Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-09 11:50
MeTheOne2008 schreef op zondag 10 maart 2013 @ 13:12:
antwoord op mijn gehad van pandawill.com , jiayu G4advanced wordt nu waarschijnlijk medio april geleverd :-( schuift steeds op, zal wel maaden gaan duren, ondertussen wel al 180 euro betaald.
Medio April? Ik help het je hopen.... :|

Dit zijn de eerste tekenen van hetgeen ik in mijn post heb gezegd op:

"Geplaatst op Donderdag 21 februari 2013 15:54"

Mensen hou er rekening mee dat dit gewoon lang gaat duren! (veel langer dan menig webshop/website vermeld!) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:26

XanderDrake

Build the future!

.... ik vraag me af hoe belangrijk die extra gigabyte RAM eigenlijk is. Ik doe het nu met 512mb met ICS en tot zover zijn er geen app's die niet werken. OK, na een tijdje wordt mijn smartphone sloom omdat ram vol zit en de handel moet worden gecached, maar volgens mij is 1GB norminaal: de meeste gangbare high end smartphones (Nexus Galaxy, Galaxy S3, One X+, etc) hebben 1GB en veel versies van Android/software is daar gewoon voor geschreven.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Helemaal mee eens.
De grote accu is van groter belang: de vraag vanuit de gebruikers daarna lijkt mij ook de reden dat JIUAYU nu de extra versies (grote accu met minder RAM) toe willen voegen aan de verschillende uitvoeringen. Als de 2GB uitvoering erg lang gaat duren, gaat ze dat te veel klanten kosten, dus is een tussenversie erg gewenst, ook voor de fabrikant.

[ Voor 23% gewijzigd door guapper op 11-03-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dus als ze met 1GB+3000mAh versies komen gaan we die nemen? Ik wil iig, ik was toch niet van plan om langer dan een jaar te doen met de G4 (gezien de S1 en de volgende generatie high end smartphones).

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Ligt er helemaal aan wanneer het daadwerkelijk buiten China geleverd kan worden. 1GB RAM is voor mij geen dealbreaker.

De G4 ziet er geweldig uit, en ik kan met mijn huidige telefoon nog wel vooruit, maar elke dag duiken er weer nieuwe dingen op.
Ik ben erg nieuwsgierig naar de eerste gebruikerservaringen en goede reviews. Dat gaat toch mijn keuze mede bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgend jaar ga ik zelf studeren, en net als vele andere uit Nederland, moeten ik dan gaan bezuinigen. Als ik dan nu een telefoon met 2GB RAM kan kopen terwijl nu 1GB de normaal is, ga ik dat zeker doen.

Verder heb ik nog een vraag waar mn vader erg mee zat; hoe zit het met de douane? Krijg je geen dikke boete als je dat zomaar naar Nederland importeert? Of moet je daar extra voor bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/20urct4.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
kan zijn dat dat extra kosten meebrengt in de vorm van BTW aanslag, te betalen bij de vervoerder.

bestudeer de zoekfunctie eens in Het topic voor onbekende Chinese smartphones
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:43
1 GB 300mah zwart bestel ik als dat mogelijk is, maar zal wel niet want dan krijg je dus 8 verschillende versies.
Maar is bij webshops wel haalbaar door gewoon keuze menu's in te voegen en je kunt kiezen uit de kleur, batterij, en ram.
Maar of dat de voorraden gen goede doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
2GB versie zal voorlopig niet te krijgen zijn, dus dat zal wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
XanderDrake schreef op maandag 11 maart 2013 @ 11:58:
.... ik vraag me af hoe belangrijk die extra gigabyte RAM eigenlijk is. Ik doe het nu met 512mb met ICS en tot zover zijn er geen app's die niet werken. OK, na een tijdje wordt mijn smartphone sloom omdat ram vol zit en de handel moet worden gecached, maar volgens mij is 1GB norminaal: de meeste gangbare high end smartphones (Nexus Galaxy, Galaxy S3, One X+, etc) hebben 1GB en veel versies van Android/software is daar gewoon voor geschreven.
Eigenlijk geef je al antwoord op je eigen vraag. Mijn Galaxy Nexus liep constant te haperen en ik had ongeveer 9-25 mb maar vrij van de 1GB en dit met verschillende roms die waren gebaseerd op JB. Bij ICS had ik genoeg ram over vreemd genoeg. Mijn Xperia P met ICS kan het met 512 mb prima redden, maar ik sluit ook wel netjes alle achtergrond apps af, anders merk ik wel kleine haperingen op uiteindelijk.

Ik zou wel de 2GB belangrijk vinden voor de "no-nonsense" mensen. Zelf wel leuk om te tweaken aan je telefoon steeds, maar nu ik apps steeds uitgebreider zie worden en groter, kan ik mij voorstellen dat 1GB gewoon te weinig gaat worden later.

On topic:
Zou deze echt zo ver achteruit gepushed worden? Ik lees wel horrorverhalen over de G3, maar daar zullen ze toch wel van geleerd hebben hoop ik? Dit is wel een overmacht dan van die chip problemen, hebben hun ook niet echt invloed op denk ik. Heel benieuwd. Ik wacht geduldig, want ik ben wel van plan om minstens een jaar, misschien twee te doen met deze jongen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Which JiaYu G4 model would you buy?

Black, 3000mAh, 2GB RAM, 32GB ROM (56%, 586 Votes)
White, 3000mAh, 2GB RAM, 32GB ROM (26%, 272 Votes)
Black, 3000mAh, 1GB RAM, 4GB ROM (9%, 92 Votes)
White, 3000mAh, 1GB RAM, 4GB ROM (3%, 36 Votes)
Black, 1850mAh, 2GB RAM, 32GB ROM (3%, 30 Votes)
White, 1850mAh, 2GB RAM, 32GB ROM (1%, 14 Votes)
White, 1850mAh, 1GB RAM, 4GB ROM (1%, 11 Votes)
Black, 1850mAh, 1GB RAM, 4GB ROM (1%, 10 Votes)

Total Voters: 1,051

http://www.gizchina.com/2...em-decide/#comment-335547

Als je deze stemmen ziet denk ik dat ze gewoon de oude plannen moeten doorzetten. De telefoon die dus nu al te "presellen" is. Ik snap niet helemaal waarom ze dit nu nog weer zullen veranderen. Wil iemand mij dat uitleggen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2013 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er naar uit dat de flagship nog lang op zich zal laten wachten. Mijn huidige gsm is nu echt op z'n laatste loodje aan het trekken. Misschien wel een Neo N002i of een Amoi N821 ter tijdelijke vervanging, en dan in juni wanneer de G4 vlot leverbaar is die bestellen.
Goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:50:
Ziet er naar uit dat de flagship nog lang op zich zal laten wachten. Mijn huidige gsm is nu echt op z'n laatste loodje aan het trekken. Misschien wel een Neo N002i of een Amoi N821 ter tijdelijke vervanging, en dan in juni wanneer de G4 vlot leverbaar is die bestellen.
Goed idee?
Ik denk dat eerder dan juni wel haalbaar os, en zou dus gewoon wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 22:50:
Goed idee?
Waarom niet gewoon de jiayu g3, dan kun je er gelijk even aan wennen haha.

Ik verwacht zelf ook dat het flagship device er pas rond juni zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Of de Umi X1s; het lijkt er op dat die al beschikbaar is (Pandawill).
Qua specs doet die niet veel onder voor de G4; met name de accu en camera.

Een quadcore zal makkelijker te verkopen zijn komende zomer.

[ Voor 12% gewijzigd door guapper op 12-03-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
guapper schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:12:
Of de Umi X1s; het lijkt er op dat die al beschikbaar is (Pandawill).
Qua specs doet die niet veel onder voor de G4; met name de accu en camera.

Een quadcore zal makkelijker te verkopen zijn komende zomer.
De vergelijking met de basic is een beetje zwak; iedereen prefereerd namelijk de G4 advanced, meeral vanwage de 3000mah. En dat isnogal een verschil tegenover slechts 1750mah van de umi.
En met de koop toe krijgje dan ook nog32gb rom en 2gb ram, als het goed is. Maar ook een tikkie duurder natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Helemaal waar, maar in vergelijking met de door Maxyo genoemde toestellen zit deze toch weer wat hoger.
Als opwarmertje voor de G4 komende zomer lijkt het me niet zo heel verkeerd. Er is zelfs ruimte voor een SD kaart aanwezig, en zoals gezegd een quadcore en 720p scherm met gorilla glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
fotojunk schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:48:
Ik wilde niet langer wachten..is nog niets zeker wanneer ie uit komt..
Ik wou de zwarte..
Ik ben voor de Huawei U9508 Honor Glory II gegaan. :P .
Hopelijk komt ie volgende week met DHL..
Quote mezelf.. LoL
Phone net gebracht door DHL en GEEN kosten eroverheen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
dutchgio schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:46:
[...]

De vergelijking met de basic is een beetje zwak; iedereen prefereerd namelijk de G4 advanced, meeral vanwage de 3000mah. En dat isnogal een verschil tegenover slechts 1750mah van de umi.
En met de koop toe krijgje dan ook nog32gb rom en 2gb ram, als het goed is. Maar ook een tikkie duurder natuurlijk.
deze heeft wel batterij van 3200, maar tis dan ook een 5,8 inch

http://www.pandawill.com/...t-camera-grey-p72284.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-09 14:21
Hoe staat de g4 3000mah versie tegenover de http://www.pandawill.com/...0-point-touch-p71166.html ?

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:53
Ik vind persoonlijk dat de G4 er veel mooier uitziet. Specs zijn ook beter tegen een lagere prijs: g4 heeft dual sim, 2gb ram en als je de verhalen mag geloven een betere CPU. Maar de Newman is opzich wel één van de betere alternatieven, vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
jernij schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 13:21:
[...]

deze heeft wel batterij van 3200, maar tis dan ook een 5,8 inch

http://www.pandawill.com/...t-camera-grey-p72284.html
Persoonlijk wil ik geen 'clone' toestel en deze lijkt toch verdacht veel op de SGS3 (+ lelijk imo). Het bang-for-buck gehalte is wel erg hoog als je de specificaties bekijkt. Dat scherm moet ook huge zijn.

Als iemand een toestel kan vinden dat beter/mooier/goedkoper(of even duur) is dan de Jiayu g4 dan hoor ik het graag. :P

[ Voor 10% gewijzigd door mcmxcivr op 12-03-2013 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De N2 is al zat vaak langsgekomen.... Search please.

Processor is sneller maar minder efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
XanderDrake schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 16:25:
[...]

De N2 is al zat vaak langsgekomen.... Search please.

Processor is sneller maar minder efficient.
En lees dan ook even dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmachius
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 15:00
Het lijkt erop dat de 1GB ram, 4GB rom versie met 3000 mAh accu op ebay goed verkrijgbaar is, voor zo'n 240,-

1 GB ram lijkt me wel genoeg en een SD kaart erbij is ook niet zo'n probleem. Goede deal, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
Palmachius schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:31:
Het lijkt erop dat de 1GB ram, 4GB rom versie met 3000 mAh accu op ebay goed verkrijgbaar is, voor zo'n 240,-

1 GB ram lijkt me wel genoeg en een SD kaart erbij is ook niet zo'n probleem. Goede deal, of niet?
ontzettend goede deal! vooral omdattie verder nog nergens te krijgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is iet eens bekend of deze versie uberhaupt in productie is, dus ik zou nog even afwachten. Iedereen kan een G4 aanbieden. Leveren is anders wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Geen goede deal lijkt me, ik verwacht de complete Advanced version voor die prijs en de "mindere" versies voor rond de 200€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-07-2018
Hoi,

Ik heb even een paar vragen,
- Is de telefoon via deze site te bestellen,en komt ie dan binnen? http://www.jiayu.nl/koop-een-jiayu-g4/
- Ondersteund het Toestel MHL
- Kan ik het toestel tevens bij iemand komen testen voordat ik hem koop?
- Wat zijn de nadelen??

Thanx alvast!
Jimy

http://rocketdock.com/images/screenshots/Carbon-fiber-Compaq-logo-by-Creato937.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
toestel is nog NERGENS te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Laatst online: 10:04
jimy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:38:
Hoi,

- Is de telefoon via deze site te bestellen,en komt ie dan binnen? http://www.jiayu.nl/koop-een-jiayu-g4/
- Wat zijn de nadelen??

Thanx alvast!
Jimy
Tweakers is geen winkel... 8)7
Verdiep je eerst even in Tweakers en waar het forum voor bedoeld is, alvorens vragen te stellen. :+ En verdiep je dan eerst in het product waar je interesse in hebt. En als je dan nog vragen hebt, kom gerust terug. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jimy schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 09:38:
Hoi,

- Wat zijn de nadelen??

Thanx alvast!
Jimy
Het spijt me, ik wil niet elitair overkomen, maar dit is toch wel een stel oningelichte vragen zeg.

Hij is nog niet te koop, dat staat uitvoerig in elk topic dat gaat over deze telefoon.

Dus je kan hem niet uittesten. Wat dat betreft: lees maar gewoon reviews van andere tweakers als ie uitkomt. Er zijn geen officiele retailers dus je kan niet even langs een winkel gaan om hem vast te pakken.

Dus nadelen zijn nog niet bekend... Dat komt pas nadat iedereen zijn telefoon heeft ontvangen.

Zo te zien heeft de G4 geen video output, los in ieder geval. Misschien iets in de usb-connector maar die lijkt meer een micro-usb. De G4 ondersteunt wel Miracast waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
@XanderDrake: zo roep je natuurlijk nog meer vragen op:
Kun je ook ff een korte NL vertaling geven van wat Miracast dan wel is?
:+
(niet op reageren aub!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 15:33
Het is heel goed dat je de kleine lettertjes erbij gezet hebt. Ik had hier toch bijna een lmgtfy linkje gepaste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
lmgtfy links zijn sowieso winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik geef toch antwoord om er voor te zorgen dat ik later naar deze antwoorden terug kan verwijzen bij de volgende n00b die langskomt.

Wat MHL (dat is die video-output die in de GSIII zit) betreft was het wel een goed punt, want ik wist zelf niet hoe het daarmee zat. Het is iig niet bekend maar we kunnen er van uit gaan dat Miracast wel ondersteund wordt. Vandaar de Wikipedia link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:53
berichtje van Facebook:

Jiayu to launch Youth Edition in India by 10th April.

Office Registered & recruitment commences for India on 25th March at New Delhi

Deze facebook: https://www.facebook.com/#!/JiayuMobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Mocht de Jiayu nog te lang op zich laten wachten of problemen hebben heb ik als tweede keus deze op de lijst staan: http://www.fastcardtech.c...Player-N7300-EX-Quad-Core

5,8 inch is mischien wat groot maar het blijft goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Neo n03 is ook een mooi alternatief. Het is even afwachten welke eerder launched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga op 31 april beslissen welke mobiel ik ga kopen, mocht er nog geen release date van de g4 zijn dan kies ik de g3! scheelt me ook nog wat geld en mezelf kennende wil ik over een half jaar toch weer een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Verwijderd schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 16:30:
ik ga op 31 april beslissen welke mobiel ik ga kopen, mocht er nog geen release date van de g4 zijn dan kies ik de g3! scheelt me ook nog wat geld en mezelf kennende wil ik over een half jaar toch weer een nieuwe!
Een release date zegt weinig bij Jiayu 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
mcmxcivr schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 13:01:
Mocht de Jiayu nog te lang op zich laten wachten of problemen hebben heb ik als tweede keus deze op de lijst staan: http://www.fastcardtech.c...Player-N7300-EX-Quad-Core

5,8 inch is mischien wat groot maar het blijft goed.
hdc galaxy? hdc/htc galaxy van samsung
is dat geen clone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nieuwe foto's van de (voorkant) van de witte versie. Het is nog wel een engineering model volgens JiaYu, de retail versie zal nog wat beter afgewerkt zijn. De onderste drie capacitieve knoppen zullen dan ook verwerkt worden in het design. Hiermee bedoelen ze waarschijnlijk dat ze niet (nadrukkelijk) zichtbaar zullen zijn als de telefoon uit staat of stand-by, maar alleen bij aanraking oplichten. Tevens geven ze aan dat de witte versie iets later verschijnt dan de zwarte en dat hij iets (50 yuan) duurder wordt.
Als het goed is zit bovenin ook een notificatie led.

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/jz01sphs.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/MscxZ65s.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/nmYChcvs.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/2eYWOtVs.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/6Vxl1Xys.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/PtOeyups.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/oZPBVrJs.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/7kgoRpMs.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/T3bPN33s.jpegAfbeeldingslocatie: http://imgur.com/OY77264s.jpeg%5D
Bron: http://bbs.ejiayu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
benbaba schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:35:
Nieuwe foto's van de (voorkant) van de witte versie. Het is nog wel een engineering model volgens JiaYu, de retail versie zal nog wat beter afgewerkt zijn.
op welke site vind je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jernij schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:39:
[...]

op welke site vind je dat?
Officiële forum van de G4 http://bbs.ejiayu.com/forum-51-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
thanx, maar mijn chinees is wat minder geworden dus kan het niet zo goed lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jernij op 13-03-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
jernij schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 19:53:
[...]

thanx, maar mijn chinees is wat minder geworden dus kan het niet zo goed lezen ;)
Gewoon die link door Google translate gooien, dan kan je het half volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Dan kun je het lezen. Begrijpen is weer een ander verhaal...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Hier zijn dezelfde info en foto's terug te vinden in t engels
http://www.gizchina.com/2...-jiayu-g4-photos-exposed/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De S1 zou begin mei komen....dus dat zal dan wel opschuiven richting juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van mij mag het allemaal wel wat sneller, zouden die lui niet weten dat hier gigantisch veel mensen op de G4 zitten te wachten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Jawel, ,maar ging het bij de G3 niet precies t zelfde?

Hoe meer wachtenden hoe liever. Ze zijn zelfs nog met het ontwerp van de body bezig, dus als je t mij vraagt kunnen ze zich niet eens verschuilen achter 'problemen met de 2GB chipset.

Ze w eten bij Jiayu goed hoe ze de media moeten gebruiken om in het nieuws te blijven. Op Gizchina.com en dergelijke duiken al weken lang bijna dagelijks foto's of geruchten op. Dat is gewoon goede marketing als je het mij vraagt.

Voor wat betreft de S1 zie ik geen reden waarom de release daarvan op zou schuiven. Dat apparaat gebruikt een andere chipset, en bespeelt het top-segment van de markt. Dat bijt elkaar dus niet.
Maar goed; Jiayu begint wel een reputatie te krijgen, dikke kans dus dat die ook een maand later komt.

[ Voor 24% gewijzigd door guapper op 13-03-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zou me ook niks verbazen als gizchina flink betaald krijgt om die artikelen te schrijven. Maar of dat nou met marketing te maken heeft... Geld doet rollen...
Lijkt haast wel een gewoonte in china, want jiayu is niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

guapper schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:13:
Jawel, ,maar ging het bij de G3 niet precies t zelfde?

Hoe meer wachtenden hoe liever.
Mja, ik hoop dat Jiayu zich realiseert dat er nogal wat (tientallen) kapers aan de kust zijn. De meeste concurrenten hebben al 5 inch+ 1080p schermen. Als ze het bond maken (voor mij betekend dat nog één extra vertraging boven op deze) ga ik er zo een halen.
Ze w eten bij Jiayu goed hoe ze de media moeten gebruiken om in het nieuws te blijven. Op Gizchina.com en dergelijke duiken al weken lang bijna dagelijks foto's of geruchten op. Dat is gewoon goede marketing als je het mij vraagt.
Dat is waar. Ze weten hoe het moet.
Voor wat betreft de S1 zie ik geen reden waarom de release daarvan op zou schuiven. Dat apparaat gebruikt een andere chipset, en bespeelt het top-segment van de markt. Dat bijt elkaar dus niet.
Maar goed; Jiayu begint wel een reputatie te krijgen, dikke kans dus dat die ook een maand later komt.
Mijn gok is dat de S1 ook veel later komt. Ze hebben het er totaal niet over. Waarschijnlijk zit deze telefoon in de ontwikkelfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
jernij schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 18:48:
[...]

hdc galaxy? hdc/htc galaxy van samsung
is dat geen clone?
Jawel maar niet met een grote knop in het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Laatst online: 02-08 22:04
Ik moet wel zeggen dat het er gelikt uit ziet. Ben alleen benieuwd hoe het met pre-order zit als de witte variant 50 yuan duurder gaat worden zoals verteld is. Zou je een mailtje krijgen om het verschil bij te leggen? Ik heb met Paypal betaald maar ik zie ook nog niets afgeschreven staan o.i.d. Misschien doen ze dat pas als ze hem kunnen leveren?

...Weinig ervaring hier mee, hopelijk gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
XanderDrake schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 08:19:
[...]
Mja, ik hoop dat Jiayu zich realiseert dat er nogal wat (tientallen) kapers aan de kust zijn. De meeste concurrenten hebben al 5 inch+ 1080p schermen. Als ze het bond maken (voor mij betekend dat nog één extra vertraging boven op deze) ga ik er zo een halen.
er zijn inderdaad veel andere mogelijkheden ook met 2gb , alleen er is er nog nergens 1 te koop geloof ik....(althans niet in de prijsklasse en met de specs van de g4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joene22!
  • Laatst online: 21-01 13:22
Ik zie dat hij hier al wel gewoon te bestellen is?

http://www.eforchina.com/...-850-900-1800-1900MHZ.htm

Joene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Er zijn wel meer plaatsen waar je m al kunt bestellen, en een stuk goedkoper ook.
Het plaatsen van je bestelling is niet het probleem, maar de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
pre-order kan op meer sites al wel, maar deze gaat gewoon voor 329 dollar?! bij pandawill issie bijv 249 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

^ Minder, dit is namelijk de Youth edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Uit een topic op het Jiayu topic komt naar boven dat de Advanced rond de $210 gaat kosten. Helemaal prima!

Bron: http://www.gizchina.com/2...-rom-to-be-priced-at-208/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
uit betrouwbare bron vernomen dat de g4 niet meer in stock is en dat het nog 1 a 2 maanden duurt eer hij weer op voorraad is.....
ik zeg tijd voor wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jernij schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:06:
uit betrouwbare bron vernomen dat de g4 niet meer in stock is en dat het nog 1 a 2 maanden duurt eer hij weer op voorraad is.....
Heelbetrouwbare bron dan; er is niet eens een officiele releasedatum. Er is nooit een 'in stock' geweest, en dus ook geen 'weer op voorraad'.
Get your facts right zou ik zeggen, welke bron dat dan ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Laatst online: 10:04
^^^^^^^^^^^^^ Dat dus :P
je was me net iets voor
jernij schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:06:
Uhm, volgens mij is de G4 ueberhaupt nog nooit op stock geweest, want nog niet in de verkoop??? En als jij iets anders wil, dan moet je dat vooral niet nalaten. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door KoffieAnanas op 15-03-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 12:08:
[...]

Heelbetrouwbare bron dan; er is niet eens een officiele releasedatum. Er is nooit een 'in stock' geweest, en dus ook geen 'weer op voorraad'.
Get your facts right zou ik zeggen, welke bron dat dan ook is.
naja, lees het zo als je wilt lezen, het duurt in ieder geval nog 1 tot 2 maanden eer hij op voorraad is bij pandawill, zo beter? MZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Als dit waar is (Gizchina doet namelijk al een tijdje alsof de G4's al klaar voor verzending liggen) dan ben ik benieuwd wanneer we daar iets van gaan horen.

Edit:

Alles leuk en aardig. Maar ik heb net Pandawill doorgestruint: er is geen directe concurrentie beschikbaar voor de G4 Advanced. Er zijn allerlei toestellen met de MTK6589, maar geen met:
  1. 2GB RAM
  2. >720P
  3. >4GB ROM
  4. 200-250$ prijs
Er zijn wel toestellen te vinden met grote accus en grote schermen, maar deze specificatie eisen zijn niet te vinden.

Dus als Jiayu de G4 vertraagd en wij willen een ander toestel, dan is er nog niks om te kopen behalve de Newman N2 (die niet voldoet aan alle punten).

Dus er is meer aan de hand, en niet specifiek Jiayu's schuld denk ik

[ Voor 66% gewijzigd door XanderDrake op 15-03-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Neo N03 is ook wrg mooi, al hoop ik dat de prijs niet hoger is dan die van de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:24:
Neo N03 is ook wrg mooi, al hoop ik dat de prijs niet hoger is dan die van de G4.
very nice, prijs zeggen ze $204, maar dat lijkt me wel heel goedkoop
en als deze op tijd is, issie er nog eerder dan de G4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind die vooral te groot voor wat het is. Doe mij dan meteen 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
XanderDrake schreef op vrijdag 15 maart 2013 @ 13:41:
Ik vind die vooral te groot voor wat het is. Doe mij dan meteen 1080p.
Die is ook 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Dit gaat nog lang duren, en veel nieuws komt er niet echt binnen. Ik denk dat andere telefoons zoals deze: http://www.gizchina.com/2...d-better-than-the-umi-x2/ de spot gaan stelen van de Jiayu wanneer de release eerder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zie het nu, wel een redelijk interresant ding. Alleen die zilveren rand... sorry maar das echt iPhone 3G style, vind ik niet zo mooi.

Zucht, laat Jiayu iig de youth model lanceren, misschien geen volle specs, maar die is in ieder geval wel echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supermickopreis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 14:54
Ben maar overgegaan naar een G3 en wellicht dan ooit een G5... Ontwerp vond ik van die g3 mooier maar goed das persoonlijk. En het scherm van de g4 is toch ook wel weer erg groot (persoonlijk natuurlijk). ik denk ook dat men via internet behoorlijk de hype laat rollen via die 'officiële website's'. Al met al zien die Jiayu tels er prachtig uit voor zo'n prijs...
Maatje van me heeft de g2 besteld dus..... battlen..

Vraag me toch af waarom dual sim in Europa niet gangbaar wordt, iemand een idee? Wij europeanen werken toch ook en dus kunnen zo een simmetje van het werk en prive inpluggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook voor een G3 gaan, vind niets anders met gorilla glass, 720p scherm en een deftige batterij onder de 170 euro, wel wat aan de lange kant, maar dat moet dan maar. Bestel wel een G4 advanced ergens na de zomer, wanneer de grootste kinderziektes opgelost zijn ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Ik heb deze zojuist gezien, klopt het een beetje?

http://www.geekbuying.com...-3G-GPS-White-314032.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
camera en rom kloppen in ieder geval niet geloof ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
hoe groot is eigenlijk het internal storage, zeg maar de opslagruimte voor apps?
en hoe vind je dit normaalgesproken terug in de specs?

zal wel rom zijn, im such a noob :P

[ Voor 12% gewijzigd door jernij op 17-03-2013 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jernij schreef op zondag 17 maart 2013 @ 18:30:
hoe groot is eigenlijk het internal storage, zeg maar de opslagruimte voor apps?
en hoe vind je dit normaalgesproken terug in de specs?

zal wel rom zijn, im such a noob :P
Rom minus ongeveer1gb, dat heeft het systeem zelf nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dutchgio schreef op zondag 17 maart 2013 @ 19:31:
[...]

Rom minus ongeveer1gb, dat heeft het systeem zelf nodig.
ok thanks man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Gelekte videos!

YouTube: JiaYu G4 leaked video! - TempleRun
YouTube: Leaked JiaYu G4 hands on video - VideoPlayer

Van Gizchina natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door mcmxcivr op 18-03-2013 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Gizchina is down, al tweede keer vandaag. Goed dat je de video's via youtube plaatste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net besloten dat ik ook voor de G3 ga, krijg zo'n video te zien en dan ga je weer denken of je niet iets langer moet wachten...
Is het nog goedkoper als je de telefoon in een winkel in china koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-08 12:48
Verwijderd schreef op maandag 18 maart 2013 @ 22:02:
Ik heb net besloten dat ik ook voor de G3 ga, krijg zo'n video te zien en dan ga je weer denken of je niet iets langer moet wachten...
Is het nog goedkoper als je de telefoon in een winkel in china koopt?
Heb er nog eentje liggen (nieuw in doos..zwart)...als je belangstelling hebt pm me maar.

[ Voor 7% gewijzigd door fotojunk op 19-03-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja ik begin ook op het punt te komen dat ik ga rondkijken. Vooralsnog waren er niet veel toestellen die mij aanspreken. Of te groot (>5 inch) of de lelijk of te duur voor wat je krijgt. Maar nu heb ik er dus een op het oog, de Cubot M6589:
Afbeeldingslocatie: http://pic.pandawill.com/media/catalog/product/cache/1/image/309d7dc39e373b178fdbbfcc3c9523fd/s/k/sku41592_1.jpg

Ik vind hem best mooi, vooral de achterkant. Accu is wat klein, 1GB ram is jammer, maar er ZIJN gewoon geen telefoons met de MTK6589 en 2GB. En deze is gewoon leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
XanderDrake schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:40:
Ja ik begin ook op het punt te komen dat ik ga rondkijken. Vooralsnog waren er niet veel toestellen die mij aanspreken. Of te groot (>5 inch) of de lelijk of te duur voor wat je krijgt. Maar nu heb ik er dus een op het oog, de Cubot M6589:
[afbeelding]

Ik vind hem best mooi, vooral de achterkant. Accu is wat klein, 1GB ram is jammer, maar er ZIJN gewoon geen telefoons met de MTK6589 en 2GB. En deze is gewoon leverbaar.
Die is eigenlijk best leuk, en dual-sim! :D

Accu is 2500mAh, das best ok toch?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
De Cubot ziet er inderdaad leuk uit.

Ik heb nog geen informatie gelezen over het gebruikte glas.(Gorilla of gelijkwaardig)

Ik ken Cubot eigenlijk alleen van de cloon tablets. (Of ik heb niet goed opgelet..)
Dit is de eerste keer dat ik een product van ze zie dat niet van een OEM overgenomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:01
Volgens mij is de Newman N2 niet een dual-sim, wat logisch is gezien de chipset.

Wellicht dan maar de Newmann K1? Volgens mij de eerste MTK6589 met 2GB en 32GB. Wel 5" (dus iets groter) en de batterij is nog onbekend helaas...

[edit] batterij is dus 2500mAh

Afbeeldingslocatie: http://bbs.newman.mobi/data/attachment/common/ce/common_183_banner.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door mailis op 19-03-2013 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad de K1 is ook best mooi. HD schermen zijn natuurlijk een plus (als ze van degelijke kwaliteit zijn, maar sinds een tijdje is dat niet echt een probleem meer).

Ik zou het fijn vinden dat de Newman N2 niet meer vermeld wordt in dit topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Die K1 is zeker niet verkeerd, maar dat hangt wel af van de prijs.. De N2 vindt ik voorwat je ervoor krijgt te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:58:
Inderdaad de K1 is ook best mooi. HD schermen zijn natuurlijk een plus (als ze van degelijke kwaliteit zijn, maar sinds een tijdje is dat niet echt een probleem meer).

Ik zou het fijn vinden dat de Newman N2 niet meer vermeld wordt in dit topic....
waarom niet? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
omdat daar een ander topic voor is?

Dit topic heef '[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie', dat is niet voor niets zo.

Als je een telefoon wil voorstellen waar geen topic voor is kun je terecht in Het topic voor onbekende Chinese smartphones

Het is hier geen slowchat kanaal..

[ Voor 82% gewijzigd door guapper op 19-03-2013 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
guapper schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:54:
omdat daar een ander topic voor is?

Dit topic heef '[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie', dat is niet voor niets zo.

Als je een telefoon wil voorstellen waar geen topic voor is kun je terecht in Het topic voor onbekende Chinese smartphones

Het is hier geen slowchat kanaal..
Misschien zou iemand een Newman k1 topic moeten maken want deze lijkt me nog beter dan de Jiayu g4.

Ik heb inmiddels een Newman K1 topic aangemaakt: [Newman k1] Ervaringen en Discussie

[ Voor 8% gewijzigd door mcmxcivr op 19-03-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Voel je je geroepen om dat topic te gaan beheren?

Lees dan even De regels voor dit forum, daar vind je meer info hoe een nieuw topic te starten.

Ik vind het ook een interessant apparaat, maar tot er een eigen topic is kun je terecht in Het topic voor onbekende Chinese smartphones.
Op die manier blijft dit topic schoon, en krijg je niet dezelfde discussie in verschillende topics.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

weer dezelfde interresante die hoopt pre-order geld binnen te halen..! zucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

mailis schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:29:
Volgens mij is de Newman N2 niet een dual-sim, wat logisch is gezien de chipset.

Wellicht dan maar de Newmann K1? Volgens mij de eerste MTK6589 met 2GB en 32GB. Wel 5" (dus iets groter) en de batterij is nog onbekend helaas...

[edit] batterij is dus 2500mAh

[afbeelding]
Ik lees nu dat de K1 helemaal geen HD scherm krijgt.... Helaas. Tenzij hij goedkoop te leveren valt ga ik dan toch eerder voor de Neo003 of dergelijke. Ze hebben me lekker gemaakt met 1080p resoluties, nu wil ik er één ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Note 2 heeft ook geen full hd he. De Huawei Ascend P2 (wel 4.7") heeft ook 720p met als reden dat je het verschil met 1080p op zo'n scherm toch niet ziet.

Tis allemaal voor de marketing. Iedereen sluit maar aan bij de 5" 1080p race....net als de camera's (13mp).

De K1 ziet er best strak uit, met dunnere bezels was het m.i. een plaatje! En een dikke accu, <1cm dik en uitbreidbaar geheugen. Netjes hoor.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 10:52 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen