Nou, ik heb nog geen plaat gespeeld, maar het voelt nu veel beter dan de vorige keer. Toen was het kiezen tussen speling of te stroef. Nu skate de naald over de plaat als hij draait, dat is goed, en ik voel geen speling, en dat is ook goed

Kost weer wat uurtjes en wat tools, dat dan weer wel:

Een greep uit de selectie:
- Een meetklok, had ik eigenlijk al veel eerder moeten kopen. Aangezien je in de draaibank maar aan 1 kant kan werken, moet je soms wel eens het werkstuk omdraaien, als je dan geen klok hebt, weet je nooit of ie weer netjes recht in de klauw zit. En zodoende kan het ene lager dus schuin ten opzichte van de andere komen. Nu niet meer. Bij de huidige lagerbus zat er maar 0,03mm verschil tussen de ene kant na het omdraaien. Kan ik mee leven

- Een Knurling tool. Om dat mooie
rasterpatroon mee te maken wat je vaak op gereedschappen en knopjes ziet
- blokhaakje, om de beitelhouder weer netjes haaks te kunnen stellen.
- diverse beiteltjes, plaatjes, houdertjes, omdat ik er nog niet genoeg had

Hier was ik de as af aan het snijden, links het dikke deel wat in de arm komt te zitten, het midden deel is 8mm, waar het grote lager overheen gaat, en onderaan een stukje van 5mm diameter voor het kleine lager.

En hier ging het vooral om, het nieuwe lagerhuis. Deze is wat langer dan de vorige, nauwkeuriger gemaakt, en aan de onderkant zit een schroefje+veertje waarmee ik wat spanning op de lagers kan zetten om de speling weg te werken. Eerst liep het nog wat stroef, maar nadat ik overal wat tikjes gaf met het handvat van een schroevendraaier zette de lagers zich goed in hun huis,, en toen draaide het prima! Klein blij momentje

En dan kan ie weer in elkaar, en kon ik met de anti-skating aan de gang. Zo'n slingerend gewichtje is niet zo'n spectaculair gezicht, dus toen leek het mij wel wat om dat gewichtje in de holle carbon buis te hangen. Sierrandje onderaan, en een bovenkantje welke het draadje geleid, en klaar. Moet nog wat mooier draad pakken, maar dit lag in de buurt.

En de arm-houder, mooi he?

Moet nog even bedenken hoe ik de definitieve versie ga maken, maar voor een ander project had ik een styrofoam snijder gemaakt, dus kon hem mooi even proberen.
Denk dat ik net zoals bij de anti skating een carbon buisje neem. Maar daar moet dan van aluminium nog een mooi U-vormig houdertje op waar de arm in blijft liggen. Even verzinnen hoe ik dat leuk kan maken.
Maar misschien ga ik wel eerst verder met het maken van een poelie die de plaat op de juiste snelheid laat draaien, da's iets belangrijker.