Is eruit gehaald
Had het zelfde 3 weken terug..
In stations met insurance office kan je je schip verzekeren. Vroeger moest je ook clones kopen om je skillpoints te houden (clone grade alpha etc) - dat laatste is uit de game gehaald - nieuwe clone kost nu gewoon 100.000 isk.Verwijderd schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:30:
Ik heb net maar eens weer eens mijn eve account geactiveerd, moet wel even wennen aan de nieuwe iconen.
Op dit moment heb ik ~ 10M skillpoints, het staat me bij dat je altijd een soort insurance moest afsluiten in het geval dat je werd gepod. Ik kan de hele insurance nergens vinden, als ik op de kaart kijk, bij stations, dan zie ik medical centre of hoe het ook heet niet.
Het is een hele stomme vraag, maar waar kan ik de insurance afsluiten?
Verwijderd
Ah thanks, wel fijn dat ze het eruit hebben gehaald, voegde niet veel toe en was alleen maar irritant.
nu nog learning implants en zowiezo attributes
spel te complex voor je?lethalnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:33:
nu nog learning implants en zowiezo attributes
nee, het voegt niets toe aan de diepgang en is over het algemeen alleen een frustratie.
ik kan met m'n LG slave of learning clone niet zo even een dictor gaan doen, dat wordt dan automatisch een hele dure dictor.
is hetzelfde probleem als met clone grades, even een frigate roam doen ookal zat je in een lege clone kostte toch al snel vele malen meer dan de schepen waar je in vloog.
verder zijn attributes en bij extentie remaps dan zowiezo nogal kut, een jaar vast zitten aan een remap is niet fijn.
leuk als je een bijna ongebruikte character een jaar kan locken in int/mem om even die support skills te trainen, maar voor actieve characters is het echt kut als de prioriteiten veranderen halverwege.
ik kan met m'n LG slave of learning clone niet zo even een dictor gaan doen, dat wordt dan automatisch een hele dure dictor.
is hetzelfde probleem als met clone grades, even een frigate roam doen ookal zat je in een lege clone kostte toch al snel vele malen meer dan de schepen waar je in vloog.
verder zijn attributes en bij extentie remaps dan zowiezo nogal kut, een jaar vast zitten aan een remap is niet fijn.
leuk als je een bijna ongebruikte character een jaar kan locken in int/mem om even die support skills te trainen, maar voor actieve characters is het echt kut als de prioriteiten veranderen halverwege.
[ Voor 3% gewijzigd door lethalnl op 29-05-2015 13:45 ]
Dus je wilt de DPS en tank van een pirate faction battleship voor de prijs van een T1 frigate? Met implants kan je leuke winsten boeken maar dit kent een financieel risico en pas dus prima bij het Risk vs Reward principe in Eve. IMHO heel iets anders dus dan de oude clone insurances...lethalnl schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:45:
nee, het voegt niets toe aan de diepgang en is over het algemeen alleen een frustratie.
[ Voor 1% gewijzigd door sPENKMAN op 29-05-2015 13:55 . Reden: Tekst iets minder lomp gemaakt :+ ]
Eve char: Warock <TEST>
laatste keer dat ik keek had mijn cybernetic subprocessor geen effect op dps of tank, ik zie wel dat ik even een stukje ben vergeten over clone swappen...maar das een andere zaak (meerdere clones in 1 station gewoon omruilen zonder die stomme jumpclone cooldown)sPENKMAN schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 13:54:
[...]
Dus je wilt de DPS en tank van een pirate faction battleship voor de prijs van een T1 frigate? Met implants kan je leuke winsten boeken maar dit kent een financieel risico en pas dus prima bij het Risk vs Reward principe in Eve. IMHO heel iets anders dus dan de oude clone insurances...
het is een risk reward factor als je ermee undocked, en als ik in een proteus rond vlieg vind ik het echt geen probleem dat ik gepod wordt. hoort erbij.
maar bijna verplicht worden om iig +3's (maar meer +4/5) te hebben en dan wel eens zin hebben om belletjes te blazen kan niet zo goed samen.
ja dan kan je leuk een dictor alt regelen, maar dat is ook weer niet de bedoeling.
Jc's hebben tegenwoordig twintig uur cd after skills. Het is allemaal een afweging. En waarom geen +5's?
Serieus: gegeven dat moeilijke skills zonder direct nut maanden trainingstijd kosten, maar geen instant gratification geven, is dus volgens jouw redenatie een reden skills en training af te schaffen...
Serieus: gegeven dat moeilijke skills zonder direct nut maanden trainingstijd kosten, maar geen instant gratification geven, is dus volgens jouw redenatie een reden skills en training af te schaffen...
Gisteren mijn Eve-verjaardag gevierd, 11 jaren jong nu 
https://gate.eveonline.com/Profile/Dunpeal%20Hunter/
[ Voor 51% gewijzigd door dunpealhunter op 29-05-2015 16:20 ]
hallo hyperbool, tijdje niet gezienwheez50 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:39:
Jc's hebben tegenwoordig twintig uur cd after skills. Het is allemaal een afweging. En waarom geen +5's?
haha geniale uitspraak in je bio: In Africa, every 60 seconds another minute passes.dunpealhunter schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 16:19:
Gisteren mijn Eve-verjaardag gevierd, 11 jaren jong nu
In EVE zou je sowieso SP moeten kunnen terug krijgen, mocht je de skills niet meer willen hebben, door ze te unlearnen. Misschien niet met een 100% ratio maar misschien 50%.
Implants zijn op dit moment een symptoom van het probleem niet de oorzaak. Mensen voelen dat ze recht moeten hebben om snel te trainen, wat niet waar is, wil je pvp'en? Doe gewoon geen dure implants in. Simpel.
Maar het duurt weken voor je een schip kan trainen. Ik heb al 4 jaar een Marauder, ik weet hoe ik hem moet vliegen. 31 dagen trainen voor een ander type leert mij niet eerst met kleinere crap vliegen voor ik een 'groot schip' kan vliegen. Het is gewoon een zinloze timesink.
Daarom worden mensen gefrustreerd door implants en gaan ze risk averse spelen. Want het duurt al godse lang voor je een ship kan vliegen waar je al maanden naar uit kijkt. In 4 weken lang kijk ik allang niet meer zo uit naar die nieuwe Marauder en ga ik gewoon een potje Battlefield spelen.
Zeker voor nieuwe spelers geldt dit probleem in EVE. Ik ben al verkocht aan EVE en kom wel terug, maar voor echt nieuwe spelers is deze manier van trainen geen zak aan.
Implants zijn op dit moment een symptoom van het probleem niet de oorzaak. Mensen voelen dat ze recht moeten hebben om snel te trainen, wat niet waar is, wil je pvp'en? Doe gewoon geen dure implants in. Simpel.
Maar het duurt weken voor je een schip kan trainen. Ik heb al 4 jaar een Marauder, ik weet hoe ik hem moet vliegen. 31 dagen trainen voor een ander type leert mij niet eerst met kleinere crap vliegen voor ik een 'groot schip' kan vliegen. Het is gewoon een zinloze timesink.
Daarom worden mensen gefrustreerd door implants en gaan ze risk averse spelen. Want het duurt al godse lang voor je een ship kan vliegen waar je al maanden naar uit kijkt. In 4 weken lang kijk ik allang niet meer zo uit naar die nieuwe Marauder en ga ik gewoon een potje Battlefield spelen.
Zeker voor nieuwe spelers geldt dit probleem in EVE. Ik ben al verkocht aan EVE en kom wel terug, maar voor echt nieuwe spelers is deze manier van trainen geen zak aan.
Sorry daar ben ik het niet mee eens, met pvp kan je ook gewoon dure implants hebben de kans is gewoon wat groter om ze te verliezen. Ik vlieg standaard met +5's ook gewoon in frigates, buiten om een paar doctrines of duurdere schepen dan switch ik over naar slaves of iets dergelijks.Esiq schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 14:26:
wil je pvp'en? Doe gewoon geen dure implants in. Simpel.
Ben je bang een dure clone te verliezen, gebruik dan gewoon geen implants. In een highsec gatecamp, PvE, of met wat dan ook in EVE kan je implants verliezen. Iets met "don't fly what you can't afford to lose".
Eensch alhoewel ik zelf enkel +4's gebruik in nullsec (duur zat om te verliezen) en dan onder de voorwaarde dat logi support is. Om te lopen kloten in t1 frigs heb ik een lege clone nabij liggen met +1 implants.XzeroD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:03:
Sorry daar ben ik het niet mee eens, met pvp kan je ook gewoon dure implants hebben de kans is gewoon wat groter om ze te verliezen. Ik vlieg standaard met +5's ook gewoon in frigates, buiten om een paar doctrines of duurdere schepen dan switch ik over naar slaves of iets dergelijks.
Ben je bang een dure clone te verliezen, gebruik dan gewoon geen implants. In een highsec gatecamp, PvE, of met wat dan ook in EVE kan je implants verliezen. Iets met "don't fly what you can't afford to lose".
Daarbij; als je in low of high sec je implants kwijt raakt doe je toch echt iets verkeerd, never not spam warp button als je podex eraan komt
Ik snap die eenvoudige inkoppertjes wel, zeker gezien jullie blijkbaar veel ISK en ervaring hebben, maar het gaat compleet om de punt heen wat ik wou maken. Het verschil in prijs tussen een +5 set en een +3 set is verwaarloosbaar in training tijd (8% meer SP) terwijl de kosten meer dan vertienvoudigen in XzeroD's voorbeeld. 41 M voor een setje versus 502 M.
Mensen willen wel 502 M uit geven, maar gaan door het systeem van eindeloos lang moeten trainen compleet risk averse worden.
Schuld ligt niet alleen bij het bestaan van deze implants, maar er zit wel meer scheef in het trainings systeem. Zeker voor nieuwe spelers.
Mensen willen wel 502 M uit geven, maar gaan door het systeem van eindeloos lang moeten trainen compleet risk averse worden.
Schuld ligt niet alleen bij het bestaan van deze implants, maar er zit wel meer scheef in het trainings systeem. Zeker voor nieuwe spelers.
Ik denk eerder dat ik je punt niet snapte, nu snap ik hem wel. Ik vergelijk het even met de RL wereld nu, als je daar iets heel graag wilt moet je ook meer betalen terwijl je wacht het goedkoper wordt (over het algemeen). Als ik een pakket laat bezorgen met spoed is hij wel eerder hier maar kost het me ook meer, wacht ik even geduldig dan kost het me niks meer behalve wat tijd.Esiq schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:25:
Ik snap die eenvoudige inkoppertjes wel, zeker gezien jullie blijkbaar veel ISK en ervaring hebben, maar het gaat compleet om de punt heen wat ik wou maken. Het verschil in prijs tussen een +5 set en een +3 set is verwaarloosbaar in training tijd (8% meer SP) terwijl de kosten meer dan vertienvoudigen in XzeroD's voorbeeld. 41 M voor een setje versus 502 M.
Dat is dus puur de speler die ervoor kiest, er is dus niks mis met het systeem want het komt overeen met RL. Kan je het niet betalen dan heb je pech, dan moet je maar geduldig wachten of door sparen.
Ik denk dat we het daar mee oneens zijn. Moet je geduldig wachten? Account stoppen of ander spel spelen is geen optie?
EVE veteranen zijn erg stellig en rechtlijnig in wat ze vinden dat moet. Alles wat veranderd wordt, wordt hard aangevochten op forums en reddit. 'Ik moest het ook' is vaak het argument, maar de wereld is ondertussen 12 jaar verder als we RL vergelijkingen gaan maken.
Het heeft dan ook weinig met pakketjes sneller of langzamer ontvangen, maar of een (subjectief) saai en stug leersysteem uit 2003 nog wel relevant is voor nieuwe en oude spelers. Hoe mensen zich gedragen op implants is daar enkel een reactie op.
EVE veteranen zijn erg stellig en rechtlijnig in wat ze vinden dat moet. Alles wat veranderd wordt, wordt hard aangevochten op forums en reddit. 'Ik moest het ook' is vaak het argument, maar de wereld is ondertussen 12 jaar verder als we RL vergelijkingen gaan maken.
Het heeft dan ook weinig met pakketjes sneller of langzamer ontvangen, maar of een (subjectief) saai en stug leersysteem uit 2003 nog wel relevant is voor nieuwe en oude spelers. Hoe mensen zich gedragen op implants is daar enkel een reactie op.
Als je het geld niet hebt dan moet je inderdaad geduldig wachten, heb je het geld wel dat is de keuze aan jou of je wilt wachten.Esiq schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:57:
Ik denk dat we het daar mee oneens zijn. Moet je geduldig wachten? Account stoppen of ander spel spelen is geen optie?
Ik ben verre weg van een EVE veteraan, ik speel pas sinds 2013.10.23. Het eerste wat bij mij erin kwam na "don't fly what you can't afford to lose" is "adapt or die", kortom je aanpassen naar de situatie wat het zelfde geld voor alle aanpassingen van CCP. Als hun iets aanpassen kan je wel hevig gaan verzetten en dreigen te stoppen met spelen of wat dan ook, je kan je ook gewoon gaan aanpassen naar de situatie.EVE veteranen zijn erg stellig en rechtlijnig in wat ze vinden dat moet. Alles wat veranderd wordt, wordt hard aangevochten op forums en reddit. 'Ik moest het ook' is vaak het argument, maar de wereld is ondertussen 12 jaar verder als we RL vergelijkingen gaan maken.
Het heeft ook niks met pakketjes te maken, maar het ging erom als je iets meer wilt je gewoon meer moet betalen. Of dit nu met pakketjes te maken heeft of een training queue, wil jij iets sneller dan moet jij gewoon meer betalen.Het heeft dan ook weinig met pakketjes sneller of langzamer ontvangen, maar of een (subjectief) saai en stug leersysteem uit 2003 nog wel relevant is voor nieuwe en oude spelers. Hoe mensen zich gedragen op implants is daar enkel een reactie op.
Die learning implants zijn dan ook niks anders dan een straf die je moet betalen om sneller te leren in een tijd dat er tienduizenden spelers zijn die tot 12 jaar meer trainingtijd hebben dan een nieuwe speler. Of je betaald de ISK straf van gepod worden, of je gaat langzaam trainen in een al frustrerend langzaam systeem of je verkoopt maar PLEX wanneer je ze kwijt raakt.
Skills op een character zijn allang niet meer relevant en die implants zijn dan ook niks meer dan een straf wanneer je ze wil gebruiken. Ik heb niks op tegen dat slaves of halo sets veel kosten, die geven een speler voordeel over een ander, maar de training implants zijn niet meer van deze tijd en maken mensen risk aversive.
Dat is waar het oorspronkelijk op vrijdag over ging. Learning implants en attributes zorgen alleen voor frustratie en amper voor diepgang. Anders hoor ik graag wat de voordelen zijn voor een newbie die geen ISK en SP heeft en met zijn laatste geld een +4 setje heeft gekocht om een ship te trainen. Die blijven vaak mooi in highsec or wachten hun jumpclone timer af.
Skills op een character zijn allang niet meer relevant en die implants zijn dan ook niks meer dan een straf wanneer je ze wil gebruiken. Ik heb niks op tegen dat slaves of halo sets veel kosten, die geven een speler voordeel over een ander, maar de training implants zijn niet meer van deze tijd en maken mensen risk aversive.
Dat is waar het oorspronkelijk op vrijdag over ging. Learning implants en attributes zorgen alleen voor frustratie en amper voor diepgang. Anders hoor ik graag wat de voordelen zijn voor een newbie die geen ISK en SP heeft en met zijn laatste geld een +4 setje heeft gekocht om een ship te trainen. Die blijven vaak mooi in highsec or wachten hun jumpclone timer af.
Het is geen straf, het is een betaalde privilege. Niemand verplicht jou om sneller te leren, dat heet geduld en bepaal je zelf. Daarnaast zijn skills nog zeker relevant, iemand die een BS vliegt met skill op level 2 tegen iemand op level 5 dan heeft die pilot met de skill op 5 toch wel een voordeel.Esiq schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 16:54:
Die learning implants zijn dan ook niks anders dan een straf die je moet betalen om sneller te leren in een tijd dat er tienduizenden spelers zijn die tot 12 jaar meer trainingtijd hebben dan een nieuwe speler. Of je betaald de ISK straf van gepod worden, of je gaat langzaam trainen in een al frustrerend langzaam systeem of je verkoopt maar PLEX wanneer je ze kwijt raakt.
Als een newbie geen geduld heeft om wat skills te trainen en +4 implants koopt van zijn geld, dat is dan zijn/haar keus.
Als de newbie dan besluit om in highsec te wachten of hun jumpclone timer af te wachten dan is dat zijn/haar keus.
Het skill systeem is dynamisch en je kan er mee spelen om sneller te trainen, of je er gebruikt van maakt is jou keus. Niemand en dan ook niemand verplicht jou om een remap te gebruiken, implants te kopen of wat dan ook, dat doe je allemaal zelf.
Kortom wat ik hele tijd al probeer duidelijk te maken, het is een keuze van jou als pilot hoe je er mee om gaat en hoeveel geduld je hebt. Heb je geen geduld en vind je het te langzaam dan ga je implants kopen of een remap gebruiken, heb je het geld niet dan heb je pech en moet je sparen.
Begrijp me niet verkeerd, maar dit hoor ik vaker van EVE vets omdat ze zich benadeeld voelen en daarom er nu nog steeds tegen zijn en eternity mad + tears verspreiden. Zelfde als Jump Fat vanuit Phoebe.Die learning implants zijn dan ook niks anders dan een straf die je moet betalen om sneller te leren in een tijd dat er tienduizenden spelers zijn die tot 12 jaar meer trainingtijd hebben dan een nieuwe speler.
Keuze hebben is niet hetzelfde als dynamiek, en daar verschillen wij compleet van mening en dat is prima. Als jij dynamiek haalt uit 8% sneller leren voor 500 M, is daar niks mis mee. Ik argumenteer dat dit veel mensen tegen houdt om actief dagelijks hun pod spontaan te gaan verliezen.
Dynamiek in mijn ogen is de keuze van een module of combat implant of booster nemen. Niet jumpclones plannen om kosten te ontwijken omdat je je anders gestraft voelt.
Ik ben noch arm in SP of ISK, maar zie dit gedeelte als de laatste nutteloze gedeelte van CCP als het om learning attributes gaat. Mijn eerste 2 maanden EVE was als veel spelers, nutteloze learning skills maxxen om je niet later gestraft te voelen als je het niet doet.
Daar leerde CCP ook van, doch een beetje laat.
Dynamiek in mijn ogen is de keuze van een module of combat implant of booster nemen. Niet jumpclones plannen om kosten te ontwijken omdat je je anders gestraft voelt.
Ik ben noch arm in SP of ISK, maar zie dit gedeelte als de laatste nutteloze gedeelte van CCP als het om learning attributes gaat. Mijn eerste 2 maanden EVE was als veel spelers, nutteloze learning skills maxxen om je niet later gestraft te voelen als je het niet doet.
Ik denk niet dat het verschillen van mening is, ik denk eerder dat we het anders zien, ook dat is prima.Esiq schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 17:32:
Keuze hebben is niet hetzelfde als dynamiek, en daar verschillen wij compleet van mening en dat is prima. Als jij dynamiek haalt uit 8% sneller leren voor 500 M, is daar niks mis mee. Ik argumenteer dat dit veel mensen tegen houdt om actief dagelijks hun pod spontaan te gaan verliezen.
Met dynamisch bedoelde ik dat je keuze hebt, oke het heeft geen diepgang zoals je eerder aangaf en de attributes zijn niet echt logisch opgebouwd maar je kan tenminste zelf bepalen hoe je het invult.
Wat het maxxen in het begin dat klopt, daar loopt denk ik iedereen wel tegen aan. Daar zouden ze misschien wat op moeten verzinnen, maar op een gegeven moment valt dat wel weg. Sommige skills zijn prima te gebruiken op 4 en sommige skills hoef je niet te trainen al geven ze wel bonussen die misschien belangrijk kunnen zijn, hierin kan je zelf bepalen wat je wilt.
Bij voorkeur zou je alle skills op 5 willen hebben, echter als nullbear vlieg ik zo veel mogelijk varieties aan schepen, gezien als we een neutral hebben en je weet in welke boot hij vliegt, wil je bij voorkeur een counter vliegen.
Daarnaast veranderen doctrines zo vaak, dat het bijna niet logisch is om alles te maxen, want ik de tijd dat je een schip kan maxen, vliegen ze alweer met een andere doctrine die weer compleet verschillende schepen heeft.
Behalve een aantal specifieke skills (cpu management, cap management, JDC ed) zijn de meeste prima op 4 tenzij je gaat specialiseren.
Daarnaast veranderen doctrines zo vaak, dat het bijna niet logisch is om alles te maxen, want ik de tijd dat je een schip kan maxen, vliegen ze alweer met een andere doctrine die weer compleet verschillende schepen heeft.
Behalve een aantal specifieke skills (cpu management, cap management, JDC ed) zijn de meeste prima op 4 tenzij je gaat specialiseren.
Voordeel is dat ik vrijwel altijd logi vlieg in fleets. Maakt het makkelijk as een doctrine veranderd. Hoef ik niet tot vrijwel geen andere skills te trainen.
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Ik ook niet, maar in mijn geval komt het doordat ik alleen maar leef in Lowsec. Mijn High Grade slave set met diverse aanvullingen heb ik al ruim een jaar in gebruik (ben zelfs nooit gejumpcloned) en ik ben top op heden (knock on wood) nog nooit gepod en HG slaves zijn bij ons eigenlijk een requirement.XzeroD schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 15:03:
[...]
Sorry daar ben ik het niet mee eens, met pvp kan je ook gewoon dure implants hebben de kans is gewoon wat groter om ze te verliezen. Ik vlieg standaard met +5's ook gewoon in frigates, buiten om een paar doctrines of duurdere schepen dan switch ik over naar slaves of iets dergelijks.
Normaal gesproken is de kans dat jij je implants verliest in Lowsec en/of Highsec extreem klein. Het enige wat kan zorgen voor het verlies van je pod is een smartbomber op een gate of midden in een (hostile) fleet.
In 0.0/WH is dit natuurlijk anders, want daar kan je gebubbled worden of in een dragbubble terechtkomen waardoor de kans dat jij je pod met dure implants verliest een stuk groter zal zijn.
"Don't fly what you can't afford to lose" is de algemene regel ongeacht of het gaat om implants of schepen.Ben je bang een dure clone te verliezen, gebruik dan gewoon geen implants. In een highsec gatecamp, PvE, of met wat dan ook in EVE kan je implants verliezen. Iets met "don't fly what you can't afford to lose".
Na een jaar(!!) dit spel ook maar weer eens opgestart. Was wonderbaarlijk genoeg nog niet uit mijn corp gekicked (BRAVE, dus ja wat wil je). Wel 52 jumps door low/nullsec moeten maken naar de nieuwe HQ. Wonder boven wonder in geen enkele bubble beland. Wel m'n assets moeten achterlaten, maar dat komt nog wel.
Gelijk wel weer veel plezier gehad. Wat een ongeorganiseerd zooitje is dat ook he, die brave. Gelukkig wel erg toegankelijk, want ik heb tegenwoordig niet meer heel veel tijd om te gamen. Dan is het wel prettig om in het spel te springen, een random fleet te joinen, en een beetje plezier te hebben.
Gelijk wel weer veel plezier gehad. Wat een ongeorganiseerd zooitje is dat ook he, die brave. Gelukkig wel erg toegankelijk, want ik heb tegenwoordig niet meer heel veel tijd om te gamen. Dan is het wel prettig om in het spel te springen, een random fleet te joinen, en een beetje plezier te hebben.
Ik was na 3 jaar ofzo weer begonnen nu een klein maandje geleden. Moet zeggen dat het spel wel een stuk leuker is geworden. Vooral qua overzichtelijkheid. Ze hebben op alle manieren geprobeerd om alles wat duidelijker te maken. Zoals met exploration e.d. Toen ik begon met spelen waren er maar 2 opties om geld te verdienen als combat pilot. Belt ratting en missies.
Nu met exploration erbij heb je allemaal verschillende sites. Anomaly's en sites die je weer moet scannen maken het ook uitdagender en creëren veel verschillende mogelijkheden.
Op het moment ben ik nog incursions aan het doen. Ik wil echter ook wat combat sites gaan doen. Ik heb hiervoor nu 2 fittings gemaakt. Namelijk:
[Ishtar, Eigen]
Drone Damage Amplifier II
Capacitor Power Relay II
Capacitor Power Relay II
Pithum C-Type Medium Shield Booster
Gist B-Type 100MN Afterburner
Large F-S9 Regolith Compact Shield Extender
Adaptive Invulnerability Field II
Gist X-Type Explosive Deflection Field
Drone Link Augmentor II
Salvager I
[empty high slot]
[empty high slot]
Medium Sentry Damage Augmentor II
Medium Core Defense Field Extender II
Gecko x2
Valkyrie II x2
Warrior II x1
Warrior II x5
Bouncer II x5
Ik heb deze fit gebaseerd op verschillende fits. Ik zocht een fitting waarmee ik cap stable was, veel speed had en goede tank. Tegelijk wou ik ook goede dps output hebben.
Tot welke moeilijkheidsgraad denken jullie dat ik hier angel anomaly's mee kan doen?
Stats zijn: 511 dps met Bouncer II's 32855 EHP en 293 EHP/s tegen Angel 5400 HPshield buffer. 1287 m/s
Als alternatief heb ik nog een Sacrilege fit gemaakt. Ik heb HAM's ooit getraind naar level 5 maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Ook heb ik de Sac maar 1 keer gebruikt. Het leek me leuk eens gebruik te maken van mijn missile skills en heb deze opgezocht
[Sacrilege, Sacrilege: L4 Teabagger]
Medium Armor Repairer II
Medium Armor Repairer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Ballistic Control System II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
10MN Afterburner II
Federation Navy Stasis Webifier
Heavy Assault Missile Launcher II, Scourge Rage Heavy Assault Missile
Salvager I
Medium Bay Loading Accelerator I
Medium Warhead Calefaction Catalyst I
Hammerhead II x5
Inferno Rage Heavy Assault Missile x10000
Inferno Javelin Heavy Assault Missile x10000
Stats zijn: 721 dps met Valkyrie II's 25106 EHP en 511 EHP/s tegen Angel 2813 HP armor buffer. 613 m/s
Denken jullie dat beide setups voldoende tank hebben voor de meeste anomaly's? Wat zou ik eventueel kunnen wijzigen?
Ik heb op beide geen probes gefit. Ik ga ervanuit dat ik de normale anomalys gewoon kan doen.
Ik heb op beide een salvager gefit. Echter denk ik dat ik eerder een probe launcher zou fitten en de sites zou gaan blitzen. De Sac heeft een 600 m3 cargo bay en met 20k missiles heb ik daar nog 315 m3 van over. Voldoende voor een MTU om wat goede loot mee te vergaren.
De Ishtar heeft alleen drones dus die heeft sowieso voldoende ruimte voor een MTU en loot.
Nu met exploration erbij heb je allemaal verschillende sites. Anomaly's en sites die je weer moet scannen maken het ook uitdagender en creëren veel verschillende mogelijkheden.
Op het moment ben ik nog incursions aan het doen. Ik wil echter ook wat combat sites gaan doen. Ik heb hiervoor nu 2 fittings gemaakt. Namelijk:
[Ishtar, Eigen]
Capacitor Power Relay II
Capacitor Power Relay II
Pithum C-Type Medium Shield Booster
Gist B-Type 100MN Afterburner
Large F-S9 Regolith Compact Shield Extender
Adaptive Invulnerability Field II
Gist X-Type Explosive Deflection Field
Drone Link Augmentor II
Salvager I
[empty high slot]
[empty high slot]
Medium Sentry Damage Augmentor II
Medium Core Defense Field Extender II
Gecko x2
Valkyrie II x2
Warrior II x1
Warrior II x5
Bouncer II x5
Ik heb deze fit gebaseerd op verschillende fits. Ik zocht een fitting waarmee ik cap stable was, veel speed had en goede tank. Tegelijk wou ik ook goede dps output hebben.
Tot welke moeilijkheidsgraad denken jullie dat ik hier angel anomaly's mee kan doen?
Stats zijn: 511 dps met Bouncer II's 32855 EHP en 293 EHP/s tegen Angel 5400 HPshield buffer. 1287 m/s
Als alternatief heb ik nog een Sacrilege fit gemaakt. Ik heb HAM's ooit getraind naar level 5 maar eigenlijk nog nooit gebruikt. Ook heb ik de Sac maar 1 keer gebruikt. Het leek me leuk eens gebruik te maken van mijn missile skills en heb deze opgezocht
[Sacrilege, Sacrilege: L4 Teabagger]
Medium Armor Repairer II
Medium Armor Repairer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
10MN Afterburner II
Federation Navy Stasis Webifier
Salvager I
Medium Bay Loading Accelerator I
Medium Warhead Calefaction Catalyst I
Hammerhead II x5
Inferno Rage Heavy Assault Missile x10000
Inferno Javelin Heavy Assault Missile x10000
Stats zijn: 721 dps met Valkyrie II's 25106 EHP en 511 EHP/s tegen Angel 2813 HP armor buffer. 613 m/s
Denken jullie dat beide setups voldoende tank hebben voor de meeste anomaly's? Wat zou ik eventueel kunnen wijzigen?
Ik heb op beide geen probes gefit. Ik ga ervanuit dat ik de normale anomalys gewoon kan doen.
Ik heb op beide een salvager gefit. Echter denk ik dat ik eerder een probe launcher zou fitten en de sites zou gaan blitzen. De Sac heeft een 600 m3 cargo bay en met 20k missiles heb ik daar nog 315 m3 van over. Voldoende voor een MTU om wat goede loot mee te vergaren.
De Ishtar heeft alleen drones dus die heeft sowieso voldoende ruimte voor een MTU en loot.
Ik zou voor anomalies die ishtar wat aanpassen. Als het om solo pve gaat zou ik beide rigs vervangen door Purger II's en eventuel in invul vervangen door nog een explosive shield rig.
Daarnaast zou ik de gecko's weglaten en vervangen voor de beste racials heavy's, in jouw geval Beserker II of faction varianten. Gecko's zijn omni-damage, wat meestal betekent dat ze op papier (EFT) veel damage doen, maar in de realiteit pakt dat anders uit.
Daarnaast zou ik de gecko's weglaten en vervangen voor de beste racials heavy's, in jouw geval Beserker II of faction varianten. Gecko's zijn omni-damage, wat meestal betekent dat ze op papier (EFT) veel damage doen, maar in de realiteit pakt dat anders uit.
Hier nog iemand die na bijna 3 jaar (32 maanden) weer zit te denken om een account te activeren.
Is het nog een beetje goed te doen om veel isk te verdienen om daar het spel mee te betalen of moet je daar minimaal 2 uur per dag voor spelen
Heb 3x 110+ mill exp accounts
Is het nog een beetje goed te doen om veel isk te verdienen om daar het spel mee te betalen of moet je daar minimaal 2 uur per dag voor spelen
Legion 7i i9 3080 32gb
Industry, trading of incursions, als je met incursions bezig bent verdien je vrij snel 150-200 per uur maar moet je wel echt paar uur achterelkaar doen.markklok schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:31:
Hier nog iemand die na bijna 3 jaar (32 maanden) weer zit te denken om een account te activeren.
Of wh escalations?
Beetje een oud artikel, maar ik heb mij net goed vermaakt met het lezen van dit lange artikel over EVE:
http://www.polygon.com/fe...e-online-thrilling-boring
http://www.polygon.com/fe...e-online-thrilling-boring
Hoi!
Ben al jaren tweakers en nu sinds kort Eve online speler, ben er volledig in gedoken en ik kan maar niet verstaan hoe ik dit spel al die jaren nooit begonnen ben!
Er is gewoon geen enkele andere game die nog maar in de buurt komt van EVE!
Ben met 1.5 mil SP een nullsec corp gejoined en op avontuur getrokken, in het begin was dit echt wel afzien, veel domme losses maar nu ondertussen 3 mil SP en begint wat beter te lopen.
Ik ben ook een zeer kleine corp gejoined (30 spelers, 200 in alliance) maar heb nu alles meegemaakt tot zelfs de bouw van ons eerste eigen station.
Mijn main account is een pvp pilot, waarmee ik soms ratting doe, mn alt is een indie-miner.
Ik doe nu ice mining om ISK te verdienen en dit lukt vrij goed via het buyback programma van de corp.
Hebben jullie nog tips om ISK te verdienen in nullsec? voor het moment kan ik enkel minen, ratten en salvagen.
Wat is het lucratiefste voor te minen, asteroids, ice of gas?
Ik dacht gas maar dan moet je ws een WH in? zie dat zo niet zitten en wil mijn (voor mij) dure procurer niet verliezen...
Ben al jaren tweakers en nu sinds kort Eve online speler, ben er volledig in gedoken en ik kan maar niet verstaan hoe ik dit spel al die jaren nooit begonnen ben!
Er is gewoon geen enkele andere game die nog maar in de buurt komt van EVE!
Ben met 1.5 mil SP een nullsec corp gejoined en op avontuur getrokken, in het begin was dit echt wel afzien, veel domme losses maar nu ondertussen 3 mil SP en begint wat beter te lopen.
Ik ben ook een zeer kleine corp gejoined (30 spelers, 200 in alliance) maar heb nu alles meegemaakt tot zelfs de bouw van ons eerste eigen station.
Mijn main account is een pvp pilot, waarmee ik soms ratting doe, mn alt is een indie-miner.
Ik doe nu ice mining om ISK te verdienen en dit lukt vrij goed via het buyback programma van de corp.
Hebben jullie nog tips om ISK te verdienen in nullsec? voor het moment kan ik enkel minen, ratten en salvagen.
Wat is het lucratiefste voor te minen, asteroids, ice of gas?
Ik dacht gas maar dan moet je ws een WH in? zie dat zo niet zitten en wil mijn (voor mij) dure procurer niet verliezen...
Het meest lucratief is inderdaad gas. Maar dan wel in de moeilijkste wh systemen. Ore mining (asteroid belts, mining anomalies) is een zeer goede bron van inkomsten. Icemining op het moment iets minder.
Iets wat heel erg helpt bij mining is boosts. Als je alliance (of corp) een beetje georganiseerd is, hebben ze vast wel boosts in een goed mining systeem. En persoonlijk ben ik fan van procurers. Die zijn in staat zichzelf elke 1,5 uur terug te verdienen met wat betere skills
Iets wat heel erg helpt bij mining is boosts. Als je alliance (of corp) een beetje georganiseerd is, hebben ze vast wel boosts in een goed mining systeem. En persoonlijk ben ik fan van procurers. Die zijn in staat zichzelf elke 1,5 uur terug te verdienen met wat betere skills
Bedankt voor je feedback!wheez50 schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:42:
Het meest lucratief is inderdaad gas. Maar dan wel in de moeilijkste wh systemen. Ore mining (asteroid belts, mining anomalies) is een zeer goede bron van inkomsten. Icemining op het moment iets minder.
Dit is exact wat ik nu doe, we hebben een fleet met 24/7 boosts op en heb een procurer, en icemining V skills , morgen mining ook op 5.
Gas mining kan je ws niet met een procurer?
Als mining 5 is zet ik er eens een strip miner op en ga ik eens de asteroid proberen en kijken wat het meeste opbrengt.
Kan jij me eventueel uitelggen wat het verschil is tussen strip miner en een deep core strip miner?
deep core is nodig om merxocit te minen. is specialisatie achtig spul. Levert tov strip miners niets extra's op, behalve dat je minder normale minerals krijgt en meer merx.beve schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:57:
[...]
Bedankt voor je feedback!
Dit is exact wat ik nu doe, we hebben een fleet met 24/7 boosts op en heb een procurer, en icemining V skills , morgen mining ook op 5.
Gas mining kan je ws niet met een procurer?
Als mining 5 is zet ik er eens een strip miner op en ga ik eens de asteroid proberen en kijken wat het meeste opbrengt.
Kan jij me eventueel uitelggen wat het verschil is tussen strip miner en een deep core strip miner?
gewoon strip miners gebruiken
en gas minen kan je met alle schepen, enige wat je nodig hebt op je schip is een gas harvester module. Is een frig die bonussen heeft voor gas mining geloof ik.
disclaimer: is al ff geleden dat ik eve speelde, dus de namen kunnen verkeerd geschreven zijn
Battle.net Spud#2543
Thanks!TepelStreeltje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:08:
[...]
deep core is nodig om merxocit te minen. is specialisatie achtig spul. Levert tov strip miners niets extra's op, behalve dat je minder normale minerals krijgt en meer merx.
gewoon strip miners gebruiken
en gas minen kan je met alle schepen, enige wat je nodig hebt op je schip is een gas harvester module. Is een frig die bonussen heeft voor gas mining geloof ik.
disclaimer: is al ff geleden dat ik eve speelde, dus de namen kunnen verkeerd geschreven zijn
Dus met een deep core miner kan je enkel Merxocit minen of krijg je gewoon Merxocit ook terwijl je andere ores mined met een deep core?
Ben aan het overwegen of het het wel waard is deepcore te trainen, als het opbrengt zeker wel, want het is momenteel mijn enige bron van inkomsten. :-)
je krijgt bij sommige roids wel wat Merx, maar met een deep core miner krijg je meer. Ik weet niet precies of het rendabel is, vroeger iig niet.beve schreef op maandag 08 juni 2015 @ 14:13:
[...]
Thanks!
Dus met een deep core miner kan je enkel Merxocit minen of krijg je gewoon Merxocit ook terwijl je andere ores mined met een deep core?
Ben aan het overwegen of het het wel waard is deepcore te trainen, als het opbrengt zeker wel, want het is momenteel mijn enige bron van inkomsten. :-)
Met je weinige SP zou ik me er eerlijk gezegd geen zorgen over maken en wat anders (leukers/bruikbaarders) gaan trainen dan deep core mining
Ga voor strip miners II en Hulk. Dan evt Orca er bij op een alt en dan begint het minen pas echt leuk te worden
Battle.net Spud#2543
Je kan mercoxit alleen met deep core's minen. Strip miners en modulated strip miners werken niet op mercoxit. Je hebt dus best wel wat extra skills nodig voordat je mercoxit kan minen. Echter levert mercoxit alleen morphite en dat heb je meestal niet nodig voor T1 productie.
zo...dus RIP combat probing en een groot gedeelte van fleet warping.
wat vinden jullie jongens?
wat vinden jullie jongens?
As announced on the o7 show we are making some changes to fleet warp. Fleet Commanders, Wing Commanders & Squad Commanders will no longer be able to warp to anything a fleet member couldn’t warp to on their own. This includes –
- Probe Results
- Bookmarks
- Any private deadspace item (missions, etc.)
[ Voor 93% gewijzigd door Cardinal op 12-06-2015 09:57 ]
Wauw, vooral de bookmarks, al ben ik benieuwd hoe het gaat werken met bookmarks als iedereen dezelfde bookmark heeft. maar dit gaat bagger worden.
edit: Q: What if every member of the fleet has the bookmark?
A: Nope, sorry, no go.
Dit gaat ze geld kosten, wat alle mensen met grote mining fleets houden er op deze manier mee op.
Workaround zou zijn om naar een maan te warpen ipv je pos/safe.
edit: Q: What if every member of the fleet has the bookmark?
A: Nope, sorry, no go.
Dit gaat ze geld kosten, wat alle mensen met grote mining fleets houden er op deze manier mee op.
Workaround zou zijn om naar een maan te warpen ipv je pos/safe.
[ Voor 54% gewijzigd door Cardinal op 12-06-2015 10:19 ]
ik vind het zelf een beetje idioot hardhandige change, ja het reactievermogen van fleets gaat ver omlaag
sniper fleets worden mischien weer bruikbaar & petes worden tegelijk sterker (je kan niet meer een hele frigate fleet op ze droppen) en zwakker (fleet warping complicaties)
en misschien dat we nu weer battleships kunnen gebruiken als ze maar blijven bewegen
maar vind het nog steeds best wel kut
voor wormholes is dit echt een irritante change, er zijn nog steeds geen alliance bookmarks dus als je door een chain heen warped met iemand die niet in je corp zit moet je eerst bookmarks delen. en wil je met meerdere corps samenwerken moet je nog wachten tot die stomme bookmarks synchroniseren.
en ik moet nu m'n faction puller (lvl 5 missions) in een covops gaan stoppen ofzo, ik vertrouw mezelf niet snel genoeg te zijn om m'n leopard niet te verliezen
rip warp speed.
sniper fleets worden mischien weer bruikbaar & petes worden tegelijk sterker (je kan niet meer een hele frigate fleet op ze droppen) en zwakker (fleet warping complicaties)
en misschien dat we nu weer battleships kunnen gebruiken als ze maar blijven bewegen
maar vind het nog steeds best wel kut
voor wormholes is dit echt een irritante change, er zijn nog steeds geen alliance bookmarks dus als je door een chain heen warped met iemand die niet in je corp zit moet je eerst bookmarks delen. en wil je met meerdere corps samenwerken moet je nog wachten tot die stomme bookmarks synchroniseren.
en ik moet nu m'n faction puller (lvl 5 missions) in een covops gaan stoppen ofzo, ik vertrouw mezelf niet snel genoeg te zijn om m'n leopard niet te verliezen
[ Voor 7% gewijzigd door lethalnl op 12-06-2015 10:21 ]
Ik vind het echt een flut oplossing.
Ik verwacht dat iedereen wel nog gefleetwarped kan worden op een fleetmember die iets geprobed en getackled heeft?
Zover ik tot nog toe begrepen heb is het alleen zo dat de fc niet meer iedereen op een personal bm of een probe result kan warpen... Maar ik denk dat we er pas echt achter komen als het op sisi (of tq) is.
Ik verwacht dat iedereen wel nog gefleetwarped kan worden op een fleetmember die iets geprobed en getackled heeft?
Zover ik tot nog toe begrepen heb is het alleen zo dat de fc niet meer iedereen op een personal bm of een probe result kan warpen... Maar ik denk dat we er pas echt achter komen als het op sisi (of tq) is.
Ja je kan dus nog wel warpen naar een player.ed-oorklep schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 11:10:
Ik vind het echt een flut oplossing.
Echter "solo" mensen die een alt gebruiken voor probing zijn de sjaak (ik dus ook). Dat wordt pre-proben en maar cloaked afwachten, of me alt er naar toe warpen op 10km hopend dat hij niet uncloaked en me main erop warpen wat dus meer tijd kost, dus sneller kans dat de target weg is.
nee, je kan dus niet naar bookmarks fleet warpen.Cardinal schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 10:38:
Ow, kan je corp members naar corp bookmarks fleet warpen dan? ik was onder de impressie dat je in zijn geheel niet meer naar bookmarks kon warpen.
edit: Je kan corp members niet naar corp bookmarks squad warpen (link)
maar iedereen kan het wel individueel, maar dan moet je wel de bookmarks hebben was meer mijn punt.
1 corp scanned een wormhole chain, kan je vervolgens voor elke corp die mee doet een setje maken en in een jetcan doen.
lekker handig CCP.
of je moet na elke hole wachten tot je naar iemand op de volgende kan warpen, hoeft met inty's niet zo verschrikkelijk langzaam te zijn maar het is hoe dan ook een vertraging
kan je warpen naar een jetcan? warp > drop 1 ammo > word helemaal verrot geschoten > fleet warped naar jetcan.
verder zijn wrecks en cyno's nog steeds te doen natuurlijk
Maar dan nog is er een flinke vertraging. Dan heb ik liever het idee dat ik op Reddit zag waarbij er een spool-up werd gesuggereerd. Als je een squad kan laten warpen na 10 seconden spoolup, een wing na 20 en een fleet na 30 heb je veel meer gameplay opties, nu wordt het namelijk zo dat een FC een alt moet hebben om naartoe te warpen voor de beste resultaten, wat alleen maar meer werk wordt voor de FCs.
Is dat het niet hele punt om het juist wat interactiever te maken?mboonstra schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:21:
Maar dan nog is er een flinke vertraging. Dan heb ik liever het idee dat ik op Reddit zag waarbij er een spool-up werd gesuggereerd. Als je een squad kan laten warpen na 10 seconden spoolup, een wing na 20 en een fleet na 30 heb je veel meer gameplay opties, nu wordt het namelijk zo dat een FC een alt moet hebben om naartoe te warpen voor de beste resultaten, wat alleen maar meer werk wordt voor de FCs.
Het hele punt is dat mensen meer zelf gaan doen, maar met deze nerf denk ik dat het vooral gaat betekenen dat FC's nog meer erbij mogen doen.dudee schreef op zondag 14 juni 2015 @ 10:36:
[...]
Is dat het niet hele punt om het juist wat interactiever te maken?
Of juist dat een groep niet incompetente apen ook in 1 keer zullen gaan warpenmboonstra schreef op zondag 14 juni 2015 @ 20:56:
[...]
Het hele punt is dat mensen meer zelf gaan doen, maar met deze nerf denk ik dat het vooral gaat betekenen dat FC's nog meer erbij mogen doen.
Mwah, "path of the least resistance", de spelers hoeven niet competent te zijn, zolang ze maar goede schepen, fits en fc's hebbendudee schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:16:
[...]
Of juist dat een groep niet incompetente apen ook in 1 keer zullen gaan warpen

Het zal altijd een beetje helpen niet waar? 50 noobs die on grid blijven..mboonstra schreef op zondag 14 juni 2015 @ 22:47:
[...]
Mwah, "path of the least resistance", de spelers hoeven niet competent te zijn, zolang ze maar goede schepen, fits en fc's hebben
als ze echt wat willen doen aan 'meer doen in fleets' moeten ze anchoring weghalen, maak orbit en keep at range een actie die alleen op stationaire objecten werkt.
manual piloting voor iedereen!
manual piloting voor iedereen!
Zo toch een goeie avond gehad gisteren, 100 kills in een paar uurtjes.
https://www.pandemic-legi...%2023:55:00&system=F-EM4Q
Heerlijk gevecht uit eindelijk maar iets van 3 logies verloren terwijl er toch echt veel alpha on field was met de domies.
Maar wat zijn de Ahacs toch heerlijk, gewoon de logistics dicht in de buurt van de drones brengen zodat ze niet te tracken zijn en je hebt bijna nergens meer last van.
Oh en deze ook nog, eventjes een super die getackeld is ganken maar toen er nog een gevechtje uit om de super te redden.
https://www.pandemic-legi...%2012:45:00&system=0-WT2D
Heerlijk gevecht uit eindelijk maar iets van 3 logies verloren terwijl er toch echt veel alpha on field was met de domies.
Maar wat zijn de Ahacs toch heerlijk, gewoon de logistics dicht in de buurt van de drones brengen zodat ze niet te tracken zijn en je hebt bijna nergens meer last van.
Oh en deze ook nog, eventjes een super die getackeld is ganken maar toen er nog een gevechtje uit om de super te redden.
https://www.pandemic-legi...%2012:45:00&system=0-WT2D
[ Voor 19% gewijzigd door Shunt op 15-06-2015 09:26 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
die super was leuk, hele gevecht met een zwart scherm gedaan.
denk dat er iets mis is met die regio's in m'n installatie, zodra we HED-GP weer binnen gingen geen probleem meer.
denk dat er iets mis is met die regio's in m'n installatie, zodra we HED-GP weer binnen gingen geen probleem meer.
Hmmm aan diezelfde DPS vijver heb ik mijn carrier moeten inleveren, blij dat ik er toch nog weer even een insurance op had gegooid 50 minuten voor mijn loss. Had ik nog zo een pod transport deluxe (Crow) in mijn ship bay gelegd om mijn pod te kunnen redden overleefde hij de smartbombs nietShunt schreef op maandag 15 juni 2015 @ 09:18:
Zo toch een goeie avond gehad gisteren, 100 kills in een paar uurtjes.
Geloof dat er ook iets niet helemaal goed was gegaan tussen de cap en subcap FC's waardoor onze caps aan hun lot over werden gelaten en dus (voor een deel) niet uit de bubbles konden komen. Ben benieuwd wat daar nou heeft gespeeld.
edit:
Subcap FC (Avery Lewis) is over gegaan naar Hoover Inc. Voor zijn 'fuckup' 25B achter gelaten voor reimbursements... dat zijn ticket naar Hoover geweest ofzo?
[ Voor 6% gewijzigd door sPENKMAN op 15-06-2015 22:04 ]
Terug wat meer tijd voor EVE, en zo ook jEveassets maar weer eens geinstalleerd.
Total 40.404.995.927,54 isk
Wallet Balance 11.475.411.819,29 isk
Assets 28.342.318.763,21 isk
Sell Orders 587.265.345,04 isk
Waarschijnlijk peanuts in vergelijking met heel wat van jullie, maar ik moest zelf even slikken
Waarschijnlijk peanuts in vergelijking met heel wat van jullie, maar ik moest zelf even slikken
Sorki#2242
Je mag gerust wat overmaken hoorSorki schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 22:20:
Terug wat meer tijd voor EVE, en zo ook jEveassets maar weer eens geinstalleerd.
oeh, patsen met je balance, ik doe mee 

Houd er rekening mee dat POS, Supers en titans niet door eveassets worden meegenomen in de assets

Houd er rekening mee dat POS, Supers en titans niet door eveassets worden meegenomen in de assets
[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 19-06-2015 13:05 ]
Haha, zoals ik al dacht mijn 40bil zijn peanuts ^^
Goh waar is de tijd dat een 40mil drake mijn top asset was en de wallet dan 1mil stond
Mij hoor je nu niet klagen hoor ...
Goh waar is de tijd dat een 40mil drake mijn top asset was en de wallet dan 1mil stond
Mij hoor je nu niet klagen hoor ...
Sorki#2242
Voor mij ongeveer 4 jaar geleden, waar de drake lange tijd dienst heeft gedaan als mijn favoriete PVE schepen maar level4 is niet te doen in een drake, dus ben ik op een gegeven moment overgestapt naar een Raven en later een Raven Navy Issue. 
Als had ik er een handje van om te vliegen met hakken-over-de-sloot fittings, waarbij ik vooral met veel meta4 spul vloog. T2? welnee veel te lang trainen. overigens heb ik vandaag de dag cruise missiles nog steeds niet op T2, want ik gebruik het al tijden niet meer.
Als had ik er een handje van om te vliegen met hakken-over-de-sloot fittings, waarbij ik vooral met veel meta4 spul vloog. T2? welnee veel te lang trainen. overigens heb ik vandaag de dag cruise missiles nog steeds niet op T2, want ik gebruik het al tijden niet meer.
[ Voor 35% gewijzigd door Cardinal op 19-06-2015 13:47 ]
Cardinal, waarom investeer je het geld niet in zaken als PLEX welke tot op heden altijd een stijgende lijn hebben laten zien? Op deze manier heb je namelijk een stevige inflatie te verduren lijkt me
Omdat het aankopen van PLEX niet per definitie een investering is, maar speculatie.
Voorbeeld is de huidige ontwikkeling op het gebied van EVE. In de afgelopen week heeft PL op de test server een complete region reinforced.... binnen 10 minuten. Gezien de ontwikkeling waarbij een complete region is te reinforcen binnen zon korte periode is mijn alliance gestart met de evac van alle non-essential goederen. Op het moment dat fozzie-sov komt, komt er conflict, dat lijkt bijna een garantie. echter de vraag is:
* conflict waar mensen lol aan beleven.
* conflict dat mensen weg jaagt.
Dit zal een impact hebben op de plex prijs en daarom beschouw ik het op dit moment als speculatie en niet als investering. Ik vind het persoonlijk lastig te bepalen welke kant het op gaat. of zoiets als resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
Voorbeeld is de huidige ontwikkeling op het gebied van EVE. In de afgelopen week heeft PL op de test server een complete region reinforced.... binnen 10 minuten. Gezien de ontwikkeling waarbij een complete region is te reinforcen binnen zon korte periode is mijn alliance gestart met de evac van alle non-essential goederen. Op het moment dat fozzie-sov komt, komt er conflict, dat lijkt bijna een garantie. echter de vraag is:
* conflict waar mensen lol aan beleven.
* conflict dat mensen weg jaagt.
Dit zal een impact hebben op de plex prijs en daarom beschouw ik het op dit moment als speculatie en niet als investering. Ik vind het persoonlijk lastig te bepalen welke kant het op gaat. of zoiets als resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.
There is always a bigger fish, wacht maar, over niet al te veel tijd post iemand hier een total die een aantal factor boven mijn total uitkomtSorki schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 13:20:
Haha, zoals ik al dacht mijn 40bil zijn peanuts ^^
[ Voor 29% gewijzigd door Cardinal op 19-06-2015 15:54 ]
wat was je totaal dan? je hebt em weggehaald
Z'n totaal was tweeeneenhalve titan. Exclusief pos, supers en titans :-)
Ik heb niets weggehaald.lethalnl schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 16:29:
wat was je totaal dan? je hebt em weggehaald
[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 19-06-2015 18:19 ]
Wat in space hangt snapt CCP niet eens. Zo irritant dat ik niet van afstand kan zien wat er in corporate hangar array of SMA zitCardinal schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 18:06:
[...]
Ik heb niets weggehaald.De waardes zijn over alle chars en (prive) corp assets bij elkaar opgeteld, dus de total is de grand total (minus alles wat in space hangt, want dat snapt het programma niet).

Heb afgelopen weekend veel plezier gehad met Burn Amarr. Veel gegankt. Man o man, wat zijn er veel personen die het game nieuws niet volgen. Maar dat is niet erg 
Zelf ook nog een final blow gekregen op een JF. Das altijd leuk
Zelf ook nog een final blow gekregen op een JF. Das altijd leuk
Burn Jita Classic: 518.47 billion ISK all up
Burn Jita 2: 578.35 billion ISK all up
Burn Jita 2014: 586.7 billion ISK in freighters, jump freighters, and Orcas alone.
De huidige tussenstand op dit moment schijnt rond de 800B te liggen waar men hoopt de 1T aan te tikken.
Burn Jita 2: 578.35 billion ISK all up
Burn Jita 2014: 586.7 billion ISK in freighters, jump freighters, and Orcas alone.
De huidige tussenstand op dit moment schijnt rond de 800B te liggen waar men hoopt de 1T aan te tikken.
Ik las de broadcast jah. Echt geweldig. Op een gegeven moment ging het maar door en door. Elke 15-20minuten een nieuwe kill.
Kom ik met mn 3b totaal 
edit:
Ik zal binnenkort eens vanuit Null kijken of ik naar een wormhole kan. Kan nu ook t2 logi vliegen dus dan voel ik me tenminste nuttig in een fleet
Zit nog mooi binnen de E-uni, dus ik denk dat ik dan eerst maar even een kijkje neem binnen de WHC om een kat uit de boom te kijken/halen binnen een wormhole
nu alleen nog een selectie maken van de schepen die ik mee ga nemen.. want in de NSC heb ik al flinke verzameling waar ik uiteraard 80% nooit meer van gebruik na de eerste keer
edit:
Ik zal binnenkort eens vanuit Null kijken of ik naar een wormhole kan. Kan nu ook t2 logi vliegen dus dan voel ik me tenminste nuttig in een fleet
Zit nog mooi binnen de E-uni, dus ik denk dat ik dan eerst maar even een kijkje neem binnen de WHC om een kat uit de boom te kijken/halen binnen een wormhole
nu alleen nog een selectie maken van de schepen die ik mee ga nemen.. want in de NSC heb ik al flinke verzameling waar ik uiteraard 80% nooit meer van gebruik na de eerste keer
[ Voor 112% gewijzigd door flessuh op 23-06-2015 09:52 . Reden: toevoeging ipv nieuwe post ]
Let bij de WHC (en WHs in general) wel op dat al je schepen in de POS moeten worden opgeslagen, je kan meestal niet een onbeperkt aantal schepen plaatsen naast het schip waarin je uitlogt. Denk aan een T3, een T2 logi, een random cruiser (AHAC bijvoorbeeld), een scan frig en en een utility boat in plaats van 8 logi, 12 DD cruisers, 3 battleships etc wat je bij NSC/LSC gewend bent
We spend our years as a tale that is told
Vandaar selectieDutchman! schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:57:
Let bij de WHC (en WHs in general) wel op dat al je schepen in de POS moeten worden opgeslagen, je kan meestal niet een onbeperkt aantal schepen plaatsen naast het schip waarin je uitlogt. Denk aan een T3, een T2 logi, een random cruiser (AHAC bijvoorbeeld), een scan frig en en een utility boat in plaats van 8 logi, 12 DD cruisers, 3 battleships etc wat je bij NSC/LSC gewend bent
Plan is iig veel logi aangezien ik dat toch liever doe. Misschien een HAC of 2 er bij, en idd scan ship(s)
Weet niet hoe "makkelijk" de aanvoer is
Verwijderd
het ligt aan de exits naar highsec als je er 1 dichtbij trading hub heb is het makkelijk. tevens kan je natuurlijk wardecks hebben. een neutral hauling alt kan erg handig zijn. zeker als je bij elke tradehub een clone hebt.flessuh schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 12:33:
[...]
Vandaar selectie
Plan is iig veel logi aangezien ik dat toch liever doe. Misschien een HAC of 2 er bij, en idd scan ship(s)
Weet niet hoe "makkelijk" de aanvoer is
Heb alleen een dedicated trading alt in Jita. Zou mn 2e account wel kunnen inzetten voor haulen, maar doe ik liever alleen van plexVerwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:51:
[...]
het ligt aan de exits naar highsec als je er 1 dichtbij trading hub heb is het makkelijk. tevens kan je natuurlijk wardecks hebben. een neutral hauling alt kan erg handig zijn. zeker als je bij elke tradehub een clone hebt.
heb je in wormhole dan snel last van wardeccers? bij NSC eigenlijk nooit.
IN de wormhole zal je ze niet treffen nee, maar als je op een uni toon vanaf tradehubs gaat haulen kom je ze gegarandeerd tegen
We spend our years as a tale that is told
goed puntDutchman! schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:47:
IN de wormhole zal je ze niet treffen nee, maar als je op een uni toon vanaf tradehubs gaat haulen kom je ze gegarandeerd tegen
Verwijderd
in WHs kom je ze minder snel tegen maar zeg nooit nooit, genoeg corps die random mensen wardeccen. het is mijnziens altijd goed een neutral hauler te hebben.
Maakt het dan nog uit of je in een wormhole iemand met of zonder wardec tegen komt?
in beide gevallen schiet je ze volgens mij gewoon neer haha
Zijn hier nog mensen die incursions runnen? Ik vlieg mee met TDF alleen doe hier nog voornamelijk logi werk. Heb wel een Nightmare die ik vaak mee vlieg alleen ik krijg toch sneller een invite met een logi.
Ik loop er echter wel tegenaan dat de focus systems vrij snel wijzigen. Om dan 27 jumps te doen en weer terug te gaan om vervolgens een tweede ship op te halen vind ik dan soms net wat teveel moeite ook
Dan laat ik de Nightmare lekker achter.
Hoe verplaatsen jullie je ships als deze al gerigd zijn enz?
Zijn hier nog mensen die incursions runnen? Ik vlieg mee met TDF alleen doe hier nog voornamelijk logi werk. Heb wel een Nightmare die ik vaak mee vlieg alleen ik krijg toch sneller een invite met een logi.
Ik loop er echter wel tegenaan dat de focus systems vrij snel wijzigen. Om dan 27 jumps te doen en weer terug te gaan om vervolgens een tweede ship op te halen vind ik dan soms net wat teveel moeite ook
Misschien een alt trainen om in je snelst trainbare ship te vliegen? Of in een hauler waar die in past. Kun je ene schip met je main account doen, reloggen naar alt voor andere. Is alleen wat heen en weer contracten.Proqzor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:16:
Maakt het dan nog uit of je in een wormhole iemand met of zonder wardec tegen komt?in beide gevallen schiet je ze volgens mij gewoon neer haha
Ik loop er echter wel tegenaan dat de focus systems vrij snel wijzigen. Om dan 27 jumps te doen en weer terug te gaan om vervolgens een tweede ship op te halen vind ik dan soms net wat teveel moeite ookDan laat ik de Nightmare lekker achter.
Of een jump clone gebruiken is ook een optie bedenk ik me net
ik vlieg zelf meestal.
[ Voor 4% gewijzigd door flessuh op 29-06-2015 12:27 ]
Verwijderd
Hoe krijgen jullie zoveel isk op je balance? met mining of alleen trading?
ik heb niet eens genoeg isk voor een nieuwe plex, dus ben offline op dit moment
ik heb niet eens genoeg isk voor een nieuwe plex, dus ben offline op dit moment
Mijn vermogen voornamelijk door industry.
Ik doe veel aan mining. Waar ik niet de materialen verkoop maar profits op elkaar stapel. Dus met ice mining, refine ik het ijs, maak/koop jita buy PI in en maak daar fuel blocks van en die produceer ik in een nullsec station (production bonussen) en verkoop ik lokaal voor Jita prijzen.
Met Ore mining idem, de mineral refine ik in nullsec en maak daar voornamelijk (super)carriers en dreads van, die ik ook weer verkoop, waar ik verdien op de minerals en de productie van de schepen.
In de afgelopen maanden met 5 accounts gemiddeld 20B per maand minus plex. al is dat op het moment wat minder doordat ik mineralen aan het minen ben voor mijn eigen titan. Meeste mensen vinden mining saai, your loss and my gain
Ik doe veel aan mining. Waar ik niet de materialen verkoop maar profits op elkaar stapel. Dus met ice mining, refine ik het ijs, maak/koop jita buy PI in en maak daar fuel blocks van en die produceer ik in een nullsec station (production bonussen) en verkoop ik lokaal voor Jita prijzen.
Met Ore mining idem, de mineral refine ik in nullsec en maak daar voornamelijk (super)carriers en dreads van, die ik ook weer verkoop, waar ik verdien op de minerals en de productie van de schepen.
In de afgelopen maanden met 5 accounts gemiddeld 20B per maand minus plex. al is dat op het moment wat minder doordat ik mineralen aan het minen ben voor mijn eigen titan. Meeste mensen vinden mining saai, your loss and my gain
Bowhead of courier contract in een freighterProqzor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:16:
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 29-06-2015 16:49 ]
Qua schatting hoeveel uur ben je per week kwijt ?Cardinal schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:45:
In de afgelopen maanden met 5 accounts gemiddeld 20B per maand minus plex. al is dat op het moment wat minder doordat ik mineralen aan het minen ben voor mijn eigen titan. Meeste mensen vinden mining saai, your loss and my gain![]()
[...]
Bowhead of courier contract in een freighter
Ik denk zon 2 uur per dag dat ik tijd heb om te spelen en in de weekeinde wat meer, vooral zondag heb ik de neiging om veel te spelen.
Ik neem aan dat je doelt dat steeds minder mensen op dit moment inloggen mogelijk in afwachting tot fozziesov?
[ Voor 49% gewijzigd door Cardinal op 30-06-2015 09:49 ]
Valt reuze mee dan, doe je dat semi-afk en in NPC null ?Cardinal schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:48:
Ik denk zon 2 uur per dag dat ik tijd heb om te spelen en in de weekeinde wat meer, vooral zondag heb ik de neiging om veel te spelen.
[...]
Ik neem aan dat je doelt dat steeds minder mensen op dit moment inloggen mogelijk in afwachting tot fozziesov?
Heb nog een mining char waar ik niks mee doe namelijk
Inderdaad. Het probleem in highsec is dat het allemaal minder oplevert en lastiger is doordat de rocks snel leeg zijn. waar je in nullsec met 5 miners op een enkele spodumain kan mikken en dat uren volhouden. Op een zondag mine ik in mijn uppie een (null anomaly) medium belt leeg.
Ice minen doe ik in een systeem met 2 belts, op het moment dat de een 4 uur nodig heeft voor een respawn, ben ik in de andere aan het minen en vice versa en dan gaat het rap met de centjes.
Ice minen doe ik in een systeem met 2 belts, op het moment dat de een 4 uur nodig heeft voor een respawn, ben ik in de andere aan het minen en vice versa en dan gaat het rap met de centjes.
Verwijderd
Doe je goed! als je wat isk over heb kan je het altijd naar mijn character sturen: http://eveboard.com/pilot/sonnybonds_qwertyCardinal schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:45:
In de afgelopen maanden met 5 accounts gemiddeld 20B per maand minus plex. al is dat op het moment wat minder doordat ik mineralen aan het minen ben voor mijn eigen titan. Meeste mensen vinden mining saai, your loss and my gain![]()
[...]
Bowhead of courier contract in een freighter
Zo te zien aan je skills en balance voldoende om een ratting tengu te kopen en daar geld mee te verdienen. Desnoods in highsec.
Edit: Of je loot gewoon even 350M van je kill. https://zkillboard.com/kill/47591891/
Edit: Of je loot gewoon even 350M van je kill. https://zkillboard.com/kill/47591891/
[ Voor 25% gewijzigd door Cardinal op 01-07-2015 10:53 ]
Als we het dan toch over accounts etc hebben 
Helaas bijna geen tijd meer voor eve en wil de plexen van de andere acounts toch lekker door laten lopen: http://eveboard.com/pilot/Trailier
Mooie max Widow pilot (cruise spec 5, blop 5, portal 5)
Goeie golem pilot en hard op weg naar een Wyrven.
Op het moment is die nog bezig met logi 5 zodat hij ook met de carrier 5 chimera kan triagen.
Waarschijnlijk ergens tussen de 27-35bil moet hij wel waard zijn.
Helaas bijna geen tijd meer voor eve en wil de plexen van de andere acounts toch lekker door laten lopen: http://eveboard.com/pilot/Trailier
Mooie max Widow pilot (cruise spec 5, blop 5, portal 5)
Goeie golem pilot en hard op weg naar een Wyrven.
Op het moment is die nog bezig met logi 5 zodat hij ook met de carrier 5 chimera kan triagen.
Zit jij in de bastion ja? Dan kan ik je nog wel tegen gaan komen aankomende periode, iemand van onze alliance heeft een agreement met jullie over eens in de zoveel tijd een fixed fight van 5vs5 / 7vs7.Cardinal schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:29:
Zo te zien aan je skills en balance voldoende om een ratting tengu te kopen en daar geld mee te verdienen. Desnoods in highsec.
Dat is behoorlijk aan de prijs, waar ik maand geleden een MAX skilled super pilot heb gekocht voor 33B via eve forums.dudee schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:49:
Ja ik had het vernomen, men verveeld zich kennelijk een beetje zo zonder deployment.XzeroD schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:08:
[...]
Zit jij in de bastion ja? Dan kan ik je nog wel tegen gaan komen aankomende periode, iemand van onze alliance heeft een agreement met jullie over eens in de zoveel tijd een fixed fight van 5vs5 / 7vs7.
[ Voor 41% gewijzigd door Cardinal op 02-07-2015 01:34 ]
Tja soms heb je geluk soms nietCardinal schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 01:30:
[...]
Dat is behoorlijk aan de prijs, waar ik maand geleden een MAX skilled super pilot heb gekocht voor 33B via eve forums.
[...]
Ja ik had het vernomen, men verveeld zich kennelijk een beetje zo zonder deployment.
Verwijderd
Nu we het toch over character selling hebben: hoeveel is mijne waard? ik denk er over om hem te verkopen. http://eveboard.com/pilot/sonnybonds_qwerty
Skills all over the place!Verwijderd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 18:06:
Nu we het toch over character selling hebben: hoeveel is mijne waard? ik denk er over om hem te verkopen. http://eveboard.com/pilot/sonnybonds_qwerty
Zou em eerlijk gezegd eerst beetje bij skillen, kan prima tengu pilot worden, maar zou eerst de basic cap/engineering/shield/armor/etc skills doen. Denk dat je em daar alleen al mee stuk meer waard laat worden.
verder, vergelijk het met wat er te koop staat
Battle.net Spud#2543