Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas mijn update binnen, weet iemand waar de screenshot is gebleven? het was eerst gewoon de aan/uitknop ingedrukt houden, maar dezxe optie is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Point schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:09:
Nog meer mensen last van flikkerend scherm wanneer je het toetsenbord gebruikt, sinds de update naar 4.3? Schijnt bij sommigen een probleem te zijn en bij mij dus ook.
Ik heb het ook. Vooral als ik via chatheads van FB praat valt het me op dat het voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:39:
[...]

Ik heb het ook. Vooral als ik via chatheads van FB praat valt het me op dat het voorkomt.
en hier ook helaas. Blijkbaar dus iets wat vaker voorkomt. Gaat hopelijk snel gefixt worden

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:58
Komt de opvolger van deze tablet binnenkort uit? want bij mm kost die nu al 360 euro.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Is nog niets aangekondigd dus op korte termijn zal het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op zondag 19 januari 2014 @ 17:39:
pas mijn update binnen, weet iemand waar de screenshot is gebleven? het was eerst gewoon de aan/uitknop ingedrukt houden, maar dezxe optie is nu weg.
Volume naar beneden + aan/uit knop ingedrukt houden ;)

@opvolger: Er zijn geruchten, maar ik denk dat deze nog en aantal maanden het topmodel blijft (tot zeker maart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geprobeerd met De volume knop maar geen printscreen, irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Etter
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 11:28
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:37:
Screenshot kan je maken door de recente apps knop in te drukken en clipbeheer (clip manager) te kiezen. Het icoontje is roze en ziet eruit als een omkadert tweetal bergen.
Vervolgens opent hij de screenshot in een editor waarin je een aantal opties hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Print Screen lukt me niet :(.
En het was nog wel zo gemakkelijk.

"Accu"klepje is eigenlijk na 3 weken al afgebroken, de stekker van de bijgeleverde laadkabel was zo dik dat hij altijd klem zat tegen het geopende klepje.

Gemeld aan Sony Service Center.
Nooit iets op gehoord.
Na drie weken wel een verzoek de digitale vragenlijst in te vullen of ik tevreden was over de geleverde service.
Uiteraard was ik dit niet.
Na twee weken een mail of ik mijn klacht nogmaals wilde opsturen.
Dit heb ik gedaan.
Na weer twee weken een mail terug, klachten met het klepje kwamen niet veel voor.
De desbetreffende afdeling kon me niet helpen.
Wel het verzoek de klacht nogmaals te formuleren, maar dan het liefst in het Engels...
En dat is dan een e-mail van Sony.NL.

Buiten het klepje bevalt de tablet goed, maar door bovenstaande ervaring met Sony zal ik NOOIT meer een Sony product kopen.
Zelden ben ik zo van "het kastje naar de muur" gestuurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:37:
Misschien even vasthouden? Hier lukt het toch echt met volume naar beneden + power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo, het werkt idd wel, thnx!
Je moet de knoppen tegelijkertijd indrukken.
Het is alleen een heel stuk minder makkelijk dan de vorige variant, de aan-uit knop een 2 seconden vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
betreft flikkerend toetsenbord heb ik ook last van. echt irritant omdat je dan soms ineens wer naar een andere app schiet of terug naar homescreen of het keyboard is ineens weer weg.
ik hoorde van iemand dat het maybe met de stamina modus te maken heeft, dus dat zou je kunnen proberen (heb ik zelf nog niet geprobeerd)

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:49:

"Accu"klepje is eigenlijk na 3 weken al afgebroken, de stekker van de bijgeleverde laadkabel was zo dik dat hij altijd klem zat tegen het geopende klepje.
Er zit een gaatje in je tablet waar het klepje in kan zodat de de stekker niet klem zit tegen het geopende klepje.
Ik zelf gebruik vanaf het begin de Sony cradle ben je direct van het gezeur van die klepjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Amaze86 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:03:
Komt de opvolger van deze tablet binnenkort uit? want bij mm kost die nu al 360 euro.
Als ze nu een nieuwe aankondigen kan je sowieso nog wel 4-5 maanden wachten voordat die in de Nederlandse winkels ligt.

Of dit wordt de opvolger nieuws: Sony lijkt met Xperia Z Ultra zonder belfunctie te komen. Er staat modelnummer SGP412. Mijn TZ 32gb wifi is de SGP312, dus het lijkt op een opvolger.
Hopelijk komt er nog een 10,1" uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt er ook, de 'Castor', gok op MWC eind februari.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pimpimmers schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 01:55:
[...]

Als ze nu een nieuwe aankondigen kan je sowieso nog wel 4-5 maanden wachten voordat die in de Nederlandse winkels ligt.

Of dit wordt de opvolger nieuws: Sony lijkt met Xperia Z Ultra zonder belfunctie te komen. Er staat modelnummer SGP412. Mijn TZ 32gb wifi is de SGP312, dus het lijkt op een opvolger.
Hopelijk komt er nog een 10,1" uit
Dat wordt niet de opvolger, dat is een wifi versie van een telefoon met een groot scherm. De opvolger gaat ongetwijfeld weer een 10 inch scherm krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 11:14:
[...]

... dat is een wifi versie van een telefoon met een groot scherm.
Dus een tablet. (kleine tablet)
10,1" scherm erin en je hebt een opvolger.
En de 6,4" is het kleine broertje ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pimpimmers schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:53:
[...]

Dus een tablet. (kleine tablet)
10,1" scherm erin en je hebt een opvolger.
En de 6,4" is het kleine broertje ervan.
Ik vermoed dat de opvolger eigenlijk wel over de Snapdragon 805 beschikt. Ik denk dat ze hetzelfde doen als bij de Xperia Z destijds: Dezelfde specs als hun topmodel, wat tegen die tijd waarschijnlijk de Sirius is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
  • Laatst online: 17-09 21:11
Ik begin me nu toch wel gigantisch te irriteren aan dat geflikker van mijn toetsenbord, lijkt ook steeds meer en erger te worden. Merk dat het alleen bij browsers en Facebook is, niet bij notities oid. Heb gelezen dat het gefixt kan worden door hardware acceleration uit te zetten, maar wat voor gevolgen zal dat uitzetten eventueel hebben?

Valt me ook vies tegen dat Sony niks van zich laat horen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Point schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:46:
Ik begin me nu toch wel gigantisch te irriteren aan dat geflikker van mijn toetsenbord, lijkt ook steeds meer en erger te worden. Merk dat het alleen bij browsers en Facebook is, niet bij notities oid. Heb gelezen dat het gefixt kan worden door hardware acceleration uit te zetten, maar wat voor gevolgen zal dat uitzetten eventueel hebben?

Valt me ook vies tegen dat Sony niks van zich laat horen hierover.
Ik heb er zelf geen last van gelukkig, maar ik vermoed dat er wel een fix komt. Hardware acceleration wil betekenen dat waarschijnlijk het scrollen wat minder soepel gaat. Buiten dat zal het niet heel veel effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cyleo schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 13:00:
[...]

Ik heb er zelf geen last van gelukkig, maar ik vermoed dat er wel een fix komt. Hardware acceleration wil betekenen dat waarschijnlijk het scrollen wat minder soepel gaat. Buiten dat zal het niet heel veel effect hebben.
apart dat dus niet iedereen er last van heeft, vreemd. Ik helaas wel dus ik hoop ook snel dat er een fix komt

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb het gefixt. Downgraden naar 4.2.2 ;)
Maar ik heb het gedaan omdat mijn wifi steeds weg viel.
Maar ik had ook last van dat geflikker van mijn toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
pimpimmers schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 16:18:
Ik heb het gefixt. Downgraden naar 4.2.2 ;)
Maar ik heb het gedaan omdat mijn wifi steeds weg viel.
Maar ik had ook last van dat geflikker van mijn toetsenbord.
Bizar hoeveel verschil er tussen zit dan, WiFi is hier op 4.3 sterker dan ooit :P Ben echt bijzonder content met de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marqvds
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 07:52
Hier ook problemen met WiFi bij 4.3, moet af en toe gewoon even wifi aan en uitschakelen om verbinding te krijgen na standby. Geen problemen met toetsenbord maar ik heb sinds de update wel een probleem bij het terugkeren naar het homescreen. Dit duurt nu ineens een aantal seconden voor deze weer gevuld is (achtergrond is er dus wel maar mijn widgets en appicons niet). Dit had ik met 4.2.2 niet. Het is niet onoverkomelijk maar handig is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16-09 16:17
Vandaag de Sony Cradle besteld, want had een 25% korting voucher gehad van Sony na activatie van mijn Xperia Z tablet :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:19
Ben me aan het oriënteren op een tablet. Ik twijfel tussen de Nexus 10 en de Xperia Z.

Gaat de XZ na bijna een jaar nog goed mee? Wat zijn jullie ervaringen met de accu? En als je er ebooks op leest, is dat vermoeiend of leest het prettig? Vond in de winkel het scherm nogal spiegelend. Dat kan aan de verlichting liggen. Ik vermoed dat ik hem van de zomer ook veel buiten zal gebruiken. Is dat goed te doen?

[ Voor 26% gewijzigd door edwin90 op 24-01-2014 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
tja ik heb zowel de tablet als ook een ereader en mijn mening is, is dat als je wil lezen: neem een ereader. Veel minder vermoeiend voor de ogen, spiegelt niet en de accu gaat weken mee. Wil je ook kunnen surfen en films enzo kunnen kijken: neem een tablet..of nog beter..neem ze beide!
Maar qua lezen an sich wint een ereader het van de tablet

Accu is trouwens nog steeds prima bij mij

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 23:31:
tja ik heb zowel de tablet als ook een ereader en mijn mening is, is dat als je wil lezen: neem een ereader. Veel minder vermoeiend voor de ogen, spiegelt niet en de accu gaat weken mee. Wil je ook kunnen surfen en films enzo kunnen kijken: neem een tablet..of nog beter..neem ze beide!
Maar qua lezen an sich wint een ereader het van de tablet

Accu is trouwens nog steeds prima bij mij
Tnx voor je reactie. Inderdaad, beiden zou het beste zijn, maar dat vind ik ook weer zowat ;). Lees niet heel veel meer, dus de tablet functies staan wel boven het gebruik als ereader. Lijkt me alleen wel praktisch als het wel kan en niet te vermoeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:04
Verwijderd schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:49:

Gemeld aan Sony Service Center.
Nooit iets op gehoord.
Na drie weken wel een verzoek de digitale vragenlijst in te vullen of ik tevreden was over de geleverde service.
Uiteraard was ik dit niet.
Na twee weken een mail of ik mijn klacht nogmaals wilde opsturen.
Dit heb ik gedaan.
Na weer twee weken een mail terug, klachten met het klepje kwamen niet veel voor.
De desbetreffende afdeling kon me niet helpen.
Wel het verzoek de klacht nogmaals te formuleren, maar dan het liefst in het Engels...
En dat is dan een e-mail van Sony.NL.

Buiten het klepje bevalt de tablet goed, maar door bovenstaande ervaring met Sony zal ik NOOIT meer een Sony product kopen.
Zelden ben ik zo van "het kastje naar de muur" gestuurd!
Dit is dus een defect door onkunde van jouw kant. Dat klepje heeft een lipje wat wegvalt in de tablet als je hem open doet en 180 graden draait. Doe je dat niet goed, dan kan inderdaad je laadkabel er niet goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
edwin90 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:00:
Ben me aan het oriënteren op een tablet. Ik twijfel tussen de Nexus 10 en de Xperia Z.

Gaat de XZ na bijna een jaar nog goed mee? Wat zijn jullie ervaringen met de accu? En als je er ebooks op leest, is dat vermoeiend of leest het prettig? Vond in de winkel het scherm nogal spiegelend. Dat kan aan de verlichting liggen. Ik vermoed dat ik hem van de zomer ook veel buiten zal gebruiken. Is dat goed te doen?
Qua spiegeling gaat er niet heel veel verschil tussen tablets zitten. De TZ kan niet heel helder, had hiervoor een TF Prime en waar die eigenlijk altijd goed zichtbaar was is dat bij de TZ minder, maar als je naar de lichtopbrengst grafieken kijkt zie je ook dat die van de TZ best normaal is. Accu van mijn tablet die ik sinds de release heb merk ik nog geen degeneratie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurid
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 23:41
Heb vandaag de Xperia tablet Z gehaald inclusief een microUSB naar USB kabel om er een externe HDD/PS3 controller aan te hangen, echter word de externe HDD niet herkend, althans, hij geeft aan dat de USB opslag beschadigd is, dit is echter niet het geval, iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:22
Qurid schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:50:
Heb vandaag de Xperia tablet Z gehaald inclusief een microUSB naar USB kabel om er een externe HDD/PS3 controller aan te hangen, echter word de externe HDD niet herkend, althans, hij geeft aan dat de USB opslag beschadigd is, dit is echter niet het geval, iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Je externe HDD is waarschijnlijk in NTFS geformatteerd. Als je root hebt kan je https://play.google.com/s...ls?id=com.paragon.mounter gebruiken, anders zal je je schijf moeten formatteren naar FAT32 (of exFAT, kan ook werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurid
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-09 23:41
AmbroosV schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:38:
[...]

Je externe HDD is waarschijnlijk in NTFS geformatteerd. Als je root hebt kan je https://play.google.com/s...ls?id=com.paragon.mounter gebruiken, anders zal je je schijf moeten formatteren naar FAT32 (of exFAT, kan ook werken).
Duidelijk, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Kan ook nog zijn dat die specifieke HDD meer stroom nodig heeft dan de tablet kan leveren, hoor je de HDD wel opstarten/draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:22
Dat kan inderdaad ook ja, als het geen HDD is met een exerne voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
Ja, in dat geval zou je ook een powered USB hub kunnen kopen en die aan je USB to go hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:41
Ik heb sinds gisteren een nieuwe TZ, echter heb ik een probleempje: in Chrome knippert het hele beeld soms, op verschillende manieren, soms alleen toetsenbord, hele browser en soms maar een helft. Was aanvankelijk bang dat de gpu problemen had maar GTA: Vice City gaat prima. Is dit een bug in de laatste updates? Mijn vorige TZ had dit niet, maar die Is overleden voor de 4.2.2 update...

2600WP | Zwolle | Zuid Oost 135° | Helling 12.5° | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icratox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 14:13
crepsly schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 16:23:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe TZ, echter heb ik een probleempje: in Chrome knippert het hele beeld soms, op verschillende manieren, soms alleen toetsenbord, hele browser en soms maar een helft. Was aanvankelijk bang dat de gpu problemen had maar GTA: Vice City gaat prima. Is dit een bug in de laatste updates? Mijn vorige TZ had dit niet, maar die Is overleden voor de 4.2.2 update...
Heb hetzelfde probleem met alleen Chrome, geen idee waar het door komt en of het een bug is binnen Chrome zelf eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Laatst online: 16:45

JayPe

Ondertitel

Kalote: Vorige week zaterdag ( dus niet afgelopen, maar de week daarvoor) mijn vrouw een Xperia Tablet Z cadeau gedaan. Vandaag ondekt dat 't klepje van de USB aansluiting al is gebroken... Sluit ook niet lekker meer.

Ik heb zelf een Xperia S ( telefoon ) met klepjes, en die zijn allemaal na 2 jaar intensief gebruik nog allemaal heel. Dit valt mij wel erg tegen. Er zit een barstje in het 'shiny' middelste strookje van het klepje, zoals eerder hier in het topic voorbij is gekomen. Bizar: Hij heeft slechts 2 of 3 keer aan de lader gelegen sinds de aankoop.

Iemand ervaring hiermee qua oplossing? Ik ga morgen terug naar de winkel (Dixons), en ben benieuwd.

Als 't opgelost goed wordt, ga ik toch maar eens kijken voor een dock.

foto:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ppFzQ1i.jpg

En het vervelende is: Zo 'goed' als het klepje nu gesloten is (op de foto), zo 'slecht' zit ie dus maximaal dicht. :( :'( :'(

[ Voor 19% gewijzigd door JayPe op 28-01-2014 20:22 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Dock werkt perfect kan ik je vertellen! Prachtig design ook. En je hoeft geen klepjes natuurlijk meer open te maken :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dock bevalt mij ook prima, maar als je hem pas zo kort hebt kun je proberen te vragen of ze hem omruilen en je direct een nieuwe mee kan krijgen. Volgens mij heb je er niet persé recht op, maar er zijn veel winkels die een dergelijke coulante regeling hebben. Het zou onder garantie gerapareerd worden denk ik, maar als je't vervelend vind om hem kwijt te raken: Via ebay zijn vervangende te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Helaas pindakaas;
Geen omruil mogelijk: Wordt opgestuurd. Keep you posted.

Verder wel prima geholpen hoor, daar niet van. Maar 'het systeem' is duidelijk de baas:
Het bonnetje dateerde van 14-1-2014: dus precies 15 dagen ipv 14 dagen oud. Misschien dat ie dus 'gisteren' met 14 dagen nog net wèl geruild had mogen worden van 'het systeem', vandaag net niet meer.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wordt het wel onder garantie opgelost? Heb precies hetzelfde met het klepje van de usb-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ik neem aan van wel. Ik ga er in iedergeval niet 'blind' voor betalen.
Er is ook niet gesproken over kosten.

Inmiddels heb ik al e-mails binnen van de herstel-regel-distributie-firma.

nu maar hopen dat er niet wéér een winkel omvalt ( Megapool, Harense Smit ) op het moment ik een dingetje in reparatie geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Het is jammer dat Sony de klepjes niet verkoopt via de Sony store voor 5,- ofzo.
ik koop liever een paar klepjes dan dat je je tablet moet opsturen en dus een tijdje kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

pimpimmers schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 15:52:
Het is jammer dat Sony de klepjes niet verkoopt via de Sony store voor 5,- ofzo.
ik koop liever een paar klepjes dan dat je je tablet moet opsturen en dus een tijdje kwijt bent.
Ik weet niet of jij weet hoe je de klepjes kunt vervangen, maar 'volgens mij' wordt je daar niet blij van: De achterkant moet volgens mij af, en die zit (net zoals bij de Z en Z1 smartphone modellen) geplakt. De waterdichtheid gaat dan volgens mij, bij een beetje onkundig gebruik, al snel verloren vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
JayPe schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:01:
[...]

Ik weet niet of jij weet hoe je de klepjes kunt vervangen, maar 'volgens mij' wordt je daar niet blij van: De achterkant moet volgens mij af, en die zit (net zoals bij de Z en Z1 smartphone modellen) geplakt. De waterdichtheid gaat dan volgens mij, bij een beetje onkundig gebruik, al snel verloren vermoed ik.
Volgens iemand die ze gekocht heeft kan kan je ze er zo indrukken. Stelt niets voor.
Ze zijn hier te koop USB-Side-Cap-Sony-Xperia-Tablet-Z
Hier staat de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

pimpimmers schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 02:55:
[...]

Volgens iemand die ze gekocht heeft kan kan je ze er zo indrukken. Stelt niets voor.
Sauce? (source?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Heb het een tijdje terug gelezen weet niet meer waar. Ik geloof op het Sony forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

icratox schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 18:46:
[...]

Heb hetzelfde probleem met alleen Chrome, geen idee waar het door komt en of het een bug is binnen Chrome zelf eerlijk gezegd.
Ik heb het geflikker van het scherm nu ook, op de mediamarkt website. Ik vermoed ook dat het een Chrome bug is. Reviews op de playstore laten zien dat de laatste update problemen geeft. Veel mensen zijn ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 20:20:
[...]

Ik heb het geflikker van het scherm nu ook, op de mediamarkt website. Ik vermoed ook dat het een Chrome bug is. Reviews op de playstore laten zien dat de laatste update problemen geeft. Veel mensen zijn ontevreden.
Heb het ook Met Firefox en het geflikker wordt met de dag erger. Word er zo langzamerhand strontziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Waarom downgrade je dan niet naar 4.2.2 ben je van de geflikker af. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin90
Sinds woensdag ben ik ook in het bezit van deze mooie tablet :). Nadat ik de update naar 4.3 heb uitgevoerd, krijg ik steeds de melding dat de afstandsbediening gestopt is. Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Ik ben inmiddels echt helemaal klaar met het feit dat mijn Z wifi problemen heeft sinds de 4.3 update :/ Het meest suffe is nog dat 'ie niet meer automatisch verbinding maakt als het signaal weg is gevallen.

Misschien toch maar aan de CM gaan binnenkort. Want overall vind ik 4.3 wel veel mooier "lopen" dan 4.2.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
edwin90 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 14:31:
Sinds woensdag ben ik ook in het bezit van deze mooie tablet :). Nadat ik de update naar 4.3 heb uitgevoerd, krijg ik steeds de melding dat de afstandsbediening gestopt is. Hebben meer mensen dit?
Nee, maar schrijf even op hoe deze app heet, ga dan naar instellingen>applicaties>alle en zoek die naam even op. Wipe daar de cache en de app data en meestal doet de app het daarna weer prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
pimpimmers schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 03:28:
Waarom downgrade je dan niet naar 4.2.2 ben je van de geflikker af. Heb ik ook gedaan.
Dat werkt dus ook niet, het geflikker blijft dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Point schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 00:20:
[...]

Dat werkt dus ook niet, het geflikker blijft dan.
Heb je je tablet gedowngrade naar android 4.2.2?
En je hebt het geflikker nog?
Dan ligt het bij jou ergens anders aan misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point
pimpimmers schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 01:26:
[...]

Heb je je tablet gedowngrade naar android 4.2.2?
En je hebt het geflikker nog?
Dan ligt het bij jou ergens anders aan misschien.
Daar ben ik ook bang voor, maar het is pas gekomen sinds de update en op het officiële Sony forum zijn er meer die er last van blijven houden, ook bij het downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27

13art

Moderator Mobile
pimpimmers schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:38:
Dus ik blijf lekker op 4.2.2 is trouwens ook makkelijker om te rooten. Bij 4.3 gaat dat een stuk omslachtiger. En Ziggo TV werkt ook weer onder 4.2.2.
Hmm dat is dus mijn dilemma of ik wel of niet een Xperia Tablet Z zal gaan kopen (of een Nexus 10). Ik wil wel percee root hebben/verkrijgen. Ik heb net al even op XDA gelezen maar een bericht dat ik daar las was niet echt hoopvol. Daar werd gezegd (begin januari) dat er nog geen root mogelijkheid was voor 4.3 Maar het kan dus wel maar dan is het omslachtig? En hoe omslachtig is omslachtig?

edit:
Volgens mij heb ik hier wat gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588442

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 4.3 al wel gedownload, alleen wacht gezien de berichten op dit forum nog maar even met installeren op de tablet. Vraag me echter wel af of het niet puur een chrome probleem is. Heb 4.3 op mijn Xperia z telefoon al wel geïnstalleerd en sindsdien verloopt chrome niet zo soepel meer. Weliswaar geen flikkerend toetsenbord, maar als ik terugblader naar een vorige pagina slaat hij veelvuldig op een zwart scherm. Dan nogmaals terugbladeren en hij is weer terug bij af. Ook bij het opstarten van chrome regelmatig een zwart of een ander vreemd scherm. Verder trouwens geen problemen en tevreden over 4.3 op de telefoon. Loopt erg soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
l3art schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:54:
[...]

Hmm dat is dus mijn dilemma of ik wel of niet een Xperia Tablet Z zal gaan kopen (of een Nexus 10). Ik wil wel percee root hebben/verkrijgen. Ik heb net al even op XDA gelezen maar een bericht dat ik daar las was niet echt hoopvol. Daar werd gezegd (begin januari) dat er nog geen root mogelijkheid was voor 4.3 Maar het kan dus wel maar dan is het omslachtig? En hoe omslachtig is omslachtig?

edit:
Volgens mij heb ik hier wat gevonden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588442
Link is juist, was mijn teveel gedoe.
Als je android 4.2.2 erop hebt, heb je root in 30 seconden. Op 4.3 werkt die truck helaas niet.

@Point
Had je wipe: "appslog", "cache" en "data" ook aangevinkt in flashtool?
Let op dan ben je wel alles kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-03 20:45
Iemand de nieuwste firmware (10.4.1.B.0.101) al geïnstalleerd?

(Mijn Z geeft nog geen update aan)

Zie ook deze link: http://androidworld.nl/nieuws/xperia-z-zl-zr-z-sp-update/

[ Voor 11% gewijzigd door HNies op 12-02-2014 10:17 ]

Huidige telefoon: Samsung S21 Ultra (Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Had dat artikel ook gelezen en gelijk me tablet aan de PC gehangen, maar inderdaad ook nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:40
Ik weet niet welke versie jullie hebben, maar volgens het artikel gaat het om de LTE variant van de Xperia Z Tablet. Voor de Wi-Fi versie moeten wij nog "eventjes" geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is er al nieuws wanneer Kit Kat uitkomt voor de Tablet Z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Zou ergens in Maart moeten komen volgens de geruchten:

http://www.tabletsmagazin...t-update-xperia-tablet-z/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik mag me sinds een paar uurtjes ook rekenen tot een tablet z eigenaar. Nu alleen nog op zoek naar een mooie cover/hoes (heb op xda al mooie voorbij zien komen) en me eens verdiepen in dat trage opladen of dat niet sneller kan.

Zag al wel dat de originele lader 1,5 mA zou moeten uitsturen. Dus daar zou het dan toch niet echt aan moeten liggen... Wat me ook al opviel was dat toen ik mn HTC lader aansloot de tablet ging opladen maar ook meteen aan ging.

Dan ook nog even uitzoeken hoe ik hem het beste kan rooten, maar dat moet met hulp van xda niet heel moeilijk moeten zijn. En daarna maar eens rustig gaan ervaren wat deze tablet allemaal te bieden heeft.

• PuckStar
weet iemand of er al een fix is voor dat keyboard geflikker en dat hij ineens weg is?
echt zwaar irritant. zit je midden een zin te tikken.....floep keyboard weg.....en soms is tie ook uit de app gegaan. like WTF!

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
l3art schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:27:
Ik mag me sinds een paar uurtjes ook rekenen tot een tablet z eigenaar. Nu alleen nog op zoek naar een mooie cover/hoes (heb op xda al mooie voorbij zien komen) en me eens verdiepen in dat trage opladen of dat niet sneller kan.

Zag al wel dat de originele lader 1,5 mA zou moeten uitsturen. Dus daar zou het dan toch niet echt aan moeten liggen... Wat me ook al opviel was dat toen ik mn HTC lader aansloot de tablet ging opladen maar ook meteen aan ging.

Dan ook nog even uitzoeken hoe ik hem het beste kan rooten, maar dat moet met hulp van xda niet heel moeilijk moeten zijn. En daarna maar eens rustig gaan ervaren wat deze tablet allemaal te bieden heeft.
De 1.5A wordt domweg gebruikt als je hem aan het gebruiken+opladen bent (dus dan laad hij erg traag op). Heb het idee dat het in het dock iets sneller gaat, maar het is vooral handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vraag me dan toch af of je verschil zal merken als je met een 2A lader gaat werken.
Dock heb ik ook over na zitten denken, alleen zelf heb ik eigenlijk nog nooit een dock gebruikt. Zou ook niet weten waar ik dat bij mij thuis neer zou zetten. Bij mij ligt een tablet altijd op de bank. Niet echt een plek voor een dock ;)

Het zou wel zomaar kunnen dat hij daarmee sneller oplaad. Dat is bij de Nexus 10 wel het geval. Daar laad de tablet sneller op met een pogo kabel dan met de usb kabel. Eigenlijk jammer dat er niet zo'n kabel is voor de tablet Z.

Ik moet zeggen dat tot op heden de tablet Z een verademing is vergeleken met mijn Transformer Prime. tablet werkt lekker vlot. Snel kunnen rooten... Nu alleen nog hopen dat er snel een fix komt voor dat geflikker in 4.3 (wellicht de nieuwe aankomende update) en dat er dan ook vrij makkelijk root te verkrijgen is. Wat ik zo gelezen heb is dat makkelijk als je 4.3 via OTA installeerd dan op een andere manier. Alleen nog even nazoeken hoe of wat precies. Komt volgende week wel ergens.

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 14-02-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Met 2A oplader merk je een verschil, hoewel niet vreselijk veel. Ik gebruik mijn 2A oplader ook voor mijn telefoon, de Xperia Z, en daar merk ik het wel echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
l3art schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:08:
Ik moet zeggen dat tot op heden de tablet Z een verademing is vergeleken met mijn Transformer Prime. tablet werkt lekker vlot. Snel kunnen rooten... Nu alleen nog hopen dat er snel een fix komt voor dat geflikker in 4.3 (wellicht de nieuwe aankomende update) en dat er dan ook vrij makkelijk root te verkrijgen is. Wat ik zo gelezen heb is dat makkelijk als je 4.3 via OTA installeerd dan op een andere manier. Alleen nog even nazoeken hoe of wat precies. Komt volgende week wel ergens.
mag ik vragen waarom je hem geroot hebt?

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Om wat Sony apps te kunnen verwijderen die ik toch niet gebruik, en een adblocker geïnstalleerd die root nodig heeft. Ook nog een time sync functie die root vereist. Voor dat soort dingen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 23:18:
Om wat Sony apps te kunnen verwijderen die ik toch niet gebruik, en een adblocker geïnstalleerd die root nodig heeft. Ook nog een time sync functie die root vereist. Voor dat soort dingen dus.
Het root-en is dus gelukt met het programma dat ik je heb door gegeven?
Wat ik heb gelezen is dat je root wel kwijt raakt met OTA 4.3 - 10.4.B.0.577 update. Heb het zelf niet getest en ben het ook niet van plan omdat ik 4.3 te buggy vind.
Wat ik wel getest heb is het root-en onder 4.3 met het programma maar dat werkt helaas nog niet.

Als jij de OTA update gaat proberen en je wilt toch weer downgraden zie mijn bericht.
pimpimmers in "Sony Xperia Tablet Z"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
oli4b schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 10:24:
Voor iedereen die zit te wachten op de keyboard cover: https://plus.google.com/u...oid=110103693044537498547

Die komt eraan, kreeg het gister bevestigd van de sony meneer bij de mediamarkt. :)

Iemand enig idee wanneer die accessoire actie online gaat, van dat kaartje met een code wat in de doos zat?
Ik denk er over na om de Sony Xperia Tablet Z voor mij vrouw te kopen, maar 1 van de requirements waar de tablet aan moet voldoen is dat ze er op de bank mee kan zitten en mét een externe keyboard.
Een keyboard case zoals dit plaatje (zie quote) beschrijft zou dus perfect zijn, maar ik kan het nergens vinden. Iemand enig idee of dit inmiddels te koop is en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
marty schreef op zondag 16 februari 2014 @ 15:36:
[...]

Ik denk er over na om de Sony Xperia Tablet Z voor mij vrouw te kopen, maar 1 van de requirements waar de tablet aan moet voldoen is dat ze er op de bank mee kan zitten en mét een externe keyboard.
Een keyboard case zoals dit plaatje (zie quote) beschrijft zou dus perfect zijn, maar ik kan het nergens vinden. Iemand enig idee of dit inmiddels te koop is en waar?
Ik heb ze zelf niet gezien, ik heb er ook een hard hoofd in dat ze gaan komen. Het domme is dat'ie zelfs op de sony site nog ergens staat:
Afbeeldingslocatie: http://sonyglobal.scene7.com/is/image/gwtprod/9f6bcf974c96977a6e8ab5f3fff74ed3?fmt=jpeg&wid=580
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Die case is die van de Xperia Tablet S met die touch toetsen (flink voordat MS uberhaupt met die touch covers kwam met de surface overigens :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
pimpimmers schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:20:
[...]

Het root-en is dus gelukt met het programma dat ik je heb door gegeven?
Wat ik heb gelezen is dat je root wel kwijt raakt met OTA 4.3 - 10.4.B.0.577 update. Heb het zelf niet getest en ben het ook niet van plan omdat ik 4.3 te buggy vind.
Wat ik wel getest heb is het root-en onder 4.3 met het programma maar dat werkt helaas nog niet.

Als jij de OTA update gaat proberen en je wilt toch weer downgraden zie mijn bericht.
pimpimmers in "Sony Xperia Tablet Z"
Ja klopt het is helemaal gelukt...
Ja ik wacht ook nog met de OTA, eerst nog even wat nalezen. Dacht vorige week ergens gelezen te hebben dat met een OTA wel weer root te krijgen was, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Er is in ieder geval voor nu geen noodzaak om de update te installeren. Eerst maar reacties afwachten van wat de komende update gaat brengen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Sick Nick schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:16:
Die case is die van de Xperia Tablet S met die touch toetsen (flink voordat MS uberhaupt met die touch covers kwam met de surface overigens :P ).
Ah, de tablet S had ik er nog niet in herkend, maar inderdaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marty
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03-2023
Cyleo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:01:
[...]

Ik heb ze zelf niet gezien, ik heb er ook een hard hoofd in dat ze gaan komen.
Weet iemand misschien een goede universal keyboard case voor een 10"1 tablet?
Ik heb zelf al wat zitten zoeken, maar via de pricewatch hier kan ik alleen dingen voor iPads vinden.
Enige wat ik kon vinden was deze Kensington: http://www.kensington.com...tablets.aspx#.UwJw82JdXjA , maar die willen 'm niet graag verkopen denk ik want ik kan nergens een Buy-button ontdekken... Nog ff gezocht of ie hier in nederland te koop is maar de enige websites waar hij stond hebben geen prijsvermelding (vergelijk.nl elcheapo)

Dus als iemand nog tips, e.d. voor iets soortgelijks heeft dan hou ik me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 08-09 15:07
Die je hierboven noemt kan ik ook niet vinden, maar deze kan ik in ieder geval wel leveren. Ik denk dat jouw versie een VS versie is?

Edit: inderdaad, dat is een VS versie, die ik link is een NL versie.

[ Voor 12% gewijzigd door Jiriki op 17-02-2014 22:13 ]

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HNies
Kijk eens op: https://www.knaldeals.com...list&utm_content=default1

Ik heb hem zelf niet dus geen idee of de Z goed past in de hoes, maar volgens die site is hij voor een Z gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Vandaag is het precies 3 weken geleden dat ik mijn tablet terug inleverde bij de Dixons met een kapot USB klepje.
Ik leverde de tablet op dag 15 na aankoop in ( net één dag na het verstrijken van de 14-dagen niet-goed-geld-terug-garantie-dinges) en heb dus nu de afgelopen 5 weken al 3 weken dag géén tablet... :-(

Gebeld met HarmonySC ( service center ), en mogelijk krijg ik volgende week al een brief of e-mail dat de tablet kan worden opgehaald..

Erg nette service van Dixons /sarcasm :( Gebeld met klantenservice, maar het meiske aan de telefoon vond het normaal dat je, als je iets koopt, je vrijwel direct een paar weken zonder kunt zitten als er een klein defect aan is.

Vraag mij nog steeds af of het gebrek niet al bij aankoop aanwezig was. De tablet stond in de winkel uitgepakt ten toongesteld en de beschermfolie op het scherm was er duidelijk al eens af geweest. Nu snap ik dat zo'n toestel niet 'in veelvoud op voorraad' ligt en dat het model in de vitrinekast dus wel eens aan andere klanten getoont kan zijn geweest. Maar voor 't zelfde geld is het klepje dus vóór aankoop in de winkel al "gesloopt", en heb ik dat niet gezien.

Wat hebben we geleerd? Volgende keer gewoon maar weer online bestellen: Voor de service die je in een winkel verwacht hoef je het dus niet te laten.

[ Voor 61% gewijzigd door JayPe op 19-02-2014 16:11 . Reden: toevoeging na telefonisch contact Dixons & Service Center ]

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 20:38
Onlangs heb ik de xperia tablet Z ook aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden over de Sony versie van Android. Werkt lekker snel en ben nog niet echt tegen rare dingen aangelopen. Onderstaand even wat plaatjes van een sleeve welke ik via Ebay heb besteld voor de leuke prijs van €8.50. http://r.ebay.com/DDEvcE

Afbeeldingslocatie: http://www.bartschoonenberg.eu/assets/downloads/IMAG0417.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartschoonenberg.eu/assets/downloads/IMAG0418.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartschoonenberg.eu/assets/downloads/IMAG0419.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bartschoonenberg.eu/assets/downloads/IMAG0420.jpg

Steam: CatBearCow

• Cyleo
Best wel chique hoesje. Ik zoek zelf nog een goede flip cover waarmee ik hem wel in het dock kan zetten voor een schappelijk prijsje. Heb een Adore June hoesje en dat is meestal erg fijn, alleen als ik hem naar mijn werk meeneem is het wel fijn om hem even neer te kunnen zetten ;)

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Gecko cover (en de meeste andere covers) klikt aan de onderzijde los: de contacten voor de dock zijn daarmee onbedekt. Ik schat dat ie daarmee dus gewoon in de dock past. Zou het graag voor je willen proberen, maar zoals hier boven te lezen valt: Tablet is nog steeds in reparatie..

http://www.geckocovers.nl...ablet-z-beschermhoes.html

[ Voor 11% gewijzigd door JayPe op 20-02-2014 22:19 . Reden: Gekko typ-o edit en link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Bartjeuhz schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 11:05:
Onlangs heb ik de xperia tablet Z ook aangeschaft. Tot nu toe erg tevreden over de Sony versie van Android. Werkt lekker snel en ben nog niet echt tegen rare dingen aangelopen. Onderstaand even wat plaatjes van een sleeve welke ik via Ebay heb besteld voor de leuke prijs van €8.50. http://r.ebay.com/DDEvcE
Ik heb die hoes, maar dan met rits. Ben er ook prima tevreden mee, alleen blijft er altijd 1 zijde die niet echt goed beschermt is.

Wat ik mis aan die hoes, is een manier om de tablet neer te zetten (bv om een film te kijken). Aangezien ik ook een dock heb, moet de onderzijde vrij blijven, de Roxfit hoes voldoet aan die eis:
http://www.bol.com/nl/p/b...z-white/9200000012514589/

Binnenkort die maar eens bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Hobbit13 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:41:
[...]

[...]
Aangezien ik ook een dock heb, moet de onderzijde vrij blijven, de Roxfit hoes voldoet aan die eis:
Precies: de meeste cases die je in neer kunt zetten werken op deze manier: Of als complete kaft, of door de onderkant ( waar de dock-connector zit ) van de kaft af te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-09 21:43
Er worden redelijk veel tablets verkocht die gratis bij een Sony TV zijn verkregen. Hoe zit het eigenlijk met de garantie daarvan? In geen enkele advertentie wordt over een factuur gesproken. Gaat de garantie op serienummer oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik heb zelf zo'n tablet van iemand gekocht. Die hadden nog even naar de winkel gebeld om na te vragen hoe het zat met de garantie, en daar werd gezegd dat het bekend is bij Sony. Dus zal wel aan de hand van serienummer oid zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPOXYWOXY
Ziggo melde mij dat Sony een update heeft uitgebracht om de Zigo Tv app weer werkend te krijgen. Iemand deze al gevonden/binnen? Ik niet namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Hobbit13 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 09:41:
[...]

Ik heb die hoes, maar dan met rits. Ben er ook prima tevreden mee, alleen blijft er altijd 1 zijde die niet echt goed beschermt is.

Wat ik mis aan die hoes, is een manier om de tablet neer te zetten (bv om een film te kijken). Aangezien ik ook een dock heb, moet de onderzijde vrij blijven, de Roxfit hoes voldoet aan die eis:

Binnenkort die maar eens bestellen.
Die is heel gaaf, want dun en licht, net zoals de tablet, alleen plak je die er op en daar ben ik niet echt fan van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:42
Ik heb de Labato cover, via Ebay besteld (€12,10 !)

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/pb/010/485/814/814485010_230.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.alibaba.com/img/pb/047/485/814/814485047_114.jpg

Prima kwaliteit, alle openingen perfect op de goede plek (behalve SD/SIM slot, daar geen opening), hoeken goed beschermd, stevig materiaal voor de case, neopreen/PU voor de flap. Zeker voor het geld ben ik dik tevreden. Enige nadeel tot nu toe vind ik dat de flap open moet om te kunnen opladen, en hij past niet in de Sony dock - die ik toch te duur vind, dus dat vind ik niet erg.

Ik denk dat ik een soort magnetische connector ga maken voor de dock aansluiting. Met twee verende pennetjes en een paar neodymium magneetjes kan dat hopelijk extreem compact in de rand van de case verwerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe

JayPe

Ondertitel

Ik heb m ook terug.. Eindelijk. Kostenloos gerepareerd batterij klepje. Niets te zien aan de behuizing.

Nu nog een dock scoren. Helaas is de Xperia Privilege actie voor de dock afgelopen (was tijdens de reparatietijd van de tablet met een kortingscode te verkrijgen met 25% korting),.

Iemand nog een dock in de aanbieding, of weet iemand een plek waar de dock voor onder de 40 eur te verkrijgen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
JayPe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:38:
Iemand nog een dock in de aanbieding, of weet iemand een plek waar de dock voor onder de 40 eur te verkrijgen is?
Ik heb het dock bij de onderwijs store van Sony gekocht, voor 36 euro inclusief verzending. Iedereen met een onderwijs email mag daar bestellen (ook docenten etc). Dock bevalt goed, geen geklooi met klepjes en gammele microUSB meer :-) (de laadaansluiting lijkt fragieler dan op m'n telefoontjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ik blijf het best veel geld vinden voor een stukje plastic...
Ook best apart dat niet iemand eens een oplossing heeft bevonden/bedacht om op de 'dock manier' op te laden maar dan zonder de dock.

edit:
Hmmm het is er dus wel, maar aardig prijzig: http://www.aliexpress.com...3E-SGP341/1642394347.html

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 26-02-2014 22:57 ]

• pimpimmers
  • Niet online
JayPe schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 21:38:
Ik heb m ook terug.. Eindelijk. Kostenloos gerepareerd batterij klepje. Niets te zien aan de behuizing.

Nu nog een dock scoren. Helaas is de Xperia Privilege actie voor de dock afgelopen (was tijdens de reparatietijd van de tablet met een kortingscode te verkrijgen met 25% korting),.

Wat ik al zei klepje kan je er gewoon indrukken, behuizing hoeft dus niet open.
Ik denk dat Sony van zijn dock/cradle af wil zag hem vorige week bij de Sony store voor 1,- te koop bij aankoop van een tablet ook kon je de hoes van 80,- voor 1,- erbij krijgen. Op dit moment is de dock/cradle uitverkocht en de hoes is er nog wel voor 1,-.
Bij bol is die nog wel voor 55,- te koop. Ik heb hem zelf ook bij bol gekocht maar dat is alweer meer de een halfjaar geleden toen was die 40,-.
Trouwens via bol via andere verkopers is die voor 45,-

off topic
De Xperia Z2-tablet is trouwens nu te reserveren en krijg je reparatie service plan van 3 jaar voor 1,-

• Hobbit13
l3art schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 22:45:
Ik blijf het best veel geld vinden voor een stukje plastic...
Dat vind ik wel meevallen, die dock is echt heel erg netjes, met stukjes alu aan de zijkanten, rubberen voetjes etc. M'n tablet is nu een stijlvol fotolijstje, wanneer ik 'm niet gebruik.
Ook best apart dat niet iemand eens een oplossing heeft bevonden/bedacht om op de 'dock manier' op te laden maar dan zonder de dock.

edit:
Hmmm het is er dus wel, maar aardig prijzig: http://www.aliexpress.com...3E-SGP341/1642394347.html
Dat ziet er meer uit als een aansluiting voor de Xperia Z (dus NIET de tablet). Op de tablet zitten die tabs veels te dicht bij de rand voor z'n oplossing. De dock werkt ook niet magnetisch, dus of er ueberhaupt stukjes staal in de rand zitten voor de magneetjes???

Als ik zelf een dock connector zou willen maken, dan zou ik een soort van wasknijper iedee gebruiken, die om de tablet heen klemt.

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-09 14:42
Die magnetische connector is wel voor de Tablet Z, maar om de magneetjes te laten "plakken" moet je twee stalen stripjes op de tablet plakken.

Wat ik van plan ben, is twee NIB-magneetjes in de zijkant van bovenstaande Labato case zetten, en contact met de dock-aansluiting maken via twee verende pennetjes of direct via het nikkel op de NIB magneetjes. Ik moet er nog even over brainstormen.

• Cyleo
Anthracite schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 16:38:
Die magnetische connector is wel voor de Tablet Z, maar om de magneetjes te laten "plakken" moet je twee stalen stripjes op de tablet plakken.

Wat ik van plan ben, is twee NIB-magneetjes in de zijkant van bovenstaande Labato case zetten, en contact met de dock-aansluiting maken via twee verende pennetjes of direct via het nikkel op de NIB magneetjes. Ik moet er nog even over brainstormen.
Bij de Xperia Z heb ik toen zelf een dock gebouwd toen de wachttijd erg lang werd voordat ik er eentje kon kopen. Dat zag er zo uit: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/39986597 Het is goed zelf te doen.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste