Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:43
Als ik eerlijk moet zijn zou ik het niet erg vinden als World 2.0 pas in 2016 uitkomt. We hebben nu een vrij aardige bugvrije versie van de huidige World en het toevoegen van vliegtuigen en het maken van mods is vrij eenvoudig. Voor mij ziet het er ook heel prima uit en het loopt stabiel. Sorry voor de 2.0 fans maar ik vindt het voorlopig goed met deze versie :P. Want ik verwacht met de uitkomst van 2.0 weer een periode van crashes en bugs voordat dat weer goed loopt.

Ben een beetje 2.0 moe en geef er eerlijk gezegd niet meer om wanneer het uitkomt. Ook als ik kijk naar die stream van Waggs waar de textures van bergen in de verte nog hetzelfde zijn als in de A-10c beta toen ik zelf in nevada rondvloog ( 3 jaar geleden).

Het is gewoon een heel klein groepje die deze sim maakt, ongeveer 10 man personeel. Dus er kan gewoon niet heel snel gewerkt worden aan een complete graphic engine. Daarbij zijn ze natuurlijk ook gewoon nog met toekomstige modules bezig.

Zet dus 2.0 maar even uit je hoofd want dat wordt gerust 2016 als ik naar de stream kijk en wat ze er nog in willen stoppen.

[ Voor 40% gewijzigd door SgtPoen op 24-06-2015 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
Compizfox schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 11:53:
[...]

Nope, dat is vroeger wel het geval geweest maar het kan nu niet meer. Andersom kan het overigens wel.
Them bastards :9 Was er nog zo van overtuigd, nadat ik het me hier heb laten vertellen.
SgtPoen schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:04:
Als ik eerlijk moet zijn zou ik het niet erg vinden als World 2.0 pas in 2016 uitkomt. We hebben nu een vrij aardige bugvrije versie van de huidige World en het toevoegen van vliegtuigen en het maken van mods is vrij eenvoudig. Voor mij ziet het er ook heel prima uit en het loopt stabiel. Sorry voor de 2.0 fans maar ik vindt het voorlopig goed met deze versie :P. Want ik verwacht met de uitkomst van 2.0 weer een periode van crashes en bugs voordat dat weer goed loopt.

Ben een beetje 2.0 moe en geef er eerlijk gezegd niet meer om wanneer het uitkomt. Ook als ik kijk naar die stream van Waggs waar de textures van bergen in de verte nog hetzelfde zijn als in de A-10c beta toen ik zelf in nevada rondvloog ( 3 jaar geleden).

Het is gewoon een heel klein groepje die deze sim maakt, ongeveer 10 man personeel. Dus er kan gewoon niet heel snel gewerkt worden aan een complete graphic engine. Daarbij zijn ze natuurlijk ook gewoon nog met toekomstige modules bezig.

Zet dus 2.0 maar even uit je hoofd want dat wordt gerust 2016 als ik naar de stream kijk en wat ze er nog in willen stoppen.
Zal ik je eens lekker irriteren met deze screens dan >:)
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%203.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%204.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%205.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%202.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%2010.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%2011.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%2016.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%2014.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%207.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW%20-%209.jpg~original

Afbeeldingslocatie: http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2015/06/EW-000.jpg

Laatste screen is echt lekker :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou om het even wat en hoe de komende versie heet en wanneer die komt, ik ben het wel een klein beetje eens met SgtPoen. In de nieuwe map is wel meer texture aanwezig, maar dat is meer van een inhaalslag wat mij betreft. Wat ik daarmee bedoel is dat als je naar b.v. FSX kijkt, die op twee punten uitblinkt: de slechte flight models/dynamics, en de uitstekende visuals. Want zeg nou zelf, als je iets als b.v. Aerosoft Iceland of zo hebt bekeken, en je kijkt dan zelfs naar de nieuwe NTTR map, dan is die laatste nog steeds niet op het niveau waar FSX scenery al een aantal jaar op zit.

Kortom: een hele hoop hype, en absoluut verbetering ten opzichte van de huidige visuals, maar het blijft een achterstand. Om het weer goed te praten: het is inderdaad maar een erg klein team, da's waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i229/madddin-klein/DCSW2%20-%2016.jpg~original

kijk naar die textures, daar moet nog een hoop gebeuren. Dit ziet er al zo uit sinds de A10-c beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Nou ja.. Als ik heel eerlijk ben, ben ik het wel met jullie eens. Ook vind ik heel die nieuwe map niet interessant. Ik vlieg nu over een groene vlakte met witte bergen en straks (ooit :+) in dezelfde open vlakte alleen is alles bruin.

Waarschijnlijk was de DCS community ook wat groter als we gewoon een earth map hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 01:31

Kingpinda

Citizenship is earned.

Voor de gelukkige Thrustmaster Hotas Warthog eigenaars onder ons. Hebben jullie positieve/negatieve ervaringen voor mij?

Ik lees dat de pinky switch op de throttle beduidend van mindere kwaliteit is dan de overige schakelaars.
Ik ben mij ernstig aan het verdiepen in een nieuwe throttle maar kan nergens een goede losse throttle kopen.

De CH Pro Throttle is bijna niet te koop. De Warthog throttle op het moment alleen in combo met de joystick maar dan is 300 euro best veel voor alleen een throttle met mogelijk een mwah pinky schakelaar.

De Bugeye f16 HOTAS is nog niet klaar en gaat 2800 dollar kosten...

Ik moet wel een redelijke vervanger hebben voor naast mijn MFG Crosswind Rudder pedal en G940 FFB joystick.

Enig advies is van harte welkom :)

ps: The Huey UN campaign is awsome! Lang niet zo druk als alle andere campaigns maar ik zit hier te vliegen met een lach op mijn gezicht als ik met 100 knopen door een canyon vlieg om troepen af te zetten en weer heelhuids mijn Huey op de vliegbasis krijg. Of als ik mijn halfgare Flight Leader weet bij te houden die denkt dat hij een stunt piloot is.... Dat ze zijn vliegbrevet nog niet hebben afgepakt is mij een raadsel maar toch...

vliegen met 100 knots is snelwandelen vergeleken bij de andere modules maar ontzettend rewarding :)

[ Voor 26% gewijzigd door Kingpinda op 27-06-2015 13:29 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Mijn ervaring met de Warthog: d:)b

Heb hem nou al 3 jaar en alles werkt nog perfect behalve de pinkie switch. Die heb ik zelf gesloopt toen ik er een keer tegenaan stootte met mijn elleboog. Ik merk wel dat ik de stick eigenlijk open moet maken om hem in te vetten omdat ik voor formatie vliegen hele kleine correcties moet maken en nu gaat dat wat stroever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vind het een topstick. Toen ik em kocht (van eBay) was de pinky inderdaad zum klöten maar via TM een nieuwe besteld en die erin gezet. Absoluut niet te vergelijken met Saitek spul, alhoewel ik daar, toen ik de X52Pro had, ook erg blij mee was. Maar dit is beslist ander spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Zelfde hier, ben er onwijs blij mee. :Y

Razbam die voor DCS de Mirage 2000 uitbrengt, komt ook met de A-7 Corsair voor DCS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Dank jullie wel. Als mijn loon binnen is ga ik toch maar die hotas bestellen. Toevallig net vandaag een berichtje gekregen van iemand in belgië die een CH pro Throttle plus stick verkocht voor 100 euro nieuw maar helaas ben ik door al die youtube filmpjes en reviews te veel gefixeerd op de Thrustmaster Warthog Hotas...

Ook nadat Bugeye mij terug mailde dat ze nog geen consumer versie hadden voor de A10-C throttle ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
En kijk er eens naar..
Afbeeldingslocatie: http://www.simhq.com/_technology3/images/technology_174a_010.jpg

TM Warthog is gewoon pr0n op je bureautje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Streskip schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 03:30:
En kijk er eens naar..
[afbeelding]

TM Warthog is gewoon pr0n op je bureautje :9~
Wat de foek is dat gedrocht er naast? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
CrashOverDrive schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 04:01:
[...]

Wat de foek is dat gedrocht er naast? :'(
Mogguh _O-

Dat is die CH Pro Throttle waar Koning Pinda het over had :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Ja ik vind hem eigenlijk ook lelijk maar had er ontzettende veel goede dingen over gehoord. Wel een beetje outdated maar een degelijk ding. Alleen is blijkbaar de throttle vrij soepel en misschien iets te soepel om helo te vliegen zonder modificaties.

DUS... ik ga maar voor een beetje Pr0n op mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Ik zoek ook nog steeds een goede HOTAS (voor DCS, Rise of Flight, Star Citizen)
Had 2 jaar geleden m'n X45 verkocht omdat Saitek een nieuwe stick ging aankondigen.
Tja de X55 is voor mij niet helemaal geworden wat ik had gehoopt, de bouwkwaliteit laat te wensen over.

Hou je nog twee sets over:
CH products en de Warthog

De CH ziet er qua looks niet echt uit, ding is ooit geupdate naar USB en dat was het wel geloof ik.
Nog steeds potmeters, maar schijnt zeer betrouwbaar te zijn en de stick zelf is licht qua beweging.

De Warthog ziet er echt zeer gelikt uit.
Persoon vind ik de labels die op de A10 slaan niet zo en had liever wat universelers gehad, ook de toggles wordt niet altijd ondersteund, als laatste is de stick behoorlijk zwaar qua beweging.

De Warthog heb ik al meerdere malen in m'n mandje gehad maar uiteindelijk weet ik het niet :)
Aangezien je die dingen online besteld is het altijd afwachten hoe iets in de praktijk is.

Voor StarCitizen is een lichte stick lekkerder en voor DCS een zware.
Momenteel heb ik een MS FFB2 en T16000 maar speel ik DCS niet echt omdat een Hotas wel een must is met de A10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggettD
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 07:38
Ik heb vanavond besloten om het spel even uit te proberen, maar ik heb een beetje problemen met het configureren van mijn HOTAS, hoop dat iemand van hier mij hierbij kan assisteren. :)

Ik heb een Saitek X-55, en probeer een werkend profiel te vinden voor de SU-25T. Ik heb er 1 weten te vinden die zou moeten werken, heb hem zowel in de x-55 software als in-game ingeladen, maar het gaat nog niet lekker.

Ik kan alleen maar rollen en duiken. Ook lijkt de "roll" axis aan zowel de throttle als de stick gemapped te zijn. Elke keer als ik de throttle op en neer beweeg flippert de stick in de digitale cockpit heen en weer en gaat mijn vliegtuig rollen.Dit krijg ik met geen mogelijkheid veranderd, elke wijziging die ik maak zowel in-game als in het hoofdmenu wordt (zelfs na opslaan) gereset naar de default keybind.

Heeft iemand hier toevallig een profiel die wel zeker werkt, of misschien een idee wat ik hier fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik wil je later wel uitgebreid antwoorden, maar je moet even in het settings menu van dcs bij controls voor de su 25t de axis aanpassen. Als ik het niet aanpas dan bestuur ik met mijn linker throttle de aileron :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Wat lrcghost zegt. Je assen moet je in options/controls axis commands instellen anders krijg je rare dingen. de knopjes en schuifjes kan je dan via de saitek software toewijzen. Of gewoon alles in het ingame menu toewijzen om even te testen.

[ Voor 15% gewijzigd door SgtPoen op 03-07-2015 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaggettD
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-08 07:38
Ircghost schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 00:35:
Ik wil je later wel uitgebreid antwoorden, maar je moet even in het settings menu van dcs bij controls voor de su 25t de axis aanpassen. Als ik het niet aanpas dan bestuur ik met mijn linker throttle de aileron :p
SgtPoen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:14:
Wat lrcghost zegt. Je assen moet je in options/controls axis commands instellen anders krijg je rare dingen. de knopjes en schuifjes kan je dan via de saitek software toewijzen. Of gewoon alles in het ingame menu toewijzen om even te testen.
Thanks, dat was hem inderdaad. :) Heb het profiel ook nog eens ingeladen en alles doet t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

SgtPoen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:14:
De ingame bindings settings in DCS zijn ontzettend goed. Zelf modifiers en switches etc aanmaken en alles finetunen.

Het enige struikelblok is echter als je een "nieuw" voertuig gaat instellen dat hij gewoon over al je peripherals gedupliceerde axes verdeelt.... Roll en pitch op je Rudder pedals, throttle en joystick bijvoorbeeld.

Ook al heb ik de primary axes vastgesteld in profile: general.

Daarentegen gebruik ik NOOIT de joystick software maar alles in game. Vroeger kreeg ik daar altijd problemen mee. (behalve dan sensitivity etc bij axes instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Gaan we eigenlijk nog een keer samen vliegen in plaats van discussieren over HOTASen? :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Met deze temperatuur zit ik graag zo min mogelijk achter mijn computer, :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik ook, heb geen airco in me cockpit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
SgtPoen schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:20:
Met deze temperatuur zit ik graag zo min mogelijk achter mijn computer, :p
Ik probeer het al een paar keer maar druip redelijk weg van mijn pc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2015/06/EW-040.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2015/06/EW-066.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2015/06/EW-070.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mudspike.com/wp-content/uploads/2015/06/EW-080.jpg

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Kijk, dat ziet er al een stuk beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
"- the Team is working at MP issue, fix crashes and optimization - if these done, they will release it just the next day."

Nou... Zouden we dan eindelijk in de buurt komen van een release? :+

[ Voor 10% gewijzigd door Streskip op 20-07-2015 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Keek gisteren mee, die crash in de carrier was wel weer typisch :P. Maar die grond textures zijn echt een stuk beter voor de standaard map, ben daar erg tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De grondtextures zijn beter? Grappig, want in de video description staat dat die niet veranderd zijn t.o.v. DCS World 1 :P

Ik kan het filmpje helaas zelf niet bekijken want ik ben op vakantie met baggerinternet.

[ Voor 27% gewijzigd door Compizfox op 20-07-2015 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:54:
De grondtextures zijn beter? Grappig, want in de video description staat dat die niet veranderd zijn t.o.v. DCS World 1 :P
Misschien is textures niet het goede woord, maar overall feel. Ik zie meer diepte, ik zie meer schaduwen door bomen, en de grond lijkt minder plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:55:
[...]

Misschien is textures niet het goede woord, maar overall feel. Ik zie meer diepte, ik zie meer schaduwen door bomen, en de grond lijkt minder plat.
Nog steeds grappig, want ook de ground elevation mesh zou onveranderd moeten zijn :P
Please note that the DCS World 2 version uses most of the same art (buildings,textures, and elevation mesh) as in DCS World (1). As such, you should not expect a drastic difference. However, this video does show the impact of improved lighting, shadows, effects and atmosphere. Also please note the ground explosion and cloud effects are the same as in DCS World (1). These will be improved at a later time after the release of the DCS World 2 open alpha.
De schaduwen zijn wel beter inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Nou kunnen ze wel zeggen dat het onveranderd is maar snap wel wat ghost bedoelt hoor. Ziet er echt stukken beter uit :Y Denk dat het zo een stuk leuker tank hunten is :)

Binnenkort even met ze alle een beetje warm draaien? :9

[ Voor 15% gewijzigd door Streskip op 20-07-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Morgenavond zou ik wel wat kunnen hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:57:
[...]

Nog steeds grappig, want ook de ground elevation mesh zou onveranderd moeten zijn :P

[...]

De schaduwen zijn wel beter inderdaad.
Tjah, je kunt het wel grappig vinden, maar ben je het oneens met mij dat het totale grond plaatje er toch wel wat beter uitziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:13:
[...]

Tjah, je kunt het wel grappig vinden, maar ben je het oneens met mij dat het totale grond plaatje er toch wel wat beter uitziet?
Nja, zoals ik al zei kan ik het filmpje helaas niet bekijken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:16:
[...]

Nja, zoals ik al zei kan ik het filmpje helaas niet bekijken :'(
Oh die edit las ik niet, fijne vakantie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
SgtPoen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 09:56:
Morgenavond zou ik wel wat kunnen hosten.
Ik heb wel interesse, als je de A-10c een hot start kan geven O+ Payload kan ik zelf doen of aanpassen als ik iets anders eronder wil dan bij spawn :)

[ Voor 16% gewijzigd door Streskip op 20-07-2015 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Streskip schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:23:
[...]

Ik heb wel interesse, als je de A-10c een hot start kan geven O+ Payload kan ik zelf doen of aanpassen als ik iets anders eronder wil dan bij spawn :)
Ik moet even kijken, maar lijkt me leuk! Je kunt de a10 ook zelf starten met rwindows + home hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:41:
[...]

Ik moet even kijken, maar lijkt me leuk! Je kunt de a10 ook zelf starten met rwindows + home hè ;)
Online ook ja? :X Dan komt het vast wel goed :9

*Duikt nog even in de manual*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Voor target practice zet ik deze doelen erin:

Als je de doelen wilt zien deze dus even installeren.
http://www.476vfightergro...Air-Weapons-Range-Objects

kan je echt een soort shooting range maken die gewoon heel blijft zodra iedereen erop loopt te knallen :)

[ Voor 10% gewijzigd door SgtPoen op 20-07-2015 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
SgtPoen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:15:

kan je echt een soort shooting range maken die gewoon heel blijft zodra iedereen erop loopt te knallen :)
Ow ja die zien er leuk uit! :*) Ga ik doen :)

edit;
Hoe kan je trouwens de online replay terug zien? Als ik zit te spelen in de mission editor en ik stop met vliegen dan kan je 'm gewoon op slaan, maar dit menu zie je niet als je vanuit een online server quit.

[ Voor 19% gewijzigd door Streskip op 20-07-2015 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Jouw username folder in Windows, en dan naar. Saved games/dcs/tracks/MP. Al je MP sessies worden hier opgeslagen. Dit bestand moet je dan openen met de ingame replay functie.

[ Voor 43% gewijzigd door SgtPoen op 20-07-2015 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
SgtPoen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:15:

Je kunt ook deze map gebruiken, met air targets, ground targets (easy, medium en hard) met respawn et cetera.. Is van hoggit :).

https://www.dropbox.com/s...AAAxnvMAuiDJdxEQg2rUKW_ca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Streskip schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:31:
[...]

Ow ja die zien er leuk uit! :*) Ga ik doen :)

edit;
Hoe kan je trouwens de online replay terug zien? Als ik zit te spelen in de mission editor en ik stop met vliegen dan kan je 'm gewoon op slaan, maar dit menu zie je niet als je vanuit een online server quit.
Je kan ook dit gebruiken http://tacview.strasoftware.com/product/about/en/ dan kun je echt heel mooi zien hoe je raketten gingen et cetera. Goeie in depth review tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Ircghost schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:01:
[...]

Je kunt ook deze map gebruiken, met air targets, ground targets (easy, medium en hard) met respawn et cetera.. Is van hoggit :).

https://www.dropbox.com/s...AAAxnvMAuiDJdxEQg2rUKW_ca
Weet niet of daar alle toestellen inzitten, gebruik liever mijn eigen missie met alle toestellen en dat ik dan die target range toevoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
SgtPoen schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:04:
[...]

Weet niet of daar alle toestellen inzitten, gebruik liever mijn eigen missie met alle toestellen en dat ik dan die target range toevoeg.
Ik heb die missie zaterdag nog gehost maar volgens mij zitten er alle vliegtuigen in. Het was maar een idee, het is een erg volledige missie, dus maakt het makkelijk voor de hoster :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Thanks dalijk even kijken :) En tacview ook handig idd! :*)

Moet ik nog ergens de kwaliteit instellen of is dat host afhankelijk? Omdat, als ik in de mission editor kijk, kan ik daar de kwaliteit van de replay instellen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Hoe laat vanavond? Server naam? En welke TS? Die van compifox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ook al kan ik er niet bij zijn, mijn TS-server mag je gebruiken ;) Ik heb wel onlangs een reinstall gedaan, dus de kanalen en rechten zijn weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Qua tijd, ik kan sowieso vanaf 7 of 8 wel :)
Compizfox schreef op maandag 20 juli 2015 @ 08:54:

Ik kan het filmpje helaas zelf niet bekijken want ik ben op vakantie met baggerinternet.
Heb wat screens gevonden van die sessie, vakantie man :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/t31.0-8/11754305_985603744794847_5418553306146727340_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/11741265_985603748128180_4573690459910418074_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://scontent-mad1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/t31.0-8/11011828_985603778128177_3708854514808708227_o.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Streskip op 21-07-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
zullen we dan een uurtje of 8 doen? Ik host wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ja is goed :Y Top

[ Voor 13% gewijzigd door Streskip op 21-07-2015 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
ook een aardbei!

ik zit op TS van srv.tuxplace.nl ik zie jullie wel verschijnen!

[ Voor 67% gewijzigd door Ircghost op 21-07-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
We beginnen pas net met eten :| maar zal beetje opschieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Was leuk gisteren. Duurde even voordat ik in de lucht was maar er is aardig wat roest af gevlogen :P

Alleen 1 dingetje ben ik even kwijt wat betreft de Maverick (de D). Gister had ik target lock op die target practice cirkel, maar dat lukte er na geen 1 keer meer. Maar je kon toch ook met een bepaalde toets gewoon die area locken of doe je dat weer met de targeting pot? Had 'm dus per ongeluk denk ik area gelocked maar dat was ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Meestal gooi ik m'n TGP naar huidige waypoint (wat de target practice range is) en set ik daar een SPI. Dan kun je alle sensors naar het SPI slaven en staat je MAV dus ook op het goede punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ow dat klinkt handiger :) Thanks dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Streskip schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:23:
Ow dat klinkt handiger :) Thanks dat ga ik proberen!
Je kunt al je sensors slaven naar je SPI door China Hat Fwd Long :). Of China Hat Aft Long, maar dan heb je volgens mij alleen je huidige SOI die ook naar de actieve SPI gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-05-2021
Ircghost schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 08:49:
[...]

Je kunt al je sensors slaven naar je SPI door China Hat Fwd Long :). Of China Hat Aft Long, maar dan heb je volgens mij alleen je huidige SOI die ook naar de actieve SPI gaat.
Als ik het me goed herinner, koppelt China Hat Aft Long (CHAL) de SPI weer aan je steerpoint. (Als je je steerpoint verandert, gaat de SPI mee.) Dit is de normale beginsituatie; zoals het systeem werkt als je het net hebt opgestart en nog geen SPI hebt aangewezen. Je moet CHAL dan ook zien als de reset-functie voor CHFL (waarmee je dus elk willekeurig punt tot SPI kan maken).

Ik hoop dat bovenstaande een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Even voor mijn duidelijkheid Mark, wanneer je China Hat Fwd Long zegt bedoel je langer inhouden toch? China hat forward is tot nu toe elke keer inzoomen en aft is resetten, wat NoCarrier zegt eigenlijk.

Dus ik vlieg, zet de TGP op waar ik wil kijken en doe TMS Up Long om dat SPI te maken. Dan doe ik China Hat Forward Long om Mav op SPI te zetten. Moet ik nu nog TMS Up Short doen om de mav te locken of is dat al zo? (edit; Of lockt die uit zich zelf)

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 23-07-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
Streskip schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 12:54:
Moet ik nu nog TMS Up Short doen om de mav te locken of is dat al zo? (edit; Of lockt die uit zich zelf)
Klopt.

TMS Up Short voor een lock. Met het MAV (Maverick) scherm als SOI, uiteraard. Je kan een goede lock afleiden aan het feit dat het richtkruis zich (vrijwel) om het doelwit sluit. Ook zal het kleine boresight-kruis gaan knipperen.

De verwarring komt, denk ik, door het feit dat de Maverick-zoeker een automatische lock probeert op het moment dat je stopt met slewing. Als je dan een doelwit onder het kruis hebt dat de Maverick kan zien, dan heb je een automatische lock.

Overigens zijn alleen de Mavericks met CCD sensors in staat tot Force Correlate (de "area lock" waar jij het over had). De Mavericks met infrarood-zoekers (de D en de H versies) kunnen dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
TMS Up Short voor een lock (vergeet niet tegelijk te lasen met NWS button) maar TMS Right Short voor SPI markering. Daarna China Hat Fwd Long. Daarna met MAV als SOI ,ogelijk nog even 1x kort slewen zodat die locked op target.

[ Voor 3% gewijzigd door Ircghost op 23-07-2015 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Thanks mannen :*) Dalijk even spelen :)

edit;
The next live Stream will be on Sunday, July 26th at 1800 UTC. The News and Q&A will start at 1730 UTC. Channel chat opens at 1700 UTC.
Time conversion: http://www.worldtimebuddy.com/

This stream will focus on DCS: L-39 Albatros.

http://www.twitch.tv/wagmatt

Thanks

[ Voor 77% gewijzigd door Streskip op 23-07-2015 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
Ircghost schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 13:42:
TMS Up Short voor een lock (vergeet niet tegelijk te lasen met NWS button) maar TMS Right Short voor SPI markering. Daarna China Hat Fwd Long. Daarna met MAV als SOI ,ogelijk nog even 1x kort slewen zodat die locked op target.
Het is echt niet mijn bedoeling om hier gelijk de betweter uit te hangen, maar...

Met TMS Right Short (en TGP als SOI) plaats je een markpoint; een SPI markering vanuit de TGP is TMS Forward Long.

Met TMS Up Short vanuit de TGP schakel je tussen Point Track en Area Track. Met Point Track kan je inderdaad een bewegend doelwit blijven volgen, maar om verwarring te voorkomen zou ik het niet omschrijven als een "lock". Het is zeker niet zo dat als de TGP een doelwit volgt, dat je Mavericks dat dan ook doen. Het blijven twee aparte systemen die alleen met elkaar kunnen praten via de SPI.

De laser van de TGP heb je niet nodig bij het afvuren van Mavericks. Je kan prima Mavericks lanceren zonder TGP. Je doelwit vinden is dan wel een stuk moeilijker, uiteraard.

In de handleiding, pagina's 87 tot 93, staan een aantal schema's die precies vertellen wat de verschillende knoppen doen. Eventjes de tijd nemen om deze goed te bestuderen helpt veel, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
NoCarrier schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 14:29:
[...]

Het is echt niet mijn bedoeling om hier gelijk de betweter uit te hangen, maar...

Met TMS Right Short (en TGP als SOI) plaats je een markpoint; een SPI markering vanuit de TGP is TMS Forward Long.

Met TMS Up Short vanuit de TGP schakel je tussen Point Track en Area Track. Met Point Track kan je inderdaad een bewegend doelwit blijven volgen, maar om verwarring te voorkomen zou ik het niet omschrijven als een "lock". Het is zeker niet zo dat als de TGP een doelwit volgt, dat je Mavericks dat dan ook doen. Het blijven twee aparte systemen die alleen met elkaar kunnen praten via de SPI.

De laser van de TGP heb je niet nodig bij het afvuren van Mavericks. Je kan prima Mavericks lanceren zonder TGP. Je doelwit vinden is dan wel een stuk moeilijker, uiteraard.

In de handleiding, pagina's 87 tot 93, staan een aantal schema's die precies vertellen wat de verschillende knoppen doen. Eventjes de tijd nemen om deze goed te bestuderen helpt veel, is mijn ervaring.
Ik ben hier om plezier te hebben en te leren! Dus ik vind het alleen maar mooi dat je het beter zegt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
Ircghost schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:00:
[...]

Ik ben hier om plezier te hebben en te leren! Dus ik vind het alleen maar mooi dat je het beter zegt :).
Hartstikke goed. Sommige mensen willen nog wel eens in een kramp schieten als je ze verbetert, dus vandaar die inleiding.

Ik heb ondertussen een flink aantal uren in DCS A-10C zitten, ook in multiplayer, dus ik denk dat ik de meeste vragen over deze module wel kan beantwoorden.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste maanden een beetje uitgeblust ben geraakt. Ik zit eigenlijk te wachten op DCS World 2 en een ander landschap dan Georgië. Ik heb een tijdje niet gespeeld, en hoef dus niet altijd 100% gelijk te hebben. Maar het meeste heb ik wel onthouden, denk ik... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:11
De albatros is nu te pre-purchasen!

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=145372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Hij leeft weer! Wanneer vlieg je weer eens mee!? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:11
Ircghost schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 17:05:
[...]

Hij leeft weer! Wanneer vlieg je weer eens mee!? :D
Haha dat duurt nog wel even, huis ligt nog overhoop :P ik mis het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
NoCarrier schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 16:51:
[...]

Hartstikke goed. Sommige mensen willen nog wel eens in een kramp schieten als je ze verbetert, dus vandaar die inleiding.

Ik heb ondertussen een flink aantal uren in DCS A-10C zitten, ook in multiplayer, dus ik denk dat ik de meeste vragen over deze module wel kan beantwoorden.

Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de laatste maanden een beetje uitgeblust ben geraakt. Ik zit eigenlijk te wachten op DCS World 2 en een ander landschap dan Georgië. Ik heb een tijdje niet gespeeld, en hoef dus niet altijd 100% gelijk te hebben. Maar het meeste heb ik wel onthouden, denk ik... :)
Wat ghost zegt :Y en jullie maken het mij makkelijker :*) Heb nu iets meer dan een jaar DCS en een tijdje de A-10C maar moet nog even doorpakken. Dus ja alle tips zijn welkom. Tot nu toe vlieg ik het ding meer alsof de A-10A is.

Speaking of.. Heb nog een mooie screen van de eerste keer A-10A..
Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7062/13889917162_becafdc242.jpg

Hoe kwam dit nou ook al weer.... ghost? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik ontken alles stellig en volledig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ircghost schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 19:38:
Ik ontken alles stellig en volledig :P
_O-

Net wat gevlogen en so far so good! Force correlate ook even geprobeerd. Jammer dat er maar 4 Mavs onder kunnen..

Dan maar BRRRPPP
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/493/19941599102_9643ebe0de_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
Streskip schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 21:01:
[...]
Net wat gevlogen en so far so good! Force correlate ook even geprobeerd. Jammer dat er maar 4 Mavs onder kunnen..
Weet je dat zeker? De H-versie ook? De AGM-65H is namelijk de D-versie waarvan de infrarood sensor geüpgradet is met een zichtbaar licht CCD-sensor. Er zouden gewoon drie H-Mavericks op zo'n TER (triple ejection rack) moeten passen. Ik meen me te herinneren dat dat geen probleem was.

De G en de K-versies hebben een zwaardere springkop, en zijn meer bedoeld voor kleine gebouwen en schepen, en dergelijke. Ik vermoed dat ze met +/− 300 kg per stuk net te zwaar zijn om onder zo'n TER te hangen, maar dat is dus een educated guess.

EDIT: 3× Maverick-H op een TER gaat prima!
https://dl.dropboxusercon...DCS/images/maverick-h.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door NoCarrier op 23-07-2015 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ha, ik weet nu zeker dat ik het fout had. Thanks dan heb ik wat zitten te slapen..

Vanmiddag dus met 6 Mavs onderweg :9 En dan waarschijnlijk 3 D's en 3 H's..

En als iemand zin heeft om online te gaan.... :)

edit;
https://i.imgur.com/ce6W5TF.jpg

DCS 1.5 :+ Are we getting screwed?

[ Voor 22% gewijzigd door Streskip op 24-07-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
The summer heat is here and so are the DCS savings! Take advantage of this mid-summer FLASH sale that runs from 15:00 (UTC time) Friday, July 31st to 05:00 (UTC time) Monday, August 3rd.
Fill out your DCS World library before the big move to DCS World 1.5 in September 2015.
This FLASH sale is for USD prices only and does not apply to former Soviet Union countries.
DCS E-Shop: http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
• DCS: Flaming Cliffs 3: $39.99 to $11.99 (70% off)
• DCS: A-10C Warthog: $39.99 to $11.99 (70% off)
• DCS: Black Shark 2: $39.99 to $11.99 (70% off)
• DCS: P-51D Mustang: $29.99 to $8.99 (70% off)
• DCS: Fw 190 D-9 Dora: $49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: Bf 109 K-4 Kurfürst: $49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: Combined Arms: $19.99 to $5.99 (70% off)
• F-15C for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
• Su-27 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
• Su-27 The Ultimate Argument Campaign: $9.99 to $2.99 (70% off)
• A-10A for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
• Su-25 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
• DCS: MiG-15bis: $49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: F-86F Sabre: $49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: UH-1H Huey: $49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight: 49.99 to $14.99 (70% off)
• DCS: C-101 Aviojet: $59.99 to $17.99 (70% off)
• DCS: MiG-21bis: $49.99 to 19.99 (60% off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Denk dat de meeste inmiddels alles wel hebben na zoveel sales :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Valt me mee dat ze de L-39 niet gelijk aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ik heb de meeste nog niet eigenlijk. Komt omdat ik het zonde vind gezien ik bij de meeste nog nauwelijks genoeg vliegtijd in heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Iemand dit al gezien?

[YouTube: https://youtu.be/9EQ_2_dBQ2I]

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=117159&d=1430588946

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=117160&d=1430588946

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=117161&d=1430588946

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=117162&d=1430588954

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=118481&d=1434135812

Afbeeldingslocatie: http://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=118482&d=1434135812

Over de NH-90 valt gewoon niets meer te vinden, heb de oude topic link van de NH-90 gevonden maar die schijnt verwijderd te zijn.. VEAO zou 'm maken.. :/

En mijn 'vlieg' monitor (oude tv) is nu overleden. Erg jammer, want van 42inch terug naar 22 is nogal pijnlijk. Na even uit proberen viel het zó tegen, heb de Warthog maar eventjes ingepakt en m'n iRacing setupje weer geïnstalleerd. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik ken em niet; ziet er wel strak uit. Maar VEAO staat even wat gammel op dit moment vwb communicatie en zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Ja de gazelle! Ik had 2 weken geleden dat filmpje voorbij zien komen inderdaad! Ziet er uit als een gave kist als afwisseling voor de ka-50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Afbeeldingslocatie: http://www.free-track.net/images/point_model_gallery/mav1985_02.jpg

Hehe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
7(8)7

[ Voor 100% gewijzigd door SgtPoen op 06-08-2015 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Holy shit.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gevorZo.gif

Ik wil de Su-35 in DCS, veel leuker dan de Su-27 :P

Source video:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=PCt_rYkVAYI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Compizfox schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 02:51:
Holy shit.

[afbeelding]

Ik wil de Su-35 in DCS, veel leuker dan de Su-27 :P

Source video:

[video]
Check dit, die flat spin :D :D :D :D :D
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=64w68L2Swzo]
(vanaf 1:20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Mijn poging tot het maken van een leuk filmpje tijdens het oefenen op formatie vliegen
[YouTube: https://youtu.be/1e5H265Wi8c]

Verrassend einde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Moeten binnenkort weer is een sessie gaan vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Gerne :Y

Zit soms ook nog een beetje met de Huey te spelen. Blijft een lastig krengetje.. Lukt me niet echt stil te hooveren, dus alle landingen zijn min of meer met voorwaartse snelheid. Net zowaar op een bruggetje weten te landen!
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/701/20516507040_ccc2dd86cb_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Doen we toch een huey flightschool sessie? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ja leuk! oOo

edit;
Laat maar weten wanneer, ik kan vandaag/vanavond wel denk ik..

[ Voor 73% gewijzigd door Streskip op 19-08-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 12:41
Nieuw in dit topic beland na wat onderzoek en als fan van Flight- en Shipsim. Vroeger veel op het netwerk van Iavo gevlogen maar tegenwoordig verplaatst de interesse zich ook wat meer richting het varen. Ik zie dat DCS zowel lucht als grond/water is maar dit topic @ Tweakers richt zich vooral op lucht of lees ik dat verkeerd als ik het zo doorspit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
lubbertkramer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:15:
Nieuw in dit topic beland na wat onderzoek en als fan van Flight- en Shipsim. Vroeger veel op het netwerk van Iavo gevlogen maar tegenwoordig verplaatst de interesse zich ook wat meer richting het varen. Ik zie dat DCS zowel lucht als grond/water is maar dit topic @ Tweakers richt zich vooral op lucht of lees ik dat verkeerd als ik het zo doorspit?
Je kan alleen op boten/schepen schieten, niet zelf varen. Ook kan je er op landen. Hier staan alle modules van DCS: http://www.digitalcombats...se_id=1033401&SHOWALL_1=1

Wat voor sims speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 12:41
Streskip schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:58:
[...]

Je kan alleen op boten/schepen schieten, niet zelf varen. Ook kan je er op landen. Hier staan alle modules van DCS: http://www.digitalcombats...se_id=1033401&SHOWALL_1=1

Wat voor sims speel je?
Dacht ik een mooie combo gevonden te hebben maar niet dus :) Gevlogen met FSX icm Saitek X52 op het Ivao netwerk (zowel gevlogen als ATC inclusief behaalde examens), later overgegaan op X-Plane. Daarnaast gevaren met Ship Simulator en later met de Extremes versie, en nu met World of Warships (al is dat niet geheel een sim) Daarnaast nog Trainz en Train Simulator al vind ik dat wel minder interessant.

Heb het idee dat DCS mij ook wel gaat bevallen, zal het vanavond eens installeren en een kans geven. Las al dat er aardig serieus gevlogen wordt en dat er ook daadwerkelijk trainingen / examens (heb een pagina of 20 nu teruggelezen :P ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
lubbertkramer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:03:
[...]

Dacht ik een mooie combo gevonden te hebben maar niet dus :) Gevlogen met FSX icm Saitek X52 op het Ivao netwerk (zowel gevlogen als ATC inclusief behaalde examens), later overgegaan op X-Plane. Daarnaast gevaren met Ship Simulator en later met de Extremes versie, en nu met World of Warships (al is dat niet geheel een sim) Daarnaast nog Trainz en Train Simulator al vind ik dat wel minder interessant.

Heb het idee dat DCS mij ook wel gaat bevallen, zal het vanavond eens installeren en een kans geven. Las al dat er aardig serieus gevlogen wordt en dat er ook daadwerkelijk trainingen / examens (heb een pagina of 20 nu teruggelezen :P ) :)
Helaas inderdaad, had het denk wel leuk gevonden als de boten ook bestuurbaar waren. De boten in DCS worden (even voor de duidelijkheid) wel bestuurd door AI en via de mission editor kan je ze wel laten varen/schieten waar en wanneer je wilt.

Neem aan dat je bekend bent met de gratis versie van DCS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoCarrier
lubbertkramer schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:15:
DCS simuleert voornamelijk gevechtsvliegtuigen (van WO2 tot modern), en in iets mindere mate gevechtshelikopters. Er is ook een halfbakken (naar mijn bescheiden mening) module die het mogelijk maakt om grondvoertuigen (tanks, pantserwagens, e.d.) te besturen, maar het meest onderontwikkelde aspect van DCS is toch wel de nautische kant.

Als je op zoek bent naar een moderne marine-sim, dan zou ik Dangerous Waters aanbevelen. Deze sim is alweer uit 2005, maar er is voor zover ik weet niets nieuwers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Trouwens de basis versie van DCS World (die gratis te downloaden is) bevat 1 gratis study kist en dat is de civiele p-51 mustang. het andere toestel is de Su-25 en die heeft geen clickable cockpit maar het flight model is wel geavanceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door SgtPoen op 19-08-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Kan je met die gratis Su-25 ook air refuels doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Nope. Alleen de su-33 kan dat
Pagina: 1 ... 18 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx