Flix20 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:55:
Een maat van mij en ik zijn erg geinteresseerd om het airsoften eens op te pakken.
Ik heb de NAVB site doorgespeurd en ook dat van wat speel locaties maar wat ik nergens kan vinden is hoe het zit qua introducees.
Is het mogelijk om een keer zelf op eigen houtje aan te komen zetten bij een evenement om mee te doen of moet je echt met iemand meekomen die al lid is etc.
Leuk om te lezen dat je ook geïnteresseerd bent!
Er zijn 2 manieren waarvan ik vaak de eerste het handigst vind.
- Je gaat mee met een bestaand lid, deze schrijft jou in onder zijn pas als introducé.
- Je neemt contact op met de organisator waar je wilt gaan spelen en deze schrijft jou in als introducé onder de naam van de organisator.
Wat raadzaam is en goed om te weten vooraf is dat niet elke organisator een apparaat mag verhuren, vraag hier dus ook naar. Sommige bestaande leden hebben een reserve voor mensen die ze mee nemen maar dat ligt echt aan de persoon zelf.
Dan wat gear betreft. Ik heb al hier en daar wat rondgekeken, maar het aanbod in NL lijkt me niet overweldigend en wat er is valt wat aan de dure kant.
Het aanbod in NL bestaat voornamelijk uit DPM bij de dumpzaak wat het goedkoopst is en de overige merken waaronder o.a. 101INC, Warrior Assault Systems, Invader gear, Claw gear, Propper. Even de meeste voorkomende merken genoemd.
Wil je iets specifieks dan zul je toch echt naar het buitenland moeten afwijken, ik zelf haal vrij weinig nog maar in NL precies om de reden dat het aanbod beperkt is. Momenteel wacht ik nog op pakketjes uit de UK, USA en Duitsland.
Als instap lijkt het me dat je niet direct een wapen van 500+ hoeft te nemen maar wat is de kwaliteit van een wapen van 100-200?
Ik voel er niet zoveel voor om met wat plastics te gaan lopen dus ben wel naar de full metal modellen aan het kijken.
Even iets uit de wereld helpen, een apparaat
(gelieve niet het woord wapen gebruiken in deze sport) van 500+ hoeft niet beter te zijn van 1 van 200+.
Als je niks van plastic wil vermijd dan Sportline modellen, dit zijn namelijk allemaal ABS body's. Aangezien je een beginnende speler bent kan je prima beginnen met een apparaat van rond de 150/200, daar kan je goed mee uit te voeten, tenslotte je moet ergens beginnen en in het begin gaat het niet om de kills maken maar om ervaring op te doen.
Wat zijn hier een beetje de kwalitatief betere merken in?
Tokyo Marui is één van de merken die ik gevonden heb en uiteindelijk wel het doel is,maar om er nu al zoveel geld tegenaan te smijten.. Ik wil het eerst even uitproberen.
TM maakt geweldige internals, hun body's etc. waag ik me niet aan. Ik zou zelf alleen een TM kopen als pistol en niet als full size apparaat.
Qua budget merken kom je richting de Dboy's, Jing Jong, Heckler & Koch, CYMA, Cybergun. Er zullen er nog wel een aantal zijn maar die moet ik je schuldig blijven aangezien ik nooit in die range speelt heb. Deze zullen rond de prijs van 100 t/m 250 liggen ong.
Wil je een stapje hoger dan kom je richting WE, KWA, AGM, G&P, KWC, King Arms, ASG.
De prijs klasse van deze apparaten kom je richting minimaal 350 t/m 500
Nog een stap hoger qua merken komen bij mij op het lijstje de ICS, G&G, APS.
Deze liggen ongeveer in dezelfde prijsklasse als het lijstje hierboven rond de 250 t/m 500.
Heb je na deze nog te veel geld over dan kan je kijken naar een PTW (Personal Training Weapon), deze zijn 1:1 met het echte werk. Zowel het gewicht, stuk onderhoud en het gebruik is bijna de realdeal.
Hierin heb je verschillende afkortingen waar PTW eigenlijk de overkoepelende benaming is wordt het ook voornamelijk gebruikt voor het met Systema omdat dit 1 van de allereerste was die dit ontwikkelde.
- PTW - Personal Training Weapon - Zie bovenstaande regel.
- CTW - Celcius Training Weapon - Merk: Celcius
- DTW - G&D Training Weapon - Merk: G&D
- FTW - FCC Training Weapon - Merk: FCC
De prijs van deze PTW's liggen rond de 1300 voor een start model zonder aanpassingen, wil je al een uitgebreidere dan zit je al snel richting de 1800.
Bovenstaande lijstje is gebaseerd op mijn ervaring uit het verleden met de merken en hun betrouwbaarheid/kwaliteit, het kan dus zijn dat iemand een Dboy's boven een ICS kiest omdat het in hun mening het beste is. Al merk ik wel dat mijn volgorde veelal ook bij de meeste mensen klopt.
Hoop dat je nu genoeg informatie hebt anders stel gerust nog een vraag
/me mag morgen avond mijn nieuwe PTW ophalen