ga je een review plaatsen als hij binnen is? het lijkt mij echt een geweldig toestle maar ik heb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn.XanderDrake schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:59:
De iOcean X7 is vandaag uitgekomen, ik ga die halen (heb al prijzen gezien van$160!). Dan kan ik me tenminste weer eens verheugen naar een nieuwe smartphone na meer dan een kwartaal
Was een verkoopactie van iocean, china-only zover ik weet.markdm schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:38:
[...]
ga je een review plaatsen als hij binnen is? het lijkt mij echt een geweldig toestle maar ik heb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn.
Ik heb geprobeerd of hij ook te bestellen was voor "Nederlanders" zonder resultaat je kunt hem alleen laten bezorgen in Chinadutchgio schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:39:
[...]
Was een verkoopactie van iocean, china-only zover ik weet.

Jiayu heeft bekend gemaakt dat er vanaf de launch flip covers voor de G4 beschikbaar zullen zijn:

http://www.gizchina.com/2...vers-available-at-launch/

http://www.gizchina.com/2...vers-available-at-launch/
[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 04-04-2013 09:45 ]
denk dat ze tijd genoeg hebben gehad om alle mogelijke accessoires klaar te hebbendutchgio schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:45:
Jiayu heeft bekend gemaakt dat er vanaf de launch flip covers voor de G4 beschikbaar zullen zijn:
wanneer (en als) de G4 uitkomt
Ja die prijs is wel extreem, maar infeite is die prijs gewoon 999 yuan omgezet naar dollar, zonder markup. Een tijdelijke prijs dus.markdm schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:38:
[...]
ga je een review plaatsen als hij binnen is? het lijkt mij echt een geweldig toestle maar ik heb het gevoel dat het te mooi is om waar te zijn.
Verder denk ik niet dat de X7 slecht zal zijn qua, misschien iets slechter dan de G4, maar daar compenseert het scherm voor.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Geen gorilla glass iig.XanderDrake schreef op donderdag 04 april 2013 @ 13:35:
[...]
Ja die prijs is wel extreem, maar infeite is die prijs gewoon 999 yuan omgezet naar dollar, zonder markup. Een tijdelijke prijs dus.
Verder denk ik niet dat de X7 slecht zal zijn qua, misschien iets slechter dan de G4, maar daar compenseert het scherm voor.
Niet specifiek gorilla glass, maar wel iets anders. Hetgeen dat de iPhone 5 ook heeft (die heeft namelijk ook geen Gorilla glass).dutchgio schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:04:
Geen gorilla glass iig.
Ik heb ook liever gorilla glass, dan weet ik wat ik er aan heb. Maar ik heb ook liever een nieuwe smartphone en Jiayu levert op dit moment niets nieuws
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Inderdaad, sommige vormen van marketing of overschatting gaan te ver, bij deze dus. Ik neem ook de iOcean x7 als 2e goedkope smartphone, inderdaad full-HD met 2050 mAh kan problemen veroorzaken, maar het scheelt heel veel als je de bloat-ware eraf gooit, een nieuwe custom-rom er op gooit,een app installeert waarmee je het gebruik van procesoor in situaties kan aangeven. Bijvoorbeeld 1-core met 600MHZ inschakelen bij Angrybirds, dan gaat de accu gegarandeerd wel 8/9uur mee. En voor mij persoonlijk is full-HD handig, omdat ik veel films kijk, + dat tegen die tijd dat de jiayu-g4 op de markt is er al weer een kwartaal verstreken is.
Hoezo crisis? Mensen nemen gewoon een tweede, reserve smartphoneWillian40 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:43:
Ik neem ook de iOcean x7 als 2e goedkope smartphone,

Verwijderd
XanderDrake schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:47:
[...]
Hoezo crisis? Mensen nemen gewoon een tweede, reserve smartphone![]()
Ik wil voor mijn "kroeg telefoon" ook wel minimaal een 1080p scherm hebben!
Ontopic:
Is er btw al iets bekend over hoe energie efficiënt die MK6859 nou echt is? Ondersteunt die bijvoorbeeld wel power-gating en is het stand-by verbruik een beetje redelijk?
Energie-verbruik in stand-by zal redelijk zijn denk ik, de chip is gemaakt op 28nm en met cortex-a7, er zijn nog geen gegevens beschikbaar, maar zolang de achtergrond processen beperkt zijn gaat die denk ik wel 500uur mee.
Waarom in hemeltjesnaam 1080p voor een kroegtelefoon? Zelfs met 1 oog en dichtbij wordt dat geen scherp beeld meer...Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:53:
[...]
![]()
Ik wil voor mijn "kroeg telefoon" ook wel minimaal een 1080p scherm hebben!
Ontopic:
Is er btw al iets bekend over hoe energie efficiënt die MK6859 nou echt is? Ondersteunt die bijvoorbeeld wel power-gating en is het stand-by verbruik een beetje redelijk?
1080P lijkt me niet verkeerd op een 5inch display, ik zie toch een verschil als ik video's bekijk op mijn xperia z en op iemand anders iPhone 5/galaxy s3.
Verwijderd
Gefeliciteerd, dat heeft dus geen fluit met resolutie te maken....Willian40 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:37:
1080P lijkt me niet verkeerd op een 5inch display, ik zie toch een verschil als ik video's bekijk op mijn xperia z en op iemand anders iPhone 5/galaxy s3.
Verschil tussen 480P en 720P kun je met het blote oog zien!
Verschil tussen 720P en 1080P kun je niet met het blote oog zien op een 32"Inch scherm, dus laat staan op een 5"inch schermpje.
Waarmee kun je wel de scherpte zien?
Simpel!
Tegenwoordig worden speciale LED schermpjes icm betere GPU's gebruikt die ontzettend fel van kleur zijn.
Vergelijk, maar een HD FULL LED TV met een HD FULL LCD TV.
Gegarandeerd dat mensen zullen schreeuwen dat de HD FULL LED vele malen scherper is, ja no shit sherlock!

Misschien moeten we het maar weer over de G4 hebben. Ik zal me daar ook aan houden 

Gezien ARM echt wel zijn best heeft gedaan om de Cortex A7 structuur zuinig te maken (het zijn namelijk "companion cores" voor veel sneller CPU's a lá Cortex A15) denk ik dat de MTK6589 echt wel zuinig zal zijn.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:53:
op voorraad staat hier?ben ik nu gek of heb ik iets gemist? (gek ben ik wel
)
http://www.jiayuofficial....t-mobile-phone-white.html
de 2gb heeft als lead time 31 april (wist niet eens dat die datum bestond
)
de 2gb heeft als lead time 31 april (wist niet eens dat die datum bestond
Willian40 heeft wel gelijkVerwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 11:16:
[...]
Ik verwijs u naar Fok forum, daar kunt u uw inhoudsloze reacties plaatsen.
Bvd.
Afstand tot het scherm is wel degelijk van belang.
En datvan Fok klopt natuurlijk ook. Oh wacht...
Vlak daarboven staat 31-04.jernij schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:50:
op voorraad staat hier?ben ik nu gek of heb ik iets gemist? (gek ben ik wel)
de 2gb heeft als lead time 31 april (wist niet eens dat die datum bestond)
Ik wist niet dat jiayu een officiele engelse site had, dus of dat werkelijk officieel is is maar de vraag.
via facebookdutchgio schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:30:
[...]
Ik wist niet dat jiayu een officiele engelse site had, dus of dat werkelijk officieel is is maar de vraag.
nou, mijn geld is terug van pandawill ik hoef geen jiayu g4 meer.
gaat nog wel langer duren dan mei ben ik bang. En staar je niet blind op die fantastische specs wnat er is nog niks bekend en geen enkele benchmark test gedaan.
gaat nog wel langer duren dan mei ben ik bang. En staar je niet blind op die fantastische specs wnat er is nog niks bekend en geen enkele benchmark test gedaan.
Benchmarks zijn wel gedraait hoor, en wat prestaties betreft is het allemaal geheel volgens de verwachtingen. Al die MTK6589 toestellen presteren hetzelfde
Verwijderd
Hallo iedereen,
Ik zou me ook graag deze GSM pre orderen maar dan in het zwart de witte vind ik maar niks. Welke winkel raden jullie aan? Ik denk dat pandawill het beste is niet? maar daar vind ik niet hoe ik de zwarte versie selecteer.
Ik zou me ook graag deze GSM pre orderen maar dan in het zwart de witte vind ik maar niks. Welke winkel raden jullie aan? Ik denk dat pandawill het beste is niet? maar daar vind ik niet hoe ik de zwarte versie selecteer.
Pandawill raad zelf aan om de zwarte niet te bestellen (ze bieden hem trouwens ook niet aan) want ze weten gewoon niet wanneer die zal uitkomen.Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:29:
Hallo iedereen,
Verwijderd
Beter wachten tot hij uit is dus. Bij Fastcardtech kan je hem wel in het zwart bestellen maar ik weet niet of dit een vertrouwbare site is.
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je een gsm online besteld is dat dan rechtstreeks via de fabrikant of via de webshop? Of kan je garantie vergeten?
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als je een gsm online besteld is dat dan rechtstreeks via de fabrikant of via de webshop? Of kan je garantie vergeten?
Er is misschien wel garantie, maar ik denk dat ik je niet uit hoef te leggen dat het wat lastig is als de telefoon weer terug naar China moet........Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:17:
Beter wachten tot hij uit is dus. Bij Fastcardtech kan je hem wel in het zwart bestellen maar ik weet niet of dit een vertrouwbare site is.
Verwijderd
Ja ik ben gewoon bang dat ik dit toestel bestel dat het defect zal zijn en dat ik mijn geld in de vuilbak smijt...VERNederlander schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:12:
[...]
Er is misschien wel garantie, maar ik denk dat ik je niet uit hoef te leggen dat het wat lastig is als de telefoon weer terug naar China moet........
De kans is klein natuurlijk maar ze bestaat altijd.
Ik kan nu al niet meer wachten tot hij uitkomt, oorspronkelijk wou ik de ZTE grand S kopen maar ik vind hem eigenlijk te duur dan lijkt deze gsm mij een betere deal.
Volgens Gizchina krijgt de Jiayu G4 ook nog OTG
en dat is?ivo001 schreef op maandag 08 april 2013 @ 09:20:
Volgens Gizchina krijgt de Jiayu G4 ook nog OTG
Binnenlandse prijzen zijn bekend gemaakt door jiayu:
- G4 basic: $152
- G3 quad: $135
Daarnaast lkt het erop dat de 2GB ram problemen aanhouden, en er een 'premium versie' komt met 1GB ram, maar wel de 3000mah batterij, aldus zo kan ik het intepreteren:
"JiaYu have announced today that pricing will in fact start at a slightly lower 949 Yuan ($152) for the 1GB Youth model with 1850mAh battery, rising to 999 Yuan ($160) for the 10mm thick model with larger 3000mAh battery.
The quad-core JiaYu G3 which will go on sale mid April and offers very similar features to the Youth G4 will cost just 839 Yuan ($135).
Those of you who are after the Premium 2GB RAM version of the JiaYu G4 are going to have to wait a little longer for price details. We also will have to wait and see what international resellers are going to be charging for the new G4 and G3 phones."
Als dit klopt, ga ik voor de zwarte G4 met 3000mah, dat er dan 1GB ram in zit in plaats van 2 maakt mij dan niet veel uit.
- G4 basic: $152
- G3 quad: $135
Daarnaast lkt het erop dat de 2GB ram problemen aanhouden, en er een 'premium versie' komt met 1GB ram, maar wel de 3000mah batterij, aldus zo kan ik het intepreteren:
"JiaYu have announced today that pricing will in fact start at a slightly lower 949 Yuan ($152) for the 1GB Youth model with 1850mAh battery, rising to 999 Yuan ($160) for the 10mm thick model with larger 3000mAh battery.
The quad-core JiaYu G3 which will go on sale mid April and offers very similar features to the Youth G4 will cost just 839 Yuan ($135).
Those of you who are after the Premium 2GB RAM version of the JiaYu G4 are going to have to wait a little longer for price details. We also will have to wait and see what international resellers are going to be charging for the new G4 and G3 phones."
Als dit klopt, ga ik voor de zwarte G4 met 3000mah, dat er dan 1GB ram in zit in plaats van 2 maakt mij dan niet veel uit.
[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 08-04-2013 14:12 ]
zeker wel, maar dan moet je hier geen enkele vraag meer stellen, dit leek me gewoon relevantboppos schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:14:
[...]
Ooit wel eens gehoord van Google???? -> www.google.nl/search?q=otg
Verwijderd
deze is dus duurder dan de g3 met ongeveer de zelfde specs?dutchgio schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:10:
Ongeveer wel maar toch zijn er belangrijke verschillen oa het grotere scherm en de camera en de accu.
http://www.mentoo.com/jia...3mp-camera-gyroscope.html
Availability: In stock
Bovengenoemde site zegt dat ze hem op voorraad hebben. Iemand die het aan durft om er eentje te bestellen
Bovengenoemde site zegt dat ze hem op voorraad hebben. Iemand die het aan durft om er eentje te bestellen
Joene
Mailtje met een vraag om bevestiging is de deur uitjeroenvdwilk schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:28:
Enkele post eerder in dit forum is nog uitvoerig gesproken over dat de 2gb geheugen versie niet snel leverbaar zou worden. Dus het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat deze webshop ze dan wel op voorraad heeft..jeroenvdwilk schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:28:
mochten ze op vooraad zijn...hier een 8% koringscoupon
http://www.savings.com/m-Mentoo.com-coupons.html
http://www.savings.com/m-Mentoo.com-coupons.html
Ik weet zelf ook niet precies wat het inhoud, maar ik weet wel dat er mensen zijn die dat een interessante functie vinden, dus ik dacht, ik meld het even.jernij schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:36:
[...]
zeker wel, maar dan moet je hier geen enkele vraag meer stellen, dit leek me gewoon relevant
Die site lijkt verdacht veel op Pandawilljeroenvdwilk schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:28:
Heel de description layout en het kleurgebruik in ieder geval.
[ Voor 41% gewijzigd door ivo001 op 08-04-2013 18:24 ]
goedkoop ook nog eensjeroenvdwilk schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:28:
verdacht
Via die site met coupon is het slechts 218 dollar, houd in als je met Paypal kan betalen het veilig is?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Reactie van mentoo:
Thank you for your inquiry at Mentoo.com. JIAYU G4 is not sold in the market until the end of April. But we can presell it,once we get the item from the manufacture we will deliver it out at the first time. Should you have any questions please contact us. Thank you.
Thank you for your inquiry at Mentoo.com. JIAYU G4 is not sold in the market until the end of April. But we can presell it,once we get the item from the manufacture we will deliver it out at the first time. Should you have any questions please contact us. Thank you.
Ik heb ook Mentoo gemaild over wanneer de G4 Advanced in Nederland geleverd zou kunnen worden:
Toch een pre-order, maar voor 218 dollar misschien toch wel interessant. Ik twijfel nog, ik zou liever bij fastcardtech of pandawill bestellen.JIAYU G4 is about to be sold in the market on 24, April, and we can presell it now. When we get the item from the manufacture, we will deliver it out in two days after your order has been processed. The express shipping to Netherlands is 5-10 days to get parcel.
Kreeg idd dezelfde Ronnie en hetzelfde dilemma als Palmachius, hier kan je wel in Black bestellen..
Op twitter en facebook zijn ze pas ongv 2 maand actief, misschien gewoon een relatief nieuwe shop.
Op twitter en facebook zijn ze pas ongv 2 maand actief, misschien gewoon een relatief nieuwe shop.
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Verwijderd
Als je bij mentoo vanboven in de hoek eenheid op euro zet en standart shipping selecteerd komt het grand total op €166.18 om hem naar Belgie te verzenden. Zou dit wel echt zijn?
Dit lijkt me erg weinig.
Dit lijkt me erg weinig.
Verwijderd
is ook erg weinig! Maar bij pandawill kost de flagship versie ongveer €200, dus ik vertrouw het niet!Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:04:
Als je bij mentoo vanboven in de hoek eenheid op euro zet en standart shipping selecteerd komt het grand total op €166.18 om hem naar Belgie te verzenden. Zou dit wel echt zijn?
Dit lijkt me erg weinig.
Ik stond op het punt om te bestellen op mentoo.com, maar heb er vanaf gezien omdat er wat geks gebeurde.
Eerst de currency op euro's, dan de G4 Advanced in m'n winkelwagen en coupon (861527) voor 8% korting toegevoegd. Bij verzending heb ik voor Standard Shipping gekozen. Er wordt dan een totaal gegeven van 153.05 euro, maar op paypal is dat opeens 171,61 geworden!
In het besteloverzicht staan wel dezelfde prijzen als bij de shopping cart:
-telefoon 232,17 dollar
-discount -18,57 dollar
-verzending 2,99
Hoe kan het dat ik opeens bijna 20 euro meer moet betalen? Ik heb als koper naar mijn weten nooit bij hoeven betalen via paypal. En zelfs met provisie van 3.4% kom ik nog niet aan die 171.61.
Wat is hier aan de hand? Of wat zie ik over het hoofd?
Voor 150,- euro vind het overigens het risico wel waard. Als er toch wat mis gaat kan ik altijd nog gebruik maken van de Paypal aankoopbescherming.
Eerst de currency op euro's, dan de G4 Advanced in m'n winkelwagen en coupon (861527) voor 8% korting toegevoegd. Bij verzending heb ik voor Standard Shipping gekozen. Er wordt dan een totaal gegeven van 153.05 euro, maar op paypal is dat opeens 171,61 geworden!
In het besteloverzicht staan wel dezelfde prijzen als bij de shopping cart:
-telefoon 232,17 dollar
-discount -18,57 dollar
-verzending 2,99
Hoe kan het dat ik opeens bijna 20 euro meer moet betalen? Ik heb als koper naar mijn weten nooit bij hoeven betalen via paypal. En zelfs met provisie van 3.4% kom ik nog niet aan die 171.61.
Wat is hier aan de hand? Of wat zie ik over het hoofd?
Voor 150,- euro vind het overigens het risico wel waard. Als er toch wat mis gaat kan ik altijd nog gebruik maken van de Paypal aankoopbescherming.
Palmachius, hij rekent paypal alleen emt eht dollar tarief af, niet de euro. Als je kijkt, het is exact de dollar prijs van de site. Hij doet niks met de euro prijs van de site. beetje raar, maar in dat opzicht klopt het wel.
Volgens mij hanteerd de site een verkeerde dollar-eurokoers
232 dollar is 177 euro, mentoo zegt 164!
8% er af is ongeveer 163 euro
Beetje paypal erbij en je zit op jouw brdrag.
Gewoon alles in dollars laten staan en zelf omrekenen.
232 dollar is 177 euro, mentoo zegt 164!
8% er af is ongeveer 163 euro
Beetje paypal erbij en je zit op jouw brdrag.
Gewoon alles in dollars laten staan en zelf omrekenen.
[ Voor 11% gewijzigd door ronnie vd op 09-04-2013 18:42 ]
Verwijderd
€171.61 is nog steeds zeer weinig voor zo een GSM
wat je daar zegt over die aankoopgescherming is wel interessant eigenlijk kunnen ze je dus niet in het zak zetten?
Is het zo als je nu op sites zoals pandawill, fastcardtech en mentoo nu de smartphone preorderd dat je hem echt aan die prijs krijgt? Of kan het zijn dat als de GSM duurder is als eerst verwacht dat je nog moet opleggen nadien?
Of staat de prijs van de GSM reeds vast?
Is het zo als je nu op sites zoals pandawill, fastcardtech en mentoo nu de smartphone preorderd dat je hem echt aan die prijs krijgt? Of kan het zijn dat als de GSM duurder is als eerst verwacht dat je nog moet opleggen nadien?
Of staat de prijs van de GSM reeds vast?
Pandawill heeft aangegeven dacht ik dat als de uiteindelijke prijs lager is, het verschil tussen de betaalde pre-order prijs wordt teruggegeven. De meer aantrekkelijke en logischere optie, is als de prijs hoger ligt. Dan beweren ze namelijk dat je, geen extra kosten hoeft te betalen.
"PS: All G4 customers will enjoy a list price for a month. (It means, if the price of G4 rises, G4 customers needn't make up the difference. If the price reduces, we will refund the difference.)
The manufacturer promised us that Pandawill will be the first seller to get the batch of Jiayu G4.
All solutions are for those who preordered before 31/03/2013"
Dus als je nu nog wilt pre-orderen heb je daar niks aan..
"PS: All G4 customers will enjoy a list price for a month. (It means, if the price of G4 rises, G4 customers needn't make up the difference. If the price reduces, we will refund the difference.)
The manufacturer promised us that Pandawill will be the first seller to get the batch of Jiayu G4.
All solutions are for those who preordered before 31/03/2013"
Dus als je nu nog wilt pre-orderen heb je daar niks aan..
Ik heb uiteindelijk toch maar gewoon besteld bij mentoo.com.
Zodra ik meer weet post ik het uiteraard hier.
Waaah, kan niet meer wachten ook besteld, totaal 170,38€ met trackentrace van de chinezen.Palmachius schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:51:
Ik heb uiteindelijk toch maar gewoon besteld bij mentoo.com.Zodra ik meer weet post ik het uiteraard hier.
ik ook besteld....ben benieuwd, ordernummer 100000250, 250 orders tot nog toe. Hoop dat het goed gaat!
Wanneer Paypal geen kopersbescherming bied.....zijn we het haasje!
Wanneer Paypal geen kopersbescherming bied.....zijn we het haasje!

[ Voor 70% gewijzigd door groxgrox op 09-04-2013 23:46 ]
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192
hmm, in die tijd is er al 16x besteld. tussen jou en ik
Ik laat mijn order bij Pandawill mooi staan. Heb zelfs een mailtje gehad met gelijke strekking waar het forumbericht mee begon op hun eigen forum: wil je wachten + accu booster of omwisselen voor Thl W8+ of anders? Dus nu een 10.000mAh accu booster er voor niets bij gekregen
G4 voor 175 euro en zo'n losse accu booster kost ook makkelijk 20 tot 25 euro, oftewel: ik heb mijn G4 voor 150 euro
Goed, ik zal er lang op moeten wachten want ik wil perse zwart en premium-versie. Maar hey: een half jaar na aankondiging o.i.d. kwam de uitlevering v/d G3 ook op gang. (wat was het: mei/juni aankondigen en oktober/november goed leverbaar worden?) Dus ik ben best bereid nog twee maanden geduld te moeten opbrengen, die tijd zit ik wel uit met mijn ZTE Blade 
/me Joosie200 mompelt iets met geduld...
Die Mentoo ziet er idd verdacht als Pandawill-kloon uit ja. Maar zelfs al is het een gelieerde webshop, als je voor een soortgelijke prijs hem kan krijgen gewoon doen! En sec genomen moeten we nait soez'n want zolang er geen harde releasedatum doorgegeven is mag het geen vertraging heten. Dat we asap alle leuke speeltjes willen binnen krijgen snap ik heel goed, maar je moet ook realistisch zijn. Met een grote vraag naar MTK6589 moet het aanbod er wel zijn vanuit de leverancier. En als daar krapte in ontstaat door het productieproces kun je er weinig aan doen als fabrikant.

/me Joosie200 mompelt iets met geduld...
Die Mentoo ziet er idd verdacht als Pandawill-kloon uit ja. Maar zelfs al is het een gelieerde webshop, als je voor een soortgelijke prijs hem kan krijgen gewoon doen! En sec genomen moeten we nait soez'n want zolang er geen harde releasedatum doorgegeven is mag het geen vertraging heten. Dat we asap alle leuke speeltjes willen binnen krijgen snap ik heel goed, maar je moet ook realistisch zijn. Met een grote vraag naar MTK6589 moet het aanbod er wel zijn vanuit de leverancier. En als daar krapte in ontstaat door het productieproces kun je er weinig aan doen als fabrikant.
Ben ik niet helemaal met je eens. JiaYu was (volgens mij) een van de eerdere die met een telefoon kwam met de nieuwe chipset. Zeker gezien hun ervaring met de G3 zouden ze al vroeg afspraken gemaakt moeten hebben met hun leveranciers voor de onderdelen.Joosie200 schreef op woensdag 10 april 2013 @ 01:00:
Wat er nu weer gebeurd is eigenlijk nog frustrerender voor kopers. Ze verschuiven nu al 2 keer een leverdatum met +- 1 maand. Terwijl sommige mensen de telefoon al in pre-order en betaald hebben wordt er nog gesproken over mogelijke aanpassingen van de specificaties. Na deze berichten wordt het duidelijk dat het met name gaat om android 4.1 naar 4.2 en het toevoegen van een youth versie met 3000mah batterij. Allemaal positief dat wel, maar het doet naar mijn idee niet veel goed voor het vertrouwen van de klant.
Uit de reacties op het Pandawill forum over de orders kan je dat ook al een beetje teruglezen. Er zijn toch aardig wat mensen die hun order hebben verandert in de andere telefoon.
JiaYu verliest nu klanten en ik ben benieuwd of dit iets met de kwaliteit (afronding van het product) gaat doen (overhaast om niet meer klanten te verliezen?).Om die reden ga ik de G4 niet in pre-order zetten, ook al was een webshop die je 100% kon vertrouwen. Ik wacht lekker de eerste reviews van de telefoon af.
Mailtje van Mentoo.
Dear valued customer,
A nice day!
Thanks for your order at Mentoo.com.
We are much appreciated for your quick payment and your order is being processed.
JIAYU G4 is to be sold in the market on 24,April.So we don't have it in stock right now.
We presell JIAYU G4,up to now over two hundred customers have booked JIAYU G4.
Once we get the items from JIAYU manufacture we will deliver them out at the first time.
If the date is out of your arrangement,you could purchase other smartphones instead.We could give you some references.
If not,just let's wait for it together.
Cubot A6589 MTK6589 Quad Core Android 4.1 Smart Phone 5.8 Inch HD IPS Screen 1G 8G 10MP Camera 3G GPS- Grey (sku35953)
MIUI 2 Android 4.0 Quad Core 4.3 inch Smart Phone 1.5GHz 3G 16G ROM Black (SKU: C00940012F1530Y15300000)
These are only for your reference : )
Should you have any problem please contact us.
Thanks.
Best wishes,
Dear valued customer,
A nice day!
Thanks for your order at Mentoo.com.
We are much appreciated for your quick payment and your order is being processed.
JIAYU G4 is to be sold in the market on 24,April.So we don't have it in stock right now.
We presell JIAYU G4,up to now over two hundred customers have booked JIAYU G4.
Once we get the items from JIAYU manufacture we will deliver them out at the first time.
If the date is out of your arrangement,you could purchase other smartphones instead.We could give you some references.
If not,just let's wait for it together.
Cubot A6589 MTK6589 Quad Core Android 4.1 Smart Phone 5.8 Inch HD IPS Screen 1G 8G 10MP Camera 3G GPS- Grey (sku35953)
MIUI 2 Android 4.0 Quad Core 4.3 inch Smart Phone 1.5GHz 3G 16G ROM Black (SKU: C00940012F1530Y15300000)
These are only for your reference : )
Should you have any problem please contact us.
Thanks.
Best wishes,
Verwijderd
Zou dit echt zijn? Is dit echt de officiele site van Jiayu als je op Jiayu's facebook gaat staat er toch een link naar deze site. Want dit zou toch echt wel extreem goedkoop zijn 
http://www.jiayuofficial....or-jiayu-g4-mobile-phone/
http://www.jiayuofficial....or-jiayu-g4-mobile-phone/
Als je doorklikt op 'buy now' zie je:
Dan is 8% bij mentoo (bijna 25 dollar) toch een betere actie.
Dus in feite betaal je dan 110 dollar om je te verplichten bij jiayuofficial te bestellen en daarmee 11 dollar te besparen.Discount Coupon Code For Jiayu G4 Mobile Phone(pay $99 get $110)
Nu duideljk zichtbaar dat er dus verschillende 'youth' versies komen, zowel 1800 als 3000mah, zwart en wit.
http://www.jiayuofficial.com/jiayu-mobile-phone.html?cat=22
http://www.jiayuofficial.com/jiayu-mobile-phone.html?cat=22
Wel jammer dat die site nou niet echt betrouwbaar is op het eerste gezicht.
Er worden foto's gebruikt die van andere websites afkomstig lijken te zijn (coupon van jiayumobileshop.com en die zwarte is de gelekte foto van een pre-productie model als ik me niet vergis) , en alleen de G4 wordt aangeboden. Ze zijn ook de enige website die een al zwarte versie aanbieden. De website wordt in de US gehost trouwens.
Dit kun je zelf ook in elkaar knutselen.
Er worden foto's gebruikt die van andere websites afkomstig lijken te zijn (coupon van jiayumobileshop.com en die zwarte is de gelekte foto van een pre-productie model als ik me niet vergis) , en alleen de G4 wordt aangeboden. Ze zijn ook de enige website die een al zwarte versie aanbieden. De website wordt in de US gehost trouwens.
Dit kun je zelf ook in elkaar knutselen.
Niet alleen dat, maar je hebt ook nog 2x de kosten voor een buitenlandse betaling. Daar ben je die 11 dollar dan wel weer mee kwijtPalmachius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:48:
[...]
Dus in feite betaal je dan 110 dollar om je te verplichten bij jiayuofficial te bestellen en daarmee 11 dollar te besparen.

Verwijderd
Ik was al van plan om hem bij mentoo te bestellen ik heb het geld al naar men paypall overgeschreven ik hoop dat de coupon nog geldig is tegen dat het er opstaat.Palmachius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:48:
[...]
Dus in feite betaal je dan 110 dollar om je te verplichten bij jiayuofficial te bestellen en daarmee 11 dollar te besparen.
En ik hoop ook dat we niet in het zak gezet worden.
Moet je dan ook nog douanekosten betalen ik is een paar modchips uit us besteld en ik moest 40€ betalen bij deafhaling bij Bpost
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 12:33 ]
Op telefoons betaal je geen douanekosten, in principe wel inklaringskosten en 21%BTW, maar met een beetje geluk betaal je helemaal niets extra's..Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:26:
[...]
Ik was al van plan om hem bij mentoo te bestellen ik heb het geld al naar men paypall overgeschreven ik hoop dat de coupon nog geldig is tegen dat het er opstaat.
En ik hoop ook dat we niet in het zak gezet worden.
Moet je dan ook nog douanekosten betalen ik is een paar modchips uit us besteld en ik moest 40€ betalen bij deafhaling bij Bpost
Voor BE weet ik het niet, maar voor NL geld het volgende:
Als de Waarde van de zendingen (exclusief verzekerings- en verzendkosten) meer is dan € 150,- kan het wel degelijk zijn dat je douanekosten krijgt. Zijn telefoons hiervan uitgesloten, of spreek je hier specifiek over de Belgische regelgeving?
bron
Als de Waarde van de zendingen (exclusief verzekerings- en verzendkosten) meer is dan € 150,- kan het wel degelijk zijn dat je douanekosten krijgt. Zijn telefoons hiervan uitgesloten, of spreek je hier specifiek over de Belgische regelgeving?
bron
Ik heb vorige week mijn Chinees geïmporteerd (Oppo Find 5, 507$) naar Belgie.
Ik heb erop laten noteren "150$ MP3 player" en het pakket is verstuurd geweest via DHL. Ik moest 23€ kosten betalen.
Liever iets kleins van kosten, dan markeren als "gift" en zij die het pakket opendoen en je kosten betaald op 507$...
Ik heb erop laten noteren "150$ MP3 player" en het pakket is verstuurd geweest via DHL. Ik moest 23€ kosten betalen.
Liever iets kleins van kosten, dan markeren als "gift" en zij die het pakket opendoen en je kosten betaald op 507$...
Daarom heb ik ook niet voor DHL gekozen, maar voor tracked airmail. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de kans dat het pakket dan door de douane gecontroleerd wordt te verwaarlozen is, terwijl je daar bij DHL vrij zeker bent van controle en bijkomende kosten.
Verwijderd
Het lijkt erop dat ze de Jiayu G4 Advanced niet door laten gaan! Als je de JIayu official site moet geloven in ieder geval.
Alles komt overeen behalve het schermformaat. De lead-time voor de pre-sell periode is ook het zelfde! (5-05-2013)
Alles komt overeen behalve het schermformaat. De lead-time voor de pre-sell periode is ook het zelfde! (5-05-2013)
Verwijderd
Tja.....raar dat de S1 er trouwens niet tussen staat.
Maar die G5 is wel wat anders hoor. Wat de accu betreft staat er niks vermeld maar ik ga niet uit van een 3000mAh.
Maar die G5 is wel wat anders hoor. Wat de accu betreft staat er niks vermeld maar ik ga niet uit van een 3000mAh.
http://www.jiayuofficial.com IS NIET DE OFFICIELE website van jiayu
dat is namelijk http://www.ejiayu.com/en/
en verder is het allemaal koffiedik kijken wat die chinezen doen ;-)
dat is namelijk http://www.ejiayu.com/en/
en verder is het allemaal koffiedik kijken wat die chinezen doen ;-)
Dit ligt aan de verzender wat ze vermelden....Palmachius schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:45:
, terwijl je daar bij DHL vrij zeker bent van controle en bijkomende kosten.
Ik heb paar telefoons (ieder apart) met DHL laten komen en geen kosten gehad..
Zie bv deze
Je bent ook afhankelijk wat de verzender als inhoud opgeeft..
Volgens Merimobiles was DHL de beste keus voor een Phone icm met hun inhoud en waarde vermelding....
Dus ook daarvoor gekozen en IDD geen kosten..
[ Voor 32% gewijzigd door fotojunk op 11-04-2013 18:02 ]
G5 is een iphone kloon en ander schermformaat.
www.ejiayu.com is volgens mij de officiële website.
[ Voor 36% gewijzigd door Oggy op 11-04-2013 19:02 ]
als je nou eens op die site kijkt, zie je dat er ook een jiayu g5 uitkomtOggy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 19:02:
G5 is een iphone kloon en ander schermformaat.
beetje rustig hier idd, jammer genoeg.Verwijderd schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:49:
iemand nog nieuws?
druk en typefouten voorbehouden
*weg*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 20-04-2013 21:52 ]
*weg*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 20-04-2013 21:52 ]
Positieve vorderingen op gebied van de 2GB uitvoering:
http://www.gizchina.com/2...th-2gb-ram-to-go-on-sale/
Dus dan zou Jiayu het ook moeten kunnen.
http://www.gizchina.com/2...th-2gb-ram-to-go-on-sale/
Dus dan zou Jiayu het ook moeten kunnen.
*weg*
[ Voor 98% gewijzigd door RoD op 20-04-2013 21:51 ]
Daartegenover staat een garantieregeling onder Nederlandse voorwaarden.
Ik zou mij nieuwe jiayu g4 er ook nooit halen maar ben gewoon benieuwd wie er mee bezig is. Als ik hier op mijn werk kijk zullen er zat mensnen zijn die de meerprijs voor garantie en directe levering wel willen betalen. Ze vinden mijn G3 ook erg leuk maar er waren er maar 2 die de stap durfde te wagen. De andere kochten dan toch voor 250 een Huawei P1 bij de kijkshop of een Galaxy Ace 2 voor 170 ofzo. Der zit hier 200 man in het gebouw en ca. 50 hebben wel even naar de G3 gekeken toen ik em had vorig jaar.dutchgio schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 09:32:
[...]
De duitse webshop bestaat al wel, maar waarschijnlijk betaal je er al btw en een beetje extra wins voor de duitser overheen waardoor je de hoofdprijs betaald.
De G3 kost 219 euro, de G2s 199 euro.
Als er ooit een nederlandse webshop komt zullen die prijzen niet veel lager zijn, en blijft het dus op financieel gebied veel aantrekkelijker om er zelf 1 te importeren; je betaalt dan niet de winst voor de eigenaar van de webshop en misschien ook wel geen BTW en inklaringskosten.
Als de prijs het zelfde zou zijn in Nederland voor al die spulletjes uit china dan heeft mijn buurman niks meer te doen. Al die pakjes elke week
[ Voor 14% gewijzigd door boppos op 16-04-2013 16:10 ]
Gelukkig komt er nog af en toe nieuws om ons warm te houden, gisteren een uitgebreid verslag van een tester op het ejaiyu forum:
Foto's van het toestel:

Headset en cover:

Gps werkt:

Camera test, die is nog niet uitontwikkeld:

En nog een aardig filmpje:
http://player.youku.com/player.php/sid/XNTQzMzcwNDQ0/v.swf
Met google translate kun je het hier zelf bekijken: http://bbs.ejiayu.com/thread-497250-1-1.html
Foto's van het toestel:

Headset en cover:

Gps werkt:

Camera test, die is nog niet uitontwikkeld:

En nog een aardig filmpje:
http://player.youku.com/player.php/sid/XNTQzMzcwNDQ0/v.swf
Met google translate kun je het hier zelf bekijken: http://bbs.ejiayu.com/thread-497250-1-1.html
[ Voor 5% gewijzigd door MIBRK op 17-04-2013 10:34 ]
Goede kijkhoeken hebben dit scherm zeg. verbaasd. Zijn dat SLEEK oordopjes?
Dat warmhouden wordt ik een beetje zat, hij mag nu wel eens uitkomen, heeft lang genoeg geduurd
"Find what you love and let it kill you"
Ben wel benieuwd hoe snel ie een FIX op GPS krijgt ???
Ongeveer zo snel:fotojunk schreef op woensdag 17 april 2013 @ 11:35:
Ben wel benieuwd hoe snel ie een FIX op GPS krijgt ???
YouTube: mtk 6589 cubot a6589 test gps
Mag dan van een andere telefoon zijn, de chip is hetzelfde, en dus representatief voor hoe gps op de G4 gaat werken. Is dit goed? Ik heb nog nooit gps gebruikt, dus maakt mij niet zoveel uit.
Hij doet het in ieder geval, dus dat is al een verbetering t.o.v. De g3 en andere mtk6577 phones.
Reactie op gizchina:
"A friend of my is having contact with people from JiaYu regarding a collective buying that we’re trying to setup for people in Belgium and the Netherlands. We were able to lower the MOQ but received the news that the 2GB/3000mAh version won’t be available until the second half of June.
Just letting you guys & girls know…"
Dus...
[ Voor 24% gewijzigd door dutchgio op 17-04-2013 12:35 ]
Al dit zo doorgaat, ga ik wel voor de Xiaomi M2S. Die is dan wel een 150-200eu duurder, maar dan heb je wel een veel snellere telefoon met een betere battery-life.
Volgens mij is dit verhaal afkomstig uit het animo topic op samenkopen.netdutchgio schreef op woensdag 17 april 2013 @ 12:24:
[...]
Reactie op gizchina:
"A friend of my is having contact with people from JiaYu regarding a collective buying that we’re trying to setup for people in Belgium and the Netherlands. We were able to lower the MOQ but received the news that the 2GB/3000mAh version won’t be available until the second half of June.
Just letting you guys & girls know…"
Dus...
[ Voor 26% gewijzigd door ivo001 op 17-04-2013 18:23 ]
*weg*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 20-04-2013 21:51 ]
*weg*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 20-04-2013 21:51 ]
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen