm Xperia X1 + bluetooth watch + 16gb sd kaart.

Foon was toen simlock vrij 390€, horloge 160€, sd kaart 40€. en dat alles gratis voor in totaal 103,50€

deze heb ik destijds verlengt met een Xperia X10i wederom gratis bij een abo van 15€ pm voor een jaartje.
Jaartje later Xbox360 premium + 2 games wederom gratis bij 1 jaar bel/sms 65 en die verleng ik dus nu met een Lumia 820....

Kortom genoeg ervaring uit het verleden dat een aanbieding als deze zou moeten kunnen.

[ Voor 57% gewijzigd door tijmeng op 26-01-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:51
Dewaterweg schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 16:08:
Ik vraag me af of Slarno al zijn Lumia820 in ontvangst heeft mogen nemen?!
Nog niet helaas. Postbode had niks bij zich gister, dus vandaag moet ie dan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2022
Heb je toevallig de documenten etc nog?
Zo ja, scan, en naw zwart maken en delen,

Onze dank,

ps, ik kan de scans/foto's plaatsen op https://sites.google.com/site/vflumia820/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Insert12 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:35:
[...]

Nog niet helaas. Postbode had niks bij zich gister, dus vandaag moet ie dan komen.
Balen! Ik hoop dat je hem vandaag mag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

HomePlayer schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:40:
[...]

Heb je toevallig de documenten etc nog?
Zo ja, scan, en naw zwart maken en delen,

Onze dank,

ps, ik kan de scans/foto's plaatsen op https://sites.google.com/site/vflumia820/home
ik zal even gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Dewaterweg schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 11:47:
[...]

Balen! Ik hoop dat je hem vandaag mag ontvangen.
De pakketbezorger reed net voorbij, dus dat zal wel niet. Zo Vodafone maar weer eens opbellen, zal je zien dat ie nog niet eens verstuurd is, ondanks dat ze me verteld hebben van wel.

Ik ben echt helemaal klaar met dat bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Freakster86 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 18:31:
[...]

Volgens mij is dit het niet nakomen van de overeenkomst. Reden genoeg voor jou om de overeenkomst te ontbinden of om alsnog nakoming te vorderen. Nakomen als in de oorspronkelijk afgesproken prijs.

Waar het om draait is het kunnen aantonen dat wij gerechtvaardigd hebben mogen vertrouwen op de prijs. Om een goede brief op te stellen moet je dus een duidelijk overzicht hebben van die bewijzen. Wat ik tot op heden kan zien hebben we dit:
  • Een tweet op 19 januari dat de prijzen, zover de medewerker kan zien, correct zijn.
  • Een telefoon + 1 jarig 65 bel/sms abonnement, besteld op 15 januari, is geleverd.
Vul deze lijst alsjeblieft aan, want zonder een duidelijk overzicht beginnen we niks.
Het is een abonnement zonder internetbundel, dus alle MB's moeten we los betalen, en daarmee krijgt Vodafone een hoop centjes binnen, tenminste daar ging ik van uit O-)
Je krijgt er tenslotte een smartphone bij die flink wat MB's kan verstoken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Raad het eens?

M'n toestel is nog steeds niet verstuurd. De (overigens erg aardige en nette) medewerkster had een melding in haar scherm staan met 'informeer de klant over vertraging'. Waarom ik daar nog niks over had gehoord konden ze me niet vertellen. Wel had ze gehoord dat 'alle orders van de Lumia 820 geannuleerd zouden worden vanwege een systeemfout'. Waarom ik daar ook niks van gehoord heb konden ze me ook niet vertellen. Wel heb ik gemeld dat ik daar absoluut niet mee akkoord ga en het toestel me al voor €40 is aangeboden een aantal weken terug.

Momenteel ben ik behoorlijk boos door dit gekloot. Iedere keer mag ik er maar weer achteraan gaan en Vodafone probeert me steeds maar weer met een kluitje het riet in te sturen. Ik ben er klaar mee en denk er sterk over om een Radar te informeren over de gang van zaken bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dewaterweg
Insert12 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:37:
Raad het eens?

M'n toestel is nog steeds niet verstuurd. De (overigens erg aardige en nette) medewerkster had een melding in haar scherm staan met 'informeer de klant over vertraging'. Waarom ik daar nog niks over had gehoord konden ze me niet vertellen. Wel had ze gehoord dat 'alle orders van de Lumia 820 geannuleerd zouden worden vanwege een systeemfout'. Waarom ik daar ook niks van gehoord heb konden ze me ook niet vertellen. Wel heb ik gemeld dat ik daar absoluut niet mee akkoord ga en het toestel me al voor €40 is aangeboden een aantal weken terug.

Momenteel ben ik behoorlijk boos door dit gekloot. Iedere keer mag ik er maar weer achteraan gaan en Vodafone probeert me steeds maar weer met een kluitje het riet in te sturen. Ik ben er klaar mee en denk er sterk over om een Radar te informeren over de gang van zaken bij Vodafone.
Ik had dat eigenlijk al verwacht ja. Ze gaan alles annuleren maar hoe langer ze wachten hoe lastiger het wordt. Zeker omdat ze de verlengers niks laten horen.

Al met al een dikke FAIL voor Vodafone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc3llos
  • Laatst online: 30-08 09:46
Ik blijf het maar een rare situatie vinden: een 'actie' van bijna een week wordt geannuleerd via een automatisch (onpersoonlijke) mail. Daarna blijft nog een week lang de bestel status op 'in behandeling' staan, terwijl Vodafone totaal niet communiceert naar haar klanten.

Ik vraag me nu af of het verstandig is om gewoon stil te blijven. Mijn laatste mail van Vodafone is tenslotte een bevestiging van de actie (toestel niet op voorraad, maar we bellen je voor een lever afspraak) + order status geeft nog steeds 'in behandeling' weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

BLACKfm

o_O

FlyEragon schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 13:47:
[...]
Het is een abonnement zonder internetbundel, dus alle MB's moeten we los betalen, en daarmee krijgt Vodafone een hoop centjes binnen, tenminste daar ging ik van uit O-)
Je krijgt er tenslotte een smartphone bij die flink wat MB's kan verstoken _/-\o_
Samen met nog iemand die me op deze 'actie' wees zie ik het enkel als een toestel op afbetaling. Dat abonnement kan me gestolen worden natuurlijk, internetten zal ik er niet mee doen als ik er uberhaupt al mee zou bellen.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 11:40
Ik zat net even te denken dat de annuleringsmail die vrijwel iedereen heeft gehad klinkklare onzin is. Los van het feit dat er gewoon een rechtgeldige overeenkomst is.
Ze vertellen doodleuk dat er zogenaamd duidelijk sprake was van een schrijffout. Maar als de experts, te weten de medewerkers van Vodafone zelf, de actie zien en er daar ook geen belletje gaat rinkelen en ze de klant informeren dat het klopt. Is het dan wel een duidelijke fout? Lijkt me niet. Want anders was er wel gemeld aan de klanten dat er navraag gedaan zou worden of het wel correct was. Een actie die zo overtuigend is dat eigen medewerkers er in geloven is absoluut niet een duidelijke fout. Wat blijft er dan over om de overeenkomst éénzijdig te kunnen ontbinden? Volgens mij helemaal niets...

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 00:53
Insert12 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:37:
Raad het eens?

Dat is helaas de werkwijze van vodafone. Ze hebben je aan het lijntje gehouden. (niet als trol bedoeld)
Brazos schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:13:
[...]

*Edit, eerder in dit topic is gezegd dat er geleverd zou worden aan iemand die opeens 400euro moest betalen. Is dit niet gewoon bedrog/oplichting, freakster?
Ja dit is ook een vorm van bedrog. Ik heb 1 heel klein lichtpuntje. Er wordt nagekeken waar het fout is gegaan. Met andere woorden: Ligt het toch aan de klant zelf of aan vodafone. 8)7

Heb wel 3 x keer opnieuw naar 0900 gebeld, 6 verschillende afdelingen en heeft 3 uur geduurd :(

[ Voor 58% gewijzigd door pinokkia op 26-01-2013 18:42 ]

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08
Inmiddels staat het toestel ook in de pricewatch. Je hebt al een losse Lumia 820 voor slechts 425 euro. Als je de hierboven genoemde aanbiedingen daarnaast ligt en er bij neemt dat zelfs de Vodafone klantenservice het niet meteen aanmerkt als een fout dan is de aanname dat het hier geen fout betrof steeds sterker. En de positie van Vodafone dus steeds zwakker.

Dit natuurlijk los van het feit dat het uberhaupt bevestigd is door medewerkers en een disclaimer ook niet per se rechtsgeldig is. Ik ben benieuwd, er zou ergens begin volgende week toch wel duidelijkheid moeten komen...

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Hier trouwens de twitter van de CEO van Vodafone Nederland: https://twitter.com/ShuterRob

Misschien kan iemand die twitter gebruikt hem erop attenderen dat er een aantal kritische reacties op zijn blog staan? Voor het geval dat hij het (nog) niet gezien heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb getweet:
@ShuterRob: same tweakers who are in a dispute with Vodafone about the Lumia 820 delivery. Bad PR, No award in 2013? See your blog comments.

als reactie op zijn tweet:
wow and I thought it was Tweakers who awarded us mobile operator of the year ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc3llos
Nog geen week verder, en direct al contact opzoeken met de CEO van Vodafone? Waarom niet eerst even wachten tot de juiste afdelingen bij Vodafone de situatie kunnen beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marc3llos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:20:
Nog geen week verder, en direct al contact opzoeken met de CEO van Vodafone? Waarom niet eerst even wachten tot de juiste afdelingen bij Vodafone de situatie kunnen beantwoorden?
welke afdelingen? Het is daar zo een chaos. Afdelingen die langs elkaar werken.
We weten niet eens waar we terecht kunnen.
Je zult echt geen antwoord gaan krijgen van Vodafone. Die zijn alleen maar goed om mensen van het kastje naar de muur te sturen. We hebben het hier niet over een bol.com, kpn of een ander goed georganiseerd bedrijf. Vodafone is al jaren een chaos en blijkbaar wordt er niks aan gedaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 30-12-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:03
Zulke oproepen hebben hier niets te zoeken.

[ Voor 81% gewijzigd door SmartDoDo op 27-01-2013 10:24 ]

PSN/XBL: DarkTaufu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 00:13:
Ik heb getweet:
@ShuterRob: same tweakers who are in a dispute with Vodafone about the Lumia 820 delivery. Bad PR, No award in 2013? See your blog comments.

als reactie op zijn tweet:
wow and I thought it was Tweakers who awarded us mobile operator of the year ;-)
Ik zie de tweet niet staan. :?
marc3llos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:20:
Wachten op de afdelingen die ons keer op keer (expres) onjuiste informatie geven zeker?
We kunnen beter eerst afwachten of we het toestel nou uiteindelijk krijgen of niet.
Als dat niet het geval is, be my guest.

[ Voor 29% gewijzigd door SmartDoDo op 27-01-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Brazos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 09:57:
[...]

Ik had een rekening opgestuurd en vodafone de telefoonkosten laten betalen. Anders is het helemaal van de pot gerukt. Sowieso het idee al, betalen voor de klantenservice. Toppunt van de verloedering van de maatschappij.
Zat ik ook al aan te denken. Maar ik neem het risico niet, want de kans is zeer groot dat je als klantzijnde aan het kortste eind trekt. Was het nou KPN geweest, dan had ik het wel gedaan. (Daar weet ik de weg heel goed te bewandelen en bij Vodafone niet meer. Klantenservice is met de jaren heel erg achter uit gegaan)

[ Voor 10% gewijzigd door pinokkia op 27-01-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Brazos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:15:
[...]

Jij bent toch al klant van vodafone? Factuur opsturen, wachten op reactie. Als ik geen reactie zou krijgen had ik de eerst komende aut. incasso gestorneerd.
en dan een betalingsherinnering krijgen / incasso? je kan niet zo maar een incasso voor een abbo storneren zonder dat je daar een goede reden voor hebt. en niet willen betalen voor het bellen naar een nummer waarvan je van te voren weet dat het geld kost lijkt me geen geldige reden. (dit staat los van het feit dat ik het met je eens ben dat je voor de klantenservice moet betalen lomp is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc3llos
Hoe komen jullie trouwens bij een 0900 nummer? Via de Vodafone website wordt gewoon een gratis 0800 nummer gegeven voor de klantenservice.

(de klant weet bij het bellen over de kosten van een 0900 nummer, dit wordt gezegd aan het begin van het gesprek, ik verwacht niet dat je de kosten van 0900 nummers terug kan vragen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Vannacht via Facebook chat een klaagberichtje gestuurd naar het Webcare account van Vodafone. Daar kreeg ik een emailadres waar ik m'n klacht heen kon sturen en als ik dat deed zou ik binnen een paar minuten een bevestiging met referentienummer krijgen.

Inmiddels heb ik wel een automatisch gegenereerd antwoord gekregen, maar geen referentienummer daarbij. De ironie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
marc3llos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 11:43:
Hoe komen jullie trouwens bij een 0900 nummer? Via de Vodafone website wordt gewoon een gratis 0800 nummer gegeven voor de klantenservice.

(de klant weet bij het bellen over de kosten van een 0900 nummer, dit wordt gezegd aan het begin van het gesprek, ik verwacht niet dat je de kosten van 0900 nummers terug kan vragen. )
De klantenservice van 0800 kan niet veel doen. Daarentegen de klantenservice van 0900 wel. :? Blijkbaar gaat de klantenservice 0900 meer zijn best doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is nu een week geleden dat ik besteld heb (voor anderen is het veel langer geleden) en nog steeds is er helemaal niks vanuit VF gecommuniceerd op wat verwarrende automatische emails na. Ik vind het schandalig. Hoelang kunnen we wachten? Het kan immers niet eeuwig stil blijven...

[ Voor 8% gewijzigd door Snoop op 27-01-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zou nog graag de lijst van bewijzen aangevuld zien worden. Of is dit alles? (de tweet en de levering?)

Nog steeds:
Orderstatus: Bestelling wordt verwerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Freakster86 op 27-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Freakster86 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:36:
Ik zou nog graag de lijst van bewijzen aangevuld zien worden. Of is dit alles? (de tweet en de levering?)
Iemand had toch gesprek opgenomen? en er waren toch ook FacebookCHat screenshots?
EDIT:
Hier wordt ook bestelling nog verwerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door triesvan op 27-01-2013 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
triesvan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 17:38:
[...]

Iemand had toch gesprek opgenomen? en er waren toch ook FacebookCHat screenshots?
Ik heb ze nog niet voorbij zien komen :? misschien over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Belangrijker vind ik het bewijs dat VF eerder zulke acties heeft gehad. Dus als iemand daarover beschikt en bereidt is dat te sharen, onze dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Hironshy schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:07:
Belangrijker vind ik het bewijs dat VF eerder zulke acties heeft gehad. Dus als iemand daarover beschikt en bereidt is dat te sharen, onze dank is groot.
voila:

https://skydrive.live.com...&authkey=!AKd6idfKNz8WDzE

428€ aan meuk bij 1jaar gratis 15€ pm

ga ook nog ff een andere opzoeken die nog onredelijker was maar werd uitgeleverd door vodafone zelf!

[ Voor 4% gewijzigd door tijmeng op 27-01-2013 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hironshy

Hironshy

Orooo!!!

Toppie! d:)b Zal perfect zijn als je die actie waarbij VF zelf levert kan vinden. Dammit....waarom wist ik niets van die actie, had ook wel een xbox gewild voor die prijs ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Niet online
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

deze is via VF zelf:

http://www.telecomvergelijker.nl/thread/28428/0

Destijds een Sony ericsson W960i voor totaal 112,50€.. bleek niet meer leverbaar te zijn en VF kwam met een alternatief:

Sony Ericsson X1 James Bond pakket + 8GB SD + MBW150 bluetooth watch

Pakket kostte destijds 389€ + 20€ + 159€ = 568€ !!!!!! via vodafone zelf! Kan hier thuis mn contract niet meer vinden, helaas. maar deze actie kan vodafone vast nog wel eens nazoeken in hun systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Brazos schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:28:
[...]
Leveren gaan ze toch niet, voor de rest bespeur ik qua community ook niet echt de benodigde samenhang om iets middels juridische stappen te bereiken, jammer, maar helaas.

Ik heb in ieder geval geleerd nooit en te nimmer weer iets bij Vodafone te bestellen.
Leveren willen ze toch niet, maar gaan ze uiteindelijk wel moeten doen. Ik denk dat ik persoonlijk de gok wel ga wagen om naar de geschillencommissie te stappen (ook al heb ik die telefoon helemaal niet nodig) gewoon om het principe. Zo ga je niet met je klanten om. Geen tot weinig communicatie en vervolgens de klant afschepen met een zeer slecht excuus waarbij niet eens wordt ingegaan op de argumenten/feiten.

Probook verhaal all over again. Grootste probleem in deze casus is de grote diversiteit. Veel verschillende abonnementen en dus prijzen en dus makkelijker of moeilijker aannemelijker te maken.

Ik zal van de week een brief opstellen richting Vodafone. Ik geef ze nog 1 kans om na te komen, daarna zal ik toch echt naar de geschillencommissie stappen. Dan maar 50 euro armer als ik niet win. Dit kan zo gewoon niet. (Zie het met vertrouwen tegemoet overigens ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-09 11:40
Freakster86 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:42:
Ik zal van de week een brief opstellen richting Vodafone. Ik geef ze nog 1 kans om na te komen, daarna zal ik toch echt naar de geschillencommissie stappen. Dan maar 50 euro armer als ik niet win. Dit kan zo gewoon niet. (Zie het met vertrouwen tegemoet overigens ;) )
Ik zit er ook over te denken een aangetekende brief te sturen. Ik weet dat er mails zijn uitgegaan van een vertraagde levertijd. Tegelijkertijd is op mijn bestelstatus nog gewoon een levertijd van 24 uur te lezen. Dat zijn inmiddels al minstens 5 werkdagen geworden. Op zich natuurlijk genoeg om Vodafone formeel in gebreke te stellen als bedoeld in 6:82 BW.
Voor iedereen die zoiets wil doen; voor de wet is een email nog geen schriftelijke mededeling. Een gewone brief is dat wel. Aangetekend versturen maakt het alleen ontzettend moeilijk om te doen alsof de brief nooit ontvangen is.

Overigens verwacht ik dat VF nog even moeilijk zal doen om daarna met veel bombarie toch gewoon de wet te volgen en doen alsof het een goed gebaar gebaar is in plaats van hun verplichting.
triesvan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 19:11:
Is een aangetekende brief namens ons allen of persoonlijk?
Aangetekend betekend gewoon dat ze moeten tekenen voor ontvangst. Net zoals je moet tekenen voor bepaalde pakketjes aan de deur. Of de brief namens een individue of meerdere individuen gestuurd is heeft hier niets mee te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Crahsystor op 27-01-2013 19:55 . Reden: levertijd aangepast ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:52
Crahsystor schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:55:
[...]
Overigens verwacht ik dat VF nog even moeilijk zal doen om daarna met veel bombarie toch gewoon de wet te volgen en doen alsof het een goed gebaar gebaar is in plaats van hun verplichting.
Dit deden ze bij Bol ook. Ze boden ons "geheel onverplicht" een laptop aan voor het foute bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
Is een aangetekende brief namens ons allen of persoonlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

desnoods bieden ze een Lumia 620 aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Is het handig als ik mijn klachtenbrief hier ook plaats? Geeft ook een goede indruk van hoe vodafone met haar klanten om gaat. Die brief heb ik ze vanmiddag in pdf gestuurd via email. Inmiddels ook een incidentnummer. Officieel is die dus ook in ontvangst genomen lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Insert12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:33:
Is het handig als ik mijn klachtenbrief hier ook plaats? Geeft ook een goede indruk van hoe vodafone met haar klanten om gaat. Die brief heb ik ze vanmiddag in pdf gestuurd via email. Inmiddels ook een incidentnummer. Officieel is die dus ook in ontvangst genomen lijkt me dan.
Welke email adres heb je gebruikt? Elke email die ik stuur komen retour. (via een niet vodafone account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Geen idee of ik die hier mag posten, ik heb hem namelijk via het webcare account van Vodafone gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Insert12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:46:
Geen idee of ik die hier mag posten, ik heb hem namelijk via het webcare account van Vodafone gekregen.
Webcare account die xxxxxx@vodafone.nl heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Jep. Kun je hem zelf wel invullen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Insert12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 21:54:
Jep. Kun je hem zelf wel invullen denk ik :)
@vodafone.nl heeft alleen vodafone medewerk(st)er. Ik zoek eigenlijk de algemene email adres. Heb nml geen twitter etc. (hou het liever persoonlijk. Dan alles open en bloot mijn gegevens neer te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Als ik het emailadres google, zie ik hem ook al staan in een reactie van Vodafone op de website van Kassa. Dus als ik hem hier neerzet zal het wel geen probleem zijn. Emailadres is webcare.nl@vodafone.com.

Ik kreeg overigens niet direct een incidentnummer, daar heb ik zelf nog weer achteraan moeten gaan via Facebook. Nu heb ik dat incidentnummer dus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinokkia
Insert12 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:05:
Als ik het emailadres google, zie ik hem ook al staan in een reactie van Vodafone op de website van Kassa. Dus als ik hem hier neerzet zal het wel geen probleem zijn. Emailadres is webcare.nl@vodafone.com.

Ik kreeg overigens niet direct een incidentnummer, daar heb ik zelf nog weer achteraan moeten gaan via Facebook. Nu heb ik dat incidentnummer dus wel :)
Die had ik nog niet gevonden. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

Unbanned at last. Anywho, ik denk dat we gestagneerd zijn wat betreft bewijzen. Ik zie dat freakster een aangetekend brief wil sturen. Wachten we op het antwoord op die brief of zullen we met zijn allen een aangetekend brief sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Ik heb Vodafone woensdagavond gemaild. Netjes bevestiging en alles ontvangen maar nog steeds geen antwoord. Ik denk dat een aangetekende brief de volgende actie is (evt. met alle ordernummers er bij). Als daar niet op in gegaan wordt binnen 4 werkdagen dan is de geschillencommissie de volgende halte.

Whenever life gets hard on you, remember this: there is nothing harder than pooping when you don't have to poop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
CounterDesk schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:08:
Ik heb Vodafone woensdagavond gemaild. Netjes bevestiging en alles ontvangen maar nog steeds geen antwoord. Ik denk dat een aangetekende brief de volgende actie is (evt. met alle ordernummers er bij). Als daar niet op in gegaan wordt binnen 4 werkdagen dan is de geschillencommissie de volgende halte.
Het idee is goed, echter LET-op;
Op het moment dat de order_nr's bekend zijn, is het relatief simpel om jouw persoonlijke gegevens van de site van VF te halen.

Order_nr + je e-mail
Order_nr + je postcode + huisnummer

en je e-mail, en of postcode/huisnummer, is met juist google/bellen redelijk eenvoudig te vinden.

bovenstaande, wat VF laat zien op haar site, dat is reeds een keer gemeld in het forum, is niet zoals het hoort/mag van de wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik denk dat een gezamenlijke actie inderdaad het beste zal zijn.

Mijn orderstatus staat overigens nog steeds op: Bestelling wordt verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:50

SpX

Ik heb een opgenomen gesprek met een vodafone medewerker waar word bevestigd dat de order word uitgeleverd, zoals eerder al vermeld. Er worden wel persoonlijke verificatiegegevens genoemd in het gesprek, daarom plaats ik het liever niet hier. Mocht Freakster alles verzamelen dan wil ik het hem wel persoonlijk sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomePlayer
SpX schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:21:
Ik heb een opgenomen gesprek met een vodafone medewerker waar word bevestigd dat de order word uitgeleverd, zoals eerder al vermeld. Er worden wel persoonlijke verificatiegegevens genoemd in het gesprek, daarom plaats ik het liever niet hier. Mocht Freakster alles verzamelen dan wil ik het hem wel persoonlijk sturen.
wanneer was dit gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
HomePlayer schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:18:
[...]

Het idee is goed, echter LET-op;
Op het moment dat de order_nr's bekend zijn, is het relatief simpel om jouw persoonlijke gegevens van de site van VF te halen.
Dat moet dus in vertrouwen verzameld worden bij iemand. Op een andere manier kun je sowieso niet echt gezamelijk actie voeren. Als je het ordernummer overigens anoniem kan verzamelen dan heb je dat probleem van het opzoeken niet. Probleem is dan weer dat ordernummers niet geverifieerd kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
ik zou met z'n allen lekekr rustig wachten tot je orderstatus wijzigt. Tot op heden staat die op "wordt verwerkt", en kreeg je enkele mails over het niet op voorraad hebben en vertraging in de levering. Ergens zullen ze een keer óf leveren, óf je orderstatus wijzigen. Dát is het moment om een brief te sturen en naar geschillencommisies te gaan enzo. Op dit moment is er nog geen geschil: ze hebben geen voorraad en hebben je dat laten weten, de order staat nog op "wordt verwerkt" dus waar wil je bezwaar tegen maken?

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 15:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Bockelaar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:24:
ik zou met z'n allen lekekr rustig wachten tot je orderstatus wijzigt. Tot op heden staat die op "wordt verwerkt", en kreeg je enkele mails over het niet op voorraad hebben en vertraging in de levering. Ergens zullen ze een keer óf leveren, óf je orderstatus wijzigen. Dát is het moment om een brief te sturen en naar geschillencommisies te gaan enzo. Op dit moment is er nog geen geschil: ze hebben geen voorraad en hebben je dat laten weten, de order staat nog op "wordt verwerkt" dus waar wil je bezwaar tegen maken?
Er zijn echter ook al flink wat annuleringsmails geweest ? Hoewel die inderdaad steeds overruled werden door niet voorraad meldingen, maar dat geeft geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CounterDesk
Bockelaar schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:24:
Daar heb je wel een goed punt. Ik ben het ook wel een beetje met je eens.

Aan de andere kant hebben ze wel een tweetal mails over de annulering gestuurd en melden ze je nu bij de klantenservice ook dat de boel geannuleerd wordt (blijkbaar, niet zelf gebeld sinds daar meldingen van kwamen). Daar kun je natuurlijk wel tegen bezwaren. Als ze de telefoons nooit bestellen bij de leverancier dan komen ze ook nooit op voorraad. Als ze daarbij ook lekker die bestelstatus niet aanpassen. Dan zitten we in augustus nog te wachten tot er wat gebeurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

zojuist vodafone gebeld met de vraag hoe snel ze de Lumia 820 kunnen leveren icm een abonnement (smoes gebruikt dat ik zaterdag op wintersport ga). En dat zou geen probleem zijn, telefoons zijn vooradig. Mij werd aangeraden voor de zekerheid een VF-shop binnen te lopen.

Kortom aan die voorraad ligt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 23:13
Ik heb meer het gevoel dat het interne systeem bij Vodafone zo slecht werkt dat ze deze bestellen gewoon op niet leverbaar hebben gezet zodat Dynalogic ze niet per ongeluk begint uit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:00

RobertowNL

For your gear!

NotSoSteady schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:43:
Ik heb meer het gevoel dat het interne systeem bij Vodafone zo slecht werkt dat ze deze bestellen gewoon op niet leverbaar hebben gezet zodat Dynalogic ze niet per ongeluk begint uit te leveren.
Inderdaad. Gewoon het hele toestel op niet leverbaar gezet en voor nieuwe klanten een nieuw artikel toevoegen.

De miep van de klantenservice die ik heb gesproken vertelde n.l. doodleuk dat er morgen of woensdag een nieuwe batch toestellen gaat binnenkomen maar dat ze niet wist of mijn order daar tussen zat.

Update:
Aan de hand van deze reactie van afgelopen woensdag (23-01)
Beste klant,

Onlangs heeft u op vodafone.nl een Nokia Lumia 820 besteld. Helaas werd deze telefoon voor een onjuiste prijs op de website aangeboden. In plaats van een eenmalige bijbetaling van €394,99, werd het toestel namelijk voor € 0,- aangeboden in combinatie met een 1-jarig abonnement. Dit is ver onder de werkelijke waarde van dit Nokia toestel, welke op de pagina van toestel informatie werd weergegeven.

Wij betreuren deze vergissing. Omdat het onmiskenbaar was dat hier sprake is van een onjuiste prijs en u ook redelijkerwijs had moeten kunnen begrijpen dat het hier een vergissing betrof, hebben wij uw bestelling geannuleerd. Zoals ook is aangegeven in onze disclaimer (http://www.vodafone.nl/Vodafone/wg20/pdf/disclaimer.pdf), zijn wij voor de gevolgen van deze schrijffout niet aansprakelijk.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
Na deze mail vanuit VF heb ik weer een nieuwe (duidelijkere) mail gestuurd, zojuist daar de volgende reactie op gekregen:
28-01-2013 Ons antwoord
Beste heer x,

hartelijk dank voor uw e-mail. Wij begrijpen dat u er vanuit ging dat deze aanbieding juist was echter is ervoor gekozen om uw bestelling te annuleren wegens de verkeerde toestelprijs.

Zoals aan u bevestigd had u kunnen weten dat een toestel van deze waarde niet voor 0 euro kan worden geleverd bij de gekozen abonnementsvorm. Tevens zijn dergelijke drukfouten voorbehouden zoals in onze disclaimer is vermeld. Uw bestelling zal daarom niet worden verwerkt door Vodafone. Onze excuses voor deze fout en het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Vodafone Klantenservice
Ben een stapje verder. Ze spreken me in ieder geval bij naam aan 8)7 verder dus helemaal 0, noppes, nada.

[ Voor 59% gewijzigd door RobertowNL op 28-01-2013 12:51 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Ik heb zojuist exact hetzelfde mailtje binnen. Inderdaad de eerste keer dat ze me aanspreken bij naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
Dan maar naar de geschillencommissie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:50

SpX

Afgelopen vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:00

RobertowNL

For your gear!

Insert12 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:51:
Dan maar naar de geschillencommissie?
Eerst een gezamenlijke actie met alle informatie duidelijke onderbouwing en dreigen met de geschillencommissie? Wellicht geeft dat de druk die nodig is. Zo niet dan lijkt het mij zeker een leuke casus om voor de commissie te brengen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insert12
RobertowNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:54:
[...]

Eerst een gezamenlijke actie met alle informatie duidelijke onderbouwing en dreigen met de geschillencommissie? Wellicht geeft dat de druk die nodig is. Zo niet dan lijkt het mij zeker een leuke casus om voor de commissie te brengen.
Ik wacht eerst even de reactie op mijn klacht af. Als ik mee ga naar de geschillencommissie heeft deze aanbieding voor mij geen meerwaarde meer, want dan ben ik duurder uit dan een aanbod dat ze me gedaan hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:26

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hmm.. sluw hoor Vodafone. Volgens mij laten ze de orderstatus 'voor altijd' op wordt verwerkt staan. Als je belt naar wanneer er weer voorraad is geven ze eerlijk antwoord wanneer er weer voorraad binnen komt, maar ze weten niet of jouw bestelling daar tussen zit. Op die manier kan je blijven wachten totdat je uit jezelf zegt 'dit duurt mij te lang ik annuleer'. Want op basis waarvan gaan we nu naar de geschillencommissie? In principe zegt Vodafone dat wij onze bestellingen krijgen, maar ze weten niet wanneer. Ze hebben zich wel aardig ingedekt zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
RobertowNL schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:54:
[...]

Ik ben hier ook voor. Nogmaals, een gezamenlijke actie zoals bij de Bol.com's HP laptop lijkt me het meest handig daar het hier om een soortgelijke zaak gaat. Er moet hier toch wel iemand zijn met verstand van deze zaken die het voortouw kan en wil nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zojuist inderdaad ook dezelfde mail ontvangen als bovenstaande. Ik wil wel meedoen met een gezamelijke actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Blijkbaar worden we gewoon keihard aan de kant geschoven, ik denk dat vervolgstappen wel nodig zijn.

Iemand zin om een mailtje naar Arnoud te sturen? En misschien dat ie er een blog artikel aan kan besteden: http://blog.iusmentis.com/
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste

Let op:
De eerstvolgende die het nodig vindt de boel te verstieren kan op een ban rekenen en als het niveau niet omhoog gaat dan gaat dit topic op slot.

Zie je iets wat niet door de beugel kan? Maak dan een TR aan en ga er niet op in.

Reageer on-topic en alleen als je wat zinnigs heb toe te voegen. Ook simpele "ik heb 'm ook besteld" reacties zijn dus ongewenst. Eventueel kan je je betrokkenheid melden via het formulier in HomePlayer in "Nokia Lumia 820 Vodafone".