Ja. Dat is normaal. Besturingssysteem en dergelijke.pietpukje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:18:
Hallo, ik heb gisteren mijn g4s binnen gekregen, maar als ik bij bestandsbeheer kijk zie ik van de 16gb maar 10gb vrij, Is dit normaal? Waar is die andere 6gb gebleven?
oke bedankt , niet dat ik die 10gb vol krijg.
En anders kan er altijd nog een kaartje in.pietpukje schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 19:42:
oke bedankt , niet dat ik die 10gb vol krijg.
Blijkbaar ben ik de enige die dit heeft met de g4s, maar heb het inmiddels opgelost door een oudere versie te installeren van Facebooksoeskip schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:32:
Ik heb recent de g4s mooi toestel, echter crashed de Facebook app na een aantal seconden steeds. Hebben jullie dit ook? Ik draai de g4s nog op stock
Ik heb een Jiayu G4A, met 32 GB intern geheugen. Alleen het interne geheugen is maar 1.48 GB, de rest van het geheugen heet Telefoongeheugen... Nu is eht zo dat veel apps niet naar het Telefoongeheugen willen.
Ik ben opzoek naar iets dat het interne geheugen partitie groter maakt, heb hier iets over gelezen maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik ben opzoek naar iets dat het interne geheugen partitie groter maakt, heb hier iets over gelezen maar kan het niet vinden.
Alvast bedankt!
Ik ben vandaag met de g4s aan het stoeien om de gps werkend te krijgen, maar volgens de app van jiayu.es is er een nieuwere rom maar als ik ik die probeer te installeren via de app krijg ik een: file integrity error invalid file, download erroneous or incomplete. Zowel als ik de rom via de wifi van de g4s download als via de desktop pc en daarna na de sd card copy.
Via mobileuncle kan ik de epo niet activeren, er staat alleen epo download, maar dat doet hij niet.
Dus 2 vragen: hoe update ik de rom, huidige telefoon versie rom 20140410-165225
En hoe krijg ik gps werkend?
Edit rom geupdate door flashtool onder windows 7 met een rom van needrom.com, onder win8 lukte het niet, Edit 2, ik was te ongeduldig, vandaag binnen 30 seconden een lock, zowel via gps plus als een navigatie programma
Via mobileuncle kan ik de epo niet activeren, er staat alleen epo download, maar dat doet hij niet.
Dus 2 vragen: hoe update ik de rom, huidige telefoon versie rom 20140410-165225
En hoe krijg ik gps werkend?
Edit rom geupdate door flashtool onder windows 7 met een rom van needrom.com, onder win8 lukte het niet, Edit 2, ik was te ongeduldig, vandaag binnen 30 seconden een lock, zowel via gps plus als een navigatie programma
[ Voor 18% gewijzigd door pietpukje op 17-05-2014 15:46 ]
Door de rom van jiayu es te installeren krijg je 2,5 gb kan via de app van jiayu essupayoshi schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:54:
Ik heb een Jiayu G4A, met 32 GB intern geheugen. Alleen het interne geheugen is maar 1.48 GB, de rest van het geheugen heet Telefoongeheugen... Nu is eht zo dat veel apps niet naar het Telefoongeheugen willen.
Alvast bedankt!
Verwijderd
Dag allemaal,
Ik heb twee dagen geleden de Jiayu G4S Octa Core binnen gekregen. Super mooie telefoon, maar zit met 1 probleempje. Mijn microsim van de provider ORTEL wordt gedetecteert in slot 1, maar bij de gewone simkaart van de provider ORTEL in slot 2 wordt geen data gevonden. Ik heb mijn toestel binnen gebracht bij een professionele smartphone repair, maar helaas konden zij geen hulp bieden. Ik steek de simkaart juist in mijn telefoon. Kan iemand mij helpen? Wat kan ik proberen?
Alvast bedankt voor uw aandacht en tijd
Groeten,
Orry
Ik heb twee dagen geleden de Jiayu G4S Octa Core binnen gekregen. Super mooie telefoon, maar zit met 1 probleempje. Mijn microsim van de provider ORTEL wordt gedetecteert in slot 1, maar bij de gewone simkaart van de provider ORTEL in slot 2 wordt geen data gevonden. Ik heb mijn toestel binnen gebracht bij een professionele smartphone repair, maar helaas konden zij geen hulp bieden. Ik steek de simkaart juist in mijn telefoon. Kan iemand mij helpen? Wat kan ik proberen?
Alvast bedankt voor uw aandacht en tijd
Groeten,
Orry
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 14:26 . Reden: SIM 2 ]
roaming aan staan? en ik kan me herinneren dat maar 1 slot data ondersteund maar dat weet ik niet meer zeker.
Bij de G3(!) wordt er maar bij 1 slot data ondersteund.. dus..pietpukje schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 15:51:
roaming aan staan? en ik kan me herinneren dat maar 1 slot data ondersteund maar dat weet ik niet meer zeker.
Mijn vrouw heeft een g3, dus vandaar dat ik er iets over gelezen heb
De camera van mijn Jiayu G4 werkt opeens niet meer. Bij Tango/Skype kunnen mensen mij niet zien en bij de stock camera app zie ik enkel een zwart scherm.
Hij loopt ook vast, ik kan de 'terug' functie niet gebruiken. Iemand dit eerder gehad en een oplossing gevonden?
Hij loopt ook vast, ik kan de 'terug' functie niet gebruiken. Iemand dit eerder gehad en een oplossing gevonden?
Heb je al een harde reboot gedaan?Kees Klaassen schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 22:00:
De camera van mijn Jiayu G4 werkt opeens niet meer. Bij Tango/Skype kunnen mensen mij niet zien en bij de stock camera app zie ik enkel een zwart scherm.
Ik heb ook al eens gehad dat de camera ineens vreemde kleuren liet zien (net alsof kleuren verwisseld waren) en na een reboot was dat over (batterij eruit voor de zekerheid).
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
@Kees Ik heb in het begin ook wel eens problemen gehad met het feit dat de camera ineens enkel zwart liet zien. Na een reboot was dit altijd opgelost.
Overigens, ben aan het kijken voor een Jiayu G4S voor een kennis. Ze gebruikt echter intensief twee telefoons op het moment (werk/privé) en vroeg zich af of het bijvoorbeeld ook mogelijk is tijdens een vakantie om wel het internet van de werk telefoon te gebruiken, maar niet beschikbaar te zijn via bellen. Is dit mogelijk via Sim-Beheer dan wel een app?
Is er trouwens ook iemand weet of de bluetooth op MTK telefoons al goed werkt met carkits? Er wordt hier geen Toyota systeem gebruikt (hier waren veel problemen mee las ik), maar gewoon eentje die automatisch gekoppelde telefoons zoekt. Zou dit problemen op kunnen leveren?
Overigens, ben aan het kijken voor een Jiayu G4S voor een kennis. Ze gebruikt echter intensief twee telefoons op het moment (werk/privé) en vroeg zich af of het bijvoorbeeld ook mogelijk is tijdens een vakantie om wel het internet van de werk telefoon te gebruiken, maar niet beschikbaar te zijn via bellen. Is dit mogelijk via Sim-Beheer dan wel een app?
Is er trouwens ook iemand weet of de bluetooth op MTK telefoons al goed werkt met carkits? Er wordt hier geen Toyota systeem gebruikt (hier waren veel problemen mee las ik), maar gewoon eentje die automatisch gekoppelde telefoons zoekt. Zou dit problemen op kunnen leveren?
Ik gebruik een carkit van Jabra en die werkt uitstekend samen met de Jiayu G4.
We hebben 2 telefoons gepaird met dat ding en ze kunnen prima gevonden worden.
We hebben 2 telefoons gepaird met dat ding en ze kunnen prima gevonden worden.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Wat is het verschil tussen interne opslag en telefoongeheugen? Ik kreeg een melding dat mijn opslag bijna vol zat door apps, en als ik dan kijk is die interne opslag maar een 1,5 GB groot, terwijl het telefoongeheugen zo'n 27 GB groot is waarvan nog 13 GB vrij... Waarom worden de apps dan niet gewoon daar op geïnstalleerd?
Afhankelijk van de software, en ik ken de specifieke software niet die er op Jiayu-telefoons staat, wordt er standaard op het interne geheugen geïnstalleerd, soms kan je het ook nog specifiëren bij installatie.
Je kan vaak apps verplaatsen van het interne geheugen naar het externe geheugen, dit kan je doen bij settings->apps->app kiezen->"move to SD card".
Nb. het kan allemaal iets andere naampjes hebben (of zelfs niet mogelijk zijn!), het hangt allemaal van de software af. Misschien dat iemand met deze telefoon een wat beter antwoord kan geven
Je kan vaak apps verplaatsen van het interne geheugen naar het externe geheugen, dit kan je doen bij settings->apps->app kiezen->"move to SD card".
Nb. het kan allemaal iets andere naampjes hebben (of zelfs niet mogelijk zijn!), het hangt allemaal van de software af. Misschien dat iemand met deze telefoon een wat beter antwoord kan geven
[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 20-05-2014 07:49 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Yes mede op basis van positieve verhalen hier, is de Jiayu 4Gs nu binnen (2 weken eerder dan verwacht). Werkt als een trein. Apps van playstore weer ingesteld.
Facebook was de enige app met problemen.. Maar simpelweg googelen naar 'install older version of Facebook app' leverde een pagina met (naar ik hoop betrouwbare) apk bestanden met oudere versies Facebook die t wel doen.
En nu zoals anderen hiervoor al gedaan hebben, op zoek naar een beter toetsenbord met bijvoorkeur Swype.. (wel geinig die chinese tekens).
Facebook was de enige app met problemen.. Maar simpelweg googelen naar 'install older version of Facebook app' leverde een pagina met (naar ik hoop betrouwbare) apk bestanden met oudere versies Facebook die t wel doen.
En nu zoals anderen hiervoor al gedaan hebben, op zoek naar een beter toetsenbord met bijvoorkeur Swype.. (wel geinig die chinese tekens).

Google toetsenbord doet ook swype, en werkt erg goed:
Google Play: Google-toetsenbord
Top dutchgio die gaat ik erop zetten!dutchgio schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:20:
Google toetsenbord doet ook swype, en werkt erg goed:
Maaaar ik krijg de melding van de playstore dat 'dit item is niet beschikbaar un uw land'.. ik zoek alternatieven route
Hier bijvoorbeeld (onderste) http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
[ Voor 23% gewijzigd door Dekay99 op 20-05-2014 22:38 . Reden: werkende links ]
Ik overweeg misschien de JIAYU G4C 3000mah aan te gaan schaffen. Is er iemand die een gevoel of indicatie heeft hoe lang de accu meegaat als je het toestel vrijwel niet gebruikt (enkel whatsappje op een dag of een keer NU.nl kijken, verder niet).
Ik heb het toestel nu een maand of 2 in gebruik, met de 3000 mah accu, en als ik het scherm niet te veel gebruik (zeg een paar whatsapjes, af en toe browsen en een keer email checken) kan ik ca 3 dagen met accu.hars73 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:37:
Ik overweeg misschien de JIAYU G4C 3000mah aan te gaan schaffen. Is er iemand die een gevoel of indicatie heeft hoe lang de accu meegaat als je het toestel vrijwel niet gebruikt (enkel whatsappje op een dag of een keer NU.nl kijken, verder niet).
Wel heb ik nog last van de accu drop vanaf ca 25% accu dat hij dan zo bij de 13% is.
Verder echt fijne telefoon..
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
Maar wat begrijp is de kans groot dat die drop (wat dus alleen maar een software 'drop' is, maar geen echte accu drop?), afneemt naar mate je de telefoon langer hebt?soepah schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:40:
[...]
Ik heb het toestel nu een maand of 2 in gebruik, met de 3000 mah accu, en als ik het scherm niet te veel gebruik (zeg een paar whatsapjes, af en toe browsen en een keer email checken) kan ik ca 3 dagen met accu.
Wel heb ik nog last van de accu drop vanaf ca 25% accu dat hij dan zo bij de 13% is.
Verder echt fijne telefoon..
Verder kom ik niet echt issues tegen volgens mij... Zou een voordelige vervanger kunnen zijn voor mijn Sony Ericsson Mini Pro uit 2011
[ Voor 10% gewijzigd door hars73 op 21-05-2014 09:59 ]
Klopt, ik heb verder geen problemen met de G4. GPS werkt redelijk, voor navigatie en af en toe als sportstracker is het voldoende (met Power GPS en EPO settings goed te doen). Batterijduur ruim voldoende en hij is vlot, goede camera, snelle wifi / browsen.hars73 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:48:
[...]
Maar wat begrijp is de kans groot dat die drop (wat dus alleen maar een software 'drop' is, maar geen echte accu drop?), afneemt naar mate je de telefoon langer hebt?
Verder kom ik niet echt issues tegen volgens mij... Zou een voordelige vervanger kunnen zijn voor mijn Sony Ericsson Mini Pro uit 2011
Op mijn werk heb ik altijd al heel beroerde ontvangst en kom dus op werkdagen eigenlijk niet lekker aan de 2 dagen accu-duur. Meestal is 'ie dan al op zo'n 70 - 75% (resterend) na een werkdag en als je 'm 's nachts niet oplaad, kun je dan eigenlijk niet 2 volle dagen gebruiken.
Maar sinds een paar dagen is er volgens een collega 4G beschikbaar en ik zie op mijn werkplek ook wel af en toe 3G verschijnen, maar kennelijk is 'ie daar zo druk mee bezig dat nu na 1 dag werken de telefoon al op 33 % zit bij thuiskomst (bijna niet gebruikt)
Data is nu nog beroerder dan 't al was, want voorheen haalde 'ie dan met 20 - 40 kbps nog dingen binnen met "G" in beeld. Nu is het eerst een minuut of langer 3G met 0 streepjes en dan schakelt 'ie naar "G". Waarschijnlijk doet 'ie dat nu de hele dag.
Maar sinds een paar dagen is er volgens een collega 4G beschikbaar en ik zie op mijn werkplek ook wel af en toe 3G verschijnen, maar kennelijk is 'ie daar zo druk mee bezig dat nu na 1 dag werken de telefoon al op 33 % zit bij thuiskomst (bijna niet gebruikt)
Data is nu nog beroerder dan 't al was, want voorheen haalde 'ie dan met 20 - 40 kbps nog dingen binnen met "G" in beeld. Nu is het eerst een minuut of langer 3G met 0 streepjes en dan schakelt 'ie naar "G". Waarschijnlijk doet 'ie dat nu de hele dag.
heb je al de 2 banden uitgezet die niet gebruikt worden? ik heb gemerkt dat het proberen te switchen tussen frequenties behoorlijk stroom vreet.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hoe kan ik dat uitzetten?
En moet ik dat dan steeds weer aanzetten zodra ik buiten kom? (en dus wel weer bereik kan hebben?)
En moet ik dat dan steeds weer aanzetten zodra ik buiten kom? (en dus wel weer bereik kan hebben?)
Ik zit te kijken naar een G4C voor mijn vriendin en een G4S voor mezelf. Op zich klinkt de telefoon prima, maar ik heb geen duidelijk beeld wat nou de ervaringen met GPS zijn (ook omdat er een G4, G4A, G4T en weetikveel bestaan, en het is mij niet altijd even duidelijk waar welke GPS-ervaringen over gaan).
Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over de GPS? Is-ie een beetje accuraat?
Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over de GPS? Is-ie een beetje accuraat?
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 21-05-2014 21:29 ]
met MTK tools kan je via engineer mode>MTK>bandmode de PCS1900 en GSM850 uitzetten. dan ben je ook af van wegvallende dataverbindingen.
en nee, dit is een eenamlige ingreep (totdat je een factory reset doet natuurlijk)
en nee, dit is een eenamlige ingreep (totdat je een factory reset doet natuurlijk)
[ Voor 24% gewijzigd door flippy op 21-05-2014 21:29 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Verwijderd
Ik heb de OP gelezen, en ik zie allemaal downloads, maar niet waar ze voor zijn en wat aangeraden wordt.Dekay99 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:18:
Yes mede op basis van positieve verhalen hier, is de Jiayu 4Gs nu binnen (2 weken eerder dan verwacht). Werkt als een trein. Apps van playstore weer ingesteld.
![]()
Wat moet je allemaal doen en instaleren wanneer je een g4s voor het eerst binnen krijgt?
Staat erbij toch?Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:51:
[...]
Ik heb de OP gelezen, en ik zie allemaal downloads, maar niet waar ze voor zijn en wat aangeraden wordt.
Wat moet je allemaal doen en instaleren wanneer je een g4s voor het eerst binnen krijgt?

Flash Instructies -> Instructies voor flashen ??
SP Flashtool -> Tool voor Flashen??
Stock Recovery G4 -> Recovery (Terugzetten) naar Stock (standaard / zoalsie van fabriek komt?)
Drivers -> Stuurprogramma (voor telefoon aan PC, driver voor je PC)
20130515-202809 Official Rom G4 -> Officiele Rom (om terug te zetten??)
G4 Touchscreen Firmware Update -> Firmware update voor Touchscreen verspringen / ghosting etc.. (zie uitleg eronder)..
OGBatterymod -> Batterij icoon style mod / vb
en qua: wat Moet je doen?: ff alle functies die je gebruiken wilt testen, als er iets niet goed is kun je er mee terug ivm garantie...
Daarnaast de applicaties installeren die jij erop wilt, en configureren zoals jij hem wilt hebben
[ Voor 11% gewijzigd door soepah op 22-05-2014 09:57 ]
Kan iemand zijn ervaringen delen qua accu gebruik van de G4S? Is de MTK6592 SoC zuinig?
There is no knowledge, that is not Power!
De 6592 is juist niet zuinig...djcasl schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:10:
Kan iemand zijn ervaringen delen qua accu gebruik van de G4S? Is de MTK6592 SoC zuinig?
Ik ben daar ook wel benieuwd naardjcasl schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:10:
Eventueel een vergelijking tussen G4C en G4S. Ik heb gegoogled, maar nog geen goed artikel erover gevonden
Ik lees alleen stukjes hier en daar, zoals:
Battery life - on one occasion I reached just under 35 hours of up time, with 7 hours 52 minutes of screen time, with 9% battery left. Usage was a mix of a few phones calls, some text messages, two email accounts, web browsing, about thirty minutes of Shadowgun, around an hour of streaming music via A2DP and about two hours of listening to music on headphones.
[ Voor 40% gewijzigd door anandus op 22-05-2014 14:52 ]
Ik heb ook wel wat last van wegvallende verbinding, en dan vooral in gebouwen. Door PCS1900 en GSM850 uit te zetten wordt dit opgelost? (Ik woon wel in België maar ik veronderstel dat dit hetzelfde is) Moet er ook iets worden uitgezet eronder bij UMTS Mode?flippy.nl schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 21:24:
met MTK tools kan je via engineer mode>MTK>bandmode de PCS1900 en GSM850 uitzetten. dan ben je ook af van wegvallende dataverbindingen.
volgens mij niet, het uitzetten van die 2 banden was genoeg bij mij om de problemen voor 90% op te lossen.
Na veel lezen wil ik graag een G4s aanschaffen. Het hangt nog op 2 dingen.
- Werkt de OTG (usb-host) op de G4s? Ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden, ook geen youtube filmpje. (Als de OTG het niet doet wordt het toch een andere telefoon.)
- Merk je het verschil in dagelijks gebruik tussen 1GB ram of 2GB ram? Heeft het (veel) voordelen?
Heeft iemand ervaring met het bovenstaande of een linkje waar ik die informatie kan vinden?
- Werkt de OTG (usb-host) op de G4s? Ik kan nergens een bevestiging daarvan vinden, ook geen youtube filmpje. (Als de OTG het niet doet wordt het toch een andere telefoon.)
- Merk je het verschil in dagelijks gebruik tussen 1GB ram of 2GB ram? Heeft het (veel) voordelen?
Heeft iemand ervaring met het bovenstaande of een linkje waar ik die informatie kan vinden?
Bij 2GB kun je meer apps tegelijk open laten staan. Persoonlijk vind ik dat Android dat zeer goed regelt en vind ik 1 GB meer dan zat. Maar goed, dat zal persoonlijke voorkeur zijn.humptydumpty schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:16:
Na veel lezen wil ik graag een G4s aanschaffen. Het hangt nog op 2 dingen.
Ik heb net de G4S besteld (bij Spemall, incl DHL, €152, 3% korting met youtube3%off), ik hoop hem snel te krijgen, dan kan ik hopelijk wat antwoorden geven op de vragen
Usb host werkt op alle modellen, alleen geheugen is verschillend. En 1gb is zat tenzij het belangrijk is telefoons te vergelijken aan de bar.
Momus en flippy.nl, hartelijk dank voor duidelijke en volledige antwoorden op mijn vragen. Jullie hebben me daarmee zeer mee geholpen om de knoop door te hakken. Precies wat ik nodig had voor een keuze.
Even zoeken waar ik hem goedkoop en veilig kan bestellen en dan ga ik vanavond een G4S 1gb/4gb bestellen. Mijn dank!
Even zoeken waar ik hem goedkoop en veilig kan bestellen en dan ga ik vanavond een G4S 1gb/4gb bestellen. Mijn dank!
Ik ben al 3 hele dagen blij met de mooie Jiayu 4GS
Echter ik merk dat de micro sim (bij mij Telefort) H+ haalt en dat mijn sim 2 (bij KPN) alleen E haalt (als er uberhaubt data binnenkomt, zo traag is dat).
Ik heb elders op dit forum geleerd dat
Sim 1 micro sim als het goed is alleen 3G:WCDMA2100MHz en sim 2 2G:GSM850/900/1800/1900MHz
IS dat nog steeds zo?
Ik vermoed dat dat 2G: E=Edge als maximum heeft. En de traagheid dus klopt.
Als ik op de data van mijn KPN kaartje wil zou ik de sims moeten wisselen van plek (met een pasvormpje om de micro sim in het grote sim slot te plaatsen bijvoorbeeld?)
Het is jammer, mijn 500mb bij Telfort zijn op... en ik dacht even de data van de andere te gebruiken... Ach nog 6 dagen en er is weer nieuwe data van telfort.... en bijna overal is er wifi. (Over 2 maande sim only met meer data)
Verder erg snelle en mooie phone, eindelijk een phone waarvan de batterij het de hele dag (waarin diverse mails en social media losgaan) uithoud.
Greetz,
Dekay99
Echter ik merk dat de micro sim (bij mij Telefort) H+ haalt en dat mijn sim 2 (bij KPN) alleen E haalt (als er uberhaubt data binnenkomt, zo traag is dat).
Sim 1 micro sim als het goed is alleen 3G:WCDMA2100MHz en sim 2 2G:GSM850/900/1800/1900MHz
IS dat nog steeds zo?
Als ik op de data van mijn KPN kaartje wil zou ik de sims moeten wisselen van plek (met een pasvormpje om de micro sim in het grote sim slot te plaatsen bijvoorbeeld?)
Het is jammer, mijn 500mb bij Telfort zijn op... en ik dacht even de data van de andere te gebruiken... Ach nog 6 dagen en er is weer nieuwe data van telfort.... en bijna overal is er wifi. (Over 2 maande sim only met meer data)
Verder erg snelle en mooie phone, eindelijk een phone waarvan de batterij het de hele dag (waarin diverse mails en social media losgaan) uithoud.
Greetz,
Dekay99
[ Voor 0% gewijzigd door Dekay99 op 24-05-2014 18:35 . Reden: mb ipv gb ]
Hallo,
Is er misschien nog iemand die hier last van heeft?
En zo ja, wat kan ik er aan doen?
Het zit namelijk zo, ik heb nu sinds ruim een half jaar een Jiayu G4A, erg fijn toestel. Totdat een aantal weken geleden het touchscreen niet meer reageerde of verkeerd reageerde. Telkens na een aantal keer locken en unlocken was het weer weg en dan bleef het soms 5 minuten weg en de andere keer kwam het na 10 seconden weer terug. Erg irritant dus, ook al een paar keer een telefoontje niet kunnen beantwoorden omdat het touchscreen dus niet reageerde. Ik heb al verschillende roms geinstalleerd afgelopen weken, iedere keer hetzelfde, het gaat het eerste half uur goed zonder problemen en dan begint het weer(hier zou je dus denken dat het softwarematig is). Toen contact gehad met spemall, waar ik de telefoon vandaan heb, hier kreeg ik als tip mee de meest recente chinese versie te installeren, en hij stuurde me netjes een link mee met hoe ik hem dan op een andere taal kon zetten. Nou deze keer ging het wat langer goed, ik denk wel 3 uur en toen begon het weer (lijkt weer softwarematig aangezien het ffen wel werkt en dan begint het weer).
Hieronder 2 filmpjes die het probleem denk ik best goed beschrijven;
Hier "denkt" de telefoon dus dat ik constant daar rechts op het scherm druk en werken de knoppen onder het scherm niet meer. (totdat ik hem lock en unlock).
Hier werkt het touchscreen in het begin niet totdat ik hem lock en unlock. daarna werkt ie weer wel zoals het hoort.
Is er misschien nog iemand die hier last van heeft?
En zo ja, wat kan ik er aan doen?
Het zit namelijk zo, ik heb nu sinds ruim een half jaar een Jiayu G4A, erg fijn toestel. Totdat een aantal weken geleden het touchscreen niet meer reageerde of verkeerd reageerde. Telkens na een aantal keer locken en unlocken was het weer weg en dan bleef het soms 5 minuten weg en de andere keer kwam het na 10 seconden weer terug. Erg irritant dus, ook al een paar keer een telefoontje niet kunnen beantwoorden omdat het touchscreen dus niet reageerde. Ik heb al verschillende roms geinstalleerd afgelopen weken, iedere keer hetzelfde, het gaat het eerste half uur goed zonder problemen en dan begint het weer(hier zou je dus denken dat het softwarematig is). Toen contact gehad met spemall, waar ik de telefoon vandaan heb, hier kreeg ik als tip mee de meest recente chinese versie te installeren, en hij stuurde me netjes een link mee met hoe ik hem dan op een andere taal kon zetten. Nou deze keer ging het wat langer goed, ik denk wel 3 uur en toen begon het weer (lijkt weer softwarematig aangezien het ffen wel werkt en dan begint het weer).
Hieronder 2 filmpjes die het probleem denk ik best goed beschrijven;
Hier "denkt" de telefoon dus dat ik constant daar rechts op het scherm druk en werken de knoppen onder het scherm niet meer. (totdat ik hem lock en unlock).
Hier werkt het touchscreen in het begin niet totdat ik hem lock en unlock. daarna werkt ie weer wel zoals het hoort.
Het zou in principe wel met beide sims moeten kunnen, maar dit moet je specifiek aangeven in de instellingen, want het kan maar bij 1 sim en niet 2 tegelijk.Dekay99 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:13:
Ik ben al 3 hele dagen blij met de mooie Jiayu 4GS
IS dat nog steeds zo?
Greetz,
Dekay99
Ik zou de instellingen > sim beheer even nalopen.
Yes. Solved. Dank dutchgio. Je kan bij instellingen idd kiezen welke sim data verbinding levert en of dat 3g moet zijn. Top!
Gebruik nu fijn de data van mijn KPN kaart op 3g.
Gebruik nu fijn de data van mijn KPN kaart op 3g.
@ Maikel V2:
Ik heb PRECIES hetzelfde.
Ik heb G4B, half jaartje ongeveer. Nooit de ROMs vervangen (nog).
Sinds half maandje heb ik dat dus ook.
Eerder gebeurde het ook wel eens, en gaf ik de schuld aan niet compleet droge vingers, of zoiets.
Maar het gebeurt nu meer en meer, met zeker weten droge handen.
Ik hoop dat het software probleem is, maar sinds dag 1 was ik er van overtuigd, dat deze (heerlijke) telefoon het geen 2 jaar gaat uithouden.
Eerder gebeurde het ook wel eens, en gaf ik de schuld aan niet compleet droge vingers, of zoiets.
Ik hoop dat het software probleem is, maar sinds dag 1 was ik er van overtuigd, dat deze (heerlijke) telefoon het geen 2 jaar gaat uithouden.
Eat the bugs, live in a pod
@HMC:
Heb je de ROM uit mei of juni (2013) er op zitten?
Daarna is een firmware update uitgekomen voor de touchscreen.
Ikzelf heb die update ook nooit geinstalleerd, omdat "ik er geen last van had", maar tegenwoordig heb ik ook steeds vaker het idee dat 'ie slechter reageert op touch. Soms dingen 2 a 3x aanklikken enzo, of even iets hoger scrollen zodat het gewenste artikel wel "aangeklikt" kan worden.
* TD-er denkt er ook over die firmware update maar eens te gaan installeren.
Heb je de ROM uit mei of juni (2013) er op zitten?
Daarna is een firmware update uitgekomen voor de touchscreen.
Ikzelf heb die update ook nooit geinstalleerd, omdat "ik er geen last van had", maar tegenwoordig heb ik ook steeds vaker het idee dat 'ie slechter reageert op touch. Soms dingen 2 a 3x aanklikken enzo, of even iets hoger scrollen zodat het gewenste artikel wel "aangeklikt" kan worden.
* TD-er denkt er ook over die firmware update maar eens te gaan installeren.
Heb je toevallig de 20130620-163509 rom versie? Bij die versie is er namelijk een touchscreen firmware update ooit vrijgegeven. Inmiddels zijn ze al 2 nieuwe versies verder 072636 (zie TS), nieuwe rom flashen kan het wellicht oplossen.HMC schreef op zondag 25 mei 2014 @ 17:12:
@ Maikel V2:
Inderdaad ook de 20130620-163509 hier, en wilde ook niet aan de update omdat alles het perfect deed.
Don't fix it if...
Maar nu dus meer raar gedoe, alhoewel ook weer niet constant.
Om maar wat te zeggen: nu al 2 dagen geen last van gehad. Zoiets.
Toch meer eens beter uitzoeken hoe ik die screen update, of zelfs gewoon een nieuwe (officiele) ROM kan installen/
Wat ik gezien heb van .es boeit me niet zo heel erg.
Ik vind juist de meegeleverde ROM zo lekker werken.
Ik zal het in de gaten moeten houden.
Ik ben in ieder geval blij te lezen dat we het er over eens zijn (voorlpoig) dat het allemaal puur software problemen zijn.
Don't fix it if...
Maar nu dus meer raar gedoe, alhoewel ook weer niet constant.
Om maar wat te zeggen: nu al 2 dagen geen last van gehad. Zoiets.
Toch meer eens beter uitzoeken hoe ik die screen update, of zelfs gewoon een nieuwe (officiele) ROM kan installen/
Wat ik gezien heb van .es boeit me niet zo heel erg.
Ik vind juist de meegeleverde ROM zo lekker werken.
Ik zal het in de gaten moeten houden.
Ik ben in ieder geval blij te lezen dat we het er over eens zijn (voorlpoig) dat het allemaal puur software problemen zijn.
Ik wacht met smart op mijn g4s met 2GB RAM en 16GB ROM. Ik gok ergens volgende week. De track&trace code werkt echter niet. Er staat dat ie binnen 72 uur actief moet worden op http://www.postnl.post/tracktrace, maar het werkt nog steeds niet. Iemand een alternatief?
Mijn code: RS115******NL.
Mijn code: RS115******NL.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ik kon mijn bestelling vanuit HONGKONGEEK.com ook niet volgen. En toch had ik m binnen twee weken ipv 3 of 4.
Volgens mij zijn ze ( misschien wel meer leveranciers ) van Zweedse post over naar postnl.. En daarmee is het tracking systeem nog niet functioneel...
Eigenlijk iets voor de discussie (forum) over leveranciers
Volgens mij zijn ze ( misschien wel meer leveranciers ) van Zweedse post over naar postnl.. En daarmee is het tracking systeem nog niet functioneel...
Eigenlijk iets voor de discussie (forum) over leveranciers
Gisteren mijn nieuwe G4S ontvangen (mijn eerste smartphone lach maar)
Om een of andere reden willen de pc drivers niet werken. Ik heb de instructies uit de op gebruikt maar drivers worden niet herkend. De drivers die windows zelf bedenkt werken ook niet.
Als iemand een idee heeft wat ik fout doe hoor ik het graag.
Om een of andere reden willen de pc drivers niet werken. Ik heb de instructies uit de op gebruikt maar drivers worden niet herkend. De drivers die windows zelf bedenkt werken ook niet.
Hoe bedoel je, de drivers werken niet?veertje schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:03:
Gisteren mijn nieuwe G4S ontvangen (mijn eerste smartphone lach maar)
Als ie aangesloten is, moet je hem nog even al MTP apparaat instellen he, anders zie je hem niet...
Veertje misschien moet je wat meer vertellen. Over je pc, welke OS daaropdraait, of je m op een USB3 poort aangesloten hebt, en waarom je eigenlijk je net ontvangen perfect werkende g4s aan de PC wil hangen 
BTW: Ik heb m zelf nog niet aan de pc aangesloten... maar heb onlangs problemen gehad met een oudere htc phone waar ik een nieuwe rom op wilde zetten. Boosdoeners bleken, dat windows 8 driver niet goed om kon gaan met de taal die de HTC wilde spreken maar ook vage issues met USB3 poorten.. Oplossing was om een oudere PC te pakken met windows xp
en USB1 poorten.
BTW: Ik heb m zelf nog niet aan de pc aangesloten... maar heb onlangs problemen gehad met een oudere htc phone waar ik een nieuwe rom op wilde zetten. Boosdoeners bleken, dat windows 8 driver niet goed om kon gaan met de taal die de HTC wilde spreken maar ook vage issues met USB3 poorten.. Oplossing was om een oudere PC te pakken met windows xp
Misschien goed voor bij de inleiding?
Overige roms voor Jiayu 4GS
http://www.needrom.com/phone-roms/jiayu/g4s/
En wat iemand anders net aangaf.
Bij ontvangst het standaard google toetsenbord
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Dekay99
Dekay99
[ Voor 184% gewijzigd door Dekay99 op 29-05-2014 10:04 . Reden: hmm het was oud nieuws gewist ]
Sorry ja er mist idd wat informatie. Inmiddels opgelost dankzij Momus (dankje)
Wist ik veel van die MTP modus, weer wat geleerd.
Windows 7, usb 2.0 (heb geen 3.0
) aan pc hangen om foto's te kunnen kopieren en straks ook flashen waarschijnlijk.
Wist ik veel van die MTP modus, weer wat geleerd.
Windows 7, usb 2.0 (heb geen 3.0
voor pakketjes track & trace invullen op http://www.17track.net/index_en.shtml
Wat is het verschil met een cubot gt 99?
Betere Gps , batterij?
http://www.aliexpress.com...C-3000mAh/1087208413.html
Ps , en waar het goedkoopste?
Betere Gps , batterij?
[ Voor 7% gewijzigd door vintage88 op 29-05-2014 14:44 ]
Andere processor, andere camera, waarbij de Jiayu het voordeel heeft.vintage88 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:42:
Wat is het verschil met een cubot gt 99?
Betere Gps , batterij?
Deze AliExpress seller heeft een zeer scherpe prijs.
Als je de G4C tenminste bedoelt...
eerder 4sMomus schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:47:
[...]
Andere processor, andere camera, waarbij de Jiayu het voordeel heeft.
Deze AliExpress seller heeft een zeer scherpe prijs.
Als je de G4C tenminste bedoelt...
Vind je het een aanrader ? ik zoek een smartphone onder de 200 euro met goede gps en lange batterijduur....Momus schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:52:
[...]
4S is nog een stuk sneller, alleen de batterij gaat wat sneller omdat de processor wat meer vraagt.
GPS is een zorgenkindje bij Jiayu. Ik heb er met de G4C overigens nog geen problemen mee gehad.vintage88 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 14:55:
[...]
Vind je het een aanrader ? ik zoek een smartphone onder de 200 euro met goede gps en lange batterijduur....
Ook is die snel zat en is de batterijduur zeer goed.
Wat misschien, off-topic, ook een zeer goede optie is: http://www.1949deal.com/x...-3g-wcdma-full-white.html
batterij is toch stukken minder?
Momus schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:01:
[...]
GPS is een zorgenkindje bij Jiayu. Ik heb er met de G4C overigens nog geen problemen mee gehad.
Ook is die snel zat en is de batterijduur zeer goed.
Wat misschien, off-topic, ook een zeer goede optie is: http://www.1949deal.com/x...-3g-wcdma-full-white.html
Ik kom van een sams s3 af. Die was rond 18u op. Rond 18u heeft deze nog minimaal 60%. Ben erg blij met de batterij. Die 8 cores staan echt niet d hele tijd aan
Heb vanmiddag GPS nog gebruijkt. Fix binnen 15 sec en kon me prima volgen. Google navigatie.
.
Heb vanmiddag GPS nog gebruijkt. Fix binnen 15 sec en kon me prima volgen. Google navigatie.
.
Hoe bevalt de G4S MTK6592 tot nu toe bij een eigenaar?
Denk dan aan GPS en foto's maken..
Bovenal de accu.
Ik las al dat het niet best was.
Maar hoe bevalt het nu je een paar weken het toestel in handen hebt.
Bovenal de accu.
Ik las al dat het niet best was.
Maar hoe bevalt het nu je een paar weken het toestel in handen hebt.
Dus gps van de S versie stelt niet zoveel voor?
Daar zijn de meningen verdeeld over. Bij de een zonder problemen, bij de ander veel problemen...vintage88 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:05:
[...]
Ik heb de g4s nu een paar dagen binnen, het is m'n eerste smartphone en heb er door studiedruk nog niet echt veel mee gedaan.vintage88 schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 09:05:
[...]
Maar GPS Test geeft 11 satellites "in view" en 0 "in use". Iemand hetzelfde probleem? Ik heb het topic kwa gps doorgelezen maar wordt er niet heel veel wijzer van. Tips zijn welkom.
@PrinsK Dit is geheel normaal. Dankzij EPO (Many Android smartphones have an additional GPS feature, called EPO (Extended Prediction Orbit). The phone downloads a file to help it locate GPS satellites more quickly and reduce the Time To First Fix. - wiki) weet je telefoon al welke satelieten in de "buurt" zijn en probeert van deze satelieten een signaal te ontvangen. Ik denk dat als je 2 minuten wacht al een fix hebt. Ga wel buiten staan en met zicht op de hemel.
De GPS is redelijk. Vergeleken met de nexus 7 (2012) is de GPS slechter, vergeleken met de Jiayu G4 vind ik hem beter. Je kan er prima op navigeren, echter moet je wel zorgen dat de telefoon zicht op de hemel heeft.zeg_ik_niet schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:22:
Hoe bevalt de G4S MTK6592 tot nu toe bij een eigenaar?
Foto's maken in 13 megapixels is mooi scherp. Qua ruis valt het wel mee. Wel krijg je makkelijk bewegingsonscherpte. Wat ik nu gebruik is de 8MP functie, hierdoor maakt het toestel sneller foto's waardoor de bewegingsonscherpte meevalt. De foto's zijn nog steeds van redelijk tot goede kwaliteit.
De accu van de G4s vind ik goed. 1 dag kom je zeker door, ook als je gaat navigeren m.b.v. GPS, 2 dagen red je net als je hem 's nachts in vliegtuigmodus hebt gezet, dit lukt me als ik 2 uur per dag muziek luister, beetje whatsapp, emails check en nieuwsberichten lees van 3 apps.zeg_ik_niet schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 00:22:
Bovenal de accu.
Gisteren mijn g4s binnen gekregen; waar ik meteen last van had is dat Facebook het niet doet. Google leerde mij dat je 3.8 moet installeren en niet meer updaten.....toen deed ie het weer...
Foto's waren in het begin beetje flets, maar met wat instellingen aanpassen zijn ze nu mooi natuurlijk. GPS heb ik nog niet echt gebruikt, alleen binnenshuis en dan denk ik dat de locatie via wifi bepaald word. De Chinese apps zijn niet echt storend; ik heb Swiftkey erop gezet en al het Chinees is weg.
Ik kan alleen bar weinig vinden over het rooten....iemand een handleiding?
Foto's waren in het begin beetje flets, maar met wat instellingen aanpassen zijn ze nu mooi natuurlijk. GPS heb ik nog niet echt gebruikt, alleen binnenshuis en dan denk ik dat de locatie via wifi bepaald word. De Chinese apps zijn niet echt storend; ik heb Swiftkey erop gezet en al het Chinees is weg.
[ Voor 7% gewijzigd door ..Christiaan.. op 01-06-2014 19:22 . Reden: toevoeging ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ik heb mijn G4S ook eindelijk binnen. Kan er weinig over zeggen, heb wel direct buiten GPS gebruikt, dit was mijn grootste 'angst'. (En met direct bedoel ik echt 5 minuten nadat-ie uit de doos was)
Wifi en netwerklokatiebepaling uitgezet (om zeker te weten dat alleen GPS het deed), en Google maps aangezwengeld en in de buurt rond gaan lopen.
Ik had een fix in 4 á 5 seconden, en op zich werkte het prima, ik zag wel dat-ie heel af en toe paar meter versprong (maar dit had ik met mijn vorige telefoon, HTC Desire HD ook), maar het was helemaal prima
Wifi en netwerklokatiebepaling uitgezet (om zeker te weten dat alleen GPS het deed), en Google maps aangezwengeld en in de buurt rond gaan lopen.
Ik had een fix in 4 á 5 seconden, en op zich werkte het prima, ik zag wel dat-ie heel af en toe paar meter versprong (maar dit had ik met mijn vorige telefoon, HTC Desire HD ook), maar het was helemaal prima
Bij mij doet de gps het ook redelijk. Soms binnen enkele seconden een fix.
Iemand hier trouwens al voor elkaar gekregen om xposed framework te installeren op de g4s?
Iemand hier trouwens al voor elkaar gekregen om xposed framework te installeren op de g4s?
Swiftkey is ook een aangename oplossingDekay99 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 09:39:
Misschien goed voor bij de inleiding?
Dekay99
Dat ligt eraan welke versie erop staat. In de nieuwe versie staat superuser er standaard op. Je hoeft deze enkel aan te zetten..Christiaan.. schreef op zondag 01 juni 2014 @ 11:52:
Gisteren mijn g4s binnen gekregen; waar ik meteen last van had is dat Facebook het niet doet. Google leerde mij dat je 3.8 moet installeren en niet meer updaten.....toen deed ie het weer...
Je kan dus je rom updaten, gaat wat makkelijker ^^
[ Voor 50% gewijzigd door relativity op 03-06-2014 17:30 ]
Overigens doet Facebook het bij mij prima, gewoon de versie uit de Play Store?
Edit: Oh, maar niet lang
[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 03-06-2014 18:01 ]
Haha dat dacht ik ook al. maar na een paar seconden forced closeanandus schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:00:
Overigens doet Facebook het bij mij prima, gewoon de versie uit de Play Store?
Dat komt blijkbaar door een foutje in de software, waardoor alle mt6592 toestellen dat probleem hebben. Tijdelijk een oudere versie van facebook gebruiken en het werkt wel weer.
Klopt jadutchgio schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:01:
Dat komt blijkbaar door een foutje in de software, waardoor alle mt6592 toestellen dat probleem hebben. Tijdelijk een oudere versie van facebook gebruiken en het werkt wel weer.
Heeft iemand nu al xposed framework geprobeerd? Of krijg je dan een bootloop?

Een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon en bij Mixeshop.com hebben ze het over
$ 183 Jiayu G4S http://www.mixeshop.com/j...otg-smartphone_p3809.html
en
$ 156 Jiayu G4S http://www.mixeshop.com/j...otg-smartphone_p4269.html
Het verschil zit hem dus in het ROM & RAM, respectievelijk 16gb, 2gb & 4gb, 1gb.
Wat voor effect heeft dit verschil?
en
Het verschil zit hem dus in het ROM & RAM, respectievelijk 16gb, 2gb & 4gb, 1gb.
Nou dat je op de ene 4x zoveel op het interne geheugen kunt opslaan en 2x zoveel in je werkgeheugen kwijt kunt.Vulchare schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:33:
Een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe telefoon en bij Mixeshop.com hebben ze het over
en
Momus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:45:
[...]
Nou dat je op de ene 4x zoveel op het interne geheugen kunt opslaan en 2x zoveel in je werkgeheugen kwijt kunt.

Het grootste 'knelpunt' zit em dus in het werkgeheugen? Intern geheugen kun je immers uitbreiden met een SD-kaart.
Dat klopt inderdaad.Vulchare schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 15:55:
[...]
Dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Thx!
Het grootste 'knelpunt' zit em dus in het werkgeheugen? Intern geheugen kun je immers uitbreiden met een SD-kaart.
Overigens vind ik persoonlijk dat Android een prima manier heeft om zelf goed met het geheugen om te gaan en zie ik weinig meerwaarde van 2 GB t.o.v. 1 GB. Maar goed, het prijsverschil is ook weer niet van dien aard dat het een enorme miskleun zou zijn om de 2 GB versie te nemen...
Verwijderd
Mss heb je hier iets aan.Verwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:23:
Waar vind ik een veroudere Facebook app? Ook last van 't probleem dat ie alsmaar sluit
Op woensdag 4 juni 2014 09:08 schreef shiznuts het volgende:
Je kan 'em toch via Filestube halen? http://www.filestube.to/q...cebook+apk+3.8&select=All >
http://www.mediafire.com/...ld_417397_For_Android.zip
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2014 17:55 ]
ik heb met de 1GB versie totaal niet het idee dat er meer in moet of dat het doel boel sneller zou maken, ik kom van een desire HD af (en daarvoor de HD2Momus schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:03:
[...]
Dat klopt inderdaad.
Overigens vind ik persoonlijk dat Android een prima manier heeft om zelf goed met het geheugen om te gaan en zie ik weinig meerwaarde van 2 GB t.o.v. 1 GB. Maar goed, het prijsverschil is ook weer niet van dien aard dat het een enorme miskleun zou zijn om de 2 GB versie te nemen...
voor het prijsverschil kan je wel een 32GB kaartje bijbestellen volgens mij, heb je alsnog meer geheugen
Ik heb nu met de HTC One X ook 1GB RAM. Dat lijkt me dus meer dan voldoende, evenals een uitbreiding van 16gb (max is 64 gb zeggen ze) dmv een geheugenkaartje.flippy.nl schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:38:
[...]
ik heb met de 1GB versie totaal niet het idee dat er meer in moet of dat het doel boel sneller zou maken, ik kom van een desire HD af (en daarvoor de HD2) en het loopt qua snelheid echt als een trein.
voor het prijsverschil kan je wel een 32GB kaartje bijbestellen volgens mij, heb je alsnog meer geheugen
Zodra m'n PayPal account is geverifieerd het toestel bestellen.

Mijn screen ghosting (?) begint nu echt te gek te worden.
Wat eerst met halfdroge vingers soms gebeurde, gebeurt nu iedere keer dat mijn scherm aanstaat.
Notificatie gaat auto stukje naar beneden, of er wordt ergens rechts bovenin in een site een stuk tekst geselecteerd (dus soort "hang"), spatiebalk in SMS blijft hangen, en uiteraard reageert dan niets meer, inclu de home, back, settings knoppen onderin.
Ik moet er nu dus echt iets aan gaan doen.
Want zelfs powerknop om scherm uit en weer aan te zetten werkt slechts enkele seconden.
Nieuwe ROM of Screen update draaien? Tht's the question.
Denk dat ik maar voor de officiele Jiayu (dus van hun site) ga.
Eerst even goed inlezen in het flashen, want dat gaat geloof ik net iets anders dan bij een CM voor een, zeg, LG phone, toch?
Nog tips?
Wat eerst met halfdroge vingers soms gebeurde, gebeurt nu iedere keer dat mijn scherm aanstaat.
Notificatie gaat auto stukje naar beneden, of er wordt ergens rechts bovenin in een site een stuk tekst geselecteerd (dus soort "hang"), spatiebalk in SMS blijft hangen, en uiteraard reageert dan niets meer, inclu de home, back, settings knoppen onderin.
Ik moet er nu dus echt iets aan gaan doen.
Want zelfs powerknop om scherm uit en weer aan te zetten werkt slechts enkele seconden.
Nieuwe ROM of Screen update draaien? Tht's the question.
Denk dat ik maar voor de officiele Jiayu (dus van hun site) ga.
Eerst even goed inlezen in het flashen, want dat gaat geloof ik net iets anders dan bij een CM voor een, zeg, LG phone, toch?
Nog tips?
Ik had vorige week een andere site gevonden... maar kan die niet meer vindenVerwijderd schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:23:
Waar vind ik een veroudere Facebook app? Ook last van 't probleem dat ie alsmaar sluit
Maar google "download older facebook version' en je krijgt
http://facebook.en.uptodown.com/android/old
http://www.freewarelovers.com/android/app/facebook-messenger
succes!
Dekay99
Heb hier een Polar H6 niet kunnen pairen met de Jiayu G4 (c). Heeft de telefoon nu wel of geen ondersteuning voor Bluetooth SMART?
Ik heb de Jiayu G4A, maar mijn GPS is echt brak in vergelijking met de G4S 
heeft iemand een idee, waar je een antenna op kan solderen? Bij de G3 was het makkelijker, of kon je het redelijk goed zien, maar ik weet neit eens waar de GPS chip zit bij dit model.
heeft iemand een idee, waar je een antenna op kan solderen? Bij de G3 was het makkelijker, of kon je het redelijk goed zien, maar ik weet neit eens waar de GPS chip zit bij dit model.
Hoe moet ik 'm rooten? Ik zie overal 'Factory Rooted' en 'pre rooted', maar hier werkt het niet. Ik heb Titanium Backup geïnstalleerd en die zegt dat het toestel niet geroot is. via instellingen/beveiliging kan ik superuser aanzetten, maar ik krijg de melding 'Er zijn momenteel geen apps waarvoor root toegang geregeld is.
Even op je telefoon op de volgende link klikken: http://forum.xda-develope...ntid=2784451&d=1402084843..Christiaan.. schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
Hoe moet ik 'm rooten? Ik zie overal 'Factory Rooted' en 'pre rooted', maar hier werkt het niet. Ik heb Titanium Backup geïnstalleerd en die zegt dat het toestel niet geroot is. via instellingen/beveiliging kan ik superuser aanzetten, maar ik krijg de melding 'Er zijn momenteel geen apps waarvoor root toegang geregeld is.
Gedownloade APK installeren en de drie mogelijke opties proberen tot hij zegt dat hij succesfull geroot is.
Die werkt niet op mijn G4s......geprobeerd.
Dan deze ff proberen...Christiaan.. schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:15:
Die werkt niet op mijn G4s......geprobeerd.
YouTube: ROOT MTK6592 Octa-core (JIAKE X3S) with VROOT & MTK Droid Tools
Je hoeft niet zo moeilijk te doen, in principe is-ie al geroot, alleen superuser staat stnadaard uit...Christiaan.. schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:10:
Hoe moet ik 'm rooten?
Ga naar System Settings (op homescreen op menu-knopje)->Security-> en dan Superuser aanzetten
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 10-06-2014 11:38 ]
Vandaar mijn vraag (in het Nederlands)anandus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:33:
[...]
Je hoeft niet zo moeilijk te doen, in principe is-ie al geroot, alleen superuser staat stnadaard uit.
Ga naar System Settings (op homescreen op menu-knopje)->Security-> en dan Superuser aanzetten
via instellingen/beveiliging kan ik superuser aanzetten, maar ik krijg de melding 'Er zijn momenteel geen apps waarvoor root toegang geregeld is.
Ik heb Titanium Backup geïnstalleerd.....
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen