Ik gebruik vaak cons+ engineers met de eerste confrontatie, vanuit groene cover win ik eigenlijk elke confrontatie, vanuit gele cover is die kans iets kleiner, daarna zijn maxims uiteraard prima, ook schocktroops en guards zijn prima opties.
Ik probeer ook zoveel mogelijk mijn cons in de groene vlakken te zetten, zodra ze in de pan gehakt worden meteen terug laten rennen naar de basis, is goed voor hun ervaringspunten. Squad weer op volle sterkte maken.
Het liefst zoveel mogelijk cons squads verspreid in de buurt van elkaar houden. Dan heb je altijd een aantal die op afstand schieten op sturmpioneers en een Squad dat dicht bij staat een molotov cocktail naar de pioneers laten gooien.
Ik probeer altijd ongeveer drie cons squads te krijgen in een early game voordat ik ze laat vechten. En pak in het begin met de soviet pioneers de dichtstbijzijnde punten om alvast oil en munitie te krijgen. Zodra ik genoeg cons heb neem ik 1 van de olie punten in en daarna de volgende als ik de eerste vast weet te houden.
De anti tank granaat van de cons is ook zeer handig tegen die vervelende kublewagen.
En de spullen zoals de Mg die de Duitsers in het veld achter laten kan je weer mooi tegen de Duitsers gebruiken ik heb al aardig wat potjes gewonnen door alleen cons te bouwen.
Goedkoop maar veel micro Managment.
En olie punten altijd op de wegen er naartoe mijnen leggen.
Het liefst zoveel mogelijk cons squads verspreid in de buurt van elkaar houden. Dan heb je altijd een aantal die op afstand schieten op sturmpioneers en een Squad dat dicht bij staat een molotov cocktail naar de pioneers laten gooien.
Ik probeer altijd ongeveer drie cons squads te krijgen in een early game voordat ik ze laat vechten. En pak in het begin met de soviet pioneers de dichtstbijzijnde punten om alvast oil en munitie te krijgen. Zodra ik genoeg cons heb neem ik 1 van de olie punten in en daarna de volgende als ik de eerste vast weet te houden.
De anti tank granaat van de cons is ook zeer handig tegen die vervelende kublewagen.
En de spullen zoals de Mg die de Duitsers in het veld achter laten kan je weer mooi tegen de Duitsers gebruiken ik heb al aardig wat potjes gewonnen door alleen cons te bouwen.
Goedkoop maar veel micro Managment.
En olie punten altijd op de wegen er naartoe mijnen leggen.
Verwijderd
Wat vinden jullie eigenlijk de beste Amerikaanse commander?
Ik gebruik zelf meestal de rifle company, voornamelijk vanwege de sherman 'Easy Eight'. Dan heb je tenminste nog een fatsoenlijke tank als de Amerikanen.
Ik gebruik zelf meestal de rifle company, voornamelijk vanwege de sherman 'Easy Eight'. Dan heb je tenminste nog een fatsoenlijke tank als de Amerikanen.
ik gebruik zelf weinig tanks, veel inf en at guns. werkt voor mij toch het beste.
tanks zijn gewoon te zwak bij de us
tanks zijn gewoon te zwak bij de us
Verwijderd
De Easy Eight volstaat wel tegen de meeste medium tanks, eigenlijk zou dit een standaard tank moeten worden. Ik maak namelijk graag gebruik van tanks maar met de normale sherman kun je eigenlijk niks beginnen tegen andere tanks.
Ja kan wel maar dan net als de t34 flanken
heeft iemand een link naar de updatesite van COH2? Zou wel in een sticky mogen.
Ik speel pas sinds kort CoH2, wie heeft er zin in een vriendschappelijk potje?
Ja hoor voeg maar toe op coldbullet2
The western front is nu €6,66 bij https://www.humblebundle.com/store
En als je via de Hola plugin in Chrome de store op US zet, kost ie $6.66, dus nog minder!Beakzz schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:06:
The western front is nu €6,66 bij https://www.humblebundle.com/store
Leuk! Ik kon je alleen op die naam niet vinden. Via coldbullet kwam ik hier terecht, ben jij dat?Coldbullet schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:53:
Ja hoor voeg maar toe op coldbullet2
Hmm dat had ik graag aan het begin van de sale gewetenInuyasha schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:55:
[...]
En als je via de Hola plugin in Chrome de store op US zet, kost ie $6.66, dus nog minder!![]()
[...]
Het geldt trouwens niet voor alle games dat 1 E = 1 USD.Beakzz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 18:35:
[...]
Hmm dat had ik graag aan het begin van de sale gewetenWerkt ook op FF en zal er vanaf nu gebruik van maken
Bedoel je deze soms Jantje?jantje.vlaam schreef op maandag 15 september 2014 @ 19:04:
heeft iemand een link naar de updatesite van COH2? Zou wel in een sticky mogen.
Patchnotes:
http://community.companyo.../67-coh-2-changelog/page4
Stats site:
https://docs.google.com/s...RzN0E&usp=drive_web#gid=0
Wat vinden jullie van de laatste patch? Er zijn echt weer enorm veel wijzigingen gedaan. Persoonlijk vind ik de balance redelijk goed dit moment. Wel zijn er gewoon standaard 2v2 strats zoals sniper/guards en maxim spam welke gewoon vreselijk irritant zijn. En USF mag ietsje sterker zijn wat mij betreft.
Hier nog een cast van E-zy en mij tegen Jove&VonAsten(ook een nler). Laatste tijd lekker fanatiek op de 2v2 ladder. En niet zonder resultaat, we staan rank25 op het moment met Axis. *trots*
[ Voor 4% gewijzigd door wolverine3141 op 23-09-2014 14:38 ]
Ja ze hebben nu alles netjes balanced vind ik, begin nu met usf ook wat potjes te winnen. Al moet ik daar wel flink voor werken en met 2v2 ben je toch flink afhankelijk van je buddy
vind de usf nog steeds erg zwak hoor, het lijkt wel of ze qua armor niet verder komen dan tier 3. Als ik tegen usf speel is het in het begin best lastig en moet je het ff volhouden maar als je eenmaal een tiger hebt is het klaar.
[ Voor 41% gewijzigd door Onne81 op 27-09-2014 18:41 ]
Veel USF spelers gebruiken bij hun anti-tank gun toch niet de take-aim + amour rounds? Daardoor duurt het toch lang voordat bijvoorbeeld een tiger neer gaat.
Director Quinn Duffy share an early preview of Ardennes Assault - http://t.co/fSsd78SD9I
Ik kan me er wel op verheugen
Ik kan me er wel op verheugen
ik heb gisteren nog even gespeeld maar kan die niet vinden op me at gun de armour ronds. wel armor priorityAight! schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 19:31:
Veel USF spelers gebruiken bij hun anti-tank gun toch niet de take-aim + amour rounds? Daardoor duurt het toch lang voordat bijvoorbeeld een tiger neer gaat.
en range sight.
gisteren nog een potje gespeeld, maar wel gewonnen dankzij me ally die was rus. alhoewel ik goed irritant was op hun basis met me tank howitzers.
Ik ben er nog niet helemaal uit met de balance, als ostheer player vind ik ostheer er zwak geworden early game tegen us en de soviets, Vooral de 222 scoutcar is erg kwetsbaar en de 2cm upgrade is redelijk zwak geworden, daarintegen is zijn de m20 en de AA-Halftrack van de US wel erg snel op het veld te vinden. Ik speel veel randoms in 2v2, hang nu wat rond tussen de posities 15-25, gelukkig zijn er nu wel sneller matches te vinden omdat meer mensen naar mijn idee voor Allies kiezen.
Ik speel ook wel eens random 2v2 maar ik erger me vaak dood als me maat totaal niet weet hoe die moet spelen. Pas was het helemaal mooi haha. Mn maat ging mij vertellen dat ik een noob was en het allemaal fout deed terwijl hijzelf heel zijn leger de dood injoeg.
.
Wat betreft Ostheer play. Als je luitenant ziet moet je gewoon zsm een pak40 maken. En M20 zou je nog wel kunnen herrassen met een 222 maar kijk uit voor mijnen op chokepoints. Beter is dan misschien fuell behouden en P4 rushen. Ostheer tegen USF is defensief spelen early game (laat ze maar die ene TP pakken en even later in je MG42 lopen). Ostheer tegen Sovjets vind ik persoonlijk laster vanwege de Snipers / IS2's / ISU152's.

Wat betreft Ostheer play. Als je luitenant ziet moet je gewoon zsm een pak40 maken. En M20 zou je nog wel kunnen herrassen met een 222 maar kijk uit voor mijnen op chokepoints. Beter is dan misschien fuell behouden en P4 rushen. Ostheer tegen USF is defensief spelen early game (laat ze maar die ene TP pakken en even later in je MG42 lopen). Ostheer tegen Sovjets vind ik persoonlijk laster vanwege de Snipers / IS2's / ISU152's.
[ Voor 44% gewijzigd door wolverine3141 op 01-10-2014 15:06 ]
En OKW tegen Soviets? Ik heb daar persoonlijk nogal wat moeite mee.
Met welke Sovjets units heb je dan de meeste issues? Voor elke strat is er wel een strat die er goed tegen is. Dat is het mooie van een RTS.
Als soviets werkt de maxim spam nog prima, ook snipers zijn bloed irritant, Early scoutcar kan zeker tegen okw veel uithalen early game. T34s blijven mijn favoriet als allround medium tank.
Ik wordt helemaal gek van de bugs die er steeds meer lijken te komen. De retreat bug voor maxims is echt verschrikkelijk. Dat gebeurt soms 4x achter elkaar bij dezelfde maxim. Niet mee te werken dus. Jammer, want ik speel graag met de Russen.
2v2 vind ik het leukst om te doen. In Autoplay komt je soms wel erg rare teammaatjes tegen. Meestal negeer ik ze, of ik stop de game ik speel immers voor mijn plezier. Is het nu zo dat je aan het eind van de game je rank ziet? Want ik zie dan staan dat ik rank 96 ben. Maar ik vraag me af of dat nu hoog of laag is.
2v2 vind ik het leukst om te doen. In Autoplay komt je soms wel erg rare teammaatjes tegen. Meestal negeer ik ze, of ik stop de game ik speel immers voor mijn plezier. Is het nu zo dat je aan het eind van de game je rank ziet? Want ik zie dan staan dat ik rank 96 ben. Maar ik vraag me af of dat nu hoog of laag is.
[ Voor 7% gewijzigd door harydoo op 07-10-2014 13:24 ]
Ik leg het vaak al af met mn volks tegen de conscripts 1 op 1...daarna krijg je al vrij snel een m3 om je oren die je troepen harrassed. Daar is die kubel ook niet tegen opgewassen. Dan ben je eigenlijk al in het nadeel. En vaak komt het dan uiteindelijk neer op het feit dat ze er veel sneller medium tanks uit kunnen drukken dan ik. Dan kom ik met mijn Panther op de proppen. Dan heeft ie inmiddels 2 med tanks of 1 + een isu oid. Ben je je p5 kwijt of bijna, en voor je het weet, hebben de russen nieuwe tanks. Vaak ook callins...lethal pi schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:43:
Met welke Sovjets units heb je dan de meeste issues? Voor elke strat is er wel een strat die er goed tegen is. Dat is het mooie van een RTS.
Vgrens verliezen meestal van cons 1 op 1, ze zijn dan ook ietsje goedkoper. Het is de manier hoe je de unit micro'd die je dan laat winnen. Houd de vgrens op long range (gebruik attack move zodat altijd op max range schieten) en laat ze naar je toe komen terwijl jij in cover staat. Een vgren is op long range sterker. Op mid en close zijn consjes sterker. Alleen een goede nade kan op die ranges dan nog het verschil maken. (maar die nade wil je eigenlijk niet gooien omdat je zsm een shrek wilt tegen M3).
Tegen sovjets is het sowieso altijd even kijken of ze T1 gaan. Zodra je een M3 ziet gelijk een rakettenwerfer maken. Kan dus zomaar je 3e unit dus al zijn. En ga met vgrens huisjes in zodra je de M3 hoort. Een M3 (zonder flamer) kan niet zoveel tegen een huisje. Tot die tijd kun je dan beter geen kubel maken of je moet de boel goed micro'en met support. (in suppressmode doet de kubel redelijk wat damage tegen M3) Zodra je shreks op je vgrens hebt kan die M3 niet zoveel meer.
De timing van een T34 (11-12 min) kan inderdaad heel vervelend zijn op dat moment. Als je nog geen armor hebt kun je misschien het beste een 2e rakettenwerfer maken. De Panther uit T4 is altijd een goede keuze maar als je niet genoeg fuell hebt of nog niet eens T4 kun je ook altijd de Jagdpanzer(T2) of een Puma(T3) maken. Deze units moet je echter wel supporten en op range houden. De voorkeur is wel een Panther aangezien die gewoon overall beter is en ook tegen de latere heavy tanks.
OKW is een hele sterke factie maar als je bv je Panther in eens verliest door iets stoms als een foutje of je rijd over een mijn dan kan dat je dat de game kosten. 175 fuell weg en met de reduced fuell income kan dat heel lastig worden om terug in de game te komen.
Tegen sovjets is het sowieso altijd even kijken of ze T1 gaan. Zodra je een M3 ziet gelijk een rakettenwerfer maken. Kan dus zomaar je 3e unit dus al zijn. En ga met vgrens huisjes in zodra je de M3 hoort. Een M3 (zonder flamer) kan niet zoveel tegen een huisje. Tot die tijd kun je dan beter geen kubel maken of je moet de boel goed micro'en met support. (in suppressmode doet de kubel redelijk wat damage tegen M3) Zodra je shreks op je vgrens hebt kan die M3 niet zoveel meer.
De timing van een T34 (11-12 min) kan inderdaad heel vervelend zijn op dat moment. Als je nog geen armor hebt kun je misschien het beste een 2e rakettenwerfer maken. De Panther uit T4 is altijd een goede keuze maar als je niet genoeg fuell hebt of nog niet eens T4 kun je ook altijd de Jagdpanzer(T2) of een Puma(T3) maken. Deze units moet je echter wel supporten en op range houden. De voorkeur is wel een Panther aangezien die gewoon overall beter is en ook tegen de latere heavy tanks.
OKW is een hele sterke factie maar als je bv je Panther in eens verliest door iets stoms als een foutje of je rijd over een mijn dan kan dat je dat de game kosten. 175 fuell weg en met de reduced fuell income kan dat heel lastig worden om terug in de game te komen.
[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 02-10-2014 16:17 ]
http://www.coh2.org/news/...sents-the-2vs2-nationscup
We moeten strijden voor ons land!
Als er nog tweakers zijn die veel CoH2 spelen en evt.. pm voor steam We spelen al regelmatig met een paar mensen ( ook van tweakers (lethal pi, fusionhero, ez-y) 1v1, 2v2, 3v3's. Meer is altijd beter natuurlijk!
We moeten strijden voor ons land!
Als er nog tweakers zijn die veel CoH2 spelen en evt.. pm voor steam We spelen al regelmatig met een paar mensen ( ook van tweakers (lethal pi, fusionhero, ez-y) 1v1, 2v2, 3v3's. Meer is altijd beter natuurlijk!
Verwijderd
Lijkt me best leuk om te doen.
Maar denk ik voor mij de moeite niet waard, ben niet goed genoeg.....
Maar denk ik voor mij de moeite niet waard, ben niet goed genoeg.....
Leuk man, gewoon mee doen! Ook als je geen 2v2 partner hebt kun je je inschrijven, dan krijg je van de organisatie iemand toegewezen.
Winnen doen we toch niet aangezien er gewoon veel toppers mee doen. Maar het gaat om de fun toch.
Winnen doen we toch niet aangezien er gewoon veel toppers mee doen. Maar het gaat om de fun toch.
Denk dat de andere speler niet echt blij zal worden als die met een gemiddelde speler word toegewezen. Vooral niet tijdens een toernooi, de kreten noobs vliegen al in het rond bij een random 2vs2.
Iemand gister de obsermode demo gezien van Relic? Zag er goed uit!
Voor mensen die van gezelligheid houden en een potje serieus company of heroes 2 willen spelen. Wij zoeken wat meer actieve spelers die in zijn voor 2vs2, 3vs3 en 4vs4 de ene keer met zijn alle samen andere keer onderling. Momenteel zijn wij met 4 man maar hoe meer hoe beter. Minimaal 100 uur in het spel zodat wij alles hoeven uit te leggen. Lijkt jou dit wat? Join gerust ons is op Teamspeak: ts.bug-community.com wij zijn meestal online rond 21.00. Of stuur gerust een PM.
Die andere speler zal minder blij zijn als blijkt dat hij helemaal niet kan meespelen omdat er niemand is. Maar ik begrijp wel je punt. Overigens begint het toernooi nog lang niet en kun je met je toegewezen partner nog volop oefenen voorlopig.Onne81 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:20:
Denk dat de andere speler niet echt blij zal worden als die met een gemiddelde speler word toegewezen. Vooral niet tijdens een toernooi, de kreten noobs vliegen al in het rond bij een random 2vs2.
Observer mode idd, vet relaxt. Heb vandaag de VOD gezien op Twitch. Hier een preview:

Verwijderd
Is de US forces wel handig om te gebruiken in een grotere match (3v3 of 4v4)?
Elke keer als ik m gebruik in zon match verliezen we... kan ook aan mij liggen trouwens
Elke keer als ik m gebruik in zon match verliezen we... kan ook aan mij liggen trouwens

Ja endgame (als de zware tanks het veld op komen) heb je er naar mijn idee vrij weinig aan. Maargoed ben zelf ook slecht met usf
Verwijderd
Als de zware duitse tanks komen (gebroeders tiger
) dan kun je het meestal al vergeten, het is me nog nooit gelukt om daarna nog te winnen.
Ik moet toch een beetje terugkomen van mn statement, ik heb net 1 potje 4v4 gedaan met ik als enige usf en die hadden we gewonnen. Daarna een 3v3 met ik en een andere als usf, ook gewonnen.
Naar mijn idee moet je wel de airborne commander nemen, als je eenmaal de vliegtuigen tot je beschikking hebt dan doen die enorm veel damage tegen armor en als je dan een jackson hebt rondrijden om het af te maken is helemaal top. Die jacksons doen veel damage en hebben een flinke range, en dat dan in combinatie met die vliegtuigen die voor je spotten gaat dat best goed. Je moet ze wel achter je linies houden omdat ze zelf ook snel kapot gaan maar omdat je ze een goede range hebben kan dat makkelijk.
In het eerste potje kwam er een king tiger maar die was door deze combo binnen no time kapot.
Naar mijn idee moet je wel de airborne commander nemen, als je eenmaal de vliegtuigen tot je beschikking hebt dan doen die enorm veel damage tegen armor en als je dan een jackson hebt rondrijden om het af te maken is helemaal top. Die jacksons doen veel damage en hebben een flinke range, en dat dan in combinatie met die vliegtuigen die voor je spotten gaat dat best goed. Je moet ze wel achter je linies houden omdat ze zelf ook snel kapot gaan maar omdat je ze een goede range hebben kan dat makkelijk.
In het eerste potje kwam er een king tiger maar die was door deze combo binnen no time kapot.
Uitgebreid artikel over de nieuwe obs feature: http://www.coh2.org/news/25384/observer-mode-preview
USF is inderdaad een beetje zwak op het moment vind ik. En idd Onne, de P47 callins en de Jacksons zijn nu precies hetgeen wat het beste werkt tegen de heavy's van de Axis. Moet je als USF maar eens allemaal Airborne nemen, ammo caches maken en P47's spammen met zn allen. Axis gaat dat niet leuk vinden haha.
USF is inderdaad een beetje zwak op het moment vind ik. En idd Onne, de P47 callins en de Jacksons zijn nu precies hetgeen wat het beste werkt tegen de heavy's van de Axis. Moet je als USF maar eens allemaal Airborne nemen, ammo caches maken en P47's spammen met zn allen. Axis gaat dat niet leuk vinden haha.
Lang geleden CoH1 gespeeld, nu 2 eens gestart. Het is wennen! Op dit moment is het nog vooral afkijken van anderen. Feit is wel dat (ik speel graag 3v3 of 4v4) de ene 'ploeg' veel beter samenwerkt dan de ander. Soms is het wel 3v3 maar lijkt het meer een individueel gedoe, iedereen doet maar wat.
niemand?joshje schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 15:43:
Voor mensen die van gezelligheid houden en een potje serieus company of heroes 2 willen spelen. Wij zoeken wat meer actieve spelers die in zijn voor 2vs2, 3vs3 en 4vs4 de ene keer met zijn alle samen andere keer onderling. Momenteel zijn wij met 4 man maar hoe meer hoe beter. Minimaal 100 uur in het spel zodat wij alles hoeven uit te leggen. Lijkt jou dit wat? Join gerust ons is op Teamspeak: ts.bug-community.com wij zijn meestal online rond 21.00. Of stuur gerust een PM.
Verwijderd
Ik voldoe net aan de eisen
Maarja, in de avond ben ik niet zo vaak beschikbaar.
Aangezien ik mijn PC in de woonkamer heb staan is teamspeak niet zo handig.. Mijn lieftallige vriendin draait dan binnen de kortste keren m'n nek om vrees ik
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Leuke aanbieding op Steam trouwens, de 2 DLC 's samen voor 6,99. Actie loopt tot en met morgen.
Spel zelf is ook in de aanbieding.
Spel zelf is ook in de aanbieding.
Op sommige mappen merk je echt dat je als soviet of Duitser een flink voordeel heb. Wel vindt ik dat flack gebouw van de ost zeer irritant. Ben je flink aan het vechten als soviet met infanterie om een victory point plaatsen ze een flack gebouw vlak in de buurt. Probeer dat ding dan maar uit te schakelen.
Kost enorm veel moeite met een At gun want een beetje goede ostheer speler heeft daar natuurlijk engineering bij staan die sneller repareren dan Jin eraf kan schieten. En zodra je met je flame tank aan komt rijden is er altijd wel een phanter in de buurt.
Ze zouden dat flack gebouw gewoon moeten beperken tot een base defence.
Kost enorm veel moeite met een At gun want een beetje goede ostheer speler heeft daar natuurlijk engineering bij staan die sneller repareren dan Jin eraf kan schieten. En zodra je met je flame tank aan komt rijden is er altijd wel een phanter in de buurt.
Ze zouden dat flack gebouw gewoon moeten beperken tot een base defence.
Verwijderd
Die Assault Engineers van de US zijn toch wel heel erg fijn moet ik zeggen, vooral tegen OKW is het dan handig om die sturmpios ermee te bestrijden. En ze kunnen ook nog een mijnen leggen, erg handig.
Gebruiken jullie ook de commander met de Assault Engineers, of een andere?
Gebruiken jullie ook de commander met de Assault Engineers, of een andere?
Sinds het nerfen van de Ass Engies, gebruik ik ze eigenlijk niet meer. Ik vind ze te zwak geworden, hoewel ze wel leuke features hebben, zoals flamers en buildmogelijkheden.
Ass engies zijn handig met hun flamers en demo's. Verder zijn ze beetje weak inderdaad. Alleen op close quarters mappen met buildings zijn ze erg goed. Maar op een map als Crossing in the Woods zou ik ze niet zo snel gebruiken. Misschien 1 om instant een unit te spawnen aan het begin van een match. Als supporting unit met hun flame crits kunnen ze dan wel verradelijk goed zijn.
Ik lees hier nog niets over Ardennes Assault. Zijn er mensen die uitkijken naar de Single Player Expansion? Ook hoorde ik dat er een balance patch komt eind oktober. Daar kijk ik zelf erg naar uit.
Ik lees hier nog niets over Ardennes Assault. Zijn er mensen die uitkijken naar de Single Player Expansion? Ook hoorde ik dat er een balance patch komt eind oktober. Daar kijk ik zelf erg naar uit.
Verwijderd
Ik hoop dat er nieuwe US commanders voor de mp bijkomen bij Ardennes Assault, maar dat is nog niet bevestigd.
Alleen is 40 euro wel veel voor een Single Player.
Alleen is 40 euro wel veel voor een Single Player.
Ik hoop het ook. En inderdaad ben benieuwd of zo'n SP uitbreiding die 40 euro wel rechtvaardigt. Bijzonder prijzig als je het mij vraagt. Ik wacht de reviews even af.
ik ben ook wel benieuwd of Relic zich kan revancheren op de matige sp van de soviets... Wil relic graag steunen omdat ik nog altijd veel plezier beleef aan het spel maar 40 is best veel en daarnaast heb ik het idee dat ze vrij snel in de uitverkoop gaan. Misschien al wel met de steam kerst sale.
Ik vond de SP met de Soviets best geinig. Heb er veel plezier aan beleefd en haal deze dus beslist. 40 euro veel? Misschien, andere SP games kosten hetzelfde dus ik maak me er niet zo druk om.
Wel prettig om hier wat volwassener en normaler reacties te lezen dan op de forums van coh2.org en companyofheroes.com. Man man man, wat een gescheld en gebitch op de game door die posters daar. Niet normaal. Wat Relic ook doet, nerfen of buffen, warspoils of via aankoop bij Steam, deze SP etc etc. Het is echt nooit goed bij die lui. Ik zou er als Relic developer schijtziek van worden en zo langzamerhand de community echt niet meer serieus nemen.
Wel prettig om hier wat volwassener en normaler reacties te lezen dan op de forums van coh2.org en companyofheroes.com. Man man man, wat een gescheld en gebitch op de game door die posters daar. Niet normaal. Wat Relic ook doet, nerfen of buffen, warspoils of via aankoop bij Steam, deze SP etc etc. Het is echt nooit goed bij die lui. Ik zou er als Relic developer schijtziek van worden en zo langzamerhand de community echt niet meer serieus nemen.
Nieuwe beta, met balance patch en observer mode!!!
http://steamcommunity.com...detail/237889272551451213
Hype hype hype!!!!
http://steamcommunity.com...detail/237889272551451213
Hype hype hype!!!!
Leuk idee voor CoH2: zombie mode! 
Gewoon een stelling opbouwen en dan van alle kanten massaal door zombies belaagd worden...
Gewoon een stelling opbouwen en dan van alle kanten massaal door zombies belaagd worden...
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Dus eigenlijk zoals iedere andere last stand game?Tijgert schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:17:
Leuk idee voor C0H2: zombie mode!
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Ja, Last Stand maar dan met een overdaad aan zombies... elk spel wordt leuker met zombies.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Heb net de changelog bekeken, en voor mij als allies speler (voornamelijk USF) is het er gelukkig op vooruit gegaan.
En de kubelwagen is eindelijk generfd
Zombies is niet echt realistisch
Kublewagen vs 2 squads conscripts = hoeruhhhhh a.t nate en boooooom kublewagen.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 19:41:
Heb net de changelog bekeken, en voor mij als allies speler (voornamelijk USF) is het er gelukkig op vooruit gegaan.
Maar met JSF heb ik nog geen ervaring.
De nieuwe map met de mijnen in het midden is ook wel aardig. Had wel veel lag maar zat misschien een speler bij met een trage verbinding.
Na de update van gisteren is de lol er wel af gegaan. OKW is nu weggegooid geld. Wat een prutsers.
Ben zelf wel blij met de update, duitsers zijn wat minder geworden wat naar mijn idee goed is. Het aantal mensen dat allies wil spelen is toegenomen. Zo kan ik ook nog is duitsers spelen zonder lang te wachten
Ja Lethalpi bewijs jezelf eerst maar is....e-zy schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:32:
@lethalpi doe niet alsof je er verstand van hebt als je dat niet hebt...
lol noob nooooobsss
l2p!!!!
edit: en Phrizz / Roel / Wortel ook!!

[ Voor 101% gewijzigd door wolverine3141 op 01-11-2014 22:36 ]
Alle 3 mis! MVGamelethal pi schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 22:33:
lol noob nooooobsssl2p!!!!
Zelfs met links own ik jullie jongens!
Waarom mag ik geen zeroing arty meer gebruiken bij het kamp van de vijand maar mogen zij dat wel in het mijne? 1 simpele granaat vernietigd een heel squad volksgrenadiers terwijl ze andersom amper kleerscheuren krijgen. De t34 was in WWII een lachertje, in OKW met je gelukkig zijn als je je PIV op tijd weg krijgt en zelfs je panther kan het afleggen. Waarom storten Amerikaanse vliegtuigen altijd neer op je kamp? Etc etc.
t34 in ww2 een lachertje? De t34 was 1 van de beste tanks van de oorlog.jantje.vlaam schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:56:
Waarom mag ik geen zeroing arty meer gebruiken bij het kamp van de vijand maar mogen zij dat wel in het mijne? 1 simpele granaat vernietigd een heel squad volksgrenadiers terwijl ze andersom amper kleerscheuren krijgen. De t34 was in WWII een lachertje, in OKW met je gelukkig zijn als je je PIV op tijd weg krijgt en zelfs je panther kan het afleggen. Waarom storten Amerikaanse vliegtuigen altijd neer op je kamp? Etc etc.
" First deployed in 1940, it has often been described as the most effective, efficient, and influential tank design of World War II." Wikipedia: T-34
"The T-34 was by far the best tank design in World War 2. In addition to having an excellent combination of firepower, armor, mobility, and shape, its superb technical design, which emphasized simplicity and durability, made it possible to mass produce it in enormous numbers, and gave it very high field and combat reliability, two critical attributes which the advanced German tanks lacked. It was the main war winning weapon of Russia in World War 2. "
http://www.2worldwar2.com/t-34-tank.htm
Afgezien van dat is het wellicht een goed idee om als allies te spelen om wat perspectief te krijgen, want als je zegt dat een t34 het tegen een panther aflegd heb je niet echt een objectief beeld van hoe het spel in elkaar steekt.
jantje.vlaam schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:56:

Zullen wel T34-85,s zijn die zijn inderdaad sterk maar een T34-76 is een waardeloos ding.jantje.vlaam schreef op zondag 02 november 2014 @ 15:56:
jantje.vlaam schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 18:24:
Na de update van gisteren is de lol er wel af gegaan. OKW is nu weggegooid geld. Wat een prutsers.

lethalpi denkt dat dit één van de beste patches ooit is, maar kan niet spelen vanwege zn pijn aan zn arm
Je hebt toch nog een andere arm ;-)lethal pi schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:19:
[...]
priceless
lethalpi denkt dat dit één van de beste patches ooit is, maar kan niet spelen vanwege zn pijn aan zn arm
Dat de T34 een effectieve tank was dat zal niemand ontkennen maar dat kwam vooral door het feit dat ie goedkoop en in grote getallen te produceren was. Ook de eerste tank (als ik het goed heb) die sloped armor introduceerde wat daarna vrijwel direct door de Duitsers werd overgenomen. Ze produceerden er zoveel dat ze wel 10 tegen elke Duitse tank konden aangooien en dan kan een tank nog zo middelmatig zijn, uiteindelijk win je wel.pica schreef op zondag 02 november 2014 @ 23:09:
[...]
t34 in ww2 een lachertje? De t34 was 1 van de beste tanks van de oorlog.
" First deployed in 1940, it has often been described as the most effective, efficient, and influential tank design of World War II." Wikipedia: T-34
"The T-34 was by far the best tank design in World War 2. In addition to having an excellent combination of firepower, armor, mobility, and shape, its superb technical design, which emphasized simplicity and durability, made it possible to mass produce it in enormous numbers, and gave it very high field and combat reliability, two critical attributes which the advanced German tanks lacked. It was the main war winning weapon of Russia in World War 2. "
http://www.2worldwar2.com/t-34-tank.htm
Afgezien van dat is het wellicht een goed idee om als allies te spelen om wat perspectief te krijgen, want als je zegt dat een t34 het tegen een panther aflegd heb je niet echt een objectief beeld van hoe het spel in elkaar steekt.
Maar dat de T34 een of andere fantastische super effectieve tank was, dat is een mythe. Er waren enorm veel negatieve kanten aan de tank. Als je hier meer over wilt lezen zie deze bron: http://chris-intel-corner...-34-best-tank-of-war.html
Russen hadden hun doctrine gebaseerd op zoveel mogelijk tegelijk tegen de vijand aangooien en daarbij boeit het niet hoeveel van jouw manschappen omkomen, zolang je maar wint.
Duitsers hadden hoogopgeleide tankcrews en bouwden hun tanks met het idee in het achterhoofd dat ze deze crews levend uit de strijd wilden laten komen.
indeed... Stalin was ook een veel grotere moordenaar dan dat Hitler ooit had kunnen dromen te zijn... zo win ik ook wel een war of attrition, met unlimited supplies.
Vandaag een mooie pot gehad, verschijnt de jagdtiger op het toneel. Hoe schakel je dat ding uit 4 is2 tanks gewoon uitgeschakeld door dat ding. Flanken lukt niet omdat er natuurlijk 2 tigers aan iedere kan stonden en hier en daar wat Bazooka mannen om dat ding te beschermen.
Heb het vaker mee gemaakt die dingen hebben een range waar je eng van wordt en 3 treffers op je is2 en dag tank.
Ze moeten er echt een german vs german mode in het spel gooien. Want 80% speelt german omdat je als Rus of us 8 van de 10 potjes verliest in ieder geval in 3 vs3 en 4 vs 4 mode.
Heb het vaker mee gemaakt die dingen hebben een range waar je eng van wordt en 3 treffers op je is2 en dag tank.
Ze moeten er echt een german vs german mode in het spel gooien. Want 80% speelt german omdat je als Rus of us 8 van de 10 potjes verliest in ieder geval in 3 vs3 en 4 vs 4 mode.
Ja die dingen zijn ongelooflijk, enige wat helpt als je toevallig de usf speelt met de airborne commander en dan p49 vliegtuigen eroverheen. Verder is het inderdaad een klote ding wat naar mijn idee zeer moeilijk te counteren is net als de elephant trouwens.
Ja ze moeten de germans daarom (nog) meer nerfen, dat 80% als duitsers wil spelen zegt al genoeg. Wat ik ook wel jammer vind in de laatste potjes van 3vs3 en 4vs4 is dat het niet meer spannend is, als 1 partij vroeg de overhand heeft ( meestal de duitsers) komt het bijna niet meer voor dat het nog omdraait.
Ik heb me deze avond trouwens zitten irriteren van die fallschumjagers, als je ff niet in cover staat is je squad zo gewiped. En het maakt ook niet uit van welke afstand, ze rapen je toch wel.
Ja ze moeten de germans daarom (nog) meer nerfen, dat 80% als duitsers wil spelen zegt al genoeg. Wat ik ook wel jammer vind in de laatste potjes van 3vs3 en 4vs4 is dat het niet meer spannend is, als 1 partij vroeg de overhand heeft ( meestal de duitsers) komt het bijna niet meer voor dat het nog omdraait.
Ik heb me deze avond trouwens zitten irriteren van die fallschumjagers, als je ff niet in cover staat is je squad zo gewiped. En het maakt ook niet uit van welke afstand, ze rapen je toch wel.
Wat een onzin allemaal weer jongens, allemaal beetje L2P kwestie ditBintzak schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:44:
Vandaag een mooie pot gehad, verschijnt de jagdtiger op het toneel. Hoe schakel je dat ding uit 4 is2 tanks gewoon uitgeschakeld door dat ding.
Voorbeeldje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PJglRI6YER8]
Gisteren voor het eerst een potje CoH 2 gedaan, maar ik heb echt gemerkt dat die minder complex is als CoH(1). Lijkt dit nou zo of is dat echt zo?
Ja lekker voorbeeld haal je erbij, die gozer is al verslagen en heeft al armor op zn flank. Bij een gelijk opgaande game kom je er echt niet zomaar achter hoor.SoulEnroLL schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 01:03:
[...]
Wat een onzin allemaal weer jongens, allemaal beetje L2P kwestie dit.En Soviets is een ERG sterke fractie in teamgames. Mischien zelfs wel de sterkste. Je moet alleen weten hoe. Een belangrijke is bijvoorbeeld MARK TARGET (recieved damage increase)
Voorbeeldje:
[video]
Het is een voorbeeld van hoe je eventueel een jagttiger neer kan halen. Jagttiger is prima uit te schakelen maar je moet gewoon de juiste commander kiezen en goed flanken. Potje dat je zag in dat filmpje ging gelijk op maar door het snel uitschakelen van de jagttiger kregen wij al snel de overhand.Onne81 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:46:
[...]
Ja lekker voorbeeld haal je erbij, die gozer is al verslagen en heeft al armor op zn flank. Bij een gelijk opgaande game kom je er echt niet zomaar achter hoor.
Op die manier probeerde ik de jagdtiger ook te flanken, had alleen de pech dat de vijand links en rechts wat inf. of een tank had waardoor de jagdtiger de tijd had om richting mijn tanks te draaien en als mijn tanks range hadden om te schieten waren ze al zo beschadigd dat bazooka,s en tigers het werk af maakte.joshje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 21:13:
[...]
Het is een voorbeeld van hoe je eventueel een jagttiger neer kan halen. Jagttiger is prima uit te schakelen maar je moet gewoon de juiste commander kiezen en goed flanken. Potje dat je zag in dat filmpje ging gelijk op maar door het snel uitschakelen van de jagttiger kregen wij al snel de overhand.
Het was ovigens een potje waar de Russen aan de winnen de kant waren maar door overmoed werden de tanks van mijn allies uit geschakeld in de vijandige basis. Je moet nooit je tanks opofferen bij terug trekkende Duitsers en als een jagdtiger komt van alle kanten proberen tegelijkertijd te flanken.
ik zit zelf ergens op level 90 en merk wel vaak dat de meeste Russische spelers ergens rond 40 zitten. Bij de Duitsers zie je vaak de meer ervaren spelers.
B4 met precisionshot werkt trouwens ook erg goed tegen de Jagdtiger.
edit: er zijn vandaag een paar (ninja)wijzigingen doorgevoerd mbt de Jagdtiger en de ISU http://www.coh2.org/topic...anges--post-findings-here
Voor de geïnteresseerden Ardennes Assault voor 17 eur:
http://www.kinguin.co.nl/...ennes-assault-steam-gift/
edit: er zijn vandaag een paar (ninja)wijzigingen doorgevoerd mbt de Jagdtiger en de ISU http://www.coh2.org/topic...anges--post-findings-here
Voor de geïnteresseerden Ardennes Assault voor 17 eur:
http://www.kinguin.co.nl/...ennes-assault-steam-gift/
[ Voor 26% gewijzigd door wolverine3141 op 18-11-2014 12:32 ]
Vanavond maar even proberen, ben benieuwd!
Ik ben al een tijdje op zoek naar een RTS game die ik casual online kan spelen. Ik vraag me af of CoH 2 hiervoor geschikt is.
Paar vraagjes.
Is het mogelijk deze game casual te spelen? Zeg een uurtje per dag? Of verlies je dan iedere pot waar je aan begint?
Zijn de 4vs4 potjes leuk/stabiel om te spelen?
Heb je alleen de basis van deze game nodig, of word online vooral met de uitbreiding(en) gespeeld?
Ik heb vroeger veel Ground control 2 gespeeld, mocht iemand deze game vroeger ook gespeeld hebben, heeft de speelstijl van CoH hier iets van weg? Die game was echt awesome online.
Paar vraagjes.
Is het mogelijk deze game casual te spelen? Zeg een uurtje per dag? Of verlies je dan iedere pot waar je aan begint?
Heb je alleen de basis van deze game nodig, of word online vooral met de uitbreiding(en) gespeeld?
Ik heb vroeger veel Ground control 2 gespeeld, mocht iemand deze game vroeger ook gespeeld hebben, heeft de speelstijl van CoH hier iets van weg? Die game was echt awesome online.
Uur per dag kan wel, zitten 4 fracties in het spel standaard zijn het er twee. Ik denk dat de standaard germans het makkelijkste zijn om aan te leren. Het is wel verslavend vooral als je net op het randje verliest dan wil je echt een rematch.TimoVeld schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:11:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een RTS game die ik casual online kan spelen. Ik vraag me af of CoH 2 hiervoor geschikt is.
Paar vraagjes.
De mappen zijn ook heel beslissend voor winnen of verliezen.
Met 4vs4 potjes moet je geluk hebben dat je allies goed anticiperen op jouw actie,s en jij op dat van hun. Als je bijvoorbeeld een sterke unit bijna uit geschakeld heb met wat zwakke units en jou allie vertikt om zijn At vooruit te sturen heb je mooi voor lul je troepen op geofferd. Maar dat is in ieder strategie spel.
Uitbreiding heb je niet echt nodig ik speel vaak als Rus. Heb de kans nog niet genomen omdat heel veel mensen Duitser spelen waardoor je wat moeilijker in een game komt.
Ground controll heb ik ooit weleens gespeeld over een lan maar te weinig om een goede vergelijking te maken. Ik kan COH het beste vergelijken met warhammer/ starcraft.
*Update* Uurtje spelen laat maar zitten of zet je pc een uur van te voren aan, bijna iedere week wel een freaking update zit nu alweer 20 minuten te downloaden voor een update van 500MB traag ......steam. *update* Leuk als je even wil spelen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bintzak op 20-11-2014 19:43 ]
Voor de beginners, een leuke afspeellijst met alle basics van deze RTS:
https://www.youtube.com/w...jo0Ye7PttjEkqMMXruI8yH6BT
Germans:
https://www.youtube.com/w...jo0aTRE6UIVNiI5Hu6sbkeZvd
Sovjets:
https://www.youtube.com/w...jo0Z-RL7QWOY7Zbkw5sYgvRbB
Germans:
Sovjets:
[ Voor 37% gewijzigd door wolverine3141 op 20-11-2014 22:32 ]
Ik denk dat COH2 een redelijke hardcore RTS is, mocht je het tof vinden dan is elke dag een uur no problemo, maar de learning curve is relatief hoog hoor ik van veel mensen, maar als het je ding is zou ik hem zeker proberen! Ik speel in principe alleen ostheer en soviet, deze sides zijn wat toegankelijker om in te komen, zeker ostheer heeft een fijne balans qua opbouw. De Soviets spelen iets anders, je moet ze wat aggresiever gebruiken dan de Osheer, maar als je dat goed kunt is het veel en veel belonender om te spelen.
Ga ik zeker even doornemen als ik thuis ben.lethal pi schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:30:
Voor de beginners, een leuke afspeellijst met alle basics van deze RTS:
Germans:
Sovjets:
Voorlopig weer even in Rome 2 gedoken. Zodra ik die zat ben pak ik CoH2 op denk ik. 15 Euro voor de basisgame via pricewatch ^^,
Wat vinden jullie van de nieuwe DLC? Ik vind het een beetje onzin om € 40,- neer te tellen voor een DLC dat tevens geen Multiplayer Items bezit. Iemand al wel ervaring? Voor de rest geweldige game! Er zijn tegenwoordig te weinig WWII games..
PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070
Ik heb Ardennes Assault voor 17 euro, zie bovenstaande link. Een paar missies heb ik gespeeld en moet zeggen dat het wel zeker vermakelijk is. Zeker als je van SP houd zal de DLC goed bevallen. Er zitten een paar leuke elementen in die het verloop van de game beinvloeden, erg leuk gedaan iig. Maar 40 euro vind ik het zeker niet waard! Ik zou er persoonlijk niet meer dan 20 euro voor over hebben.
Voor de 1v1 spelers, er is weer een 1v1 tournooi (1000$) met 128 spots. Http://www.coh2.org/news/...v1-tourney-dec.-13th-15th
Voor de 1v1 spelers, er is weer een 1v1 tournooi (1000$) met 128 spots. Http://www.coh2.org/news/...v1-tourney-dec.-13th-15th
Hmm.. misschien dan toch de moeite waard om de DLC te proberen.. 17 euro is inderdaad een stuk minder! Thanks!lethal pi schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:47:
Ik heb Ardennes Assault voor 17 euro, zie bovenstaande link. Een paar missies heb ik gespeeld en moet zeggen dat het wel zeker vermakelijk is. Zeker als je van SP houd zal de DLC goed bevallen. Er zitten een paar leuke elementen in die het verloop van de game beinvloeden, erg leuk gedaan iig. Maar 40 euro vind ik het zeker niet waard! Ik zou er persoonlijk niet meer dan 20 euro voor over hebben.
PC: Ryzen 7 3700X | ASUS X570 PRIME-PRO | 16 GB DDR4-3600 | MSI GTX 1070
Voor wie twijfeld: http://store.steampowered.com/news/15081/
En bij humblebundle is OKW te koop: https://www.humblebundle.com/
En bij humblebundle is OKW te koop: https://www.humblebundle.com/
Ik heb COH2 en OKW.
Nu wil ik ook de Amerikanen spelen, deze kan ik bijkopen voor 6 euro.
Maar als ik Ardennes Assault koop, krijg ik dan ook de US Forces erbij (voor skirmish/multiplayer)?
Nu wil ik ook de Amerikanen spelen, deze kan ik bijkopen voor 6 euro.
Maar als ik Ardennes Assault koop, krijg ik dan ook de US Forces erbij (voor skirmish/multiplayer)?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, Ardennes Assault is puur de campaign. Altijd wel interessant he die steam sales. Zitten altijd wel leuke dingen tussen.
Verwijderd
Na een COH2-break ben ik weer terug!
Gisteren een paar potjes gespeeld, en het lijkt alsof de ISU generfed is t.o.v. voor mijn break.
Infantry is nu best wel lastig om te killen en tegen tanks valt de damage ook best mee.
Je moet nu ook handmatig van munitie wisselen...
Klopt het dat de ISU generfed is en is nu de IS2 voor de soviets de go-to-tank geworden?
Gisteren een paar potjes gespeeld, en het lijkt alsof de ISU generfed is t.o.v. voor mijn break.
Infantry is nu best wel lastig om te killen en tegen tanks valt de damage ook best mee.
Je moet nu ook handmatig van munitie wisselen...
Klopt het dat de ISU generfed is en is nu de IS2 voor de soviets de go-to-tank geworden?
Het wisselen van munitie vind ik zwaar vervelend. Het kost teveel tijd en teveel micro. Voor mij heeft de isu nu niet zoveel waarde meer omdat bij het omschakelen van anti- inf naar at de tank nog kwetsbaarder is geworden voor encirclement.
Ik en mijn vrienden spelen graag op kaarten met veel gebouwen, hoe stedelijker hoe leuker we het vinden.
Heeft iemand een goede aanrader voor een urban map? (2v2 en/of hoger)
Heeft iemand een goede aanrader voor een urban map? (2v2 en/of hoger)
"Always remember to quick save" - Sun Tzu