Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
Werkt op deze laatste versie de Ziggo app weer om televisie te kunnen kijken?

Wil de tablet graag updaten, maar als ik die functionaliteit hierdoor kwijt raak doe ik het toch maar niet.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Die werkt inderdaad gewoon zonder problemen op m'n SGP311.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertLikesTwea
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-04 13:20
SpongeRob schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 13:34:
Die werkt inderdaad gewoon zonder problemen op m'n SGP311.
Top.

Ga 'm gelijk updaten :) .

Bedankt voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

* Tukk wacht nog steeds op de update.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Tukk schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 14:36:
* Tukk wacht nog steeds op de update.
Bizar, welke versie heb je dan? En gewoon in Nederland gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyleo schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 19:29:
[...]

Bizar, welke versie heb je dan? En gewoon in Nederland gekocht?
Hmmm, amazon.de Zal het daar in zitten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 09:00
Cyleo schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 12:26:
[...]

Er zit een symboolswitch knop linksonderin, daarna op het gereedschapje drukken die rechtsonderin verschijnt. Hier kun je bij keyboard settings naar symbols and smileys gaan en het aan-of uitzetten.
Het gekke is dat het in veel applicaties (bijvoorbeeld Chrome) wel werkt, maar in mijn Hay Day spelletje weer niet. Voor de update had ik altijd die smiley knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Hobbit13 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:31:
[...]

Mijn tablet z heeft de laatste tijd last van orientatie onzekerheid, is echt rete irritant, je klikt ergens op, maar ondertussen switched het scherm en wordt iets heel anders geactiveerd.

Het is het ergst als ik in de trein zit, maar zelfs als ie helemaal stil op tafel ligt wil ie nog wel eens switchen. Ik kan niet heel veel vinden over het probleem, maar wel enige indicaties dat de orientatiesensor dan stuk is. Ik ben ook benieuwd of het probleem minder wordt met een software reset.

Het flikkeren van het scherm heeft geloof ik te maken met een bug in het toetsenbord, en is wel opgelost met de update naar 4.4

Over de custom firmware, wat stoort je aan de Sony firmware? Zo ver zit die niet af van stock android. Ik zou gewoon bij de Sony firmware blijven en die rooten. (towel werkt prima).
Ik heb een Factory reset gedaan en mijn oriëntatie problemen heb ik niet meer! ook nog geen last gehad van knipperent toetsenbord sinds de nieuwe update. Het was dus geen hardware probleem maar een software probleem.

Ik vind wel dat mijn oplaadpunt van me tablet een beetje fragie is. Vaak moet ik mijn tablet precies goed leggen voordat die begint met opladen. en ook vind ik dat mijn tablet nogal langzaam oplaad! Ik wil daarom kijken of er andere mogelijkheden zijn om de tablet op te laden. Ik kwam al gauw bij het dockingstation uit alleen vind ik 45 euro een beetje te veel voor dat ding. Ik vroeg me ook af of er geen cover bestaat die draadloos laden ondersteunt. Ik merk gewoon dat ik mijn tablet te weinig gebruik omdat ik het opladen steeds vergeet en het een heel karwij vind om dat ding steeds goed te leggen om op te laden en vervolgens 10 jaar te moeten wachten tot die is opgeladen.

Verder vind ik de batterijduur prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ik heb destijds het dock via amazon.de gekocht. Daar was hij toen flink goedkoper. Let nu als je het dock nog wilt vooral even op de outlet store van sony. Daar komen geregeld Tablet Z accessories langs (vermoedelijk om plek te maken voor TZ2 attributen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Um, kijk ik er gewoon overheen of is het opstartgeluid niet uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyleo schreef op maandag 21 juli 2014 @ 23:42:
Ik heb destijds het dock via amazon.de gekocht. Daar was hij toen flink goedkoper. Let nu als je het dock nog wilt vooral even op de outlet store van sony. Daar komen geregeld Tablet Z accessories langs (vermoedelijk om plek te maken voor TZ2 attributen).
Mijn Duitse versie heeft nu ook 4.4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17-09 22:41
Ik had eer gisteren pas de update melding gekregen, verder nog niet veel mee gedaan.
Hopelijk is mijn Wifi thuis wat beter, want bij mijn ouders werkt hij perfect maar bij mij super traag.
(Binnenkort mijn router ook even resetten en opnieuw instellen gezien hij naar boven verhuisd. (Misschien is de band die ik ingesteld heb niet zo geschikt meer nu)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Ithric schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:56:
Ik had eer gisteren pas de update melding gekregen, verder nog niet veel mee gedaan.
Hopelijk is mijn Wifi thuis wat beter, want bij mijn ouders werkt hij perfect maar bij mij super traag.
(Binnenkort mijn router ook even resetten en opnieuw instellen gezien hij naar boven verhuisd. (Misschien is de band die ik ingesteld heb niet zo geschikt meer nu)
Er zijn verschillende apps (bijvoorbeeld WiFi analyzer) die laten zien hoe druk het op een bepaalde band is. Een rustige kiezen kan echt een groot verschil betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Cyleo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:10:
[...]

Er zijn verschillende apps (bijvoorbeeld WiFi analyzer) die laten zien hoe druk het op een bepaalde band is. Een rustige kiezen kan echt een groot verschil betekenen.
Ja had ik gedaan toen ik het aanpaste, maar blijkbaar is het veranderd.
Zoals gezegd bij mijn ouders met een zelfde soort router werkt alles veel sneller op dezelfde tablet.

Maar nu geen zin/erger er me nog niet genoeg aan om dat nu allemaal te gaan doen en komende weken nogmaals als hij naar boven gaat.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 22:16
Sinds de laatste update heb ik wifi problemen. Hij blijft verbonden maar laad niks meer. Facebook, gmail refreshen gaat niet. Chrome cirkeltje blijft maar draaien... Wifi uit en terug aan lost het op.
Nog iemand hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:41

13art

Moderator Mobile
Nee totaal geen problemen mee hier.
Al gegoogled of er meer mensen zijn met dat probleem? Anders eens een reset doen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Screen casting naar de Chromecast is nu ook mogelijk (via een workaround) vanaf de Tablet Z; als je eerst Towelroot draait om root te verkrijgen, en daarna de apk van http://forum.xda-develope...mirroring-device-t2812193 draait kun je via de Chromecast-app direct je scherm casten; werkt tot nu toe erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Vet! Heb de nieuwste update er op staan is towelroot nog steeds te gebruiken dan om mijn tablet te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
justin0117 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:47:
Vet! Heb de nieuwste update er op staan is towelroot nog steeds te gebruiken dan om mijn tablet te rooten?
Bij mij werkte 't gewoon met de 4.4 update, dus lijkt me wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:25

JT

VETAK y0

Hoe is de afleesbaarheid buiten, in de zon en schaduw?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
JT schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:36:
Hoe is de afleesbaarheid buiten, in de zon en schaduw?
Op max contrast best goed eigenlijk.

in de schaduw merk je vrij weinig en als je echt in de zon zit, dan heb je natuurlijk wel redelijk wat spiegeling. Maar ik kon mijn comic nog goed lezen, al kost het wel meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
justin0117 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:26:
[...]

Ik heb een Factory reset gedaan en mijn oriëntatie problemen heb ik niet meer! ook nog geen last gehad van knipperent toetsenbord sinds de nieuwe update. Het was dus geen hardware probleem maar een software probleem.
Heb uiteindelijk de 4.4 update maar handmatig uitgevoerd met de recovery tool bedoelt voor service centers. Zowel de PC commanion applicatie als de Xperia Update op de tablet gaven steeds errors bij de 4.4 update.

Het orientatie probleem is weg sinds de update, maar vreemd genoeg heb ik nu ineens veel last van het knipperende toetsenbord, terwijl ik hier bij 4.3 vrijwel nooit last van had. Het is niet echt een groot issue, dus ik kan er wel mee leven. Verder merk ik eigenlijk weinig verschil tussen 4.4 en 4.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Kashika schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 12:56:
[...]

Op max contrast best goed eigenlijk.

in de schaduw merk je vrij weinig en als je echt in de zon zit, dan heb je natuurlijk wel redelijk wat spiegeling. Maar ik kon mijn comic nog goed lezen, al kost het wel meer moeite.
Ok, dankje. Nu maar even twijfelen over welke tablet ik wil, deze 2e hands een paar maanden oud of een nieuwe Pipo P4 uit China :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Nou, ik heb er een :) Maar hebben meer mensen hier dat je op sommige plekken met relatief weinig kracht van die vlekken krijgt in het scherm?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Je ziet fit ook als je de tabletbezels links en rechts vastneemt en de tablet als het ware lichtjes plooit. Erg stevig is ie in dat opzicht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54

JayPe

Ondertitel

Hmm. hier spelen zelfs de kids met de tablet, en die hebben geen klagen.

Flexen is ie natuurlijk niet voor bedoelt, hier zit de tablet altijd in de hoes, wat de boel een stuk(je) steviger maakt. Met normaal het scherm bedienen is het mij nooit opgevallen.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik had gelezen in een review dat de matige bouwkwaliteit en de vlekken dus ook die ze hadden gevonden in de pre-productie modellen niet meer er waren in de productiemodellen....nou ja, ik kijk wel hoeveel last ik ervan heb, anders zet ik hem zo weer op MP en haal ik een Pipo P4 :+ Eerst maar eens rooten, wellicht dat iemand deze vraag voor mij kan beantwoorden? http://forum.xda-develope...8442&page=20#post54634961

[ Voor 9% gewijzigd door JT op 05-08-2014 23:16 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knordy
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-12-2021
Ik zit nog met mijn Tablet Z op Android versie 4.2.2. Ik las her en der dat men met de update naar 4.3 minder fijn vonden. De reden dat ik dus ook nog steeds op 4.2.2. ben gebleven. Kan iemand aangeven waarom ik zou moeten updaten naar 4.4. Is de batterijverbruik beter, is de tablet sneller, wat zijn nog meer de voordelen of juist nadelen? Ik gebruik de tablet voornamelijk voor series kijken en internet zonder rooten etc. Op de voorgaande pagina's van dit topic kreeg ik nog een beperkt beeld van de voor en nadelen van de update vond ik.

Ook heb ik op dit moment een melding dat update 10.4.1.B.0.109 beschikbaar is, wat volgens mij android 4.3 is. Is het mogelijk om direct van 4.2.2 te updaten naar 4.4 of moet ik dan eerst de update van 4.3 doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 20:32
Knordy schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 18:47:
Ik zit nog met mijn Tablet Z op Android versie 4.2.2. Ik las her en der dat men met de update naar 4.3 minder fijn vonden. De reden dat ik dus ook nog steeds op 4.2.2. ben gebleven. Kan iemand aangeven waarom ik zou moeten updaten naar 4.4. Is de batterijverbruik beter, is de tablet sneller, wat zijn nog meer de voordelen of juist nadelen? Ik gebruik de tablet voornamelijk voor series kijken en internet zonder rooten etc. Op de voorgaande pagina's van dit topic kreeg ik nog een beperkt beeld van de voor en nadelen van de update vond ik.

Ook heb ik op dit moment een melding dat update 10.4.1.B.0.109 beschikbaar is, wat volgens mij android 4.3 is. Is het mogelijk om direct van 4.2.2 te updaten naar 4.4 of moet ik dan eerst de update van 4.3 doen?
Ik ben recentelijk overgestapt van de eerste firmware (4.1) naar de laatste (4.4).
Het grootste nadeel aan de overstap vind ik dat de back en home knoppen nu middenonder zitten terwijl die eerst linksonder zaten. De reden waarom ik geupdate heb is dat ik nu bluetooth en wifi op een fatsoenlijke manier tegelijk kan gebruiken, dat was bij 4.1 redelijk problematisch. Ik moest in stapjes upgraden, weet zo niet meer precies hoeveel stappen en welke upgrades ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
JT schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 23:07:
Nou, ik heb er een :) Maar hebben meer mensen hier dat je op sommige plekken met relatief weinig kracht van die vlekken krijgt in het scherm?
Ik heb het ook wel eens. Weet niet wat jij relatief weinig kracht noemde, maar hier gebeurd het ook wel eens dus.

@toetsenbord: Ook bij 4.3 hier geen problemen, bij 4.4 viel het mij laatst op. Erg apart.

• SPOXYWOXY
  • Laatst online: 16-09 16:17
Same here, na de update meer last van het flikkerende toetsenbord... :(

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oh ja, kwam op internet een oplossing tegen tegen het knipperende toetsenbord. Tot nu toe heeft het bij mij geholpen. Je moet de 'HW-overlays' uitschakelen in 'Opties voor ontwikkelaars'.

• Cyleo
l3art schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:38:
Oh ja, kwam op internet een oplossing tegen tegen het knipperende toetsenbord. Tot nu toe heeft het bij mij geholpen. Je moet de 'HW-overlays' uitschakelen in 'Opties voor ontwikkelaars'.
Oke, top. Dat ga ik maar eens proberen.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Voor de duidelijkheid, er moet dus een vinkje bij 'HW overlays uitschakelen" staan.

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:18:
Voor de duidelijkheid, er moet dus een vinkje bij 'HW overlays uitschakelen" staan.
Ik gebruik dit ook al een tijd alleen jammer is dat die het vinkje weer weghaalt als je je tablet helemaal uitzet.
Dus je moet het elke keer weer inschakelen :(
Ik vind het wel heel slecht van Sony dat ze nog steeds geen oplossing hebben. Dit probleem bestaat al ongeveer 8 maanden. Volgens mij begon ik er als eerste over pimpimmers in "Sony Xperia Tablet Z" dat was dus begin januari toen 4.3 uitkwam.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oh dat zou kunnen, ik zet echter mijn tablet nooit uit dus voor mij is het wel een goede oplossing. Maar inderdaad netter is van Sony om met een blijvende oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Wat zijn de gevolgen verder als je de optie: HW overlays uitschakelen aankiest? Wat werkt er dan bijvoorbeeld niet meer of gaat dit ten koste van performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb nog niks kunnen merken. Moet er wel bij zeggen dat ik eigenlijk geen games ofzo speel.
Maar wat houdt je tegen om het zelf uit te proberen? Het is zo weer terug gezet mocht het niet bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Ik begrijp dat veel mensen last hebben van een knipperend toetsenbord in Android 4.3 en 4.4. Is dat bij elke toetsenbord app of alleen bij de stock toetsenbord app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg hier net nog een update binnen. Zat al op 4.4.2 ben benieuwd wat er anders zal zijn of dat het vooral om bug fixes gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als ik bij de accu kijk dan zie ik dat Play best veel zuipt (4.3) :o Iemand anders daar ook ervaring mee? Volgens mij valt daar nog wel wat winst te halen in standby tijd...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:43:
Ik krijg hier net nog een update binnen. Zat al op 4.4.2 ben benieuwd wat er anders zal zijn of dat het vooral om bug fixes gaat.
Update is hier zojuist ook geinstalleerd. Android en build versie zijn gelijk aan de eerdere 4.4.2 update. Wie heeft een changelog voor deze laatste update?

Merk wel op dat het keyboard nog niet geknipperd heeft, dat deed deze eerder wel zonder de: HW overlays uitschakelen onder opties voor ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:43:
Update is hier zojuist ook geinstalleerd. Android en build versie zijn gelijk aan de eerdere 4.4.2 update. Wie heeft een changelog voor deze laatste update?

Merk wel op dat het keyboard nog niet geknipperd heeft, dat deed deze eerder wel zonder: HW overlays uitschakelen onder opties voor ontwikkelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bluecupra schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:36:
[...]

Merk wel op dat het keyboard nog niet geknipperd heeft, dat deed deze eerder wel zonder de: HW overlays uitschakelen onder opties voor ontwikkelaars
Had hem gisteravond ook geinstalleerd, nog geen verschillen gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Nieuwe update is onderweg :-)

Twitter van Sony:

just in: #android 4.4.4 rolls for #Xperia Z, ZL, ZR & Tablet Z – brings fixes, battery, wifi & email improvements and more #SonyXperia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Is misschien reclame, maar wellicht had je nog geen cover. Sony geeft ze gratis weg:

Heb jij een Xperia™ Tablet Z? Om je te bedanken voor je goede keuze, hebben we een verrassing voor je op Facebook: https://apps.facebook.com...a-tablet-z-cover-giveaway

[ Voor 14% gewijzigd door SPOXYWOXY op 12-09-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Update wordt hier nu gedownload, Android 4.4.4 (update 10.5.1.A.0.283)

[ Voor 17% gewijzigd door bluecupra op 12-09-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIG
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 23:34

MIG

Het lijkt er met de laatste update nu toch op dat het flikkerende toetsenbord verdwenen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
MIG schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:46:
Het lijkt er met de laatste update nu toch op dat het flikkerende toetsenbord verdwenen is.
Dat klopt, merk ik hier ook op. Is nu niet meer nodig om de optie onder developer tools te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
SPOXYWOXY schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 16:18:
Is misschien reclame, maar wellicht had je nog geen cover. Sony geeft ze gratis weg:

Heb jij een Xperia™ Tablet Z? Om je te bedanken voor je goede keuze, hebben we een verrassing voor je op Facebook: https://apps.facebook.com...a-tablet-z-cover-giveaway
Zeker geen reclame. Bedankt. Had al wel een cover maar deze zijn waarschijnlijk toch wat chiquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Hier nu ook op 4.4.4. Alles draait erg soepel. Mijn gevoel zegt dat alles net iets soepeler gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 09:12
Voor mensen die de What's New icon willen verwijderen die nu naast de Google icon verschijnt als je de home knop ingedrukt houdt. Helaas is deze app nu een systeem app en niet meer uit te schakelen.
http://forum.xda-develope...read.php?t=2689155&page=4

Hiermee poets je 'm weg

• SPOXYWOXY
Update gisteren geinstalleerd. Alles lijkt inderdaad weer soepeler. Voor de rest zie ik niet echt nieuwe dingen.

• Ithric
Zu nu helaas pas de actie van de Cover, ga vanavond proberen hopen dat hij nog niet op is.

Tevens had ik met de laatste (voor de huidige vermoed ik) juist wel erge last van het keyboard waar ik voorheen nooit last had.

Verder werkt hij nog steeds goed en gebruik ik hem geregeld.

iRacing Profiel

• Cyleo
Ithric schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:57:
Zu nu helaas pas de actie van de Cover, ga vanavond proberen hopen dat hij nog niet op is.

Tevens had ik met de laatste (voor de huidige vermoed ik) juist wel erge last van het keyboard waar ik voorheen nooit last had.

Verder werkt hij nog steeds goed en gebruik ik hem geregeld.
Ja, heeft iemand hier nog iets van gehoord? Heb mijn gegevens opgestuurd maar nooit iets van een bevestiging oid ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Cyleo schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:59:
[...]

Ja, heeft iemand hier nog iets van gehoord? Heb mijn gegevens opgestuurd maar nooit iets van een bevestiging oid ontvangen.
Nee, ik heb ook mijn gegevens opgegeven, maar nog niets gehoord. Zelfs geen bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:45
Laatste systeemupdate (10.5.1A.0.283) zou via computer moeten. Beetje vreemd, maar eenmaal gekoppeld kan ik de update nog steeds niet activeren. Doe ik iets fout? Tablet is wel gewoon als externe drive te benaderen, dus data verbinding lijkt te werken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Moet volgens mij via de sony software, al heb ik het nog niet geprobeerd.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Bastien schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:55:
Inderdaad via PC Companion, maar hier geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Mij is het gelukt via de Companion van Sony inderdaad.

Van de Facebook actie heb ik ook niks meer vernomen verder, wel goede reclame zeg niet eens een bevestigings e-mail of u hebt niet gewonnen etc. :-(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:45
Bastien schreef op zondag 21 september 2014 @ 20:55:
@Bastien, Cyleo en Ithric dank voor jullie reactie _/-\o_

Inmiddels draait de tablet als een zonnetje. Zonder knipperend toetsenbord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Bedankt voor je deelname aan onze giveaway en gefeliciteerd! We zullen vandaag de luxe Xperia Tablet Cover per post naar je opsturen."

Sony, I love you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 19:59:
"Bedankt voor je deelname aan onze giveaway en gefeliciteerd! We zullen vandaag de luxe Xperia Tablet Cover per post naar je opsturen."

Sony, I love you!
Hier ook een bericht van Vincent Evertse van Sony, ik krijg er ook één per post opgestuurd, goede actie van Sony :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Ik kreeg net hetzelfde, we zullen zien wanneer hij binnen is dan geloof ik het pas :-p
Zou wel handig zijn om te hebben, kan ik hem fatsoenlijk neerzetten.

iRacing Profiel

• SPOXYWOXY
Nog geen mail gehad hier, misschien komt ie nog :). En anders pech :p

EDIT: voila daar is de mail ook, superr :D 8)

[ Voor 26% gewijzigd door SPOXYWOXY op 27-09-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
MIG schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:46:
nou mooi niet dus !!!!
ik kan wel schelden zo ziek wordt ik ervan. heb je een tablet van 475euro en na 1,5 jaar nog geen normaal werkend keyboard!
vind je het gek dat mijn vrouw en ik dat ding amper gebruiken als je telkens weer naar het homescreen geworpen wordt terwijl je iets aan typen bent!
argh!!!!!!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
PuckStar schreef op zondag 28 september 2014 @ 23:45:
[...]

nou mooi niet dus !!!!
ik kan wel schelden zo ziek wordt ik ervan. heb je een tablet van 475euro en na 1,5 jaar nog geen normaal werkend keyboard!
vind je het gek dat mijn vrouw en ik dat ding amper gebruiken als je telkens weer naar het homescreen geworpen wordt terwijl je iets aan typen bent!
argh!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Hier ook mail van Sony, mijn cover wordt verstuurd met de post. Ben benieuwd.....Wel jammer dat ik net voor die actie al een andere cover besteld had. Namelijk de Stillgut case: http://www.stilgut.com/products/sony/xperia-z-tablet/

En ik kan ook bevestigen dat 'HW-overlays' uitschakelen in 'Opties voor ontwikkelaars' inderdaad werkt bij een flikkerend toetsenbord. Al heb ik er na de laatste update geen last meer van.

[ Voor 4% gewijzigd door HNies op 29-09-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
l3art schreef op maandag 29 september 2014 @ 07:24:
[...]

[...]
Ik heb toen gezocht naar die setting maar kon die niet vinden en toen ik las dat anderen nog steeds problemen hadden en iedereen wachtte op een nieuwe update heb ik het gelaten voor wat het was.
Nu nog eens gekeken naar die optie en als je 4 of 5 keer op het versienr klikt krijg je de Dev settings en heb ik de overlay uit gezet.
Na testen lijkt het inderdaad goed te werken!!!!
Bedankt voor de reminder!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
PuckStar schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:01:
[...]

Ik heb toen gezocht naar die setting maar kon die niet vinden en toen ik las dat anderen nog steeds problemen hadden en iedereen wachtte op een nieuwe update heb ik het gelaten voor wat het was.
Nu nog eens gekeken naar die optie en als je 4 of 5 keer op het versienr klikt krijg je de Dev settings en heb ik de overlay uit gezet.
Veel plezier met je Z nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:02
PuckStar schreef op maandag 29 september 2014 @ 16:01:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk nog steeds de voorlaatste update (Android 4.4.2, 10.5.A.0.230)
Bij de laatste update (Android 4.4.4, 10.5.1.A.0.283) is het flikkeren opgelost zonder dat je iedere keer weer disable HW-overlays aan moet vinken bij het opstarten van je tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Daarnaast heeft volgens mij het teruggaan naar het homescherm er meer mee te maken dat je op Home drukt ipv spatie. Ik heb dat zelf in ieder geval meer dan eens sinds Google heeft besloten dat ze dat tussen telefoons en tablets gelijk moesten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Cyleo schreef op maandag 29 september 2014 @ 23:19:
Daarnaast heeft volgens mij het teruggaan naar het homescherm er meer mee te maken dat je op Home drukt ipv spatie. Ik heb dat zelf in ieder geval meer dan eens sinds Google heeft besloten dat ze dat tussen telefoons en tablets gelijk moesten trekken.
Dat ken ik ja. Die plaatsing van de knoppen is niet ideaal te noemen. Geef mij maar de oude lay-out. Ik dacht dat het wel zou wennen, maar ik blijf het lastig vinden met een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
HNies schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:58:
Hier ook mail van Sony, mijn cover wordt verstuurd met de post. Ben benieuwd.....Wel jammer dat ik net voor die actie al een andere cover besteld had. Namelijk de Stillgut case: http://www.stilgut.com/products/sony/xperia-z-tablet/
Vandaag in de post:

Afbeeldingslocatie: http://oi62.tinypic.com/fpbif7.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door HNies op 30-09-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Nice, benieuwd wanneer ik de cover zal ontvangen. Leuk cadeautje wat bij launch een waarde van +/- 70 EUR had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

bluecupra schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:03:
Nice, benieuwd wanneer ik de cover zal ontvangen. Leuk cadeautje wat bij launch een waarde van +/- 70 EUR had.
Ik heb de cover een half jaar geleden gekocht voor 15 euro. 70 euro was dit ding nooit waard, daarentegen is dit beter dan door de shredder gooien.

[ Voor 13% gewijzigd door Tukk op 30-09-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel205
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 21:02
De witte en rode zijn nog maar 10 euro bij Dixons inderdaad. Ik ben benieuwd of ook iemand een zwarte cover ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Heb hem ook net binnen, de witte ook. Vind het een beetje een schraal ding als ik het voor 70 euro had moeten kopen, dan was mijn Gecko van 30 een betere aankoop. Hij voelt wel heel kartonnig aan, maar voor gratis klaag ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Cyleo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:47:
Heb hem ook net binnen, de witte ook. Vind het een beetje een schraal ding als ik het voor 70 euro had moeten kopen, dan was mijn Gecko van 30 een betere aankoop. Hij voelt wel heel kartonnig aan, maar voor gratis klaag ik niet :)
Helemaal mee eens..!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
Heb ook de witte vandaag binnen gehad, valt me alles mee na de berichten hier.
Maar €90,-, nee...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Hier ook de witte binnen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Cyleo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:47:
Om even op mijzelf terug te komen. Ik twijfel ook of dat dit de covers van 70 euro zijn die Sony zelf verkocht. Die zouden namelijk van leer zijn en vrij zwaar, beide herken ik niet echt in deze cover. Wie weet zijn het ze ook wel, maar ik vraag me af of iemand hiervoor 70 euro gaat vragen.

Overigens vind ik het een prima covertje, vooral dat automatisch aan en uit en simpel kunnen docken vind ik wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyleo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:04:
[...]

Om even op mijzelf terug te komen. Ik twijfel ook of dat dit de covers van 70 euro zijn die Sony zelf verkocht. Die zouden namelijk van leer zijn en vrij zwaar, beide herken ik niet echt in deze cover. Wie weet zijn het ze ook wel, maar ik vraag me af of iemand hiervoor 70 euro gaat vragen.

Overigens vind ik het een prima covertje, vooral dat automatisch aan en uit en simpel kunnen docken vind ik wel fijn.
Ik heb zo'n ding waar Sony eerder 70 euro voor vroeg, deze is niet zwaar, voelt als karton en is zeker dat geld niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tukk schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Ik heb zo'n ding waar Sony eerder 70 euro voor vroeg, deze is niet zwaar, voelt als karton en is zeker dat geld niet waard.
Ah, oke, ik had dat in een review van die cover gelezen :P Maar oke, bijzonder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Ik ben benieuwd of de Tablet Z de update naar Android 5.0 gaat krijgen...

For older Xperia Z models released back in 2013, Sony Mobile will provide the discretion about eligibility due to some factors noted on the support Web pages:

- Older Xperia Z and Xperia ZL were released in early 2013 and almost near the end of the 18 months software support. Xperia ZR was released in June 2013 while Xperia Z Tablet in May 2013.

- Within the 18 months support provided by Sony, these devices have already received three major software upgrades from Android 4.1 Jelly Bean. Android 4.2 and 4.3 were rolled out in 2013 while Android 4.4.2 in 2014. Android 4.4.4 KitKat update has already leaked from Sony Mobile forums and PTCRB.

- Sony Mobile holds the right to extend software updates based on system requirements and user demography.

[ Voor 84% gewijzigd door HNies op 16-10-2014 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HNies schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 09:04:
Ik ben benieuwd of de Tablet Z de update naar Android 5.0 gaat krijgen...

For older Xperia Z models released back in 2013, Sony Mobile will provide the discretion about eligibility due to some factors noted on the support Web pages:

- Older Xperia Z and Xperia ZL were released in early 2013 and almost near the end of the 18 months software support. Xperia ZR was released in June 2013 while Xperia Z Tablet in May 2013.

- Within the 18 months support provided by Sony, these devices have already received three major software upgrades from Android 4.1 Jelly Bean. Android 4.2 and 4.3 were rolled out in 2013 while Android 4.4.2 in 2014. Android 4.4.4 KitKat update has already leaked from Sony Mobile forums and PTCRB.

- Sony Mobile holds the right to extend software updates based on system requirements and user demography.
Ik hoop het, maar ik denk van niet. Feit is dat je met Android meestal blij mag zijn als je langer dan een jaar updates krijgt. Hopelijk heb ik het mis ;)

Allright, ik had het fout gelukkig: http://www.xperiablog.net...ria-z-devices/#more-29820

[ Voor 6% gewijzigd door Cyleo op 16-10-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17-09 12:51
Van de officiële blog:
http://blogs.sonymobile.c...e-entire-xperia-z-series/

We’re bringing Android 5.0; Lollipop to the entire Xperia Z Series
We’re bringing Android 5.0; Lollipop to the entire Xperia Z Series

You’ve probably seen Google unveil Android version 5.0; Lollipop…

Since the initial reveal of the Android “L” Developer Preview, we’ve seen lots of questions on our upgrade roadmap about our plans – so, here goes…

We’ll be making Sony Mobile’s Android “L” upgrade available for the entire premium Z series*: including Xperia Z, Xperia ZL, Xperia ZR, Xperia Tablet Z, Xperia Z1, Xperia Z1S, Xperia Z Ultra, Xperia Z1 Compact, Xperia Z2, Xperia Z2 Tablet, Xperia Z3, Xperia Z3v, Xperia Z3 Compact and Xperia Z3 Tablet Compact. Sony Z Ultra Google Play edition devices will be first up – we’ll be back with more details on that soon.

We’ll start the upgrade at beginning of 2015 for the core Xperia Z3 and Xperia Z2 series – continuing thereafter for all remaining devices above.

We’ve been working hard to bring this major update to as many of our Z Series devices as we can, as quickly as we can. We’re really excited about the new Sony features & functionality and the improvements we’ve made to the user experience – and we’ll be sharing more soon… so stay tuned to the blog and @SonyMobileNews for all the latest and greatest.
*Software rollouts are a phased process – timings & availability will vary by market/operator. Most models supported but some operator/market exceptions will apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Toppie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Zo, dat had ik niet verwacht. Erg mooi dat de Tablet Z ook nog een update krijgt naar Android 5 / Lollipop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Mijn SXTZ doet weinig meer. Als ik op de powerknop druk, knippert het rode lampje 3 maal en verder gebeurt er niets. Als ik hem aansluit op de lader dan brand het rode lampje continu. De laatste actie die ik heb gedaan is het opladen van het apparaat 's nachts. Ik heb hem op de stroom aangesloten toen ik naar bed ging en de volgende dag deed hij niets meer. :'(

Op deze link wordt gesproken over hetzelfde probleem met een mogelijke oplossing (PC companion installeren --> software repair). Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga dit nog wel doen en dan zal ik laten weten of dat het probleem heeft opgelost.

Ik heb ook al, zonder resultaat, van alles geprobeerd in de trant van:
[list]
• powerknop ingedrukt houden (5/10/30 sec.);
• powerknop & volume + (5/10/30 sec.);
• powerknop & volume - (5/10/30 sec.).
[/list]

Wellicht heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Dan hoor ik graag of het gelukt is om de tablet weer aan de praat te krijgen en zo ja hoe?

Edit: 8)7 Assumption is the mother of all fuck-ups!!! De batterij van mijn tablet was gewoon leeg. Ik ben er ten onrechte van uitgegaan, dat de batterij vol zou zijn. Gezien het feit dat ik hem aan de oplader had gehangen terwijl er nog ongeveer 40% batterijcapaciteit op zat. Ik heb zelfs gecontroleerd of het oplaadlampje ging branden. Ik wilde vandaag met PC Companion een "Repair" doen en toen besloot ik toch nog even te controleren of hij stiekem toch niet aanging als hij aan de stroom hing en je raadt het al. Hij startte gewoon op. Waarom 's nachts mijn hele batterij gedraind is, terwijl hij aan de oplader hing zal wel altijd een raadsel blijven. Ik ga mij nu even dom zitten voelen...... |:(

[ Voor 24% gewijzigd door den_the_man op 20-10-2014 15:33 . Reden: Probleem opgelost!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
Hebben jullie ook dat het toetsenbord soms erg traag tevoorschijn komt? Kan ook zijn dat de tablet in zijn geheel trager is met 4.4, maar het valt mij vooral met het toetsenbord op (bv. bij het invoeren van gegevens in Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Yo-L schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 10:36:
Hebben jullie ook dat het toetsenbord soms erg traag tevoorschijn komt? Kan ook zijn dat de tablet in zijn geheel trager is met 4.4, maar het valt mij vooral met het toetsenbord op (bv. bij het invoeren van gegevens in Chrome)
Zo af en toe ja, beetje vreemd want verder is de tablet nog redelijk vlot. Misschien dat het met een ander toetsenbord sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frans92
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-08 09:02

Frans92

VFR800

Het forum is geen marktplaats, daarvoor is V&A

[ Voor 67% gewijzigd door janvanduschoten op 12-11-2014 22:49 ]

XBL: DonFrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Ik zoek een dock voor m'n xperia tablet Z1 of een magnetische charger. Tablet viel een keer, met laadkabel erin, van een plankje op mijn bed en sindsdien maakt de laaddraad amper contact om op te laten.

Khad een magnetic charger gekocht maar die paste niet (ondanks de beschrijving dat die wel zou moeten passen) en het lijkt erop alsof die voor de Z1 niet bestaan.

Iemand een idee waar ik een dock of magnetic charger kan vinden?
Kheb al de bekende internet markten afgezocht.

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:04
Tjesus schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 22:53:
[...]

Van de officiële blog:

[...]
4.4.4 geeft mij al een relatief traag tablet. Denk niet dat 5.0 veel meer stabiliteit en snelheid zal brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
PuckStar schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:28:
Ik zoek een dock voor m'n xperia tablet Z1 of een magnetische charger. Tablet viel een keer, met laadkabel erin, van een plankje op mijn bed en sindsdien maakt de laaddraad amper contact om op te laten.

Khad een magnetic charger gekocht maar die paste niet (ondanks de beschrijving dat die wel zou moeten passen) en het lijkt erop alsof die voor de Z1 niet bestaan.

Ik denk dat de stukjes staal missen waar de magneetjes aan blijven plakken bij de Z1(compact). Buiten de officieele dock heb ik nooit echt elegante oplossingen gezien.

Er staat een dock voor 25 euro in de vraag en aanbod sectie. In mijn optiek is ie dat prima waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
PuckStar schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:28:

Ik snap niet helemaal welke tablet je nu hebt. Een Tablet Z, of een Tablet Z2. Een Z1 is namelijk enkel een telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
Cyleo schreef op maandag 24 november 2014 @ 20:52:
[...]

Ik snap niet helemaal welke tablet je nu hebt. Een Tablet Z, of een Tablet Z2. Een Z1 is namelijk enkel een telefoon.
Excuus. Tablet Z dan. Ik dacht ik geef met die 1 duidelijker aan het niet om de 2 gaat :)

[My Home Automations]

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste