Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tjesus, Cyleo, dank voor deze suggesties.

Met wat Google-werk had ik als kanshebbers ook Helium gevonden om te installeren op de tablet. Als ik het goed begrepen heb, kan bij gebrek aan root-rechten hiermee ook een backup gemaakt en hersteld worden.

Edit: wel een voorbehoud met Helium. Het schijnt niet altijd te werken op Sony devices.

[ Voor 11% gewijzigd door S1NN3D op 07-04-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jp13357
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-04 22:16
Ik heb een enorme goede deal gemaakt. Ik heb namelijk een xperia tablet z met hoes van sony + beschermfolie van sony voor€355 bij de saturn. Hehe die is eindelijk goed ik hoor geen rare geluiden en geen blauwe lijn in het scherm. Snel. de Kijk hoeken zijn goed. Rood is daar echt mooi er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022
Wie heeft de laatste Update naar 4.4.2 Kitkat al voor de Sony Xperia Tablet Z,deze zou er al zijn in Nederland,bij mij nog niks van Update...

[ Voor 11% gewijzigd door Seki op 13-04-2014 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Even een vraag over het gebruik van MX Player icm met de Tablet Z: Moet je bij MX Player, buiten HW+ , ook nog SW decoder aanzetten voor geluid? Of gewoon alles bij SW uit?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
Wat werkt? Gewoon doen wat werkt. Kwestie van uit proberen dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Seki schreef op zondag 13 april 2014 @ 18:23:
Wie heeft de laatste Update naar 4.4.2 Kitkat al voor de Sony Xperia Tablet Z,deze zou er al zijn in Nederland,bij mij nog niks van Update...
Waar lees je dat deze er al zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seki
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb ergens gelezen dat Sony heeft gezegd dat KitKat in Q2 komt waarschijnlijk mei. (zal nog even zoeken waar ik dat gelezen heb)
Ik zit te wachten op een update voor mijn TZ2 alles loopt nog niet perfect.
Touchscreen werkt namelijk niet helemaal goed :(
Op mijn TZ heb ik nog 4.2.2 draaien 4.3 vond ik niks dus wacht ook op KitKat voor mijn TZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
pimpimmers schreef op maandag 14 april 2014 @ 01:52:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat Sony heeft gezegd dat KitKat in Q2 komt waarschijnlijk mei. (zal nog even zoeken waar ik dat gelezen heb)
Ik zit te wachten op een update voor mijn TZ2 alles loopt nog niet perfect.
Touchscreen werkt namelijk niet helemaal goed :(
Op mijn TZ heb ik nog 4.2.2 draaien 4.3 vond ik niks dus wacht ook op KitKat voor mijn TZ.
Klopt, hij moet nog komen. Waarschijnlijk tegelijk met de XZ en dat is idd rond mei aangekondigd.

Overigens dacht ik gelezen te hebben dat die TZ2 problemen alleen met pre-productiemodellen en software was? En heeft die glove mode? Ik weet dat dat bij de XZ1c nog wel eens voor rare aanrakingen zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:11
Als ik een aflevering van Family Guy vanaf mijn externe SD kaart af speel gaat mijn batterij in 20 minuten tijd met 5-6% achteruit. Als ik plusminus 105 minuten lang een voetbalwedstrijd stream (90 minuten + kwartier rust) kost dit mijn batterij 20-25%. Mijn vermoeden is dus dat films afspelen van een SD kaart meer batterij kosten dan iets streamen of iets van de interne harde schijf afspelen (dat laatste moet ik nog testen). Ik vind dit vreemd, want streamen zou toch meer batterij moeten kosten dan iets van je SD kaart afspelen? Bij het afspelen van de SD kaart schiet de media server ook omhoog in het batterijverbruik. Mediaserver is trouwens ook een gigantische battery drainer op mijn Xperia T smartphone.

Kan iemand bovenstaande vermoedens bevestigen of doe ik iets verkeerd?

Overigens vind ik 5-6% voor 20 minuten sowieso vrij veel. Dat zou betekenen dat ik maar

[ Voor 7% gewijzigd door Point op 14-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Point schreef op maandag 14 april 2014 @ 15:04:
Als ik een aflevering van Family Guy vanaf mijn externe SD kaart af speel gaat mijn batterij in 20 minuten tijd met 5-6% achteruit. Als ik plusminus 105 minuten lang een voetbalwedstrijd stream (90 minuten + kwartier rust) kost dit mijn batterij 20-25%. Mijn vermoeden is dus dat films afspelen van een SD kaart meer batterij kosten dan iets streamen of iets van de interne harde schijf afspelen (dat laatste moet ik nog testen). Ik vind dit vreemd, want streamen zou toch meer batterij moeten kosten dan iets van je SD kaart afspelen? Bij het afspelen van de SD kaart schiet de media server ook omhoog in het batterijverbruik. Mediaserver is trouwens ook een gigantische battery drainer op mijn Xperia T smartphone.

Kan iemand bovenstaande vermoedens bevestigen of doe ik iets verkeerd?

Overigens vind ik 5-6% voor 20 minuten sowieso vrij veel. Dat zou betekenen dat ik maar
Hoewel ik bij oudere smartphones ook vaak last had van de MediaServer drain heb ik daar bij de XTZ geen last van. Je draait wel de meest recente versie? En hoe snel je accu leeg loopt is vooral heel erg afhankelijk van hoe fel je scherm staat. Dat kan zo 1.5 tot 2 uur schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik zal trouwens vast waarschuwen voor de mensen die binnenkort Kit Kat op hun TZ willen zetten en een microSD kaart gebruiken en geen root hebben. Je microSD werkt dus niet meer zoals nu. Schrijven of aanpassen van je bestanden op je microSD kan je vergeten.
Zie h i e r meer info.
Als je root hebt kan je nog SDFix: KitKat Writable MicroSD gebruiken.

Ik heb er nu ook last van op de TZ2 ook apps die gegevens op je microSD gebruiken werken niet meer.
Heb net nog even navigatie software getest alle mappen via mijn pc op de microSD gezet. Op mijn TZ werkt alles goed maar op de TZ2 geeft die direct aan geen toegang tot de SD-kaart.
Dus waardeloos nu maar hopen dat er snel root komt voor Kit Kat zonder direct de bootloader te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-09 21:11
Cyleo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 11:59:
[...]

Hoewel ik bij oudere smartphones ook vaak last had van de MediaServer drain heb ik daar bij de XTZ geen last van. Je draait wel de meest recente versie? En hoe snel je accu leeg loopt is vooral heel erg afhankelijk van hoe fel je scherm staat. Dat kan zo 1.5 tot 2 uur schelen.
Ja, ik draai de meest recente versie, waarvan onlangs nog die update is uitgekomen (die overigens nog steeds het geflikker van het scherm niet opgelost heeft ... ;) )
pimpimmers schreef op woensdag 16 april 2014 @ 02:48:
Ik zal trouwens vast waarschuwen voor de mensen die binnenkort Kit Kat op hun TZ willen zetten en een microSD kaart gebruiken en geen root hebben. Je microSD werkt dus niet meer zoals nu. Schrijven of aanpassen van je bestanden op je microSD kan je vergeten.
Zie h i e r meer info.
Als je root hebt kan je nog SDFix: KitKat Writable MicroSD gebruiken.

Ik heb er nu ook last van op de TZ2 ook apps die gegevens op je microSD gebruiken werken niet meer.
Heb net nog even navigatie software getest alle mappen via mijn pc op de microSD gezet. Op mijn TZ werkt alles goed maar op de TZ2 geeft die direct aan geen toegang tot de SD-kaart.
Dus waardeloos nu maar hopen dat er snel root komt voor Kit Kat zonder direct de bootloader te unlocken.
Wat een ontzettend vreemde ontwikkeling. 16GB of in mijn geval 32GB is toch nooit voldoende voor de meeste gebruikers. En films die op de SD kaart staan, kunnen die wel afgespeeld worden?

EDIT. Van het TomTom forum:

"Only 1st party software (aka. built-in apps) can write to the SD card no matter what API you use. However an app can ALWAYS write to it's own data folder even if it is located on the SD card. The reason is that this folder is deleted if the app is uninstalled and will not leave a lot "dirt" lying around the SD card (like TomTom, Sygic, Navigon, CoPilot are guilty of)."

Dat lijkt me nog een enigszins goede ontwikkeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Point op 16-04-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Point schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:17:
[...]

[...]

Wat een ontzettend vreemde ontwikkeling. 16GB of in mijn geval 32GB is toch nooit voldoende voor de meeste gebruikers. En films die op de SD kaart staan, kunnen die wel afgespeeld worden?

EDIT. Van het TomTom forum:

"Only 1st party software (aka. built-in apps) can write to the SD card no matter what API you use. However an app can ALWAYS write to it's own data folder even if it is located on the SD card. The reason is that this folder is deleted if the app is uninstalled and will not leave a lot "dirt" lying around the SD card (like TomTom, Sygic, Navigon, CoPilot are guilty of)."

Dat lijkt me nog een enigszins goede ontwikkeling.
Klopt stond ook in de link die ik al gaf bij hoofdstuk Does This Mean We Get Our SD Cards Back? "Apps must not be allowed to write to secondary external storage devices, except in their package-specific directories as allowed by synthesized permissions"

Ik heb Sygic geprobeerd moet er wel bij zeggen ik heb de app niet gekocht ;)
De apps moeten dus wel aangepast worden voor kit kat.
Je kan dus geen bestanden via een file manager aanpassen of erop zetten.
Ik zet vaak iets op mijn SD kaart via het netwerk maar dat gaat niet meer.
Je moet de SD kaart eerst uit je tablet halen in je PC en dan kan je het bijvoorbeeld wel een film kijken of apps installeren op je tablet via SD.
Maar bijvoorbeeld een app zoals Vaulty Stocks werkt nu op dit moment niet via SD kaart je kan wel aangeven dat het via je intern geheugen wilt doen maar als je niet veel ruimte hebt dan zit je dus. Ik heb daarom een 64GB SD kaart, die is nu een stuk minder zinvol is geworden.

Het is dus allemaal iets lastiger geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-08 16:16
Ik vind de laagste brightness stand van mijn XTZ eigenlijk nog steeds te fel, als ik in een donkere omgeving ben, zoals bijvoorbeeld in de slaapkamer. Nu is het mij opgevallen, dat, als je het scherm even niet aanraakt, vlak voordat het scherm in de slaapstand gaat, de brightness heel kort een behoorlijk standje lager gaat. Ik heb daarom het vermoeden dat het wel mogelijk zou moeten zijn om het scherm minder fel te zetten als de laagste stand in het 'instellingen' scherm. Heeft iemand hier ervaring mee? Wellicht een app o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
den_the_man schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:40:
Ik vind de laagste brightness stand van mijn XTZ eigenlijk nog steeds te fel, als ik in een donkere omgeving ben, zoals bijvoorbeeld in de slaapkamer. Nu is het mij opgevallen, dat, als je het scherm even niet aanraakt, vlak voordat het scherm in de slaapstand gaat, de brightness heel kort een behoorlijk standje lager gaat. Ik heb daarom het vermoeden dat het wel mogelijk zou moeten zijn om het scherm minder fel te zetten als de laagste stand in het 'instellingen' scherm. Heeft iemand hier ervaring mee? Wellicht een app o.i.d.?
Ik had exact dezelfde ervaring :Y Tegenwoordig heb ik de app Night Mode geinstalleerd op m'n Z. Erg fijn bijvoorbeeld tijdens het lezen van een boek op de Z in de slaapkamer :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Rossi46 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 12:00:
[...]

Ik had exact dezelfde ervaring :Y Tegenwoordig heb ik de app Night Mode geinstalleerd op m'n Z. Erg fijn bijvoorbeeld tijdens het lezen van een boek op de Z in de slaapkamer :)
Ik gebruik daarvoor deze: Google Play: Twilight
Maakt je scherm ook nog roder, waardoor je beter in slaap schijnt te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Iemand hier ervaring met het gebruik van Emulators + Dualshock controller op de Xperia Z?

Heb het kabeltje op de DS3 aan te sluiten besteld. Vroeg me af hoe het emuleren bevalt en welke emulators je het beste kunt nemen op de huidige firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Waarschijnlijk eerst voor WiFi en dan voor de 3G versie denk ik? En NL versie zal wel weer wat achter lopen op Nordic etc. (hoewel ze vorige keer op zich met de tablet Z wel snel waren na de Xperia Z)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
SleutelMan schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:03:
Waarschijnlijk eerst voor WiFi en dan voor de 3G versie denk ik? En NL versie zal wel weer wat achter lopen op Nordic etc. (hoewel ze vorige keer op zich met de tablet Z wel snel waren na de Xperia Z)
Volgens mij was het eerder andersom, eerst LTE en daarna WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Heeft 1 van jullie de z en de z2 al eens in handen gehad?
Met een prijsverschil van 150 euro denk ik zelf aan om aan om de Z te gaan kopen.

Beeldschem en de CPU van de Z heb ik al eens gezien en gebruikt, die lijkt me voldoende. Als dan ook nog kitkat naar de z komt zie ik geen reden om de Z2 te kopen. Mee eens?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 13:38
Tukk schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:13:
Met een prijsverschil van 150 euro denk ik zelf aan om aan om de Z te gaan kopen.

Beeldschem en de CPU van de Z heb ik al eens gezien en gebruikt, die lijkt me voldoende. Als dan ook nog kitkat naar de z komt zie ik geen reden om de Z2 te kopen. Mee eens?
Ik heb ze beiden in mn handen gehad. Heb zelf de Z.

Moet eerlijk zeggen dat de Z2 een stuk beter in de hand ligt. De klepjes zijn net iets fijner ook.
Het complete systeem reageert veel sneller dan bij de Z. Het roteren van het scherm heeft bij de Z een kleine vertraging bijvoorbeeld, bij de Z2 totaal niet.

Ik zou voor die 150 extra voor een Z2 gaan om eerlijk te zijn. Ook alle accessoires die nu op de markt komen, ondersteunen de Z2 veel meer.
Volgens mij krijg je ook een gratis dock als je bij Sony zelf besteld. Scheelt je vier tientjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tukk schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:13:

Wat wordt je gebruik met die camera tablet?

[ Voor 1% gewijzigd door Cyleo op 26-05-2014 22:16 . Reden: vertyping ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De camera gebruik ik niet

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Wie wel? Beetje loos om met een tablet (welke dan ook) foto's te gaan maken als je telefoon een betere camera heeft. Zelfs de beste tablet camera is compleet troep vergeleken bij een beetje high end telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Haha, ja, dat was nogal een vertyping. Hoe dat heeft gebeuren 8)7

Ik bedoelde: Wat wordt je gebruik? Ga je vooral films kijken, of surfen, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyleo schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:17:
[...]

Haha, ja, dat was nogal een vertyping. Hoe dat heeft gebeuren 8)7

Ik bedoelde: Wat wordt je gebruik? Ga je vooral films kijken, of surfen, of?
Netlix, Twitter, browsen en krant/boek/strip lezen, in die volgorde.
De update naar KitKat, is die in NL/DE al doorgevoerd?

btw, complimenten voor je review: productreview: Sony Xperia Tablet Z WiFi 16GB Zwart review door Cyleo

[ Voor 27% gewijzigd door Tukk op 27-05-2014 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn SGP311 heeft hem in ieder geval nog niet ontvangen (WiFi, België). Niet OTA en niet via Companion. Het wordt nog eventjes wachten, hopelijk is het het waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Tukk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:00:
[...]

Netlix, Twitter, browsen en krant/boek/strip lezen, in die volgorde.
De update naar KitKat, is die in NL/DE al doorgevoerd?

btw, complimenten voor je review: productreview: Sony Xperia Tablet Z WiFi 16GB Zwart review door Cyleo
Dank je!

De update is er nog niet, voor de Xperia Z (de telefoon) wordt deze nu uitgerold. Meestal volgt de tablet snel daarna (~week). Als je voornamelijk gaat Netflixen dan lijkt me dat je ook prima uit de voeten kan met de TZ qua snelheid. Tot nu toe heb ik nog steeds niet het idee gehad dat mijn TZ te traag was.

Een voordeel voor als je Netflix gaat kijken en de Z2 neemt is wel dat deze een open 3.5 mm jack heeft. Of, als je zonder koptelefoon kijkt, de speakers naar voren gericht zijn. Persoonlijk weet ik niet of ik er 150 euro voor over zou hebben om van dat klepje af te zijn, maar het lijkt me wel erg fijn om hem niet te hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Cyleo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:38:
[...]

Dank je!

De update is er nog niet, voor de Xperia Z (de telefoon) wordt deze nu uitgerold. Meestal volgt de tablet snel daarna (~week). Als je voornamelijk gaat Netflixen dan lijkt me dat je ook prima uit de voeten kan met de TZ qua snelheid. Tot nu toe heb ik nog steeds niet het idee gehad dat mijn TZ te traag was.
Voor welke toepassing zocht je bij mij om wel naar de Z2 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heavy gamen, zwaar multitasken enzo denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
update goed ontvangen, flikkeren met typen is eindelijk weg, ziggo app werkt weer.
niet echt sneller ...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
hetnet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:31:
update goed ontvangen, flikkeren met typen is eindelijk weg, ziggo app werkt weer.
niet echt sneller ...........
Kitkat update? Ik heb hem hier namelijk nog niet. 4g versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb zojuist de Tablet Z besteld bij amazon.de
Thnx voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
Cyleo schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:12:
[...]

Kitkat update? Ik heb hem hier namelijk nog niet. 4g versie?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 09:14
Hier wel een nieuwe versie van PC Companion maar nog geen 4.4 update (XZ1/16GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook nog geen update op WiFi, 16GB. Ziet ie er cosmetisch beter uit na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
ik heb toch echt 4.4.2 maar wel de 4G versie misschien doen ze die eerder ? veel verschil maakt het allemaal niet hoor geen snelheids boost ofzo flikkeren tijdens gebruik toetsenbord das weg heerlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
hetnet schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:46:
ik heb toch echt 4.4.2 maar wel de 4G versie misschien doen ze die eerder ? veel verschil maakt het allemaal niet hoor geen snelheids boost ofzo flikkeren tijdens gebruik toetsenbord das weg heerlijk
Ja, de 4g versie is eerder. De WiFi versie van mij heeft hem nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Het is alleen wel jammer dat je je mSD kaart niet volledig meer kan gebruiken met Kit Kat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pimpimmers schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:38:
Het is alleen wel jammer dat je je mSD kaart niet volledig meer kan gebruiken met Kit Kat.
Klopt, maar draai het nu op mijn telefoon en kan niet zeggen dat ik er in het dagelijks gebruik last van heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Hier een drietal Sony applicatie updates maar nog geen 4.4.2 update. Iemand enig idee wanneer deze update gereleased wordt voor de WiFi Tablet Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bluecupra schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:46:
Hier een drietal Sony applicatie updates maar nog geen 4.4.2 update. Iemand enig idee wanneer deze update gereleased wordt voor de WiFi Tablet Z?
Ook 3 updates gehad, maar via OTA of via Companion nog geen update naar 4.4.2... Hij is nu toch wel al een tijdje uitgerold voor de XTZ LTE, dat ze mogen komen met die voor de WiFi variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omela
  • Laatst online: 23-07 08:24
Heb gisteren ook drie app updates gehad, maar nog steeds geen spoor van Kitkat.. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bluecupra schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:46:
Zag op XperiaBlog wel iets staan over een bugfix update voor 4.4 Misschien dat ze daarop wachten en dan die direct uitrollen ipv 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbouwh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 22:50
Ik heb idd ook een aantal sony app updates gehad, maar daar blijft het nog bij.
Ik heb de Wifi versie 16GB SGP311.

[ Voor 18% gewijzigd door jbouwh op 12-06-2014 00:38 . Reden: Model info toegevoegd ]

Als het nèt werkt dan werkt het nèt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrr, altijd dat wachten... Dat ze alles eens mooi tegelijk uitrollen. Als Apple dat kan, waarom Sony (en andere OEMs) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Hier wel 4.4.2 op een tablet Z 16gb wifi, sgp311. Was OS update beschikbaar via update programma van tablet zelf. Vorige week volgens mij al ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
32GB wifi versie nog niets binnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 22:12:
Grrrr, altijd dat wachten... Dat ze alles eens mooi tegelijk uitrollen. Als Apple dat kan, waarom Sony (en andere OEMs) niet?
Omdat Apple misschien een geheel platform beheert (hardware en software) en daarmee alles op elkaar afstemt?

Google levert bij Android een nieuwe "kale" versie op die vervolgens nog door fabrikanten moet worden aangepast voor diverse devices. De meeste kiezen voor een aangepaste versie die ze zelf ontwikkeld hebben (soms wat minder, zoals bij Sony, soms heel erg aangepast zoals bij Samsung en HTC). Een nieuwe versie van Android moet dus die fabrikanten ook worden omgezet naar "hun" versie en getest worden, en dat kost tijd. Apple levert iets op wat ze zelf al hebben getest op al hun devices en is daarmee dus direct klaar voor uitrol.

Daarnaast heb je mogelijk nog carrier specifieke zaken waarvoor aanpassingen moeten worden gedaan. Dat icm vaak zeer diverse toestellen in het aanbod van een fabrikant en bovengenoemde softwareaanpassingen maakt de doorlooptijd lang en uitrol naar verschillende versies van hetzelfde device niet uitvoerbaar op hetzelfde moment.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Windows draait ook op allerlei verschillende hardware. Android is gewoon niet zo flexibel als Windows. Met Windows kan je direct nadat microsoft een update uitbracht de update installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:03:
[...]

Omdat Apple misschien een geheel platform beheert (hardware en software) en daarmee alles op elkaar afstemt?

Google levert bij Android een nieuwe "kale" versie op die vervolgens nog door fabrikanten moet worden aangepast voor diverse devices. De meeste kiezen voor een aangepaste versie die ze zelf ontwikkeld hebben (soms wat minder, zoals bij Sony, soms heel erg aangepast zoals bij Samsung en HTC). Een nieuwe versie van Android moet dus die fabrikanten ook worden omgezet naar "hun" versie en getest worden, en dat kost tijd. Apple levert iets op wat ze zelf al hebben getest op al hun devices en is daarmee dus direct klaar voor uitrol.

Daarnaast heb je mogelijk nog carrier specifieke zaken waarvoor aanpassingen moeten worden gedaan. Dat icm vaak zeer diverse toestellen in het aanbod van een fabrikant en bovengenoemde softwareaanpassingen maakt de doorlooptijd lang en uitrol naar verschillende versies van hetzelfde device niet uitvoerbaar op hetzelfde moment.
Je begrijpt me een beetje verkeerd vrees ik. Eenmaal de update klaar is, waarom kunnen ze dan niet uitrollen naar alle devices? In het topic zijn er al mensen die de update hebben, terwijl ik moet wachten. Het gaat om krak hetzelfde toestel, dus krak dezelfde software. Maar nee, ze rollen het stukje bij beetje uit om redenen die me niet echt bekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:16:
[...]

Je begrijpt me een beetje verkeerd vrees ik. Eenmaal de update klaar is, waarom kunnen ze dan niet uitrollen naar alle devices? In het topic zijn er al mensen die de update hebben, terwijl ik moet wachten. Het gaat om krak hetzelfde toestel, dus krak dezelfde software. Maar nee, ze rollen het stukje bij beetje uit om redenen die me niet echt bekend zijn.
Als er weer een nieuwe update af is stoppen ze de uitrol en gaan de nieuwe uitrollen. Tenminste, zo is het gegaan met de Z2 telefoon en tablet hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hier ook nog geen update voor de Z wifi 16GB. Net nog even gecontroleerd middels de "update service" software van Sony.

Ik begin het wachten zo langzamerhand een beetje zat te worden. Ik heb soms problemen met het wifi ontvangst op mijn Z, aangezien Sony een bug schijnt te hebben in hun Android 4.3 versie. Hierdoor is het soms (of veelvuldig) niet mogelijk om een stabiele wifi verbinding op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Klachten op dit forum over het uitblijven van de nieuwste update voor de SXTZ. Welke features zitten in die update, die het wachten ondraaglijk maken? ;-)

Ik heb zelf een 64GB SD kaart in mijn tablet en als ik alles goed heb begrepen, kan ik die bij een update naar KitKat nog maar voor de helft gebruiken. Ik ga dus waarschijnlijk helemaal niet updaten. Tenzij er features bij komen die onmisbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Niet online
den_the_man schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:08:
Klachten op dit forum over het uitblijven van de nieuwste update voor de SXTZ. Welke features zitten in die update, die het wachten ondraaglijk maken? ;-)

Ik heb zelf een 64GB SD kaart in mijn tablet en als ik alles goed heb begrepen, kan ik die bij een update naar KitKat nog maar voor de helft gebruiken. Ik ga dus waarschijnlijk helemaal niet updaten. Tenzij er features bij komen die onmisbaar zijn.
Wat lees je dat deze maar voor de helft bruikbaar is (ik neem aan dat je bedoelt dat er nog maar 32GB bruikbaar is)? Wat ik ervan begrijp is dat bij KitKat de autorisatie anders in elkaar steekt, wat inhoudt dat veel apps de SDcard niet meer kunnen gebruiken zoals we gewend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• den_the_man
Yo-L schreef op maandag 23 juni 2014 @ 11:21:
[...]

Wat lees je dat deze maar voor de helft bruikbaar is (ik neem aan dat je bedoelt dat er nog maar 32GB bruikbaar is)? Wat ik ervan begrijp is dat bij KitKat de autorisatie anders in elkaar steekt, wat inhoudt dat veel apps de SDcard niet meer kunnen gebruiken zoals we gewend zijn.
Nou, ik heb geprobeerd mijn bron te vinden, maar zonder succes. Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat in KitKat, wegens restricties, maar 32 GB te gebruiken is bij een SD kaart van 64 GB. Zeer waarschijnlijk heb ik dus de verkeerde conclusies getrokken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
den_the_man schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:03:
[...]

Nou, ik heb geprobeerd mijn bron te vinden, maar zonder succes. Ik dacht ergens gelezen te hebben, dat in KitKat, wegens restricties, maar 32 GB te gebruiken is bij een SD kaart van 64 GB. Zeer waarschijnlijk heb ik dus de verkeerde conclusies getrokken. 8)7
Ja dat heb je, zie mijn bericht hier
pimpimmers in "Sony Xperia Tablet Z"
en hier

Maar dit is op te lossen met root dan kan je deze app gebruiken Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD

Ik heb gister mijn tablet even geupdate ik draaide nog 4.2.2 met root.
De tool die ik altijd gebruikte werkte niet op 4.3.
Daarom gister even geupdate naar 4.3 om towelroot te testen en die werkt perfect.
Je zet de app op je tablet en drukt op de knop en je hebt root 8)
En towelroot zou ook op Kit Kat moeten werken. Dat kan ik helaas niet meer testen ik heb namelijk mijn Z2 tablet verkocht en op mijn tablet Z 32GB is nog steeds geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

[...]

Had dat niet te maken met het feit dat ze de servers niet willen overbelasten door overal de update tegelijkertijd vrij te geven? Meende ooit zoiets te hebben gelezen...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-09 16:22
[...]

Elke set toestellen (per land én per operator) heeft z'n eigen aanpassingen. Die aanpassingen moeten na elke update opnieuw volledig getest en goedgekeurd worden. Zelfs de algemene software voor Nederland bevat aanpassingen (NL-alert voor telefoons bijvoorbeeld) die gechecked moeten worden door alle grote providers.

Helemaal normaal, en eigenlijk is het zo bij elk bedrijf dat tablets of smartphones maakt. Apple heeft het probleem niet omdat die gewoon geen regiospecifieke aanpassingen doen.

De server niet overbelasten was ooit een argument. Het is één keer voorgekomen, ik denk toen er een deel toestellen van Gingerbread naar ICS overgingen en hun infrastructuur nog niet zo uitgebouwd was, dat de servers zijn platgegaan door de grote hoeveelheid gelijktijdige updates. Nu zou dat niet meer mogen voorkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door AmbroosV op 23-06-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pimpimmers schreef op maandag 23 juni 2014 @ 17:54:
[...]

Ja dat heb je, zie mijn bericht hier
en hier

Maar dit is op te lossen met root dan kan je deze app gebruiken Google Play: SDFix: KitKat Writable MicroSD

Ik heb gister mijn tablet even geupdate ik draaide nog 4.2.2 met root.
De tool die ik altijd gebruikte werkte niet op 4.3.
Daarom gister even geupdate naar 4.3 om towelroot te testen en die werkt perfect.
Je zet de app op je tablet en drukt op de knop en je hebt root 8)
En towelroot zou ook op Kit Kat moeten werken. Dat kan ik helaas niet meer testen ik heb namelijk mijn Z2 tablet verkocht en op mijn tablet Z 32GB is nog steeds geen update.
Heb mijn telefoon (xperia Z met 4.4) geroot met towelroot en dat werkte prima. Gaat dus op de TZ ook wel werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zojuist mn Tablet Z geupdate naar 4.4.2 via deze methode.
Ik kwam van 4.2.2 met root, dus dan was het al helemaal appeltje eitje. Gewoon root behouden, niks opnieuw hoeven installeren, kortom perfect.
Ik moet zeggen dat het er wel weer wat strakker uitziet allemaal. Hoe het batterij verbruik is, hoe soepel alles is, etc dat moet ik nog maar gaan ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog altijd geen update te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
Beste tweakers,

Mijn tablet vertoond de laatste tijd wat vreemde kuurtjes. Zo springt mijn beeld af en toe ondersteboven uit het niets en flikkert het scherm. Ik heb het idee dat het softwarematig is maar weet het niet zeker. Ik wil mijn tablet eigenlijk rooten en een custom rom er op zetten. Zijn er mensen die dit aanraden of is het aanbod van roms beperkt? Ik zit nu op 4.3 ik weet ook niet helemaal of het wel mogelijk is om te rooten met 4.3 maar ik las iets over towelroot. Of zal ik toch wachten op de nieuwe update? Ik ben alleen bang dst ik dan niet meer makkelijk kan rooten en dat de update te weinig toevoegd. Iemand die mij wat advies kan geven? ik heb wel wat ervaring met rooten maar enkel bij mijn oppo find 5 vond ik het rooten van toegevoegde waarde voor de rest heb ik weinig positieve ervaringen met custom roms.

Alvast bedankt!

Gr justin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 16:45

JayPe

Ondertitel

justin0117 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:57:
Beste tweakers,

Mijn tablet vertoond de laatste tijd wat vreemde kuurtjes. Zo springt mijn beeld af en toe ondersteboven uit het niets en flikkert het scherm. Ik heb het idee dat het softwarematig is maar weet het niet zeker.
Factory Reset uitvoeren: als het niet over gaat, ga dan uit van een hardware fout. Dan lijkt rooten en een custom rom erop zetten niet de beste optie: beter terug naar de winkel ter reparatie..
Als het over gaat na een factory reset: rooten, custom rom: de wereld ligt aan je voeten.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin0117
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-07-2023
JayPe schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 07:29:
[...]

Factory Reset uitvoeren: als het niet over gaat, ga dan uit van een hardware fout. Dan lijkt rooten en een custom rom erop zetten niet de beste optie: beter terug naar de winkel ter reparatie..
Als het over gaat na een factory reset: rooten, custom rom: de wereld ligt aan je voeten.
Als ik een factory reset doe ben ik toch alles kwijt van instellingen en data? Of hoe kan ik dan van alles een back up maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Sony Xperia Tablet Z Cover in Rood of Wit voor €9,99 de zwarte versie kost helaas nog wel €79,99
pricewatch: Sony Xperia Tablet Z Cover SGP-CV5 Zwart

Via Carfanatic in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Net besteld, een tientje zal dat ding nog wel waard zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
justin0117 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:37:
[...]

Als ik een factory reset doe ben ik toch alles kwijt van instellingen en data? Of hoe kan ik dan van alles een back up maken?
Klopt, en een backup kan via de bijgeleverde backup & restore app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultrapreventive
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:00
Tukk schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:14:
Sony Xperia Tablet Z Cover in Rood of Wit voor €9,99 de zwarte versie kost helaas nog wel €79,99
pricewatch: Sony Xperia Tablet Z Cover SGP-CV5 Zwart

Via Carfanatic in "Centraal aanbiedingen topic. V2.0"

Net besteld, een tientje zal dat ding nog wel waard zijn ;)
Goeie tip. Bij amazon.de is ie rond de 12 euro. De zwarte SGPCV5/B voor ca 23 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die nog altijd geen update ontvangen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb geen update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Lekker nutteloos, maar ik ook nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
De vraag is volgens mij eerder: zijn er mensen die wel een update hebben ontvangen? Ik geloof nl het merendeel niet..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
justin0117 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 22:57:
Beste tweakers,

Mijn tablet vertoond de laatste tijd wat vreemde kuurtjes. Zo springt mijn beeld af en toe ondersteboven uit het niets en flikkert het scherm. Ik heb het idee dat het softwarematig is maar weet het niet zeker. Ik wil mijn tablet eigenlijk rooten en een custom rom er op zetten.
Mijn tablet z heeft de laatste tijd last van orientatie onzekerheid, is echt rete irritant, je klikt ergens op, maar ondertussen switched het scherm en wordt iets heel anders geactiveerd.

Het is het ergst als ik in de trein zit, maar zelfs als ie helemaal stil op tafel ligt wil ie nog wel eens switchen. Ik kan niet heel veel vinden over het probleem, maar wel enige indicaties dat de orientatiesensor dan stuk is. Ik ben ook benieuwd of het probleem minder wordt met een software reset.

Het flikkeren van het scherm heeft geloof ik te maken met een bug in het toetsenbord, en is wel opgelost met de update naar 4.4

Over de custom firmware, wat stoort je aan de Sony firmware? Zo ver zit die niet af van stock android. Ik zou gewoon bij de Sony firmware blijven en die rooten. (towel werkt prima).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 09:00
Voor mijn SGP311 heb ik nu via de Sony Companion een update staan (10.5.A.0.230), tijd om 'm even op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Update is hier ook binnen, duurt ongeveer 10-15 minuten.

Eerste bevindingen:

-Andere boot animatie
-Android versie 4.4.2
-Knipperend toetsenboard is opgelost
-Voelt "snappier" aan
-Andere batterij notificatie
-Bovenste notificatiebalk is nu links uitgelijnd ipv in het midden
-vanuit het lockscreen is de camera te openen (weet niet zeker of dit nieuw is)

[ Voor 12% gewijzigd door bluecupra op 12-07-2014 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

De Quick settings zijn verhuisd naar rechts, notificaties naar links:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/I2zrnDMNno48Iz95yyBQbKIu/medium.png

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Keyboard probleem bestaat helaas nog wel, knippert nog altijd.. :?

@edit; na een herstart knippert het keyboard niet meer

[ Voor 41% gewijzigd door bluecupra op 12-07-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
bluecupra schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:48:
Keyboard probleem bestaat helaas nog wel, knippert nog altijd.. :?

@edit; na een herstart knippert het keyboard niet meer
Is in de play store ook een update te vinden voor het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Giovanni
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 09:12
Verwijderd

[ Voor 92% gewijzigd door Don Giovanni op 14-07-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat er binnenkort een thema komt met de stock KitKat of zelfs al Android L look. Zo'n soft buttons zouden imo wel een stuk strakker en meer stock ogen dan die van Sony. Met een custom launcher zoals Nova heb je dan bijna een tablet die werkt als een Nexus en er zo uit ziet.
Edit: Heb ondertussen ook KitKat update. Enige nadeel is voor mij de enorm hard laggende settings app. De rest bevalt me allemaal positief. Eindelijk volledig tansparante bars boven en onder scherm. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
Update gisteren ook geinstalleerd. Eerste indruk is redelijk positief. Paar dingen die me zijn opgevallen

- Nieuw opstart animatie
- Swipe to unlock is vernieuwd
- Camera nu vanaf lock screen te openen
- Nieuwe notificatiemenu
- Nieuwe status bar en icoontjes
- Quick settings menu
- Sony apps zijn opgepoetst
- Instellingen menu is anders opgezet, maar voelt wel laggy aan
- Tablet voelt wel sneller aan
- Flikkerend toetsenbord is opgelost!

Ik ben tevreden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Zijn er mensen die nog geen update binnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:12:
Ik hoop dat er binnenkort een thema komt met de stock KitKat of zelfs al Android L look. Zo'n soft buttons zouden imo wel een stuk strakker en meer stock ogen dan die van Sony. Met een custom launcher zoals Nova heb je dan bijna een tablet die werkt als een Nexus en er zo uit ziet.
Edit: Heb ondertussen ook KitKat update. Enige nadeel is voor mij de enorm hard laggende settings app. De rest bevalt me allemaal positief. Eindelijk volledig tansparante bars boven en onder scherm. :)
Even ontwikkelaarsopties krijgen (5x drukken op about tablet volgens mij), en dan gpu acceleratie forceren. Dan werkt het weer soepel.

En voor het thema: http://www.xperiablog.net...ria-theme-while-you-wait/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Tukk schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:33:
Zijn er mensen die nog geen update binnen hebben?
Ik heb 'm nog niet, met een 16GB Wifi Tablet Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:26:
[...]

Even ontwikkelaarsopties krijgen (5x drukken op about tablet volgens mij), en dan gpu acceleratie forceren. Dan werkt het weer soepel.

En voor het thema: http://www.xperiablog.net...ria-theme-while-you-wait/
Wow, bedankt. Thema ziet er enorm strak uit en settings app lagt inderdaad niet meer. Precies wat ik wou. :)

Edit: Zou er ook zo'n thema bestaan met KitKat softbuttons en kleuren en wallpapers? Kxestie van eens te kunnen afwisselen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:58:
[...]

Wow, bedankt. Thema ziet er enorm strak uit en settings app lagt inderdaad niet meer. Precies wat ik wou. :)

Edit: Zou er ook zo'n thema bestaan met KitKat softbuttons en kleuren en wallpapers? Kxestie van eens te kunnen afwisselen.
Dat is toch gewoon het standaard thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier ook de update binnen voor de 32GB Wifi versie. Het lijkt allemaal weer iets sneller, en het afsluiten gaat eindelijk weer zo snel als bij de eerste firmware versie.

En nu wordt natuurlijk de vraag: krijgen we nog meer updates of wordt KitKat de laatste? Op http://www.sonymobile.com...ets/xperia-tablet-z-wifi/ staat deze release al aangemerkt als "Laatste versie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
Glitch schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 07:32:

En nu wordt natuurlijk de vraag: krijgen we nog meer updates of wordt KitKat de laatste? Op http://www.sonymobile.com...ets/xperia-tablet-z-wifi/ staat deze release al aangemerkt als "Laatste versie".
Volgens mij wordt met "laatste versie" enkel bedoeld de laatst beschikbare of nieuwste versie.Wil hier niet uit concluderen dat dit de laatste software update is voor de TZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:29:
[...]

Dat is toch gewoon het standaard thema?
Nee, ik zou graag de softbuttons hebben van de Nexus 5/Nexus 10 op KitKat. En de wallpapers natuurlijk, want ik vind dat wallpapers instellen voor deze tablet echt een ramp is. Ze passen nooit deftig, veel te hoge resolutie nodig om ze zowel in portrait als in landscape deftig te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat heeft niet zoveel met de resolutie te maken hoor. Het is gewoon een HD scherm, dus de resolutie is niet zo heel erg bijzonder. Xpiera telefoons hebben dezelfde resolutie als de tablet. Alleen de één is in portrait en de ander in landscape.

Het heeft meer te maken met het schalen van de achtergrond. Daar gaat het ene merk makkelijker en beter mee om dan het andere. Bij mijn Transformer Prime was het ook altijd een ramp om een afbeelding mooi op de achtergrond te krijgen. Meestal leek het alsof er enorm werd ingezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. De telefoons zijn volgens mij toch wel degelijk 1920x1080 en de tablet (XTZ en XTZ2) 1920x1200? Oke maakt niet veel uit en het is inderdaad waarschijnlijk het schalen die ervoor zorgt dat het op niet veel trekt of ronduit lastig is om een goede achtergrond te vinden zonder een thema of reeds geïnstalleerde achtergrond toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner_Youri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:52
Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:46:
[...]

Nee, ik zou graag de softbuttons hebben van de Nexus 5/Nexus 10 op KitKat. En de wallpapers natuurlijk, want ik vind dat wallpapers instellen voor deze tablet echt een ramp is. Ze passen nooit deftig, veel te hoge resolutie nodig om ze zowel in portrait als in landscape deftig te laten werken.
I.v.m de wallpapers, autoresizewallpaper app werkt heel goed bij mij. Zocht me in het begin ook moe naar een gepaste wallpaper maar met deze app werkt iedere afbeelding die ik al getest heb! Misschien heb je er wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Hé, de 4.4.2 update is binnen op mijn Z1 wifi :) Ik kreeg gisteravond ineens de melding dat er een systeemupdate beschikbaar was.

Eerste indruk positief. Althans, ik merk nog weinig verschil eigenlijk ;) Opstartscherm is anders en ook in het gebruik zijn er wat visuele veranderingen. Dat geeft altijd een beetje een "nieuw" gevoel. Alles loopt ook mooi soepel, op het instellingen menu na dan. Dat gaat schokkerig, ook bij langzaam scrollen. Dat blijft toch een manco van Android soms...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Laatst online: 13-03 20:45
Hier ook de 4.4.2 update net geinstalleerd.
Net als @Rossi46 gisterenavond de melding via wifi dat de update er was. Vanochtend gelijk maar geinstalleerd. En alles werkt ook hier goed.
Bij mij geen last van een schokkerig instellingen menu. Maar ik had hiervoor, via ontwikkelaars opties, al diverse animaties uitgeschakeld. Kan dat helpen?? Of heb ik gewoon geluk??
Ook het toetsenbord werkt goed. Maar daar had ik zowiso al geen last van (knippering zoals sommige op het forum hier ervaren)

Ik moet wel even wennen aan de nieuwe drop down menu's...maar dat zal vanzelf wel gaan.

Nu heb ik niet echt gekeken naar de change logs....maar klopt het dat de wifi nu beter is geworden? En ook sneller? Ik haal nu makkelijk op 2,4G 50mb download en 16mb upload? Dat had ik hiervoor niet.

[ Voor 14% gewijzigd door HNies op 17-07-2014 09:07 ]

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
HNies schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 09:02:
Hier ook de 4.4.2 update net geinstalleerd.
Net als @Rossi46 gisterenavond de melding via wifi dat de update er was. Vanochtend gelijk maar geinstalleerd. En alles werkt ook hier goed.
Bij mij geen last van een schokkerig instellingen menu. Maar ik had hiervoor, via ontwikkelaars opties, al diverse animaties uitgeschakeld. Kan dat helpen?? Of heb ik gewoon geluk??
Ook het toetsenbord werkt goed. Maar daar had ik zowiso al geen last van (knippering zoals sommige op het forum hier ervaren)

Ik moet wel even wennen aan de nieuwe drop down menu's...maar dat zal vanzelf wel gaan.

Nu heb ik niet echt gekeken naar de change logs....maar klopt het dat de wifi nu beter is geworden? En ook sneller? Ik haal nu makkelijk op 2,4G 50mb download en 16mb upload? Dat had ik hiervoor niet.
Zou kunnen, pikte gisteren wel een hotspot op die ik daar normaal niet zie. Zal vanmiddag eens even gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik zou héél blij zijn als ze wifi hebben aangepakt. Sowieso was het bereik inderdaad maar "voldoende", maar mijn verbinding was ook niet stabiel (enkel bij de Z). Komende tijd in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeezuiper
  • Laatst online: 18-09 09:00
Gisteren mijn tablet Z bijgewerkt naar de laatste versie. Ik mis nu echter mijn smiley toets op het toetsenbord. Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar ik krijg de toets niet terug. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
zeezuiper schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 11:48:
Gisteren mijn tablet Z bijgewerkt naar de laatste versie. Ik mis nu echter mijn smiley toets op het toetsenbord. Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar ik krijg de toets niet terug. Iemand enig idee?
Er zit een symboolswitch knop linksonderin, daarna op het gereedschapje drukken die rechtsonderin verschijnt. Hier kun je bij keyboard settings naar symbols and smileys gaan en het aan-of uitzetten.
Pagina: 1 ... 15 ... 17 Laatste