Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:42
tumbadora schreef op zondag 16 maart 2014 @ 20:23:
[...]

Je zegt dat je via flash tool de rom van vredniiy geïnstalleerd hebt.
Ik kan die Rom alleen niet vinden op needrom.
De enige die ik zie kan je flashen via TWRP.
Aangezien ik niet in recovery kan komen en ook niet in CWM, kan ik alleen maar flashen via SP Flashtool.
Dus heb je misschien een link.
Link kan ik niet meteen geven, ben mobiel nu. Maar normaal kan je met de flash tool de recovery installeren, om dan daarmee de zip van de rom te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:54
Op website jiayu zijn upgrades van G4 aangekondigd. G4c (mtk6582) en g4s (mtk6592). Ben beniuwd naar eerste ervaringen. Hopelijk werkt gps beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
BeArt schreef op zondag 16 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Link kan ik niet meteen geven, ben mobiel nu. Maar normaal kan je met de flash tool de recovery installeren, om dan daarmee de zip van de rom te flashen.
Ja normaal kan dat ook, zo de recovery installeren. Alleen bij mij gaat dat dus niet. De bootanimatie werkt niet bij mij, dus kan ik ook niets selecteren als ik in recovery zou kunnen komen. Het scherm licht een beetje op en als het scherm weer helemaal zwart wordt dan druk ik op de power knop en dan ben ik op het homescreen. Dat is nou eenmaal zo met mijn telefoon. Dus ik kan dus echt alleen maar flashen vanuit Sp Flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik ben vast kome zitten met de Jaiyu G4 Advanced. Aanleiding was dat de Wifi het niet meer en heb met de Jaiyu.es tool een nieuwe rom willen installeren. Ik heb waarschijnlijk de verkeerde gekozen, want gevolg is dat er nu een volledige Chinese rom op staat, die niet alleen vanwege de taal onbruikbaar is, maar het touch screen reageert nagenoeg niet. Hierdoor kan eigenlijk nergens bij op de Phone. Heb met SP Flashtool geprobeerd vanaf de pc een nieuwe rom te installeren. Maar ook dat lukt niet. Op het moment ik de Phone aan de pc hang (nadat flashtool is voorbereid), blijft de flashtool hangen. Bij apparaatbeheer gekeken of er mogelijk iets mis is met de driver installatie, maar daar vind ik geen melding van een ontbrekende driver (overigens als de Phone zonder batterij aan de pc hangt iik geen melding van de aanwezigheid van een android apparaat.
Kan iemand mij instrueren hoe ik in zo'n geval weer van buitenaf een rom geïnstalleerd krijg zodat deze weer toegankelijk wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
tumbadora schreef op maandag 17 maart 2014 @ 07:52:
[...]

Ja normaal kan dat ook, zo de recovery installeren. Alleen bij mij gaat dat dus niet. De bootanimatie werkt niet bij mij, dus kan ik ook niets selecteren als ik in recovery zou kunnen komen. Het scherm licht een beetje op en als het scherm weer helemaal zwart wordt dan druk ik op de power knop en dan ben ik op het homescreen. Dat is nou eenmaal zo met mijn telefoon. Dus ik kan dus echt alleen maar flashen vanuit Sp Flashtool.
Je weet dat je de combinatie power + volume up moet gebruiken voor recovery? Volgens enkele posts hierboven is volumeknop al voldoende, maar volgens mij werkt dat bij mij niet.

Over het flashen zelf, je zou kunnen proberen de zip van needrom uit te pakken, en met die bestanden te flashen met de flashtool. Ik geloof dat ik het zo ook gedaan heb, maar mijn geheugen laat me wat in de steek.

en anders kan je met deze rom beginnen, die is speciaal voor flashtool. (is g4h, voor zover ik weet is dat voor mij de juiste versie, mijn g4 heeft 1g ram en 4g intern geheugen)

[ Voor 22% gewijzigd door BeArt op 17-03-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
BeArt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Je weet dat je de combinatie power + volume up moet gebruiken voor recovery? Volgens enkele posts hierboven is volumeknop al voldoende, maar volgens mij werkt dat bij mij niet.

Over het flashen zelf, je zou kunnen proberen de zip van needrom uit te pakken, en met die bestanden te flashen met de flashtool. Ik geloof dat ik het zo ook gedaan heb, maar mijn geheugen laat me wat in de steek.

en anders kan je met deze rom beginnen, die is speciaal voor flashtool. (is g4h, voor zover ik weet is dat voor mij de juiste versie, mijn g4 heeft 1g ram en 4g intern geheugen)
Correctie bij de g4 is het niet alleen power plus en volume up maar tegelijk moet ook de oplader aangesloten zijn.

Anders kom je er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
BeArt schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:11:
[...]

Ik weet hoe ik moet flashen, heb het zo vaak gedaan met mijn Samsung galaxy s. Die werkt ook met CWM.
Bij mijn telefoon kom je echt niet recovery, wat je ook probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
Ik geloof dat ik in mijn verwoede pogingen de Jiayu advanced aan de praat te krijgen de zaak behoorlijk verknald heb. Mijn onervarenheid heeft me genekt. Wat heb ik gedaan, als ik alle stappen goed herinner? Inloggen in CWM en daar wipe/factory reset - wipe cash - wipe davilink. Daarna naar advances en alles geformat waaruit te kiezen valt, en alles gemount waaruit te kiezen valt. Resultaat: bij power up verschijnt het logo van de laatste rom die erop stond (jiiayu.es) en blijft daar hangen. Kom ook niet meer met volume up (of down) + power) in CWM, ook dan alleen introscherm van jiayu.
Betekent dit het einde van deze overigens fraaie phone, of weet iemand hoe ik vanuit deze situatie de boel weer aan de gang krijg?? Elke hulp is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

accu eruit en hang hem aan de usb en flash er een complete rom op via flashtool.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

"Andere" manier van in recovery komen gebruiken, is hier al meerder mal besproken.
Je phone is niks mis mee, slechts software problemen.
Ik heb zelfs zogenaamde "ge-brick'te" iPhones 3G weer aan de praat gekregen. Ja, kost een avondje (of 3) maar jouw mooie G4 werkt nog perfect.
Zelfs bij die duffe 3G was het een kwestie van "nog een keer die knoppencombinatie langer ingedrukt houden".

Geef nie op...Dit is puur software.
Probeer eens de knoppen gewoon duf langer ingedrukt te houden, of, zonder batterij op je PC aangesloten dat nogmaals te doen.
Dat soort dingen.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
HMC schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:12:
"Andere" manier van in recovery komen gebruiken, is hier al meerder mal besproken.
Je phone is niks mis mee, slechts software problemen.
Ik heb zelfs zogenaamde "ge-brick'te" iPhones 3G weer aan de praat gekregen. Ja, kost een avondje (of 3) maar jouw mooie G4 werkt nog perfect.
Zelfs bij die duffe 3G was het een kwestie van "nog een keer die knoppencombinatie langer ingedrukt houden".

Geef nie op...Dit is puur software.
Probeer eens de knoppen gewoon duf langer ingedrukt te houden, of, zonder batterij op je PC aangesloten dat nogmaals te doen.
Dat soort dingen.
Dit waren de bemoedigende teksten die ik nodig had in deze mineur stemming. En heb het advies van Flippy.nl (hiervoor) maar weer eens opgepakt. Ik zat eerder namelijk aal op dat van flashtool, maar na menig verwoede pogingen kreeg ik die verdomde drivers niet aan de praat. Ondanks foutmeldingen bij mijn laatste poging maar doorgedrukt en in afwijking van de instructie2 combinaties van installatie van die drivers geprobeerd, en wel op een andere pc als daarvoor. Op goed geluk dus de boel weer aan de praat gekregen en nu kon ik weer een rom erop krijgen. Pak van mijn hart. En inderdaad "Geef nie op...Dit is puur software". Heel hartelijk dank voor jullie bijdragen om mij uit deze penibele situatie te trekken. En met succes me op het spoor gehouden..
Het enige wat ik nu nog vlot moet trekken is de omvang van de interne SD. Bleek snel vol te lopen. Blijkt dat ik op de PC maar 2 gb (waarschijnlijk rom) heb en de overige 32 gb ram is niet te vinden. Weet iemand waar die gebleven kan zijn en/of hoe ik die weer toegankelijk krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

dan heb je de rom ingeladen voor de 1GB versie en niet de 4GB versie.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
SSDharry schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:28:
[...]

Dit waren de bemoedigende teksten die ik nodig had in deze mineur stemming. En heb het advies van Flippy.nl (hiervoor) maar weer eens opgepakt. Ik zat eerder namelijk aal op dat van flashtool, maar na menig verwoede pogingen kreeg ik die verdomde drivers niet aan de praat. Ondanks foutmeldingen bij mijn laatste poging maar doorgedrukt en in afwijking van de instructie2 combinaties van installatie van die drivers geprobeerd, en wel op een andere pc als daarvoor. Op goed geluk dus de boel weer aan de praat gekregen en nu kon ik weer een rom erop krijgen. Pak van mijn hart. En inderdaad "Geef nie op...Dit is puur software". Heel hartelijk dank voor jullie bijdragen om mij uit deze penibele situatie te trekken. En met succes me op het spoor gehouden..
Het enige wat ik nu nog vlot moet trekken is de omvang van de interne SD. Bleek snel vol te lopen. Blijkt dat ik op de PC maar 2 gb (waarschijnlijk rom) heb en de overige 32 gb ram is niet te vinden. Weet iemand waar die gebleven kan zijn en/of hoe ik die weer toegankelijk krijg?
Dit komt wel vaker voor en heb ik ook wel eens gehad na herstel van een slechte flash.
Het is verstandig om eerst eens op je toestel te kijken wat je nog hebt.
dit kun je op diverse plaatsen doen zoals bv bij het opslag gedeelte in het instellingen menu maar je kan ook kijken bij het apps gedeelte door te kijken bij je actieve apps.
Daar zie je de hoeveelheid ram onderin beeld staan.
Als je hier wel 2 gb ram hebt (bij sommige versies is het 1,66 en bij sommige. 2,5) en je ziet geen telefoon opslag bij het opslag gedeelte v.h. Menu, dan kan het zijn dat je door je telefoon opslag te wissen via instellingen/opslag en een reboot je ruimte weer terug krijgt.
Er is overigens al meer over geschreven op dit forum.

Succes jgzxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
jgzxr schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:01:
[...]

Dit komt wel vaker voor en heb ik ook wel eens gehad na herstel van een slechte flash.
Het is verstandig om eerst eens op je toestel te kijken wat je nog hebt.
dit kun je op diverse plaatsen doen zoals bv bij het opslag gedeelte in het instellingen menu maar je kan ook kijken bij het apps gedeelte door te kijken bij je actieve apps.
Daar zie je de hoeveelheid ram onderin beeld staan.
Als je hier wel 2 gb ram hebt (bij sommige versies is het 1,66 en bij sommige. 2,5) en je ziet geen telefoon opslag bij het opslag gedeelte v.h. Menu, dan kan het zijn dat je door je telefoon opslag te wissen via instellingen/opslag en een reboot je ruimte weer terug krijgt.
Er is overigens al meer over geschreven op dit forum.

Succes jgzxr
Verdomt, door het wisselen van die opslag kwam de hoeveelheid ram weer terug. Toch wonderlijke logica: door te wisselen naar iets dat niet bestaat , bestaat het! Van mensen kende ik dat al, maar van machines nog niet. Maar helemaal top, die hulp die ik van jullie mocht ontvangen. Ik geloof dat het lek nu helemaal boven is, en een hoop geleerd. Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ooo yeah!
Mooi succesverhaal weer.
De rillingen lopen over m'n rug, en een dikke smile.
Klasse!

Dit is Tweakers.net in z'n volle glorie. (Het Forum dan, in dit geval :P )

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 19-03-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ben gister weer aan het klooien geweest met andere roms proberen. maar ik kom niet echt verder.

ik zoek een "kale" rom voor zover mogelijk en ik heb al meerdere malen die muiu roms geprobeerd maar ze hebben allemaal zo'n stomme skin erover die ik dus net niet wil.
ben nu weer terug naar een semi-willekeurige orginele rom maar daarvan werkt het kantelen weer eens niet in de browser.
is er ergens een originele rom te vinden zonder die miui troep erop maar waar wel het kantelen en dergelijke gewoon werkt? de wankele gps krijg ik met uncle wel weer aan de praat dus das geen vereiste.

ik zit momenteel een beetje met het bos-bomen verhaal dus een beetje hulp zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Zelf ben ik terug naar MIUI, ik kan het flashen niet laten ...
Maar je omschrijving doet me aan de mod van vredniiy denken, te vinden via needrom: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4lhhg/

Werkte bij mij eigenlijk perfect, en is zonder Chinese apps of andere "troep".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Oh jeetje heb m'n geliefde Jiayu laten vallen, het zijkantje naast de batterij is aan de onderkant afgebroken, weet iemand toevallig welk onderdeel het plastic achterkantje is onder de back-cover of zit dat vast aan de hele telefoon? Of weet iemand misschien wat het kost om dat te laten repareren? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
mcmxcivr schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:35:
weet iemand toevallig welk onderdeel het plastic achterkantje is onder de back-cover of zit dat vast aan de hele telefoon? Of weet iemand misschien wat het kost om dat te laten repareren? Thanks in advance!
Je vraag begrijp ik niet helemaal, misschien is het makkelijker om als volgt te testen, als je je batterij klepje eraf haalt, zit de beschadiging er dan nog?

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/5kguwvb0p/IMG_20140321_193954.jpg

Zo ja dan is het beschadigde onderdeel het 3de onderdeel van links dat te zien is op de foto (m'n telefoon ligt nu even uit elkaar dus ik denk ik schiet ff 'n foto voor je). Deze heb ik nog nooit los te koop gezien, ook als ik zoek op "Jiayu G4 replacement body" of replacement housing vind ik niets.

[ Voor 4% gewijzigd door srdevil op 21-03-2014 19:48 . Reden: foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
srdevil schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 19:47:
[...]

Je vraag begrijp ik niet helemaal, misschien is het makkelijker om als volgt te testen, als je je batterij klepje eraf haalt, zit de beschadiging er dan nog?

[afbeelding]

Zo ja dan is het beschadigde onderdeel het 3de onderdeel van links dat te zien is op de foto (m'n telefoon ligt nu even uit elkaar dus ik denk ik schiet ff 'n foto voor je). Deze heb ik nog nooit los te koop gezien, ook als ik zoek op "Jiayu G4 replacement body" of replacement housing vind ik niets.
Het is inderdaad het derde onderdeel, ik heb ernaar gezocht maar ik kan het ook niet vinden. Inmiddels zit de telefoon met plakband aan elkaar 8)7 maar hij doet het in ieder geval nog prima. Bedankt voor de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

je kan modelbouwlijm gebruiken om scheuren en dergelijke te repareren. wel opletten want het smelt in princiepe het plastic aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
flippy.nl schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:52:
je kan modelbouwlijm gebruiken om scheuren en dergelijke te repareren. wel opletten want het smelt in princiepe het plastic aan elkaar.
Ik heb Revell modelbouwlijm gebruikt, komt snel weer los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Sinds krap 2 weken de Jiayu G4c in gebruik (gekocht bij SpemAll voor 170 dollar). Verzending ging soepel en zonder inklaringskosten. Bij deze een mini-reviewtje.

Pros:
1) De telefoon ziet er goed uit,
2) voelt kwa materialen ook stevig en
3) voelt kwa hardware snel aan (maarja, dat is denk ik bij elke Android wanneer ie nog niet lang gebruikt is).
4) Ook het scherm is een genot. Goede kijkhoeken, intensiteit, kleuren, bijna geen bleeding etc.
5) batterij (ik heb de 2000mAh versie) houdt het vrij lang uit. Bij intensief gebruik (een dag waarin ik 4 uur in de trein zit te appen, browsen, muziek luisteren, tethering met laptop aan) houdt ie het een dag (7-22) uit met nog een procent of 15 over.
6) goede ontvangst, zowel kwa wifi als 3g/hsdpa. Eigenlijk niet eens gelet op de gsm ontvangst, zoveel bel ik niet.
7) gesprekskwaliteit van telefoneren is goed.

Cons: Kwa software/ROM kun je merken dat het een nieuw model is; er zitten nog wel een aantal bugs en onhandigheden in de LEWA rom (ik ben nog geen custom roms tegen gekomen, zou er gelijk miui opzetten wanneer het zou kunnen):
1) (met stip op 1!) volume: de laagste volumestand is keihard. Zet je hem nog hoger neemt het volume nog iets verder toe. Lage volumes zijn dus niet mogelijk. Ik heb hem dus standaard maar op trillen gezet (heb eerder m.b.v. een equalizer app wat proberen bij te regelen: dat werkte wel, maar kwam de geluidskwaliteit niet ten goede). Verder heb ik oordopjes met zo'n weerstandje in het draadje, daarmee is ie wel prima te gebruiken. Dan merk je dat de geluidskwaliteit van de yahama chip prima is en dat de volume slider ook op hogere standen wel degelijk iets doet.
2) 'verdwijnende apps'. Bij de google search widget en ing bankieren heb ik er last van dat ze verdwijnen van de desktop na een reboot. Bij de google search widget heb ik het op kunnen lossen door deze op internal memory te zetten ipv de sd kaart, bij de ing app bood dat geen soelaas. Vooralsnog kan ik deze app alleen opstarten vanuit de playstore :? (hamertje). De app is geinstalleerd, maar ik zie hem niet op de desktop (wel in settings -->apps)
3) alhoewel geadverteerd met een hele waslijst aan talen heeft mijn G4c ROM alleen chinees en engels. Bij de meegeleverde system-apps merk je duidelijk dat de engelse vertalingen nogal slecht zijn.
4) google keyboard en default keyboard : aangezien ik graag swype heb ik google keyboard geinstalleerd en als default keyboard gezet. Na een reboot staat de default echter weer op het meegeleverde android AOSP keyboard. Ondertussen heb ik ook google keyboard van de sdkaart naar internal memory gezet, wellicht dat dit probleem daarmee ook opgelost is?

Verder:
-er stond een hele waslijst aan chinese crap-apps op, maar rooten ging eenvoudig (heb de gebruikte methode even niet bij de hand, zou ik thuis moeten opzoeken), waarna deze apps te verwijderen waren.
-dualsim nog niet gebruikt, vanaf volgende week wel als het goed is.
-camera en video heb ik nog niet echt getest, de enkele foto die ik er mee gemaakt heb zag er niet slecht uit, flits is ook behoorlijk.
-jiayu.es app identificeert het ding als een g2f, en download-secties e.d. laden niet. Het lijkt erop dat ze hem nog niet toegevoegd hebben aan de app en dat de app o.b.v. de soc denkt dat het een g2f is?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 16:22
bloasfist schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 10:05:
Sinds krap 2 weken de Jiayu G4c in gebruik (gekocht bij SpemAll voor 170 dollar). Verzending ging soepel en zonder inklaringskosten. Bij deze een mini-reviewtje.

Pros:
1) De telefoon ziet er goed uit,
2) voelt kwa materialen ook stevig en
3) voelt kwa hardware snel aan (maarja, dat is denk ik bij elke Android wanneer ie nog niet lang gebruikt is).
4) Ook het scherm is een genot. Goede kijkhoeken, intensiteit, kleuren, bijna geen bleeding etc.
5) batterij (ik heb de 2000mAh versie) houdt het vrij lang uit. Bij intensief gebruik (een dag waarin ik 4 uur in de trein zit te appen, browsen, muziek luisteren, tethering met laptop aan) houdt ie het een dag (7-22) uit met nog een procent of 15 over.
6) goede ontvangst, zowel kwa wifi als 3g/hsdpa. Eigenlijk niet eens gelet op de gsm ontvangst, zoveel bel ik niet.
7) gesprekskwaliteit van telefoneren is goed.

Cons: Kwa software/ROM kun je merken dat het een nieuw model is; er zitten nog wel een aantal bugs en onhandigheden in de LEWA rom (ik ben nog geen custom roms tegen gekomen, zou er gelijk miui opzetten wanneer het zou kunnen):
1) (met stip op 1!) volume: de laagste volumestand is keihard. Zet je hem nog hoger neemt het volume nog iets verder toe. Lage volumes zijn dus niet mogelijk. Ik heb hem dus standaard maar op trillen gezet (heb eerder m.b.v. een equalizer app wat proberen bij te regelen: dat werkte wel, maar kwam de geluidskwaliteit niet ten goede). Verder heb ik oordopjes met zo'n weerstandje in het draadje, daarmee is ie wel prima te gebruiken. Dan merk je dat de geluidskwaliteit van de yahama chip prima is en dat de volume slider ook op hogere standen wel degelijk iets doet.
2) 'verdwijnende apps'. Bij de google search widget en ing bankieren heb ik er last van dat ze verdwijnen van de desktop na een reboot. Bij de google search widget heb ik het op kunnen lossen door deze op internal memory te zetten ipv de sd kaart, bij de ing app bood dat geen soelaas. Vooralsnog kan ik deze app alleen opstarten vanuit de playstore :? (hamertje). De app is geinstalleerd, maar ik zie hem niet op de desktop (wel in settings -->apps)
3) alhoewel geadverteerd met een hele waslijst aan talen heeft mijn G4c ROM alleen chinees en engels. Bij de meegeleverde system-apps merk je duidelijk dat de engelse vertalingen nogal slecht zijn.
4) google keyboard en default keyboard : aangezien ik graag swype heb ik google keyboard geinstalleerd en als default keyboard gezet. Na een reboot staat de default echter weer op het meegeleverde android AOSP keyboard. Ondertussen heb ik ook google keyboard van de sdkaart naar internal memory gezet, wellicht dat dit probleem daarmee ook opgelost is?

Verder:
-er stond een hele waslijst aan chinese crap-apps op, maar rooten ging eenvoudig (heb de gebruikte methode even niet bij de hand, zou ik thuis moeten opzoeken), waarna deze apps te verwijderen waren.
-dualsim nog niet gebruikt, vanaf volgende week wel als het goed is.
-camera en video heb ik nog niet echt getest, de enkele foto die ik er mee gemaakt heb zag er niet slecht uit, flits is ook behoorlijk.
-jiayu.es app identificeert het ding als een g2f, en download-secties e.d. laden niet. Het lijkt erop dat ze hem nog niet toegevoegd hebben aan de app en dat de app o.b.v. de soc denkt dat het een g2f is?
Dat de telefoon op zijn zachts nog veel te hard is herken ik uit mijn ervaring met de eerste Jiayu G4.
Uiteindelijk bood deze app mij een goede oplossing. Kost helaas wer ~€2 voor de volledige versie, maar dat is het misschien wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
hoe zit het met de batterij versie?
als je de 3000 hebt, wordt de telefoon dan ook dikker?
en waar kan je hem momenteel het beste bestellen?

-edit-

en wat is het verschil tussen G4T en GT4C?
wat een kennis van mij zoekt een witte telefoon rond de 175e

[ Voor 29% gewijzigd door Aggressor op 27-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de 3000 is 1 en-een-beetje mm dikker, maar de achterkant is ook hoger dus je merkt er ECHT niks van.

er is geen reden om niet voor de 3000 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:58
en het verschil tussen alle de 4g 4c en advanced? en zou je voor 1gb of 2gb geheugen gaan? en weet je nog een (goed)kope webshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik heb zelf de 1GB versie en ding werkt goed, het geheugenmanagment van android werkt feilloos. tenzij je spellen of andere moeilijke dingen draait is 1gb zat.
een los sd kaartje is goedkoper dan de duurdere versie halen, als je veel opslag nodig hebt is het toch handiger om de 1gb versie te halen en een 64gb kaartje er los bij, dan heb je alsnog meer opslag voor minder.

webshops staan er genoeg vermeld welke je kan nemen. er is zelfs tegenwoordig een nederlandse importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
BeArt schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:08:
Zelf ben ik terug naar MIUI, ik kan het flashen niet laten ...
Maar je omschrijving doet me aan de mod van vredniiy denken, te vinden via needrom: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4lhhg/

Werkte bij mij eigenlijk perfect, en is zonder Chinese apps of andere "troep".
Heb jij misschien enig idee hoe je de camera fix moet installeren voor deze rom. Ik heb de fix gedownload, en die bestaat uit 2 mappen, META-INf en system. Ik heb alleen geen idee wat ik er mee moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
De .zip Flashen via recovery, net als met roms en dergelijke alleen zijn wipes vooraf niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
dutchgio schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 22:07:
De .zip Flashen via recovery, net als met roms en dergelijke alleen zijn wipes vooraf niet nodig.
Is dat een antwoord op mijn vraag?
Als dat zo is, het is geen zipfile, maar gewoon 2 mappen.
edit ,ik heb het al gevonden

[ Voor 4% gewijzigd door tumbadora op 28-03-2014 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

De USB aansluiting van mijn G4 advanced zit los. Daardoor laadt de phone alleen op als de usb-kabel in een bepaalde stand staat. Beetje lastig.
Na gezocht te hebben las ik op het forum dat reserveonderdeel hier is te bestellen.
http://www.aliexpress.com...ell-phone/1395677640.html

De link laat plaatje zien van USBbordje met als tekst ook G4a. Is dat de Advanced? Of moet daarvoor een andere hebben? Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Ik heb sinds augustus 2013 een jiayu G4. Sinds 2 maanden valt hij om de 10 minuten uit. Ik kan hem enkel opnieuw opstarten door de batterij er even uit te halen. Hoe langer hij uitlag, hoe minder de batterij is. Soms krijg ik hem niet meer aan omdat de batterij helemaal plat is. Het is heel vervelend want ik ben soms uren niet bereikbaar. Mensen krijgen niet mijn voicemail en berichten komen dan niet toe. Ik ben elke dag veel te veel bezig met die telefoon constant opnieuw op te starten. Ik heb de fabrieksinstellingen al eens teruggezet, dus alles af gesmeten, maar het probleem bleef aanhouden. Kan iemand mij zeggen aan wat dit zou kunnen liggen? Het is enorm vervelend :? .

Julie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

heb je al eens een nieuwere ROM geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 14:34
Je beschrijving lijkt meer op een wakelock dan het uitschakelen van de gsm. Zoek op wakelock in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 10:44
Op mn G4 lukt het niet 3G/data op mn Sim1 te gebruiken. Ik stel zowel data op SIM1 in als 3G. Maar dan connect hij helemaal niet. Iemand enig idee?

Heb trouwens de jiayu.se rom erop staan, al werkte het ook niet met de standaard chinese rom en miui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De specs vertellen je dat SIM1 geen 3G ondersteunt, alleen SIM2. Daarom krijg je er die handige tool bij om je kaart te verknippen.

Of was het precies andersom? :? LOL Alleen die kleine ondersteunt 3G in ieder geval. Alhoewel ik 3G ook op een grote SIM poort aan heb gezien (indicator), maar er kwam geen data binnen.

[ Voor 42% gewijzigd door HMC op 11-04-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-09 10:44
mschut schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:38:
Op mn G4 lukt het niet 3G/data op mn Sim1 te gebruiken. Ik stel zowel data op SIM1 in als 3G. Maar dan connect hij helemaal niet. Iemand enig idee?

Heb trouwens de jiayu.se rom erop staan, al werkte het ook niet met de standaard chinese rom en miui.
8)7 Had bij m'n provider een instelling uit staan voor internet. Wel een internet bundel, maar internettoegang uit. Voila, ook 3G op sim1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

HMC schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:47:
De specs vertellen je dat SIM1 geen 3G ondersteunt, alleen SIM2. Daarom krijg je er die handige tool bij om je kaart te verknippen.

Of was het precies andersom? :? LOL Alleen die kleine ondersteunt 3G in ieder geval. Alhoewel ik 3G ook op een grote SIM poort aan heb gezien (indicator), maar er kwam geen data binnen.
euh... Ik heb gewoon 3G op m'n "grote" vodafone SIM. :?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Weet iemand wat het verschil tussen de g4 advanced en de nieuwe g4s is? Buiten de octa core processor om natuurlijk. Ik neig naar de g4s omdat de specs me beter lijken en hij goedkoper is, maar ik heb het gevoel dat ik het adertje onder het gras over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
wolterious schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 23:12:
Weet iemand wat het verschil tussen de g4 advanced en de nieuwe g4s is? Buiten de octa core processor om natuurlijk. Ik neig naar de g4s omdat de specs me beter lijken en hij goedkoper is, maar ik heb het gevoel dat ik het adertje onder het gras over het hoofd zie.
De oude G4 heeft een 6589(t) en de G4s de 6592 soc van mediatek. Dus octacore ipv quadcore en een andere GPU. Veel meer verschil is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56
Ik zit met dezelfde vraag als wolterious. Bottomline is dus dat het beter is om een G4s aan te schaffen? Ik kom er met google niet echt meer uit in het bos van al die chinese sites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Er is ook nog een g4c, met de mt6582. ;)
Is meer een vernieuwd 'youth' model met 1gb ram t.o.v. 2 in de Advanced en S.

Enige verschil van de S is inderdaad de octacore/GPU.
De GPU is flink beter, en je gaat van een quad naar een octa-core cpu, maar dat is in mijn mening alleen leuk voor benchmarks.
Als ie daadwerkelijk goedkoper is dan de Advanced lijkt het me een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
dutchgio schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:45:
Er is ook nog een g4c, met de mt6582. ;)
Is meer een vernieuwd 'youth' model met 1gb ram t.o.v. 2 in de Advanced en S.

Enige verschil van de S is inderdaad de octacore/GPU.
De GPU is flink beter, en je gaat van een quad naar een octa-core cpu, maar dat is in mijn mening alleen leuk voor benchmarks.
Als ie daadwerkelijk goedkoper is dan de Advanced lijkt het me een makkelijke keuze.
Ik geloof dat chrome ook met meer dan 4 cores overweg kan, maar of je het verschil nou echt zal merken? Ik wacht nog maar even op de volgende ronde (met hopelijk lte) voor ik mijn mt6589 de deur uit doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
matthijsph schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:56:
[...]

Ik geloof dat chrome ook met meer dan 4 cores overweg kan, maar of je het verschil nou echt zal merken? Ik wacht nog maar even op de volgende ronde (met hopelijk lte) voor ik mijn mt6589 de deur uit doe.
Ik ook.
Chinaphones zijn goedkoop maar binnen een jaar alweer een minimaal geupgrade model kopen is het voor mij nog niet waard. Als de iOcean dan nog voor een mooi prijsje wordt verkocht is het tijd voor een opvolger, met toch aanzienlijke verbeteringen.
Bij LTE, 2/32gb en niet alleen A9 cores, laatste Android versie(KitKat), wordt het interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Laatst online: 10:44
Dan is de keuze inderdaad niet moeilijk. Mijn advanced is helaas gesneuveld (flink hard laten vallen), dus ik wil zo snel mogelijk een nieuwe telefoon en wil dus niet wachten op LTE enz. Direct ook maar een F1 bijbesteld als backup telefoon. Ik loop nu al een maand met mn oude nokia en dat verveelt behoorlijk... Bedankt voor jullie antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Die octacore van Mediatek werd door Mediatek zelf toch juist ook gepresenteerd icm KitKat support?
Of was dat weer een andere octacore?
Kortom, het zou kunnen dat er voor de G4s met octacore eerder KitKat-support komt?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het schijnt dat ze KitKat ook voor de mt6589 en 6582 beschikbaar willen maken, al moet nog maar blijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalisj
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-02 10:04
Hallo,

is er iemand die ook problemen heeft om de G4 via bluetooth te verbinden met een ipad?

grtz
Christoph

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Kalisj schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:47:
Hallo,

is er iemand die ook problemen heeft om de G4 via bluetooth te verbinden met een ipad?

grtz
Christoph
en ik neem aan dat je bestanden oid wilt uitwisselen?
dat kan namelijk met een iPad/iPhone niet. Apple staat bestandsdeling via bluetooth niet toe. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
dutchgio schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:59:
Het schijnt dat ze KitKat ook voor de mt6589 en 6582 beschikbaar willen maken, al moet nog maar blijken....
Source? :9

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-09 08:25
Waar kan ik een ROM vinden voor de Jiayu G4s? Mijn telefoon is softbricked door de installatie van xposed, maar ik was vergeten een backup te maken van de ROM.

Edit: Eerst maar even wipe cache proberen :)
Edit: Data reset werkte prima :D

[ Voor 20% gewijzigd door buis71 op 24-04-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralffoxx
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07 14:43
net mijn g4s binnen. Tot nu toe lijkt ie prima voelt wat goedkoop aan met het plastic. En vrij dik maar werkt lekker snel en had hiervoor een sony xperia T maar met deze heb ik tenminste bereik in huis. GPS ook al geprobeert met mijn TOM TOM (waarvan de icoontjes in de keuze menu's er wat raar van uit zien) en werkt ook tot nu toe prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Het plastic vind ik juist heerlijk. Stroef, en ik vind dat glanzende van vele andere phones niets.
Vrij dik? Ooo yeah! Een prachtige baksteen die het meerdere dagen uithoudt, en als je hem op de tafel legt, dan is het geluid awesome. Hij ligt (IMHO) daardoor ook lekker in de hand.
Lucky you dat je GPS goed werkt, want dat krijg ik niet aan de praat, ondanks al de methodes die hier besproken zijn.

Heerlijke phone, en hoop dat 'ie het lang uit zal houden.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 25-04-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 4 maanden een Jiayu G4 advanced.

Sinds vorige week laadt hij soms niet en soms wel op als hij aan staat, als hij af staat laadt hij altijd op. Sinds eergisteren wilt hij alleen nog opladen indien hij af staat.

Ik heb al met 3 verschillende opladers geprobeerd, geen resultaat,

Ik heb ook al een reset gedaan naar fabrieksinstellingen, ook zonder resultaat.
Mijn gsm werkt op de standaard android, heb hem niet geroot of dergelijk.

Aangezien hij alleen oplaadt als hij af staat, herkent mijn pc hem niet en kan ik hem ook niet meer gebruiken als externe harde schijf.

Zou dit een software probleem kunnen zijn ? of moet ik de micro usb toch vervangen ? lijkt mij raar dat ie kapot is aangezien hij toch altijd oplaadt als de gsm af staat.

hopelijk weet er iemand raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Probeer ook eens een ander kabeltje.
Ik heb gemerkt dat een gammel kabeltje nogal een knipperlicht-effect heeft laden-nietladen-laden-nietladen.
Fatsoenlijk kabeltje er tussen en er blijft nog wat aan laadspanning over bij een redelijke stroom.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het eens geprobeerd met een ander kabeltje, dan heeft hij 1min geladen terwijl hij aan stond, maar nu terug niet meer. Als hij af staat laadt hij wel probleemloos verder op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zo'n accu-kalibratie tooltje al eens geprobeerd? Een waarmee je de accu-ontlaadcurve ook weer kunt resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit werkt ook niet. Zou het eventueel kunnen helpen om een andere rom te installeren, hier ben ik echt een leek in, dus ik denk dat het geen goed idee is om dit zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Heb wel gemerkt (tot nu toe ;P ) dat de kleine irritantheden die er zijn, vooral softwarefoutjes lijken te zijn.
Een nieuwe ROM zou dus zeker kunnen helpen.
Of eerst een factory reset een proberen?

Deze phone zal het geen eeuw volhouden, maar ik denk niet dat dit (nu al) een hardwareprobleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
HMC schreef op maandag 28 april 2014 @ 07:31:
Heb wel gemerkt (tot nu toe ;P ) dat de kleine irritantheden die er zijn, vooral softwarefoutjes lijken te zijn.
Een nieuwe ROM zou dus zeker kunnen helpen.
Of eerst een factory reset een proberen?

Deze phone zal het geen eeuw volhouden, maar ik denk niet dat dit (nu al) een hardwareprobleem is.
En wat zijn dat dan voor foutjes?
Lijkt me handig om eerst te weten.

Mvg jgzxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Touchscreen niet reageren>scherm aan/uit.
Geen connectie Mobiel>phone aan/uit (soms via airplane aan/uit.
Wifi als connected, maar geen data> Wifi aan/uit.
phone ineens uit, dat soort rare kleine dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
HMC schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:39:
Touchscreen niet reageren>scherm aan/uit.
Geen connectie Mobiel>phone aan/uit (soms via airplane aan/uit.
Wifi als connected, maar geen data> Wifi aan/uit.
phone ineens uit, dat soort rare kleine dingetjes.
1 geen last van
2 had ik ook, maar lag aan mijn zelfgeknipte simkaart
3 had ik thuis, maar komt door ziggo, af en toe router resetten (1x in de 4 weken ofzo)
4 had ik nooit, maar nu heel af en toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik0s
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 15:53
Zojuist een Jiayu G4s (mtk6592) besteld. Weet iemand of er custom ROMs voor gemaakt zijn? Of bestaat er al een android 4.4 ROM voor deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Ik heb gisteren mijn G4 laten vallen. Aan de buitenkant is er geen schade, de telefoon bleef ook gewoon aanstaan nadat die gevallen was. Vanochtend kwam ik erachter dat er geen geluid meer uit de speaker aan de achterkant komt. Is hier nog iets aan te doen?

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik heb 2x een G4c besteld voor bekenden van me. Ben benieuwd, ziet er goed uit voor huis-, tuin- en keukengebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
mrbombastic schreef op woensdag 30 april 2014 @ 11:16:
Ik heb gisteren mijn G4 laten vallen. Aan de buitenkant is er geen schade, de telefoon bleef ook gewoon aanstaan nadat die gevallen was. Vanochtend kwam ik erachter dat er geen geluid meer uit de speaker aan de achterkant komt. Is hier nog iets aan te doen?
Vaak hebben die speakertjes niet een gesoldeerde verbinding naar een printplaat, maar een klemverbinding.
Kan dus zijn dat het speakertje of het veertje ertussen iets verschoven is.
Zou kunnen dat je daarvoor wel de foon een behoorlijk eind uit elkaar moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Hoe zijn jullie ervaringen met de Camera van de G4S?
Ik ben nu erg aan het twijfelen tussen de Jiayu G4s en de Honor 3c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De camera "wint" het vaak van duurdere modellen (uit die tijd), in mijn optiek.
En vaak kan je op een groepsfoto ook daadwerkelijk iedereen schieten, zonder het "ok, nog ietsjes naar links, dichter nij elkaar please."
Maar in de avond wordt het wel snel minder.

Ook van de camera ben ik nog steeds onder de indruk.

Ik weet het, ik maak volop reclame voor de phone . :P
Maar ik vind het echt een van de beste kopen uit m'n leven.
Hoop echt dat de phone niet ineens stopt na een jaar of anderhalf. (heb 'em nu zo'n 7 maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
HMC schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:59:
De camera "wint" het vaak van duurdere modellen (uit die tijd), in mijn optiek.
En vaak kan je op een groepsfoto ook daadwerkelijk iedereen schieten, zonder het "ok, nog ietsjes naar links, dichter nij elkaar please."
Maar in de avond wordt het wel snel minder.

Ook van de camera ben ik nog steeds onder de indruk.

Hoop echt dat de phone niet ineens stopt na een jaar of anderhalf. (heb 'em nu zo'n 7 maanden)
Dank voor je antwoord! Mijn vrouw heeft op dit moment de Jiayu G3 en de camera is ronduit dramatisch.
Van wat ik hier lees en zie kan ik er vanuit gaan dat de G4(S) vele malen beter is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
HMC schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:59:
Helemaal mee eens, astie kaput is, koop ik wss weer zoeen :)
Heb um nu 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Inderdaad, de camera is geweldig, net als het scherm trouwens. Ongekend helder en mooie kleuren.
Even wat onbewerkte voorbeelden: (linkjes, zodat niet iedereen gelijk 12 MB binnen hoeft te halen)
Reiger Beetje flets.
Torentje in Ten Boer (vergeet niet even in de zoomen op het torentje ;) )
Lilly in stoel Een onverwacht goed gelukt resultaat bij wat spelen met licht. Al bleef ze maar een seconde recht zitten, dus het moest snel gebeuren. Ze is nog maar 3 maand oud.

Het is echt opvallend hoe vaak je zeer prettige foto's eruit kunt krijgen en dat is wel handig met een klein meiske van 3 maand oud en niet altijd de Canon bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 16:43
Toch eens uitleggen wie dat op foto 2 is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:45
Brammos85 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:53:
AHAAHAHAHA mooie beentjes in de toren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Brammos85 schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 16:53:
Het is het huis van een kunstenaar.
Die heeft wat leuks gedaan met zijn torentje.... Althans ik vind het wel leuk. Niet iedereen in 't dorp schijnt het gepast te vinden.
Het plafond is ook geschilderd alsof het een rondwaaiende rok is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renehag
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-11-2017
Is er nu al eens een ROM waarbij de batterij indicator (3000mha versie) het bij het juiste eind heeft? Verder ben ik super tevreden nu!

[ Voor 142% gewijzigd door renehag op 04-05-2014 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
renehagenouw schreef op zondag 04 mei 2014 @ 17:03:
ik heb bijna nooit 3g maar altijd H of H+ bij sim1 staan.
[...]
H staat voor HSDPA en dat is een 3G variant. (H+ is dan HSDPA+, en sneller)
Dus eigenlijk heb je gewoon 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik denk dat ik binnenkort ook een G4S ga bestellen. Ze zijn trouwens goedkoper dan de G4 advance maar hebben wel de helft minder geheugen. Dat is dan weer makkelijk op te lossen met een SD kaartje van 32 gig (samsung 32Gb class 10) 6,80 euro op ailiexpress.

Ben benieuwd naar de telefoon omdat ik mijn G4's al meer dan een jaar heb. Deze bevallen me extreem goed. Hoop dat de G4S nog beter is vooral op GPS gebied.

Ik zag nog nergens rom's staan maar denk dat die op korte termijn wel beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
SD-kaartjes zou ik niet bij een Chinese webshop kopen.
De kaartjes bij Chinese webshops _kunnen_ wel volgens specs zijn, maar over het algemeen is de kans op "Chinese Gigabytes" nogal groot.
En dergelijke kaartjes (32 GB class 10) zijn in NL ook wel te krijgen voor 12 - 15 euro.

Mijn lijstje van dingen die je niet zelf in China moet kopen:
- flash-kaartjes
- apparaten/adapters op netspanning -> (brand)gevaarlijk, vaak zonder beveiligingen en brak.
- actuele camera- en computer-apparatuur -> indien goedkoper dan namaak en anders niet goedkoper.

Mobieltjes blijken een prettige uitzondering te zijn :)
Al heb ik de adapter van de Jiayu nooit durven gebruiken. Veel te flimsy en door de "amerikaanse" aansluiting eigenlijk ook gewoon gevaarlijk doordat je de netspanning voerende pinnen kunt aanraken bij het in en uit het stopcontact halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Laatst online: 17-08 13:12
Heb mijn G4T nu iets meer dan een maandje volgensmij, en hij bevalt ongelofelijk goed!

Heb trouwens nog een vraagje, met al het nieuws rond KitKat voor MTK telefoons, en ook al enkele modellen die geupdate worden, denken jullie dat er nog een kans is dat Jiayu (of iemand anders) ook een 4.4 update voor de G4(T) gaat vrijgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Jan-Willem P. schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 13:00:
Heb mijn G4T nu iets meer dan een maandje volgensmij, en hij bevalt ongelofelijk goed!

Heb trouwens nog een vraagje, met al het nieuws rond KitKat voor MTK telefoons, en ook al enkele modellen die geupdate worden, denken jullie dat er nog een kans is dat Jiayu (of iemand anders) ook een 4.4 update voor de G4(T) gaat vrijgeven?
Weinig kans dat er voor de 6589 een KitKat update komt. Zelfs voor de 6582 is dat maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Heb vaak SD kaartjes gekocht in China en altijd goed spul ontvangen. Uiteraard is niet alles even goed maar met een beetje research koop je goed spul. Het kaartje waar ik op doel is echt 32 gig en class 10, zelf gemeten met CrystalDiskMark.
TD-er schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 07:08:
SD-kaartjes zou ik niet bij een Chinese webshop kopen.
De kaartjes bij Chinese webshops _kunnen_ wel volgens specs zijn, maar over het algemeen is de kans op "Chinese Gigabytes" nogal groot.
En dergelijke kaartjes (32 GB class 10) zijn in NL ook wel te krijgen voor 12 - 15 euro.

Mijn lijstje van dingen die je niet zelf in China moet kopen:
- flash-kaartjes
- apparaten/adapters op netspanning -> (brand)gevaarlijk, vaak zonder beveiligingen en brak.
- actuele camera- en computer-apparatuur -> indien goedkoper dan namaak en anders niet goedkoper.

Mobieltjes blijken een prettige uitzondering te zijn :)
Al heb ik de adapter van de Jiayu nooit durven gebruiken. Veel te flimsy en door de "amerikaanse" aansluiting eigenlijk ook gewoon gevaarlijk doordat je de netspanning voerende pinnen kunt aanraken bij het in en uit het stopcontact halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
En heb je ook het hele kaartje vol geschreven en getest daarna?
Ik heb in elk geval iets te vaak verhalen gelezen over flash-geheugen wat de X GB zeker leek te werken en ook als de bestelde grootte gezien werd. Maar zodra je over een bepaald percentage kwam schreef je gewoon weer vanaf het begin verder.

Maar goed, vrij veel van die kaartjes die hier in de winkel liggen, zijn ook made in China, dus het kan zeker goed spul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
De GPS van mijn G4s is beter dan mijn G4a. Als deze zicht op de hemel heeft is er prima mee te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
De gevoeligheid was ook niet het probleem, maar de continuïteit.
Tijdens navigatie scheen 'ie nogal eens weg te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
Dat is zeker waar. Bij de G4s is ook de continuïteit voldoende/goed voor navigatie.

Kan zijn ervaringen en discussies over de G4s in dit topic gepast of kan er beter een nieuwe gemaakt worden? Als het hier hoort, kan de titel dan aangepast worden? anders krijg je de G4T/C/A/S ofzo

[ Voor 60% gewijzigd door buis71 op 08-05-2014 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ik hem aan dat het hier wel bij kan aangezien het enige verschil de MT6589 en 92 is. Bij de iOcean X7(s) hanteren we dat ook, en bij en nieuw topic zou het dan ook niet echt storm lopen omdat niet zoveel m hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Ik heb af en toe dat de telefoon vast loopt. Meestal heb ik dan een berichtje denk ik, want de led knippert. Verder kan ik geen enkele aanleiding vinden. Ook heb ik gezocht naar een reden, maar kan er geen vinden. Ik draai stock android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vastlopen, als in de knoppen werken ook niet meer?
Of alleen dat het touchscreen niet werkt?

Dat eerste zou kunnen liggen aan de firmware van het touchscreen? De eerste Jiayu G4 versies (voor juni/juli) hadden soms dat het touchscreen niet kon unlocken enzo.
Daar was toen een firmware-upgrade voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
dangerousp schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:32:
Ik heb af en toe dat de telefoon vast loopt. Meestal heb ik dan een berichtje denk ik, want de led knippert. Verder kan ik geen enkele aanleiding vinden. Ook heb ik gezocht naar een reden, maar kan er geen vinden. Ik draai stock android.
heel af en toe heb ik dat ook, alleen niet met een berichtje. hij loopt gewoon vast dan, alleen batterij eruit en erin werkt dan nog om um weer aan te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
jernij schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:16:
[...]

heel af en toe heb ik dat ook, alleen niet met een berichtje. hij loopt gewoon vast dan, alleen batterij eruit en erin werkt dan nog om um weer aan te krijgen
Ik heb elke keer dat ik een SMS krijg, dat de 'Berichten' app is gecrasht, maar geen vastlopende telefoon ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Jan-Willem P. schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 19:26:
[...]

Ik heb elke keer dat ik een SMS krijg, dat de 'Berichten' app is gecrasht, maar geen vastlopende telefoon ofzo.
Daar is een flashable fix voor: dutchgio in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
Die had ik nog niet gezien! Hartelijk dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik heb twee weken geleden de G4C besteld voor mijn moeder.
Zij zocht een telefoon met lange batterijduur (Ookal doet ze zelf vrij weinig met de telefoon)
En het scherm moest groot zijn, letters duidelijk, maar dan het liefst zo'n klein mogelijke telefoon.

En wat is ze blij met de G4C. Eerste battercyclus.. 6 dagen met 5 uur sceen on. Ik ben vooral gecharmeerd van de scherpte en helderheid van het scherm. Toptoestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
Ik heb recent de g4s mooi toestel, echter crashed de Facebook app na een aantal seconden steeds. Hebben jullie dit ook? Ik draai de g4s nog op stock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Laatst online: 10:52
Morgen is de jiayu 4s 2 gb versie in de aanbiedingmbij pandawil maar 178 dollar. Echt een koopje bijna te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
blauwester schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 23:58:
Morgen is de jiayu 4s 2 gb versie in de aanbiedingmbij pandawil maar 178 dollar. Echt een koopje bijna te mooi om waar te zijn.
176,69 zelfs. Maar goed, daarvan is maar een heel beperkt aantal beschikbaar, dus reken er niet op dat je hem voor die prijs kunt oppikken.

Overigens is hij hier bijvoorbeeld standaard maar 179,99$: http://www.aliexpress.com...C-3000mAh/1664144818.html

[ Voor 19% gewijzigd door Momus op 14-05-2014 07:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Laatst online: 10:52
Hij heeft idd standaard een hele goede prijs/kwaliteitverhouding leuke aanbieding heb je doorgegeven bedankt daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietpukje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-08 11:32
Hallo, ik heb gisteren mijn g4s binnen gekregen, maar als ik bij bestandsbeheer kijk zie ik van de 16gb maar 10gb vrij, Is dit normaal? Waar is die andere 6gb gebleven?
Pagina: 1 ... 32 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen