Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Als ik een heel eind verder ben in de stad is er wel ontvangst.
Ik heb nog een zelfde G4B die volle pak ontvangst heeft. Beide sims zijn van T-Mobile.
Ik heb reeds de sims gewisseld daar ligt het niet aan, nieuwe sim aangevraagd, ligt het ook niet aan.
Heb de nieuwste rom er al op, modem.img aangepast etc. niets helpt.
Zou er iets met de antenne kunnen zijn? Iemand ervaring daar mee?
http://jiayunederland.nl/downloads/Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:42:
Ik heb sinds gisteren een G4 advanced en probeer hem nu te rooten, zonder succes. Ik gebruik deze methode http://gleescape.com/posts/2376
De drivers zijn geinstalleerd en mijn PC herkent hem, maar iedere keer krijg ik de volgende failure error: http://puu.sh/6gmH2.png
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb met Root Checker al gechecked of hij wel/niet geroot is en hij blijft aangeven dat hij niet geroot is.
Bedankt!
Ik heb de Jiayu open geschroefd. de onderkant waar de USB zit heb ik opgelicht. Hij plakt nl. bij de simkaarten aan elkaar. Maar de onderkant gaat makkelijk los. Daar zitten drie pennetjes die op drie koperen plaatjes drukken als de zaak op elkaar zit. De pennetjes en de plaatjes heb ik heel voorzichtig met een kleine schroevendraaier opgeruwd.
Zaak weer in elkaar gezet en klaar 100% ontvangst.
Blijkt dus dat de onderste antenne voor de gegevensontvangst is en de bovenste voor de gps.
henkb123 schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:34:
Ik heb een probleem met een van mijn jiayu's. Het is een G4B. Sinds een aantal weken is de provider ontvangst zeer slecht. In huis geen ontvangst. De wifi is wel 100% maar het ontvangst van de provider staat een kruisje.
Als ik een heel eind verder ben in de stad is er wel ontvangst.
Ik heb nog een zelfde G4B die volle pak ontvangst heeft. Beide sims zijn van T-Mobile.
Ik heb reeds de sims gewisseld daar ligt het niet aan, nieuwe sim aangevraagd, ligt het ook niet aan.
Heb de nieuwste rom er al op, modem.img aangepast etc. niets helpt.
Zou er iets met de antenne kunnen zijn? Iemand ervaring daar mee?
Verwijderd
Is Jiayu.nl wat dat betreft dan geen zekerdere keuze? Ik zie veel negatieve reviews.HaNS1443 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 23:01:
[...]
Ik het daar drie telefoons (waaronder een G4) besteld, altijd goed contact gehad over de voorraadpositie en een snelle levering. Ik heb nog geen ervaring met de after sales van mixeshop
ik ben sinds een aantal weken in het bezit van een Jiayu G3T.
Toestel werkt echt top, alleen heb ik een probleem met mobiel internet.
Ik krijg het niet voor elkaar om het mobiel internet werkend te krijgen.
Ik kan alleen via Wifi op internet, dus dat schiet niet op.
Ik heb al meerdere malen de APN opnieuw ingesteld, en diverse opties aangevinkt (3G, Roaming)
Ik heb een simyo abonnement.
Hebben meer mensen last van dit probleem?
gr Dabo
Ik heb net als jij een 1/4 gig maar ook een 2/32 gig.
BeArt schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 14:58:
welke versie heb jij henkb123?
Ik heb me er ondertussen bij neergelegd dat mijn versie, de Standard (1 gig werkgeheugen) wel een fix kan krijgen, maar niet nauwkeurig genoeg is om mee te navigeren. Hij vergist zich te vaak van straat, en moet te regelmatig opnieuw een fix zoeken...
greetz
Ja dat heb ik gedaan, heb de volgende instellingen:
Naam: mobiel internet
APN: Internet
APN-type: default
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN ingeschakeld
Drager: niet opgegeven
Verwijderd
in het instellingen menu, onder backup?Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:56:
Weet iemand hoe je de jiayu g4 kan resetten? Ik heb het al met de power + volume knop geprobeerd maar dan gebeurd er niks.
Verwijderd
En als je niet meer in de telefoon kan komen. Ik heb blijkbaar iets fout gedaan bij t instellen van t wachtwoord waardoor ik nu niet meer in de telefoon kan komen.
Verwijderd
Bedankt.dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:42:
power + volume omhoog terwijl ie aan de lader hangt maakt het verschil, zonder kabel werkt het niet.
Ik ga t proberen
Volgens die van simyo zou de poort ook nog op 5080 moeten staan.
https://support.simyo.nl/...n-voor-Android-toestellen
Succes
Dabo007 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:56:
[...]
Ja dat heb ik gedaan, heb de volgende instellingen:
Naam: mobiel internet
APN: Internet
APN-type: default
Proxy: niet ingesteld
Poort: niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
APN ingeschakeld
Drager: niet opgegeven
Verwijderd
Hij is volledig gebroken.Er heeft niets tegenaan gezeten.TD-er schreef op zondag 12 januari 2014 @ 09:03:
Dat het touch-deel niet meer werkt, kan ook betekenen dat het scherm over de hele breedte/lengte is gebroken.
Op beide kanten van het glas zitten namelijk vlakjes geleidend materiaal (zeer waarschijnlijk Indium Tin-oxide, aangezien dat een van de weinige geleidende materialen is die transparant zijn bij zichtbaar licht). Maar goed, al die vlakjes zijn wel in een grid met elkaar verbonden. Wanneer het glas volledig gebroken is, dan is ook een aantal van die vlakjes doormidden en werkt het touch-deel niet meer.
Volgens mij had de iPhone-3 een aparte glasplaat voor het touch-deel zitten en als alleen die doormidden is, werkt het touch-deel inderdaad nog redelijk. Maar wanneer het deel erachter ook stuk zou zijn, zou ook daar het touch-deel ook niet meer werken.
Banggood zegt te zien op de foto dat het glas is gebroken door externe factoren. Ik kan hem op eigen kosten naar China terugsturen. Zij sturen het door naar de fabriek en wordt de schade bekeken en hersteld op mijn kosten.
Nou ja, wel knap dat ze dat zien aan een foto.
http://www.picturetrail.c.../edit?p=8&imgid=408558606
Jammer dat net een paar dagen geleden de 45 dagen claimtijd via paypal is afgelopen.
Andere optie is dat ze mij een nieuw scherm toesturen met een korting. Hoeveel korting hebben ze het niet over. Ook zie ik dat de schermpjes die ze verkopen geen gorilla glass is. Toch nog €55 euro.
Ik vind het zeker geen klantvriendelijke afhandeling. Ik ga ik sowieso niet zomaar mee akkoord.
Dus dat zal wel een tijdje een getouwtrek worden. Het toestel is op deze site 199 van verkocht. De schermpjes al 44 keer. Dus denk ik dat er echt iets mis is met de schermpjes of de montage.
Ik heb toch een aantal filmpjes bekeken over gorilla glass, en dit kan zoveel hebben. Dat kan eigenlijk niet zomaar breken.
Een paar posts voor mij had ook iemand een kapot scherm en niet werkende touchscreen.
Iemand tips wat ik nog kan doen?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 23:05 . Reden: link bijgeplaatst ]
Verwijderd
enig probleem wat ik blijf houden is dat de 2e simkaart niet gezien wordt, ik heb een duitse sim van t-mobile voor mijn grensoverschrijdende tochtjes.
maar ik krijg de melding;
"sleuf 2: geen SIM-kaart gedetecteerd"
iemand hier ervaring mee?
de sim werk wel in slot 1, eigen sim van t-mobile nl werkt ook niet in sim2
Weet je zeker dat je de simkaart er goed in hebt gedaan?Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:04:
Ik sinds de kerst de jiayu ga advanced 2g ram en 32 rom, werkt super nadat ik de nieuwe rom erop heb gezet. Gps werkt heel redelijk, beetje tweaken en je best een vlotte fix. Fasterfix app, eerst aan dan de navigatie en de fix is er zo.
enig probleem wat ik blijf houden is dat de 2e simkaart niet gezien wordt, ik heb een duitse sim van t-mobile voor mijn grensoverschrijdende tochtjes.
maar ik krijg de melding;
"sleuf 2: geen SIM-kaart gedetecteerd"
iemand hier ervaring mee?
de sim werk wel in slot 1, eigen sim van t-mobile nl werkt ook niet in sim2
De eerste keer dat ik m probeerde te plaatsen zat ie verkeerd gedraaid erin, en werkte het ook niet.
Verwijderd
ja hoor, dat was stom van mijdutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:08:
[...]
Weet je zeker dat je de simkaart er goed in hebt gedaan?
De eerste keer dat ik m probeerde te plaatsen zat ie verkeerd gedraaid erin, en werkte het ook niet.
TNX! ik had de hele telefoon geroot en alles gedaan, is het zoiets simpels, haha.
is ook niet logisch kaartjes in spiegelbeeld erin.
nogmaals tnx
"Chinese phone dit, chinese phone dat."
"Doe je SIM er andersom in."
"Fantastische phone!"
(nog steeds trouwens.)
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Ik begrijp niet dat je een sim verkeerd plaatst,ik kijk altijd waar dat schuin hoekje moet zitten...altijd juist !!!HMC schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:08:
Wij kregen opnze G4 vrij laat (maand of vier geleden). Maar omdat ik dit topic iedere dag volgde wist ik het ook al dat de SIM er precies andersom inmoest. Vriendin niet, en die liep ook te klagen.
"Fantastische phone!"
(nog steeds trouwens.)
Geen mooi bedje, of gericht ingangetje, en als je hem er dan in doet zoals je gewend bent, dan zit de SIM net verkeerd om.
Je bent niet de enige die die fout maakt.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 18:20:
[...]
ja hoor, dat was stom van mij![]()
TNX! ik had de hele telefoon geroot en alles gedaan, is het zoiets simpels, haha.
is ook niet logisch kaartjes in spiegelbeeld erin.
nogmaals tnx
Bij mn iOcean ging het net zo..

PS op de sim slots staat trouwens precies hoe ze e in moeten. Is net als met batterijen, even kijken welke kant de pool moet.
HMC schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:08:
Wij kregen opnze G4 vrij laat (maand of vier geleden). Maar omdat ik dit topic iedere dag volgde wist ik het ook al dat de SIM er precies andersom inmoest. Vriendin niet, en die liep ook te klagen.
"Fantastische phone!"
(nog steeds trouwens.)
Verwijderd
Man,man,bij elke telefoon staat aangegeven hoe de sim erin moet en als je dan maar klakkeloos de sim erin gooit kan het natuurlijk zijn dat ze verkeerd zit.HMC schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:55:
Zoals al eerder aangehaald in dit topic, zit dat dus bij de G4 net iets anders.
Geen mooi bedje, of gericht ingangetje, en als je hem er dan in doet zoals je gewend bent, dan zit de SIM net verkeerd om.
Blijkbaar wordt dit aanzien als een fout bij de Jiayu,maar de fout ligt bij de dommerikken

Verwijderd
Ik ben bang dat je glijk hebtVerwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 07:09:
[...]
Man,man,bij elke telefoon staat aangegeven hoe de sim erin moet en als je dan maar klakkeloos de sim erin gooit kan het natuurlijk zijn dat ze verkeerd zit.
Blijkbaar wordt dit aanzien als een fout bij de Jiayu,maar de fout ligt bij de dommerikken

Maar verder is het goede telefoon, geen klagen
Ik ga alleen nog even terug kijken hier op het forum, mijn wifi gaat snel uit namelijk.
Je kan bij je Wi-Fi selectie in het menu op het onderste menu knopje drukken naast het huisje.Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:51:
[...]
Ik ben bang dat je glijk hebt![]()
Maar verder is het goede telefoon, geen klagen
Ik ga alleen nog even terug kijken hier op het forum, mijn wifi gaat snel uit namelijk.
Daar kan je geavanceerd selecteren en ervoor kiezen of Wi-Fi in slaapstand behouden moet worden enzo.
Misschien dat het wat oplost.
Succes
Dit is een toestel met andere specs dan de G4.
De camera is iets anders want er zit maar 2 Mp front in tegen 3Mp voor de G4. De batterij is zwakker 2300mAh tegen 3000mAh voor de G4 en is niet vervangbaar. Geen dual sim, geen extra SD mogelijk.
plusjes zijn het beeldscherm wat full HD is en de processor mijns inziens. Echter afgezet tegen de G4 vind ik het niet echt een hele stap de goede richting op, zeker niet qua prijs verschil.
Maar ik ben geen GSM kenner. Wat vinden jullie hier van?
Verwijderd
Ik heb een Jiayu G4, MT6589T 1.5Ghz, ROM 32GB, RAM 2GB, Build G4HG 20130816-151656.
Na enkele weken laten vallen en de touchscreen was gebroken. Een nieuw besteld en succesvol geïnstalleerd volgens YouTube: Screen replacement Jiayu G4.
Probleem. Bovenaan het scherm (portrait) werkt het touchscreen perfect maar naargelang je lager op het scherm komt is er een afwijking tussen de LCD en het touchscreen. Concreet moet ik een kleine centimeter boven een icoon klikken op het op te starten. Je kan je voorstellen dat tekst intypen leuk is ;-)
Als ik onder weergave 'Touch screen calibration' kies, dan krijg ik 'Instellingen is gestopt'. Als ik 'Touc screen program updates' kies, dan krijg ik 'Mxnfloader is gestopt'.
Iemand suggesties om dit probleempje op te lossen ?
Thanks,
Jakke
Zo kan ik er nog wel wat opnoemenhenkb123 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:42:
Even wat anders. Volgens mij is de S1 ook te koop.
Dit is een toestel met andere specs dan de G4.

In alle filmpjes waarin ik de G4 zie opstarten gaat die Jiayu animatie altijd vloeiend. (dat groene blokjes gedeelte)
Bij de twee toestellen die wij hier hebben (G4B) gaat dat vrij schokkerig.
Nooit aan gestoord, en telefoon loopt verder als een speer, maar dat met die animatie valt dan gelijk weer op in dat filmpje.
Hoe bij jullie?
Vloeiend of schokkerig?
Btw, die S1 is met Snapdragon toch?
Dat is wel heel ander prijssegment meteen.
(waarom is die ejiayu site toch zo langzaam?)
[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 18-01-2014 07:19 . Reden: S1 ]
Verwijderd
Waar heb je een nieuw scherm besteld als ik vragen mag? Ik heb namelijk ook een scheur in mn scherm en daardoor doet ook eengedeelte van het touchscreen het niet... Misschien maar s vervangen.Verwijderd schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:13:
Hallo,
Ik heb een Jiayu G4, MT6589T 1.5Ghz, ROM 32GB, RAM 2GB, Build G4HG 20130816-151656.
Na enkele weken laten vallen en de touchscreen was gebroken. Een nieuw besteld en succesvol geïnstalleerd volgens YouTube: Screen replacement Jiayu G4.
Probleem. Bovenaan het scherm (portrait) werkt het touchscreen perfect maar naargelang je lager op het scherm komt is er een afwijking tussen de LCD en het touchscreen. Concreet moet ik een kleine centimeter boven een icoon klikken op het op te starten. Je kan je voorstellen dat tekst intypen leuk is ;-)
Als ik onder weergave 'Touch screen calibration' kies, dan krijg ik 'Instellingen is gestopt'. Als ik 'Touc screen program updates' kies, dan krijg ik 'Mxnfloader is gestopt'.
Iemand suggesties om dit probleempje op te lossen ?
Thanks,
Jakke

Jij formuleerde het zo mooi waardoor een dergelijk antwoord mogelijk was.henkb123 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:41:
Jij geeft inderdaad inhoud aan een discussie
[...]
Ik vraag me af of die S1 al te koop is, hoor er niet zo veel over...
Maarja de aankondiging is dan ook al een hele tijd terug en verder blijft het stil..
dutchgio schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 19:52:
[...]
Jij formuleerde het zo mooi waardoor een dergelijk antwoord mogelijk was.![]()
Ik vraag me af of die S1 al te koop is, hoor er niet zo veel over...
Maarja de aankondiging is dan ook al een hele tijd terug en verder blijft het stil..
Ja dat is inderdaad een punt waar je consessies op moet doen in ruil voor de betere specificaties.henkb123 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 20:33:
Bij is de vraag of het verstandig is een vaste accu te hebben en geen SD uitbereiding van het geheugen.
[...]
SD is misschien nog wel mee te leven, maar een niet-vervangbare batterij is een nadeel.
Ik had problemen met een G4 die niet meer wilde laden en ook geen ontvangst meer had. Ik heb deze opgestuurd en er is nu een nieuwe onderweg naar mij. De communicatie met de leverancier was gewoon top.
De leverancier is SHINETOP GROUP INC. LTD. Ik heb via Aliexpress (alibaba) besteld.
Mijn vriendin gebruikt een Jiayu G4B, sinds gisteravond werkt zowel haar wifi als bluetooth niet meer.
Wanneer ze hem op 'aan' zet, gaat hij gewoon weer terug naar 'uit'.
Hier zag ik op de eerste page dat het misschien aan een verouderde flash kon liggen.
Dus heb ik de telefoon volledig naar fabrieksinstellingen gezet, helemaal schoongemaakt, en vervolgends met de nieuwste firmware & SP Flashtool geflashed.
Ook nu kan ze nog steeds niet haar bluetooth & wifi aanzetten.
3G werkt dan weer wel.
Enige ideeën of is de Wifi module gewoon defect?
Alvast bedankt!
Ook een ander toestel heeft problemen, allemaal met TP-LINK WR1043ND
Ik snap zelf niet waarom, wifi optimalisatie staat al uit... heb al veel geprobeerd.
Ik had totaal geen provider signaal. Heb de gsm even open gemaakt en de contct puntjes gereinigd (lees mijn vorige posts) toen weer 100%
Ik weet niet hoe dat signaal van bluetooth verzonden wordt qua antenne. Mogelijk gebruikt men dezelfde antenne.
Wees met het openschroeven wel voorzichtig. Bij de SIM slots plakt de case aan de printplaat volgens mij. Gaat iig erg moeilijk los. Ik heb daarom alleen de onderkant los gehaald en dan kun je ook bij de contacten komen.
supayoshi schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:50:
Ik heb zelf nogal last van een brakke Wifi, als ik connect ben met Wifi, dan kan ik mijn toestel pingen vanaf mijn pc, en dan heb ik veel timeouts, en slechte ping tijden, 3g is super.. maar Wifi is echt brak, ik heb de laatste rom van Jiayu.es, en een oudere rom en de stock rom, zelfde issues...
Ook een ander toestel heeft problemen, allemaal met TP-LINK WR1043ND
Ik snap zelf niet waarom, wifi optimalisatie staat al uit... heb al veel geprobeerd.
Verwijderd
Vorige week mijn G4A ontvangen. Top telefoon. Wil even wat kwijt voor de mensen die mayb problemen hebben of krijgen met de phone.
Mijn phone ging op een gegeven moment niet meer aan en hij bleef staan bij het load scherm waar je JIAYU in het wit ziet. ( op dit moment dacht ik dat ik hem terug moest sturen naar china....
Maar er is een oplossing voor zonder dat je telefoon aan hoeft.
1) installeer drivers voor je usb poort : http://www.mediafire.com/.../JiayuG2S-ROMflashing.zip ( Zoals je ziet zijn deze voor de jiayu g2S maar dat boeid niet, bij mij werkte het, hierin staat ook een READMEFIRST.DOC Pak deze erbij. ) Dit is erg belangrijk want als je dit niet goed doet.. gaan de volgende punten ook niet werken!
2) Download and unzip deze ROM : http://www.ejiayu.com/en/News2-1-100.html ( dit is voor de g4 1gb ram ) De advanced versie van de site werkte bij mij niet.
3) Druk op scatter en pak MT6589_Android_scatter_emmc.txt in ROM. van je unzippte ROM.
4) Mobiel uit doen en de battery uithalen!!!!!
5) Als je nu "Firmware -> Upgrade" drukt. Moet je je telefoon zonder battery aan je pc koppelen.
6) Dan zie je dat hij gaat lopen. hij is pas klaar als er een groene rondje met Firmware upgrade op de voorgrond komt te staan. ( zie readmefirst.doc)
7) Doe nu voorzichtig battery weer in de phone. Doe hem aan MAAR RAAK NIET JE SCHERM AAN!!!!
Hopelijk hoeft niemand dit te doen maar tis handig om te weten!!!
btw : No problems met wifi/gps of what so ever..
Menig collega wil deze phone nu ook, vanwege de batterij en de camera.
Maar ik heb ze al verteld dat het wel een beetje een Tweakers phone is en dat ik geen zin heb om ze allemaal te unbricken, and/or bij te houden.
Awesome phone, maar jouw eigen phone.
Maar als puntje bij paaltje komt, zal ik ze wel weer helpen wss. De uitdaging, en de innerlijke Tweaker-urge
Ik blijf het een prachtig ding vinden. Komt er weer een met een Galaxy Mega aanzetten, met ook 4xCortex A7 (Quall) maar veel te groot scherm. Zeuren doet ze nog net niet, maar ze snappen niet dattie zo snel leeg is, en hij is toch niet zo snel.
We zien over een jaar wel, of deze G4 nog leeft
Ik heb een Jiayu G4 advanced, maar ik kreeg de GPS maar niet aan de praat d.m.v. software matige verbeteringen.
Ten eerste kon ik via mobile uncle de epo bestanden niet downloaden (terwijl ik een goeie wifi en G3 verbinding had), dus heb ik ze toen van een ftp gehaald en ze handmatig in de data/misc folder gezet.
Alsnog kon ik geen gps signaal ontvangen.
Ik raakte behoorlijk gefrustreerd, omdat ik het verder een hele fijne phone vind. Ik heb in mijn ongeduld een recovery uitgevoerd waarbij ik de Wipe data/Factory reset en Wipe Dalvik Cache eerst heb uitgevoerd voordat ik de rom wilde installeren.
Ik kan de rom nu niet mee installeren, en dus staat er nu geen besturingsprogramma meer op mijn telefoon en kan ik niet via mobile uncle in het recovery scherm (bios) komen.
Kan iemand mij helpen om weer een besturingssysteem op de telefoon te krijgen.
De telfoon blijft nu op het opstartscherm hangen.
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
b.v.d.
Groet
Carlo
Eerste wat ik trouwens zag in update en flash vids voor deze phone (laaaang geleden) was dat je je cache (als je 'em al wilde legen) Na het hele proces moest legen.
Brick? Volg Duck2k waarschijnlijk. Anders zijn Google en JijBuis je beste vrienden.
Ik ga d'r mee aan de slag en laat weten of het weer werkt
Graag.
Je phone is gewoon te redden, dus laat het ons weten hoe je 'em gered hebt.
Thanks
[ Voor 98% gewijzigd door carlosiep op 21-01-2014 16:05 ]
[ Voor 26% gewijzigd door tumbadora op 21-01-2014 16:06 ]
Ik kan de drivers ook niet handmatig toewijzen via device manager
Heel af en toe ziet e pc de telefoon, maar dan herkent ie 'm niet
Verwijderd
probeer eens goed aan te drukken! de mini-usb kabel in je telefoon. Werkte bij mij iig.
[ Voor 64% gewijzigd door carlosiep op 22-01-2014 13:18 ]
Ik heb nu een schone windows installatie en dus enkel de drivers die het zouden moeten zijn, maar hij connact niet goed, waardoor ik niks kan flashen
iemand een idee
http://postimg.org/image/ld01mg4nb/full/
Iemand een oplossing, ik heb nu geen phone
[ Voor 4% gewijzigd door carlosiep op 22-01-2014 16:42 ]
De drivers die ik ervoor gebruikte kwamen van deze website: http://www.jiayumobile.be...?page=support&language=nl
Kan je het trouwens niet op een apparaat proberen waar Windows 7 op staat. Ik heb in het verleden namelijk ook vaak problemen gehad met het installeren van drivers icm XP..
Ik zie het niet duidelijk staan in je post, dus vraag ik het even voor de zekerheid: Heb je al eens geprobeerd om de drivers te installeren, en pas daarna je telefoon aan te sluiten via USB maar ZONDER de batterij!! dus de telefoon niet aanzetten, batterij er ook uit, en dan aansluiten via USB nadat de drivers geïnstalleerd zijn.carlosiep schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:41:
Hier ff te zien dat ie wel herkent dat het een jiayu g4 is maar geen driver weet 'm te vinden
http://postimg.org/image/ld01mg4nb/full/
Iemand een oplossing, ik heb nu geen phone
In mijn ervaringen werkt dat altijd om een verbinding te krijgen tussen Jy-G4 en pc.
Niet echt nodig dat 'ie echt als G4 geinstalleerd is?
Bij mij staat 'ie ook alleen als H:\ in ijn device manager (windows), zelfs als niet in "USB HD mode"
Ik kan het fout hebben.
Geeft je G4 aan dat je de optie om hem in USB storage mode te zetten?
Zo ja, dan denk ik dat je gewoon goed contact hebt, en dan gaan met die banaan.
There's an app fo that:HammerT schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:23:
Kan iemand vertellen hoe ik het makkelijkst die gps.conf kan aanpassaen zoals in de post van jgzxr in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" staat?
https://play.google.com/s...ls?id=org.fastergps&hl=nl
By far de makkelijkste manier..
Verwijderd
Boven mijn bereik staat gewoon 3G, maar t lijkt wel alsof hij niet is geconnect ofzo. Na lang pruttelen schakelt hij over op H en dan doet hij het pas.
What to do, What to do?
Over and over again.
Of even Sim1 en Sim2 kwestie checken.
Plak de GPS txt erin en opslaan.
HammerT schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:23:
Kan iemand vertellen hoe ik het makkelijkst die gps.conf kan aanpassaen zoals in de post van jgzxr in "[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie" staat?
Dan installeert hij de driver gewoon niet.
Windows is wel in de modus te zetten waarin dat niet vereist is.
Komt bv veel voor bij Windows 8.
Is via Google te vinden hoe je dat uit zet.
Vooral als je de driver voor het Flash programma nodig hebt.
carlosiep schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:33:
Ik krijg geen verbinding tussen mijn pc en de phone.
Ik heb nu een schone windows installatie en dus enkel de drivers die het zouden moeten zijn, maar hij connact niet goed, waardoor ik niks kan flashen
iemand een idee
Hier te downloaden www.trackracingonline.com/
[ Voor 11% gewijzigd door thefal op 25-01-2014 19:06 ]
is het al iemand gelukt om dit probleem op te lossen?Verwijderd schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 17:25:
Ik heb een nieuwe rom geïnstalleerd en heb nu een probleem met het touchscreen. Touchscreen werkt perfect, maar met een offset. Ik moet boven de iconen duwen ipv erop.
Touchscreen Calibration werkt niet. Ik krijg melding: instellingen is gestopt
Weet er iemand hoe dit kan opgelost worden?
ik heb gister mijn telefoon gekregen en zonder backup te maken, direct een nieuwe rom er op gezet.(stom
ik weet niet of het probleem daarvoor zich ook al voordeed.
Hoe los ik dit op?
Verwijderd
Verwijderd
Goodluck. Daarmee is het zeker gefixed
De Bluetooth & WIfi module van de Jiayu G4 van mijn vriendin is plots gestopt met werken.
Kan nu alleen nog via 3G op internet, wat natuurlijk enorm hinderlijk is.
Wat ik nog niet heb gedaan
-Telefoon opengeschroeft om te zien of ik wat ín de telefoon kan zijn.
Wat ik wel heb gedaan
-Factory reset
-Stock firmware*
-Custom firmware*
*Zowel in CWM als de laatste SPFlash tool
Wat er dus gebeurt is, wanneer ze bij Wifi of Bluetooth de schakel op 'On' zet, gaat hij even later gewoon weer terug op 'off'
Iemand ideeën?
[ Voor 4% gewijzigd door Valandin op 27-01-2014 18:30 ]
Maar opsturen (2 weken voor het daar is.. dan wachten op reperatie.. dan weer 2-3 weken voor het hier is..) en de daarbijkomende kosten zie ik niet echt zitten. Dan kan ze net zo goed een nieuw toestel aanschaffen.
Ik heb iig pandawill even een mailtje gezien.
Weet jij misschien waar ik de betreffende connector aan kan herkennen?
Hij moet er zoals dit uitzien
http://www.antelife.com/m...80f5d6/i/m/img_5556_1.jpg
Kan het echter niet terugvinden in de telefoon
Of dat ding is spontaan verdwenen of ik kijk scheel.
[ Voor 22% gewijzigd door Valandin op 27-01-2014 19:51 ]
Had per ongeluk tegen de connector gebotst denk ik, en is lichtjes losgekomen. Opnieuw vastegezet en probleem verholpen!
Dus werkt wellicht voor jou ook?
Die connector bevindt zich naast de camera.
Als ik het me goed herinner zat er een klein connectortje direct naast de camera, en eentje aan de andere kant van de bovenkant. Welke bedoel je precies?
[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 27-01-2014 20:51 ]
Lijkt me niet slim om lijm te gebruiken. Gewoon goede dubbel zijdige tape zou voldoende moeten zijn.wolterious schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:17:
Hoe hebben jullie het nieuwe scherm vast gemaakt? Ik heb mijn scherm ook moeten vervangen, en met succes. In de youtube link hier gepost zag ik dat het met dubbelzijdig tape werd gedaan, dus dat heb ik ook gedaan. Maar ik ben niet tevreden: de onderkant van het scherm beweegt nog een beetje en zit dus niet helemaal goed vast. Heeft iemand van jullie het anders gedaan? Met lijm bijvoorbeeld?
Zo wordt het volgens mij altijd gedaan.
En als je het los wil halen helpt het om even de fuhn erop te zetten.
Succes
Redelijk, fix varieert van 20 sec bij vaak gebruik tot 90 sec als het lang geleden is.Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 18:02:
Hey jgzxr nog steeds goed werkende gps?
Antenne is gewoon niet zo goed bij deze Gsm.
Heb nog een thl en die doet het een stuk beter maar daar is de Wi-Fi ontvangst weet slechter.
ik heb sinds pas ook een Jiayu G4 avd, maar nu kan ik totaal niet meer verbinding maken met 3G.
heb wel internet via de G2 maar niet via G3 (alleen nood oproepen).
weet iemand hoe je dit kan oplossen.
werk nu met de rom van Jialy.es de laatste versie en zit bij t-mobile
Daar staat hij al opdutchgio schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:54:
verificatie op PAP zetten.
Verwijderd
Welke file Explorer gebruik je? Waarschijnlijk heb je show hidden files uit staan.Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:18:
hey jgzxr mss domme vraag ze maar ik zit bij system/etc te kijken voor die gps.conf te vinden maar die heb ik ni. Is dat een map?
En daarbij is die file niet altijd aangemaakt dat kan ook nog als je de app faster GPS en keer download en uitvoert dan moet hij er zijn en het is geen map.
Hij heet echt GPS.conf dus de extensie .confg
Staat voor het type bestand zie je helemaal geen confg bestanden dan staat show hidden files zeker uit.
Succes
Verwijderd
en ik werk met root explyer
wow super man. ik heb al tien andere roms geinstalleerd en niets hielp. dit is echt geweldig. dank je.Verwijderd schreef op maandag 27 januari 2014 @ 10:27:
hhijlkema en ivogtr.. lees mijn post van : dinsdag 21 januari 2014 12:47
Goodluck. Daarmee is het zeker gefixed
mis nu alleen het intern geheugen van 32 gb.
moet daar nu nog even op zoeken dus.
nogmaals bedankt.
Your lack of faith will follow you.
Karma. Of zoiets in de Chinese zin.
Kleine ergenissen, zoals welke? Ze kunnen middels dit fantastische forum topic heel goed opgelost worden.
I condemn you...to an eternal life of Nexus! (Hmmm, niet zo slecht. Wel veel duurder)
- Locatie bepaling is raar, als je in location history kijkt zie je de grafiek alle kanten op gaan (tussen huidige en oude locatie), dit is helemaal vervelend als je op de fiets iets zoekt
- Ik heb maar 1 maal een GPS fix gekregen
- Soms als je een vinger aan de rand van je scherm aanraakt maak je ineens een swipe (bv een onbewuste swipe naar rechts ;p)
- Ik wil het kitkat lockscreen! (met fullscreen controls en niet die klote widgets die steeds resizen)
- Batterij indicatie is slecht
Batterijindicatie is redelijk alleen vanaf 30% vliegt ie naar 0, kalibratie gedaan misschien helpt het
Nog meer mensen last van deze dingen?
greetz
jernij schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:45:
Ook ik heb last van wegvallende verbinding (tel uit en aan en tis weer over), dacht dat het aan mijn (ooit zelfgeknipte) simcard lag en heb dus nieuw kaartje besteld, we zullen zien....
Batterijindicatie is redelijk alleen vanaf 30% vliegt ie naar 0, kalibratie gedaan misschien helpt het
Nog meer mensen last van deze dingen?
greetz
Ik zal voor de lol weer eens een plaatje plakken zo...
GPS gebruik ik niet, want niet nodig, maar ik geef toe, die paar keer dat ik het voor de gein probeerde werkte het niet goed.
Verbinding heb ik nog niet zien wegvallen. In ieder geval niet op manieren die ik bij andere phones ook niet gezien heb.
De vriendin had wel last van 3G wegvallen, maar sinds die APN aanpassing ook niet meer. (stond hier laatst)
Bij deze:

[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 04-02-2014 12:22 ]
Hoe heb jij het ding open gehaald?
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen