SToRM666 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:35:
Ik heb een tijdje geleden ook heel even de Tablet Z getest in de MM en ik was nog niet helemaal overtuigd. En als ik die bevindingen van Rossi46 zo lees kan ik beter nog maar even bij de iPad 3 blijven. Wel jammer, want ik ben wel erg tevreden van Android en mijn Xperia Z.
Dat ligt er denk ik heel erg aan wat je wilt. Voor mij is een iPad geen optie. Ik kijk veel films op mijn tablet en daarom zijn een microSD kaartje en een breedbeeldverhouding een must. Daarnaast gebruik ik veel google diensten en veel apps die op Android meer vrijheden bieden dan op iOS mogelijk is.
De 'problemen' die worden aangehaald zijn daarnaast ook nog eens makkelijk op te lossen door een andere launcher en andere browser (want: vrijheid in Android

). Daarnaast heb ik nog geen enkel Android apparaat meegemaakt wat net zo soepel scrolde als een iOS apparaat, Android lijkt altijd wat te laggen alleen valt het op een tablet meer op. Dat betekent niet dat het trager is, mijn Tablet Z is vaak sneller met pagina's laden dan mijn broertjes iPad.
Ook het feit dat de Tablet Z zo licht is, is een groot pluspunt voor mij: Zo heb ik gisteravond de hele tijd de tablet vast gehouden in de lucht om Django te kijken, iets wat je echt niet wilt doen met een andere tablet.
Al met al is het dus belangrijk om bij jezelf na te gaan wat je zoekt in een tablet: Moet het er allemaal slick en soepel uitzien met veel tablet apps -> iPad. Heb je liever meer uitbreidingsmogelijkheden op alle manieren, en een tablet die makkelijk vast te houden zonder in te moeten boeten op snelheid -> Tablet Z.