Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.354 views

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:52
_/-\o_ Könings _/-\o_

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 10:41
Ik heb dat CISSP boek ook in de kast liggen, toch maar eens gaan studeren daarin :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Metalrick schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:23:
[...]

Na iets verder onderhandelen (oa afkoopboete voor leasehok) op het volgende gekomen:

Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: CISSP, Prince2, ITIL foundation
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Grote energietoko
Huidige functie: Security Analyst

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: Nope, reiskostenvergoeding van 19ct/km of 1e klas ov kaart.
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Pensioen op basis van eindloon, eigen bijdrage 6%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 20k studiebudget
Land: Nederland
Regio: Den Haag
Reistijd: Auto/motor 40 minuten, trein uurtje

Maandsalaris: 4600,- (waarvan €600 per maand aan vergoeding voor weekend/nachtwerk (24/7 shifts)

Als het goed is ligt het contact vandaag of morgen in mn brievenbus :)

* Metalrick is happy :)
Ziet er goed uit voor jouw leeftijd! Heb je voor opgeven van je leaseauto ook een vergoeding gekregen? Bij sommige flexibele werkgevers kan je kiezen voor een uitkering of een lease bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
Hoeveel weekend/nachtwerk heb je gemiddeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Hahn schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
En als jij met geuren en kleuren kan vertellen waarom je meer waard bent en je baas zegt "goed verteld! maar doen we niet want [crisis/geen geld/risico/niet eerlijk voor anderen/etc]", wat dan?
Lijkt me dat je dan moet melden dat je je conclusies hier uit moet trekken. Vervolgens doe je gewoon vrolijk je werk en ondertussen solliciteer je je een slag in de rondte. Dan sta je ineens voor de manager met een aanbieding en vertelt in geuren en kleuren dat je het erg naar je zin hebt hier, maar dat het salarisaanbod dusdanig veel hoger is,dat je het toch echt niet kan afslaan. Maar dat je graag wil blijven en of er toch niet iets te regelen valt. Een beter salaris bijvoorbeeld ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalrick
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:38

Metalrick

tcpdump ninja

ZGaro schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:34:
[...]

Ziet er goed uit voor jouw leeftijd! Heb je voor opgeven van je leaseauto ook een vergoeding gekregen? Bij sommige flexibele werkgevers kan je kiezen voor een uitkering of een lease bak.
Daar heb ik wel een vergoeding voor onderhandeld ja, zit ook verweven in het salaris.

@smeerbartje: 24/7 shifts met +- 10 man, 2 man per shift, de ene week 4 shifts, andere week 5, wisselend dag/avond/nacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

Hahn schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 14:13:
Als je blij bent met je baan, maar je vindt dat je meer zou moeten verdienen... dan ben je dus niet blij met je baan. Een baan is een totaalplaatje, waar salaris ook deel van uitmaakt.
Dit vind ik niet helemaal waar.
Ja je moet goed gecompenseert worden voor hetgeen wat je doet, maar als je een leuke functie hebt met een leuk takenpakket en een leuke uitdaging, dan mag je toch wel redelijk blij zijn met wat je doet. Immers, als ik frustrerend, herhalend of juist niet-uitdagend werk doe mag ik wel 1000€ meer verdienen... Lang zou ik het niet uithouden.

Voor mij heeft werkvoldoening 60% prioriteit en inkomen 40%.
(ik ben wel eens gestopt met ergens te werken omdat het niet uitdagend genoeg was, en ipv een andere functie te zoeken ben ik gewoon weer gaan studeren voor mijn master.)
En als jij met geuren en kleuren kan vertellen waarom je meer waard bent en je baas zegt "goed verteld! maar doen we niet want [crisis/geen geld/risico/niet eerlijk voor anderen/etc]", wat dan?

Dreigen om op te stappen, alleen maar om het dreigen, dát moet je niet doen nee. Als je 'dreigt', moet je het ook (durven) doen als ze niet naar je luisteren, want anders ben je al je geloofwaardigheid kwijt.
Dit kan je zeer goed ondervangen door aanbiedingen van verschillende andere partijen (headhunters, recruiters, sollicitaties, etc.) mee te nemen naar zo'n gesprek. Namelijk:
  1. Het mag wel crisis zijn, maar als er vraag naar je vaardigheden is én deze wordt elders beter betaalt dan is het blijkbaar geen crisis voor jou.
  2. Oneerlijk voor anderen? Andere ICTers die mijn werk doen krijgen meer dan ik. Das pas oneerlijk.
  3. Risico? Elders durven ze het wel. Dus je hebt geen vertrouwen in mij >:) ?
  4. Geen geld is inderdaad lastig. Maar dat zal niet altijd zo zijn: zorg voor doorgroeimogelijkheden op een toekomstig moment misschien, ondertekend op papier?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:38
FunkyTrip schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:15:
[...]

Lijkt me dat je dan moet melden dat je je conclusies hier uit moet trekken. Vervolgens doe je gewoon vrolijk je werk en ondertussen solliciteer je je een slag in de rondte. Dan sta je ineens voor de manager met een aanbieding en vertelt in geuren en kleuren dat je het erg naar je zin hebt hier, maar dat het salarisaanbod dusdanig veel hoger is,dat je het toch echt niet kan afslaan. Maar dat je graag wil blijven en of er toch niet iets te regelen valt. Een beter salaris bijvoorbeeld ;)
Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hoe je in de markt ligt. Als je verder nergens aan de bak komt voor meer, dan is je salaris misschien wel gelijk aan je marktwaarde. Dan heeft het meer zin eens te kijken wat de mensen die meer verdienen wel hebben wat jij niet hebt en daaraan gaan werken.

Zwaaien met een beter aanbod bij je huidige baas zou ik terughoudend mee zijn. Je zet de boel er namelijk wel mee op scherp en je moet dus ook bereid zijn de consequenties daarvan te nemen. Het hangt van je situatie en je manager af. Sommige managers gaan hierin mee, bijv. omdat ze weten dat je eigenlijk wel toe bent aan een verhoging. Andere managers zullen denken dat je alleen zou blijven voor het geld en bij een beter aanbod alsnog weg zou zijn. De reacties zal dan zijn "ga maar". Die laatste denktrant is vanuit hun perspectief overigens niet zo gek, ik heb dat best vaak zien gebeuren.

[ Voor 3% gewijzigd door timag op 01-03-2013 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je kan niet onderhandelen als je geen feiten kent, met name wat je eigen marktwaarde is. Dat verkrijg je maar op 1 manier: solliciteren en wat aanbiedingen in de wacht slepen.

Als je:

A. goed in de markt ligt;
B. enkele concrete aanbiedingen hebt liggen;
C. die meer betalen dan je huidige baan;

Dan kan je onderhandelen met je huidige werkgever. Je kan simpelweg aangeven dat je hebt vernomen, van werknemers bij de concurent, dat je daar (bijvoorbeeld) 800 Euro bruto meer kan verdienen, en dat je gezien de veranderingen in de markt graag wilt praten over een passende salarisverhoging.

Op dit moment gaat je werkgever zich 2 dingen afvragen:

1. Hoeveel lever jij op en wat ga je kosten?
2. Wat kost het mij om een nieuwe werknemer aan te nemen?

Als hij besluit dat jij goed genoeg bent in je werk om te willen houden, en een verhoging in salaris zou een goede investering zijn, dan gaat hij met je onderhandelen om de verhoging zo laag mogelijk uit te laten pakken.

Ieder preekt voor eigen parochie: jij zet hoog in, je werkgever zet laag in. Persoonlijk zou ik zoiets hebben van: "Jij bepaalt zelf maar wat je me waard vindt, ik geef wel aan of ik dat accepteer of niet."

Bepaal voor jezelf een minimum salarisverhoging. Komen ze daar niet aan, overweeg dan ook serieus de optie om van werkgever te switchen. Als, en alleen als, je dit serieus overweegt, dan is dit een goed moment om dat ook aan te geven. Dat hoort bij de onderhandeling. Jij biedt een dienst aan tegen een vergoeding, voldoen ze niet meer aan de vergoeding die jij wilt krijgen, en kan je die elders wel krijgen, dan wissel je van werkgever.

Het is heel simpel gezegd een supply vs. demand situatie.

En het kan dus ook zijn dat je bij je sollicitaties geconfronteerd wordt met het feit dat je helemaal niet goed in de markt ligt. Dan zou ik dus gewoon hard gaan werken voor je huidige werkgever en niet teveel zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 23:23
Minneyar schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:37:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): WO Technische Bedrijfskunde - Proces Technologie
Certificaten: VCA
Werkervaring: 6 Maanden
Werkgever: Detacheringsbureau, gedetacheerd bij een US consultancy bureau op een lang lopend project bij een NL olie en gas bedrijf.
Huidige functie: Maintenance Engineer
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 13 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Nop
Laptop: Ja, van opdrachtgever, echter dusdanig op slot dat ik er privé niks aan heb.
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: (moet ik nodig eens uitzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 19 ct/km
Land: NL
Regio: Drente
Reistijd: 35 min enkele reis.

Maand salaris (bruto): 2500

In Juli loopt mijn contract bij detacheringsbureau af, daarna ga ik waarschijnlijk in dienst via de project leider inc. fikse loonsverhoging.
Tussentijdse evaluatie gehad met mijn projectleider/baas, hij is erg positief en had goed nieuws, dus vanaf deze periode:

Maand salaris (bruto): 2500 3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 10:22
Minneyar schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:45:
[...]

Tussentijdse evaluatie gehad met mijn projectleider/baas, hij is erg positief en had goed nieuws, dus vanaf deze periode:

Maand salaris (bruto): 2500 3000
Lijkt me inderdaad een meer marktconform salaris :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Blue-eagle schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:34:
Ieder preekt voor eigen parochie: jij zet hoog in, je werkgever zet laag in. Persoonlijk zou ik zoiets hebben van: "Jij bepaalt zelf maar wat je me waard vindt, ik geef wel aan of ik dat accepteer of niet."
Maar hoe bepaal je dat dan? In sommige gevallen is het duidelijk, maar vaak zit je in een marge van ja of nee.

Ik zou dan denken "wat is het risico dat mijn werk minder boeiend is en de collega's minder leuk is bij de concurrentie"? En hoeveel is me dat waard? Een loon-delta van 10-15%?

Hoe zie jij dat?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
XanderDrake schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Maar hoe bepaal je dat dan? In sommige gevallen is het duidelijk, maar vaak zit je in een marge van ja of nee.

Ik zou dan denken "wat is het risico dat mijn werk minder boeiend is en de collega's minder leuk is bij de concurrentie"? En hoeveel is me dat waard? Een loon-delta van 10-15%?

Hoe zie jij dat?
Marktonderzoek :) kijk eens bij de "buren", zoek eens vacatures die vergelijkbaar zijn, solliciteer eens een keer. Zo weet je wat er betaald wordt in de markt, en weet je ook gelijk of je fors te laag zit of wellicht maar een beetje lager :)

Bij fors lager zou ik mijn biezen pakken en een andere baan zoeken.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick_tfd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 10:22
martinusz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:54:
[...]

Bij fors lager zou ik mijn biezen pakken en een andere baan zoeken.
Liefst andersom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
:? jij pakt liever je biezen als je op je huidige plek fors hoger verdient dan marktconform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Nee, hij bedoelt dat hij bij fors lager zijn biezen zoekt en een andere baan pakt.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
eerst een andere baan zoeken (en vinden), en dan pas je biezen pakken... leek mij ook de meest logische volgorde ;)

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
cypher21 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:16:
eerst een andere baan zoeken (en vinden), en dan pas je biezen pakken... leek mij ook de meest logische volgorde ;)
Lol hehe...zo bedoel ik het ook eigenlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oynky
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-08 18:41
Mijn situatie; 21 jaar, MBO4 ICT Beheer, eindstage van 18 weken bij een cloud hosting bedrijf voor zakelijke markt. Zit op 500 euro vergoeding per maand.

Krijg hierna een baan aangeboden als support medewerker. Doorgroeien is erg goed mogelijk hier maar daar hebben we het nu even niet over.

De vraag is, waar kan ik op rekenen qua bruto maandloon? En, kan ik misschien beter HBO doen aangezien ik niks op het MBO heb uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Je hebt ook tussen vormen Oynky, als je niet weer 4 jaar wilt studeren. Laatst las ik over de Nederlandse variant van een Associate Degree : Wikipedia: Associate degree . Wel bijzonder, sluit allicht goed aan wat werkgevers zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
XanderDrake schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Hoe zie jij dat?
Zelfs als enorm rationeel en "facts first" mens ga ik dan op gevoel af. Onzekerheid is in dat geval een keuze, maar je kan natuurlijk ook voor zekerheid kiezen. Persoonlijk ben ik in de luxepositie dat ik geen gezin heb die van mijn inkomen afhankelijk is. Als ik morgen geen inkomen meer heb is er niks aan de hand. Maar dat ligt voor ieder anders, natuurlijk. :)

Ga het niet beredeneren. Ga solliciteren. En ga tijdens je sollicitatie gewoon slimme vragen stellen: "Mag ik de werkvloer eens zien? Welk project kom ik op? Hoe werken jullie?" Et cetera. Zelf ging ik altijd het liefst rond lunchtijd een gesprek in, zodat ik kan zien hoe men luncht met z'n allen. Dat zegt wel veel over de cultuur binnen een bedrijf heb ik gemerkt ;)

Als je het toch wilt beredeneren stel je een lijstje op van voors en tegens. Wat bevalt je NU wel, en wat niet? Kijk of een mogelijk nieuwe werkgever beter scoort of niet. Zo niet: wat doe je er dan nog? Zo wel: wat doe je dan nog bij je huidige werkgever? Op dat lijstje hoort (de hoeveelheid) salaris ook thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Blue-eagle schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:15:
[...]

Zelfs als enorm rationeel en "facts first" mens ga ik dan op gevoel af. Onzekerheid is in dat geval een keuze, maar je kan natuurlijk ook voor zekerheid kiezen. Persoonlijk ben ik in de luxepositie dat ik geen gezin heb die van mijn inkomen afhankelijk is. Als ik morgen geen inkomen meer heb is er niks aan de hand. Maar dat ligt voor ieder anders, natuurlijk. :)
Holy crap, hoe kom je zo in deze luxepositie? Relaxt man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Blue-eagle schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:15:

Ga het niet beredeneren. Ga solliciteren. En ga tijdens je sollicitatie gewoon slimme vragen stellen: "Mag ik de werkvloer eens zien? Welk project kom ik op? Hoe werken jullie?" Et cetera. Zelf ging ik altijd het liefst rond lunchtijd een gesprek in, zodat ik kan zien hoe men luncht met z'n allen. Dat zegt wel veel over de cultuur binnen een bedrijf heb ik gemerkt ;)

Als je het toch wilt beredeneren stel je een lijstje op van voors en tegens. Wat bevalt je NU wel, en wat niet? Kijk of een mogelijk nieuwe werkgever beter scoort of niet. Zo niet: wat doe je er dan nog? Zo wel: wat doe je dan nog bij je huidige werkgever? Op dat lijstje hoort (de hoeveelheid) salaris ook thuis.
Een eerste indruk is beter dan geen indruk, maar dat biedt geen garanties natuurlijk. De echte onderliggende werk cultuur ga je pas merken na een aantal maanden is mijn ervaring. Wat de verhoudingen zijn tussen de collegas en tussen werkers en management enzo, of al het werk interresant blijft, dat is niet meteen duidelijk. Dus alsnog spring je in het diepe.

En wat vind jij die sprong dan waard. 15% meer loon bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
smeerbartje schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:28:
[...]

Holy crap, hoe kom je zo in deze luxepositie? Relaxt man!
:+ Jaren lang ervaring, volkomen autodidact als single. Werken in de IT helpt, JWZ.
XanderDrake schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 11:37:
[...]

Een eerste indruk is beter dan geen indruk, maar dat biedt geen garanties natuurlijk. De echte onderliggende werk cultuur ga je pas merken na een aantal maanden is mijn ervaring. Wat de verhoudingen zijn tussen de collegas en tussen werkers en management enzo, of al het werk interresant blijft, dat is niet meteen duidelijk. Dus alsnog spring je in het diepe.

En wat vind jij die sprong dan waard. 15% meer loon bijvoorbeeld?
Mijn meest recente switch heeft me 5 aanbiedingen opgeleverd, 2 daarvan boden hetzelfde salaris als wat ik op dat moment verdiende, 1 bood 10% minder, 1 bood 22% meer salaris (maar 50% van mijn tijd zou ik in het buitenland doorbrengen), en het laatste aanbod bood zelfs 33% meer salaris (effectief 30% meer dankzij een mindere bonusregeling).

Ik ben voor die laatste optie gegaan vanwege het totaalplaatje (vast contract, salaris, werksfeer, toekomstperspectief, kwaliteit van het werk, groeimogelijkheden, sfeer in het bedrijf, etc.) terwijl ik al mondeling was overeengekomen met een ander bedrijf (yay, proeftijd! ;) )

Maar als die laatste partij geen optie was geweest dan had ik gekozen voor een mindering in salaris omdat ik simpelweg leuker werk zocht waar mijn ontwikkeling niet zo stagneerde als bij mijn toenmalige werkgever.

Dus de vraag "wat vind jij die sprong waard?" kan ik niet beantwoorden voor jou specifiek. Waarde is meer dan geld. En het aanbod is niet alleen de nieuwe opties die je krijgt, of misschien zelfs duidelijk moet opgeven, maar ook wat je achterlaat. In mijn geval was een relatief saai bedrijf met weinig professionele ontwikkeling de reden om op te stappen; ik verdiende op dat moment al 3600 bruto (28 jaar, geen opleidingen). Met minder geld kon ik ook prima leven, dus dat was een optie.

Vandaar ook mijn enigszins triviale opmerking van mijn "luxe positie" zonder familie: het is simpelweg een factor die voor mij relevant is, als jij wel een gezin hebt overweeg je natuurlijk heel andere zaken.

TL;DR: I dunno man, maak lijstjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 11:11
door herziening van functiegroepensysteem en vergelijking met referentie (3 andere verzekeraars) komt er met terugwerkende kracht nog wat moois bij:
was:
Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO (Bedrijfskundige) Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar werkervaring, en 1,5 door stages + bijbanen
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Releasebeheerder
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 compensatiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, afgelopen 8 jaar is ook +- een 14e maand uitgekeerd en jaarlijks periodieke verhoging van 3-5% (max schaal)
Laptop: Nee
Werkweek: 40 uur, volgens CAO 38, vandaar de compensatiedagen
Pensioenregeling: Ja, 2,5% inleg werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekering, bedrijfslunch, bij vaste aanstelling; 1/3 hypotheekrentekorting, eens per 5 jaar fiets,
Regio: Zeeland
Reistijd: 14 minuten op de fiets retour :-).
Maand salaris (bruto): 2902
wordt:

Leeftijd: 24
Opleiding(en): HBO (Bedrijfskundige) Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 3 jaar werkervaring, en 1,5 door stages + bijbanen
Werkgever: Verzekeraar
Huidige functie: Releasebeheerder
Vakantiedagen: 25 dagen + 13 compensatiedagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, afgelopen 8 jaar is ook +- een 14e maand uitgekeerd en jaarlijks periodieke verhoging van 3-5% (max schaal)
Werkweek: 40 uur, volgens CAO 38, vandaar de compensatiedagen
Pensioenregeling: Ja, 2,5% inleg werknemer
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: korting op verzekering, bedrijfslunch :9~ , bij vaste aanstelling; 1/3 hypotheekrentekorting, eens per 5 jaar fiets,
Regio: Zeeland
Reistijd: 14 minuten op de fiets retour :-).
Maand salaris (bruto): 3077

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:11
Tijd voor de jaarlijkse update:

Leeftijd: 28
Opleiding(en): VWO, HBO Communicatiesystemen
Certificaten: Prince2 Foundation, twee bancaire certificaten, ISEB/BCS Business Analysis Diploma (4 deelcertificaten + mondeling examen)
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Kleine bank
Huidige functie: Business Analyst

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (max. +/- 80% van maandsalaris)
Laptop: Ja
GSM: Ja, iPhone 5 (belkosten volledig vergoed, ook privé)
Pensioenregeling: Middelloonregeling, maximaal fiscaal mogelijk opbouwpercentage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen volledig vergoed zonder amortisatieregeling, onbeperkt lunchen voor vast laag bedrag per maand, gedeeltelijke vergoeding voor betaalde hypotheekrente, persoonlijke en/of team bonussen, fietsplan, diverse kleine extra's.
Regio: Randstad
Reistijd: 10 minuten (fiets)

Maand salaris (bruto): 3450 (was: 3250)

Salarisontwikkeling sinds ik hier in dienst ben:
2010: 2730,-
2011: 3000,- (+10% incl. CAO-stijging)
2012: 3250,- (+8,3%)
2013: 3450,- (+6,1%)

In tijden van bevroren salarissen toch een aardige stijging, maar de groei neemt wel af. Met het complete pakket van 52k/jaar, 38 vakantiedagen, zelf bepalen welke cursussen ik wil volgen en 10 minuten fietsen ben ik erg tevreden :*).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
Railgunner schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:14:
Tijd voor de jaarlijkse update:

Opleiding(en): VWO, HBO Communicatiesystemen
Certificaten: Prince2 Foundation, twee bancaire certificaten, ISEB/BCS Business Analysis Diploma (4 deelcertificaten + mondeling examen)
Werkervaring: 3,5 jaar
Werkgever: Kleine bank
Huidige functie: Business Analyst

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering (max. +/- 80% van maandsalaris)
GSM: Ja, iPhone 5 (belkosten volledig vergoed, ook privé)
Pensioenregeling: Middelloonregeling, maximaal fiscaal mogelijk opbouwpercentage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Cursussen volledig vergoed zonder amortisatieregeling, onbeperkt lunchen voor vast laag bedrag per maand, gedeeltelijke vergoeding voor betaalde hypotheekrente, persoonlijke en/of team bonussen, fietsplan, diverse kleine extra's.
Reistijd: 10 minuten (fiets)

Maand salaris (bruto): 3450 (was: 3250)

Salarisontwikkeling sinds ik hier in dienst ben:
2010: 2730,-
2011: 3000,- (+10% incl. CAO-stijging)
2012: 3250,- (+8,3%)
2013: 3450,- (+6,1%)

In tijden van bevroren salarissen toch een aardige stijging, maar de groei neemt wel af. Met het complete pakket van 52k/jaar, 38 vakantiedagen, zelf bepalen welke cursussen ik wil volgen en 10 minuten fietsen ben ik erg tevreden :*).
netjes hoor. Maar hoe kom je bij 52k/jaar? 3450*13,96 = 48162 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:57

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Winstuitkering gok ik zo ? :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Laatst online: 23:11
Die 52k was nog met 3250/maand. Een teambonus, winstuitkering en diverse kleinere extra's krikken het totaal over 2012 nog wat op.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-08 13:41
Huidig:
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO-ICT Niveau 4 BBL
Certificaten: ECDL / IT Essentials / Cisco CCNA 1 t/m 4
Werkervaring: 4 jaar (3.5 jaar icm mijn BBL opleiding)
Werkgever: Omroep
Huidige functie: Servicedesk Medewerker

Contract: flex (max. 3x 1 jaar)
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: winstuikering (afgelopen jaar 1200 euro netto)
Werkweek: 36
Pensioenregeling: (weet ik niet precies)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Eindhoven
Reistijd: 30 minuten, 99 euro netto per maand vergoeding

Maand salaris (bruto): 2160 euro

Vanaf 1 April een nieuwe werkgever:
Leeftijd: 22 (in april wordt ik 23)
Opleiding(en): MBO-ICT Niveau 4 BBL
Certificaten: Microsoft 70-680, 70-640, 70-687 / ECDL / IT Essentials / Cisco CCNA 1 t/m 4
Werkervaring: 5 jaar (3.5 jaar icm mijn BBL opleiding)
Werkgever: Gemeente
Huidige functie: Systeem- en netwerkbeheerder

Contract: jaarcontract
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (schijnt ongeveer gelijk te zijn aan je maandsalaris)
Pensioenregeling: (moet ik nog uitzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Reistijd: 40 minuten, reiskostenvergoeding op basis van openbaar vervoer

Maand salaris (bruto): 2500 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
.

[ Voor 100% gewijzigd door useruser op 18-04-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 13:36

cdoens

Peugeot-gek

Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO Informatica+
Certificaten: MS Windows 2000 Professional, verder alleen maar softskill trainingen zonder diploma's gevolgd.
Werkervaring: 14 jaar en 1 jaar stage.
Werkgever: een ICT consultancy- en projectenorganisatie (in de Microsoft ere-divisie)
Huidige functie: Service-coordinator Servicedesk

Vakantiedagen: 30 (5 bijgekocht)
13/14e maand of winstuitkering: nope
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto: ja. Ford Fiesta 14%. Leasebedrag 540€ incl brandstof.
Pensioenregeling: ja, volledig door werkgever betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot fiscaal voordeel op bijv telefoons en cursussen die niet aansluiten op mijn werk.
Regio: Omgeving Schiphol
Reistijd: 35 min

Maand salaris (bruto): € 2545 (€ 2606 als ik geen extra vakantie had bijgekocht.

Voor een al wat ouwere knakker zonder veel diploma's doe ik het vast niet slecht. Maar het zou altijd beter kunnen. Ik ga nu met ITIL aan de slag en daarna misschien nog MCSA.
Helaas zijn bij ons de salarissen gedeeltelijk bevroren dus hard groeien qua loon zal er sowieso niet inzitten. Ook de jaarlijkse inflatiecorrectie gaat dit jaar niet door.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dus je betaalt 61 euro voor 5 extra vakantiedagen? Dat kan niet juist zijn ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Laatst online: 19:23
Nyarlathotep schreef op zondag 10 maart 2013 @ 12:40:
Dus je betaalt 61 euro voor 5 extra vakantiedagen? Dat kan niet juist zijn ;)
Per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

cdoens schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 00:49:
Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO Informatica+
Certificaten: MS Windows 2000 Professional, verder alleen maar softskill trainingen zonder diploma's gevolgd.
Werkervaring: 14 jaar en 1 jaar stage.
Werkgever: een ICT consultancy- en projectenorganisatie (in de Microsoft ere-divisie)
Huidige functie: Service-coordinator Servicedesk

Vakantiedagen: 30 (5 bijgekocht)
13/14e maand of winstuitkering: nope
Leaseauto: ja. Ford Fiesta 14%. Leasebedrag 540€ incl brandstof.
Pensioenregeling: ja, volledig door werkgever betaald.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot fiscaal voordeel op bijv telefoons en cursussen die niet aansluiten op mijn werk.
Regio: Omgeving Schiphol
Reistijd: 35 min

Maand salaris (bruto): € 2545 (€ 2606 als ik geen extra vakantie had bijgekocht.

Voor een al wat ouwere knakker zonder veel diploma's doe ik het vast niet slecht. Maar het zou altijd beter kunnen. Ik ga nu met ITIL aan de slag en daarna misschien nog MCSA.
Helaas zijn bij ons de salarissen gedeeltelijk bevroren dus hard groeien qua loon zal er sowieso niet inzitten. Ook de jaarlijkse inflatiecorrectie gaat dit jaar niet door.
Je hebt wel 14 jaar werk ervaring en je bent coordinator, dan lijkt mij dit salaris toch wat aan de lage kant, helemaal voor iemand van 35. Zou het geringe aantal aan certificaten de oorzaak zijn? Of heb ik een verkeerd (salaris)beeld bij een functie van coordinator, klinkt namelijk wel als een behoorlijk verantwoordelijke baan?

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
ThePrutser schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:14:
[...]

Je hebt wel 14 jaar werk ervaring en je bent coordinator, dan lijkt mij dit salaris toch wat aan de lage kant, helemaal voor iemand van 35. Zou het geringe aantal aan certificaten de oorzaak zijn? Of heb ik een verkeerd (salaris)beeld bij een functie van coordinator, klinkt namelijk wel als een behoorlijk verantwoordelijke baan?
Vindt het ook laag. Ik heb ook geen opleiding, ongeveer zelfde leeftijd en jaren werk ervaring. Ik heb ook een coördinator. Ik verdien netto een stukje hoger dan wat jij bruto verdient. Misschien tijd om eens om je heen te gaan kijken...?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-08 13:11

bord4kop

maximaal 100KB!

Leeftijd: 40
Opleiding(en): HAVO, HBO niet relevant
Certificaten: MCDST, MCSA, MCSE, MCTS, MCITP-SA MCITP-EA, ITIL, VCP 5.1
Werkervaring: 15+
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Windows en VMware Admin / project manager
Vakantiedagen: 24 + 13 bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: ja, bij goed presteren, laatste 4 jaar zo 'n 6%
Laptop: ja, HP 6560b
GSM: ja, of vergoeding eigen gsm
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding
Werkweek: 38, maar 40 uur werken -> 13 ATV dagen
Pensioenregeling: ja, 50%
[b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget
Regio: Achterhoek
Reistijd: 20 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 3360-

Inmiddels niet meer zo tevreden, het valt me een beetje tegen allemaal :'(
Ik mis de uitdaging heel erg. Het werk is 'zo zo'. Het is hier en daar behoorlijk ongestructureerd en beloften worden niet -goed- nagekomen. De meeste collega 's zijn wel leuk, de korte reistijd is nog steeds erg prettig :9
Salaris is ook niet super goed. (Netto verschil van 400 p/md. minder in vergelijk met mijn vorige baan bij Ordina.)

Wat vinden jullie ervan?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

bord4kop schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:27:
Leeftijd: 40
Opleiding(en): HAVO, HBO niet relevant
Certificaten: MCDST, MCSA, MCSE, MCTS, MCITP-SA MCITP-EA, ITIL, VCP 5.1
Werkervaring: 15+
Werkgever: Groothandel
Huidige functie: Windows en VMware Admin / project manager
Vakantiedagen: 24 + 13 bij 40 uur
13/14e maand of winstuitkering: ja, bij goed presteren, laatste 4 jaar zo 'n 6%
Laptop: ja, HP 6560b
GSM: ja, of vergoeding eigen gsm
Leaseauto: nee, reiskostenvergoeding
Werkweek: 38, maar 40 uur werken -> 13 ATV dagen
Pensioenregeling: ja, 50%
[b]Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget
Regio: Achterhoek
Reistijd: 20 minuten met auto
Maand salaris (bruto): 3360-

Inmiddels niet meer zo tevreden, het valt me een beetje tegen allemaal :'(
Ik mis de uitdaging heel erg. Het werk is 'zo zo'. Het is hier en daar behoorlijk ongestructureerd en beloften worden niet -goed- nagekomen. De meeste collega 's zijn wel leuk, de korte reistijd is nog steeds erg prettig :9
Salaris is ook niet super goed. (Netto verschil van 400 p/md. minder in vergelijk met mijn vorige baan bij Ordina.)

Wat vinden jullie ervan?
Gezien je leeftijd, opleiding, ervaring en certificering: veeeeeeel te weinig! Aan de andere kant ik zie dat je in de regio Achterhoek werkt en ik weet dat de salarissen hoger liggen in de randstad. Maar als je dan weer naar cdoens lijstje kijkt, die werkt wel in de randstad en verdiend ook naar mijn idee te weinig...

[ Voor 3% gewijzigd door ThePrutser op 10-03-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enkele tientallen pagina's gelezen te hebben toch ook maar eens geregistreerd. Er staat weer een beoordeling op de agenda. Dus ik ben benieuwd waar ik sta volgens jullie.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO - HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen relevante (wel bezig)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT Consultancy bureau (150 man)
Huidige functie: Consultant (Voornamelijk bezig met Java in een groot CMS pakket)

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, standaard DELL laptop
Leaseauto: Mobiliteitsbijdrage van € 750,- (voor dat bedrag dus een leaseauto+tankpas kiezen, wat er over blijft komt bruto bij het salaris)
Pensioenregeling: Werkgever betaalt 35%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 70,- netto onkosten vergoeding p/m
Reistijd: +/- uur enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2400,-

Waar moet ik volgens jullie op inzetten tijdens mijn volgende functioneringsgesprek (en dan mag je er vanuit gaan dat alle beoordelingen goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
€5000, je doet het goed of je doet het niet!

Nee, wat vind jij dat een goede salarisverhoging zou zijn?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:39:
€5000, je doet het goed of je doet het niet!

Nee, wat vind jij dat een goede salarisverhoging zou zijn?
Ik heb zelf het idee dat ik aan de lage kant zit. Ik zou er graag €300,- bij hebben. Maar vraag me ook af of dit wel een redelijk bedrag is in jullie ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hangt van een heleboel omstandigheden af natuurlijk, maar €2700 voor een 29-jarige lijkt me helemaal niet zo gek.

Maar je mobiliteitsbijdrage is ook wel netjes, volgens mij (niet heel veel ervaring mee :+). Wat houd je daar maandelijks aan over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:42:
Hangt van een heleboel omstandigheden af natuurlijk, maar €2700 voor een 29-jarige lijkt me helemaal niet zo gek.

Maar je mobiliteitsbijdrage is ook wel netjes, volgens mij (niet heel veel ervaring mee :+). Wat houd je daar maandelijks aan over?
Daar blijft ongeveer €150,- van over die bruto op mijn salaris erbij komt. Daar staat wel tegenover dat ik nog 14% bijtelling moet betalen over de leaseauto, dus kan ik dit ongeveer tegen elkaar wegstrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Laatst online: 03-02 14:21
Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 16:37:
Na enkele tientallen pagina's gelezen te hebben toch ook maar eens geregistreerd. Er staat weer een beoordeling op de agenda. Dus ik ben benieuwd waar ik sta volgens jullie.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO - HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Geen relevante (wel bezig)
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: ICT Consultancy bureau (150 man)
Huidige functie: Consultant (Voornamelijk bezig met Java in een groot CMS pakket)

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja, standaard DELL laptop
Leaseauto: Mobiliteitsbijdrage van € 750,- (voor dat bedrag dus een leaseauto+tankpas kiezen, wat er over blijft komt bruto bij het salaris)
Pensioenregeling: Werkgever betaalt 35%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: € 70,- netto onkosten vergoeding p/m
Reistijd: +/- uur enkele reis

Maand salaris (bruto): € 2400,-

Waar moet ik volgens jullie op inzetten tijdens mijn volgende functioneringsgesprek (en dan mag je er vanuit gaan dat alle beoordelingen goed zijn).
Ik begrijp hem niet zo goed.
2400 excl de 750 mobiliteitsbijdrage dus 3150 ? Of is het 1650,- ex wat samen de 2400 maakt ?

3150 is volgens mij best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hij verdient €2400 bruto en daarnaast kan 'ie voor €750 per maand een auto + tankpas krijgen. Waar 'ie uiteindelijk (ook door bijtelling) eigenlijk niks van overhoudt. Als ik het goed begrijp.

Als 'ie auto en tankpas ook voor privé kan gebruiken, dan is dat niet gek.

[ Voor 16% gewijzigd door Hahn op 10-03-2013 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:05:
Hij verdient €2400 bruto en daarnaast kan 'ie voor €750 per maand een auto + tankpas krijgen. Waar 'ie uiteindelijk (ook door bijtelling) eigenlijk niks van overhoudt. Als ik het goed begrijp.

Als 'ie auto en tankpas ook voor privé kan gebruiken, dan is dat niet gek.
Dat klopt inderdaad. Makkelijker uitgelegd: ik kan een leaseauto inc tankpas uitzoeken voor max €750,-.

Leaseauto + tankpas mogen inderdaad prive gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Er blijft nog wat van je leasebudget over, wat je netto uitgekeerd krijgt.
Das netjes.
27 dagen vakantie is ook iets boven gemiddeld evenals de 70 euro onkosten vergoeding.
Maar; Het salaris is inderdaad aan de lage kant IMHO..
ThePrutser schreef op zondag 10 maart 2013 @ 14:43:
[...]

Gezien je leeftijd, opleiding, ervaring en certificering: veeeeeeel te weinig! Aan de andere kant ik zie dat je in de regio Achterhoek werkt en ik weet dat de salarissen hoger liggen in de randstad. Maar als je dan weer naar cdoens lijstje kijkt, die werkt wel in de randstad en verdiend ook naar mijn idee te weinig...
Dank voor je reactie
en gefeliciteerd! :+

Persoonlijk denk ik ook dat ik aan de lage kant zit. De laatste jaren zat ik inderdaad flink hoger MET auto etc.

Maar goed, meeste mensen hier die vragen hebben over salaris denken/vinden dat ze te weinig krijgen..

Zijn er nog meer meningen over mijn salaris etc?

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

bord4kop schreef op zondag 10 maart 2013 @ 17:15:
Er blijft nog wat van je leasebudget over, wat je netto uitgekeerd krijgt.
Das netjes.
27 dagen vakantie is ook iets boven gemiddeld evenals de 70 euro onkosten vergoeding.
Maar; Het salaris is inderdaad aan de lage kant IMHO..

[...]

Dank voor je reactie
en gefeliciteerd! :+
TP: Thanx! :+

Persoonlijk denk ik ook dat ik aan de lage kant zit. De laatste jaren zat ik inderdaad flink hoger MET auto etc.

Maar goed, meeste mensen hier die vragen hebben over salaris denken/vinden dat ze te weinig krijgen..

Zijn er nog meer meningen over mijn salaris etc?
Om een beeld te scheppen (niet om op te scheppen): ik ben 5 jaar jonger, heb geen HBO (ben ik net mee begonnen) alleen maar HAVO, heb iets minder certificaten, wel evenveel jaar ervaring echter verdien 700 euro meer en daarbij nog een leuke auto (vind ik), overige voorwaarden zijn vrijwel hetzelfde. Kan me niet voorstellen dat het verschil zo groot is tussen Randstad en Achterhoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Dan heb je een net salaris Prutser :-)
Zo'n 4k + leasauto is gewoon goed.

Zoals zou ik voor de meneer van 40 ook wel verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
Erg laag, maar dat weet je zelf ook. Doet met vermoeden dat je niet hard hebt gezocht toen je deze baan aannam, en zeker niet hebt onderhandeld. Je zit daar voor een schijntje. Leer jezelf verkopen of laat iemand dat voor je doen (recruiters smullen van ervaren mensen met aantoonbare ervaring + certificaten). Met wat moeite kan daar in die regio ook wel 500 Euro bij, en in de Randstad ruim 1000 tot 1500 vermoed ik zo. Maar... reistijd is indirect natuurlijk ook een soort van beloning ;) Als je 4 uur per dag in de trein moet zitten voor 500 Euro meer per maand zou ik zelf mooi blijven waar ik zat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:53
Ik weet dat ik nu wel heel laag zit

Oude baas
;
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: MCDST, MCSA 2k3, MCSE 2k3, ITIL v3 found., EAVA
Werkervaring: 5jr
Werkgever: een ICT beheer organisatie
Huidige functie: Jr. Packager

13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering afhankelijk van individuele prestaties. In mijn geval vorig jaar 800,-
GSM: ja alleen voor zakelijk
Leaseauto: ja. polo 20% incl brandstof (eb. 90 bruto/mnd 10k eigen km).
Pensioenregeling: ja, 15,25 p/mnd
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot fiscaal voordeel op bijv telefoons en std inet vergoeding tot max 22,69 bruto /mnd certificeringen (alleen MS en Cisco)
Regio: Heel NL
Reistijd: Afhankelijk van de klant

Maand salaris (bruto): € 1845,-
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Paganstars op 05-01-2015 09:47 ]

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 14:11
hier mijn huidige situatie. ik gebruik acccount van mijn broer om dit te posten dus dit is niet mijn account. :P
ik vind persoonlijk mijn salaris heel erg laag van vinden jullie er van ?

Opleiding(en): MBO-ICT Niveau 4 / HBO eerste jaars bbl
Certificaten: ECDL - Cisco CCNA - MCDST
Werkervaring: 1 jaar bbl
Werkgever: bedrijf waar ze prive cloud hosted exchance enz enz bieden.
Huidige functie: support engineer

Pensioenregeling: weet ik niet
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Noord-holland
Reistijd: 15
Overuren: krijg ik niet betaald.

Maand salaris (bruto): 1400 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Leeftijd: 31
Opleiding(en): MBO
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: retailer
Huidige functie: Leidinggevende ( sinds 2008 )

Vakantiedagen: 4 - 5 weken.
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling. gemiddeld zo'n 30/40k per jaar.
Leaseauto: Helaas , nee :-)
Werkweek: 38 uur
Pensioenregeling: Zelf regelen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding, parkeerabbonement qpark.
Regio: Brabant
Reistijd: 15minuten

Maand salaris (bruto): € 6060,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Lasteraar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:20:

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding, parkeerabbonement qpark.

zoo van een salaris... :o
hebben jullie nog vacature beschikbaar :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Helaas, crisis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Lees ik dat goed, 40K bonus? Dat is dus een 6 maanden aan salaris wat je er bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
grappig dat je tijdens crisis nog 40k aan bonus binnen haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
matty___ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:41:
[...]

Omdat het crisis is wil nog niet zeggen dat alle bedrijven crisis hebben ;)
Sterker nog ons bedrijf had in 2012 het beste bedrijfsresultaat ooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje

Ik geloof dit niet...

[ Voor 66% gewijzigd door smeerbartje op 11-03-2013 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Paganstars schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:48:
Nieuwe baas
Werkgever: een ICT consultancy- en projectenorganisatie
Komende functie: Jr package, applicatie en proces consultant

13/14e maand of winstuitkering: Ja, afhankelijk van bedrijfsresultaat
GSM: ja, FUP
Leaseauto: ja. Volvo v40 14%. Leasebedrag 650, ex brandstof.
Pensioenregeling: ja, Niet zeker wie het betaalt (gok ikzelf).
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 1 keer in de 2 jaar betaald met het bedrijf weekje in het buitenland, certificeringen en cursussen (alleen industrie gerelateerd).
Regio: Afhankelijk van de klant, kan zowel onsite als of site in brabant
Reistijd: afhankelijk. Naar standplaats 50 min.

Maand salaris (bruto): € 2150 (ex leasebudget)
Wat houdt je functie precies in ? MSI / APP-V pakketten maken?
Een goede applicatie / packager is geld waard. Veel vraag, weinig aanbod. Zeker meer dan 2150. (tenzij je een next -next finish sequencer bent ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-06 21:05
sanane schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:00:
hier mijn huidige situatie. ik gebruik acccount van mijn broer om dit te posten dus dit is niet mijn account. :P

Wat is je leeftijd?
In principe zou je met 'een' ict diploma al niet onder de 1700 moeten zitten, tenzij je nog 21 bent of zo.

Ik heb zelf ook ooit de fout begaan door op 1400 te starten op m'n 23e. Voor 40 uur zelfs, als developer. Ik wist niet wat iedereen verdiende.

Wat zijn je ambities? Wat voor werk wil je gaan doen? Of is support engineer wat je wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Tielenaar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:36:
[...]

Wat is je leeftijd?
In principe zou je met 'een' ict diploma al niet onder de 1700 moeten zitten, tenzij je nog 21 bent of zo.
Sorry hoor, maar door dit soort reacties krijgen mensen het idee dat ze te weinig verdienen. Feitelijk heeft de persoon in kwestie vrijwel geen werkervaring (op 1 jaar bbl na) en heeft op basis van 40 uur een bruto salaris van 1550 per maand. En dat is voor MBO gewoon marktconform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:31
sanane schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:00:

Hoe oud ben je?
ik doe exact het zelfde als jou en verdien een stuk meer!
en heb 25 vakantie dagen en 13 adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
@ Dr eb Matty
Ja klopt. Echter ik schrijf gemiddeld.
Als ik puur naar 2012 kijk dan lag dat gemiddelde veel lager !

Let wel, zelf pensioen regelen.
En redelijk wat vergaderingen en meetings die erbij horen wat niet uitbetaald wordt.

Dus een redelijk bedrag. Maar ook veel verantwoording.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online

Wat voor leidinggevende ben je dan? Beetje een leeg begrip zonder verdere omschrijving.
Gezien je ruime bonusregeling gok ik dat je verantwoordelijk bent voor (een deel van) de in/verkoopkant? Wel weer apart dat je dan geen laptop/GSM hebt? Bij grotere retailers/organisaties hoef je over het algemeen ook niet voor je eigen pensioen te zorgen.

Zonder iets meer toelichting kan ik me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die dit lijstje maar moeilijk kunnen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Beste muse

Het topic bestaat uit inzicht geven in de verdiensten van bepaalden groepen.
Ik heb het niet gepost om mensen te laten geloven.
Daarbij post ik het ook zo anoniem mogelijk om het voor mijzelf discreet te houden.

Als ik hoor wat bankdirecteuren verdienen geloof ik het bijna ook niet.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
m3gA schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Een goede applicatie / packager is geld waard. Veel vraag, weinig aanbod. Zeker meer dan 2150. (tenzij je een next -next finish sequencer bent ;))
MSI/APP-V/Silent. Ik ben nog maar net begonnen met packagen. Ben zelf meer van zoveel mogelijk silent te scripten dan daadwerkelijk msi te bakken. TJa en de meeste app-v zijn toch redelijk next next finish ;).

Maar klopt ik zit redelijk aan de onderkant van de schaal, maar daarentegen hecht ik zelf meer waarde aan de sfeer etc binnen een bedrijf dan echt hoofdprijs te vangen (hoewel dat ook leuk is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
geldermalsen schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Hoe oud ben je?
ik doe exact het zelfde als jou en verdien een stuk meer!
en heb 25 vakantie dagen en 13 adv.
sorry ik was vergeten mijn leeftijd te vermelden. ik ben 23 jaar. ik heb 2 jaar stage ervaring en 1 jaar bbl.
ik denk persoonlijk dat ik te weinig verdien voor de taken dat ik doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
matty___ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:41:
[...]

Het kan best. Het kan ook zo zijn dat er bonussen worden uitekeerd terwijl dat gezien het resultaat van de onderneming niet verantwoord is. Ik zie als advocaat heel wat beginnende ondernemingen langskomen waarvan de directie zichzelf vorstelijk beloont. Vaak proberen we dan in een faillissementssituatie die management fees terug te klauwen omdat ze onzakelijk zijn en/of niet op de juiste wijze vastgesteld. Op de lange termijn moeten de beloningen wel in balans zijn met de inkomsten. Maar je ziet vaak dat het anders gaat hoor, dan duikt de onderneming diep in de rode cijfers en beloont het management zichzelf wel met riante fees van soms tientallen k's per maand.

Verder is het gewoon een net salaris op zijn 31e, zeker met 'maar' een MBO-opleiding. Ga zo door :)

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
m3gA schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Hou er ook rekening mee dat er naast het bekende beheerwerk ook packaging tegenwoordig naar offshore/nearshore gaat. Denk dat dit zeker in de toekomst een nog grotere rol gaat spelen waardoor het salaris voor beginnende packagers hier onder druk zal komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 34
Opleiding(en): Algemeen Secundair Onderwijs (ASO)
Certificaten: MCSE 2003, MCITP:EA
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever:
Huidige functie: System Administrator (Wintel Server / VMware)

Vakantiegeld: 92% bruto maandloon
Vakantiedagen: 30 + 30 (*)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + bonusregeling (2012: 2,5 maandloon)
GSM: Ja
Werkweek: 35u
Pensioenregeling: Groepsverzekering (volledig betaald door de werkgever)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatieverzekering voor het hele gezin, maaltijdcheques (€7,00/werkdag), openbaar vervoer betaald door de werkgever, royale compensatieregeling voor wachtdiensten & weekendwerk
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd: 90 minuten enkel

Maandsalaris (bruto): basis: €3150,00 / werkelijk: €3900,00 (**)

(*): Wegens de royale compensatie voor werk tijdens wachtdiensten/weekend, krijg ik naast de standaard 30 dagen vakantie gemiddeld nog eens een 30-tal recuperatiedagen erbij.

(**): Ik heb de bereking gemaakt voor 2012, en als ik het werkelijke loon voor het hele jaar samentel en deel door 12 kom ik aan gemiddeld €3900,00 (dit is inclusief wachtdiensten/weekendwerk, maar exclusief bonus/vakantiegeld).

Mijn "probleem":

Hoewel ik elk jaar wel gestaag omhoog ga, vind ik mijn basisloon, gezien mijn kennis en ervaring, niet ontzettend hoog. Als je het gehele plaatje ziet, is het echter wel een mooi salaris. Maar wat als ik morgen plots naar een andere functie ga waar ik geen extra diensten meer doe? Dan betekent dit plots een serieuze aderlating voor mijn maandelijkse inkomsten. Zijn er nog mensen die in mijn situatie zitten waarbij het werkelijke loon een stuk hoger ligt als het basisloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

[b]KerberosX schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:18:
Hoewel ik elk jaar wel gestaag omhoog ga, vind ik mijn basisloon, gezien mijn kennis en ervaring, niet ontzettend hoog.
Ik vind het niet zo slecht eerlijk gezegd... de basis al niet, en dan zeker als je ook nog eens ziet dat het 35 uur is, met 13e maand en nog eens ~2.5 maand bonus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bord4kop

bord4kop

maximaal 100KB!

Ik vind je loon niet bijzonder slecht hoor..
35 urige werkweek
30 dagen vakantie (+ die andere 30)
13e maand
bonus
en vrij goede secundaire voorwaarden.

Daarbij heb je uitstekende compensatie en overuren regelingen..

EDIT:
Even een snelle bereking gemaakt; als je uitgaat van 40 uur, de extra vakantiedagen (normale vakantie dagen +/- NL 24) en de bonus en de 13e maand.. zit je op ruim 4200,- Das niet slecht te noemen!
En daar komen de extra compensatie en extra vakantie dagen nog bij op!

Antwoord op je vraag:
Iedereen die op regelmatige basis overwerk/wachtdiensten verricht heeft hetzelfde 'probleem' met werkelijk loon vs "normaal bruto loon".

[ Voor 28% gewijzigd door bord4kop op 11-03-2013 15:58 ]

| Security Management |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
heb momenteel het voglende aanbod gekregen. nu is mijn vraag is dit een beetje redelijk ?
Leeftijd: 20
Opleiding(en): mbo ict niveau 4
Certificaten: ECDL
Werkervaring: starter
Werkgever: /
Huidige functie: 1e lijns servicedeskmedewerker

13/14e maand of winstuitkering: /
Laptop: nee
Leaseauto: nee
Pensioenregeling: ja premivrije pensioenregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collective ziektekostenverzekering, mogelijkheid tot behalen van certificaten.
Reistijd: 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 1150,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15
Ik weet niet precies hoe het met de lonen bij mensen met MBO achtergrond zit, maar dit lijkt me nogal erg laag. Het zit boven het minimumloon, maar het is verre van een vetpot. Misschien even door dit topic bladeren voor wat vergelijkmateriaal.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretender 0
  • Laatst online: 11-09 13:35
lutjes schreef op maandag 11 maart 2013 @ 19:21:
heb momenteel het voglende aanbod gekregen. nu is mijn vraag is dit een beetje redelijk ?

Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collective ziektekostenverzekering, mogelijkheid tot behalen van certificaten.

Nee dat is niet redelijk, lijkt me erg laag voor 40 uur, zelfs als starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
nare man schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:16:
[...]

Het kan best. Het kan ook zo zijn dat er bonussen worden uitekeerd terwijl dat gezien het resultaat van de onderneming niet verantwoord is. Ik zie als advocaat heel wat beginnende ondernemingen langskomen waarvan de directie zichzelf vorstelijk beloont. Vaak proberen we dan in een faillissementssituatie die management fees terug te klauwen omdat ze onzakelijk zijn en/of niet op de juiste wijze vastgesteld. Op de lange termijn moeten de beloningen wel in balans zijn met de inkomsten. Maar je ziet vaak dat het anders gaat hoor, dan duikt de onderneming diep in de rode cijfers en beloont het management zichzelf wel met riante fees van soms tientallen k's per maand.
Ok. Leuk dat je de vergelijking trekt :+
Maar nee, wat er niet is wordt ook niet gebruikt.. Dus bovenstaande voorbeeld gaat voor mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07 12:35

Het minimum jeugdloon voor iemand van jouw leeftijd is 903,70. Als je je opleiding hebt afgerond zou ik in ieder geval 1500 euro ofzo willen hebben. Maarja, vind JIJ het redelijk?

[ Voor 54% gewijzigd door Nightquest77 op 11-03-2013 19:52 ]

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:20
Leeftijd: 26
Opleiding(en): Bedrijfskundige Informatica (WO)
Certificaten: Geen relevante
Werkervaring: Starter
Huidige functie: Junior consultant

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: 4% eindejaarsuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Momenteel niet
Pensioenregeling: Premievrij
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hele zooi fiscale en collectieve voordelen..
Regio: Door heel NL
Reistijd: Afhankelijk van klant

Maand salaris (bruto): 2200 basisloon en 800 voor lease-auto.

Ben wel tevreden over de werkgeven, groot cursusaanbod en relaxte sfeer.. Ook prima eerste baantje, dus blijf voorlopig lekker zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Leeftijd:23
Opleiding(en):HBO CE, nog niet afgerond (nog afstudeerscriptie schrijven)
Certificaten:-
Werkervaring:0,5 jaar plus stages
Huidige functie:Inkoper

Vakantiegeld:Ja, maandsalaris
Vakantiedagen:37
13/14e maand of winstuitkering:Winstuitkering (zal max €1500,- zijn) plus bonussen gebaseerd op bedrijfsdoel, afdelingsdoel en persoonlijk doel (max €1000,-)
Laptop:Nee
GSM:Ja
Leaseauto:Nee
Werkweek:40 uur, overuren tegen 140% uitbetaald
Pensioenregeling:30% werkgever en 70% werknemer
Land:Nederland
Regio:Noord-Brabant
Reistijd:15 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): €2425,-

Redelijk wat groei mogelijkheden, logischerwijs moet ik me eerst verder bewijzen plus mijn HBO afmaken. Mag niet klagen denk ik. Lekker dichtbij, wel een redelijk dure CAO maar ook weer veel vakantiedagen. Ook de afspraak kunnen maken dat ik na een halfjaar een contract voor onbepaalde tijd krijg :). In de huidige tijden is een vast contract niet meer zo vast, wel erg handig voor een hypotheek uiteraard.

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjeee op 12-03-2013 04:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 07:23
Leeftijd:25
Opleiding(en):HBO cmd
Werkervaring: 2 jaar relevant incl. stage.
Huidige functie: 3d artist

Vakantiedagen:25
GSM:Nee
Werkweek:40 uur, overuren tegen 150% uitbetaald
Regio:Gelderland
Reistijd: in eerste instantie 100 km. 1 uur 10 min.

Maand salaris (bruto): €2100,-

Ben momenteel aan het solliciteren. Ik werk nu met een 0 uren contract bij een ander bedrijf.
Maar dit is wat ze mij aan kunnen bieden met een 1 jarig contract.
Ik zou er ook nog eens voor moeten verhuizen want 100 km is mij te veel.

Het vreemde is dat ze een km vergoeding aanbieden van maar 5 cent.

Al met al vind ik dit best wel karig, maar een vast contract is ook wat waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het is mij niet direct duidelijk hoeveel een 3D artist waard is.
Ik weet bijv dat veel concept/3D/render artist werkzaam zijn in de architect industrie om bouwprojecten en bouwplannen te renderen voor reclame en informatie doeleinden. In die sector is het nu geen vetpot, dus als je het leuk vind EN je krijgt een vast contract dan is die vergoeding misschien wel OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
XanderDrake schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:48:
Het is mij niet direct duidelijk hoeveel een 3D artist waard is.
Ik weet bijv dat veel concept/3D/render artist werkzaam zijn in de architect industrie om bouwprojecten en bouwplannen te renderen voor reclame en informatie doeleinden. In die sector is het nu geen vetpot, dus als je het leuk vind EN je krijgt een vast contract dan is die vergoeding misschien wel OK.
Dat is inderdaad wat ik doe, onder andere dan.
En het is niet geweldig inderdaad op het moment.

Met de huidige voorwaarden ben ik van plan het niet te doen. Die lage km vergoeding doet het vooral de dag om. De rest is ook een beetje minimaal qua vakantiedagen ook.

2200 bruto zou ik al wel blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Piekartz87 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:54:
[...]

Dat is inderdaad wat ik doe, onder andere dan.
En het is niet geweldig inderdaad op het moment.

Met de huidige voorwaarden ben ik van plan het niet te doen. Die lage km vergoeding doet het vooral de dag om. De rest is ook een beetje minimaal qua vakantiedagen ook.

2200 bruto zou ik al wel blij mee zijn.
5 Weken vakantie is al een week meer dan wettelijk verplicht en ook wel redelijk standaard.
De andere voorwaarden zijn inderdaad wel vrij karig, dat ben ik met je eens. Door de lage reiskostenvergoeding en lange reistijd snap ik dat je wil verhuizen, maar ik zou alleen verhuizen voor een contract van onbepaalde tijd. Als je over een jaar geen baan meer hebt en je hebt een bak met geld aan een verhuizing uitgegeven ben je ook niet blij.

Persoonlijk zou ik inzetten op €2300+ om te kunnen zakken naar €2200, contract voor onbepaalde tijd maar dan wel met een proeftijd van twee maanden en na je proeftijd een vergoeding indien je verhuist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
celshof schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
[...]
5 Weken vakantie is al een week meer dan wettelijk verplicht en ook wel redelijk standaard.
De andere voorwaarden zijn inderdaad wel vrij karig, dat ben ik met je eens. Door de lage reiskostenvergoeding en lange reistijd snap ik dat je wil verhuizen, maar ik zou alleen verhuizen voor een contract van onbepaalde tijd. Als je over een jaar geen baan meer hebt en je hebt een bak met geld aan een verhuizing uitgegeven ben je ook niet blij.

Persoonlijk zou ik inzetten op €2300+ om te kunnen zakken naar €2200, contract voor onbepaalde tijd maar dan wel met een proeftijd van twee maanden en na je proeftijd een vergoeding indien je verhuist.
Bedankt voor je feedback, ik ga ze vanmiddag bellen en dan zet ik idd in op 2300. Maar een contract op onbepaalde tijd zit er echt niet in ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Oh, je bedoelt vast contract ipv part time of free lance. OK, nee das niet lekker. Ik dacht dat je al meteen contract met onbepaalde tijd kreeg. Die zijn belangrijk in deze tijden van crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Paganstars schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:00:
[...]
TJa en de meeste app-v zijn toch redelijk next next finish ;).

Maar klopt ik zit redelijk aan de onderkant van de schaal, maar daarentegen hecht ik zelf meer waarde aan de sfeer etc binnen een bedrijf dan echt hoofdprijs te vangen (hoewel dat ook leuk is)
Next next finish ben ik het niet helemaal mee eens ;) maar goed dat is een andere discussie. Een leuk bedrijf is zeker een pre bij werk. Met mooiste is natuurlijk beide, geld en een goede sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Piekartz87 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:32:
Leeftijd:25
Opleiding(en):HBO cmd
Werkervaring: 2 jaar relevant incl. stage.
Huidige functie: 3d artist

Vakantiedagen:25
GSM:Nee
Werkweek:40 uur, overuren tegen 150% uitbetaald
Regio:Gelderland
Reistijd: in eerste instantie 100 km. 1 uur 10 min.

Maand salaris (bruto): €2100,-

Ben momenteel aan het solliciteren. Ik werk nu met een 0 uren contract bij een ander bedrijf.
Maar dit is wat ze mij aan kunnen bieden met een 1 jarig contract.
Ik zou er ook nog eens voor moeten verhuizen want 100 km is mij te veel.

Het vreemde is dat ze een km vergoeding aanbieden van maar 5 cent.

Al met al vind ik dit best wel karig, maar een vast contract is ook wat waard
Dat is geen vetpot. Stel dat je een zuinige auto rijdt die qua variabele kosten binnen de fiscale 19 cent/km blijft. Dat kost elke dat werken je 19-5=14 cent * 200 km = 28 euro. Je werkt in het algemeen een stuk of 220 dagen per jaar. Daarmee ben je netto 500 euro aan onbetaalde reiskosten per maand kwijt. Verhuizen zal waarschijnlijk een financiele noodzaak zijn.

Los van de reiskosten, 2100 bruto zonder speciale arbeidsvoorwaarden is niet geweldig. Ik begon ooit met 1800 bruto en soortgelijke voorwaarden, maar dat was onderhand 13 jaar geleden en toen ook al niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
m3gA schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Next next finish ben ik het niet helemaal mee eens ;) maar goed dat is een andere discussie. Een leuk bedrijf is zeker een pre bij werk. Met mooiste is natuurlijk beide, geld en een goede sfeer.
Toegegeven beetje kort door de bocht. Maar gezien ik nog een beginnend packager ben valt er uiteraard veel te leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:43
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica (3e jaars)
Werkervaring: 0.5 jaar stage
Huidige functie: Ontwikkelaar ERP (Microsoft pakket)

Vakantiedagen: 10
Laptop: Werklaptop (HP probook, maar die laat ik lekker liggen, ik heb thuis een prettigere notebook)
Werkweek: 16 uur
Regio: Noord-Holland
Reistijd: 40 minuten met de fiets

Maand salaris (bruto), op basis van 40 uur: €1500,-
Ik krijg €600 bruto, en is op uurbasis €8.56.

Ik ben blijven hangen voor 2 dagen in de week op mijn stage-adres. Dit is werk op MBO+ niveau. Bijna alle collega's hebben dan ook een HBO diploma in een vergelijkbare richting.

Ik doe het in eerste instantie voor het opbouwen van mijn CV. Ik heb een 3-maanden-contract gekregen, een soort van lange proeftijd, ik ben nu op de helft. Ik wil eigenlijk wel €1700-€1800 na die drie maanden. Als ze mijn kwaliteit van werk waarderen, wil ik zelf ook wel wat meer gewaardeerd worden. Het minimumloon krijgen voor goed en geschoold werk vind ik niet heel erg motiverend, als het bedrijf en ik beiden tevreden zijn over het werk.

Ik twijfel dan ook, als zij een verhoging niet willen geven, bij het bedrijf te vertrekken. Dan zijn ze namelijk niet tevreden met me.

[ Voor 13% gewijzigd door fonsoy op 12-03-2013 16:57 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Het hoeft niet te betekenen dat ze niet tevreden zijn. Het kan ook zijn dat het werk dat je doet hen niet meer geld waard is...

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Plus je hebt je diploma nog niet binnen dus bent nog steeds lerende (Al ben je dat in de ICT altijd).
Voor werk op MBO (plus?) niveau is 1500 niet zo slecht, als jij dadelijk HBO'er bent kan je beter zelf op zoek gaan naar een hoger niveau werk. Dat bevorderd je CV ook.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Niet online
Lasteraar schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:48:
Beste muse

Het topic bestaat uit inzicht geven in de verdiensten van bepaalden groepen.
Ik heb het niet gepost om mensen te laten geloven.
Daarbij post ik het ook zo anoniem mogelijk om het voor mijzelf discreet te houden.

Als ik hoor wat bankdirecteuren verdienen geloof ik het bijna ook niet.. ;-)
Beste lasteraar,

Ik wil best geloven dat dit jouw salaris is, no problem, maar het begrip 'leidinggevende' is te vaag om een goede vergelijking te kunnen maken met andere beroepsgroepen. In iedere branche en op bijna ieder niveau vind je meerdere leidinggevenden. Ik ben zelf ook leidinggevende bij een retailer over een team van 6 personen, maar ik krijg geen 6k/maand en een gemiddelde bonus van 40k, om maar een voorbeeld te geven. Een commercieel directeur is ook een leidinggevende, maar verdient in de meeste gevallen nog veel meer dan jij.
Zonder je anonimiteit en discretie op te geven kun je toch wel aangeven of je leidinggevende bent in de verkoop, inkoop, marketing, iets anders of een combinatie daarvan? Dat was mijn initiële vraag.

Ik hoop dat je voor een goede vergelijking hier toch nog enige toelichting op zou willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Laatst online: 08-09 15:39
Op zich is er helemaal niets mis met de bonus discussie bij de financials. Bij een groot deel van ons, ik zit bij een financiele instelling, komt waarschijnlijk een clawback/escrow mogelijkheid voor de onderneming. Is ook veel eerlijker. Ben benieuwd naar de komende CAO onderhandelingen. Het zal allemaal wel kariger worden en op zich niets mis mee. Teveel gewend geraakt aan ieder jaar meer en beter waardoor realiteit een beetje uit het oog verloren werd.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 23:06

Bijvoorbeeld die van mij als vergelijking,, Dan mag er bij jou aardig wat meer bovenop...:
BaZnGaNL schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:13:
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): ICT Medewerker Beheer niv. 3
Certificaten: Geen.
Werkervaring: Totaal 1 jaar werkervaring binnen de ICT, waarvan een half jaar als klinische ICT.
Werkgever: -
Huidige functie: 1ste lijns helpdeskmedewerker.

Vakantiegeld: Ja, 8 %
Vakantiedagen: 26 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13de maand.
Laptop: Nee.
GSM: Ja.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: 36 uur.
Pensioenregeling: Ja, volgens mij 24,4 %.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon - Werk vergoeding (á € 100,00 per maand)
Land: Nederland.
Regio: Overijssel.
Reistijd: Openbaar vervoer: 45 min.

Maand salaris (bruto): € 1790,00

Volgens mij is dit een mooi contract zo.

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Lutjes, heb je een rijbewijs? Zo ja; dan gewoon bij één van de bekende detacheerders gaan solliciteren, begin je met een hoger salaris (in de range van 1500-1800), doe je werkervaring op bij diverse grote bedrijven en kan je op kosten van de baas studeren en certificaten halen (bijvoorbeeld Microsoft) plus daarnaast voor elk certificaat wat je halt krijg je extra geld erbij. Lijkt me een stuk beter dan het aanbod dat je nu hebt liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piekartz87
celshof schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 11:18:
[...]
Ze kwamen vandaag zelf met het aanbod van €2300,- Ik had aangegeven dat het vorige aanbod gewoon niet voldoende was.

En een jaarcontract is toch beter dan een 0 uren contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO, niet IT gerelateerd
Certificaten: product certificaten
Werkervaring: 4 jaar relevant
Werkgever: investment management software producent
Huidige functie: Implementation manager

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 en krijg ook de bank holidays
13/14e maand of winstuitkering: bonus tussen 8-20%, afhankelijk van prestatie + hoe weinig ik op de bank zit
Laptop: ja, nodig voor werk
GSM: ja, BB Curve 9300
Werkweek: 40 uur officieel
Pensioenregeling: sta een percentage af van brutoloon en werkgever verdubbelt dit.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Life insurance + private healthcare + dental plan betaald door werkgever. Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel op company creditcard
Land: UK
Regio: Klantenkring in EMEA
Reistijd: verschillend, als ik bij een klant buiten London zit minimaal 1 uur vliegen vanuit UK/NL.
Maand salaris (bruto): GBP 6250
Update per 01/2013, kleine verhoging.

Leeftijd: 30 31
Werkervaring: 4 5 jaar relevant

Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 Dit jaar 21 en krijg ook de bank holidays
13/14e maand of winstuitkering: bonus tussen 8-20%, afhankelijk van prestatie + hoe weinig ik op de bank zit
Pensioenregeling: sta een percentage af van brutoloon en werkgever verdubbelt dit.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Life insurance + private healthcare + dental plan betaald door werkgever. Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel alles op company creditcard
Land: kantoor in UK, woon in NL
Reistijd: verschillend, als ik bij een klant buiten London zit minimaal 1 uur vliegen vanuit UK/NL.
Maand salaris (bruto): GBP 6250 GBP 6.458,33, per jaar GBP 77.500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
mridgew schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 11:32:
[...]

Update per 01/2013, kleine verhoging.

Leeftijd: 30 31
Werkervaring: 4 5 jaar relevant

Vakantiedagen: 20, elk jaar krijg ik er 1 bij met max van 25 Dit jaar 21 en krijg ook de bank holidays
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Life insurance + private healthcare + dental plan betaald door werkgever. Weinig persoonlijke kosten als ik op reis ben, heel veel alles op company creditcard
Land: kantoor in UK, woon in NL
Maand salaris (bruto): GBP 6250 GBP 6.458,33, per jaar GBP 77.500
Erg netjes! Maar wel jammer dat ze wat van je sec. voorwaarden hebben geschrapt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:10
Ik heb gewoon mijn NL zorgverzekering nog steeds en heb het eigenlijk niet nodig (ben sowieso apart verzekerd voor werktrips door mijn werkgever) en ondervond er een kleine belasting nadeel van. Heb het zelf geschrapt :)
Pagina: 1 ... 7 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.