Ik kan hem zelf niet meer terugzetten naar de factory rom. Maar eerder in dit forum had ik gelezen dat ze heus nog wel mogelijkheden hebben om de rom uit te lezen. En dit lijkt me inderdaad wel aannemelijk.reyals schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:40:
alleen krijgen ze hem bij de reparatie ook niet gestart om die teller uit te lezen, dus dat is ook geen probleem
Goed punt... Ik vroeg mij na het plaatsen van dat bericht eigenlijk ook af hoe ze dan hebben kunnen bepalen dat ie geroot is. Blijkbaar hebben ze daar hun maniertjes voor zonder daarvoor daadwerkelijk de ROM gestart te hebben.Anoniem: 85668 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:28:
[...]
Als hij last heeft van een sudden death krijgt hij toch nooit de ROM terug?
Als dat kon was hij niet 'death'.
[ Voor 21% gewijzigd door daviddavid op 28-03-2013 10:53 ]
Hier meld inmiddels een goed tevreden gereapeerde S3 gebruiker zich!
VTU00M 0xF7 chip, volgens die app die hier werd geroepen een Sane Chip, dus geen kans meer op sudden death. Wat ik hier voor had geen idee, ik wil het ook niet weten.
Wel lekker trouwens dat ik nu van de T-mobile branded samsung firmware af ben, krijg ik iets sneller m'n updates
VTU00M 0xF7 chip, volgens die app die hier werd geroepen een Sane Chip, dus geen kans meer op sudden death. Wat ik hier voor had geen idee, ik wil het ook niet weten.
Wel lekker trouwens dat ik nu van de T-mobile branded samsung firmware af ben, krijg ik iets sneller m'n updates
Anoniem: 46555
Wat heeft het rooten van de S3 nu te maken met deze bug?
Naar mijn mening helemaal niets..
Gaat het nu proberen via de samsung chat om mijn toestel te laten vervangen.
Leek mij makkelijker dan telefonisch iets op te lossen via gsmwijzer-> t-mobile-> dynafix.
Hopelijk heb ik ook nog profijt van het feit dat het een zakelijk contract is.
Gaat het nu proberen via de samsung chat om mijn toestel te laten vervangen.
Leek mij makkelijker dan telefonisch iets op te lossen via gsmwijzer-> t-mobile-> dynafix.
Hopelijk heb ik ook nog profijt van het feit dat het een zakelijk contract is.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 46555 op 02-04-2013 13:25 ]
Even hier ook gecheckt.. helaas het MOBO met de 'bug'. Tot nu toe doet hij het nog perfect, laten we hopen dat het zo blijft net voordat de garantie verloopt..
Ik heb er sinds kort ook last van. Toestel gekocht in Augustus 2012. En sinds vorige week reboot hij soms vanzelf: ik hoor het boot-geluidje & moet mijn pin opnieuw ingeven. Ook al gemerkt dat het toestel soms niet reageert en ook niet wil rebooten. Onlangs was hij zelfs aan het laden toen hij crashte & het led-lampje bleef maar branden, zelfs zonder lader.
Eventjes gezocht en blijkbaar heb ik dus ook last van de gebrekkige firmwareoplossing voor dit Sudden Death Syndrome. De emmc app toont dat mijn chip INSANE is en alle serie-codes & nummers & verdere symptomen wijzen erop dat dit het probleem moet zijn.
Ik probeer het toestel terug te zenden naar Redcoon & hoop op een vervanging ZONDER deze bug.
Redcoon verzekerde me dat dit kosteloos kan, INDIEN ze tot dezelfde conclusie komen. Kan ik nog iets extra meezenden als bewijs, behalve een print van een screenshot van die emmc-check app? Heeft samsung ergens een officiele pagina die deze bug of firmware fix uit de doeken doet?
Samsung Galaxy S3 16GB Pebble Blue trouwens. Probleem manifesteert zich na ongeveer 200-250 dagen probleemloos gebruik.
Maar eerst dus een micro-sim adaptertje halen zodat ik mijn oud toestel een maandje lang kan gebruiken (Sony Ericson K320. Mijn micro-sim past daar namelijk niet in.
Eventjes gezocht en blijkbaar heb ik dus ook last van de gebrekkige firmwareoplossing voor dit Sudden Death Syndrome. De emmc app toont dat mijn chip INSANE is en alle serie-codes & nummers & verdere symptomen wijzen erop dat dit het probleem moet zijn.
Ik probeer het toestel terug te zenden naar Redcoon & hoop op een vervanging ZONDER deze bug.
Redcoon verzekerde me dat dit kosteloos kan, INDIEN ze tot dezelfde conclusie komen. Kan ik nog iets extra meezenden als bewijs, behalve een print van een screenshot van die emmc-check app? Heeft samsung ergens een officiele pagina die deze bug of firmware fix uit de doeken doet?
Samsung Galaxy S3 16GB Pebble Blue trouwens. Probleem manifesteert zich na ongeveer 200-250 dagen probleemloos gebruik.
Maar eerst dus een micro-sim adaptertje halen zodat ik mijn oud toestel een maandje lang kan gebruiken (Sony Ericson K320. Mijn micro-sim past daar namelijk niet in.
Oke, dus of je mobiel nou wel of niet geroot is, er is geldige garantie voor kosteloze reparatie?
Waarom wordt er bij zoveel mensen het scherm vervangen?
Ik heb zon'n insane chip en de telefoon komt van 10 september 2012.
Waarom wordt er bij zoveel mensen het scherm vervangen?
Ik heb zon'n insane chip en de telefoon komt van 10 september 2012.
...
Die van mij is opgestuurd en het duurt 14 - 21 dagen.
Lijkt mij wel dat er eerder contact met mij wordt opgenomen.
Aangeschaft in juli 2012 trouwens (pebble blue 16gb).
Lijkt mij wel dat er eerder contact met mij wordt opgenomen.
Aangeschaft in juli 2012 trouwens (pebble blue 16gb).
Kreeg jouw S3 kuren en wordt dit gratis voor jou gerepareerd?
Ik heb (nog) geen kuren. En het is een lease toestel.
...
Ik heb hier hetzelfde toestel, d.w.z. ongeveer zelfde aankoopdatum. Ook heb ik deze chip en mijn telefoon geroot.Luxicon schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:22:
Kreeg jouw S3 kuren en wordt dit gratis voor jou gerepareerd?
Ja goed en zo te zien is jou mobiel ook nog zoals het hoort.
Ben benieuwd of dit gratis te fixen is als de telefoon geroot is en of het uitmaakt dat je een lease toestel hebt.
Volgens mij zou je dan makkelijker een fix kunnen krijgen aangezien de telefoon dan (nog) niet jouw bezit is.
Maar ik ken de juridische voorwaarden niet.
Ben benieuwd of dit gratis te fixen is als de telefoon geroot is en of het uitmaakt dat je een lease toestel hebt.
Volgens mij zou je dan makkelijker een fix kunnen krijgen aangezien de telefoon dan (nog) niet jouw bezit is.
Maar ik ken de juridische voorwaarden niet.
...
hallo David,daviddavid schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:47:
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn SIII 16GB (Nederlandse uitgave) dat deze regelmatig hangt. Geen sudden death, maar het probleem doet zich meestal meteeen voor wanneer ik een (grote) app download of iets kopieer. Anders is het een kwestie van wachten en dan hangt ie alsnog. De touchscreen reageert simpelweg niet meer en alles staat stil, behalve de animatie van de live wallpaper blijft opvallen genoeg wel doorgaan. Herstarten kan door de aan/uit knop een paar seconden in te houden (of batterij verwijderen), maar eenmaal opgestart begint het euvel weer van voor af aan.
Als ik de SIII in de 'freeze' toestand laat staan (dus niet herstart), dan na 15 a 20 minuten functioneert alles weer! Maar het probleem herhaalt zich dan snel weer. Persoonlijk lijkt mij dit een probleem in het interne geheugen waarbij er een kapotte sector o.i.d. door het filesysteem wordt gedetecteerd. De interface wacht dan op het voltooien van de write actie wat dan een poosje duurt.
Heeft iemand hetzelfde ervaren met zijn/haar SIII?
De mobiel is verder voorzien van de laatste officiele firmware en is niet geroot. Inmiddels is de mobiel ter reparatie opgestuurd naar Samsung (valt gelukkig nog onder garantie).
Ik heb exact hetzelfde probleem en ken nog meer S3 bezitters met exact hetzelfde probleem.
Problemen worden steeds frequenter en zelf na een factory restore blijft de S3 brak!
Ik ga ook maar eens de garantie aanspreken!
ik had dit ook zaterdag
vandaag me s3 oplaten sturen via t-mobile
me toestel is van 5 september 2012 toen ik hem kreeg.
dus als er een nieuwe moederbord in komt gaat deze dus ook kapot ?
[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie
screenshot gevonden van me laatste toestel info die ik op me geroot s3 had
me toestel is van 5 september 2012 toen ik hem kreeg.
dus als er een nieuwe moederbord in komt gaat deze dus ook kapot ?
[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie
screenshot gevonden van me laatste toestel info die ik op me geroot s3 had
[ Voor 18% gewijzigd door Technoturk op 16-04-2013 08:44 ]
Zelfde probleem hier. Ook nooit geroot. Heb een pebble blue 16Gb. Ergens medio vorig jaar gekocht bij media markt, toen de telefoon net te krijgen was.daviddavid schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:47:
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn SIII 16GB (Nederlandse uitgave) dat deze regelmatig hangt. Geen sudden death, maar het probleem doet zich meestal meteeen voor wanneer ik een (grote) app download of iets kopieer. Anders is het een kwestie van wachten en dan hangt ie alsnog. De touchscreen reageert simpelweg niet meer en alles staat stil, behalve de animatie van de live wallpaper blijft opvallen genoeg wel doorgaan. Herstarten kan door de aan/uit knop een paar seconden in te houden (of batterij verwijderen), maar eenmaal opgestart begint het euvel weer van voor af aan.
Als ik de SIII in de 'freeze' toestand laat staan (dus niet herstart), dan na 15 a 20 minuten functioneert alles weer! Maar het probleem herhaalt zich dan snel weer. Persoonlijk lijkt mij dit een probleem in het interne geheugen waarbij er een kapotte sector o.i.d. door het filesysteem wordt gedetecteerd. De interface wacht dan op het voltooien van de write actie wat dan een poosje duurt.
Heeft iemand hetzelfde ervaren met zijn/haar SIII?
De mobiel is verder voorzien van de laatste officiele firmware en is niet geroot. Inmiddels is de mobiel ter reparatie opgestuurd naar Samsung (valt gelukkig nog onder garantie).
Ik ga nog een factory reset proberen. Als de telefoon dan nog steeds kuren heeft, ga ik 'm eens naar de MM brengen.
Toestel gekocht op 14-6-2012
Halverwege maart spontane vastlopers en reboots
27maart: start niet meer op: blijft in de opstart modus, het draaiend Samsung logo blijft keer op keer verschijnen.
28maart: toestel binnen gebracht ter reparatie bij aankoopwinkel
Toestel opgestuurd naar Dynafix
17april: Melding toestel gerepareerd, met melding: software update
Toestel aangezet, 2 stappen verder geraakt bij de setup wizard, daarna liep hij weer vast.
na 3 keer batterij verwijderen en opnieuw te proberen, besloten dat het toestel niet gerepareerd is.
Klacht ingediend bij aankoopwinkel en Dynafix.
21dagen moeten wachten zonder vervangtoestel, om daarna een niet gerepareerd toestel terug mee te geven.
Volgens mij weten ze perfect wat er vervangen moet worden in de hardware, alleen bestaat er nog een kleine kans dat met een software/firmware update de hardware (wat langer) in leven blijft.
Echt heel slordig van die reparatiecenters en Samsung om niet preventief die hardware uit te wisselen.
ik was echt die hard Samsung fan geworden, nu neigt mijn gevoel te zeggen dat mijn volgende foon toch geen Samsung gaat worden.
Halverwege maart spontane vastlopers en reboots
27maart: start niet meer op: blijft in de opstart modus, het draaiend Samsung logo blijft keer op keer verschijnen.
28maart: toestel binnen gebracht ter reparatie bij aankoopwinkel
Toestel opgestuurd naar Dynafix
17april: Melding toestel gerepareerd, met melding: software update
Toestel aangezet, 2 stappen verder geraakt bij de setup wizard, daarna liep hij weer vast.
na 3 keer batterij verwijderen en opnieuw te proberen, besloten dat het toestel niet gerepareerd is.
Klacht ingediend bij aankoopwinkel en Dynafix.
21dagen moeten wachten zonder vervangtoestel, om daarna een niet gerepareerd toestel terug mee te geven.
Volgens mij weten ze perfect wat er vervangen moet worden in de hardware, alleen bestaat er nog een kleine kans dat met een software/firmware update de hardware (wat langer) in leven blijft.
Echt heel slordig van die reparatiecenters en Samsung om niet preventief die hardware uit te wisselen.
ik was echt die hard Samsung fan geworden, nu neigt mijn gevoel te zeggen dat mijn volgende foon toch geen Samsung gaat worden.
De enige relatie tussen die twee zou zijn "geld". Zodra een telefoon n.a.v. de bug te maken heeft met "Sudden Death" en ter reparatie wordt aangeboden, vervalt de garantie als ze ontdekken dat de telefoon geroot is (schijnbaar kunnen ze dat toch nog achterhalen). Dan gaat het geld kosten om 't te fixen, anders (hopelijk) niet...Anoniem: 46555 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:15:
Wat heeft het rooten van de S3 nu te maken met deze bug?
Had je al een factory reset geprobeerd?Rob2007 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 12:16:
[...]
Zelfde probleem hier. Ook nooit geroot. Heb een pebble blue 16Gb. Ergens medio vorig jaar gekocht bij media markt, toen de telefoon net te krijgen was.
Ik ga nog een factory reset proberen. Als de telefoon dan nog steeds kuren heeft, ga ik 'm eens naar de MM brengen.
Zelf had ik de S3 via een webshop aangeschaft en was door Samsung verwezen naar een KPN XL winkel voor de reparatie. De mobiel zou naar een reparatie center worden opgestuurd. Na een week lag de telefoon weer bij deze service center zonder dat er een fout was geconstateerd. Dus ik zei tegen de winkelier geef mij 5 minuten om zelf te zien dat de telefoon weer zal vastlopen. En inderdaad gebeurde dat ook!

Succes met de jouwe!
Zou ik zeker doen! Zie ook mijn eerdere post van vandaag met het verdere verloop van de reparatie.koru1977 schreef op maandag 15 april 2013 @ 14:23:
[...]
hallo David,
Ik heb exact hetzelfde probleem en ken nog meer S3 bezitters met exact hetzelfde probleem.
Problemen worden steeds frequenter en zelf na een factory restore blijft de S3 brak!
Ik ga ook maar eens de garantie aanspreken!
Anoniem: 390932
Mijn galaxy S3 (aankoop juni 2012) loopt sinds zondag ook iedere keer vast nadat ik terug ben gegaan naar stock firmware. Start nog wel netjes op maar soms is er een dag dan loopt hij 20x vast en soms een dag dat het maar 2x is. Heb al vanalles geprobeerd. Deze telefoon is van mijn moeder geweest en ze heeft hem eens laten vallen en nu is het glaasje van de camera kapot. Deze zit er helemaal niet meer in. is mijn garantie nu ook verlopen? Kan ik het beste naar de Vodafone winkel gaan of naar kpn XL? Aangezien ik las dat iemand een nieuwe mocht uitzoeken. Lijkt mij ook wel wat
Trouwens deze brief ingestuurd (ongeveer) ...
Naam
Adres
Plaats,
Datum
Adres Winkel
Betreft: herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode
Geachte heer/mevrouw,
Op Datum kocht ik via het internet bij u een Samsung Galaxy S3.
(ordernummer: etc )
Op deze aankoop is garantie verleend en ik doe een beroep op die garantie omdat de S3 niet de eigenschappen heeft die nodig zijn voor normaal gebruik. Het product
is vanwege een defect niet meer te gebruiken.
(Het toestel start niet meer op).
Tevens heeft Samsung op het internet toegegeven dat er daadwerkelijk een probleem is met het toestel wanneer men nog op een oudere firmware draait.
(bron: nieuws: Samsung komt met update voor probleem defecte Galaxy S III's )
"Het gaat alleen om een heel beperkt aantal Galaxy S III-modellen met 16GB-geheugen", aldus woordvoerster Anne ter Braak. De oorzaak ligt volgens Samsung bij een 'firmware bug', die 'eenvoudig kan worden opgelost door een firmware-update' “
Het toestel verkeerd voor de rest in goede conditie en heeft ook geen waterschade of iets dergelijks ondervonden.
Ik verzoek u de genoemde gebreken te herstellen of, als dat niet mogelijk is, de Samsung Galaxy S3 te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat aan het herstel of vervanging geen kosten zijn verbonden.
Wanneer u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Graag ontvang ik binnen twee weken een schriftelijke reactie op deze brief.
Met vriendelijke groet,
Naam
Naam
Adres
Plaats,
Datum
Adres Winkel
Betreft: herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode
Geachte heer/mevrouw,
Op Datum kocht ik via het internet bij u een Samsung Galaxy S3.
(ordernummer: etc )
Op deze aankoop is garantie verleend en ik doe een beroep op die garantie omdat de S3 niet de eigenschappen heeft die nodig zijn voor normaal gebruik. Het product
is vanwege een defect niet meer te gebruiken.
(Het toestel start niet meer op).
Tevens heeft Samsung op het internet toegegeven dat er daadwerkelijk een probleem is met het toestel wanneer men nog op een oudere firmware draait.
(bron: nieuws: Samsung komt met update voor probleem defecte Galaxy S III's )
"Het gaat alleen om een heel beperkt aantal Galaxy S III-modellen met 16GB-geheugen", aldus woordvoerster Anne ter Braak. De oorzaak ligt volgens Samsung bij een 'firmware bug', die 'eenvoudig kan worden opgelost door een firmware-update' “
Het toestel verkeerd voor de rest in goede conditie en heeft ook geen waterschade of iets dergelijks ondervonden.
Ik verzoek u de genoemde gebreken te herstellen of, als dat niet mogelijk is, de Samsung Galaxy S3 te vervangen. Gezien de verleende garantie ga ik ervan uit dat aan het herstel of vervanging geen kosten zijn verbonden.
Wanneer u van mening bent dat mijn klachten onterecht zijn, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.
Graag ontvang ik binnen twee weken een schriftelijke reactie op deze brief.
Met vriendelijke groet,
Naam
Heb deze S3 ongeveer 3 maanden nu, en krijg dit uit die app.

Wat zal ik doen? Wachten tot de chip kapot gaat en onder garantie opsturen, of is er een fix?

Wat zal ik doen? Wachten tot de chip kapot gaat en onder garantie opsturen, of is er een fix?
Mijn blauwe Galaxy S3 heeft helaas ook het sudden death probleem.
- Gekocht juli 2012
- Scherm laten vervangen in september 2012 wegens barstje
- Maart 2013, telefoon werd steeds langzamer
- Eind april 2013, 's ochtends werkte telefoon perfect, 's middags een blauw knipperend lampje en een telefoon die nergens meer op reageerde, batterij er opnieuw ingedaan maar vervolgens geen reactie meer.
Morgen ga ik naar de KPN en hoop ik dat ze dat de telefoon kunnen repareren.
edit:
Telefoon is opgehaald en wordt gerepareerd.
De volgende onderdelen zijn gebruikt
1. A/S ASSY-PBA MAIN COMMGT I9300 SEE 9041437
2. JACK-MINI USB
3. SCREW-MACHINE
Ik vermoed dat ik de telefoon volgende week terug krijg.
edit:
Telefoon terug, nieuw moederbord erin met andere chip.
- Gekocht juli 2012
- Scherm laten vervangen in september 2012 wegens barstje
- Maart 2013, telefoon werd steeds langzamer
- Eind april 2013, 's ochtends werkte telefoon perfect, 's middags een blauw knipperend lampje en een telefoon die nergens meer op reageerde, batterij er opnieuw ingedaan maar vervolgens geen reactie meer.
Morgen ga ik naar de KPN en hoop ik dat ze dat de telefoon kunnen repareren.
edit:
Telefoon is opgehaald en wordt gerepareerd.
De volgende onderdelen zijn gebruikt
1. A/S ASSY-PBA MAIN COMMGT I9300 SEE 9041437
2. JACK-MINI USB
3. SCREW-MACHINE
Ik vermoed dat ik de telefoon volgende week terug krijg.
edit:
Telefoon terug, nieuw moederbord erin met andere chip.
[ Voor 24% gewijzigd door Jaeger op 31-05-2013 20:00 ]
Ik lees hier in dit forum volgens mij twee hoofdproblemen: Suddendeath (een echt "dood" toestel) en het probleem van spontane resets waarna het toestel weer te gebruiken is.
Ikzelf heb last van het tweede issue; een hele nieuwe S3 waarbij ik vanaf dag één al problemen van resetten heb: Toestel ligt gewoon op tafel (idle) en ineens hoor ik de 'opstarttune'. Na inloggen (sim + evt. PIN) kan ik hem gewoon weer gebruiken tot een willekeurig moment en ik de tune weer hoor.
Het lijkt alleen te gebeuren als het toestel niet gebruikt wordt. Soms reset hij 2x binnen 5 minuten, soms een uur geen problemen. Ook ik heb die "INSANE" chip en draai op 4.1.2 (stock)
Mijn toestel is al terug geweest (via KPN naar officiele "reparateur") met de conclusie: Geen defect gevonden.
Jullie raden al wat er binnen het uur gebeurde....
Ik lees op diverse fora veel over een firmware fix maar dat lijkt toch niet het probleem te verhelpen. Anyone???
Ikzelf heb last van het tweede issue; een hele nieuwe S3 waarbij ik vanaf dag één al problemen van resetten heb: Toestel ligt gewoon op tafel (idle) en ineens hoor ik de 'opstarttune'. Na inloggen (sim + evt. PIN) kan ik hem gewoon weer gebruiken tot een willekeurig moment en ik de tune weer hoor.
Het lijkt alleen te gebeuren als het toestel niet gebruikt wordt. Soms reset hij 2x binnen 5 minuten, soms een uur geen problemen. Ook ik heb die "INSANE" chip en draai op 4.1.2 (stock)
Mijn toestel is al terug geweest (via KPN naar officiele "reparateur") met de conclusie: Geen defect gevonden.
Jullie raden al wat er binnen het uur gebeurde....
Ik lees op diverse fora veel over een firmware fix maar dat lijkt toch niet het probleem te verhelpen. Anyone???
Ik dacht aanvankelijk het probleem te hebben en heb daar gisteren mijn avond en vandaag mijn ochtend heel veel problemen van gehad.
Mijn oplossing was gewoon de laatste offcieele versie terug te zetten via odin en hem in te leveren bij een KPN/samsung servicepoint.
Na het installeren van de laatste versie loopt mijn telefoon als een zonnetje. Oke, ik heb dan een verschrikkelijk saai en vreselijk standaard samsung rom met een dpi van 360! (ik kwam van paranoid). Maar als het werkt is het nog prima vol te houden tot mijn contractverlening eind augustus...
Mijn oplossing was gewoon de laatste offcieele versie terug te zetten via odin en hem in te leveren bij een KPN/samsung servicepoint.
Na het installeren van de laatste versie loopt mijn telefoon als een zonnetje. Oke, ik heb dan een verschrikkelijk saai en vreselijk standaard samsung rom met een dpi van 360! (ik kwam van paranoid). Maar als het werkt is het nog prima vol te houden tot mijn contractverlening eind augustus...
Mijn S3 heeft mainbord 1.1 ook en de spontane reboots. Emmc check zegt ook dat ik de insane chip heb. Na de reboots moet ik pincode ingeven en dan werkt hij weer.
Toestel is geroot en draait wanamlite rom (6.6 versie die gisteren gereleased is). Wie weet welke repair shop ik in Amsterdam terecht kan voor reparatie? Heb hem gekocht in mei vorig jaar bij Media Markt, los toestel.
(Hoe zet ik het toestel weer op stock? Flashen met Odin naar een laatste NL versie? Kan iemand roepen welke de laatste is die via Kies te downloaden is, dan flash ik die. Als ik het goed heb is toestel dan ook direct weer standaard en niet geroot right?
Toestel in unrooted en draait laatste stock, ben benieuwd of het toestel makkelijk een nieuw mainbord krijgt.
/edit:
Toestel afgegeven bij Vodafone Wibautstraat, is opgestuurd naar Dynafix.... ben benieuwd.
/edit2:
Erg snel gaat het niet met reparatie (verzending proces vooral lijkt het).
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 8-5-2013 16:14:54
Service-aanmelding - Bevestigd 8-5-2013 16:15:08
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 10-5-2013 15:14:49
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 14-5-2013 4:20:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-5-2013 4:20:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 14-5-2013 11:17:03
Reparatie repair center - In behandeling 14-5-2013 15:43:39
Toestel is geroot en draait wanamlite rom (6.6 versie die gisteren gereleased is). Wie weet welke repair shop ik in Amsterdam terecht kan voor reparatie? Heb hem gekocht in mei vorig jaar bij Media Markt, los toestel.
(Hoe zet ik het toestel weer op stock? Flashen met Odin naar een laatste NL versie? Kan iemand roepen welke de laatste is die via Kies te downloaden is, dan flash ik die. Als ik het goed heb is toestel dan ook direct weer standaard en niet geroot right?
Toestel in unrooted en draait laatste stock, ben benieuwd of het toestel makkelijk een nieuw mainbord krijgt.
/edit:
Toestel afgegeven bij Vodafone Wibautstraat, is opgestuurd naar Dynafix.... ben benieuwd.
/edit2:
Erg snel gaat het niet met reparatie (verzending proces vooral lijkt het).
STATUS DATUM / TIJD
Service-aanmelding - Volledig ingevoerd 8-5-2013 16:14:54
Service-aanmelding - Bevestigd 8-5-2013 16:15:08
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Vodafone Service Center) 10-5-2013 15:14:49
Logistiek - Product ontvangen door Vodafone Service Center 14-5-2013 4:20:41
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-5-2013 4:20:42
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 14-5-2013 11:17:03
Reparatie repair center - In behandeling 14-5-2013 15:43:39
[ Voor 41% gewijzigd door WTM op 14-05-2013 21:40 ]
@WTM: En?
Same story here, mijne is ook verzonden "ter reparatie". Voor de tweede keer.
De eerste keer was er "geen defect gevonden"...
Vandaag terug gehad. Geen kosten. Er staat bij boardswap uitgevoerd. Vreemd genoeg geen nieuw IMEI nummer??? Iemand enig idee hoe te checken wat er echt vervangen is?ejay79 schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 09:29:
@WTM: En?
Als ik emmc check draai zegt hij dat de vtu00m chip uit 02/1998 komt?? FwRev 0xf7
Gaat dit ook op voor als je telefoon steeds randomly crashes en freezes krijgt? Soms krijg ik hem ook helemaal niet meer geboot, maar booten doet het soms nog wel.
Het zou fijn zijn als iemand mij kon helpen.
Het zou fijn zijn als iemand mij kon helpen.
Ik heb hetzelfde gehad als hierboven.. Ik heb het toestel ingeleved bij Phone house die het naar Dynafix gaat opsturen. Ik heb alle feiten over deze sudden death aangegeven in de ticket.. En als oplossing een nieuw moederbord..
Over dat rooten van het toestel.. Misschien (zoals ik al vermeld heb in die andere thread) wel handig om te vermelden.. SAmsung repareerd ook toestellen die geroot zijn.
tis maar dat je het weet
Over dat rooten van het toestel.. Misschien (zoals ik al vermeld heb in die andere thread) wel handig om te vermelden.. SAmsung repareerd ook toestellen die geroot zijn.
tis maar dat je het weet
Anoniem: 538213
De S3 van een vriendin van mij heeft ook een sudden death . het probleem is echter dat er nog foto's van haar overleden man op het intern geheugen staan . is er nog een mogelijkheid om deze er af te halen ?
Zat er een geheugenkaartje in? zo-ja dan is de kans groot dat deze foto's daarop staan en kan je ze dus via de pc eraf halen. Indien ze op de root staan word het een ander verhaal.Anoniem: 538213 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 08:43:
De S3 van een vriendin van mij heeft ook een sudden death . het probleem is echter dat er nog foto's van haar overleden man op het intern geheugen staan . is er nog een mogelijkheid om deze er af te halen ?
Met alle diepe respect, maar zulke dierbare foto's horen niet alleen op een mobiel te staan maar hadden al ergens in bv een cloud moeten staan of bv een backup op een pc/laptop/nas.
[ Voor 15% gewijzigd door marcel23456 op 05-09-2013 17:59 ]
of dropbox of google+ is ook een mogelijkheid.418O2 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 20:56:
Ook niet gesynced naar picasa? Al dan niet onbewust?
Ik heb nu ook een sudden death gehad.
Als ik het een beetje zo lees moet ik dus naar een kpn center en mijn s3 daar inleveren?
Ik lees verschillende dingen de meeste krijgen een nieuw moederbord er in maar ik zag ook 1 post dat iemand een gloednieuwe telefoon mocht uitzoeken wat is de normale gang van zaken nu?
Als ik het een beetje zo lees moet ik dus naar een kpn center en mijn s3 daar inleveren?
Ik lees verschillende dingen de meeste krijgen een nieuw moederbord er in maar ik zag ook 1 post dat iemand een gloednieuwe telefoon mocht uitzoeken wat is de normale gang van zaken nu?
Bij mij de laatste dagen ook. Hangt ie helemaal. Batterij eruit en weer opstarten. Soms voordat ik wat kan doen hangt ie. Bij een langere levensduu rmaar wat apps bevroren om te kijken of dit het probleem oploste. Dat leek wel zo te zijn tot een uur geleden. Toen begon de ellende weer. Toestel een half jaar oud en heb toen ook gecheckt en had de insane chip. Kijken of een batterij er wat langer uit laten soelaas biedt. Anders wordt het typisch gevalletje reparatie onder garantie.
aka pluim003
Die problemen had ik dus ookDikkieDick schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:43:
Bij mij de laatste dagen ook. Hangt ie helemaal. Batterij eruit en weer opstarten. Soms voordat ik wat kan doen hangt ie. Bij een langere levensduu rmaar wat apps bevroren om te kijken of dit het probleem oploste. Dat leek wel zo te zijn tot een uur geleden. Toen begon de ellende weer. Toestel een half jaar oud en heb toen ook gecheckt en had de insane chip. Kijken of een batterij er wat langer uit laten soelaas biedt. Anders wordt het typisch gevalletje reparatie onder garantie.
Bij mij is het overigens toch nog raadselachtiger. Als ik hem niet in mijn flipcase heb lijk ik geen last van het sudden death probleem te hebben. Zit ie er in, dan in notime weer een hang. En de flipcase heb ik ongeveer gelijk gekocht met het toestel. Enige dat wat m.i. enige invloed op iets zou uit kunnen oefenen is het magneetje om hem te sluiten (of gesloten te houden).
Ik blijf het nog ff aanzien.
Paar uur later: hmmm... ging toch weer hangen. Logica is nu weg.
[ Voor 8% gewijzigd door DikkieDick op 18-09-2013 11:07 ]
aka pluim003
Ik heb percies het zelfde probleem als dat jij omschrijft.DikkieDick schreef op woensdag 18 september 2013 @ 09:12:
Bij mij is het overigens toch nog raadselachtiger. Als ik hem niet in mijn flipcase heb lijk ik geen last van het sudden death probleem te hebben. Zit ie er in, dan in notime weer een hang. En de flipcase heb ik ongeveer gelijk gekocht met het toestel. Enige dat wat m.i. enige invloed op iets zou uit kunnen oefenen is het magneetje om hem te sluiten (of gesloten te houden).
Heb jij een insane chip? want dat heb ik wel ...
Ik will alleen mijn telefoon niet opsturen omdat die van mij twee keer is gevallen en ik alleen het glasplaat heb vervangen..

Ik heb de insane chip. En hij is geroot. Stond net op het punt de deur uit te gaan, maar hij kwam weer tot leven en vervolgens begon het te regenen, dus het komt dan nog wel. ;-)
aka pluim003
Is dit niet gewoon een SW probleem? Zelf geen enkel probleem op laatste RC2 build van CM. Weleens last van hangende apps, maar dit is 'zelfs' op iOS zo. (alleen maar om aan te geven dat ieder mobile OS dit probleem kan hebben).
Verder was ik ook een van de gelukkige die deze chip heeft, hopelijk komt hij nog dit jaar voor, zodat hij nog voor de garantie periode kan worden gemaakt. Anders moet hij nog wel even na de garantieperiode mee werken (in de zin van niet kapot gaan!
Verder was ik ook een van de gelukkige die deze chip heeft, hopelijk komt hij nog dit jaar voor, zodat hij nog voor de garantie periode kan worden gemaakt. Anders moet hij nog wel even na de garantieperiode mee werken (in de zin van niet kapot gaan!
[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2013 23:41 ]
Anoniem: 467175
Hoe zit het eigenlijk met de risico's op Sudden Death als je geroot bent en de laatste nieuwe nightly van CM draait? Ik heb het even gedraaid, maar werd erg paranoia en dacht constant dat ik een "dode" telefoon zou vinden in mijn zak en dat ik geen garantie zou krijgen door root/flashen.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Met de laatste fw zou de sudden death niet meer op kunnen treden toch ? Wat nu als je een root of mod draait ??Anoniem: 467175 schreef op donderdag 26 september 2013 @ 17:40:
Hoe zit het eigenlijk met de risico's op Sudden Death als je geroot bent en de laatste nieuwe nightly van CM draait? Ik heb het even gedraaid, maar werd erg paranoia en dacht constant dat ik een "dode" telefoon zou vinden in mijn zak en dat ik geen garantie zou krijgen door root/flashen.
40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh
Beste mensen sinds vandaag heb ik na 2 weken weer het zelfde gehad als eerst mijn s3 viel uit het niets uit . Hij start nu niet meer op en het ledje gaat ook niet meer aan als ik hem aan de lader hang.
Ik zal hem waarschijnlijk moeten opsturen maar intussen tijd is er wel een klein barstje op het display gekomen hoe moet ik nu verder gewoon weer terug gaan en hem weer op laten sturen?
Ik zal hem waarschijnlijk moeten opsturen maar intussen tijd is er wel een klein barstje op het display gekomen hoe moet ik nu verder gewoon weer terug gaan en hem weer op laten sturen?
Mijn telefoon heeft de laatste tijd ook erg veel last van freezes. Alleen het verwijderen van de batterij of het indrukken van de aan-/uitknop voor een lange periode biedt soelaas. Daarna doet de telefoon het ook weer een tijdje goed tot de volgende freeze.
Wie heeft hem hier voor opgestuurd, en wat is er toen gebeurd? Is het moederbord daadwerkelijk vervangen?
Wie heeft hem hier voor opgestuurd, en wat is er toen gebeurd? Is het moederbord daadwerkelijk vervangen?
het probleem wat jij beschrijft is niet gelijk aan die van het topic. sudden death heeft ermee te maken die helemaal niets meer doet. ook niet na het herplaatsen van de batterij.zunrob schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:09:
Mijn telefoon heeft de laatste tijd ook erg veel last van freezes. Alleen het verwijderen van de batterij of het indrukken van de aan-/uitknop voor een lange periode biedt soelaas. Daarna doet de telefoon het ook weer een tijdje goed tot de volgende freeze.
bij een reparatie gebeurt het volgende:
jij bied hem afhankelijk van waar jij hem aanbied wordt er direct gekeken of meteen opgestuurd.
als er direct gekeken wordt gezien welke stappen de reparateur moet volgen om het probleem op te lossen. altijd gevolgd door een software flash naar de laatst recenter officiele versie. ook verplichte hardware aanpassingen worden gedaan.
bij opsturen wordt die opgestuurd naar een door samsung erkend reparateur(werken onder licentie van en mogen dus garantieclaims indienen.) dan wordt gekeken welke stappen de reparateur moet volgen om het probleem op te lossen. altijd gevolgd door een software flash naar de laatst recenter officiele versie. ook verplichte hardware aanpassingen worden gedaan. en het toestel wordt retour gestuurd. (in sommige gevallen een board swap<niet reparabel, wel garantie>)
!stuur de accu mee. als de accu minder wordt kan het zijn dat deze niet altijd de gewenste spanning/stroom kan leveren. dit kan reboots en freezes verklaren.
Bedankt voor je reactie. Sudden death heeft inderdaad te maken met de eMMC chip, ik had op XDA gelezen dat deze freezes ook daardoor zouden komen (bij een insane chip met goede software). Daarom ook dat ik benieuwd was of er een board swap plaats zou vinden.dezejongeman schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:24:
[...]
het probleem wat jij beschrijft is niet gelijk aan die van het topic. sudden death heeft ermee te maken die helemaal niets meer doet. ook niet na het herplaatsen van de batterij.
bij een reparatie gebeurt het volgende:
jij bied hem afhankelijk van waar jij hem aanbied wordt er direct gekeken of meteen opgestuurd.
als er direct gekeken wordt gezien welke stappen de reparateur moet volgen om het probleem op te lossen. altijd gevolgd door een software flash naar de laatst recenter officiele versie. ook verplichte hardware aanpassingen worden gedaan.
bij opsturen wordt die opgestuurd naar een door samsung erkend reparateur(werken onder licentie van en mogen dus garantieclaims indienen.) dan wordt gekeken welke stappen de reparateur moet volgen om het probleem op te lossen. altijd gevolgd door een software flash naar de laatst recenter officiele versie. ook verplichte hardware aanpassingen worden gedaan. en het toestel wordt retour gestuurd. (in sommige gevallen een board swap<niet reparabel, wel garantie>)
!stuur de accu mee. als de accu minder wordt kan het zijn dat deze niet altijd de gewenste spanning/stroom kan leveren. dit kan reboots en freezes verklaren.
Anoniem: 708134
Het is nu 12 november 2015 - Ik heb een Galaxy Mini SIII gekregen als Lease toestel bij een Hi -abonnement in 2013. Afgelopen maandag - de batterij werd slechter dat wist ik en ik wilde deze week een nieuwe kopen - dus ik doe het toestel op de lader - ik wil later het toestel oppakken - en kijken hoever het was ..zwart scherm en helemaal niets meer - dus ik denk nieuwe batterij halen en dan doet ie het wel weer ...maar nee het doet niets ... ik kreeg van vrienden dit bericht van jullie ... over dat sudden death bij Galaxy III ..ik sprak het support centrum van Samsung erover ..en men wist van niets en ik moest maar naar de verkoper gaan .. de KPN dus maar ik heb net het toestel overgenomen omdat ik naar een andere provider ben gegaan....en moet de overname kosten nog betalen voor deze telefoon.
Ik heb dat formulier ingevuld en weet iemand wat ik nu nog doen kan ?
Alvast bedankt
Yolanda .
Ik heb dat formulier ingevuld en weet iemand wat ik nu nog doen kan ?
Alvast bedankt
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 708134 op 12-11-2015 00:20 ]
Ik heb een S3 Gt-I9300 vsn een nichtje onder handen om te kijken of ik de fotos er nog af kan krijgen die op intern geheugen staan.
Ook deze heeft last van de Sudden death met hangen op het splash screen met het Galaxy Siii logo.
Ik heb de reboot, wipe cache en update uit cache al geprobeerd.
Gezien de meldingen die ik in het bootscherm krijg kan ik het wel vergeten om het interne geheugen nog te bereiken?
Ik zie op forum en rest van internet dat de enige oplossing een nieuw moederbord is namelijk......
Een slechte batterij zal het probleem wel niet zijn daar ik de reboot en soft reset uit kan voeren terwijl toestel niet aam voeding hangt.
Toch krijg ik een batterij logo met een 'rondje' er in te zien wanneer ik voeding aansluit.
Ook deze heeft last van de Sudden death met hangen op het splash screen met het Galaxy Siii logo.
Ik heb de reboot, wipe cache en update uit cache al geprobeerd.
Gezien de meldingen die ik in het bootscherm krijg kan ik het wel vergeten om het interne geheugen nog te bereiken?
Ik zie op forum en rest van internet dat de enige oplossing een nieuw moederbord is namelijk......
Een slechte batterij zal het probleem wel niet zijn daar ik de reboot en soft reset uit kan voeren terwijl toestel niet aam voeding hangt.
Toch krijg ik een batterij logo met een 'rondje' er in te zien wanneer ik voeding aansluit.

[ Voor 24% gewijzigd door Rob310 op 05-03-2019 20:14 ]
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord