Thanks voor de tip, heb inmiddels hetzelfde gedaan en een factuur ontvangen.Er staat in de factuur niet specifiek bij dat het om de 16GB versie gaat maar goed... Vanavond geld overmaken, hopelijk wordt ie dan begin volgende week verstuurd. Dan nog via simyo een microsim regelen, dat kan ook niet van tevoren want die blokkeren direct je oude simDenyo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Je krijgt netjes een factuur welke je van te voren overmaakt naar de MM, na ontvangst van deze betaling en het op voorraad zijn van de toestellen worden deze inderdaad naar NL verstuurd.
Kan wel, want die micro-SIM zit in een normale SIM. Heb deze ook al in gebruik voor het geval de N4 binnen gaat komen...
Ja ok, maar is dat een initiatief van de MediaMarkt of van Ralf zelf? En wat voor wijze van verzending is het? Ik heb namelijk niet zo'n zin om 420 euro voor een doosje bakstenen te betalen.Denyo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:06:
Je krijgt netjes een factuur welke je van te voren overmaakt naar de MM, na ontvangst van deze betaling en het op voorraad zijn van de toestellen worden deze inderdaad naar NL verstuurd.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hey, via welke site kan je dan bestellen en naar NL laten verzenden? Op mediamarkt.de kan je alleen maar binnen duitsland verzenden.Denyo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 12:06:
[...]
Alvast bedankt.
Ik heb hem op 3 december besteld bij us2eu, dus ik neem aan dat ik voor u in de lijst staVerwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 09:59:
[...]
Mijn bestelling staat dan nog even in de rij achter jou. Ik heb hem hier op 8 december besteld.
Aangezien ik ook zeer weinig bericht kreeg, terwijl het leek dat er andere partijen wel wat doorstroom hadden, heb ik eergisteren gemaild wat de status was. Ik kreeg terug:
[...]
op 4 januari kreeg ik het bericht dat het nog wel 2 tot 3 weken kon duren... Hopelijk heb ik hem snel want na bijna 7 weken begin ik toch wat ongeduldig te worden
Zojuist 2 besteld bij MediaMarkt Bielefeld. Heb daar familie wonen die 'm kan afhalen.
Zal een update geven wanneer ze binnen zijn.
Ik had dinsdag 2 Nexus 4's besteld bij Saturn in Kleve, en vandaag een e-mail gekregen dat ik ze kan komen ophalen. Dat ging erg snel!
[ Voor 0% gewijzigd door Monkeyscratch op 18-01-2013 15:24 . Reden: spelfout ]
Een paar berichten hierboven stond dat ik zelf een email gestuurd heb naar MM Nordhorn met het verzoek of dit mogelijk is, blijkbaar wel.....Sparkiezz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:47:
[...]
Hey, via welke site kan je dan bestellen en naar NL laten verzenden? Op mediamarkt.de kan je alleen maar binnen duitsland verzenden.
Alvast bedankt.
Model Y LR 2023, 11kWp ☀️.O/W. Zappi 2.1
Ik heb de vraag gesteld of dit mogelijk was, je krijgt een factuur van de MM en je word gevraagd het geld over te maken op de rekening van de MM zelf. Natuurlijk zit er altijd een risico aan maar ikzelf denk dat dit helemaal goed gaat komen.Gonadan schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:21:
[...]
Ja ok, maar is dat een initiatief van de MediaMarkt of van Ralf zelf? En wat voor wijze van verzending is het? Ik heb namelijk niet zo'n zin om 420 euro voor een doosje bakstenen te betalen.
Gelukkig is het vermelde artikelnummer wel van een 16GB modelhabermas schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:11:
[...]
Thanks voor de tip, heb inmiddels hetzelfde gedaan en een factuur ontvangen.Er staat in de factuur niet specifiek bij dat het om de 16GB versie gaat maar goed... Vanavond geld overmaken, hopelijk wordt ie dan begin volgende week verstuurd. Dan nog via simyo een microsim regelen, dat kan ook niet van tevoren want die blokkeren direct je oude sim
daar vertrouw ik dan maar opDenyo schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:44:
[...]
Gelukkig is het vermelde artikelnummer wel van een 16GB model
kwestie van Belegnummer (
Ik heb Ralph ook gemaild, ik wacht nu op de factuur.
Weet een van jullie of ze in Nordhorn nog steeds voorraad hebben?
Ondertussen factuur gekregen.
Kan iemand bevestigen dat het geld moet worden overgemaakt naar nummer: DE 49265800700861540800
en moet in de beschrijving het Kd-Nr. vermeld worden?
Ondertussen factuur gekregen.
Kan iemand bevestigen dat het geld moet worden overgemaakt naar nummer: DE 49265800700861540800
en moet in de beschrijving het Kd-Nr. vermeld worden?
[ Voor 44% gewijzigd door Sparkiezz op 18-01-2013 17:40 ]
Nee, geen voorraad, komen begin volgende week binnen.Sparkiezz schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 17:06:
Ik heb Ralph ook gemaild, ik wacht nu op de factuur.
Dat lange nr. is inderdaad het goede IBAN nr, klantnr en factuurnr beide vermelden is wel handig ja
Kd-Nr. = klantnummer, Kauf auf Rechnung -> Nr.: 01234567 is factuurnr.
[ Voor 23% gewijzigd door Denyo op 18-01-2013 17:45 ]
Ik snap het niet probeer een bestelling te doen via de MM site maar kan niet bestellen zonder direct te betalen. Wilde eigenlijk met CC betalen bij afhalen, als ik nu wil betalen geeft hij aan dat het geen geldige CC is, waarschijnlijk omdat ik als adres het adres van de MM heb in gegeven en dat match natuurlijk met de CC. Hoe hebben jullie die bestellen gedaan met afhalen???
Ik heb het zelfde. Ik hoor iedereen over in de winkel betalen.druup schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:07:
Ik snap het niet probeer een bestelling te doen via de MM site maar kan niet bestellen zonder direct te betalen. Wilde eigenlijk met CC betalen bij afhalen, als ik nu wil betalen geeft hij aan dat het geen geldige CC is, waarschijnlijk omdat ik als adres het adres van de MM heb in gegeven en dat match natuurlijk met de CC. Hoe hebben jullie die bestellen gedaan met afhalen???
Ik kan wel opgeven in de winkel afhalen (Nordhorn) maar ik moet direct betalen en kiezen 5 betaling opties
Graag hoor ik van jullie hoe je in de winkel kunt betalen.
denk dat dit komt omdat ze vanaf nu niet meer als pre-order zijn, de pre-orders konden in de winkel betaald worden. Nu het geen pre-order meer is maar ze volgens de website direct leverbaar zijn moet er dus direct betaald worden.
Ja dat is leuk maar ik kan geen Nederlands adres ingeven dus het adres van de MM ingegeven echter dan klopt de CC niet dus kan ik ook niet betalen.....Brackpc schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:12:
denk dat dit komt omdat ze vanaf nu niet meer als pre-order zijn, de pre-orders konden in de winkel betaald worden. Nu het geen pre-order meer is maar ze volgens de website direct leverbaar zijn moet er dus direct betaald worden.
En dus kan je niet meer via de website bestellen, logische volgende stap? bel de mediamarkt vestiging waar je hem op wilt halen en vraag of ze er 1 kunnen reserveren voor je.
Ja moet je wel een beetje Duits kunnen spreken... niet dus! Ik heb een mail gezonden en ben in afwachting op hun reactie.Brackpc schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:24:
En dus kan je niet meer via de website bestellen, logische volgende stap? bel de mediamarkt vestiging waar je hem op wilt halen en vraag of ze er 1 kunnen reserveren voor je.
Nou mijn bestelling is vlotter verlopen dan verwacht 
Op 14 januari dmv huifkar aankoopservice me Nexus 4 bij de saturn laten bestellen (mediamarkt nordhorn is ook een optie) en vandaag is hij al daar binnen gekomen.
Als het een beetje mee zit is hij zelfs morgen al binnen..
Email contact met Guus gaat ook zeer vlotjes. Ook al ziet de website er niet echt up-to-date eruit is de service daar in tegen wel erg goed. Zo had ik in mijn geval eerst het geld over gemaakt voor een bestelling via de play store. Dit heb ik omdat het er naar uit zag dat het toch wel erg lang ging duren zo om laten zetten in een bestelling via de saturn. Daar is hij wel duurder maar dat verschil kon ik achteraf gewoon overmaken.
Op 14 januari dmv huifkar aankoopservice me Nexus 4 bij de saturn laten bestellen (mediamarkt nordhorn is ook een optie) en vandaag is hij al daar binnen gekomen.
Als het een beetje mee zit is hij zelfs morgen al binnen..
Email contact met Guus gaat ook zeer vlotjes. Ook al ziet de website er niet echt up-to-date eruit is de service daar in tegen wel erg goed. Zo had ik in mijn geval eerst het geld over gemaakt voor een bestelling via de play store. Dit heb ik omdat het er naar uit zag dat het toch wel erg lang ging duren zo om laten zetten in een bestelling via de saturn. Daar is hij wel duurder maar dat verschil kon ik achteraf gewoon overmaken.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Hmmm, volgens de website moet er nu 3 tot 4 weken gewacht worden, stond dat er dinsdag ook?Monkeyscratch schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:23:
Ik had dinsdag 2 Nexus 4's besteld bij Saturn in Kleve, en vandaag een e-mail gekregen dat ik ze kan komen ophalen. Dat ging erg snel!
Ik heb ondertussen al een weekje mijn Nexus 4 door een pre-order van een andere persoon in dezelfde winkel van 2 dagen voor mij.
Ikzelf heb nog steeds mijn pre-order van 5 januari in MM Herzogenrath geen ophaalbericht voor ontvangen!
Moest ik deze krijgen kan ik iemand gelukkig maken
Ikzelf heb nog steeds mijn pre-order van 5 januari in MM Herzogenrath geen ophaalbericht voor ontvangen!
Moest ik deze krijgen kan ik iemand gelukkig maken
WTH! Mediamarkt is weer mooi raar bezig, nog steeds niks gehoord van mijn reservering, maar nu kunnen ze ineens via de site reserveren met een tijd van 1-3 werkdagen....
Ik ga zo naar Duitsland om de mijne hopelijk op te kunnen halen
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Wimploo-1839/hero/2913117
^^ hoop voor je dat je een afhaalbericht hebt gekregen. 
edit:
En hij is ondertussen ook hier binnen. Veel sneller dan verwacht
Zit blijkbaar swipe toetsenbord in.. Dat is nog even oefenen. Deze wijziging is ook via me Nexus gedaan.
Zit blijkbaar swipe toetsenbord in.. Dat is nog even oefenen. Deze wijziging is ook via me Nexus gedaan.
[ Voor 65% gewijzigd door The-Source op 19-01-2013 10:50 ]
Whoohoo, mijn vader heeft er gisteren eentje voor me gehaald bij de Saturn in Trier. Ze hadden er daar nog een heleboel op voorraad. Mijn ouders hebben ook een adres in Duitsland maar ik kon niet meer wachten op de play store. Koop ik via Google er wel nog een keertje 1 voor een collega die wel kan wachten.
Verwijderd
Ik heb gisteren ook met Ralf gemaild, wacht nog op de factuur. De betaling is toch eenvoudig via een overboeking te regelen? En het gaat toch inderdaad om het nummer van de Mediamarkt zelf, dat ik niet een leeg doosje oid krijg?
En heeft iemand een idee hoe lang het zou duren voordat het geld binnen is en hij geleverd zou worden, als ik vandaag zou bestellen?
En heeft iemand een idee hoe lang het zou duren voordat het geld binnen is en hij geleverd zou worden, als ik vandaag zou bestellen?
Ik dacht ook zoiets gelezen te hebben, maar ik heb mn nieuwe micro sim (was onnodig geweest wan het knippen van mn sim ging prima) al 2 dagen en mn oude (geknipte) sim doet het nog steeds.habermas schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:11:
[...]
Dan nog via simyo een microsim regelen, dat kan ook niet van tevoren want die blokkeren direct je oude sim
Er zit ook een kaart bij dat ik de sim moet activeren, dus ik denk dat de oude sim niet gelijk afgesloten wordt.
Als je twijfelt kun je Simyo een tweet sturen met je vraag.
Ik ga in februari naar de US en wil er daar een kopen (volgens mij kan ik daar gewoon een TMobile store inlopen...). Zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden dat jullie weten (geen speciale US uitvoering ofzo....)?
Staat er niet op hoor.ionn schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 01:15:
WTH! Mediamarkt is weer mooi raar bezig, nog steeds niks gehoord van mijn reservering, maar nu kunnen ze ineens via de site reserveren met een tijd van 1-3 werkdagen....
Oplader..chocopasta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 12:49:
Ik ga in februari naar de US en wil er daar een kopen (volgens mij kan ik daar gewoon een TMobile store inlopen...). Zijn er misschien nog dingen waar ik rekening mee moet houden dat jullie weten (geen speciale US uitvoering ofzo....)?
HOI.
Afgelopen nacht dus wel, sinds vanochtend weer verdwenen.
Reactie Mediamarkt op mijn vraag waarom het zo lang duurt:
''Ihre Ware ist noch nicht bei uns im Markt eingetroffen, sobald die Ware da ist bekommen Sie eine Mail Bestätigung.
Und können dann die Ware sofort abholen.
Wir bitten Sie noch um etwas Geduld.''
Danke
Viele Grüße
''Ihre Ware ist noch nicht bei uns im Markt eingetroffen, sobald die Ware da ist bekommen Sie eine Mail Bestätigung.
Und können dann die Ware sofort abholen.
Wir bitten Sie noch um etwas Geduld.''
Danke
Viele Grüße
Minder stroom leverend is niet schadelijk, het duurt alleen langer. als er méér stroom geleverd wordt kan het schadelijk wordenBananenspin schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 13:26:
[...]
Oplader..Ik heb mijne uit de USA play store en gebruik nu de oplader van mijn vorige telefoon maar die levert wel minder stroom waardoor het wat langer duurt.. schadelijk is het volgens mij niet?
Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km
Nee ik ben hem gewoon gaan halen zonder reservering bij de Saturn, ze hadden er nog tig op voorraad. Ik had gisteravond voor de zekerheid even gebeld.The-Source schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 09:56:
^^ hoop voor je dat je een afhaalbericht hebt gekregen.
edit:
De saturn Mönchengladbach Rheydt
Ze zeiden trouwens dat hij vandaag duurder is geworden, maar doordat ik gister gebeld heb mocht ik hem nog wel hebben voor 395,-. Ik zie dat hij nu idd 419,- is op de site van Saturn.
Ze zeiden trouwens dat hij vandaag duurder is geworden, maar doordat ik gister gebeld heb mocht ik hem nog wel hebben voor 395,-. Ik zie dat hij nu idd 419,- is op de site van Saturn.
[ Voor 74% gewijzigd door Wooldoor op 19-01-2013 15:28 ]
Ik heb helaas niet de tijd om naar Duitsland op en neer te rijden. Wat is een goede service om je bestelling van Saturn/MediaMarkt in Duitsland te ontvangen en door te sturen naar Nederland?
^^ zelf zaken gedaan met huifkar.de vlotte communicatie in het nederlands en wordt ook via nederland verzonden.
Ik heb gebruik gemaakt van aankoop servce en via saturn laten bestellen... al met al in 1 week me toestel binnen.
Ik heb gebruik gemaakt van aankoop servce en via saturn laten bestellen... al met al in 1 week me toestel binnen.
Vandaag ook met de ralf gemaild,volgende week komen er terug binnen en houd hij voor mij 1 opzij.
Versturen naar België was geen probleem,ben benieuwd.
Versturen naar België was geen probleem,ben benieuwd.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Verwijderd
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de factuur binnen was (Bij Ralf)? Bij mij namelijk nog niet gebeurd, maar ik zal wel ongeduldig zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2013 17:22 ]
anderhalf uurVerwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:22:
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat de factuur binnen was (Bij Ralf)? Bij mij namelijk nog niet gebeurd, maar ik zal wel ongeduldig zijn.
habermas schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:11:
[...]
Dan nog via simyo een microsim regelen, dat kan ook niet van tevoren want die blokkeren direct je oude sim
offtopic:
Niet waar. Simyo stuurt je een nieuwe SIM die je zelf moet activeren via hun website.
Kost alleen wel 5 euro, zelfs als je nog niet eerder een micro-SIM hebt gehad
Niet waar. Simyo stuurt je een nieuwe SIM die je zelf moet activeren via hun website.
Kost alleen wel 5 euro, zelfs als je nog niet eerder een micro-SIM hebt gehad
Bij welke Mediamarkt werkt Ralf? Ik heb vrijdag naar Nordhorn@mediamarkt.de een mail gezonden maar nog geen reactie!
Ik heb nog steeds niks ontvangen.
Heb wel mijn adres gegevens door gemaild.
Volgens ik uit zijn mail kan halen is dat hij er 1opzij legt zodra ze binnen zijn en dan de factuur opstuurd.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Heb net mail van Ralf ontvangen dat hij bereid is hem op te sturen. Had de MM gisteren gemaild. Wat een held zeg :-)
Nou gister heb ik een Nexus 4 opgehaald, stom als ik was niet op de prijs gelet en er dus thuis achtergekomen dat ik 469 euro had betaald. Even opgebeld en nu gaan ze het geld terugstorten.
Service is dus wel netjes van Mediamarkt. Alle nexus toestellen waren trouwens gereserveerd en ik kon er dus geen 2 meenemen.
Nu nog aan het twijfelen of ik deze ga gebruiken of dat ik wacht tot de xperia z.... Moeilijk moeilijk
Service is dus wel netjes van Mediamarkt. Alle nexus toestellen waren trouwens gereserveerd en ik kon er dus geen 2 meenemen.
Nu nog aan het twijfelen of ik deze ga gebruiken of dat ik wacht tot de xperia z.... Moeilijk moeilijk
Zo mijn Nexus is vrijdag middag eindelijk bezorgd. Wat een mooi toestel en wat een verschil met mijn oude Galaxy S. Het duurde voor mij ongeveer een weekje voordat hij er was.Furiousfist schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:17:
Zo ik heb de mijne via Saturn.de besteld op 24 december, ik heb deze per post naar mijn virtuele adres van mailboxde laten zenden waar hij vandaag is aangekomen. Ik heb hiervoor gekozen omdat ik zo ongeveer 150-200 van de Duitse grens af woon en ik geen zin had om er met trein of auto een te halen.
Ik heb qua zending voor DHL Welt gekozen met verzekering tot €500, kostte me totaal iets van € 18 dus dat valt wel mee. Nu moet ik mijn zending nog forwarden bij mailboxde maar ik begrijp niet goed wat ik moet doen. Hij is al betaald en als ik op forward order druk krijg ik een soort van nota met wat ik precies besteld heb, geen keuze om op verzenden te drukken. Beetje vaag allemaal en het engels op de site is af en toe ook niet zo helder. Het schijnen een stel Tsjechen te zijn want het adres ligt op 5 km van de Tsjechische grens.
Weet iemand of fnac (Frankrijk) de Nexus 4 los verkoopt? Op de website van fnac staat iig geen info opgenomen.

Mijne is gistermorgen binnengekomen.
Echt een super mooi toestel en wat een vooruitgang in snelheid in vergelijking met mijn zte blade.
Gelijk maar even geunlocked, geroot en TWRP geinstalleerd
Echt een super mooi toestel en wat een vooruitgang in snelheid in vergelijking met mijn zte blade.
Gelijk maar even geunlocked, geroot en TWRP geinstalleerd
Iemand al de Nexus 4 ontvangen via de FromUS2EU service? Zoja, wanneer besteld en geleverd?
Verwijderd
Probeer op Saturn.de nexus 4 te bestellen maar de betaalopties lukken gewoon niet. Bij betaling met visa zegt hij dat het geen Duitse visa is en wordt ik teruggestuurd naar de andere betaalopties. Ook paypal neemt hij niet aan. Gewone bankoverschrijving lukt mij ook niet. Raar..
Ik heb Ralf vandaag ook een mail gestuurd en kreeg een uurtje geleden een reactie. Hij vertelde dat ze morgen weer een nieuwe levering verwachten: "Die nächste Lieferung erwarten wir bereits morgen". Verder kon ik mijn adresgegevens opsturen, dan zou hij er eentje reserveren die hij eventueel op wilt sturen. Mooi man, gewoon op zondagavond reageren!
Zijn er ook Belgen die al om een exemplaar gereden zijn?
En wat zou de dichtste MediaMarkt zijn? (Ik dacht Aachen)
De vraag is natuurlijk of ze daar ook een "Ralf" service geven.
En wat zou de dichtste MediaMarkt zijn? (Ik dacht Aachen)
De vraag is natuurlijk of ze daar ook een "Ralf" service geven.
als je een duits adres hebt, kan je dan gewoon een duits googleaccount maken en dan via de playstore bestellen?
In principe wel, ware het niet dat hij daar al tijden is uitverkocht..418O2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 00:34:
als je een duits adres hebt, kan je dan gewoon een duits googleaccount maken en dan via de playstore bestellen?
Verwijderd
Ik wacht nog. 8 December besteld/betaald.doncalitri schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:33:
Iemand al de Nexus 4 ontvangen via de FromUS2EU service? Zoja, wanneer besteld en geleverd?
Ik ben ook wel benieuwd of hier al enige doorstroom in te bekennen is.
Vandaag e-mail ontvangen dat ik ze kan komen ophalen.ekkoper schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:03:
Zojuist 2 besteld bij MediaMarkt Bielefeld. Heb daar familie wonen die 'm kan afhalen.
Dat is dus 3 dagen!
Eind van de week in m'n bezit.
Helaas nog steeds geen antwoord van Media Markt Duisburg. Deze week ff in de gaten houden en anders ga ik een preorder bij een andere vestiging plaatsen
Ik vrees dat het in Frankrijk ook misloopt: zie dit artikel: http://www.frandroid.com/...des-explications-claires/ waarin een Franse LG-manager verklaart dat er veel meer toestellen voorzien waren voor Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Tot dusver was die telefoon in Frankrijk enkel te verkrijgen via SFR en dat voor maar liefst 629 euro (Frankrijk heeft nota bene ook verkoop via playstore). Ze belooft trouwens ook dat de productie zal verhogen en dat de markt vanaf half februari zou moeten ontspannen...esmittie schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:41:
Weet iemand of fnac (Frankrijk) de Nexus 4 los verkoopt? Op de website van fnac staat iig geen info opgenomen.
It's just technology, not religion
Verwijderd
Heb nu eindelijk de factuur gekregen van Ralf. Sta dus op het punt om het geld over te maken, wat moet ik precies allemaal voor gegevens bij de betaling voegen? Klant- en factuurnummer lijkt mij sowieso, en dan gewoon het geld overmaken naar dat IBAN-nummer?
Onderaan de factuur staat wat je bij je betalings gegevens moet invullen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:20:
Heb nu eindelijk de factuur gekregen van Ralf. Sta dus op het punt om het geld over te maken, wat moet ik precies allemaal voor gegevens bij de betaling voegen? Klant- en factuurnummer lijkt mij sowieso, en dan gewoon het geld overmaken naar dat IBAN-nummer?
Het geld moet je inderdaad naar het iban nummer overmaken.
Is er trouwens al iemand die bestelt heeft bij Ralf die gehoord heeft dat zijn toestel vandaag is verzonden?
[ Voor 10% gewijzigd door Sparkiezz op 21-01-2013 16:34 ]
nope, vrijdagmiddag geld overgemaakt maar vandaag nog niets gehoord.Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:33:
Is er trouwens al iemand die bestelt heeft bij Ralf die gehoord heeft dat zijn toestel vandaag is verzonden?
Ik heb na al deze berichten maar eens gemaild hoe het zat met mijn Vorbestellung in Herzogenrath, kreeg vrijwel direct een mailtje dat ik hem kon gaan halen.
Verwijderd
Het BIC nummer dat ik in moet vullen is dan DRESDEFF265 of DRESDEFF267? Mijn Duits is niet al te best, dus ik weet niet precies wat ik nog meer moet invullen? Ik heb ook nooit eerder een buitenlandbetaling gedaan... Moeten de kosten gedeeld worden of ook voor mijn rekening genomen worden? Sorry dat ik een beetje een leek ben wat dit betreft, ik wil alleen liever niet een hoop geld hieraan kwijtraken.Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:33:
[...]
Onderaan de factuur staat wat je bij je betalings gegevens moet invullen.
Het geld moet je inderdaad naar het iban nummer overmaken.
Ik kreeg net een mail van Ralf dat mijn telefoons verzonden zijn (donderdag de betaling gedaan).
Rustacean
Verwijderd
Gister bericht van Ralf gehad, vandaag gegevens opgestuurd, hij zegt dat ze er dinsdag of vrijdag weer zijn in Nordhorn
Verwijderd
Al een tijdje met Ralf over en heen gemaild en vandaag dus mijn tracking code gekregen van mijn Nexus 4.
Was vorige week dinsdag begonnen met mailen dat ik door omstandigheden niet kon ophalen en hij heeft daar een perfecte oplossing voor.
Had vorige week woensdag geld overgemaakt en vandaag is die onderweg naar mij.
Dus nu wachten tot dat ik hem in ontvangst mag nemen.
Was vorige week dinsdag begonnen met mailen dat ik door omstandigheden niet kon ophalen en hij heeft daar een perfecte oplossing voor.
Verwijderd
Hey fijn om te horen dat alles volgens plan gaat zonder problemenVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:03:
Al een tijdje met Ralf over en heen gemaild en vandaag dus mijn tracking code gekregen van mijn Nexus 4.
HeyVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 16:59:
[...]
Het BIC nummer dat ik in moet vullen is dan DRESDEFF265 of DRESDEFF267? Mijn Duits is niet al te best, dus ik weet niet precies wat ik nog meer moet invullen? Ik heb ook nooit eerder een buitenlandbetaling gedaan... Moeten de kosten gedeeld worden of ook voor mijn rekening genomen worden? Sorry dat ik een beetje een leek ben wat dit betreft, ik wil alleen liever niet een hoop geld hieraan kwijtraken.
Hmm... ik heb nergens een BIC nummer ingevuld..
Verwijderd
Ik moest wel 7,99 euro extra betalen voor power service versandpaket.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:07:
[...]
Hey fijn om te horen dat alles volgens plan gaat zonder problemenik had een vraagje, als Ralf de Nexus 4 verzend zal dat dan geheel zonder risico zijn? Wordt de aflevering bijvoorbeeld pas afgedaan nadat je je handtekening hebt gezet of is er nog kans dat je helemaal niks geleverd krijgt doordat er geen ontvangstbevestiging nodig is of iets dergelijks?
Dus ik denk dat het vrijwel zonder risico is maar met verzenden weet je het maar nooit dus ik hou nog even me hart goed vast totdat mijn pakket ook echt is aan gekomen.
Hmm hoe bedoel je met je handtekening zetten? Want als je een pakket krijg moet je meestal een handtekening zetten. Ralf checkt eerst of je het betaald hebt of niet als je betaald hebt dan pas verstuurd hij je nexus 4.
Wat ik toen heb gedaan is een mailtje gestuurd naar Ralf om te kijken hoe het zit met mijn Nexus 4 want ik had al 4 dagen geen antwoord dus dan heb je je twijfels over je betaling maar is gelukkig toch allemaal goed gegaan.
Denk dat Ralf nog een drukke tijd tegemoet gaat. Maar hij is werkelijk een top gozer. Misschien een keer een bloemetje en champagne geven voor alle nederlands pre-orders?
Woowww geen BIC nummer ingevuld, je moet sowieso de IBAN en de BIC (SWIFT) invullen.Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Hey
IBAN is de rekening nummer en de BIC (SWIFT) is voor naar welke bank het gaat.
kijk voor meer informatie hiernaar : www.ibannl.org/swift.php
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 19:32 ]
Verwijderd
Ah oké, ja ik bedoelde meer dat er ook daadwerkelijk bevestiging is dat je pakket is bezorgd, niet dat ze ineens aankomen met we hebben het bezorgd terwijl ze niet langs zijn gekomen. Weet niet zo goed hoe dat geregeld is vandaar mijn tweestrijd om het ook via die manier te doen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:27:
[...]
Ik moest wel 7,99 euro extra betalen voor power service versandpaket.
Dus ik denk dat het vrijwel zonder risico is maar met verzenden weet je het maar nooit dus ik hou nog even me hart goed vast totdat mijn pakket ook echt is aan gekomen.
Hmm hoe bedoel je met je handtekening zetten? Want als je een pakket krijg moet je meestal een handtekening zetten. Ralf checkt eerst of je het betaald hebt of niet als je betaald hebt dan pas verstuurd hij je nexus 4.
Wat ik toen heb gedaan is een mailtje gestuurd naar Ralf om te kijken hoe het zit met mijn Nexus 4 want ik had al 4 dagen geen antwoord dus dan heb je je twijfels over je betaling maar is gelukkig toch allemaal goed gegaan.
Denk dat Ralf nog een drukke tijd tegemoet gaat. Maar hij is werkelijk een top gozer. Misschien een keer een bloemetje en champagne geven voor alle nederlands pre-orders?
Ik denk dat ik mijn Nexus persoonlijk ga ophalen, voel ik me in ieder geval een stuk rustiger bij haha.
En waarschijnlijk is het omdat ik zeer ongeduldig ben maar nordhorn@mediamarkt.de was de mail waar je Ralf kon bereiken? Want in de middag mailtje gestuurd maar helaas nog geen antwoord.
Verwijderd
Bij de ABN moet dit, voordat je een IBAN nummer kan invullen...Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:24:
[...]
Hey
Rabobank:Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:38:
[...]
Bij de ABN moet dit, voordat je een IBAN nummer kan invullen...
"IBAN en BIC Bij een betaling binnen Europa moet naast het IBAN ook de BIC (Bank Identificatie Code) worden ingevoerd. Als klant van de Rabobank hoeft u dit zelf niet te doen. De Rabobank vult de bijbehorende BIC automatisch voor u in."
Wouw... dankje wel voor dit antwoord, ik krijg zojuist een zweet aanval (en niet alleen dankzij de griep).Denyo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:46:
[...]
Rabobank:
"IBAN en BIC Bij een betaling binnen Europa moet naast het IBAN ook de BIC (Bank Identificatie Code) worden ingevoerd. Als klant van de Rabobank hoeft u dit zelf niet te doen. De Rabobank vult de bijbehorende BIC automatisch voor u in."
Ik zit inderdaad bij de Rabobank dus dat komt dan goed, gelukkig.
Dan maar geduldig afwachten op de verzend bevestiging.
Verwijderd
Hoe hebben jullie het gedaan met de kosten van de transactie? Als ik bij internationale overboeking kijk dan staat er dat ik kosten moet verdelen oid. Wat voor betaling hebben jullie gedaan?Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:51:
[...]
Wouw... dankje wel voor dit antwoord, ik krijg zojuist een zweet aanval (en niet alleen dankzij de griep).
Hmmm.. ik heb het via rabobank internetbankieren gedaan, net zo als altijd... hmm veel specifieker kan ik niet zijn helaas.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:53:
[...]
Hoe hebben jullie het gedaan met de kosten van de transactie? Als ik bij internationale overboeking kijk dan staat er dat ik kosten moet verdelen oid. Wat voor betaling hebben jullie gedaan?
Standaard is SHA(red), dan deel je de kosten net als bij een binnenlandse betaling.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:53:
[...]
Hoe hebben jullie het gedaan met de kosten van de transactie? Als ik bij internationale overboeking kijk dan staat er dat ik kosten moet verdelen oid. Wat voor betaling hebben jullie gedaan?
Verwijderd
Haha nee, je moet gewoon een handtekening zetten zodat je het ook werkelijk hebt ontvangen.Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:36:
[...]
Ah oké, ja ik bedoelde meer dat er ook daadwerkelijk bevestiging is dat je pakket is bezorgd, niet dat ze ineens aankomen met we hebben het bezorgd terwijl ze niet langs zijn gekomen. Weet niet zo goed hoe dat geregeld is vandaar mijn tweestrijd om het ook via die manier te doen.
Ik denk dat ik mijn Nexus persoonlijk ga ophalen, voel ik me in ieder geval een stuk rustiger bij haha.
En waarschijnlijk is het omdat ik zeer ongeduldig ben maar nordhorn@mediamarkt.de was de mail waar je Ralf kon bereiken? Want in de middag mailtje gestuurd maar helaas nog geen antwoord.
Ik wil zou hem ook graag willen ophalen alleen ik woon ik Amsterdam. Heb gelukkig wel een studenten ov alleen met al het sneeuw dat op de grond ligt wordt het mission impossible.
Hij antwoord zeer snel alleen er zijn meerdere Nederlanders die mailtjes naar hem sturen en die hij ze ook nog eens moet antwoorden.
Verwijderd
Oke... nou is het dus een gewone buitenland overboeking? Naar dat IBAN nummer met het BIC nummer op de factuur... Wat bedragen die kosten dan ongeveer? Vreemd dat andere banken daar niets over vermelden, of wel?Denyo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:02:
[...]
Standaard is SHA(red), dan deel je de kosten net als bij een binnenlandse betaling.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 20:35 ]
Verwijderd
Ja bedankt voor de infoVerwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:17:
[...]
Haha nee, je moet gewoon een handtekening zetten zodat je het ook werkelijk hebt ontvangen.
Ik wil zou hem ook graag willen ophalen alleen ik woon ik Amsterdam. Heb gelukkig wel een studenten ov alleen met al het sneeuw dat op de grond ligt wordt het mission impossible.
Hij antwoord zeer snel alleen er zijn meerdere Nederlanders die mailtjes naar hem sturen en die hij ze ook nog eens moet antwoorden.
Des te meer reden om gewoon met de auto te gaan, heb sinds kort mijn rijbewijs dus dat is alleen maar leuker.
Zojuist een factuur van hem ontvangen. Hij verwacht ergens deze week een nieuwe lading Nexus 4'en. Ik heb gelijk maar even betaald. Ik zit bij de ING en die rekent geen kosten voor internationale betalingen, ik moest wel een IBAN en BAC nummer opgeven.
Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg! Bij mij zijn de verzendkosten trouwens ook 12.99, wat ik alsnog een prima prijs vind.
Ben benieuwd wanneer ik hem binnenkrijg! Bij mij zijn de verzendkosten trouwens ook 12.99, wat ik alsnog een prima prijs vind.
Status: shipped! Goed nieuws dus voor iedereen die in de UK heeft besteld, want ik was begin december zo'n beetje de eerste (althans via Borderlinx).
4-12 besteld in UK google play. Zou 4-5 weken duren, maar morgen is het 7 weken. Naja, hij is onderweg.
Heb n TNT track & trace gekregen, maar pakt nog niet het goede nummer wat ik bij TNT opgeef.
Gaat nu eerst naar het doorstuuradres (Borderlinx) dus zal nog wel enkele dagen moeten wachten...
Ps: nog niks afgeschreven van mn CC, maar misschien morgen. Heb ook de XLS bijgewerkt!
https://docs.google.com/s...VhUzVhZlVRNUsyZHdycE1BbHc
Ps: hou ff op over die Ralf zeg
4-12 besteld in UK google play. Zou 4-5 weken duren, maar morgen is het 7 weken. Naja, hij is onderweg.
Heb n TNT track & trace gekregen, maar pakt nog niet het goede nummer wat ik bij TNT opgeef.
Gaat nu eerst naar het doorstuuradres (Borderlinx) dus zal nog wel enkele dagen moeten wachten...
Ps: nog niks afgeschreven van mn CC, maar misschien morgen. Heb ook de XLS bijgewerkt!

[ Voor 14% gewijzigd door dutch79 op 21-01-2013 21:28 ]
Vandaag met mijn broer naar Duitsland gereden om een Nexus 4 te halen. Nadat wij zondag van Wooldoor hier lazen dat hij nog in Saturn Mönchengladbach Rheydt beschikbaar was zijn we daar eerst heen gereden. (Saturn lijkt heel accuraat te zijn op hun site, dit was de enige van alle westelijke Saturns die de Nexus had)
We zijn extra vroeg vertrokken en hebben bij opening van de winkel om 10.00 de laatste twee Nexus' kunnen kopen. Dus mocht je gewoon naar Duitsland willen rijden (zonder reservering), hou de site van Saturn Duitsland in de gaten :-)
We zijn extra vroeg vertrokken en hebben bij opening van de winkel om 10.00 de laatste twee Nexus' kunnen kopen. Dus mocht je gewoon naar Duitsland willen rijden (zonder reservering), hou de site van Saturn Duitsland in de gaten :-)
Ik heb al 5 dagen geleden een mail gestuurd naar de Mediamarkt in Ingolstadt(kennissen) maar geen reactie.
Als ik via de website van Saturn bestel en kies voor afleveren in ingolstadt, kan ik dan met een Nederlandse CC betalen? Hij moet dan voor 15 februari daar zijn, dan komen die kennissen naar Nederland. Stel dat dit niet lukt kan ik dan gewoon weer annuleren en geld terug krijgen?
Volgens mij is betalen bij afhalen geen optie namelijk
Als ik via de website van Saturn bestel en kies voor afleveren in ingolstadt, kan ik dan met een Nederlandse CC betalen? Hij moet dan voor 15 februari daar zijn, dan komen die kennissen naar Nederland. Stel dat dit niet lukt kan ik dan gewoon weer annuleren en geld terug krijgen?
Volgens mij is betalen bij afhalen geen optie namelijk
Verwijderd
Heb zojuist dan eindelijk het geld overgemaakt (moet nog wel afgeschreven worden). Ralf had al gezegd dat mijn toestel daar nu klaar ligt, dus hopelijk gaat de transactie snel en heb ik hem deze week nog :-) Ralf is wel een topgozer zeg! Had eerst gedacht dat ik alles met mijn aantal jaren oude Duits zou moeten proberen te regelen, maar ging allemaal erg soepel in het Engels nog.
Hier besteld op 10-12-2012 met een 5-6 weken levertijd. Vandaag ook bericht gekregen dat hij verzonden is!sdirkx schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:05:
Status: shipped! Goed nieuws dus voor iedereen die in de UK heeft besteld, want ik was begin december zo'n beetje de eerste (althans via Borderlinx).
Bedrag is daarentegen wel gereserveerd/geïncasseerd bij mijn CC.
Nu wachten tot hij bij Borderlinx is en dan doorsturen..
Iemand enig idee hoeveel verschil in kosten het is voor normal en express delivery bij DHL via Borderlinx?
PSN: Redrafted
Het verschil is 0 euroXerox schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 00:31:
[...]
Hier besteld op 10-12-2012 met een 5-6 weken levertijd. Vandaag ook bericht gekregen dat hij verzonden is!
Bedrag is daarentegen wel gereserveerd/geïncasseerd bij mijn CC.
Nu wachten tot hij bij Borderlinx is en dan doorsturen..
Iemand enig idee hoeveel verschil in kosten het is voor normal en express delivery bij DHL via Borderlinx?
Die van mij is vannacht ook verzonden, alleen zit het TNT Tracking number een beetje raar te doen. Er staat: Pick Up Date: 01/08/2012 en Delivery Date: 02/08/2012 at 7:20. Beetje vreemd dus, maar het pakket zou wel al bij Borderlinx moeten liggen, tenminste, als dit het goede tracking nummer is. Ik betwijfel het aangezien mijn Borderlinx adres in Milton Keys is, en het pakket afgeleverd is in Livingston...
Meer mensen hier last van? Of is er bij Google iets fout gegaan tijdens het scannen van de barcode o.i.d..
Overigens staat er bij Borderlinx: "No goods awaiting shipping".
Meer mensen hier last van? Of is er bij Google iets fout gegaan tijdens het scannen van de barcode o.i.d..
[ Voor 6% gewijzigd door SW Simplicity op 22-01-2013 08:08 ]
Topicwaarschuwing:
Heeft iemand hem eigenlijk ook al ontvangen van Ralf?
Bwaha, dat lukt bijna.Berichten met de strekking; “Ik heb hem besteld”, “ "Ik heb een afhaalbericht gekregen", Ik wacht al 2 dagen” of wat hier op lijkt zijn eveneens niet toegestaan!

Heeft iemand hem eigenlijk ook al ontvangen van Ralf?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
haha same here, ook geen BIC nummer ingevuld (alleen Beleg en IBAN) maar heb t gelukkig via de Rabo gedaan. nog geen nieuws uit Dld overigens...Sparkiezz schreef op maandag 21 januari 2013 @ 19:51:
Wouw... dankje wel voor dit antwoord, ik krijg zojuist een zweet aanval (en niet alleen dankzij de griep).
[ Voor 54% gewijzigd door habermas op 22-01-2013 09:04 ]
Verwijderd
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Heeft iemand het toestel via FromUS2EU al ontvangen?Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:42:
[...]
Ik wacht nog. 8 December besteld/betaald.
Ik ben ook wel benieuwd of hier al enige doorstroom in te bekennen is.
Ik heb afgelopen vrijdag twee Nexus 4's besteld bij Mediamarkt via de website. Ik heb ze laten verzenden naar een DHL Packstation van een kennis en kreeg zaterdag al de melding "Ihre Bestellung wurde verschickt"
. Ik heb geen track & trace code oid gekregen, maar ik zal binnenkort wel horen of ze zijn aangekomen. Oh man, eindelijk.
Hoe heb je dat gedaan met de betaling?walterego schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:07:
Ik heb afgelopen vrijdag twee Nexus 4's besteld bij Mediamarkt via de website. Ik heb ze laten verzenden naar een DHL Packstation van een kennis en kreeg zaterdag al de melding "Ihre Bestellung wurde verschickt". Ik heb geen track & trace code oid gekregen, maar ik zal binnenkort wel horen of ze zijn aangekomen. Oh man, eindelijk.
Your Google Play Order from 11-Dec-2012 Has Been Shipped
Besteld met 6-7 weken levertijd van Google Play UK
Besteld met 6-7 weken levertijd van Google Play UK
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Tnt pakt niet het goede nummer wat je opgeeft. Had ik ook. Je zit dus naar de verkeerde order te kijken. Hij is pas over 2 dagen bij Borderlinx dus ff geduld nog.SW Simplicity schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:06:
Die van mij is vannacht ook verzonden, alleen zit het TNT Tracking number een beetje raar te doen. Er staat: Pick Up Date: 01/08/2012 en Delivery Date: 02/08/2012 at 7:20. Beetje vreemd dus, maar het pakket zou wel al bij Borderlinx moeten liggen, tenminste, als dit het goede tracking nummer is. Ik betwijfel het aangezien mijn Borderlinx adres in Milton Keys is, en het pakket afgeleverd is in Livingston...![]()
Ralf heeft mij ook al geschreven. Die wil hem eventueel ook wel sturen naar Nederland. Wel aardig van MM Nordhorn
En vandaag is de N4 al aangekomen in Engeland bij Borderlinx! Meteen betaald €25,= voor express-zending (2-3 dagen)...sdirkx schreef op maandag 21 januari 2013 @ 21:05:
Bij mij ook, alleen staat in de mail aangegeven dat zij de exacte waarde niet konden terughalen en dat ik dit eerst moet verstrekken. Ik heb wel de mogelijkheid om hem al te laten shippen. Ze hebben de waarde op GBP 100 geschat. Stond dit er bij jou ook in?sdirkx schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:04:
[...]
En vandaag is de N4 al aangekomen in Engeland bij Borderlinx! Meteen betaald €25,= voor express-zending (2-3 dagen)...
Notes:
The value has been estimated as there was no invoice. It is important that this information is correct prior to export - please contact us to change the value to the correct amount. Note that you'll be required to provide us with a copy of the merchant's invoice. Please do no hesitate and <a href="https://www.borderlinx.com/pages/contact-us">contact us</a>.
BF3/4: BlackNinjaKapow PSN: SirDexterMorgan
Heb gewoon betaald. Anders moet je weer een factuur aanleveren. Lijkt me niet echt nodig.
Let op:
In dit topic gelden aan aantal spelregels;
- Verkoop acties zijn niet toegestaan
- Inkoop acties zijn niet toegestaan
- Tevens maken we geen afspraken om gezamenlijk en/of via bepaalde GoT users toestellen in te kopen of af te halen c.q. betalen/versturen e.d
Berichten met de strekking; “Ik heb hem besteld”, “ "Ik heb een afhaalbericht gekregen", Ik wacht al 2 dagen” of wat hier op lijkt zijn eveneens niet toegestaan!
Indien je een bericht plaatst dient dit on-topic te zijn, off-topic berichten worden zonder pardon verwijderd.
In dit topic geld een zero tolerance beleid, gaat het wederom mis dan wordt een levertijden/beschikbaarheid topic niet meer toegestaan.
In dit topic gelden aan aantal spelregels;
- Verkoop acties zijn niet toegestaan
- Inkoop acties zijn niet toegestaan
- Tevens maken we geen afspraken om gezamenlijk en/of via bepaalde GoT users toestellen in te kopen of af te halen c.q. betalen/versturen e.d
Berichten met de strekking; “Ik heb hem besteld”, “ "Ik heb een afhaalbericht gekregen", Ik wacht al 2 dagen” of wat hier op lijkt zijn eveneens niet toegestaan!
Indien je een bericht plaatst dient dit on-topic te zijn, off-topic berichten worden zonder pardon verwijderd.
In dit topic geld een zero tolerance beleid, gaat het wederom mis dan wordt een levertijden/beschikbaarheid topic niet meer toegestaan.