Ik begrijp niet wat je met deze opmerking precies bedoeld.
Cookies zijn nodig om er voor te zorgen dat het systeem je als ingelogd blijft herkennen tijdens je sessie. En inderdaad, ik verwijder ook die cookies als ik de browser afsluit. Ik log ook alleen in op de site als ik wat te melden heb, niet om alleen maar te lezen. Dat is voor een groot deel ook gewoonte, ik doe al jaren lang niet anders.
Ik zou niet eens weten of ik op tweakers ingelogd zou blijven als ik de cookies niet verwijder. nooit geprobeert.
BarôZZa schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:56:
Heel ander financieringsmodel? Dat hebben we al gehad voordat Adsense en dergelijke populair werden. Soms zie je het nu ook nog wel. Het heet: veel agressiever adverteren. Popups, ads die over content bewegen, fullscreen tussenpagina's door voor een x aantal seconden bekeken moeten worden etc etc. Andere verdienmodellen hebben allemaal gefaald. Mensen betalen niet op internet voor toegang tot een site.
Men gaat vanzelf betalen voor goede content als die niet meer 'gratis' beschikaar is of men zich maar genoeg ergert aan de 'gratis' versies. Slechte content, of domweg 'niet goed genoeg', zal het dan niet redden, maar dat is dan ook geen groot verlies. Jammer, maar eigenlijk liever kwijt dan rijk. (Af en toe denk ik wel eens dat het grootste deel van internet alleen maar uit adfarms en content aggregators bestaat).
Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk.
BarôZZa schreef op maandag 07 januari 2013 @ 13:56:
De wet is een draak aangezien er niks verandert behalve dat webmasters worden lastig gevallen met regeltjes en gebruikers worden gebombardeerd met een wildgroei aan verschillende popup implementaties die werkelijk niemand gaat lezen. Het wordt een irritante standaard handeling en de echte schenders lachen zich dood. Als je echt privacy wil schenden (waar betere manieren voor zijn) dan zet je ook geen popupje op je site. Schijnveiligheid gecreëerd door digibeten.
Ik vermoed dat we het hier niet snel over eens zullen worden
Ik heb het idee dat het in ieder geval wel helpt in de bewustwording. Want zoals je zegt, er verandert feitelijk niks maar er wordt wel heel wat afgeklaagt. En dat is precies wat ik vind dat al jaren geleden had moeten gebeuren toen het tij misschien nog te keren was. Van mij mag de melding ook een stuk explicieter worden, zoals op pakjes sigaretten bijv. : "wij vertellen de volgende partijen precies wanneer u onze site bezoekt: google, facebook, twitter, doubleclick," met dan verplicht een plaatje als dit erbij