• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-03 23:10
PuckStar schreef op maandag 24 november 2014 @ 21:56:
[...]

Excuus. Tablet Z dan. Ik dacht ik geef met die 1 duidelijker aan het niet om de 2 gaat :)
Ik heb deze, en daar ben ik erg blij mee. Die in V&A zou een prima optie zijn denk ik.
pricewatch: Sony Xperia SGP-DS5 Docking station voor Xperia Z

Anoniem: 467175

Ik ben van plan m'n XTZ te gaan verkopen.

Dit is helaas niet toegestaan, gebruik Marktplaats of V&A om een duidelijk beeld te krijgen

[Voor 78% gewijzigd door The Wizard op 03-01-2015 13:00]

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 18:31
Aangezien er nog geen apart forum is voor de Xperia Tablet 4 zet ik hier even een berichtje :)

De nieuwe Tablet Z4 ziet er damn goed uit.
Jammer dat hij in NL officieel, vooralsnog, alleen als LTE Set (in combi met een toetsenbord) te verkrijgen is. (http://eshop.sonymobile.c...ria-z4-tablet-lte-4g-32gb) voor 749 Euro

In Duitsland is hij wel als Wifi model los te verkrijgen (http://eshop.sonymobile.c...peria-z4-tablet-wifi-32gb) voor 549 Euro!

Scheelt toch 200 Euro..!! En dat is best veel voor LTE (dat ik toch niet nodig heb) en een toetsenbord die ik nu ook niet heb en ook niet echt nodig heb. Al lijkt het me wel ideaal erbij te hebben.

Zou een mooie vervanger zijn voor mijn Tablet Z. Maar ik wacht nog wel even tot Android 5 beschikbaar is. Wellicht zorgt dat voor een performance boost die vervanging van mijn Z nog kan uitstellen. Hopelijk komt de update snel!

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-03 21:01
HNies schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:27:

Scheelt toch 200 Euro..!! En dat is best veel voor LTE (dat ik toch niet nodig heb) en een toetsenbord die ik nu ook niet heb en ook niet echt nodig heb. Al lijkt het me wel ideaal erbij te hebben.
Dat toetsenbord is wel erg netjes gedaan hoor, wordt het een soort van Asus transformer van, maar dan veel minder lomp.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:46

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mijn eerste reactie op dat bericht was: Amazon.de

ik heb mijn z daar ook gekocht, scheelde 100 euro. Als je dan ook nog in NL minder keuze krijgt is de beslissing wel erg makkelijk.

Waarom zoek je een vervanger voor jouw Z? Ik ben nog steeds erg content, beste hardware-aankoop die ik in lange tijd heb gedaan, ik merk ook nog niet dat ik ergens tegen beperkingen aanloop.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-03 22:13
Heb de eerste Z nu ook bijna 2 jaar en nog geen moment gedacht aan upgrade.
Hij doet alles nog goed waar ik hem voor gebruik (Youtube, browsen en game), ik merk ook helemaal niks van dat hij bijna 2 jaar oud is.

Voorlopig blijf ik bij mijn huidge Z.
HNies schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 17:27:
Aangezien er nog geen apart forum is voor de Xperia Tablet 4 zet ik hier even een berichtje :)
Kan natuurlijk ook een topic aanmaken, gezien dit niet door een beheerder zal gebeuren. :-) (Niet lullig bedoeld trouwens hoor.)

iRacing Profiel

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-03 16:04
Ithric schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 11:19:
Heb de eerste Z nu ook bijna 2 jaar en nog geen moment gedacht aan upgrade.
Hij doet alles nog goed waar ik hem voor gebruik (Youtube, browsen en game), ik merk ook helemaal niks van dat hij bijna 2 jaar oud is.

Voorlopig blijf ik bij mijn huidge Z.

[...]

Kan natuurlijk ook een topic aanmaken, gezien dit niet door een beheerder zal gebeuren. :-) (Niet lullig bedoeld trouwens hoor.)
Mijne is erg traag geworden op 4.4.4

Jij helemaal geen last van? :O

• HNies
Zou maar zo kunnen dat we binnenkort op Lollipop zitten :)

http://www.xperiablog.net...brief-changelog-detailed/

• HNies
Ik zou wel willen maar lijkt me beter voor iemand die er wat meer tijd in kan besteden. Ik heb er helaas niet de tijd voor :(

• HNies
Kashika schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:02:
[...]

Ik heb bij sommige games wel last van haperingen. Neem bijvoorbeeld HayDay. (ja ik weet het :+ ...maar is op zich wel leuk)
Ik heb vaak het probleem dat die gewoonweg niet opstart. Ik moet dan Cache van de app legen en alle andere openstaande apps sluiten, anders start ie niet eens op. Een reboot werkt ook.
Ik hoop dat Lollipop dit probleem niet heeft.

• Ithric
Kashika schreef op maandag 09 maart 2015 @ 14:02:
[...]

Niks gemerkt, hij doet wat ik wel en in een redelijk tempo.
Maar ik gebruik hem echt als erbij, dus af en toe filmpje, maar werk meestal op mijn desktop. 8)

iRacing Profiel

• HNies
Binnen nu en twee weken volgens de Sony Blog:

http://blogs.sonymobile.c...ria-z3-xperia-z3-compact/

You’ll see the upgrade hit first devices in the Nordics and Baltics, continuing to further markets, for more Xperia Z Series products, starting in around two weeks time*

*Timing and availability may vary by market and/or carrier

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zijn wij de Nordics?

edit:

Blijkbaar niet, Wikipedia: Nordic countries

[Voor 74% gewijzigd door Tukk op 16-03-2015 15:27]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Kashika
Je kan em wel installeren, maar moet je em rooten. Kan je beter twee weken wachten :P

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-03 16:46
Iemand enig idee wanneer de update er is voor de Z1 tablet, wachten duurt zo lang..... :|

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Jean-Paul Bidet schreef op woensdag 29 april 2015 @ 09:54:
Iemand enig idee wanneer de update er is voor de Z1 tablet, wachten duurt zo lang..... :|
http://blogs.sonymobile.c...1-compact-xperia-z-ultra/

Voor tldr: Bijna.

[Voor 5% gewijzigd door Tukk op 29-04-2015 10:16]

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Maar bijna is gewoon bijna, maar het duurt bijna te lang, en dan heb ik het over bijna (Sony communicatie)

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:30
Inderdaad, bijna duurt inmiddels al een hele tijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-03 15:26
Mijn Z2 Tablet heeft ook nog geen upgrade gekregen ;(

8700k | 3070

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:55
Vraagje, gisteren is de usb cover voor het laad klepje afgebroken. Nu heb ik online gezocht naar een vervangend klepje en een how-to. Echter niet kunnen vinden (vervangend onderdeel wel maar verzending naar NL niet).

Wie kan mij helpen of laten weten of dit klepje zelf makkelijk te vervangen is? Bij de nieuwe Xperia producten kan deze relelatief makkelijk eruit getrokken worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik wacht met smart op de Lollipop update voor mijn XTZ. Ding werkt onderhand zo traag... Scrollen lagt, apps laggen. Allemaal sinds de kitkat update want ervoor liep hij als een zonnetje. Ik hoop dus dat Lollipop terug wat van de snelheid terugbrengt. Was al met al geen goedkoop ding, maar nu is het echt niet meer leuk om hem te gebruiken vanwege de snelheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-03 13:26
Man wat duurt het lang met die update...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-03 05:32

JayPe

Ondertitel

Anoniem: 467175 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 14:00:
nu is het echt niet meer leuk om hem te gebruiken vanwege de snelheid.
Ik herken jouw klachten niet direct. Heb je na de upgrade naar de laatste kitkat versie een factory reset gedaan?

Ik liep tegen een vastgelopen systeem aan: De Play Store was verdwenen. Kreeg m er met geen mogelijkheid weer op. Heel vreemd. Via een reset met de PC Companion ( volledige nieuwe installatie van de software, incl factory reset ) doet ie t weer als een zonnetje. Ook geen spoortje van toegenomen traagheid.

Overigens hoop ik wel op een (spoedige?) upgrade naar Lollipop. Mijn Z1c ( telefoon ) heeft 'm al, en alhoewel 't wennen is, zou het fijn zijn als beide apparaten ( Tablet Z en telefoon Z1compact ) dezelfde look-n-feel hebben.

PS: De Tablet Z is gewoon de Tablet Z.. Aub niet Tablet Z1 noemen!! dat schept echt alleen maar verwarring. Er zijn binnen de telefoonlijn immers ook gewoon de Z, Z1, Z2, Z3 en de nieuwste Z4. Als je m dan toch een nummertje wilt geven, noem m dan Z0 ( dat is net zo verkeerd, maar geeft in iedergeval geen verwarring met de Z1 reeks ( de Tablet Z hoort bij de familie van de Xperia Z telefoon )

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!
bluecupra schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:09:
Vraagje, gisteren is de usb cover voor het laad klepje afgebroken. Nu heb ik online gezocht naar een vervangend klepje en een how-to. Echter niet kunnen vinden (vervangend onderdeel wel maar verzending naar NL niet).

Wie kan mij helpen of laten weten of dit klepje zelf makkelijk te vervangen is? Bij de nieuwe Xperia producten kan deze relelatief makkelijk eruit getrokken worden.
Misschien via eBay?

Overigens herken ik hier ook niet de traagheid. Die van mij loopt nog prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

JayPe schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:48:
[...]

Ik herken jouw klachten niet direct. Heb je na de upgrade naar de laatste kitkat versie een factory reset gedaan?

Ik liep tegen een vastgelopen systeem aan: De Play Store was verdwenen. Kreeg m er met geen mogelijkheid weer op. Heel vreemd. Via een reset met de PC Companion ( volledige nieuwe installatie van de software, incl factory reset ) doet ie t weer als een zonnetje. Ook geen spoortje van toegenomen traagheid.

Overigens hoop ik wel op een (spoedige?) upgrade naar Lollipop. Mijn Z1c ( telefoon ) heeft 'm al, en alhoewel 't wennen is, zou het fijn zijn als beide apparaten ( Tablet Z en telefoon Z1compact ) dezelfde look-n-feel hebben.

PS: De Tablet Z is gewoon de Tablet Z.. Aub niet Tablet Z1 noemen!! dat schept echt alleen maar verwarring. Er zijn binnen de telefoonlijn immers ook gewoon de Z, Z1, Z2, Z3 en de nieuwste Z4. Als je m dan toch een nummertje wilt geven, noem m dan Z0 ( dat is net zo verkeerd, maar geeft in iedergeval geen verwarring met de Z1 reeks ( de Tablet Z hoort bij de familie van de Xperia Z telefoon )
Ja ik heb een factory reset gedaan. Al meerdere malen. Iedere keer lijkt de snelheid weer net wat te verbeteren, maar na verloop van tijd hapert het weer.
Om aan te geven wat me bijvoorbeeld ergert: wanneer ik door de Play Store scroll hapert het echt enorm. Youtube kijken op zich gaat erg goed, maar scrollen door mijn abonnementen hapert dan ook weer vrij veel. Nu zijn deze 2 laatste dus wat verbetert, maar ik denk dat het pas volledig opgelost zal raken wanneer ik Lollipop installeer en METEEN erna een factory reset ga doen. Als dat niet baat ga ik misschien toch op zoek naar een custom ROM ofzo als deze al beschikbaar zijn voor de tablet Z.

Ik noem 'm overigens altijd gewoon XTZ ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb nergens last van, ik heb ook lollipop en heb geen factory-reset uitgevoerd.

Ik gebruik wel Nova Launcher.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

XTZ: dikke prima :-)

*ik zoek nog steeds een fijne SGP-DS5 ( de Sony Dock ), greep destijds net mis tijdens de Sony uitverkoop, en heb nog steeds spijt niet zo'n ding te hebben ( fragiele klepje ging al eens kapot )

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kashika
Tukk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:48:
Ik heb nergens last van, ik heb ook lollipop en heb geen factory-reset uitgevoerd.

Ik gebruik wel Nova Launcher.
Jij hebt er zeker custom firmware opstaan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Kashika schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:15:
[...]

Jij hebt er zeker custom firmware opstaan?
Nee, laatste officiele release.

• Kashika
Tukk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 16:17:
[...]

Nee, laatste officiele release.
Hoe dan? XTZ heeft nog geen lollipop toch?

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Jup de XTZ heeft nog geen lollipop.. Wellicht vergist Tukk zich?

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:17
bluecupra schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:09:

Bedoel je deze? http://www.ebay.nl/itm/Or...in_77&hash=item1e9d4f69a1

• bluecupra
Dat is inderdaad het klepje welke ik bedoel. Echter bij de nieuwere modellen kun je het klepje er simpelweg uittrekken. Bij de XPZ is dit volgens mij niet mogelijk. In mijn geval is het klepje afgebroken en zit er een kort stukje plastic in de opening. Om dit te verwijderen en een nieuwe te plaatsen moet volgens mij de back cover eraf. Ook heb ik geen how-to op Internet kunnen vinden.

Zodra de back cover verwijderd is zal ook de waterdichtheid komen te vervallen (is nu ook al niet meer waterdicht door het ontbreken van het klepje). Denk dat ik het daarom maar zo laat..
JayPe schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:09:
Vandaag is de uitrol op de XZ begonnen, dus de XTZ zal er nu ook wel tussen beginnen te zitten. Die van mij helaas nog niet.

• den_the_man
bluecupra schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:54:
[...]

Dat is inderdaad het klepje welke ik bedoel. Echter bij de nieuwere modellen kun je het klepje er simpelweg uittrekken. Bij de XPZ is dit volgens mij niet mogelijk. In mijn geval is het klepje afgebroken en zit er een kort stukje plastic in de opening. Om dit te verwijderen en een nieuwe te plaatsen moet volgens mij de back cover eraf. Ook heb ik geen how-to op Internet kunnen vinden.

Zodra de back cover verwijderd is zal ook de waterdichtheid komen te vervallen (is nu ook al niet meer waterdicht door het ontbreken van het klepje). Denk dat ik het daarom maar zo laat..
Pimpimmers heeft in dit topic gezegd, dat je ze er zo in kan drukken:
pimpimmers schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 02:55:
[...]

Volgens iemand die ze gekocht heeft kan kan je ze er zo indrukken. Stelt niets voor.
Ze zijn hier te koop USB-Side-Cap-Sony-Xperia-Tablet-Z
Hier staat de rest.
Mocht je toch nog je XTZ open gaan maken. Hier staan foto's van iemand die uitleg geeft bij het vervangen van de microUSB aansluiting: https://nl.ifixit.com/Gui...SB+Port+Replacement/31447
Het gaat wel niet over het vervangen van het klepje, maar wellicht heb je er toch iets aan. :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JayPe schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:09:
Nog geen lollipop, ik vergis me niet. Ik heb gewoon de meest recente versie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
@den_the_man bedankt voor je reactie en links

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbit13
Tukk schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 14:48:
Tukk schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 11:09:
[...]
Nog geen lollipop, ik vergis me niet. Ik heb gewoon de meest recente versie.
nvm

Heb helaas wel enorm de lag problemen, switchen tussen applicaties duurt eeuwen, tobo tevoorschijn toveren duurt meerdere seconden etc.

Ding werk nu ongeveer even goed als m'n PoV tablet van 75 euro....

Lolipop voor de TabletZ is nu beperkt beschikbaar in Taiwan, Hongkong en de US. Release 10.6.A.0.454
Zie http://www.xperiablog.net...ia-z-series-10-6-a-0-454/.

Voor de Z3C zaten er maanden tussen eerste update push van Lolipop, en de release van de NL versie. Vrees dat dat niet anders gaat zijn voor de tablet....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

En toen pakte ik mijn tablet op, met twee handen. *Kraaak* Een mooie barst halvewege de boven-/onderkant naar rechts tot halvewege de lengte.

Een minuutje later was het een barst over de hele tablet en kon ik hem niet meer gebruiken doordat de touch het niet meer deed. Hij is ondertussen naar de reparatie-afdeling van amazon.de.
Damn, een jaartje oud en zonder enige kracht op de tablet een barst in de ruit. :(

Wat me opvalt is dat de Z momenteel duurder is dan een jaar geleden, ik heb geen 400 euro betaald voor de mijne.

[Voor 12% gewijzigd door Tukk op 25-05-2015 16:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Tukk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:51:
En toen pakte ik mijn tablet op, met twee handen. *Kraaak* Een mooie barst halvewege de boven-/onderkant naar rechts tot halvewege de lengte.

Een minuutje later was het een barst over de hele tablet en kon ik hem niet meer gebruiken doordat de touch het niet meer deed. Hij is ondertussen naar de reparatie-afdeling van amazon.de.
Damn, een jaartje oud en zonder enige kracht op de tablet een barst in de ruit. :(

Wat me opvalt is dat de Z momenteel duurder is dan een jaar geleden, ik heb geen 400 euro betaald voor de mijne.
Auw, dat klinkt echt pijnlijk. En de Z is nu kunstmatig duur, omdat hij bijna nergens meer op voorraad is zijn er nog wat slacker webshops die hem nog voor oude prijzen er in hebben staan.

• JayPe

JayPe

Ondertitel

De Lollipop update 5.0.2 is schijnbaar live. 10.6.A.0.454

http://www.xperiablog.net...ipop-update-10-6-a-0-454/

Ja, hier nog geen update gevonden. Ik hoop dat hij er zo aan komt.

Ik hoop echt enorm hard dat al mijn issues gefixt zijn na de update (die er nu toch wel gauw aan zal komen). Wat raden jullie aan om te doen? Eerst update installeren en dan meteen erna een factory reset toepassen om zo met een mooie lei te beginnen?

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Jup. Grote updates van besturingssystemen betekenen IMHO altijd: clean install of wipe all.

Slimste is waarschijnlijk om zelfs vooraf alvast een factory reset te doen, omdat dat slechts enkele seconden/minuten duurt. Anders krijg je na de Lollipop update tijdens de eerste boot alleen maar met vertraging te maken om alle geinstalleerde apps bij te werken welke je toch weer wiped na de installatie van lollipop.

Dus: Factory-reset, update naar lollipop, factory reset.

Overigens zijn updates van de Tablet Z nog niet echt european mainland..
Xperifirm kent er inmiddels 2: Taiwan en Nordic Combined NCB: Is dat USA + Canada?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbit13
Gisteren avond De Nordic versie van Lolipop op m'n 16GB Wifi Tablet Z gezet. Geen problemen ondervonden.

Ik heb de volgende tutorial gevolgd:

http://www.xperiablog.net...-xperifirm-and-flashtool/

Nordic is de versie voor Noorwegen/Zweden/Finland, maar vraag 1 na de herstart is welke taal je wilt hebben. En die staat default op English UK.

Snelheid is nog wat lastig te beoordelen, aangezien ie als een gek al m'n oude apps weer uit de playstore aan het halen is. Maar iig werkt alles naar behoren (wifi, audio etc).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
Heb zelf ook een XTZ welke de laatste tijd erg traag geworden was. Met name het starten/openen van het toetsenboard duurt lang. Naar aanleiding van dit topic heb ik de tablet gereset naar fabriekswaarden. Merk hierbij gelijk op dat de tablet weer een stuk "snappier" werkt. Erg benieuwd naar de Android 5.1 update welke ook eerdaags wel zal komen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ze zijn niet erg snel, ik heb hem nog steeds niet. Sony zet er eigenlijk ook geen tempo achter.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hobbit13
Hobbit13 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 10:09:
Snelheid is nog wat lastig te beoordelen, aangezien ie als een gek al m'n oude apps weer uit de playstore aan het halen is. Maar iig werkt alles naar behoren (wifi, audio etc).
Inmiddels flink wat uurtjes met Lolipop gewerkt, en helaas, de snelheid is niet perfect. Ietsjes beter dan Kitkat maar minder dan de originele Android release. De random vertragingen, en zeer trage switchen tussen apps blijft :(

Ik heb een volledige wipe gedaan, na inloggen worden automatisch alle apps weer uit de playstore gehaald. Dus niet echt een factory reset, maar de +/- 30 apps die ik erop heb staan zou prima moeten kunnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Zo jammer dat het zo lang moet duren die update... Volgende tablet ga ik toch eens andere merken overwegen..

• JayPe

JayPe

Ondertitel

SPOXYWOXY schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 20:38:
Zo jammer dat het zo lang moet duren die update... Volgende tablet ga ik toch eens andere merken overwegen..
Overweeg het vooral. Maar hoewel Sony zeker niet snel is, doen ze wel aan updates voor apparatuur die best als 'oud' mag worden benoemd. Doen andere merken niet veel beter (op Google na wellicht, met z'n Nexus lijn?)

Ik had voor de Tablet Z geen update meer verwacht, maar wellicht zijn de verschillen tussen de Z modellen niet zo groot waardoor het niet al te veel moeite kost?

JayPe schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 20:47:
[...]

Overweeg het vooral. Maar hoewel Sony zeker niet snel is, doen ze wel aan updates voor apparatuur die best als 'oud' mag worden benoemd. Doen andere merken niet veel beter (op Google na wellicht, met z'n Nexus lijn?)

Ik had voor de Tablet Z geen update meer verwacht, maar wellicht zijn de verschillen tussen de Z modellen niet zo groot waardoor het niet al te veel moeite kost?
Ik zat op de fiets nog hetzelfde te denken. Ik ben eigenlijk best tevreden dat een >2 jaar oude tablet nog ondersteuning krijgt. Vind maar eens een fabrikant die dat beter doet (Apple daargelaten).
De update staat hier klaar! :) Ben nu aan het updaten...

• bluecupra
Hier ook beschikbaar via Pc Companion, wordt nu gedownload. Erg benieuwd naar :D

Ook aan het downloaden. Eerst een factory reset gegaan en dan snel door het instellingenmenu: volgende volgende volgende. :D
Nu dus aan het downloaden en straks installeren en dan daarna weer factory reset. Als hij dan niet schoon is, dan weet ik het ook niet meer. Hoe dan ook hoop ik vooral dat apps en dergelijke wat vlotter draaien alhoewel mijn hoop niet te groot is.

• HNies
Hier net ook geïnstalleerd. Met twee telefoons die al op Android 5 zaten eindelijk alles nu hetzelfde, grotendeels.
Nog geen idee of alles soepeler draait.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Mooi! Vanmiddag maar eens naar kijken dan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:40
Ben mijn XTZ alvast aan het voorbereiden (back-up) maar wordt ondertussen wat huiverig om te updaten naar Lollipop (wat bij mijn XPZ2 prima is gelukt).

Opvallend veel reacties over oa:

- WiFi die niet meer kan worden aangezet
- Battery drain
- Overheating
- Traagheid
- Tethering wat niet meer (goed) zou werken etc

In een aantal gevallen zouden enkele problemen in tweede instantie worden opgelost door via PC-Companion de Repair-functie te gebruiken. Het klinkt allemaal niet heel vertrouwenswekkend. :?

Ook ik vind het nobel dat Sony een Android-update heeft gemaakt voor ook de XTZ, maar ben vooral benieuwd naar of het ook verbeteringen brengt (naast 'material design' waar ik jaren lang prima zonder heb gekund) of dat ik hiermee een soort van Paard van Troje naar binnen haal, waardoor ik over drie maanden naar de winkel moet om een nieuwe tablet aan te schaffen (of roll-backen).

Wellicht dat een factory reset van de tablet verstandiger is dan een update. Noem mij laf O-) , maar ik kijk nog even de kat uit de boom. En ben ondertussen nieuwsgierig naar de eerste ervaringen van mensen die de update op hun XTZ hebben gezet.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Wifi aan/uitzetten, Battery Drain, Overheating, Traagheid: Allemaal zaken die mogelijk voorkomen/verholpen kunnen worden door een reset uit te voeren voor en na het updaten.

Tethering: Werkte dat dan uberhaupt? Op mijn SGP311 (alleen wifi) kreeg ik het niet voor mekaar, op KitKat that is.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb tot nu toe (even afkloppen) nog geen enkel probleem en heb het idee dat het soepeler loopt dan KK liep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier nog geen update beschikbaar voor m'n SGP312. Kan je ergens zien voor welke series de update beschikbaar is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 20:51
Voor de SGP321 is de update ook nog niet beschikaar :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bluecupra
Update hier ook geinstalleerd, verder geen problemen en tablet is beduidend sneller geworden met het openen van apps. Erg tevreden mee

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-03 23:55
Na de update naar Lollipop kan ik het volume van mijn Bluetooth speaker niet meer aanpassen via de volumeknop op de tablet. Heeft iemand wellicht hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:40
Stoute schoenen aangetrokken en so far draait Lollipop prima op mijn tablet Z. Voorafgaand een factory reset gedaan. Daarna update gedraaid via PC Companion en toen weer een factory reset.

"A man has got to know his limitations..."

Acties:
  • 0Henk 'm!
Don Giovanni schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:52:
Na de update naar Lollipop kan ik het volume van mijn Bluetooth speaker niet meer aanpassen via de volumeknop op de tablet. Heeft iemand wellicht hetzelfde probleem?
Ik zal het eens testen zo. Met mijn telefoon (xperia z) i.c.m. bluetooth gaat het wel goed dus het lijkt mij vreemd. Overigens komt er ook nog een 5.1 update naar de XTZ :) Ik ben erg tevreden over de support van Sony.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12:17

Frans92

VFR800

Zonder factory resets geupdate naar Lollipop. Tot nu toe loopt de tablet zonder problemen. Het accugebruik is niet slechter geworden door de update. Ik heb zelfs het gevoel dat het iets beter is geworden.
Ik heb geen bluetooth speakers, dus daar kan ik geen uitspraak over doen.

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Nog niks binnen voor mijn SGP312 :(

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gister beschikbaar voor SGP312 gekomen (bij mij althans); heb 'm nog niet geinstalleerd, wil eerst factory reset doen. Is er een makkelijke manier om het eea aan bloatware te kunnen deïnstalleren? Bv. via Towelroot rooten, en daarna apps verwijderen?
:(
Yo-L schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:33:
Gister beschikbaar voor SGP312 gekomen (bij mij althans); heb 'm nog niet geinstalleerd, wil eerst factory reset doen. Is er een makkelijke manier om het eea aan bloatware te kunnen deïnstalleren? Bv. via Towelroot rooten, en daarna apps verwijderen?
Er komt maar heel weinig bloatware mee met de XTZ. Volgens mij alleen Facebook en die kan je verwijderen.

• SPOXYWOXY
Update gisteren geinstalleerd, maar wat een gedoe zeg. Denk dat ik wat verkeerd had gedaan, want ben een uur bezig geweest om de tablet weer aan te krijgen na een failed 1e installatie. Uiteindelijk goed gekomen en wat een verschil zeg Android 5. Lekkere interface, voelt weer soepel aan. Ik ben tevreden :)

• Z___Z
  • Niet online
Ik heb gister ook de update gedaan. moet zeggen dat met elke nieuwe versie van Android de interface slechter is geworden. Originele firmware, zat de statusbalk onder en had je direct toegang tot de mini-apps. Kit-Kat update, statusbalk omhoog verplaatst, dus minder ruimte voor je apps, want 2 balken in het scherm. Geen directe toegang meer tot de mini-apps. Nu Lolipop, quick settings en notifications samengevoegd. Dus geen snelle toegang meer tot quick settings :@. Het ziet eruit alsof ze de telefoon versie op de tablet hebben gezet. Want ruimte genoeg om settings en notifications in 1 pulldown weer te geven.

Weet iemand hoe je het verkleuren van de statusbalk uit kan zetten? Nu heeft Chrome een lelijke blauwe statusbalk ipv onopvallend zwart.
Z___Z schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 09:38:
Ik heb gister ook de update gedaan. moet zeggen dat met elke nieuwe versie van Android de interface slechter is geworden. Originele firmware, zat de statusbalk onder en had je direct toegang tot de mini-apps. Kit-Kat update, statusbalk omhoog verplaatst, dus minder ruimte voor je apps, want 2 balken in het scherm. Geen directe toegang meer tot de mini-apps. Nu Lolipop, quick settings en notifications samengevoegd. Dus geen snelle toegang meer tot quick settings :@. Het ziet eruit alsof ze de telefoon versie op de tablet hebben gezet. Want ruimte genoeg om settings en notifications in 1 pulldown weer te geven.

Weet iemand hoe je het verkleuren van de statusbalk uit kan zetten? Nu heeft Chrome een lelijke blauwe statusbalk ipv onopvallend zwart.
Ja, ik heb ook het idee dat Android een kant op gaat die Tablets negeert. Op telefoons werkt het prima. Wel jammer, want juist voor tablets kan Android met zijn SD-kaart support naar mijn idee wel wat betekenen.

@statusbalk: Beetje lullig, maar ander thema installeren/andere kleuren kiezen.

Welja, ze willen duidelijk naar 1 OS voor telefoons EN tablets en ze willen de uniformiteit bewaren. Beetje à la Apple met iPad / iPhone die ook zo goed als 1 op 1 hetzelfde eruit zien en werken. Zo veel moeite is het toch niet om even met 2 vingers naar beneden te swipen om zo meteen je settings te zien?

• Z___Z
  • Niet online
Het is meer dat het per iteratie achteruit gaat. Natuurlijk kan je 2x naar beneden swipen, maar 1x was sneller. Android tablet bestaan nu al redelijk lang, maar behalve voor filmpjes kijken is alles aan een Android tablet slechter dan op een iPad. Blijft alleen nog maar de prijs over, en die was bij de Tablet Z niet lager dan een iPad die tijd.

• Kashika
Z___Z schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 14:07:
Het is meer dat het per iteratie achteruit gaat. Natuurlijk kan je 2x naar beneden swipen, maar 1x was sneller. Android tablet bestaan nu al redelijk lang, maar behalve voor filmpjes kijken is alles aan een Android tablet slechter dan op een iPad. Blijft alleen nog maar de prijs over, en die was bij de Tablet Z niet lager dan een iPad die tijd.
Nee hij bedoelt dat je met twee vingers tegelijk naar beneden swiped. Krijg je hetzelfde resultaat.
Zo veel extra moeite is die extra vingerbeweging ook niet :P

• Z___Z
  • Niet online
Oh 2 vingers werkt inderdaad. Maar nog de drawer is veel te smal :)

Chrome is in lolipop wel veel beter zeg. Krijg nu eindelijk dezelfde browser ervaring als Safari op ios. Weet niet wat Google verandert heeft, maar alle nadelem van een slechte UI design maken opeens veel minder uit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hebben mensen ook problemen met het inloggen op de Ziggo app?
Ik krijg steeds "Inloggen niet mogelijk" SGP312 lolipop.
Heb het nu al 6 keer geprobeerd maar kan gewoon niet inloggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SPOXYWOXY
pimpimmers schreef op zondag 14 juni 2015 @ 05:01:
Hebben mensen ook problemen met het inloggen op de Ziggo app?
Ik krijg steeds "Inloggen niet mogelijk" SGP312 lolipop.
Heb het nu al 6 keer geprobeerd maar kan gewoon niet inloggen.
Tegenwoordig kan je beter de Horizon Go app gebruiken.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SPOXYWOXY schreef op zondag 14 juni 2015 @ 18:58:
[...]

Tegenwoordig kan je beter de Horizon Go app gebruiken.
Top bedankt ken Horizon Go app niet eens.
Maar die app werkt en Ziggo app ook weer.

• SPOXYWOXY
pimpimmers schreef op maandag 15 juni 2015 @ 04:12:
[...]

Top bedankt ken Horizon Go app niet eens.
Maar die app werkt en Ziggo app ook weer.
Heb ook het vermoeden dat de Ziggo TV app binnenkort zal verdwijnen, maar vindt zelf de Horizon Go app ook een stuk stabieler en eenvoudiger werken.
Z___Z schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 19:39:
Oh 2 vingers werkt inderdaad. Maar nog de drawer is veel te smal :)

Chrome is in lolipop wel veel beter zeg. Krijg nu eindelijk dezelfde browser ervaring als Safari op ios. Weet niet wat Google verandert heeft, maar alle nadelem van een slechte UI design maken opeens veel minder uit :)
Klopt, Chrome is er erg hard op vooruit gegaan. Eerst bevroor hij om onverklaarbare reden nog wel eens voor een seconde, dat lijkt nu niet/heel veel minder te gebeuren.

• den_the_man
Ik hoor dat de Horizon app inderdaad heel stabiel draait, maar de livestreams zijn, geloof ik, nog niet in 720p en bij de ziggo app wel. Kan iemand dat bevestigen? Dat is voor mij in ieder geval de reden om nog niet over te gaan naar Horizon.

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op maandag 25 mei 2015 @ 16:51:

Eeuhhm, zover mijn duits gaat krijg ik van Amazon het volledige bedrag terug wat ik er ooit voor heb betaald.
Artikel : Sony Xperia Tablet Z SGP312 25,7 cm (10,1 Zoll) Tablet-PC (Qualcomm Snapdragon S4 Pro, Cortex A9, Quad Core, 1,5GHz, 2GB RAM, 32GB HDD, Android OS 4
Menge : 1
Grund der Erstattung : Artikel nicht zufriedenstellend

Und so setzt sich die Erstattung zusammen:

Artikel Erstattung : 293,28 €
Artikel erstattete Mehrwertsteuer : 61,59 €
Ik weet niet eens of ik er blij mee ben, ik had geen klagen over de tablet, ik heb een mooie hoes en ik moet nu weer op zoek.

[Voor 5% gewijzigd door Tukk op 24-06-2015 13:47]

• JayPe

JayPe

Ondertitel

heb je er zo'n oplaad dock bij?

dan heb ik eventueel wel interesse deze over te nemen (de dock, niet de defecte tablet z).

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Eeuhhm, zover mijn duits gaat krijg ik van Amazon het volledige bedrag terug wat ik er ooit voor heb betaald.

[...]

Ik weet niet eens of ik er blij mee ben, ik had geen klagen over de tablet, ik heb een mooie hoes en ik moet nu weer op zoek.
En weer een stapje verder, ik heb een Nexus 9 gekocht.

Gratis af te halen (of tegen onkosten te versturen), de officiele rode hoes voor de Sony Xperia Z tablet.
DM me als je intresse hebt.

Bosje bloemen zal gewaardeerd worden door GF

[Voor 4% gewijzigd door Tukk op 02-07-2015 13:23]

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 20:51
yes de lollipop update is nu ook voor de SGP321 versie beschikbaar.

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Vraagje aan de mensen die de Tablet naar Lollipop hebben geupdate. Als ik een externe (selfpowered) HDD van 1TB aan de tablet met de vorige versie van Android koppelde werd de schijf als een 'damaged USB storage' gekenmerkt. De schijf is verder wel goed en dit had er mee te maken dat de tablet geen HDD's kon koppelen die of NTFS of Fat waren geformatteerd (één van de 2, weet even niet meer welke). Met root zou dit wel kunnen (heb ik niet geprobeerd). Kan deze tablet inmiddels met de meest recente versie van Android wel beide HDD's aan?
Knordy schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:54:
Vraagje aan de mensen die de Tablet naar Lollipop hebben geupdate. Als ik een externe (selfpowered) HDD van 1TB aan de tablet met de vorige versie van Android koppelde werd de schijf als een 'damaged USB storage' gekenmerkt. De schijf is verder wel goed en dit had er mee te maken dat de tablet geen HDD's kon koppelen die of NTFS of Fat waren geformatteerd (één van de 2, weet even niet meer welke). Met root zou dit wel kunnen (heb ik niet geprobeerd). Kan deze tablet inmiddels met de meest recente versie van Android wel beide HDD's aan?
4.4 kon inderdaad geen NTFS aan, dit omdat het een Microsoft standaard is. Ik weet eigelijk niet hoe dat met lollipop zit.

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Cyleo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

4.4 kon inderdaad geen NTFS aan, dit omdat het een Microsoft standaard is. Ik weet eigelijk niet hoe dat met lollipop zit.
Hm helaas kan het met lollipop nog steeds niet. Heb Sony een mail gestuurd:
"Xperia toestels met Android 5 ondersteunen FAT 12/16 en FAT 32"

• den_the_man
Cyleo schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 14:17:
[...]

Heb je deze app al geprobeerd? Google Play: Paragon exFAT, NTFS & HFS+
Je hebt wel root nodig!

[Voor 3% gewijzigd door den_the_man op 07-08-2015 22:12]

Knordy schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 13:30:
[...]

Hm helaas kan het met lollipop nog steeds niet. Heb Sony een mail gestuurd:
"Xperia toestels met Android 5 ondersteunen FAT 12/16 en FAT 32"
Mm, ook geen exFAT meer? Die ondersteunden ze altijd wel, en eigenlijk was alles hier sowieso al exFAT (vanwege een sleur aan OS'en in dit huis).

• CMJLA
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-07-2021
Zijn er onder u meerdere gebruikers van de Sony Xperia Tablet Z, waarbij het WIFI-gedeelte na verloop van tijd (circa 1 1/2 jaar) niet meer functioneerde?

Wat was dan de oplossing?

Ter reparatie aanbieden of anderszins?

Indien reparatie, hoe lang duurde dit?

Bij voorbaat dank voor uw reactie(s)!

• Ithric
CMJLA schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:46:
Zijn er onder u meerdere gebruikers van de Sony Xperia Tablet Z, waarbij het WIFI-gedeelte na verloop van tijd (circa 1 1/2 jaar) niet meer functioneerde?

Wat was dan de oplossing?

Ter reparatie aanbieden of anderszins?

Indien reparatie, hoe lang duurde dit?

Bij voorbaat dank voor uw reactie(s)!
Ik gebruik hem nu ruim 2 jaar, nog geen 1x Wifi problemen gehad. (enkel als ik buiten het bereik kom van de zender)
Kan je helaas dus niet helpen, heb je al even in google gezocht?

iRacing Profiel

• SPOXYWOXY
Nieuwe update is beschikbaar, tablet voelt toch weer soepeler aan :)

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tukk schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 13:23:

Gratis af te halen (of tegen onkosten te versturen), de officiele rode hoes voor de Sony Xperia Z tablet.
DM me als je intresse hebt.

Bosje bloemen zal gewaardeerd worden door GF
Deze staat nog open.

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee