Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nftk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 15:59
Heb al 2 tablets gehad en bij allebij is het scherm kapot gegaan.
De ene had een groene streep door het beeld deze heb ik 4 dagen gehad.
En de andere had aan de zijkant een 1cm stuk wat niet meer beeld gaf en zwart bleef. Deze had ik 2maanden. Zijn hier meer problemen mee? Of heb ik gewoon pech. Het is echt een hele fijne tablet.
Zou het zonde vinden als ik maar problemen blijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belcour
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:16
Nieuwe vraag,
Althans dat hoop ik,
Welke flashplayer werkt met de sony z tablet?.
Ik kan bv. video's van Landal website niet bekijken
foutmelding = zoiets als.... ivm niet aanwezige software.
Ik heb veel flash software via play store uitgeprobeerd, maar helaas.
Wie heeft er een oplossing of een tip?

[ Voor 11% gewijzigd door belcour op 17-09-2013 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:22
AmbroosV in "Sony Xperia Tablet Z"

Even zoeken naar Flash in het topic en je had 't direct gevonden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
hehe _/-\o_

Ik was ook net opzoek naar die link.

Ik heb het zoals daar staat geïnstalleerd en gebruikt het met Dolphin brower. En dat werkt goed bij mij!

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violiris
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-11-2023
De tablet zojuist ontvangen en meteen geupdate naar Android 4.3, stond 'klaar' en werkt perfect!

Nu dit kaartje bestellen: http://www.dataio.nl/shop...pro-r70--w20-samsung.html

Wel irritant: Gecko universele screenprotector voor 10.1 tablets gekocht en die blijkt niet breed genoeg... dus maar eentje via de Sony website besteld die precies past. (Maar, EUR 20 voor 1 stuks, pfff....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belcour
AmbroosV schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:46:
AmbroosV in "Sony Xperia Tablet Z"

Even zoeken naar Flash in het topic en je had 't direct gevonden ;)
Oeps, daar was ik al bang voor,
Maar bedankt,
Zal eens verder proberen met oa dolphin.
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

violiris schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 17:54:
De tablet zojuist ontvangen en meteen geupdate naar Android 4.3, stond 'klaar' en werkt perfect!

Nu dit kaartje bestellen: http://www.dataio.nl/shop...pro-r70--w20-samsung.html

Wel irritant: Gecko universele screenprotector voor 10.1 tablets gekocht en die blijkt niet breed genoeg... dus maar eentje via de Sony website besteld die precies past. (Maar, EUR 20 voor 1 stuks, pfff....)
4.2.2 ja

• belcour
belcour schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 18:41:
[...]

Oeps, daar was ik al bang voor,
Maar bedankt,
Zal eens verder proberen met oa dolphin.
Mvg
Dolphin werkt goed en flash video'szijn nu te bekijken
Allemaal bedankt _/-\o_

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
belcour schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:33:
[...]

Dolphin werkt goed en flash video'szijn nu te bekijken
Allemaal bedankt _/-\o_
Ik dacht dat bij Dolphin de gratis versie alleen gedurende een proefperiode werkt; ik gebruik zelf Firefox, werkt ook prima met Flash en blijft gratis

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
nftk schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:02:
Heb al 2 tablets gehad en bij allebij is het scherm kapot gegaan.
De ene had een groene streep door het beeld deze heb ik 4 dagen gehad.
En de andere had aan de zijkant een 1cm stuk wat niet meer beeld gaf en zwart bleef. Deze had ik 2maanden. Zijn hier meer problemen mee? Of heb ik gewoon pech. Het is echt een hele fijne tablet.
Zou het zonde vinden als ik maar problemen blijf houden.
Ik denk dat je echt pech hebt. Ik heb die problemen hier nog niet voorbij zien komen en heb er zelf ook geen last van. Toeval is het wel.

Even een andere vraag. Ik ben op zoek naar een cover met automatische scherm aan/uit en die ik zonder de tablet er uit kan halen in het dock kan zetten. Heeft iemand suggesties?

• HNies
Yo-L schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:37:
[...]

Ik dacht dat bij Dolphin de gratis versie alleen gedurende een proefperiode werkt; ik gebruik zelf Firefox, werkt ook prima met Flash en blijft gratis
Dolphin is gewoon gratis!
Ik denk dat je die Puffin browser bedoelt. Die is inderdaad na een maand niet meer gratis met Flash.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:07
Cyleo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:24:
Even een andere vraag. Ik ben op zoek naar een cover met automatische scherm aan/uit en die ik zonder de tablet er uit kan halen in het dock kan zetten. Heeft iemand suggesties?
Je zoekt dan een cover waar de onderkant los in zit, zoals deze. Zelfs een dunne hoes maakt 'm al te dik anders heb ik gemerkt.

Scherm uit weet ik niet of dat kan, heb ik nog niet getest maar ook niets over gelezen?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• violiris
Ik heb voor 30 euro dit Gecko hoesje gekocht: http://www.geckocovers.nl...ablet-z-beschermhoes.html
Past goed en is niet al te zwaar!

Maar als ik het goed begrijp kan ik die er niet omheen laten als ik de tablet wil opladen in een dock?

Op de foto in het linkje hierboven lijkt de tablet ook in principe met alle vier de hoekjes in de hoes geklikt te zijn, maar kun je de onderkant eruit halen waardoor de achterkant dubbelgeklapt wordt?

Dan kan hij alsnog in de dock.. maar in beide gevallen lijkt het me toch gedoe.

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Daar zit je wel aan vast ja, hij moet los kunnen aan de onderkant. Maar dat gaat met die Gecko hoes toch ook zo te zien?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• violiris
Ja precies.... het is misschien wat gedoe maar het kan wel. En die Gecko is nog wel betaalbaar en niet te zwaar, en schakelt bij dicht doen de tablet ook automatisch uit.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Welke microSD kaartjes werken hierop? Ik las ergens dat officieel alleen Class 4 microSDHC kaarten gesupport zijn of zit dat toch anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40
BinaryRun schreef op donderdag 19 september 2013 @ 15:04:
Welke microSD kaartjes werken hierop? Ik las ergens dat officieel alleen Class 4 microSDHC kaarten gesupport zijn of zit dat toch anders?
Niet om jou aan te vallen, maar met een beetje moeite kon je het antwoord zelf vinden.

http://www-support-downlo...er_EN_sgp311_sgp312_1.pdf

En anders:

http://www.sonymobile.com/nl/support/contact-us/

edit: Daarnaast kan ik je garanderen dat dit kaartje ook werkt. http://www.sandisk.nl/pro...ds/microsd/extreme-uhs-i/

[ Voor 18% gewijzigd door Tjesus op 20-09-2013 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er een Samsung Micro SDXC Pro 64GB Class 10 UHS-I in.
Werkt prima heb de 32GB tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[iquote]Cyleo schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:24:
[...]

Ik denk dat je echt pech hebt. Ik heb die problemen hier nog niet voorbij zien komen en heb er zelf ook geen last van. Toeval is het wel.

[/quote]

Ik heb zelf de ultra dunne bookcover van Roxfit (made for Xperia) De tablet past met hoes gewoon in het docking station doordat de tablet niet geheel bevestigd is op de hoes, je kunt de hoes dan iets naar achteren klappen. Ook heeft de hoes magnetische scherm ontgrendeling. De tablet zit trouwens op een 3M plakstrip die bijzonder sterk is en je kunt hem herhaaldelijk verwijderen van de hoes. Heb hem nu drie weken in gebruik en ben zeer tevreden over de hoes. Mooi design, functioneel en kwalitatief dik in orde..! Heb hem bij Knaldeals.nl besteld voor € 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb zelf de ultra dunne bookcover van Roxfit (made for Xperia) De tablet past met hoes gewoon in het docking station doordat de tablet niet geheel bevestigd is op de hoes, je kunt de hoes dan iets naar achteren klappen. Ook heeft de hoes magnetische scherm ontgrendeling. De tablet zit trouwens op een 3M plakstrip die bijzonder sterk is en je kunt hem herhaaldelijk verwijderen van de hoes. Heb hem nu drie weken in gebruik en ben zeer tevreden over de hoes. Mooi design, functioneel en kwalitatief dik in orde..! Heb hem bij Knaldeals.nl besteld voor € 30.
Ik heb naar die Roxfit lopen kijken, maar die moet je echt fysiek met tape aan je tablet vastplakken toch? Dat zit mij niet helemaal lekker, verder ziet die er verreweg het beste uit (klein, licht en compact)

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:04
Cyleo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:17:
[...]

Ik heb naar die Roxfit lopen kijken, maar die moet je echt fysiek met tape aan je tablet vastplakken toch? Dat zit mij niet helemaal lekker, verder ziet die er verreweg het beste uit (klein, licht en compact)
Ik heb het officiële hoesje van Sony. Kost 80€, maar ziet er mooi uit. Onderkant is los, past dus in het dock en daarnaast gaat het scherm automagisch aan en uit als je de cover dicht doet. Ook vind ik hem mooi plat blijven.

Verwijderd

Cyleo schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 15:17:
[...]

Je plakt hem inderdaad aan de tablet vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
Meer Xperia Z tablet eigenaren waarvan de NPO Livestream niet werkt?
Na <2 seconden geen beeld meer in tegenstelling tot mijn Galaxy Note2 en Asus tablet van mijn vrouw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
wsmaal schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:06:
Meer Xperia Z tablet eigenaren waarvan de NPO Livestream niet werkt?
Na <2 seconden geen beeld meer in tegenstelling tot mijn Galaxy Note2 en Asus tablet van mijn vrouw..
Heb ik inderdaad ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsmaal
  • Niet online
HNies schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:27:
[...]

Heb ik inderdaad ook last van.
De webredactie van NPO heeft zojuist op mijn, vanmiddag verzonden, email gereageerd. NPO is op de hoogte dat Live TV (Ned1, 2 en 3) op de Xperia Z tablet niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
wsmaal schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:36:
[...]

De webredactie van NPO heeft zojuist op mijn, vanmiddag verzonden, email gereageerd. NPO is op de hoogte dat Live TV (Ned1, 2 en 3) op de Xperia Z tablet niet werkt...
Zo, daar zijn ze rap mee dan.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 13:14:
[...]

Je plakt hem inderdaad aan de tablet vast.
Komt hij er dan ook nog een beetje makkelijk van af of is het voor het leven met elkaar verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:34:
[...]

Zo, daar zijn ze rap mee dan.
[...]

Komt hij er dan ook nog een beetje makkelijk van af of is het voor het leven met elkaar verbonden?
Hij kan er wel af maar makkelijk gaat dat inderdaad niet. Zelf vind dat niet zo'n probleem aangezien ik hem er zelden vanaf zal halen. Vind het juist fijn dat de tablet altijd beschermd is omdat er bij mij al twee krasjes op de "kwetsbare" achterzijde zaten van het schuiven over mijn salontafel. Ook kleeft het materiaal van de hoes goed aan je hand wat ik fijn vind. Maar als je de tablet er constant vanaf wil halen zou ik niet voor deze hoes gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:03:
[...]
Hij kan er wel af maar makkelijk gaat dat inderdaad niet. Zelf vind dat niet zo'n probleem aangezien ik hem er zelden vanaf zal halen. Vind het juist fijn dat de tablet altijd beschermd is omdat er bij mij al twee krasjes op de "kwetsbare" achterzijde zaten van het schuiven over mijn salontafel. Ook kleeft het materiaal van de hoes goed aan je hand wat ik fijn vind. Maar als je de tablet er constant vanaf wil halen zou ik niet voor deze hoes gaan....
Kan die Roxfit wel tegen water? Ik zou het wel apart vinden om een waterdichte tablet te kopen en daar vervolgens een hoes op te plakken die niet nat mag worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Ik heb vandaag de cover van Poetic binnen gekregen. Erg strakke cover, de XTZ wordt er niet veel dikker van. Enigste nadeel is misschien het gewicht, de tablet 'lijkt' ineens veel zwaarder, maar dat zullen andere covers waarschijnlijk ook wel hebben.

• Insehh
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Om nog even terug te komen op mijn tablet die ik had teruggebracht ter reparatie:

Het klepje van de accu voor waterdichtheid bleef niet meer zitten. Ik dacht: "Dit zal wel goed te maken zijn."

Niet dus... Vandaag gebeld door Saturn en kreeg grootste gedeelte van het aankoopbedrag terug, maar twijfel serieus om een nieuwe te kopen. Had amper wat gedaan en het klepje liet al los. Daarbij kan het geld nu heel goed gebruiken, pas een eigen huis, maar toch...

Beetje erg jammer !

De enige ekte...

• Cyleo
Insehh schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 11:06:
Om nog even terug te komen op mijn tablet die ik had teruggebracht ter reparatie:

Het klepje van de accu voor waterdichtheid bleef niet meer zitten. Ik dacht: "Dit zal wel goed te maken zijn."

Niet dus... Vandaag gebeld door Saturn en kreeg grootste gedeelte van het aankoopbedrag terug, maar twijfel serieus om een nieuwe te kopen. Had amper wat gedaan en het klepje liet al los. Daarbij kan het geld nu heel goed gebruiken, pas een eigen huis, maar toch...

Beetje erg jammer !
Dat is erg jammer inderdaad. Voor mij is de Tablet Z het 4e Sony apparaat met klepjes (X10, XS, XZ en dus de XTZ) en bij geen van allen heb ik er problemen mee gehad maar ook ik zou wat wantrouwiger zijn over iets als het er al een keer de brui aan heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
Heb ondertussen de tablet zelf 2 weekjes in bezit, en moet zeggen dat ik er ontzettend tevreden mee ben! Wat een verschil met de Galaxy Tab 2, heb het idee dat android veel en veel beter tot z'n recht komt op dit apparaatje.

Enige wat ik opmerk is dat de batterijduur vrij 'kort' is. Gemiddeld kan ik hem een dagje ongeveer gebruiken, gemixt gebruik en standby. Weet iemand of het activeren van het betere geluid en bravia engine 2 in de settings dit effect kan hebben? Al is het verder geen probleem aangezien ik hem 's nachts standaard aan de lader zet + dat de prestaties het meer dan goed maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Bravia Engine gebruikt inderdaad wat meer energie, maar enkel tijdens het afspelen van video of het bekijken van foto's in de Album-app. Op andere plaatsen is Bravia Engine niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Insehh
  • Laatst online: 17-09 09:54

Insehh

Define good enough.

Cyleo schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 14:40:
[...]

Dat is erg jammer inderdaad. Voor mij is de Tablet Z het 4e Sony apparaat met klepjes (X10, XS, XZ en dus de XTZ) en bij geen van allen heb ik er problemen mee gehad maar ook ik zou wat wantrouwiger zijn over iets als het er al een keer de brui aan heeft gegeven.
Ik was heel enthousiast over de tablet, het heeft me alleen beetje teleurgesteld.
Daarbij ben ik pas naar me eerste huisje gegaan, dus kan ik de 500€ nu wat beter gebruiken dan de tablet dus geluk bij een ongeluk maar toch....

De enige ekte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
icratox schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:58:
Heb ondertussen de tablet zelf 2 weekjes in bezit, en moet zeggen dat ik er ontzettend tevreden mee ben! Wat een verschil met de Galaxy Tab 2, heb het idee dat android veel en veel beter tot z'n recht komt op dit apparaatje.

Enige wat ik opmerk is dat de batterijduur vrij 'kort' is. Gemiddeld kan ik hem een dagje ongeveer gebruiken, gemixt gebruik en standby. Weet iemand of het activeren van het betere geluid en bravia engine 2 in de settings dit effect kan hebben? Al is het verder geen probleem aangezien ik hem 's nachts standaard aan de lader zet + dat de prestaties het meer dan goed maken :P
Scheelt elkaar niet heel veel. Ik laat het persoonlijk gewoon aanstaan. Stamina mode is wel handig, aangezien die dan in standby bijna niets verbruikt. De beperkte accuduur is uiteindelijk de prijs die je betaald voor zo'n dunne lichte tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:12

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb stamina mode altijd aan staan. Mij maakt het niet uit als de mails "pas" worden binnengehaald als ik de tablet aan zet. Eerder kan ik ze toch niet lezen en met 4G of WiFi zijn ze zo binnen (zelfs met 3G is het snel genoeg).

De batterij houd het daarmee aanzienlijk langer vol.

Enige "vervelende" is dat er soms apps zijn die voorkomen dat de tablet in Stamina mode gaat.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plotseling weer problemen met de wifi verbinding..! De tablet gooit af en toe zomaar mijn wifi verbinding eruit (rood kruisje). Als ik dan bij netwerk instellingen kijk zegt hij dat mijn router niet binnen bereik is terwijl mijn telefoon en laptop volop verbinding en bereik hebben. Als ik dan opnieuw ga verbinden dan staat er "verificatie fout" maar na enkele minuten pakt hij het netwerk weer op is lijkt alles in orde. Iemand een oplossing voor dit problemen...??? :$:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Luco schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 11:06:
Ik heb het officiële hoesje van Sony. Kost 80€, maar ziet er mooi uit. Onderkant is los, past dus in het dock en daarnaast gaat het scherm automagisch aan en uit als je de cover dicht doet. Ook vind ik hem mooi plat blijven.
Hier ook sinds een paar weken de Sony hoes in gebruik. Had hem 2 maanden in bestelling staan bij Dixons voor € 60. 8)7 Aangezien er in het bestelproces e.e.a. mis was gegaan nog € 5 korting gekregen dus "maar" € 55 betaald. En dit vind ik eerlijk gezegd te veel want het ziet er in mijn ogen maar redelijk uit en het gebruikte materiaal is ook maar matig. Ben dus blij dat ik er niet de volle mep voor betaald heb want dat is het hoesje naar mijn mening niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

TTLCrazy

Listen to Frankie

Met stamina mode aan (standaard bij mij), haal ik ver over de 7 dagen. Ik gebruik hem dan ook echt licht.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:00:
Plotseling weer problemen met de wifi verbinding..! De tablet gooit af en toe zomaar mijn wifi verbinding eruit (rood kruisje). Als ik dan bij netwerk instellingen kijk zegt hij dat mijn router niet binnen bereik is terwijl mijn telefoon en laptop volop verbinding en bereik hebben. Als ik dan opnieuw ga verbinden dan staat er "verificatie fout" maar na enkele minuten pakt hij het netwerk weer op is lijkt alles in orde. Iemand een oplossing voor dit problemen...??? :$:-(
Ik herken het probleem niet, maar welke beveiliging gebruik je? Je kan eens kijken of het daar aan ligt. Andere android apparaten in huis en die geven geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:53:
[...]

Ik herken het probleem niet, maar welke beveiliging gebruik je? Je kan eens kijken of het daar aan ligt. Andere android apparaten in huis en die geven geen problemen?
Als beveiliging gebruik ik Zoner antivirus. Maar die heb ik nu even uitgezet om te kijken of het probleem daar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Antivirus op Android is absoluut niet nodig. Let een beetje op met wat je installeert (enkel uit de Play Store, goede reviews, de juiste permissies, ...) en je bent helemaal veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
Heeft iemand de mogelijkheid om een dump te maken van zijn stock rom? Heb het namelijk vergeten om te doen. het gaat om een sgp311

[ Voor 9% gewijzigd door RedDragon op 07-10-2013 14:31 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 10:00:
Ik heb geen oplossing, maar wel een soortgelijk probleem.
Als ik de tablet opstart, dan connect ie in 2/3 van de gevallen met de router. Maar bij 1/3 gevallen lukt het niet om op eigen kracht te connecten. Hij geeft dan aan: authenticatieprobllem. Pas als ik het wifi netwerk aanklik en kies voor verbinden, dan lukt het wel om te connecten. Of ik kan ook rebooten. Vreemd hoor! Misschien een DHCP probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 21:39:
[...]

Ik heb geen oplossing, maar wel een soortgelijk probleem.
Als ik de tablet opstart, dan connect ie in 2/3 van de gevallen met de router. Maar bij 1/3 gevallen lukt het niet om op eigen kracht te connecten. Hij geeft dan aan: authenticatieprobllem. Pas als ik het wifi netwerk aanklik en kies voor verbinden, dan lukt het wel om te connecten. Of ik kan ook rebooten. Vreemd hoor! Misschien een DHCP probleem?
Toevallig Ziggo als provider..? Ben het een en ander aan het uitvogelen maar heb een sterk gevoel dat het aan mijn modem (ubee zonder router) ligt. Heb een aantal weken geleden een nieuwe router geplaatst van tp-link en deze is zeer sterk wat bereik betreft. Ook haalt hij acceptabele snelheden. Ben er nu achter gekomen dat ook mijn andere apparaten hetzelfde probleem ondervinden. Het gaat dan om twee Galaxy s3 smartphones en ook mijn Hp laptop. Ben het ook bedraad aan het proberen rechtstreeks op het modem en heb het al twee keer gehad dat er even geen verbinding was dus.... Het vreemde is dat hij op het draadloze netwerk aangeeft; niet binnen bereik. Je zou dus denken dat het aan de router ligt. Zodra ik weet waar het probleem zit laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:01:
[...]

Toevallig Ziggo als provider..? Ben het een en ander aan het uitvogelen maar heb een sterk gevoel dat het aan mijn modem (ubee zonder router) ligt. Heb een aantal weken geleden een nieuwe router geplaatst van tp-link en deze is zeer sterk wat bereik betreft. Ook haalt hij acceptabele snelheden. Ben er nu achter gekomen dat ook mijn andere apparaten hetzelfde probleem ondervinden. Het gaat dan om twee Galaxy s3 smartphones en ook mijn Hp laptop. Ben het ook bedraad aan het proberen rechtstreeks op het modem en heb het al twee keer gehad dat er even geen verbinding was dus.... Het vreemde is dat hij op het draadloze netwerk aangeeft; niet binnen bereik. Je zou dus denken dat het aan de router ligt. Zodra ik weet waar het probleem zit laat ik het weten.
Ik heb vorige week de WiFi functie van Ziggo Ubee uitgeschakeld nadat ik een TP-link router (TL-WDR3600) heb aangesloten. Had de laatste tijd alleen maar problemen met de WiFi verbinding die nu met de TP-link volledig zijn verholpen! Mijn Tp-link zend op zowel 5ghz als 2,4ghz uit dus kan met de Xperia Tablet Z mooi gebruik maken van de stabiele 5ghz verbinding en met mijn overige apparaten nog van de 2.4. Voor die paar tientjes baal ik er nu van dat ik dit niet eerder heb gedaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marqvds schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 11:38:
[...]

Ik heb vorige week de WiFi functie van Ziggo Ubee uitgeschakeld nadat ik een TP-link router (TL-WDR3600) heb aangesloten. Had de laatste tijd alleen maar problemen met de WiFi verbinding die nu met de TP-link volledig zijn verholpen! Mijn Tp-link zend op zowel 5ghz als 2,4ghz uit dus kan met de Xperia Tablet Z mooi gebruik maken van de stabiele 5ghz verbinding en met mijn overige apparaten nog van de 2.4. Voor die paar tientjes baal ik er nu van dat ik dit niet eerder heb gedaan :?
Ik heb zoals ik zei nog het oude ubee modem, dus zonder ingebouwde router. Mijn tp-link router doet dus al die tijd het werk wat draadloos netwerk betreft. 5GHz is zeker stabieler en dus minder last van interferentie van omwonenden die ook allemaal op het 2,4GHz kanaal zitten. Helaas heeft het 5GHz kanaal aanzienlijk minder bereik waardoor het in mijn situatie nog geen oplossing is voor het overbelaste 2,4GHz kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• violiris
Ik heb de hoes van Gecko, erg tevreden mee. Weegt 300 gram, en hij hoeft er niet (helemaal) af voor de dock. http://www.geckocovers.nl...ablet-z-beschermhoes.html
Wat wel stom is, is dat ze de uitsparing zijn vergeten voor het poortje om hem op te laden - je moet hem dus altijd opengeklapt opladen met de microUSB-lader. Maar dat heeft die van Poetic ook, geloof ik..?
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:03:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

violiris schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:41:
Ik heb de hoes van Gecko, erg tevreden mee. Weegt 300 gram, en hij hoeft er niet (helemaal) af voor de dock. http://www.geckocovers.nl...ablet-z-beschermhoes.html
Wat wel stom is, is dat ze de uitsparing zijn vergeten voor het poortje om hem op te laden - je moet hem dus altijd opengeklapt opladen met de microUSB-lader. Maar dat heeft die van Poetic ook, geloof ik..?

[...]
Poetic..?? Ken ik niet, heb hem van Roxfit. Daar kun je bij alle klepjes omdat de tablet als het ware op de hoes "ligt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

violiris schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:41:

[...]
Ik heb geen dock dus ik weet niet of het zou passen, maar zo zit het bij mijn Poetic cover:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/27199699/2013-10-13-15.17.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door DMP.cc op 13-10-2013 15:35 . Reden: formaat afbeelding fixen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Grom, scherm is stuk aan het gaan. Vorige week zag ik een klein zwart vlekje aan de rechterkant, nu is het een grote streep geworden. Op een donkere achtergrond zie ik vanaf het meest rechter punt een anderhalf cm wit lijntje gekromd naar beneden gaan, maar die vangen op een foto is geen succes. In ieder geval geen barst aan het oppervlak te zien. Tablet staat al tijden in het dock, dus raar verhaal :/

Maar even bij Sony navragen, of bij de leverancier. Weet niet wat sneller gaat maar daar kom ik dan wel achter. Neem aan en hoop maar dat het garantiewerk is.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:52
Is het nu echt de moeite om de tablet van de nieuwste update te voorzien?
Wat zijn de redenen om het wel te doen?
Waarom zou je het niet doen?

Had wel al wat gelezen over een 2de balk die nu bovenaan het scherm staat en dat de knoppen onderaan links naar onderaan midden zijn verplaatst. Lijken mij wel 2 redenen om het niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
De grootste reden als je 't mij vraagt is support voor meerdere gebruikers. Op een tablet is dat echt handig. Kan je eindelijk je tablet met meerdere personen gebruiken zonder dat iedereen automatisch toegang heeft tot je Gmail/Facebook/...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 17:33
AmbroosV schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 21:47:
De grootste reden als je 't mij vraagt is support voor meerdere gebruikers. Op een tablet is dat echt handig. Kan je eindelijk je tablet met meerdere personen gebruiken zonder dat iedereen automatisch toegang heeft tot je Gmail/Facebook/...
Mijn vriendin heeft een eigen tablet :)
Ik heb het ook niet gedaan, vanwege inderdaad die knoppen linksonder en de extra balk die er blijkbaar in al je apps zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Hallo allemaal. Ik overweeg de aanschaf van deze geweldig mooie tablet. Dixons heeft momenteel een mooie aanbieding inclusief Bluetooth hoofdtelefoon (actie loopt tot 3/11).

Er zijn echter een aantal zaken die mij aan het twijfelen brengen. Eén van de voornaamste redenen voor aanschaf van deze tablet is het kijken van 1080p films en series. Deze stream ik dan van mijn Synology nas naar mijn tablet. Moet geen probleem zijn lijkt me (heb nu overigens een iPad mini en die komt niet verder dan 720p). Ik lees echter verontrustende berichten over het gelijktijdig gebruik van Wifi en Bluetooth (hoofdtelefoon) waarbij de verbinding traag wordt of er zelfs uitklapt (had mijn voorgaande Transformer Prime ook last van).

Zijn er hier mensen die de tablet op bovenstaande wijze gebruiken en zo ja wat zijn dan de ervaringen?

Daarnaast lees ik geruchten over de komst van een nieuwe Nexus 10... is het wellicht beter om daar op te wachten? Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Samen met Synology NAS ben ik zeer tevreden over deze tablet. Gebruik er geen bluetooth headset bij, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar streamen van 1080p video gaat hier goed. Let wel op dat je een oudere versie van VideoStation gebruikt, want in de nieuwere versies wordt DTS niet meer ondersteund ivm een rechtenkwestie.
Oh ja: beeldkwaliteit is wat mij betreft echt prima. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Appelsap op 19-10-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
FrankRicard schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:22:
[...]

Mijn vriendin heeft een eigen tablet :)
Ik heb het ook niet gedaan, vanwege inderdaad die knoppen linksonder en de extra balk die er blijkbaar in al je apps zit.
Ik heb wel geupdate, zou het ook niet noodzakelijk weer doen. Wat ik, in volgorde van het meest naar het minst, mis:
-Toegang tot small apps terwijl de voorgrond app actief blijft (zodat ik video kan streamen via chrome en de browser small app kan starten zonder te onderbreken)
-Snelle toegang tot IR-remote
-Schuifbalk voor helderheid
-Uitzetten notificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Laatst online: 07-08 16:16
Ik gebruik Dolphin als Browser op mijn SXTZ en als ik op een imdb link klik, dan wordt ik doorgestuurd naar de imdb website. Ik wil graag dat Dolhpin mijn IMDB app opent. Weet iemand of daar een instelling voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
den_the_man schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:55:
Ik gebruik Dolphin als Browser op mijn SXTZ en als ik op een imdb link klik, dan wordt ik doorgestuurd naar de imdb website. Ik wil graag dat Dolhpin mijn IMDB app opent. Weet iemand of daar een instelling voor is?
Dat moet in de imdb app worden ondersteunt, ik weet niet of dat zo is. Als dat zo is heb je ooit aangegeven dat dolphin standaard alle imdb linkjes moet openen (je krijgt dan een selectieschermpje tussen die 2 apps). Mocht je je zoiets herinneren, ga dan even naar dolphin in je apps-instellingen en druk op clear defaults. Dan krijg je weer die optie en kun je voor imdb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Cyleo schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:50:
[...]

Dat moet in de imdb app worden ondersteunt, ik weet niet of dat zo is. Als dat zo is heb je ooit aangegeven dat dolphin standaard alle imdb linkjes moet openen (je krijgt dan een selectieschermpje tussen die 2 apps). Mocht je je zoiets herinneren, ga dan even naar dolphin in je apps-instellingen en druk op clear defaults. Dan krijg je weer die optie en kun je voor imdb gaan.
Ik heb op jouw advies de standaardwaarden gewist, maar zonder het gewenste resultaat. Ik moet dus verder met zoeken naar de oplossing. Gek genoeg werkt het in de Chrome browser wel goed, dan krijg ik ook het tussenschermpje, waarin je kan kiezen of je de app 'eenmalig' of 'altijd' wil starten bij het aanraken van een IMDB link.

Dan zal je denken, ga lekker met Chrome verder, maar die vind ik nou juist net wat minder soepel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
den_the_man schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 16:12:
[...]

Ik heb op jouw advies de standaardwaarden gewist, maar zonder het gewenste resultaat. Ik moet dus verder met zoeken naar de oplossing. Gek genoeg werkt het in de Chrome browser wel goed, dan krijg ik ook het tussenschermpje, waarin je kan kiezen of je de app 'eenmalig' of 'altijd' wil starten bij het aanraken van een IMDB link.

Dan zal je denken, ga lekker met Chrome verder, maar die vind ik nou juist net wat minder soepel lopen.
Dolphin scrollt idd wat soepeler, ik gebruik zelf altijd wel chrome (vanwege de sync). Maar in dat geval is het denk ik een foutje van dolphin, wordt er meer leren leven of even contact opnemen met de dev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
DMP.cc schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 15:33:
[...]

Ik heb geen dock dus ik weet niet of het zou passen, maar zo zit het bij mijn Poetic cover:
[afbeelding]
Toch vreemd, ik ben op zoek naar een case die een uitsparing heeft voor de micro-usb poort, zodat je de tablet gewoon kan opladen terwijl hij in de case zit. Ik zie ook duidelijk op jouw foto, dat er een uitsparing zit. Als ik echter op youtube naar een review van deze case zoek, dan krijg ik een review van een Poetic case zonder de eerdergenoemde uitsparing (http://youtu.be/0I2g4-2Swzs?t=11s). Zijn er meerdere cases van Poetic, of heb jij een recentere versie? Waar heb jij hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc

DMP.cc

They call me DM

den_the_man schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 11:13:
[...]

Toch vreemd, ik ben op zoek naar een case die een uitsparing heeft voor de micro-usb poort, zodat je de tablet gewoon kan opladen terwijl hij in de case zit. Ik zie ook duidelijk op jouw foto, dat er een uitsparing zit. Als ik echter op youtube naar een review van deze case zoek, dan krijg ik een review van een Poetic case zonder de eerdergenoemde uitsparing (http://youtu.be/0I2g4-2Swzs?t=11s). Zijn er meerdere cases van Poetic, of heb jij een recentere versie? Waar heb jij hem gekocht?
De eerdere versie had, volgens mij, geen uitsparing maar dit is na een revision gefixed.
Ik heb hem van Amazon UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scon
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10-2024
Scon schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:19:
Hallo allemaal. Ik overweeg de aanschaf van deze geweldig mooie tablet. Dixons heeft momenteel een mooie aanbieding inclusief Bluetooth hoofdtelefoon (actie loopt tot 3/11).

Er zijn echter een aantal zaken die mij aan het twijfelen brengen. Eén van de voornaamste redenen voor aanschaf van deze tablet is het kijken van 1080p films en series. Deze stream ik dan van mijn Synology nas naar mijn tablet. Moet geen probleem zijn lijkt me (heb nu overigens een iPad mini en die komt niet verder dan 720p). Ik lees echter verontrustende berichten over het gelijktijdig gebruik van Wifi en Bluetooth (hoofdtelefoon) waarbij de verbinding traag wordt of er zelfs uitklapt (had mijn voorgaande Transformer Prime ook last van).

Zijn er hier mensen die de tablet op bovenstaande wijze gebruiken en zo ja wat zijn dan de ervaringen?

Daarnaast lees ik geruchten over de komst van een nieuwe Nexus 10... is het wellicht beter om daar op te wachten? Wat denken jullie?
Heeft iemand op dit forum ervaring met full HD content afspelen via Wifi (vanaf een Nas) en gelijktijdig gebruik van bluetooth (headset/ speakers etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Scon schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:58:
[...]

Heeft iemand op dit forum ervaring met full HD content afspelen via Wifi (vanaf een Nas) en gelijktijdig gebruik van bluetooth (headset/ speakers etc.)?
Ja het werkt bij mij wel maar je hebt wel audio vertraging. Kan full hd afspelen van mijn qnap 419 zonder problemen, echter in combinatie met Bluetooth krijg je verschuiving in geluid en soms en hapering. (Wel via de mx player). Maar eerlijk gezegd dit probleem heb ik ook met andere toestellen en tablets gehad en heeft het ook te maken met het device waar je mee connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kstja0 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 20:24:
[...]

Ja het werkt bij mij wel maar je hebt wel audio vertraging. Kan full hd afspelen van mijn qnap 419 zonder problemen, echter in combinatie met Bluetooth krijg je verschuiving in geluid en soms en hapering. (Wel via de mx player). Maar eerlijk gezegd dit probleem heb ik ook met andere toestellen en tablets gehad en heeft het ook te maken met het device waar je mee connect.
Volgens mij komt dat door bluetooth zelf hoor. Ik heb dit namelijk ook bij lokale files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kstja0
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05-2022
Cyleo schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:41:
[...]

Volgens mij komt dat door bluetooth zelf hoor. Ik heb dit namelijk ook bij lokale files.
Dat kan best kloppen (speel zelf niets lokaals af). Echter de vraag ging over de combi wifi/Nas en bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bij de privileges app kun je nu 6 vrij recente films downloaden. Best een toffe actie van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Laatst online: 07:52
Cyleo schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 00:23:
Bij de privileges app kun je nu 6 vrij recente films downloaden. Best een toffe actie van Sony.
Thanks, direct even gedaan! Zitten ook goede films bij, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:04
In HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-06 17:51
Maar eh, hoe speel ik dat nou weer af naar mn tv, via dlna?
Er zit geen throw functie op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CeedeBee schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 20:22:
Maar eh, hoe speel ik dat nou weer af naar mn tv, via dlna?
Er zit geen throw functie op...
Miracast of MHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
Nou, heb niet zo'n moderne tv (loop een beetje achter wat dat betreft) dus zal via wd live hub moeten
Die doet wel dlna maar miracast? Geen id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Niet online
Hmm, klinkt goed, maar werkt hier (nog) niet. Ik krijg een rare melding van het Sony film programma:
Je huidige netwerkregio wordt niet ondersteund. De toepassing wordt nu gesloten.
Lekker dan. Iemand een idee waar dit op slaat?

Edit: gevonden, locatieservice aangezet en toen werkte het wel.

[ Voor 6% gewijzigd door Appelsap op 03-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 17-09 09:14
Vanmorgen merk ik op dat het klepje voor de USB/laad mogelijkheid niet meer lekker sluit. Dit klepje lijkt niet ver genoeg te kunnen waardoor deze een soort van uitsteekt/open blijft staan. Ik ben bang dat deze daarom nu niet meer waterdicht is. Iemand een tip om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Wat is dat toch met grote fabrikanten? Ik heb Sony hoog zitten, maar als ik dat bericht zo lees dan zakt de moed je toch in de schoenen...

Overigens wel erg fijn dat de klepjes wél gewoon los beschikbaar zijn. Via Ebay welliswaar. Ook al heb ik nog geen nodig. Alles functioneert nog net zoals op de eerste dag van gebruik (inmiddels bijna een half jaar geleden).

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat soort dingen zijn altijd standaardprocedures. De nationale afdelingen zijn écht maar kleine regionale groepjes die vooral marketing en dat soort dingen doen, en een beetje de aftersales sturen. Zelf kunnen die ook niet zomaar verkopen aan consumenten of onderdelen bestellen. Dat soort dingen kan gewoon alleen via de repair centers, en die zijn enkel toegangkelijk van retailers.

Dat is niet specifiek voor Sony zo maar simpelweg voor elk merk. Ik heb een hele tijd vakantiewerk gedaan bij The Phone House en het is altijd hetzelfde verhaal. Nokia is top qua service, die werken (in België toch) met iets meer servicecentra samen, Sony zit op de tweede plaats qua snelheid en service sinds ze het via Teleplan/Sony Alsace Tec doen, daarna komen Samsung etc, dan Blackberry (duurde lang) en helemaal achterop vond ik Apple, die echt wel heel traag en weinig informatief werken.

De tablets gaan trouwens altijd naar Sony Alsace Tec voor de Benelux, niemand anders mag er aankomen. Dus als je voor je klepjes naar de Elzas wil rijden...

[ Voor 8% gewijzigd door AmbroosV op 03-11-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Het feit dat de procedure op dit moment nou eenmaal zo, wil nog niet zeggen dat het acceptabel is. Zeker niet met dit soort kleine dingetjes. Sony heeft daar niet goed over nagedacht en/of een verkeerde beslissing genomen.

Het hele "repair" proces is wat betreft telefoons en tablets sowieso echt een drama en voor de consument zeer moeilijk te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Aankomende week het Sony nieuws maar eens in de gaten houden, meerdere malen in de sociale media langsgekomen dat ze announcements gaan doen voor de Xperia lijn wat betreft Android 4.3 en Android 4.4 updates, dus ben eens benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
icratox schreef op maandag 04 november 2013 @ 02:09:
Aankomende week het Sony nieuws maar eens in de gaten houden, meerdere malen in de sociale media langsgekomen dat ze announcements gaan doen voor de Xperia lijn wat betreft Android 4.3 en Android 4.4 updates, dus ben eens benieuwd :)
Ik hoop dat ze direct doorstomen naar 4.4. 4.3 heeft niet zo heel veel interessants te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Ik hoop het zelf ook eerlijk gezegd (daarnaast hoop ik ook dat ze de notificatie balk en de balk onderaan weer een onderdeel maken, maar goed, op zich niet zo'n ramp het werkte alleen makkelijker). Ik kijk erg uit naar Kitkat op de Tablet Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Laatst online: 17-09 09:14
Top, bedankt voor de link. Is dit zo te vervangen? M.a.w. kun je de oude er zo uittrekken en deze nieuwe erin drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeedeBee
Geen id,heb ik zelf niet nodig. Gebruik dock en draadloos, geen risico op breken.
Volgens de poster is het eenvoudig te doen.

[ Voor 21% gewijzigd door CeedeBee op 04-11-2013 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Bastien schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 18:53:
Grom, scherm is stuk aan het gaan. Vorige week zag ik een klein zwart vlekje aan de rechterkant, nu is het een grote streep geworden. Op een donkere achtergrond zie ik vanaf het meest rechter punt een anderhalf cm wit lijntje gekromd naar beneden gaan, maar die vangen op een foto is geen succes. In ieder geval geen barst aan het oppervlak te zien. Tablet staat al tijden in het dock, dus raar verhaal :/

Maar even bij Sony navragen, of bij de leverancier. Weet niet wat sneller gaat maar daar kom ik dan wel achter. Neem aan en hoop maar dat het garantiewerk is.
Na 2½ week antwoord gekregen van de leverancier: morgen komt er een nieuwe. Ben ik weer een blij mens wat dat betreft. :P

En 4.3 en 4.4 komen beschikbaar voor de tablet, ook mooi. :)

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
Yup 4.3 volgende maand en 4.4 volgend jaar, kijk er erg naar uit. Ik hoop stiekem dat ze toch de google tablet layout droppen (notificatie balk + een gigantische balk onder voor 'maar' 3 knoppen), en teruggaan naar het design dat ze eerst hadden (3 knoppen links, midden de remote en screen mirror en rechts de notificaties en dat in 1 balk), werkte zo veel prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Heb maar één week met de update kunnen draaien, toen ging ie terug. Was wat laat met updaten omdat ik op vakantie was en niet de kans wilde lopen dat de update fout ging. Maar inderdaad, de oude layout qua knopjes vond ik ook handiger. Maar ik was nog niet gewend aan de nieuwe, dus mogelijk moet ik daar over een tijdje op terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
icratox schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 19:52:
Yup 4.3 volgende maand en 4.4 volgend jaar, kijk er erg naar uit. Ik hoop stiekem dat ze toch de google tablet layout droppen (notificatie balk + een gigantische balk onder voor 'maar' 3 knoppen), en teruggaan naar het design dat ze eerst hadden (3 knoppen links, midden de remote en screen mirror en rechts de notificaties en dat in 1 balk), werkte zo veel prettiger.
Ik vind het ook niet echt een verbetering. Ik snap de drang van Google om consistent te willen zijn, maar het werkt niet beter of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
't went wel, maar ik blijf het een achteruitgang vinden, ook omdat er zo veel plaats word ingenomen door 3 knoppen terwijl dat dus niet nodig is, daarnaast kan alle info van de notificatie balk prima ook in die bar dus vond het een prima layout die Sony eerst had (en volgens mij ICS ook?)

Hopelijk dat Sony dus naar de kritiek geluisterd heeft en daarmee ook wat aanpassingen maakt in de lay-out, maar goed. Ik vraag me trouwens af, is het al bekend hoe 4.4 Kitkat omgaat met de tablet layout? Ik heb daar nog geen info van kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Helemaal mee eens. De huidige button layout is niet logisch en werkt inderdaad minder prettig.

Het zou mooi zijn als Sony je zelf de layout laat bepalen, zoals mogelijk is op de nieuwe LG G Pad.

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Balen, mijn scherm is blijkbaar gebroken in mijn tas. Weet iemand wat de reparatie kosten zijn? Bij de XZ smartphone loopt het nogal in de papieren (€200+).

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

• Cyleo
crepsly schreef op donderdag 14 november 2013 @ 10:03:
Balen, mijn scherm is blijkbaar gebroken in mijn tas. Weet iemand wat de reparatie kosten zijn? Bij de XZ smartphone loopt het nogal in de papieren (€200+).
Reken er maar op dat het hier ook flink duur is. Alles is aan elkaar gelamineerd en Sony heeft waarschijnlijk flinke truukjes uitgehaald om het geheel zo dun te krijgen. Vervangen is waarschijnlijk niet heel makkelijk, dus dat wordt pijnlijk verwacht ik.

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik had ook een defect aan het scherm (staat hierboven), maar ik heb een geheel nieuwe gekregen onder garantie. Waarschijnlijk is het het vervangen niet waard geweest of het is niet goed mogelijk, om bijvoorbeeld de reden van Cycleo.

Zie trouwens wel op eBay vervangende schermen (bijvoorbeeld alleen het glas of helemaal compleet) staan, dus het zal dan toch wel mogelijk zijn.

• asndrag0n
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:34
weet iemand of er toevallig een keyboard case uitkomt voor xperia tablet z?

• HNies
asndrag0n schreef op donderdag 14 november 2013 @ 18:49:
weet iemand of er toevallig een keyboard case uitkomt voor xperia tablet z?
ff gegoogeld: http://www.google.nl/sear...=0CGIQsAQ&biw=980&bih=491

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik heb zojuist xperia tablet z 16gb wifi mogen ontvangen met case en 32gb sdcard voor 350 euro:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik ga vanmiddag naar het Sony Service Centre hier in Jakarta ben benieuwd wat ze ervoor vragen, mijn Xperia Smartphone Z zit ook met een kapot scherm maar dat wordt gelukkig vergoed door de reis verzekering omdat het gebeurde in een overval door de taxi chauffeur. Ga ook nog proberen of de tablet via de reis verzekering kan het is immers gebeurd toen het in mijn tas in de auto zat, al zullen ze misschien wel moeilijk gaan doen omdat ik nu met twee makkelijk te frauderen objecten aan kom zetten :/

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:39
Ik ben erg tevreden met xperia tablet z maar over performance niet bepaald echt :(, niet smooth, soms stutters en bij google+ altijd stutter ook als volledig is geladen. Mijn xperia sp voelt wel dubbel sneller aan dan tablet vindt ik hoor wat ik wel jammer vindt. Ik heb ook zojuist volledige reflash van 4.2.2 gedaan en draait al beter dan update over 4.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
royalt123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 20:24:
Ik ben erg tevreden met xperia tablet z maar over performance niet bepaald echt :(, niet smooth, soms stutters en bij google+ altijd stutter ook als volledig is geladen. Mijn xperia sp voelt wel dubbel sneller aan dan tablet vindt ik hoor wat ik wel jammer vindt. Ik heb ook zojuist volledige reflash van 4.2.2 gedaan en draait al beter dan update over 4.1.
Waar is die niet smooth, over het algemeen niet smooth of alleen in bepaalde apps? Die van mij is namelijk plenty snappy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ja ik moet zeggen dat ik dat ook niet echt herken. Ik vind het een zeer vlot werkend apparaat. En dat terwijl ik daar toch nog weleens een zeur in kan zijn.

Zijn hier trouwens ook mensen die een sleeve gebruiken voor hun Z? Ik wil niet permanent een hoes er omheen, maar een sleeve om hem in te transporteren zou toch wel prettig zijn :)

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste