Ben zelf een vrij fanatiek airsofter. Tot nu toe altijd in België gespeeld en daar in een kluis worden dan ook de replica's bewaard. Om het verhaal hierboven even te ontkrachten. Wanneer je op de site van de NABV (Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging) kijkt (zal niet linken), maar google weet genoeg, dan zul je lezen dat de regels hier in Nederland vrij streng worden.
* Je moet je bij de NABV registreren
* En je moet een VOG (verklaring omtrent gedrag) aanvragen. Voor diegene die dus iets op de kerfstok hebben staan, helaas, ben ik bang.
Verder word er hier in Nederland niet gespeeld nu, daar de replica's tot voor kort onder de wapenwet vielen.
Wat is airsoft (in een notendop):
Airsoft is een militaire simulatie strijd tussen 2 of meerdere teams.
Deze teams nemen het een hele dag op tegen elkaar in een fictieve strijd. Het is de bedoeling dat de realiteit zo dichtbij mogelijk benaderd wordt: de kleding, de omgeving, werken in teamverband en natuurlijk de wapens. Al deze zaken dienen er zo realistisch mogelijk uit te zien!
Het mooie van het spel, vind ik, is niet zozeer het knallen (al blijft het heerlijk hoor

), maar in teamverband je 'vijand' kapot spelen.
Ik weet uit betrouwbare bron dat er al partijen aardig ver zijn met locaties in Nederland. Bedenk ook dat er een hoop velden (denk aan: paintballocaties) zijn die gemakkelijk de boel kunnen aanpassen. Zodra alle plooien gladgestreken zijn, zullen de locaties als paddestoelen de lucht uitschieten.
Ik heb er in ieder geval ERRUG veel zin in! Niet meer continu naar België...
hier de officiële wetswijziging:
https://www.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2013-610.html
[
Voor 3% gewijzigd door
pietertie op 08-01-2013 20:07
]