Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:13
Zolang die accu loopt idd. CoH staat toch nog redelijk hoog met 12k players. maarja geen dota of tf...

Misschien kunnen we in de OP (in een spoiler) players uit dit topic opnemen.
We zijn al iig een niveau hoger als kip zonder kop want we kunnen praten, wat de helft op CoH niet kan zo te merken.

Ik had gister CoH2 gekocht nadat ik western front had gekocht (om ook soviet te spelen).
Enne, is dit normaal dat je hier mee begint?
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/a9teti.jpg
http://i57.tinypic.com/a9teti.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door alaintje op 27-06-2014 19:41 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Nog even terug komen op dat match making systeem van CoH, het zou mss handig zijn dat ze aangeven wat voor niveau je zelf bent en de tegenstander is. Ik ben zelf niet zon goede speler maar heb wel het idee dat ik aan goede spelers gelinkt wordt. Verloor op een avond potje na potje en ik denk dat dat voor nieuwe spelers niet echt aantrekkelijk is om dan dit spel te blijven spelen. Mss is het dan wat verzachtend dat je weet dat je tegen een goede speler speelt.

Ik dacht trouwens van te voren dat alleen de western front legers tegen elkaar konden maar net een paar potjes gespeeld met de sovjets tegen ubercommando west troepen. Lijkt me moeilijk voor relic om de balans goed te krijgen...

[ Voor 20% gewijzigd door Onne81 op 29-06-2014 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-08-2024
@Alain, Volgens mij hebben ze inderdaad alles open gezet, bulletins die ik nooit gehad heb staan er nu bij mij ook tussen, aparte keuze als je het mij vraagt maargoed.

@Onne, Ik denk dat het inderdaad lastig gaat worden dit te balanceren, al denk ik dat ze met de laatste patch sov en wehr aardig goed voor elkaar hadden, al zal dat nu weer anders zijn door de komst van western front. Ik vind nog steeds de OKW erg te kort schieten, zeker als de tegenpartij de sws halftracks in early game flood met inf en een at gun kan het zelfs met support van een OKW of Wehr partner erg zwaar worden en is het vaak snel gg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Klopt, OKW heeft beetje meer late-game invloed. Hebben de duitsers altijd al gehad (best logisch).
En daarom moet je juist early-game goed zijn :+ .
Maar als OKW kan ik soms de infatry spam van amerika niet aan :D . Als ik geen MG34 of Flak-truck bij mij heb is het snel gedaan. Helemaal als ze met granaten en andere atrributen gaan spelen.
Zonder 'crowd control' sta je er niks tegen.

Ik rush heel vaak de support halftruck (die met ammo en fuel toch?) deze op fuel zetten en een puma halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
als je echter de volksgrendiers van OKW met de grenadiers van de Wehrmacht vergelijkt is het verschil echt bizar, ook de MG42 vs kobelwagen is een slechte deal.
Enige manier waarop ik heb kunnen winnen is superdefensief spelen, zsm panzershrecks op volks, zsm flak halftrack en dan uithouden tot obersoldaten.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Wat Pica zegt, ik kwam van de week obersoldaten tegen die zonder vet mijn maxim crew een voor een doodschoot terwijl deze niet eens terug kon vuren. Ik snap dat het "Ober"soldaten zijn maar dit was me toch wel een beetje teveel van het goeie... Dan maar zorgen dat de OKW ze nooit kan krijgen en de game early beindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Zet er een vlammetje op en ze zijn zo weg. Ze kunnen niet zo goed tegen vuur (maarja wat wel).
Had er laatst ook 3 ofzo maar tegen een tank doen ze toch weinig... Want ze hebben alleen die panzerfaust toch, maar daar heb je er al 3-4 van nodig op een tank. Soms vluchten ze wel maar goed.
infantry vs infantry winnen de obersoldaten het.
De amerikanen hebben gewoon niet veel kwaliteit, vooral kwantiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Ik heb gisteren de KV-8 toegepast op de OKW blob, werkt zeker goed inderdaad, ookal is het armour generfed. De match op rails and metal eindigde met een standoff tussen shermans, m10's, IS2's en een Jagdtiger, jagdpz IV en een aantal pz4's, met uiteindelijk nog een Tiger. Ik merkte vooral dat mijn IS2's erg zware spash damage hebben waardoor ik sws 2 squadwipes kreeg met een elk een enkel schot. Heb de Elefant / ISU nog niet geprobeerd, wat vinden jullie daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Er zijn 7700 mensen online, maar ik kan geen match vinden :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik zag een post over expert AI en dat die zo moeilijk was. Nu ben ik een totale beginneling met RTS games en ik had al moeite met Normal in de standaard COH2 maar gister en eergisteren speelde ik in WFA met OKW en US in Hurtgen wald op Normal en ik kwam er verbazingwekkend makkelijk door... Zo makkelijk dat ik vanavond maar eens Hard probeer. Hebben ze iets veranderd aan de AI?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotoriousBAS
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 00:44
Ik denk het wel, Normal heeft nu het niveau van Easy pre nerf naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik vind expert toch behoorlijk moeilijk vooral met merrdere expert dan kom je ze overal tegen en nie zo weinig ook niet, vind de okw behoorlijk sterk met panzer, wel mooie uitdaging, heb ook geen rus meer aangeraakt alleen usa vind ze fijn spelen. Tanks gebruik ik bijna niet bij usa, kortom mooie uitbreiding alleen krij er maar 3 commanders bij vind dat wel weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Bullins, Commanders, Faceplates krijg je nu met een nieuw systeem genaamd War Spoils. http://www.coh2.org/topic...spoils-explained-by-relic

TLDR: Op basis van random geluk en play time krijg je dus vanzelf nieuwe items. (ook als je tegen ai speelt)

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ah, dan was mijn inschatting dus toch niet zo verkeerd qua AI. Op Hard dus geprobeerd en ook daar kon ik het behoorlijk goed volhouden, maakte alleen de fout om niet genoeg AT guns te hebben en vooral de Jagdpanzer is een must voor late game, dus ik werd overlopen door te veel Shermans op het eind.

Tja, die commanders. Het zijn er inderdaad maar drie en de andere commanders die je via war spoils moet krijgen kan erg lang duren. Het gebitch en gescheld erover op coh2.org en companyofheroes.com is ook niet van de lucht. Nu krijg je ze gratis en wil iedereen liever betalen :) Ik had liever beide, als het me dan te lang duurt koop ik er wel een of twee. Persoonlijk verwacht ik dat ze dat ook nog wel gaan doen.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
l0n3w012ph schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:17:
Tja, die commanders. Het zijn er inderdaad maar drie en de andere commanders die je via war spoils moet krijgen kan erg lang duren. Het gebitch en gescheld erover op coh2.org en companyofheroes.com is ook niet van de lucht. Nu krijg je ze gratis en wil iedereen liever betalen :) Ik had liever beide, als het me dan te lang duurt koop ik er wel een of twee. Persoonlijk verwacht ik dat ze dat ook nog wel gaan doen.
Ik had ook liever beide. Maar idd van dat geklaag en gescheld op Relic op die community sites word ik echt niet goed. Het is echt nooit goed. En hoe snel mensen wel niet OP gaan roepen niet normaal. Sommige dingen hadden misschien beter gekund maar tjonge wat een negatieviteit soms. Ik begrijp dat mensen het spel wat ze graag spelen graag beter zien maar het kan soms wel op een wat positievere manier naar mijn mening. Gelukkig dat Relic nu redelijk snel is met het uitbrengen van patches: http://community.companyo.../67-coh-2-changelog/page3.

Zelf moet ik nog steeds erg wennen aan de OKW/USA en verlies ik redelijk veel 1v1's. Heb er nog te weinig mee gespeeld denk ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

aaahh zoo werk dat dus met de war spoils, ik vind het een goedde oplossing inplaats van het kopen er van.
( dat komt ook omdat ik van mening ben dat ik het spel al gekocht heb en niet nog allerlei dingen bij moet kopen om te winnen dan moeten ze er meer expansions van maken wat ook niet zaligmakend is.)
ik vind dat ze bij relic goed bezig zijn hoor, over de game hoor je mij niet klagen ook niet met het OP op iedere tank,inf enz is wel te counteren alleen de manier hoe is de uitdaging!
zelf ben ik geen ster speler maar vermaak me anders nogsteeds na een jaar prima en volgends het thuisfront iets te vaak;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Coldbullet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:27:
vermaak me anders nogsteeds na een jaar prima en volgends het thuisfront iets te vaak;).
Haha hier hetzelfde! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik vind de 2 commanders van OKW best useless. De luftwaffe is enigste wat ik gebruik vanwege hun hmg. De luftwaffe of hoe due ook heten vind ik niet zaligmakend. Had gehoopt dat ze via de buitenmap naar binnen konden of minstens in cover onzichtbaar konden worden. Die laatste optie met straferun en dan wat paratroopers is ook niks waard als er tanks staan. Had meer iets verwacht henzel panzaknackers haha.

Vanavond weer een aantal potjes :) .
Ik upload ze nu naar YT. Maar moet nog erg wennen en hotkeys uit mijn hoofd leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
De Fallshirmjagers hebben wel degelijk camo als je ze in cover zet, zowel light als heavy trouwens, ook doen de fg42 close range onwijs veel damage en hebben ze panzefausts, kan niet wachten een tank te fausten vanuit cover :D Een panzerknacker zou inderdaad mooi zijn, of een stuka met 37mm's. Misschien voor de volgende commanders.

OKW is trouwens erg overpowered vanaf midgame, de super tanks zijn tenzij slecht gemanaged niet kapot te krijgen. Zeker niet met support van Obersoldaten, heb nog maar 1 game als allies kunnen winnen tegen een kingtiger of jagdtiger. Een sturtiger is wat anders met zijn reload tijd van 1 minuut. Ook merk ik vaak dat de stuka zu fuss wel heel snel te krijgen is en onwijs veel damage doet. Dat is opzich niet heel erg, maar volgens mij is dat ding historisch gezien nooit accuraat geweest, wat nu in COH2 dus wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Coldbullet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:27:
zelf ben ik geen ster speler maar vermaak me anders nogsteeds na een jaar prima en volgends het thuisfront iets te vaak;).
Haha, hier ook exact hetzelfde :)

@lethalpi: helemaal mee eens. Relic doet, als je de forums moet geloven daar, echt nooit iets goed. Het ergste was nog wel dat BartonPL echt slechts enkele uren (!!!) na het verschijnen van WFA al overal over begon te klagen, dit is OP, dat moet generfed etc etc. Nu zal hij best de Alpha hebben gespeeld maar mensen gunnen zich de tijd niet om gewoon eerst eens met alle onderdelen te spelen en de rock paper scissors verhoudingen te testen. Ik vind dat Relic het prima doet en goed luistert naar de community, misschien soms wel iets te veel maar als ik game developer was zou ik er soms wel eens een sik van krijgen zeg...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
alaintje schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:10:
Ik vind de 2 commanders van OKW best useless. De luftwaffe is enigste wat ik gebruik vanwege hun hmg. De luftwaffe of hoe due ook heten vind ik niet zaligmakend. Had gehoopt dat ze via de buitenmap naar binnen konden of minstens in cover onzichtbaar konden worden. Die laatste optie met straferun en dan wat paratroopers is ook niks waard als er tanks staan. Had meer iets verwacht henzel panzaknackers haha.

Vanavond weer een aantal potjes :) .
Ik upload ze nu naar YT. Maar moet nog erg wennen en hotkeys uit mijn hoofd leren.
Ik vind ze verre van useless eigenlijk. Elke commander heeft wel een paar echte nuttige eigenschappen. Het is alleen de uitdaging ze zo te gebruiken dat ze handig zijn. Zie overigens deze link voor de overige commanders van OKW en de USA voor meer uitleg en info.
Crowdpleaser schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:18:
OKW is trouwens erg overpowered vanaf midgame, de super tanks zijn tenzij slecht gemanaged niet kapot te krijgen.
USA mist een beetje een late game tank tegenover de OKW denk ik (ala IS2 like van de Sovjets). Al moet je de Jackson tank destroyer niet onderschatten. Maar een King Tiger vanaf de voorkant word wel een stuk lastiger. Jackson 200 penetration -> KT Front Armor 425. :'(
(voor de liefhebbers: coh2stats)

[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 04-07-2014 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik leg heul veel mijnen bij usa, lekker cheap kosten maar 5 ammo, leg hele velde neer met at er achter en 50cal werkt behoorlijk goed! Anders is t niet te doen met al die lego tankjes en met de m10 en wolverine is het gewoon hit and run inf van voren voor ze bezig te houden en dan tanks om laten rijden anders weinig kans, ik moet zeggen dat fe russen nu wel sterker tegen de okwzij dan de usa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Die fusileers van OKW vond ik tegenvallen, had gehoopt dat ze een hoge accuracy hadden, maar viel erg tegen. Er staat ook bij very-long range. Maar dat valt vies tegen. Alle duitsers doen het beter op long range.

Die special operations is trouwens wel nice, maar hij past vaak niet bij de speelstijl of als counter op de enemy. Toch ga ik vaker proberen optie 1&2 te combineren. Blijkbaar zijn die infrared guns ook nice voor obertroepen, worden ze nog uberder.

blijkbaar kunnen fallschirm spawnen vanuit een gebouw!?

Voornamelijk die 3 rare kommando's vind ik vet. Naja daarom zijn ze ook rare (en premium?).
Ben benieuwd als ik die eens kan proberen!

[ Voor 53% gewijzigd door alaintje op 04-07-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Hoe wreed is die Sturmtiger dan! Wel erg zwak als je moet herladen, maar wat een gave explosie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Haha ja, ben je helemaal doof als je scherm te dicht bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

haha ja idd wordt er wel doof van met me headset... toch vind ik dat ze met grafisch en geluidstechnisch het spel helemaal mooi gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ze zijn bij Relic, zo lijkt het wel, dagelijks bezig met updates en patches. Pathing op veel mappen is aangepast en de Kuebelwagen kan ook wat meer hebben nu (die was ook wel erg zwak):

http://community.companyo.../67-coh-2-changelog/page3

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Moh gelukkig. Maar ik vind dat ding zo inmobiel!
Die schwimmwagen en ettenrad was tenminste lekker vlot en kon je zo weg rijden.
Dit geval zit de hele tijd te steken en te keren. Hij schiet niet, of niet automatisch, maar de enemy zoekt wel cover ...
Heb laatste ook last van Freezes en crashes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Fijn die patches. Maar ik mis wel een aanpassing in de USA vs OKW setup. Ik weet niet of jullie onlangs de matches van OMGPOP vs Jesulin hebben gezien? (USA heeft alle 5 matches gewonnen) Die M15 raped zo hard en de OKW heeft niet echt een goed antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

idd hij is wel sterk ja! maar merk wel met 2v2 de normale duitser en okw een onverslaanbaar combi is!
ik moet zeggen speelde eerst altijd de general met de usa houwitser er in,, maar vind toch de airborne beter en flexibeler als je maar goed micro managed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

lethal pi schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 14:11:
Fijn die patches. Maar ik mis wel een aanpassing in de USA vs OKW setup. Ik weet niet of jullie onlangs de matches van OMGPOP vs Jesulin hebben gezien? (USA heeft alle 5 matches gewonnen) Die M15 raped zo hard en de OKW heeft niet echt een goed antwoord.
Ik volg op dit moment redelijk de build zoals in de guide op coh2.org voor de OKW en wat de schrijver al zegt: "As Oberkommando West you must manage all of your resources carefully. Repeat after me: I will not throw a grenade until my second Panzerschreck."
Dat doe ik dus inderdaad, werkt behoorlijk goed en misschien is dit een counter voor die vroege M15 want een paar panzerschrecks overleeft die niet. Anders een vroege raketenwerfer misschien maar die is weer niet mobiel genoeg, dus ik zou gaan voor Panzerschrecks. Maar ja, dat zullen die lui ook wel getest hebben denk ik...

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Hoe spelen jullie met de OBW?
Ik vind het een erg leuke faction om mee te spelen maar ook tricky. Ze hebben standaard maar drie infantry units en veel vehicles/tanks. Helaas tegelijkertijd ook dusdanig weinig fuel om er iets mee te doen.. ik heb altijd het idee dat als ik een puma bouw het te lang duurt voor ik genoeg fuel heb voor een serieuze tank.
Wat is jullie build order? Bouwen jullie alle 3 de trucks of juist niet?

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Nou die infrared auto werkt ook goed in combinqtie met de 7,5 cm gun.
Ook als er wehrmacht met mortier bij zit of een AT gun ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
Pfff af en toe, heb je eindelijk een tiger tot 1 streepje dood staat er al weer een flinke counter op jouw tank te knallen die vol health had raad eens wie het overleeft.

Het blijft een frustrerend spelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Jaapoes schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 12:44:
Hoe spelen jullie met de OBW?
Ik vind het een erg leuke faction om mee te spelen maar ook tricky. Ze hebben standaard maar drie infantry units en veel vehicles/tanks. Helaas tegelijkertijd ook dusdanig weinig fuel om er iets mee te doen.. ik heb altijd het idee dat als ik een puma bouw het te lang duurt voor ik genoeg fuel heb voor een serieuze tank.
Wat is jullie build order? Bouwen jullie alle 3 de trucks of juist niet?
Puma's zijn fijne counter tegen early light armor. Tegen een T34 moet je echt supported op range blijven om effectief te zijn. Je health en armor is namelijk behoorlijk laag. De manier van builds en speelstijl (vanuit 1v1 perspectief) hangt tegenwoordig erg af tegen welke factie je speelt. Immers had je eerst maar 1 factie en nu 2. Als OKW tegen USA kun je gewoon de M15 verwachten waar je wat tegen moet hebben. En tegen Sovjets moet je rekening houden met de M3. Een rakettenwerfer/shrek hinderlaag werkt soms wel goed aangezien veel spelers snel te agressief willen gaan spelen deze light armor. Zorg dat je niet te veel mp bleed en trek terug en zet een goede aanval op. Techen en sparen voor Jagdpanzer (T2) is ook een goede tegen armor. Kost wel veel fuell. Daarna zijn de Obersoldaten gewoon super sterk met T4 . Je ziet veel spelers nu T4 rushen om hun mp uit te kunnen geven aan de Obersoldaten. Deze unit is gewoon attack move, rape :D. Ook een goede unit van OKW is de infantery support gun die ontzettend accuraat is. Niet alleen tegen statische units maar ook tegen normale infantery heb ik gemerkt. (laat staan blobs). Ik bouw bijna nooit alle 3 de trucks. Het ligt er uiteraard aan hoe een match verloopt. Als je denkt een unit nodig te hebben uit een bepaald gebouw, en de resources laten het toe is het zeker verstandig alsnog dat gebouw te maken. Maar in 1v1 zal het alweer heel anders zijn als in teamgames denk ik. Een stuka zufuss zal bv in een 2v2 al meer tot de standaard uitrusting behoren als in een 1v1.
Bintzak schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:32:
Het blijft een frustrerend spelletje.
Haha soms wel jah :) RNG FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik moet even terugkomen op mijn vorige post over de puma. Puma's hebben wel degelijk effect later in de game. Heb onlangs een friendly 1v1 gespeeld met PHRIZZ waar hij 2 puma's had. Ik heb me toen wel even vergist met mijn Jackson. Wat gaat die Jackson snel kapot zeg. Ik vergeleek hem teveel met de SU85 tankstroyer denk ik. Kwa health en armor is dat ding echt slecht. Hij moet het echt hebben van zijn damage en range. Hij doet gewoon 240 damage per schot zie ik, had ik niet verwacht. Ter vergelijking een Panther en SU85 doen 160. Soms wel handig dus om die stats te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ook de vet1 ability van de OKW puma is sterk, laat staan als je 2 puma's hebt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Is dat niet Aim shot ofzo? Daar zat toch eerst een bug in ofzo dat je squads kon oneshotten in buildings?
Wat kun je eigenlijk met die ability?

btw stukje over war spoils:
http://blogs.companyofher.../21/lets-talk-war-spoils/
TLDR: ze gaan dublicaten aanpakken en commanders in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
lethal pi schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:25:
Is dat niet Aim shot ofzo? Daar zat toch eerst een bug in ofzo dat je squads kon oneshotten in buildings?
Klopt, is gefixt
Wat kun je eigenlijk met die ability?
Turret vastzetten van tanks voor een redelijke tijd, 5 of 6 seconden geloof ik. Keer 2 dus met 2 puma's.
btw stukje over war spoils:
http://blogs.companyofher.../21/lets-talk-war-spoils/
TLDR: ze gaan dublicaten aanpakken en commanders in de store

[ Voor 7% gewijzigd door pica op 22-07-2014 15:55 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Zo na vijf flinke nederlagen met de Russen weer eens de Duitsers genomen. Ben meer een Sovjet speler dus de andere Duitse spelers deden wat meer. Lekker bunkertjes gebouwd rondom fuel points en daarna rushen naar de panther tank.

Heerlijk de vijand verwarren door een panther midden de infanterie in te rijden, lekker knallen en zodra ze denken mijn panther te hebben smoke en gauw weg rijden repareren en inmiddels de tweede panther mee sturen voor een tweede raid.

Daarna twee Russen potjes gespeeld en ook gewonnen door de M5 goed in te zetten tegen die obersoldaten.

Als je met de Duitsers eenmaal door weet te breken is het een eitje met de Russen heb ik het idee dat je veel harder moet werken als je aan de winnende hand ben.

[ Voor 13% gewijzigd door Bintzak op 23-07-2014 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Maar de russen en amerikanen kunnen zo ontzettend hard spammen, als OKW heb je maar een minimale hoeveelheid aan afweer hiervoor, en MG via de commander of een FLAK halftrack. de kuebelwagen geeft ook vuur maar is niet heel effectief als defence hehe.
Dit maakt ze vind ik sterker in het begin van de game, daarnaast krijgen ze late game weer een enorme spam tanks. Op zich geen probleem want mijn 5 sterren rakettenwerfert schiet alles aan flarden, maar een goed schot van een tank of artillerie en die is ook foetsie. Daarnaast heeft OKW de volks met hun panzerfaust/shreck maar ik houd er niet van om infantrie te gebruiken tegen tanks in statische positie, liever 2-3 AT's, eentje links eentje rechts en als het kan nog een in het midden. Zo heb je alle flanken en vliegen de tanks zo de lucht in.

Weet iemand trouwens wat het betekent als er zo'n ammo teken brand boven de kuebelwagen ?
Is hij dan gereed te schieten? Heb het idee dat hij niet onder het rijden kon schieten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
alaintje schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:03:
Weet iemand trouwens wat het betekent als er zo'n ammo teken brand boven de kuebelwagen ?
Is hij dan gereed te schieten? Heb het idee dat hij niet onder het rijden kon schieten ofzo...
Dat betekend dat hij supprest, als hij beweegt doet hij dat niet.

Rakettenwerfers op vet5 zijn overigens inderdaad erg goed, maar het probleem is er te komen omdat die range op vet0 echt (te?) klein is.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
klopt, vooral de richt en schiet snelheid neemt drastisch toe en hij schiet dan vanaf cloak/cover meende ik. Had er laatst 2 in een potje. een op 4 en een op 5. De amerikanen kwamen met de dikste tanks, wel 3 tegelijk. Maar ze hebben bijna geen schrammetje opgelopen want een schot van een lvl 5 kannon uit cover maakte de tank al immobile dus die kon geen kant meer op. Van de ander had ik volgens mij de turret aan flarden geschoten en ja die andere haha. Enigste wat hij kon doen is die flamethrower pakken en mij spammen met arty. Maar ik verplaatste continu mijn AT, en soms gingen ze terug naar de base om te healen en recoveren, want ze kunnen toch retreat gebruiken!
Veterancy Levels

Rank 1: Squad will camouflage while in cover and out of combat.
Rank 2: Combat expertise increases weapon targeting and rate of fire.
Rank 3: First Strike out of camouflage increases the armour penetration and damage of the rocket.
Rank 4: Advanced crew training increases mobility and effective firing range.
Rank 5: Advanced combat expertise increases field awareness and weapon rate of fire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ja dat retreaten van die dingen is ook zoiets.
Groot voordeel natuurlijk, afgezien van het feit dat ik voorheen met de wehrmacht speelde waarbij "R" de hotkey is voor reverse move, wat nu retreat is.
Resultaat is dat al mijn AT ipv een stapje terug te doen nu vrolijk terug naar basis rent :'(

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Vergeet ook niet dat de range van de pzwerfer 43 vergroot wordt (ook op vet 0) als hij in een huis zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Crowdpleaser schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:39:
Vergeet ook niet dat de range van de pzwerfer 43 vergroot wordt (ook op vet 0) als hij in een huis zit.
Dat is een goede. Weet je dat zeker of is dat alleen zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Nicr wist ik niet. Ik haat alleen in giede cover de vlammenwerper :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Gisteren trouwens voor het eerst een capture gedaan met een IS2 haha. Voor de grap even een highlight van gemaakt.
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/4726169

Ik zie trouwens dat er weer een nieuwe changelog is:
http://community.companyo.../67-coh-2-changelog/page4

[ Voor 37% gewijzigd door wolverine3141 op 23-07-2014 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
lethal pi schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:02:
[...]

Dat is een goede. Weet je dat zeker of is dat alleen zicht?
Zicht sowieso, maar ook de range van de gun wordt verhoogd. Zorg wel dat je oplet voor mortars, die zijn er erg goed tegen, niet alleen in huizen uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ze moeten echt eens die fucking buggs fixen, ik heb zo wat 30% kans op een crash in games...
word der kots misselijk van. Iemand nog eventuele tips voor de over buggde spel?

nu 3 keer achter elkaar.
geen temp is te hoog en alle stress testen overleeft mijn pc, wat de fuck is er mis relic ;w ;w ;w ;w ;w ;w ;w .
3 lekkere potjes helemaal naar de tyfus.
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/125ho39.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door alaintje op 27-07-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
heb nog geen crash gehad.
videokaart probleempje?
geheugen te hoog/te laag voltage?

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik heb even in de loggs gekeken, dom dat ik dat nog niet had gedaan. en het is een bugsplat vanwege het missen van textures, en niet een paar maar echt enorm veel/vaak. Ik heb het ook vaker op een zelfde plaats. Heb nog 2 potjes gehad die waren gecrasht.
Dus nu doe ik eerst even een reinstall, leuk grapje met 24G... En als dat niet werkt moet ik blijkbaar alle bestanden opnieuw naam geven of zo iets dergelijks:
http://steamcommunity.com...8746017942605907/?l=dutch

Wel vreemd, echt enorm veel mensen hebben last van crashes in deze game.

offtopic:/
Even iets gekloot met bios settings en zit nu met i5 3570k op 4Ghz op 1,035 Volt. Bijna 0,2 volt lager dan normaal(!) en I/O voltage kon flink omlaag 0,6 volt dacht ik. resultaat processor loopt 20 graden koeler op hogere clocks :p .
4Uur prime en kombostor samen vind ik zwaar genoeg, mijn pc crashtte nooit bij geen een spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
alaintje schreef op zondag 27 juli 2014 @ 16:17:
Ze moeten echt eens die fucking buggs fixen, ik heb zo wat 30% kans op een crash in games...
Ik heb er eigenlijk ook geen last van. Heeft je reinstall nog gewerkt? Verify game cache en reinstall is idd vaak 1 van de eerste dingen die ik doe als een game veel problemen geeft.
Crowdpleaser schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 07:00:
[...]
Zicht sowieso, maar ook de range van de gun wordt verhoogd. Zorg wel dat je oplet voor mortars, die zijn er erg goed tegen, niet alleen in huizen uiteraard.
Persoonlijk denk ik dat je je vergist met zicht. Zicht en range zijn 2 verschillende dingen en range is altijd hoger dan zicht. Behalve in een gebouw, namelijk hoe hoger het gebouw des te meer zicht je hebt. Range blijft volgens mij ten allen tijde hetzelfde. Leuk je trouwens ontmoet te hebben tijdens automatch! :) gg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowdpleaser
Ik ben er in dit geval niet zeker van, zijn er ergens patchnotes van te vinden? Wie weet spelen we nog eens een rematch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Heb nog een mooie actie welke ik recent op youtube heb gezet:

YouTube: COH2 - Stuka bombing the ice

Tell the devil i said hello :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
Mooi filmpje Zeropaid. De bombstrike die de Russen heb vind ik erg inefficient. Doordat het lang duurt voordat het vliegtuig komt, is een beetje oplettende speler allang vertrokken. Het bommentapijt is nou ook niet bepaald groot.

Afgelopen weekend was ik helemaal klaar met de speler van COH2. Ik kom alleen grote blobbers tegen. Vooral OKW spelers hebben er een handje van, en de Amerikaanse spelers ook.
Ik speel eigenlijk alleen met Russen en de countering voor blobs valt me toch wel tegen. Maxim wil helpen, maar ik haat het om units te moeten spammen. Daarnaast is de walking stuka ook weer erg goed tegen zulk soort statisch support materiaal.
Vaak is mijn medespeler zo slecht, dat ze het opgeven en de AI bakt er al helemaal niets van tegen blobs. Zo worden de potjes 2v2 (mijn favoriete playstyle) behoordelijk vergald. Hopelijk komt er snel een patch zodat er meer skill gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
harydoo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 14:25:
De bombstrike die de Russen heb vind ik erg inefficient. Doordat het lang duurt voordat het vliegtuig komt, is een beetje oplettende speler allang vertrokken. Het bommentapijt is nou ook niet bepaald groot.

Afgelopen weekend was ik helemaal klaar met de speler van COH2. Ik kom alleen grote blobbers tegen. Vooral OKW spelers hebben er een handje van, en de Amerikaanse spelers ook.
Ik speel eigenlijk alleen met Russen en de countering voor blobs valt me toch wel tegen. Maxim wil helpen, maar ik haat het om units te moeten spammen. Daarnaast is de walking stuka ook weer erg goed tegen zulk soort statisch support materiaal.
Vaak is mijn medespeler zo slecht, dat ze het opgeven en de AI bakt er al helemaal niets van tegen blobs. Zo worden de potjes 2v2 (mijn favoriete playstyle) behoordelijk vergald. Hopelijk komt er snel een patch zodat er meer skill gevraagd wordt.
Toevallig pas een epische match gehad samen met Phrizz op Crossing in the Woods waar ik toch een hele mooie bombing strike had op een KT. http://www.twitch.tv/lethalpi/c/4888244
Die match was niet normaal ze hadden alle zware armor. KT / Tigers / Panthers en zelfs een sturmtiger. Helaas wel verloren.

Je bent met random 2v2's zo afhankelijk van je teammaat. Soms tref je iemand die echt het spel pas net heeft lijkt het. Dan moet je wel zo hard ownen early game wil je kunnen winnen. Begrijp goed wat je bedoeld. Ik stond met randoms 2v2's top20. Na een paar keer complete noobs gehad te hebben als maat honderden plaatsen gezakt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:39
is dit spel nog een beejte leuk in single player? ben zelf altijd heel erg slecht in strategie spellen en dan al helemaal online, maar vind het wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
De Campaign is wel aardig maar daar zou ik het spel niet voor kopen. Je kunt net als ieder andere RTS ook gewoon een rustig Skirmisch potje doen tegen de AI als je daar van houd. Je kunt dan zelfs custom maps downloaden die door de community zijn gemaakt.

Het spel is wel echt gemaakt voor de multiplayer. Maar als je niet online wilt en je vind het leuk tegen de AI dan denk ik dat je van dit spel absoluut geen spijt gaat krijgen. Volgens mij zitten er hier ook een aantal op het forum die geen automatch spelen. Misschien kun je dan samen tegen de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:34
Lethal pi, met welke faction speel jij het meest? En hoe pakken jullie blobs aan als Rus zijnde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Voor single player kun je ook goedkoop company of heroes op de kop tikken.
Die heeft een best goede single player.

Ik ben ook niet de beste, ik had in coh:vanilla aardig wat prestaties geboekt als wehrmacht maar zonder goede medespelers kun je niks. Daaron meestal 3v3 of 4v4 om de kansen te spreiden.
Erg jammer als soms spelers er uit knallen of niet verder komen dan de eerste sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
harydoo schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:44:
Lethal pi, met welke faction speel jij het meest? En hoe pakken jullie blobs aan als Rus zijnde?
Ik speel eigenlijk elke factie. Wil in elke factie net zo goed zijn. Ben nogal competitief ingesteld. :) Het spelen met een bepaalde factie helpt ook je spel te verbeteren voor de andere factie namelijk. De blobs als Sovjets? Dan bedoel je denk ik de OKW volksgrens met shreks? In principe is de volksgren de slechte infantery dus kun je couteren met diverse tactics. Maxims zijn natuurlijk altijd goed tegen blobs maar met een flank moet je snel weg zijn. Verder zijn shocktroopers natuurlijk absolute infantery killers dus die zullen denk wel werken. Daarnaast werkt een blob vs blob ook in principe. (net als dat je arti countert met arti). KV8 werkt ook goed maar wees niet te agressief ivm de shreks. LMG grens zijn een ander verhaal maar die kom je niet zo vaak tegen denk of wel? Die zou ik counteren met snipers (ivm 4 model squad) of T70/T34. Maar ook shockies zijn goed.

Overigens zijn de USF blobs ook erg. Als er 3 riflemensquads naar je toe komen met BAR's geupgrade dan kun je maar beter een suppression unit hebben of armor want anders moet je maken dat je wegkomt.

[ Voor 8% gewijzigd door wolverine3141 op 12-08-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Yup, laatst tegen een USF blobber gespeeld als OKW, toen me dat opviel ging ik gewoon terugblobben (met 1 volksgren squad die de map capt en officier aan de achterkant van de blob welke units bufft en 1 unit kan laten retreaten en een andere kan marken voor extra dmg), speelde heel voorzichtig, telkens een squadwipeje en als het te link werd de hele boel retreaten, zo stuk voor stuk zijn units gebleed.

Ik denk dat ik de replay nog wel ergens heb liggen als hij nog werkt in de huidige versie, zal vanavond even kijken.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ja, die sturmofficer is een leuke unit. Samen met een aantal Panzerfuseliers kan dat een dodelijke combi zijn. Die veranderen dan net in snipers. :D

[ Voor 15% gewijzigd door wolverine3141 op 12-08-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
De laatste tijd zet ik veel conscripts in in het begin van de match, met molotov en at nades werkt dat wel aardig. Je moet gewoon het geluk hebben dat okw niet hetzelfde doet want die hebben toepen met automatische geweren.

En als een potje lang duurt komen de tiger,s en is2 op het veld dan krijg je me toch een mooie massive tank batle.

Heb wel geleerd dat je nooit je is2 zonder ondersteuning een vijandige basis in moet laten rijden met een beetje pech verlaten je troepen de tank en krijg je hem tegen. Heb een winnend potje op die manier verloren.

Merk wel dat de Duitsers veel meer moeite hebben gekregen om over de Sovjet,s heen te walsen, soviets spelers worden steeds beter in het counteren van zware tanks.

[ Voor 12% gewijzigd door Bintzak op 13-08-2014 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Dacht daar straks dat we goed gingen winnen. Als een malle op de base af om in een valstrik te lopen haha.
Battle duurde extreem lang maar uiteindelijk met een paar tickets verloren :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Als ik replays van bekende spelers kijk valt mij op dat zij meestal de map laten scrollen terwijl ze met de muis andere orders geven. Dat werkt natuurlijk ook veel sneller en bespaart tijd. Dat betekent dus dat ze bv WASD gebruiken voor het mapscrollen. Nu lijkt mij WASD niet handig aangezien A ook voor AttackMove gebruikt wordt. Maar de pijltjestoetsen vind ik te ver van de belangrijkste hotkeys af zitten.

Ik heb een Logitech G15 tobo en heb daar 4 G-toetsen aan de linkerkant toegewezen voor de pijltjestoetsen om te scrollen. Toch bevalt me dat veel minder als WASD (zal wel komen door de FPS achergrond en mijn automatische neiging de vingers daarop te leggen). Wat gebruiken jullie om te map-scrollen?

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
l0n3w012ph schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 19:32:
Wat gebruiken jullie om te map-scrollen?
Je kunt ook scrollen door de middle muis in te drukken en dan te bewegen. Het voordeel daarvan is dat je dan je muispijl in het midden blijft. Ik heb ze allemaal een gebruikt maar kan er niet aan wennen. Ik gebruik gewoon edge-screen scrollen. Dus gewoon muispijltje naar de zijkant van het scherm. Maar ik gebruikt tactical map (op spatie) veel, misschien scheelt dat.

• wolverine3141
Op Gamescom is een nieuwe Campaign aangekondigd voor de USF.
http://www.coh2.org/news/22278/us-forces-campaign-announced

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:39
ben de single player begonnen. nu in missie 4 ergens. de eerste 3 waren wel heel makkelijk. volgens mij win je die zelfs als je niks doet daar de meeste units gewoon op de goede plekken staan. af en toe wat mijnen leggen en een antitankgun richten. 4e is wel wat lastiger. liep blind op de duitsers af maar die schoten mijn snipers tcoh wel snel aan gort. vanavond even verder. heel misschien toch maar eens een keer multiplayer gaan proberen

• freddyfritz
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 20:51
(jarig!)
Hallo,

Ik speel sinds een paar maanden ook Coh2. Vroeger veel CoH1 gespeeld. Op dit moment speel ik veel US forces, Airborne doc.

Mocht iemand een potje CoH2 willen doen of iemand zoeken voor 2v2. Voeg me dan toe op steam: Account is freddyfritz.

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

lethal pi schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 20:53:
[...]

Je kunt ook scrollen door de middle muis in te drukken en dan te bewegen. Het voordeel daarvan is dat je dan je muispijl in het midden blijft. Ik heb ze allemaal een gebruikt maar kan er niet aan wennen. Ik gebruik gewoon edge-screen scrollen. Dus gewoon muispijltje naar de zijkant van het scherm. Maar ik gebruikt tactical map (op spatie) veel, misschien scheelt dat.
Ah tnx lethal pi, dat wist ik niet. Dan ga ik dat eerst nog eens proberen en anders dan toch maar edge scrollen. Heb wel eens een paar casts van je gekeken en je bent toch aardig snel, dus het kan wel :) Maar weer meer oefenen.

Gisteren de verdere announcements op de gamescom gekeken en nu ook ondersteuning voor ESL en observer mode. Persoonlijk ben ik wel blij met de aankondiging van de campaign voor het Ardennen offensief. Vond de SP ook wel erg leuk en nog een uitbreiding erbij verwelkom ik dan ook wel. Snel naar 18 november.

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Gister een potje op lienne forrest kregen de russen de overhand. Vooral die shocktroops(dat schildje?) zijn enorm frustrerend. Maar gelukkig had ik een antwoord: fallschirm. Beetje outnumberen en en volks squad er bij als support et voila.
Na een korte boswandeling kwam ik uit bij een paar raketwerpers ie mij lastig zaten te vallen.
Die hadden ineens het loodje gelegs en 5 minuten later had ik 5 fallschirm, 3 volks met panzerschreks en nog wat rommel op het veld. En we beschikte zodra ovet 90% van de map. Toen kwamen de rusissche megatanks maar 4 panzerfausts er op en die rijdt niet meer.

Ik moeten alleen eigenlijk gewoon een raketwerfer meenemen in het veld... En een hmg zou ook niet mis zijn, alleen jammer dat die zoveel setup tijd nodig heeft. Zelfs voor het draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
alaintje schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:27:
Gister een potje op lienne forrest kregen de russen de overhand. Vooral die shocktroops(dat schildje?) zijn enorm frustrerend. Maar gelukkig had ik een antwoord: fallschirm. Beetje outnumberen en en volks squad er bij als support et voila.
Na een korte boswandeling kwam ik uit bij een paar raketwerpers ie mij lastig zaten te vallen.
Die hadden ineens het loodje gelegs en 5 minuten later had ik 5 fallschirm, 3 volks met panzerschreks en nog wat rommel op het veld. En we beschikte zodra ovet 90% van de map. Toen kwamen de rusissche megatanks maar 4 panzerfausts er op en die rijdt niet meer.

Ik moeten alleen eigenlijk gewoon een raketwerfer meenemen in het veld... En een hmg zou ook niet mis zijn, alleen jammer dat die zoveel setup tijd nodig heeft. Zelfs voor het draaien...
Ik speel vaak Rus, en als je denk dat je aan het winnen ben moet je zo op je hoede blijven op de een of andere manier breken de Duitsers vaak door en lukt het niet meer om goed terug te komen.

Het grootste gemis bij de Russen vindt ik de panzerschreks/ bazooka,s ik leg meestal veel mijnen neer om de Duitse tanks te vertragen maar als ze een ander pad nemen dan waar ik op gok dan blijven ze op volle snelheid.

Gister had ik met 3 mate,s wat is2 tanks en nog wat Russische mega tanks. Komen er panther tanks aan gereden een stuk of 3 met 2 panzer 4 we konden 1 panzer 4 uitschakelen en 1 panther maar de rest hebben een turbo en ontsnappen om gerepareerd te worden. Geen Russische unit die dat bij kan houden dus ik terug trekken repair Squad erop maar voor je het weet komen ze al terug omdat het repareren sneller gaat van phanters en dan nog van die bazooka Squad erbij hup daar gaan twee tanks die meer dan 600 points kosten met 230 fuel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
De heavy units zijn niet meer hetzelfde als in CoH1 vind ik. Daar was een panzer IV andere koek vond ik.
De panther was daar ehlemaal een beest, hier wordt die steeds aan flarden geschoten vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het jammer vinden dat de US Forces geen fatsoenlijke tanks hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Ligt het aan mij of heeft coh geen fatsoenlijk balancing systeem?

ik zir telkens tegen de betere lvl spelers. next to that zit ik meestal met de noobs. na 10 potjes 2 keer net aan kunnen winnen en dan was het omdat ik 2 vlaggen verdedigde.

begin het verliezen met 3vs3 / 4vs4 nu wel beetje beu te worden. en volgens speel ik niet perse slecht.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Er zijn maar 6-8 duizend speler. Ik heb er ook enorm last van. Enemies zijn continu prestiged en zo. En krijg ik allemaal low lvls er in.
Het meest idiote is: je hebt hetzelfde lvl voor elke factie! Wat onnozel is. Ze moeten gewoon het systeem van coh 1 terugbrengen... Waarbij je voor elke factie een appart lvl hebt.
Ben redelijk goed met okw en deels wehr.
Vorige keer voor eerst soviets gepakt. Snapte er geen drol van en dacht wat shock troops te kjnnen spammen maar niets bleek minder waar. Had een dubbel prestige enemy tegen mij. Dat konden we schudden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-10 16:01
Hoe moeten ze dat balancen dan? Niet veel ervaren spelers zullen 3v3/4v4 spelen met randoms. De high ranks die je tegenkomt zijn dan ook vaak teams.

Ik speel vrijwel alleen maar grote teamgames, meestal met bekenden op ts. Ook vaak 4v4 met 2 bekende en 1 random. Zelfs dan kan je de winst vaak op je buik schrijven als de random niet zo goed is. Een enkele keer wil ik wel es alleen een grote teamgame opstarten,maar ik denk dat ik dan misschien 10% van de games win. Low ranks in je team in verliezen vind ik op zich niet zo erg. Maar in de meeste gevallen zijn ze totaal niet bereid om samen te werken en zal je geen reactie krijgen in de chat. Erg jammer.

Mijn advies: speel geen grote teamgames met randoms. Genoeg mensen actief hier om mee te spelen denk ik. En anders gewoon friend requests sturen als je een keer een goede random bent tegen gekomen. Zo heb ik nu een lijst met +- 30 coh2 spelers uit verschillende timezones. Altijd wel iemand om mee te spelen :)

By the way.. er zit wel degelijk een ranking systeem in die kijkt naar je rank per factie. Ik speel meestal niet als duitser vanwege de wachtijd en gebrek aan uitdaging. Een paar dagen terug deden we dit wel een keer en werden we continu gematched met low ranks. Alle games zeer makkelijk gewonnen. Speel ik echter als allies dan merk ik dat mn tegenstanders veel beter zijn. Niet perse in rank maar wel kwa spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Ze zouden de Schwerer Panzer Headquarters ook eens moeten nerfen. Het is een lui anti infanterie apparaat dat constant bij victory point,s of olie punten wordt geplaatst het mooiste is als die victory en olie punten te gelijkertijd kan dekken.

Als je als Rus dan bijna geen tanks heb is dat ding haast niet uit te schakelen, ja met een At gun en dan op een plek laten schieten waar dat ding staat maar dan is het potje al zo ver dat er meteen Duitse troepen omheen staan om de At uit te schakelen.

Gewoon niet verder kunnen op de map kunnen plaatsen dan als een defence voor de hooftbasis van okw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
l0n3w012ph schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Ah tnx lethal pi, dat wist ik niet. Dan ga ik dat eerst nog eens proberen en anders dan toch maar edge scrollen. Heb wel eens een paar casts van je gekeken en je bent toch aardig snel, dus het kan wel :) Maar weer meer oefenen.

Gisteren de verdere announcements op de gamescom gekeken en nu ook ondersteuning voor ESL en observer mode. Persoonlijk ben ik wel blij met de aankondiging van de campaign voor het Ardennen offensief. Vond de SP ook wel erg leuk en nog een uitbreiding erbij verwelkom ik dan ook wel. Snel naar 18 november.
Het is maar net wat je het fijnste spelen vind denk ik. Zo heeft iedereen zijn eigen methode. Ik zie bv Jesulin spelen met tactical map / middle-mouse-scrolling. En Siberian met groupbindings / edge-screen-scrolling. En als je eenmaal aan iets gewend bent is het zo lastig om om te schakelen. Ik ben wel heel blij dat ik mezelf heb aangeleerd om de tactical map (op spatie) veel te gebruiken. Dat heeft mijn spel erg verbeterd. Squads gaan daardoor bij mij minder snel dood en kan ik meer tegelijk doen.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat uitpakken de ESL ondersteuning. Geloof $18.000 voor Amerika en een vergelijkbaar bedrag voor Europa. Verwacht dat de ESL tournooitjes nu wel wat populairder gaan worden nu er wat gewonnen kan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:08
Ik ben eens aan de slag gegaan met de World Builder en heb mijn eerste map gereed, ik heb hem net in de Workshop gezet: Klik

Een positieve beoordeling zou leuk zijn! O-)

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/67873315932830675/6DB1FDF3A2AF8588D5101C47D3700F935C8ABA48/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steampowered.com/ugc/67873315932583244/93A5CF0BEC1DAB38726239D7AAC27713FB75D438/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joshje
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-09 01:05
zo dat ziet er goed uit! ga hem meteen even spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulEnroLL
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-12-2024
Oké, ik en Fusionhero gaan deze even proberen. PM me anders met je steamnaam, voeg ik je toe/ kom ts van bug. ts.bug-community.com, apart coh2 kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Ik wil ook wel een potje doen op die map hoor. even met steam regelen... alaintje5 is de naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Nou? Wat vonden jullie ervan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ziet er goed uit, hoe lang ben je hier mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Geen idee, zit best wat werk in! Gokje, uurtje of 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
knap gedaan, ik heb wel 1 opmerking

ik denk niet dat het veilig is voor vliegtuigen als de landingsbanen zo achter elkaar liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Details, details... Vliegen in WW2 was sowieso niet echt veilig volgens mij :P

Leuk om te zien dat mijn map toch al bijna 600x is gedownload in de Steam Workshop! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
Jammer dat mensen niet de optie kiezen om een map te downloaden als ze in de games list rondkijken.
Zo van klik op de match en dan wordt de map automatisch geladen. OF gebeurt dat? Nee toch.
Ik ga hem nu een gok geven, maar natuurlijk met AI want zoals ik al zei is er niemand die mee kan spelen...

Rondje gespeeld, geeft eindelijk weer eens de ruimte om mega verdedigingen te bouwen.
De pak 43 werkt hier wel lekker, 2 van die dingen om het midden met een kleintje. Paar MG's er bij en wat grenadiers met eventueel een panzerfaust, mortiertje of 3 er achter. Ja zo ging dat in CoH1 :*) .
Toen met 10 panthers naar de overkant gegaan, arme AI.

[ Voor 36% gewijzigd door alaintje op 03-09-2014 20:44 ]

• Danielson
alaintje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:57:
Jammer dat mensen niet de optie kiezen om een map te downloaden als ze in de games list rondkijken.
Zo van klik op de match en dan wordt de map automatisch geladen. OF gebeurt dat? Nee toch.
Ik ga hem nu een gok geven, maar natuurlijk met AI want zoals ik al zei is er niemand die mee kan spelen...
De map word als het goed is automatisch gedownload voor personen die hem nog niet hebben! :)

• Danielson
Danielson schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 08:52:
Leuk om te zien dat mijn map toch al bijna 600x is gedownload in de Steam Workshop! :)
Ondertussen 1500x en counting! Hij is blijkbaar erg populair in de Workshop, daar doe je het voor! 8)

• Danielson
alaintje schreef op woensdag 03 september 2014 @ 19:57:
Rondje gespeeld, geeft eindelijk weer eens de ruimte om mega verdedigingen te bouwen.
De pak 43 werkt hier wel lekker, 2 van die dingen om het midden met een kleintje. Paar MG's er bij en wat grenadiers met eventueel een panzerfaust, mortiertje of 3 er achter. Ja zo ging dat in CoH1 :*) .
Toen met 10 panthers naar de overkant gegaan, arme AI.
Je hebt geluk dat je AI niet echt veel artillerie gebruikt, anders ben ik je zo weggevaagd kan ik je uit ervaring vertellen! :+

• Daniel.
  • Laatst online: 09:48
Hebben jullie hier tips om beter te worden in CoH2. Ik heb ook CoH 1 maar daar ben ik iets beter in. Lees hier heel slecht. Wat zijn goede tips om je aan te houden om goed te worden.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Danielson
Waar ik zelf veel aan gehad is micromanagement. Daarmee bedoel ik dat als je b.v. aan wilt vallen met 3 squads je ze niet allemaal tegelijk selecteerd en dan je doelwit selecteerd, maar je er b.v. een van voren aan laat vallen en twee squads om je vijand heen laat gaan om ze in de rug of vanaf de zijkant aan te vallen.

En probeer in te schatten wat de vijand produceerd, als hij b.v. veel brandstofpunten heeft kun je er vanuit gaan dat er snel tanks gaan komen, jij moet dan juist zorgen voor AT.

Ik ben zelf ook geen superspeler hoor, maar kijk eens wat video's op youtube van potjes, daar leer je ook veel van.

• Coldbullet

Coldbullet

Ik merk dat met de us forces dat early game makelijk is maar in late game zijn de duitsers flink in het voordeel, wat is nu een sterke tevhniek tegen de duitsers met us?

• Onne81
nou dat is heel moeilijk, naar mijn idee maak je alleen kans tegen de duitsers als je de rifle commader hebt met het fosfor, vlammenwerpers en de easy 8.

Ik ben gestopt met het spelen van de allies, de duitsers zijn gewoon beter. Dan maar langer wachten bij het vinden van een match ( meerdere mensen denken dit blijkbaar)

• Coldbullet

Coldbullet

Ja idd zelfs de duitse bazooka is stukke sterker, jammer had gehoopt dat de m10 wel wat sterker zou zijn helaas.. De mark IV tank van de duitsers is sterker. toch speel
Ik nooit met de ger omdat ik ze gewoon te makelijk vind minder micro management om toch te winnen. Als ik van de ger de fuelk nie early game veroverd heb dan kan je het wel schudden met winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Iemand tips om je als soviet speler ( ja heb me gister toch weer gewaagd aan allies :) ) te wapenen tegen de sturmpioneers van de OKW die de conscripts helemaal in de pan hakken?
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste