Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 122 Laatste
Acties:
  • 1.856.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Droid86 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:49:
[...]

Thanks voor je reactie.
Misschien is het wat brutaal maar ik ga toch denk ik aangeven dat ik het wat aan de lage kant vind en proberen er iets meer uit te slepen.
Vraag eerst even wat voor auto je krijgt en hoeveel dit maandelijks "scheelt".
Dat even uitrekeken ;)

Maar meer vragen kan/mag altijd uiteraard :)

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:06
Droid86 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 08:49:
[...]

Thanks voor je reactie.
Misschien is het wat brutaal maar ik ga toch denk ik aangeven dat ik het wat aan de lage kant vind en proberen er iets meer uit te slepen.
Met lease-auto is dit meer dan marktconform voor een starter. Heel vaak krijgen junioren/starters niet eens een lease-auto of in ieder geval geen vrije keus daarin. Vergeet niet dat je jaarlijks in het begin grote stappen maakt als het goed is. Je wilt gelijk al een behoorlijk salaris met lease-auto, je kunt het proberen, maar hoe ga je dat onderbouwen??

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-02 22:03
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HBO
Certificaten:Prince2, ITIL
Werkervaring:10 jaar
Werkgever: Eén van 'Big Four' consultants
Huidige functie: Management Consultant

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 20 + 5
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling van 15% (als hele hoge doelstellingen worden gehaald)
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 41 uur
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Lunch vergoeding van 30 CHF per dag (typisch Zwitsers :P )
Land: Zwitserland
Regio: Kanton Zurich
Reistijd: variërend, ligt aan klant locatie

Maand salaris (bruto): 11000 CHF is ongeveer 9000 euro

Voordat iedereen denk dat ik slapen rijk wordt een paar punten:
1. In Zwitserland wordt hard gewerkt. Standaard contract werkweek is tussen de 41 en 45 uur. (Ik zit dus goed met 41, al is dit eerder 50+ in de praktijk)
2. Belastingen en kosten ziet er heel anders uit in Zwitserland. Belastingen zijn aanzienlijk lager (ongeveer 25% in mijn geval), maar je uitgaven patroon is veel hoger. Zurich is de duurste stad van Europa. Ik betaal voor mijn appartement in Zurich meer dan ik voorheen in Nederland netto verdiende. Verder is alles hier schofterig duur: je boodschappen zijn 2x zo duur. Een avondje bios met je meisje (film, popcorn, cola-tje) kost je 70-80 euro. Je moet overal voor betalen, bijvoorbeeld parkeren. Paar voorbeelden die je mogelijk niet zou verwachten in NL: IKEA, bouwmarkten, zelfs op je werk (!). Je hebt (meestal) ook geen reisvergoeding, of belastingaftrek. Dus op je werk komen kost je geld. Brandstof duur in NL? Diesel is duurder in Zwitserland
3. In praktijk is je koopkracht voor een mid career consultant @ Big Four (PWC, EY, KPMG, Deloitte) in NL gelijk als Zwitserland.

Aan het eind van de maand houd ik ongeveer hetzelfde over als in NL, maar begrijp me niet verkeerd daar ben ik niet ontevreden over

[ Voor 0% gewijzigd door BoutWout op 16-08-2013 10:34 . Reden: typo's zoals gebruikelijk ]

Red een boom, eet een bever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 23:37
martinusz schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

Met lease-auto is dit meer dan marktconform voor een starter. Heel vaak krijgen junioren/starters niet eens een lease-auto of in ieder geval geen vrije keus daarin. Vergeet niet dat je jaarlijks in het begin grote stappen maakt als het goed is. Je wilt gelijk al een behoorlijk salaris met lease-auto, je kunt het proberen, maar hoe ga je dat onderbouwen??
Ik wou er gewoon achterkomen wat marktconform is voor een starter. Aangezien ik dat zelf niet zo 1,2,3 kon achterhalen en in verleden wel is vaker een baan direct heb aangenomen om daarna erachter te komen dat de gene in mijn omgeving die hetzelfde werk deden een stuk meer aan het verdienen waren. Natuurlijk weet ik dat ik als starter niet gelijk een dik salaris kan eisen en mezelf zal moeten bewijzen.
Ik moet ook even goed nakijken wat voor regeling zij hebben m.b.t tot een leaseauto,pensioen etc want alleen naar het brutosalaris kijken is natuurlijk te kortzichtig.

@Renquin Ik zal idd even om een Bruto Netto berekening vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
BoutWout schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:17:
Werkervaring:10 jaar
Werkgever: Eén van 'Big Four' consultants
Huidige functie: Management Consultant

Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 20 + 5
13/14e maand of winstuitkering: Bonus regeling van 15% (als hele hoge doelstellingen worden gehaald)
Land: Zwitserland
Regio: Kanton Zurich
Opmerkelijk:
* geen leaseauto --> in NL standaard equipment voor een managament consultant, is dat niet gangbaar in CH?
* geen vakantiegeld --> ik begrijp dat er in CH veel bedrijven zijn waar jaarsalaris "gewoon" 12x maandsalaris is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Droid86 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
[...]

Ik wou er gewoon achterkomen wat marktconform is voor een starter. Aangezien ik dat zelf niet zo 1,2,3 kon achterhalen en in verleden wel is vaker een baan direct heb aangenomen om daarna erachter te komen dat de gene in mijn omgeving die hetzelfde werk deden een stuk meer aan het verdienen waren. Natuurlijk weet ik dat ik als starter niet gelijk een dik salaris kan eisen en mezelf zal moeten bewijzen.
Ik moet ook even goed nakijken wat voor regeling zij hebben m.b.t tot een leaseauto,pensioen etc want alleen naar het brutosalaris kijken is natuurlijk te kortzichtig.

Marktconform voor een starter met HBO is 2000-2500 euro. En daar kunnen dan allerlei variaties in zitten met lease-auto etc. En zoals gezegd, de eerste jaren ga je het hardst omhoog, dus staar je niet blind op het startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Droid86 schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 10:53:
[...]
Voor de duidelijkheid kan je vragen om een proforma loonstrook, hiermee heb je inzicht in wat je daadwerkelijk overhoudt (dit bedoel je waarschijnlijk ook, maar ik heb wel eens meegemaakt dat ze alleen je primaire loon berekenen zonder rekening te houden met leaseauto, pensioenbijdrage, etc..)

Overigens eens met bovenstaande posts: het is een mooie marktconforme beloning voor een starter.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Droid86 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 21:06:
Leeftijd: 27
Maand salaris (bruto): €2100,-

Zou iemand mij kunnen vertellen of dit redelijk is voor een startende hbo-er zonder enige relevante werkervaring? Ik heb namelijk het idee dat het wat aan de lage kant zit. Ik ken namelijk ook vrienden van mij die zitten rond de 2400/2500 of hebben die gewoon dik mazzel....
Wanneer ik dit aanbod aanneem krijg ik wel cursussen voor de basic certs zoals: CCNA,MCSA,ITILetc.
Met auto is dit een prima salaris, je moet niet vergeten dat je net begint en met auto zit je alsnog op ongeveer €2500. Als je met auto aan de €2500 denkt dan zit je al zowat aan de €3000, zou een beetje teveel van het goede zijn denk je niet?

Bovendien is geld echt niet alles, klinkt flauw, maar zo is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

En als startende Hbo'er maakt het sowieso niet echt veel uit, belangrijker is wat je over een aantal jaar verdient. Ik ben ook begonnen met minder dan €2000 maar zit nu (3 jaar later) op ruim anderhalf keer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Theoretisch kun jij binnen een jaar of 10 miljonair worden door in Waldshut-Tiengen te gaan wonen (DLD), daar te tanken en je boodschappen te doen (?).
Lijkt mij een goede optie dan met 50 minuten reistijd :)

Of is wonen in DLD en werken in zwitserland niet praktisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:51
Krukar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 13:00:
[...]

Theoretisch kun jij binnen een jaar of 10 miljonair worden door in Waldshut-Tiengen te gaan wonen (DLD), daar te tanken en je boodschappen te doen (?).
Lijkt mij een goede optie dan met 50 minuten reistijd :)

Of is wonen in DLD en werken in zwitserland niet praktisch?
Je vergeet dat hij dan inkomstenbelasting in Duitsland mag gaan afdragen over zijn Zwitserse inkomen... :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krukar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 01:08
Knakker schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:00:
[...]

Je vergeet dat hij dan inkomstenbelasting in Duitsland mag gaan afdragen over zijn Zwitserse inkomen... :)
Is dat zo? In mijn geval namelijk niet... (Wonend in DLD en werkend in NL). Ik betaal gewoon inkomstenbelasting in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Opleiding(en): MBO bank en verzekeringswezen. :-)
Certificaten: MCSE 2000,2003,MCITP (Enterprise Messaging Administrator 2010, Enterprise Administrator en Server Administrator),MCTS 2008, MCTS, VCP (3,5) ITIL Foundation, een hele zooi EXIN examens. Ben ook bezig met een HBO Technische Informatica studie
Werkervaring:8jaar
Werkgever: klein IT bedrijf
Huidige functie: Systems Integrator
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering (meestal 7000 bruto per jaar)
Laptop:ja
GSM:ja
Leaseauto*: Ja (E 33.000,-)
Werkweek:40 (meestal meer)
Pensioenregeling: ja (kleintje)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Land:NL
Regio: Zuid Holland
Reistijd : :tussen de 15 minuten en 2 uur rijden

Maandsalaris (bruto):4100 bruto per maand (inclusief 200 euro standby vergoeding)
De werkzaamheden bestaan uit Windows- en netwerkbeheer bij klanten, uitvoeren van projecten (migraties, installaties) en het oplossen van storingen.

Ik zit voorlopig prima bij mijn huidige werkgever. 8)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphogenesis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-09 06:15
Dit was tot deze maand mijn salaris:
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO Systeembeheer
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 4 jaar.
Werkgever: Grote school
Huidige functie: Systeembeheerder

Vakantiegeld: 8% van jaarsalaris
Vakantiedagen: Pff, geen idee. Ik had laatst nog 7 weken open staan.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Laptop: Ja, HP Elitebook 2560P
GSM: Ja, Lumia 820. Ook voor privé gebruik.
Leaseauto: Nein.
Werkweek: Betaald: 36. Werkend: 40
Pensioenregeling: Ja, volgens mij wel.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitness, fietsplan, etc
Land: NL
Regio: Utrecht
Reistijd: 40 min.

Maand salaris (bruto): +/- 2150
En dat wordt nu:
Certificaten: Geen.
Werkervaring: 4 jaar.
Werkgever: Grote school

Vakantiedagen: Pff, geen idee. Ik had laatst nog 7 weken open staan.
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand.
Laptop: Ja, HP Elitebook 2560P
GSM: Ja, Lumia 820. Ook voor privé gebruik.
Leaseauto: Nein.
Werkweek: Betaald: 36. Werkend: 40
Pensioenregeling: Ja, volgens mij wel.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Fitness, fietsplan, HBO opleiding volledig vergoed.
Reistijd: 40 min.

Maand salaris (bruto): +/- 2500

En een vast contract. Ik denk dat ik niet mag klagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Morphogenesis schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:19:
En een vast contract. Ik denk dat ik niet mag klagen :-)
Klagen mag altijd, ik zie er echter 0,0 reden toe :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Krukar schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 14:04:
[...]

Is dat zo? In mijn geval namelijk niet... (Wonend in DLD en werkend in NL). Ik betaal gewoon inkomstenbelasting in NL.
Zeker weten doe ik het niet (elk belastingverdrag is anders), maar dat heb ik in ieder geval begrepen van kennissen die in DLD wonen maar in CH werken. Voor CH-NL geldt in ieder geval dat de werknemer 180 dagen (nachten?) per jaar in CH moet verblijven om niet in Nederland voor de inkomstenbelasting over CH werk aangeslagen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerG
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-04 15:07
(jarig!)
Per ingang van deze maand is mijn contract afgelopen. Ik moest vorig jaar vanwege ziekte na twee jaar stoppen met mijn opleiding HBO Journalistiek. Ik ben aan het solliciteren geslagen en kon na een maand hier aan de slag:

Leeftijd: 18-19
Opleiding(en): Havo. Twee jaar HBO Journalistiek. Niet relevant.
Certificaten: Niet relevant
Werkervaring: Drie jaar terug vakantiewerk gedaan op deze afdeling. Daarnaast ruim 6 jaar verkoper op de markt als zaterdagbaan.
Werkgever: Internetprovider. Grote speler in filteringbranche.
Huidige functie: Medewerker tbv een overname.
In overleg met een andere provider is besloten om de groep klanten die gebruik maken van ons internet en hun telefonie over te nemen, waardoor ze dus volledig internet en telefonie via ons krijgen. Ik ben verantwoordelijk geweest voor de technische en grotendeels de administratieve afhandeling. Verder werden alle klanten met vragen naar mij doorgestuurd.

Vakantiedagen: 19,2
13/14e maand of winstuitkering: Niet officieel. Wel gebruikelijk. Afgelopen jaar wegens mindere winstcijfers €100. Afgelopen jaren was het een maand voor full-timers. Percentage voor part-time.
Laptop: Nee.
GSM: Nee.
Leaseauto: Nee. Wel km. vergoeding van €0,19 per kilometer. Maximaal €150 per maand.
Werkweek: 32 uur.
Pensioenregeling: Ja. Middel-loonregeling. 6% eigen bijdrage.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee.
Land: Nederland
Regio: Veluwe
Reistijd: In het begin met het OV zo'n 2 uur enkele reis. Na het behalen van rijbewijs met de auto zo'n 35 minuten.

Maand salaris (bruto): €1488

Al met al erg blij dat ik dit 10 maanden heb kunnen doen. Past precies zo. In september beginnen aan de opleiding HBO Commerciële Economie.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
Certificaten: niet noemenswaardig
Werkervaring: stages en bijbaantjes
Werkgever: -

Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop: nee Wel mogelijk maar vast station volstaat.
GSM: nee, dit is wel een mogelijkheid maar wil geen storings dienst :D
Werkweek: 32
Pensioenregeling: Ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige HBO opleiding + omkosten.
Reistijd: 15min

Maand salaris (bruto): +- €1500

Geen topsalaris maar ook niks te klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Down schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:22:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Wat ga je daar precies ontwikkelen? Is dat nog iets speciaals? :P

Ik vind het best veel namelijk.

[ Voor 23% gewijzigd door Lethalis op 17-08-2013 12:06 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Lethalis schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:04:

Ik vind het ook een aardig salaris, maar aangezien er nog een aantal onderwerpen nog niet bekend zijn, weet ik niet of het nu echt zoveel meer is (zoals het nu lijkt), aangezien hij ~ 8% winstuitkering kreeg, een leaseauto en een netto onkostenvergoeding. Dit zie ik in zijn nieuwe aanbod allemaal niet terugkomen.
Over het algemeen staart men zich blind op de primaire beloning, maar de secundaire componenten zijn wat dat betreft net zo belangrijk en soms net zo aantrekkelijk.

Heb een paar maanden terug ook een aantal aanbiedingen gehad, het eerste bedrijf bood ook gelijk 700 EUR bruto meer dan wat ik verdiende, maar had karige secundaire arbeidsvoorwaarden, waardoor ik onder de streep er nu niet zo geweldig op vooruit ging, nog afgezien van het verschil in vakantiedagen (32 versus 25), persoonlijk vind ik dat ook belangrijk. Dat aanbod heb ik ook afgeslagen om die reden.

Desalniettemin: je hebt een leuke aanbieding ontvangen, zeker gezien je werkervaring en leeftijd. Gefeliciteerd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 22:58
Lethalis schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:04:

Gewoon goed verkopende software ;). Het is echter niet alleen ontwikkelen, maar ook aansturen van de andere ontwikkelaars, ALM, architectuurkeuzes m.b.t. de gehele suite etc. Dus een pak meer verantwoordelijkheid dan een reguliere developer :).
RomeoJ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:58:
[...]

Ik vind het ook een aardig salaris, maar aangezien er nog een aantal onderwerpen nog niet bekend zijn, weet ik niet of het nu echt zoveel meer is (zoals het nu lijkt), aangezien hij ~ 8% winstuitkering kreeg, een leaseauto en een netto onkostenvergoeding. Dit zie ik in zijn nieuwe aanbod allemaal niet terugkomen.
Over het algemeen staart men zich blind op de primaire beloning, maar de secundaire componenten zijn wat dat betreft net zo belangrijk en soms net zo aantrekkelijk.

Heb een paar maanden terug ook een aantal aanbiedingen gehad, het eerste bedrijf bood ook gelijk 700 EUR bruto meer dan wat ik verdiende, maar had karige secundaire arbeidsvoorwaarden, waardoor ik onder de streep er nu niet zo geweldig op vooruit ging, nog afgezien van het verschil in vakantiedagen (32 versus 25), persoonlijk vind ik dat ook belangrijk. Dat aanbod heb ik ook afgeslagen om die reden.

Desalniettemin: je hebt een leuke aanbieding ontvangen, zeker gezien je werkervaring en leeftijd. Gefeliciteerd.
Ik ben me er zeker van bewust dat ik er qua secundaire voorwaarden op achteruit ga. Wat echter behoorlijk meespeelt voor mij op dit moment is dat je van secundaire voorwaarden geen huis kunt kopen en van de primaire beloning wel :).

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06

defiant

Moderator General Chat
RomeoJ schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 12:58:
Klopt, maar wel met enige kanttekeningen. Het primaire loon is ook vaak de grondslag voor je pensioen, als je veel inlevert voor secundaire arbeidsvoorwaarden dan bouw je minder op. Daarnaast zijn secundaire arbeidsvoorwaarden die zijn vastgelegd in een CAO en niet in een individuele arbeidsovereenkomst een stuk makkelijker te wijzigen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Down schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:22:
[...]
Gewoon goed verkopende software ;). Het is echter niet alleen ontwikkelen, maar ook aansturen van de andere ontwikkelaars, ALM, architectuurkeuzes m.b.t. de gehele suite etc. Dus een pak meer verantwoordelijkheid dan een reguliere developer :).
[...]
Ik ben me er zeker van bewust dat ik er qua secundaire voorwaarden op achteruit ga. Wat echter behoorlijk meespeelt voor mij op dit moment is dat je van secundaire voorwaarden geen huis kunt kopen en van de primaire beloning wel :).
Okee, als je meer verantwoordelijkheid hebt dan begrijp ik het wel :)

Heb je goed gedaan dan.

En secundaire arbeidsvoorwaarden zijn inderdaad minder waard dan primaire beloning.. precies om de reden die jij noemt. En qua pensioenopbouw speelt het ook een rol.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 41
Opleiding(en): MBO Informatica
Certificaten: CCNA, LPI, MCSE
Werkervaring: 19 jaar
Werkgever: ISP
Huidige functie: netwerkbeheerder
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: nee
GSM: nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: telefoonvergoeding, woon-werkverkeer vergoeding

Maandsalaris (bruto): €2500 (Consignatiedienst 24/7 om de week, vergoeding zit in salaris)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:06

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:14:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: telefoonvergoeding, woon-werkverkeer vergoeding

Maandsalaris (bruto): €2500 (Consignatiedienst 24/7 om de week, vergoeding zit in salaris)
Met jou ervaring en CCNA (neem aan industrieel) en MCSE zou je toch wel meer moeten verdienen dan 2500 lijkt me. Helemaal aangezien het inclusief consignatiedienst is..

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:21
Eens met boven^^

Je zit erg laag voor 19 jaar ervaring en standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Verwijderd schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:14:

Serieus... welke werkgever is dit? :? Met zoveel jaar ervaring, de certificaten, opleiding en je leeftijd vind ik dit echt schandalig weinig. Ook geen auto, laptop of gsm :N Bij hen zou ik in ieder geval nooit solliciteren. |:(

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ThePrutser schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:21:
[...]

Serieus... welke werkgever is dit? :? Met zoveel jaar ervaring, de certificaten, opleiding en je leeftijd vind ik dit echt schandalig weinig. Ook geen auto, laptop of gsm :N Bij hen zou ik in ieder geval nooit solliciteren. |:(
Is moeilijk te beoordelen of dit te weinig is. Je weet niet wat de werkzaamheden van nocmaster inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Down schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:42:

Huidige voorwaarden:
Leeftijd: 27
[...]

Bod gehad van andere werkgever:
Leeftijd: 28
[...]
Wat een raar aanbod :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z___Z schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 12:30:
[...]

Is moeilijk te beoordelen of dit te weinig is. Je weet niet wat de werkzaamheden van nocmaster inhouden.
Beheer van oa routers & switches en de hele infrastructuur in datacenters. Kortom alles wat met NOC te maken heeft op grote schaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 13:27

Shunt

Boe

Dan zou ik als jou was heel snel je CV online gooien (flink vullen met alle projecten die je ooit hebt gedaan) en eens kijken wat voor reacties je daar op krijgt. Ga daar eens een paar keer op gesprek en kijk wat voor contract daar uit komt. Als je graag bij je huidige werkgever wilt blijven leg dat contract daar neer bij je manager en laat ze iets gelijk opstellen als ze je willen houden. Zo niet lekker overstappen op een werkgever die je wel fatsoenlijk betaalt.

Ik zou zeggen dat je eerder tegen de 3500 zou moeten zitten + een heel wat beter secundaire pakket. Of als je bij een grote detacheerder aan de slag kan zal er ook nog wel een lease bak in zitten als je dat zou willen of budget voor vervoer. Even een tip qua solliciteren vooral bij dit salaris laat niet over komen dat je weg gaat om dat je in je huidige functie dat bedrag verdient. En bij de sollicitatie laat daar ook niet je huidige salaris strook zien zou niet de eerste zijn die zo "slechts" een bumpje van 10% op huidige salaris zou krijgen terwijl ze bij een blind bod tot wel 40% zouden hebben gegeven.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Laatst online: 22:46
Ik zit weliswaar niet in de IT, maar wellicht leuk ter referentie.
Leeftijd: 26
Opleiding(en): WO Werktuigbouw
Certificaten: -
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Offshore
Huidige functie: R&D Engineer

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: nee, winstuitkering optioneel maar vziw niet gebruikelijk
Tablet: nee
Pensioenregeling: ja, exacte verdeelsleutel heb ik nog niet helemaal helder
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: -
Regio: Zuid Nederland
Reistijd: 15km enkele reis, half uur fietsen

Maand salaris (bruto): €2900,-

Direct vanaf de universiteit hier begonnen, erg naar mijn zin tot nu toe!
Ben wel benieuwd hoe ik er over, zeg, een jaar bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
Best netjes

Star Citizen Referral Code

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Dat is een goed plaatje DRAFTER86. Vast contract?

• DRAFTER86
  • Laatst online: 22:46
Ghannes schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:05:
Dat is een goed plaatje DRAFTER86. Vast contract?
Nee, een jaar contract, net de maand proeftijd achter de rug.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

DRAFTER86 schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 22:04:
Ik zit weliswaar niet in de IT, maar wellicht leuk ter referentie.
Opleiding(en): WO Werktuigbouw
Certificaten: -
Werkervaring: 0 jaar
Werkgever: Offshore
Huidige functie: R&D Engineer

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: nee, winstuitkering optioneel maar vziw niet gebruikelijk
Tablet: nee
Pensioenregeling: ja, exacte verdeelsleutel heb ik nog niet helemaal helder
Regio: Zuid Nederland
Reistijd: 15km enkele reis, half uur fietsen

Maand salaris (bruto): €2900,-

Direct vanaf de universiteit hier begonnen, erg naar mijn zin tot nu toe!
Ben wel benieuwd hoe ik er over, zeg, een jaar bij zit.
Dat start salaris mag je zelfs met een WO opleiding "U" tegen zeggen _/-\o_

PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos one overal | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegvakantie | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er Rode Kruis

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
frankwopereis schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:45:
[...]

Dat start salaris mag je zelfs met een WO opleiding "U" tegen zeggen _/-\o_
Tsjah, het ligt er even aan of hij zelf ook offshore zal gaan moeten, dan is dat salaris weer redelijk marktconform.
Uberhaupt is het in de offshore markt best goed boeren :)

Want a cookie?!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:04
Leeftijd: 23
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: Aantal op school: CCNA, MCP 70-290
Werkervaring: 4 jaar parttime naast school
Werkgever: Kleine software/web ontwikkelaar
Huidige functie: C# .Net Web Developer

Vakantiedagen: 25
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Vanaf volgend jaar (25 jaar)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen
Regio: Rotterdam
Reistijd: 30 min met de fiets of 20 min met de motor

Maand salaris (bruto): 2300 + reiskostenvergoeding

Niet ontevreden :)

/post

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 23:08
Renquin schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 08:47:
[...]

Tsjah, het ligt er even aan of hij zelf ook offshore zal gaan moeten, dan is dat salaris weer redelijk marktconform.
Uberhaupt is het in de offshore markt best goed boeren :)
Vergeet ook niet dat hij verder 0 secundaire voorwaarden heeft. Geen lease auto, geen mobiel etc.
Marktconform (niet off shore) is ongeveer 2600 + lease auto voor WO starters zonder ervaring. Het is absoluut geen slecht loon begrijp me niet verkeerd maar hij hoeft zich niet in de handjes te knijpen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, maar wat moet je met een leaseauto als je de hele tijd op een booreiland zit? En een eigen leaseheli's om te helipoolen wordt wat overkill lijkt me ;)
Een laptop van de zaak idem dito. Die dingen heb je om plaatsonafhankelijk te kunnen werken (en in je vrije tijd ook dingen te kunnen doen :P). Dat is bij hem niet echt van toepassing lijkt me; op een booreiland woon je max 100m van je werk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nelusz
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 23:08
The Eagle schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:47:
Mja, maar wat moet je met een leaseauto als je de hele tijd op een booreiland zit? En een eigen leaseheli's om te helipoolen wordt wat overkill lijkt me ;)
Een laptop van de zaak idem dito. Die dingen heb je om plaatsonafhankelijk te kunnen werken (en in je vrije tijd ook dingen te kunnen doen :P). Dat is bij hem niet echt van toepassing lijkt me; op een booreiland woon je max 100m van je werk.
Je begrijpt mijn opmerkingen verkeerd (Wel plus kudo's voor je humor overigens :) ).
Mijn doel was niet om te zeggen dat hij een lease auto moet hebben (of andere dingen). Meer dat het een goed loon is maar niet buitensporig. Gewoon marktconform en voor het geval dat hij zelf ook offshore gaat zelfs een beetje aan de lage kant.

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
breakskater schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:49:
[...]

Je begrijpt mijn opmerkingen verkeerd (Wel plus kudo's voor je humor overigens :) ).
Mijn doel was niet om te zeggen dat hij een lease auto moet hebben (of andere dingen). Meer dat het een goed loon is maar niet buitensporig. Gewoon marktconform en voor het geval dat hij zelf ook offshore gaat zelfs een beetje aan de lage kant.
Zelf offshore gaan met een werkweek van 40 uur lijkt mij sterk. Dat zijn voor zo ver ik weet 2 weken lang offshore 12 uur per dag, en 2 weken lang onshore vrij. Uitzonderingen daargelaten.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 07:37
Leeftijd: 34
Opleiding(en): HBO Informatica (maak hier geen gebruik van)
Certificate: Verschillende software & Hardware producten
Werkervaring: 10
Werkgever: Eigen Toko
Huidige functie: Technisch directeur :)

Vakantiegeld: Nee
Laptop: HP Elitebook 8560W
GSM: iPhone 5
Leaseauto: Skoda Octavia
Werkweek: 60
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Dividenduitkering
Regio: Eindhoven

Maand salaris (bruto): 3600

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
lowfi schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:09:
Werkgever: Eigen Toko
Huidige functie: Technisch directeur :)

Maand salaris (bruto): 3600
Misschien handig om te vertellen wat voor bedrijf, hoe groot, en wat je verantwoordelijkheden zijn. Maar het lijkt mij zo op het eerste gezicht een beetje aan de lage kant, dat kan je in loondienst ook verdienen. Maar je zal waarschijnlijk ook nog weer Winstuitkering e.d. hebben als het je eigen toko is. Dus hoeveel dividenduitkering krijg je ongeveer?

Je daadwerkelijke salaris is immers maar een gedeelte van je inkomen, en verder totaal niet vergelijkbaar met iemand die geen DGA is.

[ Voor 33% gewijzigd door Woy op 22-08-2013 10:24 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Mobzy
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-09 20:55
Members only: Huidig

Het is de bedoeling dat ik na 2000 uur wordt overgenomen en een vast contract bij de klant krijg, mijn situatie zal dan als volgt zijn:
Members only: Toekomst

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn huidige(&toekomstige) situatie met mijn (opleiding)achtergrond :) Met een MBO diploma bij een WO "vereiste" functie naar binnen geknokt 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Mobzy op 25-03-2014 17:39 ]

• lowfi
Woy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:22:
[...]

Misschien handig om te vertellen wat voor bedrijf, hoe groot, en wat je verantwoordelijkheden zijn. Maar het lijkt mij zo op het eerste gezicht een beetje aan de lage kant, dat kan je in loondienst ook verdienen. Maar je zal waarschijnlijk ook nog weer Winstuitkering e.d. hebben als het je eigen toko is. Dus hoeveel dividenduitkering krijg je ongeveer?

Je daadwerkelijke salaris is immers maar een gedeelte van je inkomen, en verder totaal niet vergelijkbaar met iemand die geen DGA is.
De reden om een eigen bedrijf te beginnen is natuurlijk niet altijd geld. 43K p/j is vanaf 2013 geloof ik het minimum loon voor een DGA. We zijn met zijn 5en. Waarvan 2 partimers. Ik ben 51% aandeelhouder met nog 1 andere partner.

Verkoop van 3D Scan & 3D Meet soft & hardware. Ook service projecten. Automotive, offshore, aerospace, kunst musea en anderen.

[ Voor 46% gewijzigd door lowfi op 22-08-2013 10:32 ]

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
lowfi schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:31:
De reden om een eigen bedrijf te beginnen is natuurlijk niet altijd geld. 43K p/j is vanaf 2013 geloof ik het minimum loon voor een DGA. We zijn met zijn 5en. Waarvan 2 partimers. Ik ben 51% aandeelhouder met nog 1 andere partner.

Verkoop van 3D Scan & 3D Meet soft & hardware. Ook service projecten. Automotive, offshore, aerospace, kunst musea en anderen.
Tja, maar de beloning weten we nog steeds niet als er geen indicatie van dividenduitkering is :)

• lowfi
Dat verschilt per jaar natuurlijk. Vorige jaar klein winst. Maar ik kies ervoor om op dit moment te investeren in het bedrijf.

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Mobzy schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:30:

Maandsalaris (bruto): 2400€

Al met al ben ik zeer tevreden met mijn huidige(&toekomstige) situatie met mijn (opleiding)achtergrond :) Met een MBO diploma bij een WO "vereiste" functie naar binnen geknokt 8)
Netjes! Je salaris zal dan ook wel stijgen als je meer ervaring krijgt. Wie doorzet kan ergens komen:)

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

Ook maar eens een steentje bijdragen :)

Leeftijd: 32
Opleiding(en): MBO niveau 4: Systeembeheer
Certificaten: A+, MCSA, VCP
Werkervaring: 11 jaar
Werkgever: een van 's neerlands grootste en oudste retailers
Huidige functie: Systeem/netwerkbeheerder

Laptop: Dell Latitude E6520
GSM: iPhone 4
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op het volledige assortiment bij eigen en zusterbedrijven, gemiddeld 10%, Collectiviteitskorting bij een aantal verzekeraars.
Regio: Nationaal
Reistijd: 30min

Maandsalaris (bruto): 3300*

*: betaald per vier weken, dus 13 periodes per jaar

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• t_captain
Met ^^.

Als je dit tot een succes maakt dan heb je een cruciale wending aan je carriere gegeven en zit je voortaal in de HBO/WO functies.

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Heb een jaartje geleden ook gepost, maar zat toen gedetacheerd en ben nu vast in dienst. Hieronder mijn huidige omstandigheden:

Opleiding(en): HBO International Communication
Certificaten: NIMA A
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: FrieslandCampina
Huidige functie: Web Consultant

Vakantiedagen: 22
Laptop: Fujitsu LifeBook 5 serie
GSM: Nokia Koelkassie, dus gebruik mijn eigen (dual sim) telefoon
Werkweek: 38 uur (1 dagje in de 4 weken vrij)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: €1500 studiebudget per jaar
Regio: Amersfoort
Reistijd: 60min

Maandsalaris (bruto): €3500

De reiskostenvergoeding is niet zo goed en heb daarom wat extra kunnen onderhandelen in salaris. Krijg namelijk maar max 30km enkele reis vergoed en ik reis het dubbele. Verder ruim tevreden over mijn salaris. Was alleen wel pijnlijk toen ik mijn lease auto moest inleveren en zelf een auto moest kopen; dat krijg je in de onderhandelingen natuurlijk weer niet vergoed :)

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 10:56
Misschien leuk eens uit een andere branche:

Members only: Salaris

Ik klaag niet maar had dit jaar geen loons verhoging gehad, dus ik hoop toch wel nog iets erbij te krijgen in september.

[ Voor 8% gewijzigd door ChiLLeR op 22-08-2013 13:54 ]

>> Signature?

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
lowfi schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:31:
[...]

Dat is ook niet wat ik probeer te zeggen, maar op deze manier heeft je hele post geen nut in dit topic, want het idee is juist dat mensen functies/salarissen kunnen vergelijken. Jij verdient inderdaad gewoon het minimale wat een DGA normaal gesproken hoort te verdienen volgens de belastingdienst. Maar dat is natuurlijk maar een klein gedeelte van je inkomsten uit je werk.
lowfi schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 10:46:
Dat verschilt per jaar natuurlijk. Vorige jaar klein winst. Maar ik kies ervoor om op dit moment te investeren in het bedrijf.
Maar investeren in het bedrijf is indirect natuurlijk ook salaris, want het is jouw eigendom :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• The_MAN
ChiLLeR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:42:

Ik klaag niet maar had dit jaar geen loons verhoging gehad, dus ik hoop toch wel nog iets erbij te krijgen in september.
Toch best net salaris voor je leeftijd (in deze branche), geen loonsverhoging krijgen is niet leuk natuurlijk, maar hangt vast samen met prestatie van het bedrijf/jijzelf?

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 15:17

[x]

Leeftijd:29
Opleiding(en):HBO Informatica
Certificaten:MSPD, CCNA, CCNP
Werkervaring:6 jaar
Werkgever:-
Huidige functie:Support Manager

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:28
13/14e maand of winstuitkering:Ongeveer 1 extra maand salaris
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee
Werkweek:40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:Sportschool betaald
Regio:Zuid Holland
Reistijd: 5 minuten

Maand salaris (bruto): 3750

• ChiLLeR
The_MAN schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:59:
[...]

Toch best net salaris voor je leeftijd (in deze branche), geen loonsverhoging krijgen is niet leuk natuurlijk, maar hangt vast samen met prestatie van het bedrijf/jijzelf?
Ze vonden dat ik al op een hoog salaris zat. Ik was verantwoordelijk voor 1 land en per mei voor meerdere landen. Ze wouden graag eerst zien wat ik presteer voordat er meteen salaris aanzit. Opzich wel te begrijpen.

>> Signature?

• The_MAN
ChiLLeR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:48:
[...]

Ze vonden dat ik al op een hoog salaris zat. Ik was verantwoordelijk voor 1 land en per mei voor meerdere landen. Ze wouden graag eerst zien wat ik presteer voordat er meteen salaris aanzit. Opzich wel te begrijpen.
Dan zeker begrijpelijk. Voor 1 land was het wellicht zelfs aan de hoge kant (mits het China of zo was ;-))

• ChiLLeR
The_MAN schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:51:
[...]

Dan zeker begrijpelijk. Voor 1 land was het wellicht zelfs aan de hoge kant (mits het China of zo was ;-))
Het ging om USA, ik heb daar ook gewoond 1,5jaar dus dat zat ook wel in het salaris verwerkt gedeeltelijk want ik kreeg toen ook nog 10% expat toeslag die ik nu niet meer ontvang.

[ Voor 1% gewijzigd door ChiLLeR op 22-08-2013 15:57 . Reden: garmmar ]

>> Signature?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27
ChiLLeR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:48:
Ze vonden dat ik al op een hoog salaris zat.
Volgens mij klopt dat ook wel, eerlijk gezegd :) netjes geregeld.
The_MAN schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:51:
Voor 1 land was het wellicht zelfs aan de hoge kant (mits het China of zo was ;-))
Je bedoelt tenzij.

• milanolens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-07 23:28
Opleiding(en): Medewerker beheer ICT, ICT Beheerder
Certificaten:

Windows Server® 2008
Server Administrator on Windows Server® 2008
Windows Server® 2008 Applications Infrastructure, Configuration
SharePoint® 2010, Configuration
Windows Server® 2008 Network Infrastructure, Configuration
Microsoft Office SharePoint® Server 2007, Configuration
Windows Server® 2008 Active Directory, Configuration

Werkgever: NewsGator
Huidige functie: SharePoint Support Engineer
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Ja
GSM: Simkaart van de zaak. Die ik ook gebruik als privé.
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: - OV Chipkaart
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 20 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 5649,24

[ Voor 3% gewijzigd door milanolens op 23-08-2013 00:30 . Reden: arbeidsvoorwaarden ]

Do you want to wash Wang or do you want to watch Wang wash Wang?

Verwijderd

Erg netjes. Ik zou willen dat ik het doorzettingsvermogen had om iets met SharePoint te doen, volgens mij is daar goed geld in te verdienen. Heb het een jaar gedaan, maar daarna aangegeven bij mijn manager dat ik er echt geen zin meer in had...

Gefeliciteerd met dit mooie salaris :)

• milanolens
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:46:
Erg netjes. Ik zou willen dat ik het doorzettingsvermogen had om iets met SharePoint te doen, volgens mij is daar goed geld in te verdienen. Heb het een jaar gedaan, maar daarna aangegeven bij mijn manager dat ik er echt geen zin meer in had...

Gefeliciteerd met dit mooie salaris :)
Bedankt! SharePoint troubleshooten. Dat is echt mijn ding.

[ Voor 0% gewijzigd door milanolens op 22-08-2013 16:51 . Reden: foutje ]

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
ChiLLeR schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 13:42:

Hier heb ik wel interesse naar. Je bent dus eigenlijk een hogere vertegenwoordiger van het bedrijf of niet?
Hoe heb je dat bereikt eigenlijk met je informatica opleiding.

• Leanderable
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Leeftijd: 17
Opleiding(en): 5VWO afgerond, beginnend 6VWO'er
Certificaten: Geen certificaten
Werkervaring: 1,5 jaar systeembeheer op mijn onderwijsinstelling, een ruim jaar een eigen webdevelop-bedrijfje en een maand (vakantiebaantje) systeembeheerder bij een groter bedrijf
Werkgever: PinkRoccade HealthCare
Huidige functie: Persoontje dat uitzoekklusjes oppakt waar niemand verder tijd voor heeft betreffende SAP NetWeaver en Sybase Unwired Platform.

Vakantiegeld: 8% van brutoloon
Vakantiedagen: Geen
Laptop: Ja, vier jaar oud kantoormodelletje oosrpronkelijk bedoeld voor tekstverwerken. (Beetje jammer O-) )
Leaseauto: Nog geen eens een rijbewijs. ;)
Pensioenregeling: Geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskostenvergoeding
Regio: Gelderland/Den Bosch
Reistijd: 10 minuten/1 uur

Maand salaris (bruto): 1600 euro; maar dit is gelijk aan mijn nettosalaris omdat ik nog onder de inkomensgrens voor vakantiewerk zit. Nog net.

Het is ik, Leander, altijd in staat dingen helder en duidelijk te krijgen (ook als dit enigszings bot overkomt)

• Martinusz
milanolens schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:45:
Opleiding(en): Medewerkerbeheer ICT, ICT Beheerder
Certificaten:

Windows Server® 2008
Server Administrator on Windows Server® 2008
Windows Server® 2008 Applications Infrastructure, Configuration
SharePoint® 2010, Configuration
Windows Server® 2008 Network Infrastructure, Configuration
Microsoft Office SharePoint® Server 2007, Configuration
Windows Server® 2008 Active Directory, Configuration

Werkgever: NewsGator
Huidige functie: SharePoint Support Engineer
Laptop: Ja
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: 20 minuten fietsen
Maandsalaris (bruto): 5649,24
Zozo dat is een flink salaris, dat verdienen bij ons de seniors nauwelijks denk ik. Speciale functie? Of verantwoordelijkheid?

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Leeftijd: 20 (6 sept -> 21)
Opleiding(en): MBO Mediatechnologie
Certificaten:
Werkervaring: 2x half jaar stage + 2 maanden vakantie werk vorig jaar als iOS ontwikkelaar
Werkgever: iOS iPad app ontwikkel bureau
Huidige functie: iOS Software engineer

Vakantiegeld: 0
Vakantiedagen: 0
13/14e maand of winstuitkering: 0
Laptop: Eigen
Leaseauto*: nee
Werkweek: 0 uren contract, 40 uur per week
Pensioenregeling: 0
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 0
Reistijd**: 1 Uur OV, vergoed

Maandsalaris (bruto): 1920

Dit is mijn vakantie job waar ik sinds 13 juli werk, tot eind augustus.

Ik ben begin dit jaar begonnen met mijn 2e studie, HBO informatica, en ben vanaf het begin al aan het twijfelen of ik hier door mee moet gaan. Ik haal veel meer voldoening uit werken dan uit mijn opleiding. Vandaag heb ik tijdens een wandeling met mijn werkgever mijn opties een beetje besproken, zij kunnen mij een werkplek bieden naast mijn opleiding, mits ik 1 dag op het kantoor en nog een dag thuis kan werken, of als ik stop met mijn opleiding opties om door te leren bij hun. Dit zou dan in de vorm van verdieping in bepaalde onderwerpen kunnen waarbij zij mij dan bijpassende opdrachten enzo geven, om zo een leertraject te creëren. Het is een bedrijf waar alleen maar uni afgestudeerden werken dus het niveau ligt erg hoog, ik zou dus tijdens mijn werk nog voldoende door kunnen leren en ervaring op doen.

Nu vraag ik mij af, zou ik er echt nog veel profijt hebben als ik mijn HBO diploma zou halen? Zou dit in de toekomst waardevoller zijn dan 3 jaar aantoonbare werkervaring? Ik moet nog 3 jaar studeren (In het gunstigste geval), hoe groot zou het verschil in salaris dan zijn met een HBO diploma of 3 jaar werk ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milanolens
martinusz schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:54:
[...]

Zozo dat is een flink salaris, dat verdienen bij ons de seniors nauwelijks denk ik. Speciale functie? Of verantwoordelijkheid?
Nee hoor. Samen met nog één collega zijn wij eerstelijns support voor NewsGator Europe.
Tweede of derdelijns zijn meteen de ontwikkelaars in de US.

Speciale functie. Geen
Verantwoordelijkheid. Zelfde als elke service/helpdesk. Alleen zijn dit NewsGator/SharePoint problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door milanolens op 23-08-2013 00:37 . Reden: Verantwoordelijkheid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.e.s
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 16:48
Nu vraag ik mij af, zou ik er echt nog veel profijt hebben als ik mijn HBO diploma zou halen? Zou dit in de toekomst waardevoller zijn dan 3 jaar aantoonbare werkervaring? Ik moet nog 3 jaar studeren (In het gunstigste geval), hoe groot zou het verschil in salaris dan zijn met een HBO diploma of 3 jaar werk ervaring?
Op dit moment begint HBO de ondergrens te worden voor IT vacatures. Persoonlijk zou ik dan ook zeker proberen een HBO opleiding te behalen met oog op mogelijke solicitaties in de toekomst (ik heb al soms spijt dat ik niet doorgegaan ben naar de universiteit na het behalen van mijn HBO diploma). Je huidige werkgever accepteert iemand zonder HBO papier (of hoger) maar er zijn genoeg andere werkgevers die dat niet doen.

Als ik kijk naar mijn omgeving en de posts in dit topic mag je in de eerste 3 jaar een groei verwachten van minimaal 250 en maximaal 750 euro. Mijn inziens is het belangrijker om te kijken naar de lange termijn. Misschien kun je dankzij een HBO diploma en je werkervaring wel doorstromen naar een dev team lead rol oid en hierdoor veel meer in de maand verdienen.

Ik zou gebruik maken van het aanbod om duaal te werken/leren. Je verdient een leuk zakcentje tijdens je hele studie (geen studieschuld!) en je bouwt werkervaring op. Daarnaast kun je na je HBO opleiding ook goed onderhandelen over een beter salaris. Zelfs bij een jaar studievertraging is het nog lonend.

Een andere tip is misschien om te kijken naar een andere HBO opleiding, bijvoorbeeld bedrijfskundige informatica. Bij deze opleiding heb je minder programmeer vakken maar kan je nog steeds na je opleiding werken als programmeur (mits relevante ervaring in bijbanen).

[ Voor 27% gewijzigd door r.e.s op 23-08-2013 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
Lang geleden, dus tijd voor een update.

- Jaartje ouder, certificaten erbij en een andere werkgever:

oud
Exhar schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 21:25:
Jaartje ouder (over 13 dagen), paar loonsverhogingen verder...

Leeftijd: 22
Opleiding(en): VMBO
Certificaten: LPI-1 - Bezig met CCNA
Werkervaring: 4 jaar ICT (1 jaar stagiair werkplekbeheer, 1 jaar eigen bedrijf, jaar 'Support Engineer linux/windows')
Werkgever: webhoster
Huidige functie: 'Medewerker techniek': ontwikkelaar (perl), systeem beheerder (linux servers)

13/14e maand of winstuitkering: unknown; kleine bonus schijnbaar
Laptop: Ja - Macbook Air 13"
GSM: Ja - HTC Desire
Leaseauto*: nee
Werkweek: 40 uur.
Pensioenregeling: unkown
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 600 euro per jaar (50/maand) sport vergoeding, 10 euro onkosten per maand, massages @ kantoor, 100% reiskosten vergoeding (OV), (ruim) cursus budget
Regio: NH/Amsterdam
Reistijd**: 1.5 / 2 uur per dag (OV)

Maand salaris (bruto): 2700
Nieuw
Certificaten: LPI-1, CCNA, JNCIA
Werkervaring: ~6 jaar ICT (1 jaar stagiair)
Werkgever: Consultancy/detachering
Huidige functie: Consulting Engineer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus afhankelijk van de omzet die op mijn naam staat
Laptop: Lenovo T520
GSM: iPhone 4S
Leaseauto: Seat Altea XL
Werkweek: ~40 uur (vaak 45 / 50)
Pensioenregeling: Nog niet geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto per maand onkosten vergoeding
Regio: NH/Alkmaar
Reistijd: 30 minuten naar kantoor - naar klanten variëert (van 10 minuten tot 6 uur) (naar klanten = werktijd)

Maand salaris (bruto): 2950

Werkgebied is 'networking' - het onderhouden, bouwen en troubleshooten van netwerken (en dat is heel breed: straalverbindingen en microwaves vallen hier ook onder).

Al met al niet slecht, overuren gaan op tijd-voor-tijd basis. Weinig ruimte om dat te compenseren, dus dat wordt eens in de zoveel tijd uitbetaald.

Enige jammere: veel 's nachts werken (alle wijzigingen moeten in principe 's nachts), veel in het weekend en de laatste tijd gemiddeld 4 tot 8 dagen per maand in het buitenland. Daarnaast 24/7 standby - alhoewel we bezig zijn om dit beter in te regelen (1 week in de 5 weken standby).

Soms erg stressvol (grote storingen, onbekend met de omgeving: fix het) en soms erg rustig omdat blijkbaar alles lekker werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Opleiding(en): MBO3
Werkervaring:1jaar
Werkgever: Grote winkelketen
Huidige functie: Verkoper/inval systeembeheer
Vakantiedagen:22
Laptop:nee
GSM:nee
Werkweek:38
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: NS jaarkaart
Regio: NB
Reistijd: +/- 1uur.

Maandsalaris (bruto):1088.

Niet echt geweldig dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 20:24
Met 1088 zit je bijna strak op de minimumloon grens(1078 uit mijn hoofd), zodra er een kans is zou ik die aan grijpen, misschien kun je richten volledig systeembeheer/helpdesk bij dit bedrijf?
tenzij je het uiteraard erg naar je zin hebt in deze functie, want dat is natuurlijk ook veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:39

amaterasu

In memory of Cj

Helaas geen mogelijkheid om daar vast op systeembeheer te komen. Ben al volop aan het zoeken naar nieuw werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Exhar schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 07:40:
Lang geleden, dus tijd voor een update.

- Jaartje ouder, certificaten erbij en een andere werkgever:

oud

[...]

Nieuw
Certificaten: LPI-1, CCNA, JNCIA
Werkervaring: ~6 jaar ICT (1 jaar stagiair)
Werkgever: Consultancy/detachering
Huidige functie: Consulting Engineer

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Kerstbonus afhankelijk van de omzet die op mijn naam staat
Laptop: Lenovo T520
GSM: iPhone 4S
Leaseauto: Seat Altea XL
Werkweek: ~40 uur (vaak 45 / 50)
Pensioenregeling: Nog niet geregeld
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 75 euro netto per maand onkosten vergoeding
Regio: NH/Alkmaar
Reistijd: 30 minuten naar kantoor - naar klanten variëert (van 10 minuten tot 6 uur) (naar klanten = werktijd)

Maand salaris (bruto): 2950

Werkgebied is 'networking' - het onderhouden, bouwen en troubleshooten van netwerken (en dat is heel breed: straalverbindingen en microwaves vallen hier ook onder).

Al met al niet slecht, overuren gaan op tijd-voor-tijd basis. Weinig ruimte om dat te compenseren, dus dat wordt eens in de zoveel tijd uitbetaald.

Enige jammere: veel 's nachts werken (alle wijzigingen moeten in principe 's nachts), veel in het weekend en de laatste tijd gemiddeld 4 tot 8 dagen per maand in het buitenland. Daarnaast 24/7 standby - alhoewel we bezig zijn om dit beter in te regelen (1 week in de 5 weken standby).

Soms erg stressvol (grote storingen, onbekend met de omgeving: fix het) en soms erg rustig omdat blijkbaar alles lekker werkt ;)
Bijna 3k per maand is heel netjes gezien je leeftijd en werkervaring.
Mag ook wel aangezien je zo te zien alles waar een stekker aan zit moet servicen. Geld zat voor een magnetron-reparateur iig :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Xepos schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 18:43:
[...]

Hier heb ik wel interesse naar. Je bent dus eigenlijk een hogere vertegenwoordiger van het bedrijf of niet?
Hoe heb je dat bereikt eigenlijk met je informatica opleiding.
Het is inderdaad een hogere functie. Ik ben na mijn informatica opleiding daar nooit in doorgegaan. Ik had de kans om als Verkoop assistent bij dit bedrijf te beginnen. Vanuit die functie ben ik door gegroeid naar Jr. verkoopmedewerker, jr. area manager, national account manager USA en nu dus deze functie.
Als ik blind had moeten solliciteren had ik deze functie denk ik nooit gekregen maar met een beetje geluk en een starters functie ben ik hier gekomen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:48
Zijn er nog volgers in Zwitserland? Ik ben met name benieuwd wat jullie denken dat iemand met 2x modaal zou moeten verdienen bij een overgang naar een baan in Zurich.

Voor 2x modaal kunnen we 2x 33.000 euro per jaar bruto veronderstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
IT weet ik niet, maar in de finance zul je bruto iets minder dan het dubbele krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Gruesli aus Winterthur :)

Heb je het over twee modale banen of een baan van 2x modaal? Dat kan een verschil maken, de mate van nivellering verschilt per land. Verder begrijp ik dat ook binnen Zwitserland de lonen kunnen verschillen. In Zürich zit veel finance, dat betaalt doorgaans goed. Centraal Zwitserland behoort schijnbaar ook tot de hogere betalers (wat je net zo hard kwijt bent omdat je niet even over de grens gaat winkelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exhar
  • Niet online
The Eagle schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 08:27:
[...]

Bijna 3k per maand is heel netjes gezien je leeftijd en werkervaring.
Mag ook wel aangezien je zo te zien alles waar een stekker aan zit moet servicen. Geld zat voor een magnetron-reparateur iig :+
Haha, stekker niet perse, als 't maar een netwerkaansluiting heeft. En ach, soms aan een magnetron knutselen hoort erbij he ;)

Houdt 't werk interessant, de werkplekken erg dynamisch (van datacenter tot 250 meter hoog in een mast, tot kelder van een studentenflat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Informatica
Certificaten: VCP, MCTS sharepoint/Dynamics CRM, ITIL
Werkervaring: ~9jaar
Werkgever: Semi overheid
Huidige functie: Technisch applicatiebeheerder

Vakantiegeld: 8.3%
Vakantiedagen: 33
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Dell Latitude E6530
GSM: nee (eigen keuze)
Pensioenregeling: Mid Loon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: flexbudget 238 euro per maand te besteden aan bv extra vrije dagen kopen of bruto per maand bij je salaris te laten uit betalen (doe ik)
Regio: Zuid-Holland Randstad
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3518

Hartstikke tevreden mee, erg flexibel ook met thuis werken en dergelijke. bruto komt bij mij op 3756 uit met dat flexbudget erbij dus. ben 8 jaar geleden bij deze werkgever op 2400 gestart, altijd goede stappen gemaakt. laatst ergens anders een aanbieding gekregen voor 3500 per maand, was geen slechte aanbieding maar heb hem afgeslagen. Op jaarbasis zou ik er een maandsalaris op inleveren. Dat was uiteraard niet de enige reden van afwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 08:08
Erg netjes, dat verdienen de TAB-mensen bij mijn vorige werkgever echt niet (loonschaal 2600 - 3600 oid)

[ Voor 93% gewijzigd door Metaalhoofd op 23-08-2013 14:27 ]

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO Cultureel erfgoed
Werkervaring: 1,5 jaar + paar stages
Werkgever: Klein museum in Amsterdam
Huidige functie: Webmanager / ICT ondersteuner / coordinator rondleidingen

Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 18
13/14e maand of winstuitkering: 4%
Werkweek: 32 uur (was 36 vorig jaar, maar bezuinigingen...)
Pensioenregeling: standaard
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: volledige reiskostenvergoeding OV _/-\o_
Regio: Amsterdam
Reistijd: 1 uur deur tot deur.

Maand salaris (bruto): 1900

Met mijn achtergrond wel tevreden voor nu, leuke organisatie en divers takenpakket :P

[ Voor 3% gewijzigd door Urithar op 23-08-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
milanolens schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:24:
[...]

Nee hoor. Samen met nog één collega zijn wij eerstelijns support voor NewsGator Europe.
Tweede of derdelijns zijn meteen de ontwikkelaars in de US.

Speciale functie. Geen
Verantwoordelijkheid. Zelfde als elke service/helpdesk. Alleen zijn dit NewsGator/SharePoint problemen.
1ste lijns support? Bizar hoog salaris dan :) maar wel lekker als je het krijgt ;) misschien Amerikaans salaris niveau ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
martinusz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:17:
[...]

1ste lijns support? Bizar hoog salaris dan :) maar wel lekker als je het krijgt ;) misschien Amerikaans salaris niveau ofzo...
Kan je vertellen dat voor een Amerikaans bedrijf werken in Europa inderdaad vaak goed uitpakt. De salarissen liggen daar vaak iets hoger en dat wordt dan gewoon doorgetokken naar hier. Ik klaag er niet over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milanolens
martinusz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:17:
[...]

In dit geval heeft het niks met het Amerikaans salaris niveau te maken. In de US zitten ze met een heel team. Wij lossen alles met z'n tweeën op.

Je kan het zien als 1ste lijns support maar er is verder ook niemand anders.

[ Voor 23% gewijzigd door milanolens op 23-08-2013 23:54 . Reden: new info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
milanolens schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:47:
[...]

In dit geval heeft het niks met het Amerikaans salaris niveau te maken. In de US zitten ze met een heel team. Wij lossen alles met z'n tweeën op.

Je kan het zien als 1ste lijns support maar er is verder ook niemand anders.
Oké de functie titel dekt de daadwerkelijke werkzaamheden dus niet ;) maar goed je mag hier heel erg tevreden mee zijn, dit zul je niet snel ergens anders krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Laatst online: 22:13
Knakker schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:04:
IT weet ik niet, maar in de finance zul je bruto iets minder dan het dubbele krijgen.
Waar je netto dan wel veel meer aan over zou houden :)
Ik woon sinds kort in Zurich maar helaas kan ik geen antwoord geven op de vraag.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 22
Opleiding(en): VMBO-t (mavo), MBO Multi-Media vormgever
Certificaten: geen certificeren
Werkervaring: 4 jaar werkervaring, waarvan 1 jaar stage
Werkgever: Videoproductiebedrijf
Huidige functie: Motion Graphics Designer (Het houdt in dat ik films monteer, animaties/infographics maak

13/14e maand of winstuitkering:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Nee
Reistijd: 25 min

Maand salaris (bruto): 1350

Ik werk nu 1,5 jaar bij het bedrijf en er zijn mij toezeggingen gedaan die niet zijn nagekomen. Ik wil eigenlijk weten wat realistisch is om te vragen zodat ik wat sterker kan staan in een eventuele onderhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
Al had ik je huidige salaris niet geweten (wat gewoon minimumloon is, wat toch wel beetje schandalig is voor iemand die redelijk gespecificeerd werkt doet en al 3 jaar (echte) werkervaring heeft), dan zou ik zelf minimaal zeggen €1800-2000.

Maar als ze na anderhalf jaar en allerlei beloftes nog steeds maar zo weinig betalen, zou ik het op €1600 gooien, als je dat zelf ook acceptabel vindt. En anders toch eens verder kijken, want dit is geen vetpot natuurlijk.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwahgib
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-05-2024
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MSc Business Information Technology
Certificaten:
Werkervaring: 0 jaar (maar wel paar relevante bijbanen)
Werkgever: Bank
Huidige functie: IT Analyst/Specialist

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, periodieke eenmalige uitkeringen volgens CAO
Leaseauto: OV-jaarkaart werk & prive
Werkweek: 40 uur per week, jaarcontract met uitzicht op vast contract
Pensioenregeling: middelloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. uitgebreide opleidingsmogelijkheden en groot budget hiervoor
Reistijd: 25min met OV of fiets (OV-jaarkaart)

Maandsalaris (bruto): 3050

Mijn eerste serieuze baan. Ben best tevreden, hoop en verwacht wel snel te kunnen groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 12-09 08:29
ChiLLeR schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:15:
[...]

Het is inderdaad een hogere functie. Ik ben na mijn informatica opleiding daar nooit in doorgegaan. Ik had de kans om als Verkoop assistent bij dit bedrijf te beginnen. Vanuit die functie ben ik door gegroeid naar Jr. verkoopmedewerker, jr. area manager, national account manager USA en nu dus deze functie.
Als ik blind had moeten solliciteren had ik deze functie denk ik nooit gekregen maar met een beetje geluk en een starters functie ben ik hier gekomen.
Heb je dan toch wel geluk gehad :)

Lijkt me overigens een zeer leuke baan wat je hebt af en toe eens reizen.
En ik moet toegeven IT is een vak (wel zeer interessant) waar je moet blijven doorleren of anders ben je de zak.

[ Voor 13% gewijzigd door Xepos op 24-08-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): WO, Computer science
Certificaten: OCJP
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever:
Huidige functie: Sr. software engineer (ook linux system engineer in praktijk)

Vakantiegeld: 8% jaarsalaris
Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: 5% jaarsalaris
Laptop: Ja, MBP
Leaseauto: OV-jaarkart
Werkweek: 40
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: nl
Reistijd: 1 uur enkel

Maand salaris (bruto): 4500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

kwahgib schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:04:
Leeftijd: 29
Opleiding(en): MSc Business Information Technology
Certificaten:
Werkervaring: 0 jaar (maar wel paar relevante bijbanen)
Werkgever: Bank
Huidige functie: IT Analyst/Specialist

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, periodieke eenmalige uitkeringen volgens CAO
Leaseauto: OV-jaarkaart werk & prive
Werkweek: 40 uur per week, jaarcontract met uitzicht op vast contract
Pensioenregeling: middelloon
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: o.a. uitgebreide opleidingsmogelijkheden en groot budget hiervoor
Reistijd: 25min met OV of fiets (OV-jaarkaart)

Maandsalaris (bruto): 3050

Mijn eerste serieuze baan. Ben best tevreden, hoop en verwacht wel snel te kunnen groeien.
Klinkt als die bank met die oranje leeuw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
FRidh schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:37:
[...]

Waar je netto dan wel veel meer aan over zou houden :)
Ik woon sinds kort in Zurich maar helaas kan ik geen antwoord geven op de vraag.
Het is wel een financiële functie, maar niet bij een financiële instelling. Verder wel zeer specialistisch, dus wat dat betreft zijn er zeer weinig kandidaten. Verder wil ik nog niet teveel loslaten over de functie.

Ben wel benieuwd hoe het leven aan de Zürisee gaat uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Hangt er vanaf waar je naar op zoek bent :) Zurich is een leuke stad, maar qua uitgaansdynamiek wat mij betreft niet vergelijkbaar met Amsterdam (laat staan de grote wereldsteden). Ik zou het eerder vergelijken met Utrecht... Daarentegen is het buitenleven een stuk toffer; je hebt leuke heuvels in de directe omgeving en met een uur zit je tussen bergen van 3000 meter. In de zomer zijn het meer en de rivier ook tof.

Bekijk ook goed hoe het financiële plaatje er voor jou uit gaat zien. Houd in het achterhoofd dat alles hier veel duurder is: een aardige manier om de reële levensstandaard te vergelijken is door een wisselkoers van 2 CHF / EUR te gebruiken. Appartement met 3 slaapkamers: minimaal 3000 CHF/maand. Halve liter bier in bar 7 CHF. Bioscoopkaartje 22 CHF. Goed brood CHF 4. Redelijke kwaliteit vlees in supermarkt (waterige kiloknaller doen ze hier niet aan) start bij 40 CHF/kilo. Etcetera. Inkomstenbelasting is laag (zo'n 11% bij 10k CHF/maand in Zurich) maar sociale voorzieningen als een duurdere ziektenkostenverzekering en pensioen komen daar bovenop, dus ga uit van 25% effectief.

Effectief is 10k CHF per maand wat mij betreft zo'n 5000 euro bruto in Nederland, met dure particuliere huur in Amsterdam of Utrecht. Genoeg om comfortabel van te leven, maar rijkdom is het niet - vooral als je met een gezin komt, eenverdiener bent en regelmatig leuke dingen doet. Als je echter in je uppie komt, bereid bent een appartement te delen en niet drie avonden per week op stap gaat aan de champagne kun je wel degelijk veel geld overhouden.

[ Voor 47% gewijzigd door Knakker op 26-08-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Sparrow
Hoe zit dat met die sociale verzekeringen en belasting? Als ik bijvoorbeeld wat Steuer-vergelijkingen draai dan lijkt Quellensteuer (belasting voor buitenlanders bij de bron) goedkoper te zijn dan de normale Zwitserse belasting. Wat voor sociale verzekeringen betaal je verder zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankwopereis

frankwopereis

Eerst denken, dan doen

Kunnen we een beetje on-topic blijven? ;)
De vraag hoe het er in canada, zurich, usa, london etc. aan toe gaat is al wel vaker gesteld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
Durf ik je niet te zeggen - dit is wat collega's mij verteld hebben :) Ik zit zelf namelijk op een expat contract en betaal sociale premies in Nederland - 700 euro per maand voor het hele pakket van AOW, AWBZ, ANW, WW, ZW, WIA, en WAO. :P

en nu weer on-topic :F

[ Voor 20% gewijzigd door Knakker op 26-08-2013 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Leeftijd: 36
Opleiding(en): MBO Technische Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2 jaar Medewerker automatisering bij een advies/consultancy bureau.
11 jaar als Technisch PLM Consultant bij een groot Amerikaanse bedrijf en nu sinds een half jaar werkzaam in mijn huidige functie.
Werkgever: MKB, wereldwijd leverancier van productiemachines
Huidige functie: Technical Application Manager PLM

Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 192 uur + 64 uur ADV
Laptop: Ja, Dell Latitude E6530 + en nog wat test PCs onder mijn bureau.
Werkweek: 39 uur en 10 minuten. :D
Pensioenregeling: Ja,
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: CAO Metaal en Techniek
Reistijd: 11 kilometer met auto, 10-15 minuten

Maand salaris (bruto): Ca. € 3500

Door mijn overstap ben ik er aanzienlijk op vooruit gegaan qua salaris bij mijn nieuwe werkgever, ook de reistijd was een stuk minder.
Pagina: 1 ... 24 ... 122 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Ook voor dit topic geldt de regel dat clone-accounts niet zijn toegestaan. Wil je toch privacy, zet dan e.e.a. in de ~~~~~~~[mo]-tag.