Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.855.209 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-06 16:51
totalatool schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 22:15:
[...]

Klinkt goed hoor. Vertaal dit eens naar netto als je wilt? Wat houd je over, hoeveel ben je kwijt aan huur/hypotheek en andere lasten?
Netto is dit zo'n GBP 4300 per maand, omgerekend naar euro's met de huidige stand iets meer dan 5000 EUR netto.

Lasten zijn verder niet zo heel belangrijk voor dit verhaal gezien ik niet in London woon, maar gewoon in NL (neem aan dat je dit wilt weten ivm kosten van het wonen en werken in London?)

[ Voor 0% gewijzigd door mridgew op 21-03-2014 09:55 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Xanaroth schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:44:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO Aviation
Certificaten: Geen harde certificaten. Wel veel cursussen op gebied van veiligheid/ip/ethiek/..
Werkervaring: 3,5 jaar in deze functie.
Werkgever: Halfgeleiderbranche
Huidige functie: Senior Order Fullfillment Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 vakantie, +13 ATV ATV verkocht, +5,2% loon. Krijg het samen met tijd-voor-tijd regelingen en de secundaire voorwaarden gewoon niet op. Net verhuisd dus erg veel vrij genomen, heb nog 40+ dagen over...
13/14e maand of winstuitkering:
Laptop: Ja (en thuiswerken toegestaan)
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
•Extra vrije dagen voor o.a. tandarts/huisarts bezoek, gaat niet uit je eigen potje
•Vaste reiskostenvergoeding van 130 52,-, ben dichterbij gaan wonen
•Flexiblele werktijden werktijden bv ene dag meer, andere dag minder of tijd opsparen voor extra vrije tijd en thuiswerken. Ook vrije inloop tussen 7 en 9 welke in de praktijk tussen half 7 en half 10 is: dus kan rustig keertje uitslapen. In de praktijk neem je dus nooit vrij als je ergens een paar uur in de ochtend/middag nodig hebt.
•Mogelijkheid tot opleidingen/cursussen, intern en extern. Zijn er denk ik 4-5 per jaar extern.
Land: Nederland
Regio:
Reistijd**: 35 ~15 min.

Maand salaris (bruto): 2754 2964
We zijn weer 1 jaar (minus 1 dag) verder. Promotie naar senior, leuk stapje in salaris, en ook voor komende jaren perspectief op meer stijging en doorgroeimogelijkheden.

[ Voor 11% gewijzigd door Xanaroth op 21-03-2014 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
mridgew schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:52:
[...]

Netto is dit zo'n GBP 4300 per maand, omgerekend naar euro's met de huidige stand iets meer dan 5000 EUR netto.

Lasten zijn verder niet zo heel belangrijk voor dit verhaal gezien ik niet in London woon, maar gewoon in NL (neem aan dat je dit wilt weten ivm kosten van het wonen en werken in London?)
Maar je moet toch in NL belasting betalen als je hier woont? Dan kom ik niet op €5000+ netto uit namelijk, eerder rond de €4500. Hoe zit dat? (is voor mijzelf even belangrijk :))

[ Voor 3% gewijzigd door The_MAN op 21-03-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

newinca schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:41:
Een aantal Amerikanen vonden het niet kunnen dat er per jaar 200k buitenlanders een tech job konden krijgen. En dus zijn het er nu slechts 50k.
Het heeft er in de eerste plaats mee te maken dat er helemaal niet zoveel werk meer is voor al die buitenlanders + alle afgestudeerde Amerikanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
mridgew schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:52:
[...]

Ik denk dat dit alleen maar meer vragen oplevert, zoals belastingen, verblijf, per diems? Is dit je base salary?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Ja, dit is base.

Per diem is afhankelijk van de klant, ongeveer tussen 50-80 EUR per dag is mijn ervaring, of anders alles op expenses. Alle andere kosten (taxi, OV, verblijf, vluchten) betaalt de klant uiteraard.

Inkomstenbelasting wordt betaald in UK, wordt wel opgegeven in NL. Daarbij heb ik nog het geluk dat als ik over de afgelopen 4 jaar gemiddeld minder dan 90 dagen in de UK ben, ik (een deel van) de betaalde UK belasting terugkrijg (want non resident)

Als ik in London (on site of op kantoor) moet zijn betaal ik alles zelf (vlucht, verblijf, eten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Interessant ;). Wordt er nog gezocht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mridgew schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 18:27:
Kleine verhoging dit jaar:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Hallo concullega ;) gaat nog steeds lekker bij jullie zie ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 08:03
LoL! Simcorp of Charles River ;D

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mridgew
Christoph schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:10:
[...]

Hallo concullega ;) gaat nog steeds lekker bij jullie zie ik!
;)

Groeten daar!
Chief-XL schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:12:
LoL! Simcorp of Charles River ;D
Of Blackrock, Markit, Misys, Bloomberg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:30
Ik heb na lang zoeken eindelijk een aanbod gekregen bij een ander bedrijf:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: TMap Next Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Consultancybureau Middelgrote financiële dienstverlener
Huidige functie: Consultant Functioneel Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 26
13/14e maand: nee
Winstuitkering: nee
Privegebruik laptop: janee
Privegebruik telefoon: janee
Leaseauto budget: 620 p/mgeen, reiskostenvergoeding van ong. € 200 p/m
Werkweek contract: 40 uren
Werkweek reëel: 40-45 urennog niet bekend
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bij nieuwe werkgever: ANW-hiaatverzekering, WGA-hiaatverzekering, korting op schadeverzekeringen
Regio: RandstadZuid-Nederland
Reistijd: Variabel+/- 35 minuten met de auto

Maandsalaris (bruto): 26803250

Ik maak een mooie stap in mijn salaris, hoewel ik wel mijn leaseauto kwijt raak. Ik zit ook al redelijk boven in de salarisschaal. Ik heb er al met al wel een heel goed gevoel over, het klikt goed met de organisatie. Nu nog even onder de boeteregeling van mijn leasecontract uit zien te komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-06 08:49

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Renzmeister schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:29:
Ik heb na lang zoeken eindelijk een aanbod gekregen bij een ander bedrijf:

Leeftijd: 30
Opleiding(en): HBO Communicatiesystemen
Certificaten: TMap Next Foundation, Prince2 Foundation
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Consultancybureau Middelgrote financiële dienstverlener
Huidige functie: Consultant Functioneel Applicatiebeheerder

Vakantiedagen: 26
13/14e maand: nee
Winstuitkering: nee
Privegebruik laptop: janee
Privegebruik telefoon: janee
Leaseauto budget: 620 p/mgeen, reiskostenvergoeding van ong. € 200 p/m
Werkweek contract: 40 uren
Werkweek reëel: 40-45 urennog niet bekend
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Bij nieuwe werkgever: ANW-hiaatverzekering, WGA-hiaatverzekering, korting op schadeverzekeringen
Regio: RandstadZuid-Nederland
Reistijd: Variabel+/- 35 minuten met de auto

Maandsalaris (bruto): 26803250

Ik maak een mooie stap in mijn salaris, hoewel ik wel mijn leaseauto kwijt raak. Ik zit ook al redelijk boven in de salarisschaal. Ik heb er al met al wel een heel goed gevoel over, het klikt goed met de organisatie. Nu nog even onder de boeteregeling van mijn leasecontract uit zien te komen...
Niet naar je zin bij de oude werkgever? Ik zie niet direct heel veel vooruitgang namelijk.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Heb het inderdaad niet meer naar mijn zin bij mijn oude werkgever, maar kun je je opmerking over de geringe vooruitgang nader verklaren? Ik denk dat je doelt op compensatie voor het inleveren van de leaseauto? Ik heb zelf namelijk het idee dat ik het maximale er aardig uit heb gehaald, ben in ieder geval te spreken over het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Renzmeister schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 21:01:
Heb het inderdaad niet meer naar mijn zin bij mijn oude werkgever, maar kun je je opmerking over de geringe vooruitgang nader verklaren? Ik denk dat je doelt op compensatie voor het inleveren van de leaseauto? Ik heb zelf namelijk het idee dat ik het maximale er aardig uit heb gehaald, ben in ieder geval te spreken over het aanbod.
Met name de auto ja. Opzicht is het in loon + de 200 reiskosten aardig gecompenseerd, maar als je geen eigen auto had is het wel even een investering.

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Alsof een lease-auto heilig is..
Hij gaat bijna 600 euro aan basis salaris omhoog. + 200 euro reiskosten vergoeding.
Daarnaast betaalt hij geen bijtelling meer.

Ik schat dat hij zeker 600 euro netto erop vooruitgaat.. misschien nog wel meer..
Van dat geld kun je echt wel zelf een auto regelen.. En houd je nog geld over ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-06 19:23
Ik stond voor een soortgelijke keuze. Ben van 2300 inc leaseauto naar 2900 ex lease auto maar reiskosten volledig vergoed en kreeg ook een soortgelijke opmerking. Geloof mij maar als ik zeg dat je er netto +- 500 euro op vooruit gaat en dit wel degelijk merkt! Goede stap dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ook geen lease auto hier. In tegenstelling tot mijn collega's die vrij dure auto's van de zaak rijden, heb ik gewoon een Renault Twingo.

Daar worden weleens geintjes over gemaakt, maar als ik dan zeg dat ik elke maand 700 euro overhou nadat alles betaald is dan krijg ik verbaasde gezichten te zien :p

Misschien dat ik nog eens upgrade naar een 2e hands Kia Rio of een Yaris, maar meer auto dan dat hoef ik echt niet.

Ik besteed mijn geld liever aan andere dingen.

[ Voor 22% gewijzigd door Lethalis op 23-03-2014 10:01 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:16

Metalfreak

Hoije woh!

Freshnub schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:54:
Ik stond voor een soortgelijke keuze. Ben van 2300 inc leaseauto naar 2900 ex lease auto maar reiskosten volledig vergoed en kreeg ook een soortgelijke opmerking. Geloof mij maar als ik zeg dat je er netto +- 500 euro op vooruit gaat en dit wel degelijk merkt! Goede stap dus..
Hier ook, twee jaar geleden van baan met lease auto naar baan zonder lease auto gegaan. Verdien inmiddels zo'n 750 euro bruto meer. Geen seconde spijt van gehad. Reed toen een kale Polo (had geen keuze bij dat bedrijf) en rij nu in een Lexus IS200 sport met alles erop en eraan, rijdt 10.000x beter dan die Polo en ik hou nog geld over ook...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:21

Pathogen

Shoop Da Whoop

Vergeet niet dat je met een hoger brutoloon bijvoorbeeld een hogere hypotheek voor elkaar kunt krijgen :)
Ik heb ook geen lease-auto, ook geen behoefte aan met de huidige woon-werkafstand (12km fiets/brommer, 15km met de auto).
Er staat een goedkope auto voor de deur die aan alle huidige gebruikseisen voldoet, dat je die dan zelf aan moet schaffen is geen probleem gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:55
Metalfreak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:58:
[...]

Hier ook, twee jaar geleden van baan met lease auto naar baan zonder lease auto gegaan. Verdien inmiddels zo'n 750 euro bruto meer. Geen seconde spijt van gehad. Reed toen een kale Polo (had geen keuze bij dat bedrijf) en rij nu in een Lexus IS200 sport met alles erop en eraan, rijdt 10.000x beter dan die Polo en ik hou nog geld over ook...
Je houdt geld over? Heb je de Lexus kado gekregen ;) je moet wel reeel vergelijken dan. Je hebt aanschafkosten, afschrijving, onderhoud, verzekeringen, benzine etc.
Als je een 2dehands oudere auto koopt, kun je zeker geld overhouden, maar als je een nieuwe auto koopt, zou ik het toch erg knap vinden als je geld overhoudt als je alle kosten meetelt :)

Maar goed volgens mij is dit onderwerp ook al 100x besproken in dit topic, en volgens mij is er zelfs een topic warning voor :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 35872 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:02:
Hij gaat bijna 600 euro aan basis salaris omhoog. + 200 euro reiskosten vergoeding.

Ik schat dat hij zeker 600 euro netto erop vooruitgaat.. misschien nog wel meer..
Van dat geld kun je echt wel zelf een auto regelen.. En houd je nog geld over ook..
Ben ik het mee eens, maar als je geen auto hebt, moet je wel een (eenmalige) hoge investering doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:57
Metalfreak schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:58:
Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Verzekeringen, onderhoud, afschrijvingen, belastingen op zo'n auto is al een paar honderd euro per maand en dan moet je nog eens tanken. Zo'n auto zal je alleen in afschrijvingen 800 euro in de maand kosten (in 5 jaar).

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Maar je lease auto telt weer niet mee als inkomen mocht je werkloos raken, je pensioen opbouw gaat over je bruto loon zonder je lease auto, enz. Ik heb zelf ook een auto van de zaak, maar dit soort zaken zorgen er wel voor dat ik overweeg zelf een auto te gaan rijden. Vooral ivm de pensioen opbouw, ik verwacht niet dat ik werkloos raak, maar het kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ph4ge schreef op maandag 24 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Ik snap echt niet hoe je dat voor elkaar krijgt. Verzekeringen, onderhoud, afschrijvingen, belastingen op zo'n auto is al een paar honderd euro per maand en dan moet je nog eens tanken. Zo'n auto zal je alleen in afschrijvingen 800 euro in de maand kosten (in 5 jaar).
Nee hoor, de ergste afschrijving op die auto is al lang achter de rug :)

Ding is inmiddels 15 jaar oud, maar rijdt beter dan menig nieuwe auto.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Om heel eerlijk te zijn kan je beter kiezen voor salaris dan een leaseauto om de genoemde reden: hypotheek, pensioenopbouw, toekomstige salarisopbouw etc, m.n. als je een junior of medior bent. Zo kennen steeds meer ondernemingen een mobilieteitsbudget die je zelf kan inzetten maar ik ken bijna niemand die zoiets volledig als salaris laat uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 12-06 15:44
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO AOT/Vapro B
Certificaten: Teveel werkgerelateerde certificaten
Werkervaring: 3,5 - 4 jaar
Werkgever: Olie raffinaderij
Huidige functie: Junior Operator - Advanced Operator

Vakantiedagen: 33
13/14e maand of winstuitkering: Geen van beide, een bonus elk jaar
Laptop: Regulier niet, tijdens projecten wel
GSM: Regulier niet, tijdens projecten wel
Leaseauto: Nee
Werkweek: 33,2 uur (continudienst)
Pensioenregeling: Ja, 25% eigen bijdrage, 75% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vergoeding voor opleidingen en cursussen, bijdrage zorgverzekering, uitstekende overwerk regeling, tripjes naar zuster fabrieken zoals in Canada, Finland en Singapore voor cursussen of assistentie tijdens Turnaround.
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min

Maand salaris (bruto): 3650€ - 4050€
Nieuw jaar, nieuwe beoordeling + loonschaal hoger. Kan voorlopig weer even groeien in de nieuwe schaal.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Vissa66 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:45:
[...]

Nieuw jaar, nieuwe beoordeling + loonschaal hoger. Kan voorlopig weer even groeien in de nieuwe schaal.
Op vaste land? Of op een platform of iets dergelijks?

Betaald dat toch altijd goed zeg die oliesector, echt ver boven "norm" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
De eerste raffinaderij offshore moet nog worden uitgevonden ;) Regio zuid-holland is dus Shell, Exxon, Q8, BP bv.

Z'n salaris is inclusief continuedienst toeslag, 30% ofzo. Zonder die toeslag valt het wel mee.. je ziet ook dat veel operators in operatie blijven werken, omdat in een functie zonder die toeslag (waarbij je uiteindelijk wel verder door kunt groeien) je een stuk achteruit gaat. Voor een mbo-er is het een mooi salaris, maar de uiteindelijke doorgroeimogelijkheden zijn zeer beperkt (maximum is zo ongeveer PTL, ploeg teamlead) en ik moet er zelf niet aan denken om m'n hele leven in operatie te werken..

Om over baanzekerheid nog maar te zwijgen; de marges staan zeer onder druk en er wordt voorspel dat zo'n 40% van de Raffinage-capaciteit in Europe eruit gaat.

[ Voor 11% gewijzigd door Hbeez op 24-03-2014 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13087

Chief-XL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:18:
Om heel eerlijk te zijn kan je beter kiezen voor salaris dan een leaseauto om de genoemde reden: hypotheek, pensioenopbouw, toekomstige salarisopbouw etc, m.n. als je een junior of medior bent. Zo kennen steeds meer ondernemingen een mobilieteitsbudget die je zelf kan inzetten maar ik ken bijna niemand die zoiets volledig als salaris laat uitkeren.
Het blijft een kwestie van voorkeur lijkt me... misschien ook niet zo heel zinvol om hier te bespreken.

Maar iets wat me toch wederom opvalt: pensioenopbouw. Bij mijn werkgever is het volgens mij zo dat ik zelf kan kiezen hoeveel ik inleg aan pensioen (nu dus .. niks). Is dat bij anderen hard afhankelijk van het brutoloon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Normaliter is pensioenpremie idd afhankelijk van je salaris. Immers, iedere jaar bouw je op aan de pensioengrondslag en deze is weer afhankelijk van het pensioengevend salaris (minus franchise). Bij veel bedrijven betaalt de werkgever mee aan de pensioenpremie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Laatst online: 12-06 15:44
martinusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Op vaste land? Of op een platform of iets dergelijks?

Betaald dat toch altijd goed zeg die oliesector, echt ver boven "norm" ;)
Vaste land, op de gloednieuwe raffinaderij van Neste Oil.

Ik ben geen dagdienst mens, ik vind continudienst heerlijk! Daarnaast verdiend het ook prima.

Over baanzekerheid maak ik mij echt totaal geen zorgen. Goede operators zijn er nog steeds te weinig en aankomende jaren gaat al de oude garde met pensioen, en dat zijn er ontzettend veel.

Neste Oil maakt een uniek product wat geen enkel andere raffinaderij zoals Q8, Shell, BP etc kan produceren zolang Neste Oil de technologie niet verkoopt. Het was een gok om deze raffinaderij 4 jaar geleden te bouwen hier op de Maasvlakte, maar het blijkt een goudmijn te zijn en de vraag zal in de toekomst alleen maar groter worden naar ons product! :)

Onze fabriek is elk jaar uitverkocht en produceert maximaal, grote kans dat Neste Oil in de toekomst weer in extra fabrieken gaat investeren op andere plekken in de wereld. Aantrekkelijk als expat!

[ Voor 9% gewijzigd door Vissa66 op 24-03-2014 13:33 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 19:57
Metalfreak schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:15:
Nee hoor, de ergste afschrijving op die auto is al lang achter de rug :)

Ding is inmiddels 15 jaar oud, maar rijdt beter dan menig nieuwe auto.
Dan heb je dus geen gelijkwaardige situatie en kan je dus lastig zeggen dat je er op vooruit gaat. Zo'n auto lust ook wel een slokje denk ik en groot onderhoud is ook om de hoek.

Ja, als je nooit privé rijdt is het goedkoper om geen bijtelling te hebben. Maar als je een zelfde auto wilt rijden dan ben je altijd goedkoper uit met een auto van de zaak.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Chief-XL schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:18:
Ik heb de keuze, ik krijg woon-werk vergoed tegen 19ct en heb dan 45-60 min reistijd enkele reis (4 dagen in de week). Daar moet dus geld bij omdat zelfs een relatief zuinige (Diesel 1:24 gem.) en goedkope Punto Evo daar niet tegenop kan. Ik heb en rijd de auto voor 98% voor woon/werk, rest van de tijd staat ie stil op een boodschappenritje na. Mijn ideale situatie zou dus een lease auto zijn, dan zou ik namelijk direct voor iets met 0/7% gegaan. 100% elektrisch kan makkelijk op mijn rit van 65km enkele reis.

Alternatief is volledig vergoed met het OV, met als reistijd deur tot deur 1:20 reistijd enkele reis (volgorde fiets-trein-trein-bus/fiets) in ideale situatie. De stukken met de trein zijn te kort om echt te kunnen werken (20 mins, 10 mins wachten, nogmaals 20 mins). Het is met name het aantal overstappen dat de tijd lang maakt.

Voor mij voorlopig dus duidelijk de keuze om de auto te pakken, ondanks dat me dat geld kost. Van de andere kant: Nu de auto verkopen betekent dat de afschrijving op papier ineens pijnlijk echt wordt, dus hopelijk nog een jaar of 2 jaar door en daarover uitsmeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Sander op 24-03-2014 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bryanvan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:33
bryanvan schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:00:
[...]

Ondertussen zijn wij weer wat maandjes verder en het volgende:

- Ik heb mij enorm bewezen in de organisatie, zowel al mijn directe collega's, teamleider en ik zijn het er over eens geworden dat ik geen junior als titel zou mogen dragen. Ik ben een flinke medior wat betreft kennis.
- Ik heb een stuk meer verantwoordelijkheden dan mijn andere medior collega's. Zo doe ik mee aan verschillende (her)certificeringstrajecten voor het bedrijf en vervul ik rollen die buiten mijn rol gaan. (denk aan capacity manager bedrijfsbreed) en doe ik mee aan allerlei interne verbeteringstrajecten tbv de processen in het bedrijf en doe ik mee aan allerlei (technische) projecten, buiten mijn functie om.
- Ik heb een hele ambitieuze opstelling, ik heb mij aangemeld voor meerdere duurdere trainingen (3-5k per stuk) en allemaal goedgekeurd gekregen. Ik heb vanuit mij zelf initiatief getoond voor certificeringen op eigen houtje etc. Inmiddels staan de VCP en UCS certificeringen al ingeplanned voor de aankomende maanden.

Ik heb het ook voor elkaar geschopt om volgende week (4,5 maand voor de contract beëindiging) een gesprek te gaan voeren omtrent het verlengen/omzetten naar een vast contract. Dat zegt ook al wat volgens mij, namelijk dat ik het gewoon goed doe.

Nu zit ik nog niet zo lang in het bedrijfsleven (3 jaar in de ICT branche) maar hoe kan ik dit het beste aanpakken wat betreft salarisverhoging? Ik dacht zelf, afwachten wat het bedrijf mij gaat bieden straks bij het gesprek en daar dan wel/niet tegenin gaan met bijv. bovenstaand genoemde argumenten.

De salarissen die ik hier lees lopen erg uiteen en de salarisiwijzer loopt ook vrij uiteen. Ik vroeg mij dus af wat een beetje schappelijk is voor mijn situatie en wat ik zou moeten kunnen krijgen (marktconform).

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen :).
Inmiddels een kleine update, het volgende contract ligt voor mij klaar, ik vind het persoonlijk wat karig wat ik heb kunnen onderhandelen gezien mijn postie, maar heb me laten vertellen dat dit voor mijn leeftijd helemaal niet gek is:

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ISO 27001, VCA-DCV, VCA-Cloud, VCA-WM
Werkervaring: 2,5 jaar 3 jaar
Werkgever: Grote cloud leverancier
Huidige functie: Systemengineer (vmware expert)

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 5% winstuitkering wanneer bedrijf winst behaald heeft.
Laptop: Ja
GSM: 32,50€ p/m vergoeding of GSM
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: Geen idee eigenlijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Toeslag op overuren, cursussen gratis, zeer flexibele werktijden/plekken. 200€ 260€ vast KM vergoeding p/m (op basis van 2dagen amsterdam en 3dagen almere.) en 25€ per maand vergoeding voor internet thuis.
Land: NL
Regio: Flevoland
Reistijd**: 25/45 min

Maandsalaris (bruto): 2200€ 2500€

Kleine samenvatting verandering:

- 300€ bruto opslag.
- Contract voor onbepaalde tijd i.p.v. bepaalde tijd.
- Mits behalen van VCP 5.1 en DCUCI(UCS) certificaat in januari 2015 nog 250€ erbij (staat zwart op wit)

Dan ben ik straks 23 en verdien ik 2750€ met een vast contract. Klinkt netjes??

PSN: bryanlost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ja dat is netjes, maar dat weet je zelf ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:53
bryanvan schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:49:
[...]

Inmiddels een kleine update, het volgende contract ligt voor mij klaar, ik vind het persoonlijk wat karig wat ik heb kunnen onderhandelen gezien mijn postie, maar heb me laten vertellen dat dit voor mijn leeftijd helemaal niet gek is:
-knip-
Voor jouw leeftijd helemaal niet gek, heb je wel eens vergeleken met je klasgenoten ;) ? Natuurlijk als jij het hele VMWare cluster volledig zelf hebt opgebouwd en in de lead bent daarover tja dan valt het wel mee, maar met een paar jaar extra ervaring ga je een heel eind komen :) !

(ik ben ook niet zo van op leeftijd 'afrekenen', maar naarmate de tijd vordert begrijp je wel wat men bedoeld met 'meer levenservaring')

[ Voor 23% gewijzigd door robbierzz op 25-03-2014 08:55 ]

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
Anoniem: 35872 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 23:02:

Dat is ook een beetje mijn gevoel. Zo'n lease auto is mooi, maar legt je wel aan een gouden ketting vast aan de consultancy/detachering. En dat is ook iets dat ik na 5,5 jaar wel gehad heb. Bovendien vind ik het geen probleem om zelf een auto te moeten kopen. Ik heb een zwak voor oude Japanners, en die zijn doorgaans goedkoop, betrouwbaar en zuinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

[...]

Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: ISO 27001, VCA-DCV, VCA-Cloud, VCA-WM
Werkervaring: 2,5 jaar 3 jaar
Werkgever: Grote cloud leverancier
Huidige functie: Systemengineer (vmware expert)

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: 5% winstuitkering wanneer bedrijf winst behaald heeft.
Laptop: Ja
GSM: 32,50€ p/m vergoeding of GSM
Leaseauto*: -
Pensioenregeling: Geen idee eigenlijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Toeslag op overuren, cursussen gratis, zeer flexibele werktijden/plekken. 200€ 260€ vast KM vergoeding p/m (op basis van 2dagen amsterdam en 3dagen almere.) en 25€ per maand vergoeding voor internet thuis.
Regio: Flevoland
Reistijd**: 25/45 min

Maandsalaris (bruto): 2200€ 2500€

Kleine samenvatting verandering:

- 300€ bruto opslag.
- Contract voor onbepaalde tijd i.p.v. bepaalde tijd.
- Mits behalen van VCP 5.1 en DCUCI(UCS) certificaat in januari 2015 nog 250€ erbij (staat zwart op wit)

Zeer netjes! Ook de reistijd, vakantiedagen en andere secundaire voorwaarden zijn netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424401

Hallo allemaal,

Wat vinden jullie hiervan?
Vraag me heel erg af of ik nu wel goed zit qua salaris.
Dit aangezien sommige ouderen servicedesk medewerkers meer verdienen dan ik.

Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO 3
Certificaten:70-680 70-686
Werkervaring:2 jaar
Werkgever:Detachering
Huidige functie: Secondline agent op een servicedesk

Vakantiegeld:ja
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering:nope
Laptop: ja van project
GSM: nope
Leaseauto:ja 1000 km per maand
Werkweek:40
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:niet veel bijzonders
Land:NL
Regio:utrecht
Reistijd:40 minuten met auto

Maand salaris (bruto): 1600
Maand salaris (netto): geen idee gaat pas deze maand in,

Dit is wel zonder standby diensten als ik die draai zit er zo`n 480 bruto bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

ph4ge schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:20:
[...]

Dan heb je dus geen gelijkwaardige situatie en kan je dus lastig zeggen dat je er op vooruit gaat. Zo'n auto lust ook wel een slokje denk ik en groot onderhoud is ook om de hoek.
Nee, inderdaad niet gelijkwaardig, in mijn auto van 15 jaar oud heb ik wel rijplezier en in een nieuwe Polo absoluut niet... Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om zelf een nieuwe auto te kopen, dus waarom niet vergelijken? Als ik zo graag van mijn geld af zou willen dan spoel ik het wel door de WC. Tja, hij lust wel wat benzine ja, maar dat is mijn eigen keuze en met de benzineprijzen in Duitsland valt het allemaal wel mee (woon tegen de grens aan), verder qua onderhoud valt het 100% mee, veel doe ik zelf en anders heb ik zo mijn connecties :) En ja, ik spaar nu harder dan in de tijd met lease-auto, een heel stuk harder zelfs, dus ja, ik ben er zeker wel op vooruit gegaan. Daarnaast kan ik dan een auto kiezen die wél leuk is in plaats van zo'n überburgerlijke dertien-in-een-dozijn leasebak waar ik dan minimaal 4,5 jaar noodgedwongen aan vast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 31-03 17:02
Anoniem: 424401 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 13:46:
Hallo allemaal,

Vraag me heel erg af of ik nu wel goed zit qua salaris.
Dit aangezien sommige ouderen servicedesk medewerkers meer verdienen dan ik.

Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO 3
Certificaten:70-680 70-686
Werkervaring:2 jaar
Werkgever:Detachering
Huidige functie: Secondline agent op een servicedesk

Vakantiegeld:ja
13/14e maand of winstuitkering:nope
Laptop: ja van project
GSM: nope
Leaseauto:ja 1000 km per maand
Werkweek:40
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:niet veel bijzonders
Land:NL
Regio:utrecht
Reistijd:40 minuten met auto

Maand salaris (bruto): 1600
Maand salaris (netto): geen idee gaat pas deze maand in,

Dit is wel zonder standby diensten als ik die draai zit er zo`n 480 bruto bij.
beetje afhankelijk van de leaseauto, maar denk dat je best marktconform zit... de standbydiensten maken het een mooi geheel, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 424401

Momenteel rij ik een toyota aygo, heb er 1000 KM per maand.
De standbydiensten maken het inderdaad een mooi geheel alleen jammer dat ik die niet elke maand heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Anoniem: 424401 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:05:
Momenteel rij ik een toyota aygo, heb er 1000 KM per maand.
De standbydiensten maken het inderdaad een mooi geheel alleen jammer dat ik die niet elke maand heb.
dan mag je volgens mij voor de auto 300-400 euro optellen bij je bruto inkomen (eerder richting 400 incl 1000km privé), dan zit je met MBO3 en je relatief lage leeftijd toch op een acceptabel salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Kips schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 14:08:
[...]

dan mag je volgens mij voor de auto 300-400 euro optellen bij je bruto inkomen (eerder richting 400 incl 1000km privé), dan zit je met MBO3 en je relatief lage leeftijd toch op een acceptabel salaris.
Nou sorry maar een Toyota Aygo met 1000km privé is echt geen 400 euro waard.

Ik rijd een Peugeot 206 diesel (lijkt me beter dan een Aygo), die kost me 230 per kwartaal belasting + 40 per maand verzekering = 350 aan vaste lasten per kwartaal = 127 per maand vaste lasten voor mijn auto. Brandstof voor 1000km kost me +/- 53 euro, dus per maand rijd ik privé een auto voor 180 euro. Tuurlijk heb ik wel zelf onderhoud + apk, maar dat kost geen 220 euro per maand, eerder 20 per maand (inclusief alles) 8)7

Van die 200 euro die je over houd, kan je na 1 jaar al een eigen auto kopen (niet nieuw, wel gewoon degelijk. kijk hoeveel 206'jes er rond rijden in NL)

edit: neemt overigens niet weg dat zijn salaris mét de standbydienst best netjes is.

[ Voor 4% gewijzigd door frankwopereis op 25-03-2014 15:43 . Reden: standbydienst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is inderdaad geen 400 euro per maand maar jouw berekening klopt natuurlijk ook niet. Houd wel rekening met afschrijving, dat is forser dan je denkt. Daarnaast is 20 euro per maand onderhoud natuurlijk niet reëel te noemen als je naar langere termijn kijkt. Zeker bij oudere auto's kan je meer onderhoud verwachten als je aardig wat kilometers gaat rijden. En je kan een nieuwe auto ook moeilijk vergelijken met een Peugeot 206 op leeftijd.

Mij lijkt het reëler om te kijken naar vergelijkbare private lease constructies, dan kom je al snel op 250-300 euro per maand uit voor een vergelijkbare auto met vergelijkbare kilometers.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Tsurany schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:54:
Het is inderdaad geen 400 euro per maand maar jouw berekening klopt natuurlijk ook niet. Houd wel rekening met afschrijving, dat is forser dan je denkt. Daarnaast is 20 euro per maand onderhoud natuurlijk niet reëel te noemen als je naar langere termijn kijkt. Zeker bij oudere auto's kan je meer onderhoud verwachten als je aardig wat kilometers gaat rijden. En je kan een nieuwe auto ook moeilijk vergelijken met een Peugeot 206 op leeftijd.

Mij lijkt het reëler om te kijken naar vergelijkbare private lease constructies, dan kom je al snel op 250-300 euro per maand uit voor een vergelijkbare auto met vergelijkbare kilometers.
Die vergelijking is wel reëler inderdaad, maar ik heb mijn auto 5 jaar geleden gekocht, en hij komt uit 2004. Ik heb totaal een liter olie bijgevuld, en wat klein onderhoud her en der. Koop een 206 en je hebt geen onderhoud :P Rijd erg betrouwbaar en afschrijving uit een auto uit 2004 heb je niet.
Daarom stelde ik ook al in het begin dat ik het niet met een nieuwe auto vergelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door frankwopereis op 25-03-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Hij zij ook 300-400 bruto, dus netto is dat wat, 250 euro? Dan kom je aardig dicht in de buurt van jouw belasting+verzekering+afschrijving+onderhoud. Dus voor die leaseauto als vergelijking is het zeer reeel, en daarmee lijkt het salaris dus ook als totaal plaatje redelijk te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-06 21:36
Mobzy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:30:
Members only: Huidig
Inmiddels is de situatie definitief gewijzigd, sinds februari is het tijdelijk contract omgezet in een vast contract.

Members only: Nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:32
Bij onderstaande (zie quote) werkgever / detacheerder in dienst sinds augustus 2013. Ik ben gedetacheerd bij een gemeente als junior systeembeheerder. Wat ik rood heb gemarkeerd is sinds augustus 2013 veranderd.

Nu wil de gemeente mij in vaste dienst nemen als systeembeheerder (niet junior)
Ze bieden mij het volgende aan: (telefoon + laptop had ik al)

- vast contract
- 36 uur
- laptop (dell e6540)
- telefoon (iPhone 4S + onbeperkt bellen)
- 13 maand (6% van het bruto jaarloon)
- € 0.28 kilometervergoeding per km
- veel vrijheid

Omdat de gemeente nu in onderhandeling is met mijn detacheerder moet het één en andere nog geregeld worden.Openstaande studiekosten worden gewoon meegenomen.

Nu zit ik alleen nog met de salarisonderhandeling. een senior helpdeskmedewerker bij ons zit in schaal 7-8 en verdient gemiddeld 2400-2500 bruto per maand.

zie salaristabel

Volgens mijn collega systeembeheerder zal ik waarschijnlijk in schaal 8 / uitloop 9 terecht komen, nu is het nog de vraag in welk periodiek. Ik heb de laatste tijd veel laten zien, en ze weten precies wat ik kan en ze zijn dus ook zeer tevreden. Ik zal zelf te denken aan schaal 8 periodiek 7 ( €2750,-), en dan uiteindelijk terecht komen in schaal 8 periodiek 6 (€ 2662,-)

Graag wat tips !

Leeftijd: 25 26
Opleiding(en): MBO 3 Medewerker beheer ICT 3 / MBO Netwerkbeheerder 4
Certificaten: 70-680, 70-686, 74-409 / VMware VCA-DCV / B-VCA / bezig met MCSA: Server 2012
Werkervaring: 2 jaar computerwinkel / 3 jaar junior systeembeheerder 2 jaar computerwinkel / 4 jaar junior systeembeheerder
Werkgever: Detacheerder
Functie: Junior Systeembeheerder
Vakantiedagen: 25
13e maand: x
Laptop: ja
GSM: nee iPhone 4S + onbeperkt bellen
Leaseauto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkostenvergoeding van netto € 90 / opleidings en certificerings mogelijkheden / bonusregeling
Regio: Noord
Reistijd: 5 minuten

Maandsalaris (bruto): €2100,- € 2225,-
Maandsalaris (netto): €1656,- incl. € 90,- onkostenvergoeding € 1750,- incl. € 90,- onkostenvergoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Krijg je geen vragen over je vroege vertrek bij de detacheerder?

Enneh, van detachering naar de overheid, nota bene een gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Config schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:47:
Krijg je geen vragen over je vroege vertrek bij de detacheerder?

Enneh, van detachering naar de overheid, nota bene een gemeente?
Ik heb al een gesprek gehad, en alles is zeer netjes verlopen. Het klikt zeer goed met mijn huidige werkgever maar en dit hadden ze ook wel verwacht. De gemeente doet al jaren zaken met mijn huidige werkgever. En waarom geen gemeente, wat is daar mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Niks hoor ;), wel totaal andere cultuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-06 22:19
@Config: Mooi geval "detavast". Niet elke detacheerder is gericht op een langdurig dienstverband, veel bedrijven werken met een jaarlijkse doorstroom naar de klant.

@Creative:
Wat betreft salaris: je komt vrij laag terecht, dat betekent wel dat je de eerste jaren leuke stappenkunt maken. Sowieso ben je qua salarisontwikkeling tijdens het dienstverband vaak beter af bij de overheid dan bij eendtacheerder. Je periodieken en CAO verhogingen zitten in een vast systeem, waar detacheerders tegenwoordig heel graag roepen dat het zo slecht gaat en weer een jaartje nullijn doen.

Ik zou wel vragen naar de inschaling, je kunt beter laag in schaal 8 zitten dan op een hogere periodiek in 7 (met hetzelfde salaris). Dat i.v.m. je loonsverhogingen.

Overigens: 90 euro netto onkostenvergoeding voor een niet-mobiele functie? Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
onkostenvergoeding klopt inderdaad wel, dit is voor internet en nog een aantal dingen. Uiteraard niet meer relevant. Graag een aantal tips waar ik op zou in kunnen zetten? (zie de salaristabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-06 11:45
Opleiding(en): Middelbaar onderwijs industriële eletriciteit
Certificaten: PLC programmeur
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: /
Huidige functie: Automation Engineer
Vakantiegeld: 2x loon
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand 1x loon
GSM: gsm abbo op kosten bedrijf
Leaseauto*: BMW F20 116D ED bijna full option + onbeperkt tanken
Werkweek: 40h
Land: BE
Regio: Antwerpen
Reistijd**: 20min

Maandsalaris (bruto): 2400 + 100 netto onkostenvergoeding + maaltijdcheques van 7 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 10-06 15:26
qwasd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:58:
onkostenvergoeding klopt inderdaad wel, dit is voor internet en nog een aantal dingen. Uiteraard niet meer relevant. Graag een aantal tips waar ik op zou in kunnen zetten? (zie de salaristabel)
Ik denk dat wat je aangeeft (schaal 8, p 6) wel redelijk is om te beginnen.
Wat ik wel zou vragen is: Hoe vaak krijg je er een periodiek bij? altijd jaarlijks? Wat gebeurt er als je aan de top van de schaal zit? Uitloop naar schaal 9 kan maar naar een paar periodieken. Zijn er groei mogelijkheden qua functies die in hogere schalen zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

qwasd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:26:

- vast contract
- 36 uur
- laptop (dell e6540)
- veel vrijheid

Graag wat tips !

[...]
Ik zou er niet lang over na hoeven denken, van 40 naar 36 uur zou ik meteen doe en dan ook nog een 13e maand extra maar goed, dat ben ik ;) Als je het daar naar je zin hebt, waarom niet? Nadeel is natuurlijk dat je niet meer zo makkelijk weg kunt als je het zat bent daar.

Als ik voor hetzelfde geld 36 uur ipv 40 kon gaan werken, zou ik er echt geen seconde over na hoeven denken, zeker als 4x9 mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:47
Vulchare schreef op maandag 17 maart 2014 @ 22:09:
Members only:

Het idee is om per augustus te beginnen met een hbo opleiding. Voor aanvang van de opleiding wil ik, in overleg met mijn leidinggevende, kijken naar een salarisontwikkelplan. Ik weet echter niet wat schappelijk is als einddoel. Na de hbo opleiding heb ik namelijk 6,5 jaar werkervaring EN een hbo diploma.

Iemand nog tips hoe ik dit het beste kan benaderen?
Helaas nog geen reactie, niemand die mij wat wijzer kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:38
Vulchare schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:34:
[...]
Helaas nog geen reactie, niemand die mij wat wijzer kan maken?
Ik zou zeggen o.b.v. wat ik voorbij heb zien komen 2300-2500, maar dit hangt ook sterk af van welke HBO-studie je wil gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:53
qwasd schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:26:
Bij onderstaande (zie quote) werkgever / detacheerder in dienst sinds augustus 2013. Ik ben gedetacheerd bij een gemeente als junior systeembeheerder. Wat ik rood heb gemarkeerd is sinds augustus 2013 veranderd.

Nu wil de gemeente mij in vaste dienst nemen als systeembeheerder (niet junior)

- vast contract
- 36 uur
- laptop (dell e6540)
- veel vrijheid

Omdat de gemeente nu in onderhandeling is met mijn detacheerder moet het één en andere nog geregeld worden.Openstaande studiekosten worden gewoon meegenomen.

Nu zit ik alleen nog met de salarisonderhandeling. een senior helpdeskmedewerker bij ons zit in schaal 7-8 en verdient gemiddeld 2400-2500 bruto per maand.

zie salaristabel

Volgens mijn collega systeembeheerder zal ik waarschijnlijk in schaal 8 / uitloop 9 terecht komen, nu is het nog de vraag in welk periodiek. Ik heb de laatste tijd veel laten zien, en ze weten precies wat ik kan en ze zijn dus ook zeer tevreden. Ik zal zelf te denken aan schaal 8 periodiek 7 ( €2750,-), en dan uiteindelijk terecht komen in schaal 8 periodiek 6 (€ 2662,-)

Graag wat tips !

[...]
De gemeente als werkgever is in deze tijd een goede zekerheid, dus goede stap zo zou ik het inschatten! Vaak is bij een gemeente vastgelegd in welke schaal je functie is ingeschaald. Hier vanaf wijken is volgens mij niet echt mogelijk. De uitloopschaal wordt pas gebruikt zodra je het dak hebt bereikt van de 'normale' functieschaal, dus daar zul je niet heel veel in kunnen wisselen.

Ik denk dat hetgeen je aangeeft best haalbaar moet zijn, schaal 8 periodiek 6 á 7, dit aangezien je al bekend bent bij hen. En je maakt netto een leuke stap dan :).

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
Black Sparrow schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:41:
[...]

Ik zou zeggen o.b.v. wat ik voorbij heb zien komen 2300-2500, maar dit hangt ook sterk af van welke HBO-studie je wil gaan doen.
Er is gesproken over Informatica, echter is het uitgangspunt uiteraard een hbo-opleiding waar het bedrijf ook beter van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:51

Arfman

Drome!

Lichtelijk offtopic, maar ik denk dat begin 2015 nog een VCP 5.1 halen niet meer zinnig of zelfs mogelijk is. VMware ESXi 5.5U1 is al uit en ik verwacht dat eind 2014/begin 2015 6.0 uit zal komen, dan loop je 2 releases achter en zullen er geen trainingen meer voor worden gegeven.

Verder net salaris voor iemand van jouw leeftijd, maar ook erg nette certificeringen al.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:55

Lapras

Ice beam

Leeftijd: 27
Opleiding(en): WO economie
Certificaten: Geen, wat cursussen, maar niks noodzakelijks.
Werkervaring: 5+ jaar
Werkgever: Financiele sector
Huidige functie: Strategische functie

Vakantiedagen: 25 + 12 ATV (vanwege 38 urig contract)
13/14e maand of winstuitkering: 7,45%
Laptop: Ja, maar oude.
GSM: Ja, gebruik hem ook privé
Leaseauto: Geen
Werkweek: 38 urig contract, maar werk er rond de ~45
Pensioenregeling: 1/3 werknemer. Klein OPF met prima dekkingsgraad.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingsbudget, mogelijkheid tot bezoeken conferenties, flexibiliteit in indelen dagen, mogelijkheid tot publiceren.

Regio: Noord-Holland
Reistijd: ~20 minuten

Maandsalaris (bruto): 4450

Gegeven het aantal uur dat ik werk, de flexibiliteit die ik heb en de werkdruk heb ik een bijzonder fijn salaris. Staat tegenover dat ik veel tijd in mijn expertise steek en daarvoor ook beloond word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587473

Leeftijd: 23
Opleiding(en): VMBO, MBO Systeembeheer, HBO Business IT & Management
Certificaten: MCSA Server 2012, MCSE Server 2012, ITIL Foundation, BISL Foundation, ITSM Foundation, Brocade Fiber Channel Admin & Professional en nog veel meer (Ik certificeer me graag voor mijn werkzaamheden)
Werkervaring: 6 jaar ( 1 Jaar Servicedesk, 2,5 Jaar storage & systeembeheer en 2,5 jaar systeembeheer)
Werkgever: Grote Detacheerder
Huidige functie: Functioneel Beheerder (Ga gauw over naar andere opdracht)

Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: Ja (107 Peugeot, 80 euro, 12k prive)
Pensioenregeling: 100% werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Salaris verhoging bij Certificatie (Max 300 Per Jaar)
Regio: Utrecht
Reistijd**: 30 min

Maandsalaris (bruto): 2600

Mag ik om salaris verhoging vragen bij mijn volgende contract? Ik zat zelf te denken aan 150 euro bruto erbij. Had namelijk bij in dienst treding 150 ingeleverd en door certificatie terugverdiend.
Ben nu wel weer toe aan een stap met groei, iedereen is tevreden bij klant en zet me volledig in op werk)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 587473 op 27-03-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Gekeken naar opleidingen / certificaten zou ik zeggen ja. Als ik echter naar je leeftijd kijk krijg ik de indruk dat HBO en misschien MBO gehaald zijn naast het werk. Eigenlijk het enige wat relevant is, is de ervaring op HBO niveau en ik vermoed dat je daar nog niet veel van hebt. Je verdient dan best bovengemiddeld al verwacht ik, zeker gezien er een leaseauto bij zit en 100% pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 587473

Mythio schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:31:
Gekeken naar opleidingen / certificaten zou ik zeggen ja. Als ik echter naar je leeftijd kijk krijg ik de indruk dat HBO en misschien MBO gehaald zijn naast het werk. Eigenlijk het enige wat relevant is, is de ervaring op HBO niveau en ik vermoed dat je daar nog niet veel van hebt. Je verdient dan best bovengemiddeld al verwacht ik, zeker gezien er een leaseauto bij zit en 100% pensioen.
Dank je voor de reactie, Ik heb mijn MBO en HBO 4 dagen in de week werken 1 dag school gedaan.
veranderd dat de zaak enigzins?

Ik heb mijn HBO diploma bijna een jaar in bezit en ben dus al sinds dag 1 van de opleiding bij dezelfde werkgever werkzaam geweest en ben daarna overgestapt.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 587473 op 27-03-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Members only:

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 59483 op 27-03-2014 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krystman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:42
Update na Promotie,
Members only:

In gesprek met Recruiters voor een aantal "Storage consultant" Functies á €2700,- - €3000,- in de maand + auto + tankpas + onkostenvergoeding + stand-by

Ik ben alleen nog met mezelf in dubio of ik wel een consultant ben, of dat ik meer in de managed services thuishoor...

- Spes consilium non est -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 59483 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:27:
Members only:
Zeer netjes! En mooi dichtbij:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 19:29
Arfman schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:49:
[...]

Lichtelijk offtopic, maar ik denk dat begin 2015 nog een VCP 5.1 halen niet meer zinnig of zelfs mogelijk is. VMware ESXi 5.5U1 is al uit en ik verwacht dat eind 2014/begin 2015 6.0 uit zal komen, dan loop je 2 releases achter en zullen er geen trainingen meer voor worden gegeven.

Verder net salaris voor iemand van jouw leeftijd, maar ook erg nette certificeringen al.
Naja als je op die manier jezelf kan verzekeren van 250 euro extra geld, lekker belangrijk. Gelijk in de grace period een nieuw examen voor de volgende versie en je bent weer klaar.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 408260

Anoniem: 408260 schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 16:13:
Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO ICT nivo 3
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: National Geographic
Huidige functie: IT Officer op expeditieschip Explorer
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: Geen
Werkweek: zo'n 70 Uur
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: verscheidene certificaten (duiken, onderwater fotografie, crowd control, en meer)
Land: Cyprus / Bahama's
Regio: Wereld
Reistijd: Geen

Maandsalaris: 6000 dollar belastingvrij. Plus tips.
Update:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): MBO ICT nivo 3
Werkervaring:10 jaar
Werkgever: National Geographic
Huidige functie: IT Officer op expeditieschip Explorer
Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: ja
Werkweek: zo'n 40 Uur (volgens contract, realiteit rond 45 / 50 uur)
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: verscheidene certificaten (duiken, onderwater fotografie, crowd control, en meer), opleidingsmogelijkheden
Land: Cyprus / Bahama's
Regio: Wereld
Reistijd: Geen

Maandsalaris: $6600 US belastingvrij. Plus tips (rond 500 dollar p/m).

Ik werk 3 maanden op, 3 maanden af. Als ik niet werk krijg ik geen salaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een snelle rekensom levert $39600+$3000 netto per jaar zonder secundaire voorwaarden op. Ik denk dat je land van residentie dan erg belangrijk wordt voor een indruk van je koopkracht. Waar zit je die 3 maanden af? En wat doe je met die tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik thuis in Nederland zou zitten wel, maar ik woon in de Filipijnen, en als ik vrij ben ben ik vooral aan het reizen.

Feit is ook dat ik aan boord vrijwel niets uitgeef, en absoluut niet hoef te klagen over geldtekort als ik niet werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Anoniem: 408260 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:42:
Als ik thuis in Nederland zou zitten wel, maar ik woon in de Filipijnen, en als ik vrij ben ben ik vooral aan het reizen.

Feit is ook dat ik aan boord vrijwel niets uitgeef, en absoluut niet hoef te klagen over geldtekort als ik niet werk.
Het is wel de reden dat ik gestopt ben. Het verdient toch te weinig om 4 maanden vakantie te vieren, daarnaast moet je natuurlijk wel gewoon belasting afdragen in het land waar je ingeschreven staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-06 15:40
Vulchare schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:44:
Er is gesproken over Informatica, echter is het uitgangspunt uiteraard een hbo-opleiding waar het bedrijf ook beter van wordt.
Maar wil jij zelf ook een informatica opleiding? Vind je programmeren leuk?

Mooie baan als je jong en ongebonden bent, maar heb je niet de behoefte een keer te gaan settlen? Ik ben even oud en al helemaal aan de kinderen enzo :)

[ Voor 44% gewijzigd door Hydra op 27-03-2014 16:26 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulchare
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:23:
[...]

Maar wil jij zelf ook een informatica opleiding? Vind je programmeren leuk?
Zeker! Op het moment enkel aan het spelen met VBA, betwijfel of het wel onder de categorie programmeren valt, maar goed: Het automatiseringsaspect vind ik erg leuk.

Mijn enige dilemma is eigenlijk hoe ik het aanpak. Op het moment dat ik een einddoel neem van € 2.400 euro. Betekent dit dat ik minstens 7,5% verhoging per jaar moet onderhandelen. Dat percentage lijkt me vrij hoog, aangezien de hbo-opleiding ook nog wordt vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
Anoniem: 587473 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:34:
[...]

Dank je voor de reactie, Ik heb mijn MBO en HBO 4 dagen in de week werken 1 dag school gedaan.
veranderd dat de zaak enigzins?

Ik heb mijn HBO diploma bijna een jaar in bezit en ben dus al sinds dag 1 van de opleiding bij dezelfde werkgever werkzaam geweest en ben daarna overgestapt.
Ik denk dat je dan goed zit. Als je 6 jaar HBO ervaring had, dan had je hoger uit kunnen komen. Omdat het in de praktijk echter 1 jaar is, zit je inschatting wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Krystman schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:39:
Update na Promotie,
Members only:

In gesprek met Recruiters voor een aantal "Storage consultant" Functies á €2700,- - €3000,- in de maand + auto + tankpas + onkostenvergoeding + stand-by

Ik ben alleen nog met mezelf in dubio of ik wel een consultant ben, of dat ik meer in de managed services thuishoor...
Dat weet je alleen door het te proberen :)
Je bent iig nog jong genoeg om de softskills en andere consulting skills aan te leren tegen een redelijk salaris. Hoe ouder je wordt, hoe lastiger de overstap omdat je een zekere consulting bagage mist.
Ik zou zeggen gewoon de kans pakken als je hem krijgt, dan kom je er vanzelf achter :)
Overigens is 3k per maand plus auto netto ongeveer 1700 - 1800, maar daar staat dan wel een nieuwe auto met privegebruik tegenover die je normaal echt niet voor dat geld zou kunnen rijden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Megamind schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:08:
[...]

Het is wel de reden dat ik gestopt ben. Het verdient toch te weinig om 4 maanden vakantie te vieren, daarnaast moet je natuurlijk wel gewoon belasting afdragen in het land waar je ingeschreven staat
Ik sta nergens ingeschreven, dus betaal nergens belasting. En het verdient ruim voldoende om de tijd die ik niet aan het werk ben goed door te komen.
Hydra schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:23:
[...]

Mooie baan als je jong en ongebonden bent, maar heb je niet de behoefte een keer te gaan settlen? Ik ben even oud en al helemaal aan de kinderen enzo :)
Settlen heb ik geen behoefte aan, en mijn vrouw ook niet. Het bevalt uitstekend zo. Kinderen hoeven we ook niet. Bovendien, als ik naar mijn collega's kijk zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
Als ik vrij ben breng ik mijn tijd met mijn vrouw beter door dan wanneer ik een normale kantoorbaan zou hebben. We hebben meer tijd voor elkaar.
Ook kan ik mensen meenemen op het schip, wat een geweldige secundaire arbeidsvoorwaarde is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Mythio schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:48:
[...]

Ik denk dat wat je aangeeft (schaal 8, p 6) wel redelijk is om te beginnen.
Wat ik wel zou vragen is: Hoe vaak krijg je er een periodiek bij? altijd jaarlijks? Wat gebeurt er als je aan de top van de schaal zit? Uitloop naar schaal 9 kan maar naar een paar periodieken. Zijn er groei mogelijkheden qua functies die in hogere schalen zitten?
Ik en mijn collega's dachten ook al dat dit redelijk was.Dus ik ga gewoon voor 8 periodiek 7.
Periodiek is inderdaad jaarlijks geregeld en bonussen zitter er ook nog in bij bepaalde projecten. Uitloop naar schaal 9 betekent dat ik na 8 jaar op een loon zit van € 3505 bruto, ik ben dan 34 jaar.
Verder zit een collega systeembeheerder in 10 periodiek 10 (3775 bruto), dus doorgroeimogelijkheden zijn er wel. Bij mijn detacheerder moet ik certificaten behalen via thuisstudie, bij de gemeente kan ik op cursus. Binnenkort ga ik op 3 x 5 daagse cursus voor MCSA: Server 2012.
Metalfreak schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 09:18:
[...]

Ik zou er niet lang over na hoeven denken, van 40 naar 36 uur zou ik meteen doe en dan ook nog een 13e maand extra maar goed, dat ben ik ;) Als je het daar naar je zin hebt, waarom niet? Nadeel is natuurlijk dat je niet meer zo makkelijk weg kunt als je het zat bent daar.

Als ik voor hetzelfde geld 36 uur ipv 40 kon gaan werken, zou ik er echt geen seconde over na hoeven denken, zeker als 4x9 mogelijk is.
Momenteel werk ik ook al 36 uur op papier, omdat ik 4 uur per week vrijstelling heb voor studie. Echter ik maak per week minimaal 44 uur dus kan ik elke week 8 overuren schrijven. Tot op heden nauwelijks verlof opgenomen. (bij detacheerder totaal niet) Het bevalt me echter super, veel vrijheid en kan dus mijn eigen gang gaan. We ondersteunen 3 gemeentes en zit dus om de tijd ook bij de andere gemeentes.
Mijn detacheerder raad het echter af om deze stap te nemen, en door te gaan met detachering om zo mijn cv te blijven vullen met bepaalde projecten.

[ Voor 7% gewijzigd door qwasd op 27-03-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 23:43

Yuri de Jager

Assume good intent

Briljant! Hier kan ik nou echt jaloers op zijn. Je ziet heel wat van de wereld :*)

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri de Jager
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 23:43

Yuri de Jager

Assume good intent

newinca schreef op maandag 17 maart 2014 @ 17:05:
[...]

Ons huis met 3 slaapkamers en kleine tuin in een goed schooldistrict van Mountain View zou op dit moment zo'n $1.6M kosten. Een gelijkaardige woning is ongeveer $4000-$4500 per maand om te huren. Wij hebben gelukkig het huis veel goedkoper gekocht. En het kan natuurlijk wat goedkoper als je verder woont of in een minder goed schooldistrict. Mijn zoon zal ongeveer $250k nodig hebben voor schoolgeld als hij naar de universiteit gaat. Puur inschrijvingsgeld, geen woonkosten e.d. Mijn pensioen moet ik volledige zelf bij elkaar sparen. De rest is ongeveer hetzelfde of goedkoper (auto's bijvoorbeeld).

Maar mijn echtgenote heeft ongeveer dezelfde functie, in hetzelfde bedrijf, met hetzelfde aantal jaren ervaring. Met z'n tweeën gaat het echt wel hard.
Well done sir! Het mooie aan dit verhaal is natuurlijk dat het niet alleen een jongensdroom is die werkelijkheid wordt, maar ook een meisjesdroom! :D

5950@CTR3,85-4,875GHz|64GB 3600C14|32TB HDD|2.2TB SSD|RTX2070-XC-ULTRA|Alienware M17xR2 FTW!|i7 920XM(ES)|16GB DDR1333|750GB 7.2K HDD|256GB Crucial M4 SSD|3DV:P7671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

qwasd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:02:

[...]

Momenteel werk ik ook al 36 uur op papier, omdat ik 4 uur per week vrijstelling heb voor studie. Echter ik maak per week minimaal 44 uur dus kan ik elke week 8 overuren schrijven. Tot op heden nauwelijks verlof opgenomen. (bij detacheerder totaal niet) Het bevalt me echter super, veel vrijheid en kan dus mijn eigen gang gaan. We ondersteunen 3 gemeentes en zit dus om de tijd ook bij de andere gemeentes.
Mijn detacheerder raad het echter af om deze stap te nemen, en door te gaan met detachering om zo mijn cv te blijven vullen met bepaalde projecten.
Tja, hij ziet natuurlijk dat hij weer kosten moet gaan maken om een nieuw persoon te werven, hij weet nu wat hij aan je heeft en verdient ook nog eens dik aan je als je gedetacheerd zit. Vrij logisch dat hij dat zegt ;) Als het je super bevalt zou ik zeggen: doen! Dat CV vullen lukt je bij die gemeente ook wel als ik het zo lees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
qwasd schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:02:
[...]

Wat zet je detacheerder er dan tegenover om te zorgen dat je de stap niet neemt? Salarisverhoging, opleidingen, andere klus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Anoniem: 408260 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:14:
[...]
Settlen heb ik geen behoefte aan, en mijn vrouw ook niet. Het bevalt uitstekend zo. Kinderen hoeven we ook niet. Bovendien, als ik naar mijn collega's kijk zou dat geen enkel probleem moeten zijn.
Als ik vrij ben breng ik mijn tijd met mijn vrouw beter door dan wanneer ik een normale kantoorbaan zou hebben. We hebben meer tijd voor elkaar.
Ook kan ik mensen meenemen op het schip, wat een geweldige secundaire arbeidsvoorwaarde is!
34 en geen behoefte aan settelen, tja, ieder zijn ding ;)
Ik zie mijn vriendin liever iedere dag een paar uur dan dat ik 3 maand naar een foto moet kijken en daarna 3 maand bij elkaar op de lip zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kips
Vorige reacties:

Begin bij detacheerder (april 2012)
In dienst bij opdrachtgever (mei 2013)
Beoordeling (janunari 2013)

Nieuw aanbod :D

Members only:

wat vinden jullie? ik ben er blij mee, heb wel zin in een nieuwe uitdaging!

[ Voor 33% gewijzigd door Kips op 17-04-2015 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

Shunt

Boe

Shunt schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 14:25:
[...]

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 ICT / HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012.
Werkervaring: 2jaar +-
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Infra specialist.

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: ja HP Probook 6550b
GSM: Mobiel abonnement eigen keuze telefoon met korting werkgever + 150 bij start en 5 euro iedere maand om mobiel te bestellen.
Leaseauto*: €680 per maand incl brandstof. Privé gebruik 12k km. (Renault megane 2012 Bose hatchback)
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro onkosten vergoeding her en der nog wat extra'jes. Korting ziektekosten verzekering.
Regio: Brabant
Reistijd**: 30min tot 2 uur.

Maandsalaris (bruto): 2475 euro

vanaf deze maand 125 euro er bij, nog geen nieuw gesprek gehad met de manager maar sinds een paar maanden wel weer 100% ingezet bij de klant tegen een zeer net tarief voor langere duur. Tijdens het eindejaar review ga ik de poging wagen om een schaal om hoog te gaan qua salaris zodat ik met mijn lease een stuk goedkoper uit ben en daar boven op nog een leuk plusje krijg.
Weer een half jaartje er bij en weer een verhoginkje er bij.

Leeftijd: 29
Opleiding(en): MBO 4 ICT / HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: Itil v3, Microsoft Enterprise admin 2008R2, MCSE 2012. Cisco UCS,
Werkervaring: 2.5 jaar +-
Werkgever: Atos Detachering
Huidige functie: Active Directory / Infra specialist.

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering:13e maand met een keer per jaar een klein bedrag (150 euro ongeveer) als er posetieve resultaten behaald zijn binnen je afdeling.
Laptop: ja HP Probook 6550b
GSM: abonnement eigen keuze telefoon met korting werkgever + 150 bij start en 5 euro iedere maand om mobiel te bestellen.
Leaseauto:€680 per maand incl brandstof. Privé gebruik 12k km. (Renault megane 2012 Bose hatchback)
Werkweek:40 uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:secundaire arbeidsvoorwaarden:[/b] 75 euro onkosten vergoeding her en der nog wat extra'jes. Korting ziektekosten verzekering.
Land:Nederland
Regio:Brabant
Reistijd: 25 min als ik mijn collega niet op zou halen.

Maand salaris (bruto): 2600,- euro

Al met al niet ontevreden mee, ik had graag gezien dat ik in salaris schaal zou zijn gestegen met deze bump. Alleen dat zal op zijn vroegst gok ik over een half jaar zijn.
We zullen zien wat de toekomst brengt ik sta nogsteeds gewoon open voor nieuwe uitdagingen en ga met enige regelmaat praten met bedrijven of recruiters.
Tot nu niet echt een klik met een ander bedrijf gehad, het zijn ook wel allemaal relatief kleine partijen geweest.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 20:30

GateKeaper

#1 Procastinator

Damn... that's close. Ook ééntje waar ik een weekendje over moet nadenken.

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339846

Members only:

Wat denken jullie hier van? Ik ben in ieder geval tevreden :*). niet eens zozeer over de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden maar vooral over de uitdaging van het werk en de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden op te doen. Enig vlekje op de horizon is dat ik bijna aan het einde van de medior schaal zit (nog enkele stappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 339846 schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 07:40:
Wat denken jullie hier van? Ik ben in ieder geval tevreden :*). niet eens zozeer over de primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden maar vooral over de uitdaging van het werk en de mogelijkheid om nieuwe vaardigheden op te doen. Enig vlekje op de horizon is dat ik bijna aan het einde van de medior schaal zit (nog enkele stappen).
Marktconform salaris lijkt me. Misschien zelfs wel hoog voor een medior met 5 jaar werkervaring.

Dat je bijna aan het einde van de schaal zit, verbaast me iig niet :P

Het salaris van een ervaren .Net ontwikkelaar zit meestal zo tussen de 3000 en 4000 per maand. Volgens mij moet je qua functie meer gaan doen wil je daar boven gaan zitten (mensen aansturen als team lead, gespecialiseerd zijn in een bepaald gebied, etc).

[ Voor 17% gewijzigd door Lethalis op 29-03-2014 09:03 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 18:24
Wie heeft er een goede Bruto / Netto calculator of wie weet een adres of website waar je de loonstrook kan laten toetsen? Als ik dit topic doorlees hou ik van mijn salaris in verhouding met andere netto minder over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
bluecupra schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:20:
Wie heeft er een goede Bruto / Netto calculator of wie weet een adres of website waar je de loonstrook kan laten toetsen? Als ik dit topic doorlees hou ik van mijn salaris in verhouding met andere netto minder over.
Komop zeg überhaupt Google geprobeerd?
Op je loonstrook staan ook alle posten die van je loon afgaan, staan daar rare bedragen tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
bluecupra schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:20:
http://www.raet.nl/nl-nl/mediatheek/salaris-berekenen/

Of op je smartphone; de Raet Netto app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 18:24
martinusz schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:26:
[...]

Komop zeg überhaupt Google geprobeerd?
Op je loonstrook staan ook alle posten die van je loon afgaan, staan daar rare bedragen tussen?
Uiteraard Google geprobeerd, echter kom ik op de Raet en bijvoorbeeld op de ADP website op twee verschillende bedragen uit, vandaar mijn vraag of iemand een goede site weet of een adres waar je e.e.a. kan laten nakijken. Anders loop ik even langs de afdeling HR/PZ om uitleg te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 06:58
bluecupra schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Uiteraard Google geprobeerd, echter kom ik op de Raet en bijvoorbeeld op de ADP website op twee verschillende bedragen uit, vandaar mijn vraag of iemand een goede site weet of een adres waar je e.e.a. kan laten nakijken. Anders loop ik even langs de afdeling HR/PZ om uitleg te vragen.
Succes, maar zoals eerder gezegd kun je bruto/netto niet 1:1 met anderen vergelijken.

In mijn geval wordt er bv. geschoven met bruto/netto met m'n reiskostenvergoeding, krijg ik er nog geld bij voor de zorgverzekering en betaal ik een bepaalde bijdrage voor m'n pensioen. Dat is dus voor iedereen anders.

Als ik de bruto/netto calculator van loonwijzer gebruik, en alle individuele factoren meereken, dan klopt het bij mij tot op de euro.

Anyway, dit topic gaat om wat je verdient en niet om de vertaalslag van bruto naar netto, dus als je er niet uitkomt met HR en advies zoekt zou ik dat in een ander/nieuw topic doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mehmet
  • Laatst online: 14-05 10:56
Opleiding(en): MBO 2,3 en 4
Certificaten: ITIL V3 en nu bezig met 70-680 (Win 7)
Werkervaring (jaren, parttime of fulltime):[/b] net 7 maanden klaar met school (eerste baan) daarnaast wat stage ervaring opgedaan tijdens mijn studie.
Werkgever: Kleine detacheringsbureau / momenteel gedetacheerd bij een overheidsinstelling.
Huidige functie: Servicedeskmedewerker

Vakantiedagen: 24
13e maand: nee
Pensioenregeling: Goed geregeld ik betaal enkel 10,- p.maand aan eigen bijdrage.
Leaseauto: Nieuw model Corsa incl tank/was pas. + 15.000 prive km's (geen eigen bijdrage alleen de bijtelling ) zonder tussenkomst van een leasemaatschappij / volledig reclamevrij.

Werkweek contract: 40
Werkweek reëel: (daadwerkelijke uren) 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onbeperkte studiemogelijkheden / Microsoft certificaten + extra studiedagen en bonus bij schadevrij rijden (jaarlijks) daarnaast regelmatig uitjes/etentjes etc tevens ook een parkeerabonnement gekregen voor het werk.Bij elk certificaat gaat het salaris met €50,- bruto omhoog.
Regio: Utrecht
Reistijd: 45 min enkele reis

Jaarsalaris contract (bruto): maandloon + vakantiegeld
Jaarsalaris additioneel (bruto): 200,- euro bonus bij schadevrij jaren (jaarlijks) + diverse andere bonussen oplopend tot een maandsalaris
Maandsalaris (bruto): €1643 €1693 ( over 4 maanden nog €150,- erbij )
Maandsalaris (netto): €1400

Al met al niet slecht voor een beginner vind ik, eerste sollicitatiegesprek was meteen raak. collega's zijn gezellig/vriendelijk en afspraken worden altijd nagekomen, etentjes en uitjes zijn bevallen goed.

Thuiswonend, nauwelijks rekeningen en daardoor goede mogelijkheden om te sparen en in de tussentijd door te groeien naar een hogere functie.

[ Voor 19% gewijzigd door Mehmet op 31-03-2014 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GhandiHarder
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:34
@AMDnerd Hoe krijg je het voor elkaar om van 1693 euro bruto, 1400 netto over te houden, incl bijtelling?

edit: Ik doe net even snel een netto-brutto check, en zie dat het inderdaad erg dicht bij elkaar ligt. Zou willen dat ik procentueel gezien zoveel zou overhouden;)

[ Voor 45% gewijzigd door GhandiHarder op 01-04-2014 00:35 . Reden: even wat uitgezocht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
GhandiHarder schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 00:26:
@AMDnerd Hoe krijg je het voor elkaar om van 1693 euro bruto, 1400 netto over te houden, incl bijtelling?
NOFI, maar waar denk je dat jij belasting voor betaalt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189749

Leeftijd:27
Opleiding(en):Havo
Certificaten:MCSE: Sharepoint, MCSE: Business Intelligence
Werkervaring: Zeven jaar
Werkgever:Internationale school
Huidige functie:DBA

Vakantiegeld:9%
13/14e maand of winstuitkering:Nee
Laptop:Ja
GSM:Ja
Leaseauto:Nee
Werkweek:35 uur
Pensioenregeling:Ja
Land:Nederland
Regio:Zuid Holland
Reistijd:50 minuten

Maand salaris (bruto):3100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
-

[ Voor 99% gewijzigd door kattapult op 02-10-2015 11:59 ]

Pagina: 1 ... 55 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.