• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Milan1NL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:33:
@NLxAROSA

Niet naar bedoeld. Maar ben benieuwd hoe de game op jou settings draait. Ken iemand met zo'n gelijke systeem. Dus laat eventjes wat weten als je wilt!!
1440p/dynamic rendering resolution 60%-100%. Alles op low (maar de dingen die op off stonden heb ik aan gezet, dus wel contact shadows, post processing, aniso op 16x etc.). Target op 30FPS gezet. Draait prima, zelfs nog wat ruimte over qua FPS. Nog geen super drukke dingen tegengekomen dus zal vast nog wat moeten tweaken.

Ziet er zelfs op low allemaal prima uit. Geen glitches of rare texture dingen gezien, laadt allemaal prima. 1080p low (sommige op medium) @ 30-40 FPS lijkt dus prima doel voor een systeem van vijf jaar oud 60% van 1440p is ongeveer 1080p). Beter dan PS4 of XB1 zo te horen.

Vanavond ff op de laptop (GTX1070) proberen.

[ Voor 2% gewijzigd door NLxAROSA op 10-12-2020 16:06 . Reden: cijfers aangepast die beter passen bij verder in het spel ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Volgens mij is dlss performance nauwelijks zichtbaar tov quality

Ik heb de laatste update net binnengehaald. Zo kijken hoe hij loopt!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 15:43
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:39:
Heb hem even snel voor werk opgestart in Stadia. Behalve dat het spel begon met "it seems your used data is corrupted - replacing with default settings" o.i.d. liep het verder prima.

Hoop dat dat de 2e keer opstarten niet weer het geval is.
Zo begon het ook bij mij met de corrupted data.Even kwartiertje gespeeld al een zonnetje. Dochter heeft vrije dag die speelt het met een 3080. Dan is het spel nog net een tandje mooier.

Verwijderd

Mariekeb schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:53:
[...]

Zo begon het ook bij mij met de corrupted data.Even kwartiertje gespeeld al een zonnetje. Dochter heeft vrije dag die speelt het met een 3080. Dan is het spel nog net een tandje mooier.
Ik denk er over om even een maandje Stadia Pro te nemen, mijn scherm is 2560x1080 en ik krijg zonder Pro alleen 1920x1080 dus geen widescreen.

Met Pro zou dat wel moeten werken, toch?

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:16
Spel aangeslingerd op de Xbox One X (CB2077 versie), gelijk een bug tegengekomen in het charactermaak menu waarbij de cursor steeds van helemaal rechts naar de presets helemaal links schiet. Je komt vast te zitten in deze loop ongeveer en na 25 keer proberen konden we eindelijk verder met customizen.

Iemand enig idee om dit snel/makkelijk te omzeilen? :)

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
MazeWing schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:48:
Zojuist ook het spel voor de eerste keer gespeeld (lees: gekeken hoe alles draait) en de performance hit van ray tracing is ENORM!

Helemaal in het begin, in de bar, is het verschil met ray tracing aan en uit gewoon dik 30 fps. Terwijl ik nou niet kan zeggen dat ik echt noemenswaardige verschillen zie. Het is allemaal net iets sfeervoller maar op geen moment is dit ook maar de 50% performance verschil waard!

Ter referentie: alles op ultra (3440x1440 met FOV op 90) haal ik:
- 45-55 fps (RT op ultra, DLSS op quality)
- 90-100 fps (RT off, DLSS op quality)
- 60-65 fps (RT off, DLSS off)

Ray Tracing op medium of ultra maakt niet enorm veel uit. Ook het uitschakelen van RT shadows geeft maar iets van 2-3 fps verschil.

Nu weet ik uiteraard niet hoe de rest van het spel qua performance is, maar gezien mijn ervaring met ray tracing is de bar scene, met al z'n lichten en reflecties een goede referentie. Als je het verschil daar al niet enorm goed kan zien, verwacht ik dat dit "tijdens het spelen" en in "normale" locaties nog kleiner zal zijn. Ik kijk uit naar de Digital Foundry analyse, aangezien zij dit altijd extreem goed uitleggen en de verschillen duidelijk laten zien.

Voor mij gaat het avontuur nu dus beginnen met alles op ultra zonder ray tracing....

Mijn specs zijn trouwens een RTX 3080 met een Ryzen 5800x en 16GB geheugen. De monitor betreft een LG 34GN850 met g-sync aan.
Lol wij hebben precies dezelfde hardware, ook het scherm. Ik ga er zo mee beginnen, bedankt voor de tip!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 15:43
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:55:
[...]

Ik denk er over om even een maandje Stadia Pro te nemen, mijn scherm is 2560x1080 en ik krijg zonder Pro alleen 1920x1080 dus geen widescreen.

Met Pro zou dat wel moeten werken, toch?
Ik heb ook pro genomen om dezelfde reden.

Heb ook de ps5 maar m'n track en trace zit vast bij postnl

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 09:37

Plainside

I browse when I'm at work

CopyCatz schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:25:
[...]

Da's hetzelfde met watch dogs legion; het voelt gewoon niet realistisch. Net alsof de auto gewoon een blok is wat over een vlak geschoven wordt. Het "rijdt" niet.
DIT, precies dit idd. Hopelijk doen ze er nog wat aan maar denk niet dat het op hun prio lijst staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:37

MazeWing

The plot thickens...

Hopelijk komt er snel een optie (waarschijnlijk een bestand aanpassen) zodat de item pop-in aanzienlijk minder wordt. Het valt nu op dat er tijdens het lopen gewoon items verschijnen. Ik schat op zo'n 20 meter van de speler. 21 meter en het item is er niet en 20 meter en "pop".

Best storend...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:25
Derbiss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:38:
[...]

Ja..dat is net het probleem. Heb niet direct iets op het oog dat me leuk lijkt.. Binnenkort zijn het kerstpromoties zeker? ;)
Oh dat is inderdaad wel minder als je niks hebt om te spelen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05
AdmiraalTimbo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:10:
Wat een game, maar toch even een vraag over settings. Ik run een pc met een zotac trinity 3080 OC en een ryzen 9 5900x. Toch lijk ik, wat ik ook doe geen 60fps te krijgen op 1440P.

Even ter vergelijking voor zover enigszins accuraat. Ik run games zoals bijvoorbeeld RDR2 met alles op ultra altijd tussen de 65-70 fps stable.

Is het gewoon nog de nieuwigheid van Cyberpunk 2077 waardoor het nog niet zo super goed geoptimaliseerd is of?

Edit : alle drivers zijn up to date dus ook de nieuwe van gister.
gek. Ik heb dezelfde kaart met een 5600x. Loopt als een zonnetje. Alles op quality gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 14:13
vanmorgen ff gespeeld. Liep wel heel lekker. ben nu nog in de bar.
Nog geen echte pop-ins meegemaakt. Speel op een 1080ti en een ryzen 3700x
Viel me wel op dat het best wel grainy eruitziet terwijl ik grain filters etc en de bluriness op uit heb gezet.

Moet wel ff wennen aan het First person gedeelte.
En ik moet heel erg wennen aan de keys, zoals f om iets te bevestigen etc. Maar ja dat went wel.

Vanavond en morgen maar ff lekker los.

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:50
De game is dus nog niet echt speelbaar op de ps5? Begrijp ik dat goed?

Wel apart dat xsx wel mooi draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
JDdeV1992 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:15:

Volgens mij is de ps5 versie prima, de base ps4 versie niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koelkie
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-07-2023
Collectors edition weer beschikbaar voor de liefhebbers!

Nu nog voor alle platforms.

https://www.bol.com/nl/p/...pc/9200000113945208/?s2a=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Valt mij wel op dat wij Xbox Series X gebruikers een betere ervaring schijnen te hebben dan onze Sony broeders.. bijzonder is dat.

Gisteren hooguit een kleine 45 minuten kunnen spelen. Vandaag en morgen nog even werken en daarna volle bak CB2077 in het weekend!

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-10 19:54
Nieuwevolger schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:20:
[...]

Nee lijkt me ook niet na een paar dingen gezien te hebben.
Ik snap het niet hoor; dat spel is al zolang in ontwikkeling - lijkt me toch logisch dat het ook goed draait op de consoles die nu nog 'lopen'. Dat het beter loopt op de next-gen daar nog aan toe maar je verwacht toch een goed draaiend product voor 60€.

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Sosua schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:11:
[...]
gek. Ik heb dezelfde kaart met een 5600x. Loopt als een zonnetje. Alles op quality gezet.
Denk het belangrijk is om te vermelden waar je die framerates gemeten hebt: Digital Foundry heeft al laten weten dat er gigantische verschillen zijn tussen pakweg de badlands overdag en de city 's nachts.

• JDdeV1992
[...]

Hmm ik twijfel persoonlijk nog echt te veel. Hier een prima pc staan waarvan enkel de gpu een upgrade nodig heeft (1080ti) maar na aanschaf van ps5 wil ik vooral niet nog een x een smak met geld uitgeven.

Als mensen meer ervaringen hebben met het spelen op de ps5 dan wordt een tag gewaardeerd! Lees natuurlijk zelf ook mee maar verwacht dat de topic zo snel zal gaan vandaag dat ik niet alles zal kunnen volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:11 ]

• Kalder
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

[...]

Er is toch nog geen PS5 versie? Dat de game beter draait op de PS5 in BC mode dan op een PS4 betekent niet meteen dat het een PS5 versie is.
De next-gen versie komt ergens volgend jaar, tot die tijd is het de PS4 versie spelen in BC op de PS5.

Ik moet nog even wachten op de postbode, en vervolgens wachten op de installatie en de day 1 patch.
HEB ER ZIN IN!

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
JDdeV1992 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:23:
[...]

Hmm ik twijfel persoonlijk nog echt te veel. Hier een prima pc staan waarvan enkel de gpu een upgrade nodig heeft (1080ti) maar na aanschaf van ps5 wil ik vooral niet nog een x een smak met geld uitgeven.

Als mensen meer ervaringen hebben met het spelen op de ps5 dan wordt een tag gewaardeerd! Lees natuurlijk zelf ook mee maar verwacht dat de topic zo snel zal gaan vandaag dat ik niet alles zal kunnen volgen.
Ik heb iets van 3 uur gespeeld op de PS5. Zo goed als geen platform gerelateerde issues. Praktisch geen pop-in alleen als ik echt oplet in de verte en ik heb een stabiele framerate. HDR settings zijn wel wat wonky.

• Nieuwevolger
Kalder schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:24:
[...]

Er is toch nog geen PS5 versie? Dat de game beter draait op de PS5 in BC mode dan op een PS4 betekent niet meteen dat het een PS5 versie is.
De next-gen versie komt ergens volgend jaar, tot die tijd is het de PS4 versie spelen in BC op de PS5.

Ik moet nog even wachten op de postbode, en vervolgens wachten op de installatie en de day 1 patch.
HEB ER ZIN IN!
De game is 60 fps op de ps5 vs 30 fps op de ps4. Voor de rest is die gelijk, maar de ssd helpt ook met betere texture streaming, wat pop in kan voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:51

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik vind trouwens, klacht al meer gehoord, dat het beeld ook wat wazig is. Vanavond of morgen maar eens wat met de game-settings gaan tweaken om te kijken of ik wat kan verbeteren nog.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Zeror schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:27:
Ik vind trouwens, klacht al meer gehoord, dat het beeld ook wat wazig is. Vanavond of morgen maar eens wat met de game-settings gaan tweaken om te kijken of ik wat kan verbeteren nog.
Nvidia overlay of reshade + een sharpen filter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDdeV1992
Kalder schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:24:
[...]

HEB ER ZIN IN!
Las gister in een IGN artikel dat de console versies geleidelijk worden gepatched naar een full next gen versie. In de day 1 patch zitten al zaken verwerkt zoals de grafische mogelijkheden enz.

Geen idee wat er van waar is ofcourse. Dit is het artikel:

https://www.ign.com/wikis...punk_2077_From_PS4_to_PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:02
Iemand die kan zeggen hoe die loopt op zijn One X?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hallo, heb even kunnen spelen op de pc. Maar wat een brute game is dit.
Zo veel info kan het niet allemaal bijhouden Jezus...wel heel gaaf tot nu.
:9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17
2 CTD's in nog geen 15 minuten, gaat lekker :/

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:29
Mr-Music schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:31:
Hallo, heb even kunnen spelen op de pc. Maar wat een brute game is dit.
Zo veel info kan het niet allemaal bijhouden Jezus...wel heel gaaf tot nu.
:9
Ik heb 5 min kunnen spelen. Ik dacht dat ik door de migraine-aanval heen was.

Nou niet dus.

Ik ga dit weekend wel verder. Heb goede settings gevonden. RT off gezet en gaan.
(ik heb een 3060 ti)

• Odieus
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-10 11:46

Odieus

Onuitstaanbaar

Ik kreeg de game gisterenavond toevallig op de deurmat en gisteren een klein stukje gespeeld (tot de tutorials) op de PS5. Tot nog toe geen bugs tegengekomen gelukkig.

Wat ik wel vreemd vond was dat HDR standaard uit staat en daarnaast vind ik de HDR settings eigenlijk niet duidelijk, ik zie namelijk weinig tot niks gebeuren in de voorbeeld schermen, iemand tips hoe ik deze het beste in kan stellen? Heb een LG C7 dus wil wel optimaal gebruik kunnen maken van HDR.

Ter info: Heb de luminance maar naar 1000 nits gezet en de luminance van de UI ook omhoog gezet naar 500 nits. De andere slider merk ik helemaal geen verschil of ik die nou naar boven of beneden bijstel.

[ Voor 18% gewijzigd door Odieus op 10-12-2020 09:44 ]

PSN: LinQ-NL

• Baken
  • Laatst online: 01-10 15:01
dierkx36 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:39:
2 CTD's in nog geen 15 minuten, gaat lekker :/
Hetzelfde voor mij.
Speel op een 9700k met een 3060TI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-10 15:55
Heb er net een uur in zitten, geen bugs gezien, geen crashes gehad. Speel met een Ryzen 3600 en 5700XT, 16GB RAM 3200mhz. Speelt meer dan prima op FHD high preset.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:38
Kan iemand bevestigen of de GOG-versie van 'Cyberpunk 2077' compatible is met Nvidia Gamestream?
Ik twijfel namelijk of ik hem voor pc of Xbox Series X ga halen. Ik wil namelijk ook in de avonden vanaf de bank kunnen gamen (computer staat in de studeerkamer op de eerste verdieping) en dan heb ik twee opties: Xbox of Nvidia Shield TV Pro (2019).

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:28
Net een beetje rondgekeken op YouTube, mag blij zijn als ik met wat tweaken op Low een stabiele 30fps haal op mijn systeem:
i5 4440
8gb ram
1050 ti 4gb (low profile)

Nieuwe pc staat op de planning maar zonder voorraden en/of ver boven adviesprijs gaat dat voorlopig nog niks worden.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

• Baken
  • Laatst online: 01-10 15:01
Wat wel echt een game-changer is voor mij, de mogelijkheid om aanpassingen te doen aan rts/dlss settings zonder dat je de game opnieuw hoeft te starten of enige vorm van herladen van de wereld.

Super functionaliteit.
Nu alleen nog zorgen dat de game niet crashed..

edit: typo

• Sosua
Leuk die Witcher Gear ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackAvery
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Odieus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:42:
Ik kreeg de game gisterenavond toevallig op de deurmat en gisteren een klein stukje gespeeld (tot de tutorials) op de PS5. Tot nog toe geen bugs tegengekomen gelukkig.

Wat ik wel vreemd vond was dat HDR standaard uit staat en daarnaast vind ik de HDR settings eigenlijk niet duidelijk, ik zie namelijk weinig tot niks gebeuren in de voorbeeld schermen, iemand tips hoe ik deze het beste in kan stellen? Heb een LG C7 dus wil wel optimaal gebruik kunnen maken van HDR.

Ter info: Heb de luminance maar naar 1000 nits gezet en de luminance van de UI ook omhoog gezet naar 500 nits. De andere slider merk ik helemaal geen verschil of ik die nou naar boven of beneden bijstel.
Adam Fairclough (bekend van een hoop games-gerelateerde HDR testing) is niet erg positief over de HDR implementatie van het spel op Xbox en raadt aan het gewoon uit te zetten. Ik weet niet of de instellingen hetzelfde functioneren op PS5 maar hij geeft ook advies mocht je HDR toch aan laten staan, misschien helpt dat.

In de comments onder zijn tweet hierover delen mensen ook instellingen die misschien helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door JackAvery op 10-12-2020 09:56 ]

Verwijderd

Ik heb vannacht even een stukje gespeeld en los van wat krakend geluid ging dat heel prima.

Ryzen 5800X
32GB 3600CL16
GTX1070

Settings heb ik op medium @ 2560x1440.

spoiler:
En ik heb Ciri al ergens gespot volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 09:58 ]

• Darkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-08 02:00
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:55:
Ik heb vannacht even een stukje gespeeld en los van wat krakend geluid ging dat heel prima.

Ryzen 5800X
32GB 3600CL16
GTX1070

Settings heb ik op medium @ 2560x1440.
Vergelijkbare specs voor mij op dezelfde resolutie; en was eerlijk gezegd wat verbaasd over de lage FPS en met name lage FPS winst bij verlagen van de settings. Ik draai dan wel op High; maar kom net aan de 30, wat opzich wel goed speelt. En de FPS is wel erg stabiel; dus het is niet vervelend.

Maar ik had mijn 1070 ook nog wat hoger ingeschat dan die daadwerkelijk is :+

• dierkx36
Baken schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:42:
[...]

Hetzelfde voor mij.
Speel op een 9700k met een 3060TI
AMD 5800x en RTX 3090 Frostbite, beide watergekoeld.

Heb het vermoeden dat de VRAM te warm word, Cyberpunk stookt alles nogal behoorlijk warm.

• fellware
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

dierkx36 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:59:
[...]

AMD 5800x en RTX 3090 Frostbite, beide watergekoeld.

Heb het vermoeden dat de VRAM te warm word, Cyberpunk stookt alles nogal behoorlijk warm.
Scheelt weer in de stookkosten :9

Nothing Is Everything

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:51
Zijn er nu hier al mensen die hem op een ps4 spelen of speelde?

A person who never made a mistake never tried anything new.

• fellware

fellware

Nick25 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:01:
Zijn er nu hier al mensen die hem op een ps4 spelen of speelde?
Speel hem op de PS4P, daar draait hij opzich prima op.

Nothing Is Everything

• diLLa88
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 27-03 13:30
Hoe is de besturing met een controller? Is dit okay of is met muis + kb toch wel beter?

• AdmiraalTimbo
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 25-09 05:54
Sosua schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:11:
[...]
Settings? Alles op ultra of al wat aangepast ? Ik denk dat gamers nexus snel zal komen met een kleine video en optimal settings.

In the end we only regret the chances we didn't take

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:51
fellware schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:01:
[...]

Speel hem op de PS4P, daar draait hij opzich prima op.
Ah ik heb normale ps4 daarom de twijfel retour of keep it

A person who never made a mistake never tried anything new.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:15

HugoBoss1985

Xenotech

Hier wat benchmarks, voor het geval het nog niet gepost was.

https://www.pcgameshardwa...U-CPU-Raytracing-1363331/

Een Ryzen 5600x lijkt ineens niet interessant meer :P

Gpu benchmarks volgen nog op die site.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr-Music
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
diLLa88 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:02:
Hoe is de besturing met een controller? Is dit okay of is met muis + kb toch wel beter?
Ik speel met de Xbox controller op de PC gaat prima..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:23
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:04:

Ja want op die resolutie speel je wel met zo een CPU. Waardeloze benchmark in mijn ogen: "Ja seg dat racepaard ook is ook wel slecht om een kar voort te trekken op een akker".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

OMD

HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:04:

Nutteloze benchmark. Bij dit soort enthousiast processoren draait natuurlijk niemand het spel op 720p. Dat gaat nergens over. Als ze nou 1080p/1440p en 4k ook even hadden meegenomen dan had je de impact van de CPU beter kunnen inschatten.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:41

The_Worst

Unox

PearlChoco schreef op donderdag 10 december 2020 @ 08:43:
In de meeste pre-release "reviews" werd gezegd dat het spel bijna onspeelbaar was door bugs; is dat hier nu ook de algemene opinie?
Nee, absoluut niet. Er zijn wat rare glitches maar het is zeer goed speelbaar. Meest irritante bug is dat ik vaker niet dan wel van camera kan wisselen in de auto

.
JDdeV1992 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:15:

Ik speel zelf op de PS5 en op een paar bugs/glitches na speelt het spel heerlijk.

-
Is er ergens een mogelijkheid om shards die je oppakt later nog eens te lezen. Ik heb geen behoefte om dit tijdens een missie te doen.

Interface is erg overweldigend. Menu, submenu, subsubmenu. Dit is te upgraden, de upgrade is te upgraden. Ik speel niet vaak rpgs maar dit is wel even uitzoeken. :o

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Paterpor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:06:
[...]

Ja want op die resolutie speel je wel met zo een CPU. Waardeloze benchmark in mijn ogen: "Ja seg dat racepaard ook is ook wel slecht om een kar voort te trekken op een akker".
Als je later een grafische kaart haalt die hogere fps haalt dan wat de 5600x kan halen dan heb je dus een cpu bottleneck.
Dat is de hele reden van een 720p resolutie met cpu benchmarks... je wilt de verschillen tussen de cpu's duidelijk zien.
Die verschillen worden kleiner op hogere resoluties omdat je dan een gpu bottleneck krijgt.
Daar het gaat toch over?

Alle grote review sites die dus op die manier testen leveren volgens jou waardeloze cpu benchmarks 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door HugoBoss1985 op 10-12-2020 10:12 ]

• DennisKr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-11-2022
Speelt heerlijk en tot nu toe geen gamebreakende bugs tegengekomen. Had de Nomad start anders verwacht (niet negatief ofzo) maar misschien veranderd dat nog als ik straks verder kom..

Raytracing op een RTX 2060s gaat prima (wel 'maar' full hd). Haal op high settings meer dan 40fps.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 17:43
In-game vraag...

Side-mission "The gig" (Alleen lezen als je al voltooid hebt)
spoiler:
Op een gegeven moment moet je voor side-mission "The Gig" je extra reward ophalen, die tattoe. Hoe doe je dit? Ik loop naar die kerel toe, druk op X, maar zie nergens mij "gratis reward"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleYouPee
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:43
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:09:
[...]

Als je later een grafische kaart haalt die hogere fps haalt dan wat de 5600x kan halen dan heb je dus een cpu bottleneck.
Dat is de hele reden van een 720p resolutie met cpu benchmarks... je wilt de verschillen tussen de cpu's duidelijk zien.
Die verschillen worden kleiner op hogere resoluties omdat je dan een gpu bottleneck krijgt.
Daar het gaat toch over?

Alle grote review sites die dus op die manier testen leveren volgens jou waardeloze cpu benchmarks 8)7
Wel bizar, ik heb nog nooit een game zo goed zien schalen met cores. De 3800X is zelfs gelijk aan de 5600X ondanks 20% lagere single thread performance.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

DoubleYouPee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:13:
[...]

Wel bizar, ik heb nog nooit een game zo goed zien schalen met cores. De 3800X is zelfs sneller dan de 5600X ondanks 20% lagere IPC.
Hunt: Showdown is volgens mij ook zo'n game.
Vanuit eigen ervaring dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:23
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:09:
[...]

Daar het gaat toch over?

Neen want vanaf dat je 1440p speelt is de GPU altijd de bottleneck tegenover de CPU. Ik heb een 5600x en die zit totaal nog niet op zijn maximum terwijl mijn RTX3080 op zijn maximum zit.

Edit: dit is wat een domme discussie maar het is gewoon raar dat je CPU bottlenecks zou bekijken als je weet dat die nooit gaat op zijn maximum zou bekijken. Daarom is 5600x gewoon een goeie CPU voor op 1440p.

[ Voor 11% gewijzigd door Paterpor op 10-12-2020 10:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleYouPee
Paterpor schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:15:
[...]

Neen want vanaf dat je 1440p speelt is de GPU altijd de bottleneck tegenover de CPU. Ik heb een 5600x en die zit totaal nog niet op zijn maximum terwijl mijn RTX3080 op zijn maximum zit.
Dat is letterlijk wat hij zegt

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Hij merkt het misschien zelf wel wanneer hij over een paar jaar de RTX 5080 koopt :+

• Matizovic
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09 14:32
Volgens mij vraag ik naar de bekende weg (namelijk dat het nog niet bekend is), maar wil het toch even checken: Wanneer komt de next gen update uit?

Ik lees steeds in 2021. Heeft iemand toevallig een concretere datum gehoord of gezien?
Zoals waarschijnlijk wel meer twijfel ik om het spel al direct op de PS4 Pro te spelen of nog even te wachten en te gaan voor de next gen beleving. Als dat echter betekent dat ik nog een half jaar o.i.d. moet wachten, dan valt dat me zwaar :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Vecodo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:13:
In-game vraag...

Side-mission "The gig" (Alleen lezen als je al voltooid hebt)
spoiler:
Op een gegeven moment moet je voor side-mission "The Gig" je extra reward ophalen, die tattoe. Hoe doe je dit? Ik loop naar die kerel toe, druk op X, maar zie nergens mij "gratis reward"
Fijn ook wat game gerelateerd te lezen ipv al die PC specs! :>

GamiQ, de game notes app met game maps!

• Jackson6
  • Niet online
Zonder Film Grain, Chromatic Aberration, Depth of Field ziet de game er toch een stukje scherp uit bij mij, laat dat dus lekker uit.

• dierkx36
fellware schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:00:
[...]

Scheelt weer in de stookkosten :9
Uurtje PC laten draaien en de kamer waar die instaat is van 17 graden naar 19 graden gegaan dus je zit er idd niet ver naast :+

• sturtiebe
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11:05
Iemand de goeie HDR instellingen voor LG cx tv? Nergens uitleg te vinden

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• taker1987
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 21:50
kunnen we het nu weer over de game hebben ? al dat pc gelul hier ... blegh

psn: taker-mart

• -SaveMe-
Jackson6 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:17:
Zonder Film Grain, Chromatic Aberration, Depth of Field ziet de game er toch een stukje scherp uit bij mij, laat dat dus lekker uit.
Ik vond de film grain bij The Last of Us 2 ook erg storend, maar kon niet worden uitgezet. (wel in de foto modus)

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-10 23:17
Ik heb nu aantal guns gevonden en in mijn inventorie maar mag ze niet gebruiken ze zijn locked. Heeft iemand een idee waarom ? Is met niet helemaal duidelijk.

• DoubleYouPee
HugoBoss1985 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:17:
[...]

Hij merkt het misschien zelf wel wanneer hij over een paar jaar de RTX 5080 koopt :+
Moet wel zeggen dat ik de resultaten van de 5600x wel erg laag vind. Het zou betekenen dan je met een 3080 op 1440p ultra met DLSS en zonder RT ook al op een CPU limit komt, gezien de 3080 dan echt wel over de 70fps gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
CyberMania schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:53:
Lees op Reddit veel klachten over bluriness/graphicshe kwaliteit op PS4/Xbox en Stadia.
PC lijkt het beste platform om deze prachtige game te spelen.
Als ik Reddit mag geloven, is het wat betreft Stadia een verschil van dag en nacht tussen gamen in de Chrome-browser en via een Chromecast Ultra. Die eerste zou een wazig/onscherp beeld geven, zelf met Pro, terwijl het er met een CCU juist heel goed uit zou zien.

Ik vermoed dat het ook heel erg ligt aan de standaard die je gewend bent. Ik kom zelf van een PS4 Pro en vind spellen er over het algemeen beter uitzien op Stadia en sowieso lopen ze daar meestal met meer FPS. Als je een high-end game-pc gewend bent, ligt de standaard wellicht nog hoger en ziet Stadia er mogelijk wat matig uit.

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:35
Heb regelmatig dat NPC's wel praten maar geen gezichtsuitdrukkingen geven, schoonheidsfoutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

DoubleYouPee schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:20:
[...]

Moet wel zeggen dat ik de resultaten van de 5600x wel erg laag vind. Het zou betekenen dan je met een 3080 op 1440p ultra met DLSS en zonder RT ook al op een CPU limit komt, gezien de 3080 dan echt wel over de 70fps gaat.
Het is ook de eerste en enige cpu benchmark die ik gevonden heb.
Even afwachten tot er meer beschikbaar komen en het nog even met een korreltje zout nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -SaveMe-
Hier wat impressies van de game op de verschillende PS platformen:
https://www.pushsquare.co...ns_on_ps5_ps4_pro_and_ps4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nieuwevolger
https://twitter.com/cdpro.../1336941257965375489?s=21

8m pre orders.

De game had ook 1m current players op steam.

• -SaveMe-

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:50
Nou lekker, zit 1 minuut in het spel en heb nu al een tooltip die m'n beeld niet uit gaat. Denk dat dit een gevalletje wordt over een week of 2 weer proberen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ag9oeXc.jpg

Ziet er wel allemaal prachtig uit.

• Gta Ripper
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-09 10:53
Ik heb het spel vanmorgen voor het werk anderhalf uur kunnen spelen op mijn laptop met i7 9750h en RTX 2070.

Draait prima als je de settings wat tweaked. Ik heb bijna alles op high en alles wat betreft shadows op medium. De DLSS preset is quality. Verder heb ik alle settings die je bovenaan hebt (chromatic gebeuren, film grain, motion blur etc) uitgezet.

Frames zitten zo rond de 60-80fps op deze manier, binnen zit je eerder aan de 80, buiten in de stad rond de 60.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Kunnen we niet een PC en Console splitsing maken voor deze game? Al dat tech gelul is niet voor iedereen interessant.

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:03

Vis

Ook ff snel getest op Alienware met wat tweaks ziet en loopt het prima vooralsnog.

Ook even via Geforce Now getest, alles ultra en GTX ON op 1080p, zoals ik al verwachte, ziet er blurry uit. Wel goed qua perfomance, echter vind ik eye candy belangrijker met dit soort games.. Dus ga hem denk ik niet vaak via GFN spelen, sowieso nog niet beide omdat cloud saves (nog?) niet werken.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Verwijderd

Vis schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:33:
Ook ff snel getest op Alienware met wat tweaks ziet en loopt het prima vooralsnog.

Ook even via Geforce Now getest, alles ultra en GTX ON op 1080p, zoals ik al verwachte, ziet er blurry uit. Wel goed qua perfomance, echter vind ik eye candy belangrijker met dit soort games.. Dus ga hem denk ik niet vaak via GFN spelen, sowieso nog niet beide omdat cloud saves (nog?) niet werken.
Wat is GTX ON precies?

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 10:30

Franko P.

Hit it.

Hier draait de game ook prima. Het vreemde is dat de muis in het menu een beetje stroperig beweegt, maar ingame heb ik daar geen last van.
Verder heerlijk spel, ben begonnen als Nomad. Overigens nog geen enkele bug tegen gekomen.

spoiler:
Het eerste deel als je de missie in de stad hebt voltooid, je rijdt dan terug als passagier. Mooi om rond te kijken. Kan niet wachten om de stad verder te ontdekken.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:39
Rico0 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:33:
Kunnen we niet een PC en Console splitsing maken voor deze game? Al dat tech gelul is niet voor iedereen interessant.
Bij online games zoals Battlefield is dat al gebruikelijk.
Ik zou zeggen neem het initiatief en zet het op :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij prima idd, ik heb geen behoefte aan al die console crap. Maak jij de topics? :)

• Sosua
Cascaded shadows resolution schijnt een forse impact op FPS te hebben voor diegenen die daar problemen mee hebben. Zet hem eens op medium.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -SaveMe-
Console en PC kunnen prima in 1 topic als we het over de game hebben. PC spec en performance zouden wel een eigen topic mogen hebben ...

• Jackson6
  • Niet online
Sosua schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:39:
Cascaded shadows resolution schijnt een forse impact op FPS te hebben voor diegenen die daar problemen mee hebben. Zet hem eens op medium.
Maakt bij mij geen enkel verschil van Ultra naar medium icm 3440x1440 RTX OFF DLSS Quality

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
Liever niet. Ik speel 't op de PC en vind al dat "patsen met de specs" gelul ook niet interessant. "Oeh, op mijn GTX 3090 van 1200 euro haal ik 70FPS". Ja, no shit.

Een apart topic voor performance problemen en welke settings je beter uit of aan kan zetten zie ik liever. Ik wil 't ook graag over de game zelf hebben. Als we dan een apart PC topic gaan maken wat wordt vervuild met spec-gelul, dan haak ik daarin ook af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Graag een apart topic voor PC spec gelul inderdaad, kunnen we hier gewoon over de game praten. Dit is niks aan zo.

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15:51
Ik heb het na 1 uurtje terugegeven aan Steam. Rol-spelen is niets voor mij.
Nooit van Deus-Es of GTA gehouden.

Lollig was wel dat toen ik iemand -die in m'n weg stond- een vuistslag gegeven heb, alle voetgangers rond om me heen (tientallen) zich op de grond geworpen hebben en daar verder bleven liggen voor de rest van de tijd... 🤣

9950x3d+4090+64DDR

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59

Martinspire

Awesomeness

danslo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:29:
Nou lekker, zit 1 minuut in het spel en heb nu al een tooltip die m'n beeld niet uit gaat. Denk dat dit een gevalletje wordt over een week of 2 weer proberen :P

[Afbeelding]

Ziet er wel allemaal prachtig uit.
Die bug kwam ook voor in de reviews. Game opslaan, afsluiten en weer laden zou het moeten fixen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fellware

fellware

Misschien nog wel handig voor de mensen die met controller spelen.
Lees erg veel klachten over de controller instellingen, toen ik vannochtend even kon spelen voelde het ook "vreemd" aan.

Ik kan helaas de instellingen pas vanmiddag testen.

Reddit - Controller Settings

Nothing Is Everything

• Jackson6
  • Niet online
Ik blijf voorlopig met DLSS Quality en Raytracing OFF spelen, op 3440x1440 dik 100 fps en ziet er echt heel goed uit.

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Jasmijn22 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:44:
Graag een apart topic voor PC spec gelul inderdaad, kunnen we hier gewoon over de game praten. Dit is niks aan zo.
Idd gewoon een game en een specs/bugs topic zou voor iedereen fijner zijn.

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-10 10:33
Zit nu zo'n 2 uur in de mainstory
Tot nu toe geen één bug tegen gekomen en het draait aanzienlijk beter dan ik had verwacht!

Ultra@1080p 50~60fps avg met een Ryzen5 2600 + RX5700

• Derbiss
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11-10 19:54
Nick25 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:03:
[...]

Ah ik heb normale ps4 daarom de twijfel retour of keep it
Deze werkt toch redelijk.. visueel misschien niet top maar alla

https://www.youtube.com/watch?v=RiXPNkmcNNQ

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Modbreak:Om de tech / spec discussie over PC weg te halen uit dit topic, ga a.u.b. naar dit topic: [PC] Cyberpunk 2077 - Tech help om je performance et cetera te bespreken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:16
[PC] Cyberpunk 2077 - Tech help

PC performance vragen en hulp graag naar dat topic.

Wil daarbij ook opmerken dat niet alleen PC spec gepraat me niet wenselijk lijkt, maar ook hoe de game draait op de PS4/Xbox One.

Verwijderd

Derbiss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:56:
[...]

Deze werkt toch redelijk.. visueel misschien niet top maar alla

https://www.youtube.com/watch?v=RiXPNkmcNNQ
- knip - Verkeerde topic inmiddels, zie ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2020 10:58 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 93 Laatste

Let op:
Voorheen waren er meerdere Cyberpunk topics, deze zijn gesloten. Vanaf nu kunnen we in dit topic terecht voor alles wat met Cyberpunk 2077 te maken heeft.

Denk er aan, alle potentiële spoilers in spoiler tags zetten!