Airsoft Sport legaal vanaf 15 januari in Nederland. Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 29.716 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:56
Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:55:
Een maat van mij en ik zijn erg geinteresseerd om het airsoften eens op te pakken.
Ik heb de NAVB site doorgespeurd en ook dat van wat speel locaties maar wat ik nergens kan vinden is hoe het zit qua introducees.
Is het mogelijk om een keer zelf op eigen houtje aan te komen zetten bij een evenement om mee te doen of moet je echt met iemand meekomen die al lid is etc.

Dan wat gear betreft. Ik heb al hier en daar wat rondgekeken, maar het aanbod in NL lijkt me niet overweldigend en wat er is valt wat aan de dure kant.
Als instap lijkt het me dat je niet direct een wapen van 500+ hoeft te nemen maar wat is de kwaliteit van een wapen van 100-200?
Ik voel er niet zoveel voor om met wat plastics te gaan lopen dus ben wel naar de full metal modellen aan het kijken.
Wat zijn hier een beetje de kwalitatief betere merken in?
Tokyo Marui is één van de merken die ik gevonden heb en uiteindelijk wel het doel is,maar om er nu al zoveel geld tegenaan te smijten.. Ik wil het eerst even uitproberen.
XzeroD maakte al een mooi voorzetje en ik zal even wat uitbreiden met mijn eigen informatie.

Naar mijn weten zijn er op dit moment 2 organisatoren in NL die verhuren (respectievelijk 3Division en Balls & Arrows Lelystad). Wil je hier zonder ander NABV lid spelen moet je jezelf gewoon aanmelden bij hun en een huurkit selecteren. De organisatie zorgt dan ook gelijk dat je als introduce aangemeld bent.

De andere optie is om met mensen mee te gaan en van hun een airsoft apparaat te lenen. Ten eerste is dit wss goedkoper (de persoon die hem uitleent MAG dit NIET commercieel doen (oftewel hij mag er geen geld voor vragen)) en daarnaast speel je dus iig al met iemand die vaker speelt. Dit is deels een voordeel, maar ook een nadeel voor de gene die alle zelf willen ontdekken.

-----------

Kwa apparaat is het vrij simpel. Het is allemaal speelgoed en gaat vroeg of laat allemaal kapot. Deze kans is welliswaar iets hoger bij een model van 100-200 euro, dan eentje van 600, maar kapot gaat hij sowieso sneller dan je gehoopt had.

Als beginner kan je prima uit de voeten met een goedkoper apparaat, heck als meer ervaren speler gebruik ik mijn goedkope speeltjes ook het vaakst. Wel is het raadzaam hier wat op in te lezen, daar de goedkopere merken ieder zijn eigen goede en slechte punten heeft. (Cyma is bijvoorbeeld meesterlijk in AK's, JG heeft de beste G36's en D-Boys is extern zeer goed (zelfs beter dan duurdere merken).

Laat hier dus even weten wat je precies zoekt en welk prijsklassement (eventueel met hetgeen je zelf al gevonden hebt), dan kunnen wij je wat tips geven.

-------------

Kwa kleding, onderdelen etc komt er bij mij zeer weinig tot niets uit NL. De reden is vrij simpel, namelijk beperkt aanbod en "aanzienlijk" hogere prijs. Ik koop mijn apparaten en kleding vrijwel altijd in Europa en mijn onderdelen en ander klein spul komt vrijwel allemaal uit Azie (Hong Kong).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:58
Hebben jullie wat webshop waar je de gear vandaan haalt?
Heb ook via de NAVB website wat naar webshops gezocht en ook via google wel het e.e.a. gevonden, maar het aanbod is heel gering.

Ik heb persoonlijk een zwak voor het SCAR platform, de MK16(de 5.56 variant)en ben daar dus ook naar opzoek en dan bij voorkeur een full metal, zover als dat het echte SCAR platform dit ook heeft(deels is een soort plastic).
Budget dus <200-250 om mee te beginnen.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:39
Al een tijdje helemaal op in zitten lezen en ik ben inmiddels bezig met het aanvragen van een lidmaatschap. Verwacht hier geen problemen eigenlijk mee, maar ik vind het wel lastig om ergens aansluiting te vinden bij een team. Ik ken eigenlijk niemand die het actief beoefend en 2 teams in mijn omgeving reageren niet op e-mail.

Heeft iemand tips? gewoon alleen naar een evenement gaan ofzo het beste? ben opzich niet verlegen, maar lijkt me toch wat lastig als je niemand kent en totaal onbekend bent met de sport nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-01 18:05

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 11:14:
Hebben jullie wat webshop waar je de gear vandaan haalt?
Heb ook via de NAVB website wat naar webshops gezocht en ook via google wel het e.e.a. gevonden, maar het aanbod is heel gering.
Shops in NL of maakt dat je niet uit ?
Ik heb persoonlijk een zwak voor het SCAR platform, de MK16(de 5.56 variant)en ben daar dus ook naar opzoek en dan bij voorkeur een full metal, zover als dat het echte SCAR platform dit ook heeft(deels is een soort plastic).
Budget dus <200-250 om mee te beginnen.
Helaas zijn er weinig winkels waar je een SCAR kan halen, dit komt omdat de merken weinig tot niet verkopen hier bij de shops. Je hebt ook een Dboy's SCAR die prima werkt, half metaal half ABS.
http://gunfire.pl/product...94-SC-01-TAN-Replica.html, LET OP, deze kan je alleen bestellen als je een NABV pas hebt, anders wordt hij niet verstuurd en mocht je ze toch zo ver krijgen om te versturen dan krijg je na een tijdje keurig een brief van de douane.

MisterEagle schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:06:
Al een tijdje helemaal op in zitten lezen en ik ben inmiddels bezig met het aanvragen van een lidmaatschap. Verwacht hier geen problemen eigenlijk mee, maar ik vind het wel lastig om ergens aansluiting te vinden bij een team. Ik ken eigenlijk niemand die het actief beoefend en 2 teams in mijn omgeving reageren niet op e-mail.

Heeft iemand tips? gewoon alleen naar een evenement gaan ofzo het beste? ben opzich niet verlegen, maar lijkt me toch wat lastig als je niemand kent en totaal onbekend bent met de sport nog.
Ik zat precies met het zelfde probleem in het begin, ik wou graag bij een team bla bla bla. Uiteindelijk kwam iemand met de tip, ga gewoon lekker spelen want je ontmoet vanzelf veel mensen die je ook vaker terug zult zien zoals Hogader bijv. :9 Zo krijg je op een gegeven moment connecties en wordt je facebook indien je die hebt vol gespamt met constant airsoft haha :P

Kortom: ga lekker spelen en je zult vanzelf bij een team aansluiten.
Toevallig ben ik zelf dit weekend aangesloten bij een team wat mij enorm graag wou hebben, dus het komt vanzelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Waar de winkel zit maakt mij niet zoveel uit.
Zag dat je bij een winkel als AA shop uit Zwitserland maar 30 euro verzendkosten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
XzeroD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:10:

Ik zat precies met het zelfde probleem in het begin, ik wou graag bij een team bla bla bla. Uiteindelijk kwam iemand met de tip, ga gewoon lekker spelen want je ontmoet vanzelf veel mensen die je ook vaker terug zult zien zoals Hogader bijv. :9 Zo krijg je op een gegeven moment connecties en wordt je facebook indien je die hebt vol gespamt met constant airsoft haha :P

Kortom: ga lekker spelen en je zult vanzelf bij een team aansluiten.
Toevallig ben ik zelf dit weekend aangesloten bij een team wat mij enorm graag wou hebben, dus het komt vanzelf ;)
Maar mis je dan niet dat je niet op elkaar bent ingespeeld enzo? Nouja, eerst maar mn gear verzamelen en dan inderdaad die stap zetten :) Thanks voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Het viel me op dat het verrot moeilijk is om aan airsoft spul te komen, ik wil gewoon 2 simpele (Glock 18c) en een F2000 of FAMAS met 'gas'.

Gewoon niet aan te komen zonder een hoop gedoe, ik ga ze niet eens gebruiken in NL aangezien ik van de zomer naar UK ga en daar met een paar vrienden wil 'knallen'.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
is dat echt zo? want voor zover ik gelezen en onderzocht heb is t gewoon een kwestie van bestellen of halen (goedkoper in t buitenland) en lijkt het niet zo lastig? (mits je over een NABV lidmaatschap beschikt uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
MisterEagle schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:15:
[...]

Maar mis je dan niet dat je niet op elkaar bent ingespeeld enzo? Nouja, eerst maar mn gear verzamelen en dan inderdaad die stap zetten :) Thanks voor je reactie!
Het klinkt misschien raar, maar eenmaal op het event is het vrijwel altijd 1 grote airsoft "familie". Iedereen praat met iedereen of ze elkaar nu nog nooit of al 1000 keer gezien hebben. Je hebt allemaal 1 zelfde hobby/passie en er zijn altijd genoeg mensen die een nieuweling wel op "sleeptouw" willen nemen.

Tijdens die events praat het ook wat handiger over welk team en waarvandaan etc.

Kwa op elkaar ingespeeld zijn. Nja maakt niet bijster veel uit. In NL zijn er een heleboel teams die het nodig vinden om te trainen. Waarom is mij een vraag, want vaak blijkt dat het 0,0 effect heeft gehad. (In Belgie is dit zelfs verboden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
oké duidelijk! Thanks! Even afwachten op het lidmaatschap dan. Heb ik nog even om te orienteren op de uitrusting. Zit al paar dagen te browsen en de prijzen lopen echt onwijs uiteen. Hoop plastic, maar ik twijfel of dat wel echt degelijk is (afhankelijk natuurlijk van het gebruik)
Ik wil in ieder geval wel elektrisch en dan iets van een m4/m16. Gewoon simpele sidearm erbij.

Nog een vraag waar ik niets over vind (en er dus vanuit ga dat het niet hoeft maar ik zou het graag bevestigd zien)
Dien je de apparaten op te bergen in een kluis en de BB's gescheiden daarvan? (a la vuurwapenwet) of mag je ze bij wijze van aan je muur hangen ter decoratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Hogader schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:21:
[...]
In NL zijn er een heleboel teams die het nodig vinden om te trainen. Waarom is mij een vraag, want vaak blijkt dat het 0,0 effect heeft gehad. (In Belgie is dit zelfs verboden)
Omdat je meer op elkaar ingespeeld raakt waardoor je meer op elkaar gaat vertrouwen en weet wat de andere kan en zou doen. Heeft bij mij al veel effect gehad doordat ik wist wat ieder zijn speelstijl was en hoe ik ze het beste in kon zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
XzeroD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:00:
[...]

Omdat je meer op elkaar ingespeeld raakt waardoor je meer op elkaar gaat vertrouwen en weet wat de andere kan en zou doen. Heeft bij mij al veel effect gehad doordat ik wist wat ieder zijn speelstijl was en hoe ik ze het beste in kon zetten.
Jup maar dat is niet iets wat je moet trainen, dat is ervaring opbouwen met elkaar. (kan ook dmv trainen, maar de personen die je ziet trainen gaan dan meestal een aantal situaties oefenen die ze niet/nauwelijks tegen gaan komen)

------------------
MisterEagle schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:27:
Nog een vraag waar ik niets over vind (en er dus vanuit ga dat het niet hoeft maar ik zou het graag bevestigd zien)
Dien je de apparaten op te bergen in een kluis en de BB's gescheiden daarvan? (a la vuurwapenwet) of mag je ze bij wijze van aan je muur hangen ter decoratie?
Opslag dient te gebeuren in een kast/koffer die af te sluiten is. bb's hoeven daarbij niet apart. Dit is dus een soort van tussenweg. Exacte manier is laatst een nieuwsbrief van geweest van de NABV, waardoor ik ervanuit ga dat dit ook duidelijk uitgelegd staat op hun site. (zoniet zoek ik het thuis ff voor je na)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:10
Hogader schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:21:
[...]

Het klinkt misschien raar, maar eenmaal op het event is het vrijwel altijd 1 grote airsoft "familie". Iedereen praat met iedereen of ze elkaar nu nog nooit of al 1000 keer gezien hebben. Je hebt allemaal 1 zelfde hobby/passie en er zijn altijd genoeg mensen die een nieuweling wel op "sleeptouw" willen nemen.
Als nieuweling kan ik dit zeker bevestigen :Y Vorige maand toen ik voor het eerste airsofte kon ik dit goed merken. :)
XzeroD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:30:

Heb je na deze nog te veel geld over dan kan je kijken naar een PTW (Personal Training Weapon), deze zijn 1:1 met het echte werk. Zowel het gewicht, stuk onderhoud en het gebruik is bijna de realdeal.
Een echt wapen schoonmaken is heel leuk, de eerste keer. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Hogader schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:07:
[...]
[...]

Opslag dient te gebeuren in een kast/koffer die af te sluiten is. bb's hoeven daarbij niet apart. Dit is dus een soort van tussenweg. Exacte manier is laatst een nieuwsbrief van geweest van de NABV, waardoor ik ervanuit ga dat dit ook duidelijk uitgelegd staat op hun site. (zoniet zoek ik het thuis ff voor je na)
Ik kon eerlijk gezegd niets vinden op de site van NABV, maar vind de structuur achter de site ook niet erg overzichtelijk...

@Awsom, goed om te horen! Ik sta echt steeds meer te popelen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
XzeroD schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:10:
[...]

Shops in NL of maakt dat je niet uit ?

[...]

Helaas zijn er weinig winkels waar je een SCAR kan halen, dit komt omdat de merken weinig tot niet verkopen hier bij de shops. Je hebt ook een Dboy's SCAR die prima werkt, half metaal half ABS.
http://gunfire.pl/product...94-SC-01-TAN-Replica.html, LET OP, deze kan je alleen bestellen als je een NABV pas hebt, anders wordt hij niet verstuurd en mocht je ze toch zo ver krijgen om te versturen dan krijg je na een tijdje keurig een brief van de douane.
Zo te zien verkoopt Airsoftshop.be 'm ook(wel voor iets meer)
Ik zit eraan te denken, als ik m'n pas heb om maar eens richting die winkel te rijden om me eens verder te orienteren en ook het e.e.a. vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Awsom schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:17:
Een echt wapen schoonmaken is heel leuk, de eerste keer. :P
Ik weet waar ik aan begin haha
MisterEagle schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:22:
[...]

Ik kon eerlijk gezegd niets vinden op de site van NABV, maar vind de structuur achter de site ook niet erg overzichtelijk...

@Awsom, goed om te horen! Ik sta echt steeds meer te popelen haha
Het staat er inderdaad erg onduidelijk
Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:51:
[...]

Zo te zien verkoopt Airsoftshop.be 'm ook(wel voor iets meer)
Ik zit eraan te denken, als ik m'n pas heb om maar eens richting die winkel te rijden om me eens verder te orienteren en ook het e.e.a. vast te houden.
Weet wel dat die shop in Poperinge ligt vlak bij de franse grens :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
2 uurtjes rijden voor mij dus valt te overzien.

Verder niet bekend met de winkel dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:03:
2 uurtjes rijden voor mij dus valt te overzien.

Verder niet bekend met de winkel dus?
Fysiek nee, bestel wel daar regelmatig wat online dus prima shop in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-04 15:16
Zo, na een uurtje het hele forum doorgelezen te hebben ben ik weer bij haha!

Ik airsoft al een tijdje ( 2 jaar nu) wat ik nergens tegen gekomen ben is het volgende:

Het opslaan van je replica's IN huis.
Wat heel, heeeeeel erg belangrijk is, haal je accu uit je wapen.
Mocht er brand uit breken (ook al is het door vlam in de pan.)
Je bent NIET verzekerd. Mijn oom ( ook fanatiek airsofter) heeft dit zelf mogen ervaren.
Dit geld ook voor je sidearm met een op gas werkend magazijn btw...

Dus please please let goed op de kleine regeltjes!!

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Nou, morgen met 2 maten een roadtrip naar Belgie haha.
'Even' langs Airsoft-freaks en airsoftshop.

Hotel in Antwerpen geboekt dus avondje stappen eraan vast geplakt.

De NABV-Passen hebben we inmiddels aangevraagd.
Kopen zal dus helaas nog niet kunnen.
Ben er ondertussen al wel uit wat ik wil.
Begin met een Dboy SCAR MK16
Als sidearm ben ik nog opzoek naar een MK23/Socom of USP .45.
Heb ze al op een aantal adressen gevonden maar helaas allemaal niet op voorraad. (mocht iemand 'm ergens gevonden hebben hou ik me aanbevolen).
'Gelukkig' heb ik nog ongeveer 4 weken voordat ik daadwerkelijk een AA in bezit mag hebben in NL.

Wat accessories betreft begin ik alleen met 3 extra magazines.
Ik heb begrepen dat aangeraden word eerst lekker een gevoel voor je AA te krijgen door met de Iron sites te werken voordat je er allerlei sights op gaat gooien.

En wat kleding betreft begin ik met een tactical vest en belt met wat pouches en goede goggles uiteraard.
Wat tac. vest betreft ben ik erg gecharmeerd van deze:
http://www.airsoftshop.be...gear-mod-carrier-acu.html
Heb 'm bij meerdere winkels gevonden alleen nog nergens op voorraad helaas.
Heb thuis nog wel een oude groene cargo broek en jas liggen dus begin daar mee.

Gebruiken jullie verder iets van een masker het gezicht een beetje te bedekken? m.a.w. is het aan te raden dat ook maar aan te shcaffen.

[ Voor 78% gewijzigd door Flix20 op 18-04-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 14:23
Ik moet ook maar eens weer werk gaan maken van mijn pas aanvraag bij de NABV. Ik heb sinds de inschrijvingen open gingen al een account maar omdat ik geen pasfoto had (die een beetje aan de eisen voldeed) nooit mee verder gegaan.
Dus dat eerst maar en dan eens kijken naar een replica. Nu er in het noorden des lands ook wat meer airsoft activiteit is is het een stuk aantrekkelijker.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
@Flix,

Ik speel zelf nooit met masks!
Sommige masks zijn namelijk zo goed dat je niet eens merkt dat je hit bent.
Daarnaast vind ik het enorm in de weg zitten ( kan dat je bril mistig word)
Die BB die je op je neus krijgt met een kans van 1/1000 neem ik wel voor lief. Als ik een sport zonder risico op af en toe een pijntje had willen doen, was ik denk ik gaan dammen!

[ Voor 35% gewijzigd door tellavist op 19-04-2014 09:44 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

tellavist schreef op donderdag 17 april 2014 @ 18:16:
Zo, na een uurtje het hele forum doorgelezen te hebben ben ik weer bij haha!

Ik airsoft al een tijdje ( 2 jaar nu) wat ik nergens tegen gekomen ben is het volgende:

Het opslaan van je replica's IN huis.
Wat heel, heeeeeel erg belangrijk is, haal je accu uit je wapen.
Mocht er brand uit breken (ook al is het door vlam in de pan.)
Je bent NIET verzekerd. Mijn oom ( ook fanatiek airsofter) heeft dit zelf mogen ervaren.
Dit geld ook voor je sidearm met een op gas werkend magazijn btw...

Dus please please let goed op de kleine regeltjes!!
Weer wat nieuws geleerd, heb dit nog nooit gehoord overigens. Wat sowieso wel verstandig is om je accu's niet in je replica te bewaren.

Flix20 schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 15:45:
Nou, morgen met 2 maten een roadtrip naar Belgie haha.
'Even' langs Airsoft-freaks en airsoftshop.
Even als sidenote, geen goede ervaring met freaks. Heb daar nog een glock liggen in reparatie die ik... 2 jaar geleden daar gebracht heb. Sinds dien kom ik daar niet meer, maar dit is wel persoonlijke ervaring.
Hotel in Antwerpen geboekt dus avondje stappen eraan vast geplakt.

De NABV-Passen hebben we inmiddels aangevraagd.
Kopen zal dus helaas nog niet kunnen.
Ben er ondertussen al wel uit wat ik wil.
Begin met een Dboy SCAR MK16
Als sidearm ben ik nog opzoek naar een MK23/Socom of USP .45.
Heb ze al op een aantal adressen gevonden maar helaas allemaal niet op voorraad. (mocht iemand 'm ergens gevonden hebben hou ik me aanbevolen).
'Gelukkig' heb ik nog ongeveer 4 weken voordat ik daadwerkelijk een AA in bezit mag hebben in NL.
USP 45 in stock: http://www.airsoft2go.com...s-handguns?product_id=723
MK23 in stock: http://www.airsoft2go.com...andguns/Umarex-MK23-Socom
Wat accessories betreft begin ik alleen met 3 extra magazines.
Ik heb begrepen dat aangeraden word eerst lekker een gevoel voor je AA te krijgen door met de Iron sites te werken voordat je er allerlei sights op gaat gooien.
3 magazijnen is prima, zelf red ik het makkelijk met 4 magazijnen over een heel weekend al heb ik er in totaal 6 bij me.

Qua sights maakt niet veel uit, je kan beginnen met een leuke reddot erop.
Wat wel zo is zoals je ook al aangeeft, als dat je overweg kan met iron sights je al een voorsprong hebt. Afgelopen weekend was mijn reddot dood, dus met iron sights gaan spelen en dat ging gewoon prima, dat zelfde weekend had iemand ook dat zijn reddot het niet deed maar die stopte er mee omdat hij niet met iron sights overweg kon. Kortom: better safe than sorry, leer ook spelen met iron sights.
En wat kleding betreft begin ik met een tactical vest en belt met wat pouches en goede goggles uiteraard.
Wat tac. vest betreft ben ik erg gecharmeerd van deze:
http://www.airsoftshop.be...gear-mod-carrier-acu.html
Heb 'm bij meerdere winkels gevonden alleen nog nergens op voorraad helaas.
Heb thuis nog wel een oude groene cargo broek en jas liggen dus begin daar mee.
Tof vest! Houd wel rekening dat een vest lekker strak op je lichaam moet zitten anders gaat hij slingeren of te veel bewegen als je rent. Mijn vest die ik nu heb doet dat ook en is zwaar irritant en vermoeiend.
Gebruiken jullie verder iets van een masker het gezicht een beetje te bedekken? m.a.w. is het aan te raden dat ook maar aan te shcaffen.
Nee ik speel zonder masker, zelfs in CQB only en zelfs als er geen pang regel is (UK). Vind het alleen maar vervelend zo'n ding op me gezicht.

Carthrax schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 16:07:
Ik moet ook maar eens weer werk gaan maken van mijn pas aanvraag bij de NABV. Ik heb sinds de inschrijvingen open gingen al een account maar omdat ik geen pasfoto had (die een beetje aan de eisen voldeed) nooit mee verder gegaan.
Dus dat eerst maar en dan eens kijken naar een replica. Nu er in het noorden des lands ook wat meer airsoft activiteit is is het een stuk aantrekkelijker.
In het noorden heb je momenteel het terrein in Gasselte, hierop spelen 2 organisatie's waarvan Airsoft Combat Support met terreinnaam D19 en Airsofters.nl met terreinnaam Kingstown. Ik zou zeggen ga daar een keer spelen als je met iemand mee kan als introducé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
XzeroD schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:04:

Even als sidenote, geen goede ervaring met freaks. Heb daar nog een glock liggen in reparatie die ik... 2 jaar geleden daar gebracht heb. Sinds dien kom ik daar niet meer, maar dit is wel persoonlijke ervaring.

USP 45 in stock: http://www.airsoft2go.com...s-handguns?product_id=723
MK23 in stock: http://www.airsoft2go.com...andguns/Umarex-MK23-Socom
Onderweg toch maar besloten wat verder door te rijden en zijn naar de airsoftshop.be winkel geweest.
Mooie winkel, ondanks dat ze na eigen zeggen ivm de aankomende schoolvakantie dun in voorraad zaten hadden ze een flink assortiment.
Waaronder de USP .45 van KWA. Goed degelijk apparaat voor een mooi prijsje.
Ik heb 'm natúúrlijk niet meegenomen omdat ik m'n NABV pas nog moet binnen krijgen. En dan mag het natuurlijk niet.

Bijna 3 uur in de winkel geweest en ondanks dat het wat druk was zijn we erg goed opweg geholpen. Veel informatie kregen, wat AA's kunnen uittesten om een beetje een feel ervoor te krijgen waar je op moet letten ondanks dat we bij binnenkomst al hadden laten weten dat we nog niets van plan waren te kopen.
Ook hebben we kleding kunnen passen zodat we de maten weten.
Al met al met goed gevoel weggegaan daar.
Tof vest! Houd wel rekening dat een vest lekker strak op je lichaam moet zitten anders gaat hij slingeren of te veel bewegen als je rent. Mijn vest die ik nu heb doet dat ook en is zwaar irritant en vermoeiend.
Dat zal niet zo'n probleem worden gezien de 5 dagen in de week die in de sportschool worden doorgebracht maar bedankt voor de tip!

Ondertussen al het e.e.a. aan het bestellen hier en daar.
Begint nu allemaal al redelijk uit de klauwen te lopen wat kosten betreft en heb het gevoel als je er eenmaal echt mee bezig bent dat het er niet beter op gaat worden!

In de winkel ben ik echter wel op een klein probleempje gestuit.
Ik ben dus een linkshandige schutter. Met een pistol is dat niet zo'n probleem omdat je daar wel met je vinger overal bijkomt.
Mijn eerste primairy die ik op oog heb, een SCAR-L van Dboys is gelukkig ambidextrious echter wil ik ook wel graag een M4 platform.
In de winkel bleek dat bijna alle knoppen daar aan de rechterkant van het apparaat zitten, wat de besturing daarvan erg lastig wordt. De fire-selecter kom je opzich nog wel bij alleen de magazine release gaat al niet zonder van hand te wisselen en je triggerhand te gebruiken.
Nu heb ik op google een enkele M4 gevonden die wel ambi is alleen die is óf nog even buiten de prijsklasse die ik wil(400-500+) of niet een model dat ik mooi vind.
Nu heb ik na een google zoektocht dit: http://www.airsoftmaster....ambidextrous-mag-release/ gevonden.
Kan dit op ieder M4 platform worden geïnstalleerd of moet je dan op specifieke dingen letten?

Ik ben op zoek naar http://www.airsoftgi.com/product_info.php?products_id=16787 echter heb ik 'm nog nergens anders gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op maandag 21 april 2014 @ 19:34:
In de winkel ben ik echter wel op een klein probleempje gestuit.
Ik ben dus een linkshandige schutter. Met een pistol is dat niet zo'n probleem omdat je daar wel met je vinger overal bijkomt.
Mijn eerste primairy die ik op oog heb, een SCAR-L van Dboys is gelukkig ambidextrious echter wil ik ook wel graag een M4 platform.
In de winkel bleek dat bijna alle knoppen daar aan de rechterkant van het apparaat zitten, wat de besturing daarvan erg lastig wordt. De fire-selecter kom je opzich nog wel bij alleen de magazine release gaat al niet zonder van hand te wisselen en je triggerhand te gebruiken.
Nu heb ik op google een enkele M4 gevonden die wel ambi is alleen die is óf nog even buiten de prijsklasse die ik wil(400-500+) of niet een model dat ik mooi vind.
Ai ja, linkshandig is vaak een handicap al wel te overkomen. Ik zelf heb ook een SCAR en heeft inderdaad alles aan beide kanten.
Nu heb ik na een google zoektocht dit: http://www.airsoftmaster....ambidextrous-mag-release/ gevonden.
Kan dit op ieder M4 platform worden geïnstalleerd of moet je dan op specifieke dingen letten?
Durf ik niet te zeggen, zo op het oog ziet het er uit als een gewone alleen met iets andere modificaties. Dit is gewoon proberen.
Ik ben op zoek naar http://www.airsoftgi.com/product_info.php?products_id=16787 echter heb ik 'm nog nergens anders gevonden.
Apex zul je hier in de omgeving niet vinden, is vrijwel alleen USA te verkrijgen zo ver ik weet.
Wat ik zo zie is het gewoon een m4 met wat modificaties, zelf ook na te bouwen met wat parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Zijn er hier mensen met ervaring met het bestellen van een AA uit america?
Ben nog niets tegengekomen wat binnen die prijsklasse zit met het kwaliteit van die Apex.
Wil ik best een gokje op wagen om 'm uit de states te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 10:09:
Zijn er hier mensen met ervaring met het bestellen van een AA uit america?
Ben nog niets tegengekomen wat binnen die prijsklasse zit met het kwaliteit van die Apex.
Wil ik best een gokje op wagen om 'm uit de states te halen.
Meeste shops daar verzenden niet buiten de USA, hierdoor moet je gebruik maken van mail forwarding / box en vanuit hieruit weer door laten zenden, dit drukt de prijs behoorlijk omhoog. Voor de prijs van verzending + box + AA kom je op een mooi bedrag om hier in de regio er 1 te halen. Dan heb ik ook nog niet de kosten van de douane mee genomen want die willen er vast ook wel een graantje mee pikken.

Dit is wat ik weet, zelf overigens geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
De verzendkosten zelf is het probleem niet, $60. Gaat me meer om de douane en de daarbij komende kosten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:49:
De verzendkosten zelf is het probleem niet, $60. Gaat me meer om de douane en de daarbij komende kosten inderdaad.
Oh qua verzendkosten valt het wel mee dan, douane heeft mijn pakketje van 400 dollar een keer onderschept uit canada wat mij 80 euro opleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ja die grap heb ik inderdaad ook al meerdere malen meegemaakt met o.a. kleding.

Heb een mailtje gestuurd naar een mail forwarding bedrijf of ze niet een verjaardagskaart erbij kunnen voegen oid om zo hopelijk de douane te ontlopen.
Kost alleen wel wat, maar m'n maatje moet bij een andere US webshop zijn AA bestellen dus kunnen we die daar mooi laten samenvoegen.
Daarnaartoe laten verzenden is gratis en dan kost het $74.
Als me dat de douane kosten bespaard is het nog wel eens de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 15:12
Flix20 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 12:49:
Heb zelf onlangs een shotgun uit de states laten komen a 140 dollar. Netjes een mailtje gestuurd met de vraag of ze een kopietje van m'n NABV pasje erbij wilde doen et voilà...
Twee weken later stond postnl aan de deur met een pakketje (doos was gelukkig ingepakt met inpakpapier). Invoer en BTW aftikken (was niet heel veel) en knallen maar.

Je kunt nu in principe van over de hele wereld bestellen. Ik zou persoonlijk altijd even vragen of ze een kopie van je NABV-pasje erbij willen doen, just in case. Let wel op, sommige artikelen vallen nog wel onder de wapenwet, zoals de shells voor in een grenade launcher. Kijk daar dus mee uit.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
aanvraag NABV is de deur uit, echter loop ik, zoals meerderen waarschijnlijk, tegen een serverstorign aan op hun website (geven ze zelf ook aan) dus ik moet nu wachten tot iemand handmatig mijn account activeerd zodat ik de VOG aanvraag kan gaan doen.

Nog een vraag die ik had en geen duidelijk antwoord op kan vinden:
Zoals eerder besproken is het qua opbergen de enige eis dat het in een afgesloten kast/krat/box zit. Er zijn verder geen eisen aan gesteld. Hoe zit het met controle/handhaving hiervan?
Ik neem aan dat als je geregistreerd staat bij de NABV dat de politie hier vast ook inzage in heeft. Kunnen zij dan ook zomaar voor je deur staan om te controleren of je wel volgens richtlijnen alles hebt opgeborgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Geen idee of ik dit ooit ga doen, maar toch de vraag: wat doe je precies met airsoften? Ik heb wel gepaintballd, is het vergelijkbaar?

Ik heb wat sites gelezen maar wat de exacte match vormen zijn is mij niet duidelijk. Hoe ziet een gemiddelde dag eruit? Heeft het een thema (heb ww2 gezien bijvoorbeeld).

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
pietertie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:08:
[...]

Je kunt nu in principe van over de hele wereld bestellen. Ik zou persoonlijk altijd even vragen of ze een kopie van je NABV-pasje erbij willen doen, just in case. Let wel op, sommige artikelen vallen nog wel onder de wapenwet, zoals de shells voor in een grenade launcher. Kijk daar dus mee uit.
Dat van die pas ga ik ook zeker als verzoek indienen.
Is het dan verstandig dit buiten de verpakking te doen, dus direct zichbaar of wel binnenin de doos.
MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:14:
aanvraag NABV is de deur uit, echter loop ik, zoals meerderen waarschijnlijk, tegen een serverstorign aan op hun website (geven ze zelf ook aan) dus ik moet nu wachten tot iemand handmatig mijn account activeerd zodat ik de VOG aanvraag kan gaan doen.
Dat hadden m'n maat en ik zondag ook. Ik heb er direct een mailtje achteraan gestuurd en had binnen een half uur een reactie, m'n maatje binnen een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-05 15:12
Tettie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:16:
Geen idee of ik dit ooit ga doen, maar toch de vraag: wat doe je precies met airsoften? Ik heb wel gepaintballd, is het vergelijkbaar?

Ik heb wat sites gelezen maar wat de exacte match vormen zijn is mij niet duidelijk. Hoe ziet een gemiddelde dag eruit? Heeft het een thema (heb ww2 gezien bijvoorbeeld).
Is airsoft vergelijkbaar met paintbal? Ja, in de zin van, je loopt met een apparaat rond om andere te raken en je missie te voltooien. Maar daar stopt voor mij de vergelijking. Airsoft gaat dieper, er zit meer beleving in. Je doet het vaak ook een stuk langer dan een potje paintball. Mij zul je nooit meer zien paintballen nu ik aan airsoft doe.

De dag begint vaak met omkleden. De personen met eigen spullen zijn vaak even bezig, daarna worden de apparaten getest op hoe hard ze schieten (fps test) (fps= feet per second). Daarna een speluitleg om daarna vervolgens te beginnen. Sommige organisatoren gaan uit van een verhaallijn waarbinnen ze missies bedenken, andere doen team deathmatch, capture the flag of soortgelijke dingen. Je hebt inderdaad ook thema's als WO II, zombies, etc.

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:14:
Zoals eerder besproken is het qua opbergen de enige eis dat het in een afgesloten kast/krat/box zit. Er zijn verder geen eisen aan gesteld. Hoe zit het met controle/handhaving hiervan?
Ik neem aan dat als je geregistreerd staat bij de NABV dat de politie hier vast ook inzage in heeft. Kunnen zij dan ook zomaar voor je deur staan om te controleren of je wel volgens richtlijnen alles hebt opgeborgen?
Nee de politie heeft hier geen direct inzage in, ze kunnen als ze willen een verzoek doen tot een specifiek persoon maar uiteraard dienen ze hiervoor een grondige reden dan wel niet een bevel voor te hebben. Ze zullen dus niet zomaar voor je deur gaan staan, wat de NABV wel kan doen is de coördinator van jou provincie een rondje laten doen. En leuk dat je ook hebt aangemeld, super!
pietertie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:32:
[...]

Is airsoft vergelijkbaar met paintbal? Ja, in de zin van, je loopt met een apparaat rond om andere te raken en je missie te voltooien. Maar daar stopt voor mij de vergelijking. Airsoft gaat dieper, er zit meer beleving in. Je doet het vaak ook een stuk langer dan een potje paintball. Mij zul je nooit meer zien paintballen nu ik aan airsoft doe.

De dag begint vaak met omkleden. De personen met eigen spullen zijn vaak even bezig, daarna worden de apparaten getest op hoe hard ze schieten (fps test) (fps= feet per second). Daarna een speluitleg om daarna vervolgens te beginnen. Sommige organisatoren gaan uit van een verhaallijn waarbinnen ze missies bedenken, andere doen team deathmatch, capture the flag of soortgelijke dingen. Je hebt inderdaad ook thema's als WO II, zombies, etc.
Precies dit, al zijn de thema's in NL nog schaars dan wel niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

Die thema's lijken me juist wel de toevoeging. Waar blijkt de beleving dan uit? Wat is er dan anders dan paintball? Is het ook hit = uit het spel? Hoe lang duurt zo'n potje dan?

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 14:23
XzeroD schreef op maandag 21 april 2014 @ 14:04:

In het noorden heb je momenteel het terrein in Gasselte, hierop spelen 2 organisatie's waarvan Airsoft Combat Support met terreinnaam D19 en Airsofters.nl met terreinnaam Kingstown. Ik zou zeggen ga daar een keer spelen als je met iemand mee kan als introducé.
Gasselte is bij mij om de hoek (Assen) dus ga daar inderdaad eens een keer kijken. De lokatie ziet er veelbelovend uit.

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Tettie schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:51:
Die thema's lijken me juist wel de toevoeging. Waar blijkt de beleving dan uit? Wat is er dan anders dan paintball? Is het ook hit = uit het spel? Hoe lang duurt zo'n potje dan?
De thema's zijn leuk maar slecht haalbaar omdat iedereen dan ook er zo bij moet lopen in het thema.

De beleving haal je uit de adrenaline die je krijgt als je tijgerend langzaam jezelf verplaatst, dan op dat moment er een vijand voorbij loopt en je over het hoofd ziet. Of een vuurlinie opleggen en vasthouden tot je objective completed is, of met je pistol een huis door gaan wetend dat op elk moment iemand een hoekje om kan duiken.

Paintball is voornamelijk rennen en schieten, Airsoft is tactischer, duurt langer en ik haal er meer voldoening uit. Alleen me gear aantrekken geeft al zo'n heerlijk gevoel. Bij Airsoft word ook meer gestreefd naar de "real deal". Om even de belevenis te delen, dit is een groot evenement in CZ. In het filmpje wordt de belevenis hopelijk duidelijk.

Een hit is meestal niet uit het spel, soms wel maar meestal niet. Indien je met medics werkt krijg je een bleedout time van 10 minuten, in deze 10 minuten blijf je op je plek en mag je alleen om medic roepen. Deze kan jou een bandje geven waardoor je verder mag, wordt je nog een keer geraakt dan ben je "dood".

Als er geen medic regels zijn of je bent dood dan ga je naar de respawn zone, in deze zone wacht je tot de respawn regels zeggen dat je weer in het veld mag. Dit kan een tijd limiet zijn of spelers limit (per 3 personen respawnen bijv.)

Een "potje" duurt vaak van 10:00 uur tot een uur of 13:00 en daarna om 13:30 weer verder tot 16:00/17:00 uur al zijn dit de Nederlandse/Belgische tijden. Bijv. in de UK begin je om 23:00 s'avonds tot zondag 17:00, eten, drinken, slapen en je behoeftes doe je maar in het veld met uiteraard gewoon je veiligheidsbril op.

Carthrax schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 13:55:
[...]

Gasselte is bij mij om de hoek (Assen) dus ga daar inderdaad eens een keer kijken. De lokatie ziet er veelbelovend uit.
Ik zou zeggen ga een keer langs, zowel Airsoft Combat Support als Airsofters.nl organiseren daar. Bij de laatst genoemde orga kom je mij tegen, ben daar namelijk crew, marshall en sta in het verhaallijn mee geschreven met mijn personage :9 Uiteraard de heren van ACS ontvangen je ook graag, zijn prima lui en organiseren ook goed!

[ Voor 12% gewijzigd door XzeroD op 22-04-2014 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Welke (metalen) magazines gebruiken jullie trouwens?

En wat voor accu valt er aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:27:
Welke (metalen) magazines gebruiken jullie trouwens?

En wat voor accu valt er aan te raden?
Ik gebruik geen metalen puur omdat ze vaak echt een stuk zwaarder zijn en meer kabaal maken, zelf gebruik ik de PMag's van Magpul (https://store.magpul.com/category/PMAG). Voor mijn PTW heb ik nog wel 4 metalen, dit zijn wel stock magazijnen van het merk alleen daar heb je niks aan omdat het een PTW is.

Ik weet dat King Arms goede metalen magazijnen maakt, al zul je merken dat sommige merken kieskeurig zijn in wat voor een soort magazijnen ze slikken.

Qua accu's zou ik gaan voor lipo's, ik kan je de hele theorie er achter vertellen maar dat bespaar ik je. Ga wel eerst na of je AA lipo ready is, niet alle AA kunnen standaard lipo's aan. Daarnaast ga voor een 7,4v zonder mosfet, met een 11,1v lipo maak je anders je AA stuk. De mah maakt niet veel uit al zou ik met 1300 mah een extra accu mee nemen in het veld, ik heb momenteel een zware (11,1v en 2400mah). Deze speel ik in een weekend echt never nooit niet leeg dus ik zit altijd safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie

Tettie

Atheistisch agnost

XzeroD schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:07:
[...]

De thema's zijn leuk maar slecht haalbaar omdat iedereen dan ook er zo bij moet lopen in het thema.

De beleving haal je uit de adrenaline die je krijgt als je tijgerend langzaam jezelf verplaatst, dan op dat moment er een vijand voorbij loopt en je over het hoofd ziet. Of een vuurlinie opleggen en vasthouden tot je objective completed is, of met je pistol een huis door gaan wetend dat op elk moment iemand een hoekje om kan duiken.

Paintball is voornamelijk rennen en schieten, Airsoft is tactischer, duurt langer en ik haal er meer voldoening uit. Alleen me gear aantrekken geeft al zo'n heerlijk gevoel. Bij Airsoft word ook meer gestreefd naar de "real deal". Om even de belevenis te delen, dit is een groot evenement in CZ. In het filmpje wordt de belevenis hopelijk duidelijk. [video]

Een hit is meestal niet uit het spel, soms wel maar meestal niet. Indien je met medics werkt krijg je een bleedout time van 10 minuten, in deze 10 minuten blijf je op je plek en mag je alleen om medic roepen. Deze kan jou een bandje geven waardoor je verder mag, wordt je nog een keer geraakt dan ben je "dood".

Als er geen medic regels zijn of je bent dood dan ga je naar de respawn zone, in deze zone wacht je tot de respawn regels zeggen dat je weer in het veld mag. Dit kan een tijd limiet zijn of spelers limit (per 3 personen respawnen bijv.)

Een "potje" duurt vaak van 10:00 uur tot een uur of 13:00 en daarna om 13:30 weer verder tot 16:00/17:00 uur al zijn dit de Nederlandse/Belgische tijden. Bijv. in de UK begin je om 23:00 s'avonds tot zondag 17:00, eten, drinken, slapen en je behoeftes doe je maar in het veld met uiteraard gewoon je veiligheidsbril op.

[...]

Ik zou zeggen ga een keer langs, zowel Airsoft Combat Support als Airsofters.nl organiseren daar. Bij de laatst genoemde orga kom je mij tegen, ben daar namelijk crew, marshall en sta in het verhaallijn mee geschreven met mijn personage :9 Uiteraard de heren van ACS ontvangen je ook graag, zijn prima lui en organiseren ook goed!
Cheers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
XzeroD schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:36:
[...]

Ik gebruik geen metalen puur omdat ze vaak echt een stuk zwaarder zijn en meer kabaal maken, zelf gebruik ik de PMag's van Magpul (https://store.magpul.com/category/PMAG). Voor mijn PTW heb ik nog wel 4 metalen, dit zijn wel stock magazijnen van het merk alleen daar heb je niks aan omdat het een PTW is.

Ik weet dat King Arms goede metalen magazijnen maakt, al zul je merken dat sommige merken kieskeurig zijn in wat voor een soort magazijnen ze slikken.

Qua accu's zou ik gaan voor lipo's, ik kan je de hele theorie er achter vertellen maar dat bespaar ik je. Ga wel eerst na of je AA lipo ready is, niet alle AA kunnen standaard lipo's aan. Daarnaast ga voor een 7,4v zonder mosfet, met een 11,1v lipo maak je anders je AA stuk. De mah maakt niet veel uit al zou ik met 1300 mah een extra accu mee nemen in het veld, ik heb momenteel een zware (11,1v en 2400mah). Deze speel ik in een weekend echt never nooit niet leeg dus ik zit altijd safe.
Ik ga deze bestellen: http://www.grabsomefun.co...rsoft-AEG-p/apex-mod5.htm

Staat dus bij dat die 11.1V LiPo ready is.
Hier zou ik dus een 11.1V LiPo in kunnen hangen?

Ik heb echter gelezen dat LiPo's nogal tricky zijn en er speciale opladers voor nodig zijn, je ze buiten moet opladen etc.
En hoe zit het trouwens als het regent tijdens een middag dat je in het veld bezig bent. Kunnen de AA's, en dan met name de electrische onderdelen hier wel tegen, word het spel stilgelegd?

Ook zie ik dat er een m120 spring inzit en hij een ~400 fps heeft.
Hier zou ik dus een m110 spring van moeten maken om de toegestaane 360 fps te hebben.
Valt dit met enigszins wat technische ervaring zelf te doen of is het aan te raden dit wel door een shop te laten doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Flix20 op 22-04-2014 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
XzeroD schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:36:
Lipo's zijn idd aan te raden.

Lipo ready is echter een marketingterm die verder volslagen nutteloos is. Iedere AEG is namelijk lipo ready.

Verder gewoon voor de 7.4V gaan (2cells lipo). Reken ongeveer 2 a 3 schoten per mah (ligt aan stroomverbruik van de replica) en je zit goed. Ikzelf heb 1300 en 1500mah lipo's, maar nu zelfs voort 1000mah in mijn primary (KAC PDW). Meer dan voldoende voor 1 dag. Het is altijd aan te raden iig 2 batterijen te hebben in het geval er eentje toevallig leeg is of kapot.

Deze batterijen koop ik zelf bij Hobbyking. Prima shop die extreem goedkope, maar degelijke lipo's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Zojuist ook een begin gemaakt met de inschrijving bij de NABV, ik zie een nieuwe dure hobby aan de horizon :). Ik kreeg overigens direct het mailtje binnen (ondanks de storing)

Misschien is het wat om de startpost een keertje wat uit te breiden / op te vrolijken want dit is niet zo bijzonder aantrekkelijk.

Anyhow nu maar is kijken welke gear we mee gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Wat hebben jullie, ervaren spelers, gedaan voor jullie eerste apparaat?
Direct 'kwaliteit' of goedkoper en dan upgraden?

Het liefst ga ik meteen voor kwaliteit echter als je goedkoop gaat + upgrades leer je wel je apparaat goed kennen (en dan ook vooral de werking ervan)
Maar hoe noodzakelijk is deze kennis? En eventueel als je voor kwaliteit gaat ben je dan niet voordeliger uit als wanneer je gaat upgraden?
Kwaliteit lijkt me ook altijd nog te upgraden? en koop je uberhaupt een kwalitatief goed apparaat voor rond de 300 - 400 euro? (als ik bijvoorbeeld airsoftdb mag geloven wel)

overigens, ik heb de mail inmiddels binnen van NABV!

en ik ben het wel eens met WimPliers dat een nieuw topic over Airsoft niet verkeerd zou zijn. Nu borduren we verder met inhoudelijke zaken over airsoft in een topic over de legaliteit hiervan.

[ Voor 17% gewijzigd door MisterEagle op 22-04-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Flix20 schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:48:
Ook zie ik dat er een m120 spring inzit en hij een ~400 fps heeft.
Hier zou ik dus een m110 spring van moeten maken om de toegestaane 360 fps te hebben.
Valt dit met enigszins wat technische ervaring zelf te doen of is het aan te raden dit wel door een shop te laten doen?
Verschilt per AA, in het begin raad ik het aan om hem door een shop te laten ombouwen.
Hogader schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 14:51:
[...]

Lipo's zijn idd aan te raden.

Lipo ready is echter een marketingterm die verder volslagen nutteloos is. Iedere AEG is namelijk lipo ready.

Verder gewoon voor de 7.4V gaan (2cells lipo). Reken ongeveer 2 a 3 schoten per mah (ligt aan stroomverbruik van de replica) en je zit goed. Ikzelf heb 1300 en 1500mah lipo's, maar nu zelfs voort 1000mah in mijn primary (KAC PDW). Meer dan voldoende voor 1 dag. Het is altijd aan te raden iig 2 batterijen te hebben in het geval er eentje toevallig leeg is of kapot.

Deze batterijen koop ik zelf bij Hobbyking. Prima shop die extreem goedkope, maar degelijke lipo's heeft.
Ja in elke AA kan een lipo, nee het is niet alleen een marketingterm. Met lipo ready word bedoeld dat hij in de fabriek ook getest is met een lipo en de materialen die gebruikt zijn met een lipo hun levensduur mee horen te gaan, denk hierbij aan trigger punten die anders te snel doorbranden etc.

Dan bedoel ik dus dit: http://imgur.com/8du2ghl, mijn trigger contact na te lang met een lipo gespeeld te hebben in een AA die niet lipo ready was :9
WimPliers schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:10:
Misschien is het wat om de startpost een keertje wat uit te breiden / op te vrolijken want dit is niet zo bijzonder aantrekkelijk.
Zijn we mee bezig Hogader en ik, al moet ik maar eens de laatste punten op orde maken.
MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:13:

Het liefst ga ik meteen voor kwaliteit echter als je goedkoop gaat + upgrades leer je wel je apparaat goed kennen (en dan ook vooral de werking ervan)
Maar hoe noodzakelijk is deze kennis? En eventueel als je voor kwaliteit gaat ben je dan niet voordeliger uit als wanneer je gaat upgraden?
Kwaliteit lijkt me ook altijd nog te upgraden? en koop je uberhaupt een kwalitatief goed apparaat voor rond de 300 - 400 euro? (als ik bijvoorbeeld airsoftdb mag geloven wel)
Ik ging in het begin direct voor kwaliteit, ik ging erin met de gedachten "goedkoop is duurkoop". Noodzakelijk is de kennis niet, er zijn genoeg andere mensen die de kennis wel hebben waar je altijd terecht kan, natuurlijk om de kennis te hebben is nooit mis. In het begin zeg ik, ga lekker spelen en ga dan pas sleutelen. Je kan de technische kennis wel hebben, maar als je niet weet wat er gebeurd als je bijv. de innerbarrel vervangt heb je er ook niks aan.

Inderdaad is kwaliteit ook nog te upgraden, in principe is altijd alles te upgraden. Rond de 300/400 euro heb je een prima AA die kwalitatief goed in elkaar zit en je een behoorlijke tijd mee vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:12

BioHazard

*\o/*

MisterEagle schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:13:

overigens, ik heb de mail inmiddels binnen van NABV!

en ik ben het wel eens met WimPliers dat een nieuw topic over Airsoft niet verkeerd zou zijn. Nu borduren we verder met inhoudelijke zaken over airsoft in een topic over de legaliteit hiervan.
Ik heb direct een ICS gekocht. Was wat duur toen, maar geen spijt van gehad. Enige nadeel is dat het een model is met split gearbox, en dit wil nog wel eens kinderziektes geven. Maar al met al gaat het prima.

Wil af en toe wel een elcheapo model kopen om hiermee te hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

BioHazard schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:20:
[...]

Ik heb direct een ICS gekocht. Was wat duur toen, maar geen spijt van gehad. Enige nadeel is dat het een model is met split gearbox, en dit wil nog wel eens kinderziektes geven. Maar al met al gaat het prima.

Wat voor een problemen gaf dit bij jou, ik ken mensen die een ICS split gearbox hebben en die hebben er geen last van of ze durven er gewoon niet vooruit te komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
Ik ben begonnen met een AEG uit het duurdere segment (VFC Scar-H). Reden was vrij simpel, ik wilde een Scar-H van kwaliteit.

Sindsdien heb ik vrijwel alleen nog maar goedkope replica's gehaald (sub 200 euro), daar ik als techneut geinteresseerd was in het interne gebeuren en me daar graag in verdiep. Ik onderhoud en upgrade dus nu mijn eigen apparaten, waardoor het niet meer nodig is om nog duur spul aan te schaffen (op een uitzondering na natuurlijk).

Als ik nu overnieuw moet beginnen zou ik echter wederom beginnen met een wat duurder model. Simpelweg omdat je in het begin gewoon geen gezeik wil hebben met je replica en het zeer fijn is om er eentje te hebben die het gewoon altijd doet (uitzonderingen daargelaten uiteraard).

*Er zijn overigens ook zeer degelijke goedkope aeg's maar dan zul je vaak wel wat eisen moeten inleveren (denk hierbij aan de Combat Machines van G&G welke een polymer body hebben ipv metalen body, maar intern top notch zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
Iedereen bedankt voor jullie antwoorden!
BioHazard schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:20:
[...]

Vooral in de zin hierboven herken ik mezelf (nu al) in.
Ik ga hoe dan ook voor een M4 model, maar bv voor CQC wil ik dan nog iets erbij (MP5 bv). Wat dan elcheapo gaat worden waarschijnlijk omdat ik vooral buiten wil spelen en daar toch eerder afstanden zijn dan binnen.

Dan ga ik nu opzoek naar de betere merken dus de scope is weer een stukje kleiner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Hogader schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 15:33:
Ik ben begonnen met een AEG uit het duurdere segment (VFC Scar-H). Reden was vrij simpel, ik wilde een Scar-H van kwaliteit.
Wat toevallig, ik ben ook begonnen met een Scar-H haha, awesome :9

Zal vanavond wel het nieuwe topic online knallen, even die hard doorbijten dan maar!

[ Voor 14% gewijzigd door XzeroD op 22-04-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
Iemand hier ervaring met een F2000? Ik ben aan het denken er een te halen, weet alleen niet waar en welke het beste zou kunnen.

Ik heb momenteel alleen een handgeweer (SW Sigma 40).

Ik weet dat er varianten zijn met een scope zoals de echte dat ook heeft, is die wat of kun je beter zelf een scope op de tactrail schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tellavist
Ik vond de F2000 veeeeel te lomp eerlijk gezegd.
Daarnaast lag hij mij niet lekker in de hand.

Mijn maat vond hem echter geweldig!

We hebben met een metal replica gespeeld die uit dezelfde fabriek kwam als de real deal (buienkant was van de echte F2000, binnenkant was omgebouwd.)

Wij hebben daarnaast met de standaard scope gespeeld, niet met een andere.
Was totaal niet goed afgesteld, dus ik heb de BB's maar gevolgd :P

Ik zou eerst kijken of hij je goed ligt, je kan er namelijk amper iets aan verbouwen.
De onderste tact rail is HEEL kort, (15CM ofzo) je kan dus ook niet heel veel kanten op met een grip o.i.d.

Als hij lekker in je handen ligt zal ik hem wel willen nemen. wat een bruut apparaat was dat zeg _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door tellavist op 22-04-2014 16:49 ]

Een handtekening?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 21:44
tellavist schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:48:
Ik vond de F2000 veeeeel te lomp eerlijk gezegd.
Daarnaast lag hij mij niet lekker in de hand.

Mijn maat vond hem echter geweldig!

We hebben met een metal replica gespeeld die uit dezelfde fabriek kwam als de real deal (buienkant was van de echte F2000, binnenkant was omgebouwd.)

Wij hebben daarnaast met de standaard scope gespeeld, niet met een andere.
Was totaal niet goed afgesteld, dus ik heb de BB's maar gevolgd :P

Ik zou eerst kijken of hij je goed ligt, je kan er namelijk amper iets aan verbouwen.
De onderste tact rail is HEEL kort, (15CM ofzo) je kan dus ook niet heel veel kanten op met een grip o.i.d.

Als hij lekker in je handen ligt zal ik hem wel willen nemen. wat een bruut apparaat was dat zeg _/-\o_
Ja ik ben al jaren fan van de F2000, ik heb er nog nooit een in handen gehad, dus ik wil inderdaad eerst eens naar een winkel gaan.

Maar heb je ook wel eens een andere bullpup vast gehad want het klinkt een beetje of de meeste problemen niet F2000 specifiek zijn.

Weet je welke van Herstal kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Mijn broer heeft een F2000, ik vind hem niet fijn, hij vind hem helemaal geweldig hij moet je dus inderdaad wel liggen. Nadeel aan de F2000 is de rail inderdaad, er zijn hier aparte rails voor te krijgen maar die kosten al gauw 150 euro (een rail ja).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Graag gelieve hier verder te gaan mensen, topic staat er nu!
Het grote Airsoft Topic
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.