[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:25:
[...]

Volgens alle Hand-ons die ik gezien heb werkt Sense 5.0 erg smooth, zo betekenen dat hij niet zo zwaar in gebruik is. Zoals ik eerder heb geschreven zou het dus meer een kwestie zijn als je Sense wel of niet mooi vindt.

Ik ga iig voor de One, een snellere CPU, beter scherm, het enige verschil in het voordeel van de Z is dat hij beter tegen water kan.
Dus je wacht de camera kwaliteit niet af? Och ja, ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-09 15:18

Rub3s

+3 , omdat het kan

Camera kwaliteit is nogal relatief op mobiele telefoons. Lijkt aardig, maar zuigt nogal vergeleken met apparaten die echt bedoeld zijn om foto's te schieten. Dus is het bij telefoons eigenlijk kiezen tussen een zuigende camera en een iets minder zuigende camera. Zo kijk ik er tenminste tegenaan ;)

[edit] wat een kromme zinnen kan ik typen

[ Voor 10% gewijzigd door Rub3s op 20-02-2013 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rub3s schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:33:
Camera kwaliteit is nogal relatief op mobiele telefoons. Lijkt aardig, maar zuigt nogal met apparaten die echt bedoeld zijn om foto's te schieten. Dus het bij telefoons dus eigenlijk kiezen tussen een zuigende camera en een iets minder zuigende camera. Zo kijk ik er tenminste tegenaan ;)
Ja ik hoop dat die de iPhone 5 qua camera doet evenaren. Dan ben ik al blij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:21:
Heeft iemand wat meer info over Sense 5 op de HTC, is dat ook zon zware skin als de voorgaande?

Ben enorm aan het twijfelen tussen de One en de Xperia Z.....krijg er nu een koptelefoon bij de sony, maar die zal ik toch nooit gebruiken...wat denken jullie wachten op de One of voor de Xperia Z gaan volgend week? Wat ik het belangrijkste vind is de snelheid en battery.....
Ik denk niet dat er qua snelheid en batterij veel verschil gaat zitten tussen de twee. Beide zijn high-end telefoons en beide zul je geen buil aan vallen. Ik verwacht dat onder load de One misschien iets meer gaat verbruiken door zijn hogere kloksnelheid, maar onder idle zal het gebruik ongeveer gelijk zijn (want zelfde proces, zelfde architectuur). Ook de camera's kun je tegen elkaar weg strepen, de Z kan meer detail vastleggen door zijn hogere resolutie, in theorie zou de camera van de One beter in low light zijn en betere kleuren vastleggen.
Dan heb je nog het UI gedeelte. Sense is een allesomvattende skin die erg veel aanpast, de skin van Sony is veel lichter en houd zich beter aan de Google guidelines. Ook de knoppen van de Z passen beter in het Google/Nexus straatje dan de rare oplossing die HTC nu heeft.
Qua bouwkwaliteit zijn beide ook dik voor elkaar, aluminum tegen glas. De Z is dan waterdicht wat ik wel een voordeel vind (fietsenmaker opzoeken met je lekke band in de regen heeft mij mijn telefoon als een gekost). Voor die waterdichtheid lijk je wel wat in te moeten leveren op luidsprekervlak.

Al met al denk ik dat ze redelijk gelijkwaardig zijn en je de keuze vooral moet laten afhangen van design en het UI wat je het meeste aanstaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:29:
[...]

Dus je wacht de camera kwaliteit niet af? Och ja, ieder zijn ding natuurlijk.
Foto's maken doe ik wel met een camera...... Kom op zeg, we hebben het hier over een telefoon, niet over een camera.... De camera is een mooie functie die ik maar af en toe gebruik, hij zal vast beter zijn dan mijn Sensation en minstens zo goed als een One X.

Ik hecht meer aan de andere specificaties, zoals scherm, geluid, 2GB intern geheugen enz enz...

Natuurlijk iedereen zijn ding, maar nogmaals het een Smartphone, geen Smartcamera......

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:25:
Kom nou, dat ziet er niet uit. Misschien dat de belichting erg slecht was maar dan nog kun je niet zeggen dat het er goed uit ziet. Gewoon ff wachten op de reviews in een goede testlocatie.
Wel ff op 1080P zetten he :9
Ziet er vind ik prima uit hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rub3s schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:33:
Camera kwaliteit is nogal relatief op mobiele telefoons. Lijkt aardig, maar zuigt nogal vergeleken met apparaten die echt bedoeld zijn om foto's te schieten. Dus is het bij telefoons eigenlijk kiezen tussen een zuigende camera en een iets minder zuigende camera. Zo kijk ik er tenminste tegenaan ;)

[edit] wat een kromme zinnen kan ik typen
Ziet het er goed uit op Facebook, instagram, twitter, binnen Whatsapp en kik? Ja? dan is de camera prima voor de doeleinden van een gsm ;)

Zo kijk ik er dan weer tegen aan :)

Voor de rest pak ik de DSLR wel van de plank.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
[...]

Volgens alle Hand-ons die ik gezien heb werkt Sense 5.0 erg smooth, zo betekenen dat hij niet zo zwaar in gebruik is. Zoals ik eerder heb geschreven zou het dus meer een kwestie zijn als je Sense wel of niet mooi vindt.

Ik ga iig voor de One, een snellere CPU, beter scherm, het enige verschil in het voordeel van de Z is dat hij beter tegen water kan.
Ook al is sense 5.0 zwaar in gebruik je zal het niet merken met een 1,7 snapdragon 600.

Ik moet zeggen ik vind sense erg geweldig uitzien. Ik wou eerst een xperia z (vanwege waterdichtheid) maar ik ga denk ik toch voor de HTC One.

In volgend artikel zie je wel wat de toevoegingen zijn in sense 5.0

http://androidheadlines.c...new-in-htc-sense-5-0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de review van de Z te hebben gelezen op engadget is die voor mij definitief afgevallen. Batterij, scherm en geluid vallen tegen. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat bij de One is. Engadget vermoed dat de SLCD3 scherm van HTC zuiniger is (Z, N4 en Droid DNA/Butterfly hebben zelfde specs, maar HTC gaat langer mee ondanks een kleinere batterij). In theorie zou de Snapdragon 600 in de One ook nog eens zuiniger zijn. Maar eerst de tests maar eens afwachten. Het scherm van de One lijkt mij nu wel duidelijk en er zijn overal goede verhalen over het geluid.

Ik ga voor een nieuw toestel in april en de One staat nu bovenaan. Stiekem hoop ik dat Samsung niet iets spectaculairs uit gaat brengen... Ze zitten meestal wel goed met specs en features, maar het design en materiaalgebruik is afschuwelijk... Cheap plastic in een flagship device kan echt niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik zat even het Hands-on van tweakers te lezen. De conclusie is niet mis zeg, ze zijn best wel positief als je het mij vraagt (en behoorlijk negatief over de Z).
Met zulke eigenschappen belandt de HTC One ongetwijfeld op de shortlist van veel tweakers en terecht: het lijkt, in elk geval voor even, een van de meest interessante nieuwe Android-toestellen sinds lange tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Donstil schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:08:
Ik zat even het Hands-on van tweakers te lezen. De conclusie is niet mis zeg, ze zijn best wel positief als je het mij vraagt (en behoorlijk negatief over de Z).

[...]
Tweakers is enorm bevoordeeld over Sony telefoons en groot fan van HTC, daar zou ik niet teveel van op af gaan. Houd er ook rekening mee dat de Z nog niet hebben getest.

Sowieso is alles op dit moment nog vermoedens, wat een voordeel is voor de One omdat de nadelen van de Z al boven water zijn. Ben benieuwd naar de echte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Ik denk niet dat er qua snelheid en batterij veel verschil gaat zitten tussen de twee. Beide zijn high-end telefoons en beide zul je geen buil aan vallen. Ik verwacht dat onder load de One misschien iets meer gaat verbruiken door zijn hogere kloksnelheid, maar onder idle zal het gebruik ongeveer gelijk zijn (want zelfde proces, zelfde architectuur). Ook de camera's kun je tegen elkaar weg strepen, de Z kan meer detail vastleggen door zijn hogere resolutie, in theorie zou de camera van de One beter in low light zijn en betere kleuren vastleggen.
Dan heb je nog het UI gedeelte. Sense is een allesomvattende skin die erg veel aanpast, de skin van Sony is veel lichter en houd zich beter aan de Google guidelines. Ook de knoppen van de Z passen beter in het Google/Nexus straatje dan de rare oplossing die HTC nu heeft.
Qua bouwkwaliteit zijn beide ook dik voor elkaar, aluminum tegen glas. De Z is dan waterdicht wat ik wel een voordeel vind (fietsenmaker opzoeken met je lekke band in de regen heeft mij mijn telefoon als een gekost). Voor die waterdichtheid lijk je wel wat in te moeten leveren op luidsprekervlak.

Al met al denk ik dat ze redelijk gelijkwaardig zijn en je de keuze vooral moet laten afhangen van design en het UI wat je het meeste aanstaat ;)
Op diverse sites is al aangegeven dat je de blink feed aan en uit kunt zetten. Als je uit zet heb je gewoon een standaard Android screen. Zet je aan is alleen scherm 1 de blink feed. Swipe je opzij dan krijg je de standaard Android screens. Het valt dus heel erg mee denk ik met hoe ingrijpend het werkt.

Een belangrijk stuk van Sense5 zie ik hier niet voorbij komen en dat is dat het nu een losse laag is bovenop Android. Android draait dus STOCK en Sense5 is een application erop. Dit terwijl tot Sense4 heel erg ingreep in Android.
Dit zou het mogelijk moeten maken om heel snel updates uit te rollen voor de telefoon omdat men niet bij iedere Android update Sense er op aan moet passen.
Dat vind ik toch wel het allergrootste voordeel van Sense5!!

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 23:22
Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:12:
[...]
Sowieso is alles op dit moment nog vermoedens, wat een voordeel is voor de One omdat de nadelen van de Z al boven water zijn. Ben benieuwd naar de echte reviews.
"nadelen van de Z boven water", leuke woordspeling 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
yannickie111 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:15:
[...]

"nadelen van de Z boven water", leuke woordspeling 8) :9
Bij een waterbestendige foon had dat niet gehoeven... :+

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
Xanion schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:14:
[...]

Dit zou het mogelijk moeten maken om heel snel updates uit te rollen voor de telefoon omdat men niet bij iedere Android update Sense er op aan moet passen.
Dat vind ik toch wel het allergrootste voordeel van Sense5!!
Precies, dit wordt toch vergeten door de meeste mensen. Al moet de praktijk nog uitwijzen hoe snel het nu gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Houd er ook rekening mee dat de Z nog niet hebben getest.
Houd er ook rekening mee dat de review nog niet online staat ;)

EDIT @ Hieronder: CLBlogs: Sony Xperia ZL of HTC One?

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 20-02-2013 16:16 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[...]

Hoop ook stiekem dat de Galaxy S4 gaat tegen vallen, dan is er gewoon 1 duidelijke keuze namelijk. De One :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[...]

Tweakers is enorm bevoordeeld over Sony telefoons en groot fan van HTC, daar zou ik niet teveel van op af gaan. Houd er ook rekening mee dat de Z nog niet hebben getest.

Hoe kom je daar nou weer bij? Arnoud, Chef Telefoontoco ala Tweakers is juist heel objectief naar elke telefoon toe..... Het is alleen zo jammer dat wanneer hij iets over Apple schijft hij weer Pro Apple is, nu zet jij hem we weg als HTC fan.... Schrijft hij iets over Samsung dan is hij weer een Samsung fanboy....

Geloof me, Arnoud (en ik ken hem inmiddels persoonlijk) is één van de meest objectieve mobile journalisten die er rond loopt.

Terug komende op de vergelijken tussen de One en Z.... Ik zie het waterdichte van de Z helemaal niets als iets zinvols, ik bedoel geen van mijn telefoons hebben ooit waterschade gehad. En geloof me, ik heb al een telefoon vanaf het moment dat veel van jullie nog in de luiers rond liepen. (ben begonnen met een Kermit)

Ik denk dat de One maar één echte concurrent heeft, en dat is de Samsung S4..... Al was het maar omdat Samsung instaat is om de markt te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:20:
[...]

Hoe kom je daar nou weer bij? Arnoud, Chef Telefoontoco ala Tweakers is juist heel objectief naar elke telefoon toe..... Het is alleen zo jammer dat wanneer hij iets over Apple schijft hij weer Pro Apple is, nu zet jij hem we weg als HTC fan.... Schrijft hij iets over Samsung dan is hij weer een Samsung fanboy....

Geloof me, Arnoud (en ik ken hem inmiddels persoonlijk) is één van de meest objectieve mobile journalisten die er rond loopt.

Terug komende op de vergelijken tussen de One en Z.... Ik zie het waterdichte van de Z helemaal niets als iets zinvols, ik bedoel geen van mijn telefoons hebben ooit waterschade gehad. En geloof me, ik heb al een telefoon vanaf het moment dat veel van jullie nog in de luiers rond liepen. (ben begonnen met een Kermit)

Ik denk dat de One maar één echte concurrent heeft, en dat is de Samsung S4..... Al was het maar omdat Samsung instaat is om de markt te kopen....
Samsung kan alleen niet aankomen met cheap ass plastic meer met de Z en de One die dan al uit zijn. Wel lachen, de Galaxy S4 wordt gepresenteerd als de One in Nederland uitkomt :D Bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:46

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als samsung daadwerkelijk vast blijft houden aan plastic kunnne de verhoudingen nog wel eens om gaan draaien. Je ziet steeds meer high end materialen in telefoons en mensen willen dat ook en plastic blijft hoe goed stevig/buigzaam/krasvast je het ook maakt goedkoop aanvoelen ten opzichte van aluminium of recentelijk koolstof.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Is er trouwens al iets meer bekend over de LED in de One ?. Bijvoorbeeld multi-color of niet. Heb wel beetje rond zitten kijken maar kan eigenlijk hier niks over vinden. of metian zoekt weer is niet goed genoeg

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Metian schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:26:
Is er trouwens al iets meer bekend over de LED in de One ?. Bijvoorbeeld multi-color of niet. Heb wel beetje rond zitten kijken maar kan eigenlijk hier niks over vinden. of metian zoekt weer is niet goed genoeg
Ook nog nergens tegen gekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rubman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:26:
Als samsung daadwerkelijk vast blijft houden aan plastic kunnne de verhoudingen nog wel eens om gaan draaien. Je ziet steeds meer high end materialen in telefoons en mensen willen dat ook en plastic blijft hoe goed stevig/buigzaam/krasvast je het ook maakt goedkoop aanvoelen ten opzichte van aluminium of recentelijk koolstof.
True that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
plastic blijft hoe goed stevig/buigzaam/krasvast je het ook maakt goedkoop aanvoelen ten opzichte van [...] koolstof.
|:(

Ze hoeven het dus alleen maar "polycarbonaat" te noemen en dan is het goed? (Nou ja, of dus dat glimmende laagje weglaten en het gewoon mat houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Tja, maar ook daar zien we in dat het niet helemaal goed gaat, ik bedoel... Kijk naar de krasgevoeligheid van de iPhone 5.

Dit is voor de HTC, die ook een gekleurde toplaag heeft natuurlijk ook nog even afwachten.
Metian schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:26:
Amber en Groen, net als bij de One X, Sensation en al het andere van HTC van de laatste 2 jaar.

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:32:
[...]

[...]

Amber en Groen, net als bij de One X, Sensation en al het andere van HTC van de laatste 2 jaar.
Hmm dat is toch wel weer een faal van HTC. In ieder geval genoeg reden voor mij om toch nog even te wachten tot waar Samsung mee gaat komen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

M-en-M schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:31:
[...]

|:(

Ze hoeven het dus alleen maar "polycarbonaat" te noemen en dan is het goed? (Nou ja, of dus dat glimmende laagje weglaten en het gewoon mat houden)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ook als het mat gemaakt word blijft het vrij cheap en flimsy aanvoelen. Zie bijvoorbeeld met de SII en de accu cover & behuizing die werd toch door menigeen aangeduid als goedkoop aanvoelend ondanks dat hij mat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:36:
[...]

Hmm dat is toch wel weer een faal van HTC. In ieder geval genoeg reden voor mij om toch nog even te wachten tot waar Samsung mee gaat komen.
Van alle redenen om niet voor een toestel te kiezen vind ik die toch het meest speciaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
[...]

Dus vanwege de kleur van een LED-lampje overweeg jij om een andere telefoon te nemen. Ben benieuwd of je ook zo kieskeurig bent bij het kopen van eten bij de Albert Heijn (Huh? Maar één kleur paprika op de Pizza). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Inderdaad een bijzondere reden om niet voor een telefoon te kiezen.
Ik denk ook nog wel een terug aan mijn G1 en de legio aan led kleuren die ik in kon stellen via Cyanogen maar ik moet zeggen dat ik het absoluut niet mis om maar 2-3 kleuren te hebben. Bericht is bericht en of het dan mail/whatsapp/herinnering is zie ik wel als ik de tel aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:07
CanonBoy schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:42:
[...]

Dus vanwege de kleur van een LED-lampje overweeg jij om een andere telefoon te nemen. Ben benieuwd of je ook zo kieskeurig bent bij het kopen van eten bij de Albert Heijn (Huh? Maar één kleur paprika op de Pizza). :)
Ik snap eigenlijk niet waarom ze stug maar een 2-kleurig ledje erin blijven doen, dat kan nooit veel in de prijs schelen en in de afgelopen jaren is er toch best wel veel op gezeken op internet... Je zou denken dat als ze een absoluut topmodel maken (700 euries!), dat ze dan dit soort kleine en simpele dingen ook wel meenemen, al is het maar om de "zeikerds" de mond te snoeren...

Voor mij trouwens geen reden om deze telefoon te laten liggen, die 700 euro is er mogelijk wel een (ook al zal dit hopelijk snel genoeg onder de 600 komen)....

[ Voor 13% gewijzigd door luappul op 20-02-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22

_Christiaan_

Master of SOG

[...]

Idd. De meerprijs van zo'n LEDje kan niet hoog zijn, ik snap niet dat ze dat er niet inbouwen.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:48:
[...]

Idd. De meerprijs van zo'n LEDje kan niet hoog zijn, ik snap niet dat ze dat er niet inbouwen.
De plaatsing had ook veel mooier gekund. Zoals ze het nu doen hadden ze hem beter weg kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:49:
[...]

De plaatsing had ook veel mooier gekund. Zoals ze het nu doen hadden ze hem beter weg kunnen laten.
Waarom? hij is net zo in het toestel verwerkt als bij de One X, snap al die heisa niet zo goed om een led, Hij knippert groen of oranje, soms groen en oranje..... Bij het laden is oranje "aan het laden" en groen "vol"

Wat vreemd om hier een keuze vanaf te laten hangen.

De keuze voor deze beproefde techniek kan maar zo in de kwaliteit liggen, van deze Led weten ze iig dat hij lang mee gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha. ik moet er wel om lachen deze discussie. Zo lang er een lichtje brand ben ik al tevreden. Alsnog beter dan een ander merk *kuch* Apple *kuch* die 780 euro (32gb) vraagt voor zn telefoon en helemaal geen notification light heeft. Nou kan je de cameraflits wel laten branden als je een bericht krijgt, maar dan kijkt iedereen vreemd op en je batterij is ook binnen no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Ik was ook meer benieuwd of hier iets bekend over was. Voor mij zal het weinig uitmaken of die nou groen, geel, paars of zelfs onzichtbaar is. Probeer gewoon zoveel mogelijk informatie in te winnen over deze telefoon al sla ik soms wel beetje door

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Om de keuze van de telefoon ervan af te laten hangen gaat imo te ver (heb ik niet helemaal goed verwoord in mn vorige post), maar ik had wel gehoopt dat je met de huidige generatie HTC's aan het LEDje kan zien of je wat hebt. BB heeft dat ook en is erg handig, ik maak er iig veel gebruik van. Bij HTC stopt het LED'je op een gegeven moment met knipperen en moet je je scherm aanzetten om te kijken of je een bericht hebt.

edit: en het is niet zo dat HTC geen ervaring oid ermee heeft. De Nexus 1, gemaakt door HTC, had een LED in de trackball die alle kleuren van de regenboog kon.

[ Voor 16% gewijzigd door _Christiaan_ op 20-02-2013 17:13 ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat wel hoor, ledjes op HTC's zijn een crime.
Stoppen na vijf minuten met knipperen, bieden geen kleurenkeuze.

Wat is er moeilijk aan RGB, zo heb je voor elke notificatie een andere kleur...

Ik laat mn keuze er niet vanaf hangen, maar het is wel weer zonde imho.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Maar ze hebben de One ook niet getest. Ze zeggen dit nu puur uit een eerste indruk en die is dus erg goed.
Van de Z hebben ze die eerste indruk ook gehad want die was op de CES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Rubman schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:38:
[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, ook als het mat gemaakt word blijft het vrij cheap en flimsy aanvoelen. Zie bijvoorbeeld met de SII en de accu cover & behuizing die werd toch door menigeen aangeduid als goedkoop aanvoelend ondanks dat hij mat was.
Ik heb het er meer over dat je lijkt te denken dat polycarbonaat (ik gok dat je daar op duidde met "koolstof") en plastic andere materialen zijn. Polycarbonaat is een soort plastic, en vrijwel al het harde plastic dat je in je leven bent tegengekomen is polycarbonaat. Ook de S2 heeft gewoon netjes PC(-GF10) aan de binnenkant staan.

Er is dus wel degelijk een manier om plastic "niet goedkoop" te laten aanvoelen. (Zoals je zelf aangeeft, "koolstof" heeft dat probleem niet.) Bij toestellen die heel slim de naam "polycarbonaat" meekrijgen om van die "slechte naam" van plastic af te komen (techjournos zijn immers de slimste niet) is dat meestal door het plastic mat te laten en geen injection-molding te gebruiken maar gewoon ouderwets snij- en boorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 15:44:
[...]

Foto's maken doe ik wel met een camera...... Kom op zeg, we hebben het hier over een telefoon, niet over een camera.... De camera is een mooie functie die ik maar af en toe gebruik, hij zal vast beter zijn dan mijn Sensation en minstens zo goed als een One X.

Ik hecht meer aan de andere specificaties, zoals scherm, geluid, 2GB intern geheugen enz enz...

Natuurlijk iedereen zijn ding, maar nogmaals het een Smartphone, geen Smartcamera......
Ik vind een goede camera juist erg belangrijk, ik maak regelmatig een foto met mijn smartphone, en als de kwaliteit dan tegenvalt kan ik daar ontzettend van balen.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
Strider schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:02:
[...]

Ik vind een goede camera juist erg belangrijk, ik maak regelmatig een foto met mijn smartphone, en als de kwaliteit dan tegenvalt kan ik daar ontzettend van balen.
Maar dan nog, geen van de mensen die een One in handen hebben gehad schrijft dat de Camera slecht is, ik lees wel heel veel over niet ideale omstandigheden tijdens het event om te kunnen bepalen hoe de camera is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Laatst online: 10-09 23:05
Zag net weer even toevallig de xperia P van de achterzijde en moest meteen aan de HTC one denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilewitch.com/pics/news_reviewsimg/reviewsimg/bb/Sony-Xperia-P-back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2013/02/HTC-One-31.jpg

Vind persoonlijk het design van de nieuwe Xperia Z een stuk mooier, maar dat is puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Accessoires hands-on van Slashgear

Nog een mooie handson van IntoMobile, opzich niet interesant, maar wel veeeeeeeel foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
masterjorie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:05:
Zag net weer even toevallig de xperia P van de achterzijde en moest meteen aan de HTC one denken:
[afbeelding]
[afbeelding]

Vind persoonlijk het design van de nieuwe Xperia Z een stuk mooier, maar dat is puur persoonlijk.
Haha, wow. Ik heb zo'n idee welke telefoons er in de design room van HTC hingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Prachtig om te zien trouwens dat het scherm zo dicht op de glasplaat ligt, dat geeft naar mijn mening een erg fraai effect.

Ik zie dat nadeel nu met mijn Lumia 920, daar ligt het scherm erg diep van wat een erg lelijk effect geeft in goed verlichte ruimtes. Daar heb je echt het idee mee op de Touchlaag te typen ipv op "het scherm."
[afbeelding]
[afbeelding]

Zitten er nou knoppen op de achterkant van die SonyEricsson 8)7 ?

[ Voor 47% gewijzigd door Donstil op 20-02-2013 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Transparante balk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Presentatie HTC One staat nu online:

YouTube: HTC One - The Unveiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
[afbeelding]
[afbeelding]

Hmmm, het lijkt gelijker dan het werkelijk is, komt ook omdat jou foto van de Xperia P behoorlijk vertekend (bijvoorbeeld de knoppen)

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/71QtBKjMrlL._AA1500_.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Bullet NL op 20-02-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh ik zie het nu idd, best wel lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 16:20:
[...]

De Huawei Ascend P2 gaat alles en iedereen vermorzelen!

En dat gemekker weer over het plastic van de Samsung SII en III. Kijk idd eens naar de krasgevoeligheid van de iPhones en je denkt toch ook niet dat de One maandenlang krasloos gaat blijven he! Om maar niet te spreken over de mensen die vervolgens een hoes om hun alu HTC One gaan gooien :9

Desalniettemin vind ik de One erg mooi, met name door de extra features waarmee ze zich willen onderscheiden....maar idd die prijs.......

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2013 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Onze eigen Arnoud is te zien in de samenvatting van HTC! :)
YouTube: HTC One - Launch highlights in London

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Video's geschoten met de HTC one:
Met HDR
YouTube: ePrice - HTC One | HDR Video ON

Zonder HDR
YouTube: ePrice - HTC One | Video HDR OFF

Nog wat andere:
YouTube: HTC One Camera Test 2 (4 Ultrapixels)
YouTube: HTC One Camera Test (4 Ultrapixels)

Deze is wat langer:
YouTube: Sogi.com.tw@New HTC One 1080P Full HD 錄影測試

Moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is, beeldstabilisatie is ook top, alleen de framerate..... :/

Avond:
YouTube: Sogi.com.tw@New HTC One 1080P Full HD 夜間錄影測試

Nachtshot is niet slecht, qua lichtopbrengst. Qua ruis ben ik nog niet overtuigd, en ik zie nu ook dat de camera moeite heeft om (in donkere omgevingen) scherp te stellen. Volgens mij is dat al in sommige reviews opgemerkt. Hopelijk kan dit gefixt worden met een firmware update.

[ Voor 23% gewijzigd door FrankGuthrie op 20-02-2013 21:38 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Ik ben idd ook nog niet echt overtuigd, focus en aanpassen aan andere lichtomstandigheden lijken (nog) een probleem te zijn. In dat avond filmpje is toch behoorlijk veel ruis te zien, maar daar is weinig over te zeggen zonder vergelijkingsmateriaal met andere telefooncameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
*weg* Ongewenst!

[ Voor 96% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien heeft htc al aan marketing gedacht. Zat net champions league te kijken en overal banners van HTC One. Leuk, maar waar kan ik er een kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze teksten zijn hier ongewenst!

[ Voor 97% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2013 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was er simpelweg vanuit gegaan dat het logo ook een lesje bevatte, helaas niet...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kmgFBtqCRRsjrD4bSKaOT55I/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 22:52:
Zo te zien heeft htc al aan marketing gedacht. Zat net champions league te kijken en overal banners van HTC One. Leuk, maar waar kan ik er een kopen?
Leuk idd, maar die banners hebben ze al sinds weken in de Champions League. Is niet speciaal voor de One, maar voor de hele One serie (One X, X+, S, en de One zelf nu).

Als ik mn One X opstart zie ik in mn scherm: HTC One. Zonder de X.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:27:
Met HDR

Zonder HDR

Nog wat andere:

Deze is wat langer:

Moet zeggen dat de kwaliteit erg goed is, beeldstabilisatie is ook top, alleen de framerate..... :/

Avond:

Nachtshot is niet slecht, qua lichtopbrengst. Qua ruis ben ik nog niet overtuigd, en ik zie nu ook dat de camera moeite heeft om (in donkere omgevingen) scherp te stellen. Volgens mij is dat al in sommige reviews opgemerkt. Hopelijk kan dit gefixt worden met een firmware update.
Toch een tegenvaller. Qua camera mogen we toch wel voorzichtig stellen dat de top van vorig jaar hier al gemakkelijk overheen gaat. Jammer dat HTC zichzelf niet meer tijd had gegund om dit concept te perfectioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:02:
Was er simpelweg vanuit gegaan dat het logo ook een lesje bevatte, helaas niet...
[afbeelding]
Ik vind die knoppen sowieso bizar, AndroidPolice vatte het als volgt samen:
Yes, it’s real, and yes, HTC are out of their minds. This button cluster is a mess. Smack in the middle of the back and home buttons is an HTC logo. It's not actually a button at all, it doesn't do anything. It's just there for branding purposes. That means we are only down to two buttons.
HTC’s “Our branding is more important than your usability” mentality means the Home button has been kicked to the right. "How do you get to recent apps, then?" you're asking. You have to double tap on the home button. It's weird, and I guess you'll eventually get used to it, but it’s a really bad design decision. They really couldn't find anywhere else to stick their logo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:16:
[...]

Ik vind die knoppen sowieso bizar, AndroidPolice vatte het als volgt samen:

[...]
die knoppen zijn idd bizar... als ik er aan denk wat voor dom idee daar achter kan zitten... anders doen om anders te zijn.... ten koste van design en gebruiksgemak...

maargoed.. ik weet ook dat het in de praktijk geen kut uit gaat maken want dubbeltappen is niet zo moeilijk en went snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Flamen doen we hier niet!

[ Voor 110% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2013 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
FrankGuthrie schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 21:27:
Met HDR

Zonder HDR

Nog wat andere:

Deze is wat langer:

Avond:

Jammer dat ze zo hoog van de toren blazen over de camera net zoals Sony, de iPhone 5 is van betere kwaliteit qua camera. Jammer. Alles is gewoon super aan dit ding, alleen de top qua camera is het zeker niet. Had het wel gehoopt, och ja, de perfecte smartphone is er nog niet die het hele plaatje in huis heeft :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:48:
[...]

Jammer dat ze zo hoog van de toren blazen over de camera net zoals Sony, de iPhone 5 is van betere kwaliteit qua camera. Jammer. Alles is gewoon super aan dit ding, alleen de top qua camera is het zeker niet. Had het wel gehoopt, och ja, de perfecte smartphone is er nog niet die het hele plaatje in huis heeft :D
Sony deed inderdaad precies hetzelfde. De samples lijken zelfs minder dan hun 2012 modellen. Uiteindelijk zullen ze dat wel weer op orde krijgen met updates aangezien de techniek beter is maar de software dus niet op niveau is. Maar inderdaad zul je niet veel vooruitgang tov de iPhone 4/5 of Galaxy S3 zien. Nokia is een ander league. Benieuwd waar zij mee gaan komen in 2013...

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 23:50:
[...]

Sony deed inderdaad precies hetzelfde. De samples lijken zelfs minder dan hun 2012 modellen. Uiteindelijk zullen ze dat wel weer op orde krijgen met updates aangezien de techniek beter is maar de software dus niet op niveau is. Maar inderdaad zul je niet veel vooruitgang tov de iPhone 4/5 of Galaxy S3 zien. Nokia is een ander league. Benieuwd waar zij mee gaan komen in 2013...
Is voor mij een reden dat de camera maar middelmatig is om nog even te wachten op Samsung, als die weer plastic heeft die S4 wordt het toch deze.

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 00:01:
[...]

Is voor mij een reden dat de camera maar middelmatig is om nog even te wachten op Samsung, als die weer plastic heeft die S4 wordt het toch deze.
Samsung heeft met hun formule zo veel geld verdiend dat ze uiteraard daar niet vanaf zullen stappen. Plastic wordt het zeker. Maar als het op de S2 manier wordt gedaan dan zou het voor mij nog acceptabel zijn. Plastic is een ruim begrip en kan goed uitgevoerd worden zoals Nokia het qua materiaalkeuze doet. Ik denk alleen dat Samsung die extra paar euro per toestel liever in reclame stopt.
"De filmpjes worden geschoten op 1080p, maar met hdr gebeurt dat op 720p."

As far as I know kan de Xperia Z op 1080p filmpjes schieten in HDR...
Zal me persoonlijk weinig boeien, maar begrijp niet waarom dit zo is als 'n andere smartphone 't beter kan.

• Rubman

Rubman

De Z heeft een volledig andere chip aan boord voor de camera, en sony is zelf al wat meer bekend in de hele fotografie wereld dan HTC.
Over het algemeen zijn camera's nu niet het sterkste punt van HTC en ze willen hier nu veranderiong in brengen door een volledig nieuwe beeldsensor te gebruiken, erg gedurfd maar natuurlijk grote kans op teleurstelling.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 13:02
Cyleo schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Haha, wow. Ik heb zo'n idee welke telefoons er in de design room van HTC hingen :P
Ik zie ook de gelijkenis, met name door de naad die vanaf de camera omhoog loopt.
Toch is de HTC qua engineering (trust me, I'm an engineer :D) wezenlijk anders. Waar Sony uitging van een aluminium basis en deze aan boven en onderzijde van kunststof delen heeft voorzien, is de HTC One daadwerkelijk 1 blok aluminium, alleen aan de buitenzijde voorzien van ingespoten kunststof banen waar de antennes weer doorheen lopen. Er is dus behalve rondom het scherm geen enkele deelnaad, waar de Sony Xperia veel meer vergelijkbaar is met de oudere HTC unibody's (dan bedoel ik de Legend, Desire, Sensation).

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• alwaysleft
Rubman schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:53:
De Z heeft een volledig andere chip aan boord voor de camera, en sony is zelf al wat meer bekend in de hele fotografie wereld dan HTC.
Over het algemeen zijn camera's nu niet het sterkste punt van HTC en ze willen hier nu veranderiong in brengen door een volledig nieuwe beeldsensor te gebruiken, erg gedurfd maar natuurlijk grote kans op teleurstelling.
Ik heb deze pagina eens helemaal doorgelezen:

http://www.htc.com/www/zoe/better-pictures/

Moest toch wel lachen, de camera samples zijn niet beter wat ik heb gezien dan de HTC One X. 6 subpagina's alleen maar opscheppen over hoe geweldig deze nieuwe camera experience is.

Dan denk ik bij mezelf, laat het eens zien fabrikanten in plaats van dat opscheppen. Sony hetzelfde met de Xperia Z. Ook al is het marketing, maak het dan ook waar.....

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:55

BPP

alwaysleft schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:03:
[...]

Ik heb deze pagina eens helemaal doorgelezen:

http://www.htc.com/www/zoe/better-pictures/

Moest toch wel lachen, de camera samples zijn niet beter wat ik heb gezien dan de HTC One X. 6 subpagina's alleen maar opscheppen over hoe geweldig deze nieuwe camera experience is.

Dan denk ik bij mezelf, laat het eens zien fabrikanten in plaats van dat opscheppen. Sony hetzelfde met de Xperia Z. Ook al is het marketing, maak het dan ook waar.....
Je kan ze niet eens vergroten, hoe kan je dan een serieus oordeel geven?

Ik ben overigens geen fotokenner, maar met de foto's lijkt mij in eerste instantie niets mis.

[ Voor 6% gewijzigd door BPP op 21-02-2013 13:17 ]

• alwaysleft
BPP schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 13:16:
[...]

Je kan ze niet eens vergroten, hoe kan je dan een serieus oordeel geven?

Ik ben overigens geen fotokenner, maar met de foto's lijkt mij in eerste instantie niets mis.
Zijn al wat camera samples op internet te vinden. Die zijn middelmatig en net zo goed of slecht als de HTC One x.. ;)

• Cyleo
CLB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:50:
"De filmpjes worden geschoten op 1080p, maar met hdr gebeurt dat op 720p."

As far as I know kan de Xperia Z op 1080p filmpjes schieten in HDR...
Zal me persoonlijk weinig boeien, maar begrijp niet waarom dit zo is als 'n andere smartphone 't beter kan.
Omdat de Z daar een vrij nieuw door Sony ontwikkelde techniek voor gebruikt. Daarnaast vermoed ik dat de sensor er niet snel genoeg voor is, maar dat is moeilijk vast te stellen.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Moet wel zeggen dat ik Blinkfeed en ZOE gimmicks vind die voor mij geen toegevoegde waarde hebben...

Ook Sense 5 spreekt me niet aan, maar ik kan me daar misschien overheen zetten door een andere launcher (Apex) te installeren. Maar goed, even afwachten wat Samsung van de Nature UX (S4) gaat maken, want sinds de S3 moet ik zeggen dat ik Touchwiz beter vindt dan Sense.

Ookal wordt de GS4 van plastic, als Samsung niet al teveel verandert aan Nature UX en een goede camera heeft, dan zal de keus toch vallen op de S4.

HTC maakt wel de kwalitatief beter aanvoelende toestellen IMHO. Dat doen ze als sinds de Desire (Toen ook gedeeltelijk van alimunium), die ik toen over de SG1 heb gekozen. Maar toen ik wilde upgaden naar de volgende generatie ben ik overgestapt naar de SG2, ondanks dat ik de Sensation een veel mooier toestel vond die lekkerder in de hand lag. HTC heeft het bij mij toen puur verloren op prestaties.

Ik hoop ergens dat ze dit keer meekunnen komen wat betreft de prestaties, door te kiezen voor de Snapdragon 600 en niet de S4 pro.Ook ben ik nog benieuwd naar het verschil in de camera tussen de S4 en de One.

Een ander punt waarom HTC ook flink kan veliezen is de batterij. Samsung weet het op een of andere manier steeds voor elkaar te krijgen om een betere batterij in hun vlaggenschip te proppen. Batterijduur en praktisch gebruik tellen voor mij veel zwaarder mee dan gebruikte materialen.

Over 3 weken ga ik weten welke toestel het gaat worden. De Sony Xperia ZL (mocht deze verkrijgbaar zijn via een NL webshop), the HTC one of de Samsung Galaxy S4. Mooie tijden :)

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Waar ik een beetje bang voor ben is dat we weer hetzelfde verhaaltje krijgen als de Desire HD. Eerst beloven dat er een update naar JB zou komen en op het laatste moment gewoon afketsen met wat lul excuses.

Geen zin dat over 2 jaar Android 5 of 6 uitkomt en er weer geen support voor is. Daarnaast heb ik sense nooit gebruikt en liever gewoon standaard skin. Gezien de prijs gaat het deze niet worden ben ik bang.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Megamind schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:39:
Waar ik een beetje bang voor ben is dat we weer hetzelfde verhaaltje krijgen als de Desire HD. Eerst beloven dat er een update naar JB zou komen en op het laatste moment gewoon afketsen met wat lul excuses.

Geen zin dat over 2 jaar Android 5 of 6 uitkomt en er weer geen support voor is. Daarnaast heb ik sense nooit gebruikt en liever gewoon standaard skin. Gezien de prijs gaat het deze niet worden ben ik bang.
Mwahhh, dat de Desire HD Jellybean zou krijgen is alleen maar extra. Een fabrikant hoeft een tefeloon maar 1,5 jaar te voorzien van nieuwe update. Dat is een afspraak met Google. Het tijdsbestek met het uitkomen van de HD en Jellybean is net iets langer.

Voor mijn S2 komt 4.1.x nog uit, maar 4.2 is langer dan 1,5 jaar uitgekomen, na de introductie van de S2. Dus alles wat ik er nog na zou krijgen is alleen maar extra.

Vind het dus onzin dat mensen hierover klagen. Goed HTC had het niet moeten beloven, maar nogmaals, het was alleen maar extra.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Óglaigh
En daarbij komt dat Android nu los van Sense staat, waardoor HTC in staat zal zijn Android sneller up te daten.

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

CanonBoy schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:50:
En daarbij komt dat Android nu los van Sense staat, waardoor HTC in staat zal zijn Android sneller up te daten.
Ik heb dat ook gelezen of gehoord, maar goed, vraag me of of dat waar is en Sense gewoon niet geintergreerd is in Android. Ik moet het nog zien...

Russian Blue Neji
Kate Bush

• M-en-M
CanonBoy schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:50:
Dat heb je verkeerd begrepen. HTC heeft er voor gezorgd dat veel Sense applicaties los staan van hun Android branch zodat ze die kunnen updaten zonder een nieuwe ROM te pushen. (Vergelijkbaar met de officiële Microsoft apps in W8) Dat ze Android geheel onaangepast laten wordt nergens beweerd.

• luappul
FrankGuthrie schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 14:52:
[...]

Ik heb dat ook gelezen of gehoord, maar goed, vraag me of of dat waar is en Sense gewoon niet geintergreerd is in Android. Ik moet het nog zien...
Je kan het zien aan de app drawer, die is anders dan de vanilla android versies. Er is dus zeker wel ingegrepen in android zelf, al hoop ik dat het veel minder diepgaand is dan de vorige sense-versies zodat updates sneller kunnen worden uitgerold. Hier kan HTC ook een groot verschil met de concurrentie (Samsung / Sony) maken en zich zo positief onderscheiden.
Ik lees ook best veel dat HTC slechte reparatie / garantie service heeft, maar heb hier persoonlijk juist best goede ervaringen mee (behalve het feit dat ik de service nodig had natuurlijk)... Al met al ben ik er nog niet uit of ik voor de One ga, maar ik heb nog tot eind maart voordat mijn huidige abonnement met de One X afloopt. Ben benieuwd wat Vodafone met zijn nieuwe abonnementen gaat doen, heb er heel even over gedacht om hierom wat eerder te verlengen maar wacht het toch nog maar even af om ook te zien waar Samsung mee gaat komen.

Verwijderd

Hoe zou het zitten met het RAM gebruik van de nieuwe sense? Op de One X lag deze erg hoog, waardoor er weinig overbleef voor de apps.

• Metian

Metian

Snert is vies

luappul schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:22:
[...]

Je kan het zien aan de app drawer, die is anders dan de vanilla android versies. Er is dus zeker wel ingegrepen in android zelf, al hoop ik dat het veel minder diepgaand is dan de vorige sense-versies zodat updates sneller kunnen worden uitgerold. Hier kan HTC ook een groot verschil met de concurrentie (Samsung / Sony) maken en zich zo positief onderscheiden.
Ik lees ook best veel dat HTC slechte reparatie / garantie service heeft, maar heb hier persoonlijk juist best goede ervaringen mee (behalve het feit dat ik de service nodig had natuurlijk)... Al met al ben ik er nog niet uit of ik voor de One ga, maar ik heb nog tot eind maart voordat mijn huidige abonnement met de One X afloopt. Ben benieuwd wat Vodafone met zijn nieuwe abonnementen gaat doen, heb er heel even over gedacht om hierom wat eerder te verlengen maar wacht het toch nog maar even af om ook te zien waar Samsung mee gaat komen.
Het is logisch dat men snel negatieve evaringen leest over HTC betreft de slechte reparatie / garantie. Mensen die positief zijn melden dit vaak of nooit waar negatief zijn makkelijker is.

Hoe dan ook, ik heb altijd goede ervaringen gehad met HTC en verwacht dat ook met de One te krijgen. Ik ben er klaar voor.

Rupsen, Rapsen.

• Bullet NL
Metian schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:32:
[...]

Het is logisch dat men snel negatieve evaringen leest over HTC betreft de slechte reparatie / garantie. Mensen die positief zijn melden dit vaak of nooit waar negatief zijn makkelijker is.

Hoe dan ook, ik heb altijd goede ervaringen gehad met HTC en verwacht dat ook met de One te krijgen. Ik ben er klaar voor.
Volgens mij valt het wel mee, je hoort wel heel veel klachten over de servicepartners van HTC, bedrijven als Dynafix staan niet zo heel goed bekend.

• Wolfjerolfje
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 18:30:
Hoe zou het zitten met het RAM gebruik van de nieuwe sense? Op de One X lag deze erg hoog, waardoor er weinig overbleef voor de apps.
lijkt mij dat sense vrij weinig inhoudt... behalve die blinkfeed is het een gewone launcher zonder veel toeters en bellen... + een aangepaste app drawer en wat instellingen... de rest zijn gewone apps.. dat bij elkaar kun je "sense" noemen...

als je niet 10 homescreens vol zet met widgets zat het wel gaan lijkt me...

daarnaast heeft de one 2GB geheugen dus dat zit wel goed...

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Eerst maar eens een dummy model, of werkend toestel zien in de winkel straks.
Ben erg benieuwd naar de grootte in het echt ivm mijn huidige one X

Cons:::BB4E

• Wolfjerolfje
waarom staat dit topic trouwens niet bij de info als je in de pricewatch kijkt???
pricewatch: HTC One 32GB Zilver

*Done*

Dank voor het melden

[ Voor 10% gewijzigd door Bullet NL op 21-02-2013 20:10 ]

shameblaster schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:12:
Eerst maar eens een dummy model, of werkend toestel zien in de winkel straks.
Ben erg benieuwd naar de grootte in het echt ivm mijn huidige one X
2 maart, on my birthday, I'm gonna check it out :) HTC Event in de Ziggo Dome, Amsterdam :)
CLB schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 12:11:
One X vs One: 134,4 x 69,9 x 8,9 mm 137,4 x 68,2 x 9,3 mm :) mm'tje smaller is wel fijn!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1qx1JK7uqlHzPNpRf1ik14OI/full.jpg
Wolfjerolfje schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:34:
waarom staat dit topic trouwens niet bij de info als je in de pricewatch kijkt???
pricewatch: HTC One 32GB Zilver
Omdat het toestel eerst 'wit' was en ik het naar 'zilver' heb laten veranderen... Even kijken :)

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 12:58
CLB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:39:
[...]

2 maart, on my birthday, I'm gonna check it out :) HTC Event in de Ziggo Dome, Amsterdam :)
offtopic:
Gezellig CLB. Zie ik je dan ;)

Jij het bier mee, doe ik de bitterballen

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Het zou mooi zijn als je straks ook eens een keer de optie krijgt om de schil van de fabrikant gewoon uit te zetten.

BlaBlaBla

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

CLB schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 19:39:
[...]

Die foto had ik nog niet voorbij zien komen, dat geeft al een positieve eerste indruk voor mij.
Alvast gefeliciteerd dan maar :P

Cons:::BB4E

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Ik blijf me verbazen hoe Sony met de Xperia ZL een 5" scherm in een kleiner toestel hebben weten te stoppen dan deze One met een 4,7" scherm. Scheelt zo'n 6mm in de lengte, maar toch.

Het ontwerp van de Z vind ik ook wel mooier, komt nog eens bij dat je (op=op) mooie oordoppen erbij krijgt. En voor wie dat handig vindt is de stof- en waterdichtheid ook mooi meegenomen.

Qua processor maakt deze One gehakt van alle concurrentie (in de benchmarks in ieder geval). Maar dat maakt me gelijk nieuwsgierig naar hét toestel dat met de topprocessor uitgerust gaat worden (One heeft SD600, topprocessor is SD800). Moeilijk om te beslissen... wachten op nieuwere toestellen en/of wat concurrenten (Motorola/Google X?) binnenkort brengen of gaan voor de compactere ZL, of het spec-monster de One... Ik denk dat ik het hou bij de ZL, maar wil toch eerst de One in mijn handen kunnen houden.

[ Voor 5% gewijzigd door GS88 op 21-02-2013 20:28 ]

Rotterdam

• Bullet NL
Strider schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:19:
Het zou mooi zijn als je straks ook eens een keer de optie krijgt om de schil van de fabrikant gewoon uit te zetten.
van uit HTC gezien is Sense natuurlijk een enorme usp.... Ze zullen het zeker niet zomaar laten uitschakelen. Komt nog bij dat Sense zich in de telefoonwereld heeft weten te ontwikkelen naar een naam van formaat. (ongeacht wat je er ook van vind).

• luappul
Bullet NL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:29:
[...]

van uit HTC gezien is Sense natuurlijk een enorme usp.... Ze zullen het zeker niet zomaar laten uitschakelen. Komt nog bij dat Sense zich in de telefoonwereld heeft weten te ontwikkelen naar een naam van formaat. (ongeacht wat je er ook van vind).
Als het een uniek selling point is kan je mensen toch nog steeds zelf de keuze laten maken? Mensen die er specifiek voor kiezen zullen het aan laten staan, en mensen die het toestel ook geweldig vinden maar minder fan van Sense zijn kunnen het uitzetten. Volgens mij zouden ze dan juist alleen maar een extra USP hebben (vanilla android)?

• Bullet NL
luappul schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:35:
[...]

Als het een uniek selling point is kan je mensen toch nog steeds zelf de keuze laten maken? Mensen die er specifiek voor kiezen zullen het aan laten staan, en mensen die het toestel ook geweldig vinden maar minder fan van Sense zijn kunnen het uitzetten. Volgens mij zouden ze dan juist alleen maar een extra USP hebben (vanilla android)?
Dan ga je dus helemaal voorbij aan het marketing verhaal, ze zullen echt wel gekeken hebben hoeveel mensen prima met sense willen werken. Ook in dit topic lees je dat mensen de voorkeur van Sense boven Touchwizz hebben. Voor de mensen die Vanilla Android willen bieden ze de mogelijkheid om te rooten (onder voorwaarden)

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik ben een tijd lang uit de telefoon market geweest en nu weer aan het inlezen. Maar toch een paar kleine vragen icm met deze telefoon (deze staat op dit moment boven aan mijn lijstje van kandidaten).

- Hoe was het bij recente HTC telefoons met rooten en flashen? Duurde dat lang of vrij snel beschikbaar (met garantie als het kan :P)
- Weet iemand al of sense 5 onthoud als je switcht naar de old style? Vaak genoeg dat zulke dingen gelijk vergeten worden.

Deze telefoon is toch echt de koploper om mijn Desire op te volgen :).

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

- Garantie en flashen kon je vergeten, zal nu niet anders zijn
- Sense 5.0 en switchen naar de 'old style' Que? Wat is de 'old style'?

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Er was een benchmark, maar vond het toch zeer irreëel. Een benchmark score van 12.000 op quadrant, terwijl de high-end smarthphones van dit moment nog ong. rond 6.000 zitten.

• Bullet NL
wontcachme schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:51:
Ik ben een tijd lang uit de telefoon market geweest en nu weer aan het inlezen. Maar toch een paar kleine vragen icm met deze telefoon (deze staat op dit moment boven aan mijn lijstje van kandidaten).

- Hoe was het bij recente HTC telefoons met rooten en flashen? Duurde dat lang of vrij snel beschikbaar (met garantie als het kan :P)
- Weet iemand al of sense 5 onthoud als je switcht naar de old style? Vaak genoeg dat zulke dingen gelijk vergeten worden.

Deze telefoon is toch echt de koploper om mijn Desire op te volgen :).
Met old style bedoel je de Sense 4 achtergrond en klik met widgets? Ja dat kan, ik verwacht dat de flipboard achtige widget die ze nu op alle foto's tonen gewoon weg kan van het homescreen.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 10:00

wontcachme

You catch me? No you wont

Bullet NL schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:57:
[...]

Met old style bedoel je de Sense 4 achtergrond en klik met widgets? Ja dat kan, ik verwacht dat de flipboard achtige widget die ze nu op alle foto's tonen gewoon weg kan van het homescreen.
Jep. Gewoon back to basics. Flipboard lijkt me compleet en helemaal niks :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Pagina: 1 ... 7 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)