Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Hallo allen,

Ik heb een vraagje over een Jiayu G5 en deze ook in het betreffende draadje daarvoor gesteld. Omdat het hier echter allemaal wat meer leeft en er misschien wat meer kenners zitten, ben ik zo vrij om de vraag hier ook maar even te stellen.

Ik heb net mijn G5 Advanced binnen en ben dus aan het spelen. Over het algemeen krijg ik dingen wel zelf opgelost, maar ik ben nu tegen iets aan gelopen wat ik niet snap en ik ook niets over kan vinden op de diverse fora...

Ik heb dus de 2G/32G versie van de G5, maar heb ook een G4 2G/32G versie in gebruik hier. Beide telefoons hebben eigenlijk de gelijke specs dus (6589T). Ik kan echter bij mijn G4 kiezen of ik het Interne Geheugen of het Telefoongeheugen als standaard installatielocatie voor apps wil gebruiken. Bij de G5 kan ik dit niet, daar is de optie uitgegegrijsd. Ik heb in beide telefoons geen externe SD-kaart geplaatst (op dit moment). Gevolg is dus dat alle apps in het interne geheugen geïnstalleerd gaat worden, wat niet alleen een opslagprobleem gaat veroorzaken, maar er ook voor zorgt dat de mappen van deze apps met de standaard bestandsbeheerder niet benaderbaar zijn. Zo kan ik nu bv. mijn WhatsApp backup niet terugzetten, omdat ik niet bij het intern geheugen kan (oké, zou wel kunnen met root explorer of zo, maar dat lost mijn probleem niet op...).

Als ik in het app management een app aanklik, is deze ook niet te verplaatsen naar het Telefoongeheugen. In bestandsbeheer wordt de 25,74GB aan telefoongeheugen wel gewoon gezien en is ook benaderbaar/beschrijfbaar.

Iemand enig idee hoe ik het Telefoongeheugen beschikbaar krijg voor het installeren van apps?

Kleine update: Ik zie net dat mijn G4 1,48GB aan intern geheugen heeft en 26,78GB aan telefoongeheugen heeft, terwijl de G5 2,50GB intern en 25,74GB telefoongeheugen heeft. Er lijkt dus 1 GB aan geheugen van het ene afgesnoept en bij het andere gevoegd, waarbij er dus waarschijnlijk iets is misgegaan dat de installatielocatiekeuze om zeep helpt. Van Android partitioneren heb ik echter geen kaas gegeten...

[ Voor 11% gewijzigd door CTX op 08-02-2014 12:41 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb mijn ontvangst problemen opgelost. De G4 open gehaald. Er loopt een zwart draadje met enorm kleine antenne plugjes aan de rechterzijde van de midden naar de onderste printplaat waar de micro usb op zit. Het onderste plugje had ik al gecontroleerd en die zat goed. Nu echter de G4 helemaal open was zag ik dat het bovenste plugje los zat. Deze maakte dus af en toe eens contact op een vage manier. Connectrotje vastgedrukt en weer 100% ontvangst.

ben weer blij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Is er al een oplossing voor de battery drains/drops bij de G4 Advanced? Batterij kalibreren helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
vdvaxel schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:11:
Is er al een oplossing voor de battery drains/drops bij de G4 Advanced? Batterij kalibreren helpt niet.
Hier is geen oplossing voor, maar het is slechts een verkeerde indicatie en het is niet zo dat de accu daadwerkelijk deze drops maakt.
Wat ik wel gemerkt heb is dat hoe langer je de Gsm gebruikt (zonder herinstallatie) het steeds minder wordt.
Bij mij begon het eerst bij 45% naar 15% en nu is het pas bij 25% naar 15%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik zat te denken nadat ik mijn G4 had hersteld van de losse antenneplug intern dat dit mogelijk ook een oorzaak kan zijn voor de hier genoemde wegvallende 3G verbindingen.

Het was nl zo dat met die losse plug in de sterke zendgebieden er wel ontvangst was maar thuis binnen in het zwakke gebied geen ontvangst.

Wie weet is dit een oorzaak. De G4's zijn tenslotte wel in china gemaakt en misschien was de machine die de connectors er in drukt wat van slag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
jgzxr schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:33:
[...]

Hier is geen oplossing voor, maar het is slechts een verkeerde indicatie en het is niet zo dat de accu daadwerkelijk deze drops maakt.
Wat ik wel gemerkt heb is dat hoe langer je de Gsm gebruikt (zonder herinstallatie) het steeds minder wordt.
inderdaad ja, had laatste keer zelfs helemaal geen drop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Er schijnt nu ook al een Jiayu S2 te komen. met optie 3500mAh batterij. Wel weer een MTK processor octacore 1,7 Mhz. Lijkt me zeker het volgen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nadat ik de stappen zoals beschreven had ondernomen ook snel een fix. Heb een poos gereden met Androzic en Sygic. Beiden snel een fix en zeer accuraat qua positie.

Wellicht is de antenne wat minder goed maar voldoet zeker voor de basis benodigdheden.

Gezien de prijs en batterij blijf ik bij Jiayu!
jgzxr schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:11:
[...]

Redelijk, fix varieert van 20 sec bij vaak gebruik tot 90 sec als het lang geleden is.

Antenne is gewoon niet zo goed bij deze Gsm.
Heb nog een thl en die doet het een stuk beter maar daar is de Wi-Fi ontvangst weet slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-02-2024

ffk

jgzxr schreef op zondag 09 februari 2014 @ 09:33:
[...]

Ik had nadat ik de rom van jiayu.es geflashed had ook last van battery drains. Nu heb ik sinds 2 dagen de nieuwste officiele rom (20131021-172551) van ejiayu.com er op gezet en sindsdien heb ik geen last meer gehad van battery drains. Volgens mij gebruikt jiayu.es de verkeerde versie voor de Jiayu g4 basic 3000 mah. Jiayu.es maakt gebruik van de g4 basic 1800 mah rom, ook de custom rom van jiayu.es is hierop gebaseerd. Er schijnt een verschil tussen de 3000mah en 1800mah roms te zijn.

Ik lees hier trouwens boven ook dat er veel problemen zijn met de gps. Hier heb ik totaal geen last van. Bij mij werkt de gps altijd binnen 10 seconden zelfs binnens huis dit heb ik echter gisteren voor het eerst gemeten, daarvoor heb ik nooit gps gebruikt dus ik zou niet weten hoe het in andere roms geweest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 22:01
Ik draai de nieuwste rom van Jiayu.es, doen meer mensen dat hier? het gaat dan om de Jiayu G4 Advanced 32 GB ;) Alleen... de WiFi is echt slecht want hij verstuurd geen data meer na een paar minuten, connectie blijft wel. dan moet ik wifi uit en aan schakelen en dan gaat die weer een tijdje ;)

Op verschillende routers etc. Wil wel even een andere rom proberen nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik draai sinds kort MIUI maar ik wil de camera van de laatste Jiayu ROM erop zetten, waar kan ik deze vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Die draai ik ook. Ik heb geen WiFi problemen. Het probleem wat je omschrijft had ik wel een poosje geleden. Ik heb toen mijn router gereset en alle apparaten opnieuw aangemeld.
supayoshi schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 23:32:
Ik draai de nieuwste rom van Jiayu.es, doen meer mensen dat hier? het gaat dan om de Jiayu G4 Advanced 32 GB ;) Alleen... de WiFi is echt slecht want hij verstuurd geen data meer na een paar minuten, connectie blijft wel. dan moet ik wifi uit en aan schakelen en dan gaat die weer een tijdje ;)

Op verschillende routers etc. Wil wel even een andere rom proberen nu :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
draai jij openwrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Weet niet precies wat je bedoelt met openwrt maar ik heb het ziggo modem Ubee. Niet alleen mijn G4's hadden er last van (met diverse rom's) maar ook de galagys3 van mijn schoonzoon. Na een poosje reset en dingen proberen zoals kanaal wisselen ivm storingen van buren en andere apparatuur geen last meer. Lag bij mij dus niet aan de GSM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Probeer met wifi analyser maar eens te kijken wat voor spreiding er in de kanalen zit en of er ook twee sterke zenders elkaar overlappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-09 16:22
Ik heb mijn Jiayu G4 met gebarsten scherm nu op V&A staan.
Als iemand dus reserve onderdelen nodig heeft, of zelf weet hoe hij het scherm moet vervangen kan hij me een bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een jiayu g4 1.5 ghz 1gb ram. Welke ROM is beetje chill zonder chinese troep?

GREETZ,
p.

btw : ik weet wel een te bricken phone te fixxen.. maar een andere lukt me niet.. wtf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
henkb123 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:43:
Weet niet precies wat je bedoelt met openwrt maar ik heb het ziggo modem Ubee. Niet alleen mijn G4's hadden er last van (met diverse rom's) maar ook de galagys3 van mijn schoonzoon. Na een poosje reset en dingen proberen zoals kanaal wisselen ivm storingen van buren en andere apparatuur geen last meer. Lag bij mij dus niet aan de GSM.

[...]
het is een ziggo probleem, heb het ook, router gereset en dan is het probleem verholpen voor een paar weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Nou ik heb een WR1043 TP-LINK, en ik heb echt een slechte verbinding daarmee met mijn wifi met de Jiayu, terwijl ik op mijn Experiabox van KPN wel een goede verbinding heb. Signaal van de experiabox is minder sterk (wel sterk) dan de Tp-LInk.

Toch geeft de TP-link slechte resultaten vergeleken met de KPN experiabox, hoe kan het?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Ik postte hier laatst al over het vervangen van het scherm, inmiddels heb ik dit 4x gedaan, omdat de onderkant van het scherm niet mooi vast blijft zitten. Heeft iemand een tip, zodat het scherm mooi strak blijft zitten? Welke tape heb je bijvoorbeeld gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Mijn G4 advanced heeft nu binnen drie weken al geen werkende trilmotor/vibratie-unit niet. Hij komt bij DealExtreme vandaan; veel vertrouwen in terugsturen heb ik niet. Weet iemand een adres in Nederland waar ik 'm zou kunnen laten repareren? Of is de garantie via DE of Jiayu zelf wel goed geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Volgens een kennis van mij is de kwaliteit van het signaal meer bepalend dan het vermogen. Hoe en wat weet ik ook niet maar het schijnt wel zo te zijn en als ik jou verhaal lees koppel ik dat aan wat mijn kennis (met veel kennis van zaken ;) ) ook beweerd.
supayoshi schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:44:
Nou ik heb een WR1043 TP-LINK, en ik heb echt een slechte verbinding daarmee met mijn wifi met de Jiayu, terwijl ik op mijn Experiabox van KPN wel een goede verbinding heb. Signaal van de experiabox is minder sterk (wel sterk) dan de Tp-LInk.

Toch geeft de TP-link slechte resultaten vergeleken met de KPN experiabox, hoe kan het?

Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Thomix schreef op maandag 17 februari 2014 @ 22:14:
Mijn G4 advanced heeft nu binnen drie weken al geen werkende trilmotor/vibratie-unit niet. Hij komt bij DealExtreme vandaan; veel vertrouwen in terugsturen heb ik niet. Weet iemand een adres in Nederland waar ik 'm zou kunnen laten repareren? Of is de garantie via DE of Jiayu zelf wel goed geregeld?
Ik heb zelf al veel bij Deal Extreme gekocht, en niet altijd bleef alles heel. De service van DX.com is echter prima te noemen, ze hebben zich bij mij iedere keer weer bewezen. Ik zou dus gewoon een RMA aanmaken, dan denk ik dat het zeker goed komt. Deal Extreme is in dat opzicht niet te vergelijken met AliExpress!

Succes...

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Past de 3000mA accu gewoon in het normale hoesje trouwens?

Wat is bij pandawill trouwens Deutsche Post :+ ?
Vond het wel grappig maar ik betaal liever geen inklaringskosten dus ga maar voor de gratis pandawill variant. (Of nog een andere winkele zoeken even).

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Iemand die nog een probleem heeft met bereik? Nog geen enkel probleem gehad tot vandaag. Hele tijd rood kruisje of aan het zoeken, en soms bereik maar even snel terug weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
vdvaxel schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:57:
Iemand die nog een probleem heeft met bereik? Nog geen enkel probleem gehad tot vandaag. Hele tijd rood kruisje of aan het zoeken, en soms bereik maar even snel terug weg...
:? :X . Wil je het nog eens proberen alstublieft?

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik zelf heb nog geen problemen met bereik, alhoewel soms 3G moeilijk is. Maar die van vriendin doet gewoon helemaal geen 3G meer,. Sterker nog, als ze het inschakelt, dan verdwijnt de hele connectie (inderdaad rood kruisje). Daarom vindt zij het nu een k.u.t. phone :(

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Bekijk mijn post een paar hierboven eens. zelfde rood kruisje verhaal had ik ook. Is op te lossen denk ik
HMC schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:35:
Ik zelf heb nog geen problemen met bereik, alhoewel soms 3G moeilijk is. Maar die van vriendin doet gewoon helemaal geen 3G meer,. Sterker nog, als ze het inschakelt, dan verdwijnt de hele connectie (inderdaad rood kruisje). Daarom vindt zij het nu een k.u.t. phone :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik reageerde dan dus ook op jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 10:37
Voor die rode kruisjes; haal de batterij er even een minuut uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Heeft iemand tips voor een continu vastlopende camera en/of gallerij-app?

Ik draai rom van Jiayu.es op G4 Advanced. De laatste weken lukt het me niet om foto te maken, beeld blijft zwart. Na reboot lukt het wel. Als de telefoon een tijdje in standby heeft gestaan, dan weer zwart beeld.

Wat heb ik al gedaan:
- Google gezocht: niets gevonden dan reboot tips
- Gezocht in dit topic.
- Rom ge-herinstalleert: tijdelijk nut (na standby weer zwart)
- Alternatieve camera-app (camera360) geïnstalleerd, maar dat had geen nut.

Wie heeft een tip? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Een tip heb ik niet, maar ik herken je probleem wel. Doet hij bij mij gelukkig niet zo vaak als bij jou.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:42
vmb schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:05:

Ik draai rom van Jiayu.es op G4 Advanced. De laatste weken lukt het me niet om foto te maken, beeld blijft zwart. Na reboot lukt het wel. Als de telefoon een tijdje in standby heeft gestaan, dan weer zwart beeld.

Wat heb ik al gedaan:
- Gezocht in dit topic.

Behalve dat camera-probleem, dat ik dus ook ondervond met de Jiayu.es-rom, had ik ook de indruk dat de batterij veel sneller leeg was. Daarom ben ik terug naar MIUI, waar ik minder problemen heb met de camera (af en toe loopt ie vast, maar een reboot helpt dan altijd) en de batterij houdt het volgens mij bijna een dag langer uit.

[ Voor 3% gewijzigd door BeArt op 25-02-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Hi ,

Als ik onder weergave 'Touch screen calibration' kies, dan krijg ik 'Instellingen is gestopt'. Als ik
'Touch screen program updates' kies, dan krijg ik 'Mxnfloader is gestopt'.

Iemand suggesties om dit probleempje op te lossen ? Deze melding is al vaker bijgekomen zag ik maar ik kon geen oplossing vinden.

vr gr Zorba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 11:21:
Hi ,

Als ik onder weergave 'Touch screen calibration' kies, dan krijg ik 'Instellingen is gestopt'. Als ik
'Touch screen program updates' kies, dan krijg ik 'Mxnfloader is gestopt'.

Iemand suggesties om dit probleempje op te lossen ? Deze melding is al vaker bijgekomen zag ik maar ik kon geen oplossing vinden.

vr gr Zorba
Ik heb eens een bericht van jiayu op de Chinese site gelezen dat als je niet kan kalibreren dat het dan een ander type scherm is welke dat niet vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
vmb schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:05:

Wat heb ik al gedaan:
- Gezocht in dit topic.

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem een ben nu aan het testen met een camera update welke via clockwork mod te installeren is.
Ik zal de resultaten hier posten.
Ps het is een update voor de camera welke uitgebracht is ivm een rode vlek in het beeld, daar heb ik dan geen last van maar misschien help het hier wel tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12-2023
jgzxr schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 20:00:
[...]

Hi,

Ik heb hetzelfde probleem een ben nu aan het testen met een camera update welke via clockwork mod te installeren is.
Ik zal de resultaten hier posten.
Ps het is een update voor de camera welke uitgebracht is ivm een rode vlek in het beeld, daar heb ik dan geen last van maar misschien help het hier wel tegen.
Ik heb dit probleem ook al een maand of 2 hier vermeld maar kreeg er toen geen reactie op.
Ik heb ondertussen ook al vanalles geprobeerd maar telkens kan ik het probleem met een 3tal weken oplossen vooraleer het zich terug voordoet. Ik moet er ook bij vertellen dat ik tegelijk met de muziekplayer app "PowerAmp" ook problemen heb. Muziek speelt goed zolang het scherm aan staat, zodra het scherm uitgaat, begint de muziek te haperen en te stotteren. Heb in deze app ook alle buffer opties al geprobeerd alsook sleepmode en cpu governors(tweaks) zonder resultaat. Het probleem met de camera en haperingen in poweramp komen altijd tegelijk voor. De standaard muziekplayer doet het dan wel weer goed.
Dalvik cashe en gewoon cashe wipen helpt soms.
Hopelijk vinden we hier iets voor.
Momenteel keer ik telkens terug naar een goed werkende nandroid die ik int begin heb gemaakt, dan ben ik weer effe goed voor een paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Optic schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:31:
[...]

Ik heb dit probleem ook al een maand of 2 hier vermeld maar kreeg er toen geen reactie op.
Ik heb ondertussen ook al vanalles geprobeerd maar telkens kan ik het probleem met een 3tal weken oplossen vooraleer het zich terug voordoet. Ik moet er ook bij vertellen dat ik tegelijk met de muziekplayer app "PowerAmp" ook problemen heb. Muziek speelt goed zolang het scherm aan staat, zodra het scherm uitgaat, begint de muziek te haperen en te stotteren. Heb in deze app ook alle buffer opties al geprobeerd alsook sleepmode en cpu governors(tweaks) zonder resultaat. Het probleem met de camera en haperingen in poweramp komen altijd tegelijk voor. De standaard muziekplayer doet het dan wel weer goed.
Dalvik cashe en gewoon cashe wipen helpt soms.
Hopelijk vinden we hier iets voor.
Momenteel keer ik telkens terug naar een goed werkende nandroid die ik int begin heb gemaakt, dan ben ik weer effe goed voor een paar weken.
Thanks voor de info, zeker hulpzaam.
Heb jij toevallig ook de mod voor gps gebruikt?
Die met : dalvik.vm.execution-mode=int:fast ?
Bij mij is het begonnen rond de tijd dat ik die erin gezet heb maar dat kan ook toeval zijn weet het niet zeker.

Mvg jgzxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Laatst online: 05-01-2022
hi, na een paar dagen spelen met een Jiayu G4 advanced kom ik eindelijk toe aan bellen..(tja, dat schijnt een smart phone ook nog te kunnen doen :P )

Wat me opvalt is dat ik structureel een deze melding krijg:

".. Roaming warning
The SIM card that you are about to use is now roaming. No local SIM is available now. Would you like to continue?.. "

Heb beide simslots al gebruikt, beide dezelfde melding.

De simkaart is overigens van Tele2 - data werkt zonder problemen.
Als ik deze melding negeer belt de telefoon ook zonder problemen overigens.

Rondje google geeft een paar andere china phones op met hetzelfde probleem.. en daar te lezen is het enkel een melding, en niet daadwerkelijk echt roaming, maar dat kan ik pas over 11 dagen op eerst volgende factuur specificatie nakijken.

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe op te lossen?

ps.. Android 4.2.1 (jiayu.es rom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Met Tele2 roam je op het netwek van T-Mobile. (Want virtueel provider. 4G/LTE wordt een ander verhaal, maar dat ga je op je G4 niet mee maken.)
Dat is niet direct iets om je zorgen over te maken.

Echter, dezelfde melding krijg je ook in het buitenland, en negeren kost je dan knaken.

[ Voor 20% gewijzigd door guapper op 26-02-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
bordeauxactive schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 14:00:
hi, na een paar dagen spelen met een Jiayu G4 advanced kom ik eindelijk toe aan bellen..(tja, dat schijnt een smart phone ook nog te kunnen doen :P )

Wat me opvalt is dat ik structureel een deze melding krijg:

".. Roaming warning
The SIM card that you are about to use is now roaming. No local SIM is available now. Would you like to continue?.. "

Heb beide simslots al gebruikt, beide dezelfde melding.

De simkaart is overigens van Tele2 - data werkt zonder problemen.
Als ik deze melding negeer belt de telefoon ook zonder problemen overigens.

Rondje google geeft een paar andere china phones op met hetzelfde probleem.. en daar te lezen is het enkel een melding, en niet daadwerkelijk echt roaming, maar dat kan ik pas over 11 dagen op eerst volgende factuur specificatie nakijken.

Iemand een idee waar dit vandaan komt en hoe op te lossen?

ps.. Android 4.2.1 (jiayu.es rom)
Met xposed + gravitybox kun je die roaming meldingen wel weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
jgzxr schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 06:58:
[...]

Thanks voor de info, zeker hulpzaam.
Heb jij toevallig ook de mod voor gps gebruikt?
Die met : dalvik.vm.execution-mode=int:fast ?
Bij mij is het begonnen rond de tijd dat ik die erin gezet heb maar dat kan ook toeval zijn weet het niet zeker.

Mvg jgzxr
Ja die gps mod heb ik ook gedaan, maar het camera probleem is een heel eind later opgekomen. Zeker een maand verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Optic schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 17:37:
[...]

Ja die gps mod heb ik ook gedaan, maar het camera probleem is een heel eind later opgekomen. Zeker een maand verschil.
Die heb ik er ook in zitten maar ben niet overtuigt dat dat de oorzaak is.
Had de laatste tijd heel snel last van zwart scherm op de camera maar sinds de camera update niet meer gehad misschien kan je die ook testen?
Is hier te downloaden: http://www.needrom.com/mo...evision-b-by-intelinside/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Laatst online: 05-01-2022
thanks Guapper & Dutchgio, duidelijk :)

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb een vraagje aan mensen die hun G4 wel eens open hebben gemaakt.

Weten jullie of het mogelijk is dat er iets van de camera los raakt, een kabeltje of iets dergelijks? Mijn camera werkt namelijk niet meer en ik denk dat dat gekomen is na een val ;)

• Optic
jgzxr schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:25:
[...]

Die heb ik er ook in zitten maar ben niet overtuigt dat dat de oorzaak is.
Had de laatste tijd heel snel last van zwart scherm op de camera maar sinds de camera update niet meer gehad misschien kan je die ook testen?
Is hier te downloaden:http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4h-g4hg-vredniiy-2-6-1-revision-b-by-intelinside/
Heb je een linkje naar de camera update/fix om te flashen in CWM? Ivm de rom staat dat je best een microsim gebruikt, ik heb deze niet. Wil eerst eens zien wat die camera update doet, als men poweramp probleem dan ook opgelost zou zijn. Want daar heb ik meer last van. gebruik men gsm dagelijks als mp3 player.

Ik heb ook gemerkd, op het moment dat de symptomen zich voordoen, dat ik geen toegang krijg van het interne telefoongeheugen (32gb) via usb op de computer. Na heropstarten van de telefoon kan ik dat wel, maar na een tijdje niet meer. De SD kaart kan ik wel altijd bereiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Optic op 27-02-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Optic schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 20:17:
[...]

Heb je een linkje naar de camera update/fix om te flashen in CWM? Ivm de rom staat dat je best een microsim gebruikt, ik heb deze niet. Wil eerst eens zien wat die camera update doet, als men poweramp probleem dan ook opgelost zou zijn. Want daar heb ik meer last van. gebruik men gsm dagelijks als mp3 player.

Ik heb ook gemerkd, op het moment dat de symptomen zich voordoen, dat ik geen toegang krijg van het interne telefoongeheugen (32gb) via usb op de computer. Na heropstarten van de telefoon kan ik dat wel, maar na een tijdje niet meer. De SD kaart kan ik wel altijd bereiken.
De link staat erin achter de regel hier te downloaden.... 8)7
Op die site van needrom kan je hem zo downloaden mits je ingelogd bent. Hij heet update_cam.zip en is al via cwm erop te zetten.1,19MB
Hij doet alleen een update van de camera files. Maar de verschijnselen waren bij mij hetzelfde, camera op zwart en geen gallery meer. Rest heb ik niet getest. Maar vooralsnog geen problemen meer gehad sinds de update (wel elke dag getest).
Je kan het trouwens ook prima zonder micro sd, gewoon op interne sd zetten.

Heb trouwens wel het idee dat de foto met rood erin heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door jgzxr op 28-02-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
jgzxr schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:22:
[...]

De link staat erin achter de regel hier te downloaden.... 8)7
Op die site van needrom kan je hem zo downloaden mits je ingelogd bent. Hij heet update_cam.zip en is al via cwm erop te zetten.1,19MB
Hij doet alleen een update van de camera files. Maar de verschijnselen waren bij mij hetzelfde, camera op zwart en geen gallery meer. Rest heb ik niet getest. Maar vooralsnog geen problemen meer gehad sinds de update (wel elke dag getest).
Je kan het trouwens ook prima zonder micro sd, gewoon op interne sd zetten.

Heb trouwens wel het idee dat de foto met rood erin heeft.
Dit interesseert me ook wel, aangezien mijn camera regelmatig vastloopt (vaak bij switchen van rear naar front).

Maar wat bedoel je juist met je laatste zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
BeArt schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:15:
[...]

Dit interesseert me ook wel, aangezien mijn camera regelmatig vastloopt (vaak bij switchen van rear naar front).

Maar wat bedoel je juist met je laatste zin?
Dat er meer rood in de achter en voorgrond zit dan hoort, maar slecht is het zeker niet hoor meer merkbaar bij donkere foto's

[ Voor 9% gewijzigd door jgzxr op 28-02-2014 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
ik heb nu ook zomaar last van een zwart scherm als ik mijn camera open , galerij openen idem dito daarna krijg ik een melding : galerij is gestopt
@jgzxr ik kan die camera_update.zip echt niet vinden op needrom kan je mij even helpen hieraan aub. Vindt btw wel een vreemde zaak krijg zomaar ineens foutmeldingen en crashes op de g4 advanced nooit eerder gehad, maar geen fotos meer kunnen maken vindt ik wel een drama ...

Edit ik heb de zip gevonden je dient de rom te openen en bij details kan je de cam update apart downloaden ipv de hele rom

[ Voor 12% gewijzigd door Zorbathagreek op 01-03-2014 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:38:
ik heb nu ook zomaar last van een zwart scherm als ik mijn camera open , galerij openen idem dito daarna krijg ik een melding : galerij is gestopt
@jgzxr ik kan die camera_update.zip echt niet vinden op needrom kan je mij even helpen hieraan aub. Vindt btw wel een vreemde zaak krijg zomaar ineens foutmeldingen en crashes op de g4 advanced nooit eerder gehad, maar geen fotos meer kunnen maken vindt ik wel een drama ...

Edit ik heb de zip gevonden je dient de rom te openen en bij details kan je de cam update apart downloaden ipv de hele rom
Klopt zoals ik ook al zij moet je helaas ook op needrom ingelogd te zijn om hem te kunnen downloaden.
Ik heb de update_cam.zip op mijn g4 gezet en ben nu ook wat testjes aan het doen met de Lenovo snapit apk die daar ook als link staat (de link verwijst door naar xda forum).
deze apk van Lenovo bevat een galerij en camera van Lenovo (neem wel degene waar de permisions verwijdert zijn).
deze kunnen dan tegelijk op je toestel staan en geeft toch weer hele andere foto's, het enige wat daarin niet werkt is continuous shot (serie foto's maken door de knop ingedrukt te houden).
verder zitten er wel veel meer effecten in verwerkt zoals bv starburst.

Ps nog altijd geen problemen meer gehad met de camera
Hier is de link naar de update rechtstreeks;
http://www.needrom.com/wp...ds/2014/02/update_cam.zip
Indien je nog niet ingelogd bent kan je dat dan eerst doen, daarna deze link nog een keer aanklikken dan download het bestand meteen.
En dit is de link naar xda forum waar de Lenovo camera staat:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2391694

[ Voor 4% gewijzigd door jgzxr op 02-03-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
Ik heb nog wat intesief zitten zoeken naar het probleem van de camera app, en heb de indruk dat dit probleem opgewekt wordt door een conflict met een andere app of setting. Als ik een andere rom of oudere nandroid probeer loopt alles goed, totdat ik alle appps en instellingen terug zet zoals ik ze wil (via Titanium Backup. JGZXR en Zorbathagreek en anderen die dit vreemde fenomeen hebben, gebruiken jullie ook Gravitybox of andere root apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Optic schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:32:
Ik heb nog wat intesief zitten zoeken naar het probleem van de camera app, en heb de indruk dat dit probleem opgewekt wordt door een conflict met een andere app of setting. Als ik een andere rom of oudere nandroid probeer loopt alles goed, totdat ik alle appps en instellingen terug zet zoals ik ze wil (via Titanium Backup. JGZXR en Zorbathagreek en anderen die dit vreemde fenomeen hebben, gebruiken jullie ook Gravitybox of andere root apps?
Ja gravity box heb ik er ook op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
nou helaas heeft de camera update geen oplossing gegeven voor mijn probleem, begin het een vreemd verhaal te vinden, hij deed het altijd goed, ik heb superuser erop staan, mobile uncle en ik had titanium. Hoe kan de camera en galerij nou zomaar na een half jaar op zwart staan. Ik vermoed dat het dus ook door een bepaalde app komt, ik draai de standaard rom met NoVA.
Wat raden jullie aan ? een andere rom erop zetten? vreemde is als ik reboot blijft het probleem en als afsluit en weer aanzet is het opgelost maar na 10 a 15 minuten inactiviteit en de telefoon weer aanzet weer hetzelfde probleem erg vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op zondag 02 maart 2014 @ 14:06:
nou helaas heeft de camera update geen oplossing gegeven voor mijn probleem, begin het een vreemd verhaal te vinden, hij deed het altijd goed, ik heb superuser erop staan, mobile uncle en ik had titanium. Hoe kan de camera en galerij nou zomaar na een half jaar op zwart staan. Ik vermoed dat het dus ook door een bepaalde app komt, ik draai de standaard rom met NoVA.
Wat raden jullie aan ? een andere rom erop zetten? vreemde is als ik reboot blijft het probleem en als afsluit en weer aanzet is het opgelost maar na 10 a 15 minuten inactiviteit en de telefoon weer aanzet weer hetzelfde probleem erg vaag...
Camera is bij mij net ook weer op zwart gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Ben nu aan het testen met een script wat ik geschreven heb t.b.v. De Lenovo camera en daarin verwerkt dat de originele camera verwijdert wordt.
Script werkt alleen nog afwachten of het helpt.
Voor wie wil kan hij hier gedownload worden.
https://www.dropbox.com/s...or3ip/lenovo%20camera.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Jongens wie kan mij helpen met die camera die het niet doet? Ik heb echt alles geprobeerd, ik heb een compleet andere rom erop gezet, alles netjes gewiped etc, rom is voor de rest prima heb die van jiayu.de gebruikt ( zelfde als die van jiayu.es) Camera doet het nejes voor 2 dagen en nu crasht ie weer, alleen maar een zwartscherm maar ik zie de menuknoppen wel maar zie niks op het beeld, galerij is ook helemaal zwart....
Wie o wie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ja ik heb het ook sinds kort, daarvoor heb ik er echt nooit last van gehad :/

Is het een app die het veroorzaakt ofzo? Ik heb eigenlijk alleen instagram er op staan als app die iets met de camera doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Wat betreft de camera ben ik nu aan het kijken of hij het blijft doen met een miui rom.

De laatste oplossing die ik geboden had (met Lenovo camera en de stock camera verwijderen heb ik niet doorgetest) weet dus niet of dat werkt.
Maar het is niet zo dat dat niet terug gedraaid kan worden, met de update cam zip file die ik eerder noemde kan je stock camera weer terug zetten.

Ik had namelijk zin om deze rom te proberen.
Indien het blijft werken laat ik het wel weten.

Mvg jgzxr

[ Voor 18% gewijzigd door jgzxr op 05-03-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
jgzxr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 19:25:
Wat betreft de camera ben ik nu aan het kijken of hij het blijft doen met een miui rom.

De laatste oplossing die ik geboden had (met Lenovo camera en de stock camera verwijderen heb ik niet doorgetest) weet dus niet of dat werkt.
Maar het is niet zo dat dat niet terug gedraaid kan worden, met de update cam zip file die ik eerder noemde kan je stock camera weer terug zetten.

Ik had namelijk zin om deze rom te proberen.
Indien het blijft werken laat ik het wel weten.

Mvg jgzxr
Ik doe met je mee kijken of het invloed heeft... Hoe haal je apps weg van je scherm met de miui
rom? Lang indrukken gebeurd niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:46
Lijkt me een uitstekende vraag voor een willekeurig MIUI topic/forum, en/of Google. ;)

edit: The Official MIUI V5 User Guide, afdeling Homescreen dingetjes
Het lijkt er wel op dat je de juiste weg aan het bewandelen was.

[ Voor 69% gewijzigd door guapper op 05-03-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Ik doe met je mee kijken of het invloed heeft... Hoe haal je apps weg van je scherm met de miui
Ik heb de kitkat premium launcher eroverheen draaien. Dan kan je hetzelfde doen als altijd.
Ps ik heb de miui van stas2z erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zorbathagreek schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Dat kan niet, want de Miui launcher heeft geen app drawer. Die staan allemaal op je homescreen, dus je kunt ze alleen naar de rechter of linker pagina's verplaatsen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
dutchgio schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:59:
[...]

Dat kan niet, want de Miui launcher heeft geen app drawer. Die staan allemaal op je homescreen, dus je kunt ze alleen naar de rechter of linker pagina's verplaatsen,
Thanks ben niet helemaal van gisteren zag ook geen prullenbakkie:-) zoals in het miui forum wordt gezegd...maar goed zal nova er dan maar weer op zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
Ik heb sinds vorig weekend ook de rom van jiayu.de erop staan. Heeft 4 dagen goed gewerkt, was muziek aant luisteren met poweramp toen het plots weer compleet tilt sloeg met haperen en stotteren. Heb dan maar weer vanalles gaan proberen. Heb in Titanium Backup, de optie : dalvik cashe verplaatsen naar systeemrom even geprobeerd waarmee alles plots weer werkt, zonder de gsm te rebooten. Ik wacht nog af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:25:
Ik heb een nieuwe rom geïnstalleerd en heb nu een probleem met het touchscreen. Touchscreen werkt perfect, maar met een offset. Ik moet boven de iconen duwen ipv erop.
Touchscreen Calibration werkt niet. Ik krijg melding: instellingen is gestopt

Weet er iemand hoe dit kan opgelost worden?
Ik heb sinds 14 februari dit toestel ook en ben er zeer tevreden over.
Mijn Touchscreen werkt prima gelukkig, maar toen ik door alle instellingen scrollde
viel het me op dat ik ook de melding instellingen is gestopt krijg.

Voor nu geen probleem, maar wat als ik wel ooit moet calibereren ?
Weet iemand of hier een fix voor is ?

PS

Ik heb geen custom rom geinstalleerd, alles nog steeds stock.

Random WTF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
jgzxr schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:50:
[...]

Ik heb de kitkat premium launcher eroverheen draaien. Dan kan je hetzelfde doen als altijd.
Ps ik heb de miui van stas2z erop staan.
Nou weer doet de camera het niet! Ik heb ook de miui rom van stas2z erop staan doet ie het bij jou nog wel? Hele nacht oplader vanochtend deed de camera het gewoon en zomaar opeens niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:26:
[...]

Nou weer doet de camera het niet! Ik heb ook de miui rom van stas2z erop staan doet ie het bij jou nog wel? Hele nacht oplader vanochtend deed de camera het gewoon en zomaar opeens niet meer
Bij mij doet hij het nog wel, ik heb versie 3.11.23 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Bij mij werkt de camera ondertussen een week zonder problemen, met dagelijks gebruik.
Ik denk dat ik de camera "kapotgeflasht" had, ik ben nogal snel met het veranderen van ROM.

Nu heb ik via flash tool met een propere lei de rom van vredniiy geïnstalleerd (via needrom), en daar ben ik uiterst tevreden over.
Nette Android-look zonder fratsen, snel in gebruik, en voorlopig geen foutmeldingen of andere rare problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door BeArt op 06-03-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Mijn G4 wilde niet meer laden omdat het USB poorten kapot was. Vanuit China een nieuw printplaatje besteld voor 14€ en nu doet hij het weer perfect! Enige wat je hiervoor nodig hebt in een erg klein kruiskop schroefendraaiertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnExPeCtAbLe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 11:50
Mijn G4 heeft er ook last van. Ik gebruik de rom van jiayu.es met de patch.
Gisteren nog foto's genomen, maar nu ik er over terug denk werkte de camera pas na een reboot, toen nog wel meerdere foto's genomen gedurende een aantal uur.
Vandaag helemaal niets meer. De zip van jgzxr geprobeerd, geen resultaat. De camera fix van needrom geprobeerd, 1 foto kunnen maken en met de lenovo app gespeeld. Daarna was het weer over.
Ga morgen deze rom er op zetten en kijken of het helpt.

Zojuist deze geflashed en nu werkt het al een half uur. Telefoon gereboot en blijft werken. De zip heb ik van XDA, bovenste stukje code (users exp. fc ...).

[ Voor 18% gewijzigd door UnExPeCtAbLe op 07-03-2014 13:15 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47
Hmm, net geprobeerd de laatste patch te installeren van jiayu.es. CWM gaf aan dat het gelukt was, maar toen ik hem wou rebooten is dat het laatste teken van leven dat de telefoon gaf, zelfs opladen werkt niet meer. Iemand enig idee wat ik fout gedaan kan hebben of wat ik kan doen om hem weer tot leven te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
afgelopen vrijdag gooide ik m'n broek op bed boven op m'n telefoon en precies de hoek van m'n riem (gesp) vol in m'n scherm. Pats sterretje en scheuren over het gehele scherm.

Het LCD scherm werkt nog wel, alleen het touchscreen niet meer. Als ik het goed heb is alleen de bovenste laag/touch gedeelte kapot. Nu heb ik zitten zoeken maar het is zeker onmogelijk om alleen de digitizer te vervangen? Ik zie alleen maar replacement units voor het geheel (LCD + digitizer) voor rond de 70-100€ :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
ChaosZ0ne schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:03:
Hmm, net geprobeerd de laatste patch te installeren van jiayu.es. CWM gaf aan dat het gelukt was, maar toen ik hem wou rebooten is dat het laatste teken van leven dat de telefoon gaf, zelfs opladen werkt niet meer. Iemand enig idee wat ik fout gedaan kan hebben of wat ik kan doen om hem weer tot leven te brengen?
Kan je de gsm nog opstarten in cwm? (Power en Volume-Up tegelijk indrukken terwijl je de Usb op een power adapter of pc aansluit). Indien dit wel nog lukt kan je via CWM een backup of rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:47
Nope, CWM werkt niet, zelfs op de computer wordt hij door de Flash-tool niet meer herkend, dus hij is écht ver heen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Mijn verloofde heeft een Jiayu g4t sinds 25 september. Hij heeft het tot woensdag prima gedaan maar nu zijn er problemen met opladen. De kabel was kapot dus ik heb gewoon een micro-usb kabel gebruikt die ik nog had liggen, en daarna nog 1 om te testen maar ze doen hetzelfde. De telefoon kan wel laden als hij toevallig in een goede positie ligt maar bij een kleine aanraking verbreekt het contact, je kan hem dus niet oppaken als hij oplaad want dan laad hij niet meer. Moet je een otg-kabel gebruiken of is micro-usb ook gewoon goed? Dan zou het aan de plug liggen, de telefoon ligt noit klem ofzo tijdens het laden dus dat is wel snel na 5,5 maand. Iemdn een oplossing waar je dit goedkoop kan late maken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
dicksterk schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:56:
Mijn verloofde heeft een Jiayu g4t sinds 25 september. Hij heeft het tot woensdag prima gedaan maar nu zijn er problemen met opladen. De kabel was kapot dus ik heb gewoon een micro-usb kabel gebruikt die ik nog had liggen, en daarna nog 1 om te testen maar ze doen hetzelfde. De telefoon kan wel laden als hij toevallig in een goede positie ligt maar bij een kleine aanraking verbreekt het contact, je kan hem dus niet oppaken als hij oplaad want dan laad hij niet meer. Moet je een otg-kabel gebruiken of is micro-usb ook gewoon goed? Dan zou het aan de plug liggen, de telefoon ligt noit klem ofzo tijdens het laden dus dat is wel snel na 5,5 maand. Iemdn een oplossing waar je dit goedkoop kan late maken misschien?
Lees even terug in dit forum, je bent niet de eerste die hier last van heeft.
Waarschijnlijk is het USB printje defect, deze is eenvoudig te vervangen en niet duur.

Succes jgzxr

Ps er staat zelfs iemand op de vorige pagina die het voor 14 euro heeft opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door jgzxr op 10-03-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35

RobertowNL

For your gear!

dicksterk schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:56:
Zeer simpel zelf te repareren, open schroeven, plugjes los, bordje vervangen, aansluiten en dichtschroeven.
Mocht je dat niet aandurven dan kan je altijd een advertentie in V&A zetten of naar zo'n kleine telefoonwinkel gaan waar ze ook toestellen repareren.

De PCB kan je onder andere hier kopen:
http://www.aliexpress.com...king-code/1615156237.html
Andere sellers

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 10-03-2014 23:32 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Nou is de G4 een van de interessantste telefoons die er is. Groot scherm, maar toch klein kwa formaat (65mm, even breed als de meeste 4,3" telefoons) en een grote batterij die ook nog eens vervangbaar is. Maar ik lees wel erg veel problemen in dit topic.

- Batterij-indicator die niet betrouwbaar is
- Camera app die niet werkt
- USB connector die losraakt
- Geen 3g Bereik op momenten
- Touchscreen die niet goed gecalibreerd lijkt
- GPS problemen

Misschien een ideetje voor een poll: Heb jij problemen met je G4?
Nee, hij werkt vlekkeloos
Ja, camera werkt niet
Ja, USB connector
enz..

Zijn er sowieso mensen die geen problemen hebben met hun G4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Ik heb de G4 een maandje in gebruik gehad. Vervolgens weer overgestapt naar een Nokia 920.

Op sommige momenten viel bij mij de netwerkverbinding weg. Voor mijn gevoel heeft dit wel iets te maken met de zendmast. Zendmast vlakbij mijn woning gaf geen enkel probleem. Zendmast bij mijn ouders thuis gaf vaak wel problemen. Spontaat viel mijn verbinding weg en dat was dan ook te zien aan het x-teken bij de zendmast indicatie. Probleem duurde echter maar kort. Hooguit een seconde of 10.

Daarnaast leek de data verbinding ook regelmatig weg te vallen. Waardoor ik niet goed met de telefoon kon werken. Maak namelijk erg veel gebruik van mobiel bankieren. En om nou in de rij voor de appie te staan zonder dat je even snel geld kan overmaken, was niet bepaald ideaal.
  • Batterij-indicator - Geen problemen mee gehad
  • Camera app die niet werkt - Geen problemen mee gehad (draaide wel MIUI)
  • USB connector die losraakt - Geen problemen mee gehad
  • Geen 3g Bereik op momenten - Veel problemen
  • Touchscreen die niet goed gecalibreerd lijkt - Geen problemen mee gehad
  • GPS problemen - Veel problemen. GPS na software fix tot op 16 meter nauwkeurig. GPS valt echter wel weg.

[ Voor 22% gewijzigd door SjaakDeBeer op 12-03-2014 18:13 ]

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
thefal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:53:
Nou is de G4 een van de interessantste telefoons die er is. Groot scherm, maar toch klein kwa formaat (65mm, even breed als de meeste 4,3" telefoons) en een grote batterij die ook nog eens vervangbaar is. Maar ik lees wel erg veel problemen in dit topic.

- Batterij-indicator die niet betrouwbaar is
- Camera app die niet werkt
- USB connector die losraakt
- Geen 3g Bereik op momenten
- Touchscreen die niet goed gecalibreerd lijkt
- GPS problemen

Ja, camera werkt niet
Ja, USB connector
enz..

Bij deze dan,
3G problemen niet gehad.
Camera probleem wel gehad maar sinds miui rom niet meer.(vermoed doordat ik cwm vv heb door twrp)
USB probleem niet gehad.
Touchscreen probleem nooit gehad, calibratie gaat niet maar voor zover ik begrijp van jiayu support site ook niet bestemd voor het soort scherm wat hierin zit.
Gps probleem heb ik wel, na diverse tweaks werkt het redelijk maar ontvangst is gewoon minder door de bouw vd antenne (komt bijna nooit boven de 30 uit met signaal sterke).
Batterij indicatie fout heb ik ook maar is niet storend, is alleen een indicatie fout en doe toch 2X zolang met de accu als een 2000 mA accu.

Mvg jgzxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
thefal schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:53:

- Batterij-indicator die niet betrouwbaar is alleen de laatste 25%
- Camera app die niet werkt geen problemen
- USB connector die losraakt nee
- Geen 3g Bereik op momenten geen last van
- Touchscreen die niet goed gecalibreerd lijkt werkt prima
- GPS problemen is met alle 6589 mtk foons?

Ja, camera werkt niet
Ja, USB connector
enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al eens een android probleem gehad, maar de g4 zelf werkt nu al een half jaar feilloos.
Als ik hem morgen verlies bestel ik direct een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
Ik heb nu al een week geen probleem meer met men camera, scroll terug naar vorige pagina voor de oplossing (6maart). Ik veronderstel dat dit ook met de stock rom werkt (niet getest). Khoud jullie op de hoogte mocht dit plots weer mislopen.

Btw jgzxr, kan je mij vertellen hoe je twrp erop flasht? Ik had de zip al gevonden, maar cwm geeft een error bij het installeren ervan.

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Nou hier een korte update over de camera en tevens een vraag

Draai zoals eerder gemeld ook de Miui Custom rom en de camera doet het wel vaak maar loopt zo nu en dan nog steeds vast ... ik vindt het vreemd dat er zomaar ineens dit soort klachten voorkomen bij meerdere gebruikers

Vraag: @jgzxr kan ik de rom gewoon updaten via de updater van Miui , krijg iedere keer een melding dat er een nieuwe versie is kan dat zomaar of juist niet omdat het een custom rom is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Zorbathagreek schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:39:

Draai zoals eerder gemeld ook de Miui Custom rom en de camera doet het wel vaak maar loopt zo nu en dan nog steeds vast ... ik vindt het vreemd dat er zomaar ineens dit soort klachten voorkomen bij meerdere gebruikers

Vraag: @jgzxr kan ik de rom gewoon updaten via de updater van Miui , krijg iedere keer een melding dat er een nieuwe versie is kan dat zomaar of juist niet omdat het een custom rom is ??
Ik heb ook een tijdje MIUI gedraaid, en je kan die updates normaal via de updater installeren. Er is een tijdje een waarschuwing geweest dat je de grootte van het gedownloade bestand moet controleren, ik weet niet of dat nog steeds zo is. Misschien even op het forum controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Zorbathagreek schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 12:39:

Stas2z rom kan je pas vanaf een bepaalde versie updaten, weet zo niet vanaf welke maar ik heb 4.3.5 erop staan en die kan gewoon geüpdate worden volgens het forum speciaal voor de g4advanced.

Net met succes geüpdate naar 4.3.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Optic schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:51:
Ik heb nu al een week geen probleem meer met men camera, scroll terug naar vorige pagina voor de oplossing (6maart). Ik veronderstel dat dit ook met de stock rom werkt (niet getest). Khoud jullie op de hoogte mocht dit plots weer mislopen.

Btw jgzxr, kan je mij vertellen hoe je twrp erop flasht? Ik had de zip al gevonden, maar cwm geeft een error bij het installeren ervan.

Thx
Ik heb hier ook mee lopen stoeien maar volgens mij had ik hem uiteindelijk erop gekregen met een andere versie van twrp, ik zal zo even kijken welke dat is dan zet ik het erbij. Maar ik dacht een van needrom.

http://www.needrom.com/wp.../TWRP_vredniiy_update.zip

Net gecontroleerd en het is idd deze het is versie 2.5.0.0.
Via cwm erop gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door jgzxr op 13-03-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Oops!!!!! Net nieuwste Miui rom geflashed maar alles blijft zwart en ik kom niet meer in recovery om mijn back up te openen blijft een zwart scherm iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Opgelost pffff nooit geweten dat je ook in recovery kan komen met alleen volume + knop ingedrukt houden ipv ook icm met de powerknop.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Thefal: Ik heb de G4 nu al een jaar, bevalt prima en doet alles wat ie moet doen. Heb van de drie een exemplaar gehad dat usb perikelen had maar deze werd door de leverancier vervangen. Al met al voor weinig een heleboel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

is er trouwens nog een mogelijkheid om er gewoon een pure stock rom erop te krijgen? dus gewoon de AOSP android?

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, dat zou ik ook wel willen.
Ik draai nog de ROM die er opstond sinds ik 'em heb (dat is stock toch?).

Dat is dus niet echt AOSP.
Ik heb voorlopig bij mijn eerste China phone maar het principe "don't fix it if it ain't broken" aangehouden.

Ik kijk regelmatig op XDA, maar het leeft niet echt geloof ik daar.

Je zou toch verwachten dat er hobby'ende Chinezen zijn die dat voor ons zouden kunnen doen, maar ik vind er niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
HMC schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:01:

Ik heb voorlopig bij mijn eerste China phone maar het principe "don't fix it if it ain't broken" aangehouden.

Je zou toch verwachten dat er hobby'ende Chinezen zijn die dat voor ons zouden kunnen doen, maar ik vind er niets over.
Ik heb er een stock rom op gehad (was iets nieuwer dan waar hij mee kwam) die wel aosp kreeg voor de 1022 update.
Maar daar was dan ook alles mee gezegd.
Jiayu komt niet vaak met updates.
op het moment draai ik de rom van stas2z (miui) die heb ik nu twee weken, Ben begonnen met versie 4.3.5. Binnen een paar dagen via aosp een update gekregen naar 4.3.8 ging prima geen bugs gehad systeem maakte netjes een back-up en zette deze terug incl alle apps settings launcher enz heb niks hoeven te doen om iets terug te zetten.
nu weer een dag of twee later krijg ik weer een aosp voor 4.3.15.
Dus als je graag updates wil via aosp dan is miui toch wel de rom waar je het meest uit haalt.

Mvg jgzxr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 07:01:

Men is wel druk bezig om CM erop te krijgen. Maar dat blijkt nog behoorlijk lastig te zijn.
Zodra er een port is, dan zullen de updates wel binnen blijven komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 21:41 . Reden: niet toepasselijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Werken bij jullie Xposed Framework add-ons/apps?
Ik had tijdje geleden Bootmanager al geprobeerd, maar leek niet veel te doen. Ik kreeg bij phone boot gewoon nog bv de melding Youtube has stopped, net als voor dat bootmanager er opstond.

Nu laatst Xposed LED control (ik kijk soms naar XDA op youtube, en zie dan leuke dingen langskomen).
Werkt ook niet. Zelfs de "preview" in de app zelf maakt de LED niet in de gesette kleur.

Niet weggelegd voor onze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Heb je root toegang, en wordt deze ook juist gegeven?
Verder moet je het xposed framework installeren in die app, en elke module handmatig aanzetten onder de modules tab.

Ik denk dat je 1 van die stappen bent vergeten, en het daardoor niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hmm, al die stappen heb wel juist gedaan, en phone kwam rooted. Xposed staat aan, en iedere individuele app kan je inderdaad ook echt aan en uit zetten, zeer mooi gedaan.

Je zegt eigenlijk dat het wel gewoon moet werken?
Dan ga ik verder stoeien, want dan zal ik inderdaad wel iets fout hebben gedaan.
Ik vond vooral LED control wel grappig. Die draait verder ook niet als achtergrond app, dus dat scheelt ook weer.

Dat Xposed framework is echt goed spul...als het werkt.
Maar dat ligt dus aan mij. ;)

Will update soon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
BeArt schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 14:41:
Bij mij werkt de camera ondertussen een week zonder problemen, met dagelijks gebruik.
Ik denk dat ik de camera "kapotgeflasht" had, ik ben nogal snel met het veranderen van ROM.

Nu heb ik via flash tool met een propere lei de rom van vredniiy geïnstalleerd (via needrom), en daar ben ik uiterst tevreden over.
Nette Android-look zonder fratsen, snel in gebruik, en voorlopig geen foutmeldingen of andere rare problemen.
Je zegt dat je via flash tool de rom van vredniiy geïnstalleerd hebt.
Ik kan die Rom alleen niet vinden op needrom.
De enige die ik zie kan je flashen via TWRP.
Aangezien ik niet in recovery kan komen en ook niet in CWM, kan ik alleen maar flashen via SP Flashtool.
Dus heb je misschien een link.
Pagina: 1 ... 31 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen