PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Alle taxikosten naar werk/hotel/de stad, restaurantbezoek, barbezoek mag ik ermee betalen, entree voor museum niet (of ik moet een klant meenemen en als zakelijk event beschouwen
Da's goed nieuwsPiekartz87 schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:25:
[...]
Ze kwamen vandaag zelf met het aanbod van €2300,- Ik had aangegeven dat het vorige aanbod gewoon niet voldoende was.
En een jaarcontract is toch beter dan een 0 uren contract.
En inderdaad, een jaarcontract is beter dan niets. Wellicht kun je nog regelen dat je een clausule hebt dat bij gebleken geschiktheid het jaarcontract wordt omgezet in onbepaalde tijd.
Dan uit interesse: mocht je hier gaan werken, ga je dan meteen op zoek naar een ander huis of blijf je nog een tijd pendelen?
Ik ben zo wel tevreden inderdaad, zoals bekend is het in mijn sector niet heel geweldig op het moment. Er valt ook nog over een poosje nog wat te veranderen.celshof schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:38:
[...]
Da's goed nieuwsIk neem aan dat je nu netto (dus na reiskosten en reisvergoeding) tevreden bent?
En inderdaad, een jaarcontract is beter dan niets. Wellicht kun je nog regelen dat je een clausule hebt dat bij gebleken geschiktheid het jaarcontract wordt omgezet in onbepaalde tijd.
Dan uit interesse: mocht je hier gaan werken, ga je dan meteen op zoek naar een ander huis of blijf je nog een tijd pendelen?
Ik zal binnen niet al te lange tijd een appartement dichterbij zoeken. Op de helft ongeveer. Mijn vriendin er ook bij in dan maar
Overigens woon ik nu nog thuis, je moet toch een keer uit huis.
ah ok, dat is logischmridgew schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:45:
Ik heb gewoon mijn NL zorgverzekering nog steeds en heb het eigenlijk niet nodig (ben sowieso apart verzekerd voor werktrips door mijn werkgever) en ondervond er een kleine belasting nadeel van. Heb het zelf geschrapt
Dat is toch wel normaal, ik betaal nooit iets privé als ik op reis ben (40-50% van mijn werktijd). Een museum binnenlopen zal ik toch niet doen als ik ergens alleen zit.mridgew schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 13:15:
Alles naar redelijkheid uiteraard![]()
Alle taxikosten naar werk/hotel/de stad, restaurantbezoek, barbezoek mag ik ermee betalen, entree voor museum niet (of ik moet een klant meenemen en als zakelijk event beschouwen) In principe heb ik nul privé kosten als ik op klant locatie ben, dus in die zin alles op werk cc.
Beetje jammer dat je in NL inkomstenbelasting moet betalen over je salaris, zou in de VK lager zijn!
Leeftijd: 32
Opleiding(en):
Diploma TSO techniek wetenschappen.
Bachelor Electronica ICT (nog?) niet afgewerkt
Certificaten: Geen
Werkervaring: 5 Jaar ICT ondersteuning
Werkgever: De Persgroep
Huidige functie: Servicedesk Engineer
Vakantiegeld: Ja, Geen idee hoeveel
Vakantiedagen: Dit jaar staan er blijkbaar 34 op de teller, 4 overdracht van vorig jaar.
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeelname, maar nog onbekend hoeveel ongeveer(dit jaar zou de eerste keer zijn)
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja, momenteel Volvo V50
Werkweek: 38 uur.
Pensioenregeling: Belgisch + bijkomstige groepsverzekering.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Hospitalisatie/groepsverzekering.
Soms avondwerk (110-140%) en zondagwerk (200%)
Tankkaart
50 euro belkrediet
Internet thuis terugbetaald
Abonnement op de Krant
Voordelig restaurant (€2.4 dagschotel)
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd: 1h, one way, afhankelijk van de file
Maand salaris (bruto): 2200€
Leeftijd: 26
Opleiding(en): WO Civiele Techniek - Construction Management and Egineering
Certificaten: -
Werkervaring: eigenlijk alleen afstuderen (bachelor en master)
Werkgever:
Huidige functie: starten als trainee, 3 jaar lang "gedetacheerd" worden bij verschillende business partners/bedrijven. Met het doel ervaring op te doen en te ontdekken wat je het beste kunt/wat je het beste ligt.
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: indien nodig
GSM: ja t/m €50 / maand
Leaseauto*: nee, wel OV Jaarkaart (dus ook prive)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 2/3 voor werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Trainee-functie met een flink opleidingstraject. Ruwweg zo'n €5500,- per jaar aan opleidingen/cursussen.
Land: Nederland
Regio: Utrecht (standplaats kan nog veranderen)
Reistijd**: Hangt er nog vanaf bij welk bedrijf ik kom te werken en waar ik kom te wonen, waarschijnlijk 1 uur max (enkele reis).
Maandsalaris (bruto): €2350
Wat zouden jullie hier van zeggen?
Opleiding(en): HBO Informatica
Werkervaring: laatste 1 jaar ASP.NET C#, daarvoor 2 jaar JAVA (daarvoor 4 jaar classic ASP en beetje ASP.NET)
Werkgever:
Huidige functie: Software Engineer (locatie bedrijf zelf)
Vakantiedagen: 20 (bij 32 uur)
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto: nee
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: 50 / 50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Zuid-Nederland
Reistijd: 15m enkele reis
Maand salaris (bruto): 2100 (bij 32 uur, vertaald naar 2625 bij 40 uur)
Is dit een gemiddeld salaris? Vakantiedagen zijn mijn inziens erg weinig.
Heb niet zo lang ervaring in .NET maar draai wel al volledig mee na 1 jaar (na 3-4 maanden al. Java lijkt erg veel op Java, en had al wat ervaring in ASP.net van 4-5 jaar terug).
Het is natuurlijk wel lekker dichtbij huis
[ Voor 7% gewijzigd door SpeciesXX op 14-03-2013 20:52 ]
Vind het salaris nogal laag eigenlijk. Vakantiedagen dan weer vrij normaal, is gelijk aan 25 bij 40 uur.SpeciesXX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 20:43:
Is dit een gemiddeld salaris? Vakantiedagen zijn mijn inziens erg weinig.
Heb niet zo lang ervaring in .NET maar draai wel al volledig mee na 1 jaar (na 3-4 maanden al. Java lijkt erg veel op Java, en had al wat ervaring in ASP.net van 4-5 jaar terug).
Het is natuurlijk wel lekker dichtbij huis.
Maar als ik dan aan de andere kant zie dat je na 3-4 maanden volledig meedraaien omschrijft als "al" bij een overstap tussen 2 object georiënteerde talen die echt zoveel op elkaar lijken dan hebben ze wel nog aardig moeten investeren in je voor iemand met op dat moment 6 jaar ervaring.
Wat is meer een marktconform salaris?Flatlinernl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 22:32:
[...]
Vind het salaris nogal laag eigenlijk. Vakantiedagen dan weer vrij normaal, is gelijk aan 25 bij 40 uur.
Maar als ik dan aan de andere kant zie dat je na 3-4 maanden volledig meedraaien omschrijft als "al" bij een overstap tussen 2 object georiënteerde talen die echt zoveel op elkaar lijken dan hebben ze wel nog aardig moeten investeren in je voor iemand met op dat moment 6 jaar ervaring.
Wat betreft het meedraaien, natuurlijk was ik sneller productief dan 3-4 maanden, maar nog niet zoals ik voorheen was bij m'n vorige werkplek. De talen lijken dan veel op elkaar, toch is het een wereld van verschil qua framework / architectuur (java servlets tegenover webforms) en ontwikkelomgeving + andere tools erom heen.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Bedankt voor de respons. Da's wel een erg groot verschil zeg, pfoe.Railgunner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:18:
Met HBO, 32 jaar oud en 6 jaar werkervaring zou ik minstens 3200 bij 40 uur verwachten. Misschien iets minder (3000) omdat je in Zuid-Nederland zit, maar zeker een flinke verhoging tov 2625.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Waarom? Omdat dat het magische 100x leeftijd is?Railgunner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:18:
Met HBO, 32 jaar oud en 6 jaar werkervaring zou ik minstens 3200 bij 40 uur verwachten. Misschien iets minder (3000) omdat je in Zuid-Nederland zit, maar zeker een flinke verhoging tov 2625.
Enige wat ik tot nu toe zie is dat er wat basis ontwikkel werk wordt gedaan. Kan iemand met een jaar ervaring ook misschien. Moet iemand anders dan meer krijgen omdat hij ouder is? Langer werkt?
Vraag is nu hoe dat komt? Heb je je ieder jaar van je beste kant laten zien en niets daarvoor gekregen? Dan wordt het tijd om eens verder te kijken. Wat vind je jezelf waard?SpeciesXX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:21:
[...]
Bedankt voor de respons. Da's wel een erg groot verschil zeg, pfoe.
Wat betreft de '100x leeftijd': het is een richtlijn, gebaseerd op de salarissen die ik hier voorbij zie komen. Zeker geen vast gegeven, maar wel een richtlijn. Laat ik het omdraaien: 2625 met verder geen extra's vind ik een laag salaris voor iemand met een relevant HBO diploma en 6 jaar relevante werkervaring. In dit topic zie ik dat veel HBO-afgestudeerden met een salaris tussen de 2000 en 2500 starten, dus dan verwacht ik na 6 jaar een aardige stap omhoog.Flatlinernl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:36:
Waarom? Omdat dat het magische 100x leeftijd is?
Enige wat ik tot nu toe zie is dat er wat basis ontwikkel werk wordt gedaan. Kan iemand met een jaar ervaring ook misschien. Moet iemand anders dan meer krijgen omdat hij ouder is? Langer werkt?
Wat betreft je laatste punt: nee, ik vind niet dat iemand meer moet/mag verdienen, puur omdat hij ouder is. Het is echter wel gebruikelijk dat iemand met meer werkervaring meer verdient, bijv. omdat je in sommige organisaties (bijv. overheid) sowieso elk jaar een periodiek omhoog gaat, ongeacht je prestaties. Ik vind dat een uitermate demotiverend systeem, maar het komt helaas vrij vaak voor.
Ik weet het en ik zet me er expres een beetje fors tegen af nu. Snap heel het systeem niet zo goed eigenlijk. Je moet gewoon betaald worden naar wat je kunt. Als iemand van 22 met 1 jaar ervaring hetzelfde kan als mij dan is hij gewoon hetzelfde waard. En iemand die 5 jaar ouder is, is niet meer waard als hij niet meer kan dan mij.Railgunner schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:42:
[...]
Wat betreft de '100x leeftijd': het is een richtlijn, gebaseerd op de salarissen die ik hier voorbij zie komen. Zeker geen vast gegeven, maar wel een richtlijn.
Van de andere kant kan ik ook niet snappen dat mensen niet op de hoogte zijn van wat zij zelf waard zijn in de markt.
Je werkgever vindt dat je iets waard bent en jij vindt dat je iets waard bent. Zolang dat matched blijf je en anders ga je.
Iemand die 5 jaar ouder is heeft iha ook 5 jaar meer ervaring. Die is 5 jaar langer specifieke situaties tegengekomen en heeft die opgelost; die zal meer kans hebben om te zeggen, oh ja, dat heb ik wel eens gezien, dat los je zo op. Je kan heel veel weten, maar in de praktijk kom je altijd dingen tegen die je niet weet.Flatlinernl schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 23:59:
Ik weet het en ik zet me er expres een beetje fors tegen af nu. Snap heel het systeem niet zo goed eigenlijk. Je moet gewoon betaald worden naar wat je kunt. Als iemand van 22 met 1 jaar ervaring hetzelfde kan als mij dan is hij gewoon hetzelfde waard. En iemand die 5 jaar ouder is, is niet meer waard als hij niet meer kan dan mij.
Alleen moet men ervaring niet meten in jaren, maar in echte ervaring. Eigenlijk bevestig je wat ik zeg, iemand die meer kan krijgt meer. Alleen koppel je het toch weer terug aan jaren. Dat zit er zo enorm ingesleten bij iedereen:Zoijar schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:34:
[...]
Iemand die 5 jaar ouder is heeft iha ook 5 jaar meer ervaring. Die is 5 jaar langer specifieke situaties tegengekomen en heeft die opgelost; die zal meer kans hebben om te zeggen, oh ja, dat heb ik wel eens gezien, dat los je zo op. Je kan heel veel weten, maar in de praktijk kom je altijd dingen tegen die je niet weet.
Iemand die meer specifieke situaties is tegengekomen en heeft opgelost; die zal meer kans hebben om te zeggen, oh ja, dat heb ik wel eens gezien, dat los je zo op.
Die koppeling aan tijd is een aanname, omdat je meer tijd hebt gehad heb je meer situaties gezien, maar dat hoeft helemaal niet.
Verwijderd
Biologische jaren != ervaringsjarenZoijar schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 09:34:
[...]
Iemand die 5 jaar ouder is heeft iha ook 5 jaar meer ervaring.
Iemand van 40 die jaren lang heeft gewerkt als boekhouder en via een reïntegratiecursus aan de slag gaat als PHP-programmeur verdient in mijn ogen net zoveel als een MBO4-scholier van 19 die zijn opleiding net afgerond heeft.
Daarnaast gaat het om geven en nemen: wat vind jij dat je waard bent en hoe denkt je werkgever daarover?
Die man van 40 kun je nevernooit vergelijken met een snotjoch van 19. Levenservaring - hoe abstract dat ook moge klinken - doet ook een letterlijke duit in het zakje. Zeker omdat in vrijwel elke discipline werk ook een component "omgaan met je omgeving/mensen" heeft, iets dat je gaandeweg leert en waar een 40jarige - ongeacht welke achtergrond - meer van heeft dan de net afgestudeerde 19jarige.Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:15:
[...]
Biologische jaren != ervaringsjaren
Iemand van 40 die jaren lang heeft gewerkt als boekhouder en via een reïntegratiecursus aan de slag gaat als PHP-programmeur verdient in mijn ogen net zoveel als een MBO4-scholier van 19 die zijn opleiding net afgerond heeft.
Daarnaast gaat het om geven en nemen: wat vind jij dat je waard bent en hoe denkt je werkgever daarover?
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 11:15:
[...]
Biologische jaren != ervaringsjaren

Het gaat natuurlijk wel om relevante ervaringsjaren.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Verwijderd
Leuk punt, wil ik wel op reageren.RzrBck schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:10:
Die man van 40 kun je nevernooit vergelijken met een snotjoch van 19. Levenservaring - hoe abstract dat ook moge klinken - doet ook een letterlijke duit in het zakje. Zeker omdat in vrijwel elke discipline werk ook een component "omgaan met je omgeving/mensen" heeft, iets dat je gaandeweg leert en waar een 40jarige - ongeacht welke achtergrond - meer van heeft dan de net afgestudeerde 19jarige.
Iemand van 40 heeft inderdaad de nodige ervaring, maar zal daardoor steeds achterom kijken en in het gunstigste geval de huidige situatie vergelijken met vroeger. Ergere gevallen kennen we allemaal: de collega van middelbare leeftijd die roept dat het vroeger beter was, weigert om mee te gaan met nieuwe werkmethodes en totaal geen verstand heeft van tablets of smartphones.
Een snotjoch van 19 (jouw woorden) die van school komt heeft een gigantische drang om zich te bewijzen, is ook bereid om net die stap extra te doen en staat te trappelen om extra scholing te krijgen. Hij/zij staat aan het begin van zijn/haar carriére, is nog redelijk blanco en is daarom ook niet te betrappen op negatief danwel cynisch gedrag.
Levenservaring leidt niet automatisch tot wijze, vriendelijke en milde mensen. Frustraties, burnouts en uitgebluste/ongemotiveerde mensen zijn ook het resultaat van meerdere jaren werken.
Ik heb op projecten ook ontwikkelaars meegemaakt met 20 jaar ervaring die toch minder in kwaliteit en kwantiteit opleverden dan de ontwikkelaars die een half jaar geleden van school waren gekomen.
Maar in onze maatschappij is het dan toch normaal dat de man met 20 meer levensjaren een berg meer geld op zijn rekening krijgt gestort aan het eind van de maand.
In de development hoek wegen de voordelen daarvan absoluut niet op tegen het gebrek aan kennis (als je op je 35e/ 40e switched) en het feit dat je op die leeftijd de ontwikkelen al moeilijk bij kan houden, laat staan even een aantal jaren aan kennis in te gaan halen.RzrBck schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:10:
Die man van 40 kun je nevernooit vergelijken met een snotjoch van 19. Levenservaring - hoe abstract dat ook moge klinken - doet ook een letterlijke duit in het zakje. Zeker omdat in vrijwel elke discipline werk ook een component "omgaan met je omgeving/mensen" heeft, iets dat je gaandeweg leert en waar een 40jarige - ongeacht welke achtergrond - meer van heeft dan de net afgestudeerde 19jarige.
Zelfs los hiervan zijn er maar weinig goede developers die > 35 zijn, dus switchen rond die leeftijd lijkt mij zo goed als onmogelijk, tenminste als je een hoog niveau wilt halen.
Dat je het "snotjoch" noemt geeft al aan hoe erg dit bij jou persoonlijk dwars zit.RzrBck schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:10:
[...]
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Zullen we weer "verdiensten" gaan posten ipv te discuseren over leeftijd vs ervaring vs welke salaris daarbij hoort?

[ Voor 8% gewijzigd door ThePrutser op 15-03-2013 14:01 ]
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Ben zelf ook maar een snotjochDennusB schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:45:
[...]
Dat je het "snotjoch" noemt geeft al aan hoe erg dit bij jou persoonlijk dwars zit.

Wat hierboven gesteld wordt dat 19jarige mbo4ers trappelen om zich te bewijzen, is ook wat gechargeerd. Als ze zich echt zo willen bewijzen, pakken ze net die stap extra (HBO/WO) en gaan dan helemaal los
Onzin vind ik dat dus, dat iemand van 40 een hoger basissalaris nodig heeft. Zelfs al kan hij geen reet.RzrBck schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:13:
[...]
Ben zelf ook maar een snotjoch- zit me totaal niet dwars. Maar het is wel een gegeven bij ouderen dat zij meer 'levenservaring' hebben, een component die je terugziet op het loonstrookje. Het is dus meer zo, dat een willekeurige 40jarige een hoger 'basis' salaris heeft (ongeacht kennis/expertise) dan de 19jarige. Als de 19jarige briljant is, zal hij heus wel de mogelijkheid krijgen om flink te verdienen (zie je hier ook wel voorbij komen, meestal gevolgd door "omg zo jong en zoveel geld - oneerlijk bla bla zal wel geen leuk werk zijn), en als hij dat niet krijgt... maybe he's not that brilliant afterall
![]()
Wat hierboven gesteld wordt dat 19jarige mbo4ers trappelen om zich te bewijzen, is ook wat gechargeerd. Als ze zich echt zo willen bewijzen, pakken ze net die stap extra (HBO/WO) en gaan dan helemaal los.
Ik ben 21 en werk gewoon hard voor m'n geld, en tot nu toe gaat dat prima
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Broekie + unieke kennis = hoog salaris.
Broekie + generieke kennis + geen werkervaring = laag salaris
Je hebt het dus enigzins zelf in de hand. Dat velen hier pas achter komen na hun studie is niet de werkgever z'n probleem.
Werkervaring moet gewoon tellen. Iedereen weet dat het de uitzonderingen zijn die bepalen of je project een succes wordt of niet. Die uitzonderingen leer je niet uit het Microsoft boek. Praktijk vraagt vaak om andere oplossingen dan theorie. De beste/duurste oplossing is niet altijd de juiste.
Daarnaast zaken als hoe ga je met management om; wat is de impact van je acties voor gebruikers; hoe krijg je draagvlak binnen de organisatie voor je projecten? Allemaal dingen die je niet van school meekrijgt.
Maar ik ben het eens met de stelling dat leeftijd geen garantie moet zijn voor hoog salaris. CapGemini is hiervoor een lans aan het breken
[ Voor 29% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-03-2013 14:32 ]
V50 occasion?IceTeaGX schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 15:10:
Belgisch: dus iets anders.
Leeftijd: 32
Opleiding(en):
Diploma TSO techniek wetenschappen.
Bachelor Electronica ICT (nog?) niet afgewerkt
Werkervaring: 5 Jaar ICT ondersteuning
Werkgever: De Persgroep
Huidige functie: Servicedesk Engineer
[...]
Leaseauto: Ja, momenteel Volvo V50
[...]
Maand salaris (bruto): 2200€
[ Voor 20% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 15-03-2013 14:31 ]
Opleiding(en): MBO medewerker beheer ICT
Certificaten: ECDL | CCNA Discoverie 1 & 2 | MCDST 71 & 72 (XP) | HTML/CSS | IT Essentails | NOS Essentails
Werkervaring: 1,5 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Junior Systeem Beheerder
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Weet ik zo niet uit me hoofd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 1 uur totaal
Maand salaris (bruto): 1254
Wordt tijd voor een gesprek
Is dat niet minimum loon voor een 21 jarige?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
http://www.rijksoverheid....g-is-het-minimumloon.htmlXanderDrake schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:07:
Met zo veel certificaten? Inderdaad, tijd voor een gesprek.
Al met al zou ik persoonlijk rond de 1500/1600 zeggen21 jaar € 1.065,30
Werkuren volledig dienstverband
Het is niet wettelijk vastgelegd hoeveel uur een volledig dienstverband is. In de praktijk is dit meestal 36, 38 of 40 uur per week.
[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 15-03-2013 15:12 ]
Verbazend dat je als 21jarige het maar moet doen met 1000€...
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 3% gewijzigd door mydogisgone op 20-06-2013 15:52 ]
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Waarschijnlijk zou je in het midden van NL wel meer kunnen krijgen. Noorden is niet ideaal wat dat betreft..mydogisgone schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:30:
Valt mij nog wel tegen, zou graag hoger willen. Werkdruk is hier vrij hoog doordat we in een klein bedrijf werken.
In het zuiden wordt ook minder betaald dan in het midden. En dat verschil kan zo maar 500-1000 bruto per maand verschillen.
Volgens mij sneeuwt mijne een beetje onder?bartbh schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 19:37:
Ik heb ook eindelijk m'n eerste echte aanbod:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): WO Civiele Techniek - Construction Management and Egineering
Werkervaring: eigenlijk alleen afstuderen (bachelor en master)
Werkgever:
Huidige functie: starten als trainee, 3 jaar lang "gedetacheerd" worden bij verschillende business partners/bedrijven. Met het doel ervaring op te doen en te ontdekken wat je het beste kunt/wat je het beste ligt.
Laptop: indien nodig
GSM: ja t/m €50 / maand
Leaseauto*: nee, wel OV Jaarkaart (dus ook prive)
Pensioenregeling: 2/3 voor werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Trainee-functie met een flink opleidingstraject. Ruwweg zo'n €5500,- per jaar aan opleidingen/cursussen.
Regio: Utrecht (standplaats kan nog veranderen)
Reistijd**: Hangt er nog vanaf bij welk bedrijf ik kom te werken en waar ik kom te wonen, waarschijnlijk 1 uur max (enkele reis).
Maandsalaris (bruto): €2350
Wat zouden jullie hier van zeggen?
Salaris en secudaire voorwaarden zijn niet super, maar staat wel een flink opleidingstraject tegenover.
Als trainee is dat zeker niet slecht. Je zal namelijk ook redelijk hard groeien, mits je goed werk verricht natuurlijk.bartbh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:43:
[...]
Volgens mij sneeuwt mijne een beetje onder?
Salaris en secudaire voorwaarden zijn niet super, maar staat wel een flink opleidingstraject tegenover.
Verder moet je opleidingsmogelijkheden zeker niet onderschatten als arbeidsvoorwaarde.
Want a cookie?!
Die je imo ook wel weer uitgeeft. Kijk maar naar woonlasten of zelfs maar de prijs van een pilsjeEquator schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 20:19:
[...]
Waarschijnlijk zou je in het midden van NL wel meer kunnen krijgen. Noorden is niet ideaal wat dat betreft..
In het zuiden wordt ook minder betaald dan in het midden. En dat verschil kan zo maar 500-1000 bruto per maand verschillen.
Imo is dat nou net niet de reden om te verkassen.
* Equator woont in brabant en werkt in Hilversum
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
Opleiding(en): MBO 3/4, HBO IT Service Management (Bezig)
Certificaten: ITIL, BISL, CCNA, CompTIA A+, MCSA W7, MCSA W8, MCSA S2012
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Max. 3,5% winstuitkering
Leaseauto: Ja, Ford Fiesta
Pensioenregeling: Collectief via ASR
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis certificeringsmogelijkheden
Regio: Brabant
Reistijd: Wisselt, tussen 30 en 60 minuten (enkel)
Maandsalaris (bruto): 2150 (40 uur)
Niet zo blij met salaris, binnenkort MCSE PC afgerond. Overige voorwaarden zijn wel OK.
[ Voor 8% gewijzigd door Intronic op 18-03-2013 14:02 ]
Verwijderd
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder N4
Certificaten: CCNA, MCTS Ex 2010
Werkervaring: 4
Werkgever: Klein bedrijf 8 werknemers MKB gericht
Huidige functie: Systeem-netwerk beheer / Support 1,2,3e lijns
Pensioenregeling: Collectief uiteindelijk na 2 jaar wachten op een Polis
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cert mogelijkheden
Regio: zuid-limburg
Reistijd: 5 min met de snorscooter
Maandsalaris (bruto): 2270 = netto 17xx
Helaas gaat het niet zo goed met het bedrijf en word mijn jaarcontract niet verlengd , ben ik conclaaf met een handvol detacheerders. Wat kan ik verwachten?
Dit dus. Leeftijd/ervaring en het salaris dat daar bij zou horen is een uitermate interessant onderwerp dat wel zijn eigen topic mag hebben. Echter niet in dit topic.ThePrutser schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 14:00:
offtopic:
Zullen we weer "verdiensten" gaan posten ipv te discuseren over leeftijd vs ervaring vs welke salaris daarbij hoort?
[ Voor 98% gewijzigd door demichel op 19-03-2013 09:25 ]
There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.
Niet om lullig te doen, maar eerlijk gezegd vind ik de certificaten niet zo heel bijzonder en dus weinig waard. Zijn salaris is wel aan de lage kant.XanderDrake schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 15:07:
Met zo veel certificaten? Inderdaad, tijd voor een gesprek.
[ Voor 4% gewijzigd door m3gA op 19-03-2013 09:35 ]
Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): WO MSc in Scheikunde
Certificaten: Geen Prince2, LPIC1 (bezig met LPIC2 en ITILv3)
Werkervaring: 1 jaar (als application engineer) 2 jaar
Werkgever: Financiële Instelling
Huidige functie: Technisch Applicatie Beheerder + IT traineeship
Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Leaseauto: Nee. Volledige OV-vergoeding/reiskostenvergoeding.
Werkweek: 36 uur 40 uur, standby dienst 1 keer in de 6 weken (ong. €330 bruto)
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Persoonlijk budget, veel stimulans en budget voor opleidingen, korting op financiële diensten (alle verzekeringen, hypotheek, etc.), fietsplan.
Regio: Midden
Reistijd: Eerst komende tijd <5 min lopen, daarna 20 min bus of 11 km fietsen.
Maand salaris (bruto): 2400 2951 euro + variabel inkomen (ong bruto maandsalaris, hoewel dit vanaf 2014 waarschijnlijk verdwijnt met nieuwe CAO)
Zeker niet ontevreden, hoewel de helft van de verhoging komt met de verhoogde werkweek. Maar aangezien ik toch meer 40+ uren draai dan niet, vind ik de verhoogde werkweek niet verkeerd.
Daarnaast ben ik een salarisschaal omhoog, met de mededeling van mijn manager dat de stijgende lijn nog wel even doorgaat als ik zo doorga.
Asus N61Ja -> Surface Pro 2
Lijkt me inderdaad een mooi salaris. Probeer alleen ervoor te zorgen dat je uiteindelijk niet terecht komt bij een bedrijf dat sterk afhankelijk is van overheidsuitgave. Mijn broer heeft namelijk dezelfde achtergrond en z'n loon is echt om te huilen. Hij werkt bij een adviesbureau in dezelfde richting.bartbh schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 22:43:
[...]
Volgens mij sneeuwt mijne een beetje onder?
Opleiding(en): Commerciële Economie
Certificaten: PRINCE2 Foundation
Werkervaring: 4,5 jaar in dit vak
Werkgever: Online marketingbureau
Huidige functie: Search Advertising expert
Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Groningen/Amsterdam
Reistijd: Groningen: 5 minuten, Amsterdam 2,5 uur
Maand salaris (bruto): €2.500 (was €2.150) op basis van 40 uur.
Net contract gekregen voor onbepaalde tijd en een leuke opslag
If it aint fixed, it's broken.
Opleiding(en): Informatica
Certificaten: verschillende tool gerichtte
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Internationaal IT solutions organisatie
Huidige functie: Saas / Paas Technisch consultant
13/14e maand of winstuitkering: Ja, winst uitkering variable 1 a 2 bruto maandlonen
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Europa
Reistijd: Varieert per opdracht
Maand salaris (bruto): €3600
Van het kastje naar de muur lopen...
Hoe bedoel je dit? Grootste gedeelte van de civiele werken zijn overheidsuitgaven?stin schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:13:
[...]
Lijkt me inderdaad een mooi salaris. Probeer alleen ervoor te zorgen dat je uiteindelijk niet terecht komt bij een bedrijf dat sterk afhankelijk is van overheidsuitgave. Mijn broer heeft namelijk dezelfde achtergrond en z'n loon is echt om te huilen. Hij werkt bij een adviesbureau in dezelfde richting.
probeer goed te onderhandelen en ze tegen elkaar uit te spelen mocht het nodig zijn. zorgen dat je zsm meer certificaten haalt!Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:33:
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder N4
Certificaten: CCNA, MCTS Ex 2010
Werkervaring: 4
Werkgever: Klein bedrijf 8 werknemers MKB gericht
Huidige functie: Systeem-netwerk beheer / Support 1,2,3e lijns
Pensioenregeling: Collectief uiteindelijk na 2 jaar wachten op een Polis
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cert mogelijkheden
Regio: zuid-limburg
Reistijd: 5 min met de snorscooter
Maandsalaris (bruto): 2270 = netto 17xx
Helaas gaat het niet zo goed met het bedrijf en word mijn jaarcontract niet verlengd , ben ik conclaaf met een handvol detacheerders. Wat kan ik verwachten?
Dat klopt. Het bedrijf waar mijn broer werkzaam is, is zwaar afhankelijk van overheidsuitgaven. Op dit moment mag hij blij zijn dat hij z'n baan nog heeft, maar sinds 2008/2009 is het loon niet meer gestegen. Daarom zou ik me, indien mogelijk, vooral niet concentreren op bedrijven in de toekomst die te zwaar afhankelijk zijn van een grote klantengroep (vooral niet als het die grootste klant de overheid isbartbh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Hoe bedoel je dit? Grootste gedeelte van de civiele werken zijn overheidsuitgaven?
Verwijderd
Certificaten: MCSE / MCITP EA / EX2010
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: senior systeembeheerder
Vakantiedagen: 28
Laptop: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro bruto voor zorgkosten verzekering
Reistijd: 10 min
Maandsalaris: 3900 euro
Wat denken jullie? reel?
Zeker geen onaardig salaris in de sector. Ben wel benieuwd wat het te verwachten pad na die drie jaar is?bartbh schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:13:
[...]
Hoe bedoel je dit? Grootste gedeelte van de civiele werken zijn overheidsuitgaven?
Leuk om een opleidingsgenoot te zien alhoewel ik gok dat jij bij de UT hebt gestudeerd.
@Overheid: Merk zelf ook sterk dat de opdrachten bij de overheid langzaam opdrogen en de concurrentie groter wordt. Een goede mix tussen private en publieke opdrachtgevers ondervangt de cycli in de economie enigzins.
Vind jij het niet reeel dan?Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:23:
Wat denken jullie? reel?
Volgens mij zit je behoorlijk boven gemiddeld (voor vergelijkbare situaties)
Verwijderd
Nee. Riant is het woord dat in mij opkomt. Wellicht kan je je functie/werkzaamheden toelichten want 3900 vind ik best veel.Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:23:
<snip>
Wat denken jullie? reel?
Opleiding(en): Technische Informatica HBO
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 2 jaar webdeveloper
Werkgever: kleine webdeveloper middelgrote detacheerder
Huidige functie: webdeveloper
Vakantiedagen: 24 27
13/14e maand of winstuitkering:geen winstuitkering
Laptop: geen eigen keuze, tot 1200 ex btw
GSM: geen
Leaseauto*: ja
Pensioenregeling: 5% van basissalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: +- 80 euro onkostenvergoeding
Land: NL
Regio: Haarlem Amsterdam
Reistijd: ongeveer een half uurtje 1 uur
Maand salaris (bruto): 2150 2400
Wat denken jullie van dit aanbod? lijkt me een mooie stap vooruit.
Verwijderd
Het verschil in salaris en de extra reistijd is te klein om de overstap te maken is mijn oordeel.RickPt schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:37:
Leeftijd: 23 25
Opleiding(en): Technische Informatica HBO
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 2 jaar webdeveloper
Werkgever: kleine webdeveloper middelgrote detacheerder
Huidige functie: webdeveloper
Vakantiedagen: 24 27
13/14e maand of winstuitkering:geen winstuitkering
Laptop: geen eigen keuze, tot 1200 ex btw
GSM: geen
Leaseauto*: ja
Pensioenregeling: 5% van basissalaris
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: +- 80 euro onkostenvergoeding
Regio: Haarlem Amsterdam
Reistijd: ongeveer een half uurtje 1 uur
Maand salaris (bruto): 2150 2400
Wat denken jullie van dit aanbod? lijkt me een mooie stap vooruit.
Dus ik hoop dat je er dan alsnog vooruitgaat op het gebied van:
- uitdagingen
- opleidingen / cursussen
- ervaring bij meerdere klanten
Als dat niet zo is zou ik niet weten of ik dit zou gaan doen eigenlijk...
Ik denk een beetje veel zelfsVerwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:23:
Wat denken jullie? reel?
Wat doe je precies?
Stuur je mensen aan?
Welke regio?
Is er nog en plekje vrij?
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis
Opleiding(en): MBO IT
Certificaten: MCITP:SA, MCSA, CCNA, CNA:XS/PS, MCP:W7, MCP:Hyper-v 2008R2, ITIL, ECDL Office 2010 Full.
Werkervaring: 4,5 jaar
Huidige functie: IT "Manager" (Stuur twee IT medewerkers aan en ben eindverantwoordelijke voor alle IT zaken binnen een internationaal opererend MKB bedrijf met verschillende vestigingen wereldwijd.)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Laptop: Ja, Macbook Pro
GSM: Ja, iPhone 5 met onbeperkt datagebruik/telefoneren in de EU
Reistijd: +- 30 minuten
Maand salaris (bruto): 2200
Wat vinden jullie van het salaris? Naar mijn mening is het aan de lage kant.
Ik vind het dan ook een reeel salaris. Meer zou mooi zijn maar ik denk dat je niet ontevreden hoeft te zijn.
Na 3 jaar sta ik in principe ´op straat´ maar dan hopelijk wel met een flinke bak ervaring + trainingen dat ik daarna vlot een goede baan kan vinden. Veel oud-trainees blijven hangen bij de bedrijven waar ze werkten of vinden na afloop van het traineeship een goede plek.magicstar schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:26:
[...]
Zeker geen onaardig salaris in de sector. Ben wel benieuwd wat het te verwachten pad na die drie jaar is?
Leuk om een opleidingsgenoot te zien alhoewel ik gok dat jij bij de UT hebt gestudeerd.
@Overheid: Merk zelf ook sterk dat de opdrachten bij de overheid langzaam opdrogen en de concurrentie groter wordt. Een goede mix tussen private en publieke opdrachtgevers ondervangt de cycli in de economie enigzins.
edit:
inderdaad UT-er
Leeftijd: 25 27
Opleiding(en): Bachelor in Engineering, Master of Science in Business Administration
Werkervaring: 2jaar fulltime (daarnaast 5 maanden afstudeerstage bij hetzelfde bedrijf)
Werkgever: Logistiek
Huidige functie: Trainee Project Manager
Vakantiedagen: 25 Vak + 5 ADV
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Laptop: HP ProBook
GSM: Blackberry
Leaseauto*: Nee (standaard reiskostenvergoeding)
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: volledig betaald door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €3,50 koffiegeld per maand (
Regio: Midden
Reistijd**: ~1u enkele reis (80km) ~35min enkele reis (35km)
Maand salaris (bruto):€2700 €3350
Mag niet klagen denk ik...
Dat is ver boven de norm, zeker voor MBO. Zul je ergens anders niet krijgen, dus je mag wel blij zijn!Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:23:
Wat denken jullie? reel?
Is je leeftijd een typfout?Nano2009 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:55:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO IT
Certificaten: MCITP:SA, MCSA, CCNA, CNA:XS/PS, MCP:W7, MCP:Hyper-v 2008R2, ITIL, ECDL Office 2010 Full.
Werkervaring: 4,5 jaar
Huidige functie: IT "Manager" (Stuur twee IT medewerkers aan en ben eindverantwoordelijke voor alle IT zaken binnen een internationaal opererend MKB bedrijf met verschillende vestigingen wereldwijd.)
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsbonus
Laptop: Ja, Macbook Pro
GSM: Ja, iPhone 5 met onbeperkt datagebruik/telefoneren in de EU
Reistijd: +- 30 minuten
Maand salaris (bruto): 2200
Wat vinden jullie van het salaris? Naar mijn mening is het aan de lage kant.
20 september 1987 (uit je profiel)
Dan zou je 25 zijn, lijkt me met jou ervaringsjaren en certificaten een realistischere weergave..
De norm van tweakerts die hier hun stats posten. ~54k bruto op 8jaar werkervaring is niet ver boven een norm, maar - als al - ongeveer 1.5x modaal. En bij modaal tellen ook de ongeschoolden, waar er meer van zijn dan de geschoolden - hetgeen zijn uitwerking (naar beneden) heeft op het gemiddelde c.q. het "modale-" inkomen.Intronic schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:24:
[...]
Dat is ver boven de norm, zeker voor MBO. Zul je ergens anders niet krijgen, dus je mag wel blij zijn!
Dus voor een geschoold iemand een prima salaris?
[ Voor 4% gewijzigd door RzrBck op 19-03-2013 17:41 ]
Onzin, modaal is 30k dus met 54k zit je op bijna 2x modaal.RzrBck schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
[...]
De norm van tweakerts die hier hun stats posten. ~54k bruto op 8jaar werkervaring is niet ver boven een norm, maar - als al - ongeveer 1.5x modaal. En bij modaal tellen ook de ongeschoolden, waar er meer van zijn dan de geschoolden - hetgeen zijn uitwerking (naar beneden) heeft op het gemiddelde c.q. het "modale-" inkomen.
Geschoold of niet geschoold, het is een salaris boven reëel gezien leeftijd, scholing en ervaring.
Maar ik heb sterk het idee dat het niet helemaal klopt wat er werd gepost, maar goed daar zou die alleen zichzelf mee hebben
Opleiding(en): hbo Technische Informatica
Werkervaring: Geen 0,5
Werkgever: Grote retailer Detacheerder
Huidige functie: Trainee networkinfrastructure Servicedesk
Vakantiegeld: 8% brutomaandsalaris Inbegrepen
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 66%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Individuele prestatiebonussen, opleidingsbudget, reiskostenvergoeding Studiekosten en examens worden betaald, reiskosten vergoeding
Regio: Randstad
Reistijd: 30-40 min 20 min huidige klus
Maand salaris (bruto): 2000 2050
Huidige klus is wel wat onder mijn niveau en weinig uitdaging. Hier komt binnenkort verandering in. Salaris misschien nog steeds wat aan de karige kant als ik zo om mij heen kijk.
Is te laag voor je niveau maar misschien wel juist voor de functie.Kanter schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:58:
Was genoodzaakt om iets anders te zoeken. Heb het volgende aanbod gekregen voor een jaar:
Opleiding(en): hbo Technische Informatica
Werkervaring: Geen 0,5
Werkgever: Grote retailer Detacheerder
Huidige functie: Trainee networkinfrastructure Servicedesk
Pensioenregeling: 66%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Individuele prestatiebonussen, opleidingsbudget, reiskostenvergoeding Studiekosten en examens worden betaald, reiskosten vergoeding
Regio: Randstad
Reistijd: 30-40 min 20 min huidige klus
Maand salaris (bruto): 2000 2050
Huidige klus is wel wat onder mijn niveau en weinig uitdaging. Hier komt binnenkort verandering in. Salaris misschien nog steeds wat aan de karige kant als ik zo om mij heen kijk.
Randstad? Rotterdam? Bij ons zoeken ze nog mensen
Dm maar als je meer wilt weten!
De gemiddelde systeembeheerder met mbo en jaren ervaring zal nog steeds niet snel 3900 p/m verdienen, mits lucratief aanbod bij overheidsinstantie oid. Met norm bedoelde ik zelf ook modaal. Zeker een prima salaris, maar zeker niet "standaard", en een beetje twijfelachtig wel.RzrBck schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
[...]
De norm van tweakerts die hier hun stats posten. ~54k bruto op 8jaar werkervaring is niet ver boven een norm, maar - als al - ongeveer 1.5x modaal. En bij modaal tellen ook de ongeschoolden, waar er meer van zijn dan de geschoolden - hetgeen zijn uitwerking (naar beneden) heeft op het gemiddelde c.q. het "modale-" inkomen.
Bij modaal inkomen telt helemaal niemand meeRzrBck schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
[...]
En bij modaal tellen ook de ongeschoolden, waar er meer van zijn dan de geschoolden - hetgeen zijn uitwerking (naar beneden) heeft op het gemiddelde c.q. het "modale-" inkomen.
Modaal in de wiskunde is meest voorkomende. Modaal inkomen in Nederland is een gekozen/geprikte waarde. En heeft helemaal niets te maken met het gemiddelde inkomen.
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Embedded software engineer
Vakantiegeld: 8% bruto maandsalaris
Leaseauto: Ja (778 euro)
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30-40 min
Maand salaris (bruto): 2250
Aanbod andere werkgever
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Kleine detacheerder
Huidige functie: Embedded software engineer
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 550 euro mobiliteitsvergoeding, vergoeding cursussen/opleiding indien nodig.
Regio: Eindhoven
Maand salaris (bruto): 2600
Het verschil zit hem dus in de leaseauto vs. mobiliteitsvergoeding. I.v.m. boeteclausule wat betreft de leaseauto is meenemen de enige optie. De vraag is alleen wat voor effect dat onder de streep op mijn salaris heeft.
Verder lijkt me dit een zeer aardig voorstel of niet?
Ik heb hem wel overgenomen van iemand die is vertrokken, maar 't is een gewone leasing. Hij is wel stilaan aan vervanging toe, 4j+ oud en 115k km op de teller. Maar ik pas er in, dus je hoort mij niet klagen. Dat is met 2m06 namelijk niet zo evident. Van heel de lijst in mijn categorie (nog de laagste) blijfven er maar een handje vol modellen over waar ik effectief mee kan rijden.
Lijkt mij een goed voorstel gezien je leeftijd.DjRex schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:00:
Ik zou eerst wel even goed berekenen hoe dat nu zit met je lease-autofrankwopereis schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:25:
[...]
Lijkt mij een goed voorstel gezien je leeftijd.
Ga je er straks echt op vooruit, of maakt het niets uit of ga je er misschien zelfs op achteruit?
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Microsoft SQL Server 2008 R2: Database Development (exam 70-433)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT Dienstverlener in verzekeringen branche
Huidige functie: DBA
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, afhankelijk van winst 1000 euro of 2000 euro
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standby regeling, eens per 4 weken een week standby dienst met een vergoeding van 350 euro bruto per dienst
Regio: 's-Hertogenbosch
Reistijd: 15 min
Maand salaris (bruto): 3100
Als ik het goed lees, zit er ook een verschil in het vakantiegeld? Bij het aanbod van de andere werkgever zit het in het maandsalaris? Zo ja, dan is het zeker nuttig om de gehele situatie even uit te rekenen. Je huidige salaris zit nl. op 2430 incl. vakantiegeld, en dan kan het andere aanbod onder de streep wel eens een verslechtering zijn ipv een verbetering.DjRex schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:00:
Huidige situatie
Leaseauto: Ja (778 euro)
Maand salaris (bruto): 2250
Aanbod andere werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 550 euro mobiliteitsvergoeding, vergoeding cursussen/opleiding indien nodig.
Maand salaris (bruto): 2600
Het verschil zit hem dus in de leaseauto vs. mobiliteitsvergoeding. I.v.m. boeteclausule wat betreft de leaseauto is meenemen de enige optie. De vraag is alleen wat voor effect dat onder de streep op mijn salaris heeft.
31200 zonder auto maaar met 6600 vergoeding per jaar
--------
2040 bruto verschil incl vakantiegeld op jaarbasis
De vraag is heb je al een auto die je kan gebruiken, hoeveel brandstofkosten en afschrijving heb je per jaar?
Als dat onder de 6600 blijft ga je er qua geld op vooruit.
Mag je de lease bak ook privé gebruiken? Zo ja hoeveel bijtelling?
-----
Het nieuwe aanbod biedt een opleidingsvergoeding aan zie ik, de oude situatie niet. Als je verder wil groeien is dat misschien erg aantrekkelijk. Het autoverhaal heb ik niet zo heel veel kaas van gegeten..
Aanbod nieuwe werkgever
Leeftijd: 23 (bijna 24)
Opleiding(en): HBO Informatica, Master Software Engineering (nog niet afgerond)
Werkervaring: bijna 2 jaar full-time
Werkgever: Bedrijf dat eigen product ontwikkeld
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: Nee, eigen rMBP, vergoeding 50 euro p/m
Werkweek: 32
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Goede bonusregeling, vergoeding trainingen / cursussen / conferenties in overleg
Regio: Amsterdam
Maand salaris (bruto): 3750 (voor 40 uur)
Mooi aanbod bij een bedrijf waar ik weer veel bij kan leren. Ga me daar met name aan de slag als Javascript developer, maar aangezien ik ook kennis heb van PHP kan ik ook in het backend-team ingezet worden. Heb in september nog een gesprek over het salaris, ga nog een stukje omhoog bij goed functioneren.
Ja daar probeer ik al de hele dag achter te komen maar is toch lastiger te berekenen dan gedacht. Als ik netto hetzelfde over hou als nu ben ik al tevreden. De nieuwe werkgever biedt veel meer mogelijkheden en leuker werk.martinusz schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 12:40:
[...]
Ik zou eerst wel even goed berekenen hoe dat nu zit met je lease-auto
Ga je er straks echt op vooruit, of maakt het niets uit of ga je er misschien zelfs op achteruit?
Lease bak mag ik ook prive gebruiken (20% bijtelling) en heb verder geen andere auto. Het probleem is dat je niet 123 kan opvragen wat de kosten zouden zijn als mijn huidige werknemer het contract over zou nemen. Ik heb de bruto kosten van de auto nu bij de nieuwe werkgever neergelegd en gevraagd of ze met een proefberekening kunnen komen.frankwopereis schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 15:31:
29160 met lease budget van 9336 per jaar incl tankkaart (neem ik aan)
31200 zonder auto maaar met 6600 vergoeding per jaar
--------
2040 bruto verschil incl vakantiegeld op jaarbasis
De vraag is heb je al een auto die je kan gebruiken, hoeveel brandstofkosten en afschrijving heb je per jaar?
Als dat onder de 6600 blijft ga je er qua geld op vooruit.
Mag je de lease bak ook privé gebruiken? Zo ja hoeveel bijtelling?
-----
Het nieuwe aanbod biedt een opleidingsvergoeding aan zie ik, de oude situatie niet. Als je verder wil groeien is dat misschien erg aantrekkelijk. Het autoverhaal heb ik niet zo heel veel kaas van gegeten..
Nog even afwachten dus
[ Voor 52% gewijzigd door Faeshaas op 20-03-2013 17:03 ]
Opleiding(en):MBO ICT
Certificaten: MCDST, MSCA, MCITP Server Admin, en nog wat losse MS Certificaten, VMware VCP 3, VCP5, VCA4-DT, ITIL Foundation:
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Bank instelling
Huidige functie:IT Manager
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen:26
GSM:Ja
Leaseauto: bewust nee
Werkweek:32 uur
Pensioenregeling:ja, premie vrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goeie koffie op kantoor
Regio:Amsterdam
Reistijd:30 min fietsen
Maand salaris (bruto): 4600
Erg goed gezien je maar 4 dagen in de week werkt! Merk dat er de laatste tijd vaker dit soort salarissen langskomen (deze misschien zelfs een uitschieter), wat me opvalt is dat het voornamelijk in de financiële sector goed vertoeven is.Yolo schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:57:
Leeftijd: 31
Opleiding(en):MBO ICT
Certificaten: MCDST, MSCA, MCITP Server Admin, en nog wat losse MS Certificaten, VMware VCP 3, VCP5, VCA4-DT, ITIL Foundation:
Werkervaring: 10 jaar
Werkgever: Bank instelling
Huidige functie:IT Manager
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen:26
GSM:Ja
Leaseauto: bewust nee
Werkweek:32 uur
Pensioenregeling:ja, premie vrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: goeie koffie op kantoor
Regio:Amsterdam
Reistijd:30 min fietsen
Maand salaris (bruto): 4600
Natuurlijk is 3900 voor een 27 jarige mbo-er boven de norm. De norm komt vaak overeen met ongeveer 100x leeftijd, als je geen hele speciale opleiding of bedrijf hebt en verder een normaal cv met werkervaring voor die periode. En mbo systeembeheer is nou niet iets heel speciaals dat weinig voorbij komt. Volgens deze site: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep bijvoorbeeld verdient een hbo/mbo systeembeheerder met 10 jaar ervaring gemiddeld 3000. Zie je ook hoeveel in dat lijstje boven de 3900 komen...RzrBck schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:40:
Tsja, wie het breed heeft...The_MAN schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:49:
wat me opvalt is dat het voornamelijk in de financiële sector goed vertoeven is.
[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 21-03-2013 12:10 ]
En dat op management niveau nou eenmaal (vaker) meer verdiend wordt dan op uitvoerend niveau. Iets met verantwoordelijkheden enzoThe_MAN schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:49:
[...]
Erg goed gezien je maar 4 dagen in de week werkt! Merk dat er de laatste tijd vaker dit soort salarissen langskomen (deze misschien zelfs een uitschieter), wat me opvalt is dat het voornamelijk in de financiële sector goed vertoeven is.
MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck
Ik had ook wel een buitenkans, deze werkgever die wilde mij graag hebben nadat ik daar een half jaar werk had geleverd als project manager/IT adviseur als externe. Dat brengt een mooie onderhandelingspositie met zich mee omdat je dan geen concurrentie hebt.The_MAN schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 11:49:
[...]
Erg goed gezien je maar 4 dagen in de week werkt! Merk dat er de laatste tijd vaker dit soort salarissen langskomen (deze misschien zelfs een uitschieter), wat me opvalt is dat het voornamelijk in de financiële sector goed vertoeven is.
Ik kwam van een maand salaris van 3500 op basis van 40 uur als System Engineer
Eens maar vertel dat maar eens aan 9van de 10 werkgevers.
Kom wel eens bij ziekenhuizen en die hebben echt de smerigste instant-diepvries DE koffie

Dat begrijp ik, wat dan ook betekent dat er meer managers langskomen en hier posten. Goed als referentie voor de andere managers.ThePrutser schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:52:
[...]
En dat op management niveau nou eenmaal (vaker) meer verdiend wordt dan op uitvoerend niveau. Iets met verantwoordelijkheden enzo
Dat is een lekkere stap! Heb zelf ook min of meer zo'n stap gemaakt, het heette geen detachering en het was niet in de IT, maar buitenkans was het zeker. Binnenkort dit topic maar verlaten, ga voor mezelf beginnenYolo schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:11:
[...]
Ik had ook wel een buitenkans, deze werkgever die wilde mij graag hebben nadat ik daar een half jaar werk had geleverd als project manager/IT adviseur als externe. Dat brengt een mooie onderhandelingspositie met zich mee omdat je dan geen concurrentie hebt.
Ik kwam van een maand salaris van 3500 op basis van 40 uur als System Engineer

Ik vind die 100x je leeftijd altijd zo'n dooddoener, als je ergens goed in bent en niet al te lang studeert dan is dat iets waar je na een paar jaar al ruim boven zit. Plus dat je in de huidige markt erg goed kunt onderhandelen. Ik denk dat de mensen met een 'speciale' opleiding en de echte specialisten daar nog ruim boven zitten.Zoijar schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:08:
Natuurlijk is 3900 voor een 27 jarige mbo-er boven de norm. De norm komt vaak overeen met ongeveer 100x leeftijd, als je geen hele speciale opleiding of bedrijf hebt en verder een normaal cv met werkervaring voor die periode. En mbo systeembeheer is nou niet iets heel speciaals dat weinig voorbij komt. Volgens deze site: http://www.gemiddeld-inkomen.nl/per-beroep bijvoorbeeld verdient een hbo/mbo systeembeheerder met 10 jaar ervaring gemiddeld 3000. Zie je ook hoeveel in dat lijstje boven de 3900 komen...
[ Voor 3% gewijzigd door curvemod op 21-03-2013 14:25 ]
Opleiding(en): MBO Gezondheidszorg
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie: Helpende
Werkweek: 24-28 uur
Pensioenregeling: PGGM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding per km
Regio: Utrecht
Reistijd: 1-1,5 uur met ov
Maand salaris (bruto): wisselend (ongveer 900)
The devil is in the details.
Verwijderd
En die 100x, is dat brutto of wat er netto op je rekening gestort wordt?jhuiting schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:18:
[...]
Ik vind die 100x je leeftijd altijd zo'n dooddoener, als je ergens goed in bent en niet al te lang studeert dan is dat iets waar je na een paar jaar al ruim boven zit. Plus dat je in de huidige markt erg goed kunt onderhandelen. Ik denk dat de mensen met een 'speciale' opleiding en de echte specialisten daar nog ruim boven zitten.
Want in geval 1 heb ik het behaald, ingeval 2 helaas nog niet...
zo dat is beroerdToet3r schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:59:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO Gezondheidszorg
Werkgever: Zorginstelling
Huidige functie:
Werkweek: 24-28 uur
Pensioenregeling: PGGM
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding per km
Regio: Utrecht
Reistijd: 1-1,5 uur met ov
Maand salaris (bruto): wisselend (ongveer 900)

The devil is in the details.
Met MBO en 6 jaar ervaring hoor je eigenlijk niet rond het minimumloon zitten, tenzij je in de praktijk ongeschoold werk doet.
* -ko- is best blij-ko- schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:50:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO Propedeuse niet afgemaakt, daarna bij huidig bedrijf aan de slag
Certificaten: Geen, wel vele vakspecifieke cursussen
Werkgever: ERP Consultancy bedrijf
Huidige functie: Consultant (Intern, dus remote)
Vakantiedagen: 26 dagen per kalenderjaar
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering na performance review van ons volledige team
Laptop: Ja, HP Business ding
GSM: iPhone 4GS
Pensioenregeling: Baas betaald, leg zelf 15 euro p/m netto bij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Niets bijzonders
Regio: Brabant
Reistijd: 10 minuten op de fiets, na mijn verhuis 2 minuten lopen
Maand salaris (bruto): 1950,- 2200,-

Wa Doede Nou
Dit topic is gesloten.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.