Nee, die gelijken onvoldoende op vuurwapens. Er zijn import gevallen van 4.4 bekend, maar alles wat je in Nederland kan kopen is legaal. Er zijn gevallen bekend die door de douane niet werden binnengelaten omdat ze een onderspanner hadden a la de Terminator Shotgun van Arnie.
Mijn HW97k is niet gelijkend omdat deze 2 "lopen" heeft (onderspanner)
deze airsoft is toch ook een luchtdrukwapen, maar dan wel geschikt voor bedreiging?
[Voor 93% gewijzigd door eL_Jay op 15-01-2013 12:51]
Nee, dat kunnen ook gewoon 'lookalikes' zijn, vandaar de vrijstelling van cat1.sub7.
Dit is ook een airsoft gun:
Nu weet ik niet hoe het precies zit met de kleur, ik weet dat in Engeland de 'aparte' kleuren (fel oranje bv) gewoon legaal zijn, maar de 'echte' kleuren moet je wel een licentie hebben.
[Voor 33% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2013 13:01]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een paintbal gun doet aanzienlijk meer schade/pijn
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mr_gadget schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:35:
Blijf het toch een rare wet vinden, is er kennelijk zo'n grote groep die dit graag wil? Ik snap niet waarom het perse met replica achtige wapens moet..Paintballguns zien er toch ook niet als M16's uit?
Dat komt, omdat Paintball markers Klasse 4 vuurwapens zijn en daarmee al in de wapenwet omschreven stonden. Tippmann's A5 en ook eerdere modellen kon je zeker wel voorzien van de nodige attachments zodat ze redelijk op echte wapens leken, maar daar kwam je dan meteen in hetzelfde vaarwater als de airsoft wapens die nu met voorwaarden toegestaan zijn.
Maar de meeste paintballmarkers zien er niet zo uit, omdat je met paintball 1 uitstekend item hebt: Je hopper (ballenhouder/magazijn). Hierdoor doe je het "echt" uitzien van de marker teniet en zonder heb je er bijzonder weinig aan. Daarnaast is het schieten met een paintball totaal niet te vergelijken met een vuurwapen/airsoft. Wind heeft heel veel effect op de bal en bij een slechte match tussen de diameter van de bal en de loop, kan de bal alle kanten opgaan, zodra deze de loop verlaat. Daarom zie je bij toernooi spelers ook dat men kiest voor een betere kwaliteit ballen en lopen met speciale inserts, zodat je de loop kan matchen met de ballen die je hebt gekocht.
Naast de grote groep bosspelers is er ook een groep supair speler en die willen niets te maken hebben met het imago van "rambo spelen in het bos" wat paintball voor de meesten is. Daarom spelen ze op grasvelden met luchtkussenobjecten, in fel gekleurde kleding en markers die meer space age zijn dan wapen replica's.
Maar als je er naar zoekt, zijn de M16 paintball markers zeker wel te vinden. Je moet er alleen nog een luchttank aan hangen en een hopper. Deze worden vooral in de USA gebruikt voor Massive woodland games waar niet zelden bekende veldslagen worden nagespeeld. Ook paintballtanks en mijnen zijn aanwezig.
Maar affijn, deze thread gaat over airsoft, niet over paintball. Dat laatste heb ik jaren gedaan en daar kan ik genoeg over vertellen. Wil je meer weten, dan stuur maar een DM.
[Voor 4% gewijzigd door thunder8 op 24-01-2013 09:15]
Veelal omdat bij paintball het gaat om de sport en functionaliteit (een AK past geen Co2 patroon op), bij airsoft gaat het meer om de simulatie en 'het spelen ervan'.
Natuurlijk niet bij alle disciplines van airsoft. Bij het (populaire) mil-simmen wel, maar je kan natuurlijk net zo goed kaart, parcours, indoor CQB of bijvoorbeeld capture-the-flag spelen.
Dat mensen bij milsims graag willen dat hun replica's er echt genoeg uitzien kan ik me wat bij voorstellen, maar als je bekijkt dat dit in Nederland al een uitzonderingspositie had (Cat. 4, net als paintballmarkers en handbogen):
Je mag hem niet mooi vinden, maar het hanteert ook net zoals een echt wapen. (Onder de plastic kappen zit gewoon een M16 AEG verstopt). En deze mag je in Nederland gewoon hebben, aan de muur hangen of whatnot, zolang je hem net als je paintball-gear maar niet pontificaal over straat sleurt.
Voor alle niet-milsim disciplines is zo'n ding prima geschikt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Op mijn werk kwam ik een politieblaadje tegen ("Blauw") met een ingezonden brief van een politieagent over Airsoft. Even ingescand, wellicht interessant voor dit topic:
(klikbaar)
Zelf niet gelezen (want ik zit dus op mijn werk), dus ik kan verder geen commentaar geven op de inhoud
Introducé hebben geen VOG nodig alleen een geldige legitimatie.
Zodat je geregistreerd staat je mag maar een aantal keer mee per jaar
Wij hebben met onze groep een aantal spare AA gekocht zodat we iedere skirm wel iemand kunnen meenemen. Soms ook wel eens meer als 1 :-)
Maar is echt een geweldige hobby. En zo als hier al meer hebben gezegd je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Gewoon een keer beginnen met een AA van rond de 200 en een goede bril/ masker. En daarna kan je altijd gaan uitbreiden ;-)
Mijn verzameling
Nu aan het sparen voor een Systema M4 of TM recoil met RS parts
[Voor 22% gewijzigd door Dark Angel op 17-10-2013 18:48]
Zonder veel last van de wind te hebben kan je een blikje raken op een meter op 60 meter.
Kan nog iets veder zijn als je wat meer kracht hebt. max is 500 FPS op skrims tegen personen.
600 FPS is de max voor kaartschieten. Maar om zo zuiver te schieten moet je wel een goede loop hebben + goed afgesteldde hopup unit. Meeste standaard sniper hebben al moeite met 35+ meter en automatische AA komen ook niet zo heel veel zonder aanpassingen.
Dit is mijn maat zijn AA en die schiet echt heel erg zuiver en constant het zelfde.
Maar daar zit geen orgineel onderdeel meer in. en dan moet je al gauw denken aan 1200 euro aan upgrades.
TM Colt M4 met een Recce opbouw. Daniel Defense rails
Vision King 1.25-5x26 reddot scope
LaRue Tactical SPR/M4 1.93 scope mount
Magpul MBus pro ironsights
Daniel Defense QD sling mount
Troy rear QD sling mount
Grips en rails afwerking zijn van Magpul
Peq box met IR laser,IR lamp, Normaal Rood Laser van G&P (Dbal clone)
Surefire M952V met IR lamp en normale led
Nu nog wachten op een paar kleine onderdelen (silencer en andere flashhider , pistol grip van Magpul)
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details