XzeroD maakte al een mooi voorzetje en ik zal even wat uitbreiden met mijn eigen informatie.Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:55:
Een maat van mij en ik zijn erg geinteresseerd om het airsoften eens op te pakken.
Ik heb de NAVB site doorgespeurd en ook dat van wat speel locaties maar wat ik nergens kan vinden is hoe het zit qua introducees.
Is het mogelijk om een keer zelf op eigen houtje aan te komen zetten bij een evenement om mee te doen of moet je echt met iemand meekomen die al lid is etc.
Dan wat gear betreft. Ik heb al hier en daar wat rondgekeken, maar het aanbod in NL lijkt me niet overweldigend en wat er is valt wat aan de dure kant.
Als instap lijkt het me dat je niet direct een wapen van 500+ hoeft te nemen maar wat is de kwaliteit van een wapen van 100-200?
Ik voel er niet zoveel voor om met wat plastics te gaan lopen dus ben wel naar de full metal modellen aan het kijken.
Wat zijn hier een beetje de kwalitatief betere merken in?
Tokyo Marui is één van de merken die ik gevonden heb en uiteindelijk wel het doel is,maar om er nu al zoveel geld tegenaan te smijten.. Ik wil het eerst even uitproberen.
Naar mijn weten zijn er op dit moment 2 organisatoren in NL die verhuren (respectievelijk 3Division en Balls & Arrows Lelystad). Wil je hier zonder ander NABV lid spelen moet je jezelf gewoon aanmelden bij hun en een huurkit selecteren. De organisatie zorgt dan ook gelijk dat je als introduce aangemeld bent.
De andere optie is om met mensen mee te gaan en van hun een airsoft apparaat te lenen. Ten eerste is dit wss goedkoper (de persoon die hem uitleent MAG dit NIET commercieel doen (oftewel hij mag er geen geld voor vragen)) en daarnaast speel je dus iig al met iemand die vaker speelt. Dit is deels een voordeel, maar ook een nadeel voor de gene die alle zelf willen ontdekken.
-----------
Kwa apparaat is het vrij simpel. Het is allemaal speelgoed en gaat vroeg of laat allemaal kapot. Deze kans is welliswaar iets hoger bij een model van 100-200 euro, dan eentje van 600, maar kapot gaat hij sowieso sneller dan je gehoopt had.
Als beginner kan je prima uit de voeten met een goedkoper apparaat, heck als meer ervaren speler gebruik ik mijn goedkope speeltjes ook het vaakst. Wel is het raadzaam hier wat op in te lezen, daar de goedkopere merken ieder zijn eigen goede en slechte punten heeft. (Cyma is bijvoorbeeld meesterlijk in AK's, JG heeft de beste G36's en D-Boys is extern zeer goed (zelfs beter dan duurdere merken).
Laat hier dus even weten wat je precies zoekt en welk prijsklassement (eventueel met hetgeen je zelf al gevonden hebt), dan kunnen wij je wat tips geven.
-------------
Kwa kleding, onderdelen etc komt er bij mij zeer weinig tot niets uit NL. De reden is vrij simpel, namelijk beperkt aanbod en "aanzienlijk" hogere prijs. Ik koop mijn apparaten en kleding vrijwel altijd in Europa en mijn onderdelen en ander klein spul komt vrijwel allemaal uit Azie (Hong Kong).