Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Is een 6000mAh extern powerpack dan niet handig ipv een 3000mAh accu? Je hebt dan alweer wat meer keus denk ik.
Verwijderd
extern powerpack is vrij vervelend om daar mee te lopen continu.guapper schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 14:48:
Ooooh, jij bent op zoek naar een mobiel mediacenter!
Is een 6000mAh extern powerpack dan niet handig ipv een 3000mAh accu? Je hebt dan alweer wat meer keus denk ik.
Ik denk dan dat je nog beter een extra batterij kunt kopen en met een beetje handigheid en fantasie die parallel schakelen aan de huidige batterij!
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
1080p en de mtk6589 is denk ik niet echt een geweldige combinatie. Dan zul je toch echt een andere chipset moeten hebben.XanderDrake schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 16:33:
Volgens mij gaat 1080P nominaal worden voor high end smartphones. Dus lijkt me handig om goed mee te doen met die trend, voor apps en future updates. Alleen ja, de MTK6589 niet meteen een highend chipset...
Bewijs niet, valt nogal lastig te leveren. Het kan opzich wel in het verband met de PowerVR GPU zegt MediaTek zelf. Ik twijfel alleen of het beter is dan 720p.XanderDrake schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:14:
^ Het zou kunnen, maar heb jij enigzins bewijs om dat te staven?
[ Voor 50% gewijzigd door mcmxcivr op 21-03-2013 14:34 ]
Verwijderd
De veranderingen ten opzichte van het oorspronkelijke plan:
1. Android 4.1 OS update naar Android 4.2.
2. Yamaha chip als "versterker" geluid.
3. "Thin" versie van de G4 zal worden uitgerust met 1850 mAh batterij, niet 1800 mAh.
4. Verbeterd cameralens F2.4 naar 5P, van een internationaal bekende CMOS fabrikant. (vangt meer licht?)
5. Kaartsleuf ondersteuning naar China Unicom 3G-kaart, de kaart standby dual 3G ondersteunen
6. Witte versie krijgt (wit) zilver metalen frame en de zwarte een zwarte metalen frame...
7. Capacitieve toetsen branden alleen op bij activatie/aanraking.
8. Lader voor de accu opgewaardeerd tot 1A (gereduceerd laadtijd)
9. Nieuwe stijl en verpakkingsmaterialen ... en andere verbeteringen ...
Helaas nog geen nieuws over release etc.
Bron:http://bbs.ejiayu.com/thread-469513-1-1.html
Android 4.2 had ik ook verwacht bij de launch.
Lijkt me redelijk logisch dat de capacitieve toesten alleen even branden bij aanraking. Tenzij ze meteen BLN integreren, maar. Zal wel genoemd zijn om de foto te verklaren waarin de buttons aan waren en het scherm uitstond..
Aankondigingen qua releasetijd van jiayu slaan dus echt nergens op. Ik begrijp dat je de marketing moet aanjagen, maar dit slaat als een tang op een varken.
Het kan nog wel even duren, denetwork license blijkt nog niet eens aangevraagd.
Het feit is wel dat nu zelfs Gizchina geirriteert begint te raken. Dat zegt wel wat.
Maar lees het volgende:
Je kan vinden wat je wilt, maar hij heeft een goed punt!The issue last year where we were all waiting for the jiyau G3 made me buy a UMI x1 . This umi i bought had a sticky screen which grew from a small spot about 2mm in size to about 4cm long down the middle of the screen , also then dropped it from about 3 feet when i stood up and the screen shattered,
I then purchased the Giyau G3 one for my wife, the quality difference was amazing compared to the UMI x1, so bought one for myself too…
No Matter how long this phone is delayed i will wait till it is ready and have read users reports before i buy it.
Jiyau the waiting game for me is now just part of the game ..
Keep up the same quality as you did with the the G3 you got it everything right with that phone !!
het punt is natuurlijk dat zolang de exacte specificatie's van de G4 niet bekend zijn, Jayu deze niet kan indienen bij de Tenaa (de chinese FCC)...XanderDrake schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:18:
^ Zolang Andi niet als onderzoekende journalist de registers van China's burocratie gaat doorspitten kunnen wij niet zeker zeggen dat de G4 geen licence heeft of niet
mogelijk dat het allemaal erg snel kan gaan (Jiayu is geen buitenlandse aanbieder, waar de chinezen veel moeilijker doen), maar vermoedelijk zal het zeker ook twee weken duren zulk een licensie te halen, en het toestel ook verscheept kan worden..
Idd lijkt het erg onwaarschijnlijk dat de verkoop binnen een maand kan beginnen, en dan zitten we dus eind april, begin mei...
Voor mij is dat eigenlijk ook best laat, ik zou dolgraag de G4 willen hebben, maar halverwege mei is eigenlijk mijn deadline tot welke ik kan en wil wachten
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
duidelijk!XanderDrake schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 09:36:
Ja. Het houdt gewoon op. Als er begin April concurrerende toestellen uitkomen, zelfde of betere specs, neem ik die. Punt
http://www.gizchina.com/2...pped-out-to-beta-testers/
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Bij de specs staat dat de volgende frequentie ondersteund word:
3G: WCDMA 2100MHz
Echter, bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S2 ondersteund de volgende frequenties:
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
Komen we in Nederland dus niet in de problemen met maar 1 frequentie...
Zelfs te gebruiken als vleesplank; prima kwaliteit dus.ivo001 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:17:
Jiayu G4 Gorilla Glass 2 test
YouTube: Jiayu G4 - Gorilla Glass 2 test
alleen dat schoonmaken moet sneller kunnendutchgio schreef op zondag 24 maart 2013 @ 20:26:
[...]
Zelfs te gebruiken als vleesplank; prima kwaliteit dus.
Blijven wel Chinezen hė...
Krassen met een sleutel lijkt me objectiever, het snijen van vlees met je mobiel als snijplank is niet echt een realistische weergave, de sleutel in je broekzak daarentegen wel. Of dit moet een chinese gewoonte zijn, maar heb me niet in die cultuur verdiepd.
EDIT:
http://youtu.be/IqsCOXwPTfg
Ok niet helemaal minutenlang, maar toch
[ Voor 19% gewijzigd door ivo001 op 24-03-2013 23:34 ]
Dat was gorilla 1 glass, de G4 zou nog beter moeten zijn.ivo001 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 22:31:
Ik heb ooit een filmpje gezien van de Jiayu g3 waarbij er minutenlang met een stanley mes op gekrast werd. Ik ga er van uit dat de jiayu g4 minstens even sterk is.
EDIT:
http://youtu.be/IqsCOXwPTfg
Ok niet helemaal minutenlang, maar toch
Nog een jaar of 2 en alle high end smartphones hebben geen Gorilla glass maar freaking kunstmatig Saffier! das haast onbreekbaar bij normaal gebruik. Alleen maar krasbaar door diamand en titanium boride!
[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 25-03-2013 08:45 ]
GizChina heeft een nieuw gaming test filmpje gedeeld.
Waarom worden die filmpjes daar altijd met aardappels gefilmd
[ Voor 19% gewijzigd door mcmxcivr op 26-03-2013 09:53 ]
Verwijderd
Dit zijn geen productiemodellen. Als ik goed geïnformeerd ben hebben de uiteindelijke zwarte modellen geen zilveren maar zwarte schermomranding.
De G4 is nog niet in massaproductie voor zover bekend. Er schijnt zelfs nog geen certificering te zijn voor het model in China, en ook geen CE keurmerk.
Huiswerk
[ Voor 10% gewijzigd door guapper op 26-03-2013 13:09 ]
Is hij nog later? Jammer.
Verwijderd
Volgens http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm gaat dat wel een probleem worden: 1900MHz gaan we wel nodig hebben voor 3G.jeroenj_1989 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 17:22:
Weet iemand hoe het zit met de 3G frequenties?
Bij de specs staat dat de volgende frequentie ondersteund word:
3G: WCDMA 2100MHz
Echter, bijvoorbeeld een Samsung Galaxy S2 ondersteund de volgende frequenties:
HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
Komen we in Nederland dus niet in de problemen met maar 1 frequentie...
Als je naar de specs van de Jiayu G3 kijkt staat daar ook '3G:WCDMA 2100MHz'.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Volgens http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm gaat dat wel een probleem worden: 1900MHz gaan we wel nodig hebben voor 3G.
Toch lijkt 3G bij iedereen gewoon te werken.
Slideshow alle foto's uit review of Set/album alle foto´s uit review
Complete review chinees {gebruik chromevertaler happy scrolling}
Fotos genomen met het test model.
Reclamebord (2048x1152)
100% zoom
Gebouw (2048x1152)
100% zoom
Bloem (2048x1152)
100% zoom
Bloem Nacht (2048x1152)
100% zoom
[ Voor 6% gewijzigd door benbaba op 26-03-2013 15:29 ]
"Find what you love and let it kill you"
Het is idd een 13MP camera maar niet van Sony maar van Sunny Optical. De 13MP camera hebben ze samen met Samsung ontwikkeld. En de CMOS sensor is van OmniVision Technologies, bedrijf die ook de sensor voor de Iphone 4s heeft geleverd.XanderDrake schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:16:
Het is een Sunny 13mpixDus waarschijnlijk gewoon die goede Sony CMOS chip die we overal terug zien komen (Newman N2 bijv).
Edit: Kan ook goed zijn dat het dezelfde module is die in de Galaxy S4 gebruikt wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door benbaba op 26-03-2013 16:44 ]
Ik weet niet waar die cijfers vandaan komen, maar in nederland wordt toch echt gebruik gemaakt van de 900 en 1800 band voor GSM, en 2100 voor 3G.Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Volgens http://www.frequentieland.nl/umts/umts_nl.htm gaat dat wel een probleem worden: 1900MHz gaan we wel nodig hebben voor 3G.
En op kleine schaal de 850mhz voor 4G.
En dus, net als de G3, is het geen enkel probleem om de G4 in nederland te gebruiken.
Foto's genomen met de camera en video met de geteste games zien er goed uit!
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 26-03-2013 16:40 ]
[ Voor 18% gewijzigd door mcmxcivr op 26-03-2013 18:48 ]
Zwart is 3000mAh en wit is 1850mAh:

Er is dus amper verschil, en ik vind de zwarte erg mooi
Ik dacht dus dat dit aan mij lag, maar anderen zien het verschil dus ook nietdutchgio schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 23:04:
Als je erbij had gezet dat t andersom was geloofde ik het ook; verschil is op deze foto niet te zien

maar volgens gizchina is het meetbare verschil tussen de twee ook maar 1.8 mm
Ik kan me voorstellen dat de verkoop van deze telefoon erg gevoelig is voor oplichting. Een website als jiayuofficial is zo opgezet lijkt me, maar ik vertrouw het niet helemaal. Ik geef liever wat extra dollars uit aan een winkel die betrouwbaar is, voor in hoeverre mogelijk. Waardoor ik ook achterdochtig wordt: bij de ene website wordt Android 4.1 genoemd, bij een ander 4.2.
Heb er ook best begrip voor als levering allemaal moeizaam gaat en je lang moet wachten, àls er uiteindelijk maar geleverd wordt.. :-)
Koffie met thee is minder lekker.
Verwijderd
Over dat verschil in Android-versies, zie gequote post van benbaba: Ze hebben besloten de OS te upgraden naar 4.2 dus vandaar de onduidelijkheid
[...]
benbaba schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 22:25:
Update van Wade (Admin forum JiaYu) vraagt de gebruikers begrip voor de vertraging en geeft inzicht. Hij merkt ook op dat team JiaYu niet stil heeft gezeten en dat ze veranderingen door hebben gevoerd.
De veranderingen ten opzichte van het oorspronkelijke plan:
1. Android 4.1 OS update naar Android 4.2.
(...)
En dan een filmpje van LG afspelen....
Beide schermen voldoen dus prima.,
Edit: Ennnn weer terug op processing
[ Voor 7% gewijzigd door Talicus op 01-04-2013 11:01 ]
Dat is wel apart, bij welke shop heb je 'm beseld?Talicus schreef op zondag 31 maart 2013 @ 11:14:
Mijn Jiayu G4 staat inmiddels op "preparing for shipping". Een beetje flauw dat ik net een dag ervoor een coupon voor $20 eraf heb gevonden maar in ieder geval hoef ik nu niet meer te wachten totdat hij weer op voorraad is. Ik zal het laten weten of hij werkelijk verzonden wordt!
Talicus: heb je de Flagship- of standaardeditie besteld?
Edit: ondertussen staat de status op Pandawill op leverbaar... Nu alleen nog een zwarte en ik ben gelukkig
[ Voor 20% gewijzigd door marcieking op 31-03-2013 13:00 ]
is nog niet leverbaar dus niet hopen dat ze je een witte sturenJoosie200 schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:56:
nadrukkelijk gevraagd om een zwarte versie.
Klopt, maar ik wou die Easter Egg korting niet aan mijn neus voorbij laten gaanjernij schreef op zondag 31 maart 2013 @ 13:58:
[...]
is nog niet leverbaar dus niet hopen dat ze je een witte sturen

Enkel de witte versie via pandawill. Mij maakt het niet uit dat ik nog even moet wachten
EDIT:
Heeft de productieversie nu een metalen rand aan de zijkant of is het ook zwart (wat ik liever zou hebben).
[ Voor 31% gewijzigd door Stancke op 31-03-2013 14:39 ]
Zover ik weet leverde Sony uiteindelijk de sensors voor de iphone 4s. OmniVission staat ook niet meer tussen de suppliers van Apple.benbaba schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:38:
[...]
Het is idd een 13MP camera maar niet van Sony maar van Sunny Optical. De 13MP camera hebben ze samen met Samsung ontwikkeld. En de CMOS sensor is van OmniVision Technologies, bedrijf die ook de sensor voor de Iphone 4s heeft geleverd.
Edit: Kan ook goed zijn dat het dezelfde module is die in de Galaxy S4 gebruikt wordt.
Wat betreft de S4 weet ik niet precies, maar weet wel dat Sunny Optical pas in het 2e kwartaal van 2013 5mp en 8mp lens setjes aan Samsung gaat leveren en dat ze pas net een joint development project opgestart hebben wat betreft 13mp camera modules.
Misschien heb jij een bron van dit alles.
deze datum geldt voor allebei de modellen dus the youth en advanced versie.
Presell Product Lead-time:2013-05-15 00:00:00
ik zei het 2 weken geleden al dat het nog 1 tot 2 maand minimaal ging duren, maar toen werd er gezeurd over hoe ik het bracht, toch wel betrouwbaar die bronMeTheOne2008 schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:23:
Ik kap met de bestelling , zie onder , wat een naaierij weer ik heb al betaald en wacht al bijna 2 maanden, ik ga niet nog eens 2 maanden wachten, ik ga geld terug vragen by pandawill.
Hello, all members!
I just got the news that the manufacturer delayed the release of Jiayu G4 to 15th.May.
Sorry to keep you waiting!
The reasons for the delay are:
1. Software issue: 13 mega pixels camera failed debugging. The manufacturer only debugged 8 mega pixels camera so far.
2. Hardware issue: 13 mega pixels camera is out of stock.
is er überhaupt al een quadcore met 2gb ram op de markt? (niet presell)
zo niet, dan toch maar even wachten
Nee, zowel de K1, de G4 en de N03, newman, jiayu en neo, laten nog even op zich wachten...jernij schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:40:
ben er wel klaar mee met die jiayu....
Nou dat was voor mij toch een belangrijke reden als opvolger van de g3. Nu blijft de g3 nog maar ff. Ding houdt het bovenverwachting vol, zeker gezien het zware leven dat die bij mij heeftmarcieking schreef op maandag 01 april 2013 @ 10:55:
Dat is wel zuur, ik ga ook maar op zoek naar een ander apparaat dan. Die camera interesseert me helemaal niets eigenlijk, volgens mij was er überhaupt niemand die dat ding om die reden kocht...
Ja die is er wel..jernij schreef op maandag 01 april 2013 @ 09:40:
ben er wel klaar mee met die jiayu....
Kijk HIER voor ervaringen en HIER voor levertijden en prijzen.
Heb dit High-end toestel zelf ook met geweldige GPS...
das in principe geen geld €154M-Opensource schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:58:
Ik heb inmiddels m'n zinnen gezet op de Iocean X7 (http://android-sale.com/iocean-x7-phone.html). Als het goed is komt 'ie deze maand.
wel jammer van de batterij t.o.v. de g4
Ook geen gorilla glassjernij schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
[...]
das in principe geen geld €154
wel jammer van de batterij t.o.v. de g4
zou wel goede 1 april grap zijnMeTheOne2008 schreef op maandag 01 april 2013 @ 08:23:
Ik kap met de bestelling , zie onder , wat een naaierij weer ik heb al betaald en wacht al bijna 2 maanden, ik ga niet nog eens 2 maanden wachten, ik ga geld terug vragen by pandawill.
Wie opent topic voor de X7, ziet uit als een geweldige toestel.M-Opensource schreef op maandag 01 april 2013 @ 11:58:
Ik heb inmiddels m'n zinnen gezet op de Iocean X7 (http://android-sale.com/iocean-x7-phone.html). Als het goed is komt 'ie deze maand.
Wil ik wel doen als hier veel amnio voor is..Cabo schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:55:
[...]
Wie opent topic voor de X7, ziet uit als een geweldige toestel.
mijn fout, bedoelde in de prijscategorie rond de 200 eurofotojunk schreef op maandag 01 april 2013 @ 12:00:
[...]
Ja die is er wel..
Kijk HIER voor ervaringen en HIER voor levertijden en prijzen.
Heb dit High-end toestel zelf ook met geweldige GPS...
Doordat de G4 zo lang uitgesteld wordt, komen er wel steeds betere alternatieven. Als je eerlijk bent is het niet meer het toestel met de beste prijs/prestatie verhouding, en moeten ze het waarschijnlijk een beetje hebben van eerdere toestellen waardoor ze een goede reputatie hebben opgebouwd.
Amen. Lijkt mij toch ook het beste om maar weer te wachten. Nu een mindere halen is inderdaad alleen maar om het hebben vanJoosie200 schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:57:
Betere alternatief vind ik niet. Neem dan de Neo 3, ook 5 inch en full hd, maar bijbehorende accu. De X7 heeft een lousy 2050mAh accu en dat met een full hd 5 inch scherm? Succes met de dag doorkomen. Ik heb geen haast en ben bereid te wachten op de uiteindelijke release. Liever dat dan gaan voor the 2nd best thing om maar quadcore te hebben wat mij betreft.
Dat is de youth versie, de premium versie heeft 3000mah, 2GB RAM, en een 13MP camera t.o.v. De 8MP in de youth versie.Joosie200 schreef op maandag 01 april 2013 @ 17:57:
Betere alternatief vind ik niet. Neem dan de Neo 3, ook 5 inch en full hd, maar bijbehorende accu. De X7 heeft een lousy 2050mAh accu en dat met een full hd 5 inch scherm? Succes met de dag doorkomen. Ik heb geen haast en ben bereid te wachten op de uiteindelijke release. Liever dat dan gaan voor the 2nd best thing om maar quadcore te hebben wat mij betreft.
dat klinkt dan weer goeddutchgio schreef op maandag 01 april 2013 @ 18:43:
[...]
Dat is de youth versie, de premium versie heeft 3000mah, 2GB RAM, en een 13MP camera t.o.v. De 8MP in de youth versie.
Met een beetje geluk is tegen die tijd het voorjaar ook net gearriveerd hier...
;-)
"Attention Please:guapper schreef op maandag 01 april 2013 @ 19:22:
Pandawill heeft de presell lead-time voor zowel het standaard als het premium model verplaatst naar 15-05-2013.
Met een beetje geluk is tegen die tijd het voorjaar ook net gearriveerd hier...
;-)
Sorry to say that the presell time of this G4 is delayed to 15th, May, due to the software and hareware issues. And we provide some solutions for you to choose, please check the following link for details. Sorry again and thanks for all your understanding:
http://www.pandawillforum...ayu-G4-stock-information"
Als de alternatieven sneller zijn heeft jiayu flink pech.
[ Voor 9% gewijzigd door dutchgio op 01-04-2013 20:28 ]
Iedereen heeft weer wat langer kunnen sparen, en Xiaomi komt volgende week (let op, dat zijn 2 links) met updates voor zijn modellen.
[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 02-04-2013 11:05 ]
http://www.pandawillforum...iayu-G4-stock-information
Verder, het gaat dus nu over de camera module die vertraagd is, Jiayu had hem nog niet debugged. Wat een bullshit. De Newman N2 heeft al maanden die module, wat is daar mis mee?
Verwijderd
Zal mij benieuwen wat er met de S1 gaat gebeuren
http://www.gizchina.com/2...uad-core-jiayu-g3-launch/
https://untappd.com/user/OzzBier
Alleen een verkoopactie van iocean zelf met 20.000 youth X7's dacht ik.XanderDrake schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:59:
De iOcean X7 is vandaag uitgekomen, ik ga die halen (heb al prijzen gezien van$160!). Dan kan ik me tenminste weer eens verheugen naar een nieuwe smartphone na meer dan een kwartaal
2000mah en 5 inch full hd lijken me geen goede combinatie; ik prefereer de premium versie, die 3000mah krijgt.
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen