"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Titanium Backup: Sorry, kon geen root privileges krijgen. Deze app zal *niet* werken. Controleer of uw ROM geroot is en probeer het opnieuw.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Titanium Backup: Weigerenanandus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:15:
Je kan ook bij superuser in de log kijken of er iets root aangevraagd heeft (en of het denied is)
Root Checker: Weigeren
Mobileuncle tools: Weigeren
enz..
eventueel via de instellingen van superuser instellen dat ie altijd root toegang verleend.
Kijk; dat is de oplossing!dutchgio schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:21:
die moet je dus allemaal verwijderen en daarna op ''toestaan'' zetten.
eventueel via de instellingen van superuser instellen dat ie altijd root toegang verleend.
Zijn er al veel gebruikers ervaringen met dit toestel.
Ja, verwarrend, er is de gewone G4, de G4 Advanced, de G4C, G4S en ik geloof ook nog de G4T.
In principe hebben ze allemaal hetzelfde scherm en behuizing en dergelijke, het verschil zit hem vooral in de chipset, geheugen en interne opslag.
In dit geval is het de MTK6589T-chipset, 2Gb geheugen en 32Gb interne opslag
[ Voor 88% gewijzigd door anandus op 11-06-2014 11:03 ]
Voor 20$ meer heb je de G4S. http://www.aliexpress.com...apacitive/1902681516.htmlMurrays schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:06:
Jazeker dat merk ik. Dezelfde naam wordt gebruikt het is dus de Advanced maar blijkbaar is dat nog wel de oude processor chipset die gebruikt wordt in het toestel.

zelf solderen lukt mij niet want alles is veeeeel te klein.

Vervangen is binnen 10 minuten gedaan wanneer je dat stukje PCB hebt.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Sry. Even een kick.Frank76NL schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:21:
Heb hier een Polar H6 niet kunnen pairen met de Jiayu G4 (c). Heeft de telefoon nu wel of geen ondersteuning voor Bluetooth SMART?
Ik zou graag ook willen weten waar de GPS zit op het moederboard, ik heb net mn G4A opengeschroefd maar bij de IO7 ziet er toch anders uit.supayoshi schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 19:54:
Ik heb nog steeds een tips gehad voor mijn G4 Advanced met GPS issuesiemand tips? hardwarematig? Want met software lukt echt niks
Iocean 7 DIY antenna Fix
Alvast bedankt!
deze is gebaseerd op de sony experia en heeft ditto speeltjes aan boord maar de meeste kan je eraf halen. dingen als inloggen met gezichtsherkenning zit er wel in en werkt verassend genoeg ook best goed (in elk geval werkt het met mijn lelijke kop

ik moet zeggen dat het een hele strakke rom is die ook nog eens standaard goed te customizen is. alleen de sony icoontjes in the bovenste balk kunnen me niet zo bekoren...
http://83.162.255.228/G4H_vredniiy_v3.1.3.zip
zit op een 100/100 lijn dus ga je feestelijke gang.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Hoe is deze rom qua Stabiliteit / GPS / Camera enzo?flippy.nl schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:21:
ik heb zo'n beetje de laatste versie van de vredniiy rom op mijn server gezet ..
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
[ Voor 34% gewijzigd door flippy op 16-06-2014 12:33 ]
Anoniem: 602618
Ik wou muziek luisteren maar toen ik naar me muziek ging vond hij me SD kaart niet. Dus ik deed me mobiel uit om hem daarna weer aan te zetten alleen start hij nu niet meer op.. als ik de oplader erin doe doe het lampje het ook niet..
Iemand enig idee waarom?
Met de 6589 of 6589T? Of maakt dat niet uit?flippy.nl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 12:33:
G4H. 1gb ram met.grote accu
Hoe is de batterijindicator? Een beetje accuraat of ook rare sprongen net als veel andere roms?
ik draai hier trouwens op de gewone 6589 maar volgens mij maakt het niet echt uit.
ik zal hem eens uitproberenflippy.nl schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:02:
ik draaide eerst op de laatste stock rom en die heeft een stuk kortere levensduur dan deze, ik heb hem nog niet ver genoeg leeg gehad om daar goed over te oordelen.
ik draai hier trouwens op de gewone 6589 maar volgens mij maakt het niet echt uit.
ps: volgens de server waren er 2 mensen die boven de 80mbit hebben gedownload en zelfs eentje met 100.

[ Voor 6% gewijzigd door flippy op 17-06-2014 18:25 ]
Gisteren heb ik die eerste versie erop gezet. Hij werkt prima vind ik. Er zijn wel wat geinige opties uit de xperia rom in opgenomen. Een groot voordeel vind ik ook dat het algoritme om de batterijlading te schatten veel beter werkt. Met de Jiayu.es roms had ik steeds dat hij 15% aangaf terwijl er nog >50% in zat. Na een reboot gaf hij dan weer het juiste percentage aan. Niet echt een groot probleem, maar wel irritant.flippy.nl schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 18:24:
ik heb nog iets nieuwere gevonden die zal ik later vandaag online zetten, het gaat om 3.2.1 en ik heb die voor de standard en advanced gevonden.
ps: volgens de server waren er 2 mensen die boven de 80mbit hebben gedownload en zelfs eentje met 100.fijn om een keertje de lijn gemaxt te hebben al was het maar voor een seconde of 30.
Een (klein) punt van ergernis in deze rom is dat data-metertje in de statusbalk. Ik zoek me suf naar een optie om dat uit te zetten. Heb jij dat al gevonden?
wie van vissen houdt, houdt niet van vissen
net zo slecht als met de andere roms die ik heb getestsoepah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:09:
Matthijs / Flippy, toevallig al gekeken naar GPS?
Instellingen toegankelijkheid addmatthijsph schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:50:
[...]
Een (klein) punt van ergernis in deze rom is dat data-metertje in de statusbalk. Ik zoek me suf naar een optie om dat uit te zetten. Heb jij dat al gevonden?
Gisteren ook alweer 2x gebeurt, een telefoon die dergelijke kuren vertoont is vrij irritant, meer mensen die dit probleem herkennen? Ik gok dat het iets met de batterij is die niet goed uitgelezen wordt waardoor de telefoon zichzelf uitschakelt en dan weigert om in te schakelen omdat de batterij "leeg" is.
Ik heb ooit ook zoiets gehad. Nadat ik de laatst geinstalleerde app eraf had gehaald is het probleem nooit meer terug gekomen. Het kan dus ook aan een app liggen._JGC_ schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:55:
Toch gek dat ie dat vooral 's nachts doet als ie gewoon in een afgekoelde woonkamer op de tafel ligt.
Ik gebruikte Xposed module om LED kleur per app te veranderen.
Lukte niet. Werkte niet. Deed niets
Nu heeft Telegram dat als een update ook.
Daar ging het mij in eerste instantie om.
Niet belangrijk, maar wilde telegram incoming message LED op hun soort blauw zetten.
Werkt ook niet. Lukt niet. Doet niets. Nog steeds gewon groen.
Kan toch wel concluderen dat onze (mijn?) mooie G4 hier niet geschikt voor is.
Maakt verder echt niet uit, maar vraag me af waarom.
Iemand al met succes LED kleurtjes per app kunnen instellen?
Edit:
Die heb ik wel eens gezien, ja.
Maar die verandert na aantal keren flashen pas, of zo.
Nu gewoon met een update van Telegram, waar je het gewoonm normaal kan instellen, zag ik als goeie test.
Ik denk dat deze phone software (nog steeds stock) het gewoon niet kan.
Of zelfs de LED die maar bepaalde kleuren kan hebben.
[ Voor 22% gewijzigd door HMC op 18-06-2014 20:08 ]
Eat the bugs, live in a pod
Google Play: Light Flow Lite - LED Control
Gebruiken jullie de stockrom of een custom rom? En is de batterijduur oke? Toestel heeft toch een octacore.
Ik heb vooralsnog de stockrom, al wil ik op termijn een custom rom. Batterijduur is echt ge-wel-dig. Ik gebruik de telefoon heel veel, vooral internetten, streaming radio, etc. Denk dat ik om de dag de telefoon in de oplader hang, maar ik heb het nooit lager dan 30% á 40% gezien. Bij mijn vorige telefoon (HTC Desire HD) moest ik minimaal eenmaal per dag de telefoon opladen met dit gebruik.
En toestel heeft een octacore, idd.
En zo ja, hoe?
[ Voor 47% gewijzigd door tiemen18 op 19-06-2014 20:40 ]
volgens mij staat superuser er standaard al op maar moet je hem nog activeren.
hier heb je de laatste versies die ik kon vinden:
G4HG vredniiy v3.2.zip (advanced)
G4H vredniiy v3.2.zip (basic)
Enig idee wat de wijzigingen zijn?flippy.nl schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:18:
ze zijn standaard geroot.
[ Voor 14% gewijzigd door flippy op 20-06-2014 20:54 ]
Ik kan die (ingebakken) app) niet verwijderen.
Iemand ervaring mee? Oplossingen? Risico inschatting?
oplossing: rom installeren die 20cm hoger staat.
En wie zegt dat dergelijke trojans op het deel staan wat je opnieuw flasht met de installatie van een nieuwe ROM?flippy.nl schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:54:
ik zou me er niet druk om maken.
Ik zou er toch iets minder luchtig om doen.
Zeker, installeren van een andere ROM kan de oplossing zijn, maar toch even scannen nadien.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat zou voorlopig genoeg kunnen zijn.
Nieuwe rom komt nog wel een keer. Deze standaard rom is wel erg aardig.
Het is dacht ik de Chinese facebook "baidu". Die app het veel rechten idd.
Contactpunten schoongemaakt en draait nu al hele dag op batterij. Benieuwd of het nu opgelost is.
als ze echt er iets op zouden zetten zou dat al lang nieuws zijn geweest aangezien jiaju en consorten in eigen land behoorlijke spelers zijn en de rom is gewoon "open". en als er rommel in dingen als de modem of gps chip of bootloader of zoiets zit zal je daar toch nooit achterkomen of iets tegen kunnen doen...TD-er schreef op zondag 22 juni 2014 @ 06:51:
[...]
En wie zegt dat dergelijke trojans op het deel staan wat je opnieuw flasht met de installatie van een nieuwe ROM?
Ik zou er toch iets minder luchtig om doen.
Zeker, installeren van een andere ROM kan de oplossing zijn, maar toch even scannen nadien.
nieuws: 'Chinese smartphonefabrikant levert toestel standaard met spyware' - update
Hoeft niet eens door de fabrikant zelf erop gezet zijn, kan natuurlijk ook onderweg in een distributiekanaal gebeuren.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik heb 'm nu een weekje in gebruik. Een pluspunt vind ik dat de inschatting van de batterij met deze ROM veel beter is. Het was met de Jiayu.es toch steeds een punt van irritatie dat de indicator op 15% stond terwijl het werkelijkheid 50% had moeten staan.flippy.nl schreef op zondag 22 juni 2014 @ 01:54:
ik zou me er niet druk om maken.
Nadeel van deze ROM is dat ik het toetsel nu steeds handmatig moet aanmelden bij de (bluetooth) carkit. En verder blijft swiftkey regelmatig een seconde of 10 hangen, maar dat zou ook door de laatste update van swiftkey zelf kunnen komen. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben? (Ik weet dat ik ook op een ander toetsenbord kan overstappen, maar ik vond deze altijd prettig werken / ben eraan gewend geraakt)
Is deze werkbaar met normale rom ? of kan ik beter andere rom installeren (zo ja welke)
welke is de beste (of is er maar 1)flippy.nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:32:
ding doet het goed met de standaard rom, maar er is weinig reden om er geen nieuwere op te zetten, al is het alleen maar om van die chinese cartoony icoontjes af te komen.
die is toch voor de g4h ?flippy.nl schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:41:
hierboven staat er eentje, die is gebaseerd op de sony experia, die werkt nagenoeg vlekkeloos. je hebt ook nog de muiu roms maar daar ben ik geen fan van.
kan die ook gewoon op de g4s
Telefoon aangesloten op de oplader maar er gebeurt niks.
Ook na het drukken op de "on" knop aan de zijkant gebeurt er niks.
Andere oplader geprobeerd maar ook dan gebeurt er niks.
Wat adviseren jullie mij nu te doen?
Kan het aan de accu liggen of is het een DOA ?
Kan ik de telefoon resetten of zo?
Zit toevallig het stickertje dat voorkomt dat de batterij contact maakt met de telefoon er nog op?Jantienus123 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:42:
Vandaag mijn Jiayu G4S binnengekregen. Besteld bij www.jiayu-store.com.
Telefoon aangesloten op de oplader maar er gebeurt niks.
Ook na het drukken op de "on" knop aan de zijkant gebeurt er niks.
Andere oplader geprobeerd maar ook dan gebeurt er niks.
Wat adviseren jullie mij nu te doen?
Kan het aan de accu liggen of is het een DOA ?
Kan ik de telefoon resetten of zo?
Hmmmmmmmmm.HaNS1443 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:45:
[...]
Zit toevallig het stickertje dat voorkomt dat de batterij contact maakt met de telefoon er nog op?
Er zat inderdaad een klein stukje plastic op de accu.
Oh God, wat voel ik me een sukkel zeg....................
Superbedankt !!!!!!..
Ik had hetzelfde soort numb skull spul toen ik em net binnen had.
Waarom toch geen connectie met mijn provider?
Alles geprobeerd en ingesteld...ik snap het niet!
Zit je SIM kaart wel andersom dan bij andere normale telefoons?
D'oh!
Thanks HaNS.
@Jantienus: Geniet van je mooie aankoop.
Je zal nog wel meer kleine "kuurtjes" tegenkomen, maar t blijft een wereld phone.
Anoniem: 357522
komt door 1 van die chinese apps die lastig doet. heb je er toevalig eentje uitgezet?Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:59:
Ik krijg sedert 2 dagen "berichten is gestopt" iemand die weet hoe dit komt,irriterend.
als je een andere rom erop zet ben je van al het gezeik af trouwens, alleen de orginele roms hebben dat probleem.
Anoniem: 357522 schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:59:
Ik krijg sedert 2 dagen "berichten is gestopt" iemand die weet hoe dit komt,irriterend.
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:15:
Heeft de G4 ook last van de 'berichten is gestopt' meldingbij het ontvangen van een SMS?
Indien ja, flash dit en het is opgelost
Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja
Bestand geflasht ,ben benieuwd. Ik kreeg de melding idd bij ontvangen sms.
Bedankt
Zat onder andere in de iOcean X7, Zopo C2/3 en de Jiayu G4, die dus grotendeels dezelfde software van MediaTek hebben.
Gellukkg nu eenvoudig op te lossen want het kan wel erg hinderlijk zijn als je veel SMS't.
Ik vraag me af of het normaal is dat ik hem voor zo weinig geld kan bestellen?
http://www.aliexpress.com...AM-4G-16G/1926379518.html (80 euro)
Ik sms niet veel maar omdat ik mijn Galaxy S5 Gold te koop heb staan krijg ik nu veel sms en het werd irriterend.dutchgio schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:43:
Schijnt een vertalings-probleem/bug te zijn; als je de taal op engels hebt staan komt het niet voor.
Zat onder andere in de iOcean X7, Zopo C2/3 en de Jiayu G4, die dus grotendeels dezelfde software van MediaTek hebben.
Gellukkg nu eenvoudig op te lossen want het kan wel erg hinderlijk zijn als je veel SMS't.
Overigens De G4 A voelt pakken solider aan en ligt veel beter in de hand dan de S5.
Wou eerst de G4 verkopen maar de S5 gaat de deur uit ,dat pleit wel zeker,ook de batterijduur is geweldig,ik doe er 3 dagen mee.!!!
Nee is niet normaal, kijk ook na de reseller rating. De prijs van een G4S met 2GB zit rond de $189.vingibson schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:19:
Ik zit eraan te denken om de G4S te halen met 2GB. Ik heb deze aanbieder gevonden op aliexpress.
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, is het dat ook.vingibson schreef op zondag 29 juni 2014 @ 13:19:
Ik zit eraan te denken om de G4S te halen met 2GB. Ik heb deze aanbieder gevonden op aliexpress.
De verkoper heeft geen feedback, dus dan zou ik er sowieso al uiterst voorzichtig mee zijn.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Na wat rondzoeken naar filmpjes hoe je de telefoon uit elkaar haalt de telefoon vrij simpel open gekregen. Vervolgens wat met de loudspeaker (component in het plastic gedeelte) pinnetjes geprutst en het weer aan de praat gekregen. Blijkbaar een slecht contact, dat scheelt weer een nieuwe speaker bestellen.
Nu het volgende, door het uit elkaar halen is een klein stickertje naast de flitser van de camera los geraakt. Ik was er al bang voor maar na het in elkaar zetten werkt de flits inderdaad niet meer. Heeft iemand een goed idee hoe ik dit weer netjes vast plak? Dit is echt de meest fragiele manier van verbinden die ik ooit heb gezien.
Overigens meteen even naar de GPS antenne gekeken of dit makkelijk verbeterd kan worden, want de GPS ontvangst is vrij dramatisch (ook na alle software fixes). Ik lees over fixes dat je de ground isoleert van de antenne, zou dit een echte verbetering zijn? Of kan ik beter meteen een DIY koper antennetje erop plakken.
The Unpredictable Striker!
Gefixt ,bedankt voor de tip.dutchgio schreef op zondag 29 juni 2014 @ 12:43:
Schijnt een vertalings-probleem/bug te zijn; als je de taal op engels hebt staan komt het niet voor.
Zijn er ergens Custom roms voor de G4 A ? Heb me al rot gezocht hiernaar.
Ik zit er aan te denken de g4s aan te schaffen, nu werd ik ervoor gewaarschuwd dat de gps mogelijk niet werkt, hoe is dit bij jullie? Hoe bevalt de telefoon verder? Nog mankementen? Een winkel die aan te raden is?
Alvast bedankt
Nooit virus scanner op Android gehad... Blijkbaar echt nodig.
De GPS bij de G4 werkt inderdaad niet goed, maar bij de G4S hebben ze het verholpen voor zover ik weet.chevaid schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:55:
Hoi allemaal,
Ik zit er aan te denken de g4s aan te schaffen, nu werd ik ervoor gewaarschuwd dat de gps mogelijk niet werkt, hoe is dit bij jullie?
Op mijn G4S heb ik een fix in ongeveer 5 seconden, een stuk sneller dan mijn vorige telefoon (HTC Desire HD).
De telefoon is super. Lekker vlot. Prachtig scherm. Goed gebouwd. En een accuduur waar je U tegen zegt.Hoe bevalt de telefoon verder?
Ja. Vergeleken met mijn vorige telefoon is de keuze voor custom ROMs héél erg beperkt. En geen KitKatNog mankementen?
Niet echt. Ikzelf heb hem bij Spemall besteld, vooral omdat-ie daar het goedkoopst was. Had hem 10 dagen later in huis. Maar heb geen ervaringen met andere winkels, dus weet niet of het goed of slecht is.Een winkel die aan te raden is?
[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 01-07-2014 07:52 ]
Heb de drivers van hier en van jiayu.es geprobeerd (zijn trouwens dezelfde).
Ik heb het bericht van carlosiep gelezen maar kan hier geen 8 berichten van hem vinden dus het kan zijn dat ik wat heb gemist.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Opgelost.
Ik moest nog op mijn telefoon aangeven (notificatie menu) dat ik via usb wil connecten nadat ik de telefoon via usb had verbonden.
(Mijn eerste android telefoon, dit gaat nog wat worden.)
[ Voor 20% gewijzigd door humptydumpty op 02-07-2014 03:17 ]
Zijn deze roms geschik voor de G4S? Zo ja, mooi. Zo nee, welke rom wel?flippy.nl schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:18:
ze zijn standaard geroot.
Needrom.com of jiayu.es..Christiaan.. schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 20:36:
[...]
Zijn deze roms geschik voor de G4S? Zo ja, mooi. Zo nee, welke rom wel?
Daar zijn er vast en zeker genoeg te vinden (lewa, miui, origineel, etc).
Ik heb zelf mijn dual sim HTC One E8 binnen uit China en ga denk ik afhaken hier. Bedankt allemaal.
- batterij eruit, erin, werkt weer
- batterij laten zitten, lader erin, op laten laden tot >5% en dan werkt ie weer
Gisteren dat 2e gedaan, alleen dan niet tot 5% en opstarten, maar batterij was na een uurtje laden op 62%. Telefoon aan, trek stekker eruit, piep piep piep, 1%.
Is die accu nu gewoon gaar en kan ik het oplossen door voor 2 tientjes een andere accu te kopen, of is er echt serieus iets niet goed in het toestel?
Maar je zou even kunnen proberen de spanning op de accu te meten met een multimeter als je er een kleine belasting op zet. Bijvoorbeeld een 100 Ohm weerstand.
Als de accu-spanning dan behoorlijk inzakt, zit 't daar.
Als die spanning nagenoeg gelijk blijft, zou het ook een los/vies/slecht gesoldeerd contactje kunnen zijn in het toestel.
Volgens mij heb je Mobile Uncle Tools ook nodig; tenminste....in het tooltje hierboven kwam ik niet verder, maar mijn gps doet het binnen bij het raam nu ook en eerder nooit.GPS works on all firmware.
If you have problems with GPS and its accelerators, such an action plan
You need to download the program MT GPS EPO Fix from Google Market. To work correctly, MT GPS EPO Fix required rights ROOT. Download files through it EPO (internet enabled) and be sure to wait for reports on a successful boot. Go to the engineering menu – location-based services – EPO – EPO (DOWNLOAD). After that enter in YGPS – Information – Hot – Full – Reset AGPS. Then go to the tab Satellites and wait for the result. After searching and identify satellites, further search will a take a few seconds even without the Internet.
P.S. First search for satellites need to do with working internet in the street or near windows, etc. This process may take several minutes or longer.
Voorheen was het lastig een fix te krijgen, nu binnen enkele seconden al en bij het raam ook accuraat.
Ik zal het tooltje eens proberen.
Why...WHY!?!
Ik ben echt benieuwd. Dit topic moet doorgaan tot de meerderhied (Edit: van de toestellen) is gestorven in battle.
Zodat we een goede conclusie kunnen trekken over Chinese "B"-merken.
Ik blijf 'em gebruiken tot hij sterft.
GPS valt inmiddels inderdaad te fixen, tot zekere mate, zelfs op de G4B die wij hier hebben.
Maar we gebruiken het noit.
Vriendin aan de games, en ik gewoon telefoon gebruiker, als in bellen, SMS'en en online berichtjes versturen, en browsen tijdens het...op de WC zitten.
Dit is mijn eerste test met China phone, heb 'em een jaar, en werkt nog steeds perfect, behalve wat scherm rariteiten zo nu en dan.
Dit topic helpt veel. Het merk doet z'n best, maar is een onbekende underdog, dus de perfecte test case.
Blijven posten mensen!
Anders:
Ik heb de Xposed framwork dus nooit aan de praat gekregen op deze phone. Het lijkt allemaal te werken, maar boot manager en LED color control en zo doen allemaal niets. Dus dan maar eraf. Iemand anders ook moeite met Dat hele framework eraf te krijgen?
Blijft erop staan. Vele manieren van uninstall geprobeerd, behalve hardcore via bv Terminal.

Zoals beloofd de review van de Jiayu G4s.
De inmiddels zeer geliefde en populaire telefoon op zowel FOK als Tweakers.net.
De telefoon is met name zo populair geworden door de prijs/kwaliteit-verhouding.
Middels deze review hoop ik jullie een inzicht te kunnen geven in de kwaliteiten en postieve/negatieve punten van de Jiayu G4s.
De review is opgebouwd uit een tekst review (die je nu dus aan het lezen bent
Veel plezier met kijken lezen :P!

Waar is die Jiayu G4s nou te koop dan?
Nouuuuu, daar komt hier het antwoord
http://www.pandawill.com/search/result/?c=&q=49632+49591
Ik heb mijne weg bij www.pandawill.com aangezien hij daar nog als één van de weinige webshops in voorraad is/was. Ik heb 195$(+-143 euro) voor het toestel betaald. Ik heb de G4s laten verzenden met DHL en het was binnen 4 dagen in huis! Het zat netjes verpakt in een doosje, met daarin piepschuim+folie en daarin weer het Jiayu G4s doosje met telefoon en accesoires ^O^
Ik heb contact gezocht met Pandawill om te kijken of ik nog een kortingscoupon kon regelen voor de Jiayu G4s. Zoals ik wel vaker doe als ik reviews post. En ook dit keer is een webshop niet te beroerd geweest om de lezers van deze review wat extra korting te geven.
Tot 11 juli geven ze dus iedereen 15$ korting, waardoor de totaal prijs opCoupon: G4SPW
Korting: 15USD
Verloopt: 11 juli 2014
+-180$ komt te liggen. Dat is +-132 euro maar voor deze geweldige telefoon

Hierboven vind je de specificaties.
Eruit springende specificaties zijn met name:
• Octocore (8 kernen) CPU op 1,7 GHZ
• 2 GB RAM
• 4,7" Inch IPG OGS HD(720x1280) Gorrilla Glass 2
• 3000 MAH

Hieronder volgen wat foto's waarin het design van de Jiayu G4s wordt getoond.

Hieronder staan fotos welke rechtstreeks zonder enige bewerking uit de Jiayu G4s zijn gekomen.
Deze fotos zijn geschoten in 13mp, echter zijn ze geresized om niet te grote foto's in dit forum te posten. De instellingen zijn bij allen op standaard blijven staan.

De Jiayu G4s kost ongeveer 130-140 euro gemiddeld.
voor die prijs krijg je een octocore(!) op 1,7 ghz, 2 GB ram en een HD IPS scherm.
Voor die 130 heb je eigenlijk in Nederland niet ect wat, en moet je je budget opschroeven naar +-150 euro. Daarvoor koop je in Nederland net een Samsung Galaxy Ace 3 ofzo..
Met een 4.0' scherm op 480x800, 1,2 Ghz dual core en 1 GB RAM.
En laat ik het nog maar niet eens over de geringe capaciteit hebben van de batterij....
Oftewel je krijgt enorm veel waar voor je geld. Nu zeggen specs natuurlijk niet alles.
De telefoon kan alsnog zulke goede specs hebben, maar als de bouwkwaliteit en afwerking het laten afweten heb je er alsnog vrij weinig aan.
Gelukkig is dat bij de Jiayu G4s niet het geval, de afwerking is prima en de telefoon voelt echt niet goedkoop aan! Hij is wat aan de zware kant(komt met name door enorme batterij) maar dat is juist wat ik wel fijn vindt. De backcover heeft een rubberized coating welke meer grip leverd.
De batterij (van 3000 mah) zorgt ervoor dat je met gemiddeld tot hevig gebruik toch nog zeker 2 dagen kan doen op 1 acculading! In vergelijking met de Neo (1850mah) is dat echt een wereld van verschil. Zoals op de foto's te zien is, is het ook een wereld van verschil qua schermen.
De TFT van de NEO n002 valt in het niets! Natuurlijk is het niet helemaal eerlijk om een TFT schermpje te vergelijken met een IPS HD scherm, maar de Jiayu G4s doet in een snelle vergelijking ook niks onder voor het scherm in de Galaxy s3/s4!
Daarnaast vindt ik de camera leuke plaatjes schieten, ook in het donker is het een voordeel dat er een lichtsterke sensor in zit. (als je naar het plaatje hier boven kijkt, dan zie je dus 2 maal een zelfde foto. Eenmaal met de Neo, andermaal met de Jiayu G4s. Waar het bij de Neo al gauw te donker is, is het juist bij de Jiayu G4s nog prima te zien!
Een nadeel wat ik heb gevonden is de wat beperkte frontcamera, deze lijkt de focus meer te leggen in de diepte dan op het gene wat vrij dicht bij de lens aanwezig is.. Het kan toevallig in mijn model liggen, maar bij een frontcam verwacht je toch wel dat juist je gezicht scherm is en niet de muur achter je
Echte nadelen daarnaast heb ik nog (gelukkig!) niet gevonden, voorlopig ben ik nog zeer tevreden met de telefoon!

Het beste is om de video even in youtube zelf te kijken!
Mochten jullie de video en deze review boeiend/leuk/interessant of wat dan ook
hebben gevonden. Een like op de video wordt op prijs gesteld ^O^
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen