Ik ook niet, ik heb wel succesvol een SD-kaartje en USB-stick via OTG uitgelezen.Verwijderd schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 07:21:
Zo te lezen wordt compact flash via usb niet ondersteund.
Ik heb helaas geen cf card om uit te proberen. Misschien iemand anders.
Opgelost. Ik heb (opnieuw) de Setup guide (system settings) doorlopen en daarin Sync automatically geactiveerd...wsmaal schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 19:59:
In tegenstelling tot mijn Galaxy Note2 werkt Chrome sync op mijn Xperia Z tablet helaas niet. Na activeren enable sync (in other devices) gebeurt er niets en blijkt vervolgens sync (in services) van on naar off te zijn gegaan.
Ben ik de enige die voornoemd probleem ervaart?
De setup heb ik na aanschaf van de Xperia Z tablet (begin Juli), ook al gedraaid, maar naar nu blijkt, de Sync niet geactiveerd. Deze belangrijke optie hoort (m.i.) niet in de system setup te zitten, die je doorgaans maar 1X doorloopt.
[ Voor 19% gewijzigd door wsmaal op 22-08-2013 13:31 . Reden: tekst toegevoegd ]
Minder, klepje van de accu ingang blijft na anderhalve week al niet meer zitten, dus geen waterdichtheid
nog meer mensen?
De enige ekte...
nope geen last van. maar ik moet zeggen dat ik ook niet supervaak ga opladen.Insehh schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:33:
Minder, klepje van de accu ingang blijft na anderhalve week al niet meer zitten, dus geen waterdichtheidnog meer mensen?
Even contact opnemen met Sony. Redelijkerwijs zou het nu nog moeten doen. Ik heb zelf een Xperia S gehad (>1.5 jaar nu), Xperia Z en nu dus een Xperia Tablet Z. Allemaal met klepjes, allemaal zonder problemen, dus in principe zijn ze vrij degelijk. Waarschijnlijk heb jij net pech.Insehh schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:33:
Minder, klepje van de accu ingang blijft na anderhalve week al niet meer zitten, dus geen waterdichtheidnog meer mensen?
Al wat meer bekend over de 4.2.2 update? Zit toch wel een beetje te wachten op de mogelijkheid meerdere accounts aan te maken op de Tablet Z
Ik heb deze update op mijn lte versie gezet. Wat ik echt een misser vindt is de statusbar bovenin het scherm. Dit kost gewoon pixels in de apps. Iemand een id hoe deze te verplaatsen ofte autohiden?
Verwijderd
Zou deze hoes ook geschikt zijn voor de Sony Xperia Z: http://www.sony.nl/product/xperia-tablet-covers/SGP-SK1
Nee. De wijze waarop de S in de hoes "gehangen" wordt is wezenlijk anders als bij de Z.Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:30:
Zou deze hoes ook geschikt zijn voor de Sony Xperia Z: http://www.sony.nl/product/xperia-tablet-covers/SGP-SK1
Korte vraag over de 4G versie: Is die eigenlijk ook downwards compatibel met 3G? ik vind hier nergens een sluitend antwoord over.
Ik heb van het weekend mijn Tablet naar 4.2.2 geupgrade. Nu nog wachten op 4.3 en dan is hij weer helemaal bij de tijd.Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:40:
Die update voor de wifi versie naar 4.2.2 duurt nog behoorlijk lang moet ik zeggen. Iemand toevallig al een melding gehad? Inmiddels heeft de tablet z zijn eerste mooie prijs gewonnen;
http://www.xperiablog.net...tablet-of-the-year-award/
Nog steeds een wereld tablet. En het feit dat ik filmpjes niet eerst hoef te converteren is helemaal geweldig (in tegenstelling tot de iPad). Gewoon er op zetten en afspelen. Werkelijk een verademing!
Ook het feit dat de tablet zo heerlijk licht is vind ik een enorm voordeel, evenals de rubberen achterkant.
Al met al een uitstekende keuze geweest.
http://www.deyterra.com
Verwijderd
Hallo,
Iemand ervaring met de bookcase van Roxfit waar de tablet doormiddel van een 3M strip op blijft kleven?
Iemand ervaring met de bookcase van Roxfit waar de tablet doormiddel van een 3M strip op blijft kleven?
Jazeker, staat ook bij de specs:Horla schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:54:
Korte vraag over de 4G versie: Is die eigenlijk ook downwards compatibel met 3G? ik vind hier nergens een sluitend antwoord over.
Verbinding (3/4G) edge, gprs, hsdpa, hspa, hspa+, lte, umts
meer mensen die films streamen vanaf een NAS? Ik heb een QNAP 119P+ staan met Twonky erop maar fatsoenlijk streamen..dat niet.
De standaard film app ziet op de een of ander manier mijn map met films niet (wel de rest..) En als ik Mxplayer gebruik dan stottert het allemaal wat.. Zou het aan de verbinding liggen?
Andere ideen?
De standaard film app ziet op de een of ander manier mijn map met films niet (wel de rest..) En als ik Mxplayer gebruik dan stottert het allemaal wat.. Zou het aan de verbinding liggen?
Andere ideen?
Hi Ha Hopjesvla
In MXPlayer,welke codec heb je daar geselecteerd? Ik heb deze op HW+ staan en kan full hd films zonder problemen over het netwerk streamen.Hopjesvla79 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 20:31:
meer mensen die films streamen vanaf een NAS? Ik heb een QNAP 119P+ staan met Twonky erop maar fatsoenlijk streamen..dat niet.
Andere ideen?
Hier ook geen problemen met streamen via netwerk.
Wel heb ik tot vervelends toe problemen gehad met mijn WiFi. Om de paar minuten werd de verbinding verbroken en was het lastig om weer verbinding te krijgen. Alle wifi kanalen op mijn Ziggo Ubee modem geprobeerd, verschillende beveiligingsinstellingen (WPA,WPA2 etc.) niets hielp. Daarnaast had ik het idee dat sinds bij mij de Ziggo WiFi spots is geactiveerd, het probleem erger is geworden. Dit bracht mij op een idee. Ik heb thuis twee verschillende wifi verbindingen en met de Ziggo WiFi spot erbij dus drie. Ik heb twee ervan verwijderd uit de tablet zodat er dus nog maar een over is en voila, tot op heden geen problemen meer! Ik heb dus het idee dat de Xperia constant probeert verbinding te maken met het beste netwerk, wat schijnbaar dus regelmatig veranderd. Kent iemand misschien een App waarmee je een verbinding/accesspoint kunt 'locken'? Nu moet ik namelijk steeds mijn username & password invullen als ik verbinding wil maken met een van de andere netwerken.
Wel heb ik tot vervelends toe problemen gehad met mijn WiFi. Om de paar minuten werd de verbinding verbroken en was het lastig om weer verbinding te krijgen. Alle wifi kanalen op mijn Ziggo Ubee modem geprobeerd, verschillende beveiligingsinstellingen (WPA,WPA2 etc.) niets hielp. Daarnaast had ik het idee dat sinds bij mij de Ziggo WiFi spots is geactiveerd, het probleem erger is geworden. Dit bracht mij op een idee. Ik heb thuis twee verschillende wifi verbindingen en met de Ziggo WiFi spot erbij dus drie. Ik heb twee ervan verwijderd uit de tablet zodat er dus nog maar een over is en voila, tot op heden geen problemen meer! Ik heb dus het idee dat de Xperia constant probeert verbinding te maken met het beste netwerk, wat schijnbaar dus regelmatig veranderd. Kent iemand misschien een App waarmee je een verbinding/accesspoint kunt 'locken'? Nu moet ik namelijk steeds mijn username & password invullen als ik verbinding wil maken met een van de andere netwerken.
@marqvds
Probeer het eens met: Google Play: WiFi Connection Manager
Ik had ook problemen met mijn wifi, doordat ik ook een wifi repeater gebruikte, daar had de Z dus blijkbaar problemen mee. Nadat ik die weg gehaald heb weinig problemen meer.
Probeer het eens met: Google Play: WiFi Connection Manager
Ik had ook problemen met mijn wifi, doordat ik ook een wifi repeater gebruikte, daar had de Z dus blijkbaar problemen mee. Nadat ik die weg gehaald heb weinig problemen meer.
[ Voor 36% gewijzigd door HNies op 27-08-2013 15:00 ]
Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)
Nog iets vreemds hier. Ik merk dat niet alle contacten gesynchroniseerd worden, ondanks dat ze wel in mijn Google staan. Synchronisatie zelf staat ook aan. Heb bv vanochtend op mijn S3 een contact bewerkt, deze zie ik ook mooi terug in mijn Gmail contacten lijst, dus die synchronisatie heeft gewerkt. Alleen zie ik dit contact, of eigenlijk de geüpdate versie, niet niet terug op de tablet. Iemand een idee?
Hi Ha Hopjesvla
@Hopjesvla79
Het enige wat ik kan bedenken is dat de optie voor Contacten Synchronisatie in je Google account (instellingen>Accounts>Google>accountnaam@gmail.com) niet aangevinkt is.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de optie voor Contacten Synchronisatie in je Google account (instellingen>Accounts>Google>accountnaam@gmail.com) niet aangevinkt is.
Helaas, alles staat en en zou moeten werken. Ook na handmatige synchronisatie. Het vreemde is wel dat het lijkt alsof het alleen bij dit contact is... Ik denk dat ik het contact,maar eens ga verwijderen en er opnieuw in ga zetten.
Hi Ha Hopjesvla
Misschien dat die (?) contact nog lokaal staat opgeslagen? Wordt niet altijd even goed aangegeven bij Samsung devices.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 15:30:
Helaas, alles staat en en zou moeten werken. Ook na handmatige synchronisatie. Het vreemde is wel dat het lijkt alsof het alleen bij dit contact is... Ik denk dat ik het contact,maar eens ga verwijderen en er opnieuw in ga zetten.
Ook niet, want ik kan de geupdate versie van dit contact in mijn Google contacts lijstje zien. Daarom snap ik ook niet waarom ik het hier niet op de tablet zie. Blijft vreemd...
[ Voor 23% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-08-2013 22:53 ]
Hi Ha Hopjesvla
Verwijderd
Enig idee of er een soort gelijke hoes is voor de Z?k7of9 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 07:39:
[...]
Nee. De wijze waarop de S in de hoes "gehangen" wordt is wezenlijk anders als bij de Z.
En jawel, de update voor de wifi versies (SGP311 / SGP312) is uit! Via Sony's PC Companion te downloaden.
Ben er nu mee bezig, zit hier (op vakantie in Portugal) alleen met een enorm brakke internetverbinding, dus duurt voor mij nog wel een paar uurtjes voordat ik hem binnen heb gehengeld helaas...
edit: update versie is 10.3.1.C.0.136
Ben er nu mee bezig, zit hier (op vakantie in Portugal) alleen met een enorm brakke internetverbinding, dus duurt voor mij nog wel een paar uurtjes voordat ik hem binnen heb gehengeld helaas...
[ Voor 6% gewijzigd door Appelsap op 28-08-2013 15:09 ]
Is het wat? Werkt bv de mic nu wel naar behoren met Skype? Kun je nu BT + wifi gelijktijdig gebruiken of zitten ze elkaar nog steeds in de weg?Appelsap schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:42:
En jawel, de update voor de wifi versies (SGP311 / SGP312) is uit! Via Sony's PC Companion te downloaden.
If you can't fix it with duct tape then you're not using enough duct tape.
Ik weet niet of deze hier al is voorbij gekomen, maar wie nog een niet al te dure hoes voor de Z zoekt kan deze eens overwegen:
IVSO® Sony Xperia Tablet Z 10,1 Zoll Tablet Leder Hülle Case Folio Tasche Cover mit Ständer & Handschlaufe und Business-Kartenslot für Sony Xperia Tablet Z 10,1 Zoll Tablet PC
http://www.amazon.de/Xper...peria+tablet+z+h%C3%BClle
Op zich netjes afgewerkt, past goed strak, niet al te zwaar en heeft 2 standen (waarvan 1 liggend waarbij de tablet 180 graden gedraaid is, dus speakers bovenin, camera onderin). Ook gaat het scherm automatisch aan/uit bij het openen/sluiten van de hoes. Erg handig!
Minpuntje is het ontbreken van een gat voor de usb (laad)poort waardoor je de hoes dus opengeklapt moet laten om via USB op te laden. Desnoods kun je een extra opening ook even door de schoenmaker erin laten maken. Die kan het dan tevens netjes omstikken.
Of deze hoes ook past in een dock weet ik niet. De maximale dikte wanneer dichtgeklapt is 21mm, dus dat zal wel niet gaan lukken. Bovendien zitten de contactpuntjes volgens mij dan te ver weg.
IVSO® Sony Xperia Tablet Z 10,1 Zoll Tablet Leder Hülle Case Folio Tasche Cover mit Ständer & Handschlaufe und Business-Kartenslot für Sony Xperia Tablet Z 10,1 Zoll Tablet PC
http://www.amazon.de/Xper...peria+tablet+z+h%C3%BClle
Op zich netjes afgewerkt, past goed strak, niet al te zwaar en heeft 2 standen (waarvan 1 liggend waarbij de tablet 180 graden gedraaid is, dus speakers bovenin, camera onderin). Ook gaat het scherm automatisch aan/uit bij het openen/sluiten van de hoes. Erg handig!
Minpuntje is het ontbreken van een gat voor de usb (laad)poort waardoor je de hoes dus opengeklapt moet laten om via USB op te laden. Desnoods kun je een extra opening ook even door de schoenmaker erin laten maken. Die kan het dan tevens netjes omstikken.
Of deze hoes ook past in een dock weet ik niet. De maximale dikte wanneer dichtgeklapt is 21mm, dus dat zal wel niet gaan lukken. Bovendien zitten de contactpuntjes volgens mij dan te ver weg.
Geen idee. Sony's PC Companion heeft hier net eerst bijna een gig gedownload in stap 2 - voorbereiden, en begint nu het updateproces (stap 3) door opnieuw de hele update te downloaden...ambilight schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 16:51:
[...]
Is het wat? Werkt bv de mic nu wel naar behoren met Skype? Kun je nu BT + wifi gelijktijdig gebruiken of zitten ze elkaar nog steeds in de weg?

Over een uurtje weet ik wellicht iets meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Appelsap op 28-08-2013 18:21 ]
Update is hier ook te downloaden via de PC Companion software. Benieuwd naar de wijzigingen en de mogelijkheden van meerdere accounts
Jep ik heb hem nu ook net binnengehaald. Wel even wennen aan de nieuwe posities van het menu en de knoppen.
Net ook geupdate en een tweede account aangemaakt. Echter zie ik onder deze andere account de micro SD card niet (Total Commander en/of ES File Explorer). Wie heeft hiervoor de oplossing?
Volgens mij (correct me if i'm wrong) is dat expres zo gedaan vanuit Google. Dit omdat de SD-kaart een van redenen was waarom het zo lastig was te implementeren omdat je op die manier alsnog bij heel veel user data kan.bluecupra schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 21:10:
Net ook geupdate en een tweede account aangemaakt. Echter zie ik onder deze andere account de micro SD card niet (Total Commander en/of ES File Explorer). Wie heeft hiervoor de oplossing?
Verwijderd
Er zijn hier al heel wat hoezen besproken. Ik heb er zelf ook eentje. Maar zo'n hoes maakt de tablet heel dik, en dan merk je niet eens dat ie zo mooi dun is.
Ik zoek een standaard waar ik de tablet op kan leggen als ik op tafel een film afspeel. En als ik op mijn schoot wil browsen, dan moet ik 'm gemakkelijk van de standaard af kunnen halen. Heeft iemand een aanbeveling?
Oh ja, vandaag geüpdate naar 10.3.1.C.0.136. Dat ging heel soepel.
Ik zoek een standaard waar ik de tablet op kan leggen als ik op tafel een film afspeel. En als ik op mijn schoot wil browsen, dan moet ik 'm gemakkelijk van de standaard af kunnen halen. Heeft iemand een aanbeveling?
Dan zou ik de cradle doen. Twee vliegen in 1 klap. Kan je ehm ook makkelijk opladen. http://www.sony.nl/produc...let-z-accessories/sgp-ds5Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:11:
Er zijn hier al heel wat hoezen besproken. Ik heb er zelf ook eentje. Maar zo'n hoes maakt de tablet heel dik, en dan merk je niet eens dat ie zo mooi dun is.
Krijg jij je bluetooth headset ook met skype werkende? Bij mij kan ik de HS wel pairen en vervolgens nog kiezen of ik deze als phone mic wil gebruiken (default), maar in skype wordt toch weer alleen de ingebouwde mic herkent.HNies schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 19:36:
Net even een snelle test gedaan. Bij mij werkt Skype goed. Microfoon werkt normaal. Ook heb ik mijn Bluetooth headset aangesloten en zit nu zonder problemen op wifi. Ziet er dus goed uit.
Overigens werkt die nu wel iets beter, al is het nog steeds lang niet zo goed als op sony m'n laptop. Met voice notes (die kleine popup app), Video recorder of Easy Voice Recorder is het nog steeds niet goed.
Het opgenomen geluid is in alle gevallen echt veel te zacht. Niet best voor zo'n dure tablet!
Vreemd genoeg werkt de mic wel vrij goed met google voice search. Ik hoef niet hard te praten of heel dichtbij te zitten om google mijn instructies te laten herkennen. Als ik een video opname maak is de mic dichter bij m'n gezicht en toch kan ik mijn eigen stem nauwelijks horen.
Brakke wifi in hotels had ik vorige week in het buitenland ook last van. Haalde nauwelijks 1Mb/s (terwijl m'n vodafone 3G op xx Mbit vloog) en bij geen enkele applicatie behalve de browers er email wilde het doen. Zie je ook bij veel public wifi zoals op stations en schiphol (KPN). Leuk dat het er is, maar ff een telefoontje via VoIP of via een VPN inloggen lukt vaak niet.Appelsap schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 18:20:
[...]
Geen idee. Sony's PC Companion heeft hier net eerst bijna een gig gedownload in stap 2 - voorbereiden, en begint nu het updateproces (stap 3) door opnieuw de hele update te downloaden...En dat terwijl de verbinding in dit hotel al zo brak is.
Ligt het aan mij, of is de camera beter geworden met de laatste 4.2 update? Morgen bij daglicht eens wat plaatjes schieten.
Ik gebruik 99% van de tijd m'n smartphone voor foto's, maar ik ben stiekum toch best wel een beetje jaloers op de prima camera in de ipad van m'n vriendin. Ze loopt voor aap met zo'n ding als fotocamera, maar het is wel lekker duidelijk te zien. En de plaatjes en video's zijn zoals gezegd best aardig van kwaliteit (zolang je ze ook op de ipad bekijkt).
edit: ook bij daglicht zijn de foto's idd nu iets beter dan voorheen. Het glazen venstertje voor de lens blijft echter een probleem bij invallend licht van bovenaf. Het resultaat is een witte waas a/d bovenzijde van een opname. Mijn Xperia smartphone heeft dat probleem ook, hetzij minder erg.
Ik gebruik 99% van de tijd m'n smartphone voor foto's, maar ik ben stiekum toch best wel een beetje jaloers op de prima camera in de ipad van m'n vriendin. Ze loopt voor aap met zo'n ding als fotocamera, maar het is wel lekker duidelijk te zien. En de plaatjes en video's zijn zoals gezegd best aardig van kwaliteit (zolang je ze ook op de ipad bekijkt).
edit: ook bij daglicht zijn de foto's idd nu iets beter dan voorheen. Het glazen venstertje voor de lens blijft echter een probleem bij invallend licht van bovenaf. Het resultaat is een witte waas a/d bovenzijde van een opname. Mijn Xperia smartphone heeft dat probleem ook, hetzij minder erg.
[ Voor 23% gewijzigd door ambilight op 29-08-2013 14:02 ]
4.2.2 Tot nu toe vind ik de knoppen in het midden niet geweldig. Je kon er altijd makkelijk bij maar nu staan ze te ver weg om even snel met je duim er op te klikken. Ook het menu aan de bovenkant vind ik niks, veel te rommelig bovenin ik hoop dat Sony nog met een update komt dat je kan kiezen of dat ze het weer veranderen bij 4.3.
Wi-Fi had ik eigenlijk niet echt problemen mee in 4.1. Ik had wel slecht bereik maar als ik het met mijn laptop vergelijk had die ook slecht bereik op de plekken waar het op de tablet ook slecht was. Maar het is nu wel wat beter geworden. Ik kan nu bijvoorbeeld op plekken waar ik geen 5G bereik had nu wel 5G krijgen wel zwak maar bij 4.1 had ik daar niets. En bij 2,4G is de sterkte ook wat toegenomen.
Wi-Fi had ik eigenlijk niet echt problemen mee in 4.1. Ik had wel slecht bereik maar als ik het met mijn laptop vergelijk had die ook slecht bereik op de plekken waar het op de tablet ook slecht was. Maar het is nu wel wat beter geworden. Ik kan nu bijvoorbeeld op plekken waar ik geen 5G bereik had nu wel 5G krijgen wel zwak maar bij 4.1 had ik daar niets. En bij 2,4G is de sterkte ook wat toegenomen.
Verwijderd
Thx, dit is inderdaad wat ik zoek. Alleen €40 voor een standaard... Even over nadenken...HNies schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:19:
[...]
Dan zou ik de cradle doen. Twee vliegen in 1 klap. Kan je ehm ook makkelijk opladen. http://www.sony.nl/produc...let-z-accessories/sgp-ds5
Het feit dat je hem kunt opladen zonder het klepje te moeten openen is ook wel wat waard vind ik, zelfs alleen daarom al zou ik deze overwegen.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:02:
[...]
Thx, dit is inderdaad wat ik zoek. Alleen €40 voor een standaard... Even over nadenken...
Update is prima gelukt, en de verschuiving van de knoppen onderaan vind ik niet zo storend. Het maken van meerdere accounts is echt geweldig, eindelijk privemail erop en toch ook door de hele familie te gebruiken. Jammer is wel dat alles dan gescheiden wordt, ik zou bv De volkskrant over alle accounts willen delen, maar moet die nu per acoount downloaden

Verwijderd
Zonder het (gammele) klepje te openen? Dat had ik niet verwacht. Ja, dat maakt het inderdaad interessant!jap85 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:11:
[...]
Het feit dat je hem kunt opladen zonder het klepje te moeten openen is ook wel wat waard vind ik, zelfs alleen daarom al zou ik deze overwegen.
Ja zonder het klepje te openen inderdaad, de contactpuntjes aan de zijkant worden gebruikt door de dock.Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 10:30:
[...]
Zonder het (gammele) klepje te openen? Dat had ik niet verwacht. Ja, dat maakt het inderdaad interessant!
Ben ook niet echt blij met de herpositioneringen. Daar is duidelijk niet goed over nagedacht. Wifi ontvangst is bij mij ook matig (ook op sony smartphone, laptop is wel ok). Mijn wifi router hangt in de meterkast en dus heb ik in de huiskamer prima signaal van -40dBm met een doorvoer van 30-50Mbit/s. Maar zodra ik 1 verdieping hoger zit, neemt het signaal af tot -60dBm. Op zich nog sterk genoeg, maar de doorvoer loopt toch terug tot een 2-3 Mbit/s. Uiteindelijk maar een 2e access point erbij geplaatst. Nu haal ik boven ook weer snelheden van >= 30Mbit/s. Sony is duidelijk niet sterk met wifi, want een ipad doet het wel overal prima.pimpimmers schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 06:33:
4.2.2 Tot nu toe vind ik de knoppen in het midden niet geweldig. Je kon er altijd makkelijk bij maar nu staan ze te ver weg om even snel met je duim er op te klikken. Ook het menu aan de bovenkant vind ik niks, veel te rommelig bovenin ik hoop dat Sony nog met een update komt dat je kan kiezen of dat ze het weer veranderen bij 4.3.
De knoppen centraal zijn meer voor een telefoon net zo als het menu aan de bovenkant omdat die anders met de knoppen in de weg zit.ambilight schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 14:11:
[...]
Ben ook niet echt blij met de herpositioneringen. Daar is duidelijk niet goed over nagedacht. Wifi ontvangst is bij mij ook matig (ook op sony smartphone, laptop is wel ok). Mijn wifi router hangt in de meterkast en dus heb ik in de huiskamer prima signaal van -40dBm met een doorvoer van 30-50Mbit/s. Maar zodra ik 1 verdieping hoger zit, neemt het signaal af tot -60dBm. Op zich nog sterk genoeg, maar de doorvoer loopt toch terug tot een 2-3 Mbit/s. Uiteindelijk maar een 2e access point erbij geplaatst. Nu haal ik boven ook weer snelheden van >= 30Mbit/s. Sony is duidelijk niet sterk met wifi, want een ipad doet het wel overal prima.
Ik heb ook mijn router in de meterkast maar die is ook aan vervanging toe. Ga denk ik deze kopen pricewatch: Asus RT-AC66U en zet dan de oude misschien boven neer. Ik krijg soms nog een beter signaal op de router van mijn buurman en die heeft de zelfde als ik. Dit weet ik omdat ik hem voor hem besteld heb.
Maar wat mij opviel is dat ik nu 2 tot 3 keer zo veel access points ontvang uit de buurt. Op Wifi Analyzer zie ik nu ook ineens een heleboel op mijn kanaal zitten of gedeeltelijk er door heen lopen. Ik heb gelukkig nog wel het beste kanaal gekozen. volgens wifi analyzer.
Ik ben ook niet echt overtuigd. Ik snap de filosofie bij Google, maar het ziet er lelijk uit en ik vind het niet fijn werken op een tablet. Je moet de hele tablet over om bij dingen te komen. De instellingen zijn een stap achteruit t.o.v. 4.1 en ik heb nu heel erg de neiging om de tablet in portrait te gebruiken.pimpimmers schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 06:33:
Qua Wi-fi geen problemen en ook niet gehad.
Ik heb de update en nu ook op staan! Het is even wennen inderdaad, maar ben tot op heden zeer tevreden!
Met name de widgets op het lockscreen zijn superhandig!
Met name de widgets op het lockscreen zijn superhandig!
Ik heb gisteren even geprobeerd te skypen. Hoewel ik nu wel hoorbaar ben, ben ik nog steeds niet verstaanbaar. Wat een waardeloze microfoon, ruisonderdrukking of wat ook de oorzaak moge zijn, zit hier in. Daarin ben ik echt teleurgesteld, want verder is het een topding. Laat ik hem nou net mede met het oog op Skype hebben aangeschaft
Ik gebruik de Video Chat in Google Hangouts regelmatig, en daarbij hoor ik nooit klachten over de geluidskwaliteit.SlaadjeBla schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:29:
Ik heb gisteren even geprobeerd te skypen. Hoewel ik nu wel hoorbaar ben, ben ik nog steeds niet verstaanbaar. Wat een waardeloze microfoon, ruisonderdrukking of wat ook de oorzaak moge zijn, zit hier in. Daarin ben ik echt teleurgesteld, want verder is het een topding. Laat ik hem nou net mede met het oog op Skype hebben aangeschaft
Ook bij mij werkt de microfoon absoluut niet naar behoren. Skype, voice notes, video opnamen, etc. Overal is het geluid van de mic veel te zacht. Ik zit erover te denken om een officiele klacht per brief hierover bij Sony in te dienen. Als dit niet te fixen is, heb ik in feite een defect apparaat ontvangen en biedt het consumentenrecht mij de mogelijkheid om de koop te ontbinden.SlaadjeBla schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 10:29:
Over de positie van de navigatiebuttons en het menu ben ik ook niet echt te spreken. Het werkt gewoon niet handig. Daarnaast merkte ik gisteren dat de nieuwe indeling van het scherm (randje boven + onder) gevolgen heeft voor het aansluiten op TV via HML. Met de vorige firmware werd het scherm nog geheel gevuld, nu heb ik rondom zwarte randen die ik met geen mogelijkheid weg kan krijgen.
Als ik de reacties hier zo lees is het dus beter (nog) niet te updaten?
Zijn er uberhaubt dingen verbeterd eigenlijk?
Heb zelf (nog) geen tablet Z maar m'n vader wel, hij is er net een beetje aan gewend dus misschien dat het voor hem dan beter is niet te updaten, tenzij daar nadelen aan zitten?
Heb zelf (nog) geen tablet Z maar m'n vader wel, hij is er net een beetje aan gewend dus misschien dat het voor hem dan beter is niet te updaten, tenzij daar nadelen aan zitten?
Ook hier geen problemen met hangouts. Wordt zelfs geprefereerd boven de laptop.FrankRicard schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Ik gebruik de Video Chat in Google Hangouts regelmatig, en daarbij hoor ik nooit klachten over de geluidskwaliteit.
Verwijderd
4.2 geïnstalleerd en I like. 
Nu de button layout zeer goed lijkt op stock 4.2, wil ik eens overschakelen naar een meer stock look.
Dus, gebruiken jullie een custom launcher en zo ja, welke?
Nova en Apex werken niet mooi/vlot naar mijn idee, of ligt dat aan de interface van Xperia?
Nu de button layout zeer goed lijkt op stock 4.2, wil ik eens overschakelen naar een meer stock look.
Dus, gebruiken jullie een custom launcher en zo ja, welke?
Nova en Apex werken niet mooi/vlot naar mijn idee, of ligt dat aan de interface van Xperia?
Als hij er op dit moment zo tevreden mee is, zou ik nog maar even wachten met updaten. De camera lijkt wat verbeterd te zijn en er is ondersteuning voor meerdere gebruikers. Maar de problemen met de te zachte microfoon duren nog voort en er zijn ook nog genoeg mensen die klagen over wifi + bluetooth problemen (heb ik zelf nog niet gehad). De verplaatsing van de navigatiebuttons en het pull down menu is m.i. geen verbetering. Ik vind het al met al geen enorme voor- of achteruitgang.jap85 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:12:
Hangouts is niet echt een optie. De meeste mensen gebruiken nu eenmaal skype en ik heb geen zin om alle contacten eerst over te halen om dan maar op hangouts over te stappen.FrankRicard schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 11:22:
[...]
Ik gebruik de Video Chat in Google Hangouts regelmatig, en daarbij hoor ik nooit klachten over de geluidskwaliteit.
Bovendien werkt de microfoon bij voice recorder of video opname ook niet goed. Alles is gewoon te zacht, tenzij ik heel dicht op de mic zit. Als dat bij de meeste andere mensen niet het geval is, heb ik voldoende grond om de tablet retour te zenden.
Ik heb dit zojuist getest met de camera-app, Hangouts en de Skype echo service. In de Skype app moet ik echt luid spreken en stilte om me heen hebben wil ik niet in het achtergrondgeluid verdwijnen. Veel luider dan je in een normaal relaxed gesprek zou willen doen. Het was kraakhelder, maar veel te zacht.ambilight schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:00:
[...]
Bovendien werkt de microfoon bij voice recorder of video opname ook niet goed. Alles is gewoon te zacht, tenzij ik heel dicht op de mic zit. Als dat bij de meeste andere mensen niet het geval is, heb ik voldoende grond om de tablet retour te zenden.
Bij de opgenomen video was ik veel luider en helderder, maar was er veel meer ruis als ik met mijn vingers over de tablet ging.
Bij Hangouts was ik ook luid genoeg. Maar ook daar heel veel ruis en achtergrondgeluiden die worden opgepikt. Ik ben met twee Google accounts een videochat gestart om een gesprek zo goed mogelijk te simuleren.
Ik hield de tablet in alle gevallen ongeveer 40 cm in portrait mode voor mijn gezicht en sprak recht tegen de tablet met een geluidsniveau dat net wat luider is dan je bij een persoon zou doen. Afspeelvolume staat op max.
Doordat de video app en Hangouts wel luid genoeg zijn, maar die verder niets aan ruisonderdrukking lijken te doen, verdenk ik de ruisonderdrukking van Skype.
[ Voor 3% gewijzigd door SlaadjeBla op 30-08-2013 22:10 ]
Hangouts is bij mij iets beter dan skype, maar beide zijn echt veel slechter dan m'n smartphone en laptop (beide ook van sony). Als ik voice recorder gebruik, moet ik bovenop de mic praten om goed duidelijk over te komen. Op 50cm afstand moet ik echt flink m'n stem verheffen om nog een beetje verstaanbaar te zijn.SlaadjeBla schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:04:
[...]
Ik heb dit zojuist getest met de camera-app, Hangouts en de Skype echo service. In de Skype app moet ik echt luid spreken en stilte om me heen hebben wil ik niet in het achtergrondgeluid verdwijnen. Veel luider dan je in een normaal relaxed gesprek zou willen doen. Het was kraakhelder, maar veel te zacht.
Bij de opgenomen video was ik veel luider en helderder, maar was er veel meer ruis als ik met mijn vingers over de tablet ging.
Bij Hangouts was ik ook luid genoeg. Maar ook daar heel veel ruis en achtergrondgeluiden die worden opgepikt. Ik ben met twee Google accounts een videochat gestart om een gesprek zo goed mogelijk te simuleren.
Ik hield de tablet in alle gevallen ongeveer 40 cm in portrait mode voor mijn gezicht en sprak recht tegen de tablet met een geluidsniveau dat net wat luider is dan je bij een persoon zou doen. Afspeelvolume staat op max.
Doordat de video app en Hangouts wel luid genoeg zijn, maar die verder niets aan ruisonderdrukking lijken te doen, verdenk ik de ruisonderdrukking van Skype.
Helaas werkt m'n plantronics bluetooth headset ook niet echt goed. Pairen doet ie als een gek, maar het is een heel gedoe om 'm binnen skype werkende te krijgen en dan nog is de verbinding slecht. Het geluid stottert ontzettend. Met m'n laptop of PS3 werkt ie altijd als een trein. Ligt waarschijnlijk toch aan de headset.
Bij voice recorder doet de bluetooth mic het trouwens helemaal niet.
De slechte mic (en matige speakers) zijn toch wel een beetje een domper op het geheel. Ik gebruik skype heel veel en had gehoopt voortaan m'n Xperia tablet te kunnen gebruiken. M'n broer heeft zo'n chinees ding van het kruidvat en die werkt prima met skype enzo. Kristalhelder geluid! Heb 'm een paar dagen gebruikt en m'n gesprekspartners waren zeer tevreden over de kwaliteit. Dus het ligt volgens mij niet aan skype. Er zijn bovendien op de support site van sony heel veel klachten over de slechte mic, maar sommige batches schijnen er geen last van te hebben. De afgelopen dagen geprobeerd via skype te chatten met collega's en na een paar minuten maar op de laptop overgegaan. Ik was voor de andere partij bijna niet te verstaan.
Ik heb gisteren overigens een bluetooth muis en keyboard van logitech gepaired. Dat werkt dus weer heel erg goed. FF een langer emailtje typen of met de muis de tablet op afstand bedienen als deze via MHL aan m'n TV hangt (handig voor browsen of foto's te bekijken) werkt dus wel prima tot op bijna 10 meter afstand. Helaas is zoals hierboven gezegd nu het tablet beeld niet meer beeldvullend (op 2 TV's getest). Ziet er een beetje als letterbox uit.
Verwijderd
Heeft iemand toevallig de update al uitgevoerd met bridge voor Mac? Ik krijg een foutmelding bij het ophalen van de resources.
Iemand enig id of throw ook voor spotify werkend te krijgen is?
Muziek via de walkman app afspelen op m'n wdlive gaat prima. Maar bij spotify kan ik bij throw wel de wdlive selecteren maar de muziek gaat gewoon naar de tablet speakers. Sluit ik de bt headset aan dan zie je deze geselecteerd in throw en speelt de muziek ook netjes af via de headset.
Muziek via de walkman app afspelen op m'n wdlive gaat prima. Maar bij spotify kan ik bij throw wel de wdlive selecteren maar de muziek gaat gewoon naar de tablet speakers. Sluit ik de bt headset aan dan zie je deze geselecteerd in throw en speelt de muziek ook netjes af via de headset.
Enige nadeel is dat het uiterlijk een beetje is aangepast.jap85 schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:12:
De navigatiebuttons in het midden vind ik niks. Het nieuwe pull down menu aan de bovenkant moest ik aan wennen maar nu vind ik het wel lekker werken.
Het menu zelf is wel verbeterd je kan nu heel snel het geluid, bluetooth, Wi-Fi in-en-uit schakelen.
Alleen heb ik liever de "status balk" (tijd batt en Wi-Fi status etc) onder gehad in de balk waar de navigatiebuttons staan. Zodat je 1 balk hebt en niet zoals nu 2. Dit hebben ze natuurlijk gedaan omdat die navigatiebuttons in het midden staan ipv links. Eigenlijk heb je nu zelfs 3 balken maar de 3de is doorzichtig maar neemt natuurlijk wel ruimte in. In 4.1.2 was die wel zichtbaar. (de balk waar rechts boven Apps staat en links google voice search)
Verder heb ik nog geen nadelen gezien.
En doe trouwens een scan met SRT AppScanner dan heb je met 4.1.2 twee bugs (8219321 en 9695860) één kan SRT AppScanner patchen geloof ik (ik weet het niet meer zeker omdat ik het een tijd geleden heb gedaan) de andere kan die niet patchen. Als je android update naar 4.2.2 dan is dat ook weer opgelost.
Hier ondertussen ook de laatste versie van Android geïnstalleerd. Mijn wifi bereik is met de update enorm verbeterd en valt tevens ook minder vaak weg. Wat ik wel kansloos blijf vinden is die dubbele balk. Snap ook niet waarom bijvoorbeeld je Chrome browser die bovenste balk niet standaard verbergt (zoals gelukkig veel andere apps wel doen).
Tablet teruggebracht naar Saturn, ze gaan hem opsturen. Ben benieuwd wat Sony zegt....
De enige ekte...
Volgens mij kan dit door van throw een notificatie te maken. Dit kan via instellingen>Xperia>Throw.CeedeBee schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:16:
Iemand enig id of throw ook voor spotify werkend te krijgen is?
Het hangt van de Throw-ontvanger af. DLNA werkt alleen vanuit ondersteunde apps (Walkman, Album, ...), Bluetooth streaming werkt voor alles.
Dat lijkt er inderdaad wel op. Die notificatie heb ik al aan staan.AmbroosV schreef op maandag 02 september 2013 @ 14:49:
Het hangt van de Throw-ontvanger af. DLNA werkt alleen vanuit ondersteunde apps (Walkman, Album, ...), Bluetooth streaming werkt voor alles.
Jammer dat de walkman app geen wma afspeelt.
Verwijderd
Waarom ondersteund de nieuwe update geen tweede Facebook account..? Vind dit zeer jammer....
Verwijderd
Opgelost! Je kunt nu ook via de tablet zelf updaten.Verwijderd schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:16:
Heeft iemand toevallig de update al uitgevoerd met bridge voor Mac? Ik krijg een foutmelding bij het ophalen van de resources.
Rechten hé, ik heb zelf dit programma gebruikt om alles om te zetten, zo gebeurt. http://www.freemake.com/free_audio_converter/CeedeBee schreef op maandag 02 september 2013 @ 19:44:
[...]
Dat lijkt er inderdaad wel op. Die notificatie heb ik al aan staan.
Jammer dat de walkman app geen wma afspeelt.
Iemand al gelukt om een custom rom zoals CyanogenMod te installeren op een SGP312 (WiFi only) ?
Namelijk recent ge-upgrade naar Sony zijn eigen Android 4.2.2 (laatste OTA update) en een paar dingen irriteer ik me aan:
- Menu knoppen onderaan in het midden
Zeer onhandig en niet praktisch in landscape mode.
- Extra notificatie blak bovenvaan
Kost onnodige ruimte en is altijd aanwezig (behalve bij fullscreen apps zoals video), voorheen zat deze rechtsonder wat prima was.
Het rooten van de SGP312 (4.2.2) is gelukt doormiddel van instructies op XDA maar bij het installeren van CyanogenMod komt er een Status 7 error (incompatible).
Namelijk recent ge-upgrade naar Sony zijn eigen Android 4.2.2 (laatste OTA update) en een paar dingen irriteer ik me aan:
- Menu knoppen onderaan in het midden
Zeer onhandig en niet praktisch in landscape mode.
- Extra notificatie blak bovenvaan
Kost onnodige ruimte en is altijd aanwezig (behalve bij fullscreen apps zoals video), voorheen zat deze rechtsonder wat prima was.
Het rooten van de SGP312 (4.2.2) is gelukt doormiddel van instructies op XDA maar bij het installeren van CyanogenMod komt er een Status 7 error (incompatible).
[ Voor 4% gewijzigd door RickDB op 04-09-2013 15:38 ]
Heeft iemand al een werkende MHL kabel (met RCP/CEC) voor de tablet Z gevonden?
Had er een uit China laten komen (zonder CEC) maar deze werkt niet.
Nu las ik op XDA dat er verschil zit in kabels (5 of 11 pins).
De originele kabel van Sony IM750 is mij te duur (30,- +) en heb deze nu op het oog:
http://dx.com/p/mhl-to-hd...-i9300-i9500-black-240887
maarja, voor ik straks een stapel kabels, waar ik niets aan heb, thuis heb liggen..Tips??
De originele kabel van Sony IM750 is mij te duur (30,- +) en heb deze nu op het oog:
maarja, voor ik straks een stapel kabels, waar ik niets aan heb, thuis heb liggen..Tips??
Ik heb vrijwel geen last van slechte wifi en verder hoor ik niet echt positieve dingen over de nieuwe update.
Ik dacht altijd dat ik graag die optie van meerdere accounts wilde, maar eigenlijk hebben we dat niet echt nodig.
Waar ik wel nog steeds naar op zoek ben (en dus nog niet gevonden) is een app waarmee je de bandbreedte kunt begrenzen. Probleem is nu dat als mijn vrouw op de tablet op youtube een serie kijkt en ik ondertussen aan het gamen ben op de pc, de verbinding stottert.
Op de laptop heb ik daar netlimiter voor geinstalleerd, krijgen we allebei genoeg bandbreedte en hapert niet.
Bestaat er zo'n app voor android?
Lijkt me toch dat developers soms ook apps willen testen op een tablet/phone met tragere verbinding, en dat dus willen simuleren?
Als iemand het weet wordt ik heel blij, want nu gebruikt mijn vrouw de tablet amper, omdat het dus mijn verbinding teveel beïnvloed.
Ik dacht altijd dat ik graag die optie van meerdere accounts wilde, maar eigenlijk hebben we dat niet echt nodig.
Waar ik wel nog steeds naar op zoek ben (en dus nog niet gevonden) is een app waarmee je de bandbreedte kunt begrenzen. Probleem is nu dat als mijn vrouw op de tablet op youtube een serie kijkt en ik ondertussen aan het gamen ben op de pc, de verbinding stottert.
Op de laptop heb ik daar netlimiter voor geinstalleerd, krijgen we allebei genoeg bandbreedte en hapert niet.
Bestaat er zo'n app voor android?
Lijkt me toch dat developers soms ook apps willen testen op een tablet/phone met tragere verbinding, en dat dus willen simuleren?
Als iemand het weet wordt ik heel blij, want nu gebruikt mijn vrouw de tablet amper, omdat het dus mijn verbinding teveel beïnvloed.
Het lijkt mij het gemakkelijkste dit in je modem/router te regelen. Volgens mij is dit bij de meeste beetje recente wel mogelijk.
Ik zou bandwidth management (of zoals het in sommige routers word genoemd) QoS (Quality of Service) inderdaad niet op een apparaat managen maar in de router.
Dan kun je bepaalde (gegarandeerde) bandbreedte voor je PC/Console reserveren en de rest kan dan gebruiken wat over is. Als je niet gamed is alles beschikbaar voor iedereen. Als je wel gamed heb jij alle bandbreedte die je nodig hebt cq. hebt gereserveerd
Dan kun je bepaalde (gegarandeerde) bandbreedte voor je PC/Console reserveren en de rest kan dan gebruiken wat over is. Als je niet gamed is alles beschikbaar voor iedereen. Als je wel gamed heb jij alle bandbreedte die je nodig hebt cq. hebt gereserveerd
http://www.deyterra.com
@ marc en rally,
bedankt voor de snelle reacties en suggesties. in mijn router/modem had ik het al geprobeerd met QoS maar werkt niet echt lekker, daarnaast wil ik het dus makkelijk kunnen aanpassen. Netlimiter werkt hiervoor perfect op de laptop/pc. beetje offtopic, maar weet je of ik dan beter los nog een router kan kopen? of mijn huidige router/modem vervangen? ik heb nu dus een 2 in 1 device. scheelt weer stroom en ruimte. maar als er een goeie reden is om nog los een router te kopen kan ik dat overwegen.
als niemand dus een app weet zal ik dus een andere router/modem moeten kopen.
bedankt voor de snelle reacties en suggesties. in mijn router/modem had ik het al geprobeerd met QoS maar werkt niet echt lekker, daarnaast wil ik het dus makkelijk kunnen aanpassen. Netlimiter werkt hiervoor perfect op de laptop/pc. beetje offtopic, maar weet je of ik dan beter los nog een router kan kopen? of mijn huidige router/modem vervangen? ik heb nu dus een 2 in 1 device. scheelt weer stroom en ruimte. maar als er een goeie reden is om nog los een router te kopen kan ik dat overwegen.
als niemand dus een app weet zal ik dus een andere router/modem moeten kopen.
Deze werkt bij mij:marqvds schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:23:
http://www.mobilefun.co.u...tv-out-adaptor-p32845.htm
Ik heb deze: http://dx.com/p/1080p-mic...-cable-black-150cm-137236marqvds schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 12:23:
cec heb ik er nog niet werkende mee gekregen. Ook niet met m'n sony smartphone, dus het zal wel aan de kabel liggen.
deze zou wel cec moeten doen: http://dx.com/p/micro-usb...dapter-white-150cm-162719
Ik heb trouwens sinds de update geen beeldvullend scherm meer op m'n TV. Er zijn nu constant zwarte balken rondom te zien. M'n smartphone doet het wel goed, dus het ligt aan de tablet firmware. Tot zo ver dus het excuus van Sony om de tablet en phone software meer gelijk te trekken. Bij sony begrijpen ze maar niet dat een tablet geen smartphone is.
[ Voor 4% gewijzigd door ambilight op 07-09-2013 00:35 ]
Deze kabel kan toch kost 20,- incl verzenden bij Sony.
Sony DLC-MB20 Mobile High-Definition Link-kabel
Mag hopen van wel, ik zou hem gratis krijgen bij de Sony 3D-viewer pre-order maar doordat ik een kortingscode heb gebruikt moest ik er weer voor betalen.
Sony DLC-MB20 Mobile High-Definition Link-kabel
Mag hopen van wel, ik zou hem gratis krijgen bij de Sony 3D-viewer pre-order maar doordat ik een kortingscode heb gebruikt moest ik er weer voor betalen.
Ziet er goed uit, maar vraag me af hoe die oplaadt? Staat wel bij dat ie het doet, kan de HDMI poort stroom leveren ofzo?
Je moet dan een MHL-HDMI poort op je tv hebben. De wat duurdere, moderne tv's hebben dit, maar lang niet iedere heeft dit. Even goed kijken dus!jap85 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 10:16:
Ziet er goed uit, maar vraag me af hoe die oplaadt? Staat wel bij dat ie het doet, kan de HDMI poort stroom leveren ofzo?
Ik ben opzoek naar een mooie hoes voor mijn Xperia Tablet Z, ik zoek iets wat ik alleen gebruik om hem te beschermen in mijn tas, dus niet zo'n heel apparaat waar mijn XTZ helmaal inklemt. Voor de tablet S heb ik de volgende gevonden: http://tuff-luv.com/pull-...sony-s1-tablet-brown.html denken jullie dat mijn XTZ hier ook goed in past of hebben jullie sugesties voor een mooie zakelijke tas/hoes?
2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output
Ik heb deze: http://www.amazon.de/Ador...dore+june+xperia+tablet+z Vind hem persoonlijk erg geslaagd.crepsly schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:29:
Ik ben opzoek naar een mooie hoes voor mijn Xperia Tablet Z, ik zoek iets wat ik alleen gebruik om hem te beschermen in mijn tas, dus niet zo'n heel apparaat waar mijn XTZ helmaal inklemt. Voor de tablet S heb ik de volgende gevonden: http://tuff-luv.com/pull-...sony-s1-tablet-brown.html denken jullie dat mijn XTZ hier ook goed in past of hebben jullie sugesties voor een mooie zakelijke tas/hoes?
Hallo, ik heb deze tablet sindag afgelopen vrijdag.
Hij is zonder problemen geupdated naar 4.2.2.
Werkt soepel, maar er is een hinderlijke (hoogfrequente) piep, welke verdwijnt als ik een paar keer de helderheid terug zet, en dan weer omhoog--> iemand enig idee hoe dat kan/opgelost kan worden?
Hij is zonder problemen geupdated naar 4.2.2.
Werkt soepel, maar er is een hinderlijke (hoogfrequente) piep, welke verdwijnt als ik een paar keer de helderheid terug zet, en dan weer omhoog--> iemand enig idee hoe dat kan/opgelost kan worden?
Beste oplossing is denk ik terug sturen (RMA).Mawa1972 schreef op maandag 09 september 2013 @ 13:19:
Hallo, ik heb deze tablet sindag afgelopen vrijdag.
Hij is zonder problemen geupdated naar 4.2.2.![]()
Ik hoor bij de van mijn namelijk helemaal niets ook niet als ik hem handmatig op de hoogste helderheid heb.
Crosspost van het Xperia Z accessoire topic, maar ook leuk voor hier:
Er is weer nieuw speelgoed!

Een MiraCast streamer (Het beeld van je smartphone kopieren naar je tv-scherm). Deze lijkt mij erg interessant, maar volgens mij moet je je scherm aan laten staan en is er een redelijk aanwezige lag. Hier wil ik dus nog even de reviews van afwachten (waarschijnlijk toch liever een chromecast
)

Een BlueTooth ontvanger, vergelijkbaar met het bekende Logitech apparaatje maar dan met Apt-X. Ik heb het Logitech apparaatje al, en aangezien de Xperia Z geen Apt-X heeft (hopelijk krijgt die dat nog met een update, Sony heeft nu dus blijkbaar de licentie) is dat op dit moment nog niet echt interessant.
Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Beide beschikken over NFC (makkelijk pairen).
Er is weer nieuw speelgoed!

Een MiraCast streamer (Het beeld van je smartphone kopieren naar je tv-scherm). Deze lijkt mij erg interessant, maar volgens mij moet je je scherm aan laten staan en is er een redelijk aanwezige lag. Hier wil ik dus nog even de reviews van afwachten (waarschijnlijk toch liever een chromecast

Een BlueTooth ontvanger, vergelijkbaar met het bekende Logitech apparaatje maar dan met Apt-X. Ik heb het Logitech apparaatje al, en aangezien de Xperia Z geen Apt-X heeft (hopelijk krijgt die dat nog met een update, Sony heeft nu dus blijkbaar de licentie) is dat op dit moment nog niet echt interessant.
Prijzen zijn op dit moment nog niet bekend. Beide beschikken over NFC (makkelijk pairen).
Ik heb zelf net de 4G-versie met 16GB aangeschaft, dus de SGP321E4 (is nog onderweg.. :-)) en vraag me ook af: kan er een microSD-kaartje van 64 GB in?
Via google kom ik op verschillende lijsten met specificaties, bij sommige staat er geen maximum, bij sommige staat: max. 32 GB.
Via google kom ik op verschillende lijsten met specificaties, bij sommige staat er geen maximum, bij sommige staat: max. 32 GB.
Volgens de site van Sony zelf is het voor de WiFi versies max 64 GB (en dat is ook zo, kan ik je uit ervaring vertellen), en voor de 4G versies max 32 GB:
SO-03E, SGP311, SGP312: SDXC up to 64GB
SGP321 SGP351 SGP341: Up to 32GB
http://www.sonymobile.com...-tablet-z/specifications/
(kleine lettertjes onderaan de site, voetnoot 2)
Heeft waarschijnlijk te maken met de andere chip aan boord, want bij de 4G versie moet je ook updaten om exFAT ondersteuning te krijgen terwijl dat bij de WiFi-only versies al ootb werd ondersteund.
SO-03E, SGP311, SGP312: SDXC up to 64GB
SGP321 SGP351 SGP341: Up to 32GB
http://www.sonymobile.com...-tablet-z/specifications/
(kleine lettertjes onderaan de site, voetnoot 2)
Heeft waarschijnlijk te maken met de andere chip aan boord, want bij de 4G versie moet je ook updaten om exFAT ondersteuning te krijgen terwijl dat bij de WiFi-only versies al ootb werd ondersteund.
[ Voor 20% gewijzigd door Appelsap op 11-09-2013 19:15 . Reden: toevoeging info ]
Ok dankjewel, dan ga ik een 32GB kaartje kopen!
Nu nog op zoek naar een cover, vergelijkbaar met de slim covers van de iPad (waarmee je hem ook schuin kunt zetten)... maar het lijkt erop dat er alleen nog maar vergelijkbare covers op de markt zijn die ook de achterkant bedekken, of van die Gecko sleeves...
Nu nog op zoek naar een cover, vergelijkbaar met de slim covers van de iPad (waarmee je hem ook schuin kunt zetten)... maar het lijkt erop dat er alleen nog maar vergelijkbare covers op de markt zijn die ook de achterkant bedekken, of van die Gecko sleeves...
Lijkt me sterk dat het anders zou zijn en de 4G-versie geen 64GB zou slikken...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sinds de 4.2 update kan ondersteunt de 4g versie 64gb.violiris schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:19:
Ok dankjewel, dan ga ik een 32GB kaartje kopen!
Klopt, sinds 4.2 hebben ze allemaal exFAT ondersteuning en kunnen daarmee de 64GB aan.Aytekin61 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:29:
[...]
Sinds de 4.2 update kan ondersteunt de 4g versie 64gb.
Verwijderd
Ik heb de 4g variant maar heb de update naar 4.2 nog niet. Ook niet als ik 'm aansluit op de pc. Weten jullie hier meer van?
Okee, dus eerst de Tablet Z (waar eerst Android 4.1 op staat) updaten naar Android 4.2 en daarna kan er een microSD-kaartje van 64 GB in?
Toevallig zag ik net een microSD 64GB incl adapter langskomen, erg goedkoop: http://www.dealdigger.nl/...anpid=1813199460403414016
Aan te raden, of liever een betere?
Bijvoorbeeld Samsung microSD 64 GB: http://www.dataio.nl/shop...pro-r70--w20-samsung.html
(Zelfde klasse maar wel sneller, zo te zien..) En dan maar een los adaptertje nemen?
(Is er trouwens verschil tussen SDHC en SDXC? Op dit kaartje staan beide aanduidingen?)
Heb nog even gegoogled of zo'n SD-kaartje ook in de sleuf van mijn mac (late 2011) past, en volgens deze pagina kan dat met een SD-adapter, ook SDXC-kaartjes die exFAT-geformatteerd zijn (whatever that may be ;-)) http://support.apple.com/kb/HT3553?viewlocale=nl_NL
Toevallig zag ik net een microSD 64GB incl adapter langskomen, erg goedkoop: http://www.dealdigger.nl/...anpid=1813199460403414016
Bijvoorbeeld Samsung microSD 64 GB: http://www.dataio.nl/shop...pro-r70--w20-samsung.html
(Zelfde klasse maar wel sneller, zo te zien..) En dan maar een los adaptertje nemen?
(Is er trouwens verschil tussen SDHC en SDXC? Op dit kaartje staan beide aanduidingen?)
Heb nog even gegoogled of zo'n SD-kaartje ook in de sleuf van mijn mac (late 2011) past, en volgens deze pagina kan dat met een SD-adapter, ook SDXC-kaartjes die exFAT-geformatteerd zijn (whatever that may be ;-)) http://support.apple.com/kb/HT3553?viewlocale=nl_NL
Zie de reacties in zelfde forum:violiris schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:51:
Okee, dus eerst de Tablet Z (waar eerst Android 4.1 op staat) updaten naar Android 4.2 en daarna kan er een microSD-kaartje van 64 GB in?
Schrijft 4MB/s minimaal... Daarmee zou die class 4 moeten zijn... misschien een fout in de tekst. Wel mooi zoveel GB voor zo'n prijsje
lees wel eerst even een recensie over een eerder 64 GB aanbieding van dealdigger: psycoxl in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"
De reacties zijn niet erg positief! Zou dus voor een 'merk' kaartje gaan ipv deze.
Ok, dank!
Die Samsung SDHC/XC zou dan wel een goede zijn, toch?
Die Samsung SDHC/XC zou dan wel een goede zijn, toch?
Bij mij gaat het ook niet soepel. Ik vermoed dat dit komt doordat het niet kinetisch scrollt, maar alleen scrollt als je met je vinger erover heen veegt. Dat idee heb ik in ieder gevalVerwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:23:
Oh, en nog een vraag. Hoe doet de netflix app het bij jullie? Bij mij stottert ie behoorlijk, niet tijdens het streamen, maar tijdens het 'scrollen', zoeken van film/series...
Weet iemand toevallig of er ook een cover is waarin je een eigen inscriptie kan laten zetten?