[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.595 views

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
tiguan schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:35:
Ik heb vanmiddag m'n One plat op z'n smoel laten vallen op een tegelvloer. Scherm aan diggelen. Heeft iemand ervaring met de reparatie hiervan en wat de kosten daarvan zijn?

Het scherm en de digitizer doen het nog wel, alleen het glas lijkt gebroken te zijn.
:X succes

http://www.eweek.com/mobi...xit-repair-score-to-date/

Systeem Specs

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:36
Als je het linkje in het artikel volgt lijkt enkel het scherm wel redelijk makkelijk te vervangen zijn:
http://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+Teardown/13494/1

"A small amount of heat and a suction cup were all that was required to create a gap in the One's zero gap construction."

Misschien zelf even ook verder lezen, sorry. 8)7

While the display can be lifted, it can't be removed as it is still connected via the display ribbon cables, which are routed underneath the case assembly.

[ Voor 20% gewijzigd door jordeeeh op 05-09-2013 09:38 ]

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
Ik ben dan ook heel benieuwd wat ze precies gaan repareren en hoeveel 't gaat kosten. Ik kan mezelf wel voor me kop slaan. Ik ga ook gelijk een hoesje of iets in die trant halen vanaf nu.

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Zelf ook me toestel een keer vol op het scherm laten vallen, scherm zat vol met barsten, hij reageerde echter nog prima.

Omdat ik hem verzekerd heb kon ik hem laten opsturen => 2 dagen later was ik in het bezit van een gloednieuwe HTC One.

Volgens de medewerker zijn de reparatiekosten voor hun zo duur dat een nieuw toestel voor hun voordeliger is.

[ Voor 18% gewijzigd door donvalentino op 05-09-2013 11:22 ]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 00:08

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik vind het toch wel bijzonder eigenlijk.. Ik heb mijn telefoon echt al zo vaak laten vallen.
In huis, op straat, in de auto... Nooit iets met de telefoon aan de hand ! Zelfseer de telefoon met mijn voet proberen op te vangen, maar in plaats van opvangen schopte ik hem 5 meter weg ongeveer.. Telefoon ziet er nog steeds als nieuw uit.

Zou dit dan komen door mijn silicone case van 2 euro en zagg screen protector ofzo?
Maakt dit nou echt zo'n groot verschil?

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Floris-K schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:57:
Zelfseer de telefoon met mijn voet proberen op te vangen, maar in plaats van opvangen schopte ik hem 5 meter weg ongeveer.. Telefoon ziet er nog steeds als nieuw uit.
Hèhè, soortgelijke situatie meegemaakt (gelukkig niet bij mezelf en met een totaal andere telefoon)

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:12
@Tiguan...goed klote! Hopelijk is het nog te repareren.

@de rest...meh...dat is allemaal natuurlijk peanuts vergeleken met mijn actie een week geleden ;)

dafmay in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"

Het hoesje heeft alle verschil gemaakt...zonder was er niets van de One overgebleven :)

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 05-09-2013 13:45 ]

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Floris-K schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:57:
Zou dit dan komen door mijn silicone case van 2 euro en zagg screen protector ofzo?
Maakt dit nou echt zo'n groot verschil?
Ja, die silicone case maakt dat verschil, niet die screenprotector.

Verwijderd

tiguan schreef op woensdag 04 september 2013 @ 20:35:
Ik heb vanmiddag m'n One plat op z'n smoel laten vallen op een tegelvloer. Scherm aan diggelen. Heeft iemand ervaring met de reparatie hiervan en wat de kosten daarvan zijn?

Het scherm en de digitizer doen het nog wel, alleen het glas lijkt gebroken te zijn.
https://www.amltelecom.co...HTC-One-M7-Origineel.html

• tiguan
Dat is dus kut, dan wordt het scherm ook vervangen, terwijl die nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Aangezien de repairscore 0 is vraag ik me af of je wel een scherm van 200 euro wilt kopen. Grote kans dat je het helemaal niet voor elkaar krijgt. Als ik die how-to bekijk is het een hels karwei om alles los te krijgen (bijna onmogelijk) en vermoed ik dat het nog moeilijker is om alles weer in elkaar te zetten. Als het misgaat loopt je verlies met nog eens 200 euro op.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Ik ga niks zelf repareren, ik stuur 'm op naar HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Het scherm van mijn HTC 8X is ook al 2 keer gebroken en 2x heel slecht gerepareerd. De telefoon is weliswaar makkelijk te demonteren, echter vanwege de softcoating is een reparatie altijd zichtbaar aan de randen. Het gaat dus niet alleen over het demonteren en monteren maar ook om de kans op beschadigingen of misalignment van het scherm in de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-07 14:36
Het viel mij op dat het geluid dat uit de speakers komt een beetje hol klinkt. Hebben anderen dat ook gemerkt? (Of is het niet de bedoeling?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
FDransfeld schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:15:
Het viel mij op dat het geluid dat uit de speakers komt een beetje hol klinkt. Hebben anderen dat ook gemerkt? (Of is het niet de bedoeling?)
Hol? Nee joh, das de basreflex tube ;)

Serieus, wat bedoel jij met hol? Als of er iets los zit of verkleurd de klankkleur bij verschillende tonen?
Mijn One is overigens loepzuiver ;)

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixious
  • Laatst online: 30-07 14:36
Bullet NL schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:19:
[...]

Hol? Nee joh, das de basreflex tube ;)

Serieus, wat bedoel jij met hol? Als of er iets los zit of verkleurd de klankkleur bij verschillende tonen?
Mijn One is overigens loepzuiver ;)
Als er lage tonen worden afgespeeld klinkt het alsof je de speaker in een kom of wastafel hebt gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01-2023
Verwijderd schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 22:55:
[...]

Bekijk het toestel goed bij aankoop. Gaps, aan uit knop, speakergrills etc. Daar heb je de meeste problemen mee
Ik zag dat meer mensen de HTC One kopen bij Amazon.de. Scheelt enorm in prijs zeg.

Geldt bij Amazon.de dat je binnen x dagen het toestel gewoon mag retourneren zonder echte reden van opgaaf? Ook nadat je het toestel al een keer aan hebt gezet? Ik wil hem namelijk gaan bestellen voor een vriendin en dan eigenlijk ook gelijk controleren op de gebruikelijke zaken (dode pixels, gaps, speaker, waas op aparte kleuren met de camera) waarvoor ik misschien een app moet downloaden.

Is er dan nog iets waar ik op moet letten om niet in de knoei te geraken? Een factory reset uitvoeren zodat ie weer schoon is voordat ik hem terugstuur MOCHT het nodig zijn? Al hoop ik niet dat het nodig is.

Heb nog een vraag, maar die moet ik misschien in het problemen threadje posten. Ik zie zoveel reacties van mensen die "mindere" ervaringen hebben met Dynafix... zijn er alternatieven? Of is het beste alternatief... koop je hem via Amazon.de, laat hem voor reparatie door Amazon.de afhandelen? Of komt ie via Amazon.de via eenzelfde "Dynafix" terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het zal vast aan mij liggen, maar waarom zou je hem in Duitsland halen terwijl je hem hier voor 25euro meer kan krijgen?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:12:
Het zal vast aan mij liggen, maar waarom zou je hem in Duitsland halen terwijl je hem hier voor 25euro meer kan krijgen?
Snel geneigd een dergelijk toestel te kopen bij een online zaak waar ik dusver redelijk goede ervaringen mee heb (alleen nog niet zo zeer op vlak van aftersales met smartphones) of bij een zaak in de buurt waar ik face-to-face even iets kan gaan aanschaffen. Kom dan al snel op 590 euro uit...

Je doelt denk ik op Afuture... nog niet echt bekend mee :?

Maar, ok... Amazon of Afuture, stel ik zet het toestel aan, download en installeer een appje om de proximity sensors of pixels op doodheid te checken en constateer iets minder tofs... gaat zoiets me gedoe opleveren wanneer ik het toestel diezelfde week nog terugstuur? Gewoon zonder echte reden van opgaaf. Moet ik een factory reset uitvoeren voordat ik hem retourneer?

[ Voor 125% gewijzigd door Ardiendo op 07-09-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
BtM909 schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 21:12:
Hier kost dat toesrel meer dan 600 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00

Trackerfire

BTC HODLER

Even een ervaringstip:

Koop hem bij Vianen Telecom. Hij kost hier 469 euro voor zowel de zilveren als de zwarte versie, je mag hem uit de doos checken op gapps en dode pixels. Ik had er eentje waarvan de zijkant een grote gap vertoonde... meteen een nieuwe meegekregen, geen enkel probleem. Staar je er niet blind op dat hij alleen maar op MP verkoopt. Hij verkoopt vanuit huis en heeft dus geen lasten van een winkel e.d.. Dit is absoluut geen reclame, alleen een reactie van een tevreden koper. Zoek hem eens op op MP zou ik zeggen en doe er je voordeel mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 08-09-2013 13:13 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardiendo
Trackerfire schreef op zondag 08 september 2013 @ 13:13:
Even een ervaringstip:

Koop hem bij Vianen Telecom. Hij kost hier 469 euro voor zowel de zilveren als de zwarte versie, je mag hem uit de doos checken op gapps en dode pixels. Ik had er eentje waarvan de zijkant een grote gap vertoonde... meteen een nieuwe meegekregen, geen enkel probleem. Staar je er niet blind op dat hij alleen maar op MP verkoopt. Hij verkoopt vanuit huis en heeft dus geen lasten van een winkel e.d.. Dit is absoluut geen reclame, alleen een reactie van een tevreden koper. Zoek hem eens op op MP zou ik zeggen en doe er je voordeel mee.
Bedankt, maar Vianen ligt iets tever uit de buurt en ga toch liever voor een bekendere winkel/webshop. Bij MM/Saturn mocht ik trouwens ook vantevoren op gaps controleren. Thuis doe je dingen echter iets meer op je gemak en in eigen tempo.

Ging me er ook vooral om waar ik als consument sta. Mag ik de eerste dag het apparaat aan de lader leggen, hem aanzetten, een app van de store downloaden en installeren om de sensors te testen en een foto maken in low-light (voor de rode/roze/blauwe waas) en dan toch nog (met een factory reset om het ding schoon te maken?) het toestel zonder problemen retour sturen als hij me niet bevalt?

[ Voor 27% gewijzigd door Ardiendo op 08-09-2013 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

renzo4000 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:39:
[...]

In een van de eerste firmware's was geluid aanzienlijk hoger. Echter hoeven zeupdates.mij niet "keihard" ik heb liever een zuiver geluid en in de huidige versie gaat imho prima. Als ik de kwaliteit vergelijk met de S4 van een vriend is de One beduidend beter. Op XDA is hier ook eea over terug te vinden. Als je de One hebt geroot zijn diverse oplossingen om het "oude harde" geluid weer terug te krijgen.
Ook ik heb hier in 't begin melding over gedaan. In mijn geval was 't duidelijk merkbaar aangezien mijn broer een van de eerste One had uit Duitsland. Ik ontving 'm pas in juni. Naast elkaar met hetzelfde muziekbestand was het verschil zeker 30 a 40 procent. De mijne is beduidend zachter. Het verschil zat in de software updates. Hij had nog een oudere versie, ik de .13 die meteen werd geüpdate toen ik 'm in gebruik nam.

Ik vind het 'n Enorm gemis, omdat ik het juist belangrijk vind dat het geluid hard genoeg kan zoals het ook werd gepresenteerd. Voldoende power was voor mij een USP, maar mijn oude N95 gaat vele malen harder dan de One. Mijn broer had bewust de updates oovergeslagen, maar door 'n foutje van z'n vrouw is er per ongeluk toch 'n software update uitgevoerd, waardoor zijn volume dus ook drastisch naar beneden is geschroefd.

Ik ga me binnenkort toch verdiepen in 't zogenaamde Rommen, want ik wil de power toch echt opschroeven naar het oorspronkelijke. Helaas ben ik 'n groentje met dit soort dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:02

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Dames en heren, mag ik jullie nogmaals wijzen op de topicwaarschuwing? Discussies over prijzen ed. horen in HTC One - Levertijden en prijzen!!!

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNOK16Bit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:35
Verwijderd schreef op zondag 08 september 2013 @ 16:16:
[...]

...
Ik ga me binnenkort toch verdiepen in 't zogenaamde Rommen, want ik wil de power toch echt opschroeven naar het oorspronkelijke. Helaas ben ik 'n groentje met dit soort dingen..
Ik weet niet of het weer opschroeven van het geluid door de oude firmware erop te zetten verstandig is. Ik heb het gerucht gelezen dat HTC het met opzet heeft terugeschroefd, omdat er speakers kapot zijn gegaan. Ik kan hier overigens geen bron van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millert
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 22:22
Ik heb ook het scherm stuk gehad van mijn HTC One. Heb contact opgenomen met HTC en de reparatie is door hun uitbesteed aan Dynalogic. Dit heeft me 185 euro gekost maar het toestel is kundig gerepareerd, weer als nieuw :).

EV Hyundai Ioniq Electric 28 kWh | PV Oost 2960Wp / West 2560Wp | Thuisbatterij 1Komma5 17,2 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Thanks Millert, dan weet ik wat ik ongeveer kan verwachten qua kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mijn scherm kapot gehad. 187 euro, kreeg hem in ca. 6 werkdagen weer terug, maar met allerlei vingerafdrukken aan de binnenkant van mijn nieuwe scherm en een heldere pixel! :|

Dus weer retour gestuurd en is die weer vervangen (onder garantie uiteraard), echter heb ik gisteren het toestel retour ontvangen met dit keer een defecte camera! De camera-app opent, toont het menu maar geen camera beeld. Na 5 seconden sluit die weer... Ik ben bang dat ik mijn toestel weer een dag of 5 kwijt ben om dit euvel te repareren. Ik baal echt enorm, bijna 200 euro en dan je toestel 3 x weg moeten sturen. 8)7

Dit hoort hier: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 10-09-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:02:
Ook mijn scherm kapot gehad. 187 euro, kreeg hem in ca. 6 werkdagen weer terug, maar met allerlei vingerafdrukken aan de binnenkant van mijn nieuwe scherm en een heldere pixel! :|

Dus weer retour gestuurd en is die weer vervangen (onder garantie uiteraard), echter heb ik gisteren het toestel retour ontvangen met dit keer een defecte camera! De camera-app opent, toont het menu maar geen camera beeld. Na 5 seconden sluit die weer... Ik ben bang dat ik mijn toestel weer een dag of 5 kwijt ben om dit euvel te repareren. Ik baal echt enorm, bijna 200 euro en dan je toestel 3 x weg moeten sturen. 8)7
Gewn zeggen na 3 keer recht op nieuw toestel. Ik heb trouwens het camera probleem als het echt heel donker is dat ik een rose/blauwe waas krijg. Maar bewust niet opgestuurd, omdat er 80% kans is dat je toestel met meer gebreken terug komt dan waarvoor je het hebt opgestuurd. Im for 80% happy, omdat mijn camera het wel goed doet in daglicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Jezus, van dat soort verhalen wordt je ook niet vrolijk. Mijn toestel is perfect, ook de camera. Maar de kans is dus groot, dat je een slechter toestel terug krijgt? Ik hou mijn hart vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-03 14:33
Even kort een paar vragen nadat ik afgelopen weekend in de winkel ben wezen kijken naar de One.
Wat mij opviel is dat het 'formaat' waarover wordt gesproken, ik niet zo heel geweldig 'groot' vind.

Ik heb nu een HD2, dus wellicht komt het daar door.

4 vragen;
- Zijn er mensen die ook van de HTC HD2 afkomen, wat vinden jullie van de One?

- Als ik nu een nieuwe One ga ophalen, krijg ik dus als ik het goed begrijp wellicht de laatste Android versie (inclusief update). Wat waarschijnlijk wat aanpassingen met zich meebrengt, zoals de batterijduur en het geluid, als ik het goed lees. Correct?
Concreet: Wat is de actuele accuduur van de One met de meeste actuele Android versie, zoals deze nu afgegeven wordt bij de One in de winkels?

- De remote (TV) functie m.b.t. de infrarood, werkt dat goed genoeg met TV's opzich? Ik ontvang tv via de schotel, en heb dus geen UPC of Ziggo decoder. Een philips LED tv en Philips HD ontvanger, werkt dit daar ook goed mee?

- Blinkfeed, werkt dit nu 'goed' genoeg in NL of werkt dit nog niet voldoende en gebruiken jullie het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 20:52
Nee

- Als ik nu een nieuwe One ga ophalen, krijg ik dus als ik het goed begrijp wellicht de laatste Android versie (inclusief update). Wat waarschijnlijk wat aanpassingen met zich meebrengt, zoals de batterijduur en het geluid, als ik het goed lees. Correct?
Concreet: Wat is de actuele accuduur van de One met de meeste actuele Android versie, zoals deze nu afgegeven wordt bij de One in de winkels?

Ik doe gemiddeld een dag met een accu (12u). Ik browse/bel/app/game aardig wat over de dag. Wel heb ik een wakelock van de facebook app, dus je zou er langer mee moeten doen.

- De remote (TV) functie m.b.t. de infrarood, werkt dat goed genoeg met TV's opzich? Ik ontvang tv via de schotel, en heb dus geen UPC of Ziggo decoder. Een philips LED tv en Philips HD ontvanger, werkt dit daar ook goed mee?
Gebruik ik niet. Wel geprobeerd aan mijn Philips tv te koppelen en dit werkte goed.

- Blinkfeed, werkt dit nu 'goed' genoeg in NL of werkt dit nog niet voldoende en gebruiken jullie het niet?
Gebruik ik niet omdat ik het geen toegevoegde waarde vind hebben. Vind het overzicht niet duidelijk en erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 08:35
faisje schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:05:
[...]

Gewn zeggen na 3 keer recht op nieuw toestel. Ik heb trouwens het camera probleem als het echt heel donker is dat ik een rose/blauwe waas krijg. Maar bewust niet opgestuurd, omdat er 80% kans is dat je toestel met meer gebreken terug komt dan waarvoor je het hebt opgestuurd. Im for 80% happy, omdat mijn camera het wel goed doet in daglicht.
Ik heb ook het probleem met mijn camera dat er een kleurige waas komt als het heel donker is. Heb me er niet aan gestoord, omdat in het donker de foto's toch niet bruikbaar zijn. (In slecht licht met de Nacht en/of HDR functie overigens wel)
Ik heb ook een ander probleem dat zich voordoet in specifieke lichtinval. Dan slaat de belichting op tilt, waardoor het beeld gaat flikkeren. Met name bij video irritant (heb een dergelijke video...)

Ik heb hem inmiddels een keer laten vallen (met duidelijke schade aan de behuizing), dus ik vrees dat ik sowieso niet makkelijk vervanging krijg binnen garantie (ook al had ik het probleem ervoor al). Door de schade heb ik overigens een behoorlijke gap bovenin, en ik had juist uit een van de eerste batches (uit Duitsland) met geluk een zonder gap... (het is nu een tikje erger dan de foto's die toen langskwamen...) maar ja eigen schuld dit keer.

Problemen als schade, etc horen hier: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 10-09-2013 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
Heb sinds vandaag ook een HTC One. Fantastisch mooi toestel, was alleen wel een beetje teleurgesteld dat ie bij de simkaart-slot (al dan wel hele kleine) beschadigingen heeft. 2 hele kleine puntjes, alsof iemand bij het ejecteren van de simkaart-slot een paar keer mis heeft geprikt oid (mss bij testen/QA in fabriek?)

Moet zeggen dat ik wel een beetje een mierenneuker ben met dat soort dingen en ik heb in de afgelopen jaren ook geleerd dat elk toestel altijd wel iets heeft (krakerige behuizing, behuizing die niet goed afsluit etc etc), dus ik denk dat ik deze 'kwaaltjes' maar ter kennis geving aan moet nemen, want wie weet hoe een andere eruit ziet als ik deze zou omruilen.

Als ik er eenmaal zelf een krasje op heb veroorzaakt, dan ben ik wel over die drempel heen, maar op dag 1 zou ik toch een volledig schadevrij toestel willen...zeker voor die premium prijs...maar ja, ik moet daar toch eens overheen stappen denk... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Laatst online: 13:17
Zijn er hier mensen die hun HTC One verzekerd hebben via een externe partij, dus anders dan de telefoon provider?
Ik heb m'n telefoon nu sinds eind mei, en wil hem nu eigenlijk wel verzekeren tegen alle ellende die mogelijk is. Iemand suggesties en / of goede ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
HansAnders07 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:05:
Zijn er hier mensen die hun HTC One verzekerd hebben via een externe partij, dus anders dan de telefoon provider?
Ik heb m'n telefoon nu sinds eind mei, en wil hem nu eigenlijk wel verzekeren tegen alle ellende die mogelijk is. Iemand suggesties en / of goede ervaringen?
Bel je inboedelverzekeraar en vraag of ze ook een kostbaarheden verzekering hebben, kost overwegend ook een stuk minder dan die gare provider-verzekeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jourit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03 22:38
HansAnders07 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:05:
Ik heb mijn toestel verzekerd bij aanschaf via studentmobiel. Toestel zelf kapotgemaakt en teruggestuurd. zag er toen zo uit. http://www.freebits.nl/view.php?filename=543foto.jpeg Na 6 weken te hebben gewacht kreeg ik een vervangend toestel terug. Dit vervangende toestel bleek hetzelfde toestel te zijn als die ik had opgestuurd maar met een vervangend moederbord. Helaas was het toestel nogsteeds net zo krom als op de foto en zat er een rode vlek op het scherm. (volgens de verzekering was het toestel gerepareerd door HTC( dus dynafix?). Nu ben ik ondertussen 8 weken verder en heb ik nogsteeds niks terug gehad. Kortom de EWP verzekering die studentmobiel aanbied kan ik je in ieder geval zeker niet aanraden!

(moest ook even mijn gal spuwen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:03
Vandaag een one gekocht, de powerknop geeft (bijna) geen feedback (klik) bij het indrukken waardoor je niet voelt of je hem goed hebt ingedrukt, de volumeknoppen daarentegen klikken wel duidelijk.aan de onderkant sluit het stukje alu niet zo mooi aan, hierdoor voel en zie je een scherp randje. Zal ik hem hiervoor terugbrengen? Of ben ik nu te kieskeurig? Ik zelf vindt vooral de powerknop erg storend, dat scherpe randje niet zo, alhoewel dat eigenlijk ook niet acceptabel is voor een €600 toestel.

Mijn vraag aan jullie: hoe duidelijk klikt jullie powerknop?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Jordyyyyy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:43:
Vandaag een one gekocht, de powerknop geeft (bijna) geen feedback (klik) bij het indrukken waardoor je niet voelt of je hem goed hebt ingedrukt, de volumeknoppen daarentegen klikken wel duidelijk.aan de onderkant sluit het stukje alu niet zo mooi aan, hierdoor voel en zie je een scherp randje. Zal ik hem hiervoor terugbrengen? Of ben ik nu te kieskeurig? Ik zelf vindt vooral de powerknop erg storend, dat scherpe randje niet zo, alhoewel dat eigenlijk ook niet acceptabel is voor een €600 toestel.

Waar heb je hem gekocht? In een fysieke winkel begrijp ik? Ik zou er zondermeer terug gaan, het feit dat jij je er nu al aan stoort blijft dat dan altijd zo'n ding. Alsof je een Lamborgini hebt gekocht met een deuk in je motorkap ..

Gewoon omruilen en in de winkel de nieuwe eerst goed inspecteren voordat je weggaat.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Jordyyyyy schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:43:

Dat scherpe randje en die gap zou ik idd niet accepteren, dat is een bekend probleem.
De powerbutton zou ik even vergelijken met andere toestellen, dat hoort ook een beetje bij de One.

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:03
Ik wil hem ook zeker terugbrengen, alleen wil ik van de rest weten hoe de klik bij andere toestellen is. Want als het bij alle One's zo is dat de klik te zacht is, dan heeft het weinig nut om te ruilen... Dus als men mij hier wil helpen: hoe is bij jullie de klik van de powerknop? Net zo aanwezig als de volumeknoppen, dus echt goed voelbaar of voelbaar met moeite?

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

De volumeknoppen klikken bij mij ook duidelijker dan de power button, weet nog dat mijn toestel de eerste keer spontaan leek aan te gaan aangezien ik geen idee had dat ik de power button al had ingedrukt.

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:23

Barbas

Gallego!

Bij de mijne is de klik goed voelbaar.

Mejor así

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Klein vraagje nog: weet iemand of je de rastergrootte van de icons op je homescreen ook aan kunt passen?
In het apps overzicht kan dit wel (van 3x4 naar 4x5). Ik zou graag op mijn home screen van 4x4 naar 4x5 apps gaan. Of is dit alleen met rooten mogelijk?

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 17:33
Resteleiro schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:34:
Bij de mijne is de klik goed voelbaar.
Bij mij ook, zelfde klik als bij de volume knoppen. Mijn vriendin heeft ook een One en daar ligt de volume knop nagenoeg gelijk met de behuizing en is ook lastiger indrukken. Uiteraard staat er ook bij haar een custom rom en kernel op en kan het toestel aangezet worden met de volume knoppen ;)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• Barbas
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:23

Barbas

Gallego!

tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:37:
Klein vraagje nog: weet iemand of je de rastergrootte van de icons op je homescreen ook aan kunt passen?
In het apps overzicht kan dit wel (van 3x4 naar 4x5). Ik zou graag op mijn home screen van 4x4 naar 4x5 apps gaan. Of is dit alleen met rooten mogelijk?
Voor zover ik weet kan dit niet voor je homescreen. Misschien dat er een app is die dit mogelijk maakt?

Mejor así

• Novadecasa
Novadecasa schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 13:00:
Even kort een paar vragen nadat ik afgelopen weekend in de winkel ben wezen kijken naar de One.
Wat mij opviel is dat het 'formaat' waarover wordt gesproken, ik niet zo heel geweldig 'groot' vind.

Ik heb nu een HD2, dus wellicht komt het daar door.

4 vragen;

Bedankt voor het duidelijke antwoord, benieuwd naar meerdere reacties van mensen op mijn vragen :+

En ik kijk wel uit naar de eerste vergelijking tussen de Iphone 5S en de One, al is het al puur op snelheid, hoe merkbaar dat is in de praktijk.
Resteleiro schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:00:
Voor zover ik weet kan dit niet voor je homescreen.
Misschien dat er een app is die dit mogelijk maakt?
Of gebruik een andere launcher :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:29:
[...]
Of gebruik een andere launcher :)
Maar werkt Blinkfeed dan nog wel vraag ik me af? Nog een vraagje: is het mogelijk om Blinkfeed naar het middelste scherm te verplaatsen ipv het meeste linkse home screen zoals standaard het geval is?
Blinkfeed is dan helemaal pleite...
En volgens mij is het standaard niet te assignen aan een ander scherm.

(opzich raar, want bij de HTC One X icm Sense 5 is Blinkfeed out-of-the-box wel helemaal uit te schakelen)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dafmay
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:11:
En volgens mij is het standaard niet te assignen aan een ander scherm.

(opzich raar, want bij de HTC One X icm Sense 5 is Blinkfeed out-of-the-box wel helemaal uit te schakelen)
Jawel hoor...je kunt Blinkfeed (startscherm) op een ander scherm instellen en een ander scherm als startscherm instellen. Op deze manier kun je Blinkfeed blijven gebruiken maar heb je een ander 'startscherm'.

Blinkfeed is nooit volledig 'uit te schakelen' inderdaad. Zelfs binnen de (Sense) custom roms die ik op m'n One installeer is Blinkfeed niet te verwijderen. Er zijn welk halfslachtige opties, maar dat kan weer problemen geven (widgets en anders Sense zaken).

[ Voor 26% gewijzigd door dafmay op 11-09-2013 11:20 ]

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:06:
[...]

Maar werkt Blinkfeed dan nog wel vraag ik me af? Nog een vraagje: is het mogelijk om Blinkfeed naar het middelste scherm te verplaatsen ipv het meeste linkse home screen zoals standaard het geval is?
Je kan blinkfeed niet verplaatsen, maar wel een ander scherm als default homescreen instellen.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dafmay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:17:
[...]

Jawel hoor...je kunt Blinkfeed (startscherm) op een ander scherm instellen en een ander scherm als startscherm instellen. Op deze manier kun je Blinkfeed blijven gebruiken maar heb je een ander 'startscherm'.

Blinkfeed is nooit volledig 'uit te schakelen' inderdaad. Zelfs binnen de (Sense) custom roms die ik op m'n One installeer is Blinkfeed niet te verwijderen. Er zijn welk halfslachtige opties, maar dat kan weer problemen geven (widgets en anders Sense zaken).
Bij de officiële sence rom op de HTC One X is blinkfeed wel volledig uit te schakelen, ik verwacht daarom dat die optie een volgende update ook wel naar de One komt.

Chris.nl in "[HTC One X] Rooten & Custom ROM's"

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 11-09-2013 11:45 ]

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
Chris.nl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:26:
[...]

Bij de officiële sence rom op de HTC One X is blinkfeed wel volledig uit te schakelen, ik verwacht daarom dat die optie een volgende update ook wel naar de One komt.
Denk dat dit bij de One niet gaat gebeuren, omdat het in de basis een voor de One ontwikkelde "Feature" is.

[ Voor 4% gewijzigd door BB72 op 11-09-2013 11:29 ]

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Chris.nl schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:26:
[...]

Chris.nl in "[HTC One X] Rooten & Custom ROM's"
Welke update bedoel je dan precies? Android 4.3 (die binnenkort OTA komt) staat toch los van Sense 5?
dafmay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:17:
Jij kunt Blinkfeed instellen op je meest rechter homescreen dus?

• Chris.nl
  • Niet online
tweaker2010 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:34:
[...]

Welke update bedoel je dan precies? Android 4.3 (die binnenkort OTA komt) staat toch los van Sense 5?
Android versie staat idd los van Sence 5, maar dit is wel de schil die ze er elke update weer overheen moeten leggen. Mijn 'hoop' is dus dat die extra optie die de One X al heeft, een soort update van Sence 5 is die erin verwerkt wordt. Het HTC SDK-niveau van de One X ROM is 5.41, die van mijn HTC One is 5.34. Misschien krijgen wij ook ooit versie 5.4+ ?
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:34:
[...]

Jij kunt Blinkfeed instellen op je meest rechter homescreen dus?
Nee Blinkfeed staat vast als 1e / meest linker homescreen. Je kan het 2e 3e etc scherm wel instellen als scherm waar ie heenspringt wanneer je op de homeknop drukt.

[ Voor 7% gewijzigd door Chris.nl op 11-09-2013 11:49 ]

Daarom, kun je Blinkfeed niet assignen aan een ander scherm, just like i said.

• dafmay
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:52:
Daarom, kun je Blinkfeed niet assignen aan een ander scherm, just like i said.
Ah ja ik begrijp nu precies hoe jij het bedoeld. Maar mijn opmerking is valide ihkv de vraag van de poster...je kunt er immers voor zorgen dat Blinkfeed niet je standaard homescreen is door een andere scherm als homescreen in te stellen.

Anyway...hoop dat het voor de originele poster nu allemaal nog een beetje duidelijk is ;)
CLB schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:11:
Oh en als we dan persé de miereneuk-route op gaan...wil ik je graag erop wijzen dat deze opmerking van jou onjuist is. Blinkfeed is nooit "helemaal pleite".

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 11-09-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Kun je de verlichting ook eerder laten aangaan als het wat donkerder wordt (of continue laten branden tijdens het "aan" zijn van het toestel) bij de -BACK- en -HOME- "buttons" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dafmay schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:28:
Oh en als we dan persé de miereneuk-route op gaan...
wil ik je graag erop wijzen dat deze opmerking van jou onjuist is. Blinkfeed is nooit "helemaal pleite".
Blinkfeed kan niet naar andere schermen, dat is wat die vroeg.
Met een andere launcher is het weg, niet te gebruiken, 'pleite' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

Ik heb zelf gisteren de One gekocht, nadat m'n One X overleden is.

Nu viel mij op dat ik totaal geen HTC widgets heb die ik op de One X wel had. De One X draaide op de Sense 5 update. Ik zie wel enkele Google-widgets, maar ik vind de HTC varianten echt een stuk fijner in gebruik.

Ik mis dus de Mail, Berichten, volledige Muziekwidget (heb alleen een kleine speler), Contactenwidget en de weerwidgets. Ik heb alle updates gedraaid, maar krijg ze echt niet tevoorschijn.

Iemand een idee of die het wil checken? :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gold edition;
Afbeeldingslocatie: http://cdn.androidcentral.com/sites/androidcentral.com/files/imagecache/w680h550/postimages/444537/htc-one-gold-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 13:15
Z900 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:11:
Kun je de verlichting ook eerder laten aangaan als het wat donkerder wordt (of continue laten branden tijdens het "aan" zijn van het toestel) bij de -BACK- en -HOME- "buttons" ?
Nope,

Helaas niet in te stellen (wellicht via rooten)?

Even terug in het forum kun je lezen dat je niet de enige bent, mocht het je echt storen houd even je vinger voor de lichtsensor. Is niet ideaal, maar het went overigens wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 01:32:
[...]

Blinkfeed kan niet naar andere schermen, dat is wat die vroeg.
Met een andere launcher is het weg, niet te gebruiken, 'pleite' dus.
Nah...dat lijkt maar zo...Sense/Blinkfeed draait gewoon nog lekekr op de achtergrond. Alleen zie je het niet meer. Maar het is dus niet "helemaal pleite".

En Blinkfeed kan wel naar een ander scherm...je kunt een van de andere schermen instellen als homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Blinkfeed blijft op het meest linker scherm dan, c'est ca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 09:50:
Blinkfeed blijft op het meest linker scherm dan, c'est ca.
Voila...zijn wij er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Volgens mij heb ik een serieus probleem met mijn batterij/accuduur.

Ik heb al een lange tijd een GPE van mijn HTC One gemaakt. In eerste instantie geflashed naar 4.2.x en later de update naar 4.3 gekregen. Werkte allemaal feilloos en ik was ook erg tevreden ermee.

Inmiddels werk ik al zeker een aantal weken met 4.3 en heb ik ook niks gewijzigd aan mijn telefoon. Maar... sinds ik vanochtend om 5:30 uur mijn telefoon van de lader heb gehaald, daalt mijn batterij enorm snel. Hij zit nu op 26% en mijn telefoon is ook erg warm. Een battery app geeft aan dat de temperatuur van mijn batterij 37,2 graden is.

Kijk ik in de battery settings, dan zie ik de volgende opvallende dingen:
Android System - 44%
Google Services - 21%
Android OS - 7%
Screen - 6%
Wi-Fi - 5%
Mobile Standby - 4%

Verder nog een aantal 3% en 2% dingen, maar dat stelt niks voor. Ik heb mijn telefoon serieus nog niet gebruikt vandaag. Ik heb een uur geleden al alles gekilled en een restart uitgevoerd.

Details Android System:
CPU total - 13m 54s
CPU foreground - 32s
Keep awake - 4m 46s
Data sent - 16.20 KB
Data received - 11.04 KB

Details Google Services:
CPU total - 42m 21s
Keep awake - 1h 51m 33s
GPS - 3m 8s
Data sent - 3.07 MB
Data received - 1.21 MB

Hoewel het met name het Android System is die steeds meer verbruikt, lijkt het wel gekoppeld aan de bijna 2 uur awake van Google Services.

Wat gaat hier mis en wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Google services! Maw de locatie service/bepaling van Google (Maps). Dit is heel vaak de grootste verbruiker in standby en veroorzaker van wakelocks. Kijk de settings eens na...m.n. die van Google Maps, en zet locatie bepaling uit. Ik kan helaas niet voor je nakijken hoe die setting exact heet, omdat ik Google Maps e.d. niet op mijn tel heb geinstalleerd.

Btw sowieso even de telefoon herstarten...

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 13-09-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Laatst online: 03-10 12:38
allstarted1 schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 02:33:
Ik heb zelf gisteren de One gekocht, nadat m'n One X overleden is.

Nu viel mij op dat ik totaal geen HTC widgets heb die ik op de One X wel had. De One X draaide op de Sense 5 update. Ik zie wel enkele Google-widgets, maar ik vind de HTC varianten echt een stuk fijner in gebruik.

Ik mis dus de Mail, Berichten, volledige Muziekwidget (heb alleen een kleine speler), Contactenwidget en de weerwidgets. Ik heb alle updates gedraaid, maar krijg ze echt niet tevoorschijn.

Iemand een idee of die het wil checken? :)
Is ook al eerder vermeld; HTC heeft Sense flink op de schop genomen en allerlei 'onnodige' toevoegingen weggehaald zoals die widgets. Simpel en zo kaal mogelijk lijkt de nieuwe koers voor Sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

JRKAP schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:21:
[...]
Is ook al eerder vermeld; HTC heeft Sense flink op de schop genomen en allerlei 'onnodige' toevoegingen weggehaald zoals die widgets. Simpel en zo kaal mogelijk lijkt de nieuwe koers voor Sense.
Dat simpel is ze dan niet gelukt. Ik vind Sense 5 soms nodeloos beperkt en onhandig in het gebruikt.
Bovendien zijn veel dingen juist aangepast om het expres even anders als Google te doen, wat jammer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Hoe is jullie ervaring met de accuduur na de laatste update? (4.2.2.) Ik lees af en toe dat het hard achteruit gegaan is...?

Wil morgen mischien de One halen, maar twijfel nog. Zijn er nog issues die ik echt moet weten, de meeste 'kinderziektes' zijn er inmiddels wel uit mag ik hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:23:
Google services! Maw de locatie service/bepaling van Google (Maps). Dit is heel vaak de grootste verbruiker in standby en veroorzaker van wakelocks. Kijk de settings eens na...m.n. die van Google Maps, en zet locatie bepaling uit. Ik kan helaas niet voor je nakijken hoe die setting exact heet, omdat ik Google Maps e.d. niet op mijn tel heb geinstalleerd.

Btw sowieso even de telefoon herstarten...
Telefoon herstarten heb ik al gedaan, meerdere keren zelfs.

Dus als ik je goed begrijp moet ik een door mij veelgebruikte service uitschakelen om mijn batterij te besparen? Laat ik nog duidelijker zijn: ik gebruik zeker 3-4x per week Google Maps als navigatie, dan zit de telefoon aan de lader in de auto. Daarnaast heb ik Google Maps ook al uit de achtergrond verwijderd (net als elke andere app), maar dat helpt niet. Telefoon heeft een uur uitgestaan en hangt nu een uur ongeveer aan de lader. Zit slechts op 44% nog, via het stopcontact. En de batterij is 39,5 graden inmiddels.

Google Maps of location services uitschakelen is voor mij geen optie, dan maak ik mijn telefoon waardeloos. Ook omdat ik social media zoals Foursquare gebruik. Dat zou ook nergens op slaan, mijn telefoon heeft namelijk altijd goed gewerkt en ik weet er nog net genoeg van af om te weten dat het niet aan mij ligt (er is immers niks veranderd aan mijn gebruik/de telefoon).

Heeft niemand anders hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Er zijn twee settings voor locatieservices. Een daarvan is nodig voor Google Maps. Deze vreet niet eens zoveel stroom. Die andere wel en die kan je volgens mij prima uitzetten. Die wordt niet gebruikt door Foursquare e.d., maar wel door Google Now. Mijn One ligt ter reparatie dus ik kan het even niet nakijken, maar bij mij scheelde dat echt 50% batterij tijd.

Oh wacht, mijn Sensation heeft 't ook tegenwoordig. "Locatie en Google" zoeken is volgens mij de setting die zoveel stroom gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 13-09-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Novadecasa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 12:14:
Hoe is jullie ervaring met de accuduur na de laatste update? (4.2.2.) Ik lees af en toe dat het hard achteruit gegaan is...?

Wil morgen mischien de One halen, maar twijfel nog. Zijn er nog issues die ik echt moet weten, de meeste 'kinderziektes' zijn er inmiddels wel uit mag ik hopen.
Accuduur is gewoon prima hoor. Ik haal 1 dag bij intensief gebruik of 2 bij matig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Gim

Ik zou zelf voor aankoop het exemplaar even inspecteren om te bepalen of er gaps zijn tussen alu behuizing en kunstof randje, of de speakgril netjes aansluit op het scherm (of dat je een scherp randje hebt), of de powerknop goed zit en evt. klikt (las erover dat is soms wat minder "klikt" of dieper in de behuizing zit). En tja, verder.. dode pixels? krassen? Hij is nu overigens voor 500 verkrijgbaar bij Dixons (folder).

Ik lees wel nog wat verhalen over een mogelijke (rode?) waas met de camera bij zeer low light situaties. Geen idee of het slechts bepaalde batches/exemplaren betreft en of de oplossing software of hardware matig is.

Accu weet ik niet...

[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 13-09-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:03:
Er zijn twee settings voor locatieservices. Een daarvan is nodig voor Google Maps. Deze vreet niet eens zoveel stroom. Die andere wel en die kan je volgens mij prima uitzetten. Die wordt niet gebruikt door Foursquare e.d., maar wel door Google Now. Mijn One ligt ter reparatie dus ik kan het even niet nakijken, maar bij mij scheelde dat echt 50% batterij tijd.

Oh wacht, mijn Sensation heeft 't ook tegenwoordig. "Locatie en Google" zoeken is volgens mij de setting die zoveel stroom gebruikt.
Ok, ik snap het en er staan inderdaad twee opties: GPS en Wi-Fi & mobile network location. Ik heb ze in het geheel maar even uitgeschakeld. Maar het lijkt nog geen direct effect te zijn (qua warmte). Batterij op 40,2 graden en 48%.

Daarnaast snap ik sowieso niet waarom het nodig zou moeten zijn om dit uit te schakelen. Mijn telefoon heeft altijd gewerkt en nu ineens niet meer. Dat slaat toch nergens op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:01:
[...]

Telefoon herstarten heb ik al gedaan, meerdere keren zelfs.

Dus als ik je goed begrijp moet ik een door mij veelgebruikte service uitschakelen om mijn batterij te besparen? Laat ik nog duidelijker zijn: ik gebruik zeker 3-4x per week Google Maps als navigatie, dan zit de telefoon aan de lader in de auto. Daarnaast heb ik Google Maps ook al uit de achtergrond verwijderd (net als elke andere app), maar dat helpt niet. Telefoon heeft een uur uitgestaan en hangt nu een uur ongeveer aan de lader. Zit slechts op 44% nog, via het stopcontact. En de batterij is 39,5 graden inmiddels.

Google Maps of location services uitschakelen is voor mij geen optie, dan maak ik mijn telefoon waardeloos. Ook omdat ik social media zoals Foursquare gebruik. Dat zou ook nergens op slaan, mijn telefoon heeft namelijk altijd goed gewerkt en ik weet er nog net genoeg van af om te weten dat het niet aan mij ligt (er is immers niks veranderd aan mijn gebruik/de telefoon).

Heeft niemand anders hier last van?
Ik begrijp waar je vandaan komt, maar "don't kill the messenger" :) Ik geef je slechts informatie door obv jouw vraag/klacht. Het is een veelgehoorde klacht mbt Google locatiebepaling, vandaar. En ik heb je overigens niet gezegd dat je de app niet meer mag/kunt gebruiken! Het gaat om 1 hele specifieke instelling welke je kunt uitzetten. Lees je daarom ook nog even de reactie van tiguan...(edit : dat heb je gelukkig net gedaan, zie ik)

Oh en vwb de hoge temp van je telefoon/batterij...dat klinkt zeker niet goed...tenzij natuurlijk vanalles op de achtergrond zou draaien (vandaar even telefoon herstart geven) waardoor de temp oploopt. Er zijn diverse tools in de Playstore waarmee je een boel kunt nagaan...

Verder zou ik zeggen, ga zelf op onderzoek uit. Tip : XDA! Ik wens je verder veel succes. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:18:
[...]

Ik begrijp waar je vandaan komt, maar "don't kill the messenger" :) Ik geef je slechts informatie door obv jouw vraag/klacht. Het is een veelgehoorde klacht mbt Google locatiebepaling, vandaar. En ik heb je overigens niet gezegd dat je de app niet meer mag/kunt gebruiken! Het gaat om 1 hele specifieke instelling welke je kunt uitzetten. Lees je daarom ook nog even de reactie van tiguan...(edit : dat heb je gelukkig net gedaan, zie ik)

Oh en vwb de hoge temp van je telefoon/batterij...dat klinkt zeker niet goed...tenzij natuurlijk vanalles op de achtergrond zou draaien (vandaar even telefoon herstart geven) waardoor de temp oploopt. Er zijn diverse tools in de Playstore waarmee je een boel kunt nagaan...

Verder zou ik zeggen, ga zelf op onderzoek uit. Tip : XDA! Ik wens je verder veel succes. :|
Ik verwijt je inderdaad niks. Don't worry. ;)
Het bevreemd mij alleen dat een telefoon die altijd goed heeft gewerkt ineens dit soort (ogenschijnlijke) softwarekuren vertoont. En ik vind het vanuit gebruikers oogpunt onzin dat er bepaalde 'features' uitgeschakeld moeten worden om mijn telefoon 'normaal' te gebruiken. Want van normaal gebruik is dan geen sprake meer. ;)

Maar ik ga het XDA forum maar eens bekijken. Als iemand hier nog een idee heeft: graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay

Accuduur is nog steeds prima op mijn One (zowel 4.2.2 als 4.3). Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik zelf met custom roms werk op mijn telefoon, dus niet met de stock android versie welke op de telefoon werd geleverd. Ik kan wel zeggen dat accuduur op android 4.3 een stuk verbeterd is (obv mijn setup en gebruik, tov 4.2.2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novadecasa
Gim schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:
[...]

Ik zou zelf voor aankoop het exemplaar even inspecteren om te bepalen of er gaps zijn tussen alu behuizing en kunstof randje, of de speakgril netjes aansluit op het scherm (of dat je een scherp randje hebt), of de powerknop goed zit en evt. klikt (las erover dat is soms wat minder "klikt" of dieper in de behuizing zit). En tja, verder.. dode pixels? krassen? Hij is nu overigens voor 500 verkrijgbaar bij Dixons (folder).

Ik lees wel nog wat verhalen over een mogelijke (rode?) waas met de camera bij zeer low light situaties. Geen idee of het slechts bepaalde batches/exemplaren betreft en of de oplossing software of hardware matig is.

Accu weet ik niet...
Thnx voor de comments people! :)

Ja dat over die powerknop. Die knop hoort dus gewoon goed en simpel te klikken? Want las ook al wat over 'moeilijk en zwaar' in te drukken knop.

Accuduur vind ik wel belangrijk, klinkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:26:
[...]

Het bevreemd mij alleen dat een telefoon die altijd goed heeft gewerkt ineens dit soort (ogenschijnlijke) softwarekuren vertoont. En ik vind het vanuit gebruikers oogpunt onzin dat er bepaalde 'features' uitgeschakeld moeten worden om mijn telefoon 'normaal' te gebruiken. Want van normaal gebruik is dan geen sprake meer. ;)

Maar ik ga het XDA forum maar eens bekijken. Als iemand hier nog een idee heeft: graag.
Nou ja wat is normaal. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat Google constant mijn locatie moet weten. Dat dat stroom vreet vind ik ook alleen maar logisch, want hij houdt echt constant bij waar je zit, ook al maak je er geen gebruik van. Zo'n functie zet ik dan ook graat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
tiguan schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:40:
[...]

Nou ja wat is normaal. Ik vind het eerlijk gezegd niet normaal dat Google constant mijn locatie moet weten. Dat dat stroom vreet vind ik ook alleen maar logisch, want hij houdt echt constant bij waar je zit, ook al maak je er geen gebruik van. Zo'n functie zet ik dan ook graat uit.
Nou dat hij zoveel stroom vreet als nu is niet normaal. Ik had altijd alle functies aanstaan en nooit problemen, zelfs betere accutijd dan mijn iPhone 4S hiervoor ooit heeft gehad. Hele dag gebruiken (incl. Google Maps soms zonder lader) en dan aan het eind van de dag nog 20-30% overhouden.

Nu met alle apps gekilled en continu zwart scherm in bijna 4 uur van 100% naar 14%, dat is niet normaal kan ik je zeggen. Dan kan je er nog zo omheen praten hoe je wilt, maar de location services checken eens in de zoveel tijd je locatie (o.a. voor Google Now), dat heeft nog nooit mijn batterij zo leeggetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:26:
[...]

No worries indeed :)

Zoals ik al zei, ik begrijp volkomen als je zegt het volledig uitschakelen van features slaat natuurlijk nergens op. Echter vind ik dat zelf altijd iets te zwart/wit gedacht (= persoonlijk). En al helemaal wanneer het een specifieke feature/optie betreft van een bepaalde applicatie (m.n. Google Now, Google Maps), waar van bekend is dat het extreem veel sap gebruikt (in standby). Dan heb ikzelf de neiging om eea wat meer specifiek te gaan bekijken...

Op XDA zul je zeker een heleboel meer info vinden, en kun je rustig vragen stellen mbt deze issue...het is zoals ik zeg een welbekend probleem :) Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
MooDyBLueS schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:43:
[...]

Nou dat hij zoveel stroom vreet als nu is niet normaal. Ik had altijd alle functies aanstaan en nooit problemen, zelfs betere accutijd dan mijn iPhone 4S hiervoor ooit heeft gehad. Hele dag gebruiken (incl. Google Maps soms zonder lader) en dan aan het eind van de dag nog 20-30% overhouden.

Nu met alle apps gekilled en continu zwart scherm in bijna 4 uur van 100% naar 14%, dat is niet normaal kan ik je zeggen. Dan kan je er nog zo omheen praten hoe je wilt, maar de location services checken eens in de zoveel tijd je locatie (o.a. voor Google Now), dat heeft nog nooit mijn batterij zo leeggetrokken.
Nee gek zeg...in 4 uur van 100% naar 14% dat is verre van normaal natuurlijk! En dit gedrag is vandaag op je telefoon voor het eerst als ik het goed begrijp...maw voorheen had je (relatief) normaal accuverbruik...toch?

Als dit het geval is, én de batterij temp loopt flink op, dan lijkt er mij inderdaad meer aan de hand te zijn. Ik weet verder ook niet wat het probleem kan zijn, dus aan mij heb je verder niet veel.

Ik zou zelf wel nog een app installeren waarmee je inzicht krijgt in het cpu verbruik per app in real-time. Eerlijk gezegd weet ik niet zo goed of dit kan op een toestel dat niet-geroot is. Maar dat zie je snel genoeg binnen de Playstore bij de app info.

Bijvoorbeeld.:
Google Play: System Monitor Lite

Oh en plaats je vragen ook op XDA...daar zitten de 'echte techies' :)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 13-09-2013 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Wellicht een beetje een noob vraag... Hoe zit het nu eigenlijk met die location services. Het vergt dus wat veel van je accu. Las dat het tonen van het Weer met Blinkfeed de de activiteit van location services vereist en zodoende ook standby meer energie verslindt (je moet al uitwijken naar niet standaard alternatieven). Voor Blinkfeed zou ik dan geneigd zijn het uit te zetten...

Maar is het dan wel mogelijk om bijvoorbeeld met inchecken met facebook het zo in te stellen dat tijdelijk (gedurende FB check-in) automatisch gebruik gemaakt kan worden van de location services?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat is niet de locatiebepaling waar gedurende de dag hier over wordt gesproken mbt Google Maps en Google Now...dat is een andere setting (binnen die apps). Ik heb op mijn One de setting "Locatiediensten van Google" overigens altijd aan staan (Instellingen > Locatie). (de rest staat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb al die zaken gewoon aan staan. En ik kom met gemak de dag door.
Mijn weer wordt continu geupdate naar de plek waar ik ben. En gebruik ook location services
En google NOW weet ook waar uithang.
Maar heb totaal geen problemen met de accu.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online

Gim

Bedankt. Ook weer opgehelderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Beste mensen...om een complex over&weer te voorkomen over wie wat nu precies heeft aan- of uitstaan mbt Android locatie bepaling....

Het betreft een specifieke instelling binnen Google Maps (en Google Now). Dus NIET de algemene locatie bepaling settings binnen Android (Menu > Instellingen > Locatie).

Helaas heb ik deze apps zelf niet geinstalleerd of in gebruik, dus kan het niet voor jullie nakijken. Doe dat dus zelf even aub!

Heb even snel gezocht...wellicht hebben jullie hier iets aan : http://forums.androidcent...maps-wakelock-issues.html

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 13-09-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Oh ja Location Reporting was idd de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-10 19:53

allstarted1

WTRFTS

JRKAP schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:21:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik had Sense 5 al in gebruik op de HTC One X en daar waren ze wel in toegevoegd en ging er redelijk vanuit dat ze er dus bij de One ook in zouden zitten.

Moet ik toch de overweging maken om binnen 24 uur te rooten. De laatste keer dat ik dat deed was bij de aankoop van m'n Vodafone-branded HTC Desire HD. Die kwam uit de doos en kreeg gelijk een custom stockrom geflasht....moeilijk, moeilijk :)

Daarbij ben ik verder erg onder de indruk en soepelheid van de One, de bijgeleverde oortjes en de muziekkwaliteit. De Beats profielen kunnen mij niet echt overtuigen voor mijn smaak in geluid, qua gehoor. Zonder EQ klinken mijns inziens de bijgeleverde oortjes echt een stuk beter. De Sennheiser HD25-II die ik normaal on-the-go gebruik klinkt helemaal lekker.

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 22:45
Hoi allen,

vandaag heb ik ook de HTC One gekocht en probeer de instellingen nu aan te passen. Hiervoor had ik een Sensation XE en daar had ik op een homescreen een mooie agenda-widget (volgens mij van HTC zelf) staan met alle afspraken in mijn agenda voor de komende maand(en). Qua vormgeving kan ik een dergelijke widget nu ook wel vinden, maar die heeft enkel de afspraken voor de komende week staan. Weet iemand of die ook aan te passen is? Daarnaast kon je vanuit die oude widget ook direct een nieuwe afspraak maken. Dit lijkt nu niet meer te kunnen?

Het zou wel erg jammer zijn als dit een achteruitgang zou betekenen...

• Renzzie
Zoals eerder aangegeven zorgt de Facebook app voor veel wakelocks. Op aanraden van een medetweaker heb ik mijn toesten nu geroot en greenify geinstalleerd. Binnen greenify komt facebook echter niet naar voren.

Iemand een tip om ervoor te zorgen dat de facebook niet meer voor wakelocks zorgt op een rooted htc One? Of een tip om facebook tevoorschijn te toveren binnen greenify?

• dafmay
Renzzie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:41:
Zoals eerder aangegeven zorgt de Facebook app voor veel wakelocks. Op aanraden van een medetweaker heb ik mijn toesten nu geroot en greenify geinstalleerd. Binnen greenify komt facebook echter niet naar voren.

Iemand een tip om ervoor te zorgen dat de facebook niet meer voor wakelocks zorgt op een rooted htc One? Of een tip om facebook tevoorschijn te toveren binnen greenify?
Ik zou je vraag even in het Rooten en Custom Rom topic plaatsen...

• Renzzie
Oh, verkeerde topic gepakt. My bad!

• Afiso
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:24
Heeft er iemand een Moshi Moshi handset? Werkt ie wel met de HTC One? Heb er eentje voor de vakantie gekocht, maar hij werkt niet helemaal. Als ik praat hoort degene me aan de andere kant me wel, maar ik hoor degene niet.
YouTube: Moshi Moshi Handset Review

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:04
Renzzie schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 13:41:

Probeer de app atrium, dan kan je de officiele facebook app gewoon uitschakelen. Heb hem sinds vanochtend geinstalleerd en tot nu toe maar 50 wakelocks tegen 200 van de officiele facebook app.

• Chris.nl
  • Niet online
Atrium is een Facebook alternatief, hij had een Greenify vraag die in het andere topic is beantwoord.

• Kaya10
  • Niet online
Iemand een idee hoe je nederlands op je toestel kunt zetten? bestaat er een app?
Pagina: 1 ... 102 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)