Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207878

Topicstarter
Er komt een redelijk aantal meldingen binnen van toestellen die plotseling uitvallen en niet meer willen inschakelen.
Het moederboord van de smartphone, hetgeen dat de Galaxy S III in leven houdt, werkt plotseling niet meer. Het schijnt dat de NAND-poort, een digitale elektronische schakeling, het na enkele maanden begeeft. De toestellen die met dit probleem kampen, zijn ongeveer 150 tot 200 dagen oud voordat het probleem zich voordeed.
Het maakt niet uit of je onofficiële software op de Galaxy S III hebt geïnstalleerd: het gebeurt ook wanneer de smartphone nog gewoon op de officiële firmware draait. Samsung heeft het probleem nog niet bevestigd, maar een medewerker van het Engelse Samsung Repair Center meldt dat hij het probleem de laatste tijd vaker heeft gezien. Samsung vervangt de moederboorden kosteloos. Het is niet precies duidelijk hoeveel Galaxy S III-toestellen dit probleem hebben. De verwachting is dat het probleem maar bij één of enkele partijen voorkomt.
Mocht je Galaxy S III onverhoopt uitvallen en niet meer opstarten: ga naar een Samsung Repair Center, zij zullen de betreffende hardware in je smartphone kosteloos vervangen. Ook als je smartphone geünlocked en geroot is.

Wie heeft dit ook , hoe oud was het toestel , en hoe is de afhandeling verlopen .

Er is een survey gestart voor alle gedupeerden om zo meer informatie over het defect te krijgen en daarmee naar Samsung te stappen. Deze kun je hier invullen https://docs.google.com/s...Ec2b2gxdTAwME1rNy1taVE6MQ

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 207878 op 31-12-2012 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Anoniem: 207878 schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:24:
Er is een survey gestart voor alle gedupeerden om zo meer informatie over het defect te krijgen en daarmee naar Samsung te stappen. Deze kun je hier invullen https://docs.google.com/s...Ec2b2gxdTAwME1rNy1taVE6MQ
Het leuke van die survey is dat die op allerlei tech websites gepost zal worden. De voorspelling die ik wil doen is dat de survey een overrepresentatie van rooted en CFW telefoons zal laten zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121991

Ik kan je zeggen dat de mijne alvast rooted was :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495142

Ik heb te maken met exact het probleem wat hierboven geschreven is. Ik hoop dat het waar is dat een geroot toestel ook kosteloos wordt gerepareerd. Want de mijne was dus ook geroot.
Hij ligt nu bij een gsmboer die het apparaat softwarematig probeert te testen. Dat is tot zover niet gelukt, omdat het toestel niet meer opgestart kan worden. (Wat ik al verwachtte)
Ook de drie-knop-methode werkt niet.
Van de week toch maar even naar Eindhoven dan. Geen sevice-center in Helmond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 20:37
Anoniem: 495142 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 18:30:
Ik hoop dat het waar is dat een geroot toestel ook kosteloos wordt gerepareerd. Want de mijne was dus ook geroot.
Met een gefrituurd bordje komen ze er niet (tijdig) achter of je foon geroot is en krijg je prima een nieuwe hoor :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121991

De mijne is zonder problemen gefixt. Nieuw bordje erin met android 4.1.1 erop (niet geroot :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-04 22:18
nieuws: Samsung komt met update voor probleem defecte Galaxy S III's

Is dus software die de hardware om zeep helpt...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wollevie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10-2024
Zelfde probleem (sudden death) ervaren tijdens nacht gele flitsen, toen nog werkende. Daarna alleen blauwe led linksboven aan en 's ochtend batterij eruit gehaald deed niets meer. Via Hi en Smartcare na enig aandringen na ong. 1 week nieuw toestel op kunnen halen bij Hi-shop en zaak nu netjes geregeld. Wel alles opnieuw instellen en opzoeken, neemt nodige tijd.Maar enfin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364359

wollevie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:57:
Zelfde probleem (sudden death) ervaren tijdens nacht gele flitsen, toen nog werkende. Daarna alleen blauwe led linksboven aan en 's ochtend batterij eruit gehaald deed niets meer. Via Hi en Smartcare na enig aandringen na ong. 1 week nieuw toestel op kunnen halen bij Hi-shop en zaak nu netjes geregeld. Wel alles opnieuw instellen en opzoeken, neemt nodige tijd.Maar enfin. :)
ik heb net een nieuwe Samsung Galaxy S3 aangeschaft. het is voor mij te hopen dat ik die problemen niet krijg. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 495142

Is dus software die de hardware om zeep helpt...
Op XDA wordt dat ernstig in twijfel getrokken. Daar denken zij dat Samsung een update heeft toegepast, waarmee de phone in geval van Sudden Death gemarkeerd is als rooted en daarmee geen garantie wil geven.
Er wordt dan ook geadviseerd, zolang de aard van de update niet duidelijk is, om deze niet te upgraden.
Zonder update een sudden death? Reparatie onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496036

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Samsung Galaxy S3.
Laatste geinstalleerde app voordat de plotselinge dood intrad, was een powersave app.
Die had dus een hoog rendement ;-).
Vevolgens toestel op de vrijdag naar het KPN business center gebracht in Nieuwegein.
Zij constateerde ook geen leven meer, toestel werd toen naar Samsung opgestuurd.
Donderdag erop kon ik mijn Samsung weer ophalen, moederbord was vervangen.
Prima service en status heel goed te volgen via website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
Heb er helaas ook last van gekregen! :(

Vanmorgen werd ie niet meer wakker.
Eens kijken wat we nog kunnen doen met de garantie enzo.

Was van 1 van de eerste lichtingen, ik had 'm eind mei begin juni zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-02 22:33

DJ-Visto

Aye aye, sir!

ik ook begin juni ook hier sinds vandaag last noodherstel gedaan maar hij blijft maar rebooten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
De mijne doet zelfs niet rebooten. Is uit, zwart, ,dood, niets meer. Dus zelfs geen Samsung logo meer ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Net naar service point geweest van Samsung konden niks betekenen nu naar T-mobile en hem maar inleveren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Anoniem: 496036 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:20:
Laatste geinstalleerde app voordat de plotselinge dood intrad, was een powersave app.
Vevolgens toestel op de vrijdag naar het KPN business center gebracht in Nieuwegein.
Zij constateerde ook geen leven meer, toestel werd toen naar Samsung opgestuurd.
Is dat KPN business center ook voor niet KPN toestellen? Ik zie op de samsung site namelijk dat hun een Service point zijn, maar ik heb geen KPN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
Ja het is ook Samsung service point dus je zou dat met je Samsung hen moeten kunnen ongedacht of het KPN is

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-04 00:12

Elboo

Ja klopt wel ja...

Mijne is maandagochtend overleden nadat ik hem de hele nacht, wat ik vaak doe, aan de oplader had gehad (hij stond gewoon aan). Morgen heb ik eindelijk tijd om hem naar het Samsung Service Centre in Emmen (Phonehouse) te brengen. Ben benieuwd of ik in aanmerking voor een nieuwe S3 kom, of een nieuw moederbord krijg.

S3 was 25-06-2012 gekocht.
wollevie schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 10:57:
had je je S3 verzekerd, of heb je een heel goede service gehad?
Anoniem: 496036 schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:20:
Moederbord dus vervangen, dan lijkt het me dat alle bestanden nog aanwezig waren (ook interne geheugen)? Ik heb mn Titanium back-up files en het meeste wel op mn geheugenkaart, maar toch nog wel wat mooie screenshots en andere shizzle op het interne geheugen staan wat ik niet kwijt wil.
Anoniem: 495142 schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 06:31:
[...]
Op XDA wordt dat ernstig in twijfel getrokken. Daar denken zij dat Samsung een update heeft toegepast, waarmee de phone in geval van Sudden Death gemarkeerd is als rooted en daarmee geen garantie wil geven.
Er wordt dan ook geadviseerd, zolang de aard van de update niet duidelijk is, om deze niet te upgraden.
Zonder update een sudden death? Reparatie onder garantie.
Men kan lijkt me alleen maar achterhalen of de update er geweest is, als deze na reparatie weer ademt en helemaal intact is. Ik had wel een custom rom, maar daar zat de update dus niet in.

Zal aangeven wat er bij mij uitkomt!

Risico komt voor uit niet weten wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 456111

Ik ben echt benieuwd naar het percentage wereldwijd wat te maken heeft gehad met de Sudden death. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2071985 die poll lijkt me niet geheel reeel omdat veel mensen met een sudden death naar zo'n thread gaan.

Op wat zou het percentage wereldwijd liggen? 5%? 10%? 20%? Misschien iets voor de tweakers frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat bericht ken ik, maar ik zou graag dmv een poll het percentage willen weten van hoeveel mensen een Sudden Death hebben ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ik moet nog 10 werkdagen wachten op m'n toestel tot die gereapeerd is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens Entropy op XDA is er nu wel 'echt' een fix in de nieuwe kernel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartje74
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:10
Anoniem: 456111 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:19:
Nu maar afwachten hoe snel Samsung deze officieel vrijgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Anoniem: 456111 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:19:
Ik hoop t.

Ik heb ook een S3 uit de 1e lichting.
Na het installeren van een app moest ik rebooten.
S3 bleef toen op het samsung logo hangen. Helemaal niets wilde meer lukken.

Uiteindelijk geprobeerd een originele rom opnieuw te flashen. Kreeg ie de pit nooit binnen.
Hoop gekloot en geprobeer kreeg ik uiteindelijk wel een custom rom geinstalleerd en hij werkt nu weer gewoon.

Bij de Omega V36 die ik pas geflashed heb, heb ik direct die nieuwe kernel geflashed welke de fix zou moeten hebben.

Opzich geen ramp als m'n telefoon dood gaat en gewoon netjes wordt vervangen, maar de 28ste voor 2 wkn naar Flordia. En daar heb ik me tel. echt wel nodig voor oa navigatie ed.

Anyway. Hopen dat die kernel idd het probleem omzeilt of voorkomt.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:21
Elboo schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:53:
Moederbord dus vervangen, dan lijkt het me dat alle bestanden nog aanwezig waren (ook interne geheugen)? Ik heb mn Titanium back-up files en het meeste wel op mn geheugenkaart, maar toch nog wel wat mooie screenshots en andere shizzle op het interne geheugen staan wat ik niet kwijt wil.
Maat van me kreeg zijn bij Vodafone ingeleverde Galaxy S2 (scherm was kapot) gewiped en wel terug, dus ook het interne geheugen was leeg een eigen backup bewaren is wel aan te raden dus ;)

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Verderf schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:37:
[...]

Maat van me kreeg zijn bij Vodafone ingeleverde Galaxy S2 (scherm was kapot) gewiped en wel terug, dus ook het interne geheugen was leeg een eigen backup bewaren is wel aan te raden dus ;)
Inderdaad, als het toestel een nieuw moederbord krijgt of opgestuurd word, dan moet je er altijd van uit gaan dat het toestel leeg terugkomt.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HellStorm666 schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 10:36:
[...]

Ik hoop t.

Ik heb ook een S3 uit de 1e lichting.
Na het installeren van een app moest ik rebooten.
S3 bleef toen op het samsung logo hangen. Helemaal niets wilde meer lukken.

Uiteindelijk geprobeerd een originele rom opnieuw te flashen. Kreeg ie de pit nooit binnen.
Hoop gekloot en geprobeer kreeg ik uiteindelijk wel een custom rom geinstalleerd en hij werkt nu weer gewoon.

Bij de Omega V36 die ik pas geflashed heb, heb ik direct die nieuwe kernel geflashed welke de fix zou moeten hebben.

Opzich geen ramp als m'n telefoon dood gaat en gewoon netjes wordt vervangen, maar de 28ste voor 2 wkn naar Flordia. En daar heb ik me tel. echt wel nodig voor oa navigatie ed.

Anyway. Hopen dat die kernel idd het probleem omzeilt of voorkomt.
Ik hoop het ook voor je. Ik maakte me ook zorgen over een geplande vakantie, moet er niet aan denken dat m'n telefoon me daar in de steek zou laten.

Ik heb deze kernel geflashed: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1691401

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-05 11:20

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb de XXELLA geflashed.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn s3 vorige week opgehaalt , grote witte bus ,met werkplaats achterin voor de deur.
s3 afgegeven en een mini weer terug (voor paar dagen lukt dat wel)
kijk iedere dag op status van mijn s3 op repair side kpn .
gisteren ,stond er nog 1a2 dagen voor s3 weer terug kwam , nu 2a3 weken ivm onderdeel , dus nog maar paar weekjes met de galaxy mini. ;(

za 29 dec 2012: SmartCare aanmelding.
za 29 dec 2012: Afspraak op locatie gemaakt.
do 3 jan 2013: Servicemonteur is op locatie
do 3 jan 2013: Te repareren toestel nog niet ontvangen door reparateur.
di 8 jan 2013: Ontvangen bij reparateur (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
x wo 9 jan 2013: Wacht op onderdelen (2-3 weken).
Servicemonteur voert reparatie uit op locatie
Onderweg naar de winkel of klant (2-3 werkdagen).
Ligt gereed in winkel/wordt aangeboden bij klant.
Order is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85668

Ik heb mijn S3 vorige week met het zelfde euvel ingeleverd bij KPN businesscentrum in Nieuwegein.

Mijn heeft al maanden een kleine barst in het scherm, maar dat had geen invloed op de werking.
De telefoon is dood gegaan midden in een werkdag terwijl hij een paar uur onaangeraakt op mijn bureau lag.

Helaas kijken ze bij Teleplan Zoetermeer (daar heeft KPN de telefoon heen gestuurd) niet verder dan dat scherm. Het wordt dus geweten aan valschade = geen garantie = €219,- reparatiekosten.

Helaas kun je dit zowel bij KPN als Teleplan niet doorgeven per telefoon, contact opnemen is echt bijna onmogelijk. Dus ik ga maar een brief schrijven en er het beste van hopen...

Ben er wel goed ziek van, en vooral de slechte service vind ik echt verdrietig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Tsja, begrijpelijk dat je er ziek van bent, maar dit doen alle fabrikanten. Scherm gebroken, dan is je garantie weg. Een soort oorzaak gevolg verhaal waar niet naar gekeken wordt. En een val zou het moederbord inderdaad gesloopt kunnen hebben zo redeneren ze. Zuur maar helaas. Ik zou de 219 alleen aftikken als ik daar ook een nieuw scherm voor kreeg. Anders is het wel een hele dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-05 14:55
Het is helaas zo dat wat reinsaddict zegt helemaal waar is. De fabrikant bepaald de regels, en daar dienen zowel Teleplan als KPN zich aan te houden. Schade is kosten, en het toestel moet helemaal gerepareerd terug naar de klant. Voor die € 219 krijg je je telefoon natuurlijk gerepareerd terug met een compleet nieuw scherm.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

@PoseidonVS: Schandalig als dat ze dat echt flikken, hopelijk heb je nog wat oude foto's waarop je kunt aantonen dat de schade destijds al aanwezig was (zal lastig zijn, of niet als bewijs gezien worden wellicht).

Hierbij een update van mijn e-repair.nl status:
wo 9 jan 2013: Verzonden door winkel naar het herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen).
do 10 jan 2013: Ontvangen bij herstelcentrum (doorlooptijd 1-2 werkdagen).
ma 14 jan 2013: In behandeling bij herstelcentrum (doorlooptijd 2-3 werkdagen

Vrijdag 11 januari stond er tevens dat er onderdelen besteld waren (doorlooptijd 1-2 weken). Dat is dus aangepast want nu staat het er niet meer.

en wat extra Informatie:
Diagnose: In- of uitschakel-probleem
Door u is aangegeven: Aankoopgarantie Mobile
Garantie: ja
Model: SAMSUNG I9300 GLX S3 BL BLUE
Reparatiewerkzaamheden: Gerepareerd op level 3
Serienummer: 35316xxxxxxxxxxx

Verbruikte onderdelen
1. A/S ASSY-PBA MAIN COMMGT I9300 SEE 9041437
2. SCREW-MACHINE

nog even volhouden met mn N97 mini :|

nog even een opmerking hoe ze met de gsm software omgaan (uit hun Toelichtingreparatie.pdf):
Als een mobiele telefoon onder garantie is gerepareerd, wordt de nieuwste software in het toestel gezet. Dit is voorschrift van de fabrikant. Hoewel wij streven altijd de nieuwste software in het toestel te zetten, kunnen hier echter geen rechten aan worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn s3 , 3 jan opgehaalt , word morgen gebracht ,

Status
di 15 jan 2013: Order afgehandeld.

Historie
do 3 jan 2013: De service monteur is do 3 jan 2013 tussen 20:28 en 20:34 voor de eerste keer bij u langs geweest.

Reparatierapport
Ordernummer:
Toelichting reparatierapport
Diagnose: In- of uitschakel-probleem
Door u is aangegeven: Service Schade I-Z
Model: SAMSUNG I9300 GLX S3 RAH BLUE
Reparatiewerkzaamheden: Reparatie afspraak gemaakt. Gerepareerd op level 3
Serienummer:
Verzenddatum: 15-01-2013

Verbruikte onderdelen
2. ASSY MODULE-GT_I9300 SUBPBA+BRACKET
3. MODULE-GT_I9300 ANT SUBPCB
4. MODULE-GT_I9300 SPK+INTENNA+EARJACK
5. SCREW-MACHINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Niet zulke mooie verslagen als jullie, maar mijn toestel is kosteloos gereapeerd en word weer naar huis gestuurd *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Bij mij is mijn USB connector kapot en laad hij half op. Naar Service Center, en toen kwam Teleplan met een rekening ( € 269 ). Valschade :@
Wat kan ik hier nu aan doen? Ik sta redelijk machteloos lijkt me, terwijl het probleem al 1 maand na aankoop opspeelde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Elboo, ik heb een bewaarbrief geschreven en afgelopen weekeind verstuurd. Het is wachten op reactie van Teleplan, als ik die al krijg.

@RMX Ik ben bang dat je inderdaad niet veel keuze hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-02 18:49
RMX schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:13:
Bij mij is mijn USB connector kapot en laad hij half op. Naar Service Center, en toen kwam Teleplan met een rekening ( € 269 ). Valschade :@
Wat kan ik hier nu aan doen? Ik sta redelijk machteloos lijkt me, terwijl het probleem al 1 maand na aankoop opspeelde...
Waar zeggen ze dat het probleem ligt?
Moederbord of puur de USB connector?

Indien dat laatste zou ik hem ongerepareerd terug nemen. Dan betaal je paar tientjes onderzoeks kosten
Vervolgens zou ik naar een kleiner bedrijf gaan wat reparatie doet (ik ga altijd naar erhan telecom in zwolle)
Hier zou het waarschijnlijk veel goedkoper zijn, indien alleen de usb conncetor vervangen moet worden. Moet je dus alleen ff zien waar precies het probleem ligt.
Dit soort zaakjes zitten wel veel in grote steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 12:35
usb connector zit bij de S3 op het mainbord gesoldeerd.. vervangen is evt wel mogelijk maar dit zou niet de beste oplossing moeten zijn.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Helaas hebben ze aangegeven dat het hele mainboard vervangen moet worden. Ik baal zo ontzettend van deze situatie. Niks aan te doen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-05 12:35
dan is waarschijnlijk door de val zowel de usb-poort als de soldeerpunten beschadigd, erg vervelend maar wel begrijpelijk.

ik zit waarschijnlijk in het zelfde schuitje, ligt net aan hoe stevig de kabel in de usb poort vast klemt of hij wel of niet contact maakt.

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elboo

Elboo

Ja klopt wel ja...

Afgelopen donderdag kon ik mijn S3 ophalen bij de KPN winkel, het moederbord was inderdaad de oorzaak en hoefde niks te betalen. 1,5 week zonder een smartphone gezeten, best lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heh, ik heb mijn telefoon reeds op 2 januari ingeleverd. Ik heb de prijsopgave gekregen, een bezwaarbrief geschreven op de 11e en sindsdien is het heel erg stil....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
je hebt ook niets aan een bezwaar te sturen naar teleplan. zij zijn gewoon een ingehuurd bedrijf. jij doet zaken met KPN, beste wat je kunt doen is contact opnemen met de KPN klantenservice. dat zij het werk door een derde partij uit laten voeren wil niets zeggen.

(mijn SGS2 was kapot, opgestuurd naar Teleplan, maar met dank aan Postnl nooit aangekomen. Via klantenservice mocht ik niet doorverbonden worden met Teleplan, maar zou ik hem bij Postnl moeten claimen. Volgens de voorwaarden was KPN echter verantwoordelijk, dus heeft KPN het opgelost door mij een SGS3 te sturen, via de afdeling klachtencentrum. die geven tenminste goede service)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In theorie heb je gelijk. In de praktijk kom je daar echter ook niets verder.
Ze weten daar nergens iets van af en hebben zelf geen contact met Teleplan.
Het is overigens al knap lastig iemand aan de telefoon te krijgen van KPN Nieuwegein. De telefoon nemen ze niet op en terug bellen doen ze ook niet heel erg als je de voicemail inspreekt.

Bellen met Teleplan is niet mogelijk dus de brief was een beetje mijn enige optie. Ik zie het echter wel gebeuren dat ik mijn telefoon ongerepareerd terug krijg.
Ik zou het een bijzonder slechte service vinden, maar kan nog heel weinig op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
de gewone klantenservice eens proberen via 1200, die kunnen ook op reparatienummer zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou inmiddels ben ik vele mails en telefoontjes verder, maar mijn telefoon komt ongerepareerd terug.
Je kunt hoog of laag springen maar met een barstje in het scherm vervalt elke garantie.

Overigens zijn er meer mensen met dit probleem:
https://www.klachtenkompa...aanden-helemaal-niet-meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-05 23:26
Anoniem: 85668 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:12:
Nou inmiddels ben ik vele mails en telefoontjes verder, maar mijn telefoon komt ongerepareerd terug.
Je kunt hoog of laag springen maar met een barstje in het scherm vervalt elke garantie.

Overigens zijn er meer mensen met dit probleem:
https://www.klachtenkompa...aanden-helemaal-niet-meer
Vervelend, tijd om de rechtsbijstand in te schakelen. Of een ander service center proberen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Ach, net zoals erg als die van mij, heb die donderdagavond toestel terug gehad aangezet en hij werkte weer *O*

Thx dynafix

Zondagochtend word ik wakker, telefoon stuk weer in de constant boot modus en later helemaal niet meer alleen in de downloads mode te krijgen maandag weer opgestuurd (23ste) en hij is nog weg, inmiddels wel gereapeerd heb ik begrepen maar ligt op een speciale test afdeling omdat het ontzettend vreemd was

Thx Dynafix en T-mobile :(

Nu al gewend aan een HTC Desire HD... Wat wen je toch snel aan ruimte en snelheid :(

Trouwens tot nu toe allemaal kosteloos, gelukkig...

[ Voor 13% gewijzigd door DJ-Visto op 31-01-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scezr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-04 09:25
Mijn S3 is ook gestopt met werken. Geen reactie, zwart scherm, geen led. Vorige week naar de Vodafone winkel gegaan en ze hebben hem opgestuurd. Ik had al een kleine barst in het scherm en mij werd verteld dat hierdoor de garantie verviel.

Heb nu een mail gekregen met de reparatiekosten. 380 euro (!!!) Ik voel me zwaar bedrogen. Moederbord en scherm moeten vervangen worden, maar als er nooit een fout in s3 had gezeten was ik vrolijk verder gegaan met mijn mini barstje, nooit last van gehad.

Ik vind dit bedrag echt belachelijk hoog. Zou bijna een nieuwe kunnen kopen.

Heeft iemand een idee of voorstel wat ik zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403338

Scezr schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:34:
Mijn S3 is ook gestopt met werken. Geen reactie, zwart scherm, geen led. Vorige week naar de Vodafone winkel gegaan en ze hebben hem opgestuurd. Ik had al een kleine barst in het scherm en mij werd verteld dat hierdoor de garantie verviel.

Heb nu een mail gekregen met de reparatiekosten. 380 euro (!!!) Ik voel me zwaar bedrogen. Moederbord en scherm moeten vervangen worden, maar als er nooit een fout in s3 had gezeten was ik vrolijk verder gegaan met mijn mini barstje, nooit last van gehad.

Ik vind dit bedrag echt belachelijk hoog. Zou bijna een nieuwe kunnen kopen.

Heeft iemand een idee of voorstel wat ik zou kunnen doen?
Ik zou nooit een telefoon laten repareren voor €380,- Dat is echt een ziek hoog bedrag. Niet ergens zo'n klein winkeltje zitten waar ze smartphones repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scezr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-04 09:25
Nee dat leek mij ook al niet. 380 euro is echt absurd. Ik weet niet of een klein reparatie winkeltje een moederbord kan vervangen? Geen idee hoe ingewikkeld dit is bij de S3.

Verder las ik in dit topic dat PoseidonVS precies hetzelfde probleem heeft, kleine barst + defect moederbord. Hij moest 219 euro betalen.

M'n telefoon wordt gerepareerd bij Dynafix. Het lijkt mij het slimste om een brief te sturen, wat denken jullie?

EDIT: Nu is het natuurlijk wel zo dat Vodafone of Samsung hier verantwoordelijk is voor het defecte moederbord en Dynafix slechts de reparatie doet. Vraag me af hoeveel boodschap ze zouden hebben aan boze brief.

[ Voor 19% gewijzigd door Scezr op 07-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
grr, ik heb ook kleine barst in scherm (was echt al na week), nou vanochtend dus zwaar verslapen want mijn wekker ging niet af. Toestel doet helemaal niks meer.

Nu ben ik wel een beetje huiverig na de verhalen hier...in ieder geval nooit meer samsung voor mij.

Ps4/switch gamer

• NinTeNdO_FrEaK
Beste,

Hierbij de prijs opgave voor het repareren van uw telefoon. Gelieve een keuze te maken tussen de volgende 3 keuzes.

Optie 1:
Toestel laten repareren tegen het bedrag van €387,20. Incl btw

Optie 2:
Ongerepareerd retour. Eenmalige kosten van €36.30. incl btw

Optie 3:
Toestel milieuvriendelijk laten verwerken. Kosten €0.

U kunt uw keus bekend maken door te reageren op deze email.
Waarschijnlijk gaan ze het ook op mijn barstje in het scherm schuiven. Deze zit er al ruim een half jaar (zie mijn post hier) NinTeNdO_FrEaK in "[Samsung Galaxy SIII] Ervaringen en Discussie"

ik bedoel ze kunnen moeilijk beweren dat 6 maanden later alsnog mijn telefoon kapot gaat door dit barstje.

Ps4/switch gamer

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:55
In dit geval is een telefoontje met daar achteraan een brief het handigst. Ook even er bij vermelden dat je deze prijzen dus onacceptabel vind en eventueel contact opneemt met Samsung. Zorg er wel voor dat je dit ruim binnen de aflooptijd doet van de prijsopgave, anders krijg je hem zoals in de mail staat ongerepareerd retour inclusief rekening.

Ik het verleden veel contact gehad met Dynafix maar die ervaring was niet positief. Vaak veel langere reparatietijden dan aangegeven en dure reparaties doordat er onderdelen "vervangen moeten worden" die totaal los staan van de klacht waarvoor je het toestel opstuurt. Ook defecte telefoons retour kwam zeer regelmatig voor. Maar helaas is er als consument vaak geen keuze buiten het door provider voorgeschreven reparatiecentrum.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

• NinTeNdO_FrEaK
Ik heb hem trouwens bij de vodafone winkel ingeleverd (kreeg dit mailtje ook van hen, ik neem aan geforward van dynafix). In principe heb ik met hen ook niks te maken nu vodafone de contractspartij is. Heb ze mail gestuurd en anders ga ik morgen even bellen.

Er zat trouwens ook bijlage met foto bij, hier staat ook het rma nummer op...kan ik met dat nummer ergens inloggen ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 14-02-2013 15:08 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
Kut dynafix, hier dus ook het verhaal dat ze alleen heel de telefoon kunnen repareren. Dus niet enkel het moederbord, wat is dat nou voor bullshit. Dit betekent dus indien je een barst(je) in je scherm hebt je altijd de lul zou zijn en je alle garantie kwijt bent? Heb nu weer mail naar vodafone gestuurd.

Als vodafone dit niet oplost, start ik desnoods een civiele procedure. Want dit pik ik gewoon niet. Zeker niet aangezien heel veel consumenten met dit probleem te maken lijken hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 15-02-2013 13:04 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Even een vraagje.. ik heb gelukkig (nog) geen last van een 'sudden death'. Is dit probleem nu opgelost met de firmware-upgrade of is het probleem echt gerelateerd op een moederbord/HW bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruts0r
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 04:20
Afgelopen zondag is mijn Galaxy S III (i9300) ook overleden. Er stond de meest recentie versie van Android op die via OTA updates was uitgerold maar de recent aangekondige firmware fix (van welk ik het bestaan pas ontdekte na het plotseling overlijden van mijn telefoon) was nog niet geinstalleerd. Ook bij mij is de telefoon overnight (sudden) overleden, na ongever 218 dagen in bedrijf te zijn geweest, precies zoals het Galaxy SIII sudden death syndrome opereert.

Interessant detail is dat ik gedurende lange tijd encryption had ingeschakeld maar de laatste tijd veel meer last kreeg van random freezes (telefoon reageert 10-20 seconden niet) en zelfs (software initiated) reboots.
HollowGamer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:24:
Even een vraagje.. ik heb gelukkig (nog) geen last van een 'sudden death'. Is dit probleem nu opgelost met de firmware-upgrade of is het probleem echt gerelateerd op een moederbord/HW bug?
De firmware upgrade wordt naar mijn weten niet vanzelf ingespoeld, dus vanzelf lost het probleem zich volgens mij niet in. Verder vraag ik mij af of gezien de variabele levensduur (100-200 dagen voordat de telefoon het begeeft) het een process van slijtage van electronica is. Dat betekent dat als je na 150 dagen pas de fix installeert je telefoon wellicht al 95% versleten is, en dat hij misschien niet na 50 dagen maar bijvoorbeeld een jaar alsnodig stuk gaat. Weet iemand al meer over de technische oorzaak van het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05 06:47

silitek

Tubes Only

HollowGamer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 14:24:
Laatste.... ;) Insane chip blijft ondanks alle firmware/kernel/bootloader update's.

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
silitek schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:17:
[...]

Laatste.... ;) Insane chip blijft ondanks alle firmware/kernel/bootloader update's.
Oke.. ships.. :(

Waarom heeft Samsung geen terugroep-actie als andere fabrikanten wel doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

HollowGamer schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 15:51:
[...]

Oke.. ships.. :(

Waarom heeft Samsung geen terugroep-actie als andere fabrikanten wel doen?
Sterker nog vele krijgen na reparatie de VTU00M FwRev 0xf1 chip weer terug in het toestel daar liggen nog tig op voorraad bij Samsung.

De mijne is van 04/2012 voor als nog prima. Gok er wel op dat hij sneuvelt binnen de 2 jaar garantie termijn.
Terugroep actie zou een mooie stap zijn, denk dat Samsung het zo wel best vind zoals het nu druppelsgewijs gaat met Sudden Death. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336391

Heb ook een "insane chip"..lijkt er dus ook op dat ie ooit afbrand. Vraag is dus alleen wanneer. .als ik het goed begrijp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Volgens mij fixt lla het gewoon met een workaround

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
en waarschijnlijk hebben ze softwarematig de hardware minder laten belasten of de aansturing veranderd. en aangezien de hardware het stukje bij beetje begeeft/ slijt kan het zijn dat je hardware na een tijd gebruik toch begeeft, al draai je xella software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

reyals schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 19:29:
en waarschijnlijk hebben ze softwarematig de hardware minder laten belasten of de aansturing veranderd. en aangezien de hardware het stukje bij beetje begeeft/ slijt kan het zijn dat je hardware na een tijd gebruik toch begeeft, al draai je xella software.
Dat klopt helemaal. Ondank alle pogingen in diverse fixen op welk niveau dan ook sneuvelen ze uiteindelijk toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus misschien beter om het maar een oude rom erop te knallen en hem zsm af te fakkelen?
Twijfel...twijfel.
Zal je nl altijd gebeuren op een moment dat je het niet verwacht. ..
Kunnen we niet met een "consumentengroep" van Samsung eisen dat ze gewoon al die feuns op voorhand repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 16:10
Mensen, er is dus helemaal NIETS bekend over waar het probleem ligt. Het feit dat een persoon een app maakt en ons daarin vertelt dat er een insane chip in zit zegt niets. Wel is duidelijk dat Samsung er meer van weet en ons niet vertelt waar het probleem hem in zit.
Hiermee zeg ik niet dat die type chips het probleem zeker niet zijn, maar het kan ook gewoon onzin zijn.

Het is een kwalijke zaak dat dit voorkomt en nog kwalijker dat Samsung bij ieder klein bij teken (kras/barstje in scherm o.i.d.) al zegt dat je garantie is verlopen en dus hun verantwoordelijkheid niet nemen. Maar er moet geen gerucht (dat de VTU00M FwRev 0xf1 chip insane zou zijn) als feit worden verspreid.

Er zijn verschrikkelijk veel SGS3's verkocht, het kan zijn dat het een aantal chips binnen die serie betreft, het kan zijn dat het eenzelfde soort probleem betreft als een bepaalde serie SSD's van OCZ (waarbij de schuld werd gelegd bij de firmware) maar het kan ook iets anders zijn. Niets is zeker over dit probleem en dat is een feit.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
@Koldur Samsung zegt NIET bij elk klein barstje dat je garantie is verlopen, dat komt vanuit de reparatiecentra (Dynafix, Teleplan etc), voorheen werd het nogal snel op waterschade gegooid. En hoe wil jij aan kunnen tonen dat je defecte toestel niet een gevolg is van de valschade? En alleen het mainboard vervagen mogen ze natuurlijk niet, omdat ze geen half gerepareerd toestel terug mogen sturen, de klant zou dan kunnen claimen dat de schade tijdens transport is ontstaan.

daarnaast zit het probleem echt in die eMMC chip, aangezien ASSY-PBA MAIN COMMGT I9300 wordt vervangen. en of alle "insane"chips er op den duur last van krijgen is gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixio
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-04 08:44
Wie moet betalen voor reparatie check ook eens je inboedelverzekering ;)

Zelf heb ik een S2 en betaal maar 50 euro aansprakelijksheidkosten voor me kapotte scherm (en heb afgesproken met de reparateur dat hij ook gelijk mijn behuizing vervangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-03 08:49
Sudden death. Jep ook bij mij, Juni aangeschaft Pebble blue S3. haalde hem uit mijn broekzak, en stond continue op het begin scherm, met Samsung Galaxy SIII GT-i9300, naar T-mobile gegaan, verzonden voor reperatie. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:26
Weet niet of dat Sudden death is, bij mijne deed hij echt helemaal niets meer (geen LEDs, geen beeld, niets), wat volgens mij het sudden death probleem is. Blijven haken op het Samsung logo lijkt meer op een firmware / software probleem...

Omdat mijn GS3 een barstje in het scherm had, werd het gegooid op valschade en werd er niets gerepareerd. Ik heb hem opnieuw op laten sturen naar het reparatiecentrum met het verhaal (en mijn contactgegevens) + ik heb een foto met de schade waar hij het nog wel gewoon doet. Bijzonder vervelend verhaal in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49
Welke softwareversie hadden jullie toen hij dood ging? Zijn er mensen die LLA draaide en alsnog een SDS ervaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik heb zelf geen SIII, en weet ook niet hoe het met de ontwikkeling van recovery tooling zit. Maar dit topic zie ik opeens voorbij komen, wat mij doet denken aan deze post van Adam Outler. Ik heb geen idee of hij dit ooit voor elkaar heeft gekregen, maar hij was bezig de SIII te laten booten vanaf SD-kaart. Misschien dat sommigen in dit topic hier wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Heb het op youtube gezien dat het in mijn geval om een sudden death ging. Telefoon startte op ging weer uit etc, totdat de batterij leeg was. Tijdens het opladen van de batterij zag ik wel het batterij logo en soort van laad circeltje, maar bewoog niet. Wel werkte de download functie als enige. Telefoon nooit laten vallen o.i.d dus ben benieuwd wtf er aan de hand is met die telefoon. Ook opvallend dat hij wat slomer werd na hij wat ouder werd. Maargoed, telefoons horen langer dan 6 maanden mee te gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Arie: zou leuk zijn maar voor mij zal dat niet werken. het toestel gaat niet eens meer aan.

@ Scezr: Ik heb geen idee, hoewel ik persoonlijk niet voor Dynafix zou kiezen voor reparatie. Dynafix zou geen Samsung partner zijn en daarom zou garantie bij Samsung kunnen vervallen???? (is mij verteld)

Ik heb overwogen om het scherm goedkoop bij een winkeltje te laten vervangen en het moederboard dan bij teleplan te laten doen, maar met het vervangen van het scherm vervalt je garantie in ieder geval.

Ik denk dat ik mijn telefoon toch maar via het KPN business centrum naar Teleplan terug stuur.
Gezien het verschil in kosten lijkt het dat zij alleen het scherm berekenen en het moederboard als garantie vervangen.

Ik heb zeker intresse om te kijken wat er met een paar mensen juridisch mogelijk is, maar ik ben er ook wel een beetje klaar mee en wil graag gewoon weer een werkende telefoon.

@ TheJVH: Dat is precies het zelfde als Scezr en ik hebben. Ook wij krijgen geen gelijk, maar ik heb geen foto waar hij werkend op te zien is. Ik ben benieuwd of jij meer geluk hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 85668 op 26-02-2013 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Root
Zo, had ook het S3 sudden death probleem. Vorige week dinsdag afgegeven in een Tmobile shop en vandaag krijg ik het toestel weer geretourneerd vanuit Dynafix zonder kosten (garantie). Ze hebben vervangen: De Software en het moederbord.

Hopende dat deze problematiek niet meer opspeeld, heb nu ervaren hoe het is om 1 week lang geen smartphone ter beschikking te hebben. Ervaren als zeer irritant haha :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-04 17:27
Zo ik heb de mijne ook weer.

Heeft 13 dagen geduurd totaal.

Mobo is vervangen zoals ze mij hebben gezegd. Firmware weet ik niet... hope so.
Straks maar eens de sores overzetten.

Zo nieuwste versie er op en meteen al die tmobile crap er af :-)

[ Voor 15% gewijzigd door Steef1986 op 27-02-2013 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@steef1986 heb je al gekeken of je niet weer een "oud mb"gekregen hebt, dus een VTU00M / 0xf1??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Anoniem: 85668 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 10:06:
@ Arie: zou leuk zijn maar voor mij zal dat niet werken. het toestel gaat niet eens meer aan.

@ Scezr: Ik heb geen idee, hoewel ik persoonlijk niet voor Dynafix zou kiezen voor reparatie. Dynafix zou geen Samsung partner zijn en daarom zou garantie bij Samsung kunnen vervallen???? (is mij verteld)

Ik heb overwogen om het scherm goedkoop bij een winkeltje te laten vervangen en het moederboard dan bij teleplan te laten doen, maar met het vervangen van het scherm vervalt je garantie in ieder geval.

Ik denk dat ik mijn telefoon toch maar via het KPN business centrum naar Teleplan terug stuur.
Gezien het verschil in kosten lijkt het dat zij alleen het scherm berekenen en het moederboard als garantie vervangen.

Ik heb zeker intresse om te kijken wat er met een paar mensen juridisch mogelijk is, maar ik ben er ook wel een beetje klaar mee en wil graag gewoon weer een werkende telefoon.

@ TheJVH: Dat is precies het zelfde als Scezr en ik hebben. Ook wij krijgen geen gelijk, maar ik heb geen foto waar hij werkend op te zien is. Ik ben benieuwd of jij meer geluk hebt.
Ik ben heel benieuwd, desnoods ga ik zelf naar zo'n reparatiecentrum met de foto's en het verhaal. Sowieso ga ik (mocht het niet lukken) Samsung een brief sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheJVH schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:34:
[...]

Ik ben heel benieuwd, desnoods ga ik zelf naar zo'n reparatiecentrum met de foto's en het verhaal. Sowieso ga ik (mocht het niet lukken) Samsung een brief sturen.
Laat maar even weten wat je doet, misschien kunnen we dat dan samen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Anoniem: 336391 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:55:
@steef1986 heb je al gekeken of je niet weer een "oud mb"gekregen hebt, dus een VTU00M / 0xf1??
Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simpel..:googleplay: -emmc check, downloaden ...en je weet het...
laat je het horen/weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Is er geen andere manier?
Deze lijkt me beetje tricky.. Heb net alles weer op de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tricky?...wat is daar tricky aan vraag ik mij af?..maw je download dus echt helemaal nix van de playstore?
bit strange...
trouwens, je checkt even en verwijderd de app weer..ik zie het probleem niet.

ik durf te wedden dat je weer een insane chip hebt!

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 336391 op 07-03-2013 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-05 12:40
Toen net de Samsung-swap-service gebeld. Krijg vanmiddag nog een nieuwe S3. :D

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986
Anoniem: 336391 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:35:
Tricky?...wat is daar tricky aan vraag ik mij af?..maw je download dus echt helemaal nix van de playstore?
bit strange...
trouwens, je checkt even en verwijderd de app weer..ik zie het probleem niet.

ik durf te wedden dat je weer een insane chip hebt!
Tuurlijk download ik wel van de app-store :-)
Maar las dat je toestel weer evt kan vastlopen ofzo?
Daarom bedoel ik van heb net alles weer op de rit.

Is er geen code ofzo? dacht dat je daarmee dat soort dingen ook kan checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Steef1986 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:29:
[...]

Tuurlijk download ik wel van de app-store :-)
Maar las dat je toestel weer evt kan vastlopen ofzo?
Daarom bedoel ik van heb net alles weer op de rit.

Is er geen code ofzo? dacht dat je daarmee dat soort dingen ook kan checken.
Met code *#12580*369# check je het moederbord als daar 1.1 verschijnt dan ga er maar vanuit. Insane again.
1.4 zit je safe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en steef ? ben wel heel nieuwsgierig of samsung ons ook achteraf n**it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef1986

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@steef1986. lijkt mij een oud moederbord met het zelfde probleem dus..maaaaar..dat weet ik niet zeker..dus wellicht kan iemand anders hier zijn licht laten schijnen.
Beste is toch de Emmc check.
die vertelt je gewoon sane of niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gisteren mijn toestel weer op kunnen halen.

Ik heb hem via KPN Business Centre in Nieuwegein bij Teleplan laten maken.
Ik was €216,- kwijt, waardoor ik vermoed dat het scherm op mijn kosten is gerepareerd en het moederboard onder garantie, maar dat weet ik niet zeker. Ik vind de kosten anders wat laag. Al is het natuurlijk nog genoeg geld. De uiteindelijke reparatie heeft twee weken geduurt.

De vervangen onderdelen zijn de volgende volgens het rapport:
2. MEA FRONT OCTA LCD SVCGT I9300 BTU CO BLUE
3. SCREW-MACHINE

En dan de screens van de hardware:

Afbeeldingslocatie: https://photos-2.dropbox.com/t/0/AADX4KRmaMyG91cNfDT-j4gA3OKlatVOsaSIyo0ghVbMKQ/12/92467679/png/32x32/3/_/1/2/2013-03-14%2009.43.28.png/Ot3dG4Q_gD5c4HTFQvkQPXBNZ1e7ZShjbViDeiEhVSQ?size=1280x960

Afbeeldingslocatie: https://photos-1.dropbox.com/t/0/AACr8nCkI63eCWmWAkSdqCoJu3jg-NTJphQDfeXkr1M7jg/12/92467679/png/32x32/3/_/1/2/2013-03-14%2009.51.25.png/ApdZ218AgW6fiBxLaWIV0LZ_R_tagbSNovwl7GjQuoM?size=1280x960

Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AADZEI_N5ibCEWTU4IoZfcmiaR7UcOAAglf2XxGlW9qJ-g/12/92467679/png/32x32/3/_/1/2/2013-03-14%2009.57.34.png/iIBPvxSHYjtdhvTlJ6biWEd1Bv7bO8NH7mctJgs6ddY?size=1280x960

Gelukkig heb ik dus het nieuwe moederboard gekregen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik heb ook goed nieuws :) . Daarnet contact gehad met de BelCompany en de prijsopgaaf van de reparatie bedraagt 193 euro, alleen een nieuw scherm dus, dat scheelt 200 euro :) . Gewoon blijven volhouden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daviddavid
  • Laatst online: 14-05 17:57
Ik heb sinds vorige week een probleem met mijn SIII 16GB (Nederlandse uitgave) dat deze regelmatig hangt. Geen sudden death, maar het probleem doet zich meestal meteeen voor wanneer ik een (grote) app download of iets kopieer. Anders is het een kwestie van wachten en dan hangt ie alsnog. De touchscreen reageert simpelweg niet meer en alles staat stil, behalve de animatie van de live wallpaper blijft opvallen genoeg wel doorgaan. Herstarten kan door de aan/uit knop een paar seconden in te houden (of batterij verwijderen), maar eenmaal opgestart begint het euvel weer van voor af aan.

Als ik de SIII in de 'freeze' toestand laat staan (dus niet herstart), dan na 15 a 20 minuten functioneert alles weer! Maar het probleem herhaalt zich dan snel weer. Persoonlijk lijkt mij dit een probleem in het interne geheugen waarbij er een kapotte sector o.i.d. door het filesysteem wordt gedetecteerd. De interface wacht dan op het voltooien van de write actie wat dan een poosje duurt.

Heeft iemand hetzelfde ervaren met zijn/haar SIII?

De mobiel is verder voorzien van de laatste officiele firmware en is niet geroot. Inmiddels is de mobiel ter reparatie opgestuurd naar Samsung (valt gelukkig nog onder garantie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siesero
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-05 10:31
Helaas heb ik ook last van een sudden death, maar wordt niet gerepareerd onder vodafone-garantie omdat er:
- een barst in het scherm zit
- er geen vodafone sim in zat
- telefoon geroot was

Heeft het nog zin om hiermee naar Samsung te gaan? :)
Als ik het door een officiele reparateur laat doen, wordt het al gauw meer dan 400 euro. Zou het veel goedkoper zijn bij zo'n klein winkeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daviddavid
  • Laatst online: 14-05 17:57
@Siesero: zorg er in ieder geval voor dat ie niet meer geroot is, de originele ROM geinstalleerd is en het tellertje van custom ROMs ook gereset is. De huidige tellerstand kun je zien als je de aan/uit-, home- en de volumelaag knop tegerlijkertijd indrukt.

Anders valt ie sowieso buiten garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door daviddavid op 22-03-2013 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daviddavid schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:33:
@Siesero: zorg er in ieder geval voor dat ie niet meer geroot is, de originele ROM geinstalleerd is en het tellertje van custom ROMs ook gereset is. De huidige tellerstand kun je zien als je de aan/uit-, home- en de volumelaag knop tegerlijkertijd indrukt.

Anders valt ie sowieso buiten garantie.
:? Als hij last heeft van een sudden death krijgt hij toch nooit de ROM terug?
Als dat kon was hij niet 'death'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
alleen krijgen ze hem bij de reparatie ook niet gestart om die teller uit te lezen, dus dat is ook geen probleem

Pagina: 1 2 Laatste