Maarre, doet iemand van jullie toevallig iets met reactions maken in lowsec?
Vrijdagavond ging 4th alliance zich er ook mee bemoeien - prachtig verhaal op de laatste reddit link -, urenlang ging heen weer met schepen wisselen, een bombing run hier, daarna met assault frigs harassen, daarna railmega's en cruise phoons.
Voor mij zelf een persoonlijk record voor 1 avond, 33 kills gemaakt ( in de hele maand hiervoor, maar 35 gemaakt
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Verwijderd
jij zit in CVA?_Apache_ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:02:
Wat een ontzettend gaaf weekend beleeft te midden in de civil war in Providence. CVA zou - statistisch - gezien zo over 'of Sound Mind' moeten heen walsen. Maar laat deze laatste genoemde nou net best sterk zijn in USTZ, terwijl er dan maar een enkele CVA'er online is.
Vrijdagavond ging 4th alliance zich er ook mee bemoeien - prachtig verhaal op de laatste reddit link -, urenlang ging heen weer met schepen wisselen, een bombing run hier, daarna met assault frigs harassen, daarna railmega's en cruise phoons.
Voor mij zelf een persoonlijk record voro 1 avond, 33 kills gemaakt ( in de hele maand hiervoor, maar 35 gemaakt)
Klopt, we roamen vaker rond. Afhankelijk van hoe de wind staat gaan we rond in de eigen regio, duiken we een WH in, of duiken we low sec in. We doen zelfs nog wel eens een roundtrip, dus de regio out richting Scalding pass en dan helemaal om naar low sec om vervolgens weer via de andere gate ons eigen homesystem weer in te komen. Ongeveer 75 jumps en levert altijd wel wat op.Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:52:
[...]
lol julli roamde vaak in scalding pass waar ik een tijdje woonde.
Klopt, ik zit in DNS en wanneer ze vaak richting provi gaan rollen lig ik al slaap te vangen. Dit is geen gelukkige war voor CVA._Apache_ schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:02:
Wat een ontzettend gaaf weekend beleeft te midden in de civil war in Providence. CVA zou - statistisch - gezien zo over 'of Sound Mind' moeten heen walsen. Maar laat deze laatste genoemde nou net best sterk zijn in USTZ, terwijl er dan maar een enkele CVA'er online is.
Voor mij zelf een persoonlijk record voor 1 avond, 33 kills gemaakt ( in de hele maand hiervoor, maar 35 gemaakt)
Ja ik, 4 large possen..De_Bastaard schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 08:44:
Maarre, doet iemand van jullie toevallig iets met reactions maken in lowsec?
Ik wil het misschien ook gaan doen, maar moet eerst eens kijken wat voor POS setup ik nodig heb. Heb zelf geen grote club die mijn posjes wilt verdedigen ...
Ik zat zelf te denken aan een schip waarmee ik gelijk kan scannen en daarna gelijk naar de site toevlieg ipv dat ik een apart scan schip gebruik(zou het dan handiger zijn om een t3 cruiser te pakken?)
Welke region is hier het beste voor? Caldari owned space heb ik al opgegeven aangezien je hier vaker moet contesten dan dat je het zelf kan clearen.
Heel veel ruimte heb je niet voor gun's wanneer je reactions draaien en met alle silo's.De_Bastaard schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:35:
Wat voor setup gebruik je daarvoor?
Ik wil het misschien ook gaan doen, maar moet eerst eens kijken wat voor POS setup ik nodig heb. Heb zelf geen grote club die mijn posjes wilt verdedigen ...
http://eve.1019.net/pos/index.php
is een redelijke site om van te voren te plannen wat je nodig hebt etc. Tevens zou ik altijd zorgen dat je meer module's hebt dan dat je tegelijk online kunt hebben. Mocht er wat afgeschoten worden kun je een andere gun of ECM online gooien of tijdelijk je reactions stoppen.
Niet schieten is altijd mis ;)
Ik zou voor caldari towers gaan (gallente is ook mogelijk door silo bonus, maar je kunt minder op 1 tower doen). Ik had meestal:De_Bastaard schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:35:
Wat voor setup gebruik je daarvoor?
- 2 silo's, die input zijn voor 1 simple reactor. Die output daarvan wordt in een 3e silo opgevangen.
- Die output mixte ik dan samen met een andere silo (output van een simpele reactie van een andere pos) tot een complex reaction. Die output ging dan weer naar een andere silo.
Dit past prima op een caldari tower, en heb je nog ruimte over voor guns, maar geen cpu voor warp disrupts/webber/ecm/hardeners etc. Ik zou eerst goed kijken naar welke complex reaction je wilt doen, en daar je hoeveelheid towers op baseren. Als je de moon goo koopt en zelf react, kun je veel meer mee verdienen dan de simpele reacties kopen en die reacten. Dus voor een complex reaction met 2 simpele inputs, 2 towers neergooien etc.
Ik zou verder zorgen dat je je posses in een onopvallend systeem neerplempt, zonder veel traffic, en het liefste in een alt corp. Minder opvallend = minder risico. Ik heb een hele tijd lowsec towers gehad, max was iets van 12 denk ik. Nooit een probleem mee gehad, 1 medium antimatter geschoten in 18 maanden ofzo
who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!
Setup ziet er een beetje uit als dit:
Silo
=> Simple reactor => Silo => Coupling Array =>
Silo Advanced Reactor => Coupling array => Silo
=> Silo => Coupling Array =>
Met deze setup hou je niet genoeg cpu vrij om een hangar online te zetten, maar die kan gewoon offline blijven, je doet die pas online als er een silo offline gaat.
Kies je stelsel ook goed, liefst een doodlopend lowsec system, met een station system ernaast en dan nog liefst met directe high sec daar nog naast. Ik vlieg de mats zelf met een freighter naarbinnen (in combi met web frig) en jump de eind materials terug naar buiten met een JF. En best haul je alles zelf, je spreekt over grote volume's van hoge waarde
Gr
Mushy
Pipebomb haalt helemaal niets uit voor een freighter. Je aligned uit je POS naar de highsec gate, en drukt op warp zodra je op je warp-entering speed vliegt. Er zijn geen bubbles in lowsec, dus het is letterlijk onmogelijk om kapot geknalt te worden op de terugweg (naar Jita) in je lowsec system.TheSec schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:59:
Zou niet met een highsec gate doen. Dit ivm gate camps. Heb al vaak genoeg door een pipebomb gevlogen. Ofc maak extra spots aan om van een afstand de gate te kunnen bekijken of te checken dat alles veilig is:P Maar neem aan dat, dat niks nieuwes is voor de meeste onder ons.
Als je echt een rustige system hebt, zou ik ook gewoon je JF gebruiken op de heenweg, cyno lighten als er niemand in local zit: alignen richting POS -> web -> warp. Uiteraard 250km van je POS af je cyno gebruiken.
Maar, als ik het goed begrijp dus:
* Willekeurig 0.3 system nemen;
* Tower ophangen (bij voorkeur een caldari);
* Vullen / legen met een JF waarbij ik óf nabij de POS jump (>250km), of vanuit een station kan warpen;
Door lowsec gates vliegen zie ik niet zo zitten met een (jump)freighter dus dacht ik aan dit:
Tower ophangen in 0.3 system (niet grenzend aan een highsec sys) -> jumpen naar een 0.4 station -> jumpen door gate. En als ik dan naar de tower wil, poep ik een cyno direct bij die tower... (250km dan).
[ Voor 69% gewijzigd door De_Bastaard op 05-08-2013 13:21 ]
Gewoon als het een 'los' systeem is aan highsec, geen andere systemen die eraan vast hangen.
Als je direct naar een POS wilt jumpen, zou ik niet een lowsec system uitkiezen die tegen highsec ligt. Nog een jump verder vanaf een lowsec system die tegen highsec aan ligt is inderdaad een stuk beter in dit geval. En met een jump extra, kan je honderden extra systems uitkiezen als je goed zoekt.De_Bastaard schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:57:
0.3 systeem direct aan highsec is niet zo slim? of wel?
Gewoon als het een 'los' systeem is aan highsec, geen andere systemen die eraan vast hangen.
Let wel op: met een JF pilot door highsec heen vliegen terwijl hij in een player-owned corp/alliance zit, is zeer gevaarlijk. Als je regelmatig wardecs krijgt zou ik er überhaupt niet aan beginnen totdat je een NPC-corp JF alt hebt. Zelfs als je niet regelmatig wardecs krijgt zou ik dat nog doen (ikzelf vlieg met 2 corped JF's rond en 3 NPC corped JF's rond), want je gaat het checken voor wardecs ongetwijfeld een keer vergeten.
Kijk nog meer uit naar de 1.1 patch dan de rest wat deze expansion gebracht heeft. \o/
Nooit echt last van gehad, vond de jump clone cooldown prima. Maar goed, ik pod jump dan ook gewoon als ik niet meer dan 150m in m'n kop heb.Esiq schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:16:
https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=3447832
Kijk nog meer uit naar de 1.1 patch dan de rest wat deze expansion gebracht heeft. \o/
Verwijderd
nah das wat overdreven maar ben er wel blij meeEsiq schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:16:
https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=3447832
Als je net als mij af en toe weg jumped schuift de timer elke keer op en moet je tot later doorspelen tot de timer van cooldown af is. Dit scheelt voor mij en denk ik veel anderen veel.Seditiar schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:29:
[...]
Nooit echt last van gehad, vond de jump clone cooldown prima. Maar goed, ik pod jump dan ook gewoon als ik niet meer dan 150m in m'n kop heb.
Het is ook niet zo alsof projection zo moeilijk is (wat mensen nu al als excuus gebruiken) gezien zo veel mensen zichzelf met caps verplaatsen.
Dus met 2 towers kan ik al aardig op weg
Misschien een idee om eerste een excel even een berekening te maken met verschillende reactions en fuel kosten etc. Dan weet je beetje wat je projected profit zou zijn.
Om Ferrogel te maken moet ik dus:
Chromium & Platinum --> Hexite
Cadmium & Promethium --> Prometium
Vanadium & Promethium --> Hyperflurite
Hafnium & Dysprosium --> Ferrofluid
Dat allemaal in één complexe reaction naar Ferrogel.
Zijn dat nu 3 towers (2 x 2 normale reactions + 1x complex) of meerdere?
Dat kan, ja. Maar omdat je 200 hexite/prometium/etc. per uur maakt, en maar 100 gebruikt, houdt je dus 100 per uur over. Dat kun je verkopen, maar beter zou 2 poses met 1 complex elk te maken. Dubbel de outputDe_Bastaard schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:39:
Nou, ik heb hier een sheet van iemand in m'n alliance die zich er in verdiept heeft. Als ik het zo zie heeft Fermionic Condensates de grootste 'value' per maand, maar de verkoop er van is veel lager als bijvoorbeeld Ferrogel.
Om Ferrogel te maken moet ik dus:
Chromium & Platinum --> Hexite
Cadmium & Promethium --> Prometium
Vanadium & Promethium --> Hyperflurite
Hafnium & Dysprosium --> Ferrofluid
Dat allemaal in één complexe reaction naar Ferrogel.
Zijn dat nu 3 towers (2 x 2 normale reactions + 1x complex) of meerdere?
Verder kun je op die manier ook gallente towers nemen, dan krijg je 100% silo bonus. Hoef je dus niet elke week, maar elke 2 weken iets er aan te doen
Kun je ook 2 complex reactors op een tower gooien?
Civil war in north providence, die CVA maar niet kan breken.Noxious schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 11:32:
Zo, ik ben weer terug van een weekje vakantie, zijn er nog spannende dingen gebeurd?
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
En ja PL had ik gezien idd, nice nice
TL;DR : Not kos pilot word aangevallen, agressor begint grote mond te vertonen, wij slopen die agressor, wil reimbursement, wij weigeren reimbursement. Omdat diplo al lange tijd heel slecht gaat, escaleert het en wil CVA de twee systems van Sound Mind resetten. Dit plaatje vat het wel samen, + de reactie van Sound in roze.
Long story
Wij - Of Sound Mind - zijn bezig om twee machariels te slopen met wat cruisers. 150k van het gevecht komt iemand van Volt liggen, die tackle't een neutral die met ons mee was. Deze neutral was niet KOS en ook geen kos request pending. Maar werd wel KOS gerapporteerd (fout 1 CVA). Vervolgens zegt diplo van CVA later dat die speler (Heinrich Hoss) geen point had, dus dit had nooit kunnen voorvallen. (alsof je iemand niet neerkrijgt zonder point
Wij waarschuwen hem dat hij zijn point moet loslaten, doet hij niet en wij warpen op hem in en slopen zijn Omen Navy issue. Wat staat erop de KM, een longpoint (fout 2 CVA).
Dus nu is het CVA + 4TH alliance + Yulia vs Sound Mind + Brave Collective + Dirt Nap Squad + Red Alliance en wie anders nog aansluiting vind.
Vervolgens rommelt het nog verder in de coalition omdat Severance (-7-) zich neutraal houdt, en jump bridges beschikbaar hield. Dit kon CVA niet waarderen.
Dat gaat inmiddels al een tijdje op en neer. http://sound.mindflood.org/?&scl_id=42
[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 06-08-2013 13:25 ]
Ik opende eens een WH vanuit onze C5 naar hun nullsec en riep iets randoms in local, vervolgens is onze hele alliance KOS
De EUTZ spelers in Sound zijn zeker niet sterk genoeg om iets van CVA te counteren - al hoewel we niet onverdienstelijk kunnen bomben - doe je verder niet zoveel tegen 30-40 aardappels.
Maar het helpt wel dat jullie niet alleen vechten
Die comments,
@ Japy, zeker, en daar zijn we ook dankbaar voor.
Oei, ik voel een rage-quit..Noxious schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 13:40:
Lol nice
Oh en hebben jullie deze gezien? http://www.eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=19034656
http://failheap-challenge...dence&p=872712#post872712
En om nog meer te lachen, post of the year als het gaat om OGB:
https://forums.eveonline....osts&t=250493&find=unread
[ Voor 35% gewijzigd door Esiq op 06-08-2013 14:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
http://220mm.org/killboard/?a=kill_detail&kll_id=19787
oh en apache, convo me ff ingame. Misschien kunnen we samen wat bombing runs doen op cva en de rest van dat afval wat er bij vliegt
(Evanga)
Die blops fleet moet echt even wat doen aan hun drone skills, zoveel met tech 1 sentry's en heavy's.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:27:
omnomnom
http://220mm.org/killboard/?a=kill_detail&kll_id=19787
oh en apache, convo me ff ingame. Misschien kunnen we samen wat bombing runs doen op cva en de rest van dat afval wat er bij vliegt![]()
(Evanga)
Zelfs de sin pilots.
Verwijderd
wow idd zeg alle SIN pilots met T1 dronesDaisai schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:31:
[...]
Die blops fleet moet echt even wat doen aan hun drone skills, zoveel met tech 1 sentry's en heavy's.
Zelfs de sin pilots.
Verwijderd
ik heb 3 toons en alledrie hebben ze drone interfacing 5Esiq schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:32:
Sentry Drone Interfacing V staat bij mij al 1.5 jaar op 53%...
Ikke, maar die is nog niet klaar eigenlijk.... zit nu op dit:Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 14:11:
wie was het ook alweer die een boosting toon in de verkoop wilde doen? en wat is eveboard en prijs?
http://eveboard.com/pilot/Lorelei_Aideron
Dus ships mag je zelf uitkiezen
Prijs, 2B voor zoals ie nu is?
[ Voor 4% gewijzigd door ed-oorklep op 06-08-2013 21:02 ]
Verwijderd
Bewuste keuze - t1 sentries gooi je eruit, assigned aan target en align. Dat is voor alle bs die sentries en heavies gebruiken. Het duurt te lang om te wachten totdat ze terugkomenDaisai schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 17:31:
[...]
Die blops fleet moet echt even wat doen aan hun drone skills, zoveel met tech 1 sentry's en heavy's.
Zelfs de sin pilots.
Wees gerust, iedereen kan t2 gebruiken
Verwijderd
vind het ook wat hoog moet nog heel wat skillen aan schepen en cybernetics 5 voor mindlinksed-oorklep schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:00:
[...]
Ikke, maar die is nog niet klaar eigenlijk.... zit nu op dit:
http://eveboard.com/pilot/Lorelei_Aideron
Dus ships mag je zelf uitkiezen
Prijs, 2B voor zoals ie nu is?
wat zou een char die alle leadership skills (behalve mining boosts) op 5 heeft en alle commandships kan vliegen en cybernetics 5 heeft?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 22:27 ]
Haha, bewuste keuze om bij een carrier kill met schepen van 1 bil goedkoop te gaan doen over een stel drones.Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:51:
[...]
Bewuste keuze - t1 sentries gooi je eruit, assigned aan target en align. Dat is voor alle bs die sentries en heavies gebruiken. Het duurt te lang om te wachten totdat ze terugkomen
Wees gerust, iedereen kan t2 gebruiken
Want 5 mil isk aan drones is ook zo veel ^^
Verwijderd
ja ik snap dat ook niet...Daisai schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:45:
Haha, bewuste keuze om bij een carrier kill met schepen van 1 bil goedkoop te gaan over een stel drones.
Want 5 mil isk aan drones is ook zo veel ^^
Verwijderd
Tower 1, om 3 reactions te maken:

Tower 2, om van die 3 reactions, 1 complex reaction te maken:
[ Voor 21% gewijzigd door De_Bastaard op 07-08-2013 09:37 ]
Jep, CCP wil af van offgrid boosting maar hoe het gaat werken is nog onbekend.Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 10:09:
is dat al confirmed?
https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=3426016
[ Voor 29% gewijzigd door De_Bastaard op 07-08-2013 10:33 ]
Verwijderd
dat snap ik ook wel maar paar drones achterlaten boeien op zon killVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:13:
het punt is de snelheid waarmee je weg wil warpen, als men nog is een minuut moet wachten op drones dan komt hun support fleet al
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar hoe wilde jij 3 reactions draaien op die eerste tower? Je hebt genoeg silo's en reactors voor 2, maar 3 gaat je met die setup niet lukken.De_Bastaard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:34:
Gaat dit zo werken?
Tower 1, om 3 reactions te maken:
[afbeelding]
Tower 2, om van die 3 reactions, 1 complex reaction te maken:
[afbeelding]
Verwijderd
orca en rorq kunnen wel mining links activeren in POS dit hebben ze gedaan omdat ze eerst de rorq en orca willen rebalancenVerwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:54:
awesome. Breng die orca's en rorquals naar de belt of hang ze buiten pos shields
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:54:
awesome. Breng die orca's en rorquals naar de belt of hang ze buiten pos shields
Dat gaat dus niet gebeurenWarfare links (other than mining links) can no longer be activated inside a starbase forcefield
Cardinal schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:04:
Sorry, maar als je daar 2 bil voor krijgt dan moet ik eens een sloot daarvan aanleggen.
Die 2 bil was maar een voorstel hé. Een eerste vluchtige blik op wat ie aan plex gekost heeft en dergelijke. Dus ik sta best open voor onderhandelingVerwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:23:
[...]
vind het ook wat hoog moet nog heel wat skillen aan schepen en cybernetics 5 voor mindlinks
wat zou een char die alle leadership skills (behalve mining boosts) op 5 heeft en alle commandships kan vliegen en cybernetics 5 heeft?
Doe maar pm als je zelf een voorstel hebt
Ik ga in ieder geval gewoon door met deze en zowiezo bedankt voor die cybernetics V tip daar had ik nog niet aan gedacht
Ik wil per tower 2 reactions draaien.GamemasterByte schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 11:17:
[...]
Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar hoe wilde jij 3 reactions draaien op die eerste tower? Je hebt genoeg silo's en reactors voor 2, maar 3 gaat je met die setup niet lukken.
1e tower:
2x normale reactions
2e tower:
1x normaal
1x complex
Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.
Verwijderd
denk dat het char nu lastig te verkopen is daar transactie kosten en trainingskosten (plexen of geld) niet in verhouding staan en het char nog behoorlijk veel training nodig heeft. maar met cybernetics 5 kan je ook sneller trainened-oorklep schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
[...]
Die 2 bil was maar een voorstel hé. Een eerste vluchtige blik op wat ie aan plex gekost heeft en dergelijke. Dus ik sta best open voor onderhandeling![]()
Doe maar pm als je zelf een voorstel hebt![]()
Ik ga in ieder geval gewoon door met deze en zowiezo bedankt voor die cybernetics V tip daar had ik nog niet aan gedacht
heb wel interesse in een boosting alt maar liever 1 die al helemaal klaar is of iig een stuk verder
Ahh ok, dan is het duidelijk. Als je een complex reaction hebt met 3 inputs, dan gaat het alleen net passen.De_Bastaard schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:06:
[...]
Ik wil per tower 2 reactions draaien.
1e tower:
2x normale reactions
2e tower:
1x normaal
1x complex
Een caldari tower heeft 7500 cpu. Voor die 2e tower heb je dan nodig:
- 2x silo voor input simple reaction (1000cpu)
- 1x simple reactor (1500cpu)
- 1x output silo(500) die je ook als 1x input voor de complex reaction kunt gebruiken.
- 2x silo voor complex reaction (1000, derde komt dus van hierboven)
- 1x complex reaction (3000)
- 1x silo voor output (500)
Totaal 7500. Het kan dus wel, maar alle andere dingen met CPU kan dus niet. Ook zou ik 2-3x zoveel guns erop zetten. Hoeven niet allemaal online te zijn, maar ze zijn goedkoop, en helpen als je tower toch gereinforced wordt. Dan hoef je niet zo heel veel extra guns meer aan te slepen.
[ Voor 9% gewijzigd door Seditiar op 07-08-2013 13:04 ]
Verwijderd
Dat is veeeeelSeditiar schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 13:04:
Heb 15m topes ingeslagen, alleen een beetje jammer dat ik makkelijk 3-4m topes per week gebruik. Er zijn mensen die een miljard isotopes hebben... dat is pas echt belachelijk.
als je wilt, ik kan nog 500k gebruiken voor een leuke prijs per unit