beheer ad en office zijn ook gewoon helpdesk werkzaamheden hoor..
Hoort het beheren van de AD niet tot systeembeheerder taken?msmeenge schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 15:06:
beheer ad en office zijn ook gewoon helpdesk werkzaamheden hoor..
hmm, dat vind ik persoonlijk niet. Maar is ook afhankelijk van wat voor omgeving je in zit en bij wat voor bedrijf.
Verwijderd
Leeftijd: 27
Opleiding(en): MAVO, MBO, HBO NID
Certificaten: Niet officieel: CCNA, MCSA, Exchange 2010
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Technologiebedrijf
Huidige functie: systeembeheer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 20 + 6 ADV
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
Laptop: Ja
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding a 30 euro per maand. Reiskostenvergoeding a 220 euro per maand
Land: Nederland
Regio: Door heel Nederland
Reistijd**: 60 min.
Maandsalaris (bruto): 2200
toevoeging werkzaamheden:
- Ad beheer(single domain)
- Exchange beheer
- Diverse applicaties beheren, webservers beheren, backup beheer, firewall beheer etc.
Ik lees uiteenlopende verhalen over salaris, echter wil ik jullie mening eens horen.
Wat denken jullie, is dit marktcomform?
Opleiding(en): MAVO, MBO, HBO NID
Certificaten: Niet officieel: CCNA, MCSA, Exchange 2010
Huidige functie: systeembeheer
Vakantiedagen: 20 + 6 ADV
13/14e maand of winstuitkering: winstdeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding a 30 euro per maand. Reiskostenvergoeding a 220 euro per maand
Reistijd**: 60 min.
Maandsalaris (bruto): 2200
- Exchange beheer
- Diverse applicaties beheren, webservers beheren, backup beheer, firewall beheer etc.
Ik lees uiteenlopende verhalen over salaris, echter wil ik jullie mening eens horen.
Wat denken jullie, is dit marktcomform?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 16:12 ]
Het ligt een beetje aan welke AD taken.
Als je verschillende sites hebt waarbij replicatie van het domain met cross domain/forest trust relations wordt het een ander verhaal.
maar user accounts groepen computers en ou's dan is het inderdaad een helpdesk taak.
Als je verschillende sites hebt waarbij replicatie van het domain met cross domain/forest trust relations wordt het een ander verhaal.
maar user accounts groepen computers en ou's dan is het inderdaad een helpdesk taak.
what?
Verwijderd
toevoeging werkzaamheden:TeH_oNe schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:08:
Het ligt een beetje aan welke AD taken.
- Exchange beheer
Hoe kun je niet-officiele certificaten behalen?
Tsja, hiet echt heel spannend, dus voor de werkzaamheden lijkt het me een normaal salaris. Overigens heb je ook pas twee jaar werkervaring dus het lijkt me een redelijk salaris.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 16:10:
[...]
- Exchange beheer
Verwijderd
Aardig veel! Zeker met 60 vakantiedagen. Wist niet dat leraren zo goed betaald kregen.ptholemy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:54:
half jaar verder en een kleine verandering, dus een update.
Leeftijd: 26 27
Opleiding(en): HBO 2e gr. geschiedenis, WO 1 e gr. geschiedenis (afstudeerfase, 2013)
Certificaten: : stagiaires begeleiden, mentor.
Werkervaring: 5,5 6 jaar
Werkgever: Voortgezet onderwijs
Huidige functie: docent geschiedenis
Vakantiegeld: ja (8%)
Vakantiedagen: 60 dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, (7,4%)
Laptop: ja
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: 41,5 (schommelt nog wel eens, toetsweken bijv. minder contacturen, meer correctiewerk e.d.)
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Sommige tijdelijke taken uitbetaald i.p.v. taakuren., vergoeding voor cursussen.
Land: NL
Regio:Overijssel
Reistijd**: 30 min fiets
Maandsalaris (bruto): 2875 2904 (exclusief betaalde taakuren)
Dit jaar hopen op promo i.v.m. master. update volgt.
Mag ik vragen aan de mensen die ICT op het MBO hebben gedaan, hebben jullie BOL of BBL gedaan? Wat kan ik beter doen als ik goed wil verdienen in de ICT? (wil ook HBO doen na ik mijn MBO diploma heb.
Alvast bedankt
Alvast bedankt
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Ja, docenten doen het zeker goed, echter is de groei vaak minder. Maat van me zit nu 2 jaar in het onderwijs (LO/Eco op MBO) en krijgt ook 2900 bruto. Verder wel niet al die extra's.Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 19:30:
[...]
Aardig veel! Zeker met 60 vakantiedagen. Wist niet dat leraren zo goed betaald kregen.
Ik zou bijna zelf docent worden.
En dus doen/hebben docenten het helemaal niet zo goed
Ja, de eerste jaren heb je misschien een leuk bedrag, maar die ontgroei je ook niet meer de komende 30-40 jaar.
The devil is in the details.
Dat bovenmodale inkomen blijft de komende 30-40 jaar toch ook leuk (met inflatiecorrecties)?Hahn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:46:
En dus doen/hebben docenten het helemaal niet zo goedJa, de eerste jaren heb je misschien een leuk bedrag, maar die ontgroei je ook niet meer de komende 30-40 jaar.
Bij andere beroepen doe je er misschien langer over om 3000 bruto te halen maar het is niet vanzelfsprekend dat je daarna altijd nog grote sprongen blijft maken.
Dat maakt naar mijn weten niets uit. BBL zal je niet helpen in termen van werkervaring. Over het algemeen begint men pas te tellen als je van school komt.BroWohsEdis schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:06:
Mag ik vragen aan de mensen die ICT op het MBO hebben gedaan, hebben jullie BOL of BBL gedaan? Wat kan ik beter doen als ik goed wil verdienen in de ICT? (wil ook HBO doen na ik mijn MBO diploma heb.
Alvast bedankt
HBO of werkervaring is om het even. Maar een MBO(4)-er met vakinhoudelijke certificaten komt mijns inziens sneller aan een mooie functie dan een verse HBO-er.
Ik zie in BBL ook niet echt toegevoegde waarde. Volgens mij wordt BBL voornamelijk aangeboden voor mensen die via de praktijk sneller leren dan vanuit theorie maar zit er geen verschil in qua stof. Ander punt om nu niet met BBL te beginnen is dat stageplekken/werken-en-leerplekken nu echt schaars zijn en dat je dat probleem met BOL pas hebt over ruim 2 jaar na aanvang van je studie, je eerste stageperiode begint dan pas.
Overigens opmerkelijk dat MBO4 studies in BBL gedaan kunnen worden. Ik dacht dat dit enkel voor MBO2 en 3 studies waren.
Overigens opmerkelijk dat MBO4 studies in BBL gedaan kunnen worden. Ik dacht dat dit enkel voor MBO2 en 3 studies waren.
Opleiding(en): HAVO, HBO BICT (Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: ITIL, BISL
Werkervaring: 5,5 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Oracle Consultant
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee, bonusregeling
Laptop: nee
Leaseauto: Ja, leasebedrag excl. brandstof 470,- eigen bijdrage 12,- + prive kilometers tot 10.000 gratis
Werkweek: 40
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbelaste onkostenvergoeding 125,-
Regio: Randstad + Zuid NL
Reistijd: Afhankelijk van klant
Maand salaris (bruto): 3150
Binnenkort stapje terug i.v.m. ouderschapsverlof en 36 urige werkweek
Opleiding(en): HAVO, HBO BICT (Bedrijfskundige informatica)
Certificaten: ITIL, BISL
Huidige functie: Oracle Consultant
Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee, bonusregeling
Laptop: nee
Leaseauto: Ja, leasebedrag excl. brandstof 470,- eigen bijdrage 12,- + prive kilometers tot 10.000 gratis
Pensioenregeling: 50/50
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onbelaste onkostenvergoeding 125,-
Regio: Randstad + Zuid NL
Reistijd: Afhankelijk van klant
Maand salaris (bruto): 3150
Binnenkort stapje terug i.v.m. ouderschapsverlof en 36 urige werkweek
Float like a butterfly, sting like a bee.
Eerlijk gezegd wat dat bedrag even een schatting uit mijn hoofdOid schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 11:02:
wat voor auto kan je leasen voor dat bedrag? aka welke auto rij je
Maar ik rij een Seat Ibiza ST 1.2 TSI Sport
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO Bedrijfseconomie / Post-HBO Kwaliteitsmanagement
Certificaten: PRINCE2 Foundation/Practioner, P3O en nog wat project gerelateerde cursussen.
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: klein consultancy bureau (< 10 vaste medewerkers)
Huidige functie: PMO Consultant
13/14e maand of winstuitkering: bonus bij (zeer) goed bedrijfsresultaat
GSM: Ja, geen smartphone
Leaseauto*: Ja, alleen voor zakelijk gebruik
Pensioenregeling: 200 euro vergoeding, zelf te regelen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Veel opleidingen zijn intern mogelijk.
Regio: afhankelijk van de opdracht, hoofdvestiging bedrijf is midden v/h land.
Reistijd: momenteel < 1 uur (auto)
Maandsalaris (bruto): € 2.850,- (+ € 200 pensioen)
Binnenkort weer onderhandelingen, voor mijn gevoel zit ik aan de lage kant, in vergelijking met de "grote jongens" in deze wereld. (Cap,etc.)
Ben wel benieuwd naar meningen, is het realistisch om rond 3200 uit te willen komen? Afgelopen jaar was zwaar voor het bedrijf, maar uiteindelijk positief resultaat en zelf hele jaar door op opdrachten gezeten met alleen maar positieve beoordelingen van klanten. Huidige vooruitzichten zijn ook goed, zeker tot de zomer volop aan de bak.
Certificaten: PRINCE2 Foundation/Practioner, P3O en nog wat project gerelateerde cursussen.
Binnenkort weer onderhandelingen, voor mijn gevoel zit ik aan de lage kant, in vergelijking met de "grote jongens" in deze wereld. (Cap,etc.)
Ben wel benieuwd naar meningen, is het realistisch om rond 3200 uit te willen komen? Afgelopen jaar was zwaar voor het bedrijf, maar uiteindelijk positief resultaat en zelf hele jaar door op opdrachten gezeten met alleen maar positieve beoordelingen van klanten. Huidige vooruitzichten zijn ook goed, zeker tot de zomer volop aan de bak.
Opleiding(en): WO
Certificaten: -
Werkgever: Universiteit/Netbeheer (functie voortkomend uit samenwerking beide partijen)
Huidige functie: Onderzoek
Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 41
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja (smartphone)
Leaseauto: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Dienstreizen waaronder reizen naar 'niet-standplaats' kantoorlocaties volledig vergoed 1e klas trein, of ruime vergoeding eigen auto km's (0.36 EU/km). Fietsregeling. Thuiswerk regeling. Zeer ruime vergoeding dienstreizen buitenland.
Reistijd: 10, 30 en 90 minuten (wisselende locatie)
Maandsalaris (bruto): 2430
Opleiding(en): WO
Certificaten: -
Werkgever: Universiteit/Netbeheer (functie voortkomend uit samenwerking beide partijen)
Huidige functie: Onderzoek
Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 41
GSM: Ja (smartphone)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Dienstreizen waaronder reizen naar 'niet-standplaats' kantoorlocaties volledig vergoed 1e klas trein, of ruime vergoeding eigen auto km's (0.36 EU/km). Fietsregeling. Thuiswerk regeling. Zeer ruime vergoeding dienstreizen buitenland.
Reistijd: 10, 30 en 90 minuten (wisselende locatie)
Maandsalaris (bruto): 2430
[ Voor 3% gewijzigd door RatedR op 06-02-2013 13:07 ]
Je maakt een verkeerde vergelijking, je vergelijkt jezelf met de "grote" jongens. Als je wilt verdienen zoals zij, moet je voor dat bedrijf gaan werken. Je kunt van een relatief klein bedrijf niet verwachten dat zij hetzelfde aanbieden als een multinationalMerijn. schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:48:
Daarnaast geef je aan dat het bedrijf een zwaar jaar achter de rug heeft, ook al gaat het nu beter, ze zullen eerst een buffer op willen bouwen denk ik voordat ze flinke salarisverhogingen gaan geven.
Daarnaast zie ik ook niet echt een goede reden dat jij uitzonderlijk hebt gepresteerd? Positieve beoordelingen zijn goed, maar staan niet garant voor salarisverhoging. Dat je een heel jaar op opdrachten hebt gezeten is ook irrelevant, want het is je werk om opdrachten uit te voeren fulltime.
Als je ongeveer 200 euro erbij wilt, vraag je dus een verhoging van ongeveer 7% dat is best ver boven marktconform
Als jij kan aantonen dat je uitzonderlijk hebt gepresteerd of meer hebt gedaan dan je standaard functie, dan zal het waarschijnlijk iets makkelijker gaan
Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO, HBO
Werkervaring: 8 jaar
Huidige functie: Principal consultant
Vakantiedagen: Rond de 25
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering: tussen de 20 en 40k bruto.
Laptop: Ja, vrije keuze
GSM: Ja, vrije keuze
Leaseauto*: Ja, budget rond 1100 euro geloof ik
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkostenvergoeding 100 euro.
Regio: Utrecht, Randstad, met een week of 3 in het buitenland per jaar.
Reistijd**: 20 tot 90 minuten
Maandsalaris (bruto): 4500
Zelf geen MBO maar direct HBO gedaan, maar wel 5 jaar op een MBO school gewerkt. BOL of BBL maakt geen drol uit als je naar het HBO wilt. Enige wat je wellicht zult zien als je BBL doet is dat je het werken leuker vind als het studeren, wat een impact kan hebben op je HBO studie. De meesten van ons weten nog wel hoe het was toen je van je stage terugkwam en weer de boeken in moest denk ikBroWohsEdis schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:06:
Alvast bedankt
marshallq schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:28:
[...]
Ja, docenten doen het zeker goed, echter is de groei vaak minder. Maat van me zit nu 2 jaar in het onderwijs (LO/Eco op MBO) en krijgt ook 2900 bruto. Verder wel niet al die extra's.
Ik zou bijna zelf docent worden.
Vergeet ook niet dat hij een eerstegraads docent is. Hij mag dus bovenbouw VWO lesgeven. Dat vereist een studie op universitair niveau, en zoals al gezegd, hij kan nog wel wat doorgroeien maar in zijn schaal, maar na 12 jaar houdt het op.Hahn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:46:
En dus doen/hebben docenten het helemaal niet zo goedJa, de eerste jaren heb je misschien een leuk bedrag, maar die ontgroei je ook niet meer de komende 30-40 jaar.
[ Voor 37% gewijzigd door The Eagle op 06-02-2013 13:45 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT n3
Certificaten: Geen
Werkervaring: 2 jaar huidig bedrijf daarvoor 2 x half jaar stage + vrije dagen bij overheid (gemeente) ICT/helpdesk
Werkgever: Huidig:Detache bij multinational
Huidige functie: Datacenter operator
Vakantiegeld: ja 8%
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: N
Laptop: Werklaptop
GSM: yes
Leaseauto: nee
Werkweek: 40 u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Consignatie vergoeding (1 keer op 3 weken consignatie 24/7) tussen de 10 - 15 % (niet precies ivm privacy werkgever.
Regio: Zeeland
Reistijd: 20 minuten
Maand salaris (bruto): 2400 (excl, vergoeding - 2750 incl) (en excl reiskosten vergoeding van zo'n 7 euro per dag (netto) en overuren 150 / 200 % afhankelijk van dag/tijdstip)
Voor mijn leeftijd en opleiding mag ik zeker niet klagen
Werkervaring: 2 jaar huidig bedrijf daarvoor 2 x half jaar stage + vrije dagen bij overheid (gemeente) ICT/helpdesk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Consignatie vergoeding (1 keer op 3 weken consignatie 24/7) tussen de 10 - 15 % (niet precies ivm privacy werkgever.
Maand salaris (bruto): 2400 (excl, vergoeding - 2750 incl) (en excl reiskosten vergoeding van zo'n 7 euro per dag (netto) en overuren 150 / 200 % afhankelijk van dag/tijdstip)
Dat is zeker geen slecht salaris nee. Best netjes.Timoo0oo schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 14:13:
Op basis van opleiding en werkervaring geen onrealistisch bedrag denk ik. Hangt er ook vanaf of je in de Randstad werkt of niet.Merijn. schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:48:
Wees voorbereid op opmerkingen als: 'waarom vind jij dat je 3200 moet verdienen?' En: 'dan ga je toch lekker daar werken'. En de ergste: 'waarom moet jij meer verdienen dan je collega's'.
Oftewel, vind jij dat je meer hoort te verdienen, kaart het zeker aan, maar kom wel met goede argumenten.
Op basis van een 'gevoel' ga je geen hoger salaris krijgen.
In aanvulling op wat hier al eerder over is genoemd:Merijn. schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 12:48:
Dat je de afgelopen + komende tijd een goede bezettingsgraad qua opdrachten hebt gehad, in hoeverre kun je dat aan je eigen activiteiten toeschrijven? (heb je b.v. in verhouding tot je collega's extra zaken weten te bereiken m.b.t. acquisitie?)
Is jouw tarief richting de klant de afgelopen jaren flink gestegen, maar is je salarisontwikkeling niet/nauwelijks veranderd? (oftewel; heb je je waarde zodanig kunnen vergroten en profileren dat de klant nu bereid is meer voor je te betalen maar zie je dat niet terug in je beloning?)
Dat zijn zo wat vragen die bij mij als eerste opkomen.
En een vraag van een heel andere orde; die EUR 200 bijdrage voor (zelf te regelen) pensioenopbouw; is dat een constant bedrag of een % van je salaris? Stijgt het jaarlijks? Afgezet tegen je huidige maandsalaris is EUR 200 storting per maand in "een" pensioenregeling aan de lage kant. Of wat scherper gesteld; ik zou oppassen dat je niet stiekem een enorm pensioengat gaat opbouwen de komende jaren.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
@ Seraphin: tot drie keer toe teruggevraagd bij een klant, omdat ze specifiek mij willen hebben. Opdrachten worden grotendeels centraal binnen gehaald door een account manager, dus wat dat betreft niet zozeer door eigen activiteiten, maar wel door eigen prestaties. Tarief is iedere keer netjes mee gestegen.
Pensioenopbouw is nu twee jaar constant geweest, dus dat is ook zeker een punt van aandacht (en onderhandeling) voor mij.
@ Frietjesate / martinusz: de grote bedrijven hebben ook hogere (overige) kosten die doorberekend worden in de tarieven.
Maar verder inderdaad relevante punten/opmerkingen die ter sprake kunnen komen.
Pensioenopbouw is nu twee jaar constant geweest, dus dat is ook zeker een punt van aandacht (en onderhandeling) voor mij.
@ Frietjesate / martinusz: de grote bedrijven hebben ook hogere (overige) kosten die doorberekend worden in de tarieven.
Ik ben het niet met je eens over de pensioenbijdrage. Die 200 euro is niet zo heel hoog, maar ook niet al te laag.
Als ik reken met een AOW-franchise van 15.000 euro, dan is het pensioengevens salaris "slechts" 22k per jaar. De werkgeversbijdrage is dus ongeveer 11%. Om een fatsoenlijk pensioen op te bouwen moet je waarschijnlijk 15 a 20% opzij leggen. 75 a 150 per maand erbij, bruto.
Grosso modo kun je stellen dat de pensioenregeling niet zo slecht is; de werkgever betaalt 2/3 en de werknemer 1/3e deel van een redelijke premie. Geen verkeerde verdeling. En als bonus heeft de werknemer:
1. alle vrijheid,
2. geen last van de te vlakke premieverdeling die je bij traditionele pensioenfondsen vaak ziet (jongere werknemers betalen naar verhouding teveel voor wat ze opbouwen en oudere werknemers te weinig).
Overigens vind ik de totale arbeidsvoorwaarden niet denderend. Totale plaatje incl werkgeverspremies etc telt op tot een euro of 50.000 per jaar. Een HBO-opgeleide consultant met 7 jaar werkervaring behoort toch zeker een ton of meer om te zetten. Goed verdienen voor de baas dus.
Als ik reken met een AOW-franchise van 15.000 euro, dan is het pensioengevens salaris "slechts" 22k per jaar. De werkgeversbijdrage is dus ongeveer 11%. Om een fatsoenlijk pensioen op te bouwen moet je waarschijnlijk 15 a 20% opzij leggen. 75 a 150 per maand erbij, bruto.
Grosso modo kun je stellen dat de pensioenregeling niet zo slecht is; de werkgever betaalt 2/3 en de werknemer 1/3e deel van een redelijke premie. Geen verkeerde verdeling. En als bonus heeft de werknemer:
1. alle vrijheid,
2. geen last van de te vlakke premieverdeling die je bij traditionele pensioenfondsen vaak ziet (jongere werknemers betalen naar verhouding teveel voor wat ze opbouwen en oudere werknemers te weinig).
Overigens vind ik de totale arbeidsvoorwaarden niet denderend. Totale plaatje incl werkgeverspremies etc telt op tot een euro of 50.000 per jaar. Een HBO-opgeleide consultant met 7 jaar werkervaring behoort toch zeker een ton of meer om te zetten. Goed verdienen voor de baas dus.
Kun je deze eens beter toelichten, want ik volg dit niet helemaal....t_captain schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:57:
Dank je wel voor je reactiefRiEtJeSaTe schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:58:
[...]
Dat maakt naar mijn weten niets uit. BBL zal je niet helpen in termen van werkervaring. Over het algemeen begint men pas te tellen als je van school komt.
HBO of werkervaring is om het even. Maar een MBO(4)-er met vakinhoudelijke certificaten komt mijns inziens sneller aan een mooie functie dan een verse HBO-er.
Zat te denken of je niet bijvoorbeeld belangrijke lesstof mist als je BBL doet i.p.v. BOL
"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"
Salaris: 2850*12 en vakanietgeld
Werkgeverspremies WIA, WW: een procent of 17 daarbovenop
Inkomensafhankelijke bijdrage ZVW a 7%
Euro of 6000 per jaar voor de leaseauto (misschien iets meer, ik schat vrij laag omdat er uitsluitend zakelijk is, dus wat minder kilometers dan normaal)
Pensioenbijdrage 2400.
Kom ik op een werkgeverslasten van dik 50k.
Als je wordt verhuurd voor 70 ex BTW en in totaal 1600 euro per jaar declarabel bent, lever je de baas 110k op. De bovenste helft daarvan is dus voor de baas.
Euro of 6000 per jaar voor de leaseauto (misschien iets meer, ik schat vrij laag omdat er uitsluitend zakelijk is, dus wat minder kilometers dan normaal)
Pensioenbijdrage 2400.
Als je wordt verhuurd voor 70 ex BTW en in totaal 1600 euro per jaar declarabel bent, lever je de baas 110k op. De bovenste helft daarvan is dus voor de baas.
Hallo,
Binnenkort het ik een arbeidsvoorwaarde gesprek als helpdesk medewerker.
Zelf heb ik de opleiding ICT Medewerker Beheer niv. 3 gedaan en afgerond. Verder heb ik geen extra diploma's / certificaten. En ook geen werkervaring.
Hebben jullie nog tips voor het gesprek? En wat is ongeveer een mooi bruto maand salaris? Ik werk dan 36 uur in de week.
Alvast bedankt!
Zelf heb ik de opleiding ICT Medewerker Beheer niv. 3 gedaan en afgerond. Verder heb ik geen extra diploma's / certificaten. En ook geen werkervaring.
Hebben jullie nog tips voor het gesprek? En wat is ongeveer een mooi bruto maand salaris? Ik werk dan 36 uur in de week.
Alvast bedankt!
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Pff ik denk dat je met een euro of 1900 wel blij mag zijn. Wat heb je hier aan soortgelijke bedragen gevonden voor jouw kennis- en ervaringsniveau.
Daar mag je zeker blij mee zijn, ik zit met niveau 4 + 2 jaar ervaring + certificaten op 1750.Boudewijn schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:44:
Pff ik denk dat je met een euro of 1900 wel blij mag zijn. Wat heb je hier aan soortgelijke bedragen gevonden voor jouw kennis- en ervaringsniveau.
Maar ligt ook beetje aan wat voor soort bedrijf het is, volgens mij liggen bij kleinere bedrijven ook de salarissen over het algemeen wat lager. Of misschien zit ik wat laag

Overigens ook als ik kijk naar wat er voor de rest voorbij komt denk ik dat 1900 wat te hoog gegrepen is (mooi als het lukt natuurlijk).
[ Voor 7% gewijzigd door Shinji op 07-02-2013 00:04 ]
Ik denk dat je bij de meeste bedrijven rond de 1500 a 1600 euro zult uitkomen. Bij de detacheerders (Peak-IT etc) nog een paar honderd lager, zij het dat je wel een auto erbij hebt.BaZnGaNL schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 23:26:
Hallo,
Alvast bedankt!
Dat is een aardig salaris inclusief die bonus. Wat voor werkzaamheden doe je precies als consultant en op basis waarvan wordt je bonus berekend? Of heb je een vaste bonus per jaar?fatbenny schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 13:22:
Leeftijd: 33
Is denk ik wel een heel erg simpel beeld dat je schetst.t_captain schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:11:
Salaris: 2850*12 en vakanietgeld
Pensioenbijdrage 2400.
Uit jouw opbrengsten door facturabele uren wordt natuurlijk niet alleen jouw salaris betaald, vergeet ook niet eventueel kantoorpand, medewerkers (administratie) die geen facturabele uren maken, andere voorzieningen. Je kunt denk ik moeilijk verlangen dat je 75% van jouw opbrengst uitbetaald krijgt als salaris, tenzij je voor jezelf gaat beginnen
Het ligt er ook aan hoe het bedrijf is ingericht. Als er alleen maar mensen werken die gedetacheerd worden, dan kan je ongeveer rekenen dat de helft van jouw uurloon naar jou toe gaat. Bij een bedrijf die naast detacheren ook projecten draait en dan praat ik over projecten waar geen uurtarieven meer gehanteerd worden maar fixed prijzen voor grote projecten, kan het zijn dat jij wel rond de 60 a 70% van jouw uurloon uitbetaald krijgt. Maar ja, dan praat je over een organisatie die heel anders in elkaar gezet is.martinusz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:25:
[...]
Is denk ik wel een heel erg simpel beeld dat je schetst.
Uit jouw opbrengsten door facturabele uren wordt natuurlijk niet alleen jouw salaris betaald, vergeet ook niet eventueel kantoorpand, medewerkers (administratie) die geen facturabele uren maken, andere voorzieningen. Je kunt denk ik moeilijk verlangen dat je 75% van jouw opbrengst uitbetaald krijgt als salaris, tenzij je voor jezelf gaat beginnen
Daarentegen vind ik de 6000 euro die je rekent voor een leaseauto niet echt veel. Dat betekend dat ze 500 euro p/maand kwijt zijn aan de leaseauto plus brandstof? Met een beetje lease auto (Renault Megane bijvoorbeeld) zit je al gauw aan de 10000 euro...
Ik rij per maand alleen al 500 euro aan benzineZGaro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:39:
[...]
Het ligt er ook aan hoe het bedrijf is ingericht. Als er alleen maar mensen werken die gedetacheerd worden, dan kan je ongeveer rekenen dat de helft van jouw uurloon naar jou toe gaat. Bij een bedrijf die naast detacheren ook projecten draait en dan praat ik over projecten waar geen uurtarieven meer gehanteerd worden maar fixed prijzen voor grote projecten, kan het zijn dat jij wel rond de 60 a 70% van jouw uurloon uitbetaald krijgt. Maar ja, dan praat je over een organisatie die heel anders in elkaar gezet is.
Daarentegen vind ik de 6000 euro die je rekent voor een leaseauto niet echt veel. Dat betekend dat ze 500 euro p/maand kwijt zijn aan de leaseauto plus brandstof? Met een beetje lease auto (Renault Megane bijvoorbeeld) zit je al gauw aan de 10000 euro...

martinusz schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:42:
[...]
Ik rij per maand alleen al 500 euro aan benzine
Opleiding(en): MBO 4
Certificaten: VCP 4.1, Cisco UCS (DCUCI), XenDesktop & XenApp
Werkervaring: 2 jaar bij huidige werkgever, totaal 4 jaar IT ervaring
Werkgever: Meerdere grote klanten
Huidige functie: 'netwerkbeheerder' - functie dekt de werkzaamheden niet.
Vakantiegeld: ja 8%, per maand uitbetaald
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Stand-by dienst (met bijbehorende vergoeding) eens in de 8 weken.
Regio: Brabant/Limburg
Reistijd: 50 minuten
Maand salaris (bruto): 2550 per maand (excl. 8% vakantiegeld welke ik per maand krijg, excl. bonus - kwartaalbonus max 3,5%).
Mij inziens krijg ik, voor wat ik doe, te weinig betaald. Vergeleken met collega's vraagt de klant mij constant om projecten te draaien wat mijn ervaring een flinke boost geeft. Vandaar dat ik tijdens mijn beoordeling ook een lijst presenteer met allerlei projecten die ik heb gedraaid (wat niet bij mijn functieomschrijving hoort).
Wat vinden jullie?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Stand-by dienst (met bijbehorende vergoeding) eens in de 8 weken.
Maand salaris (bruto): 2550 per maand (excl. 8% vakantiegeld welke ik per maand krijg, excl. bonus - kwartaalbonus max 3,5%).
Mij inziens krijg ik, voor wat ik doe, te weinig betaald. Vergeleken met collega's vraagt de klant mij constant om projecten te draaien wat mijn ervaring een flinke boost geeft. Vandaar dat ik tijdens mijn beoordeling ook een lijst presenteer met allerlei projecten die ik heb gedraaid (wat niet bij mijn functieomschrijving hoort).
Wat vinden jullie?
Kijkende naar wat je 'op papier' hebt is het niet een bijzonder slecht salaris hoor, maar het is maar net wat jij denkt dat je inhoudelijk doet wat je meer waard doet zijn. Als jij buiten je profiel werk aan het doen bent die in een andere klasse hoort en daar 'bewijs' voor hebt dan zou ik lekker naar je manager gaan en dat aangeven.
Maar wederom; op papier (27 + 4 jaar ervaring + MBO 4 ) is het niet heul slecht, zeker niet met een eventuele bonus.
Maar wederom; op papier (27 + 4 jaar ervaring + MBO 4 ) is het niet heul slecht, zeker niet met een eventuele bonus.
Wederom het punt - Wat voor organisatie werk je in? Waar komen hun inkomsten uit? Langdurige detacheeropdrachten of merendeels projecten?the-edge schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:02:
Wat vinden jullie?
Als jij alleen maar projecten doet en voor een goed uurtarief wordt weggezet maar dit niet terugziet in jouw salaris, kan je bijvoorbeeld eens op zoek gaan naar een bedrijf die alleen maar projecten doet voor klanten en zal je zien dat je salaris ver boven de 3000 komt te liggen. Het ligt er alleen wel aan wat voor projecten je draait, hoe zelfstandig jij bent en hoe snel jij dingen oppakt.
Als je gaat verder kijken moet je natuurlijk wel een CV hebben die laat zien wat voor zware projecten jij gedraaid hebt en wat jouw verantwoordelijkheden daarin waren, anders kan je jezelf namelijk niet profileren.
Helemaal mee eens. Ik werk op basis van beheer uren, changes en incidenten. Zit dus echt als een beheerder voor meerdere klanten.ZGaro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:23:
[...]
Wederom het punt - Wat voor organisatie werk je in? Waar komen hun inkomsten uit? Langdurige detacheeropdrachten of merendeels projecten?
Als jij alleen maar projecten doet en voor een goed uurtarief wordt weggezet maar dit niet terugziet in jouw salaris, kan je bijvoorbeeld eens op zoek gaan naar een bedrijf die alleen maar projecten doet voor klanten en zal je zien dat je salaris ver boven de 3000 komt te liggen. Het ligt er alleen wel aan wat voor projecten je draait, hoe zelfstandig jij bent en hoe snel jij dingen oppakt.
Als je gaat verder kijken moet je natuurlijk wel een CV hebben die laat zien wat voor zware projecten jij gedraaid hebt en wat jouw verantwoordelijkheden daarin waren, anders kan je jezelf namelijk niet profileren.
Omdat bepaalde klanten uitspreken over mijn handelswijze en manier van werken richting mijn manager wordt ik ook ingezet voor projecten bij die klanten die dat wensen/eisen. Dan werk ik op projectbasis en gaat het om keiharde uren. Maar 80% van mijn tijd wordt binnengehaald doormiddel van changes en incidenten.
Daar heb je je punt al. Beheer heeft hier de overmacht en dat wordt gewoon slechter betaald. Als je ervoor zorgt dat je meerdere jaren projecten kan draaien met wat verantwoordelijkheden zoals het zelfstandig opzetten van ....., zelfstandig uitvoeren van een migratie van x naar x... Dan kan je eens rond gaan kijken bij projectorganisaties en dan komt het allemaal vanzelf. Het kost even wat tijd maar als je eenmaal aantoonbare ervaring hebt, dan zullen de deuren vanzelf opengaan...the-edge schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:45:
[...]
Helemaal mee eens. Ik werk op basis van beheer uren, changes en incidenten. Zit dus echt als een beheerder voor meerdere klanten.
Omdat bepaalde klanten uitspreken over mijn handelswijze en manier van werken richting mijn manager wordt ik ook ingezet voor projecten bij die klanten die dat wensen/eisen. Dan werk ik op projectbasis en gaat het om keiharde uren. Maar 80% van mijn tijd wordt binnengehaald doormiddel van changes en incidenten.
Dus rond de € 1.500,00 á € 1.600,00 bruto per maand is een mooi maandsalaris?t_captain schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:49:
[...]
Ik denk dat je bij de meeste bedrijven rond de 1500 a 1600 euro zult uitkomen. Bij de detacheerders (Peak-IT etc) nog een paar honderd lager, zij het dat je wel een auto erbij hebt.
Zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten tijdens dit gesprek?
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Leeftijd: 30
Opleiding(en): Havo
Certificaten: MCSA/MCSE Server 2003, MCITP:SA/EA Server2008, Itil foundation, Een citrix certificaatje (xennap 6.0 op server 2008 R2), SCCM configuratie training gehad en Citrix training gehad.
Werkervaring: 4 jaar bij diverse klanten voor mijn huidige werkgever
Huidige functie: Package & Application Specialist
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeleing, is minder dan 13e maand, tussen de 0-600 euro afhankelijk van hoe jij en het bedrijf het deden.
Laptop: 4 verschillende
Maar die zijn echt voor werk.
Leaseauto: Ja, maar je mag niet zelf kiezen. € 90,76 euro eigen bijdrage. Volledige brandstofvergoeding en officieel 10.000 prive kilometers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Baas betaald examens voor certificering en trainingen als deze toegevoegde waarde hebben voor je carriere. Bij elk behehaald certificaat krijg je een maandelijkse bonus.
Regio: hele land, maar meestal in de randstand
Reistijd: Kantoor: 1.5 uur. Maar ik kan/mag ook thuis werken.
Maand salaris (bruto): € 2300,- + € 145,- voor behaalde certificaten dus € 2445,-
--------------------------------------------------------------------------------
@ Harmpie, zonder ervaring is 1.500-1.600 redelijk denk ik voor een detacheerder. Maar dat moet dan wel groeien met ervaring\certificaten! 4 jaar terug hier ook voor 1.500 begonnen zonder ervaring\opleiding. dus gemiddeld 250,- per jaar erbij behaald en pas nu ben ik een beetje tevreden met mijn inkomen
Opleiding(en): Havo
Certificaten: MCSA/MCSE Server 2003, MCITP:SA/EA Server2008, Itil foundation, Een citrix certificaatje (xennap 6.0 op server 2008 R2), SCCM configuratie training gehad en Citrix training gehad.
Werkervaring: 4 jaar bij diverse klanten voor mijn huidige werkgever
Huidige functie: Package & Application Specialist
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeleing, is minder dan 13e maand, tussen de 0-600 euro afhankelijk van hoe jij en het bedrijf het deden.
Laptop: 4 verschillende
Leaseauto: Ja, maar je mag niet zelf kiezen. € 90,76 euro eigen bijdrage. Volledige brandstofvergoeding en officieel 10.000 prive kilometers
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Baas betaald examens voor certificering en trainingen als deze toegevoegde waarde hebben voor je carriere. Bij elk behehaald certificaat krijg je een maandelijkse bonus.
Regio: hele land, maar meestal in de randstand
Reistijd: Kantoor: 1.5 uur. Maar ik kan/mag ook thuis werken.
Maand salaris (bruto): € 2300,- + € 145,- voor behaalde certificaten dus € 2445,-
--------------------------------------------------------------------------------
@ Harmpie, zonder ervaring is 1.500-1.600 redelijk denk ik voor een detacheerder. Maar dat moet dan wel groeien met ervaring\certificaten! 4 jaar terug hier ook voor 1.500 begonnen zonder ervaring\opleiding. dus gemiddeld 250,- per jaar erbij behaald en pas nu ben ik een beetje tevreden met mijn inkomen
@ Zgaro & Martinus: ik ben het op zich wel met de berekening (en vooral; de achterliggende denkwijze) van t_captain eens.
De relatief lage inschatting van de autokosten komen door de expliciete stelling dat de auto strikt zakelijk wordt gebruikt (dat je er dan nog een paar k per jaar naast kan zitten zie ik voornamelijk als afwijkingen achter de komma).
Verder betreft het hier een klein bedrijf (<10 man), overhead zou dus echt tot een minimum beperkt moeten zijn. In die omstandigheden is een bruto-marge op de gefactureerde uren van 50% best hoog (30% zou imo een mooie doelstelling zijn).
De grootste onbekende factor in die discussie, is hoe het bedrijf omgaat met mensen die een tijdje niet declarabel zijn. Als je als medewerker niet in de nek wordt aangekeken als je eens een keer 3 maanden op de bank zit, dan snap ik dat de werkgever daar reserves voor moet aanhouden (oftewel een dikke 50% marge op de uurtarieven). Als er echter een cultuur bestaat van meerdere jaarcontracten achter elkaar plakken en bankzitters de deur uit werken, dan zou ik als werknemer verwachten dat je een hoger percentage van het uurtarief zelf terug ziet. (de werkgever verplaatst immers een deel van het ondernemersrisico naar de medewerker --> meer risico eist meer reward).
@ t_captain; goede breakdown van de pensioenregeling! Ik was zelf ff vergeten dat je bij een collectieve regeling ook (meestal) in een 2/3e - 1/3e structuur zit. --> 300 euro totale inleg is idd niet verkeerd voor het huidige salaris.
De relatief lage inschatting van de autokosten komen door de expliciete stelling dat de auto strikt zakelijk wordt gebruikt (dat je er dan nog een paar k per jaar naast kan zitten zie ik voornamelijk als afwijkingen achter de komma).
Verder betreft het hier een klein bedrijf (<10 man), overhead zou dus echt tot een minimum beperkt moeten zijn. In die omstandigheden is een bruto-marge op de gefactureerde uren van 50% best hoog (30% zou imo een mooie doelstelling zijn).
De grootste onbekende factor in die discussie, is hoe het bedrijf omgaat met mensen die een tijdje niet declarabel zijn. Als je als medewerker niet in de nek wordt aangekeken als je eens een keer 3 maanden op de bank zit, dan snap ik dat de werkgever daar reserves voor moet aanhouden (oftewel een dikke 50% marge op de uurtarieven). Als er echter een cultuur bestaat van meerdere jaarcontracten achter elkaar plakken en bankzitters de deur uit werken, dan zou ik als werknemer verwachten dat je een hoger percentage van het uurtarief zelf terug ziet. (de werkgever verplaatst immers een deel van het ondernemersrisico naar de medewerker --> meer risico eist meer reward).
@ t_captain; goede breakdown van de pensioenregeling! Ik was zelf ff vergeten dat je bij een collectieve regeling ook (meestal) in een 2/3e - 1/3e structuur zit. --> 300 euro totale inleg is idd niet verkeerd voor het huidige salaris.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.
Ik zou niet met die berekening naar de baas stappen in ieder gevalSeraphin schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:55:
@ Zgaro & Martinus: ik ben het op zich wel met de berekening (en vooral; de achterliggende denkwijze) van t_captain eens.
Zolang je niet exact weet hoeveel % je baas precies overhoudt aan jouw opbrengsten (dus de netto winst op jou) zou ik niet een sprong van 50% naar 70% vragen
Als ik hem was zou ik eerst eens informeren naar:
- zijn er salarisschalen? Zo ja, in welke zit je, wat is daar de mogelijke groei en kan je naar een volgende schaal?
- Hoe ziet jouw baas jouw salarisgroei de komende x jaren?
- Carriere perspectief binnen het bedrijf?
- Wat vind jouw baas dat jij moet doen om een hoger salaris te krijgen?
Wat je eigenlijk op de man/vrouw af zou moeten vragen: Wat moet ik doen om een hoger salaris te krijgen?
Voordeel hiervan is, is dat je dan weet wat de baas precies van jou verwacht, jij weet wat je precies moet doen om die salarisverhoging binnen te halen. Zo kom je niet voor teleurstellingen te staan en kun je beter onderbouwen waarom je een salarisverhoging terecht zou vinden (als je de punten van de baas uitgevoerd hebt).
Leeftijd: 25
Opleidingen: HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ITIL Foundations, Prince2 Foundations
Werkgever: Klein IT bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder allround
Laptop: Ja, Sony Vaio
Vakantiedagen: 224 uur
GSM: Ja, budget Android toestel
Leaseauto: Ja (14% bijtelling)
Reistijd: +- 15 minuten rijden.
Salaris: 2200 Bruto
Opleidingen: HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: ITIL Foundations, Prince2 Foundations
Werkgever: Klein IT bedrijf
Huidige functie: Systeembeheerder allround
Laptop: Ja, Sony Vaio
Vakantiedagen: 224 uur
GSM: Ja, budget Android toestel
Leaseauto: Ja (14% bijtelling)
Reistijd: +- 15 minuten rijden.
Salaris: 2200 Bruto
Korte reaktie op een paar bovenstaande berichten n.a.v. martinusz.
* Ik maakte een breakdown van een (conservatief geschatte) omzet t.o.v. de totale werkgeverslasten. Grosso modo kwam ik op een factor 2 uit.
* Factor 2 betekent: de helft voor de werknemer (inclusief bijkomende loonkosten) en de helft voor de werkgever. Uit die helft worden de overheadkosten en winst betaald. Het is een factor die in de ICT vaak wordt gehanteerd door de grote detacheerders. De laatste jaren staat deze factor sterk onder druk (de kern van de problemen waar bv Cap en CGI mee worstelen). Kleinere detacheerders werken wat slanker en kunnen vaak met een factor 1.5 a 1.7 uit.
* Voor de consultant is natuurlijk meer van belang hoeveel zijn arbeidsvoorwaarden waard zijn dan hoeveel omzet zijn baas behaalt. Als de baas echter een business model hanteert waarbij generiek werk (software engineering, informatieanalyse, etc) wordt gecombineerd met een relatief hoge overhead factor, dan zit de consultant wel gauw aan een salarisplafond. In die positie zou ik van mijn baas verlangen dat hij (a) zijn overhead verlaagt zodat ik meer kan verdienen, of (b) hoog gespecialiseerd werk aanneemt met dito uurtarieven. Als een baas in mij zou investeren tot het niveau dat ik 250 euro per uur waard ben, dan mag hij met alle liefde de bovenste helft houden. Als hij niets anders zou doen dan mijn studie en werkervaring uitmelken met detacherings-inzetten (met als gevolg een veel lager uurtarief) dan wilde ik toch echt meer dan de helft ontvangen.
* Ik maakte een breakdown van een (conservatief geschatte) omzet t.o.v. de totale werkgeverslasten. Grosso modo kwam ik op een factor 2 uit.
* Factor 2 betekent: de helft voor de werknemer (inclusief bijkomende loonkosten) en de helft voor de werkgever. Uit die helft worden de overheadkosten en winst betaald. Het is een factor die in de ICT vaak wordt gehanteerd door de grote detacheerders. De laatste jaren staat deze factor sterk onder druk (de kern van de problemen waar bv Cap en CGI mee worstelen). Kleinere detacheerders werken wat slanker en kunnen vaak met een factor 1.5 a 1.7 uit.
* Voor de consultant is natuurlijk meer van belang hoeveel zijn arbeidsvoorwaarden waard zijn dan hoeveel omzet zijn baas behaalt. Als de baas echter een business model hanteert waarbij generiek werk (software engineering, informatieanalyse, etc) wordt gecombineerd met een relatief hoge overhead factor, dan zit de consultant wel gauw aan een salarisplafond. In die positie zou ik van mijn baas verlangen dat hij (a) zijn overhead verlaagt zodat ik meer kan verdienen, of (b) hoog gespecialiseerd werk aanneemt met dito uurtarieven. Als een baas in mij zou investeren tot het niveau dat ik 250 euro per uur waard ben, dan mag hij met alle liefde de bovenste helft houden. Als hij niets anders zou doen dan mijn studie en werkervaring uitmelken met detacherings-inzetten (met als gevolg een veel lager uurtarief) dan wilde ik toch echt meer dan de helft ontvangen.
Ik snap het ook welt_captain schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:15:
Korte reaktie op een paar bovenstaande berichten n.a.v. martinusz.
Maar ik denk dat niet veel mensen precies inzicht hebben in hoe alle verdelingen precies zijn bij zijn/haar bedrijf. Sommige weten niet eens welk uurtarief ze worden neergezet
Als je voor 250 euro per uur wordt ingezet, verdien je meestal toch wel een aardig salaris, anders is je baas echt een "oplichter"
Wil je alles zelf in de hand hebben, dan moet je uit loondienst gaan en als ZZP'er aan de slag gaan.
edit: PLUS in deze tijden mag je blij zijn met uberhaupt salarisverhoging, zijn genoeg bedrijven die een nullijn nu hanteren of zelfs salaris inleveren

[ Voor 5% gewijzigd door Martinusz op 07-02-2013 11:22 ]
t_captain: heb jij jouw salaris al eens gepost?
Ik denk dat komt mij bekend voor. Hallo collegathemac1983 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:41
[ Voor 6% gewijzigd door muppet99 op 07-02-2013 11:33 ]
Carpe Diem
@ZGaro: volgens mij niet. Ik heb ook al enkele jaren geen salaris meer gezien 
/me heeft een jaar of drie geleden al de conclusie getrokken dat de voordelen van loondienst zo ver zijn geslonken dat je beter zelfstandig kunt zijn
/me heeft een jaar of drie geleden al de conclusie getrokken dat de voordelen van loondienst zo ver zijn geslonken dat je beter zelfstandig kunt zijn
;-) Slimme keust_captain schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:39:
@ZGaro: volgens mij niet. Ik heb ook al enkele jaren geen salaris meer gezien
En de ZZPers hebben hier wel eens wat gepost, maar toen werden we weggejaagd naar het zzp topic
Dat krijg je als iemand teveel verdient, dat willen ze hier niet zienBonsaiboom schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:45:
[...]
En de ZZPers hebben hier wel eens wat gepost, maar toen werden we weggejaagd naar het zzp topic
Verwijderd
Ben nu wel benieuwd hoe het hier zit met die percentages... ik zal binnenkort weer eens een update posten (als ik mijn nieuwe salaris weet), maar volgens mij zit ik ver onder die 50%. Mijn tarief is rond de 100 euro per uur. Als ik de cijfers van mijn werkgever bekijk heb ik echter niet het idee dat ze asociaal veel winst maken of zo, maar het is ook niet echt alsof ik echt goed weet wat asociaal is in dit opzicht
100E per uur? Altijd facturabel, verwacht ik toch minstens 5000p/m...Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:26:
Ben nu wel benieuwd hoe het hier zit met die percentages... ik zal binnenkort weer eens een update posten (als ik mijn nieuwe salaris weet), maar volgens mij zit ik ver onder die 50%. Mijn tarief is rond de 100 euro per uur. Als ik de cijfers van mijn werkgever bekijk heb ik echter niet het idee dat ze asociaal veel winst maken of zo, maar het is ook niet echt alsof ik echt goed weet wat asociaal is in dit opzicht
Als je 5000 bruto maandsalaris, nog zonder leaseauto etc bedoeld, zit je volgens mij wel erg hoog.ZGaro schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 12:57:
[...]
100E per uur? Altijd facturabel, verwacht ik toch minstens 5000p/m...
Als dat hoog vindt met een uurtarief van 100E per uur waarin je altijd facturabel bent, zal ik toch eens om je heen gaan kijken of voor 60 of 70 euro per uur verhuizen naar het ZZP forum ;-)Bonsaiboom schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:06:
[...]
Als je 5000 bruto maandsalaris, nog zonder leaseauto etc bedoeld, zit je volgens mij wel erg hoog.
Mijn salaris hangt sterk af van het uurtarief en de uren die ik maak. Ik zit met een uurtarief van tussen de 65 en 70 (bij 160 uur facturabel) rond de 4500 per maand. Plus een simpele leaseauto (klasse golf)
Ik wacht nog op de dag dat ik 100 euro p/u kan factureren.
[ Voor 6% gewijzigd door Pierre Sec op 07-02-2013 13:16 ]
Stel dat je:
- structureel 100 euro per uur omzet (dus niet incidenteel een goedbetaald project)
- 40 uur per week billable bent (in tegenstelling tot bv een advocaat of notaris dis hun uren moeten spreiden over vele dossiers en daardoor vaak wat non-declarabele uren tussendoor hebben)
- uitgaat van de eerder genoemde factor 2 (die in mijn beleving vrij gangbaar is bij grote dienstverleners)
Dan zou je brutoloon ergens tussen de 4200 euro en 5000 euro per maand moeten uitkomen, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden (bv wel/geen leaseauto). Als jouw inkomen onder deze range zit, dan zullen er genoeg werkgevers zijn die graag het stokje overnemen van je werkgever.
- structureel 100 euro per uur omzet (dus niet incidenteel een goedbetaald project)
- 40 uur per week billable bent (in tegenstelling tot bv een advocaat of notaris dis hun uren moeten spreiden over vele dossiers en daardoor vaak wat non-declarabele uren tussendoor hebben)
- uitgaat van de eerder genoemde factor 2 (die in mijn beleving vrij gangbaar is bij grote dienstverleners)
Dan zou je brutoloon ergens tussen de 4200 euro en 5000 euro per maand moeten uitkomen, afhankelijk van de secundaire arbeidsvoorwaarden (bv wel/geen leaseauto). Als jouw inkomen onder deze range zit, dan zullen er genoeg werkgevers zijn die graag het stokje overnemen van je werkgever.
Ik zat bij mijn vorige werkgever ook scheef wbt omzet en loon. Inmiddels ben ik overigens niet in loondienst, ik ben zelfstandig, voor een uurtarief van 100 euro per uur, en heb net mijn fulltime capaciteit voor de rest van t jaar verkocht. Ik sta er alleen van te kijken dat het loon dan toch rond de 5000 euro uit zou komen, heb zelf het idee dat dat niet geboden zou worden als ik nu in een loononderhandeling zou zitten. Niet dat ik daar nu zozeer naar op zoek ben.Pierre Sec schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:15:
Mijn salaris hangt sterk af van het uurtarief en de uren die ik maak. Ik zit met een uurtarief van tussen de 65 en 70 (bij 160 uur facturabel) rond de 4500 per maand. Plus een simpele leaseauto (klasse golf)
Ik werk voor een hele kleine detacheerder. Daarnaast is mijn loon flexibel. Als ik geen opdracht heb, zak ik terug naar een kleine 3000. Maar ik besef dat dit niet zo snel door ardere partijen aangeboden zou worden. Ik zit gewoon bij een goed betalende werkgever.Bonsaiboom schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:31:
[...]
Ik zat bij mijn vorige werkgever ook scheef wbt omzet en loon. Inmiddels ben ik overigens niet in loondienst, ik ben zelfstandig, voor een uurtarief van 100 euro per uur, en heb net mijn fulltime capaciteit voor de rest van t jaar verkocht. Ik sta er alleen van te kijken dat het loon dan toch rond de 5000 euro uit zou komen, heb zelf het idee dat dat niet geboden zou worden als ik nu in een loononderhandeling zou zitten. Niet dat ik daar nu zozeer naar op zoek ben.
Verwijderd
Niet structureel. Vorig jaar heb ik iets meer dan 1800 uur declarabel gemaakt, waarbij het tarief altijd rond de 100 zit (laten we zeggen gemiddeld 95 voor de zekerheid).t_captain schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:21:
Stel dat je:
Mijn brutoloon is een stuk lager.. heb de beoordeling al gehad, maar nog niet gezien wat m'n nieuwe loon is. Ik vermoed dat het rond de 2800-2900 gaat zijn, met een leaseauto (leasebudget 800 per maand incl. brandstof), 120 onbelaste onkostenvergoeding, winstuitkering en vakantiegeld.
volgens mij word jij ingezet om de tekorten van andere collega's terug te verdienen. Ik zou hier niet mee akkoord gaan. Kijk mijn posts eens en ik krijg op alle fronten meer en zit rond de 75 euro per uur..Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:26:
[...]
Niet structureel. Vorig jaar heb ik iets meer dan 1800 uur declarabel gemaakt, waarbij het tarief altijd rond de 100 zit (laten we zeggen gemiddeld 95 voor de zekerheid).
Mijn brutoloon is een stuk lager.. heb de beoordeling al gehad, maar nog niet gezien wat m'n nieuwe loon is. Ik vermoed dat het rond de 2800-2900 gaat zijn, met een leaseauto (leasebudget 800 per maand incl. brandstof), 120 onbelaste onkostenvergoeding, winstuitkering en vakantiegeld.
Als je 1800 uur declarabel maakt behoor je waarschijnlijk tot de "fulltime billable" categorie van consultants
Ik kan me niet voorstellen dat er geen werkgever is die je met plezier 1000 euro meer zou betalen. Met een salaris van 4000+auto zou je nog steeds een lucratieve werknemer zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen werkgever is die je met plezier 1000 euro meer zou betalen. Met een salaris van 4000+auto zou je nog steeds een lucratieve werknemer zijn.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Dat is redelijk onzin volgens mij. We hebben hier eens berekend dat de gemiddelde kosten per werknemer 72 euro/uur zijn. Dan neem je dus salaris, kantoor, ondersteunend personeel (hr, finance, office management, etc) en tig andere dingen mee, want ja, die moeten ook betaald worden van die 100 euro.Bonsaiboom schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:31:
[...]
Ik zat bij mijn vorige werkgever ook scheef wbt omzet en loon. Inmiddels ben ik overigens niet in loondienst, ik ben zelfstandig, voor een uurtarief van 100 euro per uur, en heb net mijn fulltime capaciteit voor de rest van t jaar verkocht. Ik sta er alleen van te kijken dat het loon dan toch rond de 5000 euro uit zou komen, heb zelf het idee dat dat niet geboden zou worden als ik nu in een loononderhandeling zou zitten. Niet dat ik daar nu zozeer naar op zoek ben.
Als je een klein bedrijf hebt met alleen een paar professionals, dan kan ik me iets voorstellen bij je berekening, maar in een groter bedrijf absoluut niet.
Daarnaast is je salaris, ongeacht wat doorberekend wordt door de klant, meer afhankelijk van je positie en ervaring. Er zijn hier ook developers die misschien 2500 verdienen maar voor 100 euro naar de klant gaan. Maar een developer die 3500 verdient levert hetzelfde op.
Zojuist een contractaanbod geaccepteerd voor de duur van zeven maanden. Sinds september 2011 aan het solliciteren, na het behalen van het diploma. Ik begin maandag.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Werkervaring: Bij elkaar twee jaar stages op ICT gebied, drie jaar part-time (nulurencontract) systeembeheerder bij een bouwbedrijf (ong. 110 gebruikers).
Werkgever: Luxaflex Nederland, een dochter van Hunter Douglas
Huidige functie: Supportmederwerker/systeembeheerder
Werkweek: 36 uur, flexibel in te vullen tussen 07:30 en 18:00 over vijf dagen.
Regio: Hardinxveld-Giessendam, in de buurt van Dordrecht
Reistijd**: 10 minuten buiten de spits, tot een half uur in de spits
Maandsalaris (bruto): €2050
Wat er niet ingevuld staat weet ik niet, ik ben niet echt in een positie om zo'n kans af te wijzen of basis van een pensioensregeling of 13e maand over zo'n korte duur. Er is wel mogelijkheid op een vast contract.
Wel reiskostenvergoeding van €0,19 per km, afstand van huis tot werk 16.1 km.
Opleiding(en): MBO ICT Niveau 4
Werkervaring: Bij elkaar twee jaar stages op ICT gebied, drie jaar part-time (nulurencontract) systeembeheerder bij een bouwbedrijf (ong. 110 gebruikers).
Werkgever: Luxaflex Nederland, een dochter van Hunter Douglas
Huidige functie: Supportmederwerker/systeembeheerder
Werkweek: 36 uur, flexibel in te vullen tussen 07:30 en 18:00 over vijf dagen.
Regio: Hardinxveld-Giessendam, in de buurt van Dordrecht
Reistijd**: 10 minuten buiten de spits, tot een half uur in de spits
Maandsalaris (bruto): €2050
Wat er niet ingevuld staat weet ik niet, ik ben niet echt in een positie om zo'n kans af te wijzen of basis van een pensioensregeling of 13e maand over zo'n korte duur. Er is wel mogelijkheid op een vast contract.
Wel reiskostenvergoeding van €0,19 per km, afstand van huis tot werk 16.1 km.
[ Voor 4% gewijzigd door Notlupus op 07-02-2013 17:34 ]
Als een gemiddelde consultant ongeveer 40 euro per declarabel uur aan directe loonkosten met zich meebrengt (educated guess, op basis van een brutoloon van +-3200 euro + leaseauto) en daar nog eens 32 euro bijkomt aan overheadkosten, dan houdt je bedrijf er een vrij zware kostenstructuur op na.Bosmonster schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:06:
[...]
Dat is redelijk onzin volgens mij. We hebben hier eens berekend dat de gemiddelde kosten per werknemer 72 euro/uur zijn. Dan neem je dus salaris, kantoor, ondersteunend personeel (hr, finance, office management, etc) en tig andere dingen mee, want ja, die moeten ook betaald worden van die 100 euro.
De markt anno 2013 laat dat soort overheadkosten niet meer toe voor generieke werkzaamheden zoals software development. Dit is overigens in eerste instantie het probleem van de werkgever en niet van de werknemer.
Een consultant heeft twee varantwoordelijkheden naar zijn werkgever toe:Als je een klein bedrijf hebt met alleen een paar professionals, dan kan ik me iets voorstellen bij je berekening, maar in een groter bedrijf absoluut niet.
Daarnaast is je salaris, ongeacht wat doorberekend wordt door de klant, meer afhankelijk van je positie en ervaring. Er zijn hier ook developers die misschien 2500 verdienen maar voor 100 euro naar de klant gaan. Maar een developer die 3500 verdient levert hetzelfde op.
- zijn best doen op de klant goed te helpen --> en daarmee de omzet van zijn werkgever spekken
- interne taken en verantwoordelijkheden in het consultancybedrijf.
Als de ene werknemer 5x zijn brutoloon moet opbrengen bij de klant en de andere werknemer "slechts" 3x, dan hoop ik dat die tweede werknemer aanzienlijk meer interne taken heeft. Anders zou de verdeling van salarissen niet helemaal fair zijn imho.
Ik neem aan dat je hier aan de berekening van t_captain refereert want ik heb nergens een berekening gemaakt. Ikzelf heb destijds ook wel doorgerekend wat ik aan omzet genereerde, en wat ik ongeveer mijn werkgever kostte. Toen kwam ik ook uit op een nogal grote marge, en dat is een van de drijfveren geweest om inderdaad zelfstandig te worden. Natuurlijk als ik nu naar mijn effectief uurtarief kijk, en dus alle andere uren die je nodig hebt om ook zelf je zaak te runnen, dan kom je lager uit dan 100/uur effectief.Bosmonster schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:06:
[...]
Dat is redelijk onzin volgens mij. We hebben hier eens berekend dat de gemiddelde kosten per werknemer 72 euro/uur zijn. Dan neem je dus salaris, kantoor, ondersteunend personeel (hr, finance, office management, etc) en tig andere dingen mee, want ja, die moeten ook betaald worden van die 100 euro.
Als je een klein bedrijf hebt met alleen een paar professionals, dan kan ik me iets voorstellen bij je berekening, maar in een groter bedrijf absoluut niet.
Het is op zich best pijnlijk dat de overhead bij de grotere bedrijven zoveel groter is dan bij de kleinere. In principe zou een groter bedrijf noujuist lagere kosten per werknemer moeten hebben dan een klein bedrijf? Immers, een dedicated HR persoon zou dit beter moeten kunnen uitvoeren, dan iemand die het erbij doet. En zo verder.
Ik weet dat veel grote bedrijf immens inefficient zijn geworden. En ja, die gaan het zwaar krijgen in de markt van ZZPers die makkelijker met hun uurtarief kunnen spelen.
Leeftijd: 22 jaar
Opleiding(en): ICT Medewerker Beheer niv. 3
Certificaten: Geen.
Werkervaring: Totaal 1 jaar werkervaring binnen de ICT, waarvan een half jaar als klinische ICT.
Werkgever: -
Huidige functie: 1ste lijns helpdeskmedewerker.
Vakantiegeld: Ja, 8 %
Vakantiedagen: 26 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13de maand.
Laptop: Nee.
GSM: Ja.
Leaseauto: Nee.
Werkweek: 36 uur.
Pensioenregeling: Ja, volgens mij 24,4 %.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon - Werk vergoeding (á € 100,00 per maand)
Land: Nederland.
Regio: Overijssel.
Reistijd: Openbaar vervoer: 45 min.
Maand salaris (bruto): € 1790,00
Volgens mij is dit een mooi contract zo.
Opleiding(en): ICT Medewerker Beheer niv. 3
Werkervaring: Totaal 1 jaar werkervaring binnen de ICT, waarvan een half jaar als klinische ICT.
Vakantiedagen: 26 dagen.
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13de maand.
GSM: Ja.
Werkweek: 36 uur.
Pensioenregeling: Ja, volgens mij 24,4 %.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon - Werk vergoeding (á € 100,00 per maand)
Regio: Overijssel.
Reistijd: Openbaar vervoer: 45 min.
Absoluut, 1800 bruto voor een starter op MBO3 niveau is dik in orde!
ik zie 1e lijns + € 1.800,- bruto. Dat is zeker niet verkeerd mijns inziens.BaZnGaNL schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:13:
Als ik zo rondzoek zijn er maar weinig GoTters die werken in de Biotech/Biomedische industrie. Daar zijn zat Computer Science mensen nodig, naast ITers en specialisten. Waar zijn ze allemaal
?
Zodat ik wat referentie materiaal heb voor secundaire voorwaarden en lonen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Omdat het niet zo goed betaald als wat ik nu doeXanderDrake schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:02:
Als ik zo rondzoek zijn er maar weinig GoTters die werken in de Biotech/Biomedische industrie. Daar zijn zat Computer Science mensen nodig, naast ITers en specialisten. Waar zijn ze allemaal?
Maar dat is denk ik ook een speciale opleiding?
Verwijderd
Huidig:
Functie: Software Engineer (iPhone / Android)
Vakantiedagen: 25 dagen.
Laptop: Ja, Macbook Pro
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Woon - Werk vergoeding (á 19ct/km)
Regio: Gelderland.
Reistijd: 15 min met motor
Maand salaris (bruto): € 3600,00
Ik werk pas 3 maanden bij mijn huidige werkgever, maar na het afhebben van de iOS app blijkt er bijna geen mobiel werk te zijn, wat mij niet was belooft, en ik nu grotendeels web development in .NET doe (wat ik rete saai vind). Vandaag dit aanbod gehad. Dichter bij mij in de buurt, beter salaris (vanwege mijn sector ook), vakantie dag meer + half pensioen.
Eens even denken hoe ik dit ga brengen aan de huidige werkgever...
Ik heb een aanbod gekregen van een andere werkgever:Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): HBO Technisch Informatica
Werkervaring: Totaal 4 jaar werkervaring als programmeur
Huidige functie: Software Engineer (grotendeels .NET)
Vakantiedagen: 24 dagen.
Pensioenregeling: Nee
Reistijd: 30 min met motor
Maand salaris (bruto): € 3250,00
Functie: Software Engineer (iPhone / Android)
Vakantiedagen: 25 dagen.
Laptop: Ja, Macbook Pro
Pensioenregeling: Ja, 50%
Reistijd: 15 min met motor
Maand salaris (bruto): € 3600,00
Ik werk pas 3 maanden bij mijn huidige werkgever, maar na het afhebben van de iOS app blijkt er bijna geen mobiel werk te zijn, wat mij niet was belooft, en ik nu grotendeels web development in .NET doe (wat ik rete saai vind). Vandaag dit aanbod gehad. Dichter bij mij in de buurt, beter salaris (vanwege mijn sector ook), vakantie dag meer + half pensioen.
Eens even denken hoe ik dit ga brengen aan de huidige werkgever...
Interessante discussie naar aanleiding van mijn post.
Een aantal dingen kan ik iets meer duidelijkheid over geven: auto is een Clio en zit tegen de 40k kilometers per jaar. (enkel zakelijk dus) Mijn uurtarief is, voor zover ik weet, over het algemeen rond de 70 euro en ik schat dat ik het afgelopen jaar > 80% declarabel ben geweest, met een 40-urige werkweek. Salarisschalen hebben we niet, onderhandelingen daarvoor vinden één keer per jaar 1 op 1 plaats met de baas.. De doelstellingen die vorig jaar tijdens dit gesprek voor mij zijn vastgelegd heb ik allen zonder problemen behaald.
Binnen het bedrijf zijn we met vier personen die (ongeveer) dezelfde functie als mij hebben, daarbij ben ik de jongste en minst ervaren als je het zo wilt noemen, maar ieder van ons heeft naast de basis redelijk unieke kennis/kwaliteiten. Collega's komen wat dat betreft ook regelmatig bij mij met vragen. (en dat weet de baas ook) We hebben twee "senior" consultants, waar de baas 1 van is en dan nog de accountmanager en een dame voor de administratie in dienst. Wanneer nodig wordt er wel eens een ZZP'er ingevlogen voor een klus, maar dat heeft verder weinig invloed op onze interne zaken/organisatie.
We bieden wel redelijk specifieke kennis aan, het zijn niet de standaard 'oh we hebben een capaciteitsprobleem, laten we iemand inhuren die ons even uit de brand helpt' klusjes.
Al met al kan ik uit jullie posts oordelen dat er wel iets speelruimte is, maar ik over het algemeen niet veel te klagen heb. Wat ik overigens ook niet doe, voel me prima thuis binnen het bedrijf. (Maar meer is altijd welkom natuurlijk, wil tenslotte graag mijn droomhuis met garage realiseren..
)
Een aantal dingen kan ik iets meer duidelijkheid over geven: auto is een Clio en zit tegen de 40k kilometers per jaar. (enkel zakelijk dus) Mijn uurtarief is, voor zover ik weet, over het algemeen rond de 70 euro en ik schat dat ik het afgelopen jaar > 80% declarabel ben geweest, met een 40-urige werkweek. Salarisschalen hebben we niet, onderhandelingen daarvoor vinden één keer per jaar 1 op 1 plaats met de baas.. De doelstellingen die vorig jaar tijdens dit gesprek voor mij zijn vastgelegd heb ik allen zonder problemen behaald.
Binnen het bedrijf zijn we met vier personen die (ongeveer) dezelfde functie als mij hebben, daarbij ben ik de jongste en minst ervaren als je het zo wilt noemen, maar ieder van ons heeft naast de basis redelijk unieke kennis/kwaliteiten. Collega's komen wat dat betreft ook regelmatig bij mij met vragen. (en dat weet de baas ook) We hebben twee "senior" consultants, waar de baas 1 van is en dan nog de accountmanager en een dame voor de administratie in dienst. Wanneer nodig wordt er wel eens een ZZP'er ingevlogen voor een klus, maar dat heeft verder weinig invloed op onze interne zaken/organisatie.
We bieden wel redelijk specifieke kennis aan, het zijn niet de standaard 'oh we hebben een capaciteitsprobleem, laten we iemand inhuren die ons even uit de brand helpt' klusjes.
Al met al kan ik uit jullie posts oordelen dat er wel iets speelruimte is, maar ik over het algemeen niet veel te klagen heb. Wat ik overigens ook niet doe, voel me prima thuis binnen het bedrijf. (Maar meer is altijd welkom natuurlijk, wil tenslotte graag mijn droomhuis met garage realiseren..
Voor computer science heb je wel een speciale opleiding nodig ja. Maar voor de rest kan een ICTer wel aan de slag in de Biotech.martinusz schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 11:32:
Omdat het niet zo goed betaald als wat ik nu doe![]()
Maar dat is denk ik ook een speciale opleiding?
Alleen al dat laatste zou voor mij al direct genoeg zijn om over te stappen, laat staan alle andere voordelen. Als het even kan, moet werk ook leuk zijnVerwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:34:
Ik werk pas 3 maanden bij mijn huidige werkgever, maar na het afhebben van de iOS app blijkt er bijna geen mobiel werk te zijn, wat mij niet was belooft, en ik nu grotendeels web development in .NET doe (wat ik rete saai vind).
(Of heb ik het mis en is loon toch het belangrijkste?)
Verwijderd
Het probleem is dat ik hier wel super leuke collega's heb, en dat ik dus nu vaak meer aan het kletsen ben dan goed aan het werk, en dat geeft me ook een beetje een waardeloos gevoel..XanderDrake schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 15:50:
[...]
Alleen al dat laatste zou voor mij al direct genoeg zijn om over te stappen, laat staan alle andere voordelen. Als het even kan, moet werk ook leuk zijn.
(Of heb ik het mis en is loon toch het belangrijkste?)
Hopelijk heeft de nieuwe baan dus ook leuke collega's..
Dat dacht ik ook al! Meteen aangenomen! Tis een jaarcontract en daarna eventueel vaste dienst verband. 1 maand proef.themac1983 schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 10:48:
[...]
ik zie 1e lijns + € 1.800,- bruto. Dat is zeker niet verkeerd mijns inziens.
Kleine update nav. indexering + nieuwe wagen:
Opleiding(en): Industriële ICT, Multimedia- en communicatietechnologie: Netwerken + tientallen mainframe-opleidingen.
Certificaten: Cisco: CCNA, CXFF, SMBAM & SMBEN, IBM: DataPower, System z
Werkgever: Detacheringsbedrijf in IT
Huidige functie: System Engineer Mainframe (z/OS) + presales
Vakantiegeld: maandloon
Vakantiedagen: 25 + overuren (laat = 150%, zondag & feestdag = 200%)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, soms een bonus
Laptop: Macbook Pro
GSM: tot €50/maand privé + 3G-kaart & USB-modem (fair-use)
Leaseauto: VM Passat Variant (GPS, BT,...) + tankkaart (onbeperkt privé)
Werkweek: 38u + standby (normaal één week per maand)
Pensioenregeling: standaard + groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor internet, dagvergoeding, OV vergoed, brandstof motor vergoed, opleidingen, hospitalisatieverzekering (ook voor mijn vrouw), ecocheques (€250/jaar), regelmatig thuiswerken
Land: België
Regio: hoofdzakelijk Brussel of Antwerpen
Reistijd: afhankelijk van klant tot klant, gemiddeld: trein: 1h10min, auto: 1h-2h, motor: 1h. 1 à 2 dagen per week thuiswerk
Maand salaris (bruto): €3585 + €250/week standby
Maand salaris (netto): +-€2400
Opleiding(en): Industriële ICT, Multimedia- en communicatietechnologie: Netwerken + tientallen mainframe-opleidingen.
Certificaten: Cisco: CCNA, CXFF, SMBAM & SMBEN, IBM: DataPower, System z
Werkgever: Detacheringsbedrijf in IT
Huidige functie: System Engineer Mainframe (z/OS) + presales
Vakantiegeld: maandloon
Vakantiedagen: 25 + overuren (laat = 150%, zondag & feestdag = 200%)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, soms een bonus
Laptop: Macbook Pro
GSM: tot €50/maand privé + 3G-kaart & USB-modem (fair-use)
Leaseauto: VM Passat Variant (GPS, BT,...) + tankkaart (onbeperkt privé)
Werkweek: 38u + standby (normaal één week per maand)
Pensioenregeling: standaard + groepsverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding voor internet, dagvergoeding, OV vergoed, brandstof motor vergoed, opleidingen, hospitalisatieverzekering (ook voor mijn vrouw), ecocheques (€250/jaar), regelmatig thuiswerken
Land: België
Regio: hoofdzakelijk Brussel of Antwerpen
Reistijd: afhankelijk van klant tot klant, gemiddeld: trein: 1h10min, auto: 1h-2h, motor: 1h. 1 à 2 dagen per week thuiswerk
Maand salaris (bruto): €3585 + €250/week standby
Maand salaris (netto): +-€2400
Blog (Linux-related)
Leeftijd: 28
Opleiding(en): universitaire master informatica (5j)
Certificaten: Prince2 Practitioner, ITILv3 Expert, Scrum Master
Werkervaring: 5j
Werkgever: financiële sector
Huidige functie: IT manager
Vakantiegeld: ja, 1x maandloon
Vakantiedagen: 33
GSM: abonnement inclusief privé, geen eigen bijdrage
Leaseauto: BMW 320d, tankkaart onbeperkt privé, geen eigen bijdrage
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: ja, groepsverzekering, geen eigen bijdrage
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques 7 €/dag, hospitalisatieverzekering voor mezelf + gezin zonder eigen bijdrage
Land: BE
Regio: Gent
Reistijd: 45min
Maand salaris (bruto): 4800
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: maaltijdcheques 7 €/dag, hospitalisatieverzekering voor mezelf + gezin zonder eigen bijdrage
Even een update 
Leeftijd: 24
Opleiding(en):Havo, MBO-4 Netwerkbeheerder. Allebei behaald.
Certificaten: BHV
Werkervaring: ICT Stages, 1 freelance opdracht en bijbaantje in woonbranche.
Werkgever: Detacheerder.
Huidige functie: IT Trainee ship
Vakantiegeld:Ja, 8 %
Vakantiedagen: marktconform
Laptop: Nee
Leaseauto: Km vergoeding en anders bedrijfsauto zaak <-> klant.
Werkweek: 40 uur / de week. Daarnaast verplichte zelfstudie voor IT Certi's.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pas van toepassing bij langer in dienst.
Regio: Randstad
Reistijd: 3 kwartier per auto.
Maand salaris (bruto): 1500
Leeftijd: 24
Opleiding(en):Havo, MBO-4 Netwerkbeheerder. Allebei behaald.
Certificaten: BHV
Werkervaring: ICT Stages, 1 freelance opdracht en bijbaantje in woonbranche.
Werkgever: Detacheerder.
Huidige functie: IT Trainee ship
Vakantiegeld:Ja, 8 %
Vakantiedagen: marktconform
Laptop: Nee
Leaseauto: Km vergoeding en anders bedrijfsauto zaak <-> klant.
Werkweek: 40 uur / de week. Daarnaast verplichte zelfstudie voor IT Certi's.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pas van toepassing bij langer in dienst.
Regio: Randstad
Reistijd: 3 kwartier per auto.
Maand salaris (bruto): 1500
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Erg goed gezien je leeftijd! Mooi voor elkaar zo!phobosdeimos schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 23:38:
Leeftijd: 28
Aangezien ik inmiddels een weekje bezig ben kan ik de lijst wat updaten 
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer BOL-4, HAVO diploma
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 1 jaar stage ervaring, half jaar KPN servicedesk, half jaar MKB systeembeheer
Werkgever: Beveiligingsbedrijf
Huidige functie: Netwerkbeheerder / Support Engineer
Vakantiegeld: geen idee, zal wel de wettelijke 8%(?) zijn. Inderdaad, 8%
Vakantiedagen: geen idee, maar zal ook wel tussen de 20-24'isch dagen zijn. 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: geen idee
GSM: ja
Leaseauto: ja, ook prive --> VW Polo (Highline dacht ik) BlueMotion
Werkweek: 40 uur, ook soms storingsdienst draaien Op papier 38 uur, in praktijk iets meer dan 40u per week. Gemiddeld om de 4 weken een week storingsdienst.
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsmogelijkheden, doorgroeimogelijkheden
Regio: Noord-Brabant West
Reistijd: 25 mins auto
Maand salaris (bruto): € 2000,- op basis van 38-urige werkweek
Opleiding(en): MBO Netwerkbeheer BOL-4, HAVO diploma
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 1 jaar stage ervaring, half jaar KPN servicedesk, half jaar MKB systeembeheer
Werkgever: Beveiligingsbedrijf
Huidige functie: Netwerkbeheerder / Support Engineer
Vakantiegeld: geen idee, zal wel de wettelijke 8%(?) zijn. Inderdaad, 8%
Vakantiedagen: geen idee, maar zal ook wel tussen de 20-24'isch dagen zijn. 25 dagen
13/14e maand of winstuitkering: geen idee
GSM: ja
Leaseauto: ja, ook prive --> VW Polo (Highline dacht ik) BlueMotion
Werkweek: 40 uur, ook soms storingsdienst draaien Op papier 38 uur, in praktijk iets meer dan 40u per week. Gemiddeld om de 4 weken een week storingsdienst.
Pensioenregeling: geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsmogelijkheden, doorgroeimogelijkheden
Regio: Noord-Brabant West
Reistijd: 25 mins auto
Maand salaris (bruto): € 2000,- op basis van 38-urige werkweek
Verwijderd
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 09:00 ]
Goede keus chucky. 3 maanden werken ergens staat ook niet geweldig op je CV.
En ze willen je graag houden dus. Dat toont loyaliteit van beide kanten.
En ze willen je graag houden dus. Dat toont loyaliteit van beide kanten.
Opleiding(en): MBO ICT-beheer niv. 4
Certificaten: kleine cursusjes
Werkervaring: 6 jaar, sinds april 2007
Werkgever: Stichting
Huidige functie:
Sinds 1 dec 2012: Systeembeheerder
Sinds 1 juni 2009: Systeembeheerder op locatie (maandsalaris 1938)
Sinds 1 april 2007: Helpdeskmedewerker (maandsalaris 1505)
Mooie vooruitgang zou ik zeggen
Vakantiedagen: 144 uren + 52 PBL uren
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering van 6,75%
Werkweek: 36 (4x9, in praktijk echter 5x9, tijd voor tijd)
Pensioenregeling: volledig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 15 min met auto, 30 min met fiets
Maand salaris (bruto): 2525
Opleiding(en): MBO ICT-beheer niv. 4
Certificaten: kleine cursusjes
Werkervaring: 6 jaar, sinds april 2007
Werkgever: Stichting
Huidige functie:
Sinds 1 dec 2012: Systeembeheerder
Sinds 1 juni 2009: Systeembeheerder op locatie (maandsalaris 1938)
Sinds 1 april 2007: Helpdeskmedewerker (maandsalaris 1505)
Mooie vooruitgang zou ik zeggen
Vakantiedagen: 144 uren + 52 PBL uren
13/14e maand of winstuitkering: Eindejaarsuitkering van 6,75%
Werkweek: 36 (4x9, in praktijk echter 5x9, tijd voor tijd)
Pensioenregeling: volledig
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 15 min met auto, 30 min met fiets
Maand salaris (bruto): 2525
Ik lees altijd stiekem mee, wordt tijd dat ik ook ga posten..!
Opleiding(en): MBO ICT Niv 4, HBO Bedrijfskundig Informatica
Certificaten: ITIL v2
Werkervaring:
- Zelfstandige systeembeheerder bij twee Basisscholen, +- 2 jaar.
- IT-Auditor bij E&Y, 6 maanden gewerkt zelf de overstap gemaakt naar:
Werkgever: Coperatie
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder
Vakantiedagen: 25+12 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Indien gewenst
GSM: Ja, een simpele Nokia. Indien gewenst om te ruilen voor een BB.
Leaseauto: -
Pensioenregeling: Gedeeltelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, collectieve zorgverzekering
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min met de auto (afstand 11 km val net binnen de grens voor een vergoeding
)
Maand salaris (bruto): 2700
Opleiding(en): MBO ICT Niv 4, HBO Bedrijfskundig Informatica
Certificaten: ITIL v2
Werkervaring:
- Zelfstandige systeembeheerder bij twee Basisscholen, +- 2 jaar.
- IT-Auditor bij E&Y, 6 maanden gewerkt zelf de overstap gemaakt naar:
Werkgever: Coperatie
Huidige functie: Technisch Applicatiebeheerder
Vakantiedagen: 25+12 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: -
Laptop: Indien gewenst
GSM: Ja, een simpele Nokia. Indien gewenst om te ruilen voor een BB.
Leaseauto: -
Pensioenregeling: Gedeeltelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding, collectieve zorgverzekering
Regio: Zuid-Holland
Reistijd: 20 min met de auto (afstand 11 km val net binnen de grens voor een vergoeding
Maand salaris (bruto): 2700
Vraagje, ik heb vorig jaar promotie gehad (ca 500 omhoog gegaan). Als ik op Internet vacatures zie voor mijn functie en werkzaamheden, zit er nog zeker een gat van 500 euro tussen. Nu komen de jaarlijkse gesprekken er weer aan. Ik wil eigenlijk 8-10% omhoog, om enigszins aansluiting te vinden en om te voorkomen dat de verleiding misschien groot wordt om mijn CV rond te sturen..
Ik vind het kinderachtig om te dreigen, maar ik ben ook geen dief van mijn eigen portemonnee.. Zeker niet nu er privé dingen zijn gewijzigd waarbij een verhoging zeer welkom is.
Heb het verder goed naar mijn zin en altijd hele goede boordelingen.
Heb een beetje het gevoel kan elders veel meer verdienen maar heb het goed naar mijn zin..
Tips?
Ik vind het kinderachtig om te dreigen, maar ik ben ook geen dief van mijn eigen portemonnee.. Zeker niet nu er privé dingen zijn gewijzigd waarbij een verhoging zeer welkom is.
Heb een beetje het gevoel kan elders veel meer verdienen maar heb het goed naar mijn zin..
Tips?
[ Voor 23% gewijzigd door Sport_Life op 12-02-2013 21:05 ]
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Laat eerst eens je huidige situatie zien, dan kunnen wij ook iets nuttigs zeggen :-)Sport_Life schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:58:
Vraagje, ik heb vorig jaar promotie gehad (ca 500 omhoog gegaan). Als ik op Internet vacatures zie voor mijn functie en werkzaamheden, zit er nog zeker een gat van 500 euro tussen. Nu komen de jaarlijkse gesprekken er weer aan. Ik wil eigenlijk 8-10% omhoog, om enigszins aansluiting te vinden en om te voorkomen dat de verleiding misschien groot wordt om mijn CV rond te sturen..
Tips?
Voor onderhandelen zijn er grofweg 3 methoden;Sport_Life schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:58:
Tips?
Hard bijvoorbeeld: IK wil XXXX erbij
Soft bijvoorbeeld: Wat kunnen JULLIE geven?
En een derde vorm, waarbij je de belangen van elkaar op een rijtje zet - en zo een win-win probeert te creëren.
Hun belangen zijn een goede werknemer, die het er naar zijn zin heeft - op de betaling na. Jouw belangen zijn dat je geen dief van je eigen portemonnee wilt zijn, en je privé situatie veranderd is en je een gat constateert met jou vs. de markt.
Als je dit (en werk het zelf maar beter uit - dit hierboven is meer voor het idee) voorlegt aan hun, kan ik me niet voorstellen dat ze niet bereid zijn om met jou mee te denken. Het kan zijn dat ze het Hard willen spelen (zit er niet in, economie bla bla), als ze dat doen - is dat het aangewezen moment om ze nog eens fijntjes aan het gat met de realiteit te herinneren en aan het feit dat jij je dan genoodzaakt ziet om rond te kijken (en dan noem je de punten weer waarom je het nodig hebt; gat met de rest, en privé situatie).
Het is overigens de moeite waard om uit te vinden of in de gehele organisatie een gat zit met de markt, of enkel op jouw functie/uitzonderingen. In het eerste geval, doe je er sowieso goed aan om rond te kijken - de markt voor hoger- opgeleid personeel trekt momenteel weer enigszins aan.
Vergeet niet dat er bij vacatures vaak de maximale vergoeding gezet wordt. Dat wil niet zeggen dat iedereen het maximum aan salaris zal krijgen. Ook op de verschillende salarissites zie je regelmatig, naar mijn mening, veel te hoge salarissen voorbij komen.Sport_Life schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 20:58:
Vraagje, ik heb vorig jaar promotie gehad (ca 500 omhoog gegaan). Als ik op Internet vacatures zie voor mijn functie en werkzaamheden, zit er nog zeker een gat van 500 euro tussen.
Dus ik ben het met martinusz eens...
Opleiding(en): WO Technische Bedrijfskunde - Proces Technologie
Certificaten: VCA
Werkervaring: 6 Maanden
Werkgever: Detacheringsbureau, gedetacheerd bij een US consultancy bureau op een lang lopend project bij een NL olie en gas bedrijf.
Huidige functie: Maintenance Engineer
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 13 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Nop
Laptop: Ja, van opdrachtgever, echter dusdanig op slot dat ik er privé niks aan heb.
Pensioenregeling: (moet ik nodig eens uitzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 19 ct/km
Regio: Drente
Reistijd: 35 min enkele reis.
Maand salaris (bruto): 2500
In Juli loopt mijn contract bij detacheringsbureau af, daarna ga ik waarschijnlijk in dienst via de project leider inc. fikse loonsverhoging.
Opleiding(en): WO Technische Bedrijfskunde - Proces Technologie
Certificaten: VCA
Werkervaring: 6 Maanden
Werkgever: Detacheringsbureau, gedetacheerd bij een US consultancy bureau op een lang lopend project bij een NL olie en gas bedrijf.
Huidige functie: Maintenance Engineer
Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen: 25 + 13 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Nop
Laptop: Ja, van opdrachtgever, echter dusdanig op slot dat ik er privé niks aan heb.
Pensioenregeling: (moet ik nodig eens uitzoeken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten 19 ct/km
Regio: Drente
Reistijd: 35 min enkele reis.
Maand salaris (bruto): 2500
In Juli loopt mijn contract bij detacheringsbureau af, daarna ga ik waarschijnlijk in dienst via de project leider inc. fikse loonsverhoging.
Opmerkelijke functie, maintenance engineer vanuit een bedrijfskundige achtergrond
Dit topic is gesloten.
Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.